Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 197 Laatste
Acties:

• Rageplay
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-08 04:12
Hi, eerste keer hier.
Ik heb een inhoudelijke en fatsoenlijke comment geplaatst:

Rageplay in 'nieuws: YouTube gaat video's met desinformatie over vaccins verw...

Is dit echt een -1?
Los van of je het er mee eens bent, dit is geen flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rageplay schreef op donderdag 30 september 2021 @ 01:29:
Hi, eerste keer hier.
Ik heb een inhoudelijke en fatsoenlijke comment geplaatst:

Rageplay in 'nieuws: YouTube gaat video's met desinformatie over vaccins verw...

Is dit echt een -1?
Los van of je het er mee eens bent, dit is geen flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker.
Het is de inmiddels 100.000x herhaalde discussie over 'is corona toch een beetje hetzelfde als de griep?' en een poging om die vergelijking toch weer op een bepaalde manier goed te praten. Inclusief doen alsof de gevolgen van het ondergaan van de ziekte ook nog eens vergelijkbaar zijn (nee, dat zijn ze niet). De reactie van rickboy333 op jouw reactie, geeft een uitstekende reden waarom de vergelijking op sterftecijfer helemaal geen hout snijdt. Ook die argumentatie moet elke keer weer herhaald worden.

Je kunt nog zo je best doen om dat heel netjes, vriendelijk en beargumenteerd te doen maar uiteindelijk loop je nog steeds corona te bagatelliseren en men heeft daar echt genoeg van. Niemand is nog geïnteresseerd in de 'corona is maar een griepje' reacties. En ook al is dat misschien niet letterlijk wat je zegt, dat is wel degelijk wat mensen er in lezen.

Dit is geen uitnodiging om hier dan die discussie verder te voeren, ik geef je puur de reden waarom je reactie een -1 gekregen heeft.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Rageplay
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-08 04:12
Cloud schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:59:
[...]

Het is de inmiddels 100.000x herhaalde discussie over 'is corona toch een beetje hetzelfde als de griep?' en een poging om die vergelijking toch weer op een bepaalde manier goed te praten. Inclusief doen alsof de gevolgen van het ondergaan van de ziekte ook nog eens vergelijkbaar zijn (nee, dat zijn ze niet). De reactie van rickboy333 op jouw reactie, geeft een uitstekende reden waarom de vergelijking op sterftecijfer helemaal geen hout snijdt. Ook die argumentatie moet elke keer weer herhaald worden.

Je kunt nog zo je best doen om dat heel netjes, vriendelijk en beargumenteerd te doen maar uiteindelijk loop je nog steeds corona te bagatelliseren en men heeft daar echt genoeg van. Niemand is nog geïnteresseerd in de 'corona is maar een griepje' reacties. En ook al is dat misschien niet letterlijk wat je zegt, dat is wel degelijk wat mensen er in lezen.

Dit is geen uitnodiging om hier dan die discussie verder te voeren, ik geef je puur de reden waarom je reactie een -1 gekregen heeft.
Die snap ik helemaal, maar dan zou ik het eerder een 0-reactie vinden, niet een -1.
Ik zal niet op de inhoud ingaan (zoals je in het klein aangeeft), maar bagatalliseren is meestal niet (echt) beargumenteert. Enfin, ik leg me er bij neer, ook al blijf ik het onterecht vinden.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

broes_willems in 'nieuws: YouTube gaat video's met desinformatie over vaccins...

Verwijzing naar antivax website krijgt hier een +2.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rageplay schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:15:
[...]
Die snap ik helemaal, maar dan zou ik het eerder een 0-reactie vinden, niet een -1.
Ik zal niet op de inhoud ingaan (zoals je in het klein aangeeft), maar bagatalliseren is meestal niet (echt) beargumenteert. Enfin, ik leg me er bij neer, ook al blijf ik het onterecht vinden.
Als het niet om corona zou gaan, dan was dat denk ik ook wel zo geweest :) De discussies rondom corona hebben echter ook een medisch component en dan ligt het allemaal wat ingewikkelder. Daar gaat het artikel eigenlijk ook over.

Laat ik het zo zeggen: in je huidige reacties probeer je alleen een (niet zo gewenste) discussie op te starten. Je staat wel open voor discussie. Had je het echter heel stellig gebracht "corona is net zo dodelijk als de griep" of iets anders in die hoek, dan zou ik het waarschijnlijk verwijderd hebben.

Ook de moderaties en het modereerwerk door crew, moeten helaas wat anders in dit soort discussies.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Trixh in 'nieuws: Microsoft toont nieuwe Windows 11-mediaspeler'
biteMark in 'nieuws: Microsoft toont nieuwe Windows 11-mediaspeler'

Hoewel ik het niet persé oneens ben met hun mening zijn deze toch gewoon off-topic? +1 zou ik ergens nog wel kunnen begrijpen, maar +2 slaat gewoon nergens op

Edit: Deze ook
Frame164 in 'nieuws: Microsoft toont nieuwe Windows 11-mediaspeler'

Lekker aan het meningmodden omdat ze het artikel niks vinden

[ Voor 20% gewijzigd door Oon op 30-09-2021 14:45 ]

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Simon Weel in 'nieuws: Microsoft toont nieuwe Windows 11-mediaspeler'

Hij zou best even mogen uitleggen waarom hij dat vindt, maar daarom is zijn reactie nog geen -1 waard.

• hottestbrain
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 12:33
Ik vind de -1 op meerdere posts van mij niet geheel terecht alhier. Ik ga in op de comments van de posters en het is geen flamebait of trolling. Het is een ongezouten mening, dat wel.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:39

Santford

FP PowerMod
Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59

kodak

FP ProMod
Dit soort reacties van instemmen en overdreven klagen zonder bewijs lijkt me geen 25x +1, eerder irrelevant of ongewenst.
Wolfos in 'nieuws: KvK gaat per 1 januari woonadressen afschermen van zzp'ers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: KvK gaat per 1 januari woonadressen afschermen van... krijgt veelvuldig +3 en staat netto op +2 maar met het taalgebruik kom ik niet verder dan -1 tot max 0 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Exirion in 'nieuws: KvK gaat per 1 januari woonadressen afschermen van zzp'er... lijkt mij ook geen +2 of +1. Er wordt slecht gemod bij dit onderwerp. Daar zal ik straks eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Travelan in 'nieuws: T-Mobile Thuis sluit smtp-poort 25 voor uitgaande mail p...

Weet niet echt waar hij over praat. Toch krijgt dit vermoedelijk een +1 doordat er wat populaire zaken geroepen worden. Bottomline slaat het nergens op wat er geroepen wordt, dit is dus een irrelevant bericht en hoort dus op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Blokker_1999 in 'nieuws: Microsoft geeft Office 2021 samenwerkfuncties uit Of...

Fijn dat hij het even heeft getest, maar het is niet zó'n belangrijk iets dat het +2, laat staan +3, verdient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Travelan in 'nieuws: T-Mobile Thuis sluit smtp-poort 25 voor uitgaande mail p...

Lijkt mij dat deze naar -1 kan met een hartig woordje... Maar goed, zal wel aan mij liggen denk ik omdat ie op mij reageert. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
CH4OS schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 00:51:

Lijkt mij dat deze naar -1 kan met een hartig woordje... Maar goed, zal wel aan mij liggen denk ik omdat ie op mij reageert. ;)
Nee hoor, ik ben het volkomen met je eens. Dat soort groffe reacties horen hier niet thuis, dus daar mag m.i. best een waarschuwing voor worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Carlos0_0 in 'nieuws: Microsoft geeft Office 2021 samenwerkfuncties uit Offic...

Mogen dit soort linkjes wel? In het bericht daaronder wordt gesproken over dat de aangeboden software van daar illegaal is op zakelijke pc's, maar ik weet niet of dat voor consumentenpc's ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:06

his.dudeness

The Dude Abides.

Rossi46 in 'nieuws: 'Konami werkt aan Metal Gear Solid 3-remake en nieuwe Cas...
Beetje fanboy moderatie hier
Het is on-topic, maar informatief of spotlight?

edit:
en nu wordt dit als ongewenst gemarkeerd...
his.dudeness in 'nieuws: 'Konami werkt aan Metal Gear Solid 3-remake en nieuwe...

[ Voor 32% gewijzigd door his.dudeness op 03-10-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Loekino in 'nieuws: Amazon Nederland plaatst Intel Core i9-12900K in webshop ...

Wat hij zegt klopt niet, maar het is een normale reactie, dus -1 is wat te laag.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVivaldi op 03-10-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:30:
Carlos0_0 in 'nieuws: Microsoft geeft Office 2021 samenwerkfuncties uit Offic...

Mogen dit soort linkjes wel? In het bericht daaronder wordt gesproken over dat de aangeboden software van daar illegaal is op zakelijke pc's, maar ik weet niet of dat voor consumentenpc's ook geldt.
Kan iemand nog even mijn vraag beantwoorden, evt. een moderator? Want ik wil weten of ik zulke dingen in het vervolg al dan niet moet rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:13

lenwar

ni

lenwar in 'nieuws: IFixit bevestigt dat Face ID op iPhone 13 niet meer werkt ...

Ik heb hier allicht een mening verwoord die niet populair is onder vele medetweakers, maar het is zeker geen flaimbait of troll. Ik laat het uiteraard aan de moderators of ze het een 0 of 1 vinden, maar het is zeker geen -1 in mijn beleving.

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness

his.dudeness

The Dude Abides.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

TheVivaldi schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

Kan iemand nog even mijn vraag beantwoorden, evt. een moderator? Want ik wil weten of ik zulke dingen in het vervolg al dan niet moet rapporteren.
Dit ziet er uit als iets wat officieel genoeg is om legaal te zijn.
Ik weet dat je via bv Slim ook voor zulke prijzen het officepakket kan kopen.
Als het echt om illegale aanbiedingen gaat, en dat is meestal niet via zulke sites maar via PM's, dan is het wel verstandig te melden.
Als je echter twijfelt kan je het altijd melden, dat kan nooit kwaad.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottestbrain
Eerder ook al aangestipt, mijn -1 (en ook de 0) posts in het topic mbt een hack van anonymous by epik vind ik onterecht. Nog geen reactie gehad op mijn eerdere post enkele dagen geleden dus bij dezen nogmaals het verzoek ernaar te kijken.
Post 1
Post 2
Post 3

Daarnaast vind ik een post van @L2GX en een post van @YopY toch ook op zijn minst wel behoorlijk on topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Valt mee denk ik. Max ICT staat bij mij bekend als een webshop met twijfelachtige reputatie. Heel mooi voorbeeld is deze shopreview die de stelling van de reactie lijkt te bevestigen:
Dropshippers die je verleiden met attractieve prijzen maar je net zo lang op de wachtlijst pleuren totdat ze voor die prijs kunnen leveren.
Doordat misschien een hoop mensen zich hier niet direct bewust van zijn, is deze reactie "een nuttige toevoeging is op de discussie", iets wat bij een +2 score past.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
laptopleon in 'nieuws: Gerucht: Apple voorziet iPad Air volgend jaar toch niet ...

En de paar reacties die er op volgen weer allemaal klaagzangreacties over Tweakers die met +1 of +2 beoordeeld worden…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheVivaldi
hottestbrain schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:18:
Eerder ook al aangestipt, mijn -1 (en ook de 0) posts in het topic mbt een hack van anonymous by epik vind ik onterecht. Nog geen reactie gehad op mijn eerdere post enkele dagen geleden dus bij dezen nogmaals het verzoek ernaar te kijken.
Post 1
Post 2
Post 3
Niet alleen gaan je berichten niet zozeer over het artikel en zijn ze dus offtopic, in reactie 1 en 3 doe je ook nog zéér controversiële uitspraken tegen het gevaarlijke aan, die hier absoluut niet gewenst zijn. M.i. sta je met -1 dus prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottestbrain
TheVivaldi schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:28:
[...]
Niet alleen gaan je berichten niet zozeer over het artikel en zijn ze dus offtopic, in reactie 1 en 3 doe je ook nog zéér controversiële uitspraken tegen het gevaarlijke aan, die hier absoluut niet gewenst zijn. M.i. sta je met -1 dus prima zo.
Allereerst bedankt voor uw reactie. Ik vind uw onderbouwing wat summier en wil graag beter uiteenzetten waarom.

Ik geef mijn stevige, eerlijke mening en die is weliswaar wat kernachtig, maar daarmee niet flame-bait of troll, noch off-topic. U noemt mijn mening gevaarlijk en ik ben het tegenovergestelde van mening: Nazi's herbergen is gevaarlijk en we moeten alles op alles zetten om hun intolerantie tegen te gaan. Dat is voor u wellicht controversieel, voor mij is het een zeer logisch gevolg van de paradox van Karl Popper (die ik later dus ook aanhaal) en mijn opvoeding door een dochter van twee verzetsstrijders. Mijn opa is gevangengenomen door de nazi's omdat hij Joden hielp, mijn oma zijn gruwelen overkomen waar ik u niet mee zal lastig vallen.

Nogmaals: Het gevaar zit hem voor mij dus in het tolereren van intolerantie en ik snap dat dat een paradox is. Is dat echt een -1? Controverse op zich is niet iets wat de moderatiefaq als -1 bestempeld, in tegendeel:
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1
Daarnaast: De titel van het artikel stelt dat het bedrijf omstreden is. Is daarmee het artikel ook een -1 waard bijvoorbeeld? Je mag verwachten dat als het artikel gaat over een controversieel bedrijf een discussie niet vrij is van controverse.

Los van controverse:
Ik laat iedereen in hun waarde en kan filosofisch mijn stelling onderbouwen. Ik startte een prima, open discussie, waarin ieders mening telde zonder gevloek en getier (hoewel deze opmerking op het randje is van wat een beschaafde discussie waardig is, wel terecht als on topic gemarkeerd wat mij betreft, hoewel dat volgens uw definitie van on-topic dus ook onterecht is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Nas T schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:41:
[...]

Valt mee denk ik. Max ICT staat bij mij bekend als een webshop met twijfelachtige reputatie. Heel mooi voorbeeld is deze shopreview die de stelling van de reactie lijkt te bevestigen:
Het kan best zo zijn dat er een kern van waarheid in zit. Maar het artikel gaat over een leak van vermeende processor specificaties. Zo'n sneer naar MaxICT lijkt mij dan totaal onnodig en offtopic, maar dat is mijn opvatting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Munchie schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:35:
[...]

Het kan best zo zijn dat er een kern van waarheid in zit. Maar het artikel gaat over een leak van vermeende processor specificaties. Zo'n sneer naar MaxICT lijkt mij dan totaal onnodig en offtopic, maar dat is mijn opvatting. :)
De reactie is offtopic ten opzichte van het artikel, maar reageert op de prijsvermelding van Max ICT, die erg laag blijkt te zijn. Ik denk dat de reactie een nuttige toevoeging is op de discussie (niet per se op het artikel), omdat het de informatie in de juiste context plaatst. Zonder deze reactie zouden gebruikers waarschijnlijk teleurgesteld raken door verkeerde verwachtingen.

vrede in rust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nas T
hottestbrain schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

Ik geef mijn stevige, eerlijke mening en die is weliswaar wat kernachtig, maar daarmee niet flame-bait of troll, noch off-topic. U noemt mijn mening gevaarlijk en ik ben het tegenovergestelde van mening: Nazi's herbergen is gevaarlijk en we moeten alles op alles zetten om hun intolerantie tegen te gaan.

...
Je gaat in mijn optiek her en der aardig kort door de bocht. Voorbeeld: je gebruikt direct de term "nazi's en aanverwanten". Ik begreep niet direct wat je daarmee bedoelde, totdat ik het artikel ging lezen en over de context ging nadenken.
Ik vind je stijl van berichtgeving niet prettig en je denkbeelden behoorlijk prikkelend/extreem.
Misschien dat de reacties balanceren tussen een 0 en -1, maar een -1 is denk ik prima te verantwoorden.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottestbrain
Nas T schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:41:
[...]

Je gaat in mijn optiek her en der aardig kort door de bocht. Voorbeeld: je gebruikt direct de term "nazi's en aanverwanten". Ik begreep niet direct wat je daarmee bedoelde, totdat ik het artikel ging lezen en over de context ging nadenken.
Ik vind je stijl van berichtgeving niet prettig en je denkbeelden behoorlijk prikkelend/extreem.
Misschien dat de reacties balanceren tussen een 0 en -1, maar een -1 is denk ik prima te verantwoorden.
Ik begrijp niet goed hoe dat rijmt met de moderatiefaq, waarin men stelt dat:
Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
hottestbrain schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

[...]
Het gaat me om de stijl van je verwoording, niet eens inhoudelijk de verwoording zelf.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottestbrain
Nas T schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

Het gaat me om de stijl van je verwoording, niet eens inhoudelijk de verwoording zelf.
Ik ben direct en recht voor z'n raap, ik zie niet hoe dat een probleem is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Ik kan prima begrijpen dat jouw reacties onder het vetgedrukte deel geschaard worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet het niet en wil het niet noemen maar... er gaat ergens iets fout, van Windows 11 naar een, nou ja, WTF?

BeosBeing in 'reviews: Upgraden naar Windows 11? - Alles over installeren en ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vorkie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:20:
Ik weet het niet en wil het niet noemen maar... er gaat ergens iets fout, van Windows 11 naar een, nou ja, WTF?

BeosBeing in 'reviews: Upgraden naar Windows 11? - Alles over installeren en ...
Tja, gewoon naar -1 met dat soort reacties hoor. Dit gaat verder dan offtopic; dit is gewoon hartstikke ongewenst op de FP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
hottestbrain schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

[...]
Zie Dirks reactie. En als aanvulling, als mijn laatste reactie op deze discussie, lijkt het me ook nog even nuttig om te melden dat de Moderatiefaq uit richtlijnen bestaat en niet uit regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Heedless in 'nieuws: Python 3.10 met structural pattern matching is verschenen'

Nuttige feedback, maar daar hebben we het onderdeel ‘Geachte redactie’ voor, dus geen +2/+3 op dit soort reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottestbrain
Dirk schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:59:
[...]
Ik kan prima begrijpen dat jouw reacties onder het vetgedrukte deel geschaard worden.
Het is me nog altijd onduidelijk wát er precies ongewenst is aan mijn mening. Elk antwoord tot nu toe heeft het over vage termen en kan niet specifiek maken wat er mis is. Ik vind het erg apart dat mijn mening wordt hierboven geclassificeerd als gevaarlijk en zelfs posts waarin ik die mening niet uit, maar onderbouw aan de hand van vrij gangbare filosofie worden gemod met -1, terwijl anderen die mijn standpunt verdedigen wel on-topic gemod zijn. Posts die onbeschoft op me reageren houden wel +1. Het voelt oprecht als afstraffen van een mening die niet gedeeld wordt en dat vind ik ronduit zuur.

Dat gezegd hebbende zal ik me geen blad voor de mond laten leggen en me met hand en tand blijven verzetten tegen nazi's en aanverwanten. Ook door mijn mening te delen op de tweakers FP.

Aangezien ik niet verwacht dat iemand het specifiek gaat maken na meerdere verzoeken: Ik wens u allen (ja, uiteraard uitgezonderd eventuele nazi's/aanverwanten onder u) een fijne dag toe verder, het is goed zo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Precies wat je hier doet, elke keer mensen uitmaken voor nazi's, is kwetsend en ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:00

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
hottestbrain schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:07:
Aangezien ik niet verwacht dat iemand het specifiek gaat maken na meerdere verzoeken: Ik wens u allen (ja, uiteraard uitgezonderd eventuele nazi's/aanverwanten onder u) een fijne dag toe verder, het is goed zo.
Lees je eigen zin nog eens even na. We vinden allemaal de oorlog verschrikkelijk, maar wat jij nu doet is suggereren dat er hier nazi's rondhangen op het forum. Als je er één spot, meld dat dan! Anders zul je gas terug moeten nemen in je bewoordingen. Ik snap heel goed dat mensen dit niet waarderen. Nazi is ook een belediging voor mensen die niet zo persoonlijk (of via familie) getroffen zijn door de oorlog, zelfs die suggestie wekken is voldoende voor een ingebouwde weerzin en dito -1 reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottestbrain
AlphaRomeo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:56:
[...]

Lees je eigen zin nog eens even na. We vinden allemaal de oorlog verschrikkelijk, maar wat jij nu doet is suggereren dat er hier nazi's rondhangen op het forum. Als je er één spot, meld dat dan! Anders zul je gas terug moeten nemen in je bewoordingen. Uiteraard noem ik niemand hier een nazi en als ik een nazi zie meld ik dat natuurlijk ook. Ik snap heel goed dat mensen dit niet waarderen. Nazi is ook een belediging voor mensen die niet zo persoonlijk (of via familie) getroffen zijn door de oorlog, zelfs die suggestie wekken is voldoende voor een ingebouwde weerzin en dito -1 reactie.
Ik kom momenteel op basis van alle bovenstaande posts mbt dit onderwerp tot de volgende conclusie voor mezelf, corrigeer me graag als die niet klopt: Op tweakers is het bij onderwerpen over nazis, of partijen die nazi's faciliteren, ongewenst om steun/waardering uit te spreken aan hen die tegen nazis vechten als ze de wet overtreden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
hottestbrain schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:40:
[...]

Ik kom momenteel op basis van alle bovenstaande posts mbt dit onderwerp tot de volgende conclusie voor mezelf, corrigeer me graag als die niet klopt: Op tweakers is het bij onderwerpen over nazis, of partijen die nazi's faciliteren, ongewenst om steun/waardering uit te spreken aan hen die tegen nazis vechten als ze de wet overtreden.
Dit is het laatste wat ik hier over ga zeggen: je steun of waardering uitspreken voor anti-nazisten is niet hetzelfde als impliciet Tweakers of GoT bestempelen als een honk voor nazi's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nas T
hottestbrain schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:40:
[...]

Er is eerder aangegeven dat het niet om de inhoud ging, maar om de stijl.
Je probeert zaken op een niet relevante (en in mijn optiek extreme) manier uit zijn verband te halen. Dat is ongewenst en daar past een negatieve score bij.
Lees deze reactie van KRGT en Clouds reactie. Het originele bericht is verwijderd, maar was totaal offtopic en droeg inhoudelijk niets bij aan een discussie.

Ik ben zelf behoorlijk biased wat betreft privacy. Ik heb nog niks genoemd over het verzamelen van telemetrische gegevens in Windows 11. Reden: ik kan makkelijk een klaagzang over privacy beginnen bij Windows 11, maar ik gok dat het voor de meesten niets veranderd. Ongeacht of ik wel of niet gelijk heb en ongeacht of het daadwerkelijk belangrijk zal zijn (wie weet ;) ). Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit nog een spanningsveld.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottestbrain
AlphaRomeo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:25:
[...]
Dit is het laatste wat ik hier over ga zeggen: je steun of waardering uitspreken voor anti-nazisten is niet hetzelfde als impliciet Tweakers of GoT bestempelen als een honk voor nazi's.
Het is aperte nonsens om te zeggen dat ik dat impliceer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
warp in 'nieuws: IFixit bevestigt dat Face ID op iPhone 13 niet meer werkt na...
Waarom een inhoudelijke reactie / vraag een -1 krijgt is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Microsoft publiceert methode om TPM 2.0-systeemeis van Wind...

Ik lijk mij alhier prima ontopic, jammer dat anderen anders van mening zijn, maar volgens mij is dit prima voor ontopic?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Geen +2 maar gewoon een harde flame richting Tweakers.net:
Vayra in 'reviews: Battlefield 2042 - Hands-on met de open bèta'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Die kan nog wel wat hulp gebruiken.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Met bronvermelding. Dat jullie circlejerk dat niet aan kan... tja.

Ik neem screenshots zodat we deze trieste gang van zaken goed documenteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Vayra op 06-10-2021 13:52 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Vayra schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

Met bronvermelding. Dat jullie circlejerk dat niet aan kan... tja.

Ik neem screenshots zodat we deze trieste gang van zaken goed documenteren.
Iets vriendelijker mag ook wel.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vayra
Technomania schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Iets vriendelijker mag ook wel.
Het geeft te denken dat er gebruikers zijn die vinden dat een bericht dat de vinger op de zere plek legt, 'wel wat hulp kan gebruiken'. Ik moet de vriendelijkheid daar nog in ontdekken. We worden voorgelogen en dat mag best wat exposure gebruiken. Elke gebruiker en zeker betalende leden van Tweakers die informatie onthouden door het weg te censureren, dat is nogal wat!

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Vayra schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:00:
[...]

Het geeft te denken dat er gebruikers zijn die vinden dat een bericht dat de vinger op de zere plek legt, 'wel wat hulp kan gebruiken'. Ik moet de vriendelijkheid daar nog in ontdekken. We worden voorgelogen en dat mag best wat exposure gebruiken. Elke gebruiker en zeker betalende leden van Tweakers die informatie onthouden door het weg te censureren, dat is nogal wat!
Wij hanteren de moderatie FAQ en de term 'kan nog wel wat hulp gebruiken' is vrij gangbaar als je terugleest in dit topic. Jouw post is niet informatief, niet on topic en wat mij betreft zelfs ongewenst. Je kunt in Geachte Redactie op het forum je gal spuwen, dat hoeft niet op de front page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
AlphaRomeo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:04:
[...]

Wij hanteren de moderatie FAQ en de term 'kan nog wel wat hulp gebruiken' is vrij gangbaar als je terugleest in dit topic. Jouw post is niet informatief, niet on topic en wat mij betreft zelfs ongewenst. Je kunt in Geachte Redactie op het forum je gal spuwen, dat hoeft niet op de front page.
In dit geval is het zéér belangrijk en zoals je ziet aan wat de gebruikers vinden, zeer on-topic, zelfs spotlight waardig, dat het op de FP staat. Belangrijk genoeg zelfs om bovenaan te staan, zo blijkt.

Dus ik herhaal, het is nogal wat als je eraan meewerkt gebruikers die informatie te onthouden. Je hebt verder geen ongelijk natuurlijk. Maar de berichten in Geachte Redactie halen aantoonbaar en logischerwijs niets uit, want geld is het belangrijkste.

[ Voor 8% gewijzigd door Vayra op 06-10-2021 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:29
Vayra schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:00:
[...]

_O-

je zit hier vrijwillig he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vayra
418O2 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

_O-

je zit hier vrijwillig he
Het gaat niet om mij. Het gaat om algemene beeldvorming en een tendens die in de kern rot is, en waar wij allemaal last van hebben. Ook dat is een community waardig, dat we elkaar behoeden voor dat soort ongein. De waarschuwingen zijn niet van gisteren... De trend is al tijdenlang zichtbaar. En het escaleert. Maar goed, ik denk dat dit draadje ook niet voor deze discussie bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Oon in 'nieuws: Google introduceert nieuwe duurzaamheidsopties voor zoeken en...

Vind het altijd een beetje raar om m'n eigen comments hier te posten, maar hier (de hele reeks volgend op mijn eigen comment) zijn er een paar weer lekker aan het meningmodden.
Dat het niet +1 is snap ik ergens wel, ondanks dat mijn eerste opmerking toch zeker wel relevant was voor de discussie, maar -1 slaat gewoon nergens op.

Ik hou me in dit geval in en laat me niet uit over het soort mensen dat doet alsof ze zelf nooit ergens harder rijden dan toegestaan want dat is niet relevant voor de mismoderatie, maar vind het wel belachelijk dat ze mij dan -1 gaan geven en iemand met de 'correcte' mening +1..

Ik zet niemand aan tot het overtreden van de wet, onderbouw zelfs waarom de maximumsnelheid in sommige gevallen niet gelijk staat aan hoe hard je veilig kan rijden, maar oh jee ik zeg dat ik soms iets harder rijd dan op het bordje staat, dat kan natuurlijk echt niet!

[ Voor 14% gewijzigd door Oon op 06-10-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

joost00719 in 'nieuws: LinkedIn moet van rechter account politicus herstellen...

Hoewel de reactie erg ruk is (en terecht -1), ontketent het ook meerdere zwaar offtopic discussies, waarbinnen ook flink gemismod wordt.
Het is er vooral een discussie geworden over de wetenschap an sich, Corona en weet ik wat allemaal nog meer. Lijkt me niet dat daarin informatieve posts kunnen zitten, gezien het artikel over iets totaal anders gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:28
CH4OS schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:57:
joost00719 in 'nieuws: LinkedIn moet van rechter account politicus herstellen...

Hoewel de reactie erg ruk is (en terecht -1), ontketent het ook meerdere zwaar offtopic discussies, waarbinnen ook flink gemismod wordt.
Het is er vooral een discussie geworden over de wetenschap an sich, Corona en weet ik wat allemaal nog meer. Lijkt me niet dat daarin informatieve posts kunnen zitten, gezien het artikel over iets totaal anders gaat.
Wat vooral bij die discussies opvalt, is dat medetweakers die eerst een enigzins positieve karmascore hadden omdat ze enigzins normaal reageerden op meer technisch georiënteerde artikelen, nu volledig nat gaan bij dit soort meer maatschappelijk georiënteerde artikelen. Waardoor er dus frustratie wordt opgebouwd die af en toe tot uiting komt in dit soort reacties..

Dat is gewoon jammer, omdat die medetweakers bij technisch georiënteerde discussies en andere delen wel goede bijdragen kunnen doen.

Dit heb ik wellicht eerder gezegd, maar was het niet mogelijk om dit artikel te plaatsen met -voor ieders bestwil- het reactiesysteem uitgeschakeld?

edit:
verkeerde link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:17
Ik meld ‘m redelijk vroeg, maar helaas wordt er behoorlijk hard op mening gemodereerd helaas:

Naafkap in 'nieuws: Reuters: Europese Commissie werkt aan Apple-antitrustklac...

Een gebruiker denigrerend ‘schaap’ noemen krijgt volop +2-moderaties. Lijkt me niet de bedoeling allemaal

ApexAlpha in 'nieuws: Reuters: Europese Commissie werkt aan Apple-antitrustkl...

[ Voor 34% gewijzigd door Naafkap op 06-10-2021 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RoestVrijStaal schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:17:
[...]
Wat vooral bij die discussies opvalt, is dat medetweakers die eerst een enigzins positieve karmascore hadden omdat ze enigzins normaal reageerden op meer technisch georiënteerde artikelen, nu volledig nat gaan bij dit soort meer maatschappelijk georiënteerde artikelen. Waardoor er dus frustratie wordt opgebouwd die af en toe tot uiting komt in dit soort reacties..

Dat is gewoon jammer, omdat die medetweakers bij technisch georiënteerde discussies en andere delen wel goede bijdragen kunnen doen.

Dit heb ik wellicht eerder gezegd, maar was het niet mogelijk om dit artikel te plaatsen met -voor ieders bestwil- het reactiesysteem uitgeschakeld?

edit:
verkeerde link
En dan krijgt Wilfred86 in 'nieuws: LinkedIn moet van rechter account politicus herstellen ... (een reactie op degene die jij linkt) van iemand zelfs +3... 8)7 Na mijn 0 moderatie staat deze op +1, dus kan nog wel wat tikjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Linksquest in 'nieuws: Farmville 3 verschijnt op 4 november'

De reageerders hebben wel een punt over de verslavingsfactor, maar dat maakt nog niet dat bovenstaand bericht 0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Craftynl in 'nieuws: Farmville 3 verschijnt op 4 november'

En hierbij is +2 dan weer veel te hoog, in ieder geval zolang hij het niet goed onderbouwd. +1 is hoog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
J_van_Ekris in 'nieuws: Productie VDL Groep is getroffen door een ict-aanval' lijkt me geen +1. Een bewering doen die nergens op gebaseerd is is te makkelijk en kan zo altijd wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:12
stuiterveer in 'nieuws: Twitch: datalek kwam door foute serversettings, login...

stuiterveer in 'nieuws: Twitch: datalek kwam door foute serversettings, login...

Die laatste is sowieso raar, ik heb 1 keer -1, maar de score staat op 0. Maar goed, naar mijn mening zouden beiden een 1 moeten zijn en moet er ook eens door de rest van de comments in the thread van M3m30 gelopen worden want iemand zit gretig -1 op alle comments in die thread te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
stuiterveer schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:24:
Die laatste is sowieso raar, ik heb 1 keer -1, maar de score staat op 0.
Het is een mediaan, het midden tussen -1 en 0 zit op -0.5, afgerond dus 0. Dit geldt uiteraard alleen voor moderaties met een enkele weging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kayjay
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09 16:41
Ik zou graag weten waarom mijn reactie een -1 kreeg in deze comment. Ik praat toch over ios en de beta? Ik snap niet waarom hier een negatieve score is voor gegeven.

Roel911 in 'nieuws: IOS 15.1-bèta voegt ProRes-ondersteuning toe aan iPhone 1...

[ Voor 52% gewijzigd door kayjay op 07-10-2021 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:24

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness

his.dudeness

The Dude Abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eonfge in 'downloads: Windows Package Manager 1.1'

Krijgt een +2, maar vergelijkt appels met peren.

EDIT:
Deze ben ik misschien iets te snel mee om te melden, maar +2 is dit allerminst, dit lijkt eerder een verkapte flame; Eonfge in 'downloads: Windows Package Manager 1.1'

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 08-10-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Google waarschuwt 'relatief grote groep' over phishing...

Ik krijg een -1 omdat ik een stukje uit het artikel citeer en toelicht, oké, dat is nog totdaaraantoe. Maar vervolgens krijg ik ook nog eens -1 bij mijn daaropvolgende reactie na aangegeven te hebben dat ik het ermee eens ben dat er iets moet gebeuren, precies zoals het merendeel van de tweakers ook lijkt te willen: TheVivaldi in 'nieuws: Google waarschuwt 'relatief grote groep' over phishing...
Beetje tegenstrijdige moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:36
Ik probeer te snappen waarom er 4 man (op dit moment) mij een -1 geven. De reden zou moeten zijn "flamebait of belediging" wat in mijn optiek geen van beide juist is. Ze staan me prima overigens maar ik wil graag snappen wat die mensen bezielt en ik zou dat ook graag willen vragen, desnoods anoniem.

Of hoort het hier thuis: Het kleine-mismoderatietopic deel XXX.

Anyway, fijn weekend en zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Houtenklaas op 08-10-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is aan deze vragen offtopic of irrelevant? Het is niet zomaar een beslissing om ook ergen anders op te gaan richten, terwijl daar al grote concurrenten op bestaan. En het gevolg van deze beslissing lijkt me ook niet niet irrelevant of offtopic:

kodak in 'nieuws: D-Wave gaat net als IBM en Google universele quantumcompute...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Houtenklaas schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:08:
Ik probeer te snappen waarom er 4 man (op dit moment) mij een -1 geven. De reden zou moeten zijn "flamebait of belediging" wat in mijn optiek geen van beide juist is. Ze staan me prima overigens maar ik wil graag snappen wat die mensen bezielt en ik zou dat ook graag willen vragen, desnoods anoniem.

Of hoort het hier thuis: Het kleine-mismoderatietopic deel XXX.

Anyway, fijn weekend en zo.
Jouw reactie is inderdaad geen -1 en staat nu op +1. Verder even verplaatst naar het juiste topic :)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:36
Zeehond schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:25:
[...]

Jouw reactie is inderdaad geen -1 en staat nu op +1. Verder even verplaatst naar het juiste topic :)
Het gaat me niet eens om die -1 ... Maar als iemand op straat, op werk of thuis het niet met me eens is, dan hebben we het erover en kan ik daar wat mee. Ik zou het oprecht goed vinden als er een optie komt om onterechte moderaties uit te vragen zijn bij de uitdelers daarvan waarom ze dat doen. Of dat het gewoon erbij komt te staan wie de cijfers heeft uitgedeeld. Ik ben het een tikkie zat dat er steeds meer met emotie moderaties lukraak worden uitgedeeld omdat je toch fijn anoniem blijft. My two cents. Dat fijne weekend staat nog steeds _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Dat is het niet, wel speculatie, maar gewoon +1 wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Even een vraagje. Ik had een melding dat iemand had gereageerd op mijn bericht, echter zie ik het bericht niet. Omdat ik weet dat een bericht onzichtbaar kan worden gemaakt, en deze beste man ook wat minnetjes te pakken had, vroeg ik me af of dit inderdaad verwijderd zou zijn door Tweakers, of dat er ook een optie is om berichten zelf te verwijderen.

Wat offtopic, maar volgens mij nog redelijk passend hier.

Betreft dit 'bericht' gepebril in 'geek: Wayback Machine introduceert satirische Wayforward Machine'

[ Voor 16% gewijzigd door Benjamin- op 09-10-2021 23:21 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:18
Deze reactie krijgt veel te hoge moderaties, mailis in 'reviews: Samsung QN900A-8ktv Review - Topmodel met miniled-backlight'

Ook hier zie ik geen +2 in: geishin in 'reviews: Samsung QN900A-8ktv Review - Topmodel met miniled-backli...

Vraag me soms echt wel eens af wie er +3's geven voor dit soort reacties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

slijkie in 'geek: Terug in de tijd: de tech van tien, vijftien en twintig jaa...

No offense, maar als je hier een +2 of zefls een +3 (!) geeft mag je wel even nagekeken worden. Met een +1 is dat hoog genoeg....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
PhilipsFan in 'nieuws: Politie NL geeft wekelijks ruim 850 boetes voor smartp...

Ik kan echt niet bedenken waarom ik hier 24x ongewenst voor krijg. Ik beledig niemand, scheld niet, reageer niet offtopic en ga niet tegen het beleid van Tweakers. Ik heb alleen een wat afwijkende mening over dit onderwerp. Prima als mensen het niet eens zijn met m'n mening, maar dat is toch geen reden om te downmodden? Want dan is het snel afgelopen met reacties, als die alleen maar de mening van de meerderheid mogen weergeven...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

PhilipsFan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:08:
PhilipsFan in 'nieuws: Politie NL geeft wekelijks ruim 850 boetes voor smartp...

Ik kan echt niet bedenken waarom ik hier 24x ongewenst voor krijg. Ik beledig niemand, scheld niet, reageer niet offtopic en ga niet tegen het beleid van Tweakers. Ik heb alleen een wat afwijkende mening over dit onderwerp. Prima als mensen het niet eens zijn met m'n mening, maar dat is toch geen reden om te downmodden? Want dan is het snel afgelopen met reacties, als die alleen maar de mening van de meerderheid mogen weergeven...
Het feit dat je 'Friendly reminder: Als je het niet met me eens bent, is dat geen reden om me te downmodden :)' er al onderzet zonder een edit, geeft aan dat je al weet dat je post als troll gezien kan worden (welke een -1 kan verwachten).
Ik heb je niet gemod, maar ik kan de -1 hier wel plaatsen, je post voelt als een troll en je vriendelijke herinnering is een prachtige voorzet.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
True schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:11:
[...]

Het feit dat je 'Friendly reminder: Als je het niet met me eens bent, is dat geen reden om me te downmodden :)' er al onderzet zonder een edit, geeft aan dat je al weet dat je post als troll gezien kan worden (welke een -1 kan verwachten).
Ik heb je niet gemod, maar ik kan de -1 hier wel plaatsen, je post voelt als een troll en je vriendelijke herinnering is een prachtige voorzet.
Jaja, dus het pure feit dat mijn mening afwijkt van de massa, en ik me daarvan bewust ben, maakt me tot een troll? Uit de faq: "Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait.". Volgens mij heb ik mijn afwijkende mening redelijk beargumenteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
PhilipsFan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:22:
[...]

Jaja, dus het pure feit dat mijn mening afwijkt van de massa, en ik me daarvan bewust ben, maakt me tot een troll? Uit de faq: "Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait.". Volgens mij heb ik mijn afwijkende mening redelijk beargumenteerd.
Opmerkingen over moderatie geven we een punt aftrek, en dan kom ik hooguit op 0 voor jouw post. Ik kan me ook voorstellen dat mensen je post zouden zien als aanzetten tot gevaar en daarom - 1 geven. Ik ben het overigens als automobilist ook totaal niet met je eens, en niet omdat ik een sentimentele oudere zou zijn. Maar, toegegeven, dat zou de moderatie niet mogen beïnvloeden.

Edit: deze reactie is overigens terecht - 1 al was het maar door de opmerking over een failliet moderatiesysteem. Je weet de weg naar dit topic, gebruik dat dan.

[ Voor 24% gewijzigd door AlphaRomeo op 10-10-2021 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
PhilipsFan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:08:

Je brengt een niet onderbouwde en evident niet kloppende mening als feit (imho max 0 maar misschien voor een ander +1) en edit later nog een klacht over de verkregen moderatie wat een punt aftrek levert. Dan zit je al heel snel in de 0 of de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Bor schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:41:
[...]

Je brengt een niet onderbouwde en evident niet kloppende mening als feit (imho max 0 maar misschien voor een ander +1) en edit later nog een klacht over de verkregen moderatie wat een punt aftrek levert. Dan zit je al heel snel in de 0 of de -1.
"Niet kloppende mening", wauw, die kende ik nog niet. Ik wist serieus niet dat een mening feitelijk onjuist kon zijn.

Dus eigenlijk zeg je, als je niet die opmerking over downmodden erbij had gemaakt dan was het misschien een 0 geworden. Nou ja, dat was misschien niet handig, maar het feit dat ik de druk voelde om dat erbij te zetten, zegt wat mij betreft al genoeg over het moderatiesysteem. Het is puur meningmodden geworden. Reageren heeft geen enkele zin meer als je tegen de geldende mening in gaat. Daarmee kun je eigenlijk de reactiemogelijkheid wel gewoon schrappen van je site, want dan wordt het een hele lange lijst 'me too' roepers onder elk nieuwsbericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
AlphaRomeo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

Edit: deze reactie is overigens terecht - 1 al was het maar door de opmerking over een failliet moderatiesysteem. Je weet de weg naar dit topic, gebruik dat dan.
Ik weet het. Maar soms is het gewoon te moeilijk om de community niet ter plekke af te rekenen. Maar ik heb mijn lesje (alweer) geleerd: gewoon niet reageren op de frontpage als je mening afwijkt. Duidelijk. Afwijkende meningen worden gewoon niet op prijs gesteld.
Pagina: 1 ... 61 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2