Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 97 ... 197 Laatste
Acties:

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
youridv1 in 'Gazelle komt met goedkopere versies Avignon-e-bikes'

Dit is commentaar op de redactie, geen reactie op het (nieuws)bericht zelf, en dus gewoon off-topic.
De mensen die hier +3 voor hebben gekregen mogen wel hun modrechten kwijtraken.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Skyaero schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:36:
youridv1 in 'Gazelle komt met goedkopere versies Avignon-e-bikes'

Dit is commentaar op de redactie, geen reactie op het (nieuws)bericht zelf, en dus gewoon off-topic.
De mensen die hier +3 voor hebben gekregen mogen wel hun modrechten kwijtraken.
Alles hoger dan 0 is hier gewoon modmisbruik ja.

Virussen? Scan ze hier!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
wisselwerking in 'Gazelle komt met goedkopere versies Avignon-e-bikes'

Dit hele draadje is feedback voor de redactie, dus niet +1/+2 maar 0.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vayra in 'Nederlandse ministerie: niet verlengen CoronaMelder-wet bespaart 535.000 euro'

Is een +2 hiervoor niet wat hoog, laat staan de +3? Prima reactie hoor, maar meer dan een +1 zie ik er nou ook weer niet in?

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:56:
Vayra in 'Nederlandse ministerie: niet verlengen CoronaMelder-wet bespaart 535.000 euro'

Is een +2 hiervoor niet wat hoog, laat staan de +3? Prima reactie hoor, maar meer dan een +1 zie ik er nou ook weer niet in?
Daar is nog wel wat hulp nodig zo te zien.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
Sowieso in dat topic mogen eea aan reacties rechtgezet worden. :Z

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 22:07

JT

VETAK y0

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mark_88 in 'Uber heeft te maken met grote hackaanval op zijn intranet'

Serieus ja? Is dit écht een +2 of zelfs +3? Meer dan een 0 zie ik er niet in hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:38

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen 0 (16x -1, 23x 0). Er staat een zorg en een mening. Met die mening hoef je het in een discussie niet eens te zijn, maar dat maakt het niet irrelevant of zelfs ongewenst. De zorg is niet nieuw, dat is waarom er onderzoeken naar gedaan worden. Dat er reacties zijn met onderzoeksresultaten die ze zorg lijken te kunnen wegnemen maakt niet dat de zorg dus maar ongewenst of irrelevant is.

Marve79 in 'Nederlands kabinet wil in 2050 zo'n 70 gigawatt aan windvermogen opwekken in zee'

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SomerenV in 'Wolfenstein 3D is na 28 jaar weer beschikbaar in Duitsland'

Ik weet dat het een quote vanuit de game is, maar is dit werkelijk informatief? Een post met 2 woorden...

• TheVivaldi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheVivaldi
Bulkzooi in 'Nederlandse minister van Volksgezondheid wil faxen in zorgsector verbieden'

Een vrouw uitmaken voor "afgekeurde krultang" lijkt me van dusdanig niveau dat een -2 beter zou zijn dan een -1.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

cyberpunkog in 'Marsrover Perseverance vindt opnieuw organisch materiaal in Jezero-krater'

Ik begrijp het sentiment, maar dat maakt niet dat deze opmerking opeens ontopic is. Inhoudelijk is er 0 relatie tot het artikel wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
ATS in 'Gerucht: Alle iPhone 15-modellen krijgen Dynamic Island'

Een eenvoudige mening is geen +2, ongeacht hoeveel tweakers het er mee eens zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TheVivaldi schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:51:
ATS in 'Gerucht: Alle iPhone 15-modellen krijgen Dynamic Island'

Een eenvoudige mening is geen +2, ongeacht hoeveel tweakers het er mee eens zijn.
Hij staat inmiddels gewoon op +1 :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sir_Murray in 'Hearthstone-regisseur stopt na negen maanden en verlaat Blizzard'

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is dit niet echt inhoudelijk, wel een mening. Niks mis mee, maar ik kan er ook niks mee. Ik zou dit eerder als offtopic beschouwen, net als een mening die ik een poosje terug ook 'out of the blue' gaf ook offtopic was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:11

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Het voegt wel informatie toe aan jouw reactie. Die aanvulling is naar mijn mening essentieel om te beoordelen of er een trend gaande is bij Blizzard. Ik heb die reactie een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CH4OS schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:47:
Sir_Murray in 'Hearthstone-regisseur stopt na negen maanden en verlaat Blizzard'

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is dit niet echt inhoudelijk, wel een mening. Niks mis mee, maar ik kan er ook niks mee. Ik zou dit eerder als offtopic beschouwen, net als een mening die ik een poosje terug ook 'out of the blue' gaf ook offtopic was.
Tijd is natuurlijk relatief maar zo'n term als 'onlangs' roept wel een bepaald gevoel op. Zeker gezien hoe je je reactie opgesteld hebt, je suggereert namelijk dat er iets groters aan de hand is.

Ik weet niet, mijn idee bij onlangs zou ook niet anderhalf jaar geleden zijn om eerlijk te zijn :) Ik zou dan toch echt denken dat het ergens in de afgelopen paar maanden was. Als het dan een heel jaar langer is vind ik dat nog wel een nuttige toevoeging, ook al is het dan een mening over of iets wel of niet lang geleden is.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cloud schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:08:
[...]

Tijd is natuurlijk relatief maar zo'n term als 'onlangs' roept wel een bepaald gevoel op. Zeker gezien hoe je je reactie opgesteld hebt, je suggereert namelijk dat er iets groters aan de hand is.

Ik weet niet, mijn idee bij onlangs zou ook niet anderhalf jaar geleden zijn om eerlijk te zijn :) Ik zou dan toch echt denken dat het ergens in de afgelopen paar maanden was. Als het dan een heel jaar langer is vind ik dat nog wel een nuttige toevoeging, ook al is het dan een mening over of iets wel of niet lang geleden is.
Dat is prima, meningen verschillen daar in. Dat is verder prima en totaal niet verkeerd, maar ik heb ook niet om diens mening gevraagd (en dat was ook de verdediging naar waarom mijn reactie destijds 0 was). Als de reactie verder ging dan dat kan ik een +1 begrijpen, maar dat doet de reactie ook niet. Maar goed, toch mooi om te zien dat er gewoon in dezelfde cases (poosje terug had ik iets vergelijkbaars, maar was voor mij de 0 blijkbaar wel "terecht"), toch echt verschillend gemodereerd wordt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CH4OS schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:42:
[...]
Maar goed, toch mooi om te zien dat er gewoon in dezelfde cases (poosje terug had ik iets vergelijkbaars, maar was voor mij de 0 blijkbaar wel "terecht"), toch echt verschillend gemodereerd wordt. ;)
Ik ben niet bekend met die voorgaande reactie (en dat hoeft ook niet), maar je lijkt nu misschien onbedoeld een soort willekeur te suggereren. Zonder gekheid: tenzij jij dezelfde reactie op hetzelfde artikel geplaatst hebt, is het wat mij betreft gewoon een andere reactie en dus een andere moderatie :)

Het zal best "vergelijkbaar" kunnen zijn, maar uiteindelijk maakt context alles uit. Had je die anderhalf jaar in je reactie genoemd, dan was de discussie over of dat nog wel "onlangs" te noemen is, per direct offtopic geweest. Zonder enige twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

nst6ldr in 'Registratie toont komst Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti met 16GB geheugen - update'

Geen idee waarom dit op -1 staat, ik wijs slechts de persoon waar ik op reageer dat hij herhaalt wat er in het artikel staat en verder niet op mijn punt in gaat.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remzi1993
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-07 23:43
Mijn reactie klopt niet: Remzi1993 in 'Werken als IT'er bij Rijksoverheid: "Er lopen hier zóveel slimme mensen rond!"' (Volgens mij was mijn reactie ontopic: +1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je afsluitende zin is misschien wat kort door de bocht; ik denk dat er wel werkgevers zijn in het bedrijfsleven die netjes met hun personeel omgaan in soortgelijke gevallen :) Maar een -1 is echt te laag ja, hij staat nu gewoon op +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remzi1993
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-07 23:43
Cloud schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:38:
[...]

Je afsluitende zin is misschien wat kort door de bocht; ik denk dat er wel werkgevers zijn in het bedrijfsleven die netjes met hun personeel omgaan in soortgelijke gevallen :) Maar een -1 is echt te laag ja, hij staat nu gewoon op +1.
Ja, klopt. Ik heb het iets aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:42

Dazzler2120

FP ProMod

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:38

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Deze toch wel serieuze uitspraken worden met geen enkele bron onderbouwd. Wel +1, geen +2: LegionMonitor in 'Hyundai en Iveco presenteren elektrische bestelbus met waterstofcelsysteem'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Lyanna in 'Windows 11 krijgt grote update, haalt dit de twijfelaars over?' krijgt +2 en +3 maar het betreft geen inhoudelijke reactie maar een reactie op de vorm bestemd voor Geachte Redactie. Een 0 is een passende score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat lijkt mij gewoon een +1 wat nu ook de netto score is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Carlos0_0 in ''Spellingscontrole Chrome en Edge stuurt gevoelige inlogdata door naar servers''

Ik zie niet in hoe dit een -1 is. Dat hij aangeeft "ik heb er nog nooit van gehoord" is wat opmerkelijk, maar het is een nette reactie, dus -1 kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

boot020 in 'Apple lost probleem met trillende iPhone 14 Pro-camera's volgende week op'

Hoewel een antwoord op de vraag, vind ik de reactie inhoudelijk (wat feitelijk niet veel meer is dan een linkdump) te weinig toevoegen dat een +2 gerechtvaardigd is. Ik kom daarom niet verder dan +1.
marc574 in 'DAF gaat nieuwe elektrische XD- en XF-vrachtwagens met 350kW vermogen bouwen'

Ook geen +2.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2022 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ik zie niet wat uip in 'Mozilla: vind-ik-niet-leukknop YouTube is nauwelijks effectief' nou anders zegt dan het artikel zelf en daarmee vind ik de reactie ook geen +2 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
Kan iemand eens naar deze moderaties kijken:

Dennism in 'Hearthstone-regisseur stopt na negen maanden en verlaat Blizzard'

De +2 berichten erboven lijken mij ook allemaal geen +2 daar ze simpelweg foutieve informatie bevatten of enkel op een mening gebaseerd zijn.

Vraag me af wat voor Troll daar weer aan het modden is geweest.

Deze staat daarnaast ook niet goed

Dennism in 'Hearthstone-regisseur stopt na negen maanden en verlaat Blizzard'

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 20-09-2022 21:13 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie heb ik +1 gegeven, maar ik vind het op het randje van irrelevant. Kennelijk staat er eerst een mening dat linken naar het persbericht slordig zou zijn. Een goede onderbouwing daarvoor is (ook na de edit) niet gegeven. Het persbericht bevat een makkelijk leesbare vorm van de uitspraak en achtergrond, en verwijst verder direct naar de uitspraak. Prima om een mening te hebben dat je liever wat anders leest, maar daar is GoT voor. Ook het commentaar gebruiken om de redactie slordig te noemen omdat er niet staat wat je wil lijkt me niet gepast. Het kan namelijk prima een bewuste keuze zijn om naar de bekendmaking te verwijzen.
Verder heeft de reactie kennelijk een aanvulling gehad om een bij het nieuws een discussie te zoeken over de lage score, met een mening dat het verwijt geen reden zou zijn om lager te modereren. Maar ook dat hoort niet bij de discussie van het nieuws. Discussie over moderaties hoort op ook op GoT.

Het lijkt me prima dat iemand graag een directe verwijzing naar de uitspraak leest en die dan plaatst,
Met de gewijzigde regels en wat er in de reactie allemaal aan opmerkingen omheen staat zou ik het nu eerder naar 0 modereren.

BuZZem in 'Europese Hof noemt Duitse bewaarplicht voor telecomproviders in strijd met wet' @BuZZem

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:18
gezien er nu waarde wordt gehecht aan gemiddelde score, wil ik deze oude koe even uit de sloot halen:

wibra in 'Californië wil tegen 2035 geen verkoop meer van wagens met verbrandingsmotor' was initieel wel off-topic, maar werd 6 minuten later geupdate met informatie die veel nuance had bijgebracht aan het artikel, dus ik zou zelfs stellen dat het een +3 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

fapkonijntje in 'Wij willen een vriendelijker Tweakers'

Deze onbegrepen medetweaker hoort niet op -1 imho. De kritiek is valide, ik herken bepaalde inhoud ook, alleen de plek van reageren is dan wellicht niet de meest handige. Ik heb hem op +1 (ontopic) gemod en zou hem daar (of wellicht uiterst denkbaar op 0) gefixeerd zien.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ulysses schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:22:
fapkonijntje in 'Wij willen een vriendelijker Tweakers'

Deze onbegrepen medetweaker hoort niet op -1 imho. De kritiek is valide, ik herken bepaalde inhoud ook, alleen de plek van reageren is dan wellicht niet de meest handige. Ik heb hem op +1 (ontopic) gemod en zou hem daar (of wellicht uiterst denkbaar op 0) gefixeerd zien.
Mwa; c'est le ton qui fait la musique
Als de feedback niet zo aanvallend geschreven was, was het een prima 0 geweest, nu zit er echter een enorm aanvallende toon aan. Ik denk dat voor deze reactie de -1 gepast is aangezien het een reactie is van onvriendelijk karakter.

• BuZZem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 22:58
kodak schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:13:
Deze reactie heb ik +1 gegeven, maar ik vind het op het randje van irrelevant. Kennelijk staat er eerst een mening dat linken naar het persbericht slordig zou zijn. Een goede onderbouwing daarvoor is (ook na de edit) niet gegeven. Het persbericht bevat een makkelijk leesbare vorm van de uitspraak en achtergrond, en verwijst verder direct naar de uitspraak. Prima om een mening te hebben dat je liever wat anders leest, maar daar is GoT voor. Ook het commentaar gebruiken om de redactie slordig te noemen omdat er niet staat wat je wil lijkt me niet gepast. Het kan namelijk prima een bewuste keuze zijn om naar de bekendmaking te verwijzen.
Verder heeft de reactie kennelijk een aanvulling gehad om een bij het nieuws een discussie te zoeken over de lage score, met een mening dat het verwijt geen reden zou zijn om lager te modereren. Maar ook dat hoort niet bij de discussie van het nieuws. Discussie over moderaties hoort op ook op GoT.

Het lijkt me prima dat iemand graag een directe verwijzing naar de uitspraak leest en die dan plaatst,
Met de gewijzigde regels en wat er in de reactie allemaal aan opmerkingen omheen staat zou ik het nu eerder naar 0 modereren.

BuZZem in 'Europese Hof noemt Duitse bewaarplicht voor telecomproviders in strijd met wet' @BuZZem
en die heb ik dan ook verder per DM besproken.

De uitleg die ik heb gegeven is prima. De tekst zei te verwijzen naar de uitspraak, maar het was het persbericht. Dat is inderdaad slordig. Het heeft niet te maken met wat ik lezen wil, maar wat er gezegd werd waar het naar verwees.

Ik ben ook bekend met het forum, maar de sticky daar laat duidelijk zien dat ook dat de goede plek niet is?

Het kan iig allemaal makkelijk aangepast. Ik heb geen mening over wat iemand graag wil lezen, dat is aan jezelf (voor mij: allebei :) ). Ik kan me zeker voorstellen dat als je geen juridische achtergrond hebt dat je liever het persbericht leest; het is best goed geschreven. Ik zou het zeker onder redactoriale vrijheid vinden vallen om daar een keuze in te maken.

Ik vind wel dat het bij het werk van een redacteur hoort om zorgvuldig en correct te verwijzen. Ik ben daar in ieder geeval ook behulpzaam geweest. In mijn reactie word netjes gelinked naar wat wel de uitspraak is, dus dat is minstens on topic denk ik en kan ook door de redacteur gebruikt worden om te fixen of aan te vullen.
Verder is er nog wat verdiepende achtergrond informatie. Ik zou hopen dat die ook nog wat waard is, maar dat is echt aan de lezer.

Ik vind het wel vervelend dat het moderatie systeem vaak voor mening/gevoel/eenszijn vanof met de inhoud van de reactie wordt gebruikt. Daar is het niet voor bedoeld, want dat hadden we wel 'vind ik leuk' of 'vind ik stom' knoppen gehad. Vandaar dat ik daar dus een opmerking over maakte.
Dat lijkt me relevant aanverwant aan het topic want als in het begin mensen 0-en gaan zitten uitdelen kan het zomaar zo zijn dat mensen die het wel hadden willen lezen het overslaan.

thx for reading

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:25:
[...]

Mwa; c'est le ton qui fait la musique
Als de feedback niet zo aanvallend geschreven was, was het een prima 0 geweest, nu zit er echter een enorm aanvallende toon aan. Ik denk dat voor deze reactie de -1 gepast is aangezien het een reactie is van onvriendelijk karakter.
Moderatie gaat over het al dan niet on-off-topic zijn, niet over hoe vriendelijk of onvriendelijk het is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:13:
[...]

Moderatie gaat over het al dan niet on-off-topic zijn, niet over hoe vriendelijk of onvriendelijk het is...
Dan zou ik het moderatie FAQ nog eens lezen;
https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Ongewenst Ongewenst
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Verwijderd

Je lijkt wel zo'n admin, die roepen dat ook altijd.
Volgens de FQA had dit dus 0/+1 moeten zijn, hij kaartwel degelijk een probleem aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:23:
[...]

Je lijkt wel zo'n admin, die roepen dat ook altijd.
Volgens de FQA had dit dus 0/+1 moeten zijn, hij kaartwel degelijk een probleem aan.
Het wordt op een dermate onvriendelijke manier gebracht dat je hier echt aftrek voor mag geven.

Verwijderd

Bor schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:37:
[...]

Het wordt op een dermate onvriendelijke manier gebracht dat je hier echt aftrek voor mag geven.
Zegt de FAQ niets over 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vind dit wel heel streng gemodereerd:
PredCaliber2 in 'Wij willen een vriendelijker Tweakers'
Ik kan de angst wel begrijpen als je het in dat licht bekijkt en vind het zelfs een valide vraag, zelfs als dat uiteindelijk niet de bedoeling is van het voorstel. (Leg dat dan uit, ipv met -1 te strooien.) Want idd: is er een vangnet voor dat soort gevallen en wordt daar voor gewaakt? Zie niet wat daar -1 aan is, zeker niet zo massaal.

Idem voor:
blorf in 'Wij willen een vriendelijker Tweakers'
Begrijp dat het al jaren voer voor discussie is, maar heeft wel degelijk een punt dat het moderatiesysteem soms dit gevolg kent en dat mag toch best benoemd worden/is ontopic in de context van het artikel. Na die edit, die ik ook pas na aan refresh zie :+, is een 0 wel gerechtvaardigd. Maar anders had ik hem eerlijk als +1 gezien. Hoe dan ook zeker geen -1.

Er zijn trouwens tig reacties onder dat artikel die te streng op 0 en in mindere mate -1 staan, wat ergens wel ironisch is. :P Deze 2 staan toevallig op de laatste page waar ik was.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:01:
[...]

Zegt de FAQ niets over 🤷🏻‍♂️
Staat anders gewoon bij de uitleg voor de -1 score:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

• kodak

kodak

FP ProMod
Hoe is deze reactie ruim 400+ x +2 en hoger? De eerste allinea stelt niets nieuws. Het mismodden komt omdat een deel van de gebruikers het modden anders gebruikt. De tweede allinea is een mening die vaker genoemd is. De derde lijkt zelfs een verwijt alsof er niet al naar andere mogelijkheden gekeken is.

swhnld in 'Wij willen een vriendelijker Tweakers'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kodak schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:22:
Hoe is deze reactie ruim 400+ x +2 en hoger? De eerste allinea stelt niets nieuws. Het mismodden komt omdat een deel van de gebruikers het modden anders gebruikt. De tweede allinea is een mening die vaker genoemd is. De derde lijkt zelfs een verwijt alsof er niet al naar andere mogelijkheden gekeken is.

Eigenlijk vraag ik me dan weer af waarom dit soort afgunst hier vaak gemeld wordt! Bedoel, we moeten lief doen, iemand krijgt 400 +2, ben jij in je eentje het niet mee eens 🙄
Je kunt je ook afvragen waarom jouw meningen afwijkt, in plaats van het afgunst loge geklaag hier 👍
zie zo vaak “deze verdient de score niet!” In dit topic… laat ze daar eens naar kijken!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:50
Dennism schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:21:
[...]

Staat anders gewoon bij de uitleg voor de -1 score:

[...]
Daar staat dat het onvriendelijke karakter van een post alleen een -1 waard is als het doel van het onvriendelijke karakter is om irritatie of overlast te veroorzaken, iets wat zeker niet bij elke onvriendelijke post het geval zal zijn.
onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:28:
[...]

Eigenlijk vraag ik me dan weer af waarom dit soort afgunst hier vaak gemeld wordt! Bedoel, we moeten lief doen, iemand krijgt 400 +2, ben jij in je eentje het niet mee eens 🙄
Je kunt je ook afvragen waarom jouw meningen afwijkt, in plaats van het afgunst loge geklaag hier 👍
zie zo vaak “deze verdient de score niet!” In dit topic… laat ze daar eens naar kijken!
Daarom stel ik ook de vraag hoe dat +2 is. En daarom geef ik er ook onderbouwing bij waarom ik er aan twijfel. Je noemt dat nu zomaar afgunste loge geklaag dat ik er hier een vraag van maak. Het kleine-mismoderatietopic is er nu eenmaal om te proberen mismoderaties te voorkomen om het ook prettig te houden. Dat een grote groep iets doet wil helaas niet betekenen dat het dus maar aan gezamenlijk afgesproken regels voldoet om het prettig te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Groningerkoek schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:36:
[...]

Daar staat dat het onvriendelijke karakter van een post alleen een -1 waard is als het doel van het onvriendelijke karakter is om irritatie of overlast te veroorzaken, iets wat zeker niet bij elke onvriendelijke post het geval zal zijn.

[...]
Dat lees ik daar niet in, immers, als dat zo was had het woordje 'of' er niet gestaan tussen deze 2 criteria naar mijn mening.
Zoals ik het lees is het bericht -1 wanneer het:
1. Een flamebait is.
of
2. Een troll post is.
of
3. Een nutteloze first post is.
of
4. off topic zonder toegevoegde waarde is
of
5. een misplaatste grap is.
of.
6. onnodig kwetsend is.
of
7. een onvriendelijke karakter heeft
of
8. op andere wijze is bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Dat zijn de 8 verschillende criteria voor -1 die ik uit het gequote deel van de tekst haal, waarbij 8 mijn inziens het 'kapstok' artikel is, om alles aan op te hangen niet gedekt door de 7 eerder genoemde criteria.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 21-09-2022 19:45 ]

• Groningerkoek
Dennism schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:44:
[...]

Dat lees ik daar niet in, immers, als dat zo was had het woordje 'of' er niet gestaan tussen deze 2 criteria naar mijn mening.

[...]

Zoals ik het lees is het bericht -1 wanneer het:
1. Een flamebait is.
of
2. Een troll post is.
of
3. Een nutteloze first post is.
of
4. off topic zonder toegevoegde waarde is
of
5. een misplaatste grap is.
of.
6. onnodig kwetsend is.
of
7. een onvriendelijke karakter heeft
of
8. op andere wijze is bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Dat zijn de 8 verschillende criteria voor -1 die ik uit het gequote deel van de tekst haal, waarbij 8 mijn inziens het 'kapstok' artikel is, om alles aan op te hangen niet gedekt door de 7 eerder genoemde criteria.
7 en 8 moet je niet als zelfstandig zien.

Ja het is een opsomming van wat in die categorie valt, maar het is een opsomming van 7 dingen en niet van 8 als Tweakers dat wel zo had gewild dan hadden ze het anders moeten schrijven.

Een post die niet vriendelijk is geschreven (en dus bij definitie onvriendelijk is) kan nog steeds goede opbouwende kritiek bevatten of goede informatie toevoegen. (In hoeverre tapkonijntje daaraan voldoet, laat ik even in het midden want zijn reputatie zit hem ook niet mee) maar puur en alleen onvriendelijkheid is niet voldoende om een -1 te rechtvaardigen, daarvoor dient ook naar de intentie en de informatie in de post gekeken te worden.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Sando in 'Wij willen een vriendelijker Tweakers' bevat deels onderbuik gevoel welke niet klopt en is daarmee wat mij betreft geen +2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kodak schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:22:

Hmm ik denk dat als het een regulier topic zou zijn, dat een +1 hier beter passend voor zou zijn, maar aangezien het hier om een .plan gaat, wat specifiek over het modereren gaat én dit daar best een uitgebreide onderbouwing is van een suggestie hierover snap ik wel dat deze post (en soortgelijk) op +2 staan

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:03:
Sando in 'Wij willen een vriendelijker Tweakers' bevat deels onderbuik gevoel welke niet klopt en is daarmee wat mij betreft geen +2.
Over deze reactie heb ik weinig twijfel om naar -1 te modereren. De eerste allinea is een prima reactie. Maar daarna volgen meerdere beschuldigingen die niet zomaar toe te schrijven zijn aan onderbuikgevoel.

Iemand kan negatief gevoel hebben bij de ervaringen op tweakers, dat is geen reden om over mede-tweakers dus maar negatief te gaan doen door die meerdere keren vals te gaan beschuldigen. Negatief gevoel is geen excuus om er maar wat negatieve zaken bij te verzinnen om anderen te beschuldigen.
Juist bij een .plan waar meerdere keren nadrukkelijk is aangegeven dat negatieve reacties naar anderen niet zomaar de bedoeling zijn mag daarbij wel verwacht worden dat iemand dit niet doet. Daarbij valt ook op dat de tweaker geen moeite lijkt te doen om te reageren dat het niet klopt. Dat klinkt niet als een reactie dat iemand wil voorkomen zich onterecht negatief over mede-tweakers uit te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nog steeds massaal meningmodden:

SpoekGTi in 'Nvidia brengt GeForce RTX 4090 in oktober uit, RTX 4080-gpu's volgen in november'

20 keer een -1, maar is eerder een 0 of +1.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:03:
Omdat jij vindt dat zijn gevoel niet klopt?
In een feedback topic dat in de eerste plaats over gevoelens gaat?
Het is toch wel duidelijk dat het beeldspraak is om zijn gevoelens over te brengen en geen feitelijke stelling?
Dat "klopt" of "klopt niet" niet de juiste manier is om hier naar te kijken.

Je bewijst z'n punt gewoon.

Moderatie moet er zijn om de site beter te maken.
Hier lijkt het als excuus te worden gebruikt om een mening waar je het niet mee eens bent te onderdrukken.
Let wel, ik schrijf nadrukelijk dat het zo "lijkt" want ik zie dat het deel is van een groter patroon. Dat patroon is dat een aantal moderatoren zichzellf als politie-agent lijkt te zien die op zoek zijn naar boeven om te straffen. Het gaat alleen maar om wat er mis is met een post. Ik zie hier nooit eens iemand van de vaste moderatoren argumenteren dat een post toch een hoge score waard is ondanks onvolkomenheden. De redenatie is altijd andersom: deze post doet een paar dingen goed maar 1 ding fout dus moet er een lage score komen.

Het gaat me er niet om of deze post een +2 waard is maar dat hele proces gericht is op afkeuring en steeds strenger wordt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Blokker_1999 in 'Microsoft kondigt event aan voor vermoedelijke aankondiging Surface-producten'

Gewoon geen +2, matige +1 gezien wat die zegt niet klopt (max 6 jaar, maar iemand kan er ook gisteren 1 hebben gekocht)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:14:
[...]

Omdat jij vindt dat zijn gevoel niet klopt?
In een feedback topic dat in de eerste plaats over gevoelens gaat?
Het is toch wel duidelijk dat het beeldspraak is om zijn gevoelens over te brengen en geen feitelijke stelling?
Dat "klopt" of "klopt niet" niet de juiste manier is om hier naar te kijken.

Je bewijst z'n punt gewoon.
Want Tweakers wil bovengenoemd beestje tegen de haren in strijken: We moeten gaan modereren als emotieloze robots. Het liefst had tweakers een team machine-learned AI-bots om te modereren, waarin iedereen exact de zelfde moderatie geeft.
o.a. ^ is gewoon onzin welke niet bijdraagt aan de discussie. Daar geef ik aftrek voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Jimmy J. in 'Logitech brengt Pro Racing Wheel met configureerbare pedalen en A30-headset uit'

Dit staat zo te zien ook in het artikel, het opent met "Logitech brengt een aantal nieuwe accessoires voor gamers uit, waaronder een direct drive racestuur en een pedalenset voor de pc en consoles."

Is een +2 niet te veel van het goede?

Verwijderd

https://tweakers.net/plan...ction=17954526#r_17954526

Hoe is dit +2?
De vraag is al off-topic, het antwoord bevat een aanname ;)

(Prima dat iemand de punten krijgt hoor, maar heb recent geleerd dat het gemeld moet/mag worden O-) )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2022 13:13 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:09:
https://tweakers.net/plan...ction=17954526#r_17954526

Hoe is dit +2?
De vraag is al off-topic, het antwoord bevat een aanname ;)

(Prima dat iemand de punten krijgt hoor, maar heb recent geleerd dat het gemeld moet/mag worden O-) )
Een +2 vind ik in de huidige vorm ook te hoog. Een +1 lijkt mij daarentegen een prima score.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bor schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:45:
o.a. ^ is gewoon onzin welke niet bijdraagt aan de discussie. Daar geef ik aftrek voor.
Het enige dat onzin is, is toch dat Tweakers wil dat we dat *gaan* doen? Het was immers altijd al de bedoeling om zo te modereren, gaan suggereert dat er iets verandert en dat klopt dan niet nee. Om daar nou een punt aftrek voor te geven op een anders nette post is wel wat streng imho.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Verwijderd

Hier heeft iemand op een dergelijke manier gemodereerd om de huidige score omlaag te brengen. Hij stond op +2 en diegene heeft 0 gemodereerd om hem bewust naar beneden te krijgen. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling...

Verwijderd in 'Microsoft versoepelt verplichte online drm-check van Xbox One-discs op Series X'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SinergyX in 'Aanpassingen moderatiesysteem - Development-iteraties #241/242'

Lijkt me geen +2, zeker omdat het deels niet klopt (die 1e zin). Prima mening, en prima +1, maar +2 lijkt me wat te hoog.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:13:
SinergyX in 'Aanpassingen moderatiesysteem - Development-iteraties #241/242'

Lijkt me geen +2, zeker omdat het deels niet klopt (die 1e zin). Prima mening, en prima +1, maar +2 lijkt me wat te hoog.
Die eerste zin klopt juist helemaal, prima +2 deze reactie!
Na een paar duizend reacties, inclusief alle itteraties van hoe we moeten modereren, is het godsonmogelijk om hem ooit boven de 0,5 te krijgen.
Ja, nog 20 jaar blijven reageren en hopen dat je mede-tweakers je gunstig gestemd zijn ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:17:
[...]

Die eerste zin klopt juist helemaal, prima +2 deze reactie!
Na een paar duizend reacties, inclusief alle itteraties van hoe we moeten modereren, is het godsonmogelijk om hem ooit boven de 0,5 te krijgen.
Ja, nog 20 jaar blijven reageren en hopen dat je mede-tweakers je gunstig gestemd zijn ;)
Hij klopt niet. Als je normale reacties post, van fatsoenlijk niveau, is het juist behoorlijk makkelijk om ruim boven de 0.7 of 0.8 uit te komen.

Juist zwakke posters, die weinig inhoudelijk/ontopic posten of veel trollen, zullen onder de 0.5 uit komen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:19:
[...]

Hij klopt niet. Als je normale reacties post, van fatsoenlijk niveau, is het juist behoorlijk makkelijk om ruim boven de 0.7 of 0.8 uit te komen.

Juist zwakke posters, die weinig inhoudelijk/ontopic posten of veel trollen, zullen onder de 0.5 uit komen.
Zelfs mensen die op plekken rond de 80 stonden hadden nog een 0,5
Dan klopt of de plek die wordt weergegeven in het profiel niet, of tweakers wil liever door het 50 man die boven de 0,5 komt.

En er vanuitgaande dat de ranking klopt, schoffeer je hiermee dus zo goed als al je medetweakers.

• Dennism
[...]

Ik vind dat toch te makkelijk uitgelegd zo, in principe heb je natuurlijk gelijk. Echter zullen er ook een boel oudgedienden zijn, die omdat er geen zaken aan verbonden werden, bij onterechte 0 of -1 moderaties hier mogelijk nooit zijn komen klagen, maar simpelweg de schouders opgehaald hebben en verder gegaan zijn.

Door daar nu ineens wel concequenties aan te verbinden zou het mijn inziens geen kwaad kunnen om in dat soort gevallen die oude moderaties eens tegen het licht te houden en te controleren of er in het verleden inderdaad al dan niet fouten gemaakt zijn in de moderatie.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:23:
[...]

Dan klopt of de plek die wordt weergegeven in het profiel niet, of tweakers wil liever door het 50 man die boven de 0,5 komt.
Onzin natuurlijk. De ranglijst (https://tweakers.net/gallery/karma) is gebaseerd op karma, niet op reactiescore. De nummer 80 heeft een gemiddelde score van 0.88, geen 0.5.
En er vanuitgaande dat de ranking klopt, schoffeer je hiermee dus zo goed als al je medetweakers.
Met schofferen heeft het niks te maken. Een 0.5 is héél makkelijk te halen als gemiddelde reactiescore. Iedereen die normaal en inhoudelijk reageert haalt dat met groot gemak.

Daarmee is de eerste reactie in de zin dus feitelijk onjuist.

Virussen? Scan ze hier!

• Dennism
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:23:
[...]

Die ranking is de totaal score horende bij alle reacties (bij mij het 5xxx nummer), niet de gemiddelde score.
Zie bijv mijn profiel, 82ste met een score >1 Dennism

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 22-09-2022 16:29 ]

Verwijderd

Dus nummer 80 heeft een lagere score dan nummer 82?
Geloof dat ik de logica compleet kwijt ben nu.

Aan de andere kant, was toch al ongewenst verklaard :? Dus wat boeit het nog...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2022 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:33:
Dus nummer 80 heeft een lagere score dan nummer 82?
Geloof dat ik de logica compleet kwijt ben nu.

Aan de andere kant, was toch al ongewenst verklaard :? Dus wat boeit het nog...
Je kijkt waarschijnlijk naar het verkeerde cijfer, zie hieronder.

De geel gemaakte ranking lijkt gebaseerd te zijn op de geel gemaakte totaal score, niet op het gemiddelde erachter.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KTwvj9O.png

Verwijderd

Grappig, die karma grafiek heb ik niet eens. 🙈 te lage score gok ik.

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Dennism schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:41:
[...]

Je kijkt waarschijnlijk naar het verkeerde cijfer, zie hieronder.

De geel gemaakte ranking lijkt gebaseerd te zijn op de geel gemaakte totaal score, niet op het gemiddelde erachter.

[Afbeelding]
Viel mij op dat er na de veranderingen de gemiddelde reactiescore nu 3 cijfers achter de komma heeft in plaats van 1 of hebben mijn laatste 3 posts daar voor gezorgd?

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Even een gewetensvraag: ik heb deze reactie een -1 gegeven. Ik tel minimaal zo'n vijftien spel- en taalfouten en door de zinsbouw leest het ook niet lekker.
En ja, daar zal de -1 moderatietechnisch niet voor bedoeld zijn, maar ik vind het niveau zó laag (ook qua inhoud) dat ik me er voor schaam. En dan kan ik motiveren dat ik de reactie een -1 geef.
Ben ik te zuur hier of vinden jullie het terecht?

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Technomania schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:56:
[...]

Viel mij op dat er na de veranderingen de gemiddelde reactiescore nu 3 cijfers achter de komma heeft in plaats van 1 of hebben mijn laatste 3 posts daar voor gezorgd?
Nee, lijkt idd nieuw, eerst werd het op 1 cijfer achter de komma benoemd.

Virussen? Scan ze hier!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

wildhagen schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:02:
[...]

Nee, lijkt idd nieuw, eerst werd het op 1 cijfer achter de komma benoemd.
Dat is mooi. Ik begon al aan mezelf te twijfelen.

@Nas T Ik vind je te zuur (al moet ik toegeven dat deze post wel heel erg slecht is) maar zijn andere posts zijn ook niet allemaal geweldig.

Misschien is deze medetweaker wel dyslectisch of gewoon de taal niet machtig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
  • Laatst online: 09-09 12:44
Technomania schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:56:
Dat klopt. We hebben dit aangepast omdat bij sommige gebruikers een reactiescore van 0,5 getoond werd, terwijl het in werkelijkheid (bijvoorbeeld) 0,465 was. Met de nieuwe eis van minimaal een score van 0,5 is dit een stuk duidelijker :)
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:47:
Grappig, die karma grafiek heb ik niet eens. 🙈 te lage score gok ik.
Dan heb je dat uitgezet in je instellingen: “Toon daggrafiek karma” :)

[ Voor 23% gewijzigd door jelle. op 22-09-2022 17:21 ]

• Groningerkoek
[...]

Hij bedoelt dat het voor sommige leden ongeacht hoeveel ze hun gedrag veranderen en hoe vriendelijk en geweldig ze nu zijn het gewoon een bijna onmogelijke opgave kan zijn om die 0.5 nog te halen. Je zal hier toch al jaren zitten en inmiddels 15.000 postings hebben met een gemiddelde van 0,3 omdat je vroeger nogal lomp was. nou succes met het behalen van die 0,5. beter maak je gewoon een nieuwe account aan.

Daarnaast is een groot mankement van het systeem dat je omdat anderen jou niet begrijpen je gemiddelde omlaag kan gaan en je de modrechten kwijtraakt.

Snelste manier om je score omhoog te krijgen is telkens hier schooien om een hogere beoordeling, wat al aangeeft hoeveel mismoderaties er zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Groningerkoek op 22-09-2022 17:37 ]

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

jelle. schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:18:
[...]

Dat klopt. We hebben dit aangepast omdat bij sommige gebruikers een reactiescore van 0,5 getoond werd, terwijl het in werkelijkheid (bijvoorbeeld) 0,465 was. Met de nieuwe eis van minimaal een score van 0,5 is dit een stuk duidelijker :)

[...]

Dan heb je dat uitgezet in je instellingen: “Toon daggrafiek karma” :)
Ik vind het een goede aanpassing. Ik bleef al tijden steken op 0,7 en nu met 3 cijfers achter de komma werkt dat ook wat motiverender om iets meer meer te posten of om meer aandacht aan je post te besteden.

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'Renders tonen westerse versie Motorola razr'

Ik snap niet waarom ik hier een 0 voor krijg, zeker niet aangezien de ironische reactie boven mij wél een +1 krijgt. Ik zeg niks offtopics of irrelevants want het heeft met dat externe schermpje van de telefoon te maken.

Verwijderd

Thanks! Nooit geweten dat ik dat zelf weer aan kon zetten (of dat ik dat zelf heb uitgezet)

Verwijderd

Technomania schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:23:
[...]

Ik vind het een goede aanpassing. Ik bleef al tijden steken op 0,7 en nu met 3 cijfers achter de komma werkt dat ook wat motiverender om iets meer meer te posten of om meer aandacht aan je post te besteden.
Met 0,7 nog wel. Ik had afgerond 0,4 wat al weinig motiverend was. Nu is het 0,369 en heb je het gevoel dat je in mission impossible zit 🤷🏻‍♂️

• !nFerNo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 14:45
!nFerNo in 'C#, .NET 6 en ransomware: maak vijfmaal kans op een ticket voor Techorama'

Duiding: ik ga al jaren naar Techorama en geef mijn mening over de ervaring en krijg er een -1 voor terwijl het helemaal on-topic is. Die mening is trouwens gedeeld met heel mijn dev team en voortaan zullen we ook niet meer gaan, maar dat is terzijde.

Mijn mening is dan nog genuanceerd, want Rutix antwoord dan dat de talks "rete interessant" zijn, maar je leert er eigenlijk helemaal niets nieuws dat je niet al elders hebt kunnen lezen, maar het kost wel een bom geld. Blijft uiteraard een mening, maar volgens mij niet die -1 waard.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:56

jdh009

FP ProMod
jdh009 in 'Aanpassingen moderatiesysteem - Development-iteraties #241/242'
Lijkt mij gewoon +1 gezien het een reactie en vraag is op een stuk uit het artikel.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Blijkbaar werkt klagen over moderatie in een edit?
Deze is prima een -1 aangezien het als trollen/flamebait gezien kan worden:
Tja, alleen niet met de FPS en kwaliteit van cloud gaming. Steam Deck doet het overigens prima hoor. Maar een switch is amper serieus te nemen voor veel games.

Edit: -1 serieus? Volgens mij kennen sommige de moderatieregels niet.
Luchtbakker in 'Logitech kondigt handheld voor cloudgaming G Cloud aan'

• kodak

kodak

FP ProMod
Hoe is een inhoudelijke vraag met argumenten offtopic irrelevant?
kodak in 'Wij willen een vriendelijker Tweakers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers

Alle "je wordt monddood gemaakt" en "nog meer censuur" en "andere meningen mogen niet gehoord worden" reacties staan op -1.

Maar om eerlijk te zijn lees ik het artikel ook zo. Op wat voor manier moet ik het artikel dan interpreteren?

Ik kan eigenlijk ook geen zelfreflectie vinden in het artikel.
Pagina: 1 ... 97 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2