Klopt, maar ik heb je al meermaals aangeven waar tenminste één verschil zit met zijn eerste reacties. Nogmaals ik kan niet over al zijn reacties in één keer spreken; elke is uniek. Ik zag prima reacties van deze user (waaronder die je dus zonet melde en nu op +1 staat) en ik zag die initiële reacties; die een stuk minder sterk zijn.
Tja, dit is al vaker ter discussie gekomen. Maar meningmodden blijft gewoon een enorm groot probleem op tweakers.
Dat is zeker een probleem; en ik hoop dat we in de loop der tijd dat probleem verminderen met de recente verbeteringen. Enerzijds door betere voorlichting voordat men modereert, anderzijds doordat de pool met modererende gebruikers wat kleiner wordt doordat users die negatief bijdragen niet ook nog eens negatief modereren.
Dat gezegd hebbende, we moeten ook niet blind zijn voor de andere oorzaken en gewoon alle onjuiste scores maar toeschrijven aan meningmodereren. Dat helpt ook niet.
Ik blijf ook elke keer mijn berichten posten, maar 80% van mijn berichten worden op "offtopic'" gemodereerd en moet ik hier melden. Waardoor ik alsnog een goede score krijg.
Ik heb ze niet allemaal helder maar - en ik zeg niet dat dit absoluut het geval is - dat je steeds je eigen reacties moet melden, kan ook een signaal zijn dat je eens naar je manier van reageren moet kijken. Misschien komen ze inderdaad vaak onterecht op 0 maar geef je gebruikers soms ook een kleine aanleiding om meer die kant op te neigen.
Neem nu dat punt wat ik hierboven zei over een mening als voldongen feit presenteren of een dwingende toon gebruiken of sterke generalisaties gebruiken. Dat zijn stuk voor stuk misschien niet redenen om volgens de richtlijnen direct 0 te kunnen/mogen geven maar je kunt er van op aan dat het niet helpt om modders tot de juiste score te laten komen

Bij twijfel gaat de score dan naar beneden.
Dus probeer hier niet alleen je onjuist gemodereerde reacties te melden, maar juist er ook achter te komen waarom je die score kreeg. Meningmodereren is natuurlijk een makkelijk aanwijsbare oorzaak voor onjuiste scores. Maar er kan echt wel meer zijn dan dat. Dat zag je wel aan de twee reacties waarmee we deze discussie opstartten. Reactiestijl doet veel.
Wat mij betreft nu dus weer verder met reguliere mismoderaties