Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een grap met een baard van 100 meter mag wat mij betreft op 0: Animal in 'downloads: WinRAR 6.01 bèta 1'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hielko in 'nieuws: Betalingsverwerker van Twitter-ceo Dorsey neemt meerderhei...

Dit lijkt me geen +2, laat staan +3, maar een 0. Want GR-materiaal.

Naar de +2's en +3's mag denk ik even gekeken worden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-06 00:25
KuroHana in 'nieuws: Qualcomm kondigt Snapdragon Sound aan voor beter geluid ...
Grammaticaal/Opmaaksgewijs zitten er een paar foutjes in en het is misschien niet helemaal goed onderbouwd, maar de -1 waarop de reactie staat lijkt me wel wat ver gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 06-03-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49

kodak

FP ProMod
Discussie waarom inhoud van een artikel niet zomaar verworpen kan door worden lijkt me niet offtopic.
kodak in 'nieuws: Volkskrant: hack Europees geneesmiddelenbureau was gepleegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:17
Degene die dit -1 geeft heeft het modereren niet begrepen. Gewoon on-topic.

Naafkap in 'reviews: Samsung Galaxy S21+ - Een kort overzicht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:26
Rob Coops in 'nieuws: Volkskrant: hack Europees geneesmiddelenbureau was gepl...

Deze lijkt me zeker geen +3 te hebben, aangezien het 100% bashing is van de EU en Corona problemen bagetaliseert.

[ Voor 26% gewijzigd door segil op 06-03-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Rob Coops in 'nieuws: Volkskrant: hack Europees geneesmiddelenbureau was gepl...
Een mening, zoals zoveel andere meningen onder dat artikel.
Vrij goed verhaal ook nog. Zou zelfs als informatief verhaal geïndiceerd kunnen worden, gezien hoe er met +2's gestrooid wordt hier op de FP.
Reacties erop met "China heeft alles voor elkaar" krijgen +1.
Dat moet je ook maar geloven. :P
Geen -1. Gewoon +1.

Edit: Huh? @segil Die stond op +3? Hahaha. Dat waren de early birds.
Wat vind jij dan een goede score?

Edit2:
Naafkap schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:23:
Degene die dit -1 geeft heeft het modereren niet begrepen. Gewoon on-topic.

Naafkap in 'reviews: Samsung Galaxy S21+ - Een kort overzicht'
Dat was dus één iemand? En die is ook al weer van mening veranderd.
Je laatste zin in de reactie is wijs, maar de rest is een mening.
Maar inderdaad, ontopic. +1

Edit3:
kodak schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:43:
Discussie waarom inhoud van een artikel niet zomaar verworpen kan door worden lijkt me niet offtopic.
kodak in 'nieuws: Volkskrant: hack Europees geneesmiddelenbureau was gepleegd...
Maar de reactie waar je op reageert decramy in 'nieuws: Volkskrant: hack Europees geneesmiddelenbureau was geplee... is ook gewoon ontopic. Die zag ik eerder op -1 staan, en nu op 0.
Dat is een mening, ok, en voor sommigen zelfs waar. Maar er is ook weinig onwaar aan.
Het gaat echter wel gewoon over het artikel, met Huib als voorbeeld van een schrijver die "fancy" terminologie gebruikt om als welwetend over te komen, maar dat best wel eigenlijk niet echt is. :+
Ik zie het in ieder geval niet als een troll, dus als je dan de -1's schrapt, kom je gewoon op +1 uit.

[ Voor 66% gewijzigd door HMC op 06-03-2021 21:37 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:49

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 17:20
Vallen reviews onder FP?

MazeWing in 'productreview: LaCie 6big Thunderbolt 3 96TB Zilver review door ...

Kan iemand verklaren waarom deze moderatie aangepast is? Aangezien het masaal +3 is en een spijker op z’n kop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Laatst online: 17:29

thof

FP ProMod
Ongewenst lijkt mij niet, al is het wel een beetje op de man "wat doe jij er mee?!?!" maar een echte flame zie ik er niet in.

(ps. heb je 60 consoles of 60 controllers? Hoe dan ook, erg veel :P )

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

thof schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:54:
[...]

Ongewenst lijkt mij niet, al is het wel een beetje op de man "wat doe jij er mee?!?!" maar een echte flame zie ik er niet in.

(ps. heb je 60 consoles of 60 controllers? Hoe dan ook, erg veel :P )
Als je binnen korte tijd al 3 xbox elite controllers verslijt. Dan moet je denk ik zelf ook wel afvragen of je hem zelf wel goed behandeld. Statistisch gezien is het bijna onmogelijk om 3x een controller te krijgen die een fabrieksfout heeft als je afgaat op het uitval percentage.

Ik heb 60 consoles en nog veel meer controllers. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
En een hele simpele aanname in een oneliner is ook geen +2: N8w8 in 'nieuws: Details van Intel Alder Lake-laptopprocessors met big.Little...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

slijkie schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:51:
Vallen reviews onder FP?

MazeWing in 'productreview: LaCie 6big Thunderbolt 3 96TB Zilver review door ...

Kan iemand verklaren waarom deze moderatie aangepast is? Aangezien het masaal +3 is en een spijker op z’n kop?
Omdat die +3 allemaal aan het meningmodden zijn, +1 is daar gewoon juist omdat het ontopic is maar niet meer dan dat (er wordt geen extra informatie gegeven en al helemaal niet spotlight waardig, reviews zijn per definitie subjectief dus het niet eens zijn met een review is geen belangrijke informatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pagani in 'nieuws: Kuo: Apple brengt volgend jaar standalone-VR-headset met m...

Waarom ik hier van twee users een - 1 krijg is me werkelijk een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nl-x in 'nieuws: 'Toezicht op Nederlandse inlichtingendiensten dreigt te word...

Ik zie niet helemaal waarom dit informatief is. De vraag is an sich een logische, zeker met de verkiezingen voor de deur, maar er is nog geen politieke partij hierbij betrokken, dat komt later pas wanneer er weer een Kabinet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Volgens mij is er een minner actief, want ook bij andere reacties aldaar zie ik -1's uitgedeeld worden aan nette reacties die toch echt ontopic zijn. En dan heb ik het niet over een paar reacties, want dan zou het nog toeval kunnen zijn, maar over zeker 10 reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-06 18:39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
  • Laatst online: 14-06 19:09
Een +2 is volgens mij ook niet puur voor informatieve reacties. In dit geval zou je kunnen stellen dat de reactie een "nuttige aanvulling op de discussie of artikel" is (wat mij betreft niet heel erg), maar dat is net vanuit welke invalshoek je dit bekijkt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Het is niet echt onderbouwd, maar een -1 lijkt me toch echt te streng: CykkVii in 'reviews: Microsoft mag Bethesda overnemen - Wat betekent dit voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:32

Umbrah

The Incredible MapMan

swoutr in 'nieuws: Microsoft begint test met Edge-browser op Xbox-consoles'

Dit is duidelijk een aanval op een andere gebruiker, naar mijn mening een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapjespoes
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
tmnvanderberg in 'nieuws: Zwitsers stemmen tegen systeem voor online inloggen...

+1, geen +3. Is hoofdzakelijk gebaseerd op de mening van de schrijver, niet op feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-06 13:22

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

7x(!) +3 op deze reactie is toch wel een beetje absurd imo LoCuTuS2000 in 'nieuws: Twitter zet voor het eerst reacties bij tweet Nederla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Lapjespoes schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:37:
tmnvanderberg in 'nieuws: Zwitsers stemmen tegen systeem voor online inloggen...

+1, geen +3. Is hoofdzakelijk gebaseerd op de mening van de schrijver, niet op feiten.
Een +2 mag ook nog wel, het is een degelijk onderbouwde reactie die wel boven het maaiveld uit steekt. +3 is inderdaad te hoog.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sinshz in 'nieuws: Twitter zet voor het eerst reacties bij tweet Nederlandse ...

Geen +2, waarom deze zelfs 2x +3 krijgt is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

joker1977 in 'nieuws: Minister: CoronaCheck-app gaat op termijn toch persoons...

Dertien keer +3 voor deze ontopic reactie kán niet goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
MartijnHavinga in 'nieuws: Twitter zet voor het eerst reacties bij tweet Nede...

Volgens mij heeft de poster niet goed gelezen, en neemt daardoor verkeerde conclusies. Is dat dqn 0 of -1?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jerie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:29:
MartijnHavinga in 'nieuws: Twitter zet voor het eerst reacties bij tweet Nede...

Volgens mij heeft de poster niet goed gelezen, en neemt daardoor verkeerde conclusies. Is dat dqn 0 of -1?
Dat is natuurlijk altijd afhankelijk van de rest van de inhoud van de reactie, maar voor deze reactie is het een 0 lijkt me. -1 is wel wat zwaar.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-06 13:22

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

deze reactie heeft ook weer 8x +3, en dat is echt meningmodden: Osiummaster in 'nieuws: Nederlands kabinet: CoronaCheck kan verplicht worden ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Waarom is dit op de man spelen? Dit is net zoiets als zeggen dat je niet naast iemand in de trein wilt zitten die stinkt. Ik wil dat ook niet, en het is geheel logisch dat mensen in het algemeen dat niet willen. Zo'n geur en bacteriën en schimmels verspreiden zich immers. Zelfde met de niet-gevacineerden.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:11
Jerie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:18:
Waarom is dit op de man spelen? Dit is net zoiets als zeggen dat je niet naast iemand in de trein wilt zitten die stinkt. Ik wil dat ook niet, en het is geheel logisch dat mensen in het algemeen dat niet willen. Zo'n geur en bacteriën en schimmels verspreiden zich immers. Zelfde met de niet-gevacineerden.
Wie zegt dat degene op wie hij reageert niet gevaccineerd wil worden? Die parent is net zo nietszeggend alleen doet die geen persoonlijke aannames. Goed voor bergen +2's en +3's, ik snap het niet.

In jouw voorbeeld blijvende: de reactie is zoiets als "jij stinkt" over iemand van wie je dat niet weet.

[ Voor 9% gewijzigd door JohnnieWbl op 09-03-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
JohnnieWbl schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:21:
[...]

Wie zegt dat degene op wie hij reageert niet gevaccineerd wil worden?
Irrelevant, daar gaat het niet om. Het gaat overduidelijk om een fictieve situatie. De 2 personen kennen elkaar immers niet.

Los daarvan, daar mag je m.i. wel van uit gaan gezien de oneliner van een flamebait (waarom die op +1 staat is mij dan weer een raadsel; het heeft gelukkig een paar inhoudelijke reacties uitgelokt).

De reactie in kwestie maakt kort en bondig een sterk punt, en daardoor IMO terecht +2. Is hij scherp? Jawel, maar dat moet kunnen. Dit is niet 'op de man spelen'.
In jouw voorbeeld blijvende: de reactie is zoiets als "jij stinkt" over iemand van wie je dat niet weet.
Als iemand eruit ziet als een zwerver mag je er van uit gaan dat diegene stinkt. Vooroordelen zorgen voor aannames, die ook weer kunnen en mogen worden ontkracht. Als je vervolgens fysiek naast die persoon moet zitten zal je dat bevestigd of ontkracht zien (lees: ruiken :+).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:11
Jerie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:38:
Irrelevant, daar gaat het niet om. Het gaat overduidelijk om een fictieve situatie. De 2 personen kennen elkaar immers niet.

Los daarvan, daar mag je m.i. wel van uit gaan gezien de oneliner van een flamebait (waarom die op +1 staat is mij dan weer een raadsel; het heeft gelukkig een paar inhoudelijke reacties uitgelokt).

De reactie in kwestie maakt kort en bondig een sterk punt, en daardoor IMO terecht +2. Is hij scherp? Jawel, maar dat moet kunnen. Dit is niet 'op de man spelen'.
Dan ga je al van iets uit waar je 0,0 informatie over hebt: je kunt prima tegen de voorgestelde maatregel zijn (via een app bepalen of je ergens wel of niet toegelaten wordt) en ook een voorstander van vaccinaties zijn. Je zou kunnen zeggen "maar hij bedoelt anti-vaccers in het algemeen" maar dat staat er niet, hij zet degene waar hij op reageert meteen weg in een hokje.
Als iemand eruit ziet als een zwerver mag je er van uit gaan dat diegene stinkt. Vooroordelen zorgen voor aannames, die ook weer kunnen en mogen worden ontkracht. Als je vervolgens fysiek naast die persoon moet zitten zal je dat bevestigd of ontkracht zien (lees: ruiken :+).
Je vergelijking schiet hier wel erg uit de bocht, ik zie het nut er niet van in om op basis van aannames en vooroordelen een discussie te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
The Chosen One in 'nieuws: Be quiet kondigt Pure Rock Slim 2-processorkoeler ...
Het is misschien wat offtopic of irrelevant, maar ik zie niks in zijn bericht wat een -1 rechtvaardigt.

Idem dito hier: rb1213 in 'nieuws: Be quiet kondigt Pure Rock Slim 2-processorkoeler en ssd-k...
(staat wel goed op 0, maar er zijn diverse -1's uitgedeeld…)

Overigens in datzelfde draadje een paar reacties die wel goed op +1 staan, maar desondanks ook een paar +3's hebben gekregen:
NitroX infinity in 'nieuws: Be quiet kondigt Pure Rock Slim 2-processorkoeler...
dblazen in 'nieuws: Be quiet kondigt Pure Rock Slim 2-processorkoeler en ssd-...
dblazen in 'nieuws: Be quiet kondigt Pure Rock Slim 2-processorkoeler en ssd-...

[ Voor 64% gewijzigd door TheVivaldi op 09-03-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
En dit lijkt me gewoon ontopic: Jointswa in 'nieuws: Be quiet kondigt Pure Rock Slim 2-processorkoeler en ssd...
Maar ook al zou het een 0 waard zijn, dan graag wel even de personen aanspreken die hem een -1 hebben gegeven, want dat slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
JohnnieWbl schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:53:

Dan ga je al van iets uit waar je 0,0 informatie over hebt: je kunt prima tegen de voorgestelde maatregel zijn (via een app bepalen of je ergens wel of niet toegelaten wordt) en ook een voorstander van vaccinaties zijn.
Het is niet 'ergens' het gaat om een specifieke groep: jongvolwassenen op het hoger onderwijs. Die zijn vrijwel allemaal jongvolwassene.
Je zou kunnen zeggen "maar hij bedoelt anti-vaccers in het algemeen" maar dat staat er niet, hij zet degene waar hij op reageert meteen weg in een hokje.
In een discussieprogramma zoals Lagerhuis worden de discussiepartners ook aangesproken met 'jij', bijvoorbeeld icm een fictieve situatie. Dat hoef je niet letterlijk te nemen. De reactie werkt met de informatie die je hebt.

Het probleem hier is dat jij je veel te snel op je teentjes getrapt voelt, terwijl het niet persoonlijk is bedoelt. Komt wel vaker voor op het internet, en ja: idealer vermijden we dat. Het is echter ook een kunst om alles maar negatief en persoonlijk op te vatten.
Je vergelijking schiet hier wel erg uit de bocht, ik zie het nut er niet van in om op basis van aannames en vooroordelen een discussie te voeren.
Dat doen we in het leven constant. Als ik naar m'n werk ga, ga ik er ook niet van uit dat er een vliegtuig op m'n auto neerstort. En jij doet dat, naar ik aanneem, ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan dit bekvechten niet lekker via DM gebeuren? Dan kunnen we het hier weer over mismoderaties hebben....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 926313 in 'nieuws: Twitter zet voor het eerst reacties bij tweet Nederland...

Geen +1, laat staan de +3 die de meningmodders eraan geven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:41
"MisterMack in 'nieuws: '"Twitter zet voor het eerst reacties bij tweet Nederland..."

+3
Terwijl hij de zin van een ander misquote en er "Het virus muteert, je ...." van maakt.

En claimt daarnaast dat vaccineren niet werkt.

Ik heb deze en -1 gegeven vooral ook omdat ik het in de context zie van vorige reactie van deze user waarbij bekend antivaxx organisaties/groepen als bron werden gebruikt.

"MisterMack in 'nieuws: '"Twitter zet voor het eerst reacties bij tweet Nederland..."

,"MisterMack in 'nieuws: '"Twitter zet voor het eerst reacties bij tweet Nederland..."

,"MisterMack in het nieuws: "Minister De Jonge: CoronaCheck-app kan ook dienen als vaccinatiebewijs '"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:16:
Kan dit bekvechten niet lekker via DM gebeuren? Dan kunnen we het hier weer over mismoderaties hebben....
Het ging om deze reactie.

Jooooost in 'nieuws: Nederlands kabinet: CoronaCheck kan verplicht worden in ...

JohnnieWbl geeft aan dat hier op de man wordt gespeeld. Ik stel dat dat niet zo is. Bedankt voor jouw bijdrage in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

0 mogelijk wel, maar -1? Ik beledig niemand Jorgen in 'nieuws: Twitter zet voor het eerst reacties bij tweet Nederlandse ...

Valt me trouwens op dat ik onder het belletje melding krijg van verschillende reacties, maar dat deze niet geladen worden. Heeft een mod een en ander of -2 gezet?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
-1? Dit is gewoon ontopic ten opzichte van zijn parent:

Bor in 'nieuws: Disney+ heeft meer dan honderd miljoen abonnees'

Een +2 die er ook bij zit is het ook niet overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 10-03-2021 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jaaoie17 in 'nieuws: Disney+ heeft meer dan honderd miljoen abonnees'

en de reactie van dezelfde poster hierna ook. Meningmodden lijkt mij. Gewoon een mening dat hij bioscopen niks vindt. Gewoon een +1

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ArthurMorgan schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:45:
jaaoie17 in 'nieuws: Disney+ heeft meer dan honderd miljoen abonnees'

en de reactie van dezelfde poster hierna ook. Meningmodden lijkt mij. Gewoon een mening dat hij bioscopen niks vindt. Gewoon een +1
Een -1 is te laag inderdaad maar ik vind een +1 voor een mening die op deze manier is opgesteld, wel wat veel. Alles mag kapot voor meneer, omdat hij dan de deur niet uit hoeft; is niet echt een heel relevante mening. Een 0 past beter bij zo'n irrelevante opmerking.
Deze staat inderdaad nu beter. Conclusies zijn inderdaad wat standaard maar het leest ook niet echt prettig vanwege het gebrek aan interpunctie.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-12-2024

TetsuoShima

low energy output

Is het daadwerkelijk de bedoeling dat deze comment op -1 staat? Lijkt me eerder een 0 of +1?

TetsuoShima in 'nieuws: Politie kon sinds februari live berichten lezen van c...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 11:20
Ik ben benieuwd wat aan mijn posted een -1 is. Voelt enorm als mening modden aan.
vali in Nederlands kabinet: CoronaCheck kan verplicht worden in delen hoger onderwijs

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 10-03-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19:53
"Het is de toon die de muziek maakt"

Ik heb hem niet gemod, maar dat toontje doet mij niet overwegen dat wel te doen

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 10-03-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:54

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
TetsuoShima schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:56:
Is het daadwerkelijk de bedoeling dat deze comment op -1 staat? Lijkt me eerder een 0 of +1?

TetsuoShima in 'nieuws: Politie kon sinds februari live berichten lezen van c...
Dat is een vraag aan de redactie en daarmee voor Geachte Redactie en bij het nieuwsartikel zelf offtopic, maar een -1 is inderdaad te zwaar, je stelt je reactie gewoon netjes.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
418O2 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:48:
[...]

"Het is de toon die de muziek maakt"

Ik heb hem niet gemod, maar dat toontje doet mij niet overwegen dat wel te doen
Het is een reactie op iemand die mijns inziens naar discrimineren neigt. Gezien er mensen buiten worden gesloten. Iets waar enorm veel discussie rond is en ik reageer hier heel normaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
vali schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:20:
[...]

Het is een reactie op iemand die mijns inziens naar discrimineren neigt. Gezien er mensen buiten worden gesloten. Iets waar enorm veel discussie rond is en ik reageer hier heel normaal op.
Onze geweldige PM genaamd Rutte
En China en Noord-Korea erbij halen is ook wat overdreven. Alle opgebouwde wetten door de shredder...

beetje populistisch geneuzel allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
418O2 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:21:
[...]

[...]

En China en Noord-Korea erbij halen is ook wat overdreven. Alle opgebouwde wetten door de shredder...

beetje populistisch geneuzel allemaal
Waarom is dit overdreven? Het is feitelijk juist dat in die twee landen amper privacy wetten zijn en als iemand bepaalde bevolkingsgroep wilt uitsluiten in Nederland dan valt mijn opmerking als " populistisch geneuzel" ?

Er zijn vele redenen waarom we geen China en Noord-Korea zijn en vele wetten zorgen ervoor dat we ook niet erop kunnen lijken. Ik weet dat het een gevoelig onderwerp is maar die persoon vind het prima dat er mensen worden buitengesloten. Daar reageerde ik op.

[ Voor 20% gewijzigd door vali op 10-03-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Laatst online: 14-06 19:09
vali schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:24:
[...]

Waarom is dit overdreven? Het is feitelijk juist dat in die twee landen amper privacy wetten zijn en als iemand bepaalde bevolkingsgroep wilt uitsluiten in Nederland dan valt mijn opmerking als " populistisch geneuzel" ?

Er zijn vele redenen waarom we geen China en Noord-Korea zijn en vele wetten zorgen ervoor dat we ook niet erop kunnen lijken. Ik weet dat het een gevoelig onderwerp is maar die persoon vind het prima dat er mensen worden buitengesloten. Daar reageerde ik op.
Het is (misschien) niet eens de inhoud, maar de toon die het een -1 maakt.
De sarcastische bestempeling van de minister-president op zichzelf zie ik als flamebait, een troll en een beleding (maar niet van een andere gebruiker(maar misschien ook wel)). De rest van de toon is zoals Catch22 beschrijft over de top, naar mijn smaak. Ik denk dat de -1 terecht is.

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
Nas T schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:13:
[...]

Het is (misschien) niet eens de inhoud, maar de toon die het een -1 maakt.
De sarcastische bestempeling van de minister-president op zichzelf zie ik als flamebait, een troll en een beleding (maar niet van een andere gebruiker(maar misschien ook wel)). De rest van de toon is zoals Catch22 beschrijft over de top, naar mijn smaak. Ik denk dat de -1 terecht is.
Ik ben helemaal niet sarcastisch, het is een feit dat Rutte dat gezegd heeft en vele mensen vinden hem (ook als je de reacties ziet) geweldig. Als op deze manier gemod wordt dan kan het toch heel het systeem de prullenbak in?

Bedoel, iemand mag gewoon open en bloot zeggen dat hij een groep mensen met plezier uitsluit en komt met een +1 mee weg en de ander krijgt een -1 omdat het misschien als een belediging/troll kan overkomen (iets wat je altijd zou houden bij een stuk tekst) ?

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 11-03-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkname
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:39
Douweegbertje in 'nieuws: 464.000 domeinen zijn offline door brand OVHcloud-d...

Staat ondertussen op +1 (waar ik het opzich wel mee eens ben) maar wat een breed scala aan moderaties... van -1 tot +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
edgar b in 'nieuws: Brand verwoest datacenter van Franse provider OVHcloud'

Staat op beoordeeld; maar gezien de reactie lijkt me een -2 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

XVI in 'reviews: CoronaCheck is bijna af, maar lang niet klaar'

Allerlei wazige complottheorien lijken me geen +3 waard. Laat staan de inhoudelijk onjuistheid van de hele reactie.

CzMichiel in 'reviews: CoronaCheck is bijna af, maar lang niet klaar'

En dat is geen +2, laat staan een +3....

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 11-03-2021 15:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:10

Dazzler2120

FP ProMod
arbraxas in 'reviews: CoronaCheck is bijna af, maar lang niet klaar'

Lijk mij zeker geen +2, lijkt mij eerder een -1 of 0...

Er wordt in dit topic flink gemeningmod.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Lanfear89 in 'nieuws: T-Mobile deelde herleidbare locatiegegevens met CBS voo...

Ik had geen volle +1 verwacht, maar een -1 lijkt me wel heel erg gortig. Ik vermoed dat daar ook een aantal meningmodjes tussen zitten omdat ik een mildere kijk op privacy heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bijzonder dat dit djwice in 'nieuws: Politie kon sinds februari live berichten lezen van crypto... niet on topic zelfs als -1 bestempeld wordt.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik reageer op het deel dat ik quote, en geef aan welke zwakheid de gebruikte key-uitwisselingsmethode heeft.

De gene waarop ik reageer lijkt in de veronderstelling dat de encryptie niet gebroken is.

Ik geef aan in welke gevallen hij wel gebroken kan worden.

[ Voor 46% gewijzigd door djwice op 11-03-2021 23:49 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Oh, dan moet je de volgorde van je reactie omkeren. Eerst je stelling, dan uitleggen waarom. Nu is jouw reactie erg onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapjespoes
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Ro-Maniak2 in 'nieuws: ESET: twee draagbare bluetooth-seksspeeltjes waren vat...

-1 of 0... Geen nuttige bijdrage en gezien de aard van het onderwerp en de implicatie van de opmerking zelfs zeer ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar gaat het heen als je de libelle met netflix kan vergelijken en gewoon een +1 krijgt:

Lekker Ventje in 'nieuws: Netflix test waarschuwen van gebruikers die account...

En ik volledig ontopic reageer en ik krijg een 0:

Anoniem: 306567 in 'nieuws: Netflix test waarschuwen van gebruikers die account van ...

Het niveau wordt wel erg bedroevend op deze manier...

Hier word ik ook al gedownmod :

Anoniem: 306567 in 'nieuws: Netflix test waarschuwen van gebruikers die account van ...

We zijn weer aan het meningmodden

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 12-03-2021 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:44:
Waar gaat het heen als je de libelle met netflix kan vergelijken en gewoon een +1 krijgt:

Lekker Ventje in 'nieuws: Netflix test waarschuwen van gebruikers die account...

En ik volledig ontopic reageer en ik krijg een 0:

Het niveau wordt wel erg bedroevend op deze manier...
Je hebt gelijk. De libelle reactie moet eigenlijk een 0 worden en je eigen gewoon een +1. Dat laatste is nu al zo maar de 1e heeft nog een paar moderaties nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cloud schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:45:
[...]

Je hebt gelijk. De libelle reactie moet eigenlijk een 0 worden en je eigen gewoon een +1. Dat laatste is nu al zo maar de 1e heeft nog een paar moderaties nodig.
En hier krijg ik een -1:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Er lijkt inderdaad wat gemeningmod worden door mensen die blijkbaar denken dat ze alles maar moeten kunnen toe-eigenen. Ik zal wat moderaties nader bekijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Cloud schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:49:
Er lijkt inderdaad wat gemeningmod worden door mensen die blijkbaar denken dat ze alles maar moeten kunnen toe-eigenen. Ik zal wat moderaties nader bekijken :)
Ik word hier echt enorm gedownmod:

Meeste zijn -1. Dit gaat nergens meer over. Andere mening en ik word gewoon monddood gemaakt op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 23:33

Crazy Harry

Altijd te laat

Qua mening weinig tegen te zeggen maar natuurlijk geen +3 waard:
Patriot in 'nieuws: Minister Grapperhaus wil overleg met critici over afzwakk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:36

servies

Veni Vidi Servici

Heren moderatoren: hier lijkt het aardig mis te gaan qua moderatie. Ik zou bijna gaan denken dat er wat Intel fanboys bezig zijn, alhoewel ik m'n twijfels heb of dat soort bevolkingsgroepen nog bestaan:

https://tweakers.net/nieu...n-500-serie-chipsets.html

Een beetje heen en weer gepingpong tussen Vlizzjeffrey en d3x waarbij IMHO dx3 terecht om bronnen vraagt maar toch behoorlijk gemind worden en Vlizzjeffrey om een voor mij onbegrijpelijke reden bijna geplusd wordt...
Hetzelfde geld voor een bericht van GewoonWatSpulle, ook negatief terwijl de veroorzaker de meest negatieve beoordeling hoort te krijgen IMHO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

d3x in 'nieuws: AMD komt in april met oplossing voor USB-problemen van 500-se...

Dit is toch echt trollen en dus -1. En dan ook nog eens 3x hetzelfde posten.

De +1 en zeker de +2-gevers mogen even nagekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:57
Sergelwd in 'nieuws: Videoland heeft 903.000 betalende abonnees'

+3 en +2? Serieus? Dit is gewoon offtopic en een 0.

[ Voor 7% gewijzigd door JanW op 12-03-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Betalen voor content en content die je niet aanstaat zijn wel populaire bashonderwerpen.

Zo'n opmerking over hersenschade, als je daar een +1/2/3 voor geeft zou je nooit meer mogen midden imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Kunnen jullie deze bijdrage verwijderen Anoniem: 57381 in 'reviews: EVGA RTX 3080 XC3 en FTW3 - Amerikaanse kaarten bereiken N...

Het is voor mijn gevoel een geval van laster en smaad. De reactie is bevooroordeeld, ongefundeerd en geeft een verkeerd beeld van de situatie aan wat negatief neerslaat op mijn naam. Verder blijkt uit de verdeling van +en een -en dat mensen op basis van vooroordelen, emotie en partijdigheid modereren. Kwalijk voor het plezier en onbezorgdheid op tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nas T in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens kan stroom aan privacyklachten ...

Steekt deze mening echt met kop en schouders boven het maaiveld uit dat het 110+ x3 waard is? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player86
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-04-2021
Waterkoker schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:03:
Kunnen jullie deze bijdrage verwijderen Anoniem: 57381 in 'reviews: EVGA RTX 3080 XC3 en FTW3 - Amerikaanse kaarten bereiken N...

Het is voor mijn gevoel een geval van laster en smaad. De reactie is bevooroordeeld, ongefundeerd en geeft een verkeerd beeld van de situatie aan wat negatief neerslaat op mijn naam. Verder blijkt uit de verdeling van +en een -en dat mensen op basis van vooroordelen, emotie en partijdigheid modereren. Kwalijk voor het plezier en onbezorgdheid op tweakers
Je moet gewoon doen wat je wilt en zeggen wat je denkt en je eigen helemaal niets aantrekken van andere en hun meningen. Ook is het handig gewoon je reacties te laten staan en niet aan te passen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij geen +2:

Michael Knight in 'nieuws: Crash Bandicoot 4: It's About Time komt op 26 maar...

Worden prijzen van ps1 games genoemd die helemaal niet kloppen (60 gulden, moet zijn 120 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mdj84nl in 'downloads: OpenRCT2 0.3.3'

Iemand uitmaken voor sloeber terwijl de reactie goed begon. Door de troll op het eind kan deze imo naar -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:03:
Nas T in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens kan stroom aan privacyklachten ...

Steekt deze mening echt met kop en schouders boven het maaiveld uit dat het 110+ x3 waard is? :?
Ik blijf van mening dat dit geen +3 is, want is "gewoon" een mening, hoe dit nog niet gecorrigeerd is begrijp ik niet.

EDIT:
Jammer dat er voor de reactie niet tijdig is ingegrepen.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 14-03-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Polydeukes in 'nieuws: Xiaomi tijdelijk geschrapt van Amerikaanse militaire z...

Dit is gewoon een -1. Ten eerste is het GR-materiaal, en meer dan de helft van de reactie is gezeur over moderatie.

Gevolg is dat nu de helft van de reacties over taal-gezeur gaan en niet over het artikel zelf...

Degenen die hier +1, +2 of zelfs +3 aan gaven mogen denk ik even bekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 15:14
Cloud schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:49:
Als één van de Tweakers die @snefkens hier op 0 gezet heeft, heb ik nog wel een kleine toevoeging :)

Als de gebruikersvoorwaarden niet verbieden om je account met je familie / hechte vrienden te delen, dan valt een opmerking die dit vergelijkt met het stelen van een TV wel verkeerd. Als Netflix zelf het gewoon oké vindt, dan weet ik niet waarom deze reactie dan op +2 staat. Wachtwoord delen is iets wat Netflix hier expliciet noemt als een 'oplossing' om je broer / partner op een ander adres te laten kijken.

Ook vanuit een PowerMod vind ik de term 'toe-eigenen' dan niet helemaal netjes ;) :+

edit:
De rest van @snefkens reacties heb ik niet aangeraakt, ik vind ook dat hij de -1's niet vredient natuurlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door svane op 14-03-2021 17:05 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 185 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2