Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 196 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svane schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:02:
[...]

Als één van de Tweakers die @snefkens hier op 0 gezet heeft, heb ik nog wel een kleine toevoeging :)

Als de gebruikersvoorwaarden niet verbieden om je account met je familie / hechte vrienden te delen, dan valt een opmerking die dit vergelijkt met het stelen van een TV wel verkeerd. Als Netflix zelf het gewoon oké vindt, dan weet ik niet waarom deze reactie dan op +2 staat. Wachtwoord delen is iets wat Netflix hier expliciet noemt als een 'oplossing' om je broer / partner op een ander adres te laten kijken.

Ook vanuit een PowerMod vind ik de term 'toe-eigenen' dan niet helemaal netjes ;) :+

edit:
De rest van @snefkens reacties heb ik niet aangeraakt, ik vind ook dat hij de -1's niet vredient natuurlijk!
Daar wil ik ook nog wel wat op toevoegen. De screenshots waar je naar verwijst geeft netflix helemaal niet toe dat een broer ook gebruik mag maken van je account. De reactie geeft alleen maar weer dat je inderdaad op 4 devices netflix kan afspelen en dat dit kan op meerdere locaties. Netflix zegt hier niet letterlijk dat familie het ook mag gebruiken. Dit is geen bevestiging. Als netflix in het antwoord letterlijk zegt dat een broer dit mag dan kan ik je gelijk geven, maar dat staat niet in dit antwoord.

In de voorwaarden staat dat je het mag delen met huishoudelijke kring. Daar ging ook een discussie over wat dat precies inhoudt.

Daarom vind ik het ook erg vreemd dat je mij dan een 0 geeft. Ik denk eerder dat een jurist hier uitspraak over moet doen dan dat jij aangeeft dat ik hier fout zit door mij een 0 te geven.

Edit: Proef op de som genomen en ook even met Netflix gechat: https://imgur.com/a/Lt6wsOT

Blijkt dus wat ik al dacht dat Netflix dit dus helemaal niet toe laat...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2021 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:16:
[...]

Daar wil ik ook nog wel wat op toevoegen. De screenshots waar je naar verwijst geeft netflix helemaal niet toe dat een broer ook gebruik mag maken van je account. De reactie geeft alleen maar weer dat je inderdaad op 4 devices netflix kan afspelen en dat dit kan op meerdere locaties. Netflix zegt hier niet letterlijk dat familie het ook mag gebruiken. Dit is geen bevestiging. Als netflix in het antwoord letterlijk zegt dat een broer dit mag dan kan ik je gelijk geven, maar dat staat niet in dit antwoord.

In de voorwaarden staat dat je het mag delen met huishoudelijke kring. Daar ging ook een discussie over wat dat precies inhoudt.

Daarom vind ik het ook erg vreemd dat je mij dan een 0 geeft. Ik denk eerder dat een jurist hier uitspraak over moet doen dan dat jij aangeeft dat ik hier fout zit door mij een 0 te geven.

Edit: Proef op de som genomen en ook even met Netflix gechat: https://imgur.com/a/Lt6wsOT

Blijkt toch dat Netflix dit dus helemaal niet toe laat...
Bedankt voor je aanvulling.

Toch een paar nuances.
1. Ik stelde expliciet de vraag of mijn broer of partner, die op een ander adres woont gebruik mag maken van mijn account. Ik mag dan wel aannemen dat het positieve antwoord van de klantenservice betrekking heeft op mijn vraag. Ik verwacht dat geen enkele rechter me hierin in het ongelijk zou stellen.

2. Je hebt het ook meerdere keren over 'huishoudelijke' kring. In de voorwaarde staat echter huiselijke kring. Een heel ander woord, en volgens de Federatie Autersrechtenbelangen horen hechte vrienden en familie op andere adressen hier ook bij.

Ik waardeer dat je het ook bij de klantenservice hebt gevraagd. Heel bizar antwoord van ze. David zegt hier dat je Netflix dus niet buiten de deur mag gebruiken. Geen gebruik meer via 4g buiten de deur, niet meer met je laptop naar je vriendin toe om daar te kijken. Als dit waar is mag Tweakers hier wel een nieuw artikel aan wijden, groot nieuws helaas.

Verder gaat 't me minder om wie er echt 100% aantoonbaar gelijk heeft, ik vind gewoon een vergelijking met diefstal niet gewenst, zeker niet als het blijkbaar zo'n ontzettend moeilijk vraagstuk is dat zelfs de Netflix klantenservice geen eenduidig antwoord kan geven 8)7

Niet een -1 waard, maar een 0 vond ik wel passend. Even goede vrienden verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

svane schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:42:
[...]

Bedankt voor je aanvulling.

Toch een paar nuances.
1. Ik stelde expliciet de vraag of mijn broer of partner, die op een ander adres woont gebruik mag maken van mijn account. Ik mag dan wel aannemen dat het positieve antwoord van de klantenservice betrekking heeft op mijn vraag. Ik verwacht dat geen enkele rechter me hierin in het ongelijk zou stellen.

2. Je hebt het ook meerdere keren over 'huishoudelijke' kring. In de voorwaarde staat echter huiselijke kring. Een heel ander woord, en volgens de Federatie Autersrechtenbelangen horen hechte vrienden en familie op andere adressen hier ook bij.

Ik waardeer dat je het ook bij de klantenservice hebt gevraagd. Heel bizar antwoord van ze. David zegt hier dat je Netflix dus niet buiten de deur mag gebruiken. Geen gebruik meer via 4g buiten de deur, niet meer met je laptop naar je vriendin toe om daar te kijken. Als dit waar is mag Tweakers hier wel een nieuw artikel aan wijden, groot nieuws helaas.

Verder gaat 't me minder om wie er echt 100% aantoonbaar gelijk heeft, ik vind gewoon een vergelijking met diefstal niet gewenst, zeker niet als het blijkbaar zo'n ontzettend moeilijk vraagstuk is dat zelfs de Netflix klantenservice geen eenduidig antwoord kan geven 8)7

Niet een -1 waard, maar een 0 vond ik wel passend. Even goede vrienden verder :)
Downloaden van films is ook diefstal. Hetzelfde met het delen van accounts waar je films op kan kijken wat niet toegestaan is. Dat is vergelijkbaar met diefstal ja. Je deelt films die niet gedeeld mogen worden.

Daarnaast link je naar een artikel wat gaat over de "vertoning" van beeldmateriaal in de huiselijke kring. Niet het delen van..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2021 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Kastermaster in 'nieuws: Tuxedo voorziet XP15- en XP17-laptops van Nvidia GeF...
-1 of 0 is discutabel, dus hij staat niet per se verkeerd, maar er zijn wel mensen die een +3 hebben toegekend, dus daar mogen wel even een paar mensen worden aangesproken…

[ Voor 11% gewijzigd door TheVivaldi op 14-03-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
GertMenkel in 'geek: Man koopt 300 emoji-domeinnamen en bouwt emoji-e-maildie...

Staat op +3, maar "turbo-Grapperhausen" is een persoonlijke aanval, nergens voor nodig. Doet m.i. afbreuk aan de reactie.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:47:
Dat is vergelijkbaar met diefstal ja. Je deelt films die niet gedeeld mogen worden.
Dat Netflix zegt dat het niet mag, maakt het niet illegaal, dat is het hele punt. In de AV heeft Netflix het ook over huiselijke kring, waarvan de definitie op auteursrecht.nl te vinden is. Via een dergelijke site kun je er wel vanuit gaan dat zij een en ander wel uitgezocht hebben en juridisch hebben laten checken.
Daarnaast link je naar een artikel wat gaat over de "vertoning" van beeldmateriaal in de huiselijke kring. Niet het delen van..
Wat is het verschil? :? Ik denk echt dat je behoorlijk zwart-wit hierin zit.
Kan er trouwens naar Nas T in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens kan stroom aan privacyklachten ... gekeken worden? Deze was op tijd door mij gemeld in dit topic, maar dit is niets meer dan een mening en ik vind niet dat deze met kop en schouders boven het maaiveld uitkomt, dus ik vind deze reactie +1, geen +3 waar het nu op staat. De reactie is intussen wel te oud om door het systeem nog op de juiste score te komen.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2021 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euronitwit
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-08 19:37
GertMenkel in 'nieuws: Tuxedo voorziet XP15- en XP17-laptops van Nvidia GeFor...

@Amanoo strooit met een paar niet Nederlandse woorden, die ik niet ken.
Op mijn vraag: En nu in gewoon Nederlands a.u.b. wordt ik zwaar gemind.
Ik probeer gewoon de boel te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Euronitwit schreef op maandag 15 maart 2021 @ 04:50:
GertMenkel in 'nieuws: Tuxedo voorziet XP15- en XP17-laptops van Nvidia GeFor...

@Amanoo strooit met een paar niet Nederlandse woorden, die ik niet ken.
Op mijn vraag: En nu in gewoon Nederlands a.u.b. wordt ik zwaar gemind.
Ik probeer gewoon de boel te begrijpen.
De term scalping wordt al een enige tijd gebruikt voor een manier van handelen met videokaarten, en werd eerder gebruikt voor de op- en doorverkoop praktijken met de SNES classic die in beperkte oplage uitkwam.

Zie bijvoorbeeld de laatste zin van dit nieuwsbericht of de discussie in dit V&A feedback topic.

“En nu in gewoon Nederlands a.u.b.” komt erg aanvallend over, beter was geweest om te vragen naar wat er met scalping wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op maandag 15 maart 2021 @ 01:31:
[...]
Dat Netflix zegt dat het niet mag, maakt het niet illegaal, dat is het hele punt. In de AV heeft Netflix het ook over huiselijke kring, waarvan de definitie op auteursrecht.nl te vinden is. Via een dergelijke site kun je er wel vanuit gaan dat zij een en ander wel uitgezocht hebben en juridisch hebben laten checken.
[...]
Wat is het verschil? :? Ik denk echt dat je behoorlijk zwart-wit hierin zit.
Nogmaals die website heeft het over vertoningen, dat is heel wat anders. Het werkt zo in de Nederlandse taal dat een definitie per context anders kan zijn. De definities worden meestal ook per wet genoemd wat deze betekenen.

Ik vind het wel bijzonder dat jij er vanuit gaat dat je gelijk hebt. Zonder dat je in het wetboek kan laten zien waar de definitie van huiselijke kring staat. Ben jij een jurist? Dus weet je zeker dat je het Correct hebt? Nee. Dus ga er dan ook niet vanuit dat jij het wel correct hebt.

Ik zie dat je gisteravond 4 keer naar verschillende mensen een bericht stuurt met dezelfde inhoud. Wat dus al vaker is vermeld. Wat heeft dit voor toegevoegde waarde? Dan geef je aan, wellicht hebt je het gemist. Nee, deze hele discussie gaat het erover. Je bent nu alleen olie op het vuur aan het gooien en het voegt niks toe aan de discussie. Het is alleen maar herhalen wat iemand anders ook al heeft gezegd. En wat heeft het voor toegevoegde waarde om het ook hier nog weer een bericht over te sturen? Daar is dit forum niet voor bedoeld. Dat zou jij toch moeten weten.

De mensen die allemaal linken naar dat ene artikel met vertoningen krijgen een +2 of +3. Diegene die zeggen dat het een andere context is, worden gemind.

Waarom is hier bijvoorbeeld de huiselijke kring alweer anders gedefinieerd:

https://richtlijnenjeugdh.../definitie-en-afbakening/

huiselijke kring: een familielid, een huisgenoot of een mantelzorger’.

Staat geen vrienden bij zoals in dat andere document waar iedereen naar verwijst.

In het Belgisch woordenboek staat het ook weer anders:

http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/huiskring

huiselijke kring, verzameling van de mensen die onder één dak als familie bij elkaar wonen

In de Nederlandse van Dale staat huiselijke kring niet vermeld.... Dus ja zegt het maar... Ik denk dat er echt een jurist naar moet kijken om hier een goed antwoord op te geven.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euronitwit
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-08 19:37
De term scalping wordt al een enige tijd gebruikt voor een manier van handelen met videokaarten, en werd eerder gebruikt voor de op- en doorverkoop praktijken met de SNES classic die in beperkte oplage uitkwam.

Zie bijvoorbeeld de laatste zin van dit nieuwsbericht of de discussie in dit V&A feedback topic.

“En nu in gewoon Nederlands a.u.b.” komt erg aanvallend over, beter was geweest om te vragen naar wat er met scalping wordt bedoeld.
Dus men moet elk artikel en elke forum post maar gelezen hebben om de betekenis van een buitenlands woord te kunnen begrijpen.
Dan wordt de Nederlands taal nog verder mishandeld door weggescalpt te gebruiken.
Dus ja de zin was ook als een soort sneer bedoeld.

Maar buiten dit alles; de moderatie zou niet -1 maar 0 moeten zijn, want het was wel ontopic.

[ Voor 39% gewijzigd door Euronitwit op 15-03-2021 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Euronitwit schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:31:
[...]
Dus men moet elk artikel en elke forum post maar gelezen hebben om de betekenis van een buitenlands woord te kunnen begrijpen.
Dan wordt de Nederlands taal nog verder mishandeld door weggescalpt te gebruiken.
Dus ja de zin was ook als een soort sneer bedoeld.

Maar buiten dit alles; de moderatie zou niet -1 maar 0 moeten zijn, want het was wel ontopic.
Wat ik wilde aangeven is dat de term scalping in de afgelopen tijd veelvuldig is gebruikt bij reacties en forum-topics over videokaarten en dat ik het me daarom kan voorstellen dat het als een bekend begrip wordt verondersteld.

Ik zie jouw reactie als een reactie die over taalgebruik gaat en niet over het onderwerp in het artikel, dat was anders geweest als je om een toelichting had gevraagd. Los daarvan is een sneer naar een andere gebruiker ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:26:
[...]

Nogmaals die website heeft het over vertoningen, dat is heel wat anders. Het werkt zo in de Nederlandse taal dat een definitie per context anders kan zijn. De definities worden meestal ook per wet genoemd wat deze betekenen.
Jij begon met de vergelijking met diefstal, dus ik neem aan dat jij die definitie opgezocht hebt in de wet?
Ik vind het wel bijzonder dat jij er vanuit gaat dat je gelijk hebt. Zonder dat je in het wetboek kan laten zien waar de definitie van huiselijke kring staat. Ben jij een jurist? Dus weet je zeker dat je het Correct hebt? Nee. Dus ga er dan ook niet vanuit dat jij het wel correct hebt.
Ik ben geen jurist, maar hier is een jurist die zegt dat illegaal downloaden geen diefstal is, maar schending van auteursrecht. Dus nogmaals fijn dat je mensen ontrecht van diefstal beschuldigt.
Ik zie dat je gisteravond 4 keer naar verschillende mensen een bericht stuurt met dezelfde inhoud. Wat dus al vaker is vermeld. Wat heeft dit voor toegevoegde waarde? Dan geef je aan, wellicht hebt je het gemist. Nee, deze hele discussie gaat het erover. Je bent nu alleen olie op het vuur aan het gooien en het voegt niks toe aan de discussie. Het is alleen maar herhalen wat iemand anders ook al heeft gezegd. En wat heeft het voor toegevoegde waarde om het ook hier nog weer een bericht over te sturen? Daar is dit forum niet voor bedoeld. Dat zou jij toch moeten weten.
Ik stuur hier nogmaals een bericht omdat je mensen blijft aanvallen en ze dieven noemt. Dat een PowerMod het blijkbaar met je eens is, en het delen van je account 'toe-eigenen' noemt, ben ik het niet mee eens. Lijkt me netjes dat ik, en de mede 'dieven' hier op Tweakers zich kunnen verdedigen.
In de Nederlandse van Dale staat huiselijke kring niet vermeld.... Dus ja zegt het maar... Ik denk dat er echt een jurist naar moet kijken om hier een goed antwoord op te geven.
Hier ben ik het mee eens. Des de meer reden om dit niet met diefstal te vergelijken, zonder een jurist ernaar te hebben laten kijken!

Feiten zijn:
1. definitie van huiselijke kring is (voor zover wij kunnen vinden) niet duidelijk genoeg gedefiniëerd. Niet 100% duidelijk hoe het zit met Netflix kijken op andere adressen.
2. De Netflix klantenservice is niet consequent in hun antwoorden. Volgens jouw contactpersoon bij Netflix is het kijken in de trein al niet toegestaan, dan is iedereen een 'dief'.

mijn conclusie: Elke suggestie van 'diefstal' werkt alleen maar beledigend en polariserend, geen +1 waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
(Om maar weer even on-topic te komen)

Volgens mij heeft iemand (+ een alt account) elke reactie op -1 gezet. Letterlijk elke reactie heeft minimaal 2 keer -1 staan. Vooral onderaan de pagina is het een slagveld.

geek: Speler maakt Amsterdam volledig na in Cities: Skylines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

svane schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:20:
[...]
Ik stuur hier nogmaals een bericht omdat je mensen blijft aanvallen en ze dieven noemt. Dat een PowerMod het blijkbaar met je eens is, en het delen van je account 'toe-eigenen' noemt, ben ik het niet mee eens. Lijkt me netjes dat ik, en de mede 'dieven' hier op Tweakers zich kunnen verdedigen.
[...]
Mijn opmerking was gericht op de groep Netflix abonnees die middels het 4K abonnement hun vriendengroep voorziet van een stream. Of de groep die timeslots afspreekt om dat nóg verder te delen. Dat zijn mensen die overduidelijk de voorwaarden van Netflix overtreden en zich daarmee, inderdaad, dingen toe-eigenen die niet van hen zijn. Namelijk toegang tot die content.

Ik had het niet over broers en zussen en andere grensgevallen die we kunnen verzinnen :) De voorwaarden van Netflix zeggen dit:
4.2. The Netflix service and any content viewed through the service are for your personal and non-commercial use only and may not be shared with individuals beyond your household. During your Netflix membership we grant you a limited, non-exclusive, non-transferable right to access the Netflix service and view Netflix content. Except for the foregoing, no right, title or interest shall be transferred to you. You agree not to use the service for public performances.
En wat je ook uit de chat met medewerkers kunt halen, dat zijn niet de voorwaarden waarmee je akkoord ging bij het aangaan van het abonnement. Dus eigenlijk zijn die antwoorden niet relevant en is het bovenstaande het enige wat echt telt. Eén huishouden dus. Die definitie van een huishouden is niet zo moeilijk; dat zijn de mensen met wie je samenleeft :)

Is ongeoorloofd toegang krijgen tot content diefstal? Geen idee. Daar kun je vast prachtige juridische discussies over hebben. Echter de intentie van de post van @snefkens was niet om zo'n discussie aan te zwengelen. Hij bedoelde gewoon de groep waar ik het over had, mensen die zich op deze manier toegang verschaffen tot content waar ze niet gerechtigd toe zijn. Diefstal is het misschien niet, ik ben geen jurist, maar het is hoe dan ook een overtreding van de voorwaarden. En dat was wat hij bedoelde.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
M14 in 'plan: De nieuwste Surface Laptop Go winnen? Meld je dan nu aan voor h...
Leuke grap, maar geen +2.
Edit: en al zeker geen +3's die ook massaal zijn toegekend.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 15-03-2021 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

svane schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:20:
[...]
Jij begon met de vergelijking met diefstal, dus ik neem aan dat jij die definitie opgezocht hebt in de wet?
[...]
Ik ben geen jurist, maar hier is een jurist die zegt dat illegaal downloaden geen diefstal is, maar schending van auteursrecht. Dus nogmaals fijn dat je mensen ontrecht van diefstal beschuldigt.
[...]

[...]

Hier ben ik het mee eens. Des de meer reden om dit niet met diefstal te vergelijken, zonder een jurist ernaar te hebben laten kijken!

Feiten zijn:
1. definitie van huiselijke kring is (voor zover wij kunnen vinden) niet duidelijk genoeg gedefiniëerd. Niet 100% duidelijk hoe het zit met Netflix kijken op andere adressen.
2. De Netflix klantenservice is niet consequent in hun antwoorden. Volgens jouw contactpersoon bij Netflix is het kijken in de trein al niet toegestaan, dan is iedereen een 'dief'.

mijn conclusie: Elke suggestie van 'diefstal' werkt alleen maar beledigend en polariserend, geen +1 waard. :)
Maar goed, let's agree to disagree.

1 ding wil ik nog wel even wat over kwijt. Omdat je zegt dat ik mensen blijf aanvallen, dat is niet juist. Ik reageer op berichten die richting mij gestuurd worden. Dat is niet dat ik mensen aanval. Ik probeer mijn standpunt te verdedigen. Ik doe dat altijd zonder te schelden of iemand te kleineren.

Als ik dan jouw berichten in dat zelfde topic lees dan zie ik er eigenlijk best wel wat die op -1 hadden mogen staan op basis van de toon die je gebruikt. Een aantal voorbeelden:

svane in 'nieuws: Netflix test waarschuwen van gebruikers die account van een...

Ergens in die geheime, zelf-verzonnen, plek? waar jij atijd gelijkt hebt? Of is het mogelijk dat die plek gewoon niet bestaat?

svane in 'nieuws: Netflix test waarschuwen van gebruikers die account van een...

1. In 4.2 staat inderdaad de term 'huiselijke kring'. Maar waar haal je de definitie van huiselijke kring vandaan dan? je grote duim?

2. Heb jij dan een brief gestuurd naar de CLO van Netflix? Of ben je simpelweg vanaf je geboorte gezegend met deze kennis?

Dat je meteen met Alzheimer gaat strooien, omdat ik jouw compleet bizarre logica niet kan volgen, laat wel zien hoe ontzettend achtelijk je bent.

Dit soort berichten zijn echt niet gewenst hier op Tweakers. Dit is echt volledig op de man en soms mensen ook volledig afzeiken. Van mij hadden deze berichten hierdoor dus allemaal op -1 gemogen. Dat je dan bij mij over een woord zoals "diefstal" valt vind ik onbegrijpelijk als ik de woorden zie die hierboven allemaal naar mensen toe gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

killercow

eth0

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Zero sum insteek in argumentatie wordt doorgaans niet gewaardeerd.
Idem, met daarbij een bekende manier om kritiek de kop in te drukken ("als jij X niet doet/weet/kunt mag je niet meepraten)
Mee eens, hoort niet op -1
Een nul past hier mooi, net als voor de parent ervan: makstra in 'nieuws: Minister Grapperhaus wil overleg met critici over afzwakk...
Er staat daar nog wel meer verkeerd en helaas te oud om nog te modereren.

Zeer terecht opmerkingen maar een +3?
t_captain in 'nieuws: Minister Grapperhaus wil overleg met critici over afzwa...
Prima kritiek maar te oppervlakkig en eenzijdig voor een +3:
batjes in 'nieuws: Minister Grapperhaus wil overleg met critici over afzwakke...

Imo geen +2:
Patriot in 'nieuws: Minister Grapperhaus wil overleg met critici over afzwakk...
makstra in 'nieuws: Minister Grapperhaus wil overleg met critici over afzwakk...

Ook maar even een poging wagen op respons, dit is toch echt geen +3?
CH4OS schreef op maandag 15 maart 2021 @ 01:31:
Kan er trouwens naar Nas T in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens kan stroom aan privacyklachten ... gekeken worden? Deze was op tijd door mij gemeld in dit topic, maar dit is niets meer dan een mening en ik vind niet dat deze met kop en schouders boven het maaiveld uitkomt, dus ik vind deze reactie +1, geen +3 waar het nu op staat. De reactie is intussen wel te oud om door het systeem nog op de juiste score te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door JohnnieWbl op 15-03-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Geen +3 wat mij betreft: sebduction in 'geek: Speler maakt Amsterdam volledig na in Cities: Skylines' Prima +2 in mijn ogen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 15-03-2021 15:27 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
svane schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:44:
(Om maar weer even on-topic te komen)

Volgens mij heeft iemand (+ een alt account) elke reactie op -1 gezet. Letterlijk elke reactie heeft minimaal 2 keer -1 staan. Vooral onderaan de pagina is het een slagveld.

geek: Speler maakt Amsterdam volledig na in Cities: Skylines
Dank voor je melding, daar heb ik actie op ondernomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het topic Meningmodders is bedoeld voor een algemene discussie. Specifieke meldingen horen in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX. Ik verplaats jouw reactie even. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player86
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-04-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

killercow

eth0

Player86 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:38:
[...]

Maar dat gebeurt andersom net zo hard.
Ah, doe even toelichten dan? Ik snap niet zo goed wat het uitmaakt of het andersom ook gebeurt, het is niet de bedoeling van het moderatiesysteem, *en* het zijn geen ongewenste posts. Ongewenste posts zijn zaken die simpelweg gevaarlijk zijn (corona ontkenners) of bijvoorbeeld het delen van persoonlijke gegevens of aanzetten tot haat. Niet een argument dat je niet aanstaat.

Of zoals de richtlijnen zeggen:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player86
Nee het is niet de bedoeling maar het gebeurt wel.
Maar ik snap niet zo goed waarom mensen zich zo erg focussen op de “punten”?

Wat maakt het uit of je een +3, 2, 1, 0 of een -1 hebt? Zeg gewoon wat je wilt zeggen en laat het erbij. Er zijn vaak zat berichten die geen +3 zijn maar ook vaak zat berichten die geen -1 zijn.

Maar je haalt er wel iets bij, corona ontkenners zie ik vrijwel nooit maar mensen die kritisch zijn over de corona maatregelen, vaccinaties en of de ernst van corona worden regelmatig op -1 gezet, hoort dat? Nee maar zoals gezegd gebeurt het wel.

Ook een voorbeeld, ik vraag net op een Tinder artikel simpelweg wat Tinder is en wordt het op -1 gezet. Waarom weet niemand het is gewoon een vraag. Ik had kunnen googelen natuurlijk maar dat was ook niet de bedoeling van mijn bericht, de bedoeling was dat het dan in het artikel vermeld had kunnen worden, niemand kan namelijk alles weten en aangezien de (rare) apps zo hard gaan, dat ik er zelfs niet raar van sta te kijken dat we straks een app krijgen om te ademen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Signal-bèta laat Android-gebruikers berichten overzett...
Dat mijn bericht niet helemaal onderbouwd is en daarom wellicht op 0 staat snap ik nog wel, maar dat ik ook 6x -1 heb gekregen snap ik dan weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Maarten21 in 'nieuws: 'India wil mining en bezit van cryptocurrency verbieden''

Geen +3, maar gewoon een +1. Dat je Bitcoin niet mag vanwege energieconsumptie is je goed recht, maar dat maakt deze reactie geen +3 (meningmodden)

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Hoi, ik wil even wijzen op zeer vreemd stemgedrag in nieuws: 8BitDo Pro 2-controller krijgt extra knoppen aan achterkant en kost 5...
Deze controllers zijn een ware plaag in fighting game tournamenten omdat je deze kan programmeren om lange reeksen van inputs onder 1 enkele knop te steken, en dat op nintendo en playstation consoles. Het is dan ook het belangrijkste verkoopsargument van deze controllers (zie screenshot artikel), en in verschillende tournamenten in het verleden hebben we deze controllers dan ook verboden.
Probleem met valsspelers is: ze staan elkaar bij en in de comments is het loepzuiver dat wie het cheatprobleem blootlegt keihard gedownvote wordt door een klein clubje, zonder zelfs te proberen om met goede argumenten te komen waarom het gebruik van macro's wel acceptabel zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Krimglas schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:22:
Hoi, ik wil even wijzen op zeer vreemd stemgedrag in nieuws: 8BitDo Pro 2-controller krijgt extra knoppen aan achterkant en kost 5...
Deze controllers zijn een ware plaag in fighting game tournamenten omdat je deze kan programmeren om lange reeksen van inputs onder 1 enkele knop te steken, en dat op nintendo en playstation consoles. Het is dan ook het belangrijkste verkoopsargument van deze controllers (zie screenshot artikel), en in verschillende tournamenten in het verleden hebben we deze controllers dan ook verboden.
Probleem met valsspelers is: ze staan elkaar bij en in de comments is het loepzuiver dat wie het cheatprobleem blootlegt keihard gedownvote wordt door een klein clubje, zonder zelfs te proberen om met goede argumenten te komen waarom het gebruik van macro's wel acceptabel zou moeten zijn.
Om welke reacties gaat het specifiek? Ik zie daar weinig wat niet lijkt te kloppen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Bor schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:02:
Om welke reacties gaat het specifiek? Ik zie daar weinig wat niet lijkt te kloppen momenteel.
Vind deze twijfelachtig: Krimglas in 'nieuws: 8BitDo Pro 2-controller krijgt extra knoppen aan achterk...
Is op meerdere manieren uit te leggen: de controller is bedoeld om aan de specifieke wensen van valspelers te voldoen, of: alleen valsspelers kopen de controller. Ik dacht eerst dat het eerste bedoeld werd wat zou dan een +1 zijn, maar gezien de latere "stevigere" bewoordingen kan er ook het laatste bedoelt worden (waar ik moeite mee heb om aan te nemen dat het de waarheid is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
JohnnieWbl schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Vind deze twijfelachtig: Krimglas in 'nieuws: 8BitDo Pro 2-controller krijgt extra knoppen aan achterk...
Is op meerdere manieren uit te leggen: de controller is bedoeld om aan de specifieke wensen van valspelers te voldoen, of: alleen valsspelers kopen de controller. Ik dacht eerst dat het eerste bedoeld werd wat zou dan een +1 zijn, maar gezien de latere "stevigere" bewoordingen kan er ook het laatste bedoelt worden (waar ik moeite mee heb om aan te nemen dat het de waarheid is).
Als ik er van uitga dat met "specifief" specifiek wordt bedoelt vind ik het een ongepaste generalisatie. Je leest in de reacties al dat meerdere mensen deze devices met een heel ander doel kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ThaddeusX in 'nieuws: China lijkt Signal te blokkeren'

43x +2 en zelfs 11x +3?

Sinds wanneer vinden de Olympische Spelen in China plaats? Wat hebben de OS sowieso met dit nieuwsonderwerp te maken? Wat heeft IS of Noord-Korea met die nieuwsonderwerp te maken?

Dit is op zijn allerbest een 0, en een -1 is ook prima te rechtvaardigen.

Kan er naar de +2 en +3 gevers (die duidelijk meningmodding doen) eens een onderzoek worden ingesteld?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:34

kodak

FP ProMod
Het lijkt me onredelijk dat als er reden is om inhoudelijk aan relevantie bij het onderwerp te twijfelen en er vraag om verduidelijking is dat weggemodereerd lijkt te worden als offtopic/irrelevant. Ik heb de indruk dat 4 tweakers hier selectief modereren op wat ze wel of niet bevalt als mening.
kodak in 'nieuws: Pentest miste zwak wachtwoord bij ransomwareaanval op gemee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Hoe is deze reactie ontopic of zelfs +2 terwijl het niet in gaat op de app of het stoppen? Het is meer (al dan niet terecht) klagen over andere zaken bij de politie.
Crahsystor in 'nieuws: Nederlandse politie stopt met app wegens te weinig geb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ik snap niet wie hier -1's aan hebben toegekend, terwijl het bericht hartstikke netjes is: Owen1307 in 'nieuws: Qualcomm brengt volgend jaar laptopchips uit met cores o...
Het is een beetje offtopic en zo, maar zeker geen -1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
@jdh009 iemand met de beginnende modstatus kan geen reactie daadwerkelijk op -1 laten uitkomen, daarvoor is de bevestiging van een expert, pro of powermod nodig.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Joeyab in 'nieuws: Nederlandse politie stopt met app wegens te weinig gebruik...
Websites kunnen ook pushberichten sturen, dus zo +2 vind ik deze reactie niet. Maar +3 al helemaal niet (die zijn ook toegekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Asitis in 'nieuws: Topvrouw van gesloten Stadia-studio werkt met nieuwe studi...
Offtopic omdat het eigenlijk over de titel van het artikel gaat, maar zelfs al zóu je het beschouwen als zijnde ontopic, dan is het zeker geen +2 of +3 waar 'ie nu op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stond hier +1, wel een beetje vreemd dat hier iemand een -1 voor geeft...

Verwijderd in 'nieuws: Topvrouw van gesloten Stadia-studio werkt met nieuwe stu...

Ik snap ook niet waarom dit offtopic is:

Verwijderd in 'nieuws: Topvrouw van gesloten Stadia-studio werkt met nieuwe stu...

Wordt weer lekker gemeningmod in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:25
We hebben weer een intel/amd/nvidia topic gehad dis het is weer zo ver. Mijn vast handje vol modders lijkt weer terug...

Kunnen we eindelijk eens deze mensen hun mod rechten ontnemen.

computerjunky in 'nieuws: Intel introduceert Rocket Lake-cpu's, 11900K is 50 ...

computerjunky in 'nieuws: Intel introduceert Rocket Lake-cpu's, 11900K is 50 ...

En ook hier hebben enkele het geprobeerd en die data is misschien makkelijk voor analyse (om te kijken of het dezelfde zijn):

Valt me gewoon op dat als je positief ben over intel er een handjevol mensen zijn die dat niet accepteren. en zelfs als je realistisch ben word je de kop in gedrukt alleen als je positief ben over het amd kamp lijken ze je een plus te geven. Er moet toch een oplossing voor zijn.
Maarja tot die tijd gewoon rechten permanent intrekken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel heel bijzonder dat dit een +2 krijgt:

fapkonijntje in 'nieuws: Topvrouw van gesloten Stadia-studio werkt met nieuwe...

en ik hier een 0 voor krijg:

Het goed praten dat je direct over het uiterlijk begint van iemand en dan een voorbeeld van een auto erbij halen. Het is totaal irrelevant wat het uiterlijk van deze vrouw.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computerjunky schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:00:
We hebben weer een intel/amd/nvidia topic gehad dis het is weer zo ver. Mijn vast handje vol modders lijkt weer terug...

Kunnen we eindelijk eens deze mensen hun mod rechten ontnemen.

En ook hier hebben enkele het geprobeerd en die data is misschien makkelijk voor analyse (om te kijken of het dezelfde zijn):

Valt me gewoon op dat als je positief ben over intel er een handjevol mensen zijn die dat niet accepteren. en zelfs als je realistisch ben word je de kop in gedrukt alleen als je positief ben over het amd kamp lijken ze je een plus te geven. Er moet toch een oplossing voor zijn.
Maarja tot die tijd gewoon rechten permanent intrekken wat mij betreft.
Dit gebeurt ook altijd bij de xbox/Playstation discussie. Wanneer je iets positiefs zegt over Sony krijg je meestal direct een -1, iets positief over Microsoft en je krijgt een +1 of +2. Heel vervelend dat dit gebeurt en je kan er bijna niet meer een normale discussie over beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

arnoudwokke in 'nieuws: VNG haalt site verkiezingsdata offline nadat tweakers... lijkt me - ondanks twijfelachtig of de tweet geplaatst had moeten worden - gewoon een +1 en de reacties daarop zijn geen +3, maar ook +1.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:08

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik krijg een dubbele +2 en een dubbele 0 terwijl mijn reactie gewoon netjes +1 moet zijn volgens mij: AlphaRomeo in 'reviews: De overheid versus broncode - Een rechtszaak voor ope...

Misschien is het een idee dat modders eerst (of met regelmaat) een soort testje moeten afleggen voordat ze mogen moderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
wifikabelhuren in 'nieuws: 13 jaar aan mailboxen van bestuurders en ambtenare...
Het is niet een heel nuttige opmerking, maar -1 vind ik wel érg straf…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze suggestieve post lijkt me geen +2 waard. Zomaar iets beweren, zonder bewijs of open te staan voor andere mogelijke oorzaken, om verontwaardigt te doen draagt niet bij aan een discussie. Dat klinkt meer als af willen geven zonder interesse te hebben in bewijs of werkelijkheid.

DeBolle in 'nieuws: 13 jaar aan mailboxen van bestuurders en ambtenaren Almer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Schway in 'nieuws: VNG haalt site verkiezingsdata offline nadat tweakers uits...

Er heeft iemand met mening -1'tjes gestrooid in de reactiethread op deze post.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 21:35

Creesch

bla bla!

Senaxx in 'nieuws: Hacker maakt Widevine-package beschikbaar om Netflix op Ra...

Ik snap de grote hoeveelheid +3 en +2 moderaties niet voor een reactie van één regel niet zo goed. Het is een valide vraag maar hoogstens een +1.

Edit:

In de gehele thread wordt misbruik gemaakt van +3 en +2 stemmen

Mavermooten in 'nieuws: Hacker maakt Widevine-package beschikbaar om Netflix ... Hoogstens een +1

[ Voor 31% gewijzigd door Creesch op 18-03-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Hoe je je kan beschermen tegen ransomware is een goede vraag voor gathering, niet om massaal +3 (42× +3, 11x +2) te krijgen bij een artikel over de status van een besmetting met ransomware bij een organisatie. Dat zijn weer heel veel tweakers die niet (willen) snappen wat de betekenis van modregels zijn en die kunnen toepassen.

Infor40 in 'nieuws: NWO werd via phishingmail door ransomware getroffen maar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het geen idee om het moderatiesysteem iets aan te passen naar wie wat heeft gemod? Weer een zoveelste voorbeeld van annoniem -1'tjes geven aan dit topic: https://tweakers.net/nieu...tig-van-briefstemmen.html. Ja, ik was scherp met sommige postings en er zal vast wel een -1 tussen hebben moeten zitten. Waar ik mij wel aan stoor dat sommigen als een idioot de internetridder uit gaan hangen om bij oneens te zijn gelijk een -1 te geven en zodoende alle postings van een persoon maar ook maar gelijk een -1 te geven, welke tekst deze ook heeft.

Dat ik wat tegen moderaties heb mag wel bekend zijn, maar het is ooit een keuze geweest. Zorg er dan ook voor dat het systeem werkt en dat het meer transparant wordt.

[Edit]Wat duidelijker gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2021 10:42 . Reden: Wat duidelijker gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:30:
Is het geen idee om het moderatiesysteem iets aan te passen naar wie wat heeft gemod? Weer een zoveelste voorbeeld van annoniem -1'tjes geven aan dit topic: https://tweakers.net/nieu...tig-van-briefstemmen.html.
Ik heb even naar de reacties van je gekeken bij dit nieuwsitem. In veel gevallen lijk je de achtergrond achter waarom stemmen via Internet geen goed idee is niet helemaal te doorgronden en kom ik uit op een +1 of een 0. Op een gegeven moment lijk je jouw visie wat door te drammen, ondanks dat er al het e.e.a. aan uitleg is gegeven door andere gebruikers en wordt de sfeer minder en zie ik -1's verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Ik heb even naar de reacties van je gekeken bij dit nieuwsitem. In veel gevallen lijk je de achtergrond achter waarom stemmen via Internet geen goed idee is niet helemaal te doorgronden en kom ik uit op een +1 of een 0. Op een gegeven moment lijk je jouw visie wat door te drammen, ondanks dat er al het e.e.a. aan uitleg is gegeven door andere gebruikers en wordt de sfeer minder en zie ik -1's verschijnen.
Dat zie ik toch anders, actie reactie heet dit. Of verwacht je dat ik totaal niet reageer op reacties op mij om mijn stelling te verduidelijken? Als iemand op een normale manier reageert, dan reageer ik op een normale manier terug. Als degene begint met ‘zucht’, eindigt met ‘idiot’ kan ik allemaal nog wel hebben. Het gaat mij om de -1’s die te pas en te onpas uitgedeeld worden en niet kloppen volgens het geldende systeem die notabene zelf door jullie in elkaar gezet zijn. Die -1’s begonnen al in het begin van de discussie.

Daarnaast: niet te doorgronden? Vertel eens, waar heb je die gedachte precies gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:41:
[...]

Dat zie ik toch anders, actie reactie heet dit. Of verwacht je dat ik totaal niet reageer op reacties op mij om mijn stelling te verduidelijken?
Je stelling verduidelijken is prima maar wanneer het minder prettig wordt gaat de moderatie daar ook in mee.
Daarnaast: niet te doorgronden? Vertel eens, waar heb je die gedachte precies gekregen?
Die gedachte komt bij mij op gezien je jouw stelling blijft uitdragen ondanks dat je er door meerdere mensen al op wordt gewezen dat deze nogal rammelt.

Welke reactie staat in jouw ogen op dit moment netto nog onjuist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:48:
[...]
Je stelling verduidelijken is prima maar wanneer het minder prettig wordt gaat de moderatie daar ook in mee.
Zolang het volgens het moderatiesysteem gaat is dat prima.
Die gedachte komt bij mij op gezien je jouw stelling blijft uitdragen ondanks dat je er door meerdere mensen al op wordt gewezen dat deze nogal rammelt.
Is dat zo? Gezien in dit geval elektronisch stemmen al wordt gebruikt in bijvoorbeeld Zwitserland. Maar behalve dat.
Welke reactie staat in jouw ogen op dit moment netto nog onjuist?
https://tweakers.net/nieu...ction=15793324#r_15793324 Normale reactie, toch?
https://tweakers.net/nieu...ction=15793502#r_15793502 Idem, FOSS heeft niets met de discussie te maken, vandaar genegeerd.
https://tweakers.net/nieu...ction=15793476#r_15793476 Gewoon een vraag wat hij ermee bedoelde.
https://tweakers.net/nieu...ction=15794114#r_15794114
https://tweakers.net/nieu...ction=15793350#r_15793350
https://tweakers.net/nieu...ction=15793618#r_15793618
https://tweakers.net/nieu...ction=15793712#r_15793712
https://tweakers.net/nieu...ction=15794116#r_15794116
https://tweakers.net/nieu...ction=15793306#r_15793306
https://tweakers.net/nieu...ction=15794122#r_15794122
https://tweakers.net/nieu...ction=15793356#r_15793356

En dan heb ik het nog niet over medegebruikers die om welke reden dan ook gedownmod worden in deze discussie en helemaal niet over medegebruikers die juist geupmod worden voor iets wat een normaal antwoord is. Ooit ben ik ook op de vingers getikt dat ik veel aan upmodding deed en daar hadden jullie helemaal gelijk in. Nu verwacht ik ook dat er gekeken wordt met het oog op moderatiereglement en niet met het hart en mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:48

jdh009

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:18:
[...]

Zolang het volgens het moderatiesysteem gaat is dat prima.

[...]

Is dat zo? Gezien in dit geval elektronisch stemmen al wordt gebruikt in bijvoorbeeld Zwitserland. Maar behalve dat.

[...]

https://tweakers.net/nieu...ction=15793324#r_15793324 Normale reactie, toch?
https://tweakers.net/nieu...ction=15793502#r_15793502 Idem, FOSS heeft niets met de discussie te maken, vandaar genegeerd.
https://tweakers.net/nieu...ction=15793476#r_15793476 Gewoon een vraag wat hij ermee bedoelde.
https://tweakers.net/nieu...ction=15794114#r_15794114
https://tweakers.net/nieu...ction=15793350#r_15793350
https://tweakers.net/nieu...ction=15793618#r_15793618
https://tweakers.net/nieu...ction=15793712#r_15793712
https://tweakers.net/nieu...ction=15794116#r_15794116
https://tweakers.net/nieu...ction=15793306#r_15793306
https://tweakers.net/nieu...ction=15794122#r_15794122
https://tweakers.net/nieu...ction=15793356#r_15793356

En dan heb ik het nog niet over medegebruikers die om welke reden dan ook gedownmod worden in deze discussie en helemaal niet over medegebruikers die juist geupmod worden voor iets wat een normaal antwoord is. Ooit ben ik ook op de vingers getikt dat ik veel aan upmodding deed en daar hadden jullie helemaal gelijk in. Nu verwacht ik ook dat er gekeken wordt met het oog op moderatiereglement en niet met het hart en mening.
Ik kan me nog wel inleven in dat sommige het een 0 of +1 vinden, maar de post die ik bekeken met een -1 slaan inderdaad nergens op. Daar is naar mijn idee niets flaimbait, troll of ongewensts aan.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jdh009 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Ik kan me nog wel inleven in dat sommige het een 0 of +1 vinden, maar de post die ik bekeken met een -1 slaan inderdaad nergens op. Daar is naar mijn idee niets flaimbait, troll of ongewensts aan.
Dank je, dat bedoelde ik. Er is nog hoop voor de mensheid :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Richardus27 in 'nieuws: TikTok verplicht vanaf volgende maand gepersonaliseer...

32x +3? Kan daar eens naar gekeken worden? Want meer dan een 1 is dit niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:57

HugoBoss1985

Xenotech

HugoBoss1985 in 'nieuws: Nvidia verdubbelt prijs streamingdienst GeForce NOW ...

Reeds voorspeld in mijn reactie maar ik wordt hier onterecht door behoorlijk wat mensen met 0 en -1 gemod.

Hier is niets offtopic en/of ongewenst aan (al zeg ik het zelf) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infor40
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 09:25
kodak schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:52:
Hoe je je kan beschermen tegen ransomware is een goede vraag voor gathering, niet om massaal +3 (42× +3, 11x +2) te krijgen bij een artikel over de status van een besmetting met ransomware bij een organisatie. Dat zijn weer heel veel tweakers die niet (willen) snappen wat de betekenis van modregels zijn en die kunnen toepassen.

Infor40 in 'nieuws: NWO werd via phishingmail door ransomware getroffen maar ...
Mmm, ik vind het toch wel wat vreemd dat 65x +3 weggezet wordt naar een +1 terwijl er ook een super interessante tweaker-waardige discussie ontstaat hoe je ransomware voorkomt en wat wel en niet helpend is in bijv. backup-oplossingen.

En tja, ik snap ook dat het misschien niet helemaal gerelateerd is aan dit bedrijf specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
JeffryL schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:06:
[...]

Mmm, ik vind het toch wel wat vreemd dat 65x +3 weggezet wordt naar een +1 terwijl er ook een super interessante tweaker-waardige discussie ontstaat ....

En tja, ik snap ook dat het misschien niet helemaal gerelateerd is aan dit bedrijf specifiek.
Dat het interessant is wil, zoals je zelf ook aangeeft, nog niet zeggen dat het relevant bij het nieuws is of om het hoog te modereren. Het naar +1 zetten is geen oordeel dat het niet interessant zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
Ik dacht op een normale manier mee te doen met de discussie, dus volgens mij is dit geen -1:
g0tanks in 'nieuws: Belgen kochten door coronacrisis meer producten online en...

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JayPe in 'nieuws: Belastingsamenwerking West-Brabant had opnieuw datalek'

Een +3 is nogal overdreven. En nog inhoudelijk onjuist ook, want het gaat niet om een overheidinstelling, hooguit semi-overheid.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThanosReXXX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Alle onderstaande reacties van mij zijn geen negatieve moderatie waard, aangezien het geen flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker betreft. Als dat wel als zodanig geïnterpreteerd is, dan wil ik dat met alle plezier toelichten, maar iemand downmodden alleen omdat je het niet eens bent met wat die ander zegt, is volgens mij misbruik van het moderatie systeem. Ik zie ook geen verschil met mijn reacties die niet gedownmod zijn, dus mijns inziens zouden al deze downmods onterecht zijn en ongedaan gemaakt moeten worden.

Mocht ik het echter mis hebben, dan hoor ik graag waarom het wèl terecht is dat deze reacties van mij gedownmod zijn.

ThanosReXXX in 'nieuws: Controllers nieuwe VR-headset voor PlayStation 5 krijgen adaptive triggers'

ThanosReXXX in 'nieuws: Controllers nieuwe VR-headset voor PlayStation 5 krijgen adaptive triggers'

En even terzijde: ik ben het overigens ook volledig eens met mijn bovenbuur snefkens, dat zijn reacties ook geen -1 waard zijn. We hadden gewoon een discussie waarin we het weliswaar niet eens konden worden, maar er is ook bij hem geen enkele reden om dan die reacties te downmodden.

[ Voor 16% gewijzigd door ThanosReXXX op 19-03-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
locke960 in 'reviews: Reizen met QR-code op je mobiel - EU komt met digitaal ...

Ik zie de +3 (of +2 niet). Dit is geen noodzakelijke bijdrage om te lezen, en de post gaat ook niet in op de argumenten van de parent (die op +1 staat).

Er staan wat mij betreft nog wel meer +2 en +3 in dat draadje.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

et36s in 'reviews: Reizen met QR-code op je mobiel - EU komt met digitaal vac...

Ook dit is absoluut geen +3 waard. Op zijn best een 0, of een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Prima om een algemene mening over energie te hebben, maar om daarvoor bij een onderwep over drinkwaterprobleem door datacenters nu +2 gemodereerd te staan (door veel +2 en zelfs +3 ) lijkt me niet de bedoeling. Past meer in een forum topic over energie. Het lijkt er weer op diverse tweakers die niet om kunnen gaan met modrechten en maar wat modden op mening.

ph4ge in 'nieuws: 'Groei aantal datacenters brengt levering drinkwater Noord-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

florisgek in 'nieuws: Instagram, Whatsapp en Messenger kampen met wereldwijde...

Is dit werkelijk informatief? :?

EDIT:
Ik vermoed dat ik iets iets te snel was, nu staat het goed iig. :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 19-03-2021 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Instagram, Whatsapp en Messenger kampen met wereldwijde sto...

Wat is hier -1 aan? :? Lijkt mij in elk geval iemand die zijn lolbroek nog aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik reageer inhoudelijk op het nieuws en ik krijg er steeds 0-moderaties (oa door meedere -1 moderaties) voor terug, terwijl de andere mening dan +2 krijgt. Dat lijkt meer op mening-modden dan werkelijk beoordelen of het bij het nieuws past. Ik hoop dat iemand hier toch wat tweakers kan aanspreken op hun mod-gedrag.

kodak in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens krijgt 75 meldingen Exchange-da...

kodak in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens krijgt 75 meldingen Exchange-da...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze post is echt geen +3 waard bij het artikel over een specifiek datalek. Dat iemand een aparte wet wil voor een bsn-nummer is prima, maar uit niets in de post blijkt hoe dat relevant is bij het nieuws. Er is zelfs terecht commentaar gegeven dat een bsn niet zomaar een probleem is als het lekt. Discussie over de veiligheid van bsn hoort daarbij eerder in een forum topic.

Luchtbakker in 'nieuws: Gegevensdiefstal bij de GGD betreft zeker duizend sla...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Freekyo in 'reviews: De accu van de toekomst - Van betere chemie tot solid-st...

En dit is geen +2, maar op zijn best een 0. Krijgt wel 17x (!) +2 en 10x (!) +3, waar mijns inziens best even naar gekeken mag worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Luchtbakker in 'nieuws: Gegevensdiefstal bij de GGD betreft zeker duizend sla...
Ik zie hier geen +3 in.

Edit: reeds gemeld door kodak. Note to self: volgende keer beter opletten voordat je iets meldt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door TheVivaldi op 20-03-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Geen specifieke post hier, maar dit hele topic/nieuwsonderwerp is voor de meerderheid ge-opiniemod ipv gemod volgens de effectieve moderatiegids en toegevoegde waarde. Verschillende reacties hebben een te hoge score, verschillende hebben een te lage score, als je gaat kijken naar de effectieve scores die mensen ontvangen hebben, dan zie je echt duidelijk een heel pak -1 en +3/+2 en dergelijke die helemaal niet verdiend zijn, zo zijn er mensen die een reactie +2 modden en andere mensen die dezelfde reactie -1 modden, dat kan natuurlijk nooit samengaan en waarschijnlijk zijn beide mods opiniemods ipv wat het eigenlijk moet zijn, vaak resulterend in een niet correcte eindscore.

nieuws: Twitter vraagt feedback aan gebruikers over beleid wereldleiders

[ Voor 16% gewijzigd door TetsuoShima op 20-03-2021 16:55 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik was al door die thread gegaan, het meeste lijkt nu wel goed te staan.

Heb je concrete voorbeelden van reacties die volgens jou niet goed staan, zodat we gerichter kunnen kijken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:16

Kheos

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

wildhagen schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:56:
Ik was al door die thread gegaan, het meeste lijkt nu wel goed te staan.

Heb je concrete voorbeelden van reacties die volgens jou niet goed staan, zodat we gerichter kunnen kijken?
Ik zou hier een lijst met 20+ replies kunnen posten, maar dat is me net te veel werk. Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit wat iemand rate zolang het maar geen -1 is voor iets wat geen flame is en geen 0 voor iets wat on topic is en waarin een idee duidelijk uitgelegd wordt, maar het stoort me een beetje als sommige mensen een 0/+1 krijgen voor iets waar een vrijwel identieke hoeveelheid informatie en toon in staat als waar andere mensen een -1/0 voor krijgen, vaak aangaande wat de specifieke mening is die erin verkondigd wordt. Echt het halve topic is niet neutraal gemod, maar het is me toch echt teveel werk om alle voorbeelden hier te gaan plaatsen met vergelijking tussen in dit geval dit en in dat geval dat enzoverder.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:16

Kheos

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player86
Moderators zijn jullie lekker minnetjes aan het uitdelen? Wees een vent en zeg het gebruikers gewoon ipv stiekem minnetje uitdelen. Laag hoor...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Player86 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:33:
Moderators zijn jullie lekker minnetjes aan het uitdelen? Wees een vent en zeg het gebruikers gewoon ipv stiekem minnetje uitdelen. Laag hoor...
Iets meer informatie is wel handig, en ik denk dat je in dit topic de verkeerde tweakers aan het aanspreken bent.. Bij welke posts gaat het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NokiaFan in 'reviews: Vijf RTX 3060's Round-up - Inno3D, MSI en een Gigabyte-...

Iemand erop wijzen eerst het artikel te lezen ipv binnen 3 minuten na publicatie al te zeuren, lijkt mij geen informatieve post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player86
JohnnieWbl schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:37:
[...]

Iets meer informatie is wel handig, en ik denk dat je in dit topic de verkeerde tweakers aan het aanspreken bent.. Bij welke posts gaat het fout?
Niet echt.
moderaties van ProMods en PowerMods tellen voor zes.
Direct een -6 geven.... dan benoem ik dus niet de verkeerde “Tweaker” ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Player86 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Niet echt.

[...]

Direct een -6 geven.... dan benoem ik dus niet de verkeerde “Tweaker” ;)
Het zou helpen als je niet in het luchtledige blijft schieten, mocht je hulp willen om een post op een juiste score te krijgen zou ik zeggen.. meldt het.

Edit: Mocht het gaan om deze (linkje plaatsen is echt niet moeilijk): Player86 in 'nieuws: 'China verbiedt overheidspersoneel in Tesla's te rijden ...
dan ben ik bang dat elke -1 wel terecht is (een land zonder onderbouwing als "achterlijk" kwalificeren is onwenselijk). Heeft inmiddels al 16x -1 trouwens, dus geen noodzaak om er iets persoonlijks van te maken.

[ Voor 45% gewijzigd door JohnnieWbl op 21-03-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pagina: 1 ... 37 ... 196 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2