Ik kan ook met beide scores leven hoor, ik had zelf de reactie van Olaf nog niet gemodereerd

Echter snap ik de initiële +2 wel gewoon.
Maar om toch nog even op jouw reactie in te gaan. Z'n post bestaat uit drie delen (eigenlijk ook 3 zinnen).
[list]
• Zin 1: NBIP doet het niet uit de doeken, maar het zou door WIV 2017 komen >> m.i. is alles wat hierna komt een aanname als dit niet met een bron bevestigd wordt.
Een aanname is niet per se slecht toch? Het is ook wel heel toevallig dat het jaar nadat de wet in werking treedt, er zo'n toename is. Waar zou het anders aan liggen? Want je biedt geen alternatieve oorzaak. Ook een aanname kan best informatief zijn. Olaf denkt dat het er vrijwel zeker aan ligt maar stelt ook dat er geen melding over gemaakt wordt. Hij houdt onzekerheid.
• Zin 2: NBIP verzorgt CIOT aansluiting >> incorrect / te kort door de bocht
Ik denk dat je probleem het woord 'de' is in plaats van 'een', waardoor je het zou kunnen lezen alsof het NIBP de enige aansluiting realiseert. Daar kan ik op zich inkomen en in dat opzicht is jouw reactie een mooie aanvulling dan

• Zin 3: Er staat iets in het jaarverslag >> in het jaarverslag staat dat ze een pilot in 2017 draaiden en het in 2018 opengesteld werd, maar 2018 heeft totaal geen verhoging in taps.
[/list]
Nogmaals: hij stelt niet dat dat de reden voor de toename is want ze schrijven er immers niets over (zegt hij zelf). Wel hebben ze er voorbereidingen voor getroffen en de bron voor dat feit komt uit het jaarverslag. Dat is letterlijk alles wat zijn derde zin behelst.
Hoe dan ook, de score staat op +1 en dat is denk ik prima, zeker met jouw aanvulling. Maar ik zou termen als insinuerend in het vervolg een beetje vermijden, aangezien daar een mate van opzet vanuit gaat. De enige echte 'fout' is de woordkeuze in de 2e zin