kodak schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:13:
Deze reactie heb ik +1 gegeven, maar ik vind het op het randje van irrelevant. Kennelijk staat er eerst een mening dat linken naar het persbericht slordig zou zijn. Een goede onderbouwing daarvoor is (ook na de edit) niet gegeven. Het persbericht bevat een makkelijk leesbare vorm van de uitspraak en achtergrond, en verwijst verder direct naar de uitspraak. Prima om een mening te hebben dat je liever wat anders leest, maar daar is GoT voor. Ook het commentaar gebruiken om de redactie slordig te noemen omdat er niet staat wat je wil lijkt me niet gepast. Het kan namelijk prima een bewuste keuze zijn om naar de bekendmaking te verwijzen.
Verder heeft de reactie kennelijk een aanvulling gehad om een bij het nieuws een discussie te zoeken over de lage score, met een mening dat het verwijt geen reden zou zijn om lager te modereren. Maar ook dat hoort niet bij de discussie van het nieuws. Discussie over moderaties hoort op ook op GoT.
Het lijkt me prima dat iemand graag een directe verwijzing naar de uitspraak leest en die dan plaatst,
Met de gewijzigde regels en wat er in de reactie allemaal aan opmerkingen omheen staat zou ik het nu eerder naar 0 modereren.
BuZZem in 'Europese Hof noemt Duitse bewaarplicht voor telecomproviders in strijd met wet' @
BuZZem
en die heb ik dan ook verder per DM besproken.
De uitleg die ik heb gegeven is prima. De tekst zei te verwijzen naar de uitspraak, maar het was het persbericht. Dat is inderdaad slordig. Het heeft niet te maken met wat ik lezen wil, maar wat er gezegd werd waar het naar verwees.
Ik ben ook bekend met het forum, maar de sticky daar laat duidelijk zien dat ook dat de goede plek niet is?
Het kan iig allemaal makkelijk aangepast. Ik heb geen mening over wat iemand graag wil lezen, dat is aan jezelf (voor mij: allebei

). Ik kan me zeker voorstellen dat als je geen juridische achtergrond hebt dat je liever het persbericht leest; het is best goed geschreven. Ik zou het zeker onder redactoriale vrijheid vinden vallen om daar een keuze in te maken.
Ik vind wel dat het bij het werk van een redacteur hoort om zorgvuldig en correct te verwijzen. Ik ben daar in ieder geeval ook behulpzaam geweest. In mijn reactie word netjes gelinked naar wat wel de uitspraak is, dus dat is minstens on topic denk ik en kan ook door de redacteur gebruikt worden om te fixen of aan te vullen.
Verder is er nog wat verdiepende achtergrond informatie. Ik zou hopen dat die ook nog wat waard is, maar dat is echt aan de lezer.
Ik vind het wel vervelend dat het moderatie systeem vaak voor mening/gevoel/eenszijn vanof met de inhoud van de reactie wordt gebruikt. Daar is het niet voor bedoeld, want dat hadden we wel 'vind ik leuk' of 'vind ik stom' knoppen gehad. Vandaar dat ik daar dus een opmerking over maakte.
Dat lijkt me relevant aanverwant aan het topic want als in het begin mensen 0-en gaan zitten uitdelen kan het zomaar zo zijn dat mensen die het wel hadden willen lezen het overslaan.
thx for reading