Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 196 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 16:29
Oh, als zulks al denigrerend is...

Het zal me wel

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gamebuster in 'nieuws: Microsoft toont teaser van vereenvoudigde weergave sta...

Geen +2.
Staat ook nog steeds op +2. Met een aantal +3's en 75x +2, denk ik dat deze lastig naar de juiste score te krijgen is.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 24-06-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Onjuist (zie ook mijn reactie) is 0 ipv de +3 en +2 die deze reactie krijgt;

The Zep Man in 'nieuws: COA zette spreadsheet met informatie over slachtoffer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 21:05
Is gewoon dik on-topic, minimaal +1. Lees ook de reactie van multikoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
x86dev schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:26:
[...]

Is gewoon dik on-topic, minimaal +1. Lees ook de reactie van multikoe.
Hoewel de exacte maatregelen niet omschreven zijn is 'een bierviltje' natuurlijk evident onvoldoende. Kortom, je past de bescherming aan waardoor het eigenlijk iets anders is geworden dan plain tekst op een bierviltje. Mijn punt staat nog steeds.

drvinnie in 'nieuws: Microsoft toont teaser van vereenvoudigde weergave start... is geen +2

[ Voor 46% gewijzigd door Bor op 24-06-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
+3/+2 voor Kipmetrijst in 'nieuws: WhatsApp start met geanimeerde stickers in apps' lijkt me ietsiepietsie overdreven, denk een paar mensen die het er mee eens zijn. :P Heeft nog maar 1 of 2 zetjes nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 24-06-2020 17:58 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:30
mkools24 in 'nieuws: Github past interface aan en belooft donkere modus' kan dat draadje niet helemaal op -2 gezet worden? het is echt pure uitlokking en er gaan geheid mensen op blijven reageren met achterlijke opmerkingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
dakka schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:04:
mkools24 in 'nieuws: Github past interface aan en belooft donkere modus' kan dat draadje niet helemaal op -2 gezet worden? het is echt pure uitlokking en er gaan geheid mensen op blijven reageren met achterlijke opmerkingen
Eens, en haal er meteen ook de meningmodders uit die +3 hebben ingesteld.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fapkonijntje in 'nieuws: Opel Mokka-e bevat dashboard met 12"- en 10"-beeldsc...

Geen +3, met 18x +3 wellicht ook even het onderzoeken waard, maar dat laat ik aan de crew.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 24-06-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
dakka schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:04:
Dergelijke reacties zijn inderdaad ongewenst maar daarvoor voldoet de -1.
Techprice schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:58:
[...]

Eens, en haal er meteen ook de meningmodders uit die +3 hebben ingesteld.
Daar is wel al naar gekeken :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sassymousasi in 'nieuws: Minister De Jonge wil half juli besluiten over invoe...

Gwen +1 en zeker geen +3. Een 0 lijkt me voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TijsZonderH in 'nieuws: Minister De Jonge wil half juli besluiten over invoe...

Is ook geen +3.

Edit: met 85x +3 en 25x +2 wordt het lastig om het op +1 te krijgen. Meer dan een mening zie ik er nu echt niet in.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 25-06-2020 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:54:
fapkonijntje in 'nieuws: Opel Mokka-e bevat dashboard met 12"- en 10"-beeldsc...

Geen +3, met 18x +3 wellicht ook even het onderzoeken waard, maar dat laat ik aan de crew.
Even de reactie gecopy-paste; maakt het makkelijker voor de discussie:
Dit is geen nieuws, maar Tweakers wil een bredere doelgroep aanspreken. Dat is goed voor het aantal bezoekers en dus ook de reclame-inkomsten. Het enige jammere is dat ze niet zo veel van auto's weten maar er wel over willen schrijven en dat maakt dit soort berichten een beetje inhoudsloos en soms misplaatst, onder andere door gebrek aan nieuwswaarde.
Ik heb deze ook +3 gemarkeerd. Ik heb daar zelfs een reprimande voor gekregen. Het was het me waard.

Uit de moderatie-FAQ:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel.
Dat is het zeker. Het aantal keren dat deze reactie +3 krijgt bevestigd dat. @fapkonijntje legt simpelweg de vinger op de zere plek, en legt n.a.v. een vraag van @ro8in uit waarom dit bericht wordt gebracht.

Ook uit de FAQ:
+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken.
Zeker van toepassing. Het is volstrekt onduidelijk waarom dit Tweakers-nieuws zou zijn, en deze reactie legt dat haarfijn uit.

Bij de moderatie-GUI zelf staat bij een mouse-over over +3 de volgende tekst:
De reactie is een essentiële toevoeging op de discussie of het artikel
Dat lijkt me dan ook zeker van toepassing; nogmaals: het maakt duidelijk waarom dit artikel er staat.

Dan wellicht de belangrijkste, waarom ik teruggefloten zou kunnen worden:
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Het enige onderdeel waar ik het mee eens ben, is dat de Tweakers redactie niet zo veel van auto's weet.
Ik snap dan ook inderdaad vaak niet waarom een auto-artikel op Tweakers staat. De nu ter discussie staande reactie legt dat echter haarfijn uit.

Tot slot weer uit de FAQ:
Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.
Dus: genoeg reden voor mij om deze reactie een +3 te geven. En geen reden om mij op het matje te roepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:05:

[...]

Ik heb deze ook +3 gemarkeerd. Ik heb daar zelfs een reprimande voor gekregen. Het was het me waard.

Uit de moderatie-FAQ:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel.
Dat is het zeker. Het aantal keren dat deze reactie +3 krijgt bevestigd dat. @fapkonijntje legt simpelweg de vinger op de zere plek, en legt n.a.v. een vraag van @ro8in uit waarom dit bericht wordt gebracht.

[...]
Een +3 is bedoeld voor reacties die een aanvulling zijn op de inhoud van een artikel, niet voor reacties over de inhoud van een artikel. Hier op het forum is een subforum met de naam ‘geachte redactie’ voorzien waar iedereen een topic kan openen voor feedback aan de redactie. Dat is dan ook de juiste plek en wordt het door de redactie gelezen, op de frontpage is het irrelevant en is een 0 de juiste score.

Uit de mod-faq richtlijnen:
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:05:
[...]

Even de reactie gecopy-paste; maakt het makkelijker voor de discussie:

[...]

...

Tot slot weer uit de FAQ:
Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.
Dus: genoeg reden voor mij om deze reactie een +3 te geven. En geen reden om mij op het matje te roepen.
Ik vind dat je de moderatie FAQ wel heel creatief interpreteert als je op basis van bovenstaande een +3 uitdeelt. Die reactie is op zijn best offtopic. Hij gaat ten eerst al niet over het onderwerp in het nieuwsitem. Opmerkingen over nieuwswaarde of zaken hieraan gerelateerd horen in Geachte Redactie

De "reprimande" zoals je die zo noemt heb je niet alleen gekregen nav deze moderatie maar omdat we zien dat je er vaker behoorlijk naast zit waarbij je de +3 lijkt te gebruiken om "mee eens" aan te geven.

Even wat verduidelijking:
Uit de moderatie-FAQ:
Zoals gezegd gaat de reactie niet over het daadwerkelijke onderwerp in het nieuwsitem. Het is evenmin een waardevolle aanvulling hierop. De +3 is vanuit dit oogpunt dan ook niet van toepassing.
Ook uit de FAQ:
+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken.
Zeker van toepassing. Het is volstrekt onduidelijk waarom dit Tweakers-nieuws zou zijn, en deze reactie legt dat haarfijn uit.
Simpelweg ook niet van toepassing. De reactie is immers offtopic (en daarmee max 0). Er zijn geen inzichten waar het publiek iets van kan opsteken noch verkondigd de reactie kennis.
Bij de moderatie-GUI zelf staat bij een mouse-over over +3 de volgende tekst:
De reactie is een essentiële toevoeging op de discussie of het artikel
Dat lijkt me dan ook zeker van toepassing; nogmaals: het maakt duidelijk waarom dit artikel er staat.
Ook dit gaat niet op gezien de reactie niet inhoudelijk over het onderwerp gaat. Essentieel is de reactie geenszins.

Als je de ModFAQ geheel leest zie je ook dit:
Commentaar op artikelen

Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie relevant zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
Een +3 is echt een mismoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santford schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:26:
[...]
Hier op het forum is een subforum met de naam ‘geachte redactie’ voorzien waar iedereen een topic kan openen voor feedback aan de redactie.
[...]
Natuurlijk was dat ook het pad dat ik zelf bewandeld heb.
Alleen wordt daar schijnbaar niets mee gedaan, of op zijn minst niet op gereageerd:
Elektrische auto's

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2020 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:32:
[...]
De "reprimande" zoals je die zo noemt heb je niet alleen gekregen nav deze moderatie maar omdat we zien dat je er vaker behoorlijk naast zit waarbij je de +3 lijkt te gebruiken om "mee eens" aan te geven.
We gaan nu wel wat off-topic v.w.b. deze discussie, maar ik hoop dat dit een copy-paste is uit een ander bericht. Ik ontvang graag een overzicht van waar ik +3's uitdeel; voor mijn gevoel ben ik daar erg spaarzaam mee.
Natuurlijk mag dat in een PB. Wat ook kan is een verwijzing naar waar ik mijn moderaties kan terugvinden zodat ik zelf kan leren waar ik de fout in ga.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:34:
[...]

Natuurlijk was dat ook het pad dat ik zelf bewandeld heb.
Alleen wordt daar schijnbaar niets mee gedaan, of op zijn minst niet op gereageerd:
Elektrische auto's
Je weet de juiste plek voor feedback wel te vinden. Dan kan ik het helemaal niet rijmen dat je de +3 hanteert bij de genoemde reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn 2 losse dingen:
1: ik vind autonieuws niet op Tweakers passen. De kwaliteit van de artikelen bevestigd dat.
2: iemand legt uit waarom het artikel geplaatst wordt.

Voor 1 reageer ik zoals dat hoort in 'geachte redactie'.
Voor 2 geef ik de verhelderende reactie een waardering.

Maar goed; ik weet het goed opgelost. Ik merk dat ik steeds meer afdrijf van deze ooit zo favoriete website. Ik zal best nog eens langskomen om te komen kijken, maar voor nu verwijder ik gewoon mijn account.
Scheelt een hoop frustratie.

Het waren 20 fantastische jaren, waarvoor bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm. Makkelijker gezegd dan gedaan.
Account opzeggen kan ik niet zelf. Inmiddels per mail een verzoek aan de redactie gedaan om e.e.a. te regelen.

Overigens was het account zelf pas 16 jaar oud; kennelijk hing ik de eerste jaren hier ook accountloos rond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:11:
Maar goed; ik weet het goed opgelost. Ik merk dat ik steeds meer afdrijf van deze ooit zo favoriete website. Ik zal best nog eens langskomen om te komen kijken, maar voor nu verwijder ik gewoon mijn account.
Scheelt een hoop frustratie.

Het waren 20 fantastische jaren, waarvoor bedankt.
Ik vind het oprecht jammer dat je naar aanleiding van een aantal foute moderaties overweegt om je account op te heffen. Ik hoop dat je daar nog even over na wilt denken, zeker gezien de tijd die je hier hebt doorgebracht.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 25-06-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Thasaidon in 'nieuws: Project Cars 3 verschijnt op 28 augustus voor PlayStati...

Half geslaagde grap, dat beloond wordt met +2? :?

EDIT:
Wat is hier -1 aan? Wie flame of troll ik hier? CH4OS in 'nieuws: Ministerie gaat samenwerken met Belastingdienst voor corona...

Er wordt in dat artikel sowieso scheef gemod; djs909 in 'nieuws: Ministerie gaat samenwerken met Belastingdienst voor coron... wat duidelijk wel een troll is, krijgt +1...

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 25-06-2020 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 11:52
Het lijkt wel of heel de Apple fanbase is los gegaan met -1 op RobertMe in 'nieuws: Safari kan gebruikers bij websites laten inloggen met To... wat ik persoonlijk niet terecht vindt aangezien er alleen feiten worden aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tha_Butcha in 'nieuws: Ministerie gaat samenwerken met Belastingdienst voor c...

58x +3? WTF? Kan daar eens naar gekeken worden...?

Die laatste regel is gewoon een troll.... dit kan nooit een +3 zijn., Ook niet zonder die laatste regel overigens. Eerder 0 ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Volgens mij is een -1 niet verdiend hier: Stay.Weird in 'nieuws: TikTok belooft te stoppen met lezen van klembord-inhou...

Ik heb m op 0 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

InfoTracer schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:19:
Het lijkt wel of heel de Apple fanbase is los gegaan met -1 op RobertMe in 'nieuws: Safari kan gebruikers bij websites laten inloggen met To... wat ik persoonlijk niet terecht vindt aangezien er alleen feiten worden aangedragen.
Sorry, het bericht barst van (negatieve) aannames. en lijkt vooral bedoelt om tegen Apple te schoppen, dat is wat mij betreft met -1 of een 0 een prima score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik snap niet waarom mijn vraag genuld wordt. Het artikel gaat toch vooral over Microsofts winkels in de VS? Dus dan is mijn reactie toch ook gewoon ontopic?
TheVivaldi in 'nieuws: Microsoft sluit al zijn fysieke winkels - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Zebby in 'nieuws: Nederlandse ministerraad stemt in met recht op software-upd...

+2 is teveel voor iemand die het artikel niet gelezen heeft. Deze wet is een implementatie van Europees recht.

HKS-Skyline in 'nieuws: Nederlandse ministerraad stemt in met recht op softwa...
Idem, artikel niet gelezen. Dit gaat over updates en niet over upgrades; staat zelfs letterlijk in het artikel.

bbob in 'nieuws: Nederlandse ministerraad stemt in met recht op software-...
Idem. Uit artikel: "Dat betekent dat een verkoper tot een jaar na aanschaf"

[ Voor 51% gewijzigd door StephanVierkant op 26-06-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat zijn de regels qua moderatie van gecorrigeerde reacties?
Ik heb een reactie per ongeluk onder een verkeerde post geplaatst. Deze aangepast met de tekst dat deze verkeerd geplaatst was, en alsnog (op dit moment) 6 ongewenst moderaties....
Kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is toch? :|
fm77 in 'nieuws: SIDN: grote stijging van aantal phishingwebsites met .nl-dom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
fm77 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:02:
Wat zijn de regels qua moderatie van gecorrigeerde reacties?
Ik heb een reactie per ongeluk onder een verkeerde post geplaatst. Deze aangepast met de tekst dat deze verkeerd geplaatst was, en alsnog (op dit moment) 6 ongewenst moderaties....
Kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is toch? :|
fm77 in 'nieuws: SIDN: grote stijging van aantal phishingwebsites met .nl-dom...
Punt is nu dat de reactie overbodig is en je deze dus liever niet toont aan het publiek. Vandaar helaas de -1.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zeehond schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:12:
[...]

Punt is nu dat de reactie overbodig is en je deze dus liever niet toont aan het publiek. Vandaar helaas de -1.
Ik kan er deels in meegaan dat je hem liever niet toont aan het publiek. Maar met een gebrek aan opties om een verkeerd geplaatste post te kunnen verwijderen vind ik het wel lichtelijk overdreven om deze te scharen onder de trollcategorie. M'n echte post is gewoon een reactie erboven zichtbaar en on-topic.
Toch bedankt voor je snelle reactie. :)

Edit:
Nu zie ik ook dat mijn vraag of iemand meer info kan geven over de financiën van SIDN ook al een paar -1 moderaties krijgt.
De punten boeien me niet, maar het feit dat er constant een paar irritante modders op deze site zitten is toch wel vervelend. Zou fijn als hier wat strenger tegenop getreden wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door fm77 op 27-06-2020 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
fm77 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:23:
[...]

Ik kan er deels in meegaan dat je hem liever niet toont aan het publiek. Maar met een gebrek aan opties om een verkeerd geplaatste post te kunnen verwijderen vind ik het wel lichtelijk overdreven om deze te scharen onder de trollcategorie. M'n echte post is gewoon een reactie erboven zichtbaar en on-topic.
Toch bedankt voor je snelle reactie. :)
Een optie om te verwijderen zonder karma boete is er helaas idd niet. Onder de -1 vallen wel meer reacties dan enkel trolls. Ik begrijp dat het zuur is, maar op zo'n moment kun je dan eigenlijk beter je reactie proberen aan te passen zodat er tenminste iets staat.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gewoon +1 lijkt mij: HKLM_ in 'reviews: Wat kun je met deze fysieke beveiligingssleutels?'

Snake in 'reviews: Wat kun je met deze fysieke beveiligingssleutels?' lijkt mij, mede door de manier hoe dit is gebracht, een 0.

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 27-06-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fapkonijntje in 'nieuws: Twitch verbant populaire, gecontracteerde en exclusi...

Discussie over nieuwswaarde, krijgt +2. Lijkt wel een hot issue te zijn, waar flink op gemod wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

fapkonijntje in 'nieuws: Twitch verbant populaire, gecontracteerde en exclusi... Meer +0 of -1. Zeker geen +2 of +3 zoals sommigen aan het modereren zijn.
SomerenV in 'nieuws: Twitch verbant populaire, gecontracteerde en exclusieve ... Meer een +1 waard dan een +2.
SomerenV in 'nieuws: Twitch verbant populaire, gecontracteerde en exclusieve ... Zelfde hier. Lijkt me meer een +1 dan een +2.
dageeknerd in 'nieuws: Twitch verbant populaire, gecontracteerde en exclusiev... Voegt imo niets toe, dus meer een +0 dan een +1.
HertogJan in 'nieuws: Twitch verbant populaire, gecontracteerde en exclusieve... Lijkt me een +0 waard in plaats van de -1 waar die nu op staat.

Sowieso wordt er veel met +3 gestemd in de discussie, terwijl er, tot nu toe, nog geen +3-reactie is langsgekomen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Die hertogJan reactie is een trol past prima op -1

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Jerie in 'nieuws: Twitch verbant populaire, gecontracteerde en exclusieve str...

Dit is prima on-topic / +1, gezien de discussie niet specifiek over dit voorval gaat maar diverse recente onthullingen (die ook geen aparte thread gaan krijgen). Verbazingwekkend dat het nadat ik postte direct op -1 stond.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:23

Laguna

Connaisseur

XVI in 'nieuws: Windows 10 versie 2004 heeft geen update-uitstel-opties meer ...

In mijn ogen geen -1, maar de laatste tijd is er qua moderatie af en toe geen peil op te trekken en dan doel ik ook op de mods die op basis van dit topic actief zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 27-06-2020 13:45 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 08:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ondanks dat ik met hem eens ben is het max -1. Er is niks bekend of het met sjw te maken heeft.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mensen met een andere mening dan de poster voor SJW uitmaken is per definitie een zware troll, en dus -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

K-aroq in 'nieuws: Twitch verbant populaire, gecontracteerde en exclusieve st...

Een scheve analogie wat beloond wordt met +2.
New Yorker schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:54:
Ondanks dat ik met hem eens ben is het max -1. Er is niks bekend of het met sjw te maken heeft.
De moderatie is gelukkig op inhoud, niet op meningen. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 27-06-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Justevo in 'nieuws: Twitch verbant populaire, gecontracteerde en exclusieve s...

Dit is geen +1, gezien de troll (SJW) in de laatste zin is dit minstens een punt aftrek, en dus maximaal een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
Kwistnix in 'nieuws: Sony: The Last of Us Part II is snelst verkopende first-...

Ik zie niet hoe dit als -1 gemodereerd kan worden. Het enige dat ik, nota bene omzichtig, probeer te onderbouwen is waarom bepaalde mensen mogelijk moeite kunnen hebben met aspecten uit het spel en de studio in zijn algemeenheid. Ik verkondig niet eens dat het mijn mening is, het is simpelweg een uiteenzetting van feiten die na te gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:43:
Justevo in 'nieuws: Twitch verbant populaire, gecontracteerde en exclusieve s...

Dit is geen +1, gezien de troll (SJW) in de laatste zin is dit minstens een punt aftrek, en dus maximaal een 0.
'SJW' is een trol? Treurige reactie wildhagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:26:
[...]

'SJW' is een trol? Treurige reactie wildhagen.
Dat is inderdaad een troll als je iemand uitmaakt voor SJW omdat hij een andere mening heeft dan jij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:29:
[...]

Dat is inderdaad een troll als je iemand uitmaakt voor SJW omdat hij een andere mening heeft dan jij.
Het is nu eenmaal een feit dat een bepaalde politieke stroming overdreven veel invloed heeft via social mediabedrijven en via de media. SJW beschrijft iemand die probeert te forceren dat die bepaalde zienswijze de enige acceptabele zienswijze voor bepaalde topics is, en op zijn zachtst gezegd is dat iets wat ontzettend gepusht wordt laatste maanden.

Het is geen aanval op een gebruiker, maar op een bepaalde wijze van hoe gehandeld wordt. Dat jij dat als trol betiteld, zegt meer over jouw gebrek aan tolerantie van andere zienswijzes dan over @Justevo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:32:
[...]

Het is nu eenmaal een feit dat een bepaalde politieke stroming overdreven veel invloed heeft via social mediabedrijven en via de media.
Nee, dat is geen feit, dat is een mening.

En het blijft gewoon een troll om iemand met een andere mening een SJW te noemen.
Het is geen aanval op een gebruiker, maar op een bepaalde wijze van hoe gehandeld wordt. Dat jij dat als trol betiteld, zegt meer over jouw gebrek aan tolerantie van andere zienswijzes dan over @Justevo.
Jammer dat je weer zo op de man meent te moeten spelen. Ook iets wat ongewenst is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:35:
[...]

Nee, dat is geen feit, dat is een mening.

En het blijft gewoon een troll om iemand met een andere mening een SJW te noemen.

[...]

Jammer dat je weer zo op de man meent te moeten spelen. Ook iets wat ongewenst is.
Zegt degene die begint met op de man te spelen... *zucht*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:36:
[...]

Zegt degene die begint met op de man te spelen... *zucht*
Ik speel niet o de man, wijs alleen naar een post die een troll is, door iemand met een andere mening voor SJW uit te maken

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:37:
[...]

Ik speel niet o de man, wijs alleen naar een post die een troll is, door iemand met een andere mening voor SJW uit te maken
Als je niet kan zien dat iemand voor een troll uitmaken omdat je het niet met hem eens bent op de man spelen is, dan ben ik hier mijn tijd aan het verknoeien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:38:
[...]

Als je niet kan zien dat iemand voor een troll uitmaken omdat je het niet met hem eens bent op de man spelen is, dan ben ik hier mijn tijd aan het verknoeien.....
Als dat volgens jou op de man spelen is, moet je eens opzoeken wat dat is. Het aandragen van een mismoderatie met een troll valt daar in ieder geval niet onder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:29

Herman

FP ProMod
Troll-account: markwiering

Zie bijvoorbeeld:
- markwiering in 'downloads: Linux Mint 20.0'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is idd een beruchte troller.

Een totale reactiescore van -443 (!) en een gemiddelde reactiescore van -0.5 zegt ook wel een en ander....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:13
Wat mij betreft mag die reactie wel weggehaald worden. -1 is imo nog te hoog. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die reactie is verwijderd en ik heb aanvullende actie ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Deze gebruiker wordt bijna in al z'n reacties op -1 gemod door iemand (of meerdere). Verder wel beetje slap verhaal, maar volgens mij gewoon on-topic voor een groot deel. Emielio in 'nieuws: Twitter zegt sorry voor onterecht labelen tweets met c...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:08

Sorcerer8472

Mens sana?

Zoijar schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:17:
Deze gebruiker wordt bijna in al z'n reacties op -1 gemod door iemand (of meerdere). Verder wel beetje slap verhaal, maar volgens mij gewoon on-topic voor een groot deel. Emielio in 'nieuws: Twitter zegt sorry voor onterecht labelen tweets met c...
Helemaal eens. Wordt naar -1 gemod maar dit zijn geen -1 posts. Graag herhaal ik nog een keer dat er voor dit soort nieuwsberichten een speciaal moderatiebeleid zou moeten zijn waarbij bijvoorbeeld bepaalde mensen niet (nieuwe gebruikers, te laag karma) of juist wel (speciaal aangewezen users) mogen modereren. Dit evt. in combinatie met een upvote-downvote-systeem dat juist bedoeld is om "mening" te uiten.

Het niet weergeven van moderatiescore zoals op Reddit kan ook een idee zijn, maar zal waarschijnlijk niet voldoende werken.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Een -1 zie ik er niet zo zeer in maar ook niet meer dan een 0.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Prima reactie maar niet meer dan een +1 wat mij betreft: dec0de in 'geek: Programmeur weet homebrew te draaien op PlayStation 2 zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-12-2021
Het erop wijzen dat twitter moderatie en hun labels gewoon dubbel standaard is door verschillende voorbeelden zoals washington post en CNN is geen -1.

trader1212 in 'nieuws: Twitter zegt sorry voor onterecht labelen tweets met c...
En waarom is de moderatie nog steeds niet aangepast bij hem? Het is gewoon duidelijk ontopic.
Het is wel duidelijk te zien dat sommige tweakers echt laten leiden door emoties.

[ Voor 44% gewijzigd door trader1212 op 28-06-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenGF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-03 15:02
Wie hier een +3 aan gegeven heeft weet ik niet, maar dat is het absoluut niet waard.
Wat mij betreft is de algehele -1 terecht (al was 0 misschien beter geweest), dat een aantal mensen tot +1 gegaan zijn is tot daar aan toe maar een +3 toekennen is compleet de boot missen.

Emielio in 'nieuws: Twitter zegt sorry voor onterecht labelen tweets met c...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:16
^ Snap eerlijk gezegd ook niet waarom die massaal op -1 wordt gegooid, het is anisch een nette reactie waar inhoudelijk geen bal van klopt, dan kom ik volgens de FAQ op een 0.

Ik vraag me af waarom ik hier een 0 heb gekregen:
!mark in 'nieuws: Lenovo kondigt ThinkCentre-minidesktops met AMD-cpu's aan'

Terwijl iemand anders voor eenzelfde reactie wel een +1 krijgt, met (naar mijn mening) het verschil dat ik iets uitgebreider reageer en ook nog een linkje erbij heb gezocht.
neojoris in 'nieuws: Lenovo kondigt ThinkCentre-minidesktops met AMD-cpu's aan'

Dat het net te ver off-topic is en daardoor een 0 krijgt kan ik inkomen, maar dan moet het wel consequent zijn, er staan nu ook reacties die uitsluitend over auto's accu's gaan op een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Documentatie over lga1700-socket voor Alder Lake-cpu's ston...

Blijkbaar klopt het toch wat ik zeg, maar krijg er offtopic voor? :?

EDIT:
Dit is geen -1; DJMaze in 'downloads: Shotcut 20.06.28'

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 29-06-2020 01:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ze hebben je -1 gegeven omdat ze niet mee eens zijn. 8)7

Ook mijn reactie staat op -1? 8)7
New Yorker in 'nieuws: Kuo: Apple gaat iPhone 12 zonder lader en headset ...
Kan dit nagekeken worden anders weet ik ook niet meer hoe moderaties op Tweakers werkt.

Dit soort trol reactie waar niks over bekend is dat die streamer door seksuele intimidatie verbannen is krijgt van jullie een 0 nadat dit hier gedeeld word mijn reactie krijg extra -1?
HertogJan in 'nieuws: Twitch verbant populaire, gecontracteerde en exclusieve...

[ Voor 61% gewijzigd door New Yorker op 29-06-2020 09:02 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

New Yorker schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:35:
[...]

Ze hebben je -1 gegeven omdat ze niet mee eens zijn. 8)7

Ook mijn reactie staat op -1? 8)7
New Yorker in 'nieuws: Kuo: Apple gaat iPhone 12 zonder lader en headset ...
Kan dit nagekeken worden anders weet ik ook niet meer hoe moderaties op Tweakers werkt.

Dit soort trol reactie waar niks over bekend is dat die streamer door seksuele intimidatie verbannen is krijgt van jullie een 0 nadat dit hier gedeeld word mijn reactie krijg extra -1?
HertogJan in 'nieuws: Twitch verbant populaire, gecontracteerde en exclusieve...
Begrijp ik goed dat je ontevreden bent met een -1 bij een reactie waarin je aangeeft het oké te vinden wanneer Apple zijn eigen producten via een software update zou uitsluiten? En dan vinden dat iedere gebruiker dat maar oké moet vinden omdat Apple ook modellen verkoopt die 1500,- kosten? Dat heeft niets met het artikel te maken (off-topic) en is daarnaast ook moeilijk anders te zien dan trollen. Een terechte -1 wat mij betreft.

Dan klaag je vervolgens over een naar mijn idee algemene opmerking die niet noodzakelijkerwijs verband houdt met het artikel, waar een 0 teveel voor zou zijn. Ik lees er in ieder geval geen specifieke beschuldiging in richting Dr. Disrespect. Dit lees ik dus niet als trollen en krijgt van mij dus een 0.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Je zegt zelf is offtopic dan hoort het gewoon op 0. Nu weet ik ook niet meer hoe moderaties hier werkt na 20k aan moderatiepunten. Je krijgt een ban als je te veel - krijg

[ Voor 7% gewijzigd door New Yorker op 29-06-2020 11:52 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
New Yorker schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:51:
[...]
Je krijgt een ban als je te veel - krijg
Zegt wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Stond ooit volgens mij in die moderatie FAQ

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

New Yorker schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Je zegt zelf is offtopic dan hoort het gewoon op 0. Nu weet ik ook niet meer hoe moderaties hier werkt na 20k aan moderatiepunten. Je krijgt een ban als je te veel - krijg
Dan mag je de modfaq nog wel even lezen.
Onder de -1 staat:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde
Ik had net beargumenteerd dat jouw bericht een troll is die het onderwerp van de nieuwspost niet eens raakt. Off-topic zonder enige toegevoegde waarde zo je wilt, maar alleen troll lijkt me ook al voldoende voor een -1.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
JDVB schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:08:
[...]

Dan mag je de modfaq nog wel even lezen.
Onder de -1 staat:

[...]

Ik had net beargumenteerd dat jouw bericht een troll is die het onderwerp van de nieuwspost niet eens raakt. Off-topic zonder enige toegevoegde waarde zo je wilt, maar alleen troll lijkt me ook al voldoende voor een -1.
Aangezien je die andere trol reactie een 0 geeft kan ik je niet meer serieus nemen.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

New Yorker schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:13:
[...]

Aangezien je die andere trol reactie een 0 geeft kan ik je niet meer serieus nemen.
Ik lees die reactie als een referentie naar artikelen zoals:
https://www.ad.nl/utrecht...deerd-te-worden~ab0fbfe9/

Daar kun je best boos en verdrietig om worden toch? Het houdt geen verband met dit artikel, maar trollen lijkt mij iets te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
JDVB schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:21:
[...]

Ik lees die reactie als een referentie naar artikelen zoals:
https://www.ad.nl/utrecht...deerd-te-worden~ab0fbfe9/

Daar kun je best boos en verdrietig om worden toch? Het houdt geen verband met dit artikel, maar trollen lijkt mij iets te ver gaan.
*knip*
Reactie-gifjes zijn nergens voor nodig.

En ze moeten niet zo zeuren. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Dirk op 29-06-2020 12:54 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
New Yorker schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:04:
[...]

Stond ooit volgens mij in die moderatie FAQ
Dat herinner ik mij niet. Weet je zeker dat je dat niet verkeerd hebt begrepen? Een ban kan om verschillende redenen worden gegeven maar het gaat daar vooral om grensoverschrijdend gedrag. Bij misbruik van het moderatiesysteem gaan uiteindelijk de moderatierechten uit.

Geen +3/+2: Keypunchie in 'nieuws: Google en Mozilla gaan geldigheid tls-certificaten bep...

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 29-06-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie niet wat er +1 is aan Xeon_1 in 'nieuws: Torrentz2.eu is niet meer bereikbaar na takedown', vind het meer een grote zeurpost en dus 0 of -1.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 29-06-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:23:
Ik zie niet wat er +1 is aan Xeon_1 in 'nieuws: Torrentz2.eu is niet meer bereikbaar na takedown', vind het meer een grote zeurpost en dus 0 of -1.
De reactie van melletox er direct onder vind ik met een +2 een grotere mismoderatie, evenals het voorbeeld dat Dacuuu er nog aan toevoegd en zelfs +3 moderaties krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

CH4OS schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:23:
Wilde ik net melden. Daarnaast gaan al zijn argumenten volledig mank. Meer demagogisch gezeur dan dat het enige waarde heeft. Enige valide punt dat hij maakt is dat het wel makkelijk zou zijn om al je abonnementen te kunnen combineren in 1 stuk afspeelsoftware.

Dikke -1 wat mij betreft.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Santford schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:46:
[...]

De reactie van melletox er direct onder vind ik met een +2 een grotere mismoderatie, evenals het voorbeeld dat Dacuuu er nog aan toevoegd en zelfs +3 moderaties krijgt.
die verdienen m.i. beide +1 en niet hoger

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Geen +2: jdh009 in 'nieuws: Kuo: Apple gaat iPhone 12 zonder lader en headset leveren'

Sterker nog, gezien het feit dat het niets met het artikel zelf te maken heeft zou het, aldus het citaat ergens hierboven, zelfs een -1 moeten zijn. En dat geldt in zekere zin ook voor deze (die ook nogal trollerig aan doet): Verwijderd in 'nieuws: Kuo: Apple gaat iPhone 12 zonder lader en headset leveren'

Geen +2: Clemens123 in 'nieuws: Kuo: Apple gaat iPhone 12 zonder lader en headset leve...

Geen +2: Verwijderd in 'nieuws: Kuo: Apple gaat iPhone 12 zonder lader en headset leveren'

Geen +2: Gadget Freak in 'nieuws: Kuo: Apple gaat iPhone 12 zonder lader en headset le...

Geen +2: iew in 'nieuws: Kuo: Apple gaat iPhone 12 zonder lader en headset leveren'

Het gros zijn normale reacties die niet echt een super nuttige toevoeging aan het artikel zijn. Mensen zijn weer eens hun mening aan het uiten via de moderaties en dat is niet de bedoeling.

De overige +2 reacties zijn ook een beetje twijfelachtig maar gezien het feit dat deze meer ontopic zijn en wat andere zienswijzen naar voren brengen zitten ze wat meer aan de +2 kant. Het is eigenlijk bijna sneu, het zegt genoeg over het niveau.

[ Voor 70% gewijzigd door ppl op 29-06-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212
trader1212 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:24:
Het erop wijzen dat twitter moderatie en hun labels gewoon dubbel standaard is door verschillende voorbeelden zoals washington post en CNN is geen -1.

trader1212 in 'nieuws: Twitter zegt sorry voor onterecht labelen tweets met c...

[...]

En waarom is de moderatie nog steeds niet aangepast bij hem? Het is gewoon duidelijk ontopic.
Het is wel duidelijk te zien dat sommige tweakers echt laten leiden door emoties.
Correctie blijft uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Zie de definitie van de -1 score hierboven. Behalve dat het over twitter gaat zie ik eerlijk gezegd geen enkele relevantie met het artikel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie niet wat er te corrigeren valt. De manier van schrijven is duidelijk aanvallend bedoeld en hier en daar ook wat onduidelijk, wat het er niet beter op maakt. Hetgeen wat je vervolgens ook aanhaalt, heeft amper relevantie met het artikel.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 29-06-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212
ppl schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:44:
Zie de definitie van de -1 score hierboven. Behalve dat het over twitter gaat zie ik eerlijk gezegd geen enkele relevantie met het artikel zelf.
Het nieuwsartikel gaat over dat Twitter berichten labelt.
Ik wijs op het dubbele standaard sinds twitter steeds meer gaat inmengen wat niet waar is en wat wel waar is. Door wat voorbeelden.

En zo zijn er vele nieuws artikelen erbij die best wel een fact check kunnen gebruiken die tienduizend likes krijgen.

zoals vandaag de gewapende stel in Saint Louis, gedoxed in enkele minuten doorhet betreden van een private gated community.
CH4OS schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:25:
[...]
Ik zie niet wat er te corrigeren valt. De manier van schrijven is duidelijk aanvallend bedoeld en hier en daar ook wat onduidelijk, wat het er niet beter op maakt.
Sinds wanneer is het wijzen op hun dubbele standaard aanvallend, dat is gewoon kritiek op hun hypocritische beleid dat al jaren speelt?

[ Voor 22% gewijzigd door trader1212 op 29-06-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

trader1212 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:25:
Het nieuwsartikel gaat over dat Twitter berichten labelt.
Ik wijs op het dubbele standaard sinds twitter steeds meer gaat inmengen wat niet waar is en wat wel waar is. Door wat voorbeelden.
Sorry maar dit haal ik er echt niet uit.
En zo zijn er vele nieuws artikelen erbij die best wel een fact check kunnen gebruiken die tienduizend likes krijgen.
Ik denk dat Twitter niet alles kan fact checken en daardoor prioriteiten moet stellen.
zoals vandaag de gewapende stel in Saint Louis, gedoxed in enkele minuten doorhet betreden van een private gated community.
Ik denk dat je verwacht dat Twitter de boel gefactchecked heeft vijf minuten nadat een Tweet online verschenen is, ook bij kleine en onbekende Twitter accounts. Dat is gewoon onrealistisch, maar hou je in jouw betoog ook geen rekening mee.
Sinds wanneer is het wijzen op hun dubbele standaard aanvallend, dat is gewoon kritiek op hun hypocritische beleid dat al jaren speelt?
Dat zeg ik niet, de manier van schrijven is dat wel.
Pagina: 1 ... 6 ... 196 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2