Hier is niks informatief aan:
GertMenkel in 'nieuws: Oekraïense 'cryptominingfarm' met PS4-consoles was FIF...
GertMenkel in 'nieuws: Oekraïense 'cryptominingfarm' met PS4-consoles was FIF...
10x +3 ook. Daar mag wel even naar gekeken wordenWolfos schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:34:
Hier is niks informatief aan:
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 19-07-2021 17:11 ]
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 46% gewijzigd door Bor op 19-07-2021 19:30 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Vind ik niet. Het is een reactie op
En eigenlijk gewoon een feit.Antwoord op FSR om zo veel mogelijk terrein te winnen?
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Dat is inderdaad geen +2. Hier is nog wel wat hulp nodig.Benjamin- schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:14:
colvano in 'nieuws: Netflix richt zich op toevoegen van mobiele games voor ab...
Staat op plus 2, maar zoals ik in een reactie schreef, staat er nergens gratis, zowel het tweakers artikel als de toelichting van Netflix, staat dat het zonder extra kosten wordt toegevoegd. Een +2 voor iets wat niet eens is gezegd, is natuurlijk onzin.
Dat is inderdaad geen +2. Hier is nog behoorlijk wat hulp nodig. Heeft namelijk 49x +2 en zelfs 17 +3. Waardoor het nu ook bovenaan staat van de discussies.Benjamin- schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:14:
colvano in 'nieuws: Netflix richt zich op toevoegen van mobiele games voor ab...
Staat op plus 2, maar zoals ik in een reactie schreef, staat er nergens gratis, zowel het tweakers artikel als de toelichting van Netflix, staat dat het zonder extra kosten wordt toegevoegd. Een +2 voor iets wat niet eens is gezegd, is natuurlijk onzin.
Dat lijkt mij ook geen +3, wie helpt?AlphaRomeo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:07:
Geen +3 maar ondanks dat de reactie zo recent geplaatst is gaat dit moeilijk te repareren worden: grove erwt in 'plan: Nieuwe Tweakers-abonnementen zijn beschikbaar'
Virussen? Scan ze hier!
Dan heb je nu al een stuk of 13 mods met 6x-weging nodig, want hij staat inmiddels op 145 +3's, er zijn minimaal 74 moderaties naar beneden nodig om hem van de +3 af te halen (en nog 20 meer voor een +1).AlphaRomeo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:24:
Het zou jammer zijn als fixeren nodig is voor die reactie omdat het dan lijkt alsof Tweakers deze reactie probeert weg te drukken om de inhoud. Zijn er nog wat pro- power- über-mods die willen voten aub?
Virussen? Scan ze hier!
Inmiddels 142 +3.wildhagen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:09:
Ik heb al geholpen, maar met 124x (!) +3 gaat die niet meer op de normale manier op het juiste niveau komen.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik snap dat wel, maar eigenlijk is het niet hoe het moderatiesysteem bedoeld is toch? Ik snap dat jullie die afweging maken ook om het beeld wat het uit zou stralen. Maar ik vind het wel jammer dat er blijkbaar een stuk of 80 tweakers die reactie modereren en een deel bewust de moderatieregels negeert, óf die regels blijkbaar niet snapt.Dirk schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:41:
Het ziet er erg sympathiek uit, dus ik snap de hoge scores wel en ga dat niet corrigeren.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
En dat bedoel ik dus. Je geeft aan dat hij waardeloos is. Maar is dat echt zo? Het kan jou mening zijn.Dirk schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:00:
De reactie ziet er heel behulpzaam uit en wordt dus als zodanig beoordeeld. Dat hij in werkelijkheid redelijk waardeloos is hoeft de gemiddelde modder niet te weten en daar ga ik ze dus ook niet op aanspreken.
Virussen? Scan ze hier!
Denk dat de enige logica is, is dat het nu met meer dan 200 3+ reacties het simpelweg niet meer volgens het nette proces kan worden aangepast.wildhagen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:44:
Wacht even. Een +3 die ten onrechte daar staat wordt niet gefixeerd, maar Brantje in 'plan: Nieuwe Tweakers-abonnementen zijn beschikbaar' fixeren jullie dan weer wél, terwijl die makkelijk op de juiste wijze op de -1 kan komen (waar hij terecht staat)
Iemand die me de logica van het fixeren van deze reactie uit kan leggen, terwijl die +3 wel ongefixeerd mag blijven staan? Erg consequent komt het allemaal niet over anders, ik zie geen logica?
Die fixatie is inderdaad totaal overbodig, daar heeft iemand lopen prutsen. Ik heb de fixatie weggehaald.wildhagen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:44:
Wacht even. Een +3 die ten onrechte daar staat wordt niet gefixeerd, maar Brantje in 'plan: Nieuwe Tweakers-abonnementen zijn beschikbaar' fixeren jullie dan weer wél, terwijl die makkelijk op de juiste wijze op de -1 kan komen (waar hij terecht staat)
Iemand die me de logica van het fixeren van deze reactie uit kan leggen, terwijl die +3 wel ongefixeerd mag blijven staan? Erg consequent komt het allemaal niet over anders, ik zie geen logica?
Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!
[ Voor 39% gewijzigd door CyberMania op 24-07-2021 16:36 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Omdat het gezeur is over de inhoud van het artikel. Dat hoort in Geachte redactie._Dune_ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:00:
Kan iemand mij vertellen waarom deze offtopic is? ed800 in 'reviews: Zo werkt een videokaart - Diepe duik in de moderne graphic...
Gezeur wil ik het niet noemen, het is alleen weer een artikel waar het nodige in de comments aan gecorrigeerd moet worden, omdat zaken gewoon niet helemaal kloppen (welke ikzelf ook zie). De reactie gaat verder gewoon over het onderwerp en inhoud van het artikel, dus volledig ontopic.AlphaRomeo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:09:
[...]
Omdat het gezeur is over de inhoud van het artikel. Dat hoort in Geachte redactie.
[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 25-07-2021 09:15 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
[ Voor 51% gewijzigd door Naafkap op 25-07-2021 12:28 ]
Meer dan een krappe 0 zie ik er inderdaad ook niet in, lijkt inderdaad erg gemeningmod te worden.Naafkap schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:28:
Dit lijkt me ongewenst op de frontpage en geen +2 ‘mee eens’. De moderators die hier hoge scores aan geven moeten nog eens goed de richtlijnen lezen.
Batch in 'reviews: Apple iPad Pro 2021 - Belachelijkste tablet nog belachelij...
Met 38x +3 krijgen we die niet meer goed.Naafkap schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:28:
Dit lijkt me ongewenst op de frontpage en geen +2 ‘mee eens’. De moderators die hier hoge scores aan geven moeten nog eens goed de richtlijnen lezen.
Batch in 'reviews: Apple iPad Pro 2021 - Belachelijkste tablet nog belachelij...
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 26-07-2021 23:40 ]
Opmerkingen over moderatie is altijd punt aftrek.aljooge schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:23:
Kan je zo’n zin plaatsen? Worden als ik een 0 zou geven mijn mod rechten ingetrokken vanwege meningmodden? Wat mij betreft zijn dit soort toevoegingen niet wenselijk.
Edit: tja, je kan het niet met me eens zijn, maar mij een -1 geven is wel heel flauw. Tevens is meningmodden verboden en kan ervoor zorgen dat je modrechten worden ingetrokken.
https://tweakers.net/nieu...ction=16380150#r_16380150
Ze zijn niet wenselijk inderdaad en daar mag je een punt voor in mindering brengen. Een 0 voor die reacties is echter wel laag. Het is een nette uiteenzetting.aljooge schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:23:
Kan je zo’n zin plaatsen? Worden als ik een 0 zou geven mijn mod rechten ingetrokken vanwege meningmodden? Wat mij betreft zijn dit soort toevoegingen niet wenselijk.
Edit: tja, je kan het niet met me eens zijn, maar mij een -1 geven is wel heel flauw. Tevens is meningmodden verboden en kan ervoor zorgen dat je modrechten worden ingetrokken.
https://tweakers.net/nieu...ction=16380150#r_16380150
200 fish found!
En is dit dan ongewenst of is dat weer te zwaar bestraft?Bor schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:39:
Lijkt mij geen +1 gezien de manier hoe dit wordt gebracht; Verwijderd in 'nieuws: Vacature bij Amazon wijst op acceptatie van cryptovaluta...
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
[ Voor 16% gewijzigd door Dirk op 27-07-2021 22:09 ]
Ziet er zo prima uit met een 0 als score.CyberMania schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 06:42:
Deze mag weg, was een foutje moest rapporteren zijn was per ongeluk als reactie:
CyberMania in 'reviews: Werken aan perovskiet: het wondermateriaal voor zonne...
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2021 12:29 ]
Pro-EV-berichten krijgen opvallend vaak veel te hoge moderaties en EV-kritische reacties vaak opvallend lage. Blijkbaar is dit een hele grote groep mismodders, want het probleem doet zich nu ook weer voor in het nieuwe nieuwsbericht van tesla.Oon schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:14:
Weer een eigen reactie maar hier zijn mensen ook lekker aan het meningmodden..
Oon in 'nieuws: Tesla start productie Semi-vrachtwagen in 2022 wegens tekort ... krijg ik terecht een 0, maar die hele reeks comments is allemaal even off-topic. Verder naar beneden staat zelfs
Tassadar32 in 'nieuws: Tesla start productie Semi-vrachtwagen in 2022 wegens ... met een +2, wat helemaal nergens over gaat
En mijn reactie verder naar beneden krijgt zelfs een -1: Oon in 'nieuws: Tesla start productie Semi-vrachtwagen in 2022 wegens tekort ...
omdat ik gewoon een discussiepunt opgooi als reactie op iemand anders, die ook niet meer dan off-topic is.
Kan zijn dat ik het fout heb, maar volgens mij zijn daar gewoon een paar Tesla fanboys die niet tegen vragen of twijfel kunnen
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik heb er een +2 van gemaaktHerman schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:21:
Dit lijkt me informatief:
- killercow in 'downloads: Matomo 4.4.0'
Deze reacties kunnen nog wat aandacht gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:24:
nieuws: Kopers van uitgebreide Flight Simulator-versie ontvangen niet alle ex...
In dit topic wordt er ook massaal geklaagd over het bericht op tweakers en over tweakers zelf. Krijgt allemaal +2 lijkt mij allemaal offtopic.
Gaan we nu bij elk negatief Microsoft bericht zeuren waarom tweakers dit plaatst? Dit is toch gewoon nieuwswaardig? Als je niet tegen negatief nieuws kan dan moet je denk ik sowieso niet op internet zitten.
Aantal voorbeelden:
zzzzz in 'nieuws: Kopers van uitgebreide Flight Simulator-versie ontvangen ni...
Tout in 'nieuws: Kopers van uitgebreide Flight Simulator-versie ontvangen nie...
Slavy in 'nieuws: Kopers van uitgebreide Flight Simulator-versie ontvangen ni...
Ronald1302 in 'nieuws: Kopers van uitgebreide Flight Simulator-versie ontvang...
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2021 00:13 ]
Om even met concrete voorbeelden te komen ten aanzien van mismoderaties bij EV-berichten:Naafkap schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:32:
[...]
Pro-EV-berichten krijgen opvallend vaak veel te hoge moderaties en EV-kritische reacties vaak opvallend lage. Blijkbaar is dit een hele grote groep mismodders, want het probleem doet zich nu ook weer voor in het nieuwe nieuwsbericht van tesla.
De reactie waar je op reageert stelt dat bij een vergelijking op kenmerken tussen twee coolers (die volgens hem niet veel verschillen) het lijkt alsof voor de ene cooler de maximale TDP voor de processor wat voorzichtig gesteld is en voor de andere wat optimistisch.CH4OS schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:54:
CH4OS in 'nieuws: Sapphire introduceert stilletjes Nitro LTC-koeler voor AMD-...
Hoezo is deze vraag offtopic?Lijkt mij een terechte vraag in de thread? De antwoorden erop zijn ineens wel weer ontopic?
Beetje vreemde moderatie in elk geval.
Moah, die nullen zijn zeker onterecht, maar die +2's brengen elk wel extra nuttige informatie in de discussie, die hoeven niet perse omlaag.Naafkap schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:17:
[...]
Om even met concrete voorbeelden te komen ten aanzien van mismoderaties bij EV-berichten:
Geen +2:
Flo in 'nieuws: Tesla verwacht eind dit jaar in Duitsland Model Y's met 4680-...
Geen 0:
Naafkap in 'nieuws: Tesla verwacht eind dit jaar in Duitsland Model Y's met 4...
Geen +3:
Flo in 'nieuws: Tesla verwacht eind dit jaar in Duitsland Model Y's met 4680-...
Geen 0:
Naafkap in 'nieuws: Tesla verwacht eind dit jaar in Duitsland Model Y's met 4...
Geen 0:
Geen +1:
wmkuipers in 'nieuws: Tesla verwacht eind dit jaar in Duitsland Model Y's met...
Geen +2:
RocketKoen in 'nieuws: Tesla verwacht eind dit jaar in Duitsland Model Y's me...
Lijkt me dus geen incident maar stelselmatig probleem.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
De reden dat ik over de moderaties begin zowel in het begin van mijn post is omdat ik zie dat er vaker met minnetjes gestrooid wordt als je bij een fox-it nieuwsbericht aangeeft dat zij wellicht niet zo zuiver op de haak zijn als de marketing-afdeling doet geloven. Het Nieuwartikel van vandaag bevestigd dat laatste, en de mod-historie op eerdere gelerateerde berichten bevestigds het eerste.kodak schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:30:
Deze reactie van @killercow krijgt opvallende gemengde moderaties. De post begint en eindigt met nogal offtopic meningen over het modereren, wat er naar mijn mening neer komt op klagen en onbehoorlijk suggestief toon zetten dat het minnen komt door bepaalde mensen.
Daartussen staat dan een reactie wat gerelateerd is aan het nieuws, maar dat is feitelijk herhalen wat zowel in het nieuws van tweakers en FTM al als verwijzing staat, een mening en een nieuwspost zonder context.
Ik heb het zelf 0 gegeven omdat maar ik neig naar -1 met dat ongefundeerde sugestieve en offtopic deel. Dan vraag ik me wel al waarom er kennelijk 10 tweakers zijn die het naar +2 modereren.
killercow in 'nieuws: FTM: Fox-IT wilde surveillancesoftware aan repressieve ...
openkat.nl al gezien?
Als je het oneens bent met modgedrag van mede-tweakers dan hoor je dat hier te plaatsen. Het is offtopic om dat in reacties bij het nieuws te gaan aanhalen. En zeker als dat suggestief is wat volgens jou de mening van die tweakers zou zijn, dan kan je verwachten dat dat als ongewenst zal worden gezien. Bij moderaties staat immers niet wat de motivatie is om een moderatie te geven die jou niet bevalt en je kan om wel meer redenen een moderatie krijgen die jou niet bevalt.killercow schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:41:
[...]
De reden dat ik over de moderaties begin zowel in het begin van mijn post is omdat ik zie dat er vaker met minnetjes gestrooid wordt als je bij een fox-it nieuwsbericht aangeeft dat zij wellicht niet zo zuiver op de haak zijn als de marketing-afdeling doet geloven. Het Nieuwartikel van vandaag bevestigd dat laatste, en de mod-historie op eerdere gelerateerde berichten bevestigds het eerste.
De edit aan het einde van mijn post heb ik toegevoegd toen er 10 nulletjes waren uitgedeeld, en welgeteld 2 +2 moderaties. Dit omdat het eerder genoemde mod-gedrag zich dus meteen weer liet zien.
Inmiddels zelfs 14x offtopic irrelevant gekregen terwijl ik juist om inhoudelijk onderbouwing vraag. Het lijkt me toch echt niet normaal als iedereen die aan het modereren hoort op inhoud vervolgens vragen om onderbouwing bij bij een mening maar gaat wegmodereren. Anders lees ik hier graag wat er werkelijk zo offtopic of irrelevant aan is als er vraag om onderbouwing komt bij een behoorlijke suggestieve mening die een mede-tweaker niet wenst te verantwoorden.kodak schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:39:
Wat is er offtopic aan deze reactie? Een inhoudelijke en onderbouwde reactie vragen lijkt me juist een belangrijk onderdeel van de discussie over nieuws. Als dat al offtopic is kunnen we net zo goed stoppen met discussie voeren.
kodak in 'nieuws: FTM: Fox-IT wilde surveillancesoftware aan repressieve regi...
Zeker niet ongewenst, gewoon een serieuze on-topic reactie. De moderaties in dat bericht lopen weer flink scheef. Kritische berichten over accu’s, tesla en hun problemen worden flink omlaag gemodereerd en positieve reacties, vaak zonder onderbouwing, omhoog.CH4OS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:40:
CH4OS in 'nieuws: Brand uitgebroken in Tesla Megapack in Australisch accupark'
Misschien zeg ik hier iets wat niet klopt, maar dat lijkt mij dan offtopic, niet ongewenst.
Nou ja, de reactie erop legt beter uit hoe en wat, dus hoewel wat in mijn bericht staat klopt, betekend niet dat dat van toepassing is op de accu's. Dus ik snap wel als men het irrelevant beschouwd, maar ik zie er niet in dat het iets ongewenst is.Naafkap schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:54:
Zeker niet ongewenst, gewoon een serieuze on-topic reactie. De moderaties in dat bericht lopen weer flink scheef. Kritische berichten over accu’s, tesla en hun problemen worden flink omlaag gemodereerd en positieve reacties, vaak zonder onderbouwing, omhoog.
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2021 20:02 ]
Bijna 8 uur verder, staat 14x 0 en slechts 2x +1 voor een bericht dat inhoudelijk is. Kennelijk heeft hier melden of om duidelijkheid vragen niet veel zin.kodak schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:54:
[...]
Inmiddels zelfs 14x offtopic irrelevant gekregen terwijl ik juist om inhoudelijk onderbouwing vraag. Het lijkt me toch echt niet normaal als iedereen die aan het modereren hoort op inhoud vervolgens vragen om onderbouwing bij bij een mening maar gaat wegmodereren. Anders lees ik hier graag wat er werkelijk zo offtopic of irrelevant aan is als er vraag om onderbouwing komt bij een behoorlijke suggestieve mening die een mede-tweaker niet wenst te verantwoorden.
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq