Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 184 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-05 22:31
TheVivaldi in 'nieuws: Elektrische Audi e-tron GT-sedan gaat bijna 105.000 eu...
Ik snap niet helemaal waarom mijn vraag gemind wordt. Ik stel toch een normale vraag op een nette manier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
TheVivaldi schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:12:
Gandalf68 in 'nieuws: Elektrische Audi e-tron GT-sedan gaat bijna 105.000 eur...
Dit krijgt +2's en +3's en staat ook verkeerd, terwijl het alleen maar kritiek op de nieuwswaarde van het artikel is. Gewoon offtopic, dus.
Idem voor deze Anoniem: 892783 in 'nieuws: Elektrische Audi e-tron GT-sedan gaat bijna 105.000 eu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:02

kodak

FP ProMod
Die mag ook wel een fix krijgen. Geheel offtopic geklaag dat het nieuws is en dat krijgt dan 27x +3, 17x +2, 17x +1. En daar mogen dan ook wel weer eens wat tweakers aangesproken worden dat ze niet weten om te gaan met de moderatieregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
DonJunior in 'nieuws: Gegevens Blokker-klanten waren eenvoudig op te vragen m... heeft zo te zien het artikel niet gelezen. Een 0 lijkt mij de max.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mizgala28 in 'nieuws: Nvidia GeForce RTX 3060 met 12GB geheugen verschijnt 25...

In deze vorm lijkt me dit geen +1, laat staan de +2's en zelfs +3's die het krijgt, maar eerder een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Begrijp niet zo goed waarom ik gedownmod wordt? Krijg 2x een -1. Omdat de mening niet strookt met diegene zijn mening?

Edit: nu krijg ik er ook nog een paar keer een 0 erbij. Terwijl een andere reactie die vergelijkbaar is alleen een tegenovergestelde mening heeft krijgt een +2... Werkt goed dat modereer systeem....

Anoniem: 306567 in 'nieuws: 'Gebruikers krijgen uitnodiging testversie multiplayer W...

En dit is geen +2:

gedonie in 'nieuws: 'Gebruikers krijgen uitnodiging testversie multiplayer Wa...

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 14-02-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 20:28

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Onschuldige grappig bedoelde post met serieuze ondertoon, maar zeker geen +2 of +3

keroner in 'nieuws: Gerucht: Facebook werkt aan smartwatch die in 2022 op de ...

[ Voor 4% gewijzigd door APClll op 14-02-2021 14:10 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:40

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Is deze post van mij -1? Ja, het is offtopic maar wat is er fout aan de post zelf?
Sp3ci3s8472 in 'nieuws: Nieuwe regering VS zet rechtszaak voor ban WeChat en ...

Mijn reactie eronder die over het reactie systeem gaat.... ja misschien ongewenst.

Dit modereer systeem werkt voor geen meter, ik probeer netjes te modden maar ik krijg steeds meer de zin om ook te gaan mening modden op deze manier. :/

[ Voor 13% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 14-02-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bij het nieuws over de kosten van 5G is deze reactie van deze morgen 9:05 over een meegeleverde oplader echt geen +2 (2x +3, 25x +2, 9x +1) waard. Dit is eerder een offtopic discussie over details in andere kosten die in een forum topic past. Het lijkt me dat dit behalve een betere moderatie hoort te krijgen ook een behoorlijk aantal tweakers weer aangesproken moet worden over de bedoeling van modereren.
Het blijft bijzonder hoe weinig tweakers lijkt te doen om mismoderaties recht te zetten en de gebruikers aan te spreken. Het stelt behoorlijk teleur.
DeComponeur in 'reviews: 5G heeft nog weinig waarde, maar al wel een prijs'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom krijg ik hier een -1 voor?

Anoniem: 306567 in 'nieuws: 'Gebruikers krijgen uitnodiging testversie multiplayer W...

Ik twijfel aan de cijfers die hij noemt en vraag een bron. De reactie daarna geeft hij een bron waar totaal niet in staat wat hij zegt. Dus in zijn post staan onwaarheden. Maar ik krijg een -1 omdat ik om een bron vraag? Erg vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 21:24

DeComponeur

♫ KLNKRWG

kodak schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:34:
Bij het nieuws over de kosten van 5G is deze reactie van deze morgen 9:05 over een meegeleverde oplader echt geen +2 (2x +3, 25x +2, 9x +1) waard. Dit is eerder een offtopic discussie over details in andere kosten die in een forum topic past. Het lijkt me dat dit behalve een betere moderatie hoort te krijgen ook een behoorlijk aantal tweakers weer aangesproken moet worden over de bedoeling van modereren.
Het blijft bijzonder hoe weinig tweakers lijkt te doen om mismoderaties recht te zetten en de gebruikers aan te spreken. Het stelt behoorlijk teleur.
Tja het is maar net hoe je daar tegen aankijkt. Wat je nu gedaan hebt is zeer arbitrair
Het opladerdingetje is wel degelijk on topic en ik vind het nogal bedenkelijk dat ik nu door jou ben downgemod van een keurige 2 naar 0 :?
In het bewuste artikel gaat het wel degelijk niet alleen over 5G maar vooral over de bijkomende randzaken.
Je noemt het een detail, terwijl er nogal wat zinnen aan besteed zijn:
Je krijgt voor dezelfde prijs 5G in plaats van 4G, maar in de doos vind je geen oortjes of adapter, het scherm is 1080p in plaats van 1440p, het microSD-kaartslot ontbreekt en je krijgt minder werkgeheugen dan vorig jaar. Bovendien is er, ook in de versie voor Nederland, plek gemaakt voor mmWave-antennes, terwijl die er niet in zitten. Er zit dus loze ruimte in een apparaat dat zo volgepakt is met technologie dat er niet eens een 3,5mm-jack of accu van gemiddelde capaciteit in past.
Zo moeten andere fabrikanten ook keuzes maken. Sneuvelen er wat componenten of features die er anders wel in hadden gezeten? Een camera minder, een kleinere accu, minder snelle opslag of een iets tragere soc misschien? De andere optie is een hogere prijs.
Er zijn dus nu volop 5G-telefoons in allerlei prijsklassen en volop abonnementen met 5G bij de providers, maar zelfs als het kosteloos lijkt, zijn er buiten het zicht keuzes gemaakt die je toch wat kosten. Zo kun je duidelijk zien dat 5G al een prijs heeft, terwijl het zijn waarde nog moet bewijzen.
Zelfs de conclusie van het artikel van @arnoudwokke gaat niet specifiek over 5G maar over de prijzen van bijkomende randzaken :z
Ik ga er vanuit de ook jij met de beste bedoelingen hebt gehandeld, maar je hebt niet goed ingschat dat ik dat ook heb gedaan. Ik probeer altijd een positieve bijdrage te leveren hier op Tweakers. Altijd zinnig, het liefst met een kwinkslag. Dat levert trouwens vaak terecht een iets hogere waardering op omdat het dan een andere kijk geeft op het onderwerp dat besproken wordt. Een toevoeging. Dat zou vooral door een oppermodder zoals jij gewaardeerd moeten worden i.p.v. onterecht 'weggekniesoord'
Zoals je kunt zien op/aan mijn profiel krijg ik zelden een onvoldoende omdat ik bijna nooit zure reacties plaats zoals ik nu hier (noodgedwongen) wel even moet doen.
Tweakers is nog steeds een beetje een community en als je die taal niet spreekt is het erg lastig (bijna onmogelijk) om een goeie scheidsrechter te zijn. Kortom een heroverweging lijkt mij op zijn plaats.

Tot zover de ongeautoriseerde VAR ;)

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:35

Creesch

bla bla!

SuperLevi in 'nieuws: Unboxing toont onaangekondigde DJI FPV-drone'

Lijkt me eerder een +1 ipv een 0 en de discussie daaronder ook zoiets iig niet de +2 en +3 die er nu her en der voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

kodak schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:34:
Als je naar de parent kijkt dan is dit weldegelijk on-topic. Of het een +2 moet krijgen is dan de volgende vraag maar off-topic is het zeker niet, ook niet in dat draadje.
@Dirk @Bor @Cloud @RoD @Zeehond Kan iemand van jullie deze nog eens bekijken want fixeren op 0 lijkt mij hier net te veel van het goede...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 16:47
Nou ja "keurige" +2.. Dat is natuurlijk wel te hoog. ;) Er staat natuurlijk weinig informatiefs in behalve je mening over een hypothetische situatie.

Mij lijken alle posts over de lader wel offtopic dus ergens begrijp ik de fixatie. Maar daarboven (en onder) staan posts die ook offtopic zijn gewoon op +1 of zelfs +2, en dat verschil snap ik niet. Waarom specifiek deze eruit halen?

Wellicht lastig omdat het hele Column gebeuren nog niet echt een duidelijke categorie heeft, moeten wij nu strak of wat losser modereren?

@kodak Hoewel het aantal mismoderaties de laatste tijd inderdaad lijken toe te nemen snap ik vaak niet zo goed waarom modders met zo'n klein verschil tussen 0 en +1 aangesproken zouden moeten worden, dat is namelijk soms erg lastig objectief te bepalen en ik zou er niet blij van worden om daar een wijzend vingertje te krijgen. Soms is het verschil namelijk puur of je een grapje wel of niet geslaagd vindt, of kijk naar ons laatste verschil in inzicht. Ik denk dat er beter wat vaker actie ondernomen kan worden, in plaats van naar de kleine verschillen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

JohnnieWbl schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:07:
[...]

Nou ja "keurige" +2.. Dat is natuurlijk wel te hoog. ;) Er staat natuurlijk weinig informatiefs in behalve je mening over een hypothetische situatie.
Ach ja moderaten blijft altijd een arbitraire inschatting en kan bijna nooit helemaal 100% zuiver.
Toch vind ik dat een goed bedachte opmerking of leuke/humoristische suggestie best een extra puntje verdient omdat het daarmee op zichzelf al een nuttige aanvulling wordt. En volgens de Tweakersregels staan daar nu eenmaal 2 punten voor. :+
Dat klopt in principe ook nog eens want een prettige opmerking lees ik veel liever dan zuur gezeurestein.
Of mijn opmerking nou zo briljant is wordt qua beoordeling uiteraard ook een kwestie van smaak.
Op dit moment van schrijven is de (vastgezette) score
+3 - Spotlight 2
+2 - Informatief 25
+1 - On-topic 9
0 - Off-topic / Irrelevant 18

Ik neem aan dat de 18x0 komt van 'relativerenden' die denken dat ze met hun waardering de discussie zuiver kunnen houden, terwijl de 25x2 komt van mensen die het leuk bedacht vinden. That's all !
Dat een oppermodder daar niet tegenop kan en de score vastzet is in dit geval zeer bedenkelijk en vooral zonde van Tweakers. Het verzuurt nogal en nodigt niet uit om nog eens een leuke reactie te plaatsen.
Volgens mij kan dat niet de bedoeling zijn. Ik zeg dus niet dat je veel grappige opmerkingen moeten plaatsen hoor, maar een beetje humor gebruiken is een welkome relativering en wat mij betreft ver verheven boven het geschreeuw en gescheld waar het modsysteem wel eens in te kort schiet.
Wat betreft mijn reactie kunnen we in elk geval zeggen dat het door niemand ongewenst word gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
DeComponeur schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:37:
Wat betreft mijn reactie kunnen we in elk geval zeggen dat het door niemand ongewenst word gevonden ;)
Kijk, dat is tenminste positief naar zaken kijken :P
terwijl de 25x2 komt van mensen die het leuk bedacht vinden. That's all !
Dat is inderdaad waar de schoen wringt, iedereen wil stiekem wel een uitzondering zijn maar als er allemaal goedbedoelde grappige comments gaan komen die we op +2 beoordelen kunnen we het modsysteem beter afschaffen.
Dat klopt in principe ook nog eens want een prettige opmerking lees ik veel liever dan zuur gezeurestein.
Oh maar je kunt ook prima een ontopic reactie op een leuke manier brengen. Gooi er nog aanvullende en nuttige info in en je hebt zo je +2 te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hottestbrain
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 13:37

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TheCapK schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:21:
[...]

Als je naar de parent kijkt dan is dit weldegelijk on-topic. Of het een +2 moet krijgen is dan de volgende vraag maar off-topic is het zeker niet, ook niet in dat draadje.
@Dirk @Bor @Cloud @RoD @Zeehond Kan iemand van jullie deze nog eens bekijken want fixeren op 0 lijkt mij hier net te veel van het goede...
Eén van mijn collega's heeft deze gefixeerd inderdaad. Ik kan op zich de redenatie voor een 0 wel begrijpen maar gezien de parent had een +1 ook wel gekund lijkt mij. Misschien dat mijn collega's nog de overweging voor toch een 0 kunnen aangeven. Een +2 hoefde het misschien niet te zijn maar een fixatie van +2 naar +1 is ook overdreven.
JohnnieWbl schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:07:
[...]
@kodak Hoewel het aantal mismoderaties de laatste tijd inderdaad lijken toe te nemen snap ik vaak niet zo goed waarom modders met zo'n klein verschil tussen 0 en +1 aangesproken zouden moeten worden, dat is namelijk soms erg lastig objectief te bepalen en ik zou er niet blij van worden om daar een wijzend vingertje te krijgen.
Even wat algemene context voor deze opmerking en andere zaken die ik hier de laatste tijd regelmatig langs zie komen over het mogelijk ontbreken van bijvoorbeeld een fixatie; of het schijnbaar niet aanspreken van mismodders (al zeggen we dat vrijwel nooit openlijk).

Voor het aanspreken van mensen op hun moderaties hebben we een beetje een criterium, we spreken mensen inderdaad niet aan op een moderatie met slechts één punt verschil. Dat is, zoals je zegt, niet echt prettig voor een eventueel goed bedoelende gebruiker :) We zoeken primair naar gebruikers die grotere afwijkingen maken en spreken die aan. Of we zoeken naar gebruikers die gemiddeld genomen veel afwijken.

Verder moeten gebruikers niet verwachten dat wij elke reactie die hier voorbijkomt en niet op de juiste score staat, gaan fixeren. Fixaties worden behouden voor grotere afwijkingen, dus niet voor reacties met bijvoorbeeld maar één punt verschil. Daarnaast fixeren we vooral reacties die een grote invloed uitoefenen op de primaire leesvolgorde. Het fixeren van een reactie diep in een geneste structuur heeft niet zoveel invloed als een root reactie. Net als bij modereren in het algemeen, denk bij fixaties ook aan het belang van de lezer. Als we geen voorwaarden stellen aan het gebruik van de fixatie-tool, zitten wij (crew) binnen de kortste keren voor elke reactie de score zelf handmatig in te stellen. Dat is niet het idee van een community gedreven moderatiesysteem natuurlijk :P

Bottom-line: verwacht dus niet bij het melden van reacties hier, dat crew actief gaat reageren over het aanschrijven van mensen of de mededeling dat we 'deze keer' niet voor fixatie kiezen. We melden het eigenlijk alleen als we wél fixeren. Maar met bovenstaande informatie kunnen jullie zelf de rest ook wel wat invullen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het zijn inderdaad mooie voorbeelden maar niet direct een +3 waard :) Staat nu beter.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

the_scary_door in 'nieuws: Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onde...
Cpt.Morgan in 'nieuws: Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoe...
sympa in 'nieuws: Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek is ...

Ik weet niet hoor, maar is +3 niet een beetje overdreven voor deze? Zeker de eerste, die 71x (!!) +3 krijgt :X

Voor alledrie lijkt een +1 me een prima score.

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 15-02-2021 15:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

JohnnieWbl schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Dat is inderdaad waar de schoen wringt, iedereen wil stiekem wel een uitzondering zijn maar als er allemaal goedbedoelde grappige comments gaan komen die we op +2 beoordelen kunnen we het modsysteem beter afschaffen.
Afgezien van het feit dat ik een enorme uitzondering ben :9
Humor gebruiken is zoals ik net ook schreef niet een (mijn) doel, maar kan wel een werktuig/gereedschap zijn.
Het heeft vaak met verbazing te maken die je (ik) tot uitdrukking brengt. Er zijn ook mensen die uit verbazing keihard beginnen te schelden. Ik probeer het in een ander perspectief te plaatsen. Op dat moment ben ik geen grappen aan het maken maar neem ik een zaak uiterst serieus en kijk ik hopelijk door een andere bril, zodat één en ander meer helder wordt en in reactievorm vaak ook nog eens prettig om te lezen. Uiteraard is het wel een vereiste dat het dan hout snijdt, in dit geval was dat een opladerkeuze.
Dat is enkel win win.
Ik bezondig mij ook wel eens (zelden) aan een grap hoor, als die wordt downgemod zit ik daar niet mee.
Maar stel je voor dat ik en velen met mij dat nooit meer zouden doen...
Niet de wereld waarin ik wil leven O-)
Het is niet voor niets dat ik verwees naar Cool Blue. Het is knap dat ze op een luchtige manier zo populair zijn geworden. En dat zijn geen grappen! ze worden uiterst serieus genomen. Net als BOL en de Hornbach en vele anderen die ontdekt hebben dat humor een essentiële bijdrage levert aan serieuze business.

Het lijkt mij de bedoeling van een website als Tweakers dat je daar plezierig vertoeft.
Het gevaar dat de onderwerpen droog of boring aandoen ligt steeds op de loer, als dan in de comments ook nog eens alle humor en relativering niet wordt gewaardeerd door 'beleidsbepalers' of er uit wordt gehaald...
Tja, ook een keuze -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
DeComponeur schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:46:
Afgezien van het feit dat ik een enorme uitzondering ben :9
Humor gebruiken is zoals ik net ook schreef niet een (mijn) doel, maar kan wel een werktuig/gereedschap zijn.
Het heeft vaak met verbazing te maken die je (ik) tot uitdrukking brengt. Er zijn ook mensen die uit verbazing keihard beginnen te schelden. Ik probeer het in een ander perspectief te plaatsen. Op dat moment ben ik geen grappen aan het maken maar neem ik een zaak uiterst serieus en kijk ik hopelijk door een andere bril, zodat één en ander meer helder wordt en in reactievorm vaak ook nog eens prettig om te lezen. Uiteraard is het wel een vereiste dat het dan hout snijdt, in dit geval was dat een opladerkeuze.
Dat is enkel win win.
Ik bezondig mij ook wel eens (zelden) aan een grap hoor, als die wordt downgemod zit ik daar niet mee.
Maar stel je voor dat ik en velen met mij dat nooit meer zouden doen...
Niet de wereld waarin ik wil leven O-)
Het is niet voor niets dat ik verwees naar Cool Blue. Het is knap dat ze op een luchtige manier zo populair zijn geworden. En dat zijn geen grappen! ze worden uiterst serieus genomen. Net als BOL en de Hornbach en vele anderen die ontdekt hebben dat humor een essentiële bijdrage levert aan serieuze business.

Het lijkt mij de bedoeling van een website als Tweakers dat je daar plezierig vertoeft.
Het gevaar dat de onderwerpen droog of boring aandoen ligt steeds op de loer, als dan in de comments ook nog eens alle humor en relativering niet wordt gewaardeerd door 'beleidsbepalers' of er uit wordt gehaald...
Tja, ook een keuze -O-
Je brengt het alsof dit niet gesnapt wordt, en hiermee ben je je imo wel een beetje in een slachtofferrol aan het positioneren, wat volgens mij niet nodig is. Niemand zegt dat er punten afgaan oid als je iets op een prettige of leuke manier wilt brengen (integendeel, kán voor wat extra's zorgen). Zie verder vooral de reactie van @Cloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Het is een lachertje om te zien hoe het gross van de pro-EV rijders elkaar heerlijk lopen te plussen en hoe alle anti-EV rijders keihard -1 krijgen, iets met handen boven elkaars hoofdhouden en het moderatiesysteem misbruiken.

nieuws: Jaguar maakt vanaf 2025 alleen elektrische auto's

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:46
Iemand een idee wat hier -1 aan is?

Dennism in 'nieuws: Google Stadia krijgt meer dan honderd nieuwe games dit jaar'

Edit:

@Slavy dat ziet er inderdaad best sneu uit in sommige gevallen, lijkt soms bijna erger dan een klassieke Linux v.s. Microsoft of Apple v.s. ..... fanboy moderatie "gevecht".

[ Voor 26% gewijzigd door Dennism op 15-02-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En waarom is dit offtopic? Om gek van te worden. Je kan niet eens meer een reactie plaatsen zonder dat mensen je meningmodden..

Anoniem: 306567 in 'nieuws: Amerikaans advocatenbureau klaagt Sony aan wegens DualSe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-06 22:20

DevWouter

Creator of ThenNext

Dirk1701 in 'nieuws: Sociaal medium Parler is terug online na maand downtime'

Los dat ik zijn mening (en vooral zijn beredenering) compleet onwenselijk vind valt het me vooral op dat er vooral veel mensen zijn geweest die hem +2 en zelfs een +3 hebben gegeven.

De post zet twijfels bij bestaande definities en probeert ze zelfs een andere definitie te geven. Zeker na de eerste alinea stuurt hij de richting op die onwenselijk is.

Echter mijn probleem is eerder de +2 en +3 die gegeven zijn. Het is hoogstens een +1 waard (on-topic), maar absoluut niet een +2 (informatief) of +3 (spotlight).

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
DevWouter schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 01:59:
Dirk1701 in 'nieuws: Sociaal medium Parler is terug online na maand downtime'
De post zet twijfels bij bestaande definities en probeert ze zelfs een andere definitie te geven. Zeker na de eerste alinea stuurt hij de richting op die onwenselijk is.

Echter mijn probleem is eerder de +2 en +3 die gegeven zijn. Het is hoogstens een +1 waard (on-topic), maar absoluut niet een +2 (informatief) of +3 (spotlight).
Ik vind het een redelijke en nette post en zie er echt helemaal niets ongewenst/-1 in. Een +2 is echter ook een tikje overdreven ja. Kan in het licht van de discussie me ergens nog wel voorstellen waarom sommigen het hoger plussen, waarmee het wellicht verdedigbaar is - het is geen slechte vraag om te stellen in zo’n discussie zegmaar, maar een +1 lijkt me ook meer op z’n plaats.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Geen idee waarom, is een nette post dunkt mij. Heb hem een plus één gegeven, heeft nog tenminste één zetje nodig om iig van -1 af te komen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel veel moderaties,van +3 tot.-1. Maar hij staat nu offtopic, lijkt mij niet helemaal juist toch?

Anoniem: 306567 in 'nieuws: Amerikaans advocatenbureau klaagt Sony aan wegens DualSe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En waarom is dit offtopic?

Ik word er een beetje moe van dat als het iets met Sony te maken heeft dat de Sony haters het downmodden. Kan hier iets tegen gedaan worden?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 16-02-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals dit soort mensen:

Baskes1986 in 'nieuws: Amerikaans advocatenbureau klaagt Sony aan wegens Dual...

Die reageren alleen maar op deze manier op playstation of iets met Sony. Die krijgen wel een -1 maar die kunnen zelf ook modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'geek: Ontwikkelaars reverse-engineeren GTA III en Vice City en publ...

Ik begrijp dat deze post prima op +1 of 0 past, maar ik snap niet waarom mensen menen te moeten modereren met -1, ik zie namelijk niet wat er ongewenst aan is. Een ander geluid dan wat het publiek wellicht liever heeft, maakt het niet direct ongewenst toch? Ik deel alleen mijn ervaringen met Rockstar, waar niets mis mee is, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
@snefkens dat jij 7 conctollers hebt die het goed doen, maakt niet ongedaan dat andere wel problemen met hun controllers hebben. Het bagatelliseren van het probleem, heeft mijn controller ook nog niet gefixt. Dat Sony nu opeens een controller zou hebben die het probleem niet kan krijgen, vind ik ook niet echt geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WokeBroke schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:24:
@snefkens dat jij 7 conctollers hebt die het goed doen, maakt niet ongedaan dat andere wel problemen met hun controllers hebben. Het bagatelliseren van het probleem, heeft mijn controller ook nog niet gefixt. Dat Sony nu opeens een controller zou hebben die het probleem niet kan krijgen, vind ik ook niet echt geloofwaardig.
Waarom is dat niet geloofwaardig? Er is op tweakers al door mensen gemeld waarbij de controller is omgeruild dat ze een revisie hebben gekregen. Daarnaast bagatelliseer ik het probleem niet, ik geef alleen aan dat ik het probleem nooit heb gehad. Dit betekent dat het niet een probleem is wat bij elke controller voorkomt. Wat de oorzaak is, dat is moeilijk te zeggen. Maar wellicht dat het probleem ontstaat door het laten vallen van de controller? Genoeg mensen die de controller vaak laten vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 16-02-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:27:
Maar wellicht dat het probleem ontstaat door het laten vallen van de controller? Genoeg mensen die de controller vaak laten vallen.
Oke, ik stop met reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CH4OS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:17:
CH4OS in 'geek: Ontwikkelaars reverse-engineeren GTA III en Vice City en publ...

Ik begrijp dat deze post prima op +1 of 0 past, maar ik snap niet waarom mensen menen te moeten modereren met -1, ik zie namelijk niet wat er ongewenst aan is. Een ander geluid dan wat het publiek wellicht liever heeft, maakt het niet direct ongewenst toch? Ik deel alleen mijn ervaringen met Rockstar, waar niets mis mee is, lijkt me?
Overal waar je een andere mening hebt wordt het direct met een -1 beoordeeld. Heel irritant het lijkt steeds erger te worden op tweakers. Helemaal bij gevoelige onderwerpen denkt iedereen dat het nodig is om de reacties slecht te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is niet iets heel vreemds wat ik zeg. Meeste stick drift komt door vuil wat onder de joystick komt. Dat probleem is gewoon zelf op te lossen:

YouTube: PS5-Controller kapot? Zo fix je stick drift op een DualSense - Dr. C...

Dat het veroorzaakt kan zijn door vallen of vieze handen is niet iets wat ongebruikelijk is. Veel mensen zijn nou eenmaal niet zuinig op spullen. Als er dan een probleem ontstaat is het altijd de fabrikant die het gedaan heeft.

Ik ben zelf een verzamelaar en heb genoeg joysticks gezien. Als je soms ziet hoe die dingen eruit zien. Als ik ze volledig schoon maak van binnen werken ze weer van ouds. Bijna alle controllers zijn gewoon zelf weer te maken door simpelweg de binnenkant schoon te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 16-02-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
De inhoudelijke discussie buiten dit topic houden aub.

Webgnome in 'nieuws: Grapperhaus wil nieuwe autoriteit met boetebevoegdheid t... is gewoon een simpele mening en dus geen +2 waard. Overigens staan er veel meer van dat soort reacties te hoog bij dat artikel.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dirk schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:40:
De inhoudelijke discussie buiten dit topic houden aub.

Webgnome in 'nieuws: Grapperhaus wil nieuwe autoriteit met boetebevoegdheid t... is gewoon een simpele mening en dus geen +2 waard. Overigens staan er veel meer van dat soort reacties te hoog bij dat artikel.
Kan er dan nog wel gekeken worden naar de moderaties op mijn reacties? Die staan vaak nog op offtopic. Terwijl ze gewoon ontopic zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dit is toch wel een extreem voorbeeld van meningmodden:

Oon in 'reviews: Zes maanden CoronaMelder - App bouwen terwijl iedereen meeki...

Ik word hier op -1 gezet, maar een reactie op mijn reactie die net zo weinig onderbouwd is komt op +2 (met zelfs een aantal mensen die +3 gestemd hebben) puur omdat die positief is over een onderwerp? Bij eentje verder naar beneden krijg ik weer -1 en die waar ik op reageer krijgt 0, ook puur en alleen omdat ik niet blind positief ben. Onderwerp daarbuiten gelaten, al deze reacties zijn kwalitatief laag en geen enkele verdient meer dan een 0 of +1, maar dan wel consequent allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:54

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Oon Je reactie begint al niet zo gezellig:
Toch maar een matig artikel met weinig relevante info erin. Die hele app is een grote schande,(...)
Een volgende reactie door jezelf (hier: Oon in 'reviews: Zes maanden CoronaMelder - App bouwen terwijl iedereen meeki...) is veel beter onderbouwd en veel constructiever van toon en daardoor ook veel hoger gemodereerd.

Deze eerste zin stopt degene waarop je reageert in een hokje 'jij bent dus (...)' wat nergens voor nodig is. Overigens is geklaag over de redactionele inhoud van een artikel ('dit is niet tweakers waardig', 'dit hoort hier niet', 'te weinig diepgang') etc voor mij bijna standaard een reden voor een -1 omdat die discussie simpelweg niet op de voorpagina gevoerd hoort te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

AlphaRomeo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:44:
@Oon Je reactie begint al niet zo gezellig:

[...]

Een volgende reactie door jezelf (hier: Oon in 'reviews: Zes maanden CoronaMelder - App bouwen terwijl iedereen meeki...) is veel beter onderbouwd en veel constructiever van toon en daardoor ook veel hoger gemodereerd.

Deze eerste zin stopt degene waarop je reageert in een hokje 'jij bent dus (...)' wat nergens voor nodig is. Overigens is geklaag over de redactionele inhoud van een artikel ('dit is niet tweakers waardig', 'dit hoort hier niet', 'te weinig diepgang') etc voor mij bijna standaard een reden voor een -1 omdat die discussie simpelweg niet op de voorpagina gevoerd hoort te worden.
Mee eens, ik had überhaupt niet moeten reageren op de kwaliteit van het artikel. Ongewenst zou ik het niet noemen, maar offtopic wel. Maar de rest gaat toch wel gewoon over het onderwerp.

Die eerste reeks comments lijkt zich nu rechtgetrokken te hebben, maar die verder naar beneden nog niet:
Oon in 'reviews: Zes maanden CoronaMelder - App bouwen terwijl iedereen meeki...

Die zou toch gewoon op 0 of +1 moeten staan, of de comment waar ik op reageer ook op -1? Mijn reactie heeft zelfs meer onderbouwing, die zou gewoon op +1 mogen staan omdat hij ontopic is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Vele mensen zijn het hier blijkbaar niet mee eens maar dat maakt het geen -1: sleiN13 in 'reviews: Zes maanden CoronaMelder - App bouwen terwijl iedereen m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen +2: Luc45 in 'nieuws: LastPass beperkt gratis abonnement tot één soort apparaat'

Dit komt echt vrijwel bij elk artikel over passwords, password managers en gerelateerde zaken voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Cloud schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:11:
[...]
Bottom-line: verwacht dus niet bij het melden van reacties hier, dat crew actief gaat reageren over het aanschrijven van mensen of de mededeling dat we 'deze keer' niet voor fixatie kiezen. We melden het eigenlijk alleen als we wél fixeren. Maar met bovenstaande informatie kunnen jullie zelf de rest ook wel wat invullen :)
Hierin zit wel de kern van het probleem: je moet er maar vanuit gaan dat er iets met opmerkingen zal gebeuren terwijl diverse tweakers juist (al dan niet zelfs gevraagd) moeite steken om het beter te krijgen. Dan mag er wel passende feedback verwacht worden om te kunnen zien of die moeite effect heeft.
Net zo goed als het de crew moeite kost kan niet verwacht worden dat als je anderen laat helpen en dus moeite laten doen dan maar vrijblijvend gevraagd kan worden. Tweakers laten modereren en mismoderaties laten melden is niet alleen om de crew te ontzien maar om het beter te krijgen. Vanuit de crew geen duidelijk inzicht geven hoe dat effect heeft maakt niet dat die effecten er zijn of tweakers bereid blijven om de crew of tweakers te blijven helpen. Al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het ook een beetje beleid is om het zijn gang te laten gaan en dan maar te verwachten dat er vast wel weer andere tweakers zijn die dan gaan helpen. Maar dat lijkt met geen realistische houding als er keer op keer klachten blijven komen dat tweakers (zelfs regelmatig massaal) mismoderern terwijl daar nauwelijks iets aan gedaan lijkt te worden en de reactie blijft dat er maar conclusies getrokken moeten worden uit vage omschrijvingen en zo min mogelijk inzicht in effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:05

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 13:26
Je plempt een negatieve ongefundeerde insinuatie. Wat voor score had je verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:05

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

418O2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:43:
[...]

Je plempt een negatieve ongefundeerde insinuatie. Wat voor score had je verwacht?
Bij een groot bedrijf gewerkt en zeker overheidscontracten waren daar interessant om het geld,
Mensen die alleen met gevoel modereren doen dat zonder de feiten te kennen en dat is gewoon waardeloos aan dit moderatie systeem.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 13:26
memphis schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:13:
[...]

Bij een groot bedrijf gewerkt en zeker overheidscontracten waren daar interessant om het geld,
Mensen die alleen met gevoel modereren doen dat zonder de feiten te kennen en dat is gewoon waardeloos aan dit moderatie systeem.
Er is een crisis, natuurlijk staan bedrijven in de rij.

En dat tweede is gewoon stemmingmakerij.

Ik heb het overigens niet gemod hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Je doet nogal een aantal insinuaties in die reactie zonder ook maar iets te onderbouwen. Ik kijk niet echt op van de score om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kodak schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:15:
[...]

Hierin zit wel de kern van het probleem: je moet er maar vanuit gaan dat er iets met opmerkingen zal gebeuren terwijl diverse tweakers juist (al dan niet zelfs gevraagd) moeite steken om het beter te krijgen. Dan mag er wel passende feedback verwacht worden om te kunnen zien of die moeite effect heeft.
Daarom heb ik dat stuk context/werkwijze dus geschetst zodat jullie een beetje weten hoe we te werk gaan en wanneer we ongeveer wat doen. Juist omdat we die feedback dus niet altijd geven. Zodat jullie inderdaad iets hebben om vanuit te kunnen gaan. Het zou echt een soort loket-topic worden als we bij elk van jullie meldingen het volgende reageren:

"Mismodders aangeschreven, aantal modders uitgeschakeld"
"Deze keer geen fixatie"

Op wat kleine variaties na zou telkens hetzelfde worden. We zouden jullie elke keer dezelfde canned response geven; alsof je een ticket indient in een support systeem ;) Details zullen we toch nooit geven.

We melden af en toe natuurlijk wel dat we een aantal mensen aangeschreven hebben of dat er een aantal hun rechten kwijt zijn. Als we voor een fixatie kiezen dan melden we dat ook wel. Maar meer dan dat zal het niet worden. Het wel/niet ingrijpen en welke maatregelen er genomen worden, dat is nu eenmaal een crew aangelegenheid :) Dat staat niet voor niets in de topicwarning. Maar middels mijn eerdere reactie kun je wel ongeveer weten wanneer je welke actie van ons kunt verwachten, zonder dat wij het elke keer expliciet aangeven.

Voor wat betreft het tweede deel van je reactie, ik snap op zich wat je bedoelt. Echter keer je de boel een beetje om door te stellen dat wij, crew, iets van jullie verwachten (als een soort eis). Dat wij verwachten dat jullie voor óns de mismoderaties opsporen en voor óns modereren.

Nee, misschien dat we enige activiteit van gebruikers met het 'ProMod'-label verwachten maar van de reguliere users verwachten (in de eisende zin) wij niets niet hoor. Ook niet van gebruikers die regelmatig in dit topic reageren. Het enige wat we verwachten is dat men volgens de richtlijnen modereert en respectvol met elkaar omgaat. Wij zijn uiteraard wel heel blij met de inzet van iedereen op de FP, en ook met de posts binnen dit topic. Maar we moeten dat niet verwarren met een verwachting in die zin.

Net zoals het hele moderatiesysteem eigenlijk een community effort is, is dit topic een verlengde daarvan. Dit is niet een loket voor crew dat wij met F5 lopen te verversen vóórdat wij wat doen. Nee, wij zijn actief op de FP en wat hier gemeld wordt kijken we ook naar. Maar verder is dit een community topic waar jullie (en wij) kunnen discussiëren over de scores en met elkaar proberen de scores te corrigeren waar nodig :)

Ik hoop dat het e.e.a. zo wat duidelijker is. En anders is dit misschien meer iets voor een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 08:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Cloud schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:27:
[...]

Daarom heb ik dat stuk context/werkwijze dus geschetst zodat jullie een beetje weten hoe we te werk gaan en wanneer we ongeveer wat doen. Juist omdat we die feedback dus niet altijd geven. Zodat jullie inderdaad iets hebben om vanuit te kunnen gaan. Het zou echt een soort loket-topic worden als we bij elk van jullie meldingen het volgende reageren.
Als ik vraag om aan te tonen of het werk dat tweakers verzetten effectief is vraag ik niet om bij alle reacties maar een op een te reageren en uitleg te geven. Ik geef aan dat er te weinig zicht is op hoe de tijd en moeite die tweakers en crew er in steken effectief is. En dat vraag ik omdat we keer op keer op keer op keer moeite steken zonder duidelijke veranderingen te zien. Ondertussen bedenkt men vanuit tweakers wel dat er aan de gevolgen van het al dan niet effectief zijn van modereren er beloning vast zit, mede op kosten van mede-tweakers die proberen het dan nog redelijk te houden. Als we dan keer op keer niet anders dan kunnen concluderen dat midmodden aan de orde van de dag is en crew nauwelijks behoefte heeft om te laten zien of het effectief is tenzij er weer te veel ophef over komt terwijl het uren duurt voordat er iets in moderaties verandert en er geen verandering lijkt dan is dat even kort reageren gewoon zwaar onvoldoende. Misschien ervaart crew en tweakers als bedrijf dat graag anders maar dan vraag ik me wel af waar we dat modereren en dit topic werkelijk voor hebben.
Nee, misschien dat we enige activiteit van gebruikers met het 'ProMod'-label verwachten maar van de reguliere users verwachten (in de eisende zin) wij niets niet hoor. Ook niet van gebruikers die regelmatig in dit topic reageren. Het enige wat we verwachten is dat men volgens de richtlijnen modereert en respectvol met elkaar omgaat. Wij zijn uiteraard wel heel blij met de inzet van iedereen op de FP, en ook met de posts binnen dit topic. Maar we moeten dat niet verwarren met een verwachting in die zin.
Als je tweakers vraagt om mee te helpen, daarvoor middelen geeft, stelt dat iets een communitie effort is, dan kan je niet beweren dat er geen verwachtingen zijn. Het is niet opgezet omdat het kan of omdat er geen keuze was. Het zijn keuzes geweest om tweakers te laten modereren, het zijn keuzes geweest om tweakers mee te laten helpen om problemen met mismodden recht te zetten en te voorkomen dat crew er niet alleen voor staat. Door te schermen met een wij verwachten niets doe je die keuzes geen eer aan en hou je jezelf/crew/tweakers voor de gek. Het is een samenwerking en het enige wat ik vraag is om beter aan te tonen waaruit blijkt dat deze manier effectief is bij de vele vele mismoderaties. Bij een samenwerking is het niet alleen maar iets neer zetten waarmee een ander kan helpen zodat je zelf ook beter je taak kan uitvoeren en dan nauwelijks aantonen of de inzet van die extra handjes effectief is. Community wil zeggen dat je het met elkaar doet, daar mag ook wel meer inspanning in zetten om elkaar te laten zien waar het beter kan of waarom het wel prima gaat.
Ik snap dat het voor tweakers als bedrijf of de crew niet heel aantrekkelijk klinkt om daar meer en vaker inzicht in te geven maar ik denk dat het beter is om het wel te gaan doen. Bijvoorbeeld via een .plan. We zijn een community, dan mag je ook best de community laten zien dat die ook voor zichzelf weet op te komen en duidelijk te zijn waar dat nog niet zo goed lijkt te gaan en waarom. En als je daar de community vaker bij betrekt kan je meteen kijken of dat zowel de community als crew voordeel oplevert. Als je het maar op zijn beloop laat zie je wat er van komt: de mismodders en fout reageren lijkt er niet minder door te worden, eerder bij bepaalde onderwerpen/meningen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Laatst online: 02-06 23:33

thof

FP ProMod

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zoals ik al aangaf, we gaan hier even separaat mee verder (zie DM). Dit valt een beetje buiten dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik zie niet in hoe mijn inhoudelijke post hier offtopic zou zijn. Het lijkt er dan eerder op dat er weer tweakers zijn die meer kijken naar een mening dan het over de inhoud te willen hebben:
kodak in 'nieuws: Politie waarschuwt criminelen op forums: host geen botnets ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:40:
Ik zie niet in hoe mijn inhoudelijke post hier offtopic zou zijn. Het lijkt er dan eerder op dat er weer tweakers zijn die meer kijken naar een mening dan het over de inhoud te willen hebben:
kodak in 'nieuws: Politie waarschuwt criminelen op forums: host geen botnets ...
Je reactie was nog maar één keer gemodereerd. Staat nu op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nu weet ik niet of +2 juist is voor de volgende reacties, maar ik zag ook dat
CH4OS in 'reviews: Gasverlaters hoeven niet te betalen - Tweakers-community w...
zelfs +3 gekregen heeft, wat mij sowieso onjuist lijkt.

Andere reactie van mij, die ook +2 krijgt, waarbij ik mij afvraag of dat juist is, is CH4OS in 'reviews: Gasverlaters hoeven niet te betalen - Tweakers-community w....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Deze vind ik wel erg overdreven: kodak in 'nieuws: Hogeschool en Universiteit van Amsterdam zijn getroffen doo.... Wat mij betreft niet meer dan een +1.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

EnigmaNL in 'nieuws: EA rondt overname Codemasters af'
FiPo nonsens.
0 max.

Edit: Ja, erg vroeg met melden, maar de tendens in de score is al duidelijk.
Er zijn er nog enkele. Zeer voorspelbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door HMC op 18-02-2021 14:42 ]

Eat the bugs, live in a pod

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:18
HMC schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:41:
EnigmaNL in 'nieuws: EA rondt overname Codemasters af'
FiPo nonsens.
0 max.

Edit: Ja, erg vroeg met melden, maar de tendens in de score is al duidelijk.
Er zijn er nog enkele. Zeer voorspelbaar.
Enkele anderen:
glashio in 'nieuws: EA rondt overname Codemasters af'
dutchgio in 'nieuws: EA rondt overname Codemasters af' - Twijfel, maar vol aannames zonder dat er ook maar iets is uitgebracht.
ignition_mp in 'nieuws: EA rondt overname Codemasters af' - Twijfel, maar vol aannames zonder dat er ook maar iets is uitgebracht.
Techtrade Dordt in 'nieuws: EA rondt overname Codemasters af'

[ Voor 5% gewijzigd door JanW op 18-02-2021 15:14 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Olympia in 'nieuws: Bungie breidt uit en wil volgend jaar kantoor openen in A...

Ik mis wat hier +2 aan is.

EDIT:
DIt bericht met gelijke strekking, idem; Rukapul in 'nieuws: Bungie breidt uit en wil volgend jaar kantoor openen in A...

EDIT2:
CH4OS in 'reviews: Gasverlaters hoeven niet te betalen - Tweakers-community w... kan deze van +3 af? ;)

EDIT3:
supersnathan94 in 'nieuws: Apple lijkt 6G-standaard mede te willen ontwikkelen' - lijkt mij geen +2, maar laat ik aan jullie over. Ikzelf zou +1 geven, overigens.

[ Voor 66% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2021 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen +3: Primuszoon in 'nieuws: Microsoft brengt later dit jaar Office 2021 uit voor W...

Geen +2 imho, die licentie is alleen voor het kind in kwestie zoals ik ook in een latere reactie heb uitgelegd.
yorroy in 'nieuws: Microsoft brengt later dit jaar Office 2021 uit voor Windo...

[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 19-02-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik zou het wel fijn vinden als ik gewoon weer kan zien hoeveel upvotes en downvotes een reactie heeft gekregen op de frontpage, enig idee hoe ik dat geregeld krijg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Daar heb je moderatierechten voor nodig, zie Dirk in "Modstatus klachtenloket"

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 12:52
We.are.cake in 'nieuws: Audio-Technica roept oplaadcase ATH-CK3TW-oortjes ter...

Het gaat allang niet meer over de terugroepactie van Audio-Technica, en mijn opmerking op het einde van mijn reactie is misschien niet netjes, maar hier worden zorgvuldig uitgezochte reacties gedownvote, terwijl de niet onderbouwde reacties van Flippy zichtbaar blijven, en zelfs in sommige gevallen een +1 krijgt. In sommige van zijn reacties spreken de gelinkte bronnen hem zelfs tegen.

aval0ne in 'nieuws: Audio-Technica roept oplaadcase ATH-CK3TW-oortjes terug w...
In een andere thread op hetzelfde artikel verwijst hij nog naar de eerste thread waar hij 'voorbeelden' geeft, die al tegengesproken zijn. Hij linkt uiteindelijk een Wikipedia artikel, waarin geen enkele melding wordt gemaakt van de voorbeelden die Flippy gaf in de eerste thread. Aval0ne staat op een -1.

Overduidelijk meningmoderatie, want de argumenten houden geen stand, en worden zelfs onderuitgehaald door de eigen bronnen die Flippy linkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
We.are.cake schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:58:
We.are.cake in 'nieuws: Audio-Technica roept oplaadcase ATH-CK3TW-oortjes ter...

Het gaat allang niet meer over de terugroepactie van Audio-Technica, en mijn opmerking op het einde van mijn reactie is misschien niet netjes, maar hier worden zorgvuldig uitgezochte reacties gedownvote, terwijl de niet onderbouwde reacties van Flippy zichtbaar blijven, en zelfs in sommige gevallen een +1 krijgt. In sommige van zijn reacties spreken de gelinkte bronnen hem zelfs tegen.
Helaas is die laatste opmerking wel echt vol op de man. Daar kan ik ook gewoon niets anders van maken dan een -1. Als je die opmerking juist niet gemaakt had, dan was de reactie ook geen -1 geweest.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dasiro in 'reviews: Wat moet dat M.2-slot op onze desktopmoederborden?'

Dit is geen +2, laat staan +3, maar een 0. Hoort in GR thuis.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Is dit een 1+ waard? Hemingr in 'reviews: Tech in de verkiezingen - kleinere partijen nader bekeken' dan vooral "Tijs, jongen, vorige keer werd je al aan het kruis genageld om vermeende vooringenomenheid, pas nou op."
Zie ook reactie van redacteur TijsZonderH in 'reviews: Tech in de verkiezingen - kleinere partijen nader b...

[ Voor 8% gewijzigd door New Yorker op 22-02-2021 10:22 ]

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verder dan een -1 wegens ranten, op de man spelen en generaliseren kom ik niet. En dat krijgt dan +2's en zelfs +3's :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:38

The Zep Man

🏴‍☠️

Dus maar meteen een 0, want het is zo off-topic/irrelevant. :+

Ben blij dat je mijn reacties zo scherp in de gaten houdt, Bor. Ga zo door. oOo

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:35:
[...]
Dus maar meteen een 0, want het is zo off-topic/irrelevant. :+

Ben blij dat je mijn reacties zo scherp in de gaten houdt, Bor. Ga zo door. oOo
We houden alle reacties waar we kunnen in de gaten. Deze stond behoorlijk scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:38

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:44:
We houden alle reacties waar we kunnen in de gaten. Deze stond behoorlijk scheef.
En daar dank ik je hartelijk voor. Ga zo door! :Y

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 007Nightfire
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-05 21:59
Ik begrijp dat ik naar specifieke reacties zou moeten linken, maar eigenlijk zou ik meerdere reacties onder het nieuwsbericht Capcom vervangt Hongkong-vlag voor Chinese in Switch-game Capcom Arcade Stadium eens onder de aandacht willen brengen. Zeker met het forumtopic Meningmodders in het achterhoofd, ben ik benieuwd hoeveel reacties anderen als mismoderatie zien. Er zijn een paar reacties met veel -1's en +3's op dezelfde reactie. Ook om mijn eigen moderatiekeuzes eens tegen het licht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Spotify komt dit jaar met HiFi-abonnement voor streame...
Ik geef het natuurlijk nog even de tijd om op een goede score te komen, maar ik vind het toch weer frappant dat ik binnen een kwartier al een 0 en -1 te pakken heb. Meningmodden?
Edit: en inmiddels meerdere -1's... zucht...

[ Voor 12% gewijzigd door TheVivaldi op 22-02-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
En hier ook gelijk meerdere -1's: TheVivaldi in 'nieuws: Spotify komt dit jaar met HiFi-abonnement voor streame...
Dat het niet helemaal relevant is snap ik, maar daar hebben we de 0 voor uitgevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

007Nightfire schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:04:
Ik begrijp dat ik naar specifieke reacties zou moeten linken, maar eigenlijk zou ik meerdere reacties onder het nieuwsbericht Capcom vervangt Hongkong-vlag voor Chinese in Switch-game Capcom Arcade Stadium eens onder de aandacht willen brengen. Zeker met het forumtopic Meningmodders in het achterhoofd, ben ik benieuwd hoeveel reacties anderen als mismoderatie zien. Er zijn een paar reacties met veel -1's en +3's op dezelfde reactie. Ook om mijn eigen moderatiekeuzes eens tegen het licht te houden.
Daar zitten wel een aantal hele mooie voorbeelden bij van hoe het niet moet. Zo is KongFuFish007 in 'nieuws: Capcom vervangt Hongkong-vlag door Chinese in Switc... gewoon echt geen +2, dat is een uitlating over de overheid van een ander land die nagenoeg niks met het artikel zelf te maken heeft. BramVroy in 'nieuws: Capcom vervangt Hongkong-vlag door Chinese in Switch-gam... daaronder is gewoon zelfs volledig off-topic, net als bijvoorbeeld svenk91 in 'nieuws: Capcom vervangt Hongkong-vlag door Chinese in Switch-game... en Ayporos in 'nieuws: Capcom vervangt Hongkong-vlag door Chinese in Switch-game..., maar die krijgen ook een +2?

Ik durf ze bijna niet zelf een lagere score te geven omdat er zoveel mensen zijn die anders denken, anders ben ik dadelijk mijn modstatus kwijt omdat ik de FAQ nog recentelijk doorgenomen heb, maar ik kan me niet voorstellen dat die scores juist zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Oon schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 04:24:
Ik durf ze bijna niet zelf een lagere score te geven omdat er zoveel mensen zijn die anders denken, anders ben ik dadelijk mijn modstatus kwijt omdat ik de FAQ nog recentelijk doorgenomen heb, maar ik kan me niet voorstellen dat die scores juist zijn :?
Als je je aan de FAQ houdt is het afwijken van wat de meeste tweakers modden geen enkel probleem, helaas gebeurt het soms dat het merendeel niet een juiste score geeft. Als je dit topic volgt zal je wel meer voorbeelden tegenkomen, en als je twijfelt kun je het hier ook vragen ;)

Op zich eens met je voorbeelden, een +2 is wat te hoog voor de meeste. Een nul vind ik alleen te weinig, de meeste zijn wat mij betreft wel ontopic. Het artikel gaat min of meer om politieke en economische keuzes van een regime en een bedrijf, dan zijn posts die een stukje context geven waarin deze keuze worden gemaakt imo wel ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:14:
[...]

Als je je aan de FAQ houdt is het afwijken van wat de meeste tweakers modden geen enkel probleem, helaas gebeurt het soms dat het merendeel niet een juiste score geeft. Als je dit topic volgt zal je wel meer voorbeelden tegenkomen, en als je twijfelt kun je het hier ook vragen ;)

Op zich eens met je voorbeelden, een +2 is wat te hoog voor de meeste. Een nul vind ik alleen te weinig, de meeste zijn wat mij betreft wel ontopic. Het artikel gaat min of meer om politieke en economische keuzes van een regime en een bedrijf, dan zijn posts die een stukje context geven waarin deze keuze worden gemaakt imo wel ontopic.
Tja, ik heb dit weekend nog een discussie gehad met een moderator die de FAQ toch echt heel anders las dan ik. Zo staat er bij -1 het volgende:
afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren
Blijkbaar betekent dit iets heel anders dan er staat, want een reactie die ik liever niet had gezien omdat die erg uitlokkend was en totaal niks toevoegde aan de discussie mocht gewoon een +1 behouden.

Zo is het meeste in de FAQ toch wel erg open voor interpretatie van de lezer, en uiteindelijk wint dan de populaire mening. Dat je daarna afgekeurd wordt op het niet delen van die mening is jammer, zeker als je er je modstatus door kan verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Oon schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:28:
Blijkbaar betekent dit iets heel anders dan er staat, want een reactie die ik liever niet had gezien omdat die erg uitlokkend was en totaal niks toevoegde aan de discussie mocht gewoon een +1 behouden.

Zo is het meeste in de FAQ toch wel erg open voor interpretatie van de lezer, en uiteindelijk wint dan de populaire mening. Dat je daarna afgekeurd wordt op het niet delen van die mening is jammer, zeker als je er je modstatus door kan verliezen.
Zonder het voorbeeld kan ik daar natuurlijk weinig over zeggen, tussen een -1 en +1 zit normaal echt wel een groot verschil.

Er blijft altijd een bepaalde mate van eigen interpretatie, vandaar dat het lastig kan zijn om tussen een nul of -1, of een nul en +1 te kiezen.

Voor de rest is het jammer dat je dat zo ziet, ik deel die mening niet: over het algemeen staan de posts uiteindelijk op een juiste score (met of zonder hulp van dit topic). Mocht je zelf het lastig vinden te bepalen kun je hier altijd meelezen of posts inbrengen om te kijken of je de FAQ goed volgt.

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnieWbl op 23-02-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

JohnnieWbl schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:37:
[...]

Voor de rest is het jammer dat je dat zo ziet, ik deel die mening niet: over het algemeen staan de posts uiteindelijk op een juiste score (met of zonder hulp van dit topic). Mocht je zelf het lastig vinden te bepalen kun je hier altijd meelezen of posts inbrengen om te kijken of je de FAQ goed volgt.
Dat heb ik al een aantal keer gedaan in de hoop daar iets mee te winnen, maar vrijwel alle reacties die ik gedeeld heb werd niks mee gedaan en kreeg ik ook geen terugkoppeling op. Zo ook de 10 reacties die ik twee dagen geleden deelde, er zijn er 4 die nu op 0 staan, de rest staat allemaal op +1. Een aantal zou je kunnen zeggen dat ze misschien +1 waard zijn omdat ze deels on-topic en deels off-topic zijn, maar in die situatie is ook al vaker ingegrepen door mods wanneer iemand een negatieve mening deelt die niks met een artikel te maken heeft en daarna toch nog iets zinnigs eraan toevoegt.

De ergste hiervan is dan wel deze: slijkie in 'reviews: Paulus Schoutsen: Home Assistant concurreert met alles w...
Die is gewoon volledig off-topic, er is al meerdere keren aangegeven dat feedback over Plus-artikelen niet in de reacties onder het artikel thuis hoort, maar ondanks dat er al meerdere keren is ingegrepen bij negatieve reacties over Plus en de mods zeggen hier niet anders te modereren dan bij positieve reacties, blijven dit soort reacties wel gewoon staan. Beetje jammer, want het hele idee van het moderatiesysteem is dat het (zover mogelijk) objectief is, en nu zijn de officiële mods zelf aan het meningmodden.

Maar goed, uiteindelijk blijft dat er veel speling is en veel reacties net op de grens tussen bijv. een 0 of +1 liggen, en de toon van de reactie en hoe die aansluit op de gedachte van de meerderheid dan vaak zal bepalen welke het wordt, maar het is wel jammer dat het vaak totaal niet consequent is, want dat maakt het lastig om het dan zelf goed te doen.
Pagina: 1 ... 34 ... 184 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2