Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 98 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WokeBroke schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:19:
plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers

Alle "je wordt monddood gemaakt" en "nog meer censuur" en "andere meningen mogen niet gehoord worden" reacties staan op -1.
En imho terecht, want iemand die dat soort dingen roept heeft óf het bericht niet gelezen/begrepen, óf loopt te trollen. Of een combinatie van beiden.

Dat is nou net expliciet niet de bedoeling van de wijzigingen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:11

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
WokeBroke schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:19:
plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers

Alle "je wordt monddood gemaakt" en "nog meer censuur" en "andere meningen mogen niet gehoord worden" reacties staan op -1.

Maar om eerlijk te zijn lees ik het artikel ook zo. Op wat voor manier moet ik het artikel dan interpreteren?

Ik kan eigenlijk ook geen zelfreflectie vinden in het artikel.
Ik lees in het artikel nergens dat andere meningen niet gehoord mogen worden, wel wordt er gevraagd het respect voor elkaar niet uit het oog te verliezen.

Het is niet nodig om op de man te spelen, onvriendelijk te reageren of elkaar te beledigen om een standpunt duidelijk te maken.

Aanpassingen aan het moderatiesysteem moeten juist voorkomen dan een nette en goed onderbouwde maar afwijkende mening omlaag gemodereerd wordt en populaire meningen kunnen rekenen op hoge scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Santford schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:01:
[...]

Ik lees in het artikel nergens dat andere meningen niet gehoord mogen worden, wel wordt er gevraagd het respect voor elkaar niet uit het oog te verliezen.

Het is niet nodig om op de man te spelen, onvriendelijk te reageren of elkaar te beledigen om een standpunt duidelijk te maken.
gaan we nu scherper letten op accounts die regelmatig -1-reacties verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
wildhagen schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:58:
[...]

En imho terecht, want iemand die dat soort dingen roept heeft óf het bericht niet gelezen/begrepen, óf loopt te trollen. Of een combinatie van beiden.

Dat is nou net expliciet niet de bedoeling van de wijzigingen.
Ik vroeg meer hoe het artikel te lezen/interpreteren, dan of de -1 terecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Bor in 'UCheck 4.5.1.0' lijkt mij een +1

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobbieB in 'Google werkt aan royalty-free alternatieven voor Dolby Atmos en Dolby Vision'

Moet deze XKCD echt elke keer voorbij komen wanneer iemand met een nieuwe "standaard" komt? Lijkt me dat iedereen het ondertussen wel een keertje kent. Wat mij betreft kan dit dus naar offtopic. Ook heeft Google niet de intentie om het positieve van bestaande codecs op te pakken en te verenigen in een nieuwe standaard. Dus een beetje oneerlijke vergelijking is het wel.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 23-09-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
WokeBroke schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:07:
[...]

gaan we nu scherper letten op accounts die regelmatig -1-reacties verzamelen.
Uiteindelijk zijn de -1 moderaties voor ons een indicatie, we zullen altijd inhoudelijk de reacties van een gebruiker beoordelen.
Het kan zijn dat de ontvangen -1’s terecht zijn en de reacties bijvoorbeeld keer op keer flamebaits bevatten.
Als de -1 moderaties onterecht gegeven zijn dan zullen we de moderaties op die reacties inzien.
Het verzamelen van -1 moderaties zal niet automatisch tot maatregelen leiden, vaak is er wel iets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:11
Een Engelstalig citaat uit een artikel van anderhalf jaar geleden (met inmiddels totaal achterhaalde informatie), geplaatst zonder verdere toelichting. Ik zie niet hoe dat meer dan een 0 is, zeker geen +2.

DefaultError in 'Audacity 3.2.0'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

thomas_n schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:43:
Een Engelstalig citaat uit een artikel van anderhalf jaar geleden (met inmiddels totaal achterhaalde informatie), geplaatst zonder verdere toelichting. Ik zie niet hoe dat meer dan een 0 is, zeker geen +2.

DefaultError in 'Audacity 3.2.0'
Zover ik begrijp in de gauwigheid, is de privacy statement wel nog steeds van kracht (zojuist gechecked op de Audacity website), dus lijkt het mij wel relevant om het te melden.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 23-09-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
Santford schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:29:
[...]

Uiteindelijk zijn de -1 moderaties voor ons een indicatie, we zullen altijd inhoudelijk de reacties van een gebruiker beoordelen.
Het kan zijn dat de ontvangen -1’s terecht zijn en de reacties bijvoorbeeld keer op keer flamebaits bevatten.
Als de -1 moderaties onterecht gegeven zijn dan zullen we de moderaties op die reacties inzien.
Het verzamelen van -1 moderaties zal niet automatisch tot maatregelen leiden, vaak is er wel iets aan de hand.
Kijk dat is duidelijkere uitleg dan in het artikel. Als veel mensen iets op een bepaalde manier lezen, heeft het wellicht iets meer te maken met de kwaliteit van het artikel dan de kwaliteit van de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51

kodak

FP ProMod
Wat is hier +1 aan? Opkomen voor rechten komisch noemen.
batjes in 'Meta aangeklaagd in VS wegens omzeiling App Tracking Transparency in iOS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:11
CH4OS schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:58:
[...]
Zover ik begrijp in de gauwigheid, is de privacy statement wel nog steeds van kracht (zojuist gechecked op de Audacity website), dus lijkt het mij wel relevant om het te melden.
Dat privacy statement is de aangepaste versie, die vrij kort na de ophef die er vorig jaar over was uitkwam om de ruwe kantjes eraf te schaven en de critici tegemoet tekomen. Er is zeker nog wel wat op aan te merken, maar de kritiek in laptopmag (en op alle mogelijke andere websites) dateert van daarvoor. Dat nu nog een keer plaatsen zonder enige toelichting voegt weinig toe, volgens mij.

Edit: ik ben de discussie daar toch maar aangegaan, ook al voelt dat een beetje als een herhaling van zetten. Dan staat er op die pagina in elk geval meer dan alleen dat citaat uit een oud artikel, dat mogelijk verwarrend kan zijn voor nieuwe gebruikers.

[ Voor 15% gewijzigd door thomas_n op 23-09-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

thomas_n schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:10:
Dat privacy statement is de aangepaste versie, die vrij kort na de ophef die er vorig jaar over was uitkwam om de ruwe kantjes eraf te schaven en de critici tegemoet tekomen. Er is zeker nog wel wat op aan te merken, maar de kritiek in laptopmag (en op alle mogelijke andere websites) dateert van daarvoor. Dat nu nog een keer plaatsen zonder enige toelichting voegt weinig toe, volgens mij.

Edit: ik ben de discussie daar toch maar aangegaan, ook al voelt dat een beetje als een herhaling van zetten. Dan staat er op die pagina in elk geval meer dan alleen dat citaat uit een oud artikel, dat mogelijk verwarrend kan zijn voor nieuwe gebruikers.
Ah, ik zag dus wel staat dat eea nog steeds collected wordt, vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in '‘Google Pixel-tablet heeft 11"-scherm en komt in 128GB- en 256GB-uitvoering’'

Mag deze naar +1? Zoveel informatiefs voegt het nu ook weer niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

*knip*
Laat het sturen van andere gebruikers aan de crew over.

G_Dragon in '‘Google Pixel-tablet heeft 11"-scherm en komt in 128GB- en 256GB-uitvoering’' Deze kan wat mij betreft naar 0. Dat niemand ervaring heeft met een Google Pixel tablet kan ik mij voorstellen: die zijn er naar mijn weten nooit eerder geweest. Dat hij het er goed uit vind zien is leuk, maar dan verwacht ik wel wat meer onderbouwing dan dit.

[ Voor 79% gewijzigd door Dirk op 23-09-2022 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 23:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Modbreak:Ik heb een portie gekibbel verwijderd.

Graag weer ontopic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:26
Ruw ER in 'Mercedes: elektrische opvolger G-klasse wordt in 2024 geïntroduceerd'

Hebben we recent het over moderaties gehad, komt dit voorbij. Totaal niet ‘informatief’ maar mening modereren.

Hooguit een +1, naar mijn inzien echter 0, want het is nogal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 20:37

ITsEZ

parttime all-rounder

nieuws: PayPal stopt vanaf eind november met het vergoeden van retourkosten

Dit artikel gaat over paypal, vervolgens plakt iemand een heel artikel van een andere website er in? Lijkt me zeker geen +2, sowieso sterk twijfelachtig of dit auteursrechtelijk is toegestaan.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 23:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Dit gaat ver voorbij het citaatrecht, dus nee, dit mag niet. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is volledig meningmodden:

Verwijderd in 'James Earl Jones is gestopt als stem van Darth Vader'

Reacties eronder zijn +1 ook omdat ze wel de films leuk vinden.... Sowieso onder dit artikel krijg je een 0 als je de nieuwe films of series niet leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:19

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Dit lijkt mij geen +3, een +2 zou misschien nog te verdedigen zijn, maar ik zie er geen 'essentiële toevoeging in': kidde in ''Nieuwe PlayStation 5-revisie heeft zuinigere 6nm-chip''

Inmiddels zijn er wel 40+ votes te kort om tot een normale score te komen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Lijkt me geen +2 (39x +2, 12x +3). De eerste allinea is een mening met onterecht klagen over tweakers. Er staat duidelijk commentaar op het verzoek in het artikel. Daarbij horen dit soort opmerkingen op GoT.
De tweede en derde allinea staat verder niets nieuws.
esky in 'Providers roepen EU op om techgiganten te laten meebetalen aan netwerkkosten'

[ Voor 10% gewijzigd door kodak op 26-09-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
Moderaties voor reviews, kan dat hier ook?

Vroeg me af waarom deze minimale review 2x +3 krijgt. :?

Ducktales (Remastered), Wii U review door Linksquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijft het vreemd vinden dat je nog steeds een "offtopic" of -1 score krijgt als je een afwijkende mening hebt:

mike0001 in 'HBO deelt teaser van The Last of Us-serie'

Beide zijn gewoon on topic en dit is gewoon meningmodden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:44:
Ik blijft het vreemd vinden dat je nog steeds een "offtopic" of -1 score krijgt als je een afwijkende mening hebt:

Beide zijn gewoon on topic en dit is gewoon meningmodden.
Wel een beetje on topic en inderdaad een mening, maar er zitten wel serieuze generalisaties in waarvan ik me afvraag hoeveel waarde we daar aan moeten hechten. Als je zinsneden gebruikt als:
Netflix maakt alleen maar zoveel mogelijk series. kwaliteit doet er niet toe
Dan vind ik het niet heel raar als mensen dat een punt lager waarderen dan reacties die on topic zijn en wegblijven van gare generalisaties.

De tweede reactie is op dat front misschien iets beter maar in beide gevallen wordt compleet voorbijgegaan aan het feit dat dit soort dingen toch echt subjectief zijn. Meningen verschillen zoals daaronder terecht wordt aangegeven. Wat hij hartstikke goed vind, vinden anderen misschien weer prut. Maar hij omschrijft zijn mening als zijnde pure feiten "gemaakt voor het gros en kwaliteit GTST".

Het is misschien on topic maar als je kijkt naar het verwoorden van meningen, dan kan het echt wel beter dan deze twee reacties. Ja ook al is het een mening, dat betekent niet dat elke on-topic mening meteen ook die score hoeft te krijgen. De stijl en argumentatie van een mening tellen ook mee :)

Bottom-line: ik vind dat je wel erg stellig bent met je "dit is gewoon meningmodden", want dat vind ik eigenlijk helemaal niet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
Ik had gehoopt dat mening modden door de nieuwe regels beperkt zou blijven, maar een gamers-hart is snel geraakt blijkbaar. Ik plaats gewoon een inhoudelijke reactie mbt CPU issues van Battlefield.

musje83 in 'Battlefield 2042-update verandert map en voegt drie wapens toe'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

musje83 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:21:
Ik had gehoopt dat mening modden door de nieuwe regels beperkt zou blijven, maar een gamers-hart is snel geraakt blijkbaar. Ik plaats gewoon een inhoudelijke reactie mbt CPU issues van Battlefield.

Die edit over de score erbij maakt het wel wat lastig nu. Als je dat weghaalt, dan is een +1 verder prima.

Die -1 klopt inderdaad helemaal niet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:16

Technomania

Huiskamer verslaafde.

musje83 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:21:

Klagen over moderatie is punt aftrek. Ik zou het aanpassen als ik jou was. Verder nette post.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
Heb 'm aangepast, was even een irritatie-dingetje. Jammer dat mensen nog steeds zo snel op iets zijn getrapt.
Thanks though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:42:
[...]

Wel een beetje on topic en inderdaad een mening, maar er zitten wel serieuze generalisaties in waarvan ik me afvraag hoeveel waarde we daar aan moeten hechten. Als je zinsneden gebruikt als:

[...]

Dan vind ik het niet heel raar als mensen dat een punt lager waarderen dan reacties die on topic zijn en wegblijven van gare generalisaties.

De tweede reactie is op dat front misschien iets beter maar in beide gevallen wordt compleet voorbijgegaan aan het feit dat dit soort dingen toch echt subjectief zijn. Meningen verschillen zoals daaronder terecht wordt aangegeven. Wat hij hartstikke goed vind, vinden anderen misschien weer prut. Maar hij omschrijft zijn mening als zijnde pure feiten "gemaakt voor het gros en kwaliteit GTST".

Het is misschien on topic maar als je kijkt naar het verwoorden van meningen, dan kan het echt wel beter dan deze twee reacties. Ja ook al is het een mening, dat betekent niet dat elke on-topic mening meteen ook die score hoeft te krijgen. De stijl en argumentatie van een mening tellen ook mee :)

Bottom-line: ik vind dat je wel erg stellig bent met je "dit is gewoon meningmodden", want dat vind ik eigenlijk helemaal niet.
Ik vind het zelf wel heel erg meningmodden. Ook deze reactie van dezelfde persoon wordt gedownmod:

Ik vind dit een keurige reactie en toch krijgt het een 0.

Volgens mij is de kwaliteit van Netflix wel degelijk naar beneden gegaan de afgelopen twee jaar. Dat is ook 1 van de de redenen dat ze abonnees verloren hebben (naast de toenemende concurrentie). Dus dat Netflix vooral veel kwantiteit produceert op dit moment en veel minder kwaliteit zit zeker een kern van waarheid in. Wellicht had die persoon het iets anders kunnen verwoorden. Maar in dit geval vind ik dat hij onterecht gedownmod wordt omdat hij een andere mening heeft.

Ik vind deze reactie dan veel minder toevoegen:

Terrestrial in 'Netflix verliest nog eens een miljoen abonnees, al is dat minder dan verwacht'

Helemaal als je dit soort dingen roept:
Die hele streamingszooi is kansloos
En
Ik download alles wel en daar ga ik gewoon mee door.!
En de reactie daarop wordt weer als offtopic gekenmerkt:

Justinn1988 in 'Netflix verliest nog eens een miljoen abonnees, al is dat minder dan verwacht'

Dus als je downloaden verheerlijkt t.o.v. het betalen (legale wijze) voor een streaming dienst dan is dat on topic en als je daar iets van zegt is dat offtopic. Dit is ook volledig meningmodden wat mij betreft. Helemaal als je ziet dat beide reacties van -1 tot aan +3 moderaties krijgen. De mensen met +3 snappen sowieso het moderatie systeem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oké, maar dat is inderdaad een keurige reactie en verdiend geen 0. Hij staat nu dus op +1. Dit is echter niet de reactie die je initieel meldde, dus ik zie niet precies wat het met die eerdere reacties te maken heeft :)
[...]
Wellicht had die persoon het iets anders kunnen verwoorden. Maar in dit geval vind ik dat hij onterecht gedownmod wordt omdat hij een andere mening heeft.
Ik snap niet hoe je die dikgedrukte conclusie kunt trekken als je ook die zin ervoor zet. Maar goed, dat is jouw mening waarom de reactie blijkbaar lager gemodereerd werd. Uiteindelijk kunnen we niet in de hoofden van de modererende gebruikers kijken, dus het is altijd wat gissen naar het waarom.

Jij noemde de twee voorbeelden van meningmodden; ik reageer daarop door te stellen dat dat helemaal niet zo helder is als je doet stellen. Omdat er dus nog wel wat op de bewoording/argumentatie van de reacties aan te merken valt; en de mening bijna als vaststaand feit gepresenteerd wordt.
Nog los van de inhoudelijke problemen, is dat laatste ook gewoon iets waar lezers op afknappen. Als iemand mij probeert te overtuigen van zijn gelijk door te doen alsof zijn mening de enige is die telt, een feit, in plaats van argumenten te gebruiken, dan ben ik absoluut geneigd zo'n reactie minder te waarderen als lezer. Ik wil als lezer zelf mijn mening vormen.

Hoe dan ook, op het moment dat er redenen zijn om misschien te twijfelen over de score, als meerdere scores verdedigbaar zijn, dan kun je wat mij betreft niet de conclusie trekken 'het is meningmodden'. Zo simpel is het uiteindelijk.
[...]
Het is prima dat je andere voorbeelden aanhaalt van eventueel foutief gemodereerde reacties, maar ik ga daar nu met opzet even niet dieper op in. Het doet er namelijk niet toe als het gaat om jouw eerdere conclusie 'het is meningmodden'. Dit zijn gewoon andere reacties met andere moderaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cloud
Oké, maar dat is inderdaad een keurige reactie en verdiend geen 0. Hij staat nu dus op +1. Dit is echter niet de reactie die je initieel meldde, dus ik zie niet precies wat het met die eerdere reacties te maken heeft :)
Omdat het opvallend is dat al zijn reacties gedownmod worden.
Ik snap niet hoe je die dikgedrukte conclusie kunt trekken als je ook die zin ervoor zet. Maar goed, dat is jouw mening waarom de reactie blijkbaar lager gemodereerd werd. Uiteindelijk kunnen we niet in de hoofden van de modererende gebruikers kijken, dus het is altijd wat gissen naar het waarom.
Ik vind zijn eerste twee berichten niet echt overkomen dat hij dit als feit presenteert. 95% van de reacties onder dat bericht zijn meningen van mensen die wel gewoon on topic gemodereerd worden.
Hoe dan ook, op het moment dat er redenen zijn om misschien te twijfelen over de score, als meerdere scores verdedigbaar zijn, dan kun je wat mij betreft niet de conclusie trekken 'het is meningmodden'. Zo simpel is het uiteindelijk.
Tja, dit is al vaker ter discussie gekomen. Maar meningmodden blijft gewoon een enorm groot probleem op tweakers. Ik blijf ook elke keer mijn berichten posten, maar 80% van mijn berichten worden op "offtopic'" gemodereerd en moet ik hier melden. Waardoor ik alsnog een goede score krijg. Ik had gehoopt dat het "nieuwe" systeem voor verbeteringen zou zorgen, maar tot nu toe zie ik nog steeds hetzelfde gebeuren. (Berichten die van -1 tot +3 moderaties krijgen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:09:
@Cloud
[...]
95% van de reacties onder dat bericht zijn meningen van mensen die wel gewoon on topic gemodereerd worden.
[...]
Klopt, maar ik heb je al meermaals aangeven waar tenminste één verschil zit met zijn eerste reacties. Nogmaals ik kan niet over al zijn reacties in één keer spreken; elke is uniek. Ik zag prima reacties van deze user (waaronder die je dus zonet melde en nu op +1 staat) en ik zag die initiële reacties; die een stuk minder sterk zijn.
Tja, dit is al vaker ter discussie gekomen. Maar meningmodden blijft gewoon een enorm groot probleem op tweakers.
Dat is zeker een probleem; en ik hoop dat we in de loop der tijd dat probleem verminderen met de recente verbeteringen. Enerzijds door betere voorlichting voordat men modereert, anderzijds doordat de pool met modererende gebruikers wat kleiner wordt doordat users die negatief bijdragen niet ook nog eens negatief modereren.

Dat gezegd hebbende, we moeten ook niet blind zijn voor de andere oorzaken en gewoon alle onjuiste scores maar toeschrijven aan meningmodereren. Dat helpt ook niet.
Ik blijf ook elke keer mijn berichten posten, maar 80% van mijn berichten worden op "offtopic'" gemodereerd en moet ik hier melden. Waardoor ik alsnog een goede score krijg.
Ik heb ze niet allemaal helder maar - en ik zeg niet dat dit absoluut het geval is - dat je steeds je eigen reacties moet melden, kan ook een signaal zijn dat je eens naar je manier van reageren moet kijken. Misschien komen ze inderdaad vaak onterecht op 0 maar geef je gebruikers soms ook een kleine aanleiding om meer die kant op te neigen.

Neem nu dat punt wat ik hierboven zei over een mening als voldongen feit presenteren of een dwingende toon gebruiken of sterke generalisaties gebruiken. Dat zijn stuk voor stuk misschien niet redenen om volgens de richtlijnen direct 0 te kunnen/mogen geven maar je kunt er van op aan dat het niet helpt om modders tot de juiste score te laten komen :) Bij twijfel gaat de score dan naar beneden.

Dus probeer hier niet alleen je onjuist gemodereerde reacties te melden, maar juist er ook achter te komen waarom je die score kreeg. Meningmodereren is natuurlijk een makkelijk aanwijsbare oorzaak voor onjuiste scores. Maar er kan echt wel meer zijn dan dat. Dat zag je wel aan de twee reacties waarmee we deze discussie opstartten. Reactiestijl doet veel.

Wat mij betreft nu dus weer verder met reguliere mismoderaties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Cloud
Ik heb ze niet allemaal helder maar - en ik zeg niet dat dit absoluut het geval is - dat je steeds je eigen reacties moet melden, kan ook een signaal zijn dat je eens naar je manier van reageren moet kijken. Misschien komen ze inderdaad vaak onterecht op 0 maar geef je gebruikers soms ook een kleine aanleiding om meer die kant op te neigen.
Waarom mijn reacties op "offtopic" komen te staan (voorheen zelfs op -1) komt vooral omdat ik op berichten reageer die met gaming te maken hebben. Op Tweakers is een sterke fanbase van xbox aanhangers aanwezig die erg lange tenen hebben als het om kritiek op Microsoft of Xbox gaat. Onder berichten die minder "gevoelig" zijn krijg ik wel gewoon +1 op mijn berichten. Zo zijn er nog wel meer onderwerpen (Apple) waar mensen zitten die berichten omlaag modden als er kritiek op het merk geleverd wordt.

Bij dat soort "gevoelige" onderwerpen zie je gewoon veel meer vreemde moderaties dan onder andere berichten.

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
edit: verholpen, tnx :)

In System76 slaat Pop_OS 22.10-release over om te werken aan Cosmic-desktopomgeving staan 3 reacties op -1, allemaal volgens mij onterecht.
Deze reactie van iemand anders, deze reactie van mij daarop, en deze los daarvan.
Wat scores wel zouden moeten zijn vind ik altijd maar lastig inschatten, ik zou denken 0 of 1.

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:15
Nu toch maar hier melden, een 0 moderator voor meerdere reacties binnen dit ‘hot topic’ wat mij inziens niet bevordelijk is: Channelmaster in 'Youtuber: accu’s Samsung Galaxy-smartphones zwellen na enige tijd op'

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
TheVivaldi in 'Inloggen bij Belastingdienst kan vanaf oktober alleen met tweetrapsauthenticatie'

Blijkbaar mag ik niet aangeven te willen betalen voor zo'n oplossing... Sorry, maar dit is toch gewoon +1? En anders zijn de reacties boven en onder me die over zo'n oplossing praten ook 0.

[ Voor 15% gewijzigd door TheVivaldi op 28-09-2022 17:05 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
TheVivaldi schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:04:
TheVivaldi in 'Inloggen bij Belastingdienst kan vanaf oktober alleen met tweetrapsauthenticatie'

Blijkbaar mag ik niet aangeven te willen betalen voor zo'n oplossing... Sorry, maar dit is toch gewoon +1?
Dat mag je best aangeven, maar de vraag is natuurlijk of het relevant is. Ik lees een oneliner met dat je best een paar tientjes wil betalen, maar dat vind ik niet erg bijdragen aan het artikel. Ik kan me een 0 dus in principe wel voorstellen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Channelmaster schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:07:
Nu toch maar hier melden, een 0 moderator voor meerdere reacties binnen dit ‘hot topic’ wat mij inziens niet bevordelijk is: Channelmaster in 'Youtuber: accu’s Samsung Galaxy-smartphones zwellen na enige tijd op'
Die reactie staat nu op +1 en dat lijkt me een prima score.

• TheVivaldi
RoD schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:06:
[...]

Dat mag je best aangeven, maar de vraag is natuurlijk of het relevant is. Ik lees een oneliner met dat je best een paar tientjes wil betalen, maar dat vind ik niet erg bijdragen aan het artikel. Ik kan me een 0 dus in principe wel voorstellen.
De reactie onder me is van soortgelijke aard (“ik wil niet betalen”). Dan is die ook 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheVivaldi schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:07:
[...]

De reactie onder me is van soortgelijke aard (“ik wil niet betalen”). Dan is die ook 0.
Ik vind die reacties inderdaad van hetzelfde niveau. Overigens, ik heb je reactie een +1 gegeven, en daar staat ie nu ook op. Je reactie was slechts 1x gemodereerd met een 0.

• TheVivaldi
kozue in 'Inloggen bij Belastingdienst kan vanaf oktober alleen met tweetrapsauthenticatie'

Of deze summiere oneliner met dat de app er niet in komt zonder aan te geven waarom. Die draagt dan ook niet erg bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheVivaldi schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:10:
kozue in 'Inloggen bij Belastingdienst kan vanaf oktober alleen met tweetrapsauthenticatie'

Of deze summiere oneliner met dat de app er niet in komt zonder aan te geven waarom. Die draagt dan ook niet erg bij.
Yep, eens. Die krijgt een 0 van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:15
RoD schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:06:
[...]

Die reactie staat nu op +1 en dat lijkt me een prima score.
De eerste (en enige) 0 moderatie kwam snel na de reacties van mij en anderen, dat viel erg op als een probleem moderator.

Daarna alleen +1, dat is prima en het probleem heeft zich nu mooi uitgemiddeld. Dat is het voordeel van een vroege reactie, maar ik ben normaliter niet zo’n vroeg reaguurder :z

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:53
DennisH82 in 'Intel kondigt Arc A310-budgetvideokaart met 4GB geheugen aan'

Een +1 voor iemand die zonder onderbouwing als fan of basher neerzetten?

Mijn inziens hoort die juist op 0 of -1.

En mijn reactie trekt ook tig keer -1. Lekkere moderatie weer.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
White Feather schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:04:
DennisH82 in 'Intel kondigt Arc A310-budgetvideokaart met 4GB geheugen aan'

Een +1 voor iemand die zonder onderbouwing als fan of basher neerzetten?

Mijn inziens hoort die juist op 0 of -1.

En mijn reactie trekt ook tig keer -1. Lekkere moderatie weer.
Die mag idd op -1, daar staat ie nu op.

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:01
Ik vind het een verbetering zo als het nu is, sinds de aanpassing worden mijn reacties helemaal niet meer gemod, dus ook niet negatief.Het heeft de juiste groep geraakt.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
fvdberg schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:07:
Ik vind het een verbetering zo als het nu is, sinds de aanpassing worden mijn reacties helemaal niet meer gemod, dus ook niet negatief.Het heeft de juiste groep geraakt.
Fijn dat je de aanpassingen als een verbetering ervaart. :)

Voordat dit topic uitmondt in een discussie met misschien wel verschillende ervaringen; laten we ons hier concentreren op de reacties waar het toch nog fout gaat.

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Ff vraag. Wordt er in dit artikel te veel gefan-modt? Zo krijg ik direct een 0. Of had ik mijn eerste regel moeten weglaten? O-) Bliksem B in 'Chrome stopt medio 2023 met ondersteuning Manifest V2-extensies zoals adblockers'Bliksem B in 'Chrome stopt medio 2023 met ondersteuning Manifest V2-extensies zoals adblockers'

Ik ben blij dat mijn gemiddelde score 0,8 is waardoor ik wel kan modden. Maar ik krijg ook het idee dat veel mensen de dupe zijn geworden door meningmodders in de afgelopen jaren en hierdoor lager dan 0,5 zijn gekomen.

(ik ben net de podcast aan het luisteren over vriendelijker Tweakers.net, heel goed initiatief! Ook ondanks de kinderfouten in de nieuwe modregels).

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie +2 of hoger modereren lijkt me niet gepast. Het is niets meer dan de faq plakken uit de helpdesk pagina waar google in de blog naar verwijst. Dan had ook net zo goed de link gepast kunnen worden zonder commentaar.
Slashdotter in 'Google stopt met Stadia en gaat hard- en softwareaankopen volledig terugbetalen'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
kodak schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:11:
Deze reactie +2 of hoger modereren lijkt me niet gepast. Het is niets meer dan de faq plakken uit de helpdesk pagina waar google in de blog naar verwijst. Dan had ook net zo goed de link gepast kunnen worden zonder commentaar.
Slashdotter in 'Google stopt met Stadia en gaat hard- en softwareaankopen volledig terugbetalen'
Sterker nog het tweakers.net artikel zelf verwijst direct naar de betreffende FAQ.

• kodak

kodak

FP ProMod
Het lijkt me toch echt niet de bedoeling dat een inhoudelijke vraag naar offtopic/irrelevant gaat. Het lijkt me juist dat we vragen moeten kunnen stellen waarop iemand een bewering doet als die niet onderbouwing niet duidelijk is.
kodak in 'Providers in Europa bereiden zich voor op lange stroomonderbrekingen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
R4gnax in 'Google stopt met Stadia en gaat hard- en softwareaankopen volledig terugbetalen'

Doe ik hier iets verkeerd? Waarom is er iemand die hier -1 op gaat geven?
Moderatie FAQ niet begrepen of zo?

Het lijkt me toch volledig on-topic en met bronvermelding, dat je helemaal niet vreemd op hoeft te kijken wanneer Google weer eens ergens de stekker vroegtijdig uit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 14:40
Is dit non-argument niet een 0? Deze twee dingen hebben niks met elkaar te maken en is dus eigenlijk gewoon off-topic.
_RickvdL_ in 'Tim Cook: binnenkort vragen we ons af hoe we ooit zonder AR hebben kunnen leven'

“Mobiele telefoons waren succesvol dus [technologie] word succesvol” is een overduidelijke drogredenering en voegt niks toe aan een discussie.

[ Voor 25% gewijzigd door Wolfos op 30-09-2022 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Hiervoor 0 geven lijkt mij meningmodden. kodak in 'OM eist celstraf bij tweetal dat data 30.000 NLE- en Budget Energie-klanten stal'
Net als bij
kodak in 'OM eist celstraf bij tweetal dat data 30.000 NLE- en Budget Energie-klanten stal'
en
kodak in 'OM eist celstraf bij tweetal dat data 30.000 NLE- en Budget Energie-klanten stal'

Opvallend worden reacties met andere standpunten dan naar +2 geplust in die discussies.

[ Voor 52% gewijzigd door kodak op 30-09-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee waarom dit irrelevant is:

Verwijderd in 'Nintendo kondigt Skyrim: Anniversary Edition aan voor Switch'

Microsoft bepaalt hier de prijs, niet Nintendo. Vervolgens wordt er aangegeven dat de prijs zo bepaald is omdat dit een normale prijs is voor een switch game ... Beetje vreemd, de ontwikkelaar bepaalt toch zelf de prijs hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

!GN!T!ON in 'Ubisoft: Ubisoft-games aangekocht op Stadia worden omgezet naar pc'

Lijkt me dat dit gewoon naar 0 kan. Veel voegt het niet toe in de discussie en is een belerend toontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fvdberg schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:07:
Sorry, ik mijn modstatus nog niet geactiveerd. Ik heb nog steeds, niet de behoefte om dat ook daadwerkelijk te doen.

Ik vind die zwarte nullen wel rustgevend in de pagina's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:42

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:11:
Geen idee waarom dit irrelevant is:

Verwijderd in 'Nintendo kondigt Skyrim: Anniversary Edition aan voor Switch'

Microsoft bepaalt hier de prijs, niet Nintendo. Vervolgens wordt er aangegeven dat de prijs zo bepaald is omdat dit een normale prijs is voor een switch game ... Beetje vreemd, de ontwikkelaar bepaalt toch zelf de prijs hiervoor.
Het gaat er dus om dat het Bethesda is die de prijs bepaalt, ofwel je reactie bevat een feitelijke onjuistheid en dus is een 0-score terecht (zo ook voor degene die vermeldde dat Nintendo degene is die de prijs bepaalt)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:21:
[...]

Het gaat er dus om dat het Bethesda is die de prijs bepaalt, ofwel je reactie bevat een feitelijke onjuistheid en dus is een 0-score terecht (zo ook voor degene die vermeldde dat Nintendo degene is die de prijs bepaalt)
Dat is vooral een aanname die je daar doet. Het is of Bethesda of Microsoft. Jij kan niet met zekerheid zeggen dat Bethesda hier de prijs heeft bepaald. Dus dan kan je ook niet zo zeker zeggen dat mijn bericht onjuist is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:40:
[...]

Dat is vooral een aanname die je daar doet. Het is of Bethesda of Microsoft. Jij kan niet met zekerheid zeggen dat Bethesda hier de prijs heeft bepaald. Dus dan kan je ook niet zo zeker zeggen dat mijn bericht onjuist is.
Laten we hier vooral niet te ver off-topic gaan. Punt blijft dat als je het niet weet, jouw bericht een feitelijk onjuistheid bevat (namelijk dat het Microsoft is die de prijs bepaalt), terwijl je zelf nu stelt dat we het eigenlijk niet weten.

Overigens, het is niet ongewoon dat als een grote studio overgenomen wordt door een groter bedrijf (Microsoft), dat enorm veel zaken van de studio in eigen beheer blijven. Echter, de meeste online mediums verwijzen naar Bethesda voor het bepalen van de prijs (e.g. kotaku, gamerant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:08

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Lijkt me geen +3 (55×62x +3). Er staat een mening die gebaseerd lijkt op een aanname. Alleen blijkt niet dat die aanname klopt. Als de aannames daadwerkelijk op gaan dan lijkt het me een prima zorg om hoog te waarderen. Maar nu is het kennelijk slechts een mening zonder verduidelijking hoe die op gaat.
White Feather in 'USB-organisatie stopt met gebruik van SuperSpeed- en USB 4-merken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het wel een heel mooi duidelijke opsomming. Een +2 is het zeker, maar ik kan er ook wel in komen dat mensen dat een +3 vinden. Zeker als je niet zo bekend bent met de standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:05:
Ik vind het wel een heel mooi duidelijke opsomming. Een +2 is het zeker, maar ik kan er ook wel in komen dat mensen dat een +3 vinden. Zeker als je niet zo bekend bent met de standaarden.
Alleen is het punt van de discussie niet de opsomming. Die is gedaan om een stelling in te nemen. Alleen gaat die niet zomaar op. Als we dat soort vage zorgen al laten plussen naar +3 dan ligt de lat wel erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb de reactie zelf een +2 gegeven. Ik snap dat je vraagtekens kunt stellen bij een +3, maar wat @AlphaRomeo ook zegt; dit zijn wel details die zelfs voor regelmatige bezoekers van Tweakers nieuw zullen zijn. Een (gedeeltelijke) verklaring voor veel gedonder rondom snelheid van USB apparaten in elk geval.

Wat het in elk geval in mijn ogen zeker niet is, is een +1. Kijk eens naar de goede discussie die hier uit voort komt, we willen méér van dit soort reacties op onze FP! Ja misschien is er iets op aan te merken maar laten we zo'n reactie niet direct naar het on-topic maaiveld knallen waar alle andere reacties ook rondhangen. Beloon mensen die informatie toevoegen aan de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:14
JVos90 in 'Tesla leverde vorig kwartaal recordaantal van 343.830 auto's'

+3 is zwaar overdreven. Ik zie er niet meer in dan +1, want elke onderbouwing in groeipercentages voor de toekomst ontbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Onder dit artikel dat Rusland een dienst verbied gaan de reacties vooral er over dat het erg ongewenst is om een dienst of omroep te verbieden. Dat dat een teken is van een ondemocratische machthebber.

Om dat wat in perspectief te zetten wijs ik er op dat in Nederland soortgelijke dingen gebeuren.

Er gaan in Nederland stemmen op om een omroep te verbieden. Wat je ook van die omroep vind, hier lijkt het opeens wel oké te zijn om een omroep te verbieden. Hoewel de reactie mij helemaal ontopic lijkt in een discussie over censuur, heeft mijn reactie 33 -1 beoordelingen gekregen.

Dat past wat mij betreft niet bij het huidige moderatiebeleid waarbij er niet op "ik ben het er niet mee eens" wordt gemodereerd.

Link naar de betreffende reactie:

SpiceWorm in 'Rusland blokkeert SoundCloud wegens 'het verspreiden van valse informatie''

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
SpiceWorm schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:59:
Onder dit artikel dat Rusland een dienst verbied gaan de reacties vooral er over dat het erg ongewenst is om een dienst of omroep te verbieden. Dat dat een teken is van een ondemocratische machthebber.

Om dat wat in perspectief te zetten wijs ik er op dat in Nederland soortgelijke dingen gebeuren.

Er gaan in Nederland stemmen op om een omroep te verbieden. Wat je ook van die omroep vind, hier lijkt het opeens wel oké te zijn om een omroep te verbieden. Hoewel de reactie mij helemaal ontopic lijkt in een discussie over censuur, heeft mijn reactie 33 -1 beoordelingen gekregen.

Dat past wat mij betreft niet bij het huidige moderatiebeleid waarbij er niet op "ik ben het er niet mee eens" wordt gemodereerd.

Link naar de betreffende reactie:

SpiceWorm in 'Rusland blokkeert SoundCloud wegens 'het verspreiden van valse informatie''
ON wordt niet verboden om uit te zenden, er gaat discussie om ON van het NPO platform af te halen. Om op de NPO uit te zenden moet je voldoen aan een aantal voorwaarden en regels, zoals goede journalistiek en fact-checks. Daar blijkt ON steeds vaker niet aan te voldoen. Het staat ON vrij om op een ander uitzendplatform verder te gaan met uitzenden lijkt mij.

Wat je vermeldt klopt feitelijk gezien dus niet, daarmee zou je kunnen stellen dat een 0-score ook kan (zoals je zelf ook al concludeert). Ik vind het lastig, in dit geval is voor mij het sentiment waar het om gaat (Nederland doet het niet beter dan Rusland op gebied van persvrijheid) echter zo kortzichtig dat ik hier een -1 wel een geschikte score voor vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:03

Ziglar

humulus lupulus

<Niet langer van toepassing>

[ Voor 90% gewijzigd door Ziglar op 03-10-2022 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die score heb ik gecorrigeerd :) Je kunt twijfelen over een 0 of een +1 maar het is zeker geen -1. Diegene die het veroorzaakt heeft, moet het voorlopig zonder moderatierechten doen. Het was inderdaad zoals je stelde, iemand die puur met zijn mening aan het modereren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Cloud schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:05:
[...]

Die score heb ik gecorrigeerd :) Je kunt twijfelen over een 0 of een +1 maar het is zeker geen -1. Diegene die het veroorzaakt heeft, moet het voorlopig zonder moderatierechten doen. Het was inderdaad zoals je stelde, iemand die puur met zijn mening aan het modereren was.
BlueBird022 in 'Inspectie: premier Rutte volgde Archiefwet niet en moet sms'jes beter archiveren'

Deze dan, hoe kunnen hier nu +2's op komen, met zo'n tweede zin?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zelfde idee inderdaad. Het zijn wel makkelijke manieren om de meningmoderators eruit te vissen moet ik zeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Het lijkt mij om eerlijk te zijn niet eens een +1 waard... Dit lijkt mij gewoon een 0-score

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zelf verwijderd.

[ Voor 100% gewijzigd door Ludewig op 05-10-2022 01:50 ]

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:00

Herman

FP ProMod
@Ludewig Ik denk dat die vraag beter in dit forum gesteld kan worden:
- Pricewatch

:)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant1990
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-08 14:11
evilution in 'ChristenUnie pleit voor heffen belasting op thuisbezorgde pakketjes'

Ik denk dat dit een misplaatste mening/flaimbait is. Echter dusdanig veel als +2 gemarkeerd dat het er goed uit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Lijkt me geen +2. Klagen dat achteraf constateren makkelijk is en dat dan zelf gaan doen. Het zijn vooral eigen meningen van nu, zonder iets af te wegen of te tonen hoe dat afwegen gedaan werd. Aiii in 'Nederlandse energieminister: hadden meer moeten doen om stroomnet uit te breiden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie.1234
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-08 23:51
Kan iemand mij uitleggen waarom deze reactie op -1 staat?

Vinnie.1234 in 'Nederlandse energieminister: hadden meer moeten doen om stroomnet uit te breiden'

Ik kan begrijpen als die op 0 word gezet, dat is nog verdedigbaar... Maar op geen één van de punten voor een -1 komt deze reactie in aanmerking.

Zelfde met de -1 op deze reactie:
Vinnie.1234 in 'Nederlandse energieminister: hadden meer moeten doen om stroomnet uit te breiden'

Al kloppen de +3 ook zeker niet. Maar waar ik al bang voor was in het bericht over modereren word er nog steeds veel mening gemodereerd.

Ja het gaat inderdaad over mijn eigen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03

pietje63

RTFM

Volgens mij zijn hier ook meningmodders aan het werk

pietje63 in 'Ontslag voor Nederlander die weigerde webcam aan te zetten was onterecht'

Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar de reactie an sich is toch niet "irrelevant" laat staan "ongewenst"?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:18

MsG

Forumzwerver

Het lijkt er op dat, ondanks van een groot deel van de Tweakers, zijn of haar modrechten af zijn gepakt, met de laatst aangekondigde actie, er toch nog best wat mismodders zijn.

Zie: pietje63 in 'Ontslag voor Nederlander die weigerde webcam aan te zetten was onterecht'

Je kan het er mee oneens zijn, maar hoe is een compleet ontopic verdediging offtopic? Maarliefst 14 keer. Lijkt me dat daar van 14 mensen hun modrechten afgepakt mogen worden, gezien dat overduidelijke meningmods zijn.

En deze krijgt juist weer allemaal "mee eens!" +2's: Andros in 'Ontslag voor Nederlander die weigerde webcam aan te zetten was onterecht'

Wat mij betreft laten we enkel nog een heel select clubje modden, blijkbaar kan de gemiddelde tweaker er niet goed mee omgaan.

[ Voor 22% gewijzigd door MsG op 06-10-2022 10:29 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:53
tcviper in 'Ziggo gaat nieuwe Max- en Giga-abonnementen met docsis 3.1-modem leveren'

Een +2? (En zelfs +3 mods?)

Terwijl er in het artikel staat:
“Het is niet bekend of die modem al IPv6-ondersteuning heeft. Bij een eerdere test werkte het apparaat alleen nog met IPv4.”

Lijkt me een maximaal +1 waard.

Ik zou het zelf eerder lager inschatten omdat dit geen enkele meerwaarde heeft, vragen naar zaken die al duidelijk uit het artikel blijken. Lijkt dus eerder op een first post willen hebben/reageren om het reageren zonder het artikel te lezen.

Never mind, blijkbaar moeten we dit als bevestiging zien dat het kan.

[ Voor 6% gewijzigd door White Feather op 06-10-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zezura
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 23:25

Zezura

Human being

ik ben -1 gemod, terwijl ik alleen maar uit interesse een open vraag stel omdat ik daadwerkelijk uitleg wil over wat iemand bedoelt en het technisch interessant. is MU-MIMO OFDMA.

Ik vind -1 onterecht. Het is geen ongewenste reactie.

Zezura in 'Ziggo gaat nieuwe Max- en Giga-abonnementen met docsis 3.1-modem leveren'

[ Voor 19% gewijzigd door Zezura op 06-10-2022 12:46 . Reden: vergeten link te plaatsen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zezura schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:45:
ik ben -1 gemod, terwijl ik alleen maar uit interesse een open vraag stel omdat ik daadwerkelijk uitleg wil over wat iemand bedoelt en het technisch interessant. is MU-MIMO OFDMA.

Ik vind -1 onterecht. Het is geen ongewenste reactie.

Zezura in 'Ziggo gaat nieuwe Max- en Giga-abonnementen met docsis 3.1-modem leveren'
Klopt, dat was absoluut onterecht. Je reactie staat nu goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Dauthi in 'FIFA 23 Review - Iconische voetbalserie is klaar voor pensioen'

Ik krijg een -1 hiervoor.
Lijkt mij niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:08
iemand enig idee of deze hier the EU ook call recording doet? google zegt in hindi wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Volgens mij plaats ik hier een zeer nuttige opmerking. De nul die nu is uitgedeeld is niet terecht.
DeComponeur in 'Ziggo gaat nieuwe Max- en Giga-abonnementen met docsis 3.1-modem leveren'
De upload in de coax is namelijk echt behoorlijk afhankelijk van een beperkt aantal mogelijke frequenties.
nieuws: Ziggo begint volgende maand met afsluiten van analoge radio via de kabel

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
De 5 die dit een -1 vinden mogen de modrechten ook wel gelijk kwijtraken:

HenkEisDS in 'Acht tweakers zijn erbij op het Made by Google-event op 6 oktober'

Het is juist een fijne toevoeging, gezien dit de vlinders lijken te zijn die in het filmpje gebruikt worden. Dus een 0 of +1 wellicht zelfs.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Devian schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:34:
De 5 die dit een -1 vinden mogen de modrechten ook wel gelijk kwijtraken:

HenkEisDS in 'Acht tweakers zijn erbij op het Made by Google-event op 6 oktober'

Het is juist een fijne toevoeging, gezien dit de vlinders lijken te zijn die in het filmpje gebruikt worden. Dus een 0 of +1 wellicht zelfs.
Er had wel iets meer duiding bij gemogen, nu is het min of meer een linkdrop. Maar ongewenst is deze post beslist niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (10× +3, 46x +2). Het suggereren dat er iets weggelaten is en makkelijk uit komt gaat niet zomaar op.

Natuurlijk kan je een verwachting hebben dat een onderwerp duidelijk genoemd is of mee hoort te tellen, maar wil nog niet zeggen dat als je iets niet leest het dus redelijk is om aan te nemen en zelfs de suggestie te wekken dat het makkelijk uit kwam om weg te laten.

killercow in 'FBI: cyberactiviteiten hebben nog nooit verkiezingsproces VS beïnvloed'

[ Voor 4% gewijzigd door kodak op 06-10-2022 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
ivarv in 'Update van Instagram-app voor iPhone verhelpt crash bij opstarten'

Heeft een klein zetje nodig. Klagen over de nieuwswaarde is geen +1, ook niet als je er een smiley achter zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee waarom ik een -1 hiervoor krijg:

Verwijderd in 'Braziliaanse waakhond keurt overname Activision-Blizzard door Microsoft goed'

Edit: geen idee waarom ik nu ineens offtopic hiervoor krijg. Dit is gewoon on topic.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2022 08:30 ]

Pagina: 1 ... 98 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2