Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 99 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 07:12
Kan iemand me uitleggen waarom dit -1 en 0 wordt gemodereerd? Ik merk wel dat ik steeds minder comments plaats op de front page, omdat downmodden de norm lijkt.

honey in 'Google presenteert AI-tool die 768p-video’s kan genereren op basis van tekst'

Het gaat over een stukje AI dat een animatie kan maken. Mijn comment gaat over dat het ten koste gaat van het menselijke aspect in een creatief proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
honey schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:36:
Kan iemand me uitleggen waarom dit -1 en 0 wordt gemodereerd? Ik merk wel dat ik steeds minder comments plaats op de front page, omdat downmodden de norm lijkt.

honey in 'Google presenteert AI-tool die 768p-video’s kan genereren op basis van tekst'

Het gaat over een stukje AI dat een animatie kan maken. Mijn comment gaat over dat het ten koste gaat van het menselijke aspect in een creatief proces.
Op zich plaats je een nette reactie maar wat doet onderstaande zin erbij? Ik vermoed dat die zin mede reden is voor de lage moderatie. Je lijkt hier te insinueren dat er mogelijk geen oorlog gaande is?
Nu nemen we nog steeds aan dat er een oorlog gaande is in de Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Bor schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:42:
[...]

Op zich plaats je een nette reactie maar wat doet onderstaande zin erbij? Ik vermoed dat die zin mede reden is voor de lage moderatie. Je lijkt hier te insinueren dat er mogelijk geen oorlog gaande is?

[...]
Klopt, het grootste probleem zal in de toekomst zijn om echt van nep te onderscheiden. Door alle AI innovaties, en deepfake, zullen we als mens het steeds lastiger krijgen om te weten of iets echt gebeurd. We weten allemaal dat propaganda met fake news werkt.

Als mijn laatste zin reden is voor een lage moderatie, dan klopt de score dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 82e3
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Gezien het puur jouw persoonlijke mening is die je ventileert vind ik een 0 moderatie zeer verdedigbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:50
Ik vraag me af wat hier +2 aan is? Ik zie geen onderbouwing voor zijn beweringen. Ik kan nu niet toetsen of hetgeen beweerd wordt klopt.

killercow in 'Grootste accu van Nederland is in bedrijf genomen in Lelystad'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:35
honey schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Klopt, het grootste probleem zal in de toekomst zijn om echt van nep te onderscheiden. Door alle AI innovaties, en deepfake, zullen we als mens het steeds lastiger krijgen om te weten of iets echt gebeurd. We weten allemaal dat propaganda met fake news werkt.

Als mijn laatste zin reden is voor een lage moderatie, dan klopt de score dus niet.
Nja, je wekt door die laatste zin de indruk dat je van mening bent dat de oorlog fake is. En dan krijg je de -1 en 0 wel voor je kiezen gezien het als troll of niet relevant opgevat kan worden.

Zoals hierboven, de post is gewoon netjes en correct en gaat over kunst, tot er ineens een suggestie gewekt word over een fake oorlog.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Devian schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:42:
[...]

Nja, je wekt door die laatste zin de indruk dat je van mening bent dat de oorlog fake is. En dan krijg je de -1 en 0 wel voor je kiezen gezien het als troll of niet relevant opgevat kan worden.

Zoals hierboven, de post is gewoon netjes en correct en gaat over kunst, tot er ineens een suggestie gewekt word over een fake oorlog.
Mijn punt leek me erg duidelijk en niet eens zo ondubbelzinnig:
Ik ben benieuwd hoe we in de toekomst echt van nep kunnen onderscheiden. Nu nemen we nog steeds aan dat er een oorlog gaande is in de Oekraïne.
… maar, blijkbaar toch te lastig voor bepaalde mensen.

Maar, wel een goede illustratie dat mensen niet naar de inhoud kijken van een post, maar modereren op één enkele zin en daarbij aannames doen (trollen blijkbaar), en de rest van een post vergeten. Een simpele vraag als: “Bedoel je dat je denkt dat er geen oorlog gaande is?” Zou een gepaste reactie kunnen zijn.

Het is jammer dat mensen (steeds meer) op emotie modereren en niet op inhoud. Het neemt wel steeds meer energie bij me weg om nog te reageren. Dank voor je toelichting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:28

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
honey schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:26:
Een simpele vraag als: “Bedoel je dat je denkt dat er geen oorlog gaande is?” Zou een gepaste reactie kunnen zijn.
En daarmee een hele offtopic discussie die allesbehalve gezellig wordt aanzwengelen? Dat dacht ik niet.

Het is een feit dat er een oorlog is in Oekraïne. Suggereren dat dat niet zo staat voor mij gelijk aan het ontkennen van de zwaartekracht. Als ik die ga ontkennen onder een willekeurig frontpage artikel moet ik ook niet raar opkijken als dat als trollen gezien wordt.

Een van de definities van trollen:
someone who leaves an intentionally annoying or offensive message on the internet, in order to upset someone or to get attention or cause trouble
Je zult maar net uit je verwoeste huis gevlucht zijn en dan jouw opmerking lezen. Of je zult mensen in huis hebben die gevlucht zijn, of je zult familie hebben die daar woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:12

Dazzler2120

FP ProMod
honey schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:26:
[...]

Mijn punt leek me erg duidelijk en niet eens zo ondubbelzinnig:

[...]

… maar, blijkbaar toch te lastig voor bepaalde mensen.
Of je moet de conclusie trekken dat je punt toch niet zo duidelijk en ondubbelzinnig was. Nog steeds benoem je iedere keer hetzelfde, zonder het anders te verwoorden - ik weet nog steeds niet wat je precies bedoelt met die zin bijvoorbeeld. Bedoel je dat als AI images groter worden, dat we dan gaan twijfelen aan de echtheid van de oorlog in Oekraïne? Of bedoel je inderdaad zeggen dat het momenteel een aanname is dat er een oorlog is in Oekraïne en je hier zelf aan twijfelt?

Het lastige aan geschreven taal is dat je hierin evt. non-verbale communicatie mist. De manier waarop iets bedoeld wordt is soms enorm lastig te interpreteren, zoals je nu zelf ervaart. Neem het als lering mee om zelf duidelijker te communiceren i.p.v. te wijzen naar anderen en dat het toch wel erg lastig is voor hun om jou te begrijpen... Hoe je het zelf brengt daar heb je invloed op.

Edit: overigens, die persoon die 'verkapt' verduidelijking vroeg, daar reageer je op precies zo'n manier op dat je nog steeds helemaal niks zegt; honey in 'Google presenteert AI-tool die 768p-video’s kan genereren op basis van tekst'

[ Voor 10% gewijzigd door Dazzler2120 op 07-10-2022 15:47 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Dazzler2120 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:46:
[...]

Of je moet de conclusie trekken dat je punt toch niet zo duidelijk en ondubbelzinnig was. Nog steeds benoem je iedere keer hetzelfde, zonder het anders te verwoorden - ik weet nog steeds niet wat je precies bedoelt met die zin bijvoorbeeld. Bedoel je dat als AI images groter worden, dat we dan gaan twijfelen aan de echtheid van de oorlog in Oekraïne? Of bedoel je inderdaad zeggen dat het momenteel een aanname is dat er een oorlog is in Oekraïne en je hier zelf aan twijfelt?

Het lastige aan geschreven taal is dat je hierin evt. non-verbale communicatie mist. De manier waarop iets bedoeld wordt is soms enorm lastig te interpreteren, zoals je nu zelf ervaart. Neem het als lering mee om zelf duidelijker te communiceren i.p.v. te wijzen naar anderen en dat het toch wel erg lastig is voor hun om jou te begrijpen... Hoe je het zelf brengt daar heb je invloed op.

Edit: overigens, die persoon die 'verkapt' verduidelijking vroeg, daar reageer je op precies zo'n manier op dat je nog steeds helemaal niks zegt; honey in 'Google presenteert AI-tool die 768p-video’s kan genereren op basis van tekst'
Wat ik bedoelde, maar blijkbaar niet begrepen wordt is dit:

Met AI kun je bijna alles levensecht creëren. Je kunt muziek maken, animaties, schilderijen, mooie tekeningen, maar ook fake news. Het wordt steeds gemakkelijker. In de Golfoorlog zag je nog slechte Photoshop plaatjes als bewijs van chemische wapens, tegenwoordig kun je met AI, waaronder deep fake software, je eigen bewijs creëren.

Stel, je hoort en ziet de president van Iran een speech houden dat ze Israël plat gaan gooien. Israël valt preventief aan. Wij kunnen als burgers nooit verifiëren of deze President ooit deze speech heeft gehouden. Het kan een deep fake zijn, gemaakt door wie dan ook.

Het gevaar van dit soort AI technologie is leuk als je alleen animaties maakt ter vermaak, maar het zal ook gebruikt worden voor andere doeleinden. Nu mijn punt: het zal voor de mens steeds lastiger worden echt van nep te onderscheiden.
Nu gaan we er van uit dat er een oorlog gaande is, maar in de toekomst kun je steeds minder zeker zijn dat de informatie die je krijgt wel klopt.

Ik vond het best duidelijk dat ik dit bedoelde, maar blijkbaar heb ik het overschat dat mensen tussen de regels kunnen lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Om te relativeren: het is prima mogelijk (en misschien wel steeds makkelijker) om één bron te falsificeren zoals de hypothetische video die je aanhaalt. Maar het is bijna onmogelijk om heel veel bronnen synchroon op de juiste manier te faken. In jouw voorbeeld mag ik hopen dat Israël niet tot de aanval over gaat voordat er uit meerdere bronnen bewijs voor de stelling is: satellietbeelden, informanten, militaire bewegingen etc. Een kleine groep mensen overtuigen die onvoldoende bronnen tot zich kunnen of willen nemen behoort wel tot de mogelijkheden. En 'Never underestimate the power of stupid people in large groups' (George Carlin).

Je punt is nu duidelijk, maar je had het wat anders kunnen formuleren. Houd dat de volgende keer aan, dan eindigt je score ook vanzelf hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
NBAasDOGG in "FIOD: Nederlander opgepakt vanwege leveren chips aan Rusland":
Als het gaat over de moord op Khashoggi, dan denk ik dat de opmerking terecht is, hooguit offtopic. Beledigend naar mijn weten niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Nas T op 07-10-2022 17:34 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 12:59
dutchnltweaker in 'FIOD: Nederlander opgepakt vanwege leveren chips aan Rusland' Hooguit 0 voor offtopic als ik het over mijn eigen moderatie heb. Heb het gevoel dat er mening gemodt word, denk ook dat ik onder bepaalde nieuwsberichten maar stop om wat te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36's bericht op een presentieele decreet qua eu burger data
(en mijn reactie daar op)

Waarom is deze zo ge-1'd?
Ik denk dat hij namelijk een geldig punt heeft.

Viel mij ook op dat mijn reactie ook gedownmod is, precies -8, net zoals mijn reactie hier: link
(Bot? waarschijnlijk gewoon toeval echter.)

Geen constructieve uitleg van de downmodding, gewoon domweg gedownmod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:57:
et36's bericht op een presentieele decreet qua eu burger data
(en mijn reactie daar op)

Waarom is deze zo ge-1'd?
Ik denk dat hij namelijk een geldig punt heeft.

Viel mij ook op dat mijn reactie ook gedownmod is, precies -8, net zoals mijn reactie hier: link
(Bot? waarschijnlijk gewoon toeval echter.)

Geen constructieve uitleg van de downmodding, gewoon domweg gedownmod...
Bij zo’n stevige bewering wordt een gedegen onderbouwing verwacht, die ontbreekt hier in het geheel.
Opmerkingen m.b.t. moderaties worden op de Frontpage niet gewaardeerd en zijn reden voor een punt aftrek op de score voor de rest van de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
svane in 'President VS tekent decreet ter bescherming van data Europese burgers'

Ik had natuurlijk kunnen verwachten wat voor reacties ik hierop zou krijgen, maar ik denk dat m'n vraag niet direct 0 waard is

P.S., is het de bedoeling dat er iemand, zonder enig bewijs, wordt uitgemaakt voor terrorist die Europese infrastructuur opblaast?
Verwijderd in 'President VS tekent decreet ter bescherming van data Europese burgers'
B03S in 'President VS tekent decreet ter bescherming van data Europese burgers'

Ik verwacht niet dat Biden so 1-2-3 Tweakers.net gaat aanklagen, maar rechtszaken als deze laten wel zien dat het niet wenselijk is om een podium te bieden aan complotters.

[ Voor 6% gewijzigd door svane op 08-10-2022 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:46
Dit lijkt me geen +2 waard, max +1 of eerder 0. Lijkt op een verwijt waar meningmodders weer goed op gaan, terwijl het volkomen los staat van het onderwerp in het artikel.
Trekfolie in 'Binance is getroffen door hack, BNB-blockchain inmiddels hervat'

Voor de rest deze keer eens een milde vrij juiste moderatie vwb een cryptoartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mutley69 in 'President VS tekent decreet ter bescherming van data Europese burgers'

Mensen uitmaken voor "zwijnen" lijkt me toch echt een troll en dus -1, geen +1 of zelfs +2 (!).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 18:12

kodak

FP ProMod
Lijkt me geen +2. Dit is een algemene discussie over wat antivirusbedrijven mogelijk kunnen doen en niet altijd zonder risico is. Maar dat heeft niet zomaar te maken met anti virus dat een stuk software of addon als risico aanmerkt. Er is ook verder geen duidelijk verband met die melding en oplossing.
Aardedraadje in 'Mozilla brengt update Firefox uit die problemen met Avast moet verhelpen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:13:
Lijkt me geen +2. Dit is een algemene discussie over wat antivirusbedrijven mogelijk kunnen doen en niet altijd zonder risico is. Maar dat heeft niet zomaar te maken met anti virus dat een stuk software of addon als risico aanmerkt. Er is ook verder geen duidelijk verband met die melding en oplossing.
Aardedraadje in 'Mozilla brengt update Firefox uit die problemen met Avast moet verhelpen'
Het is in basis een generaliserende opsomming van niet aan dit voorval gerelateerde issues waarbij de issues die o.a Defender heeft gekend (o.a. https://www.cvedetails.co...oft-Windows-Defender.html) achterwege worden gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Moderatie systeem wordt nog steeds gebruikt als een welwillend vs onwelwillende mening systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Dauthi schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:54:
Moderatie systeem wordt nog steeds gebruikt als een welwillend vs onwelwillende mening systeem.
Deze kreet droppen helpt ook niet. Als je wat specifieke voorbeelden geeft kunnen we dat tegensturen en eventueel ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Lijkt me geen offtopic/irrelevante reacties. Ze zijn inhoudelijk en gaan direct in op beweringen die gedaan worden en niet zomaar op gaan.
RVervuurt in 'Crash Detection-functie in iPhones en Apple Watch belt hulpdiensten in achtbaan'
kodak in 'Crash Detection-functie in iPhones en Apple Watch belt hulpdiensten in achtbaan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Hoezo zijn dit -1's?
Azenomei in 'Tesla 'verstopte' extra spaties in e-mails naar werknemers om lek op te sporen' -> 0 (sorry, ook gerapporteerd om deze reden, is dat dubbel?)
Blokker_1999 in 'Tesla 'verstopte' extra spaties in e-mails naar werknemers om lek op te sporen' -> +1

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 10-10-2022 19:25 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:32
ASNNetworks in 'Epic Games: Google betaalde potentiële Play Store-concurrenten af'

Reactie krijgt een +3

Lijkt me dat zeker niet waard. +2 hooguit ter informatie. De conclusie is mijn inziens dan weer volstrekt naast de waarheid.

Er wordt volledig voorbij gegaan dat Google Play een monopoly en bijna verplicht is en Windows Store geen monopoly is en niet verplicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
@Bor Ik denk dat je de verkeerde reactie linkt, ik zie onder dat artikel geen reactie van Richo999 die op +2 staat / gestaan heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Santford schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:33:
@Bor Ik denk dat je de verkeerde reactie linkt, ik zie onder dat artikel geen reactie van Richo999 die op +2 staat / gestaan heeft?
Scherp, ik heb een foutje gemaakt. Inmiddels staat de juiste reactie in mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
HeeringsNET

Ik weet niet precies waar ik het moet plaatsen, maar deze gebruiker is dan wel al 7 jaar geregistreerd, maar de eerste reactie is pas vandaag geplaatst en is niet meer dan een punt (.): HeeringsNET in 'Cyberduck 8.4.5' Dat is geen zinnige eerste bijdrage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Diegene is op andere manier wel gewoon actief in die 7 jaar, dus misschien een foutje? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 14:40
Volgens mij word in dit draadje iets te streng gemodereerd:
Jessy_Berbers in 'Nvidia GeForce RTX 4090 - Olifant in de porseleinkast'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Cloud schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:27:
Diegene is op andere manier wel gewoon actief in die 7 jaar, dus misschien een foutje? :)
Hoe dan? Want er staat Forumreacties 0, Reactiescore 0, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
TheVivaldi schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:02:
[...]

Hoe dan? Want er staat Forumreacties 0, Reactiescore 0, etc.
In ieder geval V&A en een product recensie. Daarnaast mogelijk moderaties, acties en/of lurken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze lijkt me geen 0 offtopic/irrelevant. Het is een inhoudelijke opmerking en vraag over de test.
kodak in 'Internet.nl voegt validatie voor security.txt toe aan domeintest'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er +2 (47× 63x +2, 8x 14x +3) aan deze reactie? Het lijkt niet meer dan een mening en stellen dat iemand anders ook een mening had. Het toont geen relevantie bij de uitspraak door te suggereren alsof het downloaden maar moet kunnen.
SomerenV in 'Brein verliest hoger beroep om doorsturen van waarschuwingen naar Ziggo-klanten'

net als bij deze reactie:
SomerenV in 'Brein verliest hoger beroep om doorsturen van waarschuwingen naar Ziggo-klanten'

[ Voor 19% gewijzigd door kodak op 12-10-2022 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meningmodders zijn weer bezig. Geen idee waarom ik een -1 krijg:

Verwijderd in 'Microsoft: zorgen Britse marktwaakhond over overname Activision zijn misplaatst'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Er wordt bij het huidige Homey topic op mening gemodereerd lijkt het. Positief over Homey gaat omhoog maar positief over een concurrerend product of kritisch over Homey gaat omlaag.

Volgens mij gewoon +1:

Bor in 'Athom introduceert Homey Pro met snellere soc en in 2023 Matter-ondersteuning'
Bor in 'Athom introduceert Homey Pro met snellere soc en in 2023 Matter-ondersteuning'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 23:38

MM99

That is the way I am!

Vraagje. @WoutF heeft volgende reactie geplaatst: WoutF in 'Google Pixel 7 en Pixel 7 Pro - Indrukwekkend en teleurstellend tegelijk'

Wat voor moderatie cijfer hoort hier nou bij. Actie die hij heeft uitgevoerd is een +2 waard. Maar bijdrage aan de topic is een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:12

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd in 'Google Pixel 7 en Pixel 7 Pro - Indrukwekkend en teleurstellend tegelijk'

Lijkt me geen +2, maar een 0 (info staat gewoon in gelinkte product pagina & feedback hoort thuis in GR)

@MM99 die specifieke reactie lijkt me een 0, aangezien het niet on-topic is voor de plek waar gepost.
Opvolgende reacties zijn dan wel weer on-topic

shicomm in 'Google Pixel 7 en Pixel 7 Pro - Indrukwekkend en teleurstellend tegelijk'

Lijkt me geen +2

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

pete4live in 'Google Pixel 7 en Pixel 7 Pro - Indrukwekkend en teleurstellend tegelijk'

Dit is geen +2 waard, volgens mij zijn er gewoon veel Google mensen boos dat de persoon achter de reactie de telefoon terug gaat brengen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remzi1993
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-07 23:43
Op dit artikel (nieuws: Google laat app van sociaal netwerk van Donald Trump toe in Play Store) wordt er heel erg op gevoel gemodereerd en waar men mee eens is ipv objectief. Bijna alle reacties op dit moment zijn gewoonweg ontopic en toch worden er veel 0 en enkele -1 gegeven over reacties waar men het niet mee eens is. Zouden jullie hierna kunnen kijken? Nu het er nog weinig zijn en misschien een gepinde reactie plaatsen om iedereen er aan te herinneren wat -1 (ongewenst gedrag) 0 offtopic 1 ontopic etc. is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in 'AI genereert fictieve podcast van Joe Rogan met Steve Jobs als gast'

Ik denk dat mensen de ironie niet begrijpen. Bang zijn voor AI ivm misinformatie, ook al zijn er gigantisch veel bekende mensen die heel erg veel misinformatie verspreiden. Maar misschien heb ik wat Joe Rogan fans beledigt.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Benjamin- schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:52:
Benjamin- in 'AI genereert fictieve podcast van Joe Rogan met Steve Jobs als gast'

Ik denk dat mensen de ironie niet begrijpen. Bang zijn voor AI ivm misinformatie, ook al zijn er gigantisch veel bekende mensen die heel erg veel misinformatie verspreiden. Maar misschien heb ik wat Joe Rogan fans beledigt.
Ik snap de ironie wel, maar ik vind het matig grappig. De reactie waarop je reageert, vind ik ook een serieuze kwestie, waardoor je matige grap wat ongepast is. Daardoor biedt het geen relevante bijdrage, maar is het wel geplaatst met de beste bedoelingen. Dat past prima bij een nul-score.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Finraziel in 'Providers bereiden zich voor op stroomonderbrekingen. Hoe zit dat in de Benelux?'

Dit lijkt me geen +1, laat staan een +2. Door het geklaag, en moderatiegezeur, maximaal een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
De reactie er onder waarin een beschuldiging van clickbait wordt geuit krijgt zelfs een +3 zie ik. Ik ga hier even induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DMZ in 'Providers bereiden zich voor op stroomonderbrekingen. Hoe zit dat in de Benelux?'

Ook deze krijgt veel +1's, +2's en zelfs +3's (!), terwijl ook dit maximaal een 0 is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Maximaal ja, wmb is dit een -1. Die mismods ga ik nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DMZ in 'Providers bereiden zich voor op stroomonderbrekingen. Hoe zit dat in de Benelux?'

Geen +2 of zelfs +3. Punt aftrek wegens gezeur over Plus.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 14-10-2022 11:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Deze hele thread is een trainwreck, maar bijvoorbeeld dit draadje gaat goed de verkeerde kant op met 10+ "-1" scores:

Pianist1985 in 'SpaceX wil Starlink in Oekraïne niet langer financieren en vraagt VS om geld'
Pianist1985 in 'SpaceX wil Starlink in Oekraïne niet langer financieren en vraagt VS om geld'

Tenzij al deze modders allemaal gecertificeerd Sovjet-historicus zijn die feitelijk kunnen aantonen dat zijn mening flamebait is, hoort dit gewoon allemaal op 0. Ik zie niks dat een -1 rechtvaardigt.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Deze post heeft veel mening modders als ik het zo zie. 29x -1 terwijl jet gemiddelde een +2 is

aaradorn in 'SpaceX wil Starlink in Oekraïne niet langer financieren en vraagt VS om geld'

[ Voor 10% gewijzigd door Danny Phantom op 14-10-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Blizzard start in tweede seizoen Overwatch 2 met balansupdates heroes' is gewoon ontopic. Er staat meer offtipic wat gewoon nette reacties zijn over Overwatch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 14:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen in 'SpaceX blijft Starlink financieren in Oekraïne'

+2 voor een hate post over Elon. Hoe verrassend 🙄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is geen hate post. Dat je het met een mening niet eens bent, maakt het geen hate post.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilmonkey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09 14:47
lilmonkey in 'SpaceX blijft Starlink financieren in Oekraïne'

Kunnen de moderatierechten van de 3 mensen (tot nu toe) die dit een -1 geven ontnomen worden? Gaat echt helemaal nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:09:
Dat is geen hate post. Dat je het met een mening niet eens bent, maakt het geen hate post.
Maar het voegt inhoudelijk iets toe. Dus geen +2 (is inmiddels +1, maar veel mismoderatie dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:26:
[...]

Maar het voegt inhoudelijk iets toe. Dus geen +2 (is inmiddels +1, maar veel mismoderatie dus)
Dan nog is het geen hate post, maar een verkeerd gemodereerde reactie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Victim blaming en openen met de opmerking dat je "minnetjes gaat harken" is geen +1 wat mij betreft:

himlims_ in 'Interpol arresteert tientallen verdachten van 'Nigeriaanse prinsen'-fraude'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee waarom dit offtopic is. 99% van de tijd wordt het verhaal niet herschreven bij een remake:

Verwijderd in 'Regisseur Splinter Cell-remake vertrekt bij Ubisoft'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:30:
Geen idee waarom dit offtopic is. 99% van de tijd wordt het verhaal niet herschreven bij een remake:

Verwijderd in 'Regisseur Splinter Cell-remake vertrekt bij Ubisoft'
Dat is gewoon een +1; nu ook de netto score inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Niet snappen wat het probleem is vind ik niet bepaald een +2 waard, ik vind het niet relevant: computerjunky in 'Prijsvergelijkers: EU moet optreden tegen bevoordeling Google Shopping'

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:16

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
OFV in 'Gigabyte 'absoluut niet te spreken' over gedrag webshops na RTX 4090-release'

Ik weet dat Megekko zeer discutabel is, maar bovenstaande reactie lijkt me toch niet informatief genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'Battle for Wesnoth 1.17.9'

Mijn reactie gaat niet inhoudelijk over de game, dus +1 lijkt me hier niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
stin00 in 'The Verge: Microsoft ontslaat honderden werknemers, ook bij Xbox-divisie' begint met een opmerking over de nieuwswaarde om daarna met een onderbuikgevoel verder te gaan in de vorm van "Waarschijnlijk vallen de ontslagen in de 'bullshit-banen' hoek en zal er vrijwel niets van gemerkt worden. "

Dit is echt geen +2.

RobertPeterson in 'Openbaar Ministerie ziet versmelting tussen traditionele misdaad en cybercrime' lijkt mij ook geen +2. Ik vind het nauwelijks geloofwaardig to be honest.
Bij een ransomware aanval kan de politie vaak al niks doen. Want het is niet bekend of het een Nederlandse bende is.
klopt al niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 18-10-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:14

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:30:
stin00 in 'The Verge: Microsoft ontslaat honderden werknemers, ook bij Xbox-divisie' begint met een opmerking over de nieuwswaarde om daarna met een onderbuikgevoel verder te gaan in de vorm van "Waarschijnlijk vallen de ontslagen in de 'bullshit-banen' hoek en zal er vrijwel niets van gemerkt worden. "

Dit is echt geen +2.

RobertPeterson in 'Openbaar Ministerie ziet versmelting tussen traditionele misdaad en cybercrime' lijkt mij ook geen +2. Ik vind het nauwelijks geloofwaardig to be honest.

[...]
klopt al niet.
Ik heb beiden een 0 gegeven. Bij die 1e twijfelde ik nog over een -1 maar dat vond ik dan weer overbodig.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
PinusRigida in 'Artiest voorheen bekend als Kanye West wil sociaal medium Parler kopen'

Lijkt een duidelijke meningmod. De post heeft niets met het artikel te maken, plus het bevat een duidelijke politieke mening. De rest van de thread staat on 0, daar schaar ik deze post ook onder. Het is in elk geval niet informatief of relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:48:
[...]

Beide staan netto op +1.
Mijn reacties zijn weer gezakt naar 0:

Verwijderd in 'Sony brengt DualSense Edge-controller op 26 januari uit voor 239,99 euro'

Verwijderd in 'Sony brengt DualSense Edge-controller op 26 januari uit voor 239,99 euro'

Volgens mij nog steeds in topic. Veel fanboys zijn weer aan het meningmodden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2022 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kan hier iets aan de minners gedaan worden? Dit is zeker mening modden aangezien het gewoon een feit is wat @svenk91 aangeeft: svenk91 in 'De belofte van waterstofpoeder - Wat komt ervan terecht?'

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
cracking cloud in 'Microsoft brengt Windows 11-update met tabbladen in Verkenner uit'

Een doodsimpele -1.. het feit dat mensen dit +1 of hoger geven is gewoon idioot.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
_Dune_ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:42:
Kan hier iets aan de minners gedaan worden? Dit is zeker mening modden aangezien het gewoon een feit is wat @svenk91 aangeeft: svenk91 in 'De belofte van waterstofpoeder - Wat komt ervan terecht?'
HIj staat gewoon netjes op +1, en er is maar een enkele -1.. ik zie het probleem niet :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik twijfel heel erg of dit een 0 of +1 is.. dat hele "hurhur xbox controllers zuigen" discussie geneuzel heeft daar totaal geen plaats. Die hele discussie is zwaar off topic en hangt aan elkaar van aannames en het negeren van basis concepten als "Silent majority" en "Wat kost een elite controller vs de PS5 elite" etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
mpkossen schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:30:
PinusRigida in 'Artiest voorheen bekend als Kanye West wil sociaal medium Parler kopen'

Lijkt een duidelijke meningmod. De post heeft niets met het artikel te maken, plus het bevat een duidelijke politieke mening. De rest van de thread staat on 0, daar schaar ik deze post ook onder. Het is in elk geval niet informatief of relevant.
Gigantisch off topic, en op heel veel punten gewoon een democraten fanboy betoog. Dat hoort thuis in het forum, niet de front page. (en dan het liefst niet op het forum, maar gewoon op een blog :+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

corset schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:15:
[...]

HIj staat gewoon netjes op +1, en er is maar een enkele -1.. ik zie het probleem niet :)
Inmiddels inderdaad gefixed, score was vanochtend anders. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Zeror in 'EA toont eerste beelden van volgende De Sims-game'

Is gewoon offtopic, of zelfs -1 afhankelijk van hoe je het ziet.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:14

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Is gewoon een 0/-1, allebei zijn logisch. Dat soort troll niveau reacties zijn standaard -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Exact hetzelfde hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Laatst online: 12-12-2024
Dingetje
titel zegt KUL
Vroeger heette Universiteit Tilburg Katholieke Universiteit Tilburg (KUT)
Silent7 in 'Wetenschappers KUL willen vanaf 2030 waterstofpanelen voor op het dak verkopen'
Ik bedoelde het niet als flauwe grap maar KUL is een Nederlands woord
de KUT heeft de naam aangepast zag ik (nadat ik weggemod was toch even gezocht)
KUL nog niet.
Is dat echt een dikke rode -1 waard voor twee posts?

[ Voor 15% gewijzigd door Silent7 op 19-10-2022 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Silent7 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:57:
Dingetje
titel zegt KUL
Vroeger heette Universiteit Tilburg Katholieke Universiteit Tilburg (KUT)
Dit is niet waar. Zo heeft de universiteit nooit geheten, dit was Katholieke Universiteit Brabant (KUB).

Van wiki:
Midden jaren tachtig werd het aan faculteiten en hogescholen voor wetenschappelijk onderwijs in Nederland toegestaan zich universiteit te noemen. Tevens zouden toenmalige (specialistische) hogescholen volgens een wetswijziging de benaming universiteit gaan dragen. De Katholieke Hogeschool Tilburg (KHT) was om die reden gedwongen in 1986 haar naam opnieuw te wijzigen. Omdat Katholieke Universiteit Tilburg tot een ongewenste afkorting zou leiden (KUT), werd het Katholieke Universiteit Brabant (KUB). Deze naam werd bij de opening van het academisch jaar op 1 september 1986 officieel in gebruik genomen.[2]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Laatst online: 12-12-2024
wildhagen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:00:
[...]

Dit is niet waar. Zo heeft de universiteit nooit geheten, dit was Katholieke Universiteit Brabant (KUB).

Van wiki:

[...]
nice, dank, heb mn reacties aangepast, toen ik studeerde was het altijd erg grappig met mensen uit Tilburg te praten en was KUT wel hoe we het noemden :) blijft staan dat er gewoon een woord voor onzin (KUL) in de titel staat, is dat twee posts met dikke rode - waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gewoon een ontopic reactie op de parent maar ik krijg -1?
Bor in 'Kommersant: Chinese bedrijven leveren massaal kapotte chips aan Rusland'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:55

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik ga nu toch maar even klagen hoor. Want waarom is mijn bericht irrelevant Yzord in 'Belgisch leger stelt nieuwe cyberdivisie voor die cyberdreigingen moet afweren' terwijl dit bericht 3dfx in 'Overklokker Elmor breekt acht jaar oud kloksnelheidsrecord met Core i9 13900K' wel relevant is.

Ik krijg steeds minder zin om me te mengen in een discussie op T.net. Als je een beetje kritisch bent is het allemaal maar irrelevant, maar onzin berichten welke niks met het artikel van doen hebben krijgen plusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Geef het moderatie systeem even de tijd, 1-2 moderaties betekent niet dat je al hier moet posten.

Zie het "let op" gedeelte onderaan de pagina.

[ Voor 5% gewijzigd door Benjamin- op 20-10-2022 18:33 ]

Pagina: 1 ... 99 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2