Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 64 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
AlphaRomeo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:06:
[...]

... Maar de keerzijde is ook om elke discussie hierover meteen te cancelen, wat wij deels doen door het met -1 te modereren, ...
Ik denk niet dat elke discussie gecanceld zal worden. Ik denk dat de crux zit in het bedenken van oplossingen tegenover het benoemen van problemen. In één van mijn stages tijdens mijn opleiding heb ik als feedback gekregen dat ik problemen aan het licht bracht, maar niet met oplossingen kwam.
En zo voelt de discussie rondom criminaliteit en afkomst ook. Ja, we weten praktisch allemaal wel dat er een verband is, we weten dat etnisch profileren ook bestaat (ook een ongewenst gerelateerd fenomeen). Maar we zijn het er denk ik ook over eens dat we dit veranderd willen zien hebben. Het benoemen van het probleem gebeurt al jaren, het sluiten van grenzen is ook niet echt een optie, ook gehinderd door internationale verdragen. Ik denk dat velen niet geïnteresseerd zijn in een herhaling van zetten, want zo lijkt het ondertussen wel te zijn geworden ...

Ik denk dat de discussie beter is als er minder focus is op herhalen van het probleem en meer focus op wat er gedaan kan worden zodat er naar een oplossing gewerkt kan worden.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Bor in 'nieuws: Microsoft Defender met nieuw uiterlijk en centraal beheer ver... lijkt mij gewoon ontopic. Het is geen briljante reactie maar een -1 of 0 lijkt mij te streng.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 02-11-2021 14:23 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 17:38
AlphaRomeo schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:46:
De vraag is of dat racistische opmerkingen zijn, wat mij betreft niet namelijk. Ze zijn wel zwaar off topic, als je ze ongewenst vindt kun je ze -1 modden, ik vind een aantal ook nog wel kwalificeren voor een 0.

Bijvoorbeeld deze:

[...]

Vind ik off-topic, maar niet ongewenst.
Hier ben ik 't niet helemaal mee eens. Dit artikel gaat totaal niet over ras, maar dit wordt erbij gehaald om lekker te kunnen kankeren over buitenlanders. Dit is geen discussie voeren, maar racistisch speculeren.

ook comments als:
ik ben echt voor een wet dat als een dief gepakt is met gestolen waar dat een van de handen eraf moet.
nee echt straffen, en de gevangenis zo K*t en onmenselijk slecht maken.
f*ck mensen rechten organisaties. Gewoon laten lijden en bloeden in de bak.
nu verplaats je enkel het probleem.
Neigen gewoon naar extremisme.

Als ik bij elk artikel over Facebook/Mark Zuckerberg iets dergelijk zou plaatsen:
Dat vind ik ook, we weten allemaal dat Mark Joods is. Maar benoemen en er zo wat aan kunnen doen mag niet. Ik vrees dat het met nog veel meer privacy-schendingen gaan komen. Die Joden moeten toch hun geld ergens vandaan halen.
Zou dat nog steeds slechts een 0 waard zijn?

Ik zou graag van een admin willen horen of we echt deze kant op willen gaan. Mismoderatie wordt bestraft met het afpakken van je mod-rechten, maar een heel topic volspammen met de meest vreselijke troep lijkt geen consequenties te hebben. (behalve minder karma, daar liggen ze vast niet wakker van)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
En weer een -1 op een ontopic post: Bor in 'nieuws: Microsoft Defender met nieuw uiterlijk en centraal beheer ver...

Wat er in de reactie staat is waar en gewoon ontopic. Er wordt slecht gemod daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het is blijkbaar nogal makkelijk om het eens te zijn met de klaagzang over Outlook in PhilipsFan in 'nieuws: Microsoft kondigt productiviteitsapp Loop aan', maar toch is de reactie nogal offtopic en hoort hij dus op 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

R4gnax in 'nieuws: Microsoft Teams krijgt geanimeerde avatars die gezichtsuit...

Max +1, toon en het feit dat de bugs fixen niet bij een design team ligt die dit heeft gemaakt, en tevens ook niet waar dit artikel over gaat (bugs), vind ik makkelijk een 0.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 19:19
nieuws: Microsoft Teams krijgt geanimeerde avatars die gezichtsuitdrukkingen ...

Heel dit topic zit vol met mening modders. Alle negatieve meningen over Teams krijgen een +1 en de meeste positieve meningen/reacties krijgen een -1 of 0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
Docschnitzel in 'plan: Tweakers zoekt een eindredacteur'
Docschnitzel in 'plan: Tweakers zoekt een eindredacteur'

De eerste opmerking gaat nog, op het randje, maar de tweede vind ik echt niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:21

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Die 2e mag van mij direct de prullenbak in :|

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik twijfel een beetje. Ja het gaat over dezelfde poort maar het doet wel een vrij boude stelling die niet echt onderschreven wordt door anderen. Hij vindt het dan fragiel, en gezien jouw reactie jij ook, maar een nieuwe standaard wensen? Dan zou je wel denken dat een probleem met zo'n connector wat meer moet leven bij mensen.

Maar goed, ik geef ze beide het voordeel van de twijfel :) De reacties erop geven wel wat tegengas denk ik dan.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

edit: never mind

[ Voor 94% gewijzigd door Cloud op 03-11-2021 16:06 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
DaemonAngel in 'nieuws: Nederlands bedrijf Somnox brengt tweede versie van sl...

Eentje die een off topic krijgt wat mij inaccuraat lijkt.

Verder heeft de gehele reactie lijst wat weg van een gesponsord stukje. De eigenaar of oprichter krijgt op alles wat die zegt +2 of +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Antonius in 'nieuws: ING heeft storing bij internetbankieren en mobiel bankie...

+2 is discutabel, vooral gezien zijn denigerende opmerking waarin hij andere tweakers “Tweakertjes” noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

TheVivaldi schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:43:
Antonius in 'nieuws: ING heeft storing bij internetbankieren en mobiel bankie...

+2 is discutabel, vooral gezien zijn denigerende opmerking waarin hij andere tweakers “Tweakertjes” noemt.
Ik vat Tweakertjes niet als denigrerend op eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Blokker_1999 in 'plan: Terugkijken: dit wilden jullie weten over de Intel Ald...
Oon in 'plan: Terugkijken: dit wilden jullie weten over de Intel Alder Lake-p...

Komop zeg, ik reageer op een reactie die 100% off-topic is, met inzicht dat gewoon inhoudelijk ingaat op de reactie waar ik op reageer, en ik krijg -1 terwij die waar ik op reageer +1 krijgt?

Dit is toch wel veel meer dan een verdwaalde moderatie, dit is echt flink meningmodden. Beiden reacties horen volgens de moderatie FAQ gewoon op 0 te staan want ze hebben weinig met het artikel te maken, en wat ik zeg is echt niet minder dan een 0 waard ook al is het niet de populaire mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
De suggestie dat Tweakers niet onafhankelijk zou zijn wordt niet echt gewaardeerd... Dat is nou net iets waar de redactie erg trots op is.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:11
RAMMEI in 'nieuws: Microsoft waarschuwt voor tijdelijk onbruikbare systeemond...

Waarom is het wijzen op een alternatief 'trollen/flamen' als het knipprogramma bij sommige gebruikers problemen geeft? Alleen maar handige informatie voor mensen die via een google search bij dit artikelen komen als ze hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:27

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Deze comment valt onze testresultaten af zonder enige onderbouwing of bronvermelding van wat dan wel juist zou zijn. Het is mij een raadsel waarom die op +3 staat.
PCJoost in 'reviews: Intel 12th Gen 'Alder Lake' - Core i9 12900K, i7 12700K ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Dirk schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:46:
De suggestie dat Tweakers niet onafhankelijk zou zijn wordt niet echt gewaardeerd... Dat is nou net iets waar de redactie erg trots op is.
Dat kan, maar daarmee geef je nu dus aan dat in dit geval meningmodden wordt toegestaan omdat ik aangeef dat een review van een gratis ontvangen product toch een ander smaakje heeft.

Overigens zeg ik juist dat er een verschil zit tussen een echte advertorial en een review, alleen reviews zouden niet bestaan als ze geen advertentie waren voor de producten.

Beide punten nemen niet weg dat er gewoon flink gemodereerd is op basis van mening bij allebei die comments, als hierbij iemand van de Tweakers staff kan bevestigen dat dat dus wel toegestaan is (i.t.t. de moderatie-FAQ) dan is dat ook prima, maar ik was onder de veronderstelling dat meningmodden niet de bedoeling was..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Oon schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 00:09:
[...]

Dat kan, maar daarmee geef je nu dus aan dat in dit geval meningmodden wordt toegestaan omdat ik aangeef dat een review van een gratis ontvangen product toch een ander smaakje heeft.

Overigens zeg ik juist dat er een verschil zit tussen een echte advertorial en een review, alleen reviews zouden niet bestaan als ze geen advertentie waren voor de producten.

Beide punten nemen niet weg dat er gewoon flink gemodereerd is op basis van mening bij allebei die comments, als hierbij iemand van de Tweakers staff kan bevestigen dat dat dus wel toegestaan is (i.t.t. de moderatie-FAQ) dan is dat ook prima, maar ik was onder de veronderstelling dat meningmodden niet de bedoeling was..
Nee, dit is geen meningmodden, jouw reactie komt neer op een belediging en dat is ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Dirk schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 00:33:
[...]

Nee, dit is geen meningmodden, jouw reactie komt neer op een belediging en dat is ongewenst.
Het zal weinig nut hebben om hier verder over door te gaan als jij er voor hebt gekozen om het als een belediging te zien, maar dat was totaal niet de intentie van mijn reactie, en ik denk dat je 'm nog eens opnieuw goed moet lezen.
Ik geef alleen aan dat veel interviews en reviews in het algemeen advertorials zijn, en dat het verschil tussen een advertorial en een gewone review 'm zit in de redactionele vrijheid.
Daarbij geef ik aan dat er toch wel enige druk is om de relatie met een fabrikant in stand te houden als die je gratis producten geeft, wat een review van een gekregen product anders maakt dan een review van iemand die hetzelfde product gekocht heeft.
Hier zijn jullie het zelf mee eens, gezien de dropdown in het scherm voor het toevoegen van een review aan de Pricewatch.

Dus ik vraag me dan toch af wat er aan mijn reactie beledigend zou zijn, want zo was het niet bedoeld en ik kan er ook niet uit halen waarom je dat wel zo zou interpreteren tenzij je 'm gewoon niet gelezen hebt. Positief over reviews in het algemeen is mijn reactie niet, maar dat maakt 'm nog niet ongewenst.

Maar goed, zoals ik al aangaf heeft het weinig nut om hier over door te gaan, en ik ga mijn frustratie over het gebrek aan objectieve aanpak van meldingen in dit topic verder ook niet uiten want daar hebben we net zo min iets aan. Ik vind het wel jammer, maar uiteindelijk ben jij de baas en heb ik maar te luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Dat is het verschil tussen wat jij wil zeggen en wat een andere erin leest...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

The Zep Man in 'reviews: Warcraft III: Reforged - Blizzard laat te veel steke...

Reactie was +3, is recentelijk na een referentie door een moderator vast op +1 gezet. Wat onterecht, gezien de reactie inhoudelijk ingaat op de review, interpretatie van reviewscores op T.net (zonder de redactie aan te vallen, immers is het subjectief), en over Blizzard zelf.

Stond tot gisteren nog op +3. Dat weet ik, want ik refereerde hier ernaar:
The Zep Man in 'nieuws: Square Enix voegt Spider-Man toe aan PlayStation-vers...

Gaan wij echt tot zover terug in het verleden (stilletjes) reacties corrigeren, ondanks de tijdsgeest waarin ze zijn geschreven? Zo ja, dan kan het wel eens lonen om een reactiebewaker te schrijven die om de zoveel tijd alle eigen reacties uitleest en mutaties bijhoudt.

Hoe vaak worden reactie(score)s uit het verre verleden stilletjes gewijzigd?

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 05-11-2021 07:46 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:18
@The Zep Man bot gezegd zit je gewoon te zagen, ik snap het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

418O2 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:41:
@The Zep Man bot gezegd zit je gewoon te zagen, ik snap het wel
Zonder verdere onderbouwing zegt dit niets. Een beetje trolachtige reactie.

Worden alle andere reacties uit het verre verleden waarin gezaagd wordt gecorrigeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 05-11-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
The Zep Man schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:44:
[...]
Zonder verdere onderbouwing zegt dit niets. Een beetje trolachtige reactie.
Je zeikt op het reviewsysteem en op blizzard. Wat voegt dat toe dat het +3 moet zijn? Met +1 heb je niet te klagen
Worden alle andere reacties uit het verre verleden waarin gezaagd wordt gecorrigeerd?
Dat weet je nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

418O2 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:47:
[...]

Je zeikt op het reviewsysteem en op blizzard.
Ik 'zeik' niet, maar stel vragen over een reactie die in het verleden stil gewijzigd zijn. Jij zoekt de aanval op ('je zaagt', 'je zeikt').
Wat voegt dat toe dat het +3 moet zijn? Met +1 heb je niet te klagen
Als je begrijpend lezen had toegepast, dan had je kunnen weten dat mijn vraag over meer gaat dan enkel een +3 die een +1 wordt.
Dat weet je nooit
Niet als ik het aan jou specifiek vraag, wat ik dan ook niet doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:17

Wokschotel

Op 6 wielen

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee dat is het niet. Zonder onderbouwing is de +1 al relatief krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
---

[ Voor 98% gewijzigd door TheVivaldi op 05-11-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Er is sowieso iets raars aan de hand met die reactie, want er staat nu aangegeven dat ik je een +3 heb gegeven terwijl ik dat hele artikel niet eens geopend heb, laat staan dat ik dus gemodereerd heb.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 05-11-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

TheVivaldi schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:48:
Er is sowieso iets raars aan de hand met die reactie, want er staat nu aangegeven dat ik je een +3 heb gegeven terwijl ik dat hele artikel niet eens geopend heb, laat staan dat ik dus gemodereerd heb. Kan een moderator dat even fixen?
Jij herinnert je van 1,5 jaar geleden precies wat je toen gemodereerd had? ;)

Iets serieuzer, als dat klopt dan zou het wel apart zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 05-11-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
The Zep Man schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:49:
[...]
Jij herinnert je van 1,5 jaar geleden precies wat je toen gemodereerd had? ;)
Ja. Ik open sowieso geen artikelen over Warcraft en aanverwanten, want die spellen interesseren me geen bal.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVivaldi op 05-11-2021 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Vibravis in 'nieuws: Vlaanderen wil per 2029 nieuwe auto's met verbrandingsmo...

Dat hele stuk van het draadje zit behoorlijk wat meningmods bij. Je kunt het niet eens zijn, maar de discussie ligt wel in het verlengde van het onderwerp, dus -1 is sowieso onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MMaI in 'nieuws: Microsoft gaat deelnemen aan Java Community Process voor Jav... mist elke vorm van onderbouwing. Een +2 / +3 vind ik echt te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AmigaWolf in 'nieuws: Alphabet start Isomorphic Labs om met AI nieuwe geneesm...

Dit soort complottheorieën lijkt me geen +1 waard, laat staan +2 of zelfs +3 (!)...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Zeehond schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:51:
[...]

Wat er eerst gestaan heeft zal wel +1 zijn geweest Bij verwijderen wordt het inderdaad -1.
Weer wat geleerd. Ik dacht dat een 0 de juiste moderatie zou zijn. Persoonlijk vind ik -1 iets te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:53

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Technomania schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:54:
[...]

Weer wat geleerd. Ik dacht dat een 0 de juiste moderatie zou zijn. Persoonlijk vind ik -1 iets te zwaar.
Ik niet, je eigen posts leeg editen is behalve ongewenst ook zwaar onbeschoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

AlphaRomeo schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:56:
[...]

Dat is wel een puntje waar ik niet aan gedacht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik denk dat een 0 of een -1 beiden verdedigbaar zijn, maar ik persoonlijk vind een -1 hier de beste score, om de reden die @AlphaRomeo al aanhaalt: het is onbeschoft en kinderachtig, en dus ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gewoon een normale reactie die onterecht naar -1 gemod is:

aaradorn in 'nieuws: 'Meta overweegt fysieke winkels te openen voor VR- en AR...

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een goed punt wel om te benadrukken maar inderdaad, wellicht is een +2 wat te gortig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Deze is gewoon on topic wat mij betreft: Nas T in 'nieuws: Eerste Chinese vrouw maakt ruimtewandeling'

Edit: @Nas T wel even dat geklaag onder de post weglaten aub.

[ Voor 14% gewijzigd door AlphaRomeo op 08-11-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Kwam hier net om hetzelfde te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
AlphaRomeo schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:26:
Deze is gewoon on topic wat mij betreft: Nas T in 'nieuws: Eerste Chinese vrouw maakt ruimtewandeling'

Edit: @Nas T wel even dat geklaag onder de post weglaten aub.
Done.

Ik heb het idee dat ik enorm gemeningmod wordt en niet inhoudelijk beoordeeld. Volgens mij is er namelijk weinig tot niks mis met mijn redenatie. Of iemand moet anders kunnen aantonen. Offtopic lijkt me wel op zijn plaats, ik heb het over de milieuvervuiling van het tripje en niet over de ruimtereis an sich.

[ Voor 22% gewijzigd door Nas T op 08-11-2021 19:15 ]

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Nas T schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:57:
[...]

Done.

Ik heb het idee dat ik enorm gemeningmod wordt en niet inhoudelijk beoordeeld. Volgens mij is er namelijk weinig tot niks mis met mijn redenatie. Of iemand moet anders kunnen aantonen. Offtopic lijkt me wel op zijn plaats, ik heb het over de milieuvervuiling van het tripje en niet over de ruimtereis an sich.
Ruimtevaart (al dan niet door de elite) en klimaat / milieuvervuiling zijn op dit moment wel actueel en wat mij betreft voldoende om on-topic te zijn onder zo'n artikel. Anders zou je onder een artikel over een (elektrische) auto ook niet over het klimaat mogen beginnen terwijl dat in essentie niet anders is.

Jouw post heeft op dit moment 28x -1 te pakken, dat is beslist niet verdedigbaar, en dit zou wel een mooi moment kunnen zijn om die Tweakers nog even op de moderatie FAQ te wijzen. @Dirk? Jullie hebben mij ook ooit aangeschreven, even vriendelijk wijzen op de FAQ kan voldoende zijn om er weer een paar goede mods bij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Aanhakend op @AlphaRomeo: naast meningmodden heb ik ook het idee dat het algemene niveau van reacties tanende is. Er komen steeds vaker heel bedroevende reacties voorbij. Vandaag viel extra op, doordat ik als één van de eersten op een artikel reageerde en alle drie de andere reacties een -1 verdienden ...
Volgens mij speelt dit niet alleen bij Tweakers, maar op meer sites waar reacties geplaatst worden (ik noem even Anandtech en DPreview waar me dat ook opvalt).

Ik hoop dat door strak modereren dit nog beperkt kan worden (ik weet niet of dat dé oplossing is en wil ook geen verwachting hiermee scheppen). Ik ben bang dat dit hier ook niet echt thuishoort moet ik eerlijk bekennen ...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Aannames en afgaan op een enkele vacature maakt geen +2: Lisadr in 'nieuws: VDL Groep is maand na cyberaanval weer 'vrijwel volledig' ...

Zonder bron zie ik hier geen voldoende in. De aanwijzing dat er geen ISO 27001 certificaat aanwezig zou zijn gaat in ieder geval voor VDL Nedcar al niet op (sinds 2017). Bovendien is dat natuurlijk ook geen harde eis of de enige manier om bekwaamheid aan te tonen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 08-11-2021 23:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:12:
[...]

Ruimtevaart (al dan niet door de elite) en klimaat / milieuvervuiling zijn op dit moment wel actueel en wat mij betreft voldoende om on-topic te zijn onder zo'n artikel. Anders zou je onder een artikel over een (elektrische) auto ook niet over het klimaat mogen beginnen terwijl dat in essentie niet anders is.

Jouw post heeft op dit moment 28x -1 te pakken, dat is beslist niet verdedigbaar, en dit zou wel een mooi moment kunnen zijn om die Tweakers nog even op de moderatie FAQ te wijzen. @Dirk? Jullie hebben mij ook ooit aangeschreven, even vriendelijk wijzen op de FAQ kan voldoende zijn om er weer een paar goede mods bij te krijgen.
Maak je geen zorgen, we schrijven nog steeds gebruikers aan waar nodig. :)
... Er is alleen een voortdurende aanwas van nieuwe gebruikers die zich niet aan de richtlijnen houden, dus ons werk houdt ook nooit op.
Nas T schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:34:
Aanhakend op @AlphaRomeo: naast meningmodden heb ik ook het idee dat het algemene niveau van reacties tanende is. Er komen steeds vaker heel bedroevende reacties voorbij. Vandaag viel extra op, doordat ik als één van de eersten op een artikel reageerde en alle drie de andere reacties een -1 verdienden ...
Volgens mij speelt dit niet alleen bij Tweakers, maar op meer sites waar reacties geplaatst worden (ik noem even Anandtech en DPreview waar me dat ook opvalt).

Ik hoop dat door strak modereren dit nog beperkt kan worden (ik weet niet of dat dé oplossing is en wil ook geen verwachting hiermee scheppen). Ik ben bang dat dit hier ook niet echt thuishoort moet ik eerlijk bekennen ...
Dit is waarschijnlijk vooral jouw persoonlijke ontwikkeling. Slechte reacties en slechte moderaties zijn van alle tijden, het enige wat er veranderd is de onderwerpen waar je ze vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:06:
Aannames en afgaan op een enkele vacature maakt geen +2: Lisadr in 'nieuws: VDL Groep is maand na cyberaanval weer 'vrijwel volledig' ...

Zonder bron zie ik hier geen voldoende in. De aanwijzing dat er geen ISO 27001 certificaat aanwezig zou zijn gaat in ieder geval voor VDL Nedcar al niet op (sinds 2017). Bovendien is dat natuurlijk ook geen harde eis of de enige manier om bekwaamheid aan te tonen.
Deze staat wat mij betreft nog echt te hoog. Ook op de vraag voor onderbouwing komt geen antwoord.

Lisadr in 'nieuws: VDL Groep is maand na cyberaanval weer 'vrijwel volledig' ... lijkt mij een generalisatie welke echt niet altijd opgaat. 0 lijkt mij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
AlphaRomeo schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:56:
[...]

Soms haal je je post weg, omdat je in de verkeerde thread gepost hebt. Je kan berichten (nog) niet verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Jolke schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:48:
[...]

Soms haal je je post weg, omdat je in de verkeerde thread gepost hebt. Je kan berichten (nog) niet verplaatsen.
Als er zich al een hele discussie onder heeft gevormd is het gewoon onbeschoft. Punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
AlphaRomeo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:58:
[...]

Als er zich al een hele discussie onder heeft gevormd is het gewoon onbeschoft. Punt.
Dat begrijp ik en in dit geval heb je gelijk. Ik vermelde alleen even dat het niet altijd negatief hoeft te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Jolke schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:48:
[...]

Dan zet je toch in je bericht “Oeps, verkeerd geplaatst!” o.i.d.? Of als het bij het juiste artikel is, maar een antwoord op de verkeerde persoon: “Edit: deze reactie was bedoeld voor @naamvananderepersoon”. Dan is het in ieder geval duidelijk dat het een foutje betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08

Herman

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:12:
[...]

(...)

De betreffende reactie is (als ik mij goed herinner) -nadat deze geplaatst is- diverse keren gewijzigd. Je weet natuurlijk niet wat de oorspronkelijke reactie was! Daarom is het bij gewijzigde reacties riskant om zomaar over mismoderaties te spreken. Iedereen modereert een reactie zoals diegene hem tegen komt :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Herman schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:42:
[...]
De betreffende reactie is (als ik mij goed herinner) -nadat deze geplaatst is- diverse keren gewijzigd. Je weet natuurlijk niet wat de oorspronkelijke reactie was! Daarom is het bij gewijzigde reacties riskant om zomaar over mismoderaties te spreken. Iedereen modereert een reactie zoals diegene hem tegen komt :)
In dit geval heb ik de reactie vanaf het begin gezien toen er nog slechts vier reacties onder het artikel stonden. Het enige wat gewijzigd is, is een moderatieklacht die de schrijver er onder had gezet en op mijn verzoek weer weg heeft gehaald. Dit zijn dus daadwerkelijk allemaal mismoderaties, ik neem aan dat de coördinatoren de historie van een post kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:45:
[...]

In dit geval heb ik de reactie vanaf het begin gezien toen er nog slechts vier reacties onder het artikel stonden. Het enige wat gewijzigd is, is een moderatieklacht die de schrijver er onder had gezet en op mijn verzoek weer weg heeft gehaald. Dit zijn dus daadwerkelijk allemaal mismoderaties,
Juist! Dus toen er moderatiegezeur in de reactie stond, was een -1 wellicht wél te verdedigen. Dus dan zie je maar, dat je m.i. voorzichtig moet zijn om iets een mismoderatie te noemen :)
(...)ik neem aan dat de coördinatoren de historie van een post kunnen zien.
Toen ik nog modje was, was dat niet het geval :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
MaxICT is een nare partij, maar dit gebash is geen +2/+3

Inverted_World in 'plan: Stel nu je Black Friday 2021 prijsalerts in!'

en dit is ook niet zo speciaal

jmxd in 'plan: Stel nu je Black Friday 2021 prijsalerts in!'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

slijkie in 'nieuws: 'Google koopt grond bij Charleroi voor bouw zesde Belgisc...

Door de 1e regel ("gemiep") en het laatste over moderatiegezeur kom ik niet verder dan een 0 voor deze reactie. De +2 en +3 gevers mogen denk ik wel even bekeken worden....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
wildhagen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:05:
slijkie in 'nieuws: 'Google koopt grond bij Charleroi voor bouw zesde Belgisc...

Door de 1e regel ("gemiep") en het laatste over moderatiegezeur kom ik niet verder dan een 0 voor deze reactie. De +2 en +3 gevers mogen denk ik wel even bekeken worden....
Ik vind het een -1 door de laatste zin: er wordt gesteld dat de negatieve score komt doordat zijn bericht waar is en geen leuk nieuws. ten eerste een nogal boude bewering, zonder onderbouwing/bewijs, ten tweede voegt de reactie eigenlijk niks toe aan de discussie, dus geen +1/2/3 waard ...

vrede in rust

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:05:

Ik kan een -1 gezien de huidige manier hoe het gebracht is ook wel voorstellen hoor. Naar de mening modders wordt gekeken.

Update: meerdere personen doen het voortaan zonder mogelijkheid tot modereren.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 09-11-2021 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
poehee in 'nieuws: POCO M4 Pro 5G met Dimensity 810-soc kost 199 euro'

Deze one-liner, leuke kopbal, maar geen +3 (of +2) waard

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30
Als dit het niveau van +2 reacties is weet ik het ook niet meer. Als je de sneers en aanvallen weg laat blijven er twee regels over...

fapkonijntje in 'nieuws: Mozilla Firefox is nu ook beschikbaar in de Microsof...

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Erg jammer inderdaad. Tot nu toe staat er slechts 1 reactie welke ontopic is. De rest is allemaal <1.

Zaken als Danny in 'reviews: NZXT H510 Flow-behuizing - Viermaal is scheepsrecht?' mogen wat mij betreft naar -1.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 10-11-2021 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Skyaero schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:49:
MazeWing in 'reviews: NZXT H510 Flow-behuizing - Viermaal is scheepsrecht?'
(...)
Allen zijn off-topic. Geldt overigens ook nog voor heel veel +1tjes in dat topic.
Ik vind het raar dat bovenstaande reactie is gefixed terwijl deze reactie op +3 staat:
- willemdemoor in 'reviews: NZXT H510 Flow-behuizing - Viermaal is scheepsrecht?'

Mijn inzien zijn óf beiden offtopic óf beiden ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:37
Blijkbaar zijn 8 mensen niet geïnteresseerd in een antwoord op mijn vraag, dat moeten ze zelf weten, maar door een gerichte vraag weg te modden kan die natuurlijk nooit worden beantwoord. Dat schiet niet op.

Kalief in 'nieuws: ACM: alarmnummer 112 is nog niet in alle gevallen bereikba...

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Herman schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:03:
[...]

Ik vind het raar dat bovenstaande reactie is gefixed terwijl deze reactie op +3 staat:
- willemdemoor in 'reviews: NZXT H510 Flow-behuizing - Viermaal is scheepsrecht?'

Mijn inzien zijn óf beiden offtopic óf beiden ontopic.
De reactie van Willem stond er nog niet toen de andere reactie gefixeerd werd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

• TheVivaldi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30
Mijn reactie lijkt mij in principe gewoon on-topic, immers reageer ik op de toegevoegde functie.

jetspiking in 'nieuws: Windows 11 krijgt optie om venster te delen in meeting...

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

• Bor

Bor

Topicstarter
Een N=1 ervaring als basis om te stellen dat een onderzoek niet goed is uitgevoerd is natuurlijk niet terecht. Max een 0 wat mij betreft: aikebah in 'nieuws: Securitybedrijf: 91 procent bait attacks afkomstig van Gm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 20:59

kodak

FP ProMod
En ook hier weer: hoe is het offtopic of irrelevant om in een ontopic discussie over de waarde van een onderzoek aan te geven dat er om bepaalde redenen te weinig duidelijkheid is wat de grenzen in het onderzoek waren? Dit lijkt weer meer op meningmodden, niet op inhoudelijk modereren.
kodak in 'nieuws: Securitybedrijf: 91 procent bait attacks afkomstig van Gmai...
Een aantal tweakers lijkt de hele draad om een onduidelijke reden weg te modereren naar offtopic/irrelevant terwijl de hele draad juist gaat om de inhoud:
aikebah in 'nieuws: Securitybedrijf: 91 procent bait attacks afkomstig van Gm...
aikebah in 'nieuws: Securitybedrijf: 91 procent bait attacks afkomstig van Gm...

[ Voor 48% gewijzigd door kodak op 11-11-2021 21:26 . Reden: hele draad maar even meegenomen ivm het modgedrag ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een slechte vergelijking en het taalgebruik maakt voor mij geen +1. Reactie is geedit om er nog iets van te maken : jaenster in 'nieuws: Spotify neemt audioboekplatform Findaway over en wil mee...

jaenster in 'nieuws: Spotify neemt audioboekplatform Findaway over en wil mee... lijkt mij een 0 ten opzichte van de reactie waar op is gereageerd.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 12-11-2021 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 20:59

kodak

FP ProMod
Het ontgaat me waarom dit een ontopic reactie is:
Keypunchie in 'nieuws: Aantal mobiele T-Mobile-klanten stijgt met 41.000'
De tweaker heeft alleen te melden dat die geen klant kan worden en daardoor jaloers is. Dat klinkt als loos reageren dat je jaloers bent dat iets bestaat en je niet bij kan, wat je overal wel bij kan doen. Het is zo geen aanvulling op de discussie. Anders kunnen we alle reacties in de trend van dat wil ik maar het kan niet wel gaan plussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Er wordt weer eens zwaar fout gemod in een Corona-gerelateerd onderwerp door mensen die niet kunnen accepteren dat er ook andere, meer wetenschappelijke, zienswijzes zijn. De hele thread staat vol met reacties die op basis van meningmodden naar -1 zijn gemodereerd. Een aantal voorbeelden:

l3x in 'nieuws: Ministerie bevestigt dat er een valse CoronaCheck-scannerapp ...
bewerkers in 'nieuws: Ministerie bevestigt dat er een valse CoronaCheck-scann...
bewerkers in 'nieuws: Ministerie bevestigt dat er een valse CoronaCheck-scann...
novasurp in 'nieuws: Ministerie bevestigt dat er een valse CoronaCheck-scanne...
martdj in 'nieuws: Ministerie bevestigt dat er een valse CoronaCheck-scannera...
whoeier in 'nieuws: Ministerie bevestigt dat er een valse CoronaCheck-scanner...
Stukfruit in 'nieuws: Ministerie bevestigt dat er een valse CoronaCheck-scann... (te hoge moderatie. mist elke relevantie)

[ Voor 11% gewijzigd door martdj op 12-11-2021 16:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vrijwel al die reacties verspreiden desinformatie en staan dus terecht op -1. De laatste 2 staan nu ook goed.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
wildhagen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:22:
Vrijwel al die reacties verspreiden desinformatie en staan dus terecht op -1. De laatste 2 staan nu ook goed.
Wie ben jij om te bepalen wat desinformatie is? Dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen dan ongevaccineerden is een feit. Kun je gewoon in de RIVM cijfers vinden. Evenals dat de kans dat een geteste ongevaccineerde besmet zou zijn veel kleiner is dan de kans dat een ongeteste gevaccineerde besmet is. Ook dat natuurlijke immuniteit beter beschermt dan het vaccin is door de wetenschap aangetoond.
Dit is puur meningmodden.

[ Voor 21% gewijzigd door martdj op 12-11-2021 16:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:37
martdj schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:28:
[...]

Wie ben jij om te bepalen wat desinformatie is? Dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen dan ongevaccineerden is een feit. Kun je gewoon in de RIVM cijfers vinden. Evenals dat de kans dat een geteste ongevaccineerde besmet zou zijn veel kleiner is dan de kans dat een ongeteste gevaccineerde besmet is. Ook dat natuurlijke immuniteit beter beschermt dan het vaccin is door de wetenschap aangetoond.
Dit is puur meningmodden.
Het zijn allemaal feiten die niet relevant zijn voor de discussie en alleen gebruikt worden om die oneigenlijk te beïnvloeden.

Terechte -1 dus.
Pagina: 1 ... 64 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2