Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
mutsje in 'nieuws: Maker it-managementsoftware Kaseya getroffen door 'supply ...
Geen +3. Alleen het gelinkte artikel is ontopic, de rest lijkt me offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online
Rerebobo in 'nieuws: Vattenfall start bouw windpark Hollandse Kust Zuid'

Is dichtgeklapt met een -1 door Boekenkaft maar ik zou niet weten waarom. Omdat het de waarheid is en user Boekenkaft een andere mening heeft en dan maar gaat pesten met mismodereren?

Hier een link waarin bevestiging is dat zoals ik in de reactie zei Rutte en andere kamerleden, in dit geval in de bewijsstukken in de link hieronder Hoekstra zeiden dat de overstap naar kerncentrales onvermijdelijk zijn met een termijn van circa 10 jaar.
https://nos.nl/video/2370...rgie-als-klimaatoplossing
Er zijn tig andere links die dit bevestigen maar deze is onomstotelijk omdat het videobeelden bevat.
De tekst onder de video moge duidelijk zijn.
“Volgens Mark Rutte (VVD) en Wobke Hoekstra (CDA) is het bouwen van een kerncentrale belangrijk voor het halen van de klimaatdoelen in de komende tien jaar. Volgens Jesse Klaver (GroenLinks) is dat een leugen.”

Dat kerncentrales over het algemeen veilig zijn en efficiënt zijn is algemeen bekend lijkt me. Zeker de nieuwste generaties en de modellen waar ze aan werken en ontwikkelen zijn.
Cijfers ten over te vinden die dat bevestigen.

Dus waarom een -1 en dichtklappen van de reactie door user Boekenkaft? Omdat hij een andere mening heeft? Omdat Groen Links anders beweert? Dat maakt de uitspraak van Rutte en Hoekstra niet minder waar en mijn reactie dus geheel plausibel en relevant. En geen reden tot een -1 waardering.

Volgens jullie handleiding :
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

Blijkbaar voldoet Boekenkaft niet aan de door jullie opgelegde criteria om te modereren. Want zoals omschreven in de handleiding:
Als moderator oefen je een belangrijke taak uit, die een sterke invloed heeft op het plezier en het gemak waarmee andere tweakers gebruikmaken van de reacties. Je dient je taak zorgvuldig uit te voeren en verantwoording te nemen voor je moderaties, zodat alle reacties op een eerlijke en weloverwogen wijze worden beoordeeld. Het is hierbij essentieel om bekend te zijn met de betekenis van de verschillende scoreniveaus en om op de hoogte te zijn van de richtlijnen voor het beoordelen van de verschillende soorten reacties.

Gezien zijn karma score voor meer dan 30% uit moderatie score bestaat lijkt me dit opzettelijk trollen want hij modereert er aardig op los!

Mijn reactie over kernenergie heeft de toekomst kreeg een 0 waardering en letterlijk recht daarboven zegt iemand exact hetzelfde en die heeft geen waardering gekregen.
Kinderachtig gedoe zo hoor.

[ Voor 56% gewijzigd door Rerebobo op 06-07-2021 04:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:02

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Rerebobo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 03:17:
Rerebobo in 'nieuws: Vattenfall start bouw windpark Hollandse Kust Zuid'

Is dichtgeklapt met een -1 door Boekenkaft maar ik zou niet weten waarom. Omdat het de waarheid is en user Boekenkaft een andere mening heeft en dan maar gaat pesten met mismodereren?

Hier een link waarin bevestiging is dat zoals ik in de reactie zei Rutte en andere kamerleden, in dit geval in de bewijsstukken in de link hieronder Hoekstra zeiden dat de overstap naar kerncentrales onvermijdelijk zijn met een termijn van circa 10 jaar.
https://nos.nl/video/2370...rgie-als-klimaatoplossing
Er zijn tig andere links die dit bevestigen maar deze is onomstotelijk omdat het videobeelden bevat.
De tekst onder de video moge duidelijk zijn.
“Volgens Mark Rutte (VVD) en Wobke Hoekstra (CDA) is het bouwen van een kerncentrale belangrijk voor het halen van de klimaatdoelen in de komende tien jaar. Volgens Jesse Klaver (GroenLinks) is dat een leugen.”

Dat kerncentrales over het algemeen veilig zijn en efficiënt zijn is algemeen bekend lijkt me. Zeker de nieuwste generaties en de modellen waar ze aan werken en ontwikkelen zijn.
Cijfers ten over te vinden die dat bevestigen.

Dus waarom een -1 en dichtklappen van de reactie door user Boekenkaft? Omdat hij een andere mening heeft? Omdat Groen Links anders beweert? Dat maakt de uitspraak van Rutte en Hoekstra niet minder waar en mijn reactie dus geheel plausibel en relevant. En geen reden tot een -1 waardering.

Volgens jullie handleiding :
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

Blijkbaar voldoet Boekenkaft niet aan de door jullie opgelegde criteria om te modereren. Want zoals omschreven in de handleiding:
Als moderator oefen je een belangrijke taak uit, die een sterke invloed heeft op het plezier en het gemak waarmee andere tweakers gebruikmaken van de reacties. Je dient je taak zorgvuldig uit te voeren en verantwoording te nemen voor je moderaties, zodat alle reacties op een eerlijke en weloverwogen wijze worden beoordeeld. Het is hierbij essentieel om bekend te zijn met de betekenis van de verschillende scoreniveaus en om op de hoogte te zijn van de richtlijnen voor het beoordelen van de verschillende soorten reacties.

Gezien zijn karma score voor meer dan 30% uit moderatie score bestaat lijkt me dit opzettelijk trollen want hij modereert er aardig op los!

Mijn reactie over kernenergie heeft de toekomst kreeg een 0 waardering en letterlijk recht daarboven zegt iemand exact hetzelfde en die heeft geen waardering gekregen.
Kinderachtig gedoe zo hoor.
Je doet hier een foutieve aanname. Het is niet mogelijk om een directe reactie op een eigen reactie te modereren, @Verwijderd kan jouw reactie daarom niet omlaag gemodereerd hebben.

In jouw reactie wijs je de bron van een medegebruiker bij voorbaat af en zet je het weg als linkse propaganda. Dat is niet de manier om tot een goede discussie op basis van inhoudelijke argumenten te komen en is waarschijnlijk aanleiding geweest voor de -1 moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een nieuwsbericht over ps now wordt er door iemand gevraagd of developers nu veel minder geld krijgen voor hun games op ps now dan op gamepass door het verschil in abonnees.

Daar geef ik aan dat je er wel rekening mee moet houden dat er op gamepass massaal gebruikt wordt van de truc om xbox live gold om te zetten voor 1 euro naar gamepass (Heb ik zelf ook gedaan):

Verwijderd in 'nieuws: Sony maakt Red Dead Redemption 2 en God of War beschi...

Blijkbaar vind iemand het nodig om daar een -1 voor te geven, waardoor mijn bericht offtopic is. Daar reageert vervolgens iemand op met het statement dat xbox gewoon winst maakt. En dat het echt niet zo is dat deze truc vaak wordt toegepast. Ik geef in mijn volgende bericht aan dat ik mij dat afvraag, omdat deze truc algemeen bekend is:

Ook deze reactie van mij wordt afgestraft, waarom geen idee.

Ik ben zelf geen voorstander van abonnementsdiensten van PS now en gamepass. Omdat ik bang ben dat als je straks niet op een dergelijke abonnementsdienst staat dat je games dan minder verkopen. Dat probeer ik ook met cijfers aan te geven: (Ook hier word ik weer afgestraft)

Vervolgens wordt dit de nek omgedraaid door te zeggen dat de bron van een fanboy is en dat ik maar uit mijn nek lul:

D-Ed in 'nieuws: Sony maakt Red Dead Redemption 2 en God of War beschikbaar o...

Sorry maar deze reactie is volgens mij een -1 waard, maar wordt blijkbaar als +1 gewaardeerd. Daar reageer ik weer op met een zelfde cijfer van een andere bron.

Is dit de manier hoe wij tegenwoordig discussiëren op tweakers? Als ik geen voorstander ben van abbonementsdiensten dat ik dan maar gelijk afgestraft wordt met -1 of met berichten dat ik een fanboy ben of uit mijn nek lul?

Blijkbaar moet je altijd een voorstander zijn en mag je bij dit soort diensten geen twijfels hebben over hoe het de markt zou kunnen verdelen. Want wat als je dan niet met je games op die abonnementsdienst staat? Heb je dan een probleem als developer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
d22wth in 'nieuws: Autofabrikant Rimac neemt Bugatti over en gaat elektris...
Mensen middels een one-liner aansporen zélf naar informatie te zoeken is geen +2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

OxWax in 'nieuws: Nothing Ear 1-oordoppen krijgen actieve noisecancellation e...
Meer iets voor GR. Is in ieder geval geen +3 waard.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:28

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
AlphaRomeo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Gewoon ongewenst, -1 dus.
Nou ja, dat vind ik ook wel weer wat ver gaan. Het is m.i. gewoon irrelevant, dus 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
OxWax in 'nieuws: Nothing Ear 1-oordoppen krijgen actieve noisecancellation e...
Ook in dit draadje (dus deze reactie en de reacties daar weer op) veel geklaag over Tweakers, dus allemaal 0 (of -1, wat u wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het nieuws is dat er regels komen dat je als klant recht op keuze hebt. Het is niet zomaar relevant dat iemand geen gebruik van een recht wil maken. Dat is nu net waarom het een keuze voor jou als klant is. Een discussie wat aan een provider kan bevallen past meer op gathering.

beerten in 'nieuws: ACM verwacht beleidsregel vrije modemkeuze deze zomer te ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Cloud schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:59:
Simpel, corona nu nog komen bagatelliseren is ongewenst. Eerdere griepgolven hebben niet gedaan met onze wereld, wat corona wel gedaan heeft. Het is niet echt moeilijk om dat te zien, dus als je wel telkens met dat soort argumenten aankomt reageert men daar doorgaans vrij negatief op.
Dat is nou net het enige argument wat ik niet maak. Natuurlijk snap ik dat corona nieuw is en dat de ziekenhuizen daardoor overspoeld worden in het griepseizoen. Dat zie ik echt wel :). Op elk ander vlak, qua IFR, langdurige klachten etc is het wel degelijk te vergelijken met de griep. Dat weten veel mensen echter niet. Dat het nieuw is en dat daardoor iedereen er potentieel ziek van kan worden, is dan ook het enige duidelijke verschil. Voor de rest is het prima te vergelijken. De gemiddelde leeftijd van een corona dode is hoger dan de gemiddelde leeftijd van de doden in 2019.
Er gaat al genoeg onzin over corona en vaccinaties rond zoals het is. En ja je kunt stellen dat je gewoon probeert dingen 'in perspectief' te plaatsen; dat mag. Maar dan wel in het juiste perspectief, op basis van juiste argumenten.
Absoluut mee eens, er gaat heel veel onzin rond en het perspectief klopt heel vaak niet. Bijvoorbeeld het invoeren van een coronacheck app op een moment dat er in de ziekenhuizen helemaal niks aan de hand is en iedereen die zelfs ook maar een miniem risico loopt een of twee vaccinaties gehad kan hebben. Dat klopt niet.

Lijkt mij goed om het daar over te hebben en moeten we niet censureren of wegmodereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
SpiceWorm schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:59:
[...]
Lijkt mij goed om het daar over te hebben en moeten we niet censureren of wegmodereren.
Dat mag hier, maar hoeft niet op de frontpage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

SpiceWorm schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:59:
Dat is nou net het enige argument wat ik niet maak. Natuurlijk snap ik dat corona nieuw is en dat de ziekenhuizen daardoor overspoeld worden in het griepseizoen. Dat zie ik echt wel :). Op elk ander vlak, qua IFR, langdurige klachten etc is het wel degelijk te vergelijken met de griep. Dat weten veel mensen echter niet. Dat het nieuw is en dat daardoor iedereen er potentieel ziek van kan worden, is dan ook het enige duidelijke verschil. Voor de rest is het prima te vergelijken. De gemiddelde leeftijd van een corona dode is hoger dan de gemiddelde leeftijd van de doden in 2019.
Zelfs al zou je gelijk hebben over de lagere IFR; waarom wil je überhaupt vergelijken? Je snapt toch zelf ook wel dat je dan per direct in het hokje van de personen in de "het is maar een griepje"-hoek geplaatst wordt? Want wat er elke keer op volgt en wat jij hier zelf ook letterlijk komt posten: kijk IFR lager dan griep, dús covid-19 is minder dodelijk dan de griep. Sorry maar, who cares? :?

Je stelt dat veel mensen dat niet weten, of niet weten dat het 'vergelijkbaar is met de griep'. Maar ik denk eerlijk gezegd dat mensen dat helemaal niet willen weten. Het zal mij persoonlijk ook een zorg zijn of een bepaald statistisch gegeven hoger of lager dan een andere ziekte is; we zitten in een enorme crisis ook al zou dat ene cijfertje dan lager zijn dan 'de gewone' griep. Dat cijfer verandert helemaal niets aan waar we in zitten, en wat we allemaal meegemaakt hebben.

Als de lezer van jouw reactie iemand kent die overleden is door covid, of die bizar lang ziek geweest is, denk je dan dat het een geruststellende gedachte is om te horen dat de statistieken zeggen dat het minder dodelijk is dan de griep? Dat zo iemand daar op zit te wachten? Of denk je dan dat zo iemand denkt: "Goh, daar heb je weer zo iemand die covid-19 komt goedpraten"?.

Misschien heb je echt de beste bedoelingen hoor en wil je mensen echt alleen maar voorlichten over wat statistieken :) Maar maar men zit er gewoon echt niet op te wachten. Als je inhoudelijk op de statistieken in wil gaan, dan zou je daarvoor misschien een plaats kunnen vinden in ons themaforum.
[...]
Absoluut mee eens, er gaat heel veel onzin rond en het perspectief klopt heel vaak niet. Bijvoorbeeld het invoeren van een coronacheck app op een moment dat er in de ziekenhuizen helemaal niks aan de hand is en iedereen die zelfs ook maar een miniem risico loopt een of twee vaccinaties gehad kan hebben. Dat klopt niet.
Dat er iets niet klopt is jouw mening en daar heb je recht op; dat je het nut überhaupt niet ziet van de coronacheck is voor mij een duidelijk teken om de discussie niet verder aan te gaan.

Hoe dan ook: in je reacties zwaaien met 'kijk covid 19 is minder dodelijk dan griep want IFR', daar zijn we allemaal wel klaar mee. Daar krijg je, zoals je doorhebt, erg veel -1s voor. Dat is geen censuur, dat zijn onze moderatierichtlijnen die ervoor zorgen dat reacties die het lezen eigenlijk niet waard zijn naar onderen verdwijnen. Lezers zitten er niet op te wachten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik ben bang dat wij die met elkaar niet meer goed gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:13:
In een nieuwsbericht over ps now wordt er door iemand gevraagd of developers nu veel minder geld krijgen voor hun games op ps now dan op gamepass door het verschil in abonnees.

Daar geef ik aan dat je er wel rekening mee moet houden dat er op gamepass massaal gebruikt wordt van de truc om xbox live gold om te zetten voor 1 euro naar gamepass (Heb ik zelf ook gedaan):

Blijkbaar vind iemand het nodig om daar een -1 voor te geven, waardoor mijn bericht offtopic is. Daar reageert vervolgens iemand op met het statement dat xbox gewoon winst maakt. En dat het echt niet zo is dat deze truc vaak wordt toegepast. Ik geef in mijn volgende bericht aan dat ik mij dat afvraag, omdat deze truc algemeen bekend is:

Ook deze reactie van mij wordt afgestraft, waarom geen idee.

Ik ben zelf geen voorstander van abonnementsdiensten van PS now en gamepass. Omdat ik bang ben dat als je straks niet op een dergelijke abonnementsdienst staat dat je games dan minder verkopen. Dat probeer ik ook met cijfers aan te geven: (Ook hier word ik weer afgestraft)

Vervolgens wordt dit de nek omgedraaid door te zeggen dat de bron van een fanboy is en dat ik maar uit mijn nek lul:

D-Ed in 'nieuws: Sony maakt Red Dead Redemption 2 en God of War beschikbaar o...

Sorry maar deze reactie is volgens mij een -1 waard, maar wordt blijkbaar als +1 gewaardeerd. Daar reageer ik weer op met een zelfde cijfer van een andere bron.

Is dit de manier hoe wij tegenwoordig discussiëren op tweakers? Als ik geen voorstander ben van abbonementsdiensten dat ik dan maar gelijk afgestraft wordt met -1 of met berichten dat ik een fanboy ben of uit mijn nek lul?

Blijkbaar moet je altijd een voorstander zijn en mag je bij dit soort diensten geen twijfels hebben over hoe het de markt zou kunnen verdelen. Want wat als je dan niet met je games op die abonnementsdienst staat? Heb je dan een probleem als developer?
Nu zie ik dat ik zelfs een -1 heb gekregen voor dit bericht:

Volgens mij nergens voor nodig toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Geen +2 en al helemaal geen +3: Andros in 'nieuws: EU-parlement geeft platforms optie privéberichten te check...

Edit: geldt ook voor de reacties hierop.

[ Voor 5% gewijzigd door AlphaRomeo op 07-07-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lekker Ventje in 'nieuws: Viaplay zendt Premier League vanaf 2022 exclusief u...

Hoe is dit -1? Ik zou dit 0 of +1 geven, geen -1. Geen idee wat hier ongewenst aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Dat was een enkele moderatie. Had even tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op zondag 4 juli 2021 @ 02:55:
Dit is geenszins zoveel +2's en +3's waard

harakiri576 in 'nieuws: Facebook test pop-up in VS die gebruikers vraagt of v...

Niet alleen is FB of de huidige maatschappij fascistisch noemen gewoon onzin

[Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel] [Wikipedia]

Ook wordt impliciet radicaliseren en complotdenken gelijkgesteld aan anders denken, waardoor je iedere zinnige discussie al onderuit haalt met een veel gebruikte drogreden

Niettemin kan er gevaar schuilen in elkaar aanwijzen als extremist of anders denkenden het zwijgen opleggen, maar dat wordt niet onderbouwd.

Ondanks de vele positieve moderaties verdient deze reactie m.i. op geen enkele wijze meer dan 0, eerder nog -1 zoals een heleboel onderbuikreacties op dat artikel

Zie mijn reactie op deze post Jorgen in 'nieuws: Facebook test pop-up in VS die gebruikers vraagt of vriend...
Kan een fp mod hier nog naar kijken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:11
Dit onderwerp zal ongetwijfeld een slagveld van trollen en mismoderaties worden.

Dit is in elk geval geen +3:
ari3 in 'nieuws: Donald Trump klaagt Facebook, Google en Twitter aan in colle...

Het "verbeteren" van andermans post, en de toon die duidelijk bedoeld lijkt om met provoceren een reactie uit te lokken, lijken me eerder voor een -1 in aanmerking te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Altruis in 'nieuws: Donald Trump klaagt Facebook, Google en Twitter aan in co...

Lijkt mij gewoon een mening en dus +1, geen (73x momenteel) +3. Moderatie heeft hoog 'mee eens' gehalte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:17
thomas_n schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:45:
Dit onderwerp zal ongetwijfeld een slagveld van trollen en mismoderaties worden.

Dit is in elk geval geen +3:
ari3 in 'nieuws: Donald Trump klaagt Facebook, Google en Twitter aan in colle...

Het "verbeteren" van andermans post, en de toon die duidelijk bedoeld lijkt om met provoceren een reactie uit te lokken, lijken me eerder voor een -1 in aanmerking te komen.
Iemand een spiegel voor houden mag niet? Iemands argumenten hergebruiken mag niet?

Ik denk dat je wat negatief in staat bij het lezen van de reactie. Ik zie er geen flamebait in.
En ik vind het heel jammer dat die reactie en de andere reactie van ari3 verderop in de reactieboom afgestraft worden als Ongewenst. Terwijl het gewoon meningen zijn die op een normale manier bediscussieerd kunnen worden.
Hoe denk je dat het bij die persoon over komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:40
sfc1971 in 'reviews: Custom RTX 3080 Ti's en RTX 3070 Ti's - Een verkrijgbare...

Mag wel op nulletje voor off-topic, en zodat deze off-topic discussie niet bovenaan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
*knip*

Dit is niet de plek voor een uitgebreide inhoudelijke discussie. Dat kun je doen met behulp van persoonlijke berichten of door een topic te openen in een passend subforum, in dit geval Themaforum: Coronavirus. Let in dat geval wel op de regels daar.

[ Voor 98% gewijzigd door Dirk op 08-07-2021 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit lijkt me niet de juiste plek voor zo'n onzinnige discussie? Dit topic gaat over moderaties, niet om het verspreiden van complottheorien en nepnieuws.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 08-07-2021 12:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Ik had de indruk dat het oké was omdat Cloud, Moderator FM / FP PowerMod en topicstarter wel inhoudelijk op het onderwerp inging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ik probeer me altijd verre van commentaar op de moderaties onder onze eigen reviews te houden, maar in dit geval zie ik geen andere oplossing.

Deze ongefundeerde beschuldigingen zijn absoluut geen +3: hrichard in 'reviews: Custom RTX 3080 Ti's en RTX 3070 Ti's - Een verkrijgbar...

En dat een inhoudelijke reactie van de auteur 3x -1 krijgt, lijkt me ook niet de bedoeling van het moderatiesysteem: Trygve in 'reviews: Custom RTX 3080 Ti's en RTX 3070 Ti's - Een verkrijgbare ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

SpiceWorm schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:29:
Ik had de indruk dat het oké was omdat Cloud, Moderator FM / FP PowerMod en topicstarter wel inhoudelijk op het onderwerp inging.
Dan heb je een beetje een verkeerde indruk gekregen. Dit topic gaat over moderatiescores, niet over corona tenslotte. En al direct in mijn eerste reactie gaf ik aan dat ik zeker hier geen discussie wil over corona.
De laatste zin in mijn initiële reactie las letterlijk:
Ik ga verder opzettelijk niet in op je IFR argument, want we gaan deze discussie hier niet nogmaals voeren.
Dat ik de moeite genomen heb om je tweede reactie iets uitvoeriger te beantwoorden betekent niet dat ik dus een discussie over corona wil hebben. Je leek mijn initiële reactie niet te begrijpen dus probeerde ik je nogmaals duidelijk te maken waarom - vanuit het perspectief van de lezer - jouw reacties zo laag gemodereerd werden. Dat was alles :)

Als je geïnteresseerd bent in discussie over corona dan heb je inmiddels waar je dat zou kunnen doen. Maar de plek daarvoor is niet hier en ik ben er ook per DM niet in geïnteresseerd.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:50
Volgens mij is dit gewoon een legitieme on-topic vraag.

DeArmeStudent in 'nieuws: Moederbedrijf van Fiat, Opel, Peugeot gaat vier EV-...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Altruis in 'nieuws: Donald Trump klaagt Facebook, Google en Twitter aan in co...

Eerste alinea is misschien +2, rest van de post +1/0. Staat op +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-08 06:14
Elefant in 'nieuws: Chinese onderzoekers zeggen krachtigste quantumcomputer t...

Hoe kan er +2 wordt gegeven aan letterlijk Chinese Staatspropaganda met 0 bronvermeldingen waarin ook nog is genocide wordt goedgepraat.

Elefant is hier gewoon staatspropaganda aan het kopieren vanuit China.

Aangepast naar advies van : AlphaRomeo ( bedankt)

[ Voor 17% gewijzigd door Zyphlan op 09-07-2021 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Zyphlan om welke reactie gaat het precies? Plak even de link onder de datum van de reactie aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

guidogast in 'nieuws: Opel maakt vanaf 2028 voor EU alleen nog elektrische au...

Hoort gewoon +1 te zijn, alle EV fanboys zijn weer bezig te minnen, snap niet dat die mogen modereren want dit is geen 0 of -1. Dit gebeurd elke keer bij dit soort topics, graag actie ondernemen op dit soort fanboymoderaties.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Slavy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:38:
guidogast in 'nieuws: Opel maakt vanaf 2028 voor EU alleen nog elektrische au...

Hoort gewoon +1 te zijn, alle EV fanboys zijn weer bezig te minnen, snap niet dat die mogen modereren want dit is geen 0 of -1. Dit gebeurd elke keer bij dit soort topics, graag actie ondernemen op dit soort fanboymoderaties.
Waarom moet een vraag om een ander artikel te schrijven als +1 beoordeeld worden?

Volgens mij horen dat soort vragen in geachte redactie, niet als reactie op artikelen.

Ik geef hier om die reden een 0 voor, dus snap je niet dat ik mag modereren en ben ik schijnbaar een fanboy, dat snap ik dan weer niet.

[ Voor 7% gewijzigd door JDVB op 09-07-2021 15:17 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

JDVB schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:13:
[...]

Waarom moet een vraag om een ander artikel te schrijven als +1 beoordeeld worden?

Volgens mij horen dat soort vragen in geachte redactie, niet als reactie op artikelen.

Ik geef hier om die reden een 0 voor, dus snap je niet dat ik mag modereren en ben ik schijnbaar een fanboy, dat snap ik dan weer niet.
0 staat voor ""De reactie is irrelevant en voegt niets toe aan de discussie of het artikel." Dat is in dit geval onjuist.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Slavy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:21:
[...]

0 staat voor ""De reactie is irrelevant en voegt niets toe aan de discussie of het artikel." Dat is in dit geval onjuist.
Voor jou dan nog maar even een quote uit de MODFAQ:
https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie relevant zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Slavy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:21:
[...]

Je quote de mod-FAQ nu wel héél selectief. Ook offtopic en meta-reacties horen gewoon netjes op 0 thuis.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Bovendien, een dergelijke reactie vind ik ook gewoon irrelevant en niets toevoegen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
De reactie lijkt mij (in grote lijnen) een "waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel", zoals de moderatie FAQ omschrijft wat een +3 zou moeten zijn.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
De mening van deze tweaker is ontopic. De moderaties naar offtopic/irrelevant en zelfs naar ongewenst zijn niet op zijn plaats. Hier lijken tientallen tweakers aan het meningmodden.
lux in 'nieuws: VS-president Biden pakt techbedrijven aan die reparaties door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:50:
De mening van deze tweaker is ontopic. De moderaties naar offtopic/irrelevant en zelfs naar ongewenst zijn niet op zijn plaats. Hier lijken tientallen tweakers aan het meningmodden.
lux in 'nieuws: VS-president Biden pakt techbedrijven aan die reparaties door...
Het is een beetje ongelukkig geformuleerd. De eerste zin leest als kritiek op het artikel als je het de eerste keer onder ogen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:10:
[...]
De eerste zin leest als kritiek op het artikel als je het de eerste keer onder ogen krijgt.
Alleen als de lezer geen zin heeft om de volledige reactie te lezen en de zin liever leest alsof het niet de bedoeling is om ontopic te reageren. En dat is allebei onredelijk om te doen bij modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:41:
[...]
Alleen als de lezer geen zin heeft om de volledige reactie te lezen en de zin liever leest alsof het niet de bedoeling is om ontopic te reageren. En dat is allebei onredelijk om te doen bij modereren.
Dat ben ik met je eens, ik probeer een verklaring te vinden. Moest het zelf ook twee keer lezen. Vooral de term 'kortzichtig' in de eerste zin maakt hem ingewikkeld en op het eerste oog aggressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ruw ER in 'nieuws: PUBG Mobile introduceert Tesla Model Y als in-game voertuig'
Hier weer een draadje met allemaal klaagreacties over Tweakers, ook dat het artikel sluikreclame zou zijn enzo. Die horen dus allemaal op 0 te staan.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVivaldi op 10-07-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
YannickSpinner in 'nieuws: PUBG Mobile introduceert Tesla Model Y als in-game... is offtopic maar sluit af met een semi flame. Een -1 of max 0 lijkt mij de juiste score.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
DonJunior in 'nieuws: Nintendo lijkt Joy-Con-drift bij aankomende Switch niet...
Ik ben een soort van vereerd, maar mijn reactie is geenszins een +2 (sommigen stemmen zelfs +3, die mag je meteen hun stem status afnemen want die snappen er echt niets van)

Ik stoor me met regelmaat aan mismoderaties en dat meld ik dan ook hier.. nu het bij mezelf gebeurd sta ik er helemaal raar van te kijken. Prima dat ze het met me eens zijn, maar daar is de moderatie niet voor in het leven geroepen lijkt me.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nas T
DonJunior schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:49:
DonJunior in 'nieuws: Nintendo lijkt Joy-Con-drift bij aankomende Switch niet...
Ik ben een soort van vereerd, maar mijn reactie is geenszins een +2 (sommigen stemmen zelfs +3, die mag je meteen hun stem status afnemen want die snappen er echt niets van)

Ik stoor me met regelmaat aan mismoderaties en dat meld ik dan ook hier.. nu het bij mezelf gebeurd sta ik er helemaal raar van te kijken. Prima dat ze het met me eens zijn, maar daar is de moderatie niet voor in het leven geroepen lijkt me.
Kan kloppen, maar ik denk wel dat wat je typt, essentieel is in de discussie. Volgens de (Nederlandse) wet heb je recht op een deugdelijk product. Dat je dan als fabrikant uiteindelijk maandenlang (of ondertussen al jarenlang?) verzaakt om je product structureel te repareren, is op zijn minst vreemd.

Dat je garantie gaat kunnen claimen, staat niet ter discussie. Maar wat als je voor de derde keer je Joy-Cons bij de verkoper terug brengt? Ik zou op dat moment in staat zijn de verkoper aansprakelijk stellen voor "vervolgschade", in materiële zin (kilometerkosten en/of verzendkosten) en immateriële zin, omdat je weer een paar weken zonder zit.
AlphaRomeo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:10:
[...]

Het is een beetje ongelukkig geformuleerd. De eerste zin leest als kritiek op het artikel als je het de eerste keer onder ogen krijgt.
De tweede keer ook ...
Ik denk dat er gesteld kan worden dat het een slechte ontwikkeling is dat fabrikanten een reparatiemonopolie kunnen creëren en dat veiligheid daarin een relevant argument is.
Als de reactie op het bericht (het tegengaan van dat monopolie) is "slecht nieuws en kortzichtig", is dat behalve onjuist in mijn ogen, ook heel kort door de bocht en klinkt het als een flamebait.

[ Voor 17% gewijzigd door Nas T op 12-07-2021 09:29 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

nieuws: Consumentenbonden EU dienen klacht in tegen WhatsApp wegens 'druk op ...

Ah ja, alle "fuck WhatsApp en installeer X! bla bla bla"(populistische)-reacties krijgen weer een +2. Hooguit een +1. Reacties zoals die van jurist Arnoud Engelfriet, dat zijn +2-waardige reacties.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
warrior7 in 'geek: Modder maakt draagbaar Cyberdeck geïnspireerd op cyberpunk...
Hij zegt zelf dat de link al bij het artikel staat, dus +2 is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gadget Freak in 'nieuws: Meer Nederlandse consumenten vinden prijs van intern...

Bij elk artikel over NL ISPs (met name KPN en Ziggo artikelen) komt het wel voorbij dat KPN en Ziggo een duopolie zouden hebben. Maar dat is niet waar; de diensten die zij leveren naar de consument toe, is legio keuze in. Daarnaast heeft het ook 0 toegevoegde waarde om onderscheid te maken dat de een via coax de diensten aanbiedt en de ander via koper en glasvezel.

Ik kan daarom niet begrijpen dat dit soort berichten wel elke keer met een +2 beloond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie komt nu op offtopic/irrelevant omdat ruim 9 tweakers deze onnodig wegmodereren naar -1.
himlims_ in 'nieuws: Antwerps IT-bedrijf betaalt 252.000 euro losgeld na rans...
En dat is net als bij:
kodak in 'nieuws: Antwerps IT-bedrijf betaalt 252.000 euro losgeld na ransomw...

[ Voor 29% gewijzigd door kodak op 12-07-2021 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Anonymoussaurus schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:24:
nieuws: Consumentenbonden EU dienen klacht in tegen WhatsApp wegens 'druk op ...

Ah ja, alle "fuck WhatsApp en installeer X! bla bla bla"(populistische)-reacties krijgen weer een +2. Hooguit een +1. Reacties zoals die van jurist Arnoud Engelfriet, dat zijn +2-waardige reacties.
Het is nu erger dan net: er wordt met +3's en +2's gestrooid naar alles wat maar populistisch is en goed scoort bij mensen die tegen Facebook zijn (net zoals ik overigens, maar houd het gewoon objectief), in plaats van subjectief te zijn en te strooien met +3's en +2's. Dat hele "ja maar het is Facebook, dus X en Y is per definitie slecht ook al weten we net zo weinig als jij, geven we jou een -1 en de ander een +3" begin ik een beetje zat te worden onderhand.

nieuws: Consumentenbonden EU dienen klacht in tegen WhatsApp wegens 'druk op ....

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-07-2021 15:15 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Het viel me ook al op dat iemand kodak’s reacties consequent op -1 had gezet. Voorbeeld: kodak in 'nieuws: Antwerps IT-bedrijf betaalt 252.000 euro losgeld na ransomw...
Er lijkt sprake van een behoorlijke meningmod. Ik heb veel van kodak’s reacties nu op 0 gezet door er een ‘1’ aan toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 23:52
Tweakez in 'nieuws: Gepersonaliseerde kledingwebwinkel Spreadshirt waarschuwt...

Lijkt mij een reactie van zeer toegevoegde waarde. Wellicht na een edit pas, maar zoals het er nu staat een waardevolle toevoeging op het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Jan-E schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:53:
[...]

Het viel me ook al op dat iemand kodak’s reacties consequent op -1 had gezet. Voorbeeld: kodak in 'nieuws: Antwerps IT-bedrijf betaalt 252.000 euro losgeld na ransomw...
Er lijkt sprake van een behoorlijke meningmod. Ik heb veel van kodak’s reacties nu op 0 gezet door er een ‘1’ aan toe te voegen.
Het meeste lijkt inmiddels hersteld. Maar deze nog niet: kodak in 'nieuws: Antwerps IT-bedrijf betaalt 252.000 euro losgeld na ransomw...
Maar liefst 23 keer ongewenst!? Je kunt het er niet mee eens zijn, maar de reactie is wel on-topic.
@kodak: die ‘n’ achter ‘koste’ hoort er niet. ‘koste wat kost’ is de uitdruking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online
Ik krijg een 0 dus off topic of irrelevant.
Terwijl ik antwoord geef op de user boven mij die niet weet hoe de regelgeving mbt factuur zit.

Lijkt mij dus relevante en ontopic reactie.

Rerebobo in 'nieuws: Gepersonaliseerde kledingwebwinkel Spreadshirt waarschuw...

Ps ik zag een fout in een zin door autospelling maar die pas ik nog niet aan anders lijkt het alsof ik mijn reactie gewijzigd heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Rerebobo op 12-07-2021 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is er offtopic aan CH4OS in 'nieuws: Firefox 90 met functie om te updaten als browser is afgeslo...? Ik beantwoord volgens mij hier op een prima wijze de vraag van de reactie erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Bij die twee reacties kan ik me een ‘irrelevant’ moderatie voorstellen. Ze zijn geplaatst in een discussie waarin een vergelijking wordt gemaakt met een alternatief product, maar zijn gebaseerd op vermoedens die niet onderbouwd worden.
Ik kan me voorstellen dat Apple gebruikmaakt van duurdere elektronica waardoor […]
Ik denk dat Apple wel fatsoenlijke marges heeft ingebouwd zoals […]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:50
Een on-topic vermoeden, zoals ook netjes vermeld in de post zelf, is toch gewoon on-topic? Als alle post met vermoedens of ontbrekende onderbouwing irrelevant zouden zijn, dan wijkt de praktijk daar behoorlijk vanaf en ik vind dat erg zwaar ondergewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Naafkap schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:29:
Een on-topic vermoeden, zoals ook netjes vermeld in de post zelf, is toch gewoon on-topic? Als alle post met vermoedens of ontbrekende onderbouwing irrelevant zouden zijn, dan wijkt de praktijk daar behoorlijk vanaf en ik vind dat erg zwaar ondergewaardeerd.
Ja alleen is hier niet bekend of Apple overcapaciteit inbouwt of duurdere electronica gebruikt en blijkt uit andere reacties dat Anker ook kwalitatief goede producten levert. Dan kun je erover discussiëren hoe relevant een vermoeden is wanneer het niet wordt onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Nee, dit hoort niet op de frontpage maar op het forum. Dus -1 is volledig terecht wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Stel ik een oprechte vraag, wordt ik keihard gedownvote. Snap niet waarom.

Slavy in 'nieuws: Capcom onderzoekt prestatie-issues in pc-versie Resident Ev...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

jetspiking in 'nieuws: Battlefield 2042-spelers kunnen AI-soldaten niet weren...

Totaal geen +2 en zeker geen +3
+1 lijkt me beter op zijn plaats

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie staat met +2 heel hoog. Het is hooguit ontopic. De tweaker maakt eerst een opmerking die niet relevant is. (fleets die op apps gericht zijn nooit gezien hebben, omdat de tweaker de browser gebruikte)
De tweede opmerking gaat niet over fleeds maar dat de tweaker toch al liever wat anders wil.
Het voegt niets toe aan de discussie, zeker niet als +2.
kw_nl in 'nieuws: Twitter stopt met na 24 uur verdwijnende Fleets wegens lage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05
Vreemd dat deze een +3 kreeg. Inmiddels heb ik een -1 gegeven en nog wat andere ook. Nu staat hij op 2.

Probleem is de toon. Blijkbaar moet iedereen linux gebruiken en ala je het biet kent wordt je weggezet als idioot.

YopY in 'nieuws: Microsoft toont Quake-modus in system tray bij preview Windo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Henkje.doc schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:27:
Vreemd dat deze een +3 kreeg. Inmiddels heb ik een -1 gegeven en nog wat andere ook. Nu staat hij op 2.
Een - 1 is niet bedoeld om een score te corrigeren. Door de mediaanweging helpt dat ook niet echt. Volgens mij is de post wel on topic dus een +1 is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:21
Ik snap niet dat mensen hier -1 opgegeven hebben:
Icekiller2k6 in 'nieuws: Tesla kan door chiptekorten dit kwartaal niet voldoe...
En de persoon die er op reageerde een +2 kunnen geven:
Blokker_1999 in 'nieuws: Tesla kan door chiptekorten dit kwartaal niet voldoe...

Idem met dan mijn reactie daarop:
Icekiller2k6 in 'nieuws: Tesla kan door chiptekorten dit kwartaal niet voldoe...

Bewist niet zo zeer dat mijn '0' zou krijgen maar dan zou alles op 0 moeten zijn.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
AlphaRomeo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:50:
[...]

Een - 1 is niet bedoeld om een score te corrigeren. Door de mediaanweging helpt dat ook niet echt. Volgens mij is de post wel on topic dus een +1 is prima.
+1 is nog wat hoog. Dan een 0 voor de reden ongepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Henkje.doc schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:57:
[...]

+1 is nog wat hoog. Dan een 0 voor de reden ongepast.
Ik snap niet precies wat je bedoelt. +1 staat voor 'on topic' en dat is de post. 0 is 'off topic' of 'irrelevant' wat beide niet van toepassing is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
AlphaRomeo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Ik snap niet precies wat je bedoelt. +1 staat voor 'on topic' en dat is de post. 0 is 'off topic' of 'irrelevant' wat beide niet van toepassing is volgens mij.
Nee zeker niet. Maar we komen er niet uit denk ik. Geeft niet :)
Mijn beeld van de post:
Eerst een sneer naar de comments van tweakers die niet (direct) doorhebben wat het betekent. Gevolgt door geen uitleg en een paar wel heel gemakkelijke linkjes naar andere websites.

Kan ook in diverse topics wel sneren geven als iemand iets niet weet over een onderwerp waar ik wel thuis in ben. Maar dat probeer ik in de topics zo min mogelijk te doen. Al kan ik idd me op sommige momenten wel te druk maken om dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
De reacties op KoffieAnanas in 'nieuws: Europese Centrale Bank gaat door met ontwikkelen van... zijn geen +2 waard.

Overigens staan er bij de artikel nog wel meer reacties onterecht op +2, terwijl ook de -1 behoorlijk scheutig gebruikt wordt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ejay79 in 'nieuws: Jeff Bezos neemt 18-jarige Nederlander mee op bemande ruim...

Afgunst en jaloezie lijkt me geen +1 waard, laat staan +2 of zelfs +3...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Segafreak83 in 'plan: Tweakers introduceert op 22 juli nieuwe abonnementen'
Jester-NL in 'plan: Tweakers introduceert op 22 juli nieuwe abonnementen'
Chris_147 in 'plan: Tweakers introduceert op 22 juli nieuwe abonnementen'

Geen van allen lijken me +2 waard, maar gewoon nette +1's. De +2's lijken me hier puur meningmods, en de +3's die sommige krijgen al helemaal...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'plan: Tweakers introduceert op 22 juli nieuwe abonnementen'

Lijkt me niet ongewenst, maar gewoon ontopic en dus +1.

Verwijderd in 'nieuws: Afpersers bestoken DirectVPS met ddos-aanvallen met piek...

In deze vorm, alleen een punt, lijkt me dit geen 0 maar een -1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ulysses in 'plan: Tweakers introduceert op 22 juli nieuwe abonnementen'
Even zonder in te gaan op wat ik denk dat een rechtvaardige moderatie zou moeten zijn, wat leest men hier eigenlijk? Waar beledig, flamebait of troll ik hier? Naar mijn beste eer en geweten was de comment een compliment aan de Crew ... waar ik pas sinds 1999 in de marge bij loop maar nooit helemaal heb mogen meedoen door mijn eigen shizzle enfin, dit stemt mij droevig ...

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Zeker geen +2 of hoger. Maar met de hoge aantallen +2 en zelfs +3 gaat dit niet makkelijk naar een meer gepast modlevel. Wellicht dus ook eens naar die tweakers kijken die hier in grote aantallen +2 en zelfs +3 gemod hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
De offtopic waar het nu op staat is naar mijn mening een mismod, ik ga namelijk letterlijk op de onderwerpen uit het artikel in:

-ioS zerodays.
-commercieel bedrijf / exploit makers
-aankoop kwetsbaarheden door overheden
-aanvallen politici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-08 01:28
Mensen met minder verstand van het onderwerp in kwestie zijn het niet met mij eens en bedolven mijn massaal onder -1. Dit is een bekkend controversieel onderwerp voor zij die alleen Microsoft Windows gewend zijn en minimaal kennis hebben van Linux/Unix, het is niet de eerste keer dat ik in deze discussie zit.

Dit is een typisch gevalletje opiniemod, "ik ben het niet met je eens dus je krijgt en -1"

Deze vind ik zelf een 0, het voegt niks van waarde aan het topic zelf toe;
Omega in 'downloads: MalwareBytes 4.4.3.125'

Deze zijn ontopic en is minimaal een +1 waard, +2 misschien zelfs voor de moeitje;

Hier is nog een die binnen enkele minuten ge -1 mod wordt..

[ Voor 8% gewijzigd door Omega op 17-07-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Even iets algemeens, want er lijkt vaker discussie over te zijn over wat ontopic is.

In mijn optiek is een reactie ontopic als het onderwerp hiervan aansluit op het artikel.
Het is offtopic als het onderwerp van een reactie aansluit op een eerdere reactie, maar niet op het artikel.

Reden is dat je anders een splitsing gaat krijgen in onderwerp ergens in de reacties, welke als offtopic bestempeld kan/mag worden, maar de reacties daaronder zouden dan niet weer offtopic zijn, wat denk ik niet logisch is. Je wil kunnen verbergen wat offtopic is ten opzichte van het artikel, lijkt me.

Ik zou willen vragen aan de moderators of mijn gedachtegang zo klopt. Zo ja, is het dan misschien handig om dit aan te passen in de moderatie-FAQ?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Omega schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:39:

Deze vind ik zelf een 0, het voegt niks van waarde aan het topic zelf toe;

Deze zou ik ook als -1 bestempelen: er worden een aantal boude beweringen gedaan, die niet (helemaal) waar zijn en waar context op zijn plaats is. Ik zie dat als ongewenst. Daarnaast zitten er ook een aantal spelfouten in, iets wat (mij) niet helpt in overtuigd te raken.

Deze zijn ontopic en is minimaal een +1 waard, +2 misschien zelfs voor de moeitje;

Beide zou ik als offtopic bestempelen, het is offtopic op het onderwerp van het artikel (Malwarebytes).

Hier is nog een die binnen enkele minuten ge -1 mod wordt..

Deze staat ondertussen op +1.

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Er is een hele grote meute met anti-crypto mensen aanwezig op Tweakers.net. Dat is natuurlijk prima, iedereen mag vinden wat hij wil. Echter op de frontpage (nieuws) worden al enige tijd posts met feitelijk correcte informatie of alles wat gewoon neutraal/positief is over crypto consistent en hardhandig naar -1 gepushed.

Verwijderd in 'nieuws: 'Maleisische autoriteiten walsen 1069 miningrigs van ele...

Ben er een beetje klaar mee, de kortzichtigheid. Blijkbaar is het prima om lukraak maar wat te roepen over crypto, bijvoorbeeld "alleen maar gebruikt voor illegale activiteiten" maar als je daar vervolgens gewoon met aantoonbare, ontkennende informatie op reageert dan krijg je een leger met minnetjes op je dak.

Zeker op een medium als tweakers.net zou ik verwachten dat er een hogere graad van kennis is met crypto-gerelateerde zaken - dit is geen fok.nl.

Het zou fijn zijn als het moderatieteam dit eens hardhandig gaat aanpakken.

[ Voor 15% gewijzigd door majic op 18-07-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-08 01:28
Nas T schreef op zondag 18 juli 2021 @ 07:15:
Even iets algemeens, want er lijkt vaker discussie over te zijn over wat ontopic is.

In mijn optiek is een reactie ontopic als het onderwerp hiervan aansluit op het artikel.
Het is offtopic als het onderwerp van een reactie aansluit op een eerdere reactie, maar niet op het artikel.

Reden is dat je anders een splitsing gaat krijgen in onderwerp ergens in de reacties, welke als offtopic bestempeld kan/mag worden, maar de reacties daaronder zouden dan niet weer offtopic zijn, wat denk ik niet logisch is. Je wil kunnen verbergen wat offtopic is ten opzichte van het artikel, lijkt me.

Ik zou willen vragen aan de moderators of mijn gedachtegang zo klopt. Zo ja, is het dan misschien handig om dit aan te passen in de moderatie-FAQ?
Ik persoonlijk ben van mening dat de grote lappen text die ik geschreven hebben wel ontopic zijn. Het gaat niet over Malwarebytes specifiek maar over antivirus in het algemeen, en Malwarebytes valt daar dus ook onder.
Nas T schreef op zondag 18 juli 2021 @ 07:15:
Deze zou ik ook als -1 bestempelen: er worden een aantal boude beweringen gedaan, die niet (helemaal) waar zijn en waar context op zijn plaats is. Ik zie dat als ongewenst. Daarnaast zitten er ook een aantal spelfouten in, iets wat (mij) niet helpt in overtuigd te raken.
De beweringen die ik doe zijn factueel correct. Ja het is ook zeer afhankelijk van context, maar daar ga ik ook op in in mijn reactie, ik noem een enkel geval waar antivirus onder Linux wel sterk wordt aangeraden.

Dit is een topic waarvan ik weet dat het gevoelig ligt bij sommige gebruikers, helemaal bij zij die geen kennis van Unix security hebben en er vanuit gaan dat alles net zo werkt als op Windows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
Omega schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:20:
[...]
Ik persoonlijk ben van mening dat de grote lappen text die ik geschreven hebben wel ontopic zijn. Het gaat niet over Malwarebytes specifiek maar over antivirus in het algemeen, en Malwarebytes valt daar dus ook onder.
Maar het artikel gaat over een specifiek antivirusprogramma en nog specifieker: een update daarvan.
Als ik beide reacties lees die op 0 zijn beoordeeld, zie ik een reactie over hoe veilig Linux is t.o.v. Windows en de wijze waarop programma's daarop (in het algemeen, want kan ook via losse executables) en een reactie over de werking van (bepaalde) exploits.

Ik vind de link met de Malwarebytes update erg vergezocht, ik zou het niet als ontopic bestempelen. Maar daarin kan van mening verschild worden.
Maar los daarvan: niet alleen daarvoor zou je een 0 score kunnen krijgen --> in de moderatie FAQ:
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben.
Ik zie beide reacties geen relevante bijdrage aan de discussie leveren, in ieder geval niet direct (hooguit heel indirect) dat het te maken heeft met de Malwarebytes update. De score 0 past daar bij.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie is geen +1. Een mening hebben over de cloud zonder ook maar een beetje moeite te doen dat te relateren aan het nieuws. Daarbij is de mening slecht onderbouwd en onjuist, het nieuws stelt namelijk duidelijk dat er gebruik is gemaakt van dit soort diensten waardoor het fout ging.
SPee in 'nieuws: Coronatestbedrijf met onbeveiligde database lekt gegevens 60...
Pagina: 1 ... 54 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2