Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste
Acties:

• Player86
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 03-04 19:30
JohnnieWbl schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:54:
[...]

Het zou helpen als je niet in het luchtledige blijft schieten, mocht je hulp willen om een post op een juiste score te krijgen zou ik zeggen.. meldt het.

Edit: Mocht het gaan om deze (linkje plaatsen is echt niet moeilijk): Player86 in 'nieuws: 'China verbiedt overheidspersoneel in Tesla's te rijden ...
dan ben ik bang dat elke -1 wel terecht is (een land zonder onderbouwing als "achterlijk" kwalificeren is onwenselijk). Heeft inmiddels al 16x -1 trouwens, dus geen noodzaak om er iets persoonlijks van te maken.
Helaas je hebt het mis. Scores interesseren me helemaal niets dus om welke reactie het gaat is dus niet relevant.
Dat mensen niet de feiten volgen en dan een -1 geven prima, maar dat moderators ermee gaan bemoeien en berichten direct al een -6 geven slaat natuurlijk nergens op.

De overheid van China en hun denkwijze is inderdaad achterlijk, als je vindt van niet weet je ook zeer weinig van China af.

• Technomania
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:40

Technomania

salvis titulis et honoribus

Player86 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:33:
Moderators zijn jullie lekker minnetjes aan het uitdelen? Wees een vent en zeg het gebruikers gewoon ipv stiekem minnetje uitdelen. Laag hoor...
Ik heb even jouw reacties doorgenomen en de meeste daarvan gemind. Gewoon omdat ze niet meer waard zijn.

Wees een vent en lees je eigen reacties eens terug misschien dat je dan tot een andere gedachte komt.

@Dirk Excuus als mijn reactie als persoonlijke aanval of ongewenst wordt gezien. Ik kan mezelf niet rapporteren.

[Voor 12% gewijzigd door Technomania op 21-03-2021 16:48]

"Gelukkig is hij die het noodzakelijke niet ontbreekt en het overtollige niet verlangt"

• Player86
Technomania schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:46:
[...]

Ik heb even jouw reacties doorgenomen en de meeste daarvan gemind. Gewoon omdat ze niet meer waard zijn.

Wees een vent en lees je eigen reacties eens terug misschien dat je dan tot een andere gedachte komt.
Prima, als jij je eigen daar goed bij voelt moet je dat vooral doen en ook blijven doen niemand die je tegenhoudt.

Maar ik had het over moderators en de -6 moderaties en niet over simpele gebruikers... ;)

• JohnnieWbl
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:20
Player86 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:46:
Helaas je hebt het mis. Scores interesseren me helemaal niets dus om welke reactie het gaat is dus niet relevant.
Dat mensen niet de feiten volgen en dan een -1 geven prima, maar dat moderators ermee gaan bemoeien en berichten direct al een -6 geven slaat natuurlijk nergens op.

De overheid van China en hun denkwijze is inderdaad achterlijk, als je vindt van niet weet je ook zeer weinig van China af.
Tsja, door de gemodereerde post en de moderator(en) los van elkaar te zien gaat het al mis bij je opvatting over het systeem. Een mismoderatie van een gebruiker, promod, powermod, supermod, etc. is een mismoderatie, enkel het effect ervan is anders, niet de moderatie op zich.

Aangezien het je niet om een mismoderatie te doen is maar puur om wat gal te spugen richting "-6 moderators" vanwege een aanname die niet eens tot mismoderatie leidt is verdere moeite van onze kant volgens mij onnodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:26
Player86 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:33:
Moderators zijn jullie lekker minnetjes aan het uitdelen? Wees een vent en zeg het gebruikers gewoon ipv stiekem minnetje uitdelen. Laag hoor...
Ik denk dat je deze post bedoeld misschien? Player86 in 'nieuws: 'China verbiedt overheidspersoneel in Tesla's te rijden ...

Is ook niet zo heel lief om China generalisered een "achterlijk land" te noemen. Ik begrijp de moderaties dus wel eigenlijk.

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:39
Player86 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:49:
[...]

Prima, als jij je eigen daar goed bij voelt moet je dat vooral doen en ook blijven doen niemand die je tegenhoudt.

Maar ik had het over moderators en de -6 moderaties en niet over simpele gebruikers... ;)
Hoe zie jij het verschil?
Die post van jou staat nu 26 *-1. Welke daarvan zijn tweakers, welke mods...?

Compleet terecht trouwens, die minnen.

[Voor 4% gewijzigd door Kheos op 21-03-2021 17:57]

• Player86
Tsja, door de gemodereerde post en de moderator(en) los van elkaar te zien gaat het al mis bij je opvatting over het systeem. Een mismoderatie van een gebruiker, promod, powermod, supermod, etc. is een mismoderatie, enkel het effect ervan is anders, niet de moderatie op zich.
Door feiten direct op -6 te zetten..... zie het probleem, ook moderators van een website hebben belangen...
Aangezien het je niet om een mismoderatie te doen is maar puur om wat gal te spugen richting "-6 moderators" vanwege een aanname die niet eens tot mismoderatie leidt is verdere moeite van onze kant volgens mij onnodig.
Moderators horen zich niet te bemoeien met het moderatie systeem door zelf te gaan modereren waarschijnlijk vanwege belangen. Overigens ''van ONZE kant''? Jij bent niets van Tweakers jij bent gewoon een gebruiker niets meer niets minder.

We gaan hier niet uitkomen en nogmaals het ging over de moderators dus ik ga geen discussie met een simpele gebruiker voeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Player86 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:25:
[...]

Door feiten direct op -6 te zetten..... zie het probleem, ook moderators van een website hebben belangen...

[...]

Moderators horen zich niet te bemoeien met het moderatie systeem door zelf te gaan modereren waarschijnlijk vanwege belangen. Overigens ''van ONZE kant''? Jij bent niets van Tweakers jij bent gewoon een gebruiker niets meer niets minder.

We gaan hier niet uitkomen en nogmaals het ging over de moderators dus ik ga geen discussie met een simpele gebruiker voeren.
Als jij die zogenaamde feiten wat genuanceerder had gepost was er was deze discussie niet nodig geweest. Dát is juist het probleem.

"Gelukkig is hij die het noodzakelijke niet ontbreekt en het overtollige niet verlangt"

• JohnnieWbl

Tegen beter weten in toch een poging om in ieder geval iets te laten landen: met "ons" bedoel ik de tweakers die in dit topic mismoderaties te corrigeren, je weet wel, het topic waar je in post. ;) Dat kunnen zowel simpele gebruikers als ik zijn als zwaarder wegende mods.

Veel succes verder met je misplaatste verontwaardiging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Technomania

Technomania

JohnnieWbl schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:34:
[...]

Tegen beter weten in toch een poging om in ieder geval iets te laten landen: met "ons" bedoel ik de tweakers die in dit topic mismoderaties te corrigeren, je weet wel, het topic waar je in post. ;) Dat kunnen zowel simpele gebruikers als ik zijn als zwaarder wegende mods.

Veel succes verder met je misplaatste verontwaardiging.
Gewoon negeren. Zoals hij zelf al zegt "hier gaan we niet uitkomen" (y)

• M14
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-04 11:44

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• Kheos
[...]

[...]

Maar hoe weet je dat dit 1 mod was met -6 ipv 3 users met *2 power? Of 6 users?

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:23
Okay waarom krijg ik een -1 als ik gewoon on topic reageer?

snefkens in 'nieuws: Xbox Series X-testgroep kan games spelen met Dolby Vision'

Het is weer het Microsoft feestje op tweakers hoor. Ik zeg iets over Sony en ik krijg direct een -1. Kan 1 van de mods hier naar kijken?

Do Not Underestimate The Power of PlayStation

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlphaRomeo
@snefkens er zaten nog maar een paar moderaties op. Nu sta je goed.

• snefkens
AlphaRomeo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:16:
@snefkens er zaten nog maar een paar moderaties op. Nu sta je goed.
Ik sta nu op 0, volgens mij reageer ik gewoon on topic.

• AlphaRomeo
snefkens schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:17:
[...]
Ik sta nu op 0, volgens mij reageer ik gewoon on topic.
Dan zijn er weer moderaties na mij geweest. Het blijft wel een hardnekkig probleem.

• snefkens
AlphaRomeo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:40:
[...]

Dan zijn er weer moderaties na mij geweest. Het blijft wel een hardnekkig probleem.
Klopt, als je positief reageert richting Microsoft of negatief richting Sony ben je gegarandeerd van een +2 op tweakers:

LOTG in 'nieuws: Xbox Series X-testgroep kan games spelen met Dolby Vision'

Sjaak2k in 'nieuws: Xbox Series X-testgroep kan games spelen met Dolby Vision'

sohus in 'nieuws: Xbox Series X-testgroep kan games spelen met Dolby Vision'

Er zitten op tweakers meer mensen die fan zijn van Microsoft dan Sony...

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

84hannes in 'geek: Lego brengt schaalmodel van spaceshuttle en Hubble-telesco...

Ik denk dat een +3 voor de reactie lichtelijk overdreven is. Niet meer dan een opsomming van vergelijkbare modellen wil ik het niet noemen. Ik zou een +2 daarom eigenlijk voldoende vinden, de reactie steekt wat mij betreft niet met kop en schouders boven het koren uit.

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Na 15 minuten hier al melden dat de score negatief is, anders dan dat je verwacht, is gewoon te snel. Gun het systeem ook de tijd, zoals ik in het andere (meningmod) topic ook al aangegeven heb.
Hier idem, de reactie is net 20 minuten oud...
En ook hier weer, met nog geen 20 minuten trek je al aan de bel. Dat is echt veel te snel, geef het systeem de tijd. Je lijkt met dit soort berichten echt huiverig te zijn voor een slechte score. Deze reactie heeft dan ook nog 'maar' 3x -1 gehad en je meent het al te moeten melden, want naar jouw mening is de reactie ontopic...
Het is weer het Microsoft feestje op tweakers hoor. Ik zeg iets over Sony en ik krijg direct een -1. Kan 1 van de mods hier naar kijken?
Sorry, maar je trekt nu gewoon (te) snel aan de bel, geef het systeem ook wat tijd, vooraleer je gaat vragen of iemand er naar kan kijken. Ook weet je op voorhand natuurlijk al dat reageren over hoe Sony iets heeft, bij een Microsoft console artikel natuurlijk risicovol is. Kijk dan dus inderdaad niet raar op dat in het begin de reactie de onjuiste score krijgt.

[Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2021 18:02]

• snefkens
CH4OS schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:57:
[...]
Na 15 minuten hier al melden dat de score negatief is, anders dan dat je verwacht, is gewoon te snel. Gun het systeem ook de tijd, zoals ik in het andere (meningmod) topic ook al aangegeven heb.

[...]
Hier idem, de reactie is net 20 minuten oud...

[...]
En ook hier weer, met nog geen 20 minuten trek je al aan de bel. Dat is echt veel te snel, geef het systeem de tijd. Je lijkt met dit soort berichten echt huiverig te zijn voor een slechte score. Deze reactie heeft dan ook nog 'maar' 3x -1 gehad...

[...]
Sorry, maar je trekt nu gewoon (te) snel aan de bel, geef het systeem ook wat tijd, vooraleer je gaat vragen of iemand er naar kan kijken. Overigens, zie daarvoor ook de topicwarning; het is aan de crew om actie te ondernemen of niet, ook om te kijken of er echt wat mis is.
Het grote probleem is dat merendeel van de reacties die op -1 komen te staan niet meer gezien worden door anderen (je moet hem namelijk open klappen). Vervolgens staan deze reacties dus gewoon 24 uur op -1 voordat ik het volgens jou mag melden. Het probleem is dat het systeem niet werkt zoals je aangeeft. Omdat mensen het niet open klappen. Wellicht is het beter om de oorzaak op te lossen dan het gevolg. Waarom geven mensen een post een -1. En vooral in discussie over Sony en Microsoft wordt er enorm veel met -1 en +2 gegooid.

• Kheos
snefkens schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:05:
[...]

Het grote probleem is dat merendeel van de reacties die op -1 komen te staan niet meer gezien worden door anderen (je moet hem namelijk open klappen). Vervolgens staan deze reacties dus gewoon 24 uur op -1 voordat ik het volgens jou mag melden. Het probleem is dat het systeem niet werkt zoals je aangeeft. Omdat mensen het niet open klappen. Wellicht is het beter om de oorzaak op te lossen dan het gevolg. Waarom geven mensen een post een -1. En vooral in discussie over Sony en Microsoft wordt er enorm veel met -1 en +2 gegooid.
je bent compleet onbekend met tijdseenheden tussen 20 minuten en 24 uur?
how about... een paar uur?
wacht eerst eens minsens 2 uur af, voor je hier weer verkrampt enkele van jouw posts neerzet.
zoals @CH4OS zegt (en al vele, vele andere tweakers jou daarop gewezen hebben): geef het systeem de tijd om te werken
het systeem werkt wel degelijk en ja, mensen klappen wel degelijk -1 posts open en ja, mensen geven wel degelijk andere scores op een -1 post (indien terecht) ook als die dichtgeklapt is.

[Voor 4% gewijzigd door Kheos op 22-03-2021 18:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

snefkens schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:05:
Het grote probleem is dat merendeel van de reacties die op -1 komen te staan niet meer gezien worden door anderen (je moet hem namelijk open klappen).
De meeste mensen die hier komen en wel modereren zoals het moet, hebben het volgens mij dusdanig staan dat ze het zien en lezen altijd de thread (klikken dus anders de reactie open!). Ik vind deze angst echt ongegrond wat dat betreft, ook is het standaard niveau dat je wel ziet aan te passen, al weet niet iedereen dat.
Vervolgens staan deze reacties dus gewoon 24 uur op -1 voordat ik het volgens jou mag melden.
Nu staan de reacties er krap nog geeneens 20 minuten. Je vaart dus op iets wat mogelijk gebeurd, op iets wat geeneens groot effect heeft. Laat het varen, geef het systeem ten eerste meer tijd.
Het probleem is dat het systeem niet werkt zoals je aangeeft.
Dat jij vindt dat het niet werkt dat is prima, maar zelfs in de topic warning wordt ook om geduld gevraagd, waarom zou je dat dan negeren?
Omdat mensen het niet open klappen.
Dat is hun keuze, maar imo geen reden om hier al na 20 minuten te komen klagen dat de reactie -1 heeft gescoord (en zoals gezegd, op 1 reactie zelfs maar 3x een -1, dus wat is bij die reactie precies het probleem?)
Wellicht is het beter om de oorzaak op te lossen dan het gevolg. Waarom geven met een post een -1. En vooral in discussie over Sony en Microsoft wordt er enorm veel met -1 en +2 gegooid.
Ook daar is genoeg discussie over (geweest), een oplossing is niet 1 2 3 geregeld, maar geeft ook geen 'recht' om dan maar snel te zijn met melden. We zijn hier niet om jouw reacties van de juiste score te voorzien; sterker nog, ook dat is niet de bedoeling.

Dat mensen een verkeerde score er aan hangen hou je, maar om een reactie binnen 20 minuten al te melden, terwijl er slechts 3x een -1 op zit (zoals jouw laatste voorbeeld), is echt overdreven snel. Ik kan mij ook voorstellen dat anderen alhier minder geneigd zijn om naar jouw reacties te kijken, als je met een dusdanige snelheid reacties blijft melden alhier. Het geeft mij in elk geval het gevoel dat je bang bent karmapunten te verliezen of anderszins mis te lopen.

[Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2021 18:18]

• snefkens
CH4OS schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:09:
[...]
De meeste mensen die hier komen en wel modereren zoals het moet, hebben het volgens mij dusdanig staan dat ze het zien en lezen altijd de thread (klikken dus anders de reactie open!). Ik vind deze angst echt ongegrond wat dat betreft, ook is het standaard niveau dat je wel ziet aan te passen, al weet niet iedereen dat.
[...]
Nu staan de reacties er krap nog geeneens 20 minuten. Je vaart dus op iets wat mogelijk gebeurd, op iets wat geeneens groot effect heeft. Laat het varen, geef het systeem ten eerste meer tijd.
[...]
Dat jij vindt dat het niet werkt dat is prima, maar zelfs in de topic warning wordt ook om geduld gevraagd, waarom zou je dat dan negeren?
[...]
Dat is hun keuze, maar imo geen reden om hier al na 20 minuten te komen klagen dat de reactie -1 heeft gescoord (en zoals gezegd, op 1 reactie zelfs maar 3x een -1, dus wat is bij die reactie precies het probleem?)
[...]
Ook daar is genoeg discussie over (geweest), een oplossing is niet 1 2 3 geregeld, maar geeft ook geen 'recht' om dan maar snel te zijn met melden. We zijn hier niet om jouw reacties van de juiste score te voorzien; sterker nog, ook dat is niet de bedoeling.

Dat mensen een verkeerde score er aan hangen hou je, maar om een reactie binnen 20 minuten al te melden, terwijl er slechts 3x een -1 op zit (zoals jouw laatste voorbeeld), is echt overdreven snel. Ik kan mij ook voorstellen dat anderen alhier minder geneigd zijn om naar jouw reacties te kijken, als je met een dusdanige snelheid reacties blijft melden alhier.
Het is mijn ervaring dat het niet werkt. In het begin vaak zat de moderaties 24 uur laten staan. Maar als er eenmaal een -1 gegeven wordt is de kans dat dit naar een 0 of +1 gaat minimaal.

Maar goed, ik ga gewoon niet meer reageren op posts op de frontpage. Elke keer als ik reageer krijg ik bijna altijd direct een -1. Daar ben ik een beetje klaar mee. Dus dan stop ik wel met reageren.

[Voor 5% gewijzigd door snefkens op 22-03-2021 18:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

snefkens schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:19:
Het is mijn ervaring dat het niet werkt. In het begin vaak zat de moderaties 24 uur laten staan. Maar als er eenmaal een -1 gegeven wordt is de kans dat dit naar een 0 of +1 gaat minimaal.
Binnen twintig minuten al melden is gewoonweg te snel. Kom dan na een uur of zo nog eens terug, dan had je een punt gehad, nu gewoon echt niet, sorry. Het is niet zo zwart-wit dat je dan minimaal 24 uur moet wachten of zo, maar binnen 20 minuten na plaatsen hier al melden dat een reactie van je 3x -1 gekregen heeft, is in elk geval het andere uiterste en dus (ook) niet goed. ;)
Maar goed, ik ga gewoon niet meer reageren op posts op de frontpage. Elke keer als ik reageer krijg ik bijna altijd direct een -1. Daar ben ik een beetje klaar mee. Dus dan stop ik wel met reageren.
Zoals gezegd, ik denk dat het al enorm zou schelen als je gewoon het systeem wat meer de tijd geeft, in plaats van als een stresskip de score in de gaten gaat zitten houden.

[Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2021 18:23]

• snefkens
CH4OS schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:21:
[...]
Binnen twintig minuten al melden is gewoonweg te snel. Kom dan na een uur of zo nog eens terug, dan had je een punt gehad, nu gewoon echt niet, sorry. Het is niet zo zwart-wit dat je dan minimaal 24 uur moet wachten of zo, maar binnen 20 minuten na plaatsen hier al melden dat een reactie van je 3x -1 gekregen heeft, is in elk geval het andere uiterste en dus (ook) niet goed. ;)
Als ik het na een uur meld. Krijg ik ook dezelfde reactie dat het te snel is. Het grote probleem is dat ik op berichten reageer op de frontpage wat over gaming gaat. Daar gaat het altijd snel weer over Sony vs Microsoft. Als ik iets daar post krijg ik vrijwel altijd een -1. Dat is het probleem. Op die manier is het niet meer leuk om ergens op te reageren. Vandaar dat ik ook stop met reageren op de frontpage.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

snefkens schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:23:
Als ik het na een uur meld. Krijg ik ook dezelfde reactie dat het te snel is.
Is afhankelijk van het aantal moderaties op een reactie. Om het laatste voorbeeld aan te halen, die 3x -1 had, als dat na een uur de enige moderaties nog waren, had het wellicht wat snel geweest, maar had een melding alhier al een heel andere lading gehad en zou ik het zeker niet erg vinden als het hier gemeld wordt. Maar doordat de reactie met krap 20 minuten is gemeld, krijgt een reactie de kans niet eens om uberhaupt op de juiste score te komen doordat anderen de reactie ook kunnen modereren. Nogmaals, we zitten hier niet om jouw reacties altijd van een juiste score te voorzien. Bedenk je ook dat velen een baan hebben en dus werken en dus niet constant op elk bericht van de FP kunnen kijken, laat staan reageren of modereren.
Het grote probleem is dat ik op berichten reageer op de frontpage wat over gaming gaat.
Hoe is dat een probleem? Ik reageer ook op dergelijke berichten, maar zie niet hoe dat direct problematisch is.
Daar gaat het altijd snel weer over Sony vs Microsoft.
Die ervaring heb ik niet, maar ik ben niet echt een console gamer (op de Switch na).
Als ik iets daar post krijg ik vrijwel altijd een -1. Dat is het probleem.
Zoals ik al zei; consolegaming is nu eenmaal gevoelig voor fanboys en dat zie je ook terug in de moderaties. Hetzelfde geldt voor onderwerpen mbt privacy en illegaal downloaden/BREIN. Dat is geen nieuw probleem, er is de afgelopen jaren genoeg gesproken over meningmodden (al dan niet vanwege fanboyism).
Op die manier is het niet meer leuk om ergens op te reageren. Vandaar dat ik ook stop met reageren op de frontpage.
Ik denk eerder dat jij veel te zwart-wit er in zit, waardoor het voor jou geen pretje is om op dergelijke berichten te reageren. Dat is jouw keuze uiteraard, maar ik denk dat als je met een iets andere, lossere houding er in zou zitten, het veel relaxter voor jou wordt.

[Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2021 18:30]

• snefkens
CH4OS schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:27:
[...]
Is afhankelijk van het aantal moderaties op een reactie. Om het laatste voorbeeld aan te halen, die 3x -1 had, als dat na een uur de enige moderaties nog waren, had het wellicht wat snel geweest, maar had een melding alhier al een heel andere lading gehad en zou ik het zeker niet erg vinden als het hier gemeld wordt.
[...]
Hoe is dat een probleem? Ik reageer ook op dergelijke berichten, maar zie niet hoe dat direct problematisch is.
[...]
Die ervaring heb ik niet, maar ik ben niet echt een console gamer (op de Switch na).
[...]
Zoals ik al zei; consolegaming is nu eenmaal gevoelig voor fanboys en dat zie je ook terug in de moderaties. Dat is geen nieuw probleem, er is de afgelopen jaren genoeg gesproken over meningmodden (al dan niet vanwege fanboyism).
[...]
Ik denk eerder dat jij veel te zwart-wit er in zit, waardoor het voor jou geen pretje is om op dergelijke berichten te reageren. Dat is jouw keuze uiteraard, maar ik denk dat als je met een iets andere, lossere houding er in zou zitten, het veel relaxter voor jou wordt.
Maar nu is het niet alleen tijd maar ook het aantal moderaties wat uitmaakt voordat ik het hier mag plaatsen. Zijn er nog meer factoren waar ik rekening mee moet houden?

Dat is het hele probleem dat alles rondom gaming waar het woord Sony of Microsoft in voor komt dat je direct een meningmod naar je hoofd krijgt als je bijvoorbeeld iets positiefs zegt over Sony. Vooral op tweakers op de frontpage zitten veel meer mensen die pro Microsoft zijn en als je maar iets negatiefs zegt over Microsoft of iets positief over Sony krijg je bijna altijd direct een -1. Dat jij hier minder last van hebt dan kan, dat heeft er wat je ook zegt waarschijnlijk mee te maken dat je geen console gamer bent.

Ik denk niet dat het er mee te maken heeft dat ik er zwart wit in sta. Maar het is gewoon een feit dat Sony als evil wordt gezien en je kan daar weinig tegenin brengen. Het is gewoon consequent dat als je pro Sony bent een 0 of -1 krijgt. Duidelijk is altijd diverse threads waar mensen achter elkaar reageren. Pro Sony = 0 of -1. Pro Microsoft is +1 of +2 Paar voorbeelden :

fapkonijntje in 'nieuws: Xbox Series X-testgroep kan games spelen met Dolby V...

Hier wordt er beweerd dat Sony rare design keuzes heeft gemaakt. -> krijgt +1

Ik reageer daarop en ineens ben ik offtopic:

Reactie daarop weer +1:

fapkonijntje in 'nieuws: Xbox Series X-testgroep kan games spelen met Dolby V...

En zo gaat het eigenlijk bij elke discussie tussen Sony en Microsoft.

Dit soort reacties krijgen een +2:

Met de volgende tekst:

Ik vind Sony een vies spelletje spelen met Tempest (en de rest van de PS5). Ze gooien zoveel marketingonzin naar buiten en leggen zaken zo scheef uit dat ze fans zoals jij en vele anderen de gekste onrealistische ideeën aanpraten en de meest onmogelijke verwachtingen weten te wekken. Ik vind dat niet zo leuk van Sony.

Het niveau van fanboys die modereert is enorm hoog. Vandaar dat ik ook zeg dat het niet uitmaakt of ik lang wacht of niet. Vandaar dat het dus niet leuk meer is om op dit soort onderwerpen te reageren als je telkens gedownmod wordt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

snefkens schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:48:
Maar nu is het niet alleen tijd maar ook het aantal moderaties wat uitmaakt voordat ik het hier mag plaatsen. Zijn er nog meer factoren waar ik rekening mee moet houden?
Mag hopen dat tijd + (aantal) moderaties niet nieuw zijn om een reactie hier te komen melden. Hoe wil je anders bepalen of een reactie op basis van de inhoud een foute score heeft? :?
Dat is het hele probleem dat alles rondom gaming waar het woord Sony of Microsoft in voor komt dat je direct een meningmod naar je hoofd krijgt als je bijvoorbeeld iets positiefs zegt over Sony. Vooral op tweakers op de frontpage zitten veel meer mensen die pro Microsoft zijn en als je maar iets negatiefs zegt over Microsoft of iets positief over Sony krijg je bijna altijd direct een -1. Dat jij hier minder last van hebt dan kan, dat heeft er wat je ook zegt waarschijnlijk mee te maken dat je geen console gamer bent.
Daar ga ik wel vanuit. Ik lees af en toe de berichten van Sony en Microsoft wel hoor (ik wil toch wel een beetje bijblijven...), maar zoals gezegd, het is een van de 'populaire' onderwerpen waar modereren gewoon foutgevoeliger is dan een nieuwtje dat de CEO van Lutjebroek BV een booboo heeft gemaakt. Als je weet dat jouw reactie vanuit 'de concurrent' is (hetzij een bericht over Sony onder een Microsoft artikel en vice versa) dan weet je dat het fout kan gaan, dan is het risico ook gewoon veel groter dat een reactie aangezien wordt voor troll of flame, gemodereerd door fanboys, etc.
Ik denk niet dat het er mee te maken heeft dat ik er zwart wit in sta.
Zoals ik @Kheos begrijp, ben ik 'de zoveelste' (geen idee de hoeveelste in totaal) die zegt tegen jou dat je het systeem wat tijd moet gunnen. Blijkbaar meld je dus wel vaker een melding dus akelig snel. Dat geeft ook een bepaald beeld af naar anderen hier in het topic, zoals naar mij.
Maar het is gewoon een feit dat Sony als evil wordt gezien en je kan daar weinig tegenin brengen. Het is gewoon consequent dat als je pro Sony bent een 0 of -1 krijgt.
Tja, met de Xbox Series lijkt Microsoft ook vooralsnog de betere papieren te hebben dan de PS5, dus dat men nu vooral naar Microsoft trekt, is dan zo raar niet. Andersom gebeurde trouwens ook, met de X360 en PS4. ;)
Duidelijk is altijd diverse threads waar mensen achter elkaar reageren. Pro Sony = 0 of -1. Pro Microsoft is +1 of +2 Paar voorbeelden :

Hier wordt er beweerd dat Sony rare design keuzes heeft gemaakt. -> krijgt +1

Ik reageer daarop en ineens ben ik offtopic:

Toch kan ik het best begrijpen, je zit met hand en tand de console van de concurrent te verdedigen bij een nieuwsbericht over de Xbox, verwacht je dan om opgehemeld te worden, terwijl je in het hol van de leeuw of "vijand" staat? :? En nogmaals, zoals ik al reeds 2x eerder heb aangegeven; Sony/Microsoft console berichten zijn altijd glad ijs. Ik zie in het licht van het bericht niet hoe jouw bericht ontopic is. Ja, het is een mening, dat is die van degene waar jij op reageert ook, maar hij geeft aan waarom hij X boven Y verkiest. Jij verdedigd Y vervolgens alleen maar.
En ook jouw reactie op deze is imo terecht offtopic, ook weer uitsluitend een verdedigende reactie tav Sony. Prima dat je fan bent van de PS5 (zo komen jouw berichtjes nu op mij over), maar dan zoek je het imo ook gewoon op onder een Microsoft artikel. Je bevind je dus al op glad ijs en gaat vervolgens de keuzes van de concurrentie verdedigen onder een bericht dat gaat over een concurrerend product van de concurrentie... Voel je de contradictie? ;) Zet je een zelfde reactie onder een Playstation artikel, is het gewoon een ontopic bericht.
En zo gaat het eigenlijk bij elke discussie tussen Sony en Microsoft.
Risico, glad ijs. ;)
Dit soort reacties krijgen een +2:

Met de volgende tekst:

Ik vind Sony een vies spelletje spelen met Tempest (en de rest van de PS5). Ze gooien zoveel marketingonzin naar buiten en leggen zaken zo scheef uit dat ze fans zoals jij en vele anderen de gekste onrealistische ideeën aanpraten en de meest onmogelijke verwachtingen weten te wekken. Ik vind dat niet zo leuk van Sony.

Het niveau van fanboys die modereert is enorm hoog. Vandaar dat ik ook zeg dat het niet uitmaakt of ik lang wacht of niet. Vandaar dat het dus niet leuk meer is om op dit soort onderwerpen te reageren als je telkens gedownmod wordt.
Het is toch ook een raar spelletje dat Sony speelt? Men gebruikt inferieure technieken, maar verkoopt het wel alsof ze vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld Atmos, wat een totaal andere techniek is en kwalitatief gewoon veel beter is. Dat het vervolgens via de streamingdiensten niet werkt, want 'de console richt zich op gaming', dan sla je natuurlijk ook een plank mis. Sony heeft de klantwens gewoon duidelijk niet goed in kaart gebracht. Had Sony wel een duidelijk beeld wat de (high-end) consolegamer wilt, was de PS5 van begin af aan al een heel andere console geweest. Daarmee hadden deze reacties ook anders geweest of misschien zelfs niet aanwezig. En nogmaals, zoals ik jouw reacties interpreteer (en anderen dus ook) ben jij fan van de PS5, dat is prima, maar kijk dan niet raar op voor andere reacties vanuit het hol van de leeuw.

• snefkens
CH4OS schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:08:
[...]
Mag hopen dat tijd + (aantal) moderaties niet nieuw zijn om een reactie hier te komen melden. Hoe wil je anders bepalen of een reactie op basis van de inhoud een foute score heeft? :?

[...]
Daar ga ik wel vanuit. Ik lees af en toe de berichten van Sony en Microsoft wel hoor (ik wil toch wel een beetje bijblijven...), maar zoals gezegd, het is een van de 'populaire' onderwerpen waar modereren gewoon foutgevoeliger is dan een nieuwtje dat de CEO van Lutjebroek BV een booboo heeft gemaakt. Als je weet dat jouw reactie vanuit 'de concurrent' is (hetzij een bericht over Sony onder een Microsoft artikel en vice versa) dan weet je dat het fout kan gaan, dan is het risico ook gewoon veel groter dat een reactie aangezien wordt voor troll of flame, gemodereerd door fanboys, etc.

[...]
Zoals ik @Kheos begrijp, ben ik 'de zoveelste' (geen idee de hoeveelste in totaal) die zegt tegen jou dat je het systeem wat tijd moet gunnen. Blijkbaar meld je dus wel vaker een melding dus akelig snel. Dat geeft ook een bepaald beeld af naar anderen hier in het topic, zoals naar mij.
[...]
Tja, met de Xbox Series lijkt Microsoft ook vooralsnog de betere papieren te hebben dan de PS5, dus dat men nu vooral naar Microsoft trekt, is dan zo raar niet. Andersom gebeurde trouwens ook, met de X360 en PS4. ;)
[...]
Toch kan ik het best begrijpen, je zit met hand en tand de console van de concurrent te verdedigen bij een nieuwsbericht over de Xbox, verwacht je dan om opgehemeld te worden, terwijl je in het hol van de leeuw of "vijand" staat? :? En nogmaals, zoals ik al reeds 2x eerder heb aangegeven; Sony/Microsoft console berichten zijn altijd glad ijs. Ik zie in het licht van het bericht niet hoe jouw bericht ontopic is. Ja, het is een mening, dat is die van degene waar jij op reageert ook, maar hij geeft aan waarom hij X boven Y verkiest. Jij verdedigd Y vervolgens alleen maar.

[...]
En ook jouw reactie op deze is imo terecht offtopic, ook weer uitsluitend een verdedigende reactie tav Sony. Prima dat je fan bent van de PS5 (zo komen jouw berichtjes nu op mij over), maar dan zoek je het imo ook gewoon op onder een Microsoft artikel. Je bevind je dus al op glad ij en gaat vervolgens de keuzes van de concurrentie verdedigen onder een bericht dat gaat over een concurrerend product van de concurrentie... Voel je de contradictie?

[...]
Risico, glad ijs. ;)

[...]

Het is toch ook een raar spelletje dat Sony speelt? Men gebruikt inferieure technieken, maar verkoopt het wel alsof ze vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld Atmos, wat een totaal andere techniek is en kwalitatief gewoon veel beter is. Dat het vervolgens via de streamingdiensten niet werkt, want 'de console richt zich op gaming', dan sla je natuurlijk ook een plank mis. Sony heeft de klantwens gewoon duidelijk niet goed in kaart gebracht. Had Sony wel een duidelijk beeld wat de (high-end) consolegamer wilt, was de PS5 van begin af aan al een heel andere console geweest. Daarmee hadden deze reacties ook anders geweest of misschien zelfs niet aanwezig.[/q]En nogmaals, zoals ik jouw reacties interpreteer (en anderen dus ook) ben jij fan van de PS5, dat is prima, maar kijk dan niet raar op voor andere reacties vanuit het hol van de leeuw.
Dat het in de hol van de leeuw is daar ben ik het zeker mee eens. Maar wat opvallend is dat meestal de pro Microsoft mensen direct Sony erbij halen en aangeven dat Sony dit veel slechter voor elkaar heeft. Dan is het logisch dat daar soms een reactie van het andere kamp op komt.

En het laatste wat je zegt is niet correct. want tempest audio is zeker geen inferieure techniek t.o.v. Atmos. Atmos kan namelijk maar maximaal 32 verschillende geluids posities tegelijkertijd weergeven. De tempest audio engine kan er tot 2000 tegelijkertijd weergeven. En dit zonder delicated hardware. Nu werkt het alleen nog op koptelefoons maar in de toekomst werkt dit ook op andere audio apparatuur. Waarbij je dus de kanalen boven je niet nodig hebt met deze techniek. De visie van Sony is dat maar heel weinig een daadwerkelijke atmos setup hebben staan. (volgens mij is dat geen rare gedachte, want hoeveel mensen zijn er nou die daadwerkelijk speakers aan het plafond hebben hangen?) En op deze manier kan iedereen genieten van een soortgelijke techniek zonder dat je hoeft te investeren in een atmos setup. Ik snap niet helemaal waarom dit een vies spelletje is wat Sony speelt?

Ik snap niet helemaal waarom Sony de plank mis slaat als ze vanaf de ps4 al hebben aangegeven dat ze een gaming machine maken die niet gericht is op andere content zoals films en series. Streaming diensten zijn tegenwoordig op elk device verkrijgbaar die ook nog eens veel minder stroom verbruiken dan een console. Het is sowieso niet handig om je console te gebruiken voor streaming diensten met de energie die ze vragen. Dit is overigens ook de reden dat Sony de race vorige generatie heeft gewonnen omdat Microsoft veel fouten heeft gemaakt bij de presentatie van de Xbox One. Dus volgens mij heeft Sony heel erg duidelijk wat de gamer wilt. Of ze dat nog steeds zo goed weten bij de huidige generatie is alsnog afwachten waar gamers massaal voor kiezen. Vooralsnog zijn er 2x zoveel ps5's verkocht als series consoles. Maar goed, nu moet je dat ook niet vergelijken met de huidige beschikbaarheid.

[Voor 4% gewijzigd door snefkens op 22-03-2021 19:32]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

snefkens schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:29:
Dat het in de hol van de leeuw is daar ben ik het zeker mee eens. Maar wat opvallend is dat meestal de pro Microsoft mensen direct Sony erbij halen en aangeven dat Sony dit veel slechter voor elkaar heeft. Dan is het logisch dat daar soms een reactie van het andere kamp op komt.
Ja, maar de reacties van de MS fanboys zijn onderbouwd, jij komt vervolgens in het verweer, hoe Sony het doet en hoe dat vervolgens werkt. Dat overtuigt anderen niet in de mening. Ze zien dan gewoon 'de zoveelste' die het een en ander oplepelt wat de marketingafdeling ook al aangeeft (en wat ze dus ook al gelezen hebben).
En het laatste wat je zegt is niet correct. want tempest audio is zeker geen inferieure techniek t.o.v. Atmos. Atmos kan namelijk maar maximaal 32 verschillende geluids posities tegelijkertijd weergeven. De tempest audio engine kan er tot 2000 tegelijkertijd weergeven. En dit zonder delicated hardware. Nu werkt het alleen nog op koptelefoons maar in de toekomst werkt dit ook op andere audio apparatuur. Waarbij je dus de kanalen boven je niet nodig hebt met deze techniek. De visie van Sony is dat maar heel weinig een daadwerkelijke atmos setup hebben staan. (volgens mij is dat geen rare gedachte, want hoeveel mensen zijn er nou die daadwerkelijk speakers aan het plafond hebben hangen?) En op deze manier kan iedereen genieten van een soortgelijke techniek zonder dat je hoeft te investeren in een atmos setup. Ik snap niet helemaal waarom dit een vies spelletje is wat Sony speelt?
Dit gaat voor hier nu even te ver de diepte in. Ik ben nu gewoon even uitgegaan van andere reacties, zowel hier op Tweakers als op andere fora.
Ik snap niet helemaal waarom Sony de plank mis slaat als ze vanaf de ps4 al hebben aangegeven dat ze een gaming machine maken die niet gericht is op andere content zoals films en series.
Dan moeten ze een Netflix app e.d. ook niet op het platform aanbieden, als het er niet voor bedoeld is. De klandizie heeft er wel om gevraagd, Sony heeft gezwicht een dergelijke app beschikbaar te stellen, prima, maar dan is je console dus zowel voor gaming als voor streaming. Als je vervolgens met het een achterblijft op de concurrentie (zo zien zij het in elk geval), dan is het toch logisch dat Sony in hun ogen iets niet goed doet? Ze geven zelfs aan waarmee zij het verbeterd zien worden! Gratis feedback voor Sony...
Streaming diensten zijn tegenwoordig op elk device verkrijgbaar die ook nog eens veel minder stroom verbruiken dan een console.
Op de Switch is Netflix anders nog altijd niet beschikbaar, terwijl de Switch wel degelijk ook een console is. En ja, ook de Switch wordt erop afgebrand, maar Nintendo houdt wel vol/stand, door geen Netflix app toe te laten voor de Switch.
Het is sowieso niet handig om je console te gebruiken voor streaming diensten met de energie die ze vragen.
Zolang ze alles hardwarematig kunnen afspelen, is het verbruik nihil en anders is het ontwerp gewoon niet goed.
Dit is overigens ook de reden dat Sony de race vorige generatie heeft gewonnen omdat Microsoft veel fouten heeft gemaakt bij de presentatie van de Xbox One. Dus volgens mij heeft Sony heel erg duidelijk wat de gamer wilt.
Zo te lezen n iet, want het verbruik is schijnbaar best hoog voor consoles? De meeste gamers verwachten Atmos, HDR en weet ik veel wat voor vernuft nog meer. Zit allemaal niet op de Playstation begrijp ik.
Of ze dat nog steeds zo goed weten bij de huidige generatie is alsnog afwachten waar gamers massaal voor kiezen.
De limitaties van de console zijn al bekend, dus hoezo moet de console het nog maar laten zien dan? :? Vooralsnog zijn er 2x zoveel ps5's verkocht als series consoles. Maar goed, nu moet je dat ook niet vergelijken met de huidige beschikbaarheid.[/quote]Sony heeft dankzij de PS3 en PS4 inderdaad een grotere groep die-hard fans achter zich, maar of dat iets zegt over de huidige generatie consoles? Dat zal de tijd leren, maar zoals de kaarten nu geschud zijn, gaat Sony een heleboel verliezen ten op zichte van de Xbox Series van Microsoft.

Maar goed, dat is allemaal offtopic hier.

• snefkens
CH4OS schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:41:
[...]
Ja, maar de reacties van de MS fanboys zijn onderbouwd, jij komt vervolgens in het verweer, hoe Sony het doet en hoe dat vervolgens werkt. Dat overtuigt anderen niet in de mening. Ze zien dan gewoon 'de zoveelste' die het een en ander oplepelt wat de marketingafdeling ook al aangeeft (en wat ze dus ook al gelezen hebben).
[...]
Dit gaat voor hier nu even te ver de diepte in. Ik ben nu gewoon even uitgegaan van andere reacties, zowel hier op Tweakers als op andere fora.

[...]
Dan moeten ze een Netflix app e.d. ook niet op het platform aanbieden, als het er niet voor bedoeld is. De klandizie heeft er wel om gevraagd, Sony heeft gezwicht een dergelijke app beschikbaar te stellen, prima, maar dan is je console dus zowel voor gaming als voor streaming. Als je vervolgens met het een achterblijft op de concurrentie (zo zien zij het in elk geval), dan is het toch logisch dat Sony in hun ogen iets niet goed doet? Ze geven zelfs aan waarmee zij het verbeterd zien worden! Gratis feedback voor Sony...
[...]
Op de Switch is Netflix anders nog altijd niet beschikbaar, terwijl de Switch wel degelijk ook een console is. En ja, ook de Switch wordt erop afgebrand, maar Nintendo houdt wel vol/stand, door geen Netflix app toe te laten voor de Switch.
[...]
Zolang ze alles hardwarematig kunnen afspelen, is het verbruik nihil en anders is het ontwerp gewoon niet goed.
[...]
Zo te lezen n iet, want het verbruik is schijnbaar best hoog voor consoles? De meeste gamers verwachten Atmos, HDR en weet ik veel wat voor vernuft nog meer. Zit allemaal niet op de Playstation begrijp ik.
[...]
De limitaties van de console zijn al bekend, dus hoezo moet de console het nog maar laten zien dan? :? Vooralsnog zijn er 2x zoveel ps5's verkocht als series consoles. Maar goed, nu moet je dat ook niet vergelijken met de huidige beschikbaarheid.[/quote]Sony heeft dankzij de PS3 en PS4 inderdaad een grotere groep die-hard fans achter zich, maar of dat iets zegt over de huidige generatie consoles? Dat zal de tijd leren, maar zoals de kaarten nu geschud zijn, gaat Sony een heleboel verliezen ten op zichte van de Xbox Series van Microsoft.

Maar goed, dat is allemaal offtopic hier.
Het laatste wat ik er nog even op wil zeggen dat je aangeeft dat ik mijn berichten niet goed onderbouw. Nu onderbouw ik mijn reactie over de tempest engine (wat jij zelf aangeeft dat dit inferieure techniek is) en vervolgens gaat het te diep in de materie? En geef je aan dat jij je mening hebt gevormd door de reacties van andere tweakers. Maar sorry dan laat jij je toch ook volledig leiden door de reacties van andere tweakers waarvan je helemaal niet weet of het wel klopt. Het is natuurlijk wel vreemd dat je zelf begint over dat Sony inferieure techniek heeft zonder dat je de inhoudelijke beargumentatie daarvan weet. Dan kan je hier toch helemaal geen uitspraken over doen?

Daarnaast geef je aan dat de meeste gamers atmos en hdr verwachten en dat het niet op playstation zit. Ook dit klopt dus niet. Er zit geen dolby vision op playstation. Maat wel gewoon hdr10. En de gamers op tweakers zijn nou niet echt representatief voor de gehele gaming markt. Vaak zijn ze hier van de details en de technieken. 99% van de rest van de gamers interesseert zich dit helemaal niet. Weten hoogstwaarschijnlijk niet eens wat atmos en hdr inhoudt.

Ik merk wel dat je inhoudelijk erg niet heel veel af weet ( is ook niet erg). Maar dan moet je jezelf misschien niet mengen in discussies of een bepaalde techniek inferieur is of wat er wel of niet op playstation zit. Want als je al zegt dat er geen hdr op playstation zit.... Dan moet je echt nog even in de technieken duiken om hier uitspraken over te doen.

En helemaal dat je aangeeft op mijn reactie dat de xbox one veel marktaandeel heeft verloren door de introductie van de Xbox One. En dat daar door Microsoft veel fouten zijn gemaakt. Dat is volgens mij algemeen bekend wat daar is gebeurt (alwaar online etc). Maar vervolgens geef je aan dat dit volgens jou niet klopt? Huh?

[Voor 4% gewijzigd door snefkens op 22-03-2021 20:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

snefkens schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:52:
Het laatste wat ik er nog even op wil zeggen dat je aangeeft dat ik mijn berichten niet goed onderbouw. Nu onderbouw ik mijn reactie over de tempest engine (wat jij zelf aangeeft dat dit inferieure techniek is) en vervolgens gaat het te diep in de materie?
Het gaat hier te diep op de materie, ja.
En geef je aan dat jij je mening hebt gevormd door de reacties van andere tweakers. Maar sorry dan laat jij je toch ook volledig leiden door de reacties van andere tweakers waarvan je helemaal niet weet of het wel klopt.
Ik heb even snel gezocht op internet, zowel hier rondgekeken en als op andere sites, ja. Hoe is dat mijzelf snel laten leiden door andere Tweakers? :?
Het is natuurlijk wel vreemd dat je zelf begint over dat Sony inferieure techniek heeft zonder dat je de inhoudelijke beargumentatie daarvan weet. Dan kan je hier toch helemaal geen uitspraken over doen?
Dat is toch het verweer van de Xbox fans? De techniek hoeft hier niet nog verder uitgediept te worden, daar zijn al plaatsen zat voor op Tweakers, lijkt mij zo, dus ja, nogal wiedes dat ik hier de diepte discussie van Sony, Microsoft, PlayStation en Xbox afkap; het heeft hier verder ook geen doel, we dwaalden af van het feitelijke onderwerp. :)
Ik merk wel dat je inhoudelijk erg niet heel veel af weet ( is ook niet erg). Maar dan moet je jezelf misschien niet mengen in discussies of een bepaalde techniek inferieur is of wat er wel of niet op playstation zit. Want als je al zegt dat er geen hdr op playstation zit.... Dan moet je echt nog even in de technieken duiken om hier uitspraken over te doen.
Sorry? Ik zit mij te mengen in discussies zonder dat ik er weet van heb? Ik zit niet in die nieuwsberichten waar jij hier jouw beklag over komt doen. Jij start hier een discussie, terwijl ik alleen inging op de moderatie. En nogmaals, ik ben een PC-gamer, ik heb mij in de gauwigheid even snel ingelezen, zodat ik in elk geval inhoudelijk wat beter kon zien hoe en wat.
En helemaal dat je aangeeft op mijn reactie dat de xbox one veel marktaandeel heeft verloren door de introductie van de Xbox One.
Nee, dat zei ik niet, ik zei doordat in het verleden Xbox andere keuzes maakten, zij destijds niet groot geworden zijn (anders waren ze dat wel immers), daardoor geniet Sony nu van een grote schare die-hard fans en die dus blind Playstation consoles kopen.

[Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2021 20:19]

• snefkens
CH4OS schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:09:
[...]
Het gaat hier te diep op de materie, ja.
[...]
Ik heb even snel gezocht op internet, zowel hier rondgekeken en als op andere sites, ja. Hoe is dat mijzelf snel laten leiden door andere Tweakers? :?
[...]
Dat is toch het verweer van de Xbox fans? De techniek hoeft hier niet nog verder uitgediept te worden, daar zijn al plaatsen zat voor op Tweakers, lijkt mij zo, dus ja, nogal wiedes dat ik hier de diepte discussie van Sony, Microsoft, PlayStation en Xbox afkap; het heeft hier verder ook geen doel, we dwaalden af van het feitelijke onderwerp. :)

[...]
Nogmaals, ik ben een PC-gamer, heb me net even snel ingelezen om enigszins te kunnen zeggen hoe en wat qua moderatie, maar vervolgens ontaart dat ook hier in een discussie over de techniek, terwijl die hier niet hoort.

[...]
Nee, dat zei ik niet, ik zei doordat in het verleden Xbox andere keuzes maakten, zij destijds niet groot geworden zijn (anders waren ze dat wel immers), daardoor geniet Sony nu van een grote schare die-hard fans en die dus blind Playstation consoles kopen.
Het gaat erom dat ik wat voorbeelden hier noem over welke een +1 en +2 en -1 krijgen. Dat ik begin over een reactie die +2 krijgt waarvan ik de inhoudelijke reactie erg vreemd vind. Vervolgens ga jij hier zelf inhoudelijk op in door te zeggen dat de techniek die playstation gebruikt inferieur is. En dat baseer je op wat xbox fans in de reacties roepen. En dat gebruik jij als argumentatie tegen mij dat Sony daarom een vies spelletje speelt. Je begint zelf met deze discussie...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

snefkens schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:19:
Het gaat erom dat ik wat voorbeelden hier noem over welke een +1 en +2 en -1 krijgen. Dat ik begin over een reactie die +2 krijgt waarvan ik de inhoudelijke reactie erg vreemd vind.
Volgens mij ging het erom, dat jij om elk wissewasje met een negatieve score hier komt. Jij komt vervolgens met andere reacties aanzetten, waardoor ik wel even er in moet duiken. Vervolgens zeg ik blijkbaar dingen die niet kloppen, prima, maar daarmee start ik echt geen discussie, die start jij. Jij wil mij daarom corrigeren, maar informatie op het internet zegt ondanks alles gewoon wat anders.
Vervolgens ga jij hier zelf inhoudelijk op in door te zeggen dat de techniek die playstation gebruikt inferieur is. En dat baseer je op wat xbox fans in de reacties roepen. En dat gebruik jij als argumentatie tegen mij dat Sony daarom een vies spelletje speelt. Je begint zelf met deze discussie...
Sorry, maar jij komt hier beklag doen over scores van jouw reacties, vervolgens haal jij allerlei andere zaken aan waarvan jij vindt dat het een rare score is. Daardoor moet ik dus wel kijken of er inhoudelijk gezien iets van de reacties klopt, ik laat zien waarom dat is (na een quick course zowel via Tweakers als daarbuiten...), maar vervolgens ben ik degene die een discussie start? :? Wat is dit voor iets raars? 8)7

Sorry, ik ga hier verder niet op in, je wilt blijkbaar geen zaken aannemen van een ander en gelooft alleen maar in eigen gelijk. Zoek het dan ook uit met de scores op jouw reacties.

Fijne avond!

[Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2021 20:31]

• snefkens
CH4OS schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:24:
[...]
Volgens mij ging het erom, dat jij om elk wissewasje met een negatieve score hier komt. Jij komt vervolgens met andere reacties aanzetten, waardoor ik wel even er in moet duiken. Vervolgens zeg ik blijkbaar dingen die niet kloppen, prima, maar daarmee start ik echt geen discussie.
[...]
Sorry, maar jij komt hier beklag doen over scores van jouw reacties, vervolgens haal jij allerlei andere zaken aan waarvan jij vindt dat het een rare score is. Daardoor moet ik dus wel kijken of er inhoudelijk gezien iets van de reacties klopt, ik laat zien waarom dat is (na een quick course zowel via Tweakers als daarbuiten...), maar vervolgens ben ik degene die een discussie start? :? Wat is dit voor iets raars? 8)7

Sorry, ik ga hier verder niet op in, je wilt blijkbaar geen zaken aannemen van een ander en gelooft alleen maar in eigen gelijk. Zoek het dan ook uit met de scores op jouw reacties.

Fijne avond!
Prima fijne avond!

Sorry maar ik moet zaken aannemen van jou die je snel net even gegoogled hebt of het inhoudelijk klopt wat ik zeg. Vervolgens daar een mening over vormt. En vervolgens aangeeft dat Sony inderdaad een inferieure techniek gebruikt. En als ik dit dan weerleg dan ga ik te diep in de materie. Hoe kan ik dit dan ooit verdedigen?

[Voor 13% gewijzigd door snefkens op 22-03-2021 20:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

snefkens schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:27:
Sorry maar ik moet zaken aannemen van jou die je snel net even gegoogled hebt of het inhoudelijk klopt wat ik zeg. Vervolgens daar een mening over vormt. En vervolgens aangeeft dat Sony inderdaad een inferieure techniek gebruikt. En als ik dit dan weerleg dan ga ik te diep in de materie. Hoe kan ik dit dan ooit verdedigen?
Ik merkte dat we steeds verder de diepte in gingen, terwijl de discussie die jij startte, een totaal andere was. Ik kapte hem af, omdat dat hier, in dit topic, 0 toegevoegde waarde heeft (genoeg topics of nieuwsberichten of eventueel de DM om die diepte in te gaan) en te diep de materie in ging.

[Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2021 20:34]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

densoN in 'nieuws: Internetproviders zijn getroffen door ddos-aanvallen - upd...

Geen +2, als dit al +2 is, ligt de lat best laag, imo.

• kodak
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:57

kodak

FP ProMod
De afgelopen weken vaak 2x onjuiste mod gekregen, nu is het zelfs 2x naar -1 ? Mijn reactie is op het onderwerp, dit lijkt weer op ongewenst modereren.
kodak in 'nieuws: Microsoft test vindbaar maken van Edge-browsedata via Windo...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze algemene post om een eigen mening over communicatie te geven is zeker geen +3 waard. Het is offtopic, gaat niet over het nieuws en hoort in een forum. Het massaal +3 geven zorgt voor ongewenste afleiding van het nieuws en laat weer zien dat veel tweakers niet met de modrechten om kunnen gaan.
Vuggie in 'nieuws: KPN en pensioenfonds gaan glasvezel aanleggen bij 700.000 ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnnieWbl
kodak schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:26:
Deze algemene post om een eigen mening over communicatie te geven is zeker geen +3 waard. Het is offtopic, gaat niet over het nieuws en hoort in een forum. Het massaal +3 geven zorgt voor ongewenste afleiding van het nieuws en laat weer zien dat veel tweakers niet met de modrechten om kunnen gaan.
Vuggie in 'nieuws: KPN en pensioenfonds gaan glasvezel aanleggen bij 700.000 ...
Indd zeker geen +3 maar hoe is dat een mening over communicatie? Het is een mening over een alternatief voor de status quo, niet helemaal ontopic (past indd beter in het forum) maar kan deze wat bredere blik nog wel als enigszins ontopic plaatsen bij een artikel over een bedrijf en pensioenfonds.
kodak schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:49:
[...]
Dan is het aan de schrijver om dat gerelateerde duidelijk te maken, maar dat lijkt hij niet te doen. Hij noemt diverse punten op voor een mening over een ander onderwerp zonder het duidelijk op het onderwerp van het nieuws te betrekken. Als we zo makkelijk gaan interpreteren kan je net zo goed stellen dat het ranten is op liberalisering van de markt.
Zeker, eye of the beholder en ik snap een 0 ook, vind het alleen niet de enige mogelijkheid dus zie het als een pleidooi voor een "grijs gebied" :)

[Voor 22% gewijzigd door JohnnieWbl op 23-03-2021 10:52]

• kodak

kodak

FP ProMod
JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Indd zeker geen +3 maar hoe is dat een mening over communicatie? Het is een mening over een alternatief voor de status quo, niet helemaal ontopic (past indd beter in het forum) maar kan deze wat bredere blik nog wel als enigszins ontopic plaatsen bij een artikel over een bedrijf en pensioenfonds.
Dan is het aan de schrijver om dat gerelateerde duidelijk te maken, maar dat lijkt hij niet te doen. Hij noemt diverse punten op voor een mening over een ander onderwerp zonder het duidelijk op het onderwerp van het nieuws te betrekken. Als we zo makkelijk gaan interpreteren kan je net zo goed stellen dat het ranten is op liberalisering van de markt.

Inmiddels staat het 70+ × +3 en geen aanpassing te bekennen.
12:28 : inmiddels 150+ 120x +3 gekregen.
15:06 : 163x +3.
Er is geen enkele vorm van correctie meer op tweakers?

[Voor 10% gewijzigd door kodak op 23-03-2021 15:08]

• TheVivaldi
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 12:35
TheVivaldi in 'nieuws: Internetproviders zijn getroffen door ddos-aanvallen -...
Waarom is dit 0 en niet +1? Het is ontopic, en bovendien is de reactie op mijn reactie ook +1 terwijl die over hetzelfde gaat…

• TheVivaldi

• TheVivaldi

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

J_van_Ekris in 'geek: Lego brengt schaalmodel van spaceshuttle en Hubble-tele...

Geen +3. Ik kom in alle eerlijkheid, niet veel verder dan +1.
kodak schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:49:
[...]

Inmiddels staat het 70+ × +3 en geen aanpassing te bekennen.
12:28 : inmiddels 150+ x +3 gekregen. Er is geen enkele vorm van correctie meer op tweakers?
Het is inderdaad geen +3 reactie, maar met 134x +3 duurt het nog wel even eer het 150x +3 gehad heeft. ;) Al weet je maar nooit tegenwoordig op Tweakers. Valt mij ook op dat de laatste tijd niet veel met de hand gecorrigeerd wordt. Of althans, die indruk heb ik in elk geval.

EDIT: Intussen (ten tijde van de edit) 143x +3, dus gaat wel rap inderdaad. Lijkt me vooral 'mee eens stemmers'.
Heeft nog ruimte zat om via het systeem op de juiste score te komen, echter staat het nog steeds op +2? Ik zie ook dat deze 11x +3 gekregen heeft. Wat mij betreft zou hier ook iemand naar mogen kijken, al weet ik dat dat aan de crew is.
alwinuzz in 'geek: Lego brengt schaalmodel van spaceshuttle en Hubble-telesco...
Een linkdump lijkt mij nooit ontopic, hoe goed bedoeld ook.
lithiumangel in 'nieuws: Gerucht: Switch met oledscherm krijgt nieuwe Nvidia-...
Is op deze manier imo ook niet meer dan een ontopic reactie.

[Voor 90% gewijzigd door CH4OS op 23-03-2021 13:14]

• JohnnieWbl
Geen +3 indd maar vind het toch wel iets meer dan alleen ontopic, imo een informatieve aanvulling over de huidige "vrijheid van de blokjes".
Valt mij ook op dat de laatste tijd niet veel met de hand gecorrigeerd wordt. Of althans, die indruk heb ik in elk geval.
Dat klinkt positief al volg ik niet vaak een mismoderatie zo lang om te weten hoe vaak iets scheef blijft staan, heb je voorbeelden dat iets veel te lang verkeerd blijft staan?

Dat gezegd hebbende, die betreffende post moet denk ik wel een fix krijgen want die loopt indd de verkeerde kant op.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:16:
Dat klinkt positief al volg ik niet vaak een mismoderatie zo lang om te weten hoe vaak iets scheef blijft staan, heb je voorbeelden dat iets veel te lang verkeerd blijft staan?
Ik neem aan dat je bedoeld dat het niet positief is? ;) Anyway, ik doelde op deze:

Nas T in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens kan stroom aan privacyklachten ... - Al is deze intussen te oud om door het systeem goed te komen. Ook heb ik meermaals aandacht gevraagd voor deze reactie:
CH4OS in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"
CH4OS in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

en

84hannes in 'geek: Lego brengt schaalmodel van spaceshuttle en Hubble-telesco...

Al is deze laatste gisteren pas gemeld, maar ik zie dat het bericht intussen ook verder uitgebreid is. Toen ik de reactie hier meldde, was het bericht lang zo uitgebreid niet en was het echt louter een opsomming. Nu er meer bij staat, vind ik +2 ook prima verdedigbaar, maar +3 is de reactie gewoonweg niet.

[Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 23-03-2021 13:30]

• JohnnieWbl
@CHA0S Nee ik bedoelde positief, imo is het positief als er niet gefixeerd hoeft te worden.

Maar I stand corrected bij in ieder geval je eerste voorbeeld, die had wel gefixeerd moeten worden. Die tweede ook mee eens, al leest het artikel wel een beetje als .geek met dito reactie en moderaties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeroNine
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-04 22:11

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:31
Heel dat topic staat vol met mee eens - mee oneens moderaties.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ZeroNine
Naafkap schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:36:
[...]

Heel dat topic staat vol met mee eens - mee oneens moderaties.
Het is prima als mensen het er niet mee eens zijn, maar om dat meteen te laten reflecteren in moderatie scores vind ik altijd zo'n enorme dooddoener.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:31
Kan er ook gelijk gekeken worden naar deze -1 gever op al mijn Posts? Heeft niks met objectief modereren te maken.

Naafkap in 'nieuws: Xiaomi kondigt Mi 11 Pro en Mi 11 Ultra volgende week aan'

Naafkap in 'nieuws: Xiaomi kondigt Mi 11 Pro en Mi 11 Ultra volgende week aan'

[Voor 25% gewijzigd door Naafkap op 23-03-2021 14:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

ELD in 'nieuws: Apps en games mogen in China niet meer informatie verzamelen ...
The Realone in 'nieuws: Apps en games mogen in China niet meer informatie ver...

Beiden zijn geen +1's. Laat staan de +3's die ze krijgen, zeker die mogen wel even nagekeken worden voor hun meningmodderij.

Virussen? Scan ze hier!

• TheVivaldi
Ali1999 in 'nieuws: Gerucht: Samsung werkt aan smartphone met dubbel vouwbaar...
Offtopic is het absoluut en geeft hij zelf ook al aan, maar -1 is wel érg straf…

• kodak

kodak

FP ProMod
Zijn er nog wel moderators bij tweakers?
17:05 : 184x +3
Hier niets aan doen heeft niets meer met modregels handhaven te maken. Waar hebben we die regels dan nog voor?

[Voor 4% gewijzigd door kodak op 23-03-2021 17:09]

• NightFox89
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21-04 14:08
Kan mijn reactie hier +1 gelocked worden? Leuk al die mening modders die het met me eens zijn maar het is niets meer dan een ontopic opinie.

NightFox89 in 'nieuws: Microsoft hernoemt Xbox Live naar Xbox network en Xbox...

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03:59

HMC

Pluviophile

Elefant in 'nieuws: Apps en games mogen in China niet meer informatie verzame...
Schrikbarend hoe sommigen in de vrije wereld denken over hoe fantastisch opressie (oppressie :? ) is, maar dit is gewoon ontopic.

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-04 13:03
Hele moderatie systeem van tweakers is failliet, ik ben er in ieder geval klaar mee.

Kennelijk is iemand een “kansloze droeftoeter” noemen en “laat ze maar in de stront zakken” heel normaal voor een +1

Terrestrial in 'nieuws: Mogelijkheid om met sms-controle in te loggen op Digi...

Vraag me sowieso af of tweakers iets aan deze toxic bende wil doen want het lijkt nergens meer op tegenwoordig en dan nog geld voor de frontpage durven vragen ook

[Voor 12% gewijzigd door GrooV op 23-03-2021 18:55]

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Mogelijkheid om met sms-controle in te loggen op DigiD...
Lijkt me geen 0 (en ook geen -1 die is toegekend). Sterker nog: de persoon onder me bekrachtigt mijn argument.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlphaRomeo
GrooV schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:50:
Hele moderatie systeem van tweakers is failliet, ik ben er in ieder geval klaar mee.

Kennelijk is iemand een “kansloze droeftoeter” noemen en “laat ze maar in de stront zakken” heel normaal voor een +1

Terrestrial in 'nieuws: Mogelijkheid om met sms-controle in te loggen op Digi...

Vraag me sowieso af of tweakers iets aan deze toxic bende wil doen want het lijkt nergens meer op tegenwoordig en dan nog geld voor de frontpage durven vragen ook
Die reactie staat nu op -1, maar wellicht dat een van de beheerders ook even duidelijk moet maken dat dit niet wenselijk gedrag is.

Je melding hier heeft dus wel geholpen en daarmee is het systeem niet kansloos. De discussie over de plus artikelen staat hier los van, ik snap dat je gefrustreerd bent, maar probeer constructief te blijven.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
GrooV schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:50:

Ik heb die reactie even opgepakt. Zo gaan we inderdaad niet met elkaar om op Tweakers.

Frontpagemoderatie Forum

• ZwolschBalletje
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 08-04 09:10
Dark Angel 58 in 'nieuws: LHC-onderzoek hint op natuurkunde buiten standaardm...

Deze reactie heeft een overweldigende lading -1 gekregen en ergens begrijp ik dat wel, want @Dark Angel 58 trekt iets in twijfel en ridiculiseert een effect dat wel degelijk bestaat (en dat wordt in de reacties daaronder aangetoond met bronnen).

Maar dat maakt zijn / haar post niet irrelevant, het is een valide vraag en velen van ons zullen zich niet kunnen voorstellen dat klokken in een raket sneller of langzamer lopen dan op aarde. Daarmee is het juist een waardevolle bijdrage aan de discussie, en wat mij betreft een +1 waard.

Maar door al die -1 votes verdwijnt de reactie uit beeld en wordt die waarschijnlijk ook niet meer omhooggemod door andere lezers. Dus graag een redactionele #kick :)

[Voor 4% gewijzigd door ZwolschBalletje op 24-03-2021 09:50]

• Bor

Bor

Topicstarter
jpiddink schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:48:
Dark Angel 58 in 'nieuws: LHC-onderzoek hint op natuurkunde buiten standaardm...

Deze reactie heeft een overweldigende lading -1 gekregen en ergens begrijp ik dat wel, want @Dark Angel 58 trekt iets in twijfel en ridiculiseert een effect dat wel degelijk bestaat (en dat wordt in de reacties daaronder aangetoond met bronnen).

Maar dat maakt zijn / haar post niet irrelevant, het is een valide vraag en velen van ons zullen zich niet kunnen voorstellen dat klokken in een raket sneller of langzamer lopen dan op aarde. Daarmee is het juist een waardevolle bijdrage aan de discussie, en wat mij betreft een +1 waard.

Maar door al die -1 votes verdwijnt de reactie uit beeld en wordt die waarschijnlijk ook niet meer omhooggemod door andere lezers. Dus graag een redactionele #kick :)
Onjuist zou een 0 zijn maar ik vermoed dat veel mensen ook punten aftrek geven voor het taalgebruik in dit geval.

Frontpagemoderatie Forum

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21-04 16:30
nieuws: 'Groei aantal datacenters brengt levering drinkwater Noord-Holland in...

Misschien dat iemand even de bezem er doorheen kan halen?
Deze en deze lijken me geen +2. De reacties hebben een baard (+48uur) dus moet iemand met wat powertools aan de slag.

• doodewaard
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 04-04 21:16
Vanmorgen mijn eerste reactie gegeven als aanvulling op het nieuwsbericht over 'De poort die er nog steeds is' Plus. Precies de reden waarom ik wel/niet een 3.5mm jack zou terug zien in een smartphone. Nu zie ik dat deze een -1 moderatie heeft gekregen. In mijn ogen een mis-moderatie. Mocht ik in de context van het onderwerp iets over het hoofd zien hoor ik het ook graag. Voelt een beetje wrang om dit stempel te krijgen.

• Cloud
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-04 09:01

Cloud

Moderator FM / FP PowerMod

Moderatie Mobster

Topicstarter
Kuusje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:45:
nieuws: 'Groei aantal datacenters brengt levering drinkwater Noord-Holland in...

Misschien dat iemand even de bezem er doorheen kan halen?
Deze en deze lijken me geen +2. De reacties hebben een baard (+48uur) dus moet iemand met wat powertools aan de slag.
Die eerste vind ik prima voor een +2 maar die tweede is dat inderdaad niet. Die past beter op +1 of 0 lijkt me, zo grappig is het nu ook weer niet :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21-04 16:30
Cloud schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:47:
[...]

Die eerste vind ik prima voor een +2 maar die tweede is dat inderdaad niet. Die past beter op +1 of 0 lijkt me, zo grappig is het nu ook weer niet :)
Dank je wel voor het oppakken. Wat dat je van deze? Zo'n zure toon zonder enige onderbouwing?

• Cloud
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-04 09:01

Cloud

Moderator FM / FP PowerMod

Moderatie Mobster

Topicstarter
Kuusje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:51:
[...]

Dank je wel voor het oppakken. Wat dat je van deze? Zo'n zure toon zonder enige onderbouwing?
Ook dat is zeker geen +2 inderdaad :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• Technomania

Technomania

doodewaard schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:47:
Vanmorgen mijn eerste reactie gegeven als aanvulling op het nieuwsbericht over 'De poort die er nog steeds is' Plus. Precies de reden waarom ik wel/niet een 3.5mm jack zou terug zien in een smartphone. Nu zie ik dat deze een -1 moderatie heeft gekregen. In mijn ogen een mis-moderatie. Mocht ik in de context van het onderwerp iets over het hoofd zien hoor ik het ook graag. Voelt een beetje wrang om dit stempel te krijgen.
Die staat nu weer netjes. Zie ook dat dit je 1e forumpost is op Tweakers. Hopelijk komen er nog veel meer.

Tip: Plaats de volgende keer een linkje naar de desbetreffende post (rechtermuis->koppelingslocatie kopiëren)

[Voor 8% gewijzigd door Technomania op 24-03-2021 11:25]

• doodewaard
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 04-04 21:16
@Technomania Dank voor de tip! Will do. Ook qua bijdragen.

• Technomania

Technomania

doodewaard schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:47:
@Technomania Dank voor de tip! Will do. Ook qua bijdragen.
Nu was het vrij gemakkelijk om te kijken welke reactie je bedoelde omdat het er maar 1 was.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze post lijkt me echt geen +3 of +2. Het komt op mij over als een rant op de media zoals tweakers door maar wat te beweren en te doen alsof dat relevant is. Zomaar selectief wat opnoemen alsof het relevant is, of zelfs waar zou zijn, maakt de mening nog niet waar of relevant. Door het dan ook nog te gebruiken om over de media te klagen lijkt me zelfs ongepast en ongewenst.

The Zep Man in 'nieuws: Kritiek op terugkeer Richard Stallman bij Free Softwa...

• Krimglas
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 21-04 14:41
Hij brengt de nuance die compleet ontbreekt in het tweakers artikel. Wat mij betreft is dit een zeldzame +3.

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:54
Het is weer zo ver weer 2 intel topics en er is weer een ettertje die al mijn posts af lijkt te gaan en alles de min in mod. Ik heb geen eens meer zin om ze hier te linken want de laatste keren werd er ook niets aan gedaan. Van mij mag het hele modden afgeschaft worden.
De tijd dat het wat toevoegde is immers ver achter ons.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Bedankt voor deze nuttige mededeling. Ik weet zeker dat het moderatiesysteem hier heel veel beter van zal worden. Ofzoiets.

Als je hier dan toch post, kan je net zogoed de linkjes even plaatsen. Dan kunnen we er wat mee.

Virussen? Scan ze hier!

• JohnnieWbl
kodak schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:51:
Deze post lijkt me echt geen +3 of +2. Het komt op mij over als een rant op de media zoals tweakers door maar wat te beweren en te doen alsof dat relevant is. Zomaar selectief wat opnoemen alsof het relevant is, of zelfs waar zou zijn, maakt de mening nog niet waar of relevant. Door het dan ook nog te gebruiken om over de media te klagen lijkt me zelfs ongepast en ongewenst.

The Zep Man in 'nieuws: Kritiek op terugkeer Richard Stallman bij Free Softwa...
De reacties eronder zijn zeker ook geen +3:
Blokker_1999 in 'nieuws: Kritiek op terugkeer Richard Stallman bij Free Softw...
TagForce in 'nieuws: Kritiek op terugkeer Richard Stallman bij Free Software ...

Elke poging tot het vormen van een mening over dit onderwerp lijkt wel een moeras :P Ik kwam uit bij pagina's en pagina's aan meningen van de beste man om een beeld te vormen over zijn ideeën en ik ben er nog niet uit met wie ik het eens ben. De reactie die jij aanhaalt lijkt mij niet ongewenst, de "heisa" over de man en het initiatief om hem te weren is onderdeel van waar het om gaat.

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:54
wildhagen schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:15:
Bedankt voor deze nuttige mededeling. Ik weet zeker dat het moderatiesysteem hier heel veel beter van zal worden. Ofzoiets.

Als je hier dan toch post, kan je net zogoed de linkjes even plaatsen. Dan kunnen we er wat mee.
Net als die vorige 99 keer zeker. De bias is hier in bepaalde topics te groot en de handhaving blijkbaar te lax. Kansloos en nutteloos dus want er gebeurt niets concreets mee. En dat was mijn punt. Diegene die er echt wat mee wil heeft het binnen 30 seconden opgespoord maar dat die wil er niet is is al lang duidelijk.
Daarom zijn er over de jaren ook vele topics over het ongenoegen van het mod systeem geweest en zitten we hier ondertussen op deel XXX oftewel deel 30 van het Het kleine-mismoderatietopic topic.
Er moet gewoon veel harder opgetreden worden. Dat softe gedoe werkt blijkbaar niet.

• kodak

kodak

FP ProMod
JohnnieWbl schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:40:
[...]
De reactie die jij aanhaalt lijkt mij niet ongewenst, de "heisa" over de man en het initiatief om hem te weren is onderdeel van waar het om gaat.
Ik heb het niet over ongepast zijn van een discussie te willen voeren maar over de manier waarop de tweaker zelf discussie voert en er anderen bij betrekt om over de ander te kunnen klagen. Als iemand dit soort ongefundeerde meningen doet om er maar een mening over te hebben dan heeft dat nog niet zomaar te maken met het onderwerp van het nieuws zelf.
Het wordt enkel uit verband getrokken vanwege de persoon die het zegt.
Door zijn positie maakt dat veel sensatie, en dat vinden sites die leven op advertenties belangrijk. Meer sensatie is meer views.
Helaas hielp T.net toen ook niet mee door de nodige media-aandacht erop te krijgen...
Dat hij liever geen aandacht heeft is niet relevant zonder genoeg duidelijk te maken waar dat uit blijkt. Maar in plaats van dat ergens uit te laten blijken lijkt de onderbouwing een rant over andere motieven van de media, zonder bewijs waarom dat dan relevant is of zelfs zou kloppen.

Ik verwacht bij onze huisregels dat een tweaker niet zomaar uit haalt naar andere omdat hij een suggestieve mening heeft. Anders is het geen behoorlijke inhoudelijke discussie.

• JohnnieWbl
@kodak Mee eens, dat is niet nodig noch fraai.

• ZeroNine
Nogmaals is er in dit topic iemand flink aan het mening modereren, ongeacht of je er screenshots bij plaatst die je punt bekrachtigen. Dat er zoveel mensen met FP modrechten aanwezig zijn is echt dramatisch en werkt gewoon niet in de praktijk. Zodra iemand tegen de stroming in gaat dan maakt het niet uit of je gelijk of ongelijk hebt, goede input geeft of niet. Het stoot altijd iemand tegen het zere been welke dan helemaal losgaat met de modrechten.

ZeroNine in 'nieuws: Xiaomi kondigt Mi 11 Pro en Mi 11 Ultra volgende week aan'

• Bor

Bor

Topicstarter
ZeroNine schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:19:
Nogmaals is er in dit topic iemand flink aan het mening modereren, ongeacht of je er screenshots bij plaatst die je punt bekrachtigen. Dat er zoveel mensen met FP modrechten aanwezig zijn is echt dramatisch en werkt gewoon niet in de praktijk. Zodra iemand tegen de stroming in gaat dan maakt het niet uit of je gelijk of ongelijk hebt, goede input geeft of niet. Het stoot altijd iemand tegen het zere been welke dan helemaal losgaat met de modrechten.

Wat voor score verwacht je wanneer je aan komt zetten met
Ohja "gappie"? Lul ik uit mijn nek?
Een -1 lijkt mij prima. De andere twee reacties staan op +1 momenteel.

Frontpagemoderatie Forum

• ZeroNine
Bor schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:27:
[...]

Wat voor score verwacht je wanneer je aan komt zetten met

[...]

Een -1 lijkt mij prima. De andere twee reacties staan op +1 momenteel.
Lees dan ook even de reactie hierboven waar ik beticht wordt van het "lullen" uit mijn nek. Context lijkt mij nogal belangrijk naast dat mijn informatie onderbouwd wordt met screenshots. Waarom dan de tegenhanger in de discussie een +1?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Elbino in 'nieuws: Google verwijdert privacyextensie ClearURLs uit Chrome Web...

Ik vind niet dat deze comment informatief is, de instructies om de extensie te installeren zorgen er niet voor dat de extensie ook werkend te installeren is. Dit heb ik zojuist namelijk zelf getest en krijg de melding dat de extensie mogelijk buiten mijn medeweten om is geïnstalleerd, omdat de extensie niet gevonden kan worden in de Web Store.

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Kuusje in 'nieuws: Lead gameplay designer van Cyberpunk 2077 verlaat CD Proje...

Raar dat deze +2 verdient volgens zoveel mensen terwijl de reactie waar dit een reactie op is op 0 staat, en beide evenmin informatief zijn (en even on-topic)

• Oon
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:05:
Elbino in 'nieuws: Google verwijdert privacyextensie ClearURLs uit Chrome Web...

Ik vind niet dat deze comment informatief is, de instructies om de extensie te installeren zorgen er niet voor dat de extensie ook werkend te installeren is. Dit heb ik zojuist namelijk zelf getest en krijg de melding dat de extensie mogelijk buiten mijn medeweten om is geïnstalleerd, omdat de extensie niet gevonden kan worden in de Web Store.
Toch wel een informatieve reactie omdat die meldt dat de extensie nog makkelijk te installeren is.

Die melding krijg je inderdaad, maar dat is gewoon een waarschuwing van Chrome. Als je die wegklikt is hij gewoon te gebruiken.

Edit: Nevermind, net getest en blijkbaar hebben ze dit veranderd. Je moet nu de .zip uitpakken en als unpacked laden :|

[Voor 6% gewijzigd door Oon op 24-03-2021 19:24]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze post is geen +2. Een discussie voeren dat er in het algemeen een andere vormen van verwerken van persoonsgegevens nodig is is offtopic bij dit nieuws. Het gaat niet over het lek zelf, discussie hoort in een forum. Het laat ook een discussie die wel over het lek gaat ondersneeuwen.

Rhinosaur in 'nieuws: Gegevens van miljoenen Nederlandse autobezitters zijn t...

• TheVivaldi

• Jerie
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
kodak schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:52:
Deze post is geen +2. Een discussie voeren dat er in het algemeen een andere vormen van verwerken van persoonsgegevens nodig is is offtopic bij dit nieuws. Het gaat niet over het lek zelf, discussie hoort in een forum. Het laat ook een discussie die wel over het lek gaat ondersneeuwen.

Rhinosaur in 'nieuws: Gegevens van miljoenen Nederlandse autobezitters zijn t...
Het is nav het lek. Als je om deze stricte reden offtopic 0 wilt modereren dan kan het gros van de posts bij een nieuwsbericht op +0.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

• Oon
  • Niet online
Jerie schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:20:
[...]

Het is nav het lek. Als je om deze stricte reden offtopic 0 wilt modereren dan kan het gros van de posts bij een nieuwsbericht op +0.
Offtopic is offtopic, beleid voor data in het algemeen heeft vrij weinig te maken met een post over een datalek, daar kan een GoT topic voor gemaakt worden zoals bij andere vergelijkbare situaties ook al aangegeven werd.

Deze reactie vind ik zelf overigens wel de +1 waard omdat het een relevante toevoeging is en maar deels offtopic, maar +2 is wel overdreven

• kodak

kodak

FP ProMod
Jerie schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:20:
[...]

Nav iets maar een algemene mening verkondigen die ergens op thema met een onderwerp uit dat nieuws te maken heeft maakt de post of draad nog niet ontopic of relevant bij het nieuws zelf. Het is niet de bedoeling om discussie te voeren op thema, maar op het nieuws. Thema discussie hoort in het forum, juist om het op de fp over het nieuws te kunnen hebben.

Dat diverse andere tweakers zich daarbij ook niet duidelijk bij het nieuws zelf houden doet daar weinig aan af, dat is dan net zo goed niet de bedoeling. Waarschijnlijk zelfs daar wel wat meer tweakers op aangesproken mogen worden op de regels en modereren.

• kodak

kodak

FP ProMod
Oon schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:33:
[...]
Deze reactie vind ik zelf overigens wel de +1 waard omdat het een relevante toevoeging is en maar deels offtopic.
wat is er volgens jou dan relevant en ontopic aan? Er is een datalek zonder te weten wat de oorzaak is, en dan komt iemand al met een algemene mening dat centraal opslaan de oplossing zou zijn alsof dat hierbij relevant is. Een mening hebben op thema maakt het nog niet ontopic bij de gebeurtenis, het nieuws of zelfs relevant.

• Oon
  • Niet online
kodak schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:43:
[...]
wat is er volgens jou dan relevant en ontopic aan? Er is een datalek zonder te weten wat de oorzaak is, en dan komt iemand al met een algemene mening dat centraal opslaan de oplossing zou zijn alsof dat hierbij relevant is. Een mening hebben op thema maakt het nog niet ontopic bij de gebeurtenis, het nieuws of zelfs relevant.
M.i. is het minimaal relevant aan het algemene onderwerp, en daarmee deels ontopic. Het is geen reactie op het topic zelf, maar wel een interessant discussiepunt dat eraan gerelateerd is.

Daarom vind ik +2 ook zeker overdreven, want het is vooral een mening over wat er anders gedaan zou moeten worden en niet zozeer over de gebeurtenis waar het hier specifiek om draait, maar het is toch niet volledig offtopic.

Omdat het een discussie start en niet voortzet is het overigens volgens de FAQ well gewoon offtopic, dus ik ben ook wel benieuwd hoe anderen deze zouden beoordelen (buiten de score die die reactie nu heeft).

• kodak

kodak

FP ProMod
Oon schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:47:
[...]

M.i. is het minimaal relevant aan het algemene onderwerp, en daarmee deels ontopic. Het is geen reactie op het topic zelf, maar wel een interessant discussiepunt dat eraan gerelateerd is.
Het kan zo niet beiden zijn. Of je betrekt het op het nieuws, of niet. Maar op thema discussie starten of voeren door geheel niet te relateren aan het voorval en dus niet te laten zien hoe die mening daarop werkelijk van toepassing is kan nmm niet ontopic genoemd worden om op het nieuws te reageren. Dan kan je net zo goed stellen dat het met autos te maken heeft een daar over gaan discussieren dat die vijf wielen moeten hebben.

• Oon
  • Niet online
kodak schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:52:
[...]
Het kan zo niet beiden zijn. Of je betrekt het op het nieuws, of niet. Maar op thema discussie starten of voeren door geheel niet te relateren aan het voorval en dus niet te laten zien hoe die mening daarop werkelijk van toepassing is kan nmm niet ontopic genoemd worden om op het nieuws te reageren. Dan kan je net zo goed stellen dat het met autos te maken heeft een daar over gaan discussieren dat die vijf wielen moeten hebben.
Daar heb je zeker wel een punt. Volgens de FAQ is het gewoon offtopic, het is namelijk ook geen vraag of grap, maar een mening die gepresenteerd wordt. Alleen bij offtopic staat dan weer specifiek
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie
en ik denk dat deze reactie wèl een revelante bijdrage levert, omdat het toch een veelvoorkomend onderwerp is en het beantwoorden van de vraag wat er anders gedaan zou kunnen worden weer wel betrekking heeft op het onderwerp van het artikel.

Maar goed, als je puur naar de FAQ kijkt dan denk ik, nu ik 'm nog eens lees, toch dat een 0 wel het beste past, omdat de reactie gewoon te ver van dit specifiek lek af zit, en beter in een algemeen topic over datalekken/databeveiliging in het forum geplaatst had kunnen worden.

Ben wel benieuwd wat de mods hier over zeggen, want blijkbaar zijn er evenveel mensen die het wel ontopic vinden, en ook een flink aantal die het zelfs spotlight-waardig vinden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Vol Braakzakje in 'nieuws: Reddit ontslaat controversiële werknemer nadat sub...

Dit is geen +1, en krijgt zelfs bergen met +2's en +3's waar wel even naar gekeken mag worden wegens modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Android 9 komt uit voor Nederlandse smartphone Fairpho...
Ik snap niet helemaal waarom ik zo veel 0's en -1's krijg op zo'n ontopic-reactie.
Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True