Ik denk niet dat elke discussie gecanceld zal worden. Ik denk dat de crux zit in het bedenken van oplossingen tegenover het benoemen van problemen. In één van mijn stages tijdens mijn opleiding heb ik als feedback gekregen dat ik problemen aan het licht bracht, maar niet met oplossingen kwam.AlphaRomeo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:06:
[...]
... Maar de keerzijde is ook om elke discussie hierover meteen te cancelen, wat wij deels doen door het met -1 te modereren, ...
En zo voelt de discussie rondom criminaliteit en afkomst ook. Ja, we weten praktisch allemaal wel dat er een verband is, we weten dat etnisch profileren ook bestaat (ook een ongewenst gerelateerd fenomeen). Maar we zijn het er denk ik ook over eens dat we dit veranderd willen zien hebben. Het benoemen van het probleem gebeurt al jaren, het sluiten van grenzen is ook niet echt een optie, ook gehinderd door internationale verdragen. Ik denk dat velen niet geïnteresseerd zijn in een herhaling van zetten, want zo lijkt het ondertussen wel te zijn geworden ...
Ik denk dat de discussie beter is als er minder focus is op herhalen van het probleem en meer focus op wat er gedaan kan worden zodat er naar een oplossing gewerkt kan worden.
vrede in rust