buiten het feit dat het een website is (wat zowat voor alles is tegenwoordig), is er helemaal niets technisch aan dit onderwerp, enkel politiek en misschien sociologisch, maar dat zijn toch niet het soort berichten waarvoor we een techsite bezoeken?
5V1NA70G in 'nieuws: Slachtoffers hack provincie Gelderland aangeraden nieuw ...
Geen +2, gewoon een +1.
Geen +2, gewoon een +1.
Virussen? Scan ze hier!
Privacy gerelateerde onderwerpen komen al lange tijd aan bod op Tweakers. Maar over het soort gepubliceerde nieuws gaan de moderators niet. Daarvoor kun je terecht bij de redactie in Geachte Redactie of via de feedback optie onderaan het artikel.dasiro schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:05:
buiten het feit dat het een website is (wat zowat voor alles is tegenwoordig), is er helemaal niets technisch aan dit onderwerp, enkel politiek en misschien sociologisch, maar dat zijn toch niet het soort berichten waarvoor we een techsite bezoeken?
200 fish found!
Deze opmerkingen zijn een discussie over datalekken in het algemeen. Geen van de reacties gaat in op het nieuws dat slachtoffers van een bekend een nieuw paspoort mogen aanvragen. Toch krijgt het dan 15x +1.
Asterion in 'nieuws: Slachtoffers hack provincie Gelderland aangeraden nieuw ...
wildhagen in 'nieuws: Slachtoffers hack provincie Gelderland aangeraden nieuw...
_JGC_ in 'nieuws: Slachtoffers hack provincie Gelderland aangeraden nieuw pas...
Asterion in 'nieuws: Slachtoffers hack provincie Gelderland aangeraden nieuw ...
wildhagen in 'nieuws: Slachtoffers hack provincie Gelderland aangeraden nieuw...
_JGC_ in 'nieuws: Slachtoffers hack provincie Gelderland aangeraden nieuw pas...
Deze reacties lijken mij gewoon ontopic. Ze gaan inderdaad over datalekken in het algemeen maar die lijn lijkt mij hier voldoende duidelijk aanwezig.kodak schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:12:
Deze opmerkingen zijn een discussie over datalekken in het algemeen. Geen van de reacties gaat in op het nieuws dat slachtoffers van een bekend een nieuw paspoort mogen aanvragen. Toch krijgt het dan 15x +1.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Op welke manier is opmerken dat datalekken in het algemeen meer lijken voor te komen on topic? Het nieuws gaat namelijk niet over de hoeveelheid datalekken of lekken in het algemeen of de geschiedenis daarvan. Het nieuws gaat over een bepaald lek waarbij er kennelijk iets extra is besloten als hulp.Bor schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:15:
[...]
Deze reacties lijken mij gewoon ontopic. Ze gaan inderdaad over datalekken in het algemeen maar die lijn lijkt mij hier voldoende duidelijk aanwezig.
Ik denk dat je hier de definitie van "ontopic" te strak hanteert. Het nieuwsitem gaat over een maatregel of mogelijke (deel) oplossing na een data lek. Ik vind het dan niet zo raar om te vragen of op te merken dat datalekken vaker voor lijken te komen en wat mij betreft past dat nog prima in de lijn van het onderwerp datalek.kodak schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:20:
[...]
Op welke manier is opmerken dat datalekken in het algemeen meer lijken voor te komen on topic? Het nieuws gaat namelijk niet over de hoeveelheid datalekken of lekken in het algemeen of de geschiedenis daarvan. Het nieuws gaat over een bepaald lek waarbij er kennelijk iets extra is besloten als hulp.
spone in 'downloads: Kdenlive 21.08.1'
Waarom is dit +2?
Waarom is dit +2?
Als de reactie betrekking op die relatie zou hebben zou je nog een punt hebben, maar zelfs dat is er niet. De reactie is helaas algemeen, zonder duidelijke relatie te leggen van tussen toename en dan te nemen maatregelen. Het enige verband lijkt datalek noemen en dan zomaar een mening over toename te hebben zonder reddelijke onderbouwing of verdere relatie.Bor schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:25:
[...]
Ik denk dat je hier de definitie van "ontopic" te strak hanteert. Het nieuwsitem gaat over een maatregel of mogelijke (deel) oplossing na een data lek. Ik vind het dan niet zo raar om te vragen of op te merken dat datalekken vaker voor lijken te komen en wat mij betreft past dat nog prima in de lijn van het onderwerp datalek.
Dat is het niet. Er zijn zo te zien twee personen die een +3 hebben uitgedeeld. Daar ga ik even naar kijken.
Het onderwerp is een datalek met in het bijzonder een mogelijkheid voor gedupeerden om enige vorm van hulp / compensatie te krijgen. In die lijn is een reactie dat het aantal datalekken lijken toe te nemen gewoon ontopic wat mij betreft maar in ieder geval niet heel erg offtopic. Een 0 vind ik dan ook te streng.kodak schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:14:
[...]
Als de reactie betrekking op die relatie zou hebben zou je nog een punt hebben, maar zelfs dat is er niet. De reactie is helaas algemeen, zonder duidelijke relatie te leggen van tussen toename en dan te nemen maatregelen. Het enige verband lijkt datalek noemen en dan zomaar een mening over toename te hebben zonder reddelijke onderbouwing of verdere relatie.
Als je zelf al stelt dat het nieuws om de combinatie gaat, dat eerder ook noemde als argument om het ontopic/relevant te kunnen modereren, terwijl dat dus niet blijkt, hoe is het dan nog ontopic of relevant te houden?Bor schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:44:
[...]
Het onderwerp is een datalek met in het bijzonder een mogelijkheid voor gedupeerden om enige vorm van hulp / compensatie te krijgen. In die lijn is een reactie dat het aantal datalekken lijken toe te nemen gewoon ontopic wat mij betreft maar in ieder geval niet heel erg offtopic. Een 0 vind ik dan ook te streng.
Zullen we gewoon besluiten dat zowel 0 als +1 goed zijn? Er zijn ergere moderaties die aandacht nodig hebben.kodak schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:51:
[...]
Als je zelf al stelt dat het nieuws om de combinatie gaat, dat eerder ook noemde als argument om het ontopic/relevant te kunnen modereren, terwijl dat dus niet blijkt, hoe is het dan nog ontopic of relevant te houden?
Dat het erger kan lijkt me geen sterk argument. De reden dat ik er over begon en op door ging is het gebrek aan duidelijke motivatie om het op een bepaalde moderatie te zetten of houden. Daar omheen werken lijkt me geen redelijke situatie. Dan moeten we ook niet klagen dat tweakers meningmodden en we daar veel werk aan hebben. Ik voorkom dat liever.AlphaRomeo schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:06:
[...]
Zullen we gewoon besluiten dat zowel 0 als +1 goed zijn? Er zijn ergere moderaties die aandacht nodig hebben.
In "Mercedes-Benz introduceert elektrische EQE-sedan met bereik van maximaal 660km" wordt flink gemeningmod, ten gunste van elektrische auto's.
Mooi voorbeeld is deze reactie (op dit moment score 0) en deze reactie (score 3).
De eerste reactie laat zich negatief uit over elektrisch rijden, de reactie daarop positief uit. Ik ben bang dat de relatie met de score daardoor meer dan correleert ...
Mooi voorbeeld is deze reactie (op dit moment score 0) en deze reactie (score 3).
De eerste reactie laat zich negatief uit over elektrisch rijden, de reactie daarop positief uit. Ik ben bang dat de relatie met de score daardoor meer dan correleert ...
vrede in rust
Het is helaas weer zo ver: 73x +3 aan een bericht over klagen over een artikel en Tweakers verwijten clickbait te plaatsen: 3raser in 'reviews: Raspberry Pi als brein van je smarthome - Flexibele domot...
En ook de rest van de berichten in het draadje, die allemaal klachten bevatten, krijgen +2's.
En ook de rest van de berichten in het draadje, die allemaal klachten bevatten, krijgen +2's.
[ Voor 9% gewijzigd door TheVivaldi op 06-09-2021 11:48 ]
Als die klacht gegrond zou kunnen zijn, is klagen daarover in de reacties op het artikel dan offtopic en ongewenst? Of is het goed en gezond om je hierover te kunnen uitspreken en is de reactiemogelijkheid onder het artikel daarvoor de geëigende plek?TheVivaldi schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:46:
Het is helaas weer zo ver: 73x +3 aan een bericht over klagen over een artikel en Tweakers verwijten clickbait te plaatsen: 3raser in 'reviews: Raspberry Pi als brein van je smarthome - Flexibele domot...
Zelf heb ik nooit geklaagd over de inhoud van artikelen. Dit keer deed ik dat voor het eerst, door een +3 te geven aan de klacht. Ik heb namelijk een credit verspild aan een artikel dat niet ging over waar ik dacht dat het over zou gaan. Ik had een artikel verwacht over domotica software die je kunt draaien op bijvoorbeeld een Rpi. Ik vond de klacht een essentiële toevoeging aan de discussie, omdat ik vond dat de klacht deze keer gegrond was, en dus gehoord moet worden en aandacht moet krijgen.
Misschien is ik een stukje uitleg. Nu voelt de ingreep om de +3 reactie om te zetten in score 0 als een mismoderatie.
[ Voor 3% gewijzigd door pmeter op 06-09-2021 13:11 ]
Wat mij betreft hoort die kritiek op het forum, dus ik vind een -1 te rechtvaardigen. Ik heb ze zelf op 0 gemodereerd (met de hele discussie daaronder), omdat je ook kunt redeneren dat dit alleen (zwaar) off-topic is.pmeter schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:04:
[...]
Als die klacht gegrond zou kunnen zijn, is klagen daarover in de reacties op het artikel dan offtopic en ongewenst? Of is het goed en gezond om je hierover te kunnen uitspreken en is de reactiemogelijkheid onder het artikel daarvoor de geëigende plek?
Daar is die +3 dus niet voor bedoeld en dat kan consequenties hebben als je dat regelmatig doet.Zelf heb ik nooit geklaagd over de inhoud van artikelen. Dit keer deed ik dat voor het eerst, door een +3 te geven aan de klacht.
Ik hou mij graag aan de regels. Alleen zijn die kenbaar? Ik zie opAlphaRomeo schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:16:
[...]
Wat mij betreft hoort die kritiek op het forum, dus ik vind een -1 te rechtvaardigen. Ik heb ze zelf op 0 gemodereerd (met de hele discussie daaronder), omdat je ook kunt redeneren dat dit alleen (zwaar) off-topic is.
[...]
Daar is die +3 dus niet voor bedoeld en dat kan consequenties hebben als je dat regelmatig doet.
reviews: Tweakers.net moderatie FAQ
geen regels over welke vorm van op zichzelf toegestane feedback niet in de reacties thuishoort maar op het forum en waar je daarom bij moderatie geen positieve punten aan mag toekennen.
[ Voor 9% gewijzigd door pmeter op 06-09-2021 13:24 ]
Bij het uitvouwschermpje waar je kunt modereren kun je doorklikken naar de Moderatie FAQ. Daar staat letterlijk dit:pmeter schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:22:
[...]
Ik hou mij graag aan de regels. Alleen zijn die kenbaar? Ik zie op
geen regels over welke vorm van op zichzelf toegestane feedback niet in de reacties thuishoort maar op het forum en waar je daarom bij moderatie geen positieve punten aan mag toekennen.
Als je met je muis op de +3 hovert dan zie je: "Dit is een essentiële toevoeging op het artikel of de discussie".Commentaar op artikelen
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie relevant zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
Dat is een oude FAQ, de huidige is https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2.pmeter schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:22:
[...]
Ik hou mij graag aan de regels. Alleen zijn die kenbaar? Ik zie op
Voor feedback op de vorm van het artikel of moderatie wordt een punt afgetrokken gezien daar feedback kanalen voor zijn. Afhankelijk van de vorm kom je op 0 of -1 uit. De reacties onder het artikel zijn bedoeld voor een inhoudelijke discussie. Daarnaast zal enkel feedback over de vorm ook niet snel voldoen aan de criteria voor de +3.
200 fish found!
AlphaRomeo schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:25:
[...]
Bij het uitvouwschermpje waar je kunt modereren kun je doorklikken naar de Moderatie FAQ. Daar staat letterlijk dit:
[...]
Als je met je muis op de +3 hovert dan zie je: "Dit is een essentiële toevoeging op het artikel of de discussie".
Ik zocht bovenaan de zoekbalk op tweakers.net op "Moderatie FAQ" en de resultaten brengen je bij de oude FAQ. Maar goed om te weten dat er een nieuwe is.Zeehond schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:30:
[...]
Dat is een oude FAQ, de huidige is https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2.
Voor feedback op de vorm van het artikel of moderatie wordt een punt afgetrokken gezien daar feedback kanalen voor zijn. Afhankelijk van de vorm kom je op 0 of -1 uit. De reacties onder het artikel zijn bedoeld voor een inhoudelijke discussie. Daarnaast zal enkel feedback over de vorm ook niet snel voldoen aan de criteria voor de +3.
Maar ook in de nieuwe FAQ zie ik niet staan dat je aan een reactie met feedback op de vorm van het artikel geen pluspunten mag geven als je dat een terechte en belangrijke reactie vindt die een goed punt aansnijdt.
Voor mij is niet duidelijk dat een opmerking over de reikwijdte van een artikel kan worden aangemerkt als "spelfouten en dergelijke, die alleen voor de redactie relevant zijn en waarvan de inhoud snel is achterhaald" (geparafraseerd uit de FAQ). En waarom kan een opmerking over de reikwijdte van een artikel niet terecht en essentieel zijn (dus +3) gezien je er een credit voor opgeeft voordat je kunt zien dat het artikel helemaal niet gaat over datgene wat je had verwacht?
Voor de goede orde: ik ben op zoek naar de betekenis van de regels en of dat voldoende kenbaar is. Ik ben 100% geneigd om me aan de regels te houden. Ik wil alleen voorkomen dat een vinkje achte mijn naam komt als mis-moderator, omdat ik in strijd handelde met regels die niet kenbaar waren.
[ Voor 79% gewijzigd door pmeter op 06-09-2021 13:57 ]
CH4OS in 'nieuws: Volkswagen toont autonoom rijdende ID.Buzz die in 2025 comm...
Ik mis even waarom dit offtopic is?
Ik mis even waarom dit offtopic is?
Het is blijkbaar al aangepast, dus daaruit volgt dat het inderdaad al snel was achterhaald en dus niet bij het artikel zelf thuishoorde.pmeter schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:31:
[...]
[...]
Ik zocht bovenaan de zoekbalk op tweakers.net op "Moderatie FAQ" en de resultaten brengen je bij de oude FAQ. Maar goed om te weten dat er een nieuwe is.
Maar ook in de nieuwe FAQ zie ik niet staan dat je aan een reactie met feedback op de vorm van het artikel geen pluspunten mag geven als je dat een terechte en belangrijke reactie vindt die een goed punt aansnijdt.
Voor mij is niet duidelijk dat een opmerking over de reikwijdte van een artikel kan worden aangemerkt als "spelfouten en dergelijke, die alleen voor de redactie relevant zijn en waarvan de inhoud snel is achterhaald" (geparafraseerd uit de FAQ). En waarom kan een opmerking over de reikwijdte van een artikel niet terecht en essentieel zijn (dus +3) gezien je er een credit voor opgeeft voordat je kunt zien dat het artikel helemaal niet gaat over datgene wat je had verwacht?
Voor de goede orde: ik ben op zoek naar de betekenis van de regels en of dat voldoende kenbaar is. Ik ben 100% geneigd om me aan de regels te houden. Ik wil alleen voorkomen dat een vinkje achte mijn naam komt als mis-moderator, omdat ik in strijd handelde met regels die niet kenbaar waren.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Als de regels op die manier worden uitgelegd, is het misschien goed om dat van tevoren in de FAQ aan te geven. Daarom een voorzetje om de moderatie-FAQ aan te vullen:Dirk schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:41:
[...]
Het is blijkbaar al aangepast, dus daaruit volgt dat het inderdaad al snel was achterhaald en dus niet bij het artikel zelf thuishoorde.
- "Het is ongewenst om een puntwaarde van 1 of hoger toe te kennen aan een reactie die zich in algemene zin negatief uitlaat over de inhoud of kwaliteit van een artikel. Zulke reacties horen namelijk niet bij de reacties onder het artikel thuis, maar op het forum onder 'Geachte redactie'."
Als ik het verkeerd zie en het probleem zit in het toekennen van +3, dan zou de regel kunnen zijn dat aan zulke reacties maximaal +2 mag worden toegekend. Maar dan vraag ik mij af waarom de mod-ingreep deze feedback-reacties op puntwaarde 0 heeft gezet.
[ Voor 25% gewijzigd door pmeter op 06-09-2021 18:55 ]
Die regel gaat niet zo op echter. Een reactie kan namelijk zowel een stuk inhoud bevatten van een goede informatieve toevoeging is aan het artikel als feedback. In dat geval hoort de reactie niet op 0 of -1 gemodereerd te worden (afhankelijk weer van hoe de feedback gegeven wordt). De regel is daarom 1 punt aftrek en kijk altijd naar het geheelpmeter schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:42:
[...]
Als de regels op die manier worden uitgelegd, is het misschien goed om dat van tevoren in de FAQ aan te geven. Daarom een voorzetje om de moderatie-FAQ aan te vullen:Deze regel lijkt mij te streng en niet de bedoeling in een open community als Tweakers. Maar het lijkt erop dat dit de ongeschreven regel is. En in dat geval geval stel ik voor om die expliciet te maken en in de FAQ op te nemen.
- "Het is ongewenst om een puntwaarde van 1 of hoger toe te kennen aan een reactie die zich in algemene zin negatief uitlaat over de inhoud of kwaliteit van een artikel. Zulke reacties horen namelijk niet bij de reacties onder het artikel thuis, maar op het forum onder 'Geachte redactie'."
Als ik het verkeerd zie en het probleem zit in het toekennen van +3, dan zou de regel kunnen zijn dat aan zulke reacties maximaal +2 mag worden toegekend. Maar dan vraag ik mij af waarom de mod-ingreep deze feedback-reacties op puntwaarde 0 heeft gezet.
200 fish found!
In dit nieuwsartikel
nieuws: Fanproject handgetekende gameguides stopgezet na verzoek Nintendo - u...
Worden er links en rechts onnodig - 1 uitgedeeld (onder andere aan mij) aan Tweakers die met normale reacties en uitleg komen.
Graag zie ik dit aangepast, want het lijkt alsof iemand uit wraak de reacties af is gegaan.
nieuws: Fanproject handgetekende gameguides stopgezet na verzoek Nintendo - u...
Worden er links en rechts onnodig - 1 uitgedeeld (onder andere aan mij) aan Tweakers die met normale reacties en uitleg komen.
Graag zie ik dit aangepast, want het lijkt alsof iemand uit wraak de reacties af is gegaan.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Dit is toch gewoon +1:
jdh009 in 'nieuws: Hacker zet persoonsgegevens waaronder plaintextwachtwoorde...
jdh009 in 'nieuws: Hacker zet persoonsgegevens waaronder plaintextwachtwoorde...
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
stimpak in 'nieuws: Derde Nederlandse claim tegen TikTok wil 6 miljard euro s...
Lijkt me geen +3, hooguit +2
Lijkt me geen +3, hooguit +2
wica in 'nieuws: WhatsApp krijgt vijf berichten te zien als gebruikers een ch...
61x te hoog gemeningmod.
61x te hoog gemeningmod.
Wat is er -1 aan het inhoudelijk ingaan op een opvallende bewering over deze nieuwe feature en vragen om een onderbouwing?
kodak in 'nieuws: Twitter test functie om volgers te verwijderen zonder ze te...
kodak in 'nieuws: Twitter test functie om volgers te verwijderen zonder ze te...
defixje in 'nieuws: RTL Nederland heeft wellicht te maken met ransomwareaanval'
Lijkt me niet echt +2 of zelfs +3 waard. Een reactie leeghalen kom ik niet verder meer dan een -1 hoor
Idem
Lijkt me niet echt +2 of zelfs +3 waard. Een reactie leeghalen kom ik niet verder meer dan een -1 hoor
Idem
[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 09-09-2021 16:15 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik zou het ook wel waarderen als deze gebruiker hier op aangesproken wordt. Reacties weghalen is gewoon onfatsoenlijk wat mij betreft.wildhagen schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:15:
Idem
Zie niet waarom dit niet gewoon een +1 is?
VonDudenstein in 'nieuws: Gerucht: Microsoft komt in 2022 met Xbox Series S-r...
VonDudenstein in 'nieuws: Gerucht: Microsoft komt in 2022 met Xbox Series S-r...
his.dudeness in 'nieuws: Xbox krijgt HDMI CEC-functie om menu met afstandsbedi...
geen opmerking van hoge kwaliteit of informatief, maar gewoon een (on-topic) vraagje
hoort toch geen -1 te krijgen?
edit: nu zie ik dit:
Dj Neo Ziggy in 'nieuws: Xbox krijgt HDMI CEC-functie om menu met afstandsbed...
en bedenk ik mij dat mensen misschien mijn reactie met zoiets als dit door elkaar halen. Mijn punt is niet playstation tegen xbox, maar ik noem de ps3 omdat het zo oud is en ik er vanuit ging dat CEC al heel lang als HDMI standaard bestond
geen opmerking van hoge kwaliteit of informatief, maar gewoon een (on-topic) vraagje
hoort toch geen -1 te krijgen?
edit: nu zie ik dit:
Dj Neo Ziggy in 'nieuws: Xbox krijgt HDMI CEC-functie om menu met afstandsbed...
en bedenk ik mij dat mensen misschien mijn reactie met zoiets als dit door elkaar halen. Mijn punt is niet playstation tegen xbox, maar ik noem de ps3 omdat het zo oud is en ik er vanuit ging dat CEC al heel lang als HDMI standaard bestond
[ Voor 40% gewijzigd door his.dudeness op 09-09-2021 21:18 ]
Discussie voeren op betekenis van tekst waar het nieuws over gaat lijkt me geen 0 waard. Ruim 23 tweakers die het naar ongewenst hebben gemodereerd, lijkt op meningmodden.
SED in 'nieuws: Proton schrapt producttekst ProtonMail over het niet bijhoude...
Inhoudelijk kritisch zijn over een slecht onderbouwde negatieve bewering lijkt me geen 0 waard:
kodak in 'nieuws: Proton schrapt producttekst ProtonMail over het niet bijhou...
SED in 'nieuws: Proton schrapt producttekst ProtonMail over het niet bijhoude...
Inhoudelijk kritisch zijn over een slecht onderbouwde negatieve bewering lijkt me geen 0 waard:
kodak in 'nieuws: Proton schrapt producttekst ProtonMail over het niet bijhou...
Ik vind de reacties op mijn reactie in https://tweakers.net/nieu...ction=16564018#r_16564018 gewoon niet kunnen. Mijn bijdragen in deze chain zijn zeker niet ongewenst. Off-topic zeker, maar niet ongewenst. Iemand die tegen mij zegt dat ik een stoornis moet hebben krijgt +1 terwijl mijn reacties allebei op -1 staan. Lijkt sterk op fanboys.
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Je bedoelt deze reactie: theduke1989 in 'nieuws: Square Enix brengt Forspoken in het voorjaar van 2022... en die mag van mij inderdaad naar - 2.ben2513 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:28:
Ik vind de reacties op mijn reactie in https://tweakers.net/nieu...ction=16564018#r_16564018 gewoon niet kunnen. Mijn bijdragen in deze chain zijn zeker niet ongewenst. Off-topic zeker, maar niet ongewenst. Iemand die tegen mij zegt dat ik een stoornis moet hebben krijgt +1 terwijl mijn reacties allebei op -1 staan. Lijkt sterk op fanboys.
Daar heb ik even actie ondernomen.AlphaRomeo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:47:
[...]
Je bedoelt deze reactie: theduke1989 in 'nieuws: Square Enix brengt Forspoken in het voorjaar van 2022... en die mag van mij inderdaad naar - 2.
Geen +3, een 0 lijkt me zat.
S0epkip in 'reviews: T-Mobile krijgt andere eigenaars - Wat gaat dat betekenen?'
S0epkip in 'reviews: T-Mobile krijgt andere eigenaars - Wat gaat dat betekenen?'
WTF? Die 11 +3 gevers mogen idd wel eens bekeken worden 
Een 0 is idd het maximale ja...

Een 0 is idd het maximale ja...
Virussen? Scan ze hier!
Deveon in 'video: Technisch vernuft van de Tesla Model Y - Betere Model 3 met...
Dit lijkt me geen +3, eerder 0
Dit lijkt me geen +3, eerder 0
28x +3 lijkt me idd wat overdreven. Een +1 kan evt nog wel, maar alles hoger dan dat is idd meningmodding pur sang.
dylan111111 in 'video: Technisch vernuft van de Tesla Model Y - Betere Model ...
Dit lijkt me ook geen +2 of zelfs +3 (!) waard, maar op zijn hoogst een 0 of -1.
dylan111111 in 'video: Technisch vernuft van de Tesla Model Y - Betere Model ...
Dit lijkt me ook geen +2 of zelfs +3 (!) waard, maar op zijn hoogst een 0 of -1.
[ Voor 65% gewijzigd door wildhagen op 11-09-2021 14:57 ]
Virussen? Scan ze hier!
MMaster23 in 'nieuws: Google Files kan op Pixels backed-up media na 60 dagen ...
Helemaal eens met de stelling, maar dat is toch gewoon een keiharde 0, en absoluut geen +3?
Helemaal eens met de stelling, maar dat is toch gewoon een keiharde 0, en absoluut geen +3?
Jep, is een 0, want GR-materiaal. En dat krijgt dan 6x +3Oon schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:41:
MMaster23 in 'nieuws: Google Files kan op Pixels backed-up media na 60 dagen ...

Virussen? Scan ze hier!
Deveon in 'video: Technisch vernuft van de Tesla Model Y - Betere Model 3 met...
Ik mis hier de onderbouwing waarom de poster vindt dat het artikel wel op Tweakers zou passen. Ik vind het daarom geen informatieve post. Ik zou zelfs een 0 verdedigbaar vinden. Maar een +1 lijkt mij een prima score voor deze reactie.
Ik mis hier de onderbouwing waarom de poster vindt dat het artikel wel op Tweakers zou passen. Ik vind het daarom geen informatieve post. Ik zou zelfs een 0 verdedigbaar vinden. Maar een +1 lijkt mij een prima score voor deze reactie.
Discussie over de vorm, kwaliteit of inhoud van een artikel hoort niet op de frontpage maar kan op het forum in Geachte Redactie gevoerd worden.CH4OS schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:16:
De reactie gaat verder niet inhoudelijk in op het onderwerp van het artikel, daarom is off-topic wat mij betreft de juiste moderatie.
Geen idee waarom dit op +2 staat, en mijn reactie op 0.
monojack in 'nieuws: Insomniac werkt aan Spider-Man 2 en Wolverine voor PlayS...
monojack in 'nieuws: Insomniac werkt aan Spider-Man 2 en Wolverine voor PlayS...
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Het lijkt me onredelijk dat als iemand klaagt dat facebook er mee weg zou komen de kritiek op de argumentatie dan naar irrelevant en offtopic gaat.
BestevaerNL in 'nieuws: NYT: Facebook gaf onvolledige gegevens aan onderzoeke...
BestevaerNL in 'nieuws: NYT: Facebook gaf onvolledige gegevens aan onderzoeke...
En weer in die draad lijkt kritisch zijn op wat van onderzoekers verwacht mag worden als de stelling van een tweaker is dat facebook het opzettelijke gedaan zou hebben. Dit draadje lijkt wat meningmodders te hebben die -1 en 0 geven.
kodak in 'nieuws: NYT: Facebook gaf onvolledige gegevens aan onderzoekers van...
kodak in 'nieuws: NYT: Facebook gaf onvolledige gegevens aan onderzoekers van...
Het is niet de meest interessante discussie voor de lezer, dus een 0 is ook niet zo heel raar. Maar de draad staat nu gewoon op +1.kodak schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:50:
En weer in die draad lijkt kritisch zijn op wat van onderzoekers verwacht mag worden als de stelling van een tweaker is dat facebook het opzettelijke gedaan zou hebben. Dit draadje lijkt wat meningmodders te hebben die -1 en 0 geven.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dat is geen verklaring dat kritiek om opzet te voorkomen -1 en 0 kreeg, terwijl daar op reageren met onjuiste conclusies wel +1 kreeg. Kennelijk was het dan selectief niet interessant.Cloud schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:14:
[...]
Het is niet de meest interessante discussie voor de lezer, dus een 0 is ook niet zo heel raar.
Niet helemaal voor hier, maar een apart topic hiervoor vind ik ook zoiets. Het gaat om deze reactie: thibaultvdb in 'nieuws: Amerikaanse rechter: Apple moet externe links voor be... dit lijkt te suggereren dat illegaal downloaden een alternatief is voor legale streamingdiensten. Dit is redelijk indirect (noemt alleen de tools ervoor), maar lijkt me niet helemaal de bedoeling. Specifiek:
Radarr/Sonarr/Lidarr ipv Netflix/Spotify
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2021 10:35 ]
Ik denk dat de score jouw gevoel bij die reactie wel illustreertCH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:04:
Niet helemaal voor hier, maar een apart topic hiervoor vind ik ook zoiets. Het gaat om deze reactie: thibaultvdb in 'nieuws: Amerikaanse rechter: Apple moet externe links voor be... dit lijkt te suggereren dat illegaal downloaden een alternatief is voor legale streamingdiensten. Dit is redelijk indirect (noemt alleen de tools ervoor), maar lijkt me niet helemaal de bedoeling. Specifiek:
[...]
Deze staat nu goed.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Het ging mij niet eens zozeer om de score, maar meer, of het iets is wat mag en kan op de FP op deze manier, volgens mij is er ook niet echt een topic voor om dit soort berichten te rapporteren. Ik weet dat de berichten op de FP tegenwoordig ook een rapporteer knop kennen, maar in deze case leek het mij handiger om eerst even te kijken of het inderdaad wel een ding is. Dan weet ik dat zelf voor een volgende keer ook.Cloud schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:51:
Ik denk dat de score jouw gevoel bij die reactie wel illustreertHet is natuurlijk een onterechte vergelijking, maar wat mij betreft niet per se reden voor meer actie dan dit. We hoeven niet zover te gaan als het bestaan van die tools te ontkennen en ik zie dit niet echt als mensen overhalen tot het gebruik ervan.
Dit zijn toch gewoon prima inhoudelijke +1 reacties?
jdh009 in 'nieuws: T-Mobile biedt Datavrije Muziek niet meer aan en vergroot ...
jdh009 in 'nieuws: T-Mobile biedt Datavrije Muziek niet meer aan en vergroot ...
[ Voor 30% gewijzigd door jdh009 op 13-09-2021 15:20 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
TheVivaldi in 'nieuws: Nintendo verlaagt adviesprijs Switch van 330 naar 300 ...
Wat er ongewenst is aan mijn reactie is me niet helemaal duidelijk.
Mij ook niet. Vreemde moderatie inderdaad, maar nu staat je reactie wel gewoon goed.TheVivaldi schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:32:
TheVivaldi in 'nieuws: Nintendo verlaagt adviesprijs Switch van 330 naar 300 ...
Dus als je kritiek hebt dat de ICCL een wel erg eenzijdige manier de schuld bij anderen legt en niet in gaat op de verantwoordelijkheid daarin van de toezicht zelf dan is het kennelijk prima om dat weg te modereren naar 12x 0? Uitde reacties blijkt dat een tweaker me lukraak beschuldigt van iets niet betrekken terwijl de ICCL dat niet doet. De andere reactie lijkt te doen alsof het onderwerp niet duidelijk is als je toch wel mag aannemen dat we op nieuws reageren en niet op wat anders.
kodak in 'nieuws: Iers rapport: slechts 2 procent van GDPR-zaken tegen Big Te...
kodak in 'nieuws: Iers rapport: slechts 2 procent van GDPR-zaken tegen Big Te...
+1 van mij. Ps. Jij zou moeten weten dat klagen over je moderaties niet in de post hoort.kodak schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:12:
Dus als je kritiek hebt dat de ICCL een wel erg eenzijdige manier de schuld bij anderen legt en niet in gaat op de verantwoordelijkheid daarin van de toezicht zelf dan is het kennelijk prima om dat weg te modereren naar 12x 0? Uitde reacties blijkt dat een tweaker me lukraak beschuldigt van iets niet betrekken terwijl de ICCL dat niet doet. De andere reactie lijkt te doen alsof het onderwerp niet duidelijk is als je toch wel mag aannemen dat we op nieuws reageren en niet op wat anders.
Ik probeerde opzettelijk eerst te vragen waarom men het op offtopic/irrelevant modereerde, juist omdat ik al inhoudelijk reageerde.AlphaRomeo schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:27:
[...]
+1 van mij. Ps. Jij zou moeten weten dat klagen over je moderaties niet in de post hoort.
En de volgende die men kennelijk klakkeloos naar 0 aan het modereren is in die draad. Het heeft zo bijna geen zin meer om te discussieren als je kritiek hebt, sommige tweakers modereren het kennelijk liever weg. De lol gaat er zo wel behoorlijk vanaf, wat kennelijk de bedoeling is.
Dit lijkt mij geen +3:
lilmonkey in 'nieuws: Steve Wozniak start ruimtevaartbedrijf Privateer Space'
lilmonkey in 'nieuws: Steve Wozniak start ruimtevaartbedrijf Privateer Space'
Retrospect in 'nieuws: Sony brengt PS5-update voor ssd-uitbreiding en 3D Audi... lijkt mij een 0. Het antwoord staat letterlijk in de tekst van het nieuwsitem.
Ik snap niet helemaal waarom mijn reactie 'off topic' gemodereerd wordt? Ik reageer gewoon op het topic:
https://tweakers.net/nieu...ction=16575532#r_16575532
Als ik dat zo lees is het een reactie die niet heel veel inhoudelijke relevantie heeft, zie ook de persoon die op jou reageert. Waarom zou het volgens jou wel een +1 moeten krijgen?Sjaaksken schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:41:
Ik snap niet helemaal waarom mijn reactie 'off topic' gemodereerd wordt? Ik reageer gewoon op het topic:
Deze reactie lijkt me geen +1. Een mening geven zonder duidelijke motivatie of onderbouwing. En dan 40+ tweakers die dat +1 en zelfs hoger modereren. Dat komt neer op meningmodden.
Robby517 in 'nieuws: Kabinet zegt niet of Nederlandse instellingen Pegasus-sp...
Robby517 in 'nieuws: Kabinet zegt niet of Nederlandse instellingen Pegasus-sp...
Er lijkt iemand heel enthousiast met -1’s te strooien in het iPhone topic. Lijkt me niet de bedoeling. Enkele voorbeelden, maar er zijn er nog veel meer.
kodak in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 13-telefoons met standaard 128GB a...
HansMean in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 13-telefoons met standaard 128G...
Naafkap in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 13-telefoons met standaard 128GB...
Van der Berg in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 13-telefoons met standaard ...
kodak in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 13-telefoons met standaard 128GB a...
HansMean in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 13-telefoons met standaard 128G...
Naafkap in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 13-telefoons met standaard 128GB...
Van der Berg in 'nieuws: Apple presenteert iPhone 13-telefoons met standaard ...
Nagenoeg alle reacties... 
Dat gaat niet nog een keer gebeuren.

Dat gaat niet nog een keer gebeuren.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Corodix in 'nieuws: Nederlandse CoronaCheck-app is 'ongeveer' tien miljoen ke... (is eigenlijk +1)
junjur in 'nieuws: Nederlandse CoronaCheck-app is 'ongeveer' tien miljoen kee... (lijkt mij meer een 0)
Beide reacties krijgen +2, maar geven statistische feiten, dan zou ik op zijn minst een bron erbij verwachten, die beide reacties ontberen. Verder dan een +1 en 0 (omdat die wel heel kort is) kom ik niet.
junjur in 'nieuws: Nederlandse CoronaCheck-app is 'ongeveer' tien miljoen kee... (lijkt mij meer een 0)
Beide reacties krijgen +2, maar geven statistische feiten, dan zou ik op zijn minst een bron erbij verwachten, die beide reacties ontberen. Verder dan een +1 en 0 (omdat die wel heel kort is) kom ik niet.
@Juggernaut1987 ik tag je hier maar even omdat je behoorlijk verkeerd aan het reageren bent op de frontpage. De reden dat jouw post (Juggernaut1987 in 'nieuws: Nederlandse CoronaCheck-app is 'ongeveer' tien mil...) -1 krijgt is omdat dat geneuzel niet op de FP hoort maar in dit topic. Niet omdat we het niet met je eens zijn.
In de nieuwsartikel Nederlandse CoronaCheck-app is 'ongeveer' tien miljoen keer gedownload is duidelijk een grote meute mensen die de moderatiesysteem misbruikt voor eigen gewin.
Bijv. OddesE word gewoon standaard met -1 beoordeelt. Als je oude argumenten gebruikt die totaal niet meer relevant zijn krijg je een +2. Is hier werkelijk niemand die hier ingrijpt zonder dat ik dit hier moet melden? Of vinden de moderators dit wel allemaal best want het sluit aan op hun eigen mening? Raar
Bijv. OddesE word gewoon standaard met -1 beoordeelt. Als je oude argumenten gebruikt die totaal niet meer relevant zijn krijg je een +2. Is hier werkelijk niemand die hier ingrijpt zonder dat ik dit hier moet melden? Of vinden de moderators dit wel allemaal best want het sluit aan op hun eigen mening? Raar
Foutieve informatie, termen als 'repressie', drogredeneringen om vaccinatie te ontmoedigen en het ontkennen van het bestaan van coronapatienten in het ziekenhuis en op de IC horen wat mij betreft inderdaad op -1. Dat is niet het misbruiken van het moderatiesysteem, maar het verbergen van onjuiste informatie. Zie ook de reacties op zijn posts die voor een deel wel onderbouwd zijn.Brulaapjes schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:01:
In de nieuwsartikel Nederlandse CoronaCheck-app is 'ongeveer' tien miljoen keer gedownload is duidelijk een grote meute mensen die de moderatiesysteem misbruikt voor eigen gewin.
Foutieve informatie? Gast.... hoe vaak geven ministers wel geen foute informatie? Ik kan je letterlijk doodgooien hoe vaak dit gebeurd! De hele set nieuwe maatregelen die 25 september ingaan is gebaseerd op foute informatie. De reden waarom jij dit dus -1 vind is duidelijk dat jij bevooroordeeld bent en totaal niet onafhankelijk kan beoordelen of dit correct is of niet.AlphaRomeo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:09:
[...]
Foutieve informatie, termen als 'repressie', drogredeneringen om vaccinatie te ontmoedigen en het ontkennen van het bestaan van coronapatienten in het ziekenhuis en op de IC horen wat mij betreft inderdaad op -1. Dat is niet het misbruiken van het moderatiesysteem, maar het verbergen van onjuiste informatie. Zie ook de reacties op zijn posts die voor een deel wel onderbouwd zijn.
De hele reacties system is toch om in discussie te gaan? Met je -1 ga je niet in discussie, je snoert iemand de mond (want -1 word standaard onzichtbaar gemaakt op Tweakers) omdat je de mening niet bevalt. In andere woorden, je pleegt gewoon censuur
Ik snap dat iedereen genoeg heeft van alle maatregelen.... maar wat er nu gebeurt is verrot
@Brulaapjes rustig aan
Ik zie geen 'verrotte' dingen gebeuren hoor.
@AlphaRomeo heeft een punt; nu nog aan komen met redeneringen om men maar van vaccinatie weg te houden, of één van de andere voorbeelden die hij geeft, is inderdaad ongewenst. In het ergste geval is het gewoon pure onzin en dan onzin die potentieel schadelijk is als er mensen zijn die er onverhoopt ook nog waarheid in zien. Ja het reactiesysteem is er zeker voor discussie; maar niet echt voor medisch inhoudelijke discussies waar lezers gevolgen aan zouden kunnen verbinden.
In dit subforum loopt nog een discussie over hetzelfde onderwerp, waar ook het e.e.a. uitgelegd wordt maar dan vooral vanuit het perspectief van crew.
Je gebruikt daarnaast het woord censuur in combinatie met het -1 niveau. Het -1 niveau is standaard onzichtbaar maar iedereen kan alsnog de reactie openklappen. Je kunt het in je instellingen zelfs permanent zichtbaar als je dat wenst. Daarmee kán het geen censuur zijn. Ik snap dat het klinkt als een leuke term om mee te strooien maar het doet afbreuk aan elke argumentatie als het onjuist gebruikt wordt.
@AlphaRomeo heeft een punt; nu nog aan komen met redeneringen om men maar van vaccinatie weg te houden, of één van de andere voorbeelden die hij geeft, is inderdaad ongewenst. In het ergste geval is het gewoon pure onzin en dan onzin die potentieel schadelijk is als er mensen zijn die er onverhoopt ook nog waarheid in zien. Ja het reactiesysteem is er zeker voor discussie; maar niet echt voor medisch inhoudelijke discussies waar lezers gevolgen aan zouden kunnen verbinden.
In dit subforum loopt nog een discussie over hetzelfde onderwerp, waar ook het e.e.a. uitgelegd wordt maar dan vooral vanuit het perspectief van crew.
Je gebruikt daarnaast het woord censuur in combinatie met het -1 niveau. Het -1 niveau is standaard onzichtbaar maar iedereen kan alsnog de reactie openklappen. Je kunt het in je instellingen zelfs permanent zichtbaar als je dat wenst. Daarmee kán het geen censuur zijn. Ik snap dat het klinkt als een leuke term om mee te strooien maar het doet afbreuk aan elke argumentatie als het onjuist gebruikt wordt.
himlims_ in 'nieuws: Anonymous-hackers claimen diefstal van klantgegevens oms...
Volgens mij zeker niet offtopic of ongewenst. @himlims_ lijkt hier simpelweg aan te kaarten dat de hackers EPIK hebben gehackt vanwege de zaken die zij hosten. Onhandig geformuleerd, maar ik zie de -1 niet.
Volgens mij zeker niet offtopic of ongewenst. @himlims_ lijkt hier simpelweg aan te kaarten dat de hackers EPIK hebben gehackt vanwege de zaken die zij hosten. Onhandig geformuleerd, maar ik zie de -1 niet.
Jij hoeft mij niet te vertellen om rustig aan te doen...Cloud schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:08:
@Brulaapjes rustig aanIk zie geen 'verrotte' dingen gebeuren hoor.
Je gebruikt daarnaast het woord censuur in combinatie met het -1 niveau. Het -1 niveau is standaard onzichtbaar MAAR iedereen kan alsnog de reactie openklappen. Je kunt het in je instellingen zelfs permanent zichtbaar als je dat wenst. Daarmee kán het geen censuur zijn. Ik snap dat het klinkt als een leuke term om mee te strooien maar het doet afbreuk aan elke argumentatie als het onjuist gebruikt wordt.
Zoals ik al zei, onze ministers zeggen ook een hoop onzin. Zie jij dat ook als potentieel schadelijk of geloof je er dan in? En met een vaccinatiegraad van 85% in Nederland hoef je niet bang te zijn voor schadelijke gevolgen van onzin. Maar goed, we bespreken nu expliciet 1 gebruiker. Maar ik constateer dat er op grote schaal misbruik word gemaakt. Zelf heb ik ook een reactie gegeven en dit word ook beloond met een -1. Ik zie veel meer reacties die onterecht een -1 krijgen....
Leuk dat gemaar van een moderator. Of dit censuur is blijft een verschil van mening, ik zie niet de goeie intenties als Tweakers.net besluit standaard de -1 berichten te verbergen. Dat je de reactie kan openklappen is een extra hindernis (een ontmoediging), dat je dat permanent zichtbaar kan maken is ook een extra hindernis. Waarom is niet de norm om alle reacties zichtbaar te houden? Wie bepaald dat alle -1 reacties slecht is en daarom verborgen moet worden en waarom is dat de norm? Censuur komt in verschillende vormen en maten, dat Tweakers hier een obstakel neerzet zie ik tegenwoordig als censuur. Of is ordinair pesten een beter woord?
lucade2210 in 'nieuws: Nederlandse CoronaCheck-app is 'ongeveer' tien miljoen...
Mij lijkt dat op deze manier met mensen om gaan nooit de bedoeling kan zijn.
En ik sluit me aan bij @Brulaapjes Alles wat als positief/vaccinatie wordt gezien krijgt een +1 of hoger. Maar zodra je er tegen bent (zelfs zonder fouten feiten, maar puur je mening uit) krijg je -1. Dat is gewoon te ziek voor woorden.
Hierboven dan ook een reactie gelinkt die sowieso niet door de beugel kan.
En ik sluit me aan bij @Brulaapjes Alles wat als positief/vaccinatie wordt gezien krijgt een +1 of hoger. Maar zodra je er tegen bent (zelfs zonder fouten feiten, maar puur je mening uit) krijg je -1. Dat is gewoon te ziek voor woorden.
Hierboven dan ook een reactie gelinkt die sowieso niet door de beugel kan.
[ Voor 28% gewijzigd door Kevinp op 15-09-2021 14:29 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ik moest dat wel, want je toon hier in dit topic stond me niet aan. En dan ga ik op mijn strepen staan. Maar dat is gezien de rest van je reactie blijkbaar niet overgekomen.Brulaapjes schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:47:
[...]
Jij hoeft mij niet te vertellen om rustig aan te doen...
Sorry als ik het deed overkomen alsof ik hier alsof een discussie wilde hebben over wie er al dan niet foutieve informatie verspreid. Dit topic is daar niet de plaats voor en ik ben er ook niet in geïnteresseerd.[...]
Ik heb je uitgelegd waar de scores vandaan komen en wat de redenatie daarachter is. Daarom reageerde ik. Als je uitgebreid wil discussiëren over wie er hoeveel foute informatie naar buiten brengt, dan zou ik je aanraden een (zeer sterk onderbouwd) topic in het Corona themaforum te openen.
Lees de Dikke van Dale of de Wikipedia pagina over censuur eerst eens. Er is een prima definitie voor, die je misschien eerst nog kunt doorlezen voordat je de term nog eens gebruikt.Of dit censuur is blijft een verschil van mening, ik zie niet de goeie intenties als Tweakers.net besluit standaard de -1 berichten te verbergen.
Voor de rest is deze discussie afgelopen. Hoe je je hier opstelt, daar kan ik kort over zijn: dat past hier niet. Ik waarschuw niet nog een keer.
Inderdaad, wat voor een onzin de ander ook plaatst, zo'n reactie is altijd ongewenst.Kevinp schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:26:
lucade2210 in 'nieuws: Nederlandse CoronaCheck-app is 'ongeveer' tien miljoen...
Er wordt zeker veel op mening gemodereerd ja, want er heersen nogal wat onderbuikgevoelens. Als je voorbeelden hebt van goede reacties met puur meningen zonder onjuiste informatie, die op -1 staan; dan zien we ze graag. Daar is dit topic voor.Kevinp schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:26:
[...]
Correct.Hierboven dan ook een reactie gelinkt die sowieso niet door de beugel kan.
thomas_n in 'nieuws: Microsoft-accounts hoeven geen gekoppeld wachtwoord meer...
Off-topic? Ja, misschien wel. 10x -1 vind ik wel erg streng.
Edit: idem mijn eerdere reactie daar.
Off-topic? Ja, misschien wel. 10x -1 vind ik wel erg streng.
Edit: idem mijn eerdere reactie daar.
[ Voor 5% gewijzigd door thomas_n op 15-09-2021 18:27 ]
Omdat '0' voor OFF topic staat. Het is niet omdat ik geen hele review geschreven heb dat het offtopic is?RoD schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:44:
[...]
Als ik dat zo lees is het een reactie die niet heel veel inhoudelijke relevantie heeft, zie ook de persoon die op jou reageert. Waarom zou het volgens jou wel een +1 moeten krijgen?
Lees even de ModFAQ door over de 0-scoreSjaaksken schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:49:
[...]
Omdat '0' voor OFF topic staat. Het is niet omdat ik geen hele review geschreven heb dat het offtopic is?
Dan zijn bijna alle korte posts een '0' waard? Vind ik vreemd. Plus de reactie is wel degelijk on-topic. Er wordt ook inhoudelijk op gereageerd dus snap het nog steeds niet, ondanks dat ik de ModFAQ goed ken... Heb ook zeer weinig reacties die off-topic zijn dus daar let ik ook op.
Additioneel vind ik het categoriseren van de mening iemand die wel degelijk jarenlang met WCG gewerkt heeft en zich vragen stelt over de manier waarop IBM de stekker eruit trekt (of overhevelt, noem het zoals je wil) als 'irrelevant' niet echt getuigen van veel klasse.
Nee, lengte maakt niet uit voor de score. Overigens vind ik dat je reactie best op +1 mag hoor, alleen vind ik een 0 ook niet fout.Sjaaksken schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:55:
[...]
Dan zijn bijna alle korte posts een '0' waard? Vind ik vreemd. Plus de reactie is wel degelijk on-topic. Er wordt ook inhoudelijk op gereageerd dus snap het nog steeds niet, ondanks dat ik de ModFAQ goed ken... Heb ook zeer weinig reacties die off-topic zijn dus daar let ik ook op.
Bob Popcorn in 'nieuws: SpaceX lanceert eerste volledig private ruimtemissie met vie...
Lijkt me niet meer dan -1. De vraag op het eind is om enigszins ontopic over te komen, maar in de discussie die vervolgens ontstaat (o.a. met mij over de verspilling) wordt vervolgens niet ingegaan op de (vraag om) onderbouwing en eerder een slachtofferrol gezocht om niet verder te hoeven onderbouwen. Lijkt me niet dat zoiets op 0 dan kan uitkomen, terwijl het doel duidelijk iets anders is.
Lijkt me niet meer dan -1. De vraag op het eind is om enigszins ontopic over te komen, maar in de discussie die vervolgens ontstaat (o.a. met mij over de verspilling) wordt vervolgens niet ingegaan op de (vraag om) onderbouwing en eerder een slachtofferrol gezocht om niet verder te hoeven onderbouwen. Lijkt me niet dat zoiets op 0 dan kan uitkomen, terwijl het doel duidelijk iets anders is.
Voor het aanvallende op de man karakter mag hier wat mij betreft wel een punt af; Verwijderd in 'nieuws: Microsoft-accounts hoeven geen gekoppeld wachtwoord meer t...
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft-accounts hoeven geen gekoppeld wachtwoord meer ... geeft een interessant punt maar krijgt veelvuldig 0. Wat mij betreft een +2 of +1
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft-accounts hoeven geen gekoppeld wachtwoord meer ... geeft een interessant punt maar krijgt veelvuldig 0. Wat mij betreft een +2 of +1
[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 16-09-2021 13:19 ]
Nu snap ik best dat men modereert met een 'mee eens' gedachte maar dat maakt dit bericht niet magisch +2:
CH4OS in 'nieuws: Microsoft krijgt toestemming voor bouw datacenter Middenmee... of deze zelfs +3:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft krijgt toestemming voor bouw datacenter Middenm...
Omdat de laatste ook nog eens een reactie op mij is, kan ik het ook niet modereren.
EDIT:
Ook CH4OS in 'nieuws: Microsoft krijgt toestemming voor bouw datacenter Middenmee... lijkt mij intussen geen +2 meer, maar dat laat ik even aan jullie.
CH4OS in 'nieuws: Microsoft krijgt toestemming voor bouw datacenter Middenmee... of deze zelfs +3:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft krijgt toestemming voor bouw datacenter Middenm...
Omdat de laatste ook nog eens een reactie op mij is, kan ik het ook niet modereren.
EDIT:
Ook CH4OS in 'nieuws: Microsoft krijgt toestemming voor bouw datacenter Middenmee... lijkt mij intussen geen +2 meer, maar dat laat ik even aan jullie.
[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 16-09-2021 18:16 ]
Technomania in 'downloads: Windows 11 Insider Preview 22458 (dev)'
Mag ik vragen wat hier ongewenst aan is?
Mag ik vragen wat hier ongewenst aan is?
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
CH4OS in 'nieuws: Android-toestellen vanaf versie 6.0 resetten straks permiss...
Wat is er offtopic hier aan?
LIjkt me een behoorlijk ontopic vraag die ik stel?
Wat is er offtopic hier aan?
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2