Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-06 17:24
Oon schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:45:
De ergste hiervan is dan wel deze: slijkie in 'reviews: Paulus Schoutsen: Home Assistant concurreert met alles w...

Die is gewoon volledig off-topic, er is al meerdere keren aangegeven dat feedback over Plus-artikelen niet in de reacties onder het artikel thuis hoort, maar ondanks dat er al meerdere keren is ingegrepen bij negatieve reacties over Plus en de mods zeggen hier niet anders te modereren dan bij positieve reacties, blijven dit soort reacties wel gewoon staan. Beetje jammer, want het hele idee van het moderatiesysteem is dat het (zover mogelijk) objectief is, en nu zijn de officiële mods zelf aan het meningmodden.
Dat is inderdaad een 0 maar je slaat door als je tot de conclusie komt dat "officiele mods aan het meningmodden zijn." Het wordt vaker aangegeven dat ingrijpen voor 1 punt verschil zo min mogelijk wordt gedaan, iets wat ik met goed voor kan stellen. Om hem van de +1 naar een 0 te bonjouren is dan ook wel overkill, het is jammer dat het niet gelukt is om hem op de 0 te krijgen via dit topic maar als dat de ergste is..
Maar goed, uiteindelijk blijft dat er veel speling is en veel reacties net op de grens tussen bijv. een 0 of +1 liggen, en de toon van de reactie en hoe die aansluit op de gedachte van de meerderheid dan vaak zal bepalen welke het wordt, maar het is wel jammer dat het vaak totaal niet consequent is, want dat maakt het lastig om het dan zelf goed te doen.
Een pluspunt is dat jouw moderatie niks met de andere moderaties te maken heeft, je kunt/moet zelf de FAQ toepassen aangezien allen jij jouw moderatie kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSupreme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-05 00:55
In het nieuwsbericht over Capcom en streetfighter is er iets gruwelijks mis mbt de moderaties en het valt me op dat het de laatste tijd vaker gebeurt.

nieuws: Capcom vervangt Hongkong-vlag door Chinese in Switch-game Capcom Arca...

Bijvoorbeeld deze post van mij:
TechSupreme in 'nieuws: Capcom vervangt Hongkong-vlag door Chinese in Switch-...

Nette post, niks mis mee, zou zeggen een +1, maar toch 2 mensen die -1 stemmen.

Als je dan naar boven scrollt dan zie je boven gemiddeld -1 of 0.

Bijvoorbeeld deze:
Flagg in 'nieuws: Capcom vervangt Hongkong-vlag door Chinese in Switch-game C...

Ben ik het niet helemaal mee eens, maar verder niks mis mee. +1

En als ik zo verder naar boven scroll krijg ik het idee dat een paar pro-Chinese gebruikers de boel aan het vertroebelen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@TechSupreme Je eerste voorbeeld, helemaal mee eens. Maar die 2e begint met een mening (op zich prima en je kunt het ook nog goed onderbouwen voor een +1) maar eindigt onnodig in passief agressief gedrag richting dit platform en een denigrerende kwalificatie. Prima -1 materiaal imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
TechSupreme schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:09:

Nette post, niks mis mee, zou zeggen een +1, maar toch 2 mensen die -1 stemmen.
Dat is een enkele gebruiker met een 2x weging.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik heb daar nog wel een vraag over aan de experts, ik zie regelmatig posts gemeld worden in dit topic dat ik tegenwoordig een beetje in de gaten houd, maar dit soort posts kan ik niet meer modereren omdat ze al 48 uur oud zijn. Dat is op zich logisch, want ze worden pas na een etmaal gemeld en dan zit je zo aan 48 uur. Waar komt die limiet van 48 uur vandaan? En is dat voor iedereen of kunnen de pro-mods bijvoorbeeld nog wel langer zo'n fout corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die reactie is zo te zien inmiddels op de 0 uitgekomen via normale moderaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-06 00:25
j129828 in 'nieuws: HvA en UvA: aanvallers hebben versleutelde wachtwoorden g...
+2 terwijl het heel beknopt is en zonder bronvermelding of dat hij bij die educatieve instellingen werkt o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47
418O2 in 'nieuws: Google geeft Android-apps wachtwoordchecker en Google Map...

De simpele waarheid krijgt dan ongewenst/offtopic.

Daarom post ik nooit meer op de frontpage. Wat een debiel gezever. 60 man geven tralapo een +3, hoe dan

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 23-02-2021 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
418O2 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:40:
[...]

De simpele waarheid krijgt dan ongewenst/offtopic.

Daarom post ik nooit meer op de frontpage. Wat een debiel gezever. 60 man geven tralapo een +3, hoe dan
Ongewenst zeker niet, maar ik vind jouw posts ook 'maar' off-topic. Ja, ze bevatten de waarheid, maar voor het artikel wel off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mrjraider in 'nieuws: Nederland gaat over drie weken beginnen met app die neg...

Zou mijn reactie een -2 kunnen krijgen. Dan is die verdwenen en dan is iedereen weer happy
Ik ben de frontpage moraal ridders spuug zat.
Alvast dank :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Mrjraider schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:50:
Mrjraider in 'nieuws: Nederland gaat over drie weken beginnen met app die neg...

Zou mijn reactie een -2 kunnen krijgen. Dan is die verdwenen en dan is iedereen weer happy
Ik ben de frontpage moraal ridders spuug zat.
Alvast dank :)
Weet je wat ik spuugzat ben? Mensen die hun reactie aanpassen nadat ze (al dan niet terecht) gemodereerd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AlphaRomeo schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:12:
[...]

Weet je wat ik spuugzat ben? Mensen die hun reactie aanpassen nadat ze (al dan niet terecht) gemodereerd zijn.
En al helemaal als de aanpassing ook nog eens een troll is, zoals in dit voorbeeld. Nou was de oorspronkelijke post ook al een troll hoor, maar dit is niet bepaald een verbetering.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:24

watercoolertje

Untertitel

Er is weer iemand bezig *knip, onfatsoenlijke aanduiding*:
watercoolertje in 'nieuws: Gerucht: Googles vouwbare Pixel-telefoon heeft 7,6...

Los van dat het blijkbaar een nogal saai onderwerp is voor modders want 9/10 berichten hebben na een uur niet eens een moderatie, maar daardoor corrigeert het zichzelf natuurlijk ook niet...

Kom ik toch weer terug bij het advies die achterlijke scores gewoon niet te tonen bij weinig moderaties, dan weegt de eerste stem niet voor 100% mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 24-02-2021 12:19 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
watercoolertje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:06:
Er is weer iemand bezig *knip, onfatsoenlijke aanduiding*:
watercoolertje in 'nieuws: Gerucht: Googles vouwbare Pixel-telefoon heeft 7,6...

Los van dat het blijkbaar een nogal saai onderwerp is voor modders want 9/10 berichten hebben na een uur niet eens een moderatie, maar daardoor corrigeert het zichzelf natuurlijk ook niet...

Kom ik toch weer terug bij het advies die achterlijke scores gewoon niet te tonen bij weinig moderaties, dan weegt de eerste stem niet voor 100% mee.
Staat nu goed en van de mismodder heb ik de rechten uitgeschakeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk op 24-02-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

strigi in 'nieuws: Nederland gaat over drie weken beginnen met app die negati...

Dit lijkt me geen +2, laat staan een +3, maar gewoon een +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40
Volgens mij is dit en andere reacties die erboven / onder staan bij lange na geen +2 waard en gewoonweg offtopic. watercoolertje in 'nieuws: Gerucht: Googles vouwbare Pixel-telefoon heeft 7,6...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:22

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:12:
[...]

Helaas niet mijn probleem dat je dat spuugzat ben. Maar datzelfde zal je ongetwijfeld van mij vinden.
Nog altijd mijn reactie en ik kan die aanpassen wanneer ik wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Kan iemand kijken naar diegene die mij een -1 geeft voor deze posts? Dit gaat natuurlijk nergens over:

Anoniem: 306567 in 'nieuws: Sony stelt racespel Gran Turismo 7 uit naar 2022'

Anoniem: 306567 in 'nieuws: Sony stelt racespel Gran Turismo 7 uit naar 2022'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

AlphaRomeo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:18:
[...]

Ik heb daar nog wel een vraag over aan de experts, ik zie regelmatig posts gemeld worden in dit topic dat ik tegenwoordig een beetje in de gaten houd, maar dit soort posts kan ik niet meer modereren omdat ze al 48 uur oud zijn. Dat is op zich logisch, want ze worden pas na een etmaal gemeld en dan zit je zo aan 48 uur. Waar komt die limiet van 48 uur vandaan? En is dat voor iedereen of kunnen de pro-mods bijvoorbeeld nog wel langer zo'n fout corrigeren?
Voor zover mij bijstaat, uit de tijd dat ik Powermod was, is het zo dat er na 48 uur niet veel mensen er meer op zo'n artikel reageren en de kans op fout gaan van de moderaties daardoor groter wordt.
Power en Promods kunnen na 48 uur nog wel modereren dus die kunnen na die 48 uur nog wel mismods rechttrekken indien dat nodig is.
Daar hebben zij aparte topics voor waar gewone mods niet inkunnen.
Was maar 1 iemand met 2x telling maar staat nu weer op de juiste score. Misschien dat 1 van de heren Powermods daar nog even naar kan kijken...

[ Voor 28% gewijzigd door TheCapK op 24-02-2021 16:37 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

litebyte in 'nieuws: Ring Video Doorbell Pro 2 met 3d-bewegingsdetectie kost ...

Gevaarlijk dat deze +2 heeft gekregen want het klopt gewoon niet, zijn heel veel reacties van diezelfde gebruiker onder dat artikel met misinformatie, lijkt me juist bij zo'n artikel belangrijk dat mensen alleen informatie delen die ook klopt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• Oon
  • Niet online

Oon

grote_oever in 'nieuws: Groei WhatsApp lijkt af te nemen of te stoppen'

Vanaf hier veel +2 die gewoon +1 mag zijn, zijn allemaal meningen en andere amper-ontopic discussie, niet informatief

De reactie waar ik naar link is ook overdreven op +3, misschien +2 omdat er wel wat informatie in staat over waarom veel mensen blijven hangen, maar het is vooral een anekdote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Zal na de ochtenddrukte wel weer een hele andere score hebben, maar AmigaWolf in 'nieuws: Makers van Absolver kondigen kungfu-game Sifu aan voor ...

Waarom zou deze -1 hebben? Off-topic misschien, maar het is toch een hele nette reactie, en Sjekster in 'nieuws: Makers van Absolver kondigen kungfu-game Sifu aan voor p... krijgt dan weer een +1 terwijl die reactie eigenlijk precies hetzelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:21

M14

dez11de in 'nieuws: Hoge Raad verwerpt beroep Dutch Filmworks om gegevens ill...

Ik vind dit geen -1 (of 0). Het is gewoon een niet populaire stelling, maar daarmee niet perse minder waar.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een -1 vind ik idd wel wat erg streng, maar meer dan een 0 is het imho ook weer niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Blokker_1999 in 'nieuws: LastPass bevat zeven datatrackers in de Android-app,... lijkt mij geen +2. Er staan meer reacties behoorlijk te hoog bij dat item momenteel.

CAPSLOCK2000 in 'nieuws: LastPass bevat zeven datatrackers in de Android-app,... lijkt mij geen +3

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 26-02-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CyberMania in 'nieuws: Advies Hoge Raad: verwerp beroep Dutch Filmworks om ge... en de reacties hierop zijn eerder offtopic dan informatief of must read.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, maximaal 0. Maar gezien het mega-aantal +2's en +3's gaat die iig niet meer van de +2 af komen.

Idem voor numm!e in 'nieuws: Advies Hoge Raad: verwerp beroep Dutch Filmworks om gegeve..., ook dat is niet meer dan een 0 maar krijgt bergen +2's en +3's van meningmodders.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ik snap niet helemaal waarom deze tip massaal genuld wordt: MeMoRy in 'nieuws: Microsoft maakt CodeQL-queries open source om SolarWinds-h...
Het is toch een goede tip voor mensen die met de in het artikel genoemde repo direct aan de slag willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:31

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 306567 in 'nieuws: Gerucht: Sony maakt ssd-uitbreiding PlayStation 5 deze z...

Staat opzich wel goed met +1, echter, misschien dat er eens gekeken kan worden naar die 8x -1? (duidelijk mis-moderatie, want is geen troll of flame post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Toch raar dat het merendeel 'm gewoon terecht +1 gescoord heeft maar dat hij nog op +2 staat omdat er zoveel mensen onterecht +3 gegeven hebben, weegt die +3 zoveel zwaarder mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Oon schreef op zondag 28 februari 2021 @ 06:16:
[...]

Toch raar dat het merendeel 'm gewoon terecht +1 gescoord heeft maar dat hij nog op +2 staat omdat er zoveel mensen onterecht +3 gegeven hebben, weegt die +3 zoveel zwaarder mee?
Da's toch gewoon de mediaan? Die scores wegen toch evenveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij reageer ik hier gewoon ontopic en zeg ik niets verkeerds, hier wordt duidelijk met mening gemoddereerd, -1 lijkt mij niet echt de juiste moderatie: _Dune_ in 'nieuws: Apple vermeldt repareerbaarheidsscores iPhones en MacBooks...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekeer
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-03 06:16
borbit in 'nieuws: Apple vermeldt repareerbaarheidsscores iPhones en MacBooks... lijkt mij een 0 of een +1, lijkt mij geen aggressieve -1!
Denk dat veel mensen de /s gemist hebben en met een gut reaction meningmodden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dit bericht is een directe persoonlijke aanval en mag wat mij betreft helemaal weg in plaats op -1: killah in 'nieuws: Mijn Belastingdienst heeft storing'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
TheVivaldi schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:26:
Dit bericht is een directe persoonlijke aanval en mag wat mij betreft helemaal weg in plaats op -1: killah in 'nieuws: Mijn Belastingdienst heeft storing'
Er worden geen onfatsoenlijke woorden in het bericht gebruikt die absoluut over de grens gaan of iets dergelijks. -1 is voldoende hier.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Zeehond schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:57:
[...]

Er worden geen onfatsoenlijke woorden in het bericht gebruikt die absoluut over de grens gaan of iets dergelijks. -1 is voldoende hier.
Oké, duidelijk :) Maar misschien dan wel eventjes contact opnemen met degene die dat bericht een +3 heeft gegeven…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

103x +3? WTF is hier gaande? Een +1 is meer dan genoeg lijkt me.... ik zie niet wat hier +2 aan is, laat staan +3.

Misschien toch de meningmodders maar eens onderzoeken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
wildhagen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:37:
[...]

103x +3? WTF is hier gaande? Een +1 is meer dan genoeg lijkt me.... ik zie niet wat hier +2 aan is, laat staan +3.

De mods zouden een knopje moeten hebben

"Stuur alle +3 stemmers een bericht met de tekst '+3 is niet voor 'JA DAT VIND IK NOU OOK!''"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

418O2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:48:
[...]

De mods zouden een knopje moeten hebben

"Stuur alle +3 stemmers een bericht met de tekst '+3 is niet voor 'JA DAT VIND IK NOU OOK!''"
Ik voel meer voor een knopje "Bij deze zijn je moderatierechten ingetrokken, want als je hier een +3 aan geefr weet je niet waar moderatie voor dient".

Inmiddels al 128x +3 zelfs :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 15-06 23:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Goed, daar hebben er een stel pech dat ik (alweer) een half uur moest wachten op een berekening... Ik ben ergenswaar halverwege gestopt overigens.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
TheVivaldi schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Oké, duidelijk :) Maar misschien dan wel eventjes contact opnemen met degene die dat bericht een +3 heeft gegeven…
Ah, dat was mij even niet opgevallen vanmidag. Gelukkig heb ik goeie collega’s waarbij al iemand het heeft opgepakt :)

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
wildhagen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Overigens krijgt die andere ook 75x een +3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Omdat het een beetje een domme vraag/opmerking is en het ook een beetje sarcastisch over komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Er is sprake van behoorlijk wat mening moderatie in dit topic:
https://tweakers.net/nieu...gere-accountsluiting.html

Als ik naar mijn reactie kijk.
https://tweakers.net/nieu...ction=15710358#r_15710358

Zie ik toch echt een +1 reactie in plaats van een 0 "Off-topic/irrelevant".

Ik reageer op de reactie van Hanky74.
https://tweakers.net/nieu...ction=15710062#r_15710062

Deels ben ik het met hem eens en deels ook niet.
Wel denk ik dat ook deze reactie meer is dan 0 "Off-topic/irrelevant".

Misschien moet de mogelijkheid uitgezet worden om op controversiële onderwerpen te reageren.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
418O2 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:46:
[...]

Omdat het een beetje een domme vraag/opmerking is en het ook een beetje sarcastisch over komt
Maar als het accuverbruik al zo efficiënt is, dan is het toch geen rare vraag wat een grotere accu voor voordelen zou bieden, laat staan sarcastisch, laat helemaal staan een -1 waard? Geef me dan gewoon een 0 als het werkelijk zo 'dom' overkomt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 13-06 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TheVivaldi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:01:
[...]

Maar als het accuverbruik al zo efficiënt is, dan is het toch geen rare vraag wat een grotere accu voor voordelen zou bieden, laat staan sarcastisch, laat helemaal staan een -1 waard? Geef me dan gewoon een 0 als het werkelijk zo 'dom' overkomt.
Een -1 is wel wat straf maar het zou wel sarcastisch opgevat kunnen worden. Het voordeel van een grotere accucapaciteit lijkt me evident. Of je iemand het zou willen hebben, hangt af van eventuele bijkomende nadelen.

Als je het omkeert: als twee telefoons exact identiek zouden zijn maar één van beide heeft een grotere accucapaciteit, waarom zou je dan niet voor die telefoon gaan? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
T.C schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:57:
https://tweakers.net/nieu...ction=15710358#r_15710358
Zie ik toch echt een +1 reactie in plaats van een 0 "Off-topic/irrelevant".

Ik reageer op de reactie van Hanky74.
https://tweakers.net/nieu...ction=15710062#r_15710062
Wel denk ik dat ook deze reactie meer is dan 0 "Off-topic/irrelevant".
Die parent is imo wel een -1, hij begint met 2 zeer terechte zinnen maar wordt daarna een simpele en niet onderbouwde msm-bash, jouw reactie kan inderdaad prima op +1 (al denk ik dat de 0-moderaties komen omdat het in essentie een gewone "bron?"-reactie is).

Dit is geen +2 terwijl zo'n 60% (!) van de moderaties op dit moment een +2 of +3 is.
WoutervOorschot in 'nieuws: Twitter gaat overtreders regels bestraffen met st...

offtopic:
Dit artikel met reacties is natuurlijk wel tekenend voor deze tijd, waarin meningen recht tegenover elkaar staan en beide kanten elkaar betichten van een "geloof" in mainstream media aan de ene kant en complotten aan de andere, met bijbehorende gevolgen van dien (angstzaaien / "censureren"). Ik vind het in ieder geval lastig om te gaan met reacties die zonder of met zeer lichte onderbouwing een mening weergeven. Is het gevaarlijk (want geen waarheid!)? Is het offtopic (want niet/slecht onderbouwd)? Is het ontopic (want terechte kritiek)? Inhoudelijk denk ik dat er een niet altijd even duidelijke middenweg ligt tussen deze uiterste meningen, maar dat maakt het modereren er niet echt makkelijker op vind ik.

[ Voor 21% gewijzigd door JohnnieWbl op 02-03-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Cloud schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:38:
Als je het omkeert: als twee telefoons exact identiek zouden zijn maar één van beide heeft een grotere accucapaciteit, waarom zou je dan niet voor die telefoon gaan? :)
Omdat opladen meer stroom kost en het opladen van een grotere accu langer duurt, zeker bij Apple met die langzame opladers? Als je die extra capaciteit niet nodig hebt, dan heb je al dat soort dingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56

jdh009

FP ProMod
Dit is toch gewoon ontopic?

jdh009 in 'nieuws: Ministerie: gebruik Google in onderwijs levert privacyrisi...

edit: verkeerde link

[ Voor 12% gewijzigd door jdh009 op 02-03-2021 11:23 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TheVivaldi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:08:
[...]
Omdat opladen meer stroom kost en het opladen van een grotere accu langer duurt, zeker bij Apple met die langzame opladers? Als je die extra capaciteit niet nodig hebt, dan heb je al dat soort dingen niet.
Ik snap wat je bedoelt hoor: het volledig opladen van een grotere accu duurt inderdaad langer. Echter als je niet meer tijd hebt om op te laden dan stop je toch met opladen? Idem voor de stroomkosten.

Maar ik twijfel serieus of iemand dit ooit als een nadeel zou opgeven en ik denk dat vele anderen dat ook zo zien ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je hebt een typo in je reactie maar verder is de reactie wel in orde. Lijkt mij gewoon een +1 inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Cloud schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:22:
[...]
Maar ik twijfel serieus of iemand dit ooit als een nadeel zou opgeven en ik denk dat vele anderen dat ook zo zien ;)
Oké, dat kan, maar het gaat er niet om of iemand dat als nadeel zou zien, het gaat hier over juist modereren. Dat mijn standpunt misschien een beetje afwijkt, maakt nog niet dat je zomaar -1's kunt gaan uitdelen. Nu staat de score gelukkig al beter op 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TheVivaldi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:24:
[...]

Oké, dat kan, maar het gaat er niet om of iemand dat als nadeel zou zien, het gaat hier over juist modereren. Dat mijn standpunt misschien een beetje afwijkt, maakt nog niet dat je zomaar -1's kunt gaan uitdelen. Nu staat de score gelukkig al beter op 0.
Oh dan begreep je me verkeerd, ik was niet de -1 score aan het verdedigen. Ik verdedigde de 0 score :) De -1 was sowieso te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Sorry hoor, even mezelf onder de aandacht brengen:
Ulysses in 'reviews: Paradigit sluit fysieke winkels - Hoe pc-winkels uit de ...
Dit is geen -1.
Ik trol niet. Ik geef een waarheidsgetrouwe anekdote.
Dat is op zijn slechtst een 0
En ik zeg nu meteen, ik ben niet meer te spreken over het moderatie systeem zoals het sinds 2017 ongeveer werkt. Ik kom hier al sinds 1999 en heb notabene met Femme Taken getest aan early builds van het mod systeem, en Meningmodden is tegenwoordig de status quo op Tweakers. Daarmee de verloedering van content. Echt, voor mij een reden om bijna niet meer te reageren op de FP. :(

edit:
Beoordeling Fixed!

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hamkaasbroodje in 'reviews: Vragen rond CoronaCheck - Testbewijs voor entree ...

Die is zodanig op de man dat ik hier echt niet meer dan een -1 in kan zien. Dat krijgt dan bergen met +1's en zelfs +3's. Die laatste mogen denk ik wel nagekeken worden.

Sowieso is die hele newspost een fuckfest van menigmoderaties, het lijkt hier onderhand wel het clubhuis van een of andere complotclub :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

JohnnieWbl schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:53:
Dit is geen +2 terwijl zo'n 60% (!) van de moderaties op dit moment een +2 of +3 is.
WoutervOorschot in 'nieuws: Twitter gaat overtreders regels bestraffen met st...

offtopic:
Dit artikel met reacties is natuurlijk wel tekenend voor deze tijd, waarin meningen recht tegenover elkaar staan en beide kanten elkaar betichten van een "geloof" in mainstream media aan de ene kant en complotten aan de andere, met bijbehorende gevolgen van dien (angstzaaien / "censureren"). Ik vind het in ieder geval lastig om te gaan met reacties die zonder of met zeer lichte onderbouwing een mening weergeven. Is het gevaarlijk (want geen waarheid!)? Is het offtopic (want niet/slecht onderbouwd)? Is het ontopic (want terechte kritiek)? Inhoudelijk denk ik dat er een niet altijd even duidelijke middenweg ligt tussen deze uiterste meningen, maar dat maakt het modereren er niet echt makkelijker op vind ik.
Ik kwam ook hier om deze reactie te melden, vind het heel raar dat die een +2 heeft (en al helemaal dat mensen hier een +3 in zien?). Is gewoon een +1, dat wel, maar meer ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Ik denk dat hierin het probleem ook een beetje zit in dat het verschil tussen +2 en +3 nogal subjectief is. Ik zou hier zelf een +2 voor hebben gegeven omdat het een goed punt aankaart, maar ik zie de +3 er ook niet helemaal in. Veel mensen geven hierin m.i. te vroeg een +3, want daarvoor moet het toch wel echt een hele belangrijke reactie zijn, geschreven door een expert of het gebied of onderbouwd met een belangrijke bron, maar in dit geval wordt er gelinkt naar een filmpje van een interview met iemand die nogal paranoïde overkomt en dat niet echt betrekking heeft tot het artikel zelf (die gaat immers over de app en testbewijzen, niet over databeveiliging/privacy).

Dus ja, je kan zeggen dat je het een +2 (of zelfs maar +1) vindt, maar uiteindelijk zijn er dusdanig veel mensen die het heel erg belangrijk vinden dat iedere lezer van het artikel de informatie uit dat filmpje ontvangt, dat je toch aan jezelf gaat twijfelen als je het daar niet mee eens bent, terwijl het puur objectief gezien helemaal geen +3 waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Mwah, die tweede is toch wel een +2 waard (waar hij nu ook op staat). Die eerste is gewoon +1, mooi statement maar voegt zo goed als niks toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
ocdaan in 'nieuws: Aliens: Fireteam is coöperatieve survivalshooter voor pc e...
Is misschien een goede tip, maar om aan zo'n korte oneliner-tip nu +2 en +3 toe te kennen…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Sony stopt met verkoop en verhuur van films via PlaySt...
Ik word flink gemind hier. Nu snap ik best dat de discussie een wat offtopic is, maar daar hebben we de 0 voor. Maar waar ik me meer aan erger is dat de persoon waarmee ik de discussie heb net zo offtopic gaat, maar hij krijgt allemaal +1'tjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen idee waarom dit djwice in 'nieuws: Microsoft introduceert online AR- en VR-ontwikkelaarsplatf... een -1 is.

Lijkt me gewoon een relevante reactie op het comment er bijven.

Zelfde geldt voor SuperDre in 'nieuws: Microsoft introduceert online AR- en VR-ontwikkelaarspla...

Lijkt er op dat er een emo modder is bezig geweest in die treat.

[ Voor 47% gewijzigd door djwice op 03-03-2021 08:47 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Storing Belastingdienst is na een dag nog niet over en oorz...

Hoe is dit offtopic? :? Lijkt me dat ik een terechte vraag stel, ook als iemand anders zich hetzelfde afvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 20:13

Yero

Reviewer
Dit lijkt mij een mening (zonder argumenten) en offtopic, dus zeker geen +3 Spotlight
Anoniem: 258387 in 'reviews: Audi e-tron GT Preview - Sportieve e-coupé met innovat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Yero schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:48:
Dit lijkt mij een mening (zonder argumenten) en offtopic, dus zeker geen +3 Spotlight
Anoniem: 258387 in 'reviews: Audi e-tron GT Preview - Sportieve e-coupé met innovat...
Gewoon ongewenst en -1, gezanik over de inhoud hoort op het forum. Ik zou heel graag weten hoe oud de accounts gemiddeld zijn van de mensen die dit op +3 modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Caelestis in 'nieuws: Provincie Noord-Holland gaat rechter vragen of datacent...

Is dit echt +3? Ik vind het twijfelachtig, maar ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:23
Is dit echt een +3 waard, of krijgt dit 25x +3 omdat men het ermee eens is? Zoals wel vaker worden pro-EV reacties flink geplust.

DigitalExorcist in 'nieuws: Tien procent van parkeerplekken in garages moet i...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:22

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

deze +3 en +2 mag echt wel even naar gekeken worden: -ION- in 'nieuws: Facebook staat politieke advertenties weer toe in de Vereni...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:23
En hier nog een. 10x +3, terwijl de inhoud feitelijk onjuist is. Een 0 is op zijn plaats.

killercow in 'nieuws: Tien procent van parkeerplekken in garages moet in 2030...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
dl99999 in 'nieuws: Universiteit Twente opent onderzoekscentrum voor cybersec...
Leuk grapje, maar een +2 of zelfs +3 die het heeft gekregen is toch echt te hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVivaldi
Naafkap schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:19:
Is dit echt een +3 waard, of krijgt dit 25x +3 omdat men het ermee eens is? Zoals wel vaker worden pro-EV reacties flink geplust.

DigitalExorcist in 'nieuws: Tien procent van parkeerplekken in garages moet i...
Het is m.i. wel informatief en relevant, dus een +2 is prima, maar +3 is inderdaad te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 09:45
WillySis in 'nieuws: Microsoft stelt 'nieuwe Windows-generatie' in het voorui...

nog eens lekker duidelijk hoe fucked up het moderatiesysteem is. de -1's op mij eronder zijn volledig terecht, maar wat voor mensen, die kerel een +3 geven om me out of the blue uit te schijten zonder daarvoor hun modrechten kwijt te spelen, hier allemaal zomaar hun zin mogen doen spreekt boekdelen. staat dit topic ondertussen al niet vol genoeg van miskleunen, dan zijn er nog een veelvoud van terug te vinden die zomaar mogen passeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Ruw ER in 'nieuws: Nubia kondigt gametelefoon Red Magic 6 met 165Hz-oledscher...

Leuk lijntje met een mening-modder. Die drie maal ongewenst (op mij) mogen wel weg.

Ik snap dat Kees en Truus scheikundige zaken zoals Li-Ion accu's laden niet begrijpt en daarom in de smartphone marketing trapt, maar dat lijkt me nog geen reden om alles op -1 te zetten. _/-\o_

Gezien het aantal dronevliegers op GoT had ik wel een hoger niveau verwacht, maar die klikken vast niet op smartphone artikelen.

[edit] Gefixt, toppie.

[ Voor 11% gewijzigd door SirNobax op 05-03-2021 12:49 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

ro8in in 'nieuws: Bedrijf achter gamestreamplatform Shadow bevestigt nieuwe e...

Deze staat op +2, dat lijkt mij niet te kloppen. Ik weet alleen niet zo goed of het een +1 of zelfs een 0 moet zijn, want het is wel relevant aan de discussie maar de discussie heeft totaal niks met het artikel te maken, het is een vader die advies zoekt over of hij wel of niet een PC voor z'n zoon moet kopen.

Hetzelfde geldt daarmee ook voor de daaropvolgende reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 15-06 23:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Al die reacties zijn gigantisch offtopic en echt niet meer dan een 0 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1 ... 35 ... 185 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2