TheVivaldi schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:28:
[...]
Niet alleen gaan je berichten niet zozeer over het artikel en zijn ze dus offtopic, in reactie 1 en 3 doe je ook nog zéér controversiële uitspraken tegen het gevaarlijke aan, die hier absoluut niet gewenst zijn. M.i. sta je met -1 dus prima zo.
Allereerst bedankt voor uw reactie. Ik vind uw onderbouwing wat summier en wil graag beter uiteenzetten waarom.
Ik geef mijn stevige, eerlijke mening en die is weliswaar wat kernachtig, maar daarmee niet flame-bait of troll, noch off-topic. U noemt mijn mening gevaarlijk en ik ben het tegenovergestelde van mening: Nazi's herbergen is gevaarlijk en we moeten alles op alles zetten om hun intolerantie tegen te gaan. Dat is voor u wellicht controversieel, voor mij is het een zeer logisch gevolg van de paradox van Karl Popper (die ik later dus ook aanhaal) en mijn opvoeding door een dochter van twee verzetsstrijders. Mijn opa is gevangengenomen door de nazi's omdat hij Joden hielp, mijn oma zijn gruwelen overkomen waar ik u niet mee zal lastig vallen.
Nogmaals: Het gevaar zit hem voor mij dus in het tolereren van intolerantie en ik snap dat dat een paradox is. Is dat echt een -1? Controverse op zich is niet iets wat de moderatiefaq als -1 bestempeld, in tegendeel:
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1
Daarnaast: De titel van het artikel stelt dat het bedrijf omstreden is. Is daarmee het artikel ook een -1 waard bijvoorbeeld? Je mag verwachten dat als het artikel gaat over een controversieel bedrijf een discussie niet vrij is van controverse.
Los van controverse:
Ik laat iedereen in hun waarde en kan filosofisch mijn stelling onderbouwen. Ik startte een prima, open discussie, waarin ieders mening telde zonder gevloek en getier (hoewel
deze opmerking op het randje is van wat een beschaafde discussie waardig is, wel terecht als on topic gemarkeerd wat mij betreft, hoewel dat volgens uw definitie van on-topic dus ook onterecht is).