Deze staat nog steeds op +2, maar voegt m.i. echt niets toe.StephanVierkant schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:19:
Bozebeer38 in 'reviews: Rapport ministerie: nieuwe datacenters kunnen net zo ...
Hier spreekt de onderbuik en voegt niets toe. Lijkt mij 0.
Mijn insziens wel. Datacenters hebben namelijk impact op de nutsbedrijven en dat is niet iets waar de meesten aan denken in de discussie.StephanVierkant schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:07:
[...]
Deze staat nog steeds op +2, maar voegt m.i. echt niets toe.
vrede in rust
Maar je kunt je afvragen in hoeverre de post feitelijk correct is, en in hoeverre het stemmingsmakerij is.Nas T schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:49:
[...]
Mijn insziens wel. Datacenters hebben namelijk impact op de nutsbedrijven en dat is niet iets waar de meesten aan denken in de discussie.
Neem dit.
Maar datacenters zijn helemaal geen enorme verbruikers, tezamen verbruiken ze momenteel minder dan 1 Miljoen Kub drinkwater per jaar (Minder dan 0,09% van het totale verbruik). Daarnaast betalen datacenters evenveel voor hun water als andere afnemers met gelijk verbruik. En goedkoop.. Tsja drinkwater is in Nederland nu eenmaal zeer goedkoop voor iedereen excl. belasting 83 cent per Kub verbruik."1 grote datacenter verbruikt belachelijke hoeveelheden drinkwater per dag voor afkoeling, puur omdat het lekker goedkoop is en wederom betalen ze er praktisch niets voor.. dat soort onzin moet eens ophouden."
Het is echt dweilen met de kraan open dat meningmodden. Kunnen we niet gewoon iedereen die dit op -1 of +3 zet beoordelingsrechten ontnemen? Het systeem werkt totaal niet zo.CH4OS schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:42:
Visgek82 in 'nieuws: CD Projekt is tevreden over huidige stabiliteit en prest...
Ik snap dat men het hier roerend mee eens is, maar moet deze reactie dan 40+ keer een +3 score krijgen?
DutchManticore in 'nieuws: CD Projekt is tevreden over huidige stabiliteit en...Lan Mandragoran schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:45:
Het is echt dweilen met de kraan open dat meningmodden. Kunnen we niet gewoon iedereen die dit op -1 of +3 zet beoordelingsrechten ontnemen? Het systeem werkt totaal niet zo.
Deze mening krijgt ook een vage +3... Maar deze is met 8x +3 nog wel te redden.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 28-06-2021 14:55 ]
Dubbeldrank in 'geek: Team Fortress 2 bereikt 14 jaar na release recordaantal...
Iemand met het verkeerde been uit bed gestapt?
Overigens ben ik het wel eens met dat mening modden erg vervelend is, dat lijkt me ook niet het doel van het modsysteem. Het is helemaal niet erg als je een andere mening hebt, dat is juist mooi en opent discussies. Maar als je daar gelijk op afgestraft wordt dan werkt dat niet bepaald opbouwend. Het zou mooi zijn als Tweakers eens zou overwegen om moderatie door iedereen af te schaffen en een moderatorteam op te zetten voor wat meer consistentie.
Iemand met het verkeerde been uit bed gestapt?
Overigens ben ik het wel eens met dat mening modden erg vervelend is, dat lijkt me ook niet het doel van het modsysteem. Het is helemaal niet erg als je een andere mening hebt, dat is juist mooi en opent discussies. Maar als je daar gelijk op afgestraft wordt dan werkt dat niet bepaald opbouwend. Het zou mooi zijn als Tweakers eens zou overwegen om moderatie door iedereen af te schaffen en een moderatorteam op te zetten voor wat meer consistentie.
It takes one to know one...
Verwijderd in 'reviews: Maak je pc klaar voor Windows 11 - Zo check je of jouw ... lijkt mij geen +3, mede vanwege exact wat de poster op het eind al aangeeft.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Kan iemand iets aan de -1's doen, naar mijn idee geef ik hier niets verkeerd aan en zijn het gewoon feiten. Dat mensen niet blij zijn met welke eisen Microsoft mogelijk neerlegt voor Windows 11 kan ik ook weinig aan doen. Ik adviseer hier iemand alleen maar om niet te snel te gaan investeren in een oude CPU combi en het eerst af te wachten: _Dune_ in 'reviews: Maak je pc klaar voor Windows 11 - Zo check je of jouw pc...
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Jammer dat deze twee reacties, die onder ieder artikel over datacenters verschijnen, zoveel +2’s ontvangen (terwijl ze dit geval niet eens echt relevant zijn):
itarix in 'nieuws: Nederland staat op 28e plek in Top500 supercomputers dankz...
Noin in 'nieuws: Nederland staat op 28e plek in Top500 supercomputers dankzij...
itarix in 'nieuws: Nederland staat op 28e plek in Top500 supercomputers dankz...
Noin in 'nieuws: Nederland staat op 28e plek in Top500 supercomputers dankzij...
Ik ben iets te laat met het melden van deze reactie, maar volgens mij is dit verre van on-topic: Giesber in 'downloads: LAV Filters 0.75.1'. Ik zou het eerder naar -1 zetten, maar ik ben misschien bised. Was dit van plan tijdig te doen, maar eea kwam er tusen waardoor ik het vergat.
Let op: reactie is dus te oud om nog te modereren.
Let op: reactie is dus te oud om nog te modereren.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 29-06-2021 00:37 ]
ShaiNe in 'reviews: Mini-pc's met Core i5-1135G7 - Blijft de 'echte' Intel NU...
Deze reactie staat bol van onjuistheden en lijkt haast wel een persoonlijke aanval op de auteur. Ik snap de +3-beoordeling werkelijk niet. Ik zou -1 logischer vinden.
Deze reactie staat bol van onjuistheden en lijkt haast wel een persoonlijke aanval op de auteur. Ik snap de +3-beoordeling werkelijk niet. Ik zou -1 logischer vinden.
Een troll als deze mag wel naar -1: Munchakoopas in 'nieuws: Dertig procent van laadpalen in EU voor elektrische ...
Het kinderachtige 'Micro$oft' helpt je in ieder geval niet met de score...
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Wou net zeggen, dat is gewoon een troll. Als je het al niet aankunt om een bedrijfsnaam op een volwassen manier te schrijven....
Dit was in 2000 al oudbakken maar kon toen nog, in 2010 begon het al vervelend te worden, maar anno 2021 nog met M$ lopen gooien is gewoon kinderachtig en trollen.
Imho.
Dit was in 2000 al oudbakken maar kon toen nog, in 2010 begon het al vervelend te worden, maar anno 2021 nog met M$ lopen gooien is gewoon kinderachtig en trollen.
Imho.
Virussen? Scan ze hier!
Waarom hebben al deze posts 8 * -1? Volgens mijn beanwoorden ze netjes de vraag waarom de gegevens van Noorwegen missen:
GrooV in 'nieuws: Dertig procent van laadpalen in EU voor elektrische auto's ...
Sograd in 'nieuws: Dertig procent van laadpalen in EU voor elektrische auto's...
feuniks in 'nieuws: Dertig procent van laadpalen in EU voor elektrische auto'...
zmaj in 'nieuws: Dertig procent van laadpalen in EU voor elektrische auto's s...
Argantonis in 'nieuws: Dertig procent van laadpalen in EU voor elektrische au...
Volgens mij zijn allen netjes een +1 waard.
GrooV in 'nieuws: Dertig procent van laadpalen in EU voor elektrische auto's ...
Sograd in 'nieuws: Dertig procent van laadpalen in EU voor elektrische auto's...
feuniks in 'nieuws: Dertig procent van laadpalen in EU voor elektrische auto'...
zmaj in 'nieuws: Dertig procent van laadpalen in EU voor elektrische auto's s...
Argantonis in 'nieuws: Dertig procent van laadpalen in EU voor elektrische au...
Het komt niet vaak voor maar normaal gesproken krijg je inderdaad een 0 voor het posten van een antwoord in een thread waarin datzelfde antwoord al gepost is (dubbelposten). Dit lijkt echter een uit de hand gelopen geintje geworden te zijn, waarbij bijna een uur na de initiële reactie mensen nog steeds elke keer aankomen met "Noorwegen zit niet in de EU" terwijl dat al 15 keer daarboven ook beantwoord is.Ford Prefect schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:29:
Waarom hebben al deze posts 8 * -1? Volgens mijn beanwoorden ze netjes de vraag waarom de gegevens van Noorwegen missen:
Op een gegeven moment vinden mensen het (terecht) irritant worden
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
albatross in 'nieuws: KPN schrapt verschillende e-mailfuncties XS4ALL per 1 o...
Zie de relevantie van het Hong Kong verhaal niet helemaal.
Zie de relevantie van het Hong Kong verhaal niet helemaal.
Grappig, ik vind het juist kinderachtig om vanwege een zo'n woordgrapje de hele reactie maar in te klappen. Maar goed, weer wat geleerd.wildhagen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:17:
Wou net zeggen, dat is gewoon een troll. Als je het al niet aankunt om een bedrijfsnaam op een volwassen manier te schrijven....
Imho.
Is een persoonlijke beweegreden om tussen providers over te stappen werkelijk een +3 waard? Ik bedoel... Er staan wel meer posts met overwegingen voor of tegen een overstap onder dat artikel en ik zie niet helemaal in wat er nou zo bijzonder aan deze is
kramer65 in 'nieuws: Freedom Internet haalt 4 miljoen euro op met verkoop cer...
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Eigenlijk is dit geen +3: kan er niet meer van een +1 van maken, misschien een voorzichtige +2. In feite is het een 'dank-je-wel-toffe-feature' reactie:
Jimmy_ in 'downloads: PowerToys 0.41.3'
Jimmy_ in 'downloads: PowerToys 0.41.3'
Calypso in 'nieuws: Australische telecomprovider injecteert advertentie in sm...
Stating the obvious is toch geen +3?
Stating the obvious is toch geen +3?
[ Voor 5% gewijzigd door JDVB op 30-06-2021 11:55 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Erg vroeg nog maar de moderatie loopt behoorlijk scheef hier: Brinkiewestland in 'nieuws: De Mandemakers Groep is getroffen door cyberaanva...
Dit is echt geen +3 of +2 en zelfs over een +1 valt te twisten.
Volgens de FAQ is een goed geplaatste grap toch echt een +1 waard. Iedereen kent deze verkopers wel. Getuige ook de vele (onterechte) +2 en +3.Bor schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:46:
Erg vroeg nog maar de moderatie loopt behoorlijk scheef hier: Brinkiewestland in 'nieuws: De Mandemakers Groep is getroffen door cyberaanva...
Jammer dat jij geen andere humor hebt
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Op de man is echt niet nodig. Daarbij, de reactie krijgt veelvuldig +3 en +2 wat echt geen goede score is.
Of de reactie een +1 is of niet valt te betwisten.
Ik probeer hier echt niet op de man te spelen. Maar jij (of iemand anders heel toevallig op bijna dezelfde minuut) zet deze post vast op +0. Ik dacht dat een goedgeplaatste grap (waar ik deze onder schaar) als +1 mag. Dat wilde ik ook aanklikken toen ik zag dat die vast zat. Refresh en ik zag dat die op +0 vast zat. Vandaar dat ik hier even wilde posten waarom die op +0 zag en zag dat jij er ook al over gepost had.Bor schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:00:
[...]
Op de man is echt niet nodig. Daarbij, de reactie krijgt veelvuldig +3 en +2 wat echt geen goede score is.
Puur kijkend naar de FAQ én het feit dat er velen dit wel een geslaagde grap vinden (getuige de +2 en +3's) zou ik toch zeggen dat dit een goed geplaatste grap is en dus een +1 verdient.
offtopic:
Ik vind het overigens jammer dat je mijn overduidelijk komische noot (strike through + smiley) direct als op de man ervaart.
Ik vind het overigens jammer dat je mijn overduidelijk komische noot (strike through + smiley) direct als op de man ervaart.
Reactie staat inmiddels gefixeerd.Bor schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:00:
[...]
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Als je niet op de man wilt spelen moet je je punt wellicht anders brengen. Afhankelijk van of je dit als geslaagde grap ziet of niet zou zit een +1 of een 0 kunnen zijn. Ik heb de reactie niet zelf gefixeerd ter info. Wat ik wel zie is dat de reactie de serieuze discussie en interessante reacties overschaduwde en er een korte sub thread is ontstaan met soortgelijke reacties.True schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:04:
[...]
Ik probeer hier echt niet op de man te spelen. Maar jij (of iemand anders heel toevallig op bijna dezelfde minuut) zet deze post vast op +0. Ik dacht dat een goedgeplaatste grap (waar ik deze onder schaar) als +1 mag. Dat wilde ik ook aanklikken toen ik zag dat die vast zat. Refresh en ik zag dat die op +0 vast zat. Vandaar dat ik hier even wilde posten waarom die op +0 zag en zag dat jij er ook al over gepost had.
Dat was mij niet duidelijk, excuses dan, mijn grap hier was dan duidelijk misplaatst.Bor schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:06:
[...]
Als je niet op de man wilt spelen moet je je punt wellicht anders brengen. Afhankelijk van of je dit als geslaagde grap ziet of niet zou zit een +1 of een 0 kunnen zijn. Ik heb de reactie niet zelf gefixeerd ter info. Wat ik wel zie is dat de reactie de serieuze discussie en interessante reacties overschaduwde en er een korte sub thread is ontstaan met soortgelijke reacties.
Mijn punt blijft wel staan. Fixeren is prima omdat het alle kanten op ging en de thread bovenaan het artikel stond. Maar volgens de FAQ is een goed geplaatste grap een +1. Getuige de vele reacties én de (onterechte) +2 en +3's die deze comment kreeg zou ik dit toch wel echt als een +1 willen zien.
Waarom is deze post gefixeerd op +0?
Ik vond de grap eigenlijk helemaal niet zo leuk. Ik had hem ook als 0 gemodereerd. Daarnaast zou je nog kunnen denken aan leedvermaak, want dit is wel een serieuze situatie (ongeacht wie er nu verantwoordelijk voor is), en dan zo'n flauwe grap hoeft van mij niet.
Over humor valt te twisten.
Over humor valt te twisten.
Spinner in 'nieuws: De Mandemakers Groep is getroffen door cyberaanval en sch... voldoet ook niet aan de richtlijnen voor de -1
DGTL_Magician in 'nieuws: De Mandemakers Groep is getroffen door cyberaanval ...
Een +2 lijkt me wat hoog, gewoon een nette +1?
Virussen? Scan ze hier!
Klopt, een prima +1 wat mij betreft maar alles daarboven lijkt mij te hoog gegrepen.wildhagen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:47:
DGTL_Magician in 'nieuws: De Mandemakers Groep is getroffen door cyberaanval ...
HaseMike in 'reviews: Het digitale coronapaspoort - Hoe de app om te kunnen r...
Lijkt me geen +2, maar eerder een -1?
Virussen? Scan ze hier!
Daar was meer aan de hand. Ik heb ingegrepen en wat rechten ingetrokken.wildhagen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:08:
HaseMike in 'reviews: Het digitale coronapaspoort - Hoe de app om te kunnen r...
Wat is er ongewenst aan deze reacties:
CH4OS in 'nieuws: Politie haalt 'voor cybercriminelen belangrijke vpn-dienst'...
en
Zucht123 in 'nieuws: Politie haalt 'voor cybercriminelen belangrijke vpn-dien...
Offtopic kan ik me ergens voorstellen/begrijpen, maar -1?
Omdat wij iets niet zien, wat anderen schijnbaar wel zien?
CH4OS in 'nieuws: Politie haalt 'voor cybercriminelen belangrijke vpn-dienst'...
en
Zucht123 in 'nieuws: Politie haalt 'voor cybercriminelen belangrijke vpn-dien...
Offtopic kan ik me ergens voorstellen/begrijpen, maar -1?
Dat komt waarschijnlijk door deze reactie die gewijzigd is waardoor niemand nu meer snapt waar het over gaat: Zucht123 in 'nieuws: Politie haalt 'voor cybercriminelen belangrijke vpn-dien...
Van die discussie is inderdaad niets te begrijpen meer helaas. Aangezien je er niets aan kunt doen dat een andere gebruiker zijn reactie leeg haalt heb ik wel een 0 gegeven.
200 fish found!
Wat is er offtopic of irrelevant aan een inhoudelijke kritische vraag?
kodak in 'nieuws: Overheid mag Nationaal Frequentieplan voor 3,5GHz-5G niet w...
kodak in 'nieuws: Overheid mag Nationaal Frequentieplan voor 3,5GHz-5G niet w...
Hoi, ik snap dat mijn commentaren onder dit artikel niet voor iedereen even goed vallen en een deel zal offtopic zijn.
Echter is de discussie, of we wel apps moeten willen die de overheid de macht geeft of je wel of niet ergens naar binnen mag, heel belangrijk en zou niet gesmoord moeten worden.
Ik heb echt enorm veel -1 's gekregen (ongewenste troll of flamebait). Veel meningmodden imo. Is het mogelijk dat hier en daar wat rechtgezet wordt, dat de posts gewoon +1 bij een valide bijdrage krijgen en 0 als ze echt offtopic zijn?
Echter is de discussie, of we wel apps moeten willen die de overheid de macht geeft of je wel of niet ergens naar binnen mag, heel belangrijk en zou niet gesmoord moeten worden.
Ik heb echt enorm veel -1 's gekregen (ongewenste troll of flamebait). Veel meningmodden imo. Is het mogelijk dat hier en daar wat rechtgezet wordt, dat de posts gewoon +1 bij een valide bijdrage krijgen en 0 als ze echt offtopic zijn?
Nou... ik quote uit je post:SpiceWorm schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:50:
Hoi, ik snap dat mijn commentaren onder dit artikel niet voor iedereen even goed vallen en een deel zal offtopic zijn.
Ik denk dat we afgelopen winter wel wat anders hebben gezien op de IC's. Dus bevat je post een onwaarheid, en kan ik me voorstellen dat mensen dit onwenselijk vinden op de frontpage.Als je 1000 mensen niet vaccineert... en een dag laat rondlopen gebeurt er niet zoveel.
Deze heb ik ook vaker gezien:
Met een enstige griep komen onze ziekenhuizen niet vol te liggen.De IFR ligt nog steeds op het niveau van een ernstige griep (< 0,23 %). Als je dat verminderd met 90%, kom je uit op een IFR van 0,023% voor mensen met een vaccin en is het daarmee minder dodelijk dan een gewone griep.
Ik heb je posts zelf niet gemodereerd trouwens, maar ik vind ze persoonlijk niet gewenst op de Frontpage eerlijk gezegd. Je kunt op het forum wellicht beter je ei kwijt in de corona topics.
De reactie gaat inhoudelijk niet over het onderwerp van het bericht, dat maakt het offtopic.kodak schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:26:
Wat is er offtopic of irrelevant aan een inhoudelijke kritische vraag?
vrede in rust
Bedankt voor je reactie in ieder geval
.
Onwaarheid? Als je 1000 mensen niet vaccineert en voor een dag volgt is de kans echt heeeeeel erg klein dat er iets mis gaat. Dus de vergelijking met een rijbewijs gaat niet op. Dat is mijn punt en gewoon waarheid.AlphaRomeo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:12:
[...]
Nou... ik quote uit je post:
[...]
Ik denk dat we afgelopen winter wel wat anders hebben gezien op de IC's. Dus bevat je post een onwaarheid, en kan ik me voorstellen dat mensen dit onwenselijk vinden op de frontpage.
Dat is wel degelijk met eerdere griepgolven het geval geweest. Voor korte periodes weliswaar. Maar corona gaat 10 tot 40x zo snel rond dan de gewone griep. Dat veranderd echter niks aan de IFR.Deze heb ik ook vaker gezien:
[...]
Met een enstige griep komen onze ziekenhuizen niet vol te liggen.
Vanwaar vind je ze niet gewenst? Denk dat het belangrijk is om deze discussie breed te voeren en niet weg te stoppen ergens op het forum.Ik heb je posts zelf niet gemodereerd trouwens, maar ik vind ze persoonlijk niet gewenst op de Frontpage eerlijk gezegd. Je kunt op het forum wellicht beter je ei kwijt in de corona topics.
Het nieuws is dat een bedrijf dat winst maakt van de rechter gelijk heeft gekregen. Een tweaker voert discussie door dat proberen weg te laten. Hoe is daar inhoudelijk een vraag over stellen door te verwijzen naar een feit uit het nieuws offtopic?Nas T schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:32:
[...]
De reactie gaat inhoudelijk niet over het onderwerp van het bericht, dat maakt het offtopic.
Simpel, corona nu nog komen bagatelliseren is ongewenst. Eerdere griepgolven hebben niet gedaan met onze wereld, wat corona wel gedaan heeft. Het is niet echt moeilijk om dat te zien, dus als je wel telkens met dat soort argumenten aankomt reageert men daar doorgaans vrij negatief op. Er gaat al genoeg onzin over corona en vaccinaties rond zoals het is. En ja je kunt stellen dat je gewoon probeert dingen 'in perspectief' te plaatsen; dat mag. Maar dan wel in het juiste perspectief, op basis van juiste argumenten.SpiceWorm schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:46:
Bedankt voor je reactie in ieder geval.
[...]
Dat is wel degelijk met eerdere griepgolven het geval geweest. Voor korte periodes weliswaar. Maar corona gaat 10 tot 40x zo snel rond dan de gewone griep. Dat veranderd echter niks aan de IFR.
[...]
Vanwaar vind je ze niet gewenst? Denk dat het belangrijk is om deze discussie breed te voeren en niet weg te stoppen ergens op het forum.
Ik ga verder opzettelijk niet in op je IFR argument, want we gaan deze discussie hier niet nogmaals voeren.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Wat mij betreft is het een grijs gebied: door alleen maar het bedrijf te noemen, zou het dan ontopic moeten zijn. Maar ongeacht of het on- of offtopic is, lijkt me de reactie niet relevant in de discussie en is de score (wat mij betreft) passend.kodak schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:48:
[...]
Het nieuws is dat een bedrijf dat winst maakt van de rechter gelijk heeft gekregen. Een tweaker voert discussie door dat proberen weg te laten. Hoe is daar inhoudelijk een vraag over stellen door te verwijzen naar een feit uit het nieuws offtopic?
vrede in rust
trayracing in 'nieuws: Reclame in console- en pc-games van EA en Tencent word... is geen +3
chimnino in 'nieuws: Reclame in console- en pc-games van EA en Tencent wordt ... is geen +2
chimnino in 'nieuws: Reclame in console- en pc-games van EA en Tencent wordt ... is geen +2
[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 01-07-2021 14:56 ]
svenk91 in 'nieuws: Reclame in console- en pc-games van EA en Tencent wordt o... lijkt mij een interessant punt wat wel op +2 mag staan ondanks de vrij korte reactie. Het geeft een interessante invalshoek weer imho.
Ik voer daar discussie op het nieuws en geef zelfs op diverse manieren verduidelijking hoe het in de discussie relevant is. Dat is niet spontaan grijs gebied omdat je een aantal zaken daarvan niet in overweging neemt.Nas T schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:21:
[...]
Wat mij betreft is het een grijs gebied: door alleen maar het bedrijf te noemen, zou het dan ontopic moeten zijn. Maar ongeacht of het on- of offtopic is, lijkt me de reactie niet relevant in de discussie en is de score (wat mij betreft) passend.
Bij beoordelen is het ook de bedoeling om te bekijken wat tweakers voor intentie hebben om on topic te blijven discussiëren. Anders kunnen we net zo goed heel veel reacties wel offtopic modereren omdat het makkelijker is wat zaken niet mee te wegen en andere die beter bevallen wel. Was het in dit geval nodig om meer context in de reactie te geven? Nee, want de vraag is naar aanleiding van een slecht onderbouwde stelling terwijl dat juist een kern van het nieuws is: wat van belang is bij een afweging om tot een conclusie te komen. De tweaker negeert dat om kennelijk makkelijk een ongezoute mening te geven. Een inhoudelijke vraag stellen met verwijzing naar een relevante context om terug te gaan naar de kern van afwegen is dan niet zomaar irrelevant. Dat hoort juist bij een discussie.
MazeWing in 'nieuws: Politie gaat alle eenheden voorzien van camera die smart...
Schiet mij maar lek…
Ook al is er sprake van een dubbele menselijke controle, de voordracht van de foto is toch door een AI gedaan. Als blijkt dat vanwege contrastverschillen mensen met een kleur eerder als “positive” worden aangemerkt er meer kleurlingen ter controle aangeboden worden dan blanken.
Indien dit het geval is, is het gewoon einde software en project.
Ik snap werkelijk waar niet waar al die -1’s vandaan komen.
Schiet mij maar lek…
Ook al is er sprake van een dubbele menselijke controle, de voordracht van de foto is toch door een AI gedaan. Als blijkt dat vanwege contrastverschillen mensen met een kleur eerder als “positive” worden aangemerkt er meer kleurlingen ter controle aangeboden worden dan blanken.
[ Voor 35% gewijzigd door MazeWing op 01-07-2021 18:11 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Jouw post is off topic, niet ongewenst vind ik.
De reactie op jouw post en de persoonlijke aanval op @Bor is dat wel: Cobalt in 'nieuws: Politie gaat alle eenheden voorzien van camera die smartph...
er0mess in 'nieuws: Facebook, Google, Twitter en TikTok beloven extra online ...
Een rant, die inhoudelijk weinig toevoegt, lijkt me geen +2 (en al helemaal geen +3).
Een rant, die inhoudelijk weinig toevoegt, lijkt me geen +2 (en al helemaal geen +3).
Deze reactie is geen +3 (26x +3, 12x +2). De tweaker is vooral aan het klagen dat iets niet naar zijn zin is over verantwoordelijkheid van ouders en de verdeling van geld als mensen een ander schade toebrengen. Daar gaat deze uitspraak niet over en is ook niet zomaar als mening van toepassing bij besluiten.
Bij de klacht over verantwoordelijkheid van ouders is kennelijk voor het gemak maar even weggelaten dat het democratisch tot stand gekomen wetgeving is dat verantwoordelijkheid niet zomaar bij je kinderen ligt. Bij de klacht over de verdeling lijkt voor het gemak gelijkheidsbeginselen maar buiten beschouwing gelaten te worden, of indirect selectief te worden toegepast. Dat een slachtoffer geld heeft of je zelf moeilijker recht zou kunnen behalen is niet zomaar vergelijkbaar of relevant bij deze uitspraak.
Tintel in 'nieuws: Hoge Raad: Ziggo hoeft downloadergegevens niet af te staan...
Bij de klacht over verantwoordelijkheid van ouders is kennelijk voor het gemak maar even weggelaten dat het democratisch tot stand gekomen wetgeving is dat verantwoordelijkheid niet zomaar bij je kinderen ligt. Bij de klacht over de verdeling lijkt voor het gemak gelijkheidsbeginselen maar buiten beschouwing gelaten te worden, of indirect selectief te worden toegepast. Dat een slachtoffer geld heeft of je zelf moeilijker recht zou kunnen behalen is niet zomaar vergelijkbaar of relevant bij deze uitspraak.
Tintel in 'nieuws: Hoge Raad: Ziggo hoeft downloadergegevens niet af te staan...
Je reactie staat onterecht op -1 (36x -1) en is ontopic. Hoewel de politie het in het bericht niet meer noemt hebben ze over dit project in 2020 een rapport uitgegeven met zorgen over objectiviteit bij handhaving via monocam. Een zorg die daarbij hoe dan ook bij politiewerk hoort, omdat de politie objectiviteit hoort na te streven. Daarnaast is dit een lerend systeem en heeft daarover in tweakers gestaan dat de politie daar een samenwerking met universiteiten in heeft vanwege onder andere de ethische kant, objectiviteit. Het kan dus niet zomaar offtopic, irrelevant of ongewenst zijn dat je hier zorgen over hebt.MazeWing schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:09:
MazeWing in 'nieuws: Politie gaat alle eenheden voorzien van camera die smart...
Misschien stoten 36 tweakers zich aan het zoveelste voorbeeld van suggestie op gebrek aan objectiviteit door kleur, maar dat is gewoon een van de mogelijke problemen. Net zoals het systeem mogelijk niet objectief is door eerdere beslissingen over type telefoons, schaduw enz.
Een mogelijke reden lijkt me dat mensen de toon van je post verkeerd interpreteren. Door de combinatie van "Nu is het wachten totdat" en de drie puntjes aan het eind zou je post kunnen worden opgevat als een soort sarcastisch It's political correctness gone mad!MazeWing schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:09:
[...]
Ik moet zeggen dat dit ook mijn eerste indruk geweest zou zijn, als ik de edit eronder niet gezien had.
Het is in deze context ook onzin. Het gaat om een specifieke handeling die de AI er uit haalt.thomas_n schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:55:
[...]
Een mogelijke reden lijkt me dat mensen de toon van je post verkeerd interpreteren. Door de combinatie van "Nu is het wachten totdat" en de drie puntjes aan het eind zou je post kunnen worden opgevat als een soort sarcastisch It's political correctness gone mad!
Ik moet zeggen dat dit ook mijn eerste indruk geweest zou zijn, als ik de edit eronder niet gezien had.
Ongeacht of dat zo is, is die post geen -1. En laten we in dit topic maar geen inhoudelijke discussie voeren, daar zijn andere forums voor.418O2 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:06:
[...]
Het is in deze context ook onzin. Het gaat om een specifieke handeling die de AI er uit haalt.
https://tweakers.net/nieu...ction=16271864#r_16271864
Ik kan echt niet bedenken waarom ik hier 9x 'ongewenst' voor krijg. Er staat niks in de reactie wat tegen het beleid of de forumregels is, geen scheldwoorden of beledigingen, ik doe een vrij normale uiteenzetting over kernenergie. Dit is puur meningmodden. Het zou hooguit 'offtopic' kunnen zijn omdat het originele bericht niet over kernenergie gaat. Maar het gaat wel over andere soorten energie.
Ik kan echt niet bedenken waarom ik hier 9x 'ongewenst' voor krijg. Er staat niks in de reactie wat tegen het beleid of de forumregels is, geen scheldwoorden of beledigingen, ik doe een vrij normale uiteenzetting over kernenergie. Dit is puur meningmodden. Het zou hooguit 'offtopic' kunnen zijn omdat het originele bericht niet over kernenergie gaat. Maar het gaat wel over andere soorten energie.
Deze staat inmiddels alleen maar zwaarder op +2. Met zelfs 46 +3-tjes...thomas_n schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:14:
er0mess in 'nieuws: Facebook, Google, Twitter en TikTok beloven extra online ...
Baps in 'nieuws: Hoge Raad: Ziggo hoeft downloadergegevens niet af te staan a...
Is dit +3 ja?
Meer dan on-topic zie ik er eigenlijk niet in. Met 108 votes op +3 denk ik dat deze morgen lastig op de juiste score te zetten is, maar goed, de essentie van het onderwerp van het artikel alleen al is natuurlijk al een redelijke garantie voor mismodding all over, helaas.
Is dit +3 ja?
[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2021 00:26 ]
Het is een reactie die een stuk achtergrond geeft welke bij de meesten onbekend zal wezen, dus hij is zeker van meerwaarde. Een +3 is misschien wat overdreven, maar een +2 is het zeker.
Ik heb veel meer een probleem met de +3 voor rhito in 'nieuws: Hoge Raad: Ziggo hoeft downloadergegevens niet af te staan ....
Ik heb veel meer een probleem met de +3 voor rhito in 'nieuws: Hoge Raad: Ziggo hoeft downloadergegevens niet af te staan ....
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
rhito in 'nieuws: Hoge Raad: Ziggo hoeft downloadergegevens niet af te staan ...
Op zijn hoogst +1 en zeker geen +3 maar eigenlijk is het zo'n klaagzang die onterecht dingen als thuiskopieheffing en bioscoopbezoek met elkaar verbindt dat een 0 al goed genoeg is.
Op zijn hoogst +1 en zeker geen +3 maar eigenlijk is het zo'n klaagzang die onterecht dingen als thuiskopieheffing en bioscoopbezoek met elkaar verbindt dat een 0 al goed genoeg is.
Hij/zij klaagt er toch juist over dat anderen zaken die geen verband hebben ten onrechte met elkaar verbinden?Groningerkoek schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 02:44:
rhito in 'nieuws: Hoge Raad: Ziggo hoeft downloadergegevens niet af te staan ...
Een +3 is inderdaad wat hoog, maar ik heb het idee dat jij die post niet helemaal juist leest.
nutty in 'reviews: Round-up bluetoothspeakers - 15 populaire modellen uit 3 p...
Dit is gewoon gezever en hiervoor is een 0 moderatie nog te hoog imo.
Dit is gewoon gezever en hiervoor is een 0 moderatie nog te hoog imo.
Zijn Mathijs in 'nieuws: AP hoeft van Raad van State niet op te treden tegen Arnhe... en Zeilkonijn in 'nieuws: AP hoeft van Raad van State niet op te treden tegen Ar... niet gewoon ontopic meningen en dus +1 ipv (nu) +3? 
Bericht is eigenlijk te oud om nog te kunnen modereren, maar dit bericht is echt geen +3, hoogstens +1; claudior in 'nieuws: Cyberpunk 2077 staat weer in PlayStation Store, met waar... - of wordt dit nu eerder gezien als losse flodder en hoeft er dus niets mee gedaan te worden? Dan weet ik dat voor een volgende keer en hoef ik ze dus niet (meer) te melden.
Bericht is eigenlijk te oud om nog te kunnen modereren, maar dit bericht is echt geen +3, hoogstens +1; claudior in 'nieuws: Cyberpunk 2077 staat weer in PlayStation Store, met waar... - of wordt dit nu eerder gezien als losse flodder en hoeft er dus niets mee gedaan te worden? Dan weet ik dat voor een volgende keer en hoef ik ze dus niet (meer) te melden.
[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2021 10:59 ]
DeDooieVent in 'nieuws: 'Windows 11 gaat 'black screen of death' tonen bij cr...
Het sarcasme druipt er vanaf, vind het daardoor best wel een negatief bericht. Ik zou dus eerder -1 geven hiervoor, geen +1.
Het sarcasme druipt er vanaf, vind het daardoor best wel een negatief bericht. Ik zou dus eerder -1 geven hiervoor, geen +1.
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2021 11:53 ]
Die kwam ik ook tegen inderdaad, maar na mijn moderatie stond die gisteren goed. Intussen ook dik 150x +3 gekregen, ik denk dat hier even nog een keer naar gekeken moet worden.Dirk schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 01:05:
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2021 12:04 ]
Is -1 genoeg voor een opmerking als deze? Of moet hier strenger opgetreden worden?
jwal in 'nieuws: Amazon start ontwikkelcentrum voor Scout-bezorgrobot in Finl...
jwal in 'nieuws: Amazon start ontwikkelcentrum voor Scout-bezorgrobot in Finl...
Waarom? Ik vind hem niet eens ongewenst eerlijk gezegd. Ik ben het er niet mee eens, maar het is wel zo dat diefstal en vernieling een serieus probleem zijn. Daarom moeten bushokjes hufter-proof gemaakt worden en gaat je auto op slot. Zijn stelling is dat de beste methode om zo'n karretje te beveiligen is om hem te bewapenen, daar ben ik het niet mee eens, maar hij roept toch niet op tot geweld ofzo?thomas_n schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:22:
Is -1 genoeg voor een opmerking als deze? Of moet hier strenger opgetreden worden?
Edit: Als het je gaat om het gedeelte mbt 'multiculturele omgeving' dan nog vind ik dat niet meteen deze post ongewenst maken.
[ Voor 6% gewijzigd door AlphaRomeo op 02-07-2021 14:31 ]
Het gaat inderdaad om het nauwelijks verhulde racisme dat uit die reactie spreekt.AlphaRomeo schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:30:
[...]
Waarom? Ik vind hem niet eens ongewenst eerlijk gezegd. Ik ben het er niet mee eens, maar het is wel zo dat diefstal en vernieling een serieus probleem zijn. Daarom moeten bushokjes hufter-proof gemaakt worden en gaat je auto op slot. Zijn stelling is dat de beste methode om zo'n karretje te beveiligen is om hem te bewapenen, daar ben ik het niet mee eens, maar hij roept toch niet op tot geweld ofzo?
Edit: Als het je gaat om het gedeelte mbt 'multiculturele omgeving' dan nog vind ik dat niet meteen deze post ongewenst maken.
Dat kun je op meerdere manieren uitleggen natuurlijk. Multicultureel hoeft niet perse naar een etniciteit te wijzen, maar je kunt ook denken aan 'graai cultuur', 'straat cultuur' etc. Ik betwijfel wel of de poster dat bedoeld heeft. Om dit meteen onder racisme te scharen gaat mij ook wel ver. Dan kunnen de mods ook iedereen wel gaan aanschrijven die 'diefstal' vergoelijken onder de torrent discussies.thomas_n schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:39:
[...]
Het gaat inderdaad om het nauwelijks verhulde racisme dat uit die reactie spreekt.
Heb je overwogen om de poster een PB te sturen met uitleg of een verzoek om die terminologie eruit te halen?
Verwijderd
Mijn berichten stonden nog op +1 in onderstaand topic. Maar iemand heeft heel erg huisgehouden en mijn berichten op 0 gezet. Maar ik zie niet helemaal in waarom mijn berichten niet on topic zijn en alle reacties daarop wel?
nieuws: Gerucht: deal tussen Microsoft en Kojima voor Xbox-game is nabij
nieuws: Gerucht: deal tussen Microsoft en Kojima voor Xbox-game is nabij
Gadget Freak in 'nieuws: ACM: openen NFC-chip in iPhones is met huidige regel...
Deze mag wel op +1?
Net als:
Wolfos in 'nieuws: ACM: openen NFC-chip in iPhones is met huidige regels niet...
en onderstaande comment van @Gropah
Deze mag wel op +1?
Net als:
Wolfos in 'nieuws: ACM: openen NFC-chip in iPhones is met huidige regels niet...
en onderstaande comment van @Gropah
[ Voor 34% gewijzigd door Wolfos op 02-07-2021 18:25 ]
Blijkbaar stellen meerdere tweakers het niet op prijs als je kritisch bent over een antwoord en vergelijking, maar is er wel waardering als tweakers geen moeite doen om reacties begrijpend te lezen?
Of we beschouwen een vraag hoe de consumentenbond dit zelf met persoonsgegevens voortzet als offtopic, of we accepteren een discussie en dus ook inhoudelijke kritiek. Dit lijkt meer op willekeur en meningmodden omdat het kan.
kodak in 'nieuws: Rechtszaak over compensatie van Facebook aan Nederlandse ge...
orvintax in 'nieuws: Rechtszaak over compensatie van Facebook aan Nederlandse...
Of we beschouwen een vraag hoe de consumentenbond dit zelf met persoonsgegevens voortzet als offtopic, of we accepteren een discussie en dus ook inhoudelijke kritiek. Dit lijkt meer op willekeur en meningmodden omdat het kan.
kodak in 'nieuws: Rechtszaak over compensatie van Facebook aan Nederlandse ge...
orvintax in 'nieuws: Rechtszaak over compensatie van Facebook aan Nederlandse...
Opmerkingen in de vorm dat je geen alternatief nodig hebt zijn prima voor op gathering maar dragen op deze manier niets bij aan een discussie over het nieuws dat handhaven onmogelijk lijkt. Dat is een heel andere discussie dan het willen hebben over het niet kunnen handhaven.
Donstil in 'nieuws: ACM: openen NFC-chip in iPhones is met huidige regels nie...
Donstil in 'nieuws: ACM: openen NFC-chip in iPhones is met huidige regels nie...
CoreIT in 'nieuws: Facebook test pop-up in VS die gebruikers vraagt of vriend...
Dit lijkt me geen +1 waard, laat staan die +2's....
Virussen? Scan ze hier!
Toet3r in 'nieuws: Facebook test pop-up in VS die gebruikers vraagt of vriend...
Ook dit is geen +1, meer dan een 0 zie ik er niet in.
Ook dit is geen +1, meer dan een 0 zie ik er niet in.
Virussen? Scan ze hier!
Het is eerder -1. Het is vooral klagen over hoe tweakers nieuws brengt, en niet eens met redelijke argumenten. Redelijkheid zit niet in 'maar jullie noemen iets anders niet', dan kan je namelijk bijna alles wel opnoemen wat niet vermeld is. Tweakers haalt aan wat vanuit Facebook als voorbeeld is gegeven aan CNN. Dat het voorbeeld kennelijk niet bevalt is niet zomaar relevant.wildhagen schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 07:12:
CoreIT in 'nieuws: Facebook test pop-up in VS die gebruikers vraagt of vriend...
Daarbij hoort dit soort klachten over de inhoud van nieuws thuis op gathering bij de redactie, dat staat niet voor niets duidelijk bij het nieuws en in de regels. De post lijkt niet eens bedoelt te zijn om te discussiëren, de tweaker heeft een mening gegeven en verder niet meer.
Eustace in 'nieuws: Rockstar-oprichter Dan Houser lijkt nieuwe gamestudio op ...
De opmerking is inhoudelijk onjuist, maar geen -1.
Inderdaad, een 0 is hier de juiste score. Inhoudelijk onjuist, maar absoluut geen troll, flamebait of zwaar offtopic.dnbo schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:47:
Eustace in 'nieuws: Rockstar-oprichter Dan Houser lijkt nieuwe gamestudio op ...
Virussen? Scan ze hier!
Volgens mij reageer ik on topic met onderbouwing.
Ryan1981 in 'nieuws: 'Alleen Windows 11 Pro ondersteunt lokaal account bij in...
Ryan1981 in 'nieuws: 'Alleen Windows 11 Pro ondersteunt lokaal account bij in...
Dit is geenszins zoveel +2's en +3's waard
harakiri576 in 'nieuws: Facebook test pop-up in VS die gebruikers vraagt of v...
Niet alleen is FB of de huidige maatschappij fascistisch noemen gewoon onzin
[Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel] [Wikipedia]
Ook wordt impliciet radicaliseren en complotdenken gelijkgesteld aan anders denken, waardoor je iedere zinnige discussie al onderuit haalt met een veel gebruikte drogreden
Niettemin kan er gevaar schuilen in elkaar aanwijzen als extremist of anders denkenden het zwijgen opleggen, maar dat wordt niet onderbouwd.
Ondanks de vele positieve moderaties verdient deze reactie m.i. op geen enkele wijze meer dan 0, eerder nog -1 zoals een heleboel onderbuikreacties op dat artikel
Zie mijn reactie op deze post Jorgen in 'nieuws: Facebook test pop-up in VS die gebruikers vraagt of vriend...
harakiri576 in 'nieuws: Facebook test pop-up in VS die gebruikers vraagt of v...
Niet alleen is FB of de huidige maatschappij fascistisch noemen gewoon onzin
[Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel] [Wikipedia]
Ook wordt impliciet radicaliseren en complotdenken gelijkgesteld aan anders denken, waardoor je iedere zinnige discussie al onderuit haalt met een veel gebruikte drogreden
Niettemin kan er gevaar schuilen in elkaar aanwijzen als extremist of anders denkenden het zwijgen opleggen, maar dat wordt niet onderbouwd.
Ondanks de vele positieve moderaties verdient deze reactie m.i. op geen enkele wijze meer dan 0, eerder nog -1 zoals een heleboel onderbuikreacties op dat artikel
Zie mijn reactie op deze post Jorgen in 'nieuws: Facebook test pop-up in VS die gebruikers vraagt of vriend...
[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 04-07-2021 10:47 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Prima korte post met iemands visie op techniek maar gewoon +1 lijkt me ook
Your Friendly Neighborhood Moderator
P1nGu1n in 'nieuws: Plex legt eis Plex Pass voor offline kijken straks bij cl...
Reclame maken voor een alternatief, hoe is dat +2, zonder dat het onderbouwing heeft. Behalve de 'het is gratis'. Aan de andere kant komt het ook bij elk Plex-gerelateerd artikel wel voorbij, ik mag hopen dat men op den duur wel weet welke alternatieven er zijn.
Intussen heeft deze reactie zelfs een paar keer +3 gekregen, hoe dan?
EDIT:
P1nGu1n in 'nieuws: Plex legt eis Plex Pass voor offline kijken straks bij cl... deze is ook niet echt +2 te noemen, mijns inziens.
Reclame maken voor een alternatief, hoe is dat +2, zonder dat het onderbouwing heeft. Behalve de 'het is gratis'. Aan de andere kant komt het ook bij elk Plex-gerelateerd artikel wel voorbij, ik mag hopen dat men op den duur wel weet welke alternatieven er zijn.
Intussen heeft deze reactie zelfs een paar keer +3 gekregen, hoe dan?
EDIT:
P1nGu1n in 'nieuws: Plex legt eis Plex Pass voor offline kijken straks bij cl... deze is ook niet echt +2 te noemen, mijns inziens.
[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 04-07-2021 16:23 ]
Deze reactie lijkt bovenaan op +2 te staan omdat diverse tweakers het +3 geven, terwijl het niet meer is dan een mening die inhoudelijk ook geen relevante onderbouwing blijkt te hebben. Zelfs de +2 is op deze manier nog te hoog. Prima dat iemand een mening heeft, maar deze +2 komt zo neer op meningmodden omdat het kan, niet omdat de reactie inhoudelijk waardevol is.
SniperEye in 'nieuws: Zweedse supermarktketen sluit 500 winkels na cyberaanva...
SniperEye in 'nieuws: Zweedse supermarktketen sluit 500 winkels na cyberaanva...
JDFS in 'nieuws: Plex legt eis Plex Pass voor offline kijken straks bij clien...
Het kan aan mij liggen, maar ik mis even wat de +2 meerwaarde is in dit bericht...
Het kan aan mij liggen, maar ik mis even wat de +2 meerwaarde is in dit bericht...
hooibergje in 'nieuws: Volkswagen start over-the-air-update klein deel ID3- e...
Ik zie geen -1 in deze post. Deze persoon maakt een statement tegen Over The Air Updates. Het is geen flamebait, geen troll.
Lijkt alsof deze post vooral -1 krijgt omdat men het er niet mee eens is.
Ik zie geen -1 in deze post. Deze persoon maakt een statement tegen Over The Air Updates. Het is geen flamebait, geen troll.
Lijkt alsof deze post vooral -1 krijgt omdat men het er niet mee eens is.
In het topic over gasleidingen geschikt maken voor waterstof lijkt een persoonlijke mdoeratie-hetze aan de gang tegen gebruiker Andreetje.b Te veel voorkomens om hier individueel te linken, zoek op "Andreetje"..
Hij krijgt - neem ik aan niet onterecht - een badge "waterstof".
Desondanks krijgt hij structureel 2x een -1 moderatie waardoor zijn bijdragen (die zeker geen troll/ongewenst zijn en meestal netjes inhoudelijk) steeds op 0 of -1 uitkomen.
Hij krijgt - neem ik aan niet onterecht - een badge "waterstof".
Desondanks krijgt hij structureel 2x een -1 moderatie waardoor zijn bijdragen (die zeker geen troll/ongewenst zijn en meestal netjes inhoudelijk) steeds op 0 of -1 uitkomen.
Geen +2 en geen -1 (deze scores worden beide toegekend) maar wat mij betreft een 0: Renoir in 'nieuws: Volkswagen start over-the-airupdate klein deel ID3- en ID4...
phex in 'nieuws: Volkswagen start over-the-airupdate klein deel ID3- en ID4-a... lijkt mij ook een 0.
phex in 'nieuws: Volkswagen start over-the-airupdate klein deel ID3- en ID4-a... lijkt mij ook een 0.
[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 05-07-2021 12:58 ]
toro in 'nieuws: REvil eist cyberaanval Kaseya op en zegt dat miljoen systeme...
Je mag niet de bron oorzaak aanwijzen hier al jaren op Tweakers blijkbaar.
Het is taboe hier.
Ik heb feitelijk wel gelijk maar hier op Tweakers mag er blijkbaar niets slechts over Microsoft gezegd worden want dan ben je een trol -1 ?
Het is taboe hier.
Ik heb feitelijk wel gelijk maar hier op Tweakers mag er blijkbaar niets slechts over Microsoft gezegd worden want dan ben je een trol -1 ?

Lees de reacties op jouw reactie ook eens. Dat het een windows systeem betreft is net zo relevant als dat het allemaal x86 machines zijn die op stroom werken.toro schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:53:
toro in 'nieuws: REvil eist cyberaanval Kaseya op en zegt dat miljoen systeme...
Het is taboe hier.
Ik heb feitelijk wel gelijk maar hier op Tweakers mag er blijkbaar niets slechts over Microsoft gezegd worden want dan ben je een trol -1 ?![]()
Ik vindt je post nog niet ongewenst, hoewel het wel neigt naar het uitlokken van reacties. Maar ik heb een 0 gemodereerd omdat het simpelweg niet relevant is.
Je hebt gelijk in dat vaak Microsoft naar voren komt in aangevallen systemen. Uitleg daarvan wordt ook door anderen gegeven.toro schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:53:
Het is taboe hier.
Ik heb feitelijk wel gelijk maar hier op Tweakers mag er blijkbaar niets slechts over Microsoft gezegd worden want dan ben je een trol -1 ?![]()
Je reactie wordt denk ik gewaardeerd als flamebait: door de toon van je reactie, is het alsof je Microsoft als schuldige wil aanwijzen, maar met een beetje uitleg is het duidelijk dat de zaken wat genuanceerder liggen.
vrede in rust
Brattoes in 'nieuws: Volvo en Daimler willen Europees laadpaalnetwerk voor vr...
Hij geeft zijn meningen op aandachtspunten die ik aanstip. Lijkt me niet dat zoiets +3 is, temeer omdat bronnen bijvoorbeeld missen. Ik zou hier +1 voor geven, in de huidige hoedanigheid.
Hij geeft zijn meningen op aandachtspunten die ik aanstip. Lijkt me niet dat zoiets +3 is, temeer omdat bronnen bijvoorbeeld missen. Ik zou hier +1 voor geven, in de huidige hoedanigheid.
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2