Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51

kodak

FP ProMod
Het lijkt een aantal tweakers niet te bevallen als je inhoudelijke kritiek hebt op een reactie die niet redelijk onderbouwd lijkt en daarover in disucssie gaat. Dit wegzetten als offtopic/irrelevant is dan weinig meer dan mening modden.
kodak in 'nieuws: Crucial lijkt over te stappen op langzamer qlc-nand voor P2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik probeer serieus een discussie te voeren, maar keer op keer op keer zijn er diverse tweakers die het weg staan te modden naar irrelevant en zelfs ongewenst. Dit gaat diverse tweakers duidelijk niet om discussie, maar meer mening modden.
En dat gebeurd bij wel meer tweakers bij dit onderwerp:

wegmodden naar -1:
klakkie.57th in 'nieuws: Crucial lijkt over te stappen op langzamer qlc-nand ...

wegmodden naar -1:
kodak in 'nieuws: Crucial lijkt over te stappen op langzamer qlc-nand voor P2...

wegmodden naar -1:

wegmodden naar 0/-1:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 10:15
https://tweakers.net/nieu...ction=16463612#r_16463612
https://tweakers.net/nieu...ction=16463594#r_16463594
https://tweakers.net/nieu...ction=16463586#r_16463586

3 keer een -1 op mij terwijl ik toch echt wel on-topic ben en volgens mij nog een goede bijdrage lever ook.

https://tweakers.net/nieu...ction=16463992#r_16463992
Goede reactie maar +3 niet waard volgens mij. +2 hooguit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Inmiddels staan deze reacties op +1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
kodak schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:17:
Ik probeer serieus een discussie te voeren, maar keer op keer op keer zijn er diverse tweakers die het weg staan te modden naar irrelevant en zelfs ongewenst.
-1 lijkt me ook overdreven maar ik zie weinig poging tot het voeren van een discussie. Je posts herhalen de stelling dat een consument enkel op geadverteerde specs af moet gaan en niet mogen klagen in dezen. Ik denk dat veel tweakers moeite hebben met het compleet negeren van het belang van benchmarks en reviews in het aankoopproces. Een 0 snap ik dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
JohnnieWbl schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:45:
[...]

-1 lijkt me ook overdreven maar ik zie weinig poging tot het voeren van een discussie. Je posts herhalen de stelling dat een consument enkel op geadverteerde specs af moet gaan en niet mogen klagen in dezen. Ik denk dat veel tweakers moeite hebben met het compleet negeren van het belang van benchmarks en reviews in het aankoopproces. Een 0 snap ik dan ook wel.
Dat negeer ik niet, daar ben ik eerder of ergens anders op in gegaan. Ik verduidelijk mijn stelling als iemand het niet lijkt te begrijpen of zaken noemt die naar mijn mening niet redelijk zijn. Dat is niet zomaar offtop/irrelevant en al zeker niet het niet voeren van discussie, die voeren we daar juist wel op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Mirved in 'reviews: Humankind - Heerlijk overzichtelijk, heldere mechanieken'
Krijgt +2's en +3's terwijl het niet duidelijk is hoe hij aan die informatie komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Marketingmateriaal toont Bose QuietComfort 45 met langere a...

Deze thread (deze reactie en de reacties die erop volgen) kunnen wat mij betreft naar offtopic / irrelevant, gaat echt nergens over in elk geval. Als de reacties verwijderd worden is dat wat mij betreft ook prima, maar laat ik aan de crew. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ben het er heel erg mee eens, maar inderdaad; dat is géén +2 waard :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Hoe kan deze reactie nog een 0 krijgen? Zeer op de man afspelend en totaal niet nodig om daar te plaatsen

Arfman in Spanning op de automarktPlus Waarom fabrikanten nu voor elektrisch kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primuszoon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-05-2023
Meningmods in De Nederlandsche Bank: cryptobeurs Binance opereert illegaal in Nederland

Voorbeeld van Bruto
Lijkt me geen flaimbait, troll, belediging. Ik zou zelfs kunnen stellen dat dit een vrij on-topic mening is die kan bijdragen tot een discussie (waar natuurlijk niet akkoord hoeft gegaan te worden met ieders opinie).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Primuszoon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:21:
Meningmods in De Nederlandsche Bank: cryptobeurs Binance opereert illegaal in Nederland

Voorbeeld van Bruto
Lijkt me geen flaimbait, troll, belediging. Ik zou zelfs kunnen stellen dat dit een vrij on-topic mening is die kan bijdragen tot een discussie (waar natuurlijk niet akkoord hoeft gegaan te worden met ieders opinie).
Ik snap dat je het zo ziet, maar het is ook wel erg vermoeiend om bij elk bericht over overheid vs iets-met-crypto elke keer weer soortgelijke quotes voorbij te zien komen. De gehele reactie is eigenlijk slechts twee quotes waarbij de 1e zo'n beetje elk artikel terugkomt.

Je kunt het zien als opening tot gezonde discussie maar het is wel érg mager hoor. Quotes plakken kunnen we allemaal. Het is misschien niet volop -1 waard maar meer dan een 0 ook echt niet. Er is eigenlijk geen toegevoegde waarde voor de lezer.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primuszoon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-05-2023
Cloud schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:07:
[...]

Ik snap dat je het zo ziet, maar het is ook wel erg vermoeiend om bij elk bericht over overheid vs iets-met-crypto elke keer weer soortgelijke quotes voorbij te zien komen. De gehele reactie is eigenlijk slechts twee quotes waarbij de 1e zo'n beetje elk artikel terugkomt.

Je kunt het zien als opening tot gezonde discussie maar het is wel érg mager hoor. Quotes plakken kunnen we allemaal. Het is misschien niet volop -1 waard maar meer dan een 0 ook echt niet. Er is eigenlijk geen toegevoegde waarde voor de lezer.
Ik ben het niet oneens met je, In ieder geval geen -1. Maar
+0 = off topic
+1 = enige relevantie
+2 = een nuttige aanvulling tot het artikel/discussie.

Je zou kunnen stellen dat een simpele quote enige relevantie heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Primuszoon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:14:
[...]
Ik ben het niet oneens met je, In ieder geval geen -1. Maar
+0 = off topic
+1 = enige relevantie
+2 = een nuttige aanvulling tot het artikel/discussie.

Je zou kunnen stellen dat een simpele quote enige relevantie heeft :+
Soms wel hoor maar een beetje rekening houden met de context waarin de reactie staat is dan wel belangrijk (blijft altijd lastig met zulke korte niveau-omschrijvingen). Zeker als je het bekijkt vanuit het perspectief vanuit de lezer. Hoe relevant zijn deze specifieke twee quotes voor de gemiddelde lezer van het artikel? Het zijn gewoon wat onderbuikgevoelquotes, ik zou zelf denken dat deze wel gemist kunnen worden.

Nogmaals het is geen -1 waard, dan moet het toch echt ongewenst zijn :) Maar ik zie +1 reacties die een stuk beter opgebouwd/gevuld zijn dan dit stel quotes en het zou onterecht zijn om ze even hoog te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

threaker2 in 'nieuws: Twitter begint test waarin gebruikers misleidende tweet...

Een +2 lijkt me wat overdreven? Gewoon een prima +1 lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:29
418O2 in 'nieuws: Among Us-makers zijn ontevreden over nieuwe bedriegersmod...

Ik merk op dat mensen wel heel extreme conclusies trekken en ik word helemaal kapot gedownvote?

• TheVivaldi
ThaddeusX in 'nieuws: Microsoft brengt in september bedrade Xbox-headset uit ...
Om nu te zeggen dat het een geweldige reactie is, nee. Maar -1 vind ik wel wat straf, want het is niet alsof 'ie nu ver over de schreef gaat of zo. 0 lijkt mij een betere score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TheVivaldi schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:57:
ThaddeusX in 'nieuws: Microsoft brengt in september bedrade Xbox-headset uit ...
Om nu te zeggen dat het een geweldige reactie is, nee. Maar -1 vind ik wel wat straf, want het is niet alsof 'ie nu ver over de schreef gaat of zo. 0 lijkt mij een betere score.
Klopt ja, een 0 past beter. Hij heeft alleen nog een paar zetjes nodig :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog 4 moderaties te gaan, dan staat hij op 0 :)

Virussen? Scan ze hier!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:00

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:08:
Nog 4 moderaties te gaan, dan staat hij op 0 :)
Inmiddels 20 helaas.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jep, zijn weer aardig wat meningmod-misbruikers bezig.

Verschil is nu weer teruggelopen tot 10.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Inhoudelijke reacties op stellingen krijgen 2x offtopic/irrelevant, terwijl reacties die een andere mening geven meer lijken af te wijken naar +2. Dit lijkt sterk op meningmodden:

kodak in 'nieuws: NCSC geeft bedrijven informatie en tips voor overstappen na...

kodak in 'nieuws: NCSC geeft bedrijven informatie en tips voor overstappen na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: OnlyFans gaat seksueel expliciet materiaal vanaf oktober we...

Weinig moderaties in de thread en andere reacties rondom deze, maar toch is deze ongewenst? Terwijl Shell schijnbaar meerdere rechtszaken heeft gehad. Nu is dit sowieso natuurlijk offtopic, maar ik troll niet en val verder ook niemand aan. Dus 0 lijkt mij een prima score.

Sowieso vreemd om te zien dat deze reactie wel een moderatie heeft, maar de anderen in de buurt niet.
Lijkt haast op voorkeur oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Twitter test functie die rechtstreeks abonneren op nie...
Het artikel gaat over nieuwsbrieven en de vraag in het draadje was wie er nog nieuwsbrieven leest. Ik beantwoord dat met dat ik inderdaad nog nieuwsbrieven lees, dus dan kan dat toch niet offtopic/irrelevant zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheVivaldi schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:31:
TheVivaldi in 'nieuws: Twitter test functie die rechtstreeks abonneren op nie...
Het artikel gaat over nieuwsbrieven en de vraag in het draadje was wie er nog nieuwsbrieven leest. Ik beantwoord dat met dat ik inderdaad nog nieuwsbrieven lees, dus dan kan dat toch niet offtopic/irrelevant zijn?
Ik zou de reactie wat uitbreiden met waarom je ze dan leest. Meer dan een opsommende reactie kan ik er nu niet van maken (en ik denk dat je daarom een 0 krijgt voor de reactie). Dat geeft de reactie wat meer meerwaarde dan nu.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 20-08-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
CaDje in 'nieuws: OnlyFans gaat seksueel expliciet materiaal vanaf oktober we...
Leuk grapje, maar grapjes zijn 0 of +1 volgens de richtlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:43
nieuws: Afghanen kunnen Facebook-profiel met enkele klik blokkeren

Er krijgen hier flink wat reacties die ontopic zijn een 0 of -1.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
markoverklift in 'nieuws: Ontwikkelaar toont nieuwe gameplay van Dark Souls-a...
Wat hij zegt klopt niet helemaal omdat het personage al ouder blijkt te zijn, maar het is verder een doodnormale reactie, dus die score van -1 snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Memori in 'nieuws: T-Mobile: hackers stalen ook telefoonnummers en imei's van...
Het is speculatie, maar hij zegt alleen hoe het hém in de oren klinkt, dus lijkt me gewoon ontopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:50
TheVivaldi schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:19:
Memori in 'nieuws: T-Mobile: hackers stalen ook telefoonnummers en imei's van...
Het is speculatie, maar hij zegt alleen hoe het hém in de oren klinkt, dus lijkt me gewoon ontopic.
Het zou ook helpen als Tweakers de bron goed zou vertalen.

"De gegevens werden buitgemaakt bij een hack. De aanvallers kregen toegang tot de data via een accesspoint. Het accesspoint is na ontdekking van de aanval gesloten. T-Mobile heeft van alle getroffen accounts de pincodes gereset."

In het Nederlands is een accesspoint een apparaat om een Wlan mee op te bouwen, maar in het Engels is het ook een toegangspunt in de breedst mogelijke zin van het woord. Accesspoint had hier gewoon vertaald moeten worden naar toegangspunt omdat er nergens wordt aangegeven in de bronnen dat hier om het Wlan opbouwend apparaat gaat, dus ik snap de verwarring in de posts wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:35

Santford

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Deze reactie op een trollreactie is niet echt +3 lijkt mij.
iAR in 'nieuws: Provincie Gelderland doet aangifte van hack'

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
PhilipsFan in 'nieuws: General Motors roept nieuwe Chevrolet Bolt-EV's terug ...
Hij heeft niet helemaal ongelijk, zo blijkt ook uit reacties onder hem in het draadje die allemaal wél +2 krijgen, dus -1 lijkt me hier dan zwaar overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
TheVivaldi schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:05:
Hij heeft niet helemaal ongelijk, zo blijkt ook uit reacties onder hem in het draadje die allemaal wél +2 krijgen, dus -1 lijkt me hier dan zwaar overdreven.
Det lijkt meningmodden: kritiek die niet bevalt massaal naar -1 moderen en wat wel bevalt extra plussen.
De 25 tweakers die -1 geven mogen dus ook w wat extra aandacht krijgen of ze dit vaker doen. En mogelijk vooral bij het onderwerp EV.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:35:
[...]

Det lijkt meningmodden: kritiek die niet bevalt massaal naar -1 moderen en wat wel bevalt extra plussen.
De 25 tweakers die -1 geven mogen dus ook w wat extra aandacht krijgen of ze dit vaker doen. En mogelijk vooral bij het onderwerp EV.
Daar is naar gekeken. Ik heb een aantal mensen gespot die kritiek op -1 modereren en alles pro EV op 3; die doen het nu zonder moderatierechten in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Bor schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Daar is naar gekeken. Ik heb een aantal mensen gespot die kritiek op -1 modereren en alles pro EV op 3; die doen het nu zonder moderatierechten in het vervolg.
Top, Bor! Fijn dat je zo adequaat hebt ingegrepen en ook nog in het héle draadje! :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Shunt in 'nieuws: Chinese Marsrover rondt primaire missie af en blijft onderz...

Dit is geen 0 of zelfs hoger, eerder een -1. Heeft letterlijk niks met onderwerp te maken en dit propaganda riedeltje kennen we nu onderhand wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:57:
Shunt in 'nieuws: Chinese Marsrover rondt primaire missie af en blijft onderz...

Dit is geen 0 of zelfs hoger, eerder een -1. Heeft letterlijk niks met onderwerp te maken en dit propaganda riedeltje kennen we nu onderhand wel.
Hij reageert op de "(helaas)" in de post en gaat uit van het "alles in China staat direct of indirect onder toezicht van de CCP"-principe.

Daarmee is de post samen te vatten als "ik ben het niet eens met het gestelde, want redenen. Wat mij betreft doen we iets heel anders, namelijk zusenzo."

0 lijkt me dan prima. Het neigt misschien een beetje naar flamebait, maar het is netjes genoeg verwoord als je 't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit is geen 8× +2 en 2x +1. Het is vast informatief, maar niet ontopic. Dit hoort meer thuis op gathering.
henk717 in 'nieuws: Microsoft maakt Windows 11-preview beschikbaar op Azure V...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Geen +2. Mening zonder degelijke onderbouwing, lijkt inhoud nieuws te negeren.
Exirion in 'nieuws: OnlyFans wil dat gebruikers seksueel expliciet materiaal ...

Geen +3 (is eerder 0, irrelevant). Herhaling van nieuws.
Aardedraadje in 'nieuws: OnlyFans wil dat gebruikers seksueel expliciet materiaal...

Ook geen +3. Herhaalt en plaatst slechts een bewering zonder duidelijke onderbouwing.
badflower in 'nieuws: OnlyFans wil dat gebruikers seksueel expliciet materiaa...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

c-nan in 'nieuws: Tesla begint levering Model Y-exemplaren in Europa'

Dit is geen +1, en laten we over de +2 en zelfs +3 maar zwijgen.

Dit is een 0, want hoort in GR.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
mikee368 in 'nieuws: Tesla begint levering Model Y-exemplaren in Europa' lijkt mij geen +2 maar offtopic. Dat gaat over totaal iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De toonzetting is wel erg zeurderig, ik snap hem wel (heb niet gevote, maar dat zou ook niet meer kunnen, want te oud)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg weer iets wat negatief is voor gamepass en ik word weer gemind...

Verwijderd in 'nieuws: Assassin's Creed Odyssey krijgt 60fps-update voor PS5...

Beetje zielig... Normale discussie voeren is er niet bij op tweakers. Ik denk zelf dat gamepass een bedreiging is voor de game industrie. Maar als je daar iets over zegt dan willen mensen dat direct niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:48:
Ik zeg weer iets wat negatief is voor gamepass en ik word weer gemind...

Beetje zielig... Normale discussie voeren is er niet bij op tweakers. Ik denk zelf dat gamepass een bedreiging is voor de game industrie. Maar als je daar iets over zegt dan willen mensen dat direct niet horen.
Weet je wat zielig is? Ieder moment aangrijpen om te zeiken op een service terwijl dat gewoon offtopic is. Weet je wat ook zielig is? Deze discussie niet willen voeren in een topic dat specifiek over deze service gaat terwijl ik je daar meerdere malen toe heb uitgenodigd om daar je punt te maken. En tenslotte is het ook zielig om die discussie niet te voeren en hier maar te klagen over mismoderaties.

En serieus. Jij vind dat je met jouw post een normale discussie voert? Dus 1 iemand zegt, ik hoop dat die in gamepass komt. En dat is voor jou het bewijs dat iemand die gamepass heeft eigenlijk geen games meer koopt. En dat vind jij een normale discussie? Je doet jezelf geen plezier om je zo op te stellen. In eerdere discussies heb ik je nog wel eens een compliment gegeven dat je je posts vaak probeert te onderbouwen. Het lijkt erop dat je dat hebt opgegeven en maar direct aan het zeuren bent.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:06:
[...]

Weet je wat zielig is? Ieder moment aangrijpen om te zeiken op een service. Weet je wat ook zielig is? Deze discussie niet willen voeren in een topic dat specifiek over deze service gaat terwijl ik je daar meerdere malen toe heb uitgenodigd om daar je punt te maken.

En serieus. Jij vind dat je met jouw post een normale discussie voert? Dus 1 iemand zegt, ik hoop dat die in gamepass komt. En dat is voor jou het bewijs dat iemand die gamepass heeft eigenlijk geen games meer koopt. En dat vind jij een normale discussie? Je doet jezelf geen plezier om je zo op te stellen. In eerdere discussies heb ik je nog wel eens een compliment gegeven dat je je posts vaak probeert te onderbouwen. Het lijkt erop dat je dat hebt opgegeven en maar direct aan het zeuren bent.
Dit bewijst precies mijn punt... Ik heb een gevoelige snaar geraakt. Gamepass... En mensen duiken er direct op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:07:
[...]

Dit bewijst precies mijn punt... Ik heb een gevoelige snaar geraakt. Gamepass... En mensen duiken er direct op.
Een gevoelige snaar? Prima joh, ik ben erg emotioneel geraakt door je onzinnige posts. :)

Dit bewijst precies mijn punt. Inhoudelijk wil je er niet op in gaan in het desbetreffende topic, behalve een paar sneer posts op de FP. Succes ermee :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
okkies in 'nieuws: 'Gewijzigd model Sony PlayStation 5 met nieuwe schroef ver...

Is zo'n opmerking (zoals velen in die thread) nu 0 of -1? In elk geval geen +3 zoals 2 mensen dachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:41:
okkies in 'nieuws: 'Gewijzigd model Sony PlayStation 5 met nieuwe schroef ver...

Is zo'n opmerking (zoals velen in die thread) nu 0 of -1? In elk geval geen +3 zoals 2 mensen dachten
Wat mij betreft is het een niets toevoegende opmerking en is de 0 voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

De enige reden dat het forum van xbox op tweakers meer berichten heeft is omdat hier op Tweakers de meeste xbox fans zitten. Op elke andere website wordt er meer over PS5 gepraat. Ook logisch, tweakers is een tech/it website van origine. Dus veel meer Microsoft aanhangers.
Die staat nu op 0, maar dat is nu niet iets om trots op te wezen. Ik zou het eerder -1 vinden gezien je vervolgens op een andere reacter (Die net zo fout zit) blijft gaan: Verwijderd in 'nieuws: Assassin's Creed Odyssey krijgt 60fps-update voor PS5...

Het is allemaal nogal offtopic (en ook offsite) en zou prima op -1 kunnen. Dat willen overtuigen of willen bewijzen dat 1 console maker ergens beter/meer vertegenwoordigd in is of beter/meer in het algemeen heb ik nooit begrepen. Een ieder heeft zijn eigen set voor en nadelen en het is aan het individu om te bepalen wat voor hem/haar/hen de doorslag geeft.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Redneckerz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

De enige reden dat het forum van xbox op tweakers meer berichten heeft is omdat hier op Tweakers de meeste xbox fans zitten. Op elke andere website wordt er meer over PS5 gepraat. Ook logisch, tweakers is een tech/it website van origine. Dus veel meer Microsoft aanhangers.
Die staat nu op 0, maar dat is nu niet iets om trots op te wezen. Ik zou het eerder -1 vinden gezien je vervolgens op een andere reacter (Die net zo fout zit) blijft gaan: Verwijderd in 'nieuws: Assassin's Creed Odyssey krijgt 60fps-update voor PS5...

Het is allemaal nogal offtopic (en ook offsite) en zou prima op -1 kunnen. Dat willen overtuigen of willen bewijzen dat 1 console maker ergens beter/meer vertegenwoordigd in is of beter/meer in het algemeen heb ik nooit begrepen. Een ieder heeft zijn eigen set voor en nadelen en het is aan het individu om te bepalen wat voor hem/haar/hen de doorslag geeft.
De het volledig offtopic is heb je helemaal gelijk in. Alleen -1 is het zeker niet.

Mij gaat het meer op de manier hoe mensen reageren op tweakers als je een bericht post.

Enkele voorbeelden:
Als je dan zoiets doms roept dan zorg in ieder geval dat de feiten kloppen.
Misschien iets verder denken voordat je onzin uitspuit?
Hetzelfde bij deze opmerking:

Dutchredgaming in 'nieuws: Assassin's Creed Odyssey krijgt 60fps-update voor ...
Op welke resolutie wordt weergeven bij 60FPS, want 4k 60 FPS kunnen beide consoles niet bij de meeste games niet draaien (behalve een game zoals Rocket League).
Volgens mij een terechte opmerking, want 4k60 is helemaal niet vanzelfsprekend bij consoles (wat verwacht je van een apparaat van 500 euro). Digital Foundry heeft vaak genoeg onderzoek gedaan naar de resolutie en framerates.

Vervolgens wordt er op een zelfde manier weer gereageerd:

Joeri.Bijlsma in 'nieuws: Assassin's Creed Odyssey krijgt 60fps-update voor P...
Er zijn genoeg native 4K 60fps games op de ps5 en series x?
Zelfs ps4 pro en x1x hebben 4k 60fps games.

Misschien wat meer onderzoek doen voordat je bullshit schrijft over een topic waar je geen verstand van hebt
Deze manier van reageren vind ik eerlijk gezegd heel vreemd. Direct maar roepen dat iemand dom is of er geen verstand van heeft. Ik vind dit zelf echt niet kunnen.

Dan vind ik mijn opmerking echt geen -1:
Volgens mij is dit niet een hele vreemde constatering toch? Dat hier meer mensen pro Microsoft zijn aangezien het een IT website is? Ik scheld geen mensen uit, noem ze niet dom, zeg niet dat ze er geen verstand van hebben. Offtopic helemaal correct. Maar geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Verwijderd er wordt gewoon heel kinderachtig gereageerd onder dat nieuws. Niet onwaarschijnlijk dat het ook daadwerkelijk kinderen zijn. Ik vind dat wel jammer, het vervuild de front page enorm. Reacties die op de man zijn, grof taalgebruik bevatten of minder dan relevant zijn zoals alleen 'mooi' moeten gewoon naar -1 wat mij betreft.

Off topic: het is wel duidelijk dat de vakantie weer voorbij is... gezien de drukte in dit topic helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaRomeo schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:21:
Niet onwaarschijnlijk dat het ook daadwerkelijk kinderen zijn.
Aangezien de meeste die dit soort reacties plaatsen al meer dan 10 jaar geleden zich geregistreerd hebben op tweakers denk ik niet dat het echt kinderen zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:32:
Aangezien de meeste die dit soort reacties plaatsen al meer dan 10 jaar geleden zich geregistreerd hebben op tweakers denk ik niet dat het echt kinderen zijn ;-)
In elk geval ligt de gemiddelde leeftijd van de reageerders bij dergelijke artikelen stukken lager dan een willekeurig ander artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:40:
[...]
In elk geval ligt de gemiddelde leeftijd van de reageerders bij dergelijke artikelen stukken lager dan een willekeurig ander artikel.
Geen idee. Over die informatie beschik ik niet. Een tijd geleden is er een poll gedaan in het series x forum. En daar zag je dat de leeftijd vrij hoog lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

Geen idee. Over die informatie beschik ik niet. Een tijd geleden is er een poll gedaan in het series x forum. En daar zag je dat de leeftijd vrij hoog lag.
Dan weet je enkel iets over degenen die überhaupt stemden in die poll... Reflecteert ook niet echt voldoende, maar maakt voor mijn punt ook niet heel veel uit. De jongere generatie heeft nu eenmaal meer tijd om dat soort dingen te doen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 24-08-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:05:
[...]
Dan weet je enkel iets over degenen die überhaupt stemden in die poll... Reflecteert ook niet echt voldoende, maar maakt voor mijn punt ook niet heel veel uit. De jongere generatie heeft nu eenmaal meer tijd om dat soort dingen te doen. :)
Maar goed, de reacties die ik hierboven had neergezet kwamen niet van kinderen maar gewoon van volwassenen. Het ging mij meer om de toon en de woorden die gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:13:
[...]

Maar goed, de reacties die ik hierboven had neergezet kwamen niet van kinderen maar gewoon van volwassenen. Het ging mij meer om de toon en de woorden die gebruikt worden.
Misschien kun je beter niet meer reageren op dat soort posts, ik zie namelijk aan je eigen taalgebruik dat je er (onbewust) in mee gaat.
Dus niet direct roepen dat iemand het niet correct heeft om alleen maar een punt te maken.
Dat klinkt ook niet echt vriendelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Mannen, graag ontopic blijven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Beheerder usenet-site Nzbxs.com schikt met Brein en haalt w... - Hoe is deze offtopic? :? Ik leg hier uit wat Brein wel is, maar schijnbaar is de populairdere mening van mensen die denken hoe Brein te werk gaat populairder en krijgt +2, ondanks dat wat er staat, gewoon niet klopt...

Redneckerz in 'nieuws: Beheerder usenet-site Nzbxs.com schikt met Brein en ha...

En ja, ik weet het, het is weer het 'download' onderwerp, dus er wordt opeens nog meer naar mening gemod, helaas. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@CH4OS jouw reactie staat nu in elk geval wat beter :) Maar er wordt inderdaad veel op mening gemodereerd dus er is ook redelijk wat dat verkeerd staat (al heb ik het zeker erger gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argantonis
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
Argantonis in 'nieuws: Dertig procent van laadpalen in EU voor elektrische au...

Beetje laat maar ik zat toevallig in het topic.

Vreemd dat dit -1 is, lijkt me compleet on-topic én een goede reden voor het feit dat degene waar ik op reageer aankaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Argantonis schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:25:
Argantonis in 'nieuws: Dertig procent van laadpalen in EU voor elektrische au...

Beetje laat maar ik zat toevallig in het topic.

Vreemd dat dit -1 is, lijkt me compleet on-topic én een goede reden voor het feit dat degene waar ik op reageer aankaart.
Je bent alleen de zoveelste die het zegt. en niet heel snel achter elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Verwijderd in 'nieuws: Camera's van Samsung Galaxy Z Fold3 werken niet meer na ...

Het lijkt mij volslagen on-toppic om te vragen of je eigen ROM installeren wel nodig is bij een telefoon van Samsung. Er wordt ook goed op geantwoord waarom dit wenselijk zou zijn, ik denk niet dat deze post 26x-1 verdient. Dit lijkt me meer op emoties gemodereerd dan volgens de richtlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argantonis
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
418O2 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:28:
[...]

Je bent alleen de zoveelste die het zegt. en niet heel snel achter elkaar
Wist niet dat het niet lezen van de reacties op een bepaalde comment -1-waardig was

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Als je de tweede of derde was geweest die hetzelfde riep, zeker binnen enkele minuten, dan was dat een argument geweest, echter ben jij hier zomaar nummer 30 in de rij en dat is gewoon irritant.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit geeft wel erg goed aan hoe kinderachtig tweakers tegenwoordig is:

Verwijderd in 'nieuws: Scifi-avonturengame The Gunk van makers SteamWorld ve...

Als je hier al een -1 voor krijgt. Tweakers wordt op deze manier een stuk minder leuk om een bericht te plaatsen.... Welkom bij het nieuwe tweakers..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:40:
Dit geeft wel erg goed aan hoe kinderachtig tweakers tegenwoordig is:

Verwijderd in 'nieuws: Scifi-avonturengame The Gunk van makers SteamWorld ve...

Als je hier al een -1 voor krijgt. Tweakers wordt op deze manier een stuk minder leuk om een bericht te plaatsen.... Welkom bij het nieuwe tweakers..
Je zoekt het met de reactie natuurlijk wel heel erg op en nu kom je vervolgens hier omdat naar jouw mening de reactie niet op de juiste score staat (zoals je praktisch altijd doet...).

Je weet vanuit de tekst dat het "een Xbox artikel" is en de eerste reactie onder het artikel (dat was de jouwe!) is gelijk eentje waarin gezeurd wordt over dat je het jammer vind dat de game niet naar 'het andere kamp' komt. Wat verwacht je dan dat er gebeurd als je de knuppel in het hoenderhok gooit? Dat je met open armen ontvangen wordt? :? Daarnaast heeft de Playstation ook genoeg exclusives en daar hoor je Xbox eigenaren praktisch niet over bij berichten over Playstation exclusives en zeker niet als allereerste reactie.

En trouwens, jij hebt beide consoles toch, dus niet direct een groot probleem, lijkt me? :) Een game als deze laat dus perfect het effect van exclusives zien, zoals Xbox eigenaren dat dus ook hebben met de Playstation exclusives.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 25-08-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:56:
[...]
Je zoekt het met de reactie natuurlijk wel heel erg op. Je weet vanuit de tekst dat het een Xbox artikel is en de eerste reactie onder het artikel (dat was de jouwe) is gelijk eentje waarin gezeurd wordt over dat je het jammer vind dat de game niet naar 'het andere kamp' komt. Wat verwacht je dan? Dat je met open armen ontvangen wordt? :? Daarnaast heeft de Playstation ook genoeg exclusives en daar hoor je Xbox eigenaren praktisch niet over en zeker niet als eerste reactie.

En trouwens, jij hebt beide consoles toch, dus niet direct een groot probleem, lijkt me? :) Een game als deze laat dus perfect het effect van exclusives zien, zoals Xbox eigenaren dat dus ook hebben met de Playstation exclusives.
Tja als ik al niet meer mag zeggen dat ik het jammer vind dat hij niet naar Playstation komt... Mensen reageren er op en zeggen dat is het ook het eerste wat ik dacht. Sorry hoor maar dit slaat toch nergens meer op of wel soms? Lijkt wel een soort communisme hier waar je niks meer mag zeggen want anders krijg je een -1. Ik zoek helemaal niks op, ik vind het gewoon jammer dat de game niet naar Playstation komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde bij de reacties op mijn reactie:

duke99 in 'nieuws: Scifi-avonturengame The Gunk van makers SteamWorld verschi...

Carlos0_0 in 'nieuws: Scifi-avonturengame The Gunk van makers SteamWorld vers...

Gewoon on topic. Maar nee we moeten natuurlijk allemaal wel binnen de kaders blijven. We mogen het woord "playstation" niet noemen. Of noemen dat we het jammer vinden dat dit een exclusive is. Man man man. Wat een platform is dit geworden zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:01:
Tja als ik al niet meer mag zeggen dat ik het jammer vind dat hij niet naar Playstation komt... Mensen reageren er op en zeggen dat is het ook het eerste wat ik dacht. Sorry hoor maar dit slaat toch nergens meer op of wel soms? Lijkt wel een soort communisme hier waar je niks meer mag zeggen want anders krijg je een -1. Ik zoek helemaal niks op, ik vind het gewoon jammer dat de game niet naar Playstation komt.
Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat je met een dergelijke (eerste!) reactie wel de knuppel in het hoenderhok gooit en het dan gewoonweg opzoekt en je dan dus wel zulke moderaties kan verwachten (ook gezien jouw mening dat Tweakers bijna een Xbox / Microsoft bolwerk is om vage redenen).

Vervolgens kom je koud een kwartier later hier al aanzetten met dat de score op het bericht niet goed is. Nu waren er dan weliswaar meerdere foutieve moderaties (2 of 3 of zo gok ik), maar echt veel kans krijgt het systeem van jou niet, of wel?

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 25-08-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:04:
[...]
Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat je met een dergelijke (eerste) reactie wel de knuppel in het hoenderhok gooit en het dan gewoonweg opzoekt. Vervolgens kom je koud een kwartier later hier al aanzetten met dat de score op het bericht niet goed is. Nu waren er dan weliswaar meerdere foutieve moderaties (2 of 3 of zo gok ik), maar echt veel kans krijgt het systeem van jou niet, of wel?
Tja als ik al direct 4x een -1 krijg en 4x een 0 terwijl ik gewoon on topic reageer. Dan is er gewoon wat mis met het systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is dus geen ontopic reactie. Ik zie echt niet wat er ontopic aan is in deze. Je kunt best teleurgesteld zijn dat een game niet naar jouw favoriete platform komt en dat mag je prima uiten, maar een meerwaarde voor het topic / de discussie heeft dat ook niet echt.

Als ik zou zeggen dat ik het jammer vind dat de game niet naar PC of de Switch komt, zou ik dat ook niet als ontopic beschouwen en weet ik verwacht ik op voorhand dat de score nooit meer dan 0 zal worden waarschijnlijk.
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:05:
Tja als ik al direct 4x een -1 krijg en 4x een 0 terwijl ik gewoon on topic reageer. Dan is er gewoon wat mis met het systeem.
Maar het systeem de kans geven te herstellen doe je nooit, waar je ook al meermaals op gewezen bent. Ik merk dat het altijd gemakkelijker is een bericht dat onterecht op 0 of zelfs -1 staat terug op 0 dan wel op +1 te krijgen is dan andersom, van +2 of +3 naar +2 of +1.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 25-08-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:08:
Het is dus geen ontopic reactie. Ik zie echt niet wat er ontopic aan is in deze. Je kunt best teleurgesteld zijn dat een game niet naar jouw favoriete platform komt en dat mag je prima uiten, maar een meerwaarde voor het topic / de discussie heeft dat ook niet echt.

Als ik zou zeggen dat ik het jammer vind dat de game niet naar PC of de Switch komt, zou ik dat ook niet als ontopic beschouwen en weet ik verwacht ik op voorhand dat de score nooit meer dan 0 zal worden waarschijnlijk.
[...]
Maar het systeem de kans geven te herstellen geef je het nooit, waar je ook al meermaals op gewezen bent.
Jammer dat mensen niet inzien hoe kinderachtig tweakers is geworden. Zo jaag je mensen wel weg ja. Ik ga wel naar Reddit toe, daar kan je tenminste wel op een fatsoenlijke manier reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:11:
Jammer dat mensen niet inzien hoe kinderachtig tweakers is geworden. Zo jaag je mensen wel weg ja. Ik ga wel naar Reddit toe, daar kan je tenminste wel op een fatsoenlijke manier reageren.
Kan hier net zo goed ook. Alleen wordt er hier verwacht dat men wat bedachtzamer reageert. Zou je reageren met "Dit lijkt me een toffe/leuke/ander willekeurige superlatief game, ik zou het graag willen spelen op de Playstation, jammer dat het Xbox (tijdelijke) exclusieve game is" komt al heel anders over dan direct met gestrekt been er in te gaan met "Jammer dat hij niet voor Playstation komt"*. En vervolgens een aanname doet die gedeeltelijk klopt.

* Feitelijk zeg je daar "Hij komt niet naar Playstation -O- " mee als je het met een emoticon/emoji uitdrukt. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 25-08-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:16:
[...]
Kan hier net zo goed ook. Alleen wordt er verwacht dat men hier wat bedachtzamer reageert. Zou je reageren met "Dit lijkt me een toffe/leuke/ander willekeurige superlatief game, ik zou het graag willen spelen op de Playstation, jammer dat het Xbox exclusief is" komt al heel anders over dan direct met gestrekt been er in te gaan met "Jammer dat hij niet voor Playstation komt" (feitelijk zeg je daar -O- mee als je het in een emoticon/emoji uitdrukt). En vervolgens een aanname doet die gedeeltelijk klopt.
Sorry hoor, maar zo kan je natuurlijk alles wel recht praten wat krom is. Het enige wat ik zeg is dat ik het jammer vind dat het niet naar het Playstation platform komt. Andere mensen delen deze mening want die reageren er ook op. Dan worden alle xbox fans weer getriggered om een -1 te geven. Nee hier kan je niet meer normaal reageren, want je krijgt ook al automatisch een -1 als mensen weten dat je pro Playstation bent. Zo wordt er gewoon gemodereerd. Dat is gewoon een feit. Ook als ik het anders had verwoord had ik die -1 ook gewoon gekregen. Maar goed, jij hebt sowieso altijd de tegenovergestelde mening dan dat ik heb.

Als ik hier namelijk iets post wat verkeerd gemodereerd is ben jij er altijd als eerste bij om op de frontpage wel weer uit te leggen waarom je het oneens met mij bent. Net zoals nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:24:
Sorry hoor, maar zo kan je natuurlijk alles wel recht praten wat krom is.
Ik zou zeggen, probeer het een volgende keer eens. Dan zul je zien dat de reactie geen -1 gaat scoren.
Het enige wat ik zeg is dat ik het jammer vind dat het niet naar het Playstation platform komt. Andere mensen delen deze mening want die reageren er ook op. Dan worden alle xbox fans weer getriggered om een -1 te geven.
Je mag het prima vinden en zeggen, maar de manier waarop komt over alsof je zwaar teleurgesteld bent. Vervolgens scheer je wederom mensen over 1 kam... Jammer om te zien.
Nee hier kan je niet meer normaal reageren, want je krijgt ook al automatisch een -1 als mensen weten dat je pro Playstation bent.
Ik denk ook niet dat jij kan ontkennen dat je pro-Playstation bent (jouw reacties zowel op het forum als op de FP laten namelijk iets totaal anders zien, onder elk ook maar enigszins console gerelateerd nieuwsbericht). Voor mij maakt dat om te reageren of te modereren echt niets uit.
Zo wordt er gewoon gemodereerd. Dat is gewoon een feit.
Mening, feit. Twee andere dingen, ik zou jouw mening in elk geval niet als feit brengen, het systeem werkt echt anders dan dat je hier schetst. Wat dat betreft hoef je dus ook geen 'slachtoffer van het systeem' te spelen.
Ook als ik het anders had verwoord had ik die -1 ook gewoon gekregen. Maar goed, jij hebt sowieso altijd de tegenovergestelde mening dan dat ik heb.
Twee aannames, die beiden gewoon niet kloppen, ik heb menig reactie van jou nadat je het hier kwam melden op de juiste moderatie gezet, met hier in het topic een onderbouwing waarom ik die score gaf, net als nu weer.
Als ik hier namelijk iets post wat verkeerd gemodereerd is ben jij er altijd als eerste bij om op de frontpage wel weer uit te leggen waarom je het oneens met mij bent. Net zoals nu.
Oh? Kijk even bij andere (recente, of oude...) reacties van jouzelf, die je hier in het topic meldde dan. Ik denk dat je best bedrogen uitkomt. Sterker nog, toen ik het artikel opende, zag ik jouw reactie staan, dat was toen de enige reactie en dacht gelijk dat je over de reactie hier zou komen, niet verwachtende dat dat met amper 15 minuten al zou zijn en reageerde ik in eerste instantie hier aangaande de moderatie. Dat ik daarin strenger ben zal ik ook niet onder stoelen of banken schuiven, zo ben ik ook streng/kritisch (of misschien wel veel strenger/kritischer) naar reacties op +2 en +3.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 25-08-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:05:
Hier nog even aan toevoegend, dat de score op 4x -1 staat, betekend niet direct dat er 4 personen zijn die -1 gegeven hebben, ook daar ben je meermaals op gewezen en komt ook regelmatig voorbij naar andere reacties. Zoals vaker gezegd (en in de discussie nu wederom), geef het systeem wat meer de tijd, geef het wat tijd om in elk geval proberen op zichzelf al te herstellen, want ook dat doe je nooit. Met koud een kwartier al hier komen dat een reactie volgens jou niet de juiste score heeft ("want hij heeft wel 4x -1") is echt geen indicatie dat het systeem ruk of stuk is, maar is des te meer bewijs dat je wat ongeduldig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Precies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pBook in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens: KvK moet woonadressen van zzp'...

Prima reactie hoor, maar is 51x +3 niet een beetje overdreven hoog?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha sorry hoor. Maar dit gewoon on topic... Maar goed...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:42:
Hahahaha sorry hoor. Maar dit gewoon on topic... Maar goed...
Wat is de toegevoegde waarde voor een ander om te weten dat jij teleurgesteld bent dat de game niet naar jouw favoriete platform (zij het Stadia, Playstation of Switch) komt? :)

Mijn eerste gedachte bij dergelijke reacties (waar dan ook) is dan vooral 'jammer voor je, en nu?'. Als ik bij mande zou zijn om er iets mee te kúnnen doen, zou ik dat ook zeker doen, of uitleggen waarom eea zo (niet) is/kan/gaat. Ik zou dan dus proberen om een discussie te starten. Maar ook dat kan ik niet, noch kan ik er invloed op uitoefenen, dus wat verwacht je dan wat ik bijvoorbeeld zou kunnen doen met de wetenschap dat jij het jammer vind dat de game niet naar het platform van jouw keuze komt?

Ik denk dat ik ook niet de enige zou zijn die zegt dat dergelijke reacties op 0 prima verdedigbaar zijn. Als zo'n reactie dan met een (behoorlijk) gestrekt been er in gaat en alleen de teleurstelling uit vind ik zelfs een -1 prima verdedigbaar, want dat is gewoon een flame te noemen; omdat het ook andere ongewenste reacties kan uitlokken.

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 25-08-2021 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:47:
[...]
Wat is de toegevoegde waarde voor een ander om te weten dat jij teleurgesteld bent dat de game niet naar jouw favoriete platform (zij het Stadia, Playstation of Switch) komt? :)

Mijn eerste gedachte bij dergelijke reacties (waar dan ook) is dan vooral 'jammer voor je, en nu?'. Als ik bij mande zou zijn om er iets mee te kúnnen doen, zou ik dat ook zeker doen, of uitleggen waarom eea zo (niet) is/kan/gaat. Ik zou dan dus proberen om een discussie te starten. Maar ook dat kan ik niet, noch kan ik er invloed op uitoefenen, dus wat verwacht je dan wat ik bijvoorbeeld zou kunnen doen met de wetenschap dat jij het jammer vind dat de game niet naar het platform van jouw keuze komt?

Ik denk dat ik ook niet de enige zou zijn die zegt dat dergelijke reacties op 0 prima verdedigbaar zijn. Als zo'n reactie dan met een (behoorlijk) gestrekt been er in gaat en alleen de teleurstelling uit vind ik zelfs een -1 prima verdedigbaar, want dat is gewoon een flame te noemen; omdat het ook andere ongewenste reacties kan uitlokken.
Wat is dan nog het hele doel van reacties onder een nieuwsbericht? Het gaat toch om connectie met mensen en er over te praten? Iemand ziet het nieuwsbericht van een nieuwe game, leest dit en denkt ohh dat is jammer hij is niet op de switch of op stadia. En reageert dan onder het nieuwsbericht. Wellicht zijn er mensen die daar een oplossing voor hebben, of hé. Misschien is een cloud abonnement op dit iets voor je om hem een tijdje te spelen of zo. Het gaat toch over het nieuwsbericht en dus dan is het ontopic. Als je alles maar wegmod dan blijft er toch nog weinig over? Dan kan je net zo goed die reacties uitzetten. Scheelt een hoop mensen werk in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:04

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik vrees dat deze zonder extra hulp niet meer op de juiste moderatie gaat komen.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Laatst online: 01:15

thof

FP ProMod
Zeker niet, maar ben bang dat ondanks hulp van jou, @wildhagen en mij dat niet meer goed komt zonder fixatie. Misschien ook even kijken waar al die onterechte +3's nou vandaan komen :>

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Hier is inderdaad hulp nodig. De post staat met 76x +3 bovenaan. Dit terwijl het slechts een mening is die geen onderbouwing heeft. De mening lijkt daarbij ook nog gebaseerd op niet lezen van het artikel en de melding van de Autoriteit Persoonsgegevens, waaruit blijkt dat dit niet gebaseerd is op een recent probleem.
Dat lijken dus ook nog eens 76 tweakers die +3 uitdelen zonder de modregels toe te passen.
pBook in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens: KvK moet woonadressen van zzp'...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

thof schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:36:
[...]

Zeker niet, maar ben bang dat ondanks hulp van jou, @wildhagen en mij dat niet meer goed komt zonder fixatie. Misschien ook even kijken waar al die onterechte +3's nou vandaan komen :>
Met inmiddels 78x +3 (!) komt die daar niet meer vanaf nee.

Heb hem zelf een +1 gegeven, dat lijkt me wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:15:
Wat is dan nog het hele doel van reacties onder een nieuwsbericht? Het gaat toch om connectie met mensen en er over te praten? Iemand ziet het nieuwsbericht van een nieuwe game, leest dit en denkt ohh dat is jammer hij is niet op de switch of op stadia. En reageert dan onder het nieuwsbericht. Wellicht zijn er mensen die daar een oplossing voor hebben, of hé. Misschien is een cloud abonnement op dit iets voor je om hem een tijdje te spelen of zo. Het gaat toch over het nieuwsbericht en dus dan is het ontopic. Als je alles maar wegmod dan blijft er toch nog weinig over? Dan kan je net zo goed die reacties uitzetten. Scheelt een hoop mensen werk in dit topic.
Verschil is dat met een goede mening met dito onderbouwing discussie mogelijk is. Met een mening als 'jammer dat het niet op X komt, zal wel (tijdelijk) exclusief zijn' is er geen ruimte voor discussie. Om exact die reden worden 'opsomtopics' op het forum ook gesloten, omdat het géén meer- of toegevoegde waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 10:15
https://tweakers.net/nieu...ction=16491584#r_16491584

Misschien niet de beste reactie maar geen -1 waard naar mijn mening. 0 zeker wel.

https://tweakers.net/nieu...ction=16491620#r_16491620

Voegt niks toe kwa inhoud aan de discussie maar is geen -1 waard. Gewoon een duidelijke 0 lijkt mij.

https://tweakers.net/nieu...ction=16492886#r_16492886

Een iets wat negatieve reactie die misschien niet helemaal correct isonderzocht door de persoon. Een ander voorbeeld van een 0 reactie. Maar ben bang dat wat Musk fanboys hem op -1 hebben gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

[...]

Wat is dan nog het hele doel van reacties onder een nieuwsbericht?
Dat je kwaliteitsdiscussies en reacties maakt. Teleurgesteld zijn omdat Game Y niet naar Platform X komt is geen kwaliteits discussie en at best dus een 0.

Ik zou zeggen, gezien je je post binnen een kwartier aankaart nadat er een (enkele?) -1 is gekomen, dat je eens een PM met een mod moet hebben hierover (tenzij je dat al niet doet). Duidelijk is dat je je reacties verkeerd gemodereerd vind, terwijl het modsysteem zelf dit anders ziet. Wellicht dat je daarmee tot een passende oplossing kan komen.
Het gaat toch om connectie met mensen en er over te praten? Iemand ziet het nieuwsbericht van een nieuwe game, leest dit en denkt ohh dat is jammer hij is niet op de switch of op stadia. En reageert dan onder het nieuwsbericht. Wellicht zijn er mensen die daar een oplossing voor hebben, of hé.
Waarom zou iemand bij een aankondiging van een game die op Platform Y, X maar niet op Z verschijnt gaan denken: ''Hey, ik heb een manier waarop het wel op platform Z kan!'' Dat is sowieso buiten de hokjes denken, het is waarschijnlijk ook niet legaal. Als laatste is het ook hypothetisch, want de game is niet uit. Oftewel, zon opmerking zou alleen maar reacties geven die at best niet gestaafd kunnen worden en at worst niet legaal zijn.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redneckerz schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:41:
[...]

Dat je kwaliteitsdiscussies en reacties maakt. Teleurgesteld zijn omdat Game Y niet naar Platform X komt is geen kwaliteits discussie en at best dus een 0.

Ik zou zeggen, gezien je je post binnen een kwartier aankaart nadat er een (enkele?) -1 is gekomen, dat je eens een PM met een mod moet hebben hierover (tenzij je dat al niet doet). Duidelijk is dat je je reacties verkeerd gemodereerd vind, terwijl het modsysteem zelf dit anders ziet. Wellicht dat je daarmee tot een passende oplossing kan komen.

[...]

Waarom zou iemand bij een aankondiging van een game die op Platform Y, X maar niet op Z verschijnt gaan denken: ''Hey, ik heb een manier waarop het wel op platform Z kan!'' Dat is sowieso buiten de hokjes denken, het is waarschijnlijk ook niet legaal. Als laatste is het ook hypothetisch, want de game is niet uit. Oftewel, zon opmerking zou alleen maar reacties geven die at best niet gestaafd kunnen worden en at worst niet legaal zijn.
Tja als je maar een deel van mijn post quote en dan de zin die erna komt eruit haalt... en vervolgens zegt dat het waarschijnlijk illegaal is 8)7 ik heb het dan over deze zin:
Misschien is een cloud abonnement op dit iets voor je om hem een tijdje te spelen of zo.
Pagina: 1 ... 57 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2