Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 42 Laatste
Acties:

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Vrijwel alles in die reeks is gewoon ontopic maar ook niet meer, wordt wel weer lekker met zowel +2 als -1 gegooid daar

• separhim
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-04 21:35
Aapje58 in 'nieuws: Reddit ontslaat controversiële werknemer nadat subreddits...

Ik vind het schokkend dat een reactie met zo veel valse informatie op +2 staat.

Teksten zoals dit zijn gewoon niet waar, er is geen enkele review over de game:
Een journalist uit die groep had ook een review geschreven over haar spel op een grote gamingsite, terwijl dat een extreem amateuristisch en slecht spel is, waar zulke sites normaal geen aandacht aan besteden.
De reactie staat vol met beweringen zonder enige bronnen of zelfs beweringen die absoluut niet waren zijn.
Ik snap dat Gamergate een zeer controversieel onderwerp is maar dat de constante misinformatie over deze haat beweging wordt beloond met + 2 moderaties vind ik zeer ernstig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:57

kodak

FP ProMod
Ik reageer inhoudelijk en verduidelijkend op een reactie en dat geven tweakers dan -1?
Doe svp eens structureel iets aan deze mismoderators. Het begint vervelend te worden hoeveel tweakers niet lijken te weten hoe te modereren en het niet stopt.
kodak in 'nieuws: Facebook verwijdert accounts van Chinese staatshackers die ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
kodak schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:35:
[...]

Nav iets maar een algemene mening verkondigen die ergens op thema met een onderwerp uit dat nieuws te maken heeft maakt de post of draad nog niet ontopic of relevant bij het nieuws zelf. Het is niet de bedoeling om discussie te voeren op thema, maar op het nieuws. Thema discussie hoort in het forum, juist om het op de fp over het nieuws te kunnen hebben.

Dat diverse andere tweakers zich daarbij ook niet duidelijk bij het nieuws zelf houden doet daar weinig aan af, dat is dan net zo goed niet de bedoeling. Waarschijnlijk zelfs daar wel wat meer tweakers op aangesproken mogen worden op de regels en modereren.
Tja, ik wilde het houden op een verschil van definitie over on/offtopic, tot ik net zag dat jij je zelf ook niet aan je eigen hoge standaard houdt: kodak in 'nieuws: Android 9 komt uit voor Nederlandse smartphone Fairphone 2 ...

Wanneer we jouw stricte definitie van off-topic hanteren dan wordt de FP een saaie boel, zonder diepgang. Als je thema discussies wilt linken aan FP nieuws dan zal dat wat prominenter/directer moeten gebeuren. En dan heb ik het niet over een +2 jaar een GoT link maar een actiever, prominenter beleid waarbij de redacteur voor live gaan artikel al linkt naar relevante GoT discussie. Zie jij dat gebeuren? Ik niet.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

Acties:
  • +1Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23:09
Bronnen check,
Ontopic check,
Toch weer van +3 naar 2,
En ook nog een -1
nieuws: Vals nood- en brandalarm gingen af op SpaceX Crew Dragon-capsule

Wordt ik gehaat ofzo?

Stratis : SbjhPeaHC2ufttT1T6DP3nDE2cDF4KtbUL

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Player86 in 'reviews: Intel in een perfecte storm - Zes jaar Skylake en een f...

Schoolmeesters verdienen geen +3 (!) maar een -1. Als je dan zonodig schoolmeester wil spelen, ga dan het onderwijs in. In een discussie werkt dit sfeerverziekend.

Virussen? Scan ze hier!

• Technomania
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:40

Technomania

salvis titulis et honoribus

wildhagen schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:20:
Player86 in 'reviews: Intel in een perfecte storm - Zes jaar Skylake en een f...

Schoolmeesters verdienen geen +3 (!) maar een -1. Als je dan zonodig schoolmeester wil spelen, ga dan het onderwijs in. In een discussie werkt dit sfeerverziekend.
Deze user is een kampioen in slechte beoordelingen scoren zo te zien.

"Gelukkig is hij die het noodzakelijke niet ontbreekt en het overtollige niet verlangt"

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Facebook schorst pagina Venezolaanse president maand la...

Geen 0, en al helemaal geen -1 (en nee, ook geen +2). Gewoon ontopic en dus +1. Dat iemand het er niet mee eens is, is geen reden voor een 0 of een -1.

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De reactie is te oud om nog te kunnen modereren, maar volgens mij is dit toch echt geen +2, dit is een reactie om iemand te corrigeren in een (imo) offtopic discussie over interpretaties e.d, het lijkt mij geenszins informatief en eerder offtopic;

Deleon78 in 'nieuws: Bètaversie van Linux-smartphone PinePhone vanaf nu te ko...

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Mecallie in 'nieuws: Facebook schorst pagina Venezolaanse president maand lan...

Lijkt me geen +2, maar 0 of op zijn best een krappe +1, want inhoudelijk onjuist:

1) WHO Is geen privaat bedrijf (het is een VN-instelling, onder toezicht van de VN dus)
2) Er worden geen onderzoeken tegengewerkt. Een onderzoek waar iets anders uitkomt dan wat de poster uitkomt is niet automatisch een tegen gewerkt onderzoek
3) Laatste alinea neigt nogal naar een complottheorie.

Al met al kan ik hier echt geen +2 in zien.

Virussen? Scan ze hier!

• TheVivaldi
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 12:35
Memori in 'nieuws: 'Nieuwe Call of Duty speelt zich opnieuw in WO2 af''
Het is 100% offtopic, dus 0, maar -1 slaat natuurlijk nergens op want het is inhoudelijk een keurig bericht.

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:33
Wat is hier -1 en 0 aan, volgens mij toch redelijk onderbouwd: Dennism in 'reviews: Intel in een perfecte storm - Zes jaar Skylake en een fa... en Dennism in 'reviews: Intel in een perfecte storm - Zes jaar Skylake en een fa...

Terwijl juist deze niet onderbouwde post een +2 krijgt, DoubleYouPee in 'reviews: Intel in een perfecte storm - Zes jaar Skylake en e...

Ik krijg er een meningmod gevoel bij helaas.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG

Seal with it!

Topicstarter

select * from Fish;

• JohnnieWbl
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:20
Geen +2/+3 maar gewoon GR materiaal of beter in dit geval, het Plus-topic: fapkonijntje in 'reviews: De waterstofauto is een utopie'
Dito: ryderb in 'reviews: De waterstofauto is een utopie'

[Voor 26% gewijzigd door JohnnieWbl op 28-03-2021 10:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:33
Hoewel snel post ik deze toch even, 13x +3 in 7 minuten lijkt me echt veel te veel voor deze reactie. Meer dan +1 zie ik er echt niet in en zelfs dat is nog nipt imho Blubkens in 'nieuws: 'Offline game' Crash Bandicoot 4 heeft always online drm'

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Dennism schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:01:
Hoewel snel post ik deze toch even, 13x +3 in 7 minuten lijkt me echt veel te veel voor deze reactie. Meer dan +1 zie ik er echt niet in en zelfs dat is nog nipt imho Blubkens in 'nieuws: 'Offline game' Crash Bandicoot 4 heeft always online drm'
27x +3 inmiddels, naar die modmisbruikers mag wel een grondig onderzoek ingesteld worden ja :X

Ik vind zelfs een +1 nog wat aan de hoge kant (maar verdedigbaar), een 0 vind ik zelf wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:14
Sterker nog, aanzetten tot illegaal downloaden mag wat mij betreft een ban op gaan leveren. Wat een kutmentaliteit hier.

Hier nog één, gewoon met link erbij 8)7
secretqwerty10 in 'nieuws: 'Offline game' Crash Bandicoot 4 heeft op pc alway...

Helemaal niks in die thread is +2 waard. Gewoon 'mee eens' moderaties.

[Voor 3% gewijzigd door Wolfos op 28-03-2021 14:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVivaldi
Wolfos schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:10:
[...]

Sterker nog, aanzetten tot illegaal downloaden mag wat mij betreft een ban op gaan leveren. Wat een kutmentaliteit hier.

Hier nog één, gewoon met link erbij 8)7
secretqwerty10 in 'nieuws: 'Offline game' Crash Bandicoot 4 heeft op pc alway...

Helemaal niks in die thread is +2 waard. Gewoon 'mee eens' moderaties.
Nuja, alleen dat van "mijn versie van de Piratebay" vind ik wel een grijs gebied, vooral omdat het ook een beetje overkwam als een grapje. Maar links plaatsen naar illegale inhoud is absoluut not done en dat moet ook worden bestraft met op zijn minst een flinke waarschuwing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:40

Technomania

salvis titulis et honoribus

TheVivaldi schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:13:
[...]

Nuja, alleen dat van "mijn versie van de Piratebay" vind ik wel een grijs gebied, vooral omdat het ook een beetje overkwam als een grapje. Maar links plaatsen naar illegale inhoud is absoluut not done en dat moet ook worden bestraft met op zijn minst een flinke waarschuwing.
Post inmiddels in de prullenbak beland!

"Gelukkig is hij die het noodzakelijke niet ontbreekt en het overtollige niet verlangt"

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

ryderb in 'reviews: De waterstofauto is een utopie'

24x +3? WTF? Dit is echt geen +2 waard (waar hij nu staat), laat staan een +3....

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Largamelion in 'nieuws: 'Offline game' Crash Bandicoot 4 heeft op pc always o...

Kan deze naar ontopic? Ik zie er niet meer dan een mening in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ik ook niet, een +1 is een prima score. Daar staat-ie na mijn tikje ook op.

Virussen? Scan ze hier!

• TheVivaldi
Jazco2nd in 'nieuws: Microsoft voegt synchronisatiefunctie toe aan Linux-vers...
Het is zeker een mooie tip, maar +2 lijkt me te hoog gezien het niks met Microsoft Edge te maken heeft.

• dasiro
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-04 23:35
dasiro in 'reviews: Maximale prestaties uit je ssd - Samsungs Full Power Mode...

mod zelfs maar naar wat jullie denken dat dit waard is, maar imho is het geen flame, troll of belediging, maar eerder een +1 of in het slechtste geval een 0

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:07
computerjunky schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Net als die vorige 99 keer zeker. De bias is hier in bepaalde topics te groot en de handhaving blijkbaar te lax. Kansloos en nutteloos dus want er gebeurt niets concreets mee. En dat was mijn punt. Diegene die er echt wat mee wil heeft het binnen 30 seconden opgespoord maar dat die wil er niet is is al lang duidelijk.
Daarom zijn er over de jaren ook vele topics over het ongenoegen van het mod systeem geweest en zitten we hier ondertussen op deel XXX oftewel deel 30 van het Het kleine-mismoderatietopic topic.
Er moet gewoon veel harder opgetreden worden. Dat softe gedoe werkt blijkbaar niet.
Helemaal mee eens. Je ziet het al langere tijd als Tweakers probeert om politieke content te posten en tegenwoordig nu over Corona relateerde niet IT-waardige onderwerpen. Trump vs Biden verhaal ontstond er in het verleden een meningmod oorlog en nu met Corona zie ik de meest vreselijke posten voorbij komen. Maar mensen zijn ermee eens dus krijgt het allemaal een +1 of hoger.

Krijg bijna het gevoel dat het hogerop binnen tweakers.net het totaal niet meer interessant is dat mensen elkaar maar aanvallen, zolang bepaalde content maar verspreid wordt. Bedoel, waarom moet er semi positieve posted gemaakt worden over de corona paspoort en niet een serieuze diepgang wat hier de gevaren van zijn? Zolang dat laatste niet wordt gedaan voeren de mensen in de chat wel de oorlog wie er gelijk heeft en zullen de interessante discussies ook gaan afnemen. Gezien steeds meer mensen het zat zijn om gedownmod te worden door een meningmodder.

[Voor 6% gewijzigd door vali op 29-03-2021 13:10]

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 00:39

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• TheVivaldi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-04 15:52
Deze reactie is geen troll, flamebait of belediging naar een andere gebruiker.
-1 is dan ook niet op zijn plaats, lijkt me.

vrede in rust

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nas T
Niet alleen een mening, maar een essentiële toevoeging.
Veel autofabrikanten stoppen namelijk veel functies achter een touchscreen.
Het bedienen daarvan kost visuele aandacht en hand-oogcoördinatie. Dat is/lijkt me niet veilig en is niet prettig in de bediening. Deze ontwikkeling speelt al >5 jaar en wordt ook vaak bekritiseerd. Bij sommige merken/modellen zie je dat deze trend niet gevolgd wordt, althans niet voor zaken zoals volume- en temperatuurverstelling.

Je kan dat een mening vinden, maar feit blijft dat veel mensen dit niet als prettig ervaren. En dat maakt het een essentiële toevoeging in het schermenfetisjisme wat je als trend ziet in de autobranche.

vrede in rust

• TheVivaldi
Nas T schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Niet alleen een mening, maar een essentiële toevoeging.
Veel autofabrikanten stoppen namelijk veel functies achter een touchscreen.
Het bedienen daarvan kost visuele aandacht en hand-oogcoördinatie. Dat is/lijkt me niet veilig en is niet prettig in de bediening. Deze ontwikkeling speelt al >5 jaar en wordt ook vaak bekritiseerd. Bij sommige merken/modellen zie je dat deze trend niet gevolgd wordt, althans niet voor zaken zoals volume- en temperatuurverstelling.

Je kan dat een mening vinden, maar feit blijft dat veel mensen dit niet als prettig ervaren. En dat maakt het een essentiële toevoeging in het schermenfetisjisme wat je als trend ziet in de autobranche.
Ja, veel mensen vinden dat niet prettig, maar dat maakt het nog niet meteen een +2 of +3, zeker niet omdat dit een regelmatig terugkerend iets is. Als je een touchscreen niet prettig vindt, dan moet je gaan klagen bij de autofabrikanten - die lezen Tweakers niet.

Let er maar eens op: onder bijna elk auto-artikel op Tweakers staan zo'n reactie meteen op +2 of +3. Ik zie niet in hoe dat telkens weer een "essentiële toevoeging" is. Het is een mening; deel je klachten met de fabrikanten.

• Nas T
TheVivaldi schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:20:
[...]

Ja, veel mensen vinden dat niet prettig, maar dat maakt het nog niet meteen een +2 of +3, zeker niet omdat dit een regelmatig terugkerend iets is. Als je een touchscreen niet prettig vindt, dan moet je gaan klagen bij de autofabrikanten - die lezen Tweakers niet.

Let er maar eens op: onder bijna elk auto-artikel op Tweakers staan zo'n reactie meteen op +2 of +3. Ik zie niet in hoe dat telkens weer een "essentiële toevoeging" is. Het is een mening; deel je klachten met de fabrikanten.
Ik heb geen simpel antwoord over hoe ik mijn negatieve ervaringen kan laten leiden tot verandering in ontwerp bij een fabrikant. Simpelweg een fabrikant contacteren met het verhaal dit en dit bevalt me niet, gaat denk ik niet werken en ik denk dat je het daar mee eens bent.

Ik denk dat weinig mensen zich bewust zijn van dit fenomeen en ik vind het essentieel dat dit onder de aandacht komt. Als meer mensen zich ervan bewust zijn, is de kans groter dat mensen andere keuzes maken wat goed is voor de designtrends in algemene zin.
Dus dan denk ik wel dat deze informatie een essentiële toevoeging is: het vergroot het bewustzijn van een groep kopers, wat een grotere kans heeft van het veranderen van designfilosofie van autofabrikanten.

vrede in rust

• TheVivaldi
Nas T schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:33:
[...]

Ik heb geen simpel antwoord over hoe ik mijn negatieve ervaringen kan laten leiden tot verandering in ontwerp bij een fabrikant. Simpelweg een fabrikant contacteren met het verhaal dit en dit bevalt me niet, gaat denk ik niet werken en ik denk dat je het daar mee eens bent.

Ik denk dat weinig mensen zich bewust zijn van dit fenomeen en ik vind het essentieel dat dit onder de aandacht komt. Als meer mensen zich ervan bewust zijn, is de kans groter dat mensen andere keuzes maken wat goed is voor de designtrends in algemene zin.
Dus dan denk ik wel dat deze informatie een essentiële toevoeging is: het vergroot het bewustzijn van een groep kopers, wat een grotere kans heeft van het veranderen van designfilosofie van autofabrikanten.
Maar ik blijf erbij: onder ELK auto-artikel hier krijgt zo'n reactie een +2 of +3. Dat is toch niet elke keer nodig?

• Nas T
TheVivaldi schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:02:
[...]

Maar ik blijf erbij: onder ELK auto-artikel hier krijgt zo'n reactie een +2 of +3. Dat is toch niet elke keer nodig?
Blijkbaar denken anderen van wel. Je ziet dat we vanuit een andere optiek reacties interpreteren, dus de beoordelingscriteria zijn deels subjectief. Wat daarbij komt: de -1 score lijkt me lastig: de korte omschrijving is "ongewenst", wat je kan interpreteren als "die reactie komt niet overeen met mijn mening, dus ongewenst", wat meningmodden is. Maar de langere uitleg van -1 is dat het een troll, flamebait of belediging is, wat niet de intentie hoeft te zijn van de reactie. Dus ik kan me goed voorstellen dat dat ook spaak loopt.

Wat mij betreft zijn de langere omschrijvingen leidend, ook al biedt het (helaas) ruimte voor interpretatie. Ik weet niet of het mogelijk is om de definities van de beoordelingscriteria zo te definiëren, dat er geen ruimte is voor (subjectieve) interpretatie. Ik denk wel dat het systeem zoals het nu bestaat, ok is (niet slecht, niet perfect) en dat excessen wel gemodereerd kunnen en mogen worden (en dat lijkt ook wel te gebeuren).

vrede in rust

• TheVivaldi
Nas T schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:52:
[...]

Wat daarbij komt: de -1 score lijkt me lastig: de korte omschrijving is "ongewenst", wat je kan interpreteren als "die reactie komt niet overeen met mijn mening, dus ongewenst", wat meningmodden is. Maar de langere uitleg van -1 is dat het een troll, flamebait of belediging is, wat niet de intentie hoeft te zijn van de reactie. Dus ik kan me goed voorstellen dat dat ook spaak loopt.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik bedoel niet dat die reactie een -1 moet krijgen want dat is meningmodden. +1 i.p.v. +2 of +3 is prima.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

snefkens in 'nieuws: CD Projekt RED brengt patch 1.2 van ruim 30GB uit voor C...

Hoe is een mening informatief? En zelfs 15x spotlight? :?

• Santford
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:03

Santford

FP PowerMod
Het is niet dat een reactie met een mening per definitie niet informatief kan zijn. Een vereiste voor de +2 is dat een persoonlijke mening degelijk onderbouwd is. In de reactie wordt dit met voorbeelden gedaan.

Daarnaast is de informatie in de reactie niet bij velen aanwezig, het is een gebruikerservaring met een spel dat net een grote update heeft gekregen.
Daarom kan dit interessant zijn voor mede-Tweakers die twijfelen de grote update binnen te halen of het spel een tweede kans te geven.

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:31
Volgens mij gewoon een on-topic reactie? Geen 9x -1.

Naafkap in 'nieuws: Apple gaat onafhankelijke reparateurs wereldwijd voorzien...

En dit ook gewoon on-topic en geen +2 ‘mee eens’

saren in 'nieuws: Apple gaat onafhankelijke reparateurs wereldwijd voorzien v...

+3 lijkt me wat overdreven. Prima +2:

Deso-Lation in 'nieuws: Apple gaat onafhankelijke reparateurs wereldwijd voor...

[Voor 52% gewijzigd door Naafkap op 30-03-2021 10:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-04 14:49

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Vibravis in 'nieuws: Apple gaat onafhankelijke reparateurs wereldwijd voorzie...

Deze post voegt daadwerkelijk iets toe aan de discussie: Een ander perspectief. Echter wordt het als off topic en irrelevant gemodereerd, terwijl het een goed argument is.

Naar mijn idee een duidelijke mis-moderatie.

http://specs.tweak.to/13581

• tweaker2010
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-04 16:15

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S10

Krachttermen als "Wat een geleuter" kunnen ervoor zorgen dat je reactie een lage score krijgt.
Heeft nog wat zetjes nodig voor +1.
Dus een +3 is geen mismod.

• Naafkap
tweaker2010 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:20:
[...]

Krachttermen als "Wat een geleuter" kunnen ervoor zorgen dat je reactie een lage score krijgt.

[...]

Heeft nog wat zetjes nodig voor +1.

[...]

Dus een +3 is geen mismod.
Geleuter is een krachtterm, maar een reactie van iemand cynisch beoordelen door te stellen dat een ‘kinderhand snel gevuld is’ betekent geen puntenaftrek begrijp ik?

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
kodak in 'plan: Denk mee over de nieuwe frontpage' lijkt mij geen +3 maar +1

Djarune in 'plan: Denk mee over de nieuwe frontpage' is geen +2

[Voor 32% gewijzigd door Bor op 30-03-2021 12:22]

Frontpagemoderatie Forum

• Nas T
Naafkap schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Geleuter is een krachtterm, maar een reactie van iemand cynisch beoordelen door te stellen dat een ‘kinderhand snel gevuld is’ betekent geen puntenaftrek begrijp ik?
Als ik je reactie lees, dan val ik ook over de gebruikte term. Maar dat zou niet de reden zijn dat ik hem als nul zou vlaggen.
Wat wel een reden is, is de manier waarop je stelt dat het beter is. Je zegt niet direct dat Apple beleid beter is, maar dat je op meer plekken terecht kan voor je reparaties, wat inderdaad op zich goed is.
Maar daarbij komt ook dat die reparateurs worden gedwongen tot het alleen maar gebruiken van originele Apple onderdelen. En dat is het creëren van een monopoliepositie, plus dat Apple daarmee min of meer stelt dat niet originele producten niet goed zijn. Je stelt dat het beter is, maar in je overweging is een essentieel punt niet meegenomen.

Daardoor zou ik je reactie als niet relevant zien: door het missen van essentiële punten wringt je conclusie en dat lijkt me niet van toegevoegde waarde in de discussie.

vrede in rust

• IThom
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 21-04 16:06
Geen commentaar oid, maar ik had em een +2 gegeven, kan je uitleggen waarom het een +1 moet zijn?

Ik vind het een nuttige toevoeging aan de discussie aangezien de frontpage voor veel gebruikers (vooral) wordt gebruikt voor nieuws lezen. Een belangrijke vraag over de voorgestelde designs is dan of die recht doen aan hoe de frontpage gebruikt wordt.

• Kevinns
  • Laatst online: 21-04 09:31
ericq in 'plan: Denk mee over de nieuwe frontpage' is een mening over wat prio moet hebben in Tweakers ontwikkeling. Is off-topic voor het artikel wat mij betreft. Er zijn blijkbaar een hoop mensen die het ermee eens zijn maar gezien de waarde van de post lijkt het me meer 0 ipv +3.

Het lijkt tegenwoordig steeds vaker cool te zijn om Tweakers medewerkers en plannen compleet af te branden, al dan niet vanwege totaal losstaande onderwerpen. Ik heb liever een constructieve discussie en constructieve reacties, díé zijn wat mij betreft +2 of +3 waard.

Die mening heb ik zelf daaronder neergezet, inclusief mijn persoonlijke verbazing over het mod gedrag + on topic stuk over artikel. Dat werd niet gewaardeerd. Ik maak me er verder niet zo druk over maar gezien mijn eigen intentie vind ik het geen -1. Als het wel zo overkomt dan prima, maar ik heb eerder het idee dat het dezelde mensen zijn die de post hierboven als +3 bestempelen, die zich op hun teentjes getrapt voelen door een alternatieve mening. Kevinns in 'plan: Denk mee over de nieuwe frontpage'

[Voor 11% gewijzigd door Kevinns op 30-03-2021 16:09]

• Kevinns
  • Laatst online: 21-04 09:31
IThom schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:51:
[...]

Geen commentaar oid, maar ik had em een +2 gegeven, kan je uitleggen waarom het een +1 moet zijn?

Ik vind het een nuttige toevoeging aan de discussie aangezien de frontpage voor veel gebruikers (vooral) wordt gebruikt voor nieuws lezen. Een belangrijke vraag over de voorgestelde designs is dan of die recht doen aan hoe de frontpage gebruikt wordt.
Ben het er wel mee eens dat dit +1 is. Van een 'informatieve' reactie verwacht ik dat iemand meedenkt. Dit is alleen kritiek, wat prima is en on-topic maar ook een beetje makkelijk en dus niet meer dan dat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

ericq in 'plan: Denk mee over de nieuwe frontpage'

140x (!!!) +3? WTF? Een +1 is prima, maar alles hoger dan dat is moderatie-misbruik hoor. Dan ben je echt aan het meningmodden.

Virussen? Scan ze hier!

• 911GT2
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-04 22:33

911GT2

en blazen maar!

Waarom staat deze reactie nou op -1?

Het is een inhoudelijke reactie en ontopic. Het mod systeem wordt steeds meer misbruikt om opinies weg te modden. Dat kan volgens mij niet het idee er achter zijn.

• Catch22
  • Laatst online: 00:35
911GT2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:44:

Het is een inhoudelijke reactie en ontopic. Het mod systeem wordt steeds meer misbruikt om opinies weg te modden. Dat kan volgens mij niet het idee er achter zijn.
Dat is het niet en je hebt ook niet echt begrepen wat Right to Repair is

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Catch22 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:47:
[...]

Dat is het niet en je hebt ook niet echt begrepen wat Right to Repair is
Ik heb precies begrepen wat het is, ik ben er alleen tegen.

• Catch22
  • Laatst online: 00:35
911GT2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:49:
[...]

Ik heb precies begrepen wat het is, ik ben er alleen tegen.
Ik zie dat toch anders. Right To Repair is in mijn ogen de optie dat iemand anders dan enkel de fabrikant iets mag repareren. En dat verhaal van 'shady winkeltje met aliexpress onderdelen' maakt je punt ook niet sterker.

Ik heb je niet gemod en dat ga ik ook niet doen, maar ik snap wel dat mensen je downmodden

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
wildhagen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:34:
ericq in 'plan: Denk mee over de nieuwe frontpage'

140x (!!!) +3? WTF? Een +1 is prima, maar alles hoger dan dat is moderatie-misbruik hoor. Dan ben je echt aan het meningmodden.
Ik ben het er mee eens dat dit niet hoger dan +1 kan zijn bij een gewoon artikel, maar dit is .plan, dat mag iets ruimer. +3 is alleen zwaar overdreven.

Prima om bij een .plan over een ander ontwerp een suggestie te doen, maar dit is klagen, en ook nog over de huidige situatie om het niet over het nieuwe ontwerp te willen hebben. Reacties als doe eerst maar iets anders wat me beter bevalt lijken bedoeld om van het onderwerp af te leiden voor een eigen onderwerp. Zelfs voor .plan lijkt me dat niet heel redelijk commentaar en zeker geen +3.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Catch22 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:50:
[...]

Ik zie dat toch anders. Right To Repair is in mijn ogen de optie dat iemand anders dan enkel de fabrikant iets mag repareren. En dat verhaal van 'shady winkeltje met aliexpress onderdelen' maakt je punt ook niet sterker.

Ik heb je niet gemod en dat ga ik ook niet doen, maar ik snap wel dat mensen je downmodden
Het is wel de realiteit. Als je kijkt waar het gros van de reparatiewinkels op draait (niet alle) is dt gewoon een shady business. En vaak gewoon iemand die achterin de winkel ali schermpjes er in zit te proppen. Daar hebben de gerenommeerde winkels ook onder te lijden. Maar zoals vaak lijden de goede onder de slechte en is afschaffen dan beter.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Dit is niet de plek om inhoudelijk nieuws/reacties te gaan bespreken, hier gaat het over moderaties...

[Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 30-03-2021 16:55]

Virussen? Scan ze hier!

• Naafkap
911GT2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:44:

Het is inderdaad een inhoudelijke reactie en die hoort zeker niet op -1 te staan. Je verwoordt het misschien wat onhandig en ik heb vandaag geleerd dat je daar een strafpunt voor krijgt, dus dan zou ik uitkomen op een 0 en niet -1

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Naafkap schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:56:
[...]

Het is inderdaad een inhoudelijke reactie en die hoort zeker niet op -1 te staan. Je verwoordt het misschien wat onhandig en ik heb vandaag geleerd dat je daar een strafpunt voor krijgt, dus dan zou ik uitkomen op een 0 en niet -1
Daar kan ik mee leven. De verwoording kan beter. Maar goed, er zijn ergere dingen.

• APClll
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:51

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

slijkie in 'nieuws: YouTube test het verbergen van het aantal dislikes van ee...

+2 voor een populaire mening van slechts één regel tekst is wat aan de hoge kant...
(en dat handje vol +3's wat gegeven is slaat al helemaal nergens op.)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Player86
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 03-04 19:30
Hoi,

Even een vraag, zijn er nu serieus berichten van mijn verwijderd waarin ik een link naar een video verstuurde naar een andere gebruiker?
In dit artikel. nieuws: Facebook schorst pagina Venezolaanse president maand lang wegens desi...

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Player86 in 'nieuws: YouTube test het verbergen van het aantal dislikes van e...

Politieke rant-reeks, onderdeel van een op-de-man discussie. Wat mij betreft dat hele draadje een -1, het is persoonlijk, aanvallend, en off-topic.

Dat nieuwsartikel heeft sowieso een hele reeks: "dit zal wel sjw"-stijl reacties waar wat aandacht aan mag worden besteed...

• ZeroPatient
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19:36
Ik word door een aantal tweakers steenvast op -1 gezet bij elk onderwerp dat over cryptocurrency gaat.

Terwijl mijn reactie ontopic zijn en ik al jaren gelijkaardig reacties maak.

Ik kan heel positief zijn over bepaald aspecten van crypto maar ook heel kritisch. Bij positieve reacties krijg ik geen -1 van die groep. Ben ik kritisch krijg ik wel een -1 van dezelfde groep.

Dat is mening moden.

ZeroPatient in 'nieuws: PayPal gaat toestaan dat gebruikers in de VS met cryp...

ZeroPatient in 'nieuws: PayPal gaat toestaan dat gebruikers in de VS met cryp...

• Player86
Umbrah schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:01:
Player86 in 'nieuws: YouTube test het verbergen van het aantal dislikes van e...

Politieke rant-reeks, onderdeel van een op-de-man discussie. Wat mij betreft dat hele draadje een -1, het is persoonlijk, aanvallend, en off-topic.

Dat nieuwsartikel heeft sowieso een hele reeks: "dit zal wel sjw"-stijl reacties waar wat aandacht aan mag worden besteed...
Het is off-topic maar volgens mij val ik niemand aan en is degene die op mij reageert juist erg agressief.
Ik vertel enkel hoe het zit in grote lijnen.

Dat je mij verwijd agressief te zijn, heb je het draadje niet echt gelezen....

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Gwaihir
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:28
slaay in 'nieuws: KPN stopt hostingdiensten Xs4all per 1 oktober'

+3 voor een reclame (spam?) post. Daar heb ik toch wat moeite mee.

Dit lijkt gewoon een andere partij die er - zonder enige samenwerking - handig op in springt. (En nog 'bijzonder' ook: de gratis verhuisservice levert een meerprijs op van minimaal 179,40..)

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dit topic:
nieuws: KPN stopt hostingdiensten Xs4all per 1 oktober

is natuurlijk weer voer voor mismodding. :+
-Want ik lees vele reacties die gaan over KPN/Xs4all als zijnde een ISP die een internetverbinding bij iemand thuis levert.
versus
-Het betreffende nieuwsartikel wat HOSTING betreft.

M.a.w. twee totaal verschillende zaken.
Is dan eigenlijk alles wat NIET over het nieuwsitem gaat, meteen offtopic? :?

Mooie Plaatjes   

• Wolfos
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:14

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
ehtweak schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:52:
Dit topic:
nieuws: KPN stopt hostingdiensten Xs4all per 1 oktober

is natuurlijk weer voer voor mismodding. :+
-Want ik lees vele reacties die gaan over KPN/Xs4all als zijnde een ISP die een internetverbinding bij iemand thuis levert.
versus
-Het betreffende nieuwsartikel wat HOSTING betreft.

M.a.w. twee totaal verschillende zaken.
Is dan eigenlijk alles wat NIET over het nieuwsitem gaat, meteen offtopic? :?
Er wordt ook in het artikel een beetje een samenvatting gegeven wat er in totaal gebeurt, dus ook over de dienst als ISP. In dat opzicht is het logisch dat er ook daarop gereageerd wordt en hoeft het niet op off-topic.

select * from Fish;

• TheVivaldi

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik vraag me af wat hier +2 aan is. De prijzen zijn niet 3x over de kop, het grootste deel nog niet eens 2x. Ook blijkt nergens uit dat het 3x over de kop gaan, standaard is. Dit soort reacties die meer een mening zijn en ook niet gebaseerd lijken op de inhoud lijken meer op reageren om het klagen, in plaats van echt op het nieuws en feiten te willen discussieren. Dat lijkt me zelfs niet eens ontopic, eerder ongewenst.

Freekers in 'nieuws: YourHosting verhoogt prijzen voor webhosting, diensten e...

• Player86
Player86 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:57:
Hoi,

Even een vraag, zijn er nu serieus berichten van mijn verwijderd waarin ik een link naar een video verstuurde naar een andere gebruiker?
In dit artikel. nieuws: Facebook schorst pagina Venezolaanse president maand lang wegens desi...
@Zeehond

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Player86 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:57:
Hoi,

Nee, daar staan geen reacties van jou op -2.

select * from Fish;

• Sheean
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:49
ZeroPatient schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 02:16:
Ik word door een aantal tweakers steenvast op -1 gezet bij elk onderwerp dat over cryptocurrency gaat.

Terwijl mijn reactie ontopic zijn en ik al jaren gelijkaardig reacties maak.

Ik kan heel positief zijn over bepaald aspecten van crypto maar ook heel kritisch. Bij positieve reacties krijg ik geen -1 van die groep. Ben ik kritisch krijg ik wel een -1 van dezelfde groep.

Dat is mening moden.

Ook zeer frappant hier geef ik gewoon een feitelijk antwoord op een post. Die post: ongemoeid. Mijn post: -1.

"Television has done much for psychiatry by spreading information about it, as well as contributing to the need for it." -- Alfred Hitchcock

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• vikterr
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22:12
nieuws: Jaaromzet van Huawei daalde in Europa en VS met 12,2 en 24,5 procent

Graag even kijken naar een heleboel onterechte -1 mods. 1 post met zelfs alleen maar -1s, terwijl dit totaal geen troll of flamebait is.

Is dit een gecoordineerde actie

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

vikterr schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:39:
nieuws: Jaaromzet van Huawei daalde in Europa en VS met 12,2 en 24,5 procent

Graag even kijken naar een heleboel onterechte -1 mods. 1 post met zelfs alleen maar -1s, terwijl dit totaal geen troll of flamebait is.

Is dit een gecoordineerde actie
Heb je wat voorbeelden? Gaat het om een thread? Dit is imo iets te algemeen.

• Herman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:19
Troll-account:
- gallery: Player86

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sorry, maar waarom vind je dit? Kom op zijn minst met een onderbouwing bij een dergelijk statement.

• Herman
Ik wijs de PowerMods op een user die wellicht wat aandacht verdient. Het is aan hen of ze daar iets mee doen. Daar ga ik verder niet over in discussie.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Harry Nak
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 04:22

• vikterr
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22:12
CH4OS schreef op donderdag 1 april 2021 @ 00:52:
[...]
Heb je wat voorbeelden? Gaat het om een thread? Dit is imo iets te algemeen.
Met Huawei als bedrijf heb ik geen medelijden, of die sancties nou terecht zijn of onterecht. Ik snap die sentimenten sowieso niet als het gaat om dit soort miljardenbedrijven. Eventueel staat er wel weer een Huawei 2.0 op. Oppo lijkt al aardig op weg. Wat ik wél jammer vind is dat het buitenspel zetten van Huawei indirect een negatief effect heeft voor de consument doordat er nu op korte termijn minder concurrentie is. Kijk naar Samsung die zijn toptoestellen in Europa uitbrengt met een minder presterende soc maar voor dezelfde prijs. Dat kunnen ze zich nu permitteren en dat is jammer.

Van th_mas

9 KEER -1, voor de rest geen rates. Daar klopt iets niet

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Herman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 04:31:
Ik wijs de PowerMods op een user die wellicht wat aandacht verdient. Het is aan hen of ze daar iets mee doen. Daar ga ik verder niet over in discussie.
Dan nog kan ik mij voorstellen dat 'troll account' en een linkdump wat weinig is. ;)

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
GoT.Typhoon in 'nieuws: Computex gaat in juni niet door als fysiek evenement'

Beetje raar dat deze volop -1 krijgt (en de reactie iets verder van dezelfde gebruiker ook) alleen omdat hij ander nieuws leest, zeker omdat het een onderwerp is waarover zelfs de experts nog weinig zekerheid hebben

• Herman
CH4OS schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:39:
[...]
Dan nog kan ik mij voorstellen dat 'troll account' en een linkdump wat weinig is. ;)
Mooi!

• kodak

kodak

FP ProMod
Mijn reactie naar 0 modereren lijkt puur meningmodden te zijn door Tweakers die geen zin of weet hebben om gepast te modereren. Ik reageer inhoudelijk op de stelling dat er wel degelijk een andere manier van informeren is. Dat die manier van informeren niet bevalt of dat iemand dat niet handig lijkt is prima, maar dat is geen reden om het naar 0 te zetten.

kodak in 'nieuws: Troy Hunt neemt domeinnaam van Coinhive over en toont waars...

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:45
2x -1 van de fans sdk1985 in 'reviews: Intel Core i5 11600K, Core i7 11700K en Core i9 11900K '...

[Voor 82% gewijzigd door sdk1985 op 01-04-2021 19:25]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Nas T
Waarom zou deze reactie een -1 moeten krijgen?

vrede in rust

• Nas T
kodak schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:24:
... Dat die manier van informeren niet bevalt of dat iemand dat niet handig lijkt is prima, maar dat is geen reden om het naar 0 te zetten.
...
Misschien wel: eigenlijk wil je dat de beoordelingen puur objectief zijn, maar dit zou een streven zijn, geen eis (want dat is niet realistisch).
Om niet te lang uit te weiden, gaat het om waar mensen van overtuigd zijn en of jouw stelling dan binnen die overtuiging dan nog relevant is of iets toevoegt in de discussie. Even ongeacht of de stelling of overtuiging dichterbij de waarheid ligt (is denk ik te complex om in mijn reactie op in te gaan), mensen kunnen verschillende overtuigingen hebben en daardoor een bepaalde stelling als niet relevant zien.

Dat wil je liever niet, maar volgens mij laat de huidige wijze van beoordeling wel ruimte hiervoor.

vrede in rust

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Patrick4 in 'nieuws: Nvidia test gpu-passthrough voor Windows-vm's met consum...

Geen +3. Dit kan geen onmisbare info aan het artikel zijn.

[Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 02-04-2021 01:16]

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1 ... 39 ... 42 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True