kodak schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:15:
[...]
Hierin zit wel de kern van het probleem: je moet er maar vanuit gaan dat er iets met opmerkingen zal gebeuren terwijl diverse tweakers juist (al dan niet zelfs gevraagd) moeite steken om het beter te krijgen. Dan mag er wel passende feedback verwacht worden om te kunnen zien of die moeite effect heeft.
Daarom heb ik dat stuk context/werkwijze dus geschetst zodat jullie een beetje weten hoe we te werk gaan en wanneer we ongeveer wat doen. Juist omdat we die feedback dus niet altijd geven. Zodat jullie inderdaad iets hebben om vanuit te kunnen gaan. Het zou echt een soort loket-topic worden als we bij elk van jullie meldingen het volgende reageren:
"Mismodders aangeschreven, aantal modders uitgeschakeld"
"Deze keer geen fixatie"
Op wat kleine variaties na zou telkens hetzelfde worden. We zouden jullie elke keer dezelfde
canned response geven; alsof je een ticket indient in een support systeem

Details zullen we toch nooit geven.
We melden af en toe natuurlijk wel dat we een aantal mensen aangeschreven hebben of dat er een aantal hun rechten kwijt zijn. Als we voor een fixatie kiezen dan melden we dat ook wel. Maar meer dan dat zal het niet worden. Het wel/niet ingrijpen en welke maatregelen er genomen worden, dat is nu eenmaal een crew aangelegenheid

Dat staat niet voor niets in de topicwarning. Maar middels mijn eerdere reactie kun je wel ongeveer weten wanneer je welke actie van ons kunt verwachten, zonder dat wij het elke keer expliciet aangeven.
Voor wat betreft het tweede deel van je reactie, ik snap op zich wat je bedoelt. Echter keer je de boel een beetje om door te stellen dat wij, crew, iets van jullie verwachten (als een soort eis). Dat wij verwachten dat jullie voor óns de mismoderaties opsporen en voor óns modereren.
Nee, misschien dat we enige activiteit van gebruikers met het 'ProMod'-label verwachten maar van de reguliere users
verwachten (in de eisende zin) wij niets niet hoor. Ook niet van gebruikers die regelmatig in dit topic reageren. Het enige wat we verwachten is dat men volgens de richtlijnen modereert en respectvol met elkaar omgaat. Wij zijn uiteraard wel heel blij met de inzet van iedereen op de FP, en ook met de posts binnen dit topic. Maar we moeten dat niet verwarren met een verwachting in die zin.
Net zoals het hele moderatiesysteem eigenlijk een community effort is, is dit topic een verlengde daarvan. Dit is niet een loket voor crew dat wij met F5 lopen te verversen vóórdat wij wat doen. Nee, wij zijn actief op de FP en wat hier gemeld wordt kijken we ook naar. Maar verder is dit een community topic waar jullie (en wij) kunnen discussiëren over de scores en met elkaar proberen de scores te corrigeren waar nodig
Ik hoop dat het e.e.a. zo wat duidelijker is. En anders is dit misschien meer iets voor een DM.