Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 95 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30
-1, ongeacht voorgaande reacties:

Verwijderd in 'CNBC: Amazon doet geen overnamebod op Electronic Arts - update 2'

[ Voor 11% gewijzigd door jetspiking op 27-08-2022 16:45 ]

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
pdxnet96 in 'UCheck 4.5.0.0'

"Ik gebruik xyz" als reactie op een download en dan ook nog met zeer magere onderbouwing. Dit is geen +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerhardBurger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 11:30
Geen mismoderatie, maar een gebrek aan moderatie: GerhardBurger in 'BBC: Google verbloemt ecologische impact vliegtuigreizen'

Zat de hele dag in de auto dus kon niet eerder reageren, maar het artikel ging over niet-CO2-effecten, en eigenlijk gaan de reacties bijna exclusief over wel CO2 effecten. Maar toevallig had ik er pas een podcast over geluisterd, dus wilde even kort noemen waaraan je moet denken bij niet-CO2-effecten, maar is mijn reactie verdwenen in de grote vloed van andere reacties. Kan iemand mijn reactie even modereren? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door GerhardBurger op 27-08-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
TheVivaldi schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:07:
pdxnet96 in 'UCheck 4.5.0.0'

"Ik gebruik xyz" als reactie op een download en dan ook nog met zeer magere onderbouwing. Dit is geen +1.
Bij een download item mag iets losser gemod worden. Hoewel krap vind ik een +1 geen mismoderatie. Hetzelfde geldt voor de andere reacties onder het item.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zebby in 'Valve werkt aan nieuwe Steam-smartphoneapp met QR-functie voor sneller inloggen'

Hoe is dit informatief? :? Ontopic lijkt me ruim voldoende.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:23

Dazzler2120

FP ProMod
Een Epic Games exclusive, levert altijd onnodige posts op;

darkempire in 'Dead Island 2 - Zombies hakken in Hell-A' Is geen +1

TigerXtrm in 'Dead Island 2 - Zombies hakken in Hell-A' Lijkt me geen zeker +2 maar een -1 wegens gescheld
Hier mag w.m.b. ook wel even naar de mis-modders gekeken worden. Het erg eens zijn met een stelling betekent natuurlijk niet dat posts als dit +2 of zelfs +3 zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Dazzler2120 op 29-08-2022 15:32 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:10

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Deze reactie is geen +2, het is feedback aan de redactie:
TheKmork in 'NASA stelt SLS-lancering uit vanwege koelingsproblemen in raketmotor'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:55

Herman

FP ProMod
Tja, een redacteur stelt expliciet een vraag op de FrontPage. Dan kun je het users moeilijk kwalijk nemen dat ze hierop reageren ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Herman schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 05:27:
[...]

Tja, een redacteur stelt expliciet een vraag op de FrontPage. Dan kun je het users moeilijk kwalijk nemen dat ze hierop reageren ;)
Daar ben ik het met je eens maar maakt dat een reactie een +3 of +2? Ik vind die discussie over al dan niet vertalen offtopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Bor schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:32:
[...]

Daar ben ik het met je eens maar maakt dat een reactie een +3 of +2? Ik vind die discussie over al dan niet vertalen offtopic.
Eensch hoor :)
De reactie is m.i. weinig informatief voor een lezer van het nieuwsitem. Maar je kunt in dit geval m.i. niet zeggen dat de feedback in GR hoort :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Veel berichten met ontrerechte nul (offtopic) moderatie:

nieuws: Oostenrijkse providers blokkeren Cloudflare-IP's na gerechtelijk bevel

[ Voor 35% gewijzigd door mrmrmr op 30-08-2022 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBVisual
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-08 16:13
mijn persoonlijke reactie:
JBVisual in 'Logitech en Ericsson vertrekken uit Rusland'

een score van -1.
Mijn vraag is of dit terecht is? in mijn ogen beledig ik niemand en blijf ik ontopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
JBVisual schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:26:
mijn persoonlijke reactie:
JBVisual in 'Logitech en Ericsson vertrekken uit Rusland'

een score van -1.
Mijn vraag is of dit terecht is? in mijn ogen beledig ik niemand en blijf ik ontopic.
Ik zie niet in waarom jouw reactie ongewenst zou zijn :)
Kun je wat voorbeelden geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Caelestis in 'Musk dagvaardt Twitter-klokkenluider in overnamerechtszaak om spamaccounts'

Ik twijfel een beetje. Het is op zich een goede uitleg en dus +2, maar zo'n term als "anti-Muskclub" vind ik dan weer een punt aftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
@TheVivaldi Ik denk dat zowel +1 als +2 te verdedigen zijn :)

Ik til in dit geval niet zo zwaar aan de 'anti Musk club', de reactie is verder netjes verwoord dus ik lees er geen flame in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@AlphaRomeo Geheel mee eens. In het begin modereerde ik ze nog met een 0 maar nu begint dat gezeur dusdanig uit de hand te lopen dat een -1 meer dan terecht is.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt ik geef er tegenwoordig ook een -1 voor. Dit us inmiddels zodanig kleuterschoolniveau geworden, en men weet dondersgoed dat het in GR thuishoort, dat ik het als simpelweg ordinair trollen zie.

Het is wel goed inmiddels. We hennen het kinderachtige gedram nu wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom krijg ik hier een 0 en eronder met meer duiding ineens een +2?

Bor in 'Musk dagvaardt Twitter-klokkenluider in overnamerechtszaak om spamaccounts'

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 30-08-2022 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59

kodak

FP ProMod
Deze 'ik roep al jaren' reactie lijkt me geen +2 (29× +2, 7x+3). Als mening prima als discussie, maar er staat niet iets wat echt bijzonder informatief is.

Umbrah in 'Duitsland verplicht uitschakelen van digitale reclameborden om energie te sparen'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dark Angel 58 in 'Apple geeft zichzelf langer de tijd om Stage Manager op iPadOS te polijsten'

Ik weet dat er normaliter niet achter de broek van individuele +3-strooiers gezeten wordt, maar iemand die openlijk toegeeft de +3 te misbruiken (klachten zijn immers 0 en in het geval van plusgeklaag, zoals hier, -1), daar kan misschien wel even een waarschuwing naar uit. Zeker bij iemand die hier zo te zien al sinds 2005 meeloopt en dus dondersgoed zou moeten weten hoe of wat.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVivaldi op 30-08-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Technomania schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:28:
@AlphaRomeo Geheel mee eens. In het begin modereerde ik ze nog met een 0 maar nu begint dat gezeur dusdanig uit de hand te lopen dat een -1 meer dan terecht is.
Ik ook. Kort geleden hadden we het er in dit topic voor het eerst over of -1 te rechtvaardigen was en toen verdedigde ik 0 nog, maar nu is het wel genoeg geweest, dus deel ik gewoon -1's uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:38:
Dark Angel 58 in 'Apple geeft zichzelf langer de tijd om Stage Manager op iPadOS te polijsten'

Ik weet dat er normaliter niet achter de broek van individuele +3-strooiers gezeten wordt, maar iemand die openlijk toegeeft de +3 te misbruiken (klachten zijn immers 0 en in het geval van plusgeklaag, zoals hier, -1), daar kan misschien wel even een waarschuwing naar uit. Zeker bij iemand die hier zo te zien al sinds 2005 meeloopt en dus dondersgoed zou moeten weten hoe of wat.
Daar is al actie ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:32

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Deze reactie lijkt mij relevant, en niet beledigend naar andere gebruikers.
Sowieso zou ik eigenlijk alle commentaar onder dit artikel even nakijken. Tis weer minnetjes-zijn-oneensfeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Aerkhanite schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:38:
Deze reactie lijkt mij relevant, en niet beledigend naar andere gebruikers.
Sowieso zou ik eigenlijk alle commentaar onder dit artikel even nakijken. Tis weer minnetjes-zijn-oneensfeest.
De stelling in Bulls in 'App van sociaal netwerk Trump komt nog niet op Google Play' is gewoon feitelijk incorrect - dan lijkt mij een 0-score toch echt het hoogst haalbare.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:32

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Dazzler2120 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

De stelling in Bulls in 'App van sociaal netwerk Trump komt nog niet op Google Play' is gewoon feitelijk incorrect - dan lijkt mij een 0-score toch echt het hoogst haalbare.
Op moment van schrijven stond die, en een groot deel van commentaar dat irrelevant of incorrect was (maar niet beledigend) op -1. Vandaar.

Edit: Trump et all is ook zo'n leuk polariserend onderwerp, dus vandaar dat er mogelijk wat dichter gekeken moet worden naar het commentaar daar :P .

[ Voor 13% gewijzigd door Aerkhanite op 31-08-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'WhyNotWin11 2.5.0.3' is een ontopic reactie ten opzichte van zijn parent volgens mij.

Bor in 'Ubiquiti AmpliFi 3.7.1' is ook niet offtopic.

Femme in 'Teruglevertarief zonnepanelen keldert - Vrij spel voor energieleveranciers' lijkt mij een prima +1

jpsch in 'Microsoft integreert To Do in Outlook met nieuwe update' lijkt onjuist als ik de reacties lees. Dat zou dan een 0 moeten zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door Bor op 31-08-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zwaai Haai in 'Cyberpunk: Edgerunners komt 13 september uit op Netflix'

Hoe/waarom deze 2x +2 en zelfs 2x +3 moderaties scoort ontgaat mij een beetje.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:24:
Zwaai Haai in 'Cyberpunk: Edgerunners komt 13 september uit op Netflix'

Hoe/waarom deze 2x +2 en zelfs 2x +3 moderaties scoort ontgaat mij een beetje.
Een 0 lijkt mij de best passende scores. Alles boven de +1 is echt een mismoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Bij deze een vraag over posts en moderatie op de FP. Hoe vaak mag je verkeerd modereren voordat je mod status wordt afgepakt of die een downgrade krijgt? Het lijkt er op dat dit nogal los is en eigenlijk nooit gebeurt.
Zeker bij politieke topics zoals die van Truth Social op dit moment lijkt iedereen de regels aan zijn laars te lappen.

Dingen die maar iets positief zijn of neutraal richting dat platform krijgen eerst een lading -1 (x2) voordat ze vaak stabiliseren op 0 terwijl veel posts gewoon ontopic zijn. Posts die ik of anderen zelf hebben onderbouwd met bronnen van zowel links als rechtse media helpen blijkbaar niet en worden ook gelijk op -1 gezet door de links en rechtse aanhangers. De niet mee eens -1 is overduidelijk aanwezig en de wel mee eens +2/3 ook.
Ik neig hier haast zelf aan mee te doen omdat het blijkbaar toch geen barst invloed heeft op mijn moderatie status.

Wellicht is het beter de FP gewoon niet meer te bezoeken en op het forum discussie te voeren met mensen die wel normaal verstand hebben......
Het is gewoon niet meer leuk om iets te plaatsen. Misschien een idee om bij politieke topics moderatie gewoon uit te zetten zodat alles op 0 zit gezien een grote groep Tweakers niet met de mod status om kunnen gaan.

/einde rant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Laareddis in 'OPPO brengt Reno8 5G-smartphones uit in Europa met adviesprijzen vanaf 529 euro'

Staat goed op -1, maar ik begin het zo langzamerhand wel een beetje beu te worden dat sommige mensen Tweakers maar blijven betichten van reclame, sponsoring, etc. Van mij mag deze reactie dan ook op -2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

memphis in 'Nederlands energiebedrijf Powerpeers verhoogt terugleververgoeding naar 21 cent'

Dus als je een vraag stelt voor een link naar iets waarvan het internet en dit forum al vol van staat krijg je wel een +1 (de post waar ik op reageer) en als ik hem een hint geef dat die best wel eens wat mag zoeken wordt het ongewenst verklaart.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1DMKIIN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
memphis schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:15:
memphis in 'Nederlands energiebedrijf Powerpeers verhoogt terugleververgoeding naar 21 cent'

Dus als je een vraag stelt voor een link naar iets waarvan het internet en dit forum al vol van staat krijg je wel een +1 (de post waar ik op reageer) en als ik hem een hint geef dat die best wel eens wat mag zoeken wordt het ongewenst verklaart.
Ik vrees dat een effectief linkje (of enkele) naar bijvoorbeeeld het forum nét iets sympathieker uit de bus komt dan een rauwe Google-URL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Peter in 'Google Chrome 105.0.5195.54'

Deze reactie krijgt +2 terwijl ze niet over Google Chrome gaat maar over de Tweakers-site. Ik weet inmiddels dat er bij downloads losser gemodereerd mag worden, maar ik neem aan dat we wel een grens trekken bij dingen die totaal niet met het product in kwestie of een vergelijkbaar product te maken hebben maar gewoon op het forum thuishoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:44:
Peter in 'Google Chrome 105.0.5195.54'

Deze reactie krijgt +2 terwijl ze niet over Google Chrome gaat maar over de Tweakers-site. Ik weet inmiddels dat er bij downloads losser gemodereerd mag worden, maar ik neem aan dat we wel een grens trekken bij dingen die totaal niet met het product in kwestie of een vergelijkbaar product te maken hebben maar gewoon op het forum thuishoren?
Er wordt ook in de 'we' vorm gesproken alsof het namens Tweakers is terwijl dit echt geen crewlid betreft :?
Of bedoelt hij dat hij namens Google spreekt?

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 31-08-2022 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Laatst online: 19:00

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Bor schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:56:
[...]
Er wordt ook in de 'we' vorm gesproken alsof het namens Tweakers is terwijl dit echt geen crewlid betreft :?
Of bedoelt hij dat hij namens Google spreekt?
Dit is een chrome ontwikkelaar, maar dat had hij wel iets duidelijker mogen zeggen. 'We' is dus het Chrome dev-team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:07:
[...]

Dit is een chrome ontwikkelaar, maar dat had hij wel iets duidelijker mogen zeggen. 'We' is dus het Chrome dev-team.
Dat mag dan inderdaad wel wat duidelijker. Door in de "wij" vorm te praten krijg je het idee dat er officieel namens een bedrijf wordt gesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

1DMKIIN schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:22:
[...]

Ik vrees dat een effectief linkje (of enkele) naar bijvoorbeeeld het forum nét iets sympathieker uit de bus komt dan een rauwe Google-URL ;)
Uiteraard.... en ik kan hier een heel topic over beginnen want ik zie steeds meer een vragencultuur en steeds minder zelf-uitzoek-cultuur hoe simpel de antwoorden ook te vinden zijn. Ook heb ik de ervaring dat genoeg mensen boos tot onbeschoft worden als je ze verwijst naar een zoekfunctie of zelfs een topic 2 plaatsen onder die van hun. Maar blijkbaar wordt luiheid beloond.
En ja, ik heb even snel een Google search gedaan en de hits vlogen om mijn oren. En je kunt ook niet zeggen dat ik geen link gegeven heb ;)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1DMKIIN
  • Niet online
memphis schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:56:
[...]

En je kunt ook niet zeggen dat ik geen link gegeven heb ;)
Net zomin je zou kunnen beweren geen antwoordje op je vraag ontvangen te hebben ;)

Eens overigens dat een 'Let Me Google That For You' an sich vaker op z'n plaats zou kunnen zijn, alleen brengt dat in deze totaal geen zoden aan de dijk; temeer daar anderen wél op een wat meer behulpzame manier een bijdrage leverden. Dus eigenlijk komt het toch willens nillens reageren te resulteren in een nuloperatie, of bij -1 zelfs een negatief saldo op te leveren. Iets wat sowieso te allen tijde te vermijden valt dezer tijden ;)

• TheVivaldi
MiesvanderLippe in 'OPPO begint volgend jaar met telefoons leveren zonder adapters'

Op zich is het goede kritiek, maar aan de andere kant is het eigenlijk meer kritiek op de auteur van het artikel. Ik twijfel over wat hier de juiste score is, maar de +2 waar-ie nu op staat lijkt me sowieso te hoog.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

26x ongewenst. Jaja. Blijkbaar tegen het zere been van een aantal mensen.

Overigens, 100% eens met je eerdere vraag/opmerking in dit topic. Blijkbaar gaat alle redelijkheid de deur uit in dergelijke FP topics en komt er een rode waas voor de ogen van sommigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

EquiNox schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:17:
[...]

26x ongewenst. Jaja. Blijkbaar tegen het zere been van een aantal mensen.

Overigens, 100% eens met je eerdere vraag/opmerking in dit topic. Blijkbaar gaat alle redelijkheid de deur uit in dergelijke FP topics en komt er een rode waas voor de ogen van sommigen.
Het is gewoon niet redelijk meer. Het lijkt erop alsof mensen een platform zoals Twitter (of Truth Social of anderen) moeten verdedigen dat het toch echt niet meer links leunt dan rechts (of andersom). Juist al die minnetjes versterkt onze argumenten enorm.

Het lijkt wel een cult. Alsof die grote bedrijven zichzelf niet kunnen redden zonder die volgers :z.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

Het 'plus' artikel is bijzonder matig, dus ik begrijp (deels) de reacties wel, ik zou het op 0 zetten.
Mijn krentenbol in de kantine is ook 30 procent duurder geworden, ect.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:21:
Bij deze een vraag over posts en moderatie op de FP. Hoe vaak mag je verkeerd modereren voordat je mod status wordt afgepakt of die een downgrade krijgt? Het lijkt er op dat dit nogal los is en eigenlijk nooit gebeurt.
Zeker bij politieke topics zoals die van Truth Social op dit moment lijkt iedereen de regels aan zijn laars te lappen.

Dingen die maar iets positief zijn of neutraal richting dat platform krijgen eerst een lading -1 (x2) voordat ze vaak stabiliseren op 0 terwijl veel posts gewoon ontopic zijn. Posts die ik of anderen zelf hebben onderbouwd met bronnen van zowel links als rechtse media helpen blijkbaar niet en worden ook gelijk op -1 gezet door de links en rechtse aanhangers. De niet mee eens -1 is overduidelijk aanwezig en de wel mee eens +2/3 ook.
Ik neig hier haast zelf aan mee te doen omdat het blijkbaar toch geen barst invloed heeft op mijn moderatie status.

Wellicht is het beter de FP gewoon niet meer te bezoeken en op het forum discussie te voeren met mensen die wel normaal verstand hebben......
Het is gewoon niet meer leuk om iets te plaatsen. Misschien een idee om bij politieke topics moderatie gewoon uit te zetten zodat alles op 0 zit gezien een grote groep Tweakers niet met de mod status om kunnen gaan.

/einde rant
Zeer herkenbaar en ben volledig met je eens... Snap persoonlijk niet eens waarom tweakers.net de drang heeft om politieke posten te maken op de FP maar dat is weer een andere discussie. Ik heb er zeelf ervoor gekozen om tweakers in het algemeen aanzienlijk minder te bezoeken. Als meer mensen dat doen veranderd er misschien wel wat.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 01-09-2022 16:48 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

testaankoop in 'Gerucht: Apple en Google laten smartphones vaker buiten China in elkaar zetten'

Zonder bronvermelding lijkt me dit geen +2, maar eerder een +1. Zeker omdat ik zelf wel een bron geef (van ern Amerikaans ministerie, dus niet zomaar een random site) die toch echt iets anders asngeeft. Net als Amnesty overigens

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

@vali
Clicks, net zoals de rest van de media. Het enige wat telt is het geld wat door de extra pageviews (en interactie) wordt binnengehaald. Je hebt geen analytics nodig om te zien welke nieuwspost het het beste doen; het aantal reacties en de scores op de reacties vertelt genoeg.

Ik vind het wel jammer dat ik geen reactie van een promod krijg over de gestelde vragen. Ik laat het hierbij, ik ben diep teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Sensor55 in 'Media Player Classic - Home Cinema 1.9.23'

Sorry, beetje laat, maar ik zie het nu pas, maar dit lijkt me geen -1. Heeft maar een héél klein zetje nodig, dus misschien kan een pro- danwel powermod dat nog even rechtzetten? :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 02-09-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
gimbal in 'Ontwikkelaar krijgt Windows 11 werkend op Surface Duo 2'

Dit voegt niks toe, dus hoort op 0 te staan. (En waarom dachten een paar mensen dat +2 en +3 een goede score waren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is er offtopic aan CH4OS in 'OBS Studio 28.0.1 Hotfix'? Lijkt mij een prima reactie op degene waar ik op reageer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
TNJ in 'Samsung S95B - QD-oled voor de prijs van een normale oled-tv'

Dit lijkt me geen +2, de gedane +3 moderaties snap ik al helemaal niet.

Multiboxer in 'LG gaat nft's verkopen en vertonen op zijn televisies'

wordt ook heel slecht gemodereerd, 16x +3 en 28x +2 op moment van schrijven voor een post die echt niets toevoegt.

[ Voor 38% gewijzigd door Dennism op 05-09-2022 09:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dennism schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:28:

wordt ook heel slecht gemodereerd, 16x +3 en 28x +2 op moment van schrijven voor een post die echt niets toevoegt.
Hier is nog wel wat hulp nodig. Naar de mismoderaties ga ik straks kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bor schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:36:
[...]

Hier is nog wel wat hulp nodig. Naar de mismoderaties ga ik straks kijken.
m3gA in 'LG gaat nft's verkopen en vertonen op zijn televisies'

Deze past ook wel bij dat rijtje wat geen +2 hoort te zijn en waar naar de +2 echt wel gekeken mag worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dennism schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:28:

Inmiddels dus 23 +3's en 41 +2's :X

Denk niet dat die meer op het juiste niveau gaat belanden....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Azerox in 'The Pokémon Company klaagt Chinese gamebedrijven aan om Pokémon-kloon'

Een ander land zonder onderbouwing “crimineel” noemen lijkt me niet ontopic (en ook niet de vele hogere scores waard die zijn toegekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:20

HugoBoss1985

Xenotech

wildhagen schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:59:
[...]

Inmiddels dus 23 +3's en 41 +2's :X

Denk niet dat die meer op het juiste niveau gaat belanden....
Daar gaan een hoop mensen een tik op de vingers krijgen van een modtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
Kan er even naar Dennism in 'LG gaat nft's verkopen en vertonen op zijn televisies' en onderliggende reacties ( Dennism in 'LG gaat nft's verkopen en vertonen op zijn televisies' en Dennism in 'LG gaat nft's verkopen en vertonen op zijn televisies' gekeken worden, duidelijke mening modding aan de gang

[ Voor 33% gewijzigd door Dennism op 05-09-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
Wolfos in 'Gerucht: Intel Emerald Rapids Xeon-cpu's voor servers krijgen maximaal 64 cores'

Niet relevant wat betreft het bijbehorende artikel (net zoals veel opvolgende reacties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_Feuerfrei
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-09-2022
Hans_Feuerfrei in 'LG gaat nft's verkopen en vertonen op zijn televisies'

Iemand's logica doortrekken is niet off topic, behalve als die zijn reactie ook off topic zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is hier offtopic/irrelevant aan? Het komt rechtstreeks uit de bron en lijkt ook nog een onderdeel van de beslissing of het strafbaar was en de straf.
kodak in 'Man die persoonsgegevens stal uit GGD-coronasysteem veroordeeld door rechtbank'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Ministerie NL waarschuwt jongeren voor risico’s rondom cryptocurrencies'

Het zal misschien niet helemaal kloppen wat ik zeg, maar dat maakt het imo ook niet ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Hans_Feuerfrei schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:47:
Hans_Feuerfrei in 'LG gaat nft's verkopen en vertonen op zijn televisies'

Iemand's logica doortrekken is niet off topic, behalve als die zijn reactie ook off topic zou zijn.
Doortrekken of niet, het heeft niks te maken met het onderwerp in het artikel, dus 0 is de juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_Feuerfrei
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-09-2022
TheVivaldi schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:24:
[...]

Doortrekken of niet, het heeft niks te maken met het onderwerp in het artikel, dus 0 is de juiste score.
Dan waar ik op reageer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Klopt, een aantal reacties boven je is ook offtopic.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 06-09-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me eerder ongewenst dan offtopic/irrelevant. De tweaker doet beschuldigend naar de redactie van tweakers omdat er soortgelijke artikelen eerder verschenen zijn en de tweaker er recent nog een gelezen heeft. Dan kan iemand er wel een vraag van maken of het echt wel onafhankelijk was, maar dan is iemand meer bezig het reageren te gebruiken om negatief te kunnen doen. In dit geval kennelijk zelfs opzettelijk. De tweaker noemt verder niets op waarom het redelijk is een verband te willen zien.
HooksForFeet in 'Een externe ssd van 60TB voor 35 euro? Het kan (niet) op AliExpress'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik snap een 0 ook wel. Het is een kwestie van smaak en "ik ken niemand die het mooi vindt" is geen heel sterk argument. Een +1 en 0 lijken mij beide verdedigbare scores.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 17-09 16:46
The Zep Man in 'Instagram krijgt 405 miljoen euro boete van Ierse toezichthouder om tienerdata'

Ik begrijp dat veel mensen in het rondgooien met -1 en +1 naargelang ze akkoord zijn met iets. Maar een +2 voor dit klopt volgens mij niet. Het is flauwe poging tot leuk zijn met iets wat totaal niet in het artikel staat.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Kenhas schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:17:
The Zep Man in 'Instagram krijgt 405 miljoen euro boete van Ierse toezichthouder om tienerdata'

Ik begrijp dat veel mensen in het rondgooien met -1 en +1 naargelang ze akkoord zijn met iets. Maar een +2 voor dit klopt volgens mij niet. Het is flauwe poging tot leuk zijn met iets wat totaal niet in het artikel staat.
Daar is nog wel wat hulp nodig zo te zien.

Bor in 'CD Projekt Red kondigt Phantom Liberty-uitbreiding aan voor Cyberpunk 2077' is geen 0 maar ontopic en laat zien dat de reactie waar op ik reageer niet juist is.

Bor in 'CD Projekt Red kondigt Phantom Liberty-uitbreiding aan voor Cyberpunk 2077' is geen briljante reactie maar ontopic is het wel

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 06-09-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:08
nieuws: CD Projekt Red kondigt Phantom Liberty-uitbreiding aan voor Cyberpunk...

Mij mond dood maken voor wat betreft minnen en plussen maar dan wel voortdurend dit laten gebeuren. Zeer frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

Bor schreef op woensdag 7 september 2022 @ 06:59:
[...]

Ontopic maar ook deels onjuist rond de game breaking bugs die er gewoon nog zijn.

Bor in 'CD Projekt Red kondigt Phantom Liberty-uitbreiding aan voor Cyberpunk 2077' lijkt mij ook gewoon ontopic.
Ik vind je reacties over Cyberpunk bijzonder negatief, dat je de game niet leuk vindt prima, met patch 1.6 is het geen "train Wreck" meer.
Dat de game nogal te wensen overlaat, is iedereen het wel over eens, desondanks vind ik het nog steeds leuk om te spelen.

Ik ben dan wel benieuwd, waar je dan vast zit, inmiddels moet je de game gewoon kunnen uitspelen van A tot Z.
Maar goed, ik ga vanavond verder spelen, fijne dag nog. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
nFo schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:18:
[...]

Ik vind je reacties over Cyberpunk bijzonder negatief, dat je de game niet leuk vindt prima, met patch 1.6 is het geen "train Wreck" meer.
Dat de game nogal te wensen overlaat, is iedereen het wel over eens, desondanks vind ik het nog steeds leuk om te spelen.

Ik ben dan wel benieuwd, waar je dan vast zit, inmiddels moet je de game gewoon kunnen uitspelen van A tot Z.
Maar goed, ik ga vanavond verder spelen, fijne dag nog. :)
Negatief maakt niet offtopic toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Furrr schreef op woensdag 7 september 2022 @ 00:01:
nieuws: CD Projekt Red kondigt Phantom Liberty-uitbreiding aan voor Cyberpunk...

Mij mond dood maken voor wat betreft minnen en plussen maar dan wel voortdurend dit laten gebeuren. Zeer frustrerend!
Negeer je nu bewust mijn post Bor?
Graag een reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Furrr schreef op woensdag 7 september 2022 @ 00:01:

Wat laten gebeuren...? Je staat op +1, dat lijkt me een prima beoordeling voor jouw reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Dazzler2120 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:10:
[...]

Wat laten gebeuren...? Je staat op +1, dat lijkt me een prima beoordeling voor jouw reactie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJJ447bjDccd0hSfo-ixhoW9Xr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzUwKMeAwG6BJuD3wUMy2I2W.jpg?f=fotoalbum_large

Ik corrigeer iemand op een feitelijke onwaarheid en word daarvoor gemind en wordt niet gecorrigeerd.

Ik ben om soortgelijke redenen gestript van mn -/+ bevoegdheid door een power trippende mod. De gang van zaken rondom het minnen en plussen begint redelijk arbitrair over te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Furrr schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:15:
[...]

[Afbeelding]

Ik corrigeer iemand op een feitelijke onwaarheid en word daarvoor gemind en wordt niet gecorrigeerd.

Ik ben om soortgelijke redenen gestript van mn -/+ bevoegdheid door een power trippende mod. De gang van zaken rondom het minnen en plussen begint redelijk arbitrair over te komen.
Dan is het handig als je de juiste post linkt waar je feedback op wilt; Furrr in 'CD Projekt Red kondigt Phantom Liberty-uitbreiding aan voor Cyberpunk 2077'

Je reageert op een prima on-topic reactie (Let op: Ergens inhoudelijk het niet eens met elkaar zijn, betekent niet dat de post off-topic of ongewenst is), dat je hem een -1 zou geven maar dat je dat niet kan omdat je moderatierechten zijn afgenomen? Als je dit -1 zou geven lijkt het me zeker terecht dat die rechten zijn afgenomen, ik denk dat jouw post prima in de definitie van een -1 post past;
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
Het is een bericht wat zwaar off-topic is, zonder toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Dazzler2120 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:24:
[...]

Dan is het handig als je de juiste post linkt waar je feedback op wilt; Furrr in 'CD Projekt Red kondigt Phantom Liberty-uitbreiding aan voor Cyberpunk 2077'

Je reageert op een prima on-topic reactie (Let op: Ergens inhoudelijk het niet eens met elkaar zijn, betekent niet dat de post off-topic of ongewenst is), dat je hem een -1 zou geven maar dat je dat niet kan omdat je moderatierechten zijn afgenomen? Als je dit -1 zou geven lijkt het me zeker terecht dat die rechten zijn afgenomen, ik denk dat jouw post prima in de definitie van een -1 post past;

[...]

Het is een bericht wat zwaar off-topic is, zonder toegevoegde waarde.
Dan had ik de verkeerde post gelinked.
Eronder laat ik de correcte post in een screenshot zien.
Maar je blijft doorgaan op mn voorgaande post.
??

De post van de screenshot gaat niet simpel om een onenigheid. Ik kom niet zojuist onder een steen vandaan kruipen en snap verder prima dat men het niet met elkaar eens hoeft te zijn.

Hier gaat het om een feitelijke onjuistheid zoals eerder vermeld.

Men hoeft namelijk geen nieuwe game te kopen wanneer men met een last gen copy op een current gen console wil spelen. Dat wordt wel beweerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Furrr op 07-09-2022 08:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Laatst online: 19:00

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Furrr schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:15:
[...]

[Afbeelding]

Dat gezeur over de moderaties hoort in ieder geval niet op de frontpage en is een punt aftrek volgens de FAQ. De eerste zin voegt niet bijzonder veel toe (irrelevant) dus zou een 0 zijn. Door de punt aftrek wordt het dan een -1. Nogmaals: had alleen de eerste zin er gestaan dan was het hooguit een 0 geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
AlphaRomeo schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:07:
[...]

Dat gezeur over de moderaties hoort in ieder geval niet op de frontpage en is een punt aftrek volgens de FAQ. De eerste zin voegt niet bijzonder veel toe (irrelevant) dus zou een 0 zijn. Door de punt aftrek wordt het dan een -1. Nogmaals: had alleen de eerste zin er gestaan dan was het hooguit een 0 geweest.
Ik zat ook niet naar een +1 te vissen en ging mijn post niet over.

Dat hele moderatie systeem is één groot gezeur en voor velen, zo niet de meesten, een ergernis. Er wordt door de mods compleet arbitrair ingegrepen, het systeem is ontzettend vaag en niemand, behalve een power trippende mod, wordt er gelukkig van.

Na jaren van dit kul systeem proberen te implementeren werkt het nog steeds voor geen meter, velen die het inzien maar Tweakers zelf lijkt er blind voor te zijn en haar doel compleet voorbij lijkt te schieten.

[ Voor 17% gewijzigd door Furrr op 07-09-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaksken
  • Laatst online: 16-01 08:04
Ik zie niet in wat er off topic is aan mijn post met onderbouwing van mijn argumentatie:
https://tweakers.net/reacties/bekijk/17888082/

Toen ik door de reacties las had ik de indruk dat er uitzonder veel mismoderaties waren in het voordeel van nucleaire energie. Een actie van bepaalde individuen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +3. Als mening is het prima, maar niet informatief of extra nieuwswaardig bij wat het nieuws al stelt. Dit is eerder +1. Het veel plussen naar +3 of +2 lijkt op meningmodden.
Woy in 'AP: persoonsgegevens doorsturen naar kerken moet stoppen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MischaBoender in 'AP: persoonsgegevens doorsturen naar kerken moet stoppen'
Deze en de twee reacties hieronder lijken mij prima reacties, maar ontopic wil ik ze niet noemen. Zou het eerder onder muggenziften zetten en dus offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:52
Ludewig in 'AP: persoonsgegevens doorsturen naar kerken moet stoppen'

Ik beantwoord iemand met geschiedenis, maar wordt gelijk zwaar gemind. Dat het een 0 wordt heb ik geen probleem mee.

Ls als ik op de link klik (frontpagemoderatie) om hier te komen, staat de link er niet en kom ik op pagina 1 van dit forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
passer in 'Google Maps krijgt routeoptie in Benelux om energieverbruik te optimaliseren'

Wel erg karig voor een +1. Dan ik ook wel bij alle artikelen zeggen dat het in theorie kan zonder het te onderbouwen en dan lekker scoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Smuggler in 'Google Maps krijgt routeoptie in Benelux om energieverbruik te optimaliseren'

Mijn eigen post.
Duidelijk geen +2 waard want het is niet eens on-topic.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNot2
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 09:47
CERN maakt plannen om deeltjesversnellers stil te leggen bij tekort aan energie

Ondanks dat deze reactie niet populair zal zijn/is bij veel Tweakers, lijkt me dit niet vallen onder "flamebaits, trolls, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en andere reacties die in strijd zijn met onze AV of Huisregels" die een -1 zouden rechtvaardigen.

Het artikel gaat ook specifiek over het stroomverbruik van de CERN en in het artikel wordt CERN ook genoemd als grootste stroomverbruiker in Frankrijk. Wat dat betreft gaat het juist over het onderwerp dat in het nieuwsartikel besproken (het stroomverbruik van CERN en het vroegtijdig in standby plaatsen ervan) wordt.

Hetzelfde vind ik van de daarop volgende comments. De oorspronkelijke commenter wordt overal op "-1" gezet, terwijl degene tegen de commenter op "+1" komen.
Pagina: 1 ... 95 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2