Mag hopen dat tijd + (aantal) moderaties niet nieuw zijn om een reactie hier te komen melden. Hoe wil je anders bepalen of een reactie op basis van de inhoud een foute score heeft?

Dat is het hele probleem dat alles rondom gaming waar het woord Sony of Microsoft in voor komt dat je direct een meningmod naar je hoofd krijgt als je bijvoorbeeld iets positiefs zegt over Sony. Vooral op tweakers op de frontpage zitten veel meer mensen die pro Microsoft zijn en als je maar iets negatiefs zegt over Microsoft of iets positief over Sony krijg je bijna altijd direct een -1. Dat jij hier minder last van hebt dan kan, dat heeft er wat je ook zegt waarschijnlijk mee te maken dat je geen console gamer bent.
Daar ga ik wel vanuit. Ik lees af en toe de berichten van Sony en Microsoft wel hoor (ik wil toch wel een beetje bijblijven...), maar zoals gezegd, het is een van de 'populaire' onderwerpen waar modereren gewoon foutgevoeliger is dan een nieuwtje dat de CEO van Lutjebroek BV een booboo heeft gemaakt. Als je weet dat jouw reactie vanuit 'de concurrent' is (hetzij een bericht over Sony onder een Microsoft artikel en vice versa) dan weet je dat het fout kan gaan, dan is het risico ook gewoon veel groter dat een reactie aangezien wordt voor troll of flame, gemodereerd door fanboys, etc.
Ik denk niet dat het er mee te maken heeft dat ik er zwart wit in sta.
Zoals ik @
Kheos begrijp, ben ik 'de zoveelste' (geen idee de hoeveelste in totaal) die zegt tegen jou dat je het systeem wat tijd moet gunnen. Blijkbaar meld je dus wel vaker een melding dus akelig snel. Dat geeft ook een bepaald beeld af naar anderen hier in het topic, zoals naar mij.
Maar het is gewoon een feit dat Sony als evil wordt gezien en je kan daar weinig tegenin brengen. Het is gewoon consequent dat als je pro Sony bent een 0 of -1 krijgt.
Tja, met de Xbox Series lijkt Microsoft ook vooralsnog de betere papieren te hebben dan de PS5, dus dat men nu vooral naar Microsoft trekt, is dan zo raar niet. Andersom gebeurde trouwens ook, met de X360 en PS4.

Toch kan ik het best begrijpen, je zit met hand en tand de console van de concurrent te verdedigen bij een nieuwsbericht over de Xbox, verwacht je dan om opgehemeld te worden, terwijl je in het hol van de leeuw of "vijand" staat?

En nogmaals, zoals ik al reeds 2x eerder heb aangegeven; Sony/Microsoft console berichten zijn altijd glad ijs. Ik zie in het licht van het bericht niet hoe jouw bericht ontopic is. Ja, het is een mening, dat is die van degene waar jij op reageert ook, maar hij geeft aan waarom hij X boven Y verkiest. Jij verdedigd Y vervolgens alleen maar.
En ook jouw reactie op deze is imo terecht offtopic, ook weer uitsluitend een verdedigende reactie tav Sony. Prima dat je fan bent van de PS5 (zo komen jouw berichtjes nu op mij over), maar dan zoek je het imo ook gewoon op onder een Microsoft artikel. Je bevind je dus al op glad ijs en gaat vervolgens de keuzes van de concurrentie verdedigen onder een bericht dat gaat over een concurrerend product van de concurrentie... Voel je de contradictie?

Zet je een zelfde reactie onder een Playstation artikel, is het gewoon een ontopic bericht.
En zo gaat het eigenlijk bij elke discussie tussen Sony en Microsoft.
Risico, glad ijs.

Dit soort reacties krijgen een +2:
fapkonijntje in 'nieuws: Xbox Series X-testgroep kan games spelen met Dolby V...
Met de volgende tekst:
Ik vind Sony een vies spelletje spelen met Tempest (en de rest van de PS5). Ze gooien zoveel marketingonzin naar buiten en leggen zaken zo scheef uit dat ze fans zoals jij en vele anderen de gekste onrealistische ideeën aanpraten en de meest onmogelijke verwachtingen weten te wekken. Ik vind dat niet zo leuk van Sony.
Het niveau van fanboys die modereert is enorm hoog. Vandaar dat ik ook zeg dat het niet uitmaakt of ik lang wacht of niet. Vandaar dat het dus niet leuk meer is om op dit soort onderwerpen te reageren als je telkens gedownmod wordt.
Het is toch ook een raar spelletje dat Sony speelt? Men gebruikt inferieure technieken, maar verkoopt het wel alsof ze vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld Atmos, wat een totaal andere techniek is en kwalitatief gewoon veel beter is. Dat het vervolgens via de streamingdiensten niet werkt, want 'de console richt zich op gaming', dan sla je natuurlijk ook een plank mis. Sony heeft de klantwens gewoon duidelijk niet goed in kaart gebracht. Had Sony wel een duidelijk beeld wat de (high-end) consolegamer wilt, was de PS5 van begin af aan al een heel andere console geweest. Daarmee hadden deze reacties ook anders geweest of misschien zelfs niet aanwezig. En nogmaals, zoals ik jouw reacties interpreteer (en anderen dus ook) ben jij fan van de PS5, dat is prima, maar kijk dan niet raar op voor andere reacties vanuit het hol van de leeuw.