Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 65 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Philip Ross schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:39:
[...]

Het zijn allemaal feiten die niet relevant zijn voor de discussie en alleen gebruikt worden om die oneigenlijk te beïnvloeden.

Terechte -1 dus.
Als het waar was wat je zei, zou deze ook een -1 hebben, maar die staat op +2
Dus nee, je argument klopt niet. De reacties hebben wel degelijk enige relevantie. Een -1 is dus niet volgens de moderatiepolicy van Tweakers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:37
martdj schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:44:
[...]

Als het waar was wat je zei, zou deze ook een -1 hebben, maar die staat op +2
Dus nee, je argument klopt niet. De reacties hebben wel degelijk enige relevantie. Een -1 is dus niet volgens de moderatiepolicy van Tweakers.
Geen idee wat die post er mee te maken heeft. Die gebruikt geen misleidende informatie om de discussie te beïnvloeden. Dus compleet ander verhaal. Zit tussen een 0 en 1 in denk ik, half off topic en half wel relevant.

Opzettelijk feiten verkeerd interpreteren om ze in een discussie te misbruiken is volgens mij gewoon een -1 hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martdj
Philip Ross schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:54:
[...]

Opzettelijk feiten verkeerd interpreteren om ze in een discussie te misbruiken is volgens mij gewoon een -1 hoor.
Het is jouw mening dat er feiten verkeerd geïnterpreteerd worden. Dan zou je een reactie kunnen geven waarin je die mening onderbouwt. Dat gebeurt echter niet. In plaats daarvan wordt op basis van een mening iemand naar -1 gemod, terwijl die naar de mening van een ander juist een heel sterk punt heeft. Dat is dus de definitie van meningmodden. Daarmee ontneem je mensen de kans om iets leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:37
martdj schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:08:
[...]

Het is jouw mening dat er feiten verkeerd geïnterpreteerd worden. Dan zou je een reactie kunnen geven waarin je die mening onderbouwt. Dat gebeurt echter niet. In plaats daarvan wordt op basis van een mening iemand naar -1 gemod, terwijl die naar de mening van een ander juist een heel sterk punt heeft. Dat is dus de definitie van meningmodden. Daarmee ontneem je mensen de kans om iets leren.
Om een voorbeeld te nemen, je hebt het continu over dat er meer gevaccineerden in ziekenhuizen liggen dan ongevaccineerden.

Maar dat is ook logisch aangezien de gevaccineerden meer dan 80% van de bevolking zijn.

Onderstaande filmpje legt het probleem van op die manier met de cijfers omgaan om een duidelijke (en komische) manier uit.

YouTube: Miguel-scharrelei-model | Even Tot Hier | Seizoen 6

PS. Of iets een sterk of zwak argument is heeft helemaal niets met meningen te maken en alles met feiten en logica.

[ Voor 5% gewijzigd door Philip Ross op 12-11-2021 17:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Dit topic is er niet voor de inhoudelijke discussie en op de frontpage is er geen ruimte voor schadelijke desinformatie. Statistieken welke foutief worden geïnterpreteerd (bijvoorbeeld door het weglaten van belangrijke additionele informatie) zijn, in het geval van corona, schadelijke desinformatie en dus ongewenst.

En daarmee wil ik deze discussie stoppen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dirk op 12-11-2021 17:16 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martdj
Dirk schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:15:
Dit topic is er niet voor de inhoudelijke discussie en op de frontpage is er geen ruimte voor schadelijke desinformatie. Statistieken welke foutief worden geïnterpreteerd (bijvoorbeeld door het weglaten van belangrijke additionele informatie) zijn, in het geval van corona, schadelijke desinformatie en dus ongewenst.

En daarmee wil ik deze discussie stoppen.
Eens dat die discussie dus gevoerd moet worden in die thread en niet hier en dat doe je niet door onwelgevallige meningen weg te modden.
En nogmaals, accepteer dat jullie niet de kennis en kunde hebben om wetenschappelijke informatie van desinformatie te onderscheiden. De voorbeelden die ik gaf, waren allemaal wetenschappelijk gezien volkomen correct. Van enige desinformatie was geen sprake. Daarom is het ook belangrijk om meningmodden te voorkomen. Dat gebeurt, mijns inziens, bij Corona-gerelateerde onderwerpen in het geheel niet. Daardoor wordt helaas veel desinformatie verspreidt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:29
martdj schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:51:
[...]

Eens dat die discussie dus gevoerd moet worden in die thread en niet hier en dat doe je niet door onwelgevallige meningen weg te modden.
En nogmaals, accepteer dat jullie niet de kennis en kunde hebben om wetenschappelijke informatie van desinformatie te onderscheiden. De voorbeelden die ik gaf, waren allemaal wetenschappelijk gezien volkomen correct. Van enige desinformatie was geen sprake. Daarom is het ook belangrijk om meningmodden te voorkomen. Dat gebeurt, mijns inziens, bij Corona-gerelateerde onderwerpen in het geheel niet. Daardoor wordt helaas veel desinformatie verspreidt.
Die desinformatie wordt tot op heden goed weg gemod door de community.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 20:59

kodak

FP ProMod
Deze tweaker plaatst de volledige naam van een persoon omdat de tweaker zelf vage twijfels heeft over software van een ontwikkelaar. Afgezien dat die vage twijfels al niet zomaar redelijk zijn lijkt het me toch echt niet nodig om hier dan ook alvast maar ongevraag een persoon daar met volledige naam maar bij te gaan noemen omdat het kan. En dat zijn diverse tweakers dan ook nog aan het plussen naar +2.
Jerie in 'nieuws: Ministerie bevestigt dat er een valse CoronaCheck-scannerap...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
kodak schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:14:
[...]

Het onderwerp van het nieuws is dat er een valse cronacheck-scannerapp is ontdekt. Hoe passen jou reacties over andere zaken bij corona volgens jou bij dat nieuws?
Omdat er wel inhoudelijk gereageerd wordt op de posts daarboven en weldegelijk corona gerelateerd. Bij zo'n onderwerp is de discussie vaak wat breder dan bij een release van een PlayStation. Het misbruik van de betreffende app en qr-codes kan daarnaast weldegelijk effect hebben op de bezetting/belasting van de zorg als het in grootte mate misbruik zou worden. Daarnaast lijkt me het weerleggen van feiten en meningen met gegevens of gepubliceerde artikelen geen verkeerde toevoeging. Daarnaast, gezien bijna alle reacties in dat bericht/draadje op die manier on topic gemod zijn en over hetzelfde onderwerp gaan lijkt het me dan ook niet meer dan normaal dat ik mezelf af vraag waarom deze posts dan off-topic/irrelevant zouden zijn. Als je echt alleen een bericht mag plaatsens over de corona app zelf kun je 90% van bijna 600 reactie offtopic gaan zetten.

Daarnaast, de +2 reacties die er staan gaan, voor een groot deel, feitelijk ook niet over de app zelf maar over het sentiment, de ziekte of een van de richtingen waar ik het ook over heb... en de +3 gaat over een publicatie van een paper. Naar mijn idee alle goede toevoegingen maar als ik jouw reactie moet geloven zouden die ook op 0 moeten staan.

[ Voor 17% gewijzigd door jdh009 op 12-11-2021 21:08 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wordt hier massaal -1 aan gegeven?

Qws in 'nieuws: Rockstar Games Launcher is weer online, pc-remasters GTA zijn...

Volgens mij een terechte opmerking. Blijkbaar willen mensen het niet horen.

Zelfde met mijn reactie (ja ik weet dat dit pas net geplaatst is):

Verwijderd in 'nieuws: Rockstar Games Launcher is weer online, pc-remasters ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-08 06:14
Ivolve in 'nieuws: VS geeft 'risicovolle apparatuur' van Huawei en ZTE geen u...

Er lopen weer een paar pro-ccp met +2 en +3 te strooien in topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barodus
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Onderstaande reactie is wmb onterecht als flamebait, troll of valse intenties gezien; ik heb denk ik voldoende onderbouwd waarom onedrive me in de weg zit en zelfs een alternatief actief tegenwerkt. Dan lijkt met me niet onterecht dit te benoemen bij een artikel over het ongewenst-opgedwongen onedrive uit te schakelen als pressiemiddel.

Dat dit onderwerp eerder onedrive-fanboys trekt met een ander mening, maakt nog niet dat mijn reactie slecht in de zin had. Berichten met dezelfde boodschap en toonzetting in andere onderwerpen komen hier zeker niet op terecht.

barodus in 'nieuws: Microsoft deactiveert OneDrive-app op Windows 7, 8 en 8.1...
NBK in 'nieuws: Microsoft deactiveert OneDrive-app op Windows 7, 8 en 8.1 in ...

Alvast bedankt voor jullie feedback,

----

EDIT: @418O2 : begrijp ik. 't Was misschien inderdaad wat lomp verwoord. Dank voor de actie en de review, neem ik mee.

[ Voor 5% gewijzigd door barodus op 13-11-2021 23:52 . Reden: Feedback Catch22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
@barodus een review/rant onder zo'n bericht voegt weinig toe. Je bericht heeft niks met het artikel te maken. Ik snap het wel. Hoewel een 0 ook zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Al weer een beetje een ouder artikel, maar dit lijkt me vreemd:

Advanced03 in 'nieuws: Apple implementeert functie om berichten aan kinderen ...
"Zeer slecht dit", zonder argumentatie krijgt een +2

Aesic in 'nieuws: Apple implementeert functie om berichten aan kinderen te sc...
"onwijs belangrijk, goede zet", zonder argumentatie, krijgt een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
janklo in 'geek: Terug in de tijd - De tech van november 2001, 2006 en 2011'

Leuke nostalgische reactie, maar het artikel gaat over tech uit die tijd, niet over festivals, dus het is niet ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:53

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
TheVivaldi schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:45:
janklo in 'geek: Terug in de tijd - De tech van november 2001, 2006 en 2011'

Leuke nostalgische reactie, maar het artikel gaat over tech uit die tijd, niet over festivals, dus het is niet ontopic.
Ik heb hem niet gemod, maar als trip down memory lane wat past bij dit artikel vind ik hem prima te rechtvaardigen op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Djerique in 'reviews: Anne Bras over zijn 'big box'-collectie en games archiv...

Op zich zou je het kunnen zien als reclame voor zijn V&A en daarom zou de -1 misschien niet geheel onterecht zijn. ECHTER, in een aantal andere reacties op datzelfde artikel worden ook games aangeboden door gebruikers en die kregen wél +1. Dus dan is bovenstaande reactie ook gewoon +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

pk128934 in 'nieuws: Microsoft geeft 'black screen of death' toch zijn tradit...

Wellicht vallen mensen over het laatste zinnetje maar dat is geen troll, dat is een geintje die ook op hemzelf kan slaan.

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft geeft 'black screen of death' toch zijn traditio...

Dat is mogelijk off-topic dus minstens een 0.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:21

Technomania

Huiskamer verslaafde.

JT schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:57:
pk128934 in 'nieuws: Microsoft geeft 'black screen of death' toch zijn tradit...

Wellicht vallen mensen over het laatste zinnetje maar dat is geen troll, dat is een geintje die ook op hemzelf kan slaan.

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft geeft 'black screen of death' toch zijn traditio...

Dat is mogelijk off-topic dus minstens een 0.
Ik denk niet dat het op hemzelf slaat want zie een paar berichten later...

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Hmmm. Wellicht. Hij staat er wel positief tegenover. Ik weet niet, ik vind het niet echt een -1. Ik vind het meer een beetje gekscherend ofzo.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

JT schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:17:
[...]

Hmmm. Wellicht. Hij staat er wel positief tegenover. Ik weet niet, ik vind het niet echt een -1. Ik vind het meer een beetje gekscherend ofzo.
-1 zeker te zwaar. Ik heb hem een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fiscalist in 'nieuws: 'Witte Huis wijst Intel-plannen om chipproductie in Chi...

Dit is geen +1, laat staan +2 of zelfs +3 (naar de +2/+3-gevers mag even gekeken worden denk ik). Een 0 is het maximale, maar een -1 lijkt me de betere keuze.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:41:
Fiscalist in 'nieuws: 'Witte Huis wijst Intel-plannen om chipproductie in Chi...

Dit is geen +1, laat staan +2 of zelfs +3 (naar de +2/+3-gevers mag even gekeken worden denk ik). Een 0 is het maximale, maar een -1 lijkt me de betere keuze.
Staat inmiddels stevig op 0, maar wellicht zou -1 zelfs nog beter passen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

tweaker2010 schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:47:
[...]

Staat inmiddels stevig op 0, maar wellicht zou -1 zelfs nog beter passen inderdaad.
Dan heeft hij nog een klein zetje nodig. Merendeel van de moderaties is nu -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

theorganiser in 'nieuws: Ahold Delhaize plant beursgang bol.com in tweede hel...

Beetje een open deur natuurlijk, wanneer 'een beperkt belang' beschikbaar komt voor aandeelhouders, dat Ahold Delhaize niet een meerderheidsbelang opgeeft on Bol.com. Ik begrijp dan niet helemaal hoe dit ontopic is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:06
Nadat het nieuwsbericht eigenlijk al een tijdje oud was heb ik toch even de moeite genomen een reactie te schrijven op een hoop onzin over corona. Als jullie het mij eens zijn dat in mijn reactie weinig onwaarheden staan, dan is het misschien goed om voor de lezers hem alsnog een +2 of +3 te geven. Eerdere van dit soort toelichten (o.a. van mij) hebben ook een +2 gekregen zoals hier:
nieuws: Ministerie bevestigt dat er een valse CoronaCheck-scannerapp in omloo...

Het gaat om deze reactie:
CurlyMo in 'nieuws: Europese corona-QR-codes worden geldig in Verenigd Konink...

Dank allemaal! :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:44

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

deze lijkt mij wel -2 te verdienen: Jansenab in 'nieuws: Europese corona-QR-codes worden geldig in Verenigd Konin...

Overigens is het account van bovenstaande erg nieuw en lijkt me alleen gebruikt om gif te spuwen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:06
Militia Pilot schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:46:
deze lijkt mij wel -2 te verdienen: Jansenab in 'nieuws: Europese corona-QR-codes worden geldig in Verenigd Konin...

Overigens is het account van bovenstaande erg nieuw en lijkt me alleen gebruikt om gif te spuwen. |:(
Ik zou zeggen dat het hele account wel geblokkeerd mag worden. Je kan alleen niet anders dan een toelichting geven om dit soort nonsens in perspectief te zetten.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Waarom is de volgende post een +1?
tunnelforce1 in 'nieuws: Nvidia bevestigt framerate te beperken in 12 Geforce...

Dit is hardstikke offtopic, mijn reactie daarboven is wel ontopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Militia Pilot schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:46:

Ik heb de reacties verwijderd, want dat was niet meer dan een kopie van een blog elders.
CurlyMo schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:47:
[...]

Ik zou zeggen dat het hele account wel geblokkeerd mag worden. Je kan alleen niet anders dan een toelichting geven om dit soort nonsens in perspectief te zetten.
Met bovenstaande actie heb ik jouw extra verwijzingen ook weggegooid.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:19:
Waarom is de volgende post een +1?
tunnelforce1 in 'nieuws: Nvidia bevestigt framerate te beperken in 12 Geforce...

Dit is hardstikke offtopic, mijn reactie daarboven is wel ontopic.
In zijn huidige vorm is jouw reactie niet meer dan een linkdrop, waardoor hij weinig waarde heeft. Geef ook eens wat toelichting bij de linkjes, wat kan de kijker verwachten? Een korte toelichting van twee of drie regels is over het algemeen voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dirk schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:28:
[...]

In zijn huidige vorm is jouw reactie niet meer dan een linkdrop, waardoor hij weinig waarde heeft. Geef ook eens wat toelichting bij de linkjes, wat kan de kijker verwachten? Een korte toelichting van twee of drie regels is over het algemeen voldoende.
Dat is inderdaad fair, ik kan hem nog aanpassen, niet omdat ik een +1 wil maar meer omdat het inderdaad de nodige context geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er offtopic/irrelevant aan om te stellen dat het lijkt dat Sony extra wil verdienen door de tussenhandel er buiten te laten?
kodak in 'nieuws: Sony opent webwinkels voor verkoop PlayStation-hardware in ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me met +2 (69x +3 en 59x +2) een behoorlijke mismoderatie.
De stelling dat de nominatie politiek gemotiveerd is en anti coronamastregel zijn suggestief en slecht onderbouwd. Tegen privacyschending zijn is niet hetzelfde als tegen coronamaatregelen zijn. Net zo min als gebrek aan mogelijk alternatief (wat net zo suggestief is) niet hetzelfde is als tegen coronamaatregelen zijn. Daarbij ontbreekt het in de reactie geheel aan uitleg wat de politieke motivatie zou zijn.
Dit op +3 of +2 modereren is dan onredelijk en meer meer meningmodden dan plussen om een sterke inhoudelijke reactie.

MazeWing in 'nieuws: Minister Grapperhaus en De Jonge zijn genomineerd voor d...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
janklo in 'nieuws: IBM neemt Eagle-quantumprocessor met 127 qubits in decembe...

Dit lijkt me echt totaal ongewenst, dus mag wat mij betreft wel helemaal weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Die user heeft wel meer discutabele uitlatingen. Daar mag in zijn algemeenheid wel even naar gekeken worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inderdaad, die valt wel vaker op met reacties van op zijn minst bedenkelijk niveau.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
AlphaRomeo schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:47:
[...]

Die user heeft wel meer discutabele uitlatingen. Daar mag in zijn algemeenheid wel even naar gekeken worden.
Helemaal mee eens.

En er mag ook even gekeken worden naar de persoon die de door mij gemelde reactie een +3 heeft gegeven…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook deze reactie reactie lijkt puur meningmodden met 22x +3.
Als argument opvoeren dat mensen al jaren zelf de keuze maken om voor diensten hun privacy opgeven is niet zomaar relevant voor een nominatie waar een ander beslist wat goed voor een groep is om aan privacy op te geven. Daarbij gaat dat punt er aan voorbij dat daar ook nominaties voor zijn geweest. Iemand toont geen interesse in de nominaties om maar wat te kunnen klagen.
Verwijderd in 'nieuws: Minister Grapperhaus en De Jonge zijn genomineerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ondertussen heeft deze suggestieve en slecht onderbouwde reactie door gebrek aan corrigeren nog steeds op +2 (met nu zelfs 111x +3, 85x +2 en 35x -1). Waarom laten we deze tweakers zo modereren terwijl het dat duidelijk inhoudelijk niet waard is?
MazeWing in 'nieuws: Minister Grapperhaus en De Jonge zijn genomineerd voor d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:17:
Ook deze reactie reactie lijkt puur meningmodden met 22x +3.
Als argument opvoeren dat mensen al jaren zelf de keuze maken om voor diensten hun privacy opgeven is niet zomaar relevant voor een nominatie waar een ander beslist wat goed voor een groep is om aan privacy op te geven. Daarbij gaat dat punt er aan voorbij dat daar ook nominaties voor zijn geweest. Iemand toont geen interesse in de nominaties om maar wat te kunnen klagen.
Verwijderd in 'nieuws: Minister Grapperhaus en De Jonge zijn genomineerd ...
Ja, dit is geen +3. Dit is een vrij uitgekauwd argument dat al tig keer voorbij is gekomen. Opzich is het wel redelijk uiteengezet, maar er wordt met veel woorden alsnog weinig gezegd. Een +1 is wmb wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:23:
Ondertussen heeft deze suggestieve en slecht onderbouwde reactie door gebrek aan corrigeren nog steeds op +2 (met nu zelfs 111x +3, 85x +2 en 35x -1). Waarom laten we deze tweakers zo modereren terwijl het dat duidelijk inhoudelijk niet waard is?
Lijkt me ook een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Core2016 in 'nieuws: Duitse T-Systems opent op OpenStack gebaseerde node in A...

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met uitleggen waarom deze reactie zeer, zeer, zeer ongewenst is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
TheVivaldi schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:48:
Core2016 in 'nieuws: Duitse T-Systems opent op OpenStack gebaseerde node in A...

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met uitleggen waarom deze reactie zeer, zeer, zeer ongewenst is...
Ik heb die reactie even gerapporteerd. Gezien de verwijzingen naar suïcide op het eind lijkt het mij niet onverstandig dat een mod even contact met deze persoon opneemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30
Is ook geen '0' waardig wat mij betreft, wat mij betreft ongewenster in vergelijking met de reactie erboven.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: NU.nl: Gebruik CoronaMelder-app neemt steeds meer af'

Ik krijg in deze reactie een aantal -1's en ik zie niet in waarom ik deze zou moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Hoe is het +2 waard dat iemand suggestief over een rechter is door duidelijk een aantal belangrijke omstandigheden maar weg te laten? Dat klinkt eerder selectief om suggestief een mening te tonen dan inhoudelijk een redelijke discussie te willen voeren.
erik_t in 'nieuws: Privacy First verliest hoger beroep rondom UBO-register'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me bij de inhoud van het nieuws geen aanvulling en eerder irrelevant.
Zomaar een zin plaatsen als hoogste tijd voegt niets toe. De vraag om informatie klinkt als luiheid, omdat in het nieuws duidelijk staat dat er op gathering meer informatie over rond gaat.
Guneyd in 'nieuws: Ziggo gaat vanaf december IPv6 ondersteunen bij modems in ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:45:
Verwijderd in 'nieuws: NU.nl: Gebruik CoronaMelder-app neemt steeds meer af'

Ik krijg in deze reactie een aantal -1's en ik zie niet in waarom ik deze zou moeten krijgen.
Ik gok omdat de genoemde eenheden die je noemt, waarschijnlijk niet direct op de IC ingezet kunnen worden (weet ik niet zeker, maar lijkt me ook te specifiek voor zo'n groep).
Maar dan zou het wat mij betreft een 0 mogen worden, niet een -1.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:59:
[...]

Ik gok omdat de genoemde eenheden die je noemt, waarschijnlijk niet direct op de IC ingezet kunnen worden (weet ik niet zeker, maar lijkt me ook te specifiek voor zo'n groep).
Ik werk al meer dan 30 jaar bij Defensie en ik kan je vertellen dat dit Bataljon autonoom ingezet kan worden. Sterker nog, als het nodig is kunnen ze ook een noodhospitaal waar dan ook neerzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Nas T schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:59:
[...]

Ik weet niet, maar het lijkt mij gewoon on-topic. Dit staat er op de website van de overheid:
400 Geneeskundig Bataljon
400 Geneeskundig Bataljon levert geneeskundige verzorging voor de hele krijgsmacht. Van eerste hulp tot chirurgische capaciteit >>>>en intensive care<<<<<< in hoogwaardige mobiele hospitalen. Dit doet de eenheid wereldwijd en onder alle omstandigheden.
Bron: Hier

@Verwijderd Misschien een linkje toevoegen naar de wiki en/of de overheidswebsite + je stukje over -1 weghalen. Gezien on-topic met rand over modding vaak één punt lager beoordeeld worden.

[ Voor 10% gewijzigd door jdh009 op 16-11-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jdh009 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:51:
[...]

Ik weet niet, maar het lijkt mij gewoon on-topic. Dit staat er op de website van de overheid:

[...]

Bron: Hier

@Verwijderd Misschien een linkje toevoegen naar de wiki en/of de overheidswebsite + je stukje over -1 weghalen. Gezien on-topic met rand over modding vaak één punt lager beoordeeld worden.
Danke je, betreft de -1 ben ik het wel met je eens. Betreffende de link niet. Naast dat het geen wetenschappelijk forum is hoef ik niet meteen met links aan te komen zetten. -1 Heeft verder niets meer mijn opmerking te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:19:
[...]

Danke je, betreft de -1 ben ik het wel met je eens. Betreffende de link niet. Naast dat het geen wetenschappelijk forum is hoef ik niet meteen met links aan te komen zetten. -1 Heeft verder niets meer mijn opmerking te maken.
Dat is aan jezelf. Links helpen anderen in te zien dat je informatie klopt. Er surft niemand bij Tweakers rond die het altijd bij het rechte eind heeft, en links plaatsen helpt met kredietwaardigheid van een verhaal.
Zo dacht ik in eerste instantie dat de genoemde groep niet inzetbaar was voor IC. Aannemend dat dat niet per se is, vond ik het bericht niet heel geloofwaardig en daarom een 0 (als in voegt niets toe aan de discussie).

Na wat langer zoeken zie ik dat de groep wél inzetbaar lijkt te zijn voor IC. Maar ja, ik zoek verder en een ander komt misschien niet verder dan een 0-score.

Ik vind je houding ook niet prettig overigens: bij vragen reageer je direct met jaren ervaring in een branche. Dat is geen argument. Daarnaast ben je aan ons niet verplicht om links te plaatsen, het is aan jezelf hoe je je bericht wil realiseren en het is aan de lezers om je bericht te beoordelen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je er vanuit gaan dat iemand een serieuze post wilt doen en niet meteen er vanuit moet gaan dat het een nietszeggende post is. Ik hoef niet een scriptie in te leveren om een ieder van te overtuigen dat er een Bataljon bestaat die dit aankan, er zijn hier genoeg collega's die het tegenspreken (mocht dat zo zijn) als dit onzin is. Maar goed, om wellus nietus te voorkomen laat ik hierbij rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar heb ik even ingegrepen. Jammer genoeg is vrijwel elke reactie onder het item offtopic op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Helemaal mee eens, maar daarom nog geen +3: plasticmorals in 'nieuws: Schade door bankhelpdeskfraude bedroeg 16,5 miljoen...

+2 zou misschien te verdedigen zijn omdat dit blijkbaar verhelderend kan zijn voor sommige mensen, maar eigenlijk vind ik de post gewoon +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Lijkt me geen +1. Een eenregelige mening die geen onderbouwing heeft hoe dat redelijk is. En een mening die niets te maken heeft met bankfraude, maar oplichting in het algemeen. Daarbij klaagt de tweaker op de verkeerde plaats over modereren waar deze het weer zonder onderbouwing niet mee eens is.
himlims_ in 'nieuws: Schade door bankhelpdeskfraude bedroeg 16,5 miljoen euro...

• 418O2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
reviews: Battlefield 2042 - Groter, mooier en met fijne uitsmijter

Er wordt nogal veel gemeningmod, alle +2's zijn merkwaardig

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
DarkNeogen in 'nieuws: Tweede Kamer wil dat besmette gevaccineerden rood vink...

Een uitspraak die gebaseerd is op niets, of nouja zogenaamd een agenda die de EU heeft, maar wel +2 krijgt en daardoor onnodig veel paniek veroorzaakt zonder ook maar één bron te noemen.

Mag imo best op tweakers staan, maar hoort totaal geen +2 te krijgen.

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Slavy in 'reviews: Battlefield 2042 - Groter, mooier en met fijne uitsmijter'

Kritiek is prima, maar 'Something smells fishy here' maakt het offtopic (en kwalijk IMHO).

[ Voor 3% gewijzigd door Yero op 18-11-2021 15:15 ]

• rbr320
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:04
rbr320 in 'nieuws: Razer introduceert Kaira Pro-headset met haptische feedbac...
Deze reactie lijkt me gewoon on topic, in ieder geval niet ongewenst. Er zijn zelfs reacties verderop in de discussie die mijn punt verder verduidelijken en onderbouwen die op +2 staan. "Toevallig" zijn mijn verdere reacties ongemodereerd gelaten.

rbr320 in 'nieuws: Razer introduceert Kaira Pro-headset met haptische feedbac...
Deze reactie is inderdaad off-topic, maar is het ongewenst om iemand zijn opmerkzaamheid te erkennen met slechts een emoji?

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
rbr320 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:31:
Deze reactie is inderdaad off-topic, maar is het ongewenst om iemand zijn opmerkzaamheid te erkennen met slechts een emoji?
Ja, een reactie met slechts een emoji is ongewenst.

• 418O2
rbr320 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:31:
Deze reactie lijkt me gewoon on topic, in ieder geval niet ongewenst. Er zijn zelfs reacties verderop in de discussie die mijn punt verder verduidelijken en onderbouwen die op +2 staan. "Toevallig" zijn mijn verdere reacties ongemodereerd gelaten.
Een gemmick is iets anders dan een product met een kleine markt

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RVervuurt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:35:
DarkNeogen in 'nieuws: Tweede Kamer wil dat besmette gevaccineerden rood vink...

Een uitspraak die gebaseerd is op niets, of nouja zogenaamd een agenda die de EU heeft, maar wel +2 krijgt en daardoor onnodig veel paniek veroorzaakt zonder ook maar één bron te noemen.

Mag imo best op tweakers staan, maar hoort totaal geen +2 te krijgen.
Als je het mij vraagt is dit gewoon een complottheorie. Ik geef er een -1 voor, maar meer dan een 0 is het onder geen enkele voorwaarde.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit lijkt me echt geen +2. Het nieuws gaat om de bestaande argumenten en wetgeving om beelden in te zetten. Klagen over inzet van opsporing die geen politie is heeft inhoudelijk niets met die bestaande argumenten en de beslissing te maken. Dat is reageren om te klagen en plussen om de mening, niet om de inhoud.

litebyte in 'nieuws: AP: Rotterdam schond privacy burgers met camera-auto's v...

• kodak

kodak

FP ProMod
Die draad gaat hier al offtopic door iemand die het niet over de conclussie wil hebben maar het over een vermeend probleem en oplossingen te willen hebben zonder duidelijke motivatie wat dit nog met de keuze en onwettigheid te maken heeft.
thomasv in 'nieuws: AP: Rotterdam schond privacy burgers met camera-auto'...

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daredevil__2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:42
Er zijn er een paar weer redelijk op basis van hun persoonlijke mening aan het moderaten

daredevil__2000 in 'nieuws: Tweede Kamer wil bij besmette gevaccineerden geen...

Hoe is dit off-topic. Het is volledig ontopic met zelfs een link naar de bron ter onderbouwing

De wappie slaat echt op Willem Engel en co en niet op mensen die tegen vaccinaties zijn in het algemeen. Kijk vooral even naar https://twitter.com/PietL...oming-in-limburg-een-hoax waarin hij min of meer ontkent dat er overstromingen in Limburg zijn geweest. En zo zijn er helaas nog veel meer voorbeelden te vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door daredevil__2000 op 18-11-2021 22:06 . Reden: Nu met juiste link ]

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
daredevil__2000 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:42:
Er zijn er een paar weer redelijk op basis van hun persoonlijke mening aan het moderaten

netfast in 'nieuws: Tweede Kamer wil bij besmette gevaccineerden geen groen v...

Hoe is dit off-topic. Het is volledig ontopic met zelfs een link naar de bron ter onderbouwing
Die post is nog helemaal niet gemodereerd en staat daarom op de standaard 0. Overigens vind ik een link bij een quote voor wat context wel prettig.

• daredevil__2000
AlphaRomeo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:46:
[...]

Die post is nog helemaal niet gemodereerd en staat daarom op de standaard 0. Overigens vind ik een link bij een quote voor wat context wel prettig.
Excuses er is iets fout gegaan met het kopiëren van de link. Moet inderdaad deze zijn daredevil__2000 in 'nieuws: Tweede Kamer wil bij besmette gevaccineerden geen...

Ik heb hem in mijn berichtje hier boven ook even aangepast

[ Voor 4% gewijzigd door daredevil__2000 op 18-11-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
Meningmod, deze zou geen -1 waard moeten zijn. Is een toelichting op een deel van de bugs waar de persoon daarboven over sprak.

RobinNL in 'reviews: Battlefield 2042 - Groter, mooier en met fijne uitsmij...

Het lijkt alsof je bij deze review niet positief mag zijn over de game, of dat je bepaalde punten verdedigd/weerlegt.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daredevil__2000
Er zijn een aantal personen flink aan het mening modden geweest kennelijk:

daredevil__2000 in 'nieuws: Tweede Kamer wil bij besmette gevaccineerden geen...
Flink omlaag gemod met 4* een -1

Flink omlaag gemod met 4* een 0 en 2* -1

Controle op de moderatie blijkt weer flink te ontbreken helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Een 'ik vind iets anders erger' lijkt me geen +1. Daarbij toont de tweaker ook de relatie met het nieuws niet aan en gaat er ook niey op in waarom de mening relevant is bij dit nieuws.
ari3 in 'nieuws: Vlaamse scholen mogen ouders niet verplichten laptop via sch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 12:02
Sk313t0r in 'nieuws: AMD brengt onder eigen naam Wi-Fi 6E-module met MediaTek...

Beetje flauw, naast het maken van een grapje stel ik daadwerkelijk een topic-gerelateerde vraag!

Zal wel aan mij liggen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sk313t0r op 19-11-2021 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Gemeente Ede meldt dat 43.000 phishingmails zijn verstu...

Dit is niet offtopic of irrelevant, maar gewoon ontopic.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Toegegeven dat mijn bericht erboven misschien niet helemaal zo ironisch overkwam als bedoeld (dat is nu eenmaal het nadeel van typen t.o.v. irl praten), maar om me dan “dom” te noemen verdient geen +1: DrWaltman in 'nieuws: VK verbiedt handheld smartphonegebruik tijdens het auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
geoffrey.vl in 'nieuws: Microsoft Edge krijgt prijstraceerfunctie voor bekeke... lijkt mij geen +2 gezien het niet direct over het onderwerp gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Taro in 'nieuws: Nuance: 'Tesla-eigenaren konden auto niet meer in door stori... stelt ten onrechte dat het issue uit het nieuwsitem geen probleem is geweest wat onzin is. Hooguit heeft user er zelf geen last van gehad. Dit lijkt mij geen +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Biebel in 'reviews: De beste deals voor Black Friday 2021: Ons overzicht van ...

35x (!) +3 lijkt me rijkelijk overdreven? Een +1 lijkt me wel voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
+2 voor vrij inhoudloze reacties en mijn reacties worden daarna allemaal -1 gemod. Nu wil ik niet zeggen dat ze meer dan een 0 moeten krijgen maar het is mij wel duidelijk dat er een paar mensen de discussie proberen te beïnvloeden.

Recon24 in 'nieuws: Star Citizen heeft meer dan 400 miljoen dollar opgehaald'

Recon24 in 'nieuws: Star Citizen heeft meer dan 400 miljoen dollar opgehaald'

Mirved in 'nieuws: Star Citizen heeft meer dan 400 miljoen dollar opgehaald'

Mirved in 'nieuws: Star Citizen heeft meer dan 400 miljoen dollar opgehaald'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Spinozo in 'nieuws: Verenigd Koninkrijk verplicht laadpunt voor elektrische a...

Weliswaar een beetje snel, maar er worden hier zóveel -1's uitgedeeld… Dat Nederland verder is dan we denken klopt misschien wel, maar zijn toon is niet van dusdanige aard dat het -1 verdient.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVivaldi op 22-11-2021 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Verenigd Koninkrijk verplicht laadpunt voor elektrisch...

Het is mij onduidelijk wat hier ongewenst aan is. Hooguit een 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Pagina: 1 ... 65 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2