Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dit soort reacties maken het wel makkelijk mismodders te spotten. Meerdere mensen doen het voorlopig zonder moderatierechten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of dit ontopic of offtopic is laat ik even buiten beschouwing. Maar dat iemand hier een -1 voor geeft kan ik niet helemaal begrijpen...

Verwijderd in 'nieuws: Bloomberg: Sony stelt Horizon Forbidden West uit tot ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Belgische staatsveiligheid waarschuwt voor Chinese smar...

Is gewoon ontopic, en zeker niet offtopic of zelfs ongewenst. Dat is echt meningmodden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

smiba in 'nieuws: Modders ontgrendelen bootloader van Google Chromecast met G...

Geen bijster informatieve post, lijkt me vooral mee eens stemmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 10:15
https://tweakers.net/nieu...ction=16399012#r_16399012

dit lijkt mij geen -1 waard. misschien een 0 hooguit. de +3 die er gegeven is lijkt mij veel te hoog.

Lijkt er op dat er erg veel Tesla haters zijn of iets aangezien ik best vaak zie dat mensen die positief zijn over Tesla en bijdrage aan het gesprek een -1 krijgen. En ja daar val ik zelf ook onder.

Wordt hier iets aan gedaan? In het verleden heb ik zelf ook een email gehad omdat ik onterecht een -1 gegeven zou hebben (waar ik nog steeds van mening ben dat het een terechte -1 was omdat iemand leugens aan het verspreiden was gebaseerd op incorrecte informatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij reageer ik gewoon on topic:

Verwijderd in 'nieuws: Halo Infinite-multiplayerbèta bevat bestanden met spo...

De reactie op mijn reactie krijgt wel +1

Ook wel vreemd dat iemand hier een -1 voor geeft :

J.J in 'nieuws: Halo Infinite-multiplayerbèta bevat bestanden met spoilers ui...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Theo in 'nieuws: YouTube test goedkoper Premium Lite-abonnement zonder advert...

Ik mis even of dit daadwerkelijk +2 is. Ik vind het discutabel in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
WiesVH in 'nieuws: Officiële renders en specificaties van Samsung Galaxy Watc...

Ik denk dat dit een +2 hoort te zijn. De eerste reactie op dit artikel beweert dat je niet met dit horloge kan gaan zwemmen, terwijl dat met een Apple Watch wel kan. Zowel Samsung als Apple hanteren tot 50m diepte voor hun horloges. Dit was al het geval bij de Galaxy Watch 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Zurazan in 'nieuws: Duizenden Nederlandse studenten hebben geen internet door...

Waarom krijgt dit zo sterk -1?
Spelfouten? Letten we niet op, toch?

Toon is niet slecht, maar hij gaat dus in tegen de tendens van andere comments dat het een slecht bedrijf is.
Lijkt me verder gewoon ontopic.
Begin ook niet over schelden graag, want de andere dag heb ik (gelukkig) een reactie met het woord "tering" erin naar 0 gekregen, middels een 0, terwijl als je het normale werkwoord "kankeren" (zeuren) gebruikt je meteen de gehele mod crew achter je aan krijgt.

Ik ken het bedrijf verder niet, en heb er weinig mee te doen wegens wonen in een ander land, maar ik vind dit een onterechte eindscore.

Jeroenneman in 'nieuws: Duizenden Nederlandse studenten hebben geen internet ...
"prutspartij..." "Communiceert ruk..."
+1. :?

[ Voor 17% gewijzigd door HMC op 03-08-2021 14:48 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Laatst online: 16:38

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
HMC schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:46:
Zurazan in 'nieuws: Duizenden Nederlandse studenten hebben geen internet door...
Toon is niet slecht, maar hij gaat dus in tegen de tendens van andere comments dat het een slecht bedrijf is.
Lijkt me verder gewoon ontopic.
Begin ook niet over schelden graag, want de andere dag heb ik (gelukkig) een reactie met het woord "tering" erin naar 0 gekregen, middels een 0, terwijl als je het normale werkwoord "kankeren" (zeuren) gebruikt je meteen de gehele mod crew achter je aan krijgt.
Sorry hoor, maar dit vind ik geen fatsoenlijke bewoordingen en duidelijk genoeg reden voor een -1. We blijven wel even fatsoenlijk op de frontpage:
Jouw reactie is echt fucking overdreven man, het is helemaal niet zon slecht bedrijf.
Ja, schelden daar vallen volwassen mensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dus als "fukcing" eruit gehaald wordt, is het ontopic?
Nou, wat volwassen zeg.

Edit:
@Zurazan

[ Voor 11% gewijzigd door HMC op 03-08-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
HMC schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:50:
Nou, wat volwassen zeg.

Edit:
@Zurazan
Wij noemen dat hier 'op de man spelen'. De post is wel on topic, maar door het taalgebruik, en wat mij betreft ook door de spelfouten, ongewenst geworden. Lees de reactie eens, dit staat toch niet zo? Dit is niet een discussie met argumenten maar een hoop emotie die er met een hoop gescheld uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Emotie? Mee eens.
Maar dan kan je de reacties ervoor, en de reacties erop "ge-troll" noemen.

Lees de reactie?
Waarom denk je dat ik hier weer eens ben? :?

En laten we het niet over spel- en grammaticafouten hebben. Alstjeblieft zeg.

[ Voor 20% gewijzigd door HMC op 03-08-2021 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zurazan
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-01 22:29
HMC schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:50:
Nou, wat volwassen zeg.

Edit:
@Zurazan
Heb het gescheld eruit gehaald, mijn excuus hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Nu deze zin nog:
Waarom is gelijk alles kut en klote bedrijf als er 1x een grote storing is?
En deze:
Heb 5 dagen zonder internet gezeten bij ziggo omdat een of andere eikel een van de wijkkasten plad had gereden, hoor je mij toch ook niet gelijk zo overdreven te keer gaan?
Dan mag je van mij een +1.

Overigens vind ik dit gedeelte een beetje overdreven op zichzelf. De persoon uit de reactie waar je op reageert doet niet overdreven. Het is anekdotisch bewijs, maar als dat zijn ervaring is snap ik wel dat hij het een 'nietsnutten partij' noemt. Dat is niet hetzelfde als 'overdreven te keer gaan'.
hoor je mij toch ook niet gelijk zo overdreven te keer gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zurazan
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-01 22:29
AlphaRomeo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:03:
Nu deze zin nog:

[...]

En deze:

[...]

Dan mag je van mij een +1.

Overigens vind ik dit gedeelte een beetje overdreven op zichzelf. De persoon uit de reactie waar je op reageert doet niet overdreven. Het is anekdotisch bewijs, maar als dat zijn ervaring is snap ik wel dat hij het een 'nietsnutten partij' noemt. Dat is niet hetzelfde als 'overdreven te keer gaan'.

[...]
Ook aangepast, mijn excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nou, je hebt je moderatie aangepast, @AlphaRomeo
Gaat echter niet helpen.
De tendens is gezet.
Alles wat erna gezegd wordt krijgt automatisch ook 0 of -1 van velen, terwijl die van Jeroen al weer op +1 staat.

Ik ga maar weer eens fietsen. :w
Was weer gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
HMC schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:34:
Nou, je hebt je moderatie aangepast, @AlphaRomeo
Gaat echter niet helpen.
Ik heb mijn moderatie aangepast inderdaad. Maar dat dat niet gaat helpen heb ik niet in de hand. Dat was anders geweest als de reactie vanaf het begin fatsoenlijk was geweest.

Fiets ze! Het is lekker weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

af_bert in 'nieuws: Twitter gaat samen met persbureaus AP en Reuters nepnieuw...

Hoe krijgt zo’n reactie een +2 of hoger? Dat is meningmodden in optima forma. Je zou zelfs kunnen stellen dat het niet hoger dan een 0 verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Het is 0 want het heeft een ongegronde bias, waar hij de netwerken zelf van beticht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat hier mis?

Jeroen73 in 'nieuws: Uitgever Take Two vindt Game Pass-model niet gesch...

Ik denk dat diegene die hier -1 geven niet helemaal begrijpen hoe het moderatiesysteem werkt...

Een goed voorbeeld van mening modden

En inmiddels al 10x een offtopic. Deze persoon reageert volledig on topic...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2021 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goed voorbeeld van meningmodden:

poor Leno in 'nieuws: Uitgever Take Two vindt Game Pass-model niet geschikt v...

Staat op -1. Mensen willen bepaalde dingen niet horen en drukken dan gelijk op de -1 knop. Dit is gewoon een ontopic reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:01:
Wat gaat hier mis?

Jeroen73 in 'nieuws: Uitgever Take Two vindt Game Pass-model niet gesch...

Ik denk dat diegene die hier -1 geven niet helemaal begrijpen hoe het moderatiesysteem werkt...

Een goed voorbeeld van mening modden

En inmiddels al 10x een offtopic. Deze persoon reageert volledig on topic...
Die reactie inderdaad ontopic, maar ik vind hem totaal niet nuttig, dus ik geef hem een 0 wegens irrelevant.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
Dennism in 'nieuws: Blizzard-directeur vertrekt, Jen Oneal en Mike Ybarra nem...

Volgens mij is dit binnen de thread gewoon on-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vind ik ook, daar staat hij inmiddels op :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Home Assistant brengt energiedashboard en hardware uit om s...

Hoezo is dit opeens offtopic? :?

EDIT:
CH4OS in 'nieuws: Home Assistant brengt energiedashboard en hardware uit om s... lijkt mij ook verre van offtopic. Jammer om te zien hoor, dat er met willekeur gemod wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 05-08-2021 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51

kodak

FP ProMod
Geen +2 (37x +2, 7× +3). Doet slechts een bewering, over ander providers, zonder te onderbouwen of aan te tonen hoe dit relevant is of redelijk is na dit nieuws.
habbekrats in 'nieuws: Delta maakt 1Gbit/s standaard voor glasvezel en komt m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
kodak schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:34:
Geen +2 (37x +2, 7× +3). Doet slechts een bewering, over ander providers, zonder te onderbouwen of aan te tonen hoe dit relevant is of redelijk is na dit nieuws.
habbekrats in 'nieuws: Delta maakt 1Gbit/s standaard voor glasvezel en komt m...
Het is een persoonlijke verwachting, zo te zien niet gebaseerd op feiten. Een +1 lijkt mij beter passen dan een +2 of +3. Wie helpt?

Is deze van mij echt offtopic? Feitelijk is het gewoon juist wat er staat en het gaat over het onderwerp
Bor in 'nieuws: Microsoft brengt layered Group Policies uit voor toestaan van...

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 05-08-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
adje123 in 'nieuws: Microsoft vernieuwt Knipprogramma in Windows 11 met samen... lijkt mij onzin en ook nog eens semi flamerig gebracht. Is een -1 te streng of past dat goed in dit geval volgens jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Bor schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:37:
[...]
Het is een persoonlijke verwachting, zo te zien niet gebaseerd op feiten. Een +1 lijkt mij beter passen dan een +2 of +3. Wie helpt?
Nog 9 votes meer en hij staat goed.
Bor schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:29:
adje123 in 'nieuws: Microsoft vernieuwt Knipprogramma in Windows 11 met samen... lijkt mij onzin en ook nog eens semi flamerig gebracht. Is een -1 te streng of past dat goed in dit geval volgens jullie?
Ik heb hem 0 gegeven. Maar ik kan er in komen dat je het -1 vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze herhaling van het nieuws en mening is ook geen +2 (en zeker geen 5x +3, 20x +2).
Aikon in 'nieuws: Delta maakt 1Gbit/s standaard voor glasvezel en komt met 8G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Bor schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:37:
[...]

Is deze van mij echt offtopic? Feitelijk is het gewoon juist wat er staat en het gaat over het onderwerp
Bor in 'nieuws: Microsoft brengt layered Group Policies uit voor toestaan van...
Het gaat puur over een definitie, het is niet offtopic maar wel irrelevant, ik vind de 0 prima.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:11

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
JUST_me in 'nieuws: Foto’s van geannuleerd werkend AirPower-prototype duiken ... is geen +2, wat mij betreft off-topic omdat de discussie ver is afgedwaald van het onderwerp van het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: IPhones en iPads gaan foto's controleren op kindermisbruik met Neural...

Kan iemand de "-1 want ik heb een andere mening brigade" even een halt toe roepen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2021 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Kun je wat preciezer zijn in de posts die je bedoeld? Plaats even de link onder de datum van de posts die je onterecht gemodereerd vindt aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Deze heeft best een punt, maar de reactie is hooguit +1. ik vind hem eigenlijk gewoon 0 voor off topic: Finraziel in 'geek: Tweakers FC Eredivisie Voetbalpool start op GoT met Hero-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaRomeo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:48:
Deze heeft best een punt, maar de reactie is hooguit +1. ik vind hem eigenlijk gewoon 0 voor off topic: Finraziel in 'geek: Tweakers FC Eredivisie Voetbalpool start op GoT met Hero-...
Het heeft zichzelf al wat rechtgetrokken zie ik. Onderaan de pagina stond een hele riedel posts op -1 terwijl het gewoon normale berichten waren. Iemand zat structureel -1 te mashen bij alles en iedereen die zich bezorgd uitte over mogelijke privacy schending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sjitz in 'nieuws: Huaweis consumentenomzet daalt 47 procent en bedrijf 'probe...

Dat lijkt me geen +1, laat staan +2 of zelfs +3 (pure meningmods), maar op zijn best een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09-2021

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Beste,

Bensimpel|IA in 'nieuws: Videoland heeft meer dan miljoen betalende abonnees'

Ik snap niet waarom mijn post ongewenst is. Als ik zo de standaarden bekijk zal dit op zijn minst oftopic moeten zijn. Of beledig ik mensen met Rural America? Het linkje als bron dateert uit mei 2020. Redelijk up to date nog.

Ik ben vrij nieuw hier op Tweakers, geen idee of ik hier bij het juiste adres ben. Ik begrijp dat ongewenste moderaties karma punten net zoals op Reddit kosten? Bedankt voor de hulp.
(Naar mijn mening betekend ongewenst: spam, flame, haat of directe persoonlijke aanvallen, iets waar mijn post niet direct ondervalt. Ik vind het jammer dat mensen nieuwe leden maar meteen als spam enzo neerzet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15:40
@Bensimpel|IA beetje offtopic misschien, maar geen -1. Maar heb hem geupvote

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
dindr in 'nieuws: Videoland heeft meer dan miljoen betalende abonnees'

Lijkt mij -1. 1 miljoen mensen wegzetten als ... .

Is ook heftig gemeningmod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 22:31

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie staat met +1 nog veel te hoog. De tweaker heeft de reactie gewijzigd, maar geeft nog steeds een mening die niet over het aantal abonnees en het nieuws gaat. Dat de tweaker een mening over vermeende lage kwaliteit van aanbod heeft en dat hier wil verkondigen is offtopic en irrelevant. Helemaal door gebrek aan onderbouwing. Toch heeft deze reactie 19x +3, 20x +2 en 12x +1. Dit lijkt weinig anders dan meningmodden en tweakers die massaal niet modereren volgens de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
TheVivaldi in 'reviews: Achtergrond: 8k-televisies, kopen of afwachten? En wa...
Waarom -1? Zelfs Tweakers had onlangs nog een artikel over het optimaal instellen van je tv, waarbij duidelijk werd gezegd dat de filmmodus het beste was (maar ik lees het ook regelmatig in reacties). Dan is mijn vraag toch niet raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Mijn andere reactie, daarentegen, is juist te hoog gemod:
TheVivaldi in 'nieuws: Counterpoint: Xiaomi was in juni voor het eerst marktl...
De hele discussie is offtopic, dus mijn bericht, als onderdeel daarvan, is dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Mijn reactie alhier krijgt ook +2's en +3's, maar is hooguit een +1: TheVivaldi in 'nieuws: Counterpoint: Xiaomi was in juni voor het eerst marktl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
vlijmenfileer in 'nieuws: Aantal maandelijkse gebruikers Firefox duikt onder ...
venqwish in 'nieuws: Aantal maandelijkse gebruikers Firefox duikt onder 200 m...
Tjoekie in 'nieuws: Aantal maandelijkse gebruikers Firefox duikt onder 200 mi...
Allemaal geen +2.

De laatste zelf een 0 wmb omwille van deze zin:
Ik weet dat dit tweakers is en dat Apple per definitie stom en arrogant en whatever is, maar [..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie dat een tweakers xich bijzonder zou vinden en zich wat afvraagt lijkt me toch echt geen +2, (met zelfs 18x +3 en 14x +2)

Keypunchie in 'nieuws: Aantal maandelijkse gebruikers Firefox duikt onder 200...

Er mag tussen die reacties wel wat meer naar afwijkingen in moderatie gekeken worden, er lijken diverse tweakers actief die erg makkelijk naar +3 en +2 modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
https://tweakers.net/nieu...ction=16431144#r_16431144

Ik weet niet zeker hoor. Maar volgens mij is mijn reactie toch echt wel on topic! vooral aangezien het om de info in het artikel gaat! (En sorry, ik ben helaas niet actief genoeg om er helemaal uit te komen waar ik nou deze info naartoe kan sturen aangezien ik geen topic over dit onderwerp open zie staan)

Dus volgens mij is de -1 echt compleet onterecht op deze reactie.

https://tweakers.net/nieu...ction=16431546#r_16431546

Ik snap niet dat dit +2 is. De info is een mening die ongefundeerd is (en zelfs niet correct als we naar de feiten kijken maar dat terzijde) dus apart dat dit +2 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
https://tweakers.net/nieu...ction=16431712#r_16431712
https://tweakers.net/nieu...ction=16431868#r_16431868

Zeer sterk het gevoel dat er een aantal mensen zijn die puur -1 drukken omdat het om een positieve reactie over Tesla gaat. En soms zie ik dan ook een +3 er bij staan? Dat klopt ook niet bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
https://tweakers.net/nieu...ction=16430794#r_16430794

Ondanks dat ik de reactie wat negatief vind (en niet kloppend als ik op data af moet gaan voor kwaliteit) is dit toch zeker niet -1 waard.

https://tweakers.net/nieu...ction=16430138#r_16430138
https://tweakers.net/nieu...ction=16430130#r_16430130

Beide on-topic reactie maar geen +2 waard. Hooguit +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit lijkt me zeker geen +3. De tweaker heeft slechts een mening als suggestie voor een artikel. Daarbij geeft hij informatie die gebaseerd is op een aannam die uit de lucht is gegrepen (doen alsof er een situatie zou zijn, terwijl die zowel in dit nieuws als in eerder nieuws als door Apple uitgelegd is). Het krijgt vervolgens 39x +3, kennelijk als meningmodden en van tweakers die geen zin hebben om het nieuws en de verwijzingen daarin te lezen.
GertMenkel in 'nieuws: Apple belooft fotoscan alleen te gebruiken voor opspor...

[ Voor 11% gewijzigd door kodak op 09-08-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Spatienazi in 'nieuws: Valve plant meer apparaten zoals Steam Deck' is niet meer dan een schoolmeester

TheHeavySoldier in 'nieuws: Valve plant meer apparaten zoals Steam Deck' lijkt mij geen +2

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 09-08-2021 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertMenkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:29
kodak schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:40:
Dit lijkt me zeker geen +3. De tweaker heeft slechts een mening als suggestie voor een artikel. Daarbij geeft hij informatie die gebaseerd is op een aannam die uit de lucht is gegrepen (doen alsof er een situatie zou zijn, terwijl die zowel in dit nieuws als in eerder nieuws als door Apple uitgelegd is). Het krijgt vervolgens 39x +3, kennelijk als meningmodden en van tweakers die geen zin hebben om het nieuws en de verwijzingen daarin te lezen.
GertMenkel in 'nieuws: Apple belooft fotoscan alleen te gebruiken voor opspor...
100% eens met de verkeerde +3, ik wilde hem zelf ook al melden. Ik vind persoonlijk wel dat ik iets nuttigs toevoeg, maar een +3 is zwaar overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt massaal onterecht meningmodden te krijgen naar ongewenst 13x -1 en irrelevant 7x 0, terwijl de reactie ontopic en terecht twijfels heeft aan de bedoelingen van de onderzoeker.
Het is niet redelijk om tweakers met een mening over wat een onderzoeker voor verantwoordelijkheid heeft weg te modereren als dat niet overeen komst met wat je zelf wil. Dan mag verwacht worden dat men hier in discussie gaat, in plaats van het weg te modereren al ongewenst of irrelevant.

ymmv in 'nieuws: Exchange-kwetsbaarheid ProxyShell wordt actief aangevallen n...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Deze heeft nog een paar votes nodig om netjes op 0 te eindigen ipv de huidige 2. Linguistische discussie die, hoewel keurig gebracht, op het forum thuishoort.

Bosjabouter in 'reviews: Homomorfische encryptie - analyses uitvoeren op vers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
xebeche4you in 'nieuws: Hostingbedrijf PCextreme gaat verder als Versio'

Onderbuikgevoel op een negatieve manier met "blaten" gebracht is wat mij betreft geen +2 of +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit is weinig meer dan een flame richting DPG / Tweakers. Dat we het niet eens zijn met beslissingen is prima, maar dat is nog geen reden om een weinig inhoudelijke klagende reactie 26x +3, 18x +2 te plussen omdat tweakers het eens zijn.
Pwain in 'nieuws: Reclame doorspoelen op tv is in België binnenkort niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze tweaker is kennelijk van mening dat stellen dat anderen een nekschot verdienen acceptabel is?
Bouddieehh in 'nieuws: Stichting van Max Schrems dient 422 klachten in vanweg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
kodak schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:56:
Deze tweaker is kennelijk van mening dat stellen dat anderen een nekschot verdienen acceptabel is?
Bouddieehh in 'nieuws: Stichting van Max Schrems dient 422 klachten in vanweg...
Daar heb ik even actie ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertanno
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 22:26
ThaddeusX in 'nieuws: Xiaomi MIX 4 heeft 20-megapixelcamera achter scherm en ...

Ik zie oprecht niet in waarom deze comment een -1 heeft. Sure, het is geen populaire mening, maar ik vind 'm zeker niet ongewenst. Hij gaat gewoon mee in de discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:11
supertanno schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:50:
ThaddeusX in 'nieuws: Xiaomi MIX 4 heeft 20-megapixelcamera achter scherm en ...

Ik zie oprecht niet in waarom deze comment een -1 heeft. Sure, het is geen populaire mening, maar ik vind 'm zeker niet ongewenst. Hij gaat gewoon mee in de discussie.
Ik kan me goed voorstellen dat sommige Tweakers de opmerking Alleen oude mensen doen zo super lang met een mobiel persoonlijk opvatten en als denigrerend ervaren. Ik zie ook niet in wat die opmerking toevoegt aan de discussie, anders dan mede-Tweakers op de kast jagen.

-1 is een beetje streng misschien, maar ik zou het niet gelijk een mismoderatie noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
supertanno schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:50:
Eén: onze afvalberg is groot genoeg, nog meer chemisch afval puur omdat jij snel wilt laden is al ongewenst wat mij betreft, en de opmerking over oude mensen is generaliserend en onnodig. Je bent de jeugd, onze toekomst, je gaat de oorlog winnen. Doe een klein beetje je best om fatsoenlijke comments te plaatsen dan ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brulaapjes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09-2021
Op een aantal reacties krijg ik een -1, het is normale gezonde discussie en geen trol reactie. Het is vaak wel een 0 maar absoluut geen -1, zou het leuk vinden als dit verandert want het is wel een onderdeel van

Brulaapjes in 'nieuws: Mercedes-Benz brengt elektrische EQS-sedan uit voor pr...

Brulaapjes in 'nieuws: Mercedes-Benz brengt elektrische EQS-sedan uit voor pr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Avast gaat op in NortonLifeLock na bod van ruim 8 miljard... lijkt mij zonder onderbouwing geen +2 (en zelfs een +1 vind ik aan de hoge kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JanJeen in 'nieuws: Mercedes-Benz brengt elektrische EQS-sedan uit voor prijz...

Dit soort reacties lijken me gewoon ontopic. Geen idee wat hier informatief aan is, of zelfs 21x +3!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
https://tweakers.net/nieu...ction=16442124#r_16442124

Dit is een behoorlijk redelijke opmerking en on-topic. Geen -1 waard naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
mikee368 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:41:
https://tweakers.net/nieu...ction=16442124#r_16442124

Dit is een behoorlijk redelijke opmerking en on-topic. Geen -1 waard naar mijn mening.
Je bedoeld deze? Shirenzo in 'nieuws: NASA: maanmissie in 2024 niet haalbaar omdat ruimtepakken... Ik vind een -1 ook iets te streng, maar meer dan een 0 vind ik hem ook niet.

[ Voor 27% gewijzigd door AlphaRomeo op 11-08-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
AlphaRomeo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:44:
[...]

Je bedoeld deze? Shirenzo in 'nieuws: NASA: maanmissie in 2024 niet haalbaar omdat ruimtepakken... Ik vind een -1 ook iets te streng, maar meer dan een 0 vind ik hem ook niet.
Ik vind het een redelijke reactie en hij is ook on topic.
Het voegt echter niet heel veel toe aangezien er verder geen onderbouwing is dus vind het lastig. Twijfel daarom tussen +1 en 0. Probeer steeds beter te leren hoe de moderatie precies werkt op alle soorten berichten dus is voor mij ook nog leren haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 22:16

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
AlphaRomeo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:13:
[...]

Eén: onze afvalberg is groot genoeg, nog meer chemisch afval puur omdat jij snel wilt laden is al ongewenst wat mij betreft,
In het mismoderatietopic niet gaan meningmodden. ;)

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Hacker geeft 258 miljoen dollar terug aan Poly Network n... lijkt mij niet helemaal waar, zie ook de reacties. Ik ga voor de 0.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie is zwaar gemind (21x -1) terwijl het een mening betreft die niet zomaar ongewenst is. Ontopic omdat het lettelijk in gaat op een bepaald deel van het nieuws. De 21x -1 modererende tweakers verdienen naast deze moderatie dan ook wel wat aandacht.

cold in 'nieuws: Decryptor voor ransomware bij Kaseya-klanten verschijnt op i...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De hele zwik aan meningmodders van ShadLink in 'nieuws: Amerikaanse senatoren willen macht van Apple en Google i... i.r.t. de reactie van Lanfear89 er onder viel me op. Het andere gezichtspunt bespreken lijkt me een goed voorbeeld van een aanvulling op het artikel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Harry Nak schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:51:
[...]
In het mismoderatietopic niet gaan meningmodden. ;)
Ik heb hem niet gemeningmod, jij quote selectief. De denigrerende opmerking is op zich al voldoende reden voor een -1:
en de opmerking over oude mensen is generaliserend en onnodig

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
YangWenli in 'nieuws: Decryptor voor ransomware bij Kaseya-klanten verschijnt... lijkt mij een ongefundeerde flame en dus -1?

cold in 'nieuws: Decryptor voor ransomware bij Kaseya-klanten verschijnt op i... hoeft wat mij betreft ook niet op +1 gezien de manier hoe dit gebracht wordt.

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 12-08-2021 12:08 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Bij nieuws over financiële waarde van een bedrijf mag een discussie over de redelijkheid van die waarde verwacht worden. Wat hier gebeurt is dat tweakers het over andere onderwerpen gaan hebben, bijvoorbeeld dat discussies niet bevallen. En dat krijgt dan direct voornamelijk mismoderaties tot veel +2 en +3 aan toe.
michael-john in 'nieuws: Reddit hoopt na investeringsronde 10 miljard dollar ...
Martinspire in 'nieuws: Reddit hoopt na investeringsronde 10 miljard dollar w...
k995 in 'nieuws: Reddit hoopt na investeringsronde 10 miljard dollar waard te...
Rub3s in 'nieuws: Reddit hoopt na investeringsronde 10 miljard dollar waard t...

• Harry Nak
Hoe moeten antwoorden zoals gequote gemodereerd worden?

Ten opzichte van het nieuwsbericht of ten opzichte van de vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Harry Nak schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:33:
[...]

Hoe moeten antwoorden zoals gequote gemodereerd worden?

Ten opzichte van het nieuwsbericht of ten opzichte van de vraag?
Aangezien discussie over het nieuws hoort te gaan op basis hoe relevant het bij het nieuws is. Dat iemand een informatief antwoord kan geven wil dus niet zomaar zeggen dat het ontopic of hoger waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Schijnbaar stel ik op zich een goede vraag, het antwoord op mijn vraag krijgt immers een +2, hoe is mijn vraag dan offtopic? :?

CH4OS in 'nieuws: Boeing stelt Starliner-testvlucht voor onbepaalde tijd uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertMenkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:29
GertMenkel in 'nieuws: Facebook Messenger krijgt end-to-end-encryptie voor vi...

Zowel mijn reactie als de reactie waar ik op reageer lijken me geen +2 waard. Wel on topic, maar niet per se informatief vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is hier offtopic of irrelevant aan? Een mede-tweaker noemt zomaar wat op, dan is het voor een discussie redelijk om naar de relevantie te vragen als er ondertussen kennelijk wat feiten genegeerd lijken te worden.
kodak in 'nieuws: RomUniverse moet alle illegale kopieën van Nintendo-games p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Waarom is het offtopic irrelevant als je opmerkt dat een bewering over gegevens van Nederlanders niet lijkt te kloppen?
Dat er misschien te discussiëren is wat veel of weinig is hangt af van welke gegevens er verwacht mogen worden, wat niet alleen te maken heeft met het in het artikel genoemde argument.
kodak in 'nieuws: T-Mobile onderzoekt claim van diefstal gegevens 100 miljoen...

[ Voor 16% gewijzigd door kodak op 16-08-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
ro8in in 'nieuws: RomUniverse moet alle illegale kopieën van Nintendo-games p...

Volgens mij kan alles in dit draadje op +1? Vind het een redelijk on-topic vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kodak schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:12:
Waarom is het offtopic irrelevant als je opmerkt dat een bewering over gegevens van Nederlanders niet lijkt te kloppen?
kodak in 'nieuws: T-Mobile onderzoekt claim van diefstal gegevens 100 miljoen...
Een +1 past beter. Misschien dat sommige mensen ook dachten aan dat wat de 1e reactie op jou ook zegt: als een Nederlander in de VS een abonnement afsluit ben je vanaf dat moment gewoon een Amerikaanse klant. Maar hoe dan ook is het gewoon on-topic en een +1 waard.
Eens :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1 ... 56 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2