Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 19:00

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
PhilipsFan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:50:
[...]

Ik weet het. Maar soms is het gewoon te moeilijk om de community niet ter plekke af te rekenen. Maar ik heb mijn lesje (alweer) geleerd: gewoon niet reageren op de frontpage als je mening afwijkt. Duidelijk. Afwijkende meningen worden gewoon niet op prijs gesteld.
Als dat de les is die jij er uit trekt vind ik het prima. Maar volgens mij kunnen ook afwijkende meningen tot prima reacties leiden. Bijvoorbeeld door een linkje te plaatsen naar iets dat in de verste verte jouw mening onderbouwd, of zelf door anekdotisch bewijs te plaatsen. In jouw geval lijk je daar in de verste verte geen poging toe te doen en lijkt je post vooral bedoeld om reactie uit te lokken.

Conclusie: probeer de volgende keer gerust je afwijkende mening te ventileren, maar doe dan ook je best om begrip te kweken of je reactie te onderbouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
PhilipsFan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:48:
[...]

"Niet kloppende mening", wauw, die kende ik nog niet. Ik wist serieus niet dat een mening feitelijk onjuist kon zijn.
Je brengt je mening als feit hè. Laten we daar niet aan voorbij gaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Ik geloof niet dat smaad & laster en het zonder bewijs iemand beschuldigen van pedofilie thuis hoort op tweakers.net (en ook niet ergens anders):

smoove in 'nieuws: OM laat twee Telegram-kanalen afsluiten om bedreiging tege...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ford Prefect schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:21:
Ik geloof niet dat smaad & laster en het zonder bewijs iemand beschuldigen van pedofilie thuis hoort op tweakers.net (en ook niet ergens anders):

smoove in 'nieuws: OM laat twee Telegram-kanalen afsluiten om bedreiging tege...
Daar gaan we direct even naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 01:15

thof

FP ProMod
thof in 'nieuws: Ziggo begint verkoop Chromecast voor gebruik tweede tv'
Volgens mij probeer ik netjes uit te leggen. Volgens mij is dat gewoon +1 of 0, maar niet ongewenst?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Laatst online: 15-09 11:50
Tweakert2020 in 'nieuws: Brother: 92 van onze printermodellen werken nog niet...

Hij bedoelt dat de rest van de printers wél worden ondersteund. Ik moest het ook even goed lezen voor ik het snapte. Hij had het duidelijker kunnen opschrijven, dus ik snap een 0 nog wel, maar -1 gaat wel erg ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
AlphaRomeo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:28:
Edit: deze reactie is overigens terecht - 1 al was het maar door de opmerking over een failliet moderatiesysteem. Je weet de weg naar dit topic, gebruik dat dan.
PhilipsFan in 'nieuws: Politie NL geeft wekelijks ruim 850 boetes voor smartp...
Falliet? Ik wist niet dat het moderatiesysteem betaald kreeg per klik. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JurGor in 'nieuws: Milieueffecten bouw datacenter Zeewolde: minder stikstofne...

Dit lijkt me geen +2. Lijkt mij dus vooral dat iemand +2 als 'mee eens' heeft gegeven.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 12-10-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheVivaldi schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:01:
Falliet? Ik wist niet dat het moderatiesysteem betaald kreeg per klik. :+
Failliet kan je natuurlijk breder lezen, zoals dat het niet meer werkt, bijvoorbeeld. Ik zie het in elk geval vaker in een dergelijke context gebruikt worden. Is dus niet nieuw.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 12-10-2021 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
CH4OS schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:27:
[...]
Failliet kan je natuurlijk breder lezen, zoals dat het niet meer werkt, bijvoorbeeld. Ik zie het in elk geval vaker in een dergelijke context gebruikt worden. Is dus niet nieuw.
Het was ook maar een grapje, hè (zie de emoticon erachter). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Kan ff gekeken worden welke users deze post een -1 hebben gegeven? Die hebben de mod faq namelijk niet begrepen. Dit is hooguit een +0.

CyberMania in 'nieuws: Apple houdt op 18 oktober Unleashed-evenement, mogelij...
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door CyberMania op 12-10-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

Creesch

bla bla!

Aelyss in 'nieuws: 'AMD Ryzen-performancepatches voor Windows 11 verschijnen ... Lijkt me geen 0 score aangezien het gewoon een on-topic reactie is.

botneet in 'nieuws: 'AMD Ryzen-performancepatches voor Windows 11 verschijnen... dit lijk me dan weer geen +2 en simpelweg een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jeffer in 'nieuws: Blue Origin lanceert Star Trek-acteur William Shatner succ...

Ja hij is nog jong, maar het lijkt wel de clubbijeenkomst van Meningmodders United ofzo.

Dit lijkt me absoluut geen +2 zelfs +3...

[ Voor 47% gewijzigd door wildhagen op 13-10-2021 18:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:08
wildhagen schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:42:
jeffer in 'nieuws: Blue Origin lanceert Star Trek-acteur William Shatner succ...

Ja hij is nog jong, maar het lijkt wel de clubbijeenkomst van Meningmodders United ofzo.

ga je dan ook alle -1 meningmodders op hun plaats zetten -knip-

Edit: onrespectvolle comment verwijderd.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 13-10-2021 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
dasiro schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:26:
[...]
ga je dan ook alle -1 meningmodders op hun plaats zetten of mogen die wel blijven voortdoen omdat ze tot hetzelfde clubje behoren als het wezen dat het artikel bij elkaar gekrabbeld heeft?
Kalm aan, hij staat nu op 0, precies waar hij hoort. Geen -1 en ook echt niet on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
AlphaRomeo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:34:
[...]

Kalm aan, hij staat nu op 0, precies waar hij hoort. Geen -1 en ook echt niet on-topic.
het gaat er om dat een schijver bewust provoceert en dat degenen die geprovoceerd zijn massaal gemind worden wegens flamen. het dictaat van een minderheid wordt hierdoor misbruikt om mensen die uit komen voor hun mening het zwijgen op te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
dasiro schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:40:
[...]

het gaat er om dat een schijver bewust provoceert en dat degenen die geprovoceerd zijn massaal gemind worden wegens flamen. het dictaat van een minderheid wordt hierdoor misbruikt om mensen die uit komen voor hun mening het zwijgen op te leggen
Ik denk dat er behoefte is aan wat wederzijds begrip, de schrijver ergert zich er oprecht aan. Ik lees het niet als een provocatie. Het is wel off topic.

De reacties erop gaan een stap verder en zijn ongewenst:
er0mess in 'nieuws: Blue Origin lanceert Star Trek-acteur William Shatner suc... => Racism card
Aegir81 in 'nieuws: Blue Origin lanceert Star Trek-acteur William Shatner suc... => Off topic lolletje, aangepast
dasiro in 'nieuws: Blue Origin lanceert Star Trek-acteur William Shatner succ... => Zeikend vrouwmens
Mr777 in 'nieuws: Blue Origin lanceert Star Trek-acteur William Shatner succe... => Sarcasme over dieren in de ruimte
DigitalExorcist in 'nieuws: Blue Origin lanceert Star Trek-acteur William Sha... => Op de man en niet onderbouwd.

Als je een specifieke reactie verkeerd vindt staan, benoem die dan alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
de provocatie is de lettercombinatie M A N krampachtig overal verwijderen alsof het een fout is, zelfs al heeft die helemaal niets met seksisme te maken, omdat dit normale spreek- en schijftaal. Als iedereen mag schijven zoals hij wil, dan moet het woord neger even goed aanvaard worden, maar dat is dan weer een stap te ver volgens diezelfde politiek correcte minderheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
dasiro schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:09:
de provocatie is de lettercombinatie M A N krampachtig overal verwijderen alsof het een fout is, zelfs al heeft die helemaal niets met seksisme te maken, omdat dit normale spreek- en schijftaal. Als iedereen mag schijven zoals hij wil, dan moet het woord neger even goed aanvaard worden, maar dat is dan weer een stap te ver volgens diezelfde politiek correcte minderheid
offtopic:
Ik ben het volledig met je eens alhoewel ik er voor oppas om dat zomaar rond te roeptoeteren. Het problee is namelijk dat ik er als witte hetero man alleen maar iets op te verliezen heb als ik me in die discussie meng.

Je zult het met me eens zijn dat deze discussie niet op de front page thuis hoort. Er is ongetwijfeld een forumonderdeel waar je dit aan de kaak kunt stellen. Hier om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
S.J.Onnie in 'downloads: Lansweeper 9.0.20.3' is wat mij betreft een +1 ipv +3 of +2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
wildhagen schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:42:

Stand tot nu toe 10 keer een +3 en 22 keer een +2 voor een post die hooguit een 0 zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
Frame164 in 'nieuws: Gemeente Groningen deelt plannen voor groot datacenter v...

Een +3?

On-topic +1 That’s it.
Een eenzijdige uitspraak is ook geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:33
Ik heb sterk het gevoel dat er wat onjuist gemod wordt in deze reacties;
nieuws: Afsluiten analoge radio Ziggo duurt langer door tekort digitale radio...
Veel reacties waar gesproken wordt over het noodzakelijk zijn van meer upload en/of impliciet geklaag dat de provider een beperkte upload levert zijn naar mijn mening on-topic. Heb wat proberen te corrigeren maar als ik in mijn eentje ben is dat niet voldoende.
Al met al lijkt het gemod een beetje pro-Ziggo en anti-KPN te zijn.

GewoonWatSpulle in 'nieuws: Afsluiten analoge radio Ziggo duurt langer door t... (lijkt me gewoon een 0 of +1)
Usul_Atreides in 'nieuws: Afsluiten analoge radio Ziggo duurt langer door tek... (zou volgens mij een 0 moeten zijn

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Ministerie doet aangifte tegen site voor frauduleuze Co...

Niet offtopic, en niet irrelevant. Gewoon ontopic en dus +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Voor je edit zou ik die offtopic nog kunnen begrijpen want je gaf onjuiste informatie als het geciteerde (geboortedag EN maand) klopt.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Technomania schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:44:
[...]

Voor je edit zou ik die offtopic nog kunnen begrijpen want je gaf onjuiste informatie als het geciteerde (geboortedag EN maand) klopt.
Alleen zijn de mods van ruim na de edit. En je dient écht te modden zoals de reactie op dat moment is, en niet zoals hij ooit was.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

wildhagen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:45:
[...]

Alleen zijn de mods van ruim na de edit. En je dient écht te modden zoals de reactie op dat moment is, en niet zoals hij ooit was.
Dat snap ik maar dat die mods van na de edit zijn weet ik natuurlijk niet. Vandaar ook mijn opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Technomania schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:48:
[...]

Dat snap ik maar dat die mods van na de edit zijn weet ik natuurlijk niet. Vandaar ook mijn opmerking.
Was ook geen verwijt ofzo. Op het moment van de edit om het foutje te corrigeren stond er 2x +1 op de reactie, en geen 0's. Die kwamen pas later.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Tekst als " Dit soort mensen" komt toch niet heel vriendelijk over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59

kodak

FP ProMod
Deze reactie is een klacht over wanneer tweakers nieuws post. Daar is het redactie topic voor. Diverse tweakers hebben het met +3 (13×) en +2 (7×) geplust waardoor het nu nog boven in de reactielijst staat. Dat lijkt me geen gepast manier van modereren van de klacht. wica in 'nieuws: Vodafone kampt met landelijke storing in mobiel netwerk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Edit: laat eigenlijk maar zitten, ik snap het tot op zekere hoogte wel. :)

[ Voor 89% gewijzigd door TheVivaldi op 14-10-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

moffermn in 'nieuws: NYT: FIFA wilde meer dan miljard dollar van EA Sports vo...

Leuk, even EA bashen. Prima, maar wel gewoon 0, ipv keihard bashmodden. Moet waarschijnlijk op 0 worden gezet, want die krijg je niet zomaar daar.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Ministerie doet aangifte tegen site voor frauduleuze C...

Is een simpel zinnetje op normale toon zó onvriendelijk dat ik een -1 verdiend heb? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Brantje in 'nieuws: HTC introduceert Vive Flow VR-headset voor 569 euro'

+2 voor een hele simpele mening. Kan best dat er veel tweakers achterstaan, maar daar is +2 niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Eonfge in 'nieuws: Apple haalt Koran-app in China uit de App Store op verzoek...

Dit lijkt me niet bepaald een +2 waard, laat staan een +3.... met een 0 lijkt me dit ruim genoeg beloond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het aantal +2's van bovenstaande reactie is inmiddes toegenomen van 20 naar 31, het aantal +3's zelfs van 9 naar 31...

Er willen hier heel wat menswn van hun moderatie-rechten af blijkbaar.

Misschien toch even een grondig onderzoek naar de misbruikers doen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:18
bzuidgeest in 'nieuws: 'Ontwikkelaars willen anti-cheatsysteem Activision ont...

staat veel te hoog, is enkel een mening met wat open deuren. Geen enkele inhoudelijke verdieping. Toch 15x +3 al en wat +2's voor een post max +1 zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:51:
Brantje in 'nieuws: HTC introduceert Vive Flow VR-headset voor 569 euro'

+2 voor een hele simpele mening. Kan best dat er veel tweakers achterstaan, maar daar is +2 niet voor bedoeld.
Heeft nog altijd een behoorlijke zet nodig, want teveel mensen die er +2/+3 aan blijven toekennen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
White Feather in 'nieuws: Studie: Huawei, Samsung, Realme, Xiaomi verzamelen ...

Die -1 slaat natuurlijk nergens op. De 2 heren boven deze post zijn een keiharde rant aan het voeren en daar wordt wat over gezegd.
De rest is in topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 07:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:44
Dwarlorf in 'nieuws: Criminelen gebruiken AI-namaakstem bij bankroof van ruim...

Op het randje van offtopic (artikel gaat over bankroof met deepfake, reactie gaat over rappers en instamodels) maar zeker geen +3 waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Het loopt de laatste tijd echt de spuigaten uit: de simpelste berichtjes en vragen krijgen (massaal) +2's en +3's toegekend. Niet alleen het door jou gemelde, maar ook een heleboel andere, waarvan een deel niet eens ontopic is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
ikt in 'nieuws: Apple haalt Koran-app in China uit de App Store op verzoek va...

Goeie vraag, maar +2 voor een simpele vraag… nou, nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
wildhagen schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:41:
Eonfge in 'nieuws: Apple haalt Koran-app in China uit de App Store op verzoek...

Dit lijkt me niet bepaald een +2 waard, laat staan een +3.... met een 0 lijkt me dit ruim genoeg beloond.
Ik ben bang dat de score even gefixeerd zal moeten worden, want hij staat nog altijd op +2 en er is geen verbetering in zicht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TheVivaldi schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Ik ben bang dat de score even gefixeerd zal moeten worden, want hij staat nog altijd op +2 en er is geen verbetering in zicht…
Even nieuwsgierig... Het artikel gaat over een beperking die specifiek over de Chinese situatie gaat.
Die beperkingen zijn vrij breed. Dus een opmerking die niet specifiek over het nieuws bericht gaat hoeft dan ook niet meteen offtopic te zijn.
+3 is inderdaad te hoog. +2 kan discutabel zijn.
Maar offtopic is het volgens mij niet. Toch?
Het artikel gaat over één van de sociale beperkingen in China. Hij heeft een ander sociaal issue daar. Dus niet helemaal ongerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
fm77 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:28:
[...]

Even nieuwsgierig... Het artikel gaat over een beperking die specifiek over de Chinese situatie gaat.
Die beperkingen zijn vrij breed. Dus een opmerking die niet specifiek over het nieuws bericht gaat hoeft dan ook niet meteen offtopic te zijn.
+3 is inderdaad te hoog. +2 kan discutabel zijn.
Maar offtopic is het volgens mij niet. Toch?
Het artikel gaat over één van de sociale beperkingen in China. Hij heeft een ander sociaal issue daar. Dus niet helemaal ongerelateerd.
+2 en zeker +3 is gewoon veel te hoog.

0 is niet alleen offtopic hè; neem even de moderatierichtlijnen door. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door TheVivaldi op 16-10-2021 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TheVivaldi schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:29:
[...]

+2 en zeker +3 is gewoon veel te hoog.

0 is niet alleen offtopic hè; neem even de moderatierichtlijnen door. ;)
Dan hebben we nog +1. Die werd ook al te hoog geschat.
Het topic is de sociale situatie. Daarin vind ik zijn post wel interessant.
Ik snap dat het een moeilijke keuze is qua interpretatie van de regels (die snap ik best wel), maar in mijn opinie wordt het te hard aangepakt in deze situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Bierbal in 'nieuws: Valve weert games van Steam die nft's en crypto verschaff...

0 omdat het offtopic is en terecht. Echter, Vayra in 'nieuws: Valve weert games van Steam die nft's en crypto verschaffen... als reactie daarop dan weer +2 terwijl het net zo offtopic is (wat hij zelf ook al benadrukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
fm77 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

Dan hebben we nog +1. Die werd ook al te hoog geschat.
Maar waarom reageer je nu specifek op mij? Ik heb toch niet gezegd dat het bericht geen +1 verdient? Ik zei alleen dat de score gefixeerd moet worden i.v.m. het hoge aantal +2- en +3-stemmers. Wildhagen was degene die zei dat hij vond dat een 0 het beste was, niet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
kiang in 'nieuws: Apple huurt prominente audio engineer die aan HomePod werkt...

+2 of +3 voor deze uiterst summiere oneliner-vraag? Dan weet ik voor volgende keer ook hoe ik even lekker kan gaan scoren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Simon Shipperd in 'nieuws: Dbrand stopt tijdelijk met verkoop zwarte zijpanel...

Krijgt +1's en +2's terwijl hij klaagt over de modfunctie en daarbij Tweakers “kindjes” noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
AmigaWolf in 'nieuws: Pine64 komt met PinePhone Pro-Linux-smartphone met ster...

Deze staat nu op 0, terwijl het gewoon ontopic gaat over het bedrijf erachter dat belabberde garantie biedt. Ik vind +1 of zelfs +2 meer op de plaats

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:29
Jerie schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:10:
AmigaWolf in 'nieuws: Pine64 komt met PinePhone Pro-Linux-smartphone met ster...

Deze staat nu op 0, terwijl het gewoon ontopic gaat over het bedrijf erachter dat belabberde garantie biedt. Ik vind +1 of zelfs +2 meer op de plaats
Veredelde shop review. Zie niet in hoe je daar een +2 in ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:29:
[...]

Veredelde shop review. Zie niet in hoe je daar een +2 in ziet
Vrij simpel: belangrijke waarschuwing voor potentiële kopers.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
De reacties in reviews: Custom RTX 3080 Ti's en RTX 3070 Ti's - Een verkrijgbare kaart is wa... gaan echt helemaal nergens over imho. Je mag best een mening hebben, maar moet je dat dan zo expliciet omschrijven wat je van mensen vindt die dit product kopen?

Is dit een +1 constructieve reactie?
Ik sta versteld van die lui die het verdedigen en glimlachend bukken :+
En dit ook +1?
Tegenwoordig staan ze zelfs in de rij gebukt om misbruikt te worden :)
[...]
Dan kan de andere kant zich eens goed diep doorbukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MeanGreen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:18:
De reacties in reviews: Custom RTX 3080 Ti's en RTX 3070 Ti's - Een verkrijgbare kaart is wa... gaan echt helemaal nergens over imho. Je mag best een mening hebben, maar moet je dat dan zo expliciet omschrijven wat je van mensen vindt die dit product kopen?

Is dit een +1 constructieve reactie?

[...]

En dit ook +1?

[...]
Heb je de datum gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
Lijkt mij in basis niet relevant, dit hoort niet op site thuis.
Waar moet ik het dan melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MeanGreen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

Oh geen idee waar wel, maar na 48 uur kunnen de reguliere gebruikers niets meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-09 13:56

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik weet niet wie hier heeft gestrooid met 7x +3 maar ik kon er wel om lachen :P

TheVivaldi in 'video: Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 - 'Betaalbare' gamechangers ...

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 16:42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prince
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-08 23:18
Prince in 'nieuws: Amerikaanse politici: Amazon heeft gelogen tegen het Congres'
Heeft meermaals 0 of -1 terwijl het wel degelijk on topic is.

Ditto Ziglar in 'nieuws: Amerikaanse politici: Amazon heeft gelogen tegen het Congres' die meermaals -1 krijgt op iets wat een zeer terechte opmerking is en een pilaar van de amerikaanse wetgeving.

Ook Prince in 'nieuws: Amerikaanse politici: Amazon heeft gelogen tegen het Congres' is over het topic; discucieerbaar een 0, maar zeker niet -1.

Zoals wel vaker gebeurd op dit mismoderatietopic voel ik dat een 'andere' on topic mening van Ziglar of mezelf geviseerd werd door iemand.

M'n Prince in 'nieuws: Amerikaanse politici: Amazon heeft gelogen tegen het Congres' is dan weer geheel terecht 0, maar geen -1. Ik had nog geen weet van dit forum, daarom dat ik mijn 'aarrgg' momentje even ergens kwijt wou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ho, dat had ik inderdaad niet verdiend. Iemand is iets té gul geweest met het uitdelen van scores. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-09 13:56

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

TheVivaldi schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:42:
[...]

Ho, dat had ik inderdaad niet verdiend. Iemand is iets té gul geweest met het uitdelen van scores. :P
Huehehe ja beetje maf.

Maar om dan ook zo eerlijk te zijn, ook meerdere van mijn reacties staan onterecht op +2 in het topic. Het is een groot meningmod feestje daar.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Mee eens.
Ditto Ziglar in 'nieuws: Amerikaanse politici: Amazon heeft gelogen tegen het Congres' die meermaals -1 krijgt op iets wat een zeer terechte opmerking is en een pilaar van de amerikaanse wetgeving.
“3e wereldland” wordt hier wat spottend gebruikt, dus ik kan me voorstellen dat er geen +1 aan wordt toegekend. Maar ik ben met je eens dat -1 wel érg straf is.
Ook Prince in 'nieuws: Amerikaanse politici: Amazon heeft gelogen tegen het Congres' is over het topic; discucieerbaar een 0, maar zeker niet -1.
Ik vind -1 inderdaad zeker niet van toepassing. Ik heb zelf een +1 gegeven, maar 0 snap ik ook nog wel.
M'n Prince in 'nieuws: Amerikaanse politici: Amazon heeft gelogen tegen het Congres' is dan weer geheel terecht 0, maar geen -1. Ik had nog geen weet van dit forum, daarom dat ik mijn 'aarrgg' momentje even ergens kwijt wou. :)
Het is niet de juiste plek, dus 0. Maar een extra punt aftrek (dus -1) omdat je een ongestaafd verwijt maakt over dummyprofielen, klaagt over de moderatie en omdat de toon niet zo vriendelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Volvo overweegt accufabriek voor jaarlijks 300.000 aut...

Dat niet iedereen het met me eens is is prima en mag natuurlijk gewoon, maar het is toch gewoon ontopic? Dus +1 i.p.v. 0?

[ Voor 4% gewijzigd door TheVivaldi op 18-10-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
HenkEisDS in 'nieuws: Dbrand blijft aangepaste zijpanelen voor PS5 verkop... lijkt mij zonder onderbouwing en meer duiding geen +2 of +3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

well0549 in 'nieuws: Klant klaagt Canon aan voor uitschakelen scanfunctie wan...

Lijkt mij prima op 0, waarom is dit gelijk -1? :?

EDIT: Nvm, dat staat ie ook. En ik was iets te snel. Mea culpa. :$

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Allemachtig man. Je was wel erg snel mer het melden :D (3 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Technomania schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:48:
Allemachtig man. Je was wel erg snel mer het melden :D (3 minuten)
Ja, dat zag ik later ook, maar wilde ik niet benadrukken. :+ Overigens, met 9x -1 is dat wellicht ook wat te vaak een foute moderatie? Ook iemand die de reactie +3 geeft...

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2021 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

CH4OS schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:49:
[...]
Ja, dat zag ik later ook, maar wilde ik niet benadrukken. :+
Ook al is de ijverige Tweaker nog zo snel, rechtvaardigheid achterhaalt het wel (meestal dan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Kennelijk 36 tweakers (11x +3, 13x +2, 12x +1) die het prima vinden dat algemeen geklaag over de journalistiek van tweakers redelijke discussie is? Behalve dat de generaliserende reactie daarmee niet redelijk gemodereerd lijkt op +1, mag er dan ook wel eens naar die tweakers extra duidelijk gemaakt worden wat de regels zijn en dat de klachten voor de redactie op gathering geplaatst kunnen worden.

MrFax in 'nieuws: Klant klaagt Canon aan voor uitschakelen scanfunctie wanne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
CH4OS schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:49:
[...]
Ja, dat zag ik later ook, maar wilde ik niet benadrukken. :+ Overigens, met 9x -1 is dat wellicht ook wat te vaak een foute moderatie? Ook iemand die de reactie +3 geeft...
Inmiddels 31x +1 en zelfs 6x +3 en 5x +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

kodak schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:15:
Kennelijk 36 tweakers (11x +3, 13x +2, 12x +1) die het prima vinden dat algemeen geklaag over de journalistiek van tweakers redelijke discussie is? Behalve dat de generaliserende reactie daarmee niet redelijk gemodereerd lijkt op +1, mag er dan ook wel eens naar die tweakers extra duidelijk gemaakt worden wat de regels zijn en dat de klachten voor de redactie op gathering geplaatst kunnen worden.

MrFax in 'nieuws: Klant klaagt Canon aan voor uitschakelen scanfunctie wanne...
Wat mij betreft mogen dit soort berichten meteen de prullenbak in want een vriendelijke modbreak met "bedankt voor je feedback...... " werkt dus blijkbaar niet.

Ik heb dit bericht overigens een 0 gegeven maar als ik naar mijn onderbuik had geluisterd was het gewoon ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Technomania schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:25:
[...]

Wat mij betreft mogen dit soort berichten meteen de prullenbak in want een vriendelijke modbreak met "bedankt voor je feedback...... " werkt dus blijkbaar niet.

Ik heb dit bericht overigens een 0 gegeven maar als ik naar mijn onderbuik had geluisterd was het gewoon ongewenst.
10 +3 stemmers doen het voorlopig zonder moderatierechten nav o.a. de moderatie op deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kodak schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:22:
Inmiddels 31x +1 en zelfs 6x +3 en 5x +2.
Toch nog genoeg die het -1 geven, 28x :? Lijkt me ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
CH4OS schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:36:
[...]
Toch nog genoeg die het -1 geven, 28x :? Lijkt me ook niet goed.
Een 0 lijkt me op zijn plaats, maar -1 lijkt me ook niet vreemd. Alleen al een weinig inhoudelijke mening geven is niet relevant, daarbij dan nog schelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kodak schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:40:
Een 0 lijkt me op zijn plaats, maar -1 lijkt me ook niet vreemd. Alleen al een weinig inhoudelijke mening geven is niet relevant, daarbij dan nog schelden.
Maar er wordt niet gescholden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
CH4OS schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:42:
[...]
Maar er wordt niet gescholden? :?
Stelletje idioten bij Canon
klinkt mij toch als schelden op Canon en haar medewerkers. Anderen idioot noemen omdat ze kennelijk andere opvattingen hebben is niet zomaar redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kodak schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:47:
[...]

[...]
klinkt mij toch als schelden op Canon en haar medewerkers. Anderen idioot noemen omdat ze kennelijk andere opvattingen hebben is niet zomaar redelijk.
Aan de andere kant is het ook zo'n vreemde reactie niet. Iets als waar de rechtzaak om gaat, doe je ook niet per ongeluk of zo. Een ieder kan bedenken dat je voor faxen en scannen echt geen inkt nodig hebt. Dus dan is dat best... Idioot te noemen. Dat is vanuit Canon, niet de medewerkers, die vaak ook maar doen wat ze opgedragen krijgen om te maken. Degene (bij Canon) die dit bedacht / goedgekeurd heeft, is inderdaad wel een beetje idioot bezig, laten we wel wezen.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2021 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
De reactie is ongepast omdat we hier afgesproken hebben op inhoud te discussiëren. Een ander idioot noemen is dat niet. Zelfs als de opmerking op de inhoud zou gaan dan is een verschil van mening prima, maar er zit voor mij nog wel een verschil tussen 'wat een idioten bij' of 'wat een idiote keuze door'. Dat eerste is op de man spelen, het tweede is de keuze bekritiseren. Daarbij kunnen wij het wel ongepast vinden, maar dit gaat om een klacht in de maatschappij van de VS. Er is op dit moment niet eens duidelijk of het daar werkelijk ongepast is om klanten te verleiden inkt te kopen door ze ook andere zaken bijna onmogelijk te maken die er niet duidelijk aan gerelateerd zijn. Consumentenrecht en ondernemersrecht werkt niet overal op zelfde verwachtingen. Ik denk dat je wel kan veronderstellen dat deze ondernemers van mening zijn dat ze zich aan de wet houden, wat niet bepaald zomaar ongepast is, laat staan idioot.

[ Voor 43% gewijzigd door kodak op 19-10-2021 22:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
adje123 in 'nieuws: Klant klaagt Canon aan voor uitschakelen scanfunctie wann... en zijn reacties hierop zijn niets meer dan trolls en mogen naar -1 wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
MeanGreen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

Gemeld met de "Rapporteer"-knop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Janspook in 'nieuws: Aantal betalende Netflix-abonnees neemt met 4,4 miljoen ...

Best een goede vraag, maar +2 voor een simpele vraag is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
kodak schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:47:
[...]

[...]
Schelden zou ik het in dit geval niet noemen, maar het is inderdaad geen nette reactie die niet echt iets toevoegt, dus de -1 is zeker wel van toepassing hier. De Nederlandse normen en waarden gelden ook op Tweakers.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 20-10-2021 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 17:38
Volgens mij heb ik in dit artikel iemand boos gemaakt. Al mijn reacties (behalve reacties op posts van @nst6ldr op één of andere manier) hebben twee keer -1 gekregen.

Discussie kan er wel verhit aan toegaan, maar ik heb niet het idee dat deze reacties een -1 waard zijn:
svane in 'nieuws: Brave vervangt standaard Google en DuckDuckGo door eigen zo...
svane in 'nieuws: Brave vervangt standaard Google en DuckDuckGo door eigen zo...

Door mijn toon/taalgebruik zou deze best een 0 waard kunnen zijn, maar ik ben wel benieuwd wie dit een -1 gegeven hebben:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
EDIT: niet goed gelezen ...

[ Voor 95% gewijzigd door Nas T op 21-10-2021 14:31 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Nas T schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:07:
[...]

Bovenaan het topic staat:

[...]

De eerste is figuurlijk gesprokentypt: ik zou zeggen wacht misschien een paar uur of een moderatie of 5 tot 10 zodat meer bezoekers hun score geven.
Zijn reacties zijn van gisteren. Hoeveel langer wil je dat 'ie nog wacht? :?

En qua aantal moderaties zit het w.b.t. de regels ook wel snor: bij een artikel van de vorige dag wordt veel minder gemod, dus de kans dat het zichzelf oplost (dus zonder hier te reageren) is klein.

[ Voor 23% gewijzigd door TheVivaldi op 21-10-2021 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
TheVivaldi schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:28:
[...]
Zijn reacties zijn van gisteren. Hoeveel langer wil je dat 'ie nog wacht? :?
Ik heb over de datum heen gekeken, heb mijn reactie aangepast.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:11
Geen -1? De discussie was misschien afgezakt naar off-topic, maar binnen die off-topic discussie was dit volgens mij juist mijn zinvolste toevoeging... :P

thomas_n in 'nieuws: Google verlaagt per 2022 afdracht voor in-app-abonnement...
Pagina: 1 ... 62 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2