PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
En wat maakt dat toch nieuwsgierig naar wat de FIA geheim wil houden.Buizerd__NL schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:41:
Wat doet het toch pijn om Ferrari zo te zien struikelen, en niet eens makkelijk top 10 in kunnen rijden.
alles kan off-topic
Nee die onzin van de media met “hoe kan het toch dat Ferrari zo traag is”. Pleur op met die bullshit man.Ankona schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:51:
[...]
En wat maakt dat toch nieuwsgierig naar wat de FIA geheim wil houden.
Mijn boefje is liev!
Zouden die vrachtwagens dan niet al lang zijn omgekeerd? Wat moeten ze morgen met een nieuwe vloer en vleugel? Kan me niet indenken dat ze dat op de auto gaan schroeven voor (Q en) race zonder ook maar één meter ermee gereden te hebben.TrekDr0p schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:29:
[...]
Voor zover ik had begrepen komt de nieuwe vloer en vleugel pas morgen aan op het circuit.
Dus nog niet alle updates aanwezig.
But then again, hoeveel slechter kan het zijn? Ze doen nu toch al niet mee, en Vettel had zo ongeveer nog moeite om voor de Williams van Latifi te finishen. Voor Ferrari zijn deze races gewoon vrije trainingen van 305KM. Beetje rondjes rijden, kijken hoe de auto reageert onder verschillende fuel loads, nog eens een ander setje banden eronder.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hoezo doet dat pijn? Ze hebben een jaar lang de boel belazerd. Mooi dus dat ze nu keihard door de mand vallen. En vervolgens ook nog smoesjes verzinnen over de auto, terwijl het overduidelijk door de PU komt.Buizerd__NL schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:41:
Wat doet het toch pijn om Ferrari zo te zien struikelen, en niet eens makkelijk top 10 in kunnen rijden.
Valt wel mee toch? In de Weekend warm-up van FOM verwijst Will ook naar dat Ferrari, Haas en Alfa Romeo een seconde langzamer zijn dan vorig jaar, en dat ze maar een ding delen, "that thing in the back". Vervolgens benoemd Lawrence het ook gewoon letterlijk, de motor.JB schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:56:
[...]
Nee die onzin van de media met “hoe kan het toch dat Ferrari zo traag is”. Pleur op met die bullshit man.
En ook bij Sky hebben ze het al verschillende keren erover gehad. Dat de Ferrari powered teams zoveel langzamer zijn "en dat het de PU moet zijn".
Ik dacht dat de FIA juist open kaart wilde spelen maar dat Ferrari niet akkoord ging? Of zit ik mis?Ankona schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:51:
[...]
En wat maakt dat toch nieuwsgierig naar wat de FIA geheim wil houden.
Op de replay lieten ze het zo zien maar dat was helemaal niet het moment waar de audio bijzat. Ging om Norris in zowel FP1 als FP2 (vandaar de tweede keer de "same driver?" vraag):
Video:
https://streamable.com/4qeatm
Wel geniaal dat ze durfde de grens op te zoeken, ze moesten iets doen om bij de Mercedessen te blijven. Ferrari fan (zegt al genoeg)RobertMe schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:15:
[...]
Hoezo doet dat pijn? Ze hebben een jaar lang de boel belazerd. Mooi dus dat ze nu keihard door de mand vallen. En vervolgens ook nog smoesjes verzinnen over de auto, terwijl het overduidelijk door de PU komt
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Waarschijnlijk zit je mis ja. Het enige dat bekend is gemaakt is dat ze achter gesloten deuren een deal hebben gesloten. Wat er in die deal staat weet niemand, behalve Ferrari en de FIA.StealthyPeanut schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:20:
[...]
Ik dacht dat de FIA juist open kaart wilde spelen maar dat Ferrari niet akkoord ging? Of zit ik mis?
Behalve dan dat Ferrari de FIA gaat helpen met de regels strenger te controleren / wijzen op mogelijke loopholes. Oftewel: als Ferrari denkt dat Mercedes of Honda iets doet dat niet in lijn met de regels is dan kan Ferrari bij de FIA altijd aangeven dat op een punt de regels verduidelijkt moeten worden. Terwijl je normaliter al bewijs nodig hebt voordat je kunt klagen.
Ze hebben de grens niet opgezocht, ze zijn er ruimschoots overheen gegaan en ontkennen glashard.Buizerd__NL schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:26:
[...]
Wel geniaal dat ze durfde de grens op te zoeken, ze moesten iets doen om bij de Mercedessen te blijven. Ferrari fan (zegt al genoeg)
Het manipuleren van een sensor zodat die zijn werk niet doet (/tussen de meet momenten door de regels overschrijden) is niet de grens opzoeken, maar keihard de boel belazeren.
De grens opzoeken is het verbranden van olie. De regels zeggen immers dat brandstof een bepaalde samenstelling moet hebben. Maar het toevoegen van extra "verbrandings middelen" door olie stellen de regels niks over.
Maar de regels zijn heel duidelijk over de maximale fuel flow (maximaal 100KG per uur of wat is het?). Meer benzine verbranden is dus per definitie niet volgens de regels. Dat je die benzine toevoert op zo'n manier dat de door de FIA geleverde sensor het niet detecteert maakt het dus niet ineens legaal om maar meer benzine te verbranden.
Het gerucht was dus dat de FIA Ferrari heeft verplicht een nieuwe motor te bouwen, waarbij ze de FIA kunnen overtuigen/bewijzen dat deze volgens de regels werkt. Zoals het er nu naar uit ziet heeft Ferrari dus een veel groter probleem dan "niet de motor mogen open zetten". Zeker omdat dit (en volgend?) seizoen motor ontwikkeling aan banden is gelegd en alleen betrouwbaarheidsverbeteringen doorgevoerd mogen worden (onder toezicht van de FIA). En dan zouden ze dus überhaupt niet de mogelijkheid hebben om de motor sneller te maken.Goofyduck384 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:37:
Ik denk dat ze samen hebben afgesproken dat de motor een jaar lang niet vollopen mag, zodat ze moet knokken in het middenveld 😉
Tenzij de FIA achter gesloten deuren heeft besloten dat Ferrari de motor wel mag verbeteren zodat ze op een gelijk niveau met Mercedes/Homda/Renault komen.
Volgens mij heeft hij wel gelijk: https://www.autosport.com...se-of-engine-case-details, daar zijn de andere teams ook zo boos om. Hoe kan het dat een team de FIA het zwijgen kan opleggen terwijl ze zelf hebben vals gespeeld?RobertMe schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:28:
[...]
Waarschijnlijk zit je mis ja. Het enige dat bekend is gemaakt is dat ze achter gesloten deuren een deal hebben gesloten. Wat er in die deal staat weet niemand, behalve Ferrari en de FIA.
Behalve dan dat Ferrari de FIA gaat helpen met de regels strenger te controleren / wijzen op mogelijke loopholes. Oftewel: als Ferrari denkt dat Mercedes of Honda iets doet dat niet in lijn met de regels is dan kan Ferrari bij de FIA altijd aangeven dat op een punt de regels verduidelijkt moeten worden. Terwijl je normaliter al bewijs nodig hebt voordat je kunt klagen.
Ferrari heeft trouwens niet een soort extra verklik rol (met voordeel) gekregen hoor, hoe ze gaan helpen bij het voorkomen van valsspelen is juist niet benoemd. Dat zou namelijk wel eens juist interessant kunnen zijn. Red bull heeft vorig jaar succesvol zonder bewijs een verduidelijking gevraagd door te vragen of ze iets zelf mochten doen, dat mocht niet en het vermoeden bestaat dat Ferrari toen ineens wat moest aanpassen.
Hamilton verbaasd door achterstand: "Geen idee waar het aan ligt"
Verstappen tevreden met progressie: "Veel beter dan vorige week"
-
Honda gaf recent nog aan dat ze zich nu volledig te focussen op de motor voor 2021.RobertMe schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:41:
[...]
Het gerucht was dus dat de FIA Ferrari heeft verplicht een nieuwe motor te bouwen, waarbij ze de FIA kunnen overtuigen/bewijzen dat deze volgens de regels werkt. Zoals het er nu naar uit ziet heeft Ferrari dus een veel groter probleem dan "niet de motor mogen open zetten". Zeker omdat dit (en volgend?) seizoen motor ontwikkeling aan banden is gelegd en alleen betrouwbaarheidsverbeteringen doorgevoerd mogen worden (onder toezicht van de FIA). En dan zouden ze dus überhaupt niet de mogelijkheid hebben om de motor sneller te maken.
Tenzij de FIA achter gesloten deuren heeft besloten dat Ferrari de motor wel mag verbeteren zodat ze op een gelijk niveau met Mercedes/Homda/Renault komen.
Het is mogelijk om nog een nieuwe motor te introduceren per 2021 maar deze gaat wel gelden voor de periode 2021 - 2025 (eind) en in die periode wordt het dus beperkt doorontwikkelen.
Sinds wanneer bepaalt Ferrari wat de FIA wel en niet mag doen?!?StealthyPeanut schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:20:
[...]
Ik dacht dat de FIA juist open kaart wilde spelen maar dat Ferrari niet akkoord ging? Of zit ik mis?
O ja, sinds de FIA te schijterig is om Ferrari een keer goed aan te pakken. Zo ongeveer de afgelopen 70 jaar dus.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nuevas cajas de cambio para Verstappen, Kvyat y Stroll. No terminaron el pasado GP, por eso no penalizan.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 10 juli 2020
New gearboxes for Verstappen, Kvyat and Stroll. They didn't finish last race, so no penalties. pic.twitter.com/rbwi0K1VTI
Ferrari International Assistance, in elke grap zit een kern van waarheid...alexbl69 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:06:
Sinds wanneer bepaalt Ferrari wat de FIA wel en niet mag doen?!?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nu heb ik het namelijk gezien dat Max FP2 reed met de oude neus en Albon juist met de nieuwe. Het resultaat was dat Max zijn auto stabieler leek en er meer snelheid inzat, en Albon juist minder en nu had Albon de spins. Ik vermoed dat die update niet goed werkt. Kijken of Albon morgen dan ook de oude neus heeft.
Vanaf 1:28 kan je het heel goed zien.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mogelijk heeft RBR dat wel gedaan. We weten het helaas niet maar de party mode voor Mercedes is altijd behoorlijk fors dus als ze die nog achter de hand zouden hebben, dan is het verschil alweer heel anders.We zaten de hele tijd een beetje op twee gedachten te hinken en hebben uiteindelijk niet met het volle vermogen gereden, maar we hebben ook niet echt zitten cruisen. Laten ik zeggen dat we nu op een niveau hebben gereden waar we normaal niet op rijden op vrijdag.
De party-modus is inmiddels volgens mij wel duidelijk dat die vooral bij de coureur ligtDarkFire1985 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:22:
[...]
[...]
Mogelijk heeft RBR dat wel gedaan. We weten het helaas niet maar de party mode voor Mercedes is altijd behoorlijk fors dus als ze die nog achter de hand zouden hebben, dan is het verschil alweer heel anders.
Kampioenschap is wel duidelijk wmb: Merc op 1, HAM haalt hem wel binnen, RBR op 2, VER gaat BOT niet meer voorbij na vorige week. FER komt nog wel op 3 binnen (vooral door afgelopen week, en de doorontwikkel-mogelijkheden)
[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 10-07-2020 19:33 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik vind het ook een vreemd verhaal...RobertMe schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:28:
[...]
Waarschijnlijk zit je mis ja. Het enige dat bekend is gemaakt is dat ze achter gesloten deuren een deal hebben gesloten. Wat er in die deal staat weet niemand, behalve Ferrari en de FIA.
https://m.gpupdate.net/nl...nbaar-maken-ferrari-niet/
Dacht al dat ik het ergens had gelezen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik heb FP2 gemist. Ik dacht dat Latifi uitviel maar die heeft geen verdere issues en Russel wel?Chiron schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:38:
Russel krijgt zo’n beetje alles nieuw na de problemen met de Mercedes PU.
Mijn boefje is liev!
Hmm ik kan de tweet ook niet meer vinden, denk dat het komt door die gare nonlineaire timeline. Vandaag zat Aitken in de wagen volgens mij.JB schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:54:
[...]
Ik heb FP2 gemist. Ik dacht dat Latifi uitviel maar die heeft geen verdere issues en Russel wel?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Russell is vorige week uitgevallen, met motor problemen. En afgelopen week was al bekend gemaakt dat hij een vrijwel nieuwe motor zou krijgen.JB schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:54:
[...]
Ik heb FP2 gemist. Ik dacht dat Latifi uitviel maar die heeft geen verdere issues en Russel wel?
Probleem bij Latifi leek volgens Sky bij de versnellingsbak te liggen.
Who did this? 😂😂😂 @ValtteriBottas pic.twitter.com/P0WKUGNO3J
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 10 juli 2020
[ Voor 96% gewijzigd door Tomcat84 op 10-07-2020 20:07 ]
Haha
Deze vond ik ook wel grappig
[Twitter: https://twitter.com/fiftybucksss/status/1281595448394952711?s=21]
(duurde trouwens even voordat ik de "embed" uitgevogeld had zeg haha)
Voor MotoGP wel erg leuk. Voor F1 is het denk ik Q = Race finish (aka Monaco idee)kevlar01 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:47:
Mugello ook bevestigd. Nice, echt een toffe track als je het mij vraagt. In de Motogp erg spectaculair. Het rechte stuk is erg hobbelig overigens.
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zou kunnen als bijv FP 3 wel nat is maar geen onweer (dus potentieel ok voor medical heli) en kwali niet ok ivm onweer of iets dergelijks.
FP2 is de startgrid, als er geen Q is.Tomcat84 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:13:
Trouwens: ik weet dat het morgen hele dag slecht weer wordt maar stel dat FP3 wel doorgaat en kwalificatie niet, en zondagochtend er ook geen ruimte is vanwege support races, wordt het dan FP2 of 3 voor de grid?
Zou kunnen als bijv FP 3 wel nat is maar geen onweer (dus potentieel ok voor medical heli) en kwali niet ok ivm onweer of iets dergelijks.
FP3 maakt dus niet uit wat ze daar in doen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Baku zit er ook helemaal vol mee
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Denk je? Qua layout lijken ze totaal niet op elkaar...Ryur schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:51:
[...]
Voor MotoGP wel erg leuk. Voor F1 is het denk ik Q = Race finish (aka Monaco idee)
Mugello kan je denk ik het best vergelijken met Suzuka, alleen geen “S”es maar redelijk snelle doordraaiers. De baan is op veel stukken erg breed en er zijn genoeg punten voor uitremacties. Ben in elk geval erg benieuwd
https://twitter.com/Bante.../1281598324148232192?s=20

MrSparkels schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:15:
Okay, ik geef toe ik ben niet zo'n held met die Twitter zaken in dit forum plakken maar ..... Heeft iemand mijn tomaat gezien???
Mattia, imagine tomato soup without a tomato. It’s crap right? So what is a power unit without power? Exactly! Somewhere on the way you guys lost a fucking second per lap. Now I don’t care how or where, but please find my fucking tomato! 😡#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/KIOltSy0ar
— Günther Steiner 🤬 (@BanterSteiner) 10 juli 2020
![]()
Ik zou het doen!
[ Voor 19% gewijzigd door SomerenV op 10-07-2020 23:55 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Velocidad max S1
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 10 juli 2020
Max speed S1
Ver 323 km/h
Rai 323
Rus 322
Stro 321
Alb 321
Bot 321
Kvy 320
Ric 320
Per 320
Sai 320
Gro 320
Ham 320
Lat 318
Ocon 318
Nor 317
Mag 317
Gio 317
Gas 315
Lec 315
Vet 313
Duidelijk niet genoeg vleugel gezet. Dit kan namelijk echt niet hoor.
Maar die Honda stond denk ik best ver open als ze dit doen.
Magnussen mag ook aan zijn tweede batterij en CE. Dat gaat nog een slijtageslag worden dit seizoen.

FP2 snelste ronde. Kan iedereen zien dat er nog wel wat meer inzit.
https://streamable.com/7n6j0a
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
En dat terwijl VER altijd met best veel downforce rijd.Maarten_E schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:01:
Wel interessant dat RAI samen met VER de hoogste topsnelheid heeft. Dus of die reed zonder vleugels, of er zit wel wat in het vat.
Was altijd mooi te zien tegenover RIC. VER was altijd vrij ver onderaan te vinden in zulke lijstjes en RIC ver bovenaan.
edit: Hoewel ik de laatste tijd Marko's berichten probeer te negeren (want rare praat allemaal), had hij deze keer gezegd dat hij vond dat de Honda's te conservatief afgesteld waren, doordat ze (Honda vooral lijkt me) voor betrouwbaarheid wilden gaan dit seizoen. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat het dit weekend gaat worden, nu het lijkt te zijn alsof RBR Honda op de vingers heeft getikt en de motoren willen met meer power. Althans, dat zijn de geruchten.
Die motoren open zetten klinkt natuurlijk fantastisch. Kijk naar Oostenrijk vorig jaar. Mooi voorbeeld. De ommeslag die daar halverwege de race gebeurde is nog steeds niet te beschrijven. Maar het kan natuurlijk ook andere problemen veroorzaken. Bijvoorbeeld koeling, meer brandstof mee moeten nemen waardoor het weer niet rendabel is ofzo en vast meer dingen. Maar als ik RBR zou zijn zou ik ook voor meer power gaan ten koste van de betrouwbaarheid .Je weet dit seizoen gewoon niet zeker hoeveel races er gereden gaan worden. Hoewel er steeds meer announced worden, kunnen ze ook maar zo gecancelled worden. Je kunt daardoor in mijn ogen beter eerst veel punten scoren en in de mogelijk komende laatste races tegen penalties lopen dan elke race minder punten scoren.
[ Voor 59% gewijzigd door LoeWn op 11-07-2020 00:13 ]
Wen er maar aanDe_Bastaard schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:25:
Ferrari laagste snelheid? Dat zie je niet vaak.
Pole is wie er vanaf P1 start. Dus lijkt mij van wel. Immers worden gridstraffen ook erin verwerkt, en de snelste tijd in de kwalificatie in Mexico van Verstappen werd uiteindelijk ook geen pole door de gridstraf.autje schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:57:
Als de Q niet doorgaat, telt dit dan als een pole in de officiele statistieken?
Zoals Ted op SKY aangaf, er is een quali, dan wordt deze op zondag ochtend verreden.autje schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:57:
Als de Q niet doorgaat, telt dit dan als een pole in de officiele statistieken?
Ik zou het doen!
https://www.formula1.com/...302QH2C6tuSfenx9ncQr.html
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Het blijft nog steeds een vrije training, zeker bij Hamilton zou ik er niet teveel waarde aan hechten. Die staat vandaag 'gewoon' op P1.SomerenV schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:53:
Maar een Williams vóór een Ferrari. Hamilton niet in de top 3. Stroll vóór Hamilton. De twee Hazen achter de Williamsen (geen idee hoe je het anders schrijft). Een Racing Point in de top 3.
Je zegt het alsof het klopt maar dat is nog helemaal niet zeker. Eerst vandaag afwachten en dan pas afwachten wat ze morgen gaan doen. Kwalificatie op zondag word namelijk heel lastig met F2/F3/Porsche SuperCup races die ook op zondag staan ingepland.rammes schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:16:
[...]
Zoals Ted op SKY aangaf, er is een quali, dan wordt deze op zondag ochtend verreden.
PS/XBL: Nogne
f2 en f3 is ondergeschikt aan F1. en het is al vaker gedaanNogne schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:23:
[...]
Je zegt het alsof het klopt maar dat is nog helemaal niet zeker. Eerst vandaag afwachten en dan pas afwachten wat ze morgen gaan doen. Kwalificatie op zondag word namelijk heel lastig met F2/F3/Porsche SuperCup races die ook op zondag staan ingepland.
https://www.formula1.com/...-qualifying-sessions.html
Ik zou het doen!
Met het verschil dat in voorgaande jaren er nog genoeg races waren. Dat is dit jaar wat anders, ook de F2/F3 moet zijn kampioenschap rijden in de beperkte tijd die er nu is.rammes schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:31:
[...]
f2 en f3 is ondergeschikt aan F1. en het is al vaker gedaan
PS/XBL: Nogne
Hadden ze daarom afgelopen race maar 1 van de 4 die de finish gehaald hadden?LoeWn schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:07:
[...]
En dat terwijl VER altijd met best veel downforce rijd.
Was altijd mooi te zien tegenover RIC. VER was altijd vrij ver onderaan te vinden in zulke lijstjes en RIC ver bovenaan.
edit: Hoewel ik de laatste tijd Marko's berichten probeer te negeren (want rare praat allemaal), had hij deze keer gezegd dat hij vond dat de Honda's te conservatief afgesteld waren, doordat ze (Honda vooral lijkt me) voor betrouwbaarheid wilden gaan dit seizoen. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat het dit weekend gaat worden, nu het lijkt te zijn alsof RBR Honda op de vingers heeft getikt en de motoren willen met meer power. Althans, dat zijn de geruchten.
Die motoren open zetten klinkt natuurlijk fantastisch. Kijk naar Oostenrijk vorig jaar. Mooi voorbeeld. De ommeslag die daar halverwege de race gebeurde is nog steeds niet te beschrijven. Maar het kan natuurlijk ook andere problemen veroorzaken. Bijvoorbeeld koeling, meer brandstof mee moeten nemen waardoor het weer niet rendabel is ofzo en vast meer dingen. Maar als ik RBR zou zijn zou ik ook voor meer power gaan ten koste van de betrouwbaarheid .Je weet dit seizoen gewoon niet zeker hoeveel races er gereden gaan worden. Hoewel er steeds meer announced worden, kunnen ze ook maar zo gecancelled worden. Je kunt daardoor in mijn ogen beter eerst veel punten scoren en in de mogelijk komende laatste races tegen penalties lopen dan elke race minder punten scoren.
Vind het een beetje een bold statement voor iemand die zo hoog in het team zit(aan de andere kant, het is Marko
Ik hoop dat die uitvalbeurten incidenten zijn, al begreep ik dat de uitval van Max kwam door een oud issue wat opnieuw de kop opstak.
Als ze nog meer rek in de motor hebben dan kan het nog spannnend worden, inderdaad wat je aangeeft: de kalender blijft met potlood geschreven....
Kan invloed hebben, maar alsnog gaat F1 in principe voor andere evenementen. Ik denk dat de FIA een correcte kwalificatie voor de F1 in een ook voor de F1 lastig seizoen nog steeds voorrang geven op een race van F2. Ik weet niet of die F2 race een kans heeft om morgen gedaan te worden, maar dat zou ook een oplossing kunnen zijn.Nogne schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:36:
[...]
Met het verschil dat in voorgaande jaren er nog genoeg races waren. Dat is dit jaar wat anders, ook de F2/F3 moet zijn kampioenschap rijden in de beperkte tijd die er nu is.
En daar vermelden ze twee keer Japan, en een keer Australië, en intussen is dan van 2015 Amerika en van vorig jaar nog een keer Japan erbij gekomen. Laten dat nu net allemaal races buiten Europa zijn, en de F2 en F3 rijden daar niet (ok, soms wel buiten Europa? Maar niet deze specifieke races).rammes schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:31:
[...]
f2 en f3 is ondergeschikt aan F1. en het is al vaker gedaan
Plus dan wat @Nogne aangeeft, ook F2, F3 etc moeten het al doen met een beperkt aantal races, dus ook nog races schrappen om plek te maken voor F1 zal ook daar wel rekening mee houden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Denk dat niets zeker is daar in de bergen. Kan nog alle kanten ophoevenpe schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:18:
Lijkt erop dat FP3 gewoon kan doorgaan.
Mijn boefje is liev!
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat zou ik normaal gesproken met je eens zijn. Zo'n vrije training zegt maar weinig. Ware het niet dat Hamilton vorig weekend ook niet op 1 stond en dit seizoen vooralsnog niets vanzelfsprekend is.hoevenpe schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:22:
[...]
Het blijft nog steeds een vrije training, zeker bij Hamilton zou ik er niet teveel waarde aan hechten. Die staat vandaag 'gewoon' op P1.
- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-07-2020 10:47 ]
Of ze gaan juist rijden om zich klaar te maken voor een natte QDaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:46:
Bij FP3 gaat in ieder geval nauwelijks iemand rijden.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wilde net inloggen bij F1TV, kan wel even wachten dusPierre schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:51:
Code rood.
Waiting on the world to change
Dat is dan wel weer het voordeel van F1TV, ik kan alles volgen van het raceweekend. Ik had bij Ziggo alleen Sport Select.pinda powerrr schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:52:
[...]
Wilde net inloggen bij F1TV, kan wel even wachten dus
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Als de Q niet doorgaat wordt de tijd in FP3 (mede) bepalend dus ik denk dat juist iedereen gaat rijden.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:46:
Nou de F3 race begint op Brazilië in 2016 te lijken, ondanks dat de auto's veel langzamer zijn en veel minder water verplaatsen. De baan is nu al compleet doorweekt, alle grip die opgebouwd is de afgelopen week is weg en of line liggen er nu al plassen met water. Het gaat kennelijk alleen nog erger worden dus ga maar twijfels plaatsen bij FP3 en Q. Bij FP3 gaat in ieder geval nauwelijks iemand rijden.
Nee, FP2.Chiron schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:54:
[...]
Als de Q niet doorgaat wordt de tijd in FP3 (mede) bepalend dus ik denk dat juist iedereen gaat rijden.
Ligt eraan of FP3 doorgaat. Kans lijkt me echter minder dan 1%....
Even nagekeken omdat ik nu zelf ook begon te twijfelen.
https://www.racefans.net/...n-disrupts-saturday-masi/
Ze houden de logische volgorde aan.
Als q niet wordt gehouden > fp3 tijden
Als fp3 niet wordt gehouden > fp2 tijden
Er werd alleen zoveel over fp2 gepraat omdat het duidelijk leek te zijn dat fp3 ook niet gereden zou worden. Maar als dit wel is (en geen Q), gelden deze tijden gewoon.
edit: En ja, ik snap ook wel dat het veels te nat is voor FP3. Maar bovenstaande discussie ging over wat áls er wel fp3 gereden zou worden.
[ Voor 10% gewijzigd door LoeWn op 11-07-2020 11:00 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Ze begonnen net te crashen op de rechte stukken. SC was al op de baan en toen kwam rood. Op het moment zie je het gewoon over de baan stromen...FabianGTI schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:50:
[...]
Of ze gaan juist rijden om zich klaar te maken voor een natte Q
:strip_exif()/f/image/NBdx2vgxXGcIrpuK0xnYI4E6.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet ik, ik ben ook aan het kijken, maar zomers weer is ook in Oostenrijk heel veranderlijk, het kan met een half uur droog zijn waardoor FP3 gewoon zou kunnen starten, moeten ze alleen de baan droog rijdenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:59:
[...]
Ze begonnen net te crashen op de rechte stukken. SC was al op de baan en toen kwam rood. Op het moment zie je het gewoon over de baan stromen...
[Afbeelding]
Als we vandaag een Q krijgen met veel regen, rijden ze met een regen set-up, morgen weer droog, dus andere set-up nodig.
‘Regen setup’ bestaat niet meer zo uitgesproken in F1.pinda powerrr schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:01:
Hoe zit het dan met parc fermé?
Als we vandaag een Q krijgen met veel regen, rijden ze met een regen set-up, morgen weer droog, dus andere set-up nodig.
De radius van de regenbanden is wat groter waardoor ze hoger staan, daarnaast zetten ze wat meer vleugel, kiezen andere engine mapping en dat is het vaak tegenwoordig.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- DaniëlWW2
- Niet online
Het gaat alleen maar harder regenen en het blijft doorgaan. Er komt ook nog veel meer aan.FabianGTI schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:01:
[...]
Weet ik, ik ben ook aan het kijken, maar zomers weer is ook in Oostenrijk heel veranderlijk, het kan met een half uur droog zijn waardoor FP3 gewoon zou kunnen starten, moeten ze alleen de baan droog rijden
Ik ben vaak genoeg in de Alpen geweest om te weten hoe het weer kan zijn, maar dit is min of meer een inkoppertje. FP3 kan je denk ik wel vergeten, al is het maar omdat de F1 auto's niet zomaar gaan rijden. Die dingen zitten altijd veel te veel op de rand en als je crasht, dan kost het al snel honderdduizenden Euro's. De teams en coureurs mopperen al jaren over de slechte regenbanden en een aantal coureurs voelen zich echt niet op hun gemak met de snelheden waar ze alsnog rijden. Die gaan niet tenzij ze denken dat ze wel de kwalificatie gaan rijden, zelfs dan hebben ze er weinig zin in. Zeker op deze baan waar je kerbs moet pakken en die dingen zijn vaak veel gladder dan de baan.
Niet eens omdat Max op pole zou staan, maar met zoveel water moet je denk ik gewoon de kwalificatie schrappen. Zinloos om te gaan tellen hoeveel er in de muur eindigen. Daar kijk je waarschijnlijk naar met zoveel water.
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-07-2020 11:10 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Da's interessant want onze vrienden van Motorsport.com hebben maar een deel van het verhaal overgenomen waardoor ik in de war wasLoeWn schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:58:
[...]
Even nagekeken omdat ik nu zelf ook begon te twijfelen.
https://www.racefans.net/...n-disrupts-saturday-masi/
Ze houden de logische volgorde aan.
Als q niet wordt gehouden > fp3 tijden
Als fp3 niet wordt gehouden > fp2 tijden
Er werd alleen zoveel over fp2 gepraat omdat het duidelijk leek te zijn dat fp3 ook niet gereden zou worden. Maar als dit wel is (en geen Q), gelden deze tijden gewoon.
edit: En ja, ik snap ook wel dat het veels te nat is voor FP3. Maar bovenstaande discussie ging over wat áls er wel fp3 gereden zou worden.
https://nl.motorsport.com...jk-voorbereiding/4829750/
Er wordt verder nergens gesproken over FP3 in dat artikel.De Formule 1 probeert zaterdag de kwalificatie gewoon door te laten gaan, maar als dat niet mogelijk is dan is plan B om die op zondagochtend af te werken. Als de weersomstandigheden ook op zondagochtend nog barslecht zijn, dan wordt de startgrid opgesteld op basis van de tijdens van de tweede vrijdagtraining. Dat scenario zal dus een extra pigment toevoegen aan de tweede vrije training op vrijdag, zodat we mogelijk snellere ronden krijgen te zien dan normaal.
Irritant dat f1tv niet gewoon integraal uitzendt... Log net in, zag dat de race zou beginnen, maar dat is dus oud, terwijl er 'Live' in beeld staatDJTimo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:06:
F3 is klaar. Ze gaan het niet meer proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 11-07-2020 11:24 ]
Zou wel t leukste zijn 🙂Bloodclot schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:22:
Hoe zit het met parc ferme als er ook geen quali op zondag komt? Fp2 config?
Samsung Flip 7
Omdat iedereen ervan uitgaat dat de FP3 niet doorgaat. Het is de volgende volgorde indien de Q niet door kan gaan;Tommiiee schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:15:
[...]
[...]
Er wordt verder nergens gesproken over FP3 in dat artikel.
- Q op zondag ochtend
- FP3 uitslag
- FP2 uitslag
En toch vind ik dat ze altijd moeten racen. Dan maar met 5km/u over de baan. Net als bij droog weer wint de coureur die het hardst durft te gaan zonder te crashen. Op een natte baan of hele natte baan of nagenoeg onbegaanbare baan moet je dan gewoon nog langzamer rijden. En hoe slechter de omstandigheden, hoe lager de snelheid, hoe minder heftig eventuele crashes. Laat maar zien wie zich genoeg kan inhouden, maar toch snel genoeg durft om te winnen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:08:
[...]
Het gaat alleen maar harder regenen en het blijft doorgaan. Er komt ook nog veel meer aan.
Ik ben vaak genoeg in de Alpen geweest om te weten hoe het weer kan zijn, maar dit is min of meer een inkoppertje. FP3 kan je denk ik wel vergeten, al is het maar omdat de F1 auto's niet zomaar gaan rijden. Die dingen zitten altijd veel te veel op de rand en als je crasht, dan kost het al snel honderdduizenden Euro's. De teams en coureurs mopperen al jaren over de slechte regenbanden en een aantal coureurs voelen zich echt niet op hun gemak met de snelheden waar ze alsnog rijden. Die gaan niet tenzij ze denken dat ze wel de kwalificatie gaan rijden, zelfs dan hebben ze er weinig zin in. Zeker op deze baan waar je kerbs moet pakken en die dingen zijn vaak veel gladder dan de baan.
Niet eens omdat Max op pole zou staan, maar met zoveel water moet je denk ik gewoon de kwalificatie schrappen. Zinloos om te gaan tellen hoeveel er in de muur eindigen. Daar kijk je waarschijnlijk naar met zoveel water.
Op zich mee eens, maar met deze auto's hebben ze stilstaand al zowat aeroplaning als het een beetje regent. Dan ben je binnen vijf ronden iedereen kwijt.KlaasjeNL schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:44:
[...]
En toch vind ik dat ze altijd moeten racen. Dan maar met 5km/u over de baan. Net als bij droog weer wint de coureur die het hardst durft te gaan zonder te crashen. Op een natte baan of hele natte baan of nagenoeg onbegaanbare baan moet je dan gewoon nog langzamer rijden. En hoe slechter de omstandigheden, hoe lager de snelheid, hoe minder heftig eventuele crashes. Laat maar zien wie zich genoeg kan inhouden, maar toch snel genoeg durft om te winnen.
Verwijderd
Tja doen ze niet meer sinds Bianchi.KlaasjeNL schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:44:
[...]
En toch vind ik dat ze altijd moeten racen. Dan maar met 5km/u over de baan. Net als bij droog weer wint de coureur die het hardst durft te gaan zonder te crashen. Op een natte baan of hele natte baan of nagenoeg onbegaanbare baan moet je dan gewoon nog langzamer rijden. En hoe slechter de omstandigheden, hoe lager de snelheid, hoe minder heftig eventuele crashes. Laat maar zien wie zich genoeg kan inhouden, maar toch snel genoeg durft om te winnen.
Bron: F1 TV stream
[ Voor 18% gewijzigd door soeppie op 11-07-2020 11:50 ]
[ Voor 4% gewijzigd door R.van.M op 11-07-2020 11:51 ]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.