Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 196 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het is wel heel opvallend hoe extreem het mismoderen is in deze thread. Ik vind het heel negatief op Tweakers afstralen hoe hier gemodereerd wordt. Het is niet alleen eenzijdig maar het ook zijn niet bepaald de meest hoogstaande posts die nu wel goed scoren. Veel van die posts vind ik puur op taalgebruik niet meer dan een +1 waard, de horkerigheid straalt er van af. Voor opgeklopte onderbuikgevoelens ga ik wel naar nu.nl en zelfs die site is tegenwoordig een stuk neutraler en genuanceerder dan dit.

Ik ben het eens met @Sorcerer8472 dat het moderatiesysteem niet goed werkt voor dit soort gevoelige onderwerpen en het misschien beter uitgezet kan worden, of beperkt tot ervaren moderatoren, als een onderwerp zo opblaast.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

clavix in 'nieuws: GitHub gaat term 'master' niet meer gebruiken wegens negat...

Geen 17x (!!!) +3 (over modmisbruik gesproken....), maar hooguit een +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-08 10:54
Sorcerer8472 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:48:
Zie dit:
Q in 'nieuws: GitHub gaat term 'master' niet meer gebruiken wegens negatieve ...

Echt geen -1. Het moderatiebeleid faalt heel hard bij dit soort onderwerpen waarbij er heel duidelijk gemeningmod wordt en de mening van een meerderheid de hoogste scores krijgt, ipv dat de kwaliteit van de reactie (inhoudelijk on-topic, beargumentatie) wordt gewaardeerd.

Misschien tijd dat moderaties gewoon worden uitgezet bij dit soort artikelen, of dat niet iedereen zomaar mag mee-modereren ofzo, ik zie anders bij dit soort onderwerpen weinig waarde aan moderaties überhaupt.
@.oisyn

Hier en daar discussieert hij wel een beetje kinderachtig en zijn deze misschien terecht een -1 maar inderdaad in de meeste gevallen gewoon meer dan terecht een +1. Daarintegen zou ik het ook nog lastig vinden om serieus te blijven als ik zo heftig naar beneden gemod zou worden, dan voel je je gewoon totaal niet serieus genomen, wat dat betreft een beetje jammer dat dit niet voorkomen had kunnen worden.

Naar mijn mening mogen al die meningmodders een waarschuwing op de mail, ik vindt dit wel heel ernstig eigenlijk. @Bor ?

Alsof je iemand de mond probeert te snoeren omdat je het niet met hem ''eens'' bent, jammer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het begint idd aardig extremistisch te worden.

Als zelfs een post als djs909 in 'nieuws: GitHub gaat term 'master' niet meer gebruiken wegens negat... al +3's krijgt, terwijl het een -1 van heb ik me jou daar is wegens trollen.... dan zijn we diep gezonken.

(deze post staat al goed, maar gaat meer ter illustratie van alle drek en bagger die doodleuk +3's scoort, er zijn meer van die voorbeelden in die newspost).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

rud in 'nieuws: GitHub gaat term 'master' niet meer gebruiken wegens negatiev...

Alleen 2 x -1? Nul kan ik me voorstellen maar het is toch geen troll of flame of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
wildhagen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:59:
Het begint idd aardig extremistisch te worden.

Als zelfs een post als djs909 in 'nieuws: GitHub gaat term 'master' niet meer gebruiken wegens negat... al +3's krijgt, terwijl het een -1 van heb ik me jou daar is wegens trollen.... dan zijn we diep gezonken.

(deze post staat al goed, maar gaat meer ter illustratie van alle drek en bagger die doodleuk +3's scoort, er zijn meer van die voorbeelden in die newspost).
Dat bleek een enkele foute moderatie te zijn waarbij de user is aangeschreven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Bor schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:59:
Dat bleek een enkele foute moderatie te zijn waarbij de user is aangeschreven.
Gaan jullie nou serieus bij een artikel waar honderden totaal verkeerde meningmod reacties staan, door soms meer dan honderd users per reactie, serieus er een of twee uit cherry-picken en dan nog zeggen "dat was een enkele foute moderatie"? En dan ook nog een dag later als niemand er meer op let. En dan ook nog topics die dit aankaarten op slot gooien zonder er op in te gaan? 8)7 Ik snap dat het totaal onbegonnen werk is hoor, daar niet van, zoals gezegd kan je moeilijk 200 users aanschrijven dat ze het modsysteem niet snappen en misbruiken... maar ik vind dit een mengeling van lachwekkend en triest beginnen te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Zoijar schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:43:
[...]
[...]

Gaan jullie nou serieus bij een artikel waar honderden totaal verkeerde meningmod reacties staan, door soms meer dan honderd users per reactie, serieus er een of twee uit cherry-picken en dan nog zeggen "dat was een enkele foute moderatie"? [...]
Dat Bor aangeeft dat er bij die specifieke reactie iemand is aangeschreven sluit niet uit dat dat bij mismoderaties op andere reacties ook gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zoijar schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:43:
[...]

[...]

Gaan jullie nou serieus bij een artikel waar honderden totaal verkeerde meningmod reacties staan, door soms meer dan honderd users per reactie, serieus er een of twee uit cherry-picken en dan nog zeggen "dat was een enkele foute moderatie"? En dan ook nog een dag later als niemand er meer op let. En dan ook nog topics die dit aankaarten op slot gooien zonder er op in te gaan? 8)7 Ik snap dat het totaal onbegonnen werk is hoor, daar niet van, zoals gezegd kan je moeilijk 200 users aanschrijven dat ze het modsysteem niet snappen en misbruiken... maar ik vind dit een mengeling van lachwekkend en triest beginnen te worden :P
Jammer dat je er zo tegen aankijkt. Ook jammer dat je je feedback op deze manier wilt verkondigen. We doen ons best en grijpen volgens mij in waar nodig. Ja, er wordt naar de mismoderaties gekeken en waar nodig worden mensen aangeschreven zoals je ook zelf nog niet zo heel lang geleden hebt meegemaakt. De Powermods hebben gereedschap om ook breder te kijken dan de individuele moderaties op een reactie. Wanneer reacties erg scheef staan zijn er ook mogelijkheden om de score te fixeren of om mensen uitleg te geven via DM / PM of andere wegen. Kritiek is prima maar probeer het wel opbouwend te houden.

Het topic waar je op doelt heb ik onlangs gesloten gezien het een onnodige kick betrof van een topic uit 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Bor schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:54:
Kritiek is prima maar probeer het wel opbouwend te houden.
Niets dan opbouwend geweest tot nu toe: tal van suggesties en observaties. Doe er dan maar mee wat jullie willen, of niets, dan hou ik het hierbij. Merk op dat ik zeer zeker niet de enige ben die dit denkt; de meeste waar ik van hoor gebruiken ook termen als "al lang een verloren zaak" wat betreft moderaties en scoring systeem. Dat is toch jammer? Mooie site, ik kom er al zo ontzettend lang, maar het gaat wat dat betreft gewoon hard achteruit en er lijkt niet echt iets aan gedaan te worden.
Het topic waar je op doelt heb ik onlangs gesloten gezien het een onnodige kick betrof van een topic uit 2018.
Het kwam inderdaad uit 2018, heeft er toen recent een maand of 2 gestaan zonder problemen blijkbaar met wat nieuwe, mijnsinziens goede, reacties waar weinig op in wordt gegaan verder en dan ineens ook wordt gesloten met een slimme opmerking. Jammer.

En inderdaad heb je mij ook wat maanden terug aangeschreven, wat op zich goed is hoor, aangezien ik ook mede hierdoor de moed even had opgegeven om toch wat van dit soort dingen enigszins recht te trekken met wat meer extreme moderaties. Vroeger hielpen de boosts nog wat met gematigde moderaties, maar tegenwoordig is het moeilijk opboxen tegen de -6 scores op inhoudelijke reacties.

Verder niets persoonlijks hoor, en ik snap best dat men hier vrijwillig tijd in steekt, maar ik zou gewoon graag een beter systeem zien (aan de hand van de vele suggesties bijvoorbeeld) en weer wat meer van de oude discussies. Maar als dat niet op prijs wordt gesteld zal ik erover ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
https://tweakers.net/nieu...ction=14493038#r_14493384

wow, +2. maar hier wordt ik echt pissed over. Een stelling dat een gerenomeerde versterker fabrikant een speakerfabrikant opkoopt, met als doel het geld leeg te trekken. Dit is zuivere speculatie en waarschijnlijk gewoon niet waar.

Ik vind dit een -1 inclusief de daarop voortbordurende reacties eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:15

Sorcerer8472

Mens sana?

Zoijar schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:07:
[...]

de meeste waar ik van hoor gebruiken ook termen als "al lang een verloren zaak" wat betreft moderaties en scoring systeem. Dat is toch jammer?
Ik gaf alleen aan dat dit bij dit soort onderwerpen gebeurt, een aantal anderen ook. Bij pure tech-onderwerpen zie je dat het juist zeer goed werkt, juist beter dan je waar dan ook online ziet zelfs. Bij sociale onderwerpen, met name als het nu om iets in de VS gaat, merk je dat men gaat mening-modden. Blijkbaar hebben sommigen er zeer sterke emoties over en gaan ze daardoor mening-modden ipv modden volgens de moderatieregels.

De auteur van een artikel de mogelijkheid geven om een verscherpt moderatiebeleid te activeren, juist voor dat soort artikelen (rondom bijv. minderheden) lijkt mij een goed idee.
aljooge schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:35:
https://tweakers.net/nieu...ction=14493038#r_14493384

wow, +2. maar hier wordt ik echt pissed over. Een stelling dat een gerenomeerde versterker fabrikant een speakerfabrikant opkoopt, met als doel het geld leeg te trekken. Dit is zuivere speculatie en waarschijnlijk gewoon niet waar.

Ik vind dit een -1 inclusief de daarop voortbordurende reacties eronder.
80% van alle Tweakers-reacties is speculatie :+
Ben je persoonlijk erbij betrokken? Ik zou het gewoon negeren verder, het is één mening in de zee van meningen. Ik vind het +1 eigenlijk, wat niet zegt dat ik het ermee eens ben of geloof dat dit ook is wat er gaat gebeuren...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik snap niet helemaal waarom mijn redelijk uitgebreide en doordacht geformuleerde reactie mae-t.net in 'nieuws: GitHub gaat term 'master' niet meer gebruiken wegens ne... een -1 krijgt terwijl het een relevante aanvulling/discussie is op de parent die een +1 krijgt.

Mogelijk gaat het om meningmods. De parent zegt min of meer dat transseksualiteit alleen maar in het hoofd zit, ik vul aan dat er biologische factoren mee kunnen spelen en dat de biologie helemaal niet zo duidelijk gedefinieerd is. Hiermee geef ik "beide kampen" een beetje gelijk of ongelijk dus misschien vang ik daardoor twee keer zoveel -1'tjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is zeker geen -1, maar gewoon een prima +1. Daar staat hij nu ook netjes op.

Komt gewoon omdat het best wel een grote clusterfuck is met meningsmods in die hele newspost. Eigenlijk nog steeds.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Staan hier 3 reacties op -1, inderdaad niet heel on-topic maar volgens mij ook niks ongewenst aan:
CopyCatz in 'nieuws: Gerucht: Apple heeft prototype van iPhone met meer dan é...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:30
Ulas in 'downloads: LibreOffice 6.2.0'
Ulas in 'downloads: LibreOffice 6.2.0'

Beiden geen +3

Sowieso lijkt er een meningmodder (of sokpop) bezig te zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RefriedNoodle in 'nieuws: GOG verstrekt pc-versie The Witcher 3 aan huidige b...

Wat deze comment aanhaalt, staat letterlijk in de tekst. Ik zie dus even niet waarom dit +3 is. Omdat de reageerder zelf aangeeft dat het niet onbelangrijk is?

Edit;
Wh4ck0 in 'nieuws: Apple weigert update voor e-maildienst Hey omdat optie voo... ook geen +3.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 17-06-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het is mijn eigen comment, en ik weet niet hoe we daar tegenaan kijken, maar:

Patriot in 'nieuws: Adobe gaat gebruikers Flash Player bericht sturen om soft...

Dat is toch geen -1 waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Sorry, maar dat leest als een flinke troll. Iedere Tweaker zou moeten weten wat het configuratiescherm is, zowel in het Nederlands als in het Engels.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dirk schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:09:
Sorry, maar dat leest als een flinke troll.
Ok, dat is het niet.
Iedere Tweaker zou moeten weten wat het configuratiescherm is, zowel in het Nederlands als in het Engels.
Ik dacht wel meteen aan het legacy control panel maar kon daar niets op vinden dus dacht dat ik er misschien naast zat. Sowieso ken ik het grootste deel van de Nederlandse termen van Windows niet omdat ik het simpelweg niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
RoestVrijStaal in 'geek: Tweaker toont timelapsevideo van Amsterdam waar hij ...

Geen -1. Dit is net zo ontopic als andere reacties die iets in dezelfde trant van "mooi filmpje" zeggen.

Sterker nog, ik ga zelfs diep op de film in over hoe de boten in het filmpje waren. Hoe méér ontopic wil je het hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
Patriot schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Ok, dat is het niet.

[...]

Ik dacht wel meteen aan het legacy control panel maar kon daar niets op vinden dus dacht dat ik er misschien naast zat. Sowieso ken ik het grootste deel van de Nederlandse termen van Windows niet omdat ik het simpelweg niet gebruik.
Weet je, met de huidige Windows 10 met minimaal 2 "schermen"-waar-je-instellen-kunt-aanpassen is het geen gekke vraag. Toch had je je antwoord ook kunnen vinden met je favoriete internetzoekmachine.
De vraag is iets te triviaal waardoor andere tweakers het opvatten als een trollbait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
RoestVrijStaal schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:02:
RoestVrijStaal in 'geek: Tweaker toont timelapsevideo van Amsterdam waar hij ...

Geen -1. Dit is net zo ontopic als andere reacties die iets in dezelfde trant van "mooi filmpje" zeggen.

Sterker nog, ik ga zelfs diep op de film in over hoe de boten in het filmpje waren. Hoe méér ontopic wil je het hebben?
Je snapt niet dat hij een -1 krijgt?
Mooi filmpje, ondanks dat het Amsterdam is :r
Eerst praat je negatief over Amsterdam... Althans het impliceren moge duidelijk zijn...
Zo te zien gaat het in de Amsterdamse grachten maar net goed.
Veel boten die voor elkaar moeten uitwijken omdat de één een nog slechtere stuurman is dan de ander :+
En daarna heb je ook niet veel goeds over de stuurmannen te zeggen...

Tja je mag natuurlijk prima je mening verkondigen maar echt on-topic vindt ik dit niet.
Je gaat niet inhoudelijk in op de filmkunsten; omdat er boten in het filmpje zitten betekent dat niet dat het automatisch on-topic is. Het artikel gaat niet over de boten maar over een time-elapse.

Verder is die negatieve mening van je ook niet echt nodig, het voegt niks toe, je kan het prima weglaten.
Ik zou dit zelf misschien een 0 geven maar snap best dat het een -1 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
dakathefox in 'nieuws: Twitter begint test met audiotweets'

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die dit als +2 bestempelen. Het is letterlijk een belediging van andere gebruikers door mensen 'achterlijk' te noemen omdat ze een bepaalde handeling doen die de schrijver niet snapt. Conclusie is dus een +1 als gemiddelde score.. in mijn ogen heeft dit niets met het onderwerp (camera achter het scherm) te maken en is op zijn hoogst een '0' waardering op zijn plaats (al dan niet een -1 vanwege de beledigende woorden)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
DonJunior schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:22:
dakathefox in 'nieuws: Twitter begint test met audiotweets'

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die dit als +2 bestempelen. Het is letterlijk een belediging van andere gebruikers door mensen 'achterlijk' te noemen omdat ze een bepaalde handeling doen die de schrijver niet snapt. Conclusie is dus een +1 als gemiddelde score.. in mijn ogen heeft dit niets met het onderwerp (camera achter het scherm) te maken en is op zijn hoogst een '0' waardering op zijn plaats (al dan niet een -1 vanwege de beledigende woorden)
De kern van die reactie is bijna dat poster mensen achterlijk noemt die iets doen wat hij niet begrijpt. Dat hoeft niet op +1 te staan wat mij betreft.

Geen +2 wat mij betreft:

laracroftonline in 'nieuws: Twitter begint test met audiotweets'
Spacecowboy in 'nieuws: Twitter begint test met audiotweets'
Redbllit in 'nieuws: Twitter begint test met audiotweets'
EliteGhost in 'geek: Lego maakt nieuwe Star Wars-sets, zoals AT-AT en Razor C...

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 18-06-2020 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jongetje in 'nieuws: Foto's tonen elektrische suv Volkswagen ID.4'

Echt, moet dit gezeur nu écht onder letterlijk elk EV-artiikel worden gepost?

Zo onderhand vind ik dit soort geneuzel echt niet meer dan een -1 hoor.

En de +2 en +3 gevers (nu respectievelijk 8x en 2x) mogen sowieso nagekeken worden, dat is echt onverdedigbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +3: drZymo in 'nieuws: Foto's tonen elektrische suv Volkswagen ID.4'

Reden: Ik lees eigenlijk helemaal geen debunk maar vooral speculatie en eigen verwachtingen en meningen. Voor een debunk verwacht ik grondig en aantoonbaar onderzoek. Nu komt het vooral over als schrijven naar een vaststaande eigen conclusie toe waarbij eigen verwachtingen zonder grondig onderzoek worden gepresenteerd als feit. Totaal niet interessant als je het mij vraagt.
wildhagen schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:27:
jongetje in 'nieuws: Foto's tonen elektrische suv Volkswagen ID.4'

Echt, moet dit gezeur nu écht onder letterlijk elk EV-artiikel worden gepost?
Nee dat hoeft het niet. Sowieso is de FP daar geen goede plaats voor.
En de +2 en +3 gevers (nu respectievelijk 8x en 2x) mogen sowieso nagekeken worden, dat is echt onverdedigbaar.
Daar heb ik naar gekeken en waar nodig actie ondernomen. Bij dit soort reacties vallen mismodders snel op.

[ Voor 85% gewijzigd door Bor op 18-06-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

j1b2c3 in 'nieuws: Dunne Intel Tiger Lake-laptop met Xe-igpu draait Battlefie...

Flinke ononderbouwde beschuldiging, maar wordt beloond met +1, imo is het gewoon een flame of troll zoals het nu geschreven is en is -1 een gepastere score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:28:
j1b2c3 in 'nieuws: Dunne Intel Tiger Lake-laptop met Xe-igpu draait Battlefie...

Flinke ononderbouwde beschuldiging, maar wordt beloond met +1, imo is het gewoon een flame of troll zoals het nu geschreven is en is -1 een gepastere score.
Dat lijkt mij inderdaad een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
StefanDingenout in 'nieuws: Microsoft geeft Teams aanpasbare achtergronden en...
StefanDingenout in 'nieuws: Microsoft geeft Teams aanpasbare achtergronden en...

Wederom hevig misbruik van de -1... Uitwijzen dat iets buiten een applicatie om regelen niet functionaliteit in de applicatie is, is op geen enkele manier flamebait, trolling, etc. Het is juist on-topic en zeker gewenst voor een artikel dat er juist over gaat dat deze functionalteit nu dus wel aan de applicatie zelf toegevoegd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zr40 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:06:
Zelf vind ik WhatsappHack in 'nieuws: Bunq-klanten klagen over V3-app van de bank' beter dan mijn eigen reactie, en die reactie heb ik +2 gegeven.
Truth be told is dat ook niet meer dan een zeer uitgebreide mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Ja misschien, en waar slaat deze reactie in vredesnaam op? nullbyte in 'nieuws: CD Projekt Red stelt release Cyberpunk 2077 uit tot ...
@Mods, wat vinden jullie ervan?

[ Voor 11% gewijzigd door Xm0ur3r op 18-06-2020 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Apple verwerpt beroep weigering Hey-mailapp voor gebrek a...

Ik snap zijn bedoeling, maar dat maakt de reactie niet opeens informatief, terwijl de reactie waar het op reageert +1 krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 19-06-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Xm0ur3r schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:01:
[...]
Ja misschien, en waar slaat deze reactie in vredesnaam op? nullbyte in 'nieuws: CD Projekt Red stelt release Cyberpunk 2077 uit tot ...
@Mods, wat vinden jullie ervan?
Geen flauw idee, staat inmiddels wel vrij solide op -1. Het uitstel maakt nogal wat emoties los bij gamers, maar bij deze user nog wat meer blijkbaar.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 18:23

page404

Website says no

Xm0ur3r schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:22:
[...]

Ik heb er een aantal kunnen corrigeren.
Advies; haal wel je modcommentaar eruit, dat is standaard een -1 aftrek.
Thanks! Zal ik doen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 22:42
dasiro in 'nieuws: CERN schaart zich achter plan voor 'Higgs-fabriek' en prot...

Ik stel zelfs de nieuwe deeltjesversneller niet in vraag, enkel het feit dat het niet-investeren in dure projecten een fail zou zijn en direct 8 -1 's op m'n dak. Als er iemand een -1 zou moeten krijgen, dan zou het de poster zijn waarop ik reageerde, maar dat heb ik doelbewust niet gedaan net om onderstaande reden die in de faq staat:
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door dasiro op 20-06-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:34

kodak

FP ProMod
Inhoudelijke discussie krijgt volgens mij onterecht offtopic/irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:29

Laguna

Connaisseur

Laguna in 'reviews: Motorola Edge - Terug op het strijdveld'

Men kan niet tegen terechte kritiek en daarom wordt het maar op niveau 0 gemod? Beetje sneu.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 22:42
dasiro schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:42:
dasiro in 'nieuws: CERN schaart zich achter plan voor 'Higgs-fabriek' en prot...

Ik stel zelfs de nieuwe deeltjesversneller niet in vraag, enkel het feit dat het niet-investeren in dure projecten een fail zou zijn en direct 8 -1 's op m'n dak. Als er iemand een -1 zou moeten krijgen, dan zou het de poster zijn waarop ik reageerde, maar dat heb ik doelbewust niet gedaan net om onderstaande reden die in de faq staat:

[...]
zwimmiz in 'nieuws: CERN schaart zich achter plan voor 'Higgs-fabriek' en pro...

dit loopt echt de spuigaten uit met belachelijke +3's gewoon om bevestiging te krijgen van elkaar. DIT HEEFT NIETS MEER MET MODEREREN TE MAKEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De_Bastaard in 'nieuws: Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite'

Geen +2 en zo staan er wel meer onder dit artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
De moderaties lopen daar behoorlijk scheef inderdaad. Ik heb op een paar punten ingegrepen zojuist.

Ook geen +2: dutchgio in 'nieuws: Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:48:
[...]

De moderaties lopen daar behoorlijk scheef inderdaad. Ik heb op een paar punten ingegrepen zojuist.

Ook geen +2: dutchgio in 'nieuws: Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite'
RodeStabilo in 'nieuws: Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite'

Ik zie hier dan weer geen troll of flame in. Idem voor Verwijderd in 'nieuws: Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite'

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 22-06-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:15

Sorcerer8472

Mens sana?

10x -1 joh: Bouddieehh in 'nieuws: Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite'

Niet dat dat m'n meest geweldige reactie ooit is maar het is zeker geen -1.

Wordt er nog een keer gesproken over een aangepast moderatiesysteem bij dit soort artikelen of blijft dit een issue tot het einde der tijden?

Even los daarvan vind ik de volledige ongevoeligheid van Tweakers-leden voor, en zelfs agressieve reacties op deze Amerikaanse sociale bewegingen ook wel enigszins zorgelijk.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Mwah, in eerste instantie dacht ik dat het een troll was. Welke "hele politiemachten" zijn er opgeheven in de USA? Heeft de politie echt zo'n slecht imago als poster doet voorstellen? Zonder onderbouwing lees ik niets meer dan onzin to be honest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Bor schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:28:
[...]

Mwah, in eerste instantie dacht ik dat het een troll was. Welke "hele politiemachten" zijn er opgeheven in de USA? Heeft de politie echt zo'n slecht imago als poster doet voorstellen? Zonder onderbouwing lees ik niets meer dan onzin to be honest.
Helemaal onzin wil ik het niet noemen:
https://www.ad.nl/buitenl...dt-politiemacht~a7d49edf/

Van mij krijgt die post gewoon een +1.

[ Voor 4% gewijzigd door JDVB op 22-06-2020 12:47 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Potenscia in 'nieuws: Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite'

Geweld goedpraten en een hele bevolkingsgroep generaliseren en dat krijgt dan 14x (!!) +3?

Mag daar aub even naar gekeken worden? :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:29:

Geweld goedpraten en een hele bevolkingsgroep generaliseren en dat krijgt dan 14x (!!) +3?

Ik heb een -1 gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

wildhagen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:29:

Hoe zie jij dat hij ergens geweld goedpraat? Is staande gehouden worden door een handhaver geweld goedpraten? Hele bevolkingsgroepen generaliseren valt wat mij betreft ook wel mee. Het lijkt me ook geen leeftijdsdiscriminatie dat bejaarden zelden tot nooit als verdachte voor gewelddadige overvallen/verkrachtingen etc. in aanmerking genomen worden toch?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 22:01
JDVB schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:55:
[...]

Hoe zie jij dat hij ergens geweld goedpraat? Is staande gehouden worden door een handhaver geweld goedpraten? Hele bevolkingsgroepen generaliseren valt wat mij betreft ook wel mee. Het lijkt me ook geen leeftijdsdiscriminatie dat bejaarden zelden tot nooit als verdachte voor gewelddadige overvallen/verkrachtingen etc. in aanmerking genomen worden toch?
Dat geweld weet ik ook zo net niet, maar die generalisatie (dat is nogal een understatement voor wat hij doet), is er toch zeker:
Als je niet wilt dat je staande gehouden wordt, moet je je als bevolkingsgroep gewoon gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

computerjunky in 'nieuws: Hackers publiceren 300GB aan interne documenten van...

Met dat slappe getroll over 'de linkse media' lijkt me dit op zijn minst een punt aftrek, en dus geen +2 meer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:25
wildhagen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:32:
computerjunky in 'nieuws: Hackers publiceren 300GB aan interne documenten van...

Met dat slappe getroll over 'de linkse media' lijkt me dit op zijn minst een punt aftrek, en dus geen +2 meer.
Ik som gewoon wat feiten op die de persoon waarop ik reageer gewoon negeert. Net zoals zovelen...

Verwijderd in 'nieuws: Hackers publiceren 300GB aan interne documenten van Amerik...

Hoe kan dat in vredesnaam +3 zijn het is alles behalve informatief. Verder als stemmingmakerij kom ik niet want het 2de deel is gewoon een keiharde leugen en met plakband aan elkaar geplakte onwetendheid. Iets moord noemen want het niet is en daar +3 voor krijgen. Ronduit belachelijk. Ik ben zo klaar met dit hele debat over zogenaamd racisme en zogenaamd politiegeweld en standbeelden van personen honderden jaren geleden. Waar de jeugd zich ineens door bezwaard voelt. Maar blijkbaar wonen we in een wereld waar de wet van de luidste geld dus voel ik me genoodzaakt tegengas te geven aan mensen die niet meer na kunnen denken en met de kudde mee stromen.

Het zijn gewoon feiten. Niets meer niets minder. Ieder zijn recht op zijn mening maar als die mening zo oerstom is en de schapen daarin mee gaan voel ik me genoodzaakt om ze te laten zien dat je ook gewoon van de zijlijn toe kan kijken en na kan denken.

Al deze topics op alle social media hebben 1 ding gemeen. Je ben het er mee eens en je verheerlijkt al het geweld behalve dat van agenten of je ben een racist, closet racist of gewoon onwetend.... Te treurig voor woorden. Deze mensen hebben een spiegel nodig. En die spiegel wil ik wel voor ze zijn.

De persoon die je in de spiegel ziet is de persoon die je toekomst bepaald niemand anders.

Edit: En er vonden het weer nodig om klakkeloos al mijn posts af te gaan en ze allemaal te minnen als een kleuter. Ik blijf het zeggen het is tijd voor verandering in het mod systeem. Het is nog erger als vriendjespolitiek hier.

[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 22-06-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasem
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd in 'nieuws: Hackers publiceren 300GB aan interne documenten van Amerik...

Hoe kan dat in vredesnaam +3 zijn het is alles behalve informatief. Verder als stemmingmakerij kom ik niet want het 2de deel is gewoon een keiharde leugen en met plakband aan elkaar geplakte onwetendheid. Iets moord noemen want het niet is en daar +3 voor krijgen. Ronduit belachelijk. Ik ben zo klaar met dit hele debat over zogenaamd racisme en zogenaamd politiegeweld en standbeelden van personen honderden jaren geleden. Waar de jeugd zich ineens door bezwaard voelt. Maar blijkbaar wonen we in een wereld waar de wet van de luidste geld dus voel ik me genoodzaakt tegengas te geven aan mensen die niet meer na kunnen denken en met de kudde mee stromen.

Het zijn gewoon feiten. Niets meer niets minder. Ieder zijn recht op zijn mening maar als die mening zo oerstom is en de schapen daarin mee gaan voel ik me genoodzaakt om ze te laten zien dat je ook gewoon van de zijlijn toe kan kijken en na kan denken.

Al deze topics op alle social media hebben 1 ding gemeen. Je ben het er mee eens en je verheerlijkt al het geweld behalve dat van agenten of je ben een racist, closet racist of gewoon onwetend.... Te treurig voor woorden. Deze mensen hebben een spiegel nodig. En die spiegel wil ik wel voor ze zijn.

De persoon die je in de spiegel ziet is de persoon die je toekomst bepaald niemand anders.
Ik neem even aan dat je verwijst naar de reactie van svane op LarBor. Ik ben het met je eens dat de moderatie op svane volstrekt onjuist is. De referentie naar een artikel vertelt ook juist dat het de advocaat van de familie van Breonna Taylor dat zegt. Volgens het artikel werd er eerst door de vriend in het huis geschoten en ligt er een aanklacht tegen hem wegens poging tot moord op een agent. Nu komen er bij mij ook vragen naar voren als ik het stuk lees, maar om nu direkt te stellen dat het moord op een slapende vrouw is, is in dit stadium volstrekt onjuist. Ook de rest van de alinea is op zijn minst tendentieus te noemen.

Ook het impliciete aangeven (eerste alinea) dat de VS een niet goed werkend rechtssysteem hebben is wat bijzonder. Zeker, er gaat een hoop mis, maar het systeem op zich past in een rechtssysteem, net zoals het Nederlandse systeem, waar natuurlijk ook zaken misgaan. Maar verdachten krijgen een proces, hebben recht op een advocaat en kunnen in beroep. Dat alles zonder politiek ingrijpen (nu ja, meestal?). Dat is een rechtssysteem.

Kortom voor mij een ongewenste reactie ipv +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
TheJoe in 'nieuws: Sandberg introduceert zes nieuwe webcams'
Dit lijkt mij offtopic en niet +2

Oon in 'nieuws: Sandberg introduceert zes nieuwe webcams'
idem

[ Voor 30% gewijzigd door Munchie op 22-06-2020 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-09 17:53
Hallo iedereen, ik stel me vragen hoe reacties gemodereerd worden.
Gisteren plaatste ik een reactie bij Apple’s overstap van Intel naar ARM.
AppleFan2007 in 'nieuws: Apple stapt over op ARM-chips voor Mac en wil transi...

Deze reactie krijgt een -1, zelfs bij verduidelijking worden er nog steeds -1 gemodereerd.
Ik denk niet dat mijn reactie hier ongewenst is aangezien het niemand beledigd of aanvallend is.

Kan daar eens naar gekeken worden?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 12:38
Ik vraag mij af wat ik gezegd heb dat zo aanstotelijk is hier: Zwarte_os in 'nieuws: Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite'
Ik heb geen mensen beledigd en ben serieus ingegaan op een reactie. Gewoon een nulletje lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zwarte_os schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:36:
Ik vraag mij af wat ik gezegd heb dat zo aanstotelijk is hier: Zwarte_os in 'nieuws: Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite'
Ik heb geen mensen beledigd en ben serieus ingegaan op een reactie. Gewoon een nulletje lijkt mij.
Daar is zelfs geen zijdelingse link meer met het artikel te vinden lijkt het. Onder het item een compleet overbodige reactie. Ik kan mij de -1 wel voorstellen to be honest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
Bor schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:40:
[...]

Daar is zelfs geen zijdelingse link meer met het artikel te vinden lijkt het. Onder het item een compleet overbodige reactie. Ik kan mij de -1 wel voorstellen to be honest.
Pardon?! De reactie is gewoon inhoudelijk op een discussie aan het ingaan met een duidelijke herleiding naar het topic toe, namelijk dat elke actie politiek is. Andere poster vraagt hoe zijn actie politiek kan zijn, ik ga daar met oprechtheid op in.
Dat het jou niet zint om betekent niet dat het beledigend of ongewenst is. Bovendien is dat hele topic gevuld met -1tjes. Ik vraag mij sterk af wat mods dan nog voor zin hebben hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:20

Kheos

FP ProMod
Zwarte_os schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Pardon?! De reactie is gewoon inhoudelijk op een discussie aan het ingaan met een duidelijke herleiding naar het topic toe, namelijk dat elke actie politiek is. Andere poster vraagt hoe zijn actie politiek kan zijn, ik ga daar met oprechtheid op in.
Dat het jou niet zint om betekent niet dat het beledigend of ongewenst is. Bovendien is dat hele topic gevuld met -1tjes. Ik vraag mij sterk af wat mods dan nog voor zin hebben hier op Tweakers.
Dus dit:
Het feit dat je een zonnescherm nodig had geeft al aan dat je in een modern gebouw woont, gekocht van geld dat je onttrokken hebt uit een bepaalde omgeving. Het zonnescherm zelf is hoogst waarschijnlijk gemaakt van polyester en een product van olie gecentreerde, individuele samenleving waar we zonneschermen mogen kopen as we please. Of misschien heb je wel een zonnescherm gekregen vanuit je woningcorporatie, vertel mij het maar.
gaat inhoudelijk in op een artikel met als titel: "Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite" ? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zwarte_os schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Het onderwerp van het nieuwsitem is ""Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite". Jouw reactie heeft in mijn ogen geen enkele relatie hiermee. Het is een totaal overbodige reactie in relatie tot het nieuwsitem. Een 0 is de max score wat mij betreft maar gezien de relatie totaal afwezig lijkt of tenminste wel heel erg ver te zoeken is vind ik een -1 ook geen mismoderatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 23-06-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
Kheos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:48:
[...]

Dus dit:

[...]

gaat inhoudelijk in op een artikel met als titel: "Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite" ? 8)7
Lezen vriend, het gaat direct in op een reactie die gaat over het onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:20

Kheos

FP ProMod
Zwarte_os schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:07:
[...]

Lezen vriend, het gaat direct in op een reactie die gaat over het onderwerp.
zucht

nee, toch niet
Ten eerste, het gaat over jouw reactie, niet de reactie waar je op reageerde.
Ten tweede,
Ik vind dat zo'n bijzondere opmerking (niet persoonlijk, ik zie hem vaker).

Ik heb zonet het zonnescherm naar beneden gedaan. Wat was daar politiek aan?
heeft ook inhoudelijk absoluut niks te maken met een artikel met als titel: "Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
Kheos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:29:
[...]

zucht

nee, toch niet
Ten eerste, het gaat over jouw reactie, niet de reactie waar je op reageerde.
Ten tweede,

[...]

heeft ook inhoudelijk absoluut niks te maken met een artikel met als titel: "Epic verwijdert politiewagens uit Fortnite".
Ik ga je negeren want je bent hier duidelijk aan het trollen vriend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 21:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is wel een geinige grap, maar hoeft wat mij betreft ook niet op +2 te staan. 0/+1 lijkt me inderdaad iets gepaster.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Laatst online: 17-09 15:19

Frituurman

Mjam!

Frituurman in 'nieuws: Kaartjesdienst Omapost laat namen van drie klanten naa...

Ik krijg een -1. Ik vind het eerder een 0, omdat ik niet negatief reageer volgens mij; gewoon een reactie op een andere off-topic reactie.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Frituurman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:05:
Frituurman in 'nieuws: Kaartjesdienst Omapost laat namen van drie klanten naa...

Ik krijg een -1. Ik vind het eerder een 0, omdat ik niet negatief reageer volgens mij; gewoon een reactie op een andere off-topic reactie.
Van mij krijg je wel een -1 op die reactie. Off-topic en onjuist. Je behoort op anderen te reageren zodat het voor iedereen leesbaar is, zoals jij het wilt doen valt geen discussie te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

JDVB schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:14:
[...]

Van mij krijg je wel een -1 op die reactie. Off-topic en onjuist. Je behoort op anderen te reageren zodat het voor iedereen leesbaar is, zoals jij het wilt doen valt geen discussie te volgen.
Allereerst: Ik reageer op die anderen met de @-functionaliteit. Degene op wie ik reageer, krijgt een notificatie, klikt daarop en komt dan op mijn bericht uit. Daar is dat toch voor bedoeld? Daarnaast 'behoor ik me zo te gedragen'? Dat vind ik, persoonlijk, wel heel eng. Ik reageer zonder beledigend te zijn en schrijf in nette bewoordingen mijn mening op. Dat is wat je behoort te doen. Respectvol gedragen tegenover een ander. Hoe ik daar invulling aan geef in technische zin is toch helemaal niet relevant?

Ten tweede: Off-topic = 0, niet -1. Ik beledig niemand, ben niet aan het trollen en het is al helemaal geen flamebait. Daarom is een -1 niet op zijn plaats.

[ Voor 62% gewijzigd door Frituurman op 23-06-2020 12:26 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat mag wat mij betreft op +1. Je hebt gewoon een punt volgens mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Frituurman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Allereerst: Ik reageer op die anderen met de @-functionaliteit. Degene op wie ik reageer, krijgt een notificatie, klikt daarop en komt dan op mijn bericht uit. Daar is dat toch voor bedoeld? Daarnaast 'behoor ik me zo te gedragen'? Dat vind ik, persoonlijk, wel heel eng. Ik reageer zonder beledigend te zijn en schrijf in nette bewoordingen mijn mening op. Dat is wat je behoort te doen. Respectvol gedragen tegenover een ander. Hoe ik daar invulling aan geef in technische zin is toch helemaal niet relevant?
Je discussieert niet met 1 of enkele personen, je discussieert effectief met en voor alle bezoekers van Tweakers. Om de discussie nu te kunnen volgen moet je heen en weer scrollen, dat is zeer onprettig. Wat je nu doet zou ik toch willen omschrijven van misbruik van de @-functionaliteit. Gebruik gewoon de reageer-functionaliteit zoals die bedoeld is, dan blijven de reacties logisch onder elkaar staan en valt de discussie ook voor een buitenstaander te volgen. Notificaties worden ook in dat geval gewoon verstuurd.
Ten tweede: Off-topic = 0, niet -1. Ik beledig niemand, ben niet aan het trollen en het is al helemaal geen flamebait. Daarom is een -1 niet op zijn plaats.
Zwaar offtopic is wel ongewenst. Het aanmoedigen van ongewenst gedrag ook.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Dirk schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Je discussieert niet met 1 of enkele personen, je discussieert effectief met en voor alle bezoekers van Tweakers. Om de discussie nu te kunnen volgen moet je heen en weer scrollen, dat is zeer onprettig. Wat je nu doet zou ik toch willen omschrijven van misbruik van de @-functionaliteit. Gebruik gewoon de reageer-functionaliteit zoals die bedoeld is, dan blijven de reacties logisch onder elkaar staan en valt de discussie ook voor een buitenstaander te volgen. Notificaties worden ook in dat geval gewoon verstuurd.

[...]

Zwaar offtopic is wel ongewenst. Het aanmoedigen van ongewenst gedrag ook.
Prima. Je mag vinden dat ik de functie misbruik (ik vind de terminologie nogal zwaar, maar soit. Die mening mag je gewoon hebben. Maar is er een verbod om het op die manier te gebruiken? Nee toch? Zijn daar regels voor? Kun je me er op wijzen waar die regels staan? Dat het voor anderen vervelend is, oké, daar kan ik in komen. Sterker nog, ik wil het ook wel laten! Maar! Daar gaat het niet om! Het gaat mij erom dat ik een -1 krijg voor een (inhoudelijke, vriendelijke maar off-topic) reactie op een off-topic reactie! Dat vind ik onterecht! Is dat zwáár off-topic? Of gewoon off-topic? Het is in elk geval geen trollen, flamebait of onheuse bejegening van een andere Tweaker. Daar doe ik niet aan.

En waar moedig ik aan tot ongewenst gedrag? Ik vraag hem in vervolg om dit soort opmerkingen te DM'en én om weer on-topic te gaan. Dat is wel erg flagrant.

[ Voor 38% gewijzigd door Frituurman op 23-06-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Frituurman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Prima. Je mag vinden dat ik de functie misbruik (ik vind de terminologie nogal zwaar, maar soit. Die mening mag je gewoon hebben. Maar is er een verbod om het op die manier te gebruiken? Nee toch?
Het bericht waarin je dat doet (Frituurman in 'nieuws: Kaartjesdienst Omapost laat namen van drie klanten naa...) staat toch op +1? Dus hoe kom je erbij dat het verboden zou zijn?

De reactie waarin je aangeeft bewust de reageer knop te mijden en je eigen alternatief daarvoor te gebruiken (en daarmee dat promoot) wat de overzichtelijkheid schaadt, die staat wel op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

JDVB schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:54:
[...]
Het bericht waarin je dat doet (Frituurman in 'nieuws: Kaartjesdienst Omapost laat namen van drie klanten naa...) staat toch op +1? Dus hoe kom je erbij dat het verboden zou zijn?

De reactie waarin je aangeeft bewust de reageer knop te mijden en je eigen alternatief daarvoor te gebruiken (en daarmee dat promoot) wat de overzichtelijkheid schaadt, die staat wel op -1.
Echt spijkers op laag water zoeken dit. Ik leg alleen maar uit waarom ik het zo heb gedaan en dat ik wel kijk wat ik met zijn reactie ga doen. Ik zeg nergens dat ik het stug ga volhouden om Tweakers.net te zieken! Ik promoot helemaal niets! Ik vraag hem om in vervolg met DM te reageren (want niet on-topic). Wat is daar mis mee?! En je zegt dus dat het niet verboden is, maar je kunt dus, voor een uitleg, wel beboet worden met een -1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 16:29

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebro
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Keypunchie in nieuws: Stichting Stop5GNL gaat in hoger beroep tegen uitspraak over uitrol van 5g

Geen +3 post

Max +1 en het laatste deel van de post neigt zelfs een beetje naar trollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Stichting Stop5GNL gaat in hoger beroep tegen uitspraak...

Wat is hier ongewenst aan? Lijkt me gewoon een ontopic antwoord op een ontopic vraag?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: RTL: callcentermedewerkers verkopen persoonsgegevens voor W...

De info is wellicht niet volledig, of niet juist, maar is dat direct voldoende aanleiding om een -1 te geven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebro
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Zeehond schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 00:04:
Dat is geen +3 inderdaad. Daar is nog wat hulp nodig. Een aantal posts daaronder zijn ook geen +2.

- verstrooid_prof in 'nieuws: Stichting Stop5GNL gaat in hoger beroep tegen uit...
Dit is simpelweg -1.
Hier moet ingegrepen worden, want dit topic is gewoon een troll topic geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cerebro schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 00:24:
[...]

Dit is simpelweg -1.
Hier moet ingegrepen worden, want dit topic is gewoon een troll topic geworden.
Dat is echt geen -1 hoor. Geen troll, geen flamebait, geen aanval op wie dan ook. En nee, een +2 is het idd ook zeker niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 16:29
Ik hou er niet van om over mijn eigen moderaties te zeuren, maar ik hou er ook niet van als ik onterecht een -1 krijg...

Ik reageer hier op iemand die 299,- / 799,- premium noemt en dan zeurt over het uiterlijk. Dat is al niet erg bijdragend, maar soit ik reageer daarop dat het voor de meeste merken en laptops geldt, ook voor de echte premium merken.
Daarbij trap ik blijkbaar op wat teentjes...

Volgens mij is het 0 of +1. Geen bijzondere post, maar toch ook niet ongewenst?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Sorry, maar de aanduiding 'self-proclaimed premium merk' leest wel erg denigrerend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Kleine toevoeging; ik vindt het een beetje jammer dat als iemand blijkbaar niet dezelfde mening draagt hij in jouw ogen blijkbaar gelijk ''zeurt''.

Misschien als je deze ''attitude'' eruit haalt zoals bijvoorbeeld commentaar over dat zijn reactie weinig toevoegt (ook al voegt het bijvoorbeeld weinig toe; daar is de moderatiescore voor) dan helpt dat misschien ook al in je score.

Edit: ''Als'' je het er dan niet mee eens bent, ga dan inhoudelijk verder (discussie) i.p.v. op de man spelen.

@Tjolk

[ Voor 16% gewijzigd door Xm0ur3r op 24-06-2020 09:10 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 196 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2