Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dit bericht is offtopic, misschien zelfs wel ongewenst, zelf heb ik in elk geval offtopic gegeven.
Sinds wanneer zijn 'Let me Google that for you'-linkjes informatief?
ph4ge in 'nieuws: Tesla gaat bitcoin accepteren als betaalmiddel' - deze lijkt mij pas informatief met een bron vermelding, maar die ontbreekt, meer dan een ontopic zie ik daar op het moment niet in.
[ Voor 55% gewijzigd door CH4OS op 08-02-2021 15:41 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Die komt niet meer goed lijkt me..Dirk schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:48:
ph4ge in 'nieuws: Tesla gaat bitcoin accepteren als betaalmiddel' is ook niet echt een +2 waard.
Nee inderdaad, een +1 lijkt me wel voldoende daar.Dirk schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:48:
ph4ge in 'nieuws: Tesla gaat bitcoin accepteren als betaalmiddel' is ook niet echt een +2 waard.
Virussen? Scan ze hier!
Freeaqingme in 'nieuws: Erasmus Universiteit verplicht ondanks kritiek twee c...
Als je bedoeld dat deze reactie off-topic is dan ben ik het niet met je eens. In het artikel staat geschreven dat studenten pleiten voor alternatieve tentamenvormen in plaats van proctoring maar wordt daar niet verder toegelicht. Deze reactie geeft een mogelijke alternatieve vorm.kodak schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:30:
Deze post lijkt me echt geen 11x +3, 9x +2 of -1. De tweakers lijkt het nieuws te gebruiken om het eigen standpunt over onderwijs te kunnen melden. Maar dan hoort het wel direct gerelateerd te zijn aan het nieuws, en dat is het niet door er maar een paar woorden over te vermelden. Een discussie over een andere vorm van onderwijs past meer in een eigen topic in het forum.
Freeaqingme in 'nieuws: Erasmus Universiteit verplicht ondanks kritiek twee c...
Ik stel niet dat het perse off-topic zou zijn. Daarom noem ik ook alleen de afwijkingen van +3, +2 en -1.Santford schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:23:
[...]Als je bedoeld dat deze reactie off-topic is dan ben ik het niet met je eens.
Maar zelfs als het de bedoeling was om ontopic te reageren dan verwacht ik toch wel een reactie die wat meer laat zien hoe de mening aan het nieuws gerelateerd is. Zomaar een mening noemen die we achteraf ergens aan het nieuws kunnen relateren lijkt mij te makkelijk als een tweaker moeite doet om de eigen mening te verkondigen.
Roept hard dat een andere post geen 2 of 3 waard is, zijn Tweakers dan zo slecht geïnformeerd?
En komt zelf met een “wij van WC-eend” link (die zullen nooit iets slechts over zichzelf zeggen), waar ook nog eens uit blijkt dat wij de boel wel flink subsidiëren, want de bekabeling wordt door Tennet aangelegd.
Ro8in reageert daar op en krijgt een -1?
wifikabelhuren in 'nieuws: Erasmus Universiteit verplicht ondanks kritiek twe...
Wellicht dat iemand hier een modbreak kan plaatsen met een verwijzing naar dit topic?
Source90 in 'nieuws: Amazon koopt helft stroomproductie Nederlands windpark v...
Tjm De Groot in 'nieuws: Parler bood aandeel in bedrijf aan als Trump posts a...
Geen +3:
Anoniem: 84766 in 'nieuws: 'Helft thuiswerkers krijgt geen hardwarevergoeding van wer...
Geen -1:
Naafkap in 'nieuws: 'Helft thuiswerkers krijgt geen hardwarevergoeding van we...
Peetke in 'downloads: Apache OpenOffice 4.1.9'
Dat het weinig toevoegt, dat snap ik.
offtopic, sure,
Maar ongewenst?
Ja, want je interpreteert de post waarop je reageert compleet verkeerd.Kheos schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:10:
Kheos in 'nieuws: CD Projekt is slachtoffer van ransomware en verwacht dat da...
offtopic, sure,
Maar ongewenst?
(ik heb je niet gemod overigens)
Maar is dat dan een -1 waard?418O2 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:28:
[...]
Ja, want je interpreteert de post waarop je reageert compleet verkeerd.
(ik heb je niet gemod overigens)
Dit lijkt mij toch niet ongewenst?
Ik heb kort na posten weliswaar een of twee zinnen ietsje aangepast: zelfde stelling, iets andere bewoording.
Inhoud van het verhaal, met achtergrond en uitleg is verder geheel hetzelfde gebleven.
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Alleen om de krachttermen is het al ongewenst wat mij betreft. Nergens voor nodig om met hoofd- en vetgedrukte letters dit soort berichten te plaatsen, ongeacht de inhoud. Ik heb hem -1 gemod.Kheos schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:10:
Kheos in 'nieuws: CD Projekt is slachtoffer van ransomware en verwacht dat da...
offtopic, sure,
Maar ongewenst?
Correctie, dat gaat dan om dit bericht: Tweakez in 'nieuws: CD Projekt is slachtoffer van ransomware en verwacht dat ...
[ Voor 20% gewijzigd door AlphaRomeo op 09-02-2021 13:17 ]
Nee dat is niet echt een -1 waard normaal gesproken maar je brengt het wel wat 'sterk' zou je kunnen zeggen. Had misschien ook iets rustiger gekund en wat -1's gescheeld
Nee dat is zeker niet ongewenst. Je hebt gelijk dat dit iets meer is dan slechts een iets betere presentatie dan van de werkelijkheid schetsen. Je staat nu op +2BrainCrash schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:13:
BrainCrash in 'nieuws: Xiaomi brengt transparante oled-tv dit jaar uit in Ben...
Dit lijkt mij toch niet ongewenst?
Ik heb kort na posten weliswaar een of twee zinnen ietsje aangepast: zelfde stelling, iets andere bewoording.
Inhoud van het verhaal, met achtergrond en uitleg is verder geheel hetzelfde gebleven.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Volgens mij is het goed om hier de boel eens in de gaten te houden qua moderaties.
Zie bijvoorbeeld mijn reactie: MicGlou in 'nieuws: Negentig procent van Nederlanders nam maatregelen om data...
Binnen een aantal minuten al 2 handen vol met -1 moderaties, mijn reactie is geheel ontopic het rijmt blijkbaar alleen niet met de consensus in dat onderwerp. Dat maakt het objectief niet ongewenst, ik ben geheel ontopic.
En zo zie ik al meerdere reacties die net zoals ik niet veel vertrouwen hebben in een dergelijk onderzoek zonder de details te kennen en de zeer kleine doelgroep... of dat wiskundig verantwoord is of niet.
-1 is sowieso veel te laag, maar een eventuele 0 valt wel te verklaren door je openingszin:MicGlou schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:29:
Binnen een aantal minuten al 2 handen vol met -1 moderaties, mijn reactie is geheel ontopic het rijmt blijkbaar alleen niet met de consensus in dat onderwerp. Dat maakt het objectief niet ongewenst, ik ben geheel ontopic.
En zo zie ik al meerdere reacties die net zoals ik niet veel vertrouwen hebben in een dergelijk onderzoek zonder de details te kennen en de zeer kleine doelgroep... of dat wiskundig verantwoord is of niet.
Dat wordt onmiskenbaar weerlegd door de 1e reactie op jouw reactie. Statistiek is simpelweg een vakgebied waar dingen als intuïtie je niet vooruit helpen, eerder achteruit. Je openingszin is geheel onwaar.6500 mensen op 17,2 miljoen inwoners in Nederland... dat is 0,04%, dat kan nooit representatief zijn.
Maar goed, in je reactie hier zegt je meteen al 'of dat nu wiskundig verantwoord is of niet'.. Dat is écht te makkelijk in mijn ogen. Een beetje kritisch zijn is gezond maar laten we niet zonder enig argument richting wantrouwen gaan. En laten we zeker niet de wiskunde achter dit soort onderzoek; de gehele basis achter een enorm deel van de wetenschap, zo even aan de kant schuiven
Je openingszin laat het klinken alsof wat het CBS gedaan heeft onzin is. Het CBS doet vrijwel niets anders dan dit soort onderzoeken; dit kunnen zij. Dat jij en ik alle randvoorwaarden niet kennen en hypothetische situaties kunnen verzinnen waarin dit onderzoek hopeloos zou falen (je Tweakers doelgroep) is verder leuk en aardig hoor. Maar dat blijven gewoon leuke gedachten van mensen die dit soort materie niet machtig zijn.
Ik vind een +1 en ook een 0 wel te verdedigen. De reactie is on-topic maar de stoel waarop je al je wantrouwen bouwt is gewoon niet terecht. En een complete wetenschap aan de kant schuiven omdat dat 'niet kan kloppen in jouw ogen' helpt ook niet.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Veel posts stellen onterecht dat je nooit een representatief onderzoek kunt doen onder 6500 ondervraagden op 17 mln inwoners, dat levert je waarschijnlijk hier ook de -1's op. Twijfel over de uitslag lijkt me logisch, ik geloof er ook niks vanMicGlou schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:29:
Zie bijvoorbeeld mijn reactie: MicGlou in 'nieuws: Negentig procent van Nederlanders nam maatregelen om data...
Ik vind het ook een verbazende uitslag hoor; heel positief om te horen. Maar om nu te zeggen ik geloof er niets van? Hangt maar net van de vraagstelling af, maar als in het afgelopen jaar één keer 'Geen toestemming' geven voldoende is om in het bakje 'Nam afgelopen jaar een maatregel' dan is het volgens mij nog niet eens zo onhaalbaar.JohnnieWbl schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:54:
[...]
Veel posts stellen onterecht dat je nooit een representatief onderzoek kunt doen onder 6500 ondervraagden op 17 mln inwoners, dat levert je waarschijnlijk hier ook de -1's op. Twijfel over de uitslag lijkt me logisch, ik geloof er ook niks vanHet best pak je de enquête er zelf bij (ff doorklikken vanaf het CBS artikel) dan zie je de vraagstellingen.
Ik zie het in mijn omgeving ook. Mijn ouders en schoonouders geven niet meer voor alle apps zonder meer (permanente) locatietoestemming. Sinds Android om individuele toestemmingen vraagt denken ze er zeker meer over na. Met als gevolg dat ik soms apps kan troubleshooten omdat ze te weinig toestemming gegeven hebben. En dit is uiteraard een N=1 steekproef, dus dat zegt verder helemaal niets. Puur ter illustratie voor hetzelfde anekdotische bewijs wat in de comments daar voorkomt. Daar hebben we nu juist dit soort onderzoeken voor
Cloud schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:00:
Ik vind het ook een verbazende uitslag hoor; heel positief om te horen. Maar om nu te zeggen ik geloof er niets van? Hangt maar net van de vraagstelling af, maar als in het afgelopen jaar één keer 'Geen toestemming' geven voldoende is om in het bakje 'Nam afgelopen jaar een maatregel' dan is het volgens mij nog niet eens zo onhaalbaar.
Ik zie het in mijn omgeving ook. Mijn ouders en schoonouders geven niet meer voor alle apps zonder meer (permanente) locatietoestemming. Sinds Android om individuele toestemmingen vraagt denken ze er zeker meer over na. Met als gevolg dat ik soms apps kan troubleshooten omdat ze te weinig toestemming gegeven hebben. En dit is uiteraard een N=1 steekproef, dus dat zegt verder helemaal niets. Puur ter illustratie voor hetzelfde anekdotische bewijs wat in de comments daar voorkomt. Daar hebben we nu juist dit soort onderzoeken voor
Vraagstelling was waarschijnlijk dit:
E1. Have you carried out any of the following to manage access to your personal data (e.g. name, date of
birth, identity card number, contact details, credit card number, photos, geographical location) on the
internet in the last 3 months?
(tick all that apply)
a) Read privacy policy statements before providing personal data
b) Restricted or refused access to your geographical location
c) Limited access to profile or content on social networking sites or shared online
storage
d) Refused allowing the use of personal data for advertising purposes
e) Checked that the website where you provided personal data was secure (e.g. https
sites, safety logo or certificate)
f) Asked websites or search engines administrator or provider to access the data they
hold about you to update or delete it (optional)
Wat is "lezen" dan, is mijn vraag? Ik heb zeker wel delen van policies gelezen, van c.a. 60-80 procent van de diensten. Maar ik kan me niet herinneren dat ik 1 ooit helemaal van A tot Z heb gelezen en begrepen (misschien 5 jaar geleden voor de fun), wat imo niet onbelangrijk is voor je data veiligheid
Mijn punt is niet of ik gelijk heb of niet, ik heb bij dergelijke rekenmodellen en de toepassing daarvan simpelweg mijn twijfels, en dat is geheel ontopic... hoe stellig ik het ook moge brengen.JohnnieWbl schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:54:
[...]
Veel posts stellen onterecht dat je nooit een representatief onderzoek kunt doen onder 6500 ondervraagden op 17 mln inwoners, dat levert je waarschijnlijk hier ook de -1's op. Twijfel over de uitslag lijkt me logisch, ik geloof er ook niks vanHet best pak je de enquête er zelf bij (ff doorklikken vanaf het CBS artikel) dan zie je de vraagstellingen.
Punt is dat het moderatiesysteem daar wordt gebruikt waarvoor het niet bedoelt is. De waarderingen zijn niet bedoelt om aan te geven in hoeverre je het eens bent met iemand. Je mag het prima niet eens met mij zijn, net zoals ik het niet eens ben met de uitslag van dit onderzoek, maar een reactie daarom wegzetten als 'ongewenst' is simpelweg... eh ongewenst
Dat is eigenlijk ook mijn hele punt... ik breng het stellig in eerste instantie omdat ik niet gelijk een heel opstel ervan wil maken. Er zit zoveel nuance in, zoals met jouw heel treffende voorbeeld, dat ik het niet kan accepteren dat een dergelijke uitslag representatief is... met het uitbrengen van dit soort cijfers wordt o.a. wel ons land geregeerd.Cloud schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:00:
[...]
Ik vind het ook een verbazende uitslag hoor; heel positief om te horen. Maar om nu te zeggen ik geloof er niets van? Hangt maar net van de vraagstelling af, maar als in het afgelopen jaar één keer 'Geen toestemming' geven voldoende is om in het bakje 'Nam afgelopen jaar een maatregel' dan is het volgens mij nog niet eens zo onhaalbaar.
Maar goed, dit stukje forum is niet de plaats om die discussie te voeren.
[ Voor 26% gewijzigd door MicGlou op 09-02-2021 14:15 ]
RedPixel in 'nieuws: Negentig procent van Nederlanders nam maatregelen om dat...
Het is hier niet je mening over het onderzoek dat het punt is, maar je weigering om in te zien dat dit soort onderzoeken op een wetenschappelijke manier worden uitgevoerd, juist om representatief te zijn. Modders mogen best een grens trekken bij het in twijfel trekken van het complete bestaansrecht van het CBS. Als je twijfelt aan de representativiteit is het wenselijk om daar erg goede argumenten bij te voegen. Die lees ik niet in je posts.MicGlou schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:12:
Mijn punt is niet of ik gelijk heb of niet, ik heb bij dergelijke rekenmodellen en de toepassing daarvan simpelweg mijn twijfels, en dat is geheel ontopic... hoe stellig ik het ook moge brengen.
Punt is dat het moderatiesysteem daar wordt gebruikt waarvoor het niet bedoelt is. De waarderingen zijn niet bedoelt om aan te geven in hoeverre je het eens bent met iemand. Je mag het prima niet eens met mij zijn, net zoals ik het niet eens ben met de uitslag van dit onderzoek, maar een reactie daarom wegzetten als 'ongewenst' is simpelweg... eh ongewenstAls er geen ontopic discussie kan plaats vinden, want zoals in iedere discussie zijn er voor en tegens, dan heeft de mogelijkheid tot reageren eigenlijk niet eens zin.
Dat gezegd hebbende, ik vind -1 ook te sterk en heb je een 0 gegeven (vind het zeker geen +1 waar de post nu op staat).
JohnnieWbl in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"kodak schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:13:
Een ongefundeerde mening om een bepaald resultaat in twijfel te trekken en daarmee de rest ook met een korrel zout te nemen lijkt me geen 72x +2 en zelfs 10x +3.
RedPixel in 'nieuws: Negentig procent van Nederlanders nam maatregelen om dat...
[ Voor 20% gewijzigd door JohnnieWbl op 09-02-2021 14:21 ]
Inmiddels zijn we een tijd verder en heeft het zelfs 16x +3 gekregen Er lijkt vandaag weer niet heel veel actie op mismodereren.:(
Je gaat er nu inhoudelijk op in, dat kan in de reacties plaatsvinden van het artikelJohnnieWbl schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:18:
[...]
Het is hier niet je mening over het onderzoek dat het punt is, maar je weigering om in te zien dat dit soort onderzoeken op een wetenschappelijke manier worden uitgevoerd, juist om representatief te zijn. Modders mogen best een grens trekken bij het in twijfel trekken van het complete bestaansrecht van het CBS. Als je twijfelt aan de representativiteit is het wenselijk om daar erg goede argumenten bij te voegen. Die lees ik niet in je posts.
Dat gezegd hebbende, ik vind -1 ook te sterk en heb je een 0 gegeven (vind het zeker geen +1 waar de post nu op staat).
"Het in twijfel trekken van het complete bestaansrecht van het CBS"... dat doet ik nergens en nu doe je eigenlijk ook het zwart-wit denken waarvoor je aangeeft dat de -1 moderaties op mijn reacties begrijpelijk zijn. Ik stel ook in mijn overige reacties (imo) wat terechte vragen waarom ik denk dat het niet representatief is, dat niet alles in de eerste post staat die ik heb geplaatst is logisch, het is immers een discussie/reactie-thread, oftewel een gesprek en daar zijn dan doorgaans ook opvolgende reacties op.
Ik gaf het wat de tijd maar blijkbaar weegt de onderbuik van menig modder zwaarder. Hij is nu gefixeerd op +1 en daarmee een stukje naar onderen geschoven.kodak schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:33:
[...]
Inmiddels zijn we een tijd verder en heeft het zelfs 16x +3 gekregen Er lijkt vandaag weer niet heel veel actie op mismodereren.:(
Mijn inhoudelijke reactie was om te laten zien dat het helemaal niet om een mening gaat bij het modereren, je statement mbt de representativiteit is al van commentaar voorzien in reacties.MicGlou schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:34:
Je gaat er nu inhoudelijk op in, dat kan in de reacties plaatsvinden van het artikelOf ik het nu accepteer of niet, dat heeft echt niets met het moderatiesysteem te maken.
"Het in twijfel trekken van het complete bestaansrecht van het CBS"... dat doet ik nergens en nu doe je eigenlijk ook het zwart-wit denken waarvoor je aangeeft dat de -1 moderaties op mijn reacties begrijpelijk zijn. Ik stel ook in mijn overige reacties (imo) wat terechte vragen waarom ik denk dat het niet representatief is, dat niet alles in de eerste post staat die ik heb geplaatst is logisch, het is immers een discussie/reactie-thread, oftewel een gesprek en daar zijn dan doorgaans ook opvolgende reacties op.
Tot slot: post modereren we vooral op basis van de inhoud, niet op de inhoud je elders hebt neergezet.
Dat is prima, maar dat maakt het nog steeds geen -1... hoe dwars ik ook op de mening moge staan en daarop (on)terecht commentaar heb ontvangen. Het is geen flame, het is geen troll of ander ongewenst of onbeschoft gedrag, het is mijn kijk op het onderwerp... en dat is de beoordeling die modders zouden moeten volgen.JohnnieWbl schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:39:
[...]
Mijn inhoudelijke reactie was om te laten zien dat het helemaal niet om een mening gaat bij het modereren, je statement mbt de representativiteit is al van commentaar voorzien in reacties.
Tot slot: post modereren we vooral op basis van de inhoud, niet op de inhoud je elders hebt neergezet.
Je tot slot, geheel mee eens... enigszins een makke van het moderatiesysteem binnen de mogelijkheid om te discussiëren onder een topic.
[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 09-02-2021 14:57 ]
Uiteraard mag het wat tijd krijgen maar als er vooral ongepaste flink afwijkend modereren gebeurt mag wel eerder ingegrepen worden. Daarbij hoop ik dat de mismodders op zijn minst aangesproken worden, anders kunnen we aan de gang blijven met melden en laat proberen nog wat te herstellen in de discussies.Cloud schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:36:
[...]
Ik gaf het wat de tijd maar blijkbaar weegt de onderbuik van menig modder zwaarder. Hij is nu gefixeerd op +1 en daarmee een stukje naar onderen geschoven.
Ik word nogal getarget door mensen die al mijn reactie -1 geven.
[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 09-02-2021 20:38 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
MoiEem123 in 'nieuws: Audi introduceert elektrische sedan e-tron GT met actie...
BliXem in 'nieuws: Audi introduceert elektrische sedan e-tron GT met actierad...
Dat men de reactie verkeerd interpreteert lijkt me geen 106 -1's waard en offtopic is het al helemaal niet
Echt relevant is het nu toch ook niet? Het is gewoon jouw mening. En zelfs dan is het maar het equivalent van 'goed zo!'. Dat verdient imho toch geen +1.Tweakez schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:49:
Tweakez in 'nieuws: CD Projekt is slachtoffer van ransomware en verwacht dat ...
Dat men de reactie verkeerd interpreteert lijkt me geen 106 -1's waard en offtopic is het al helemaal niet
Offtopic is het niet dan kan je alles wel offtopic en ongewenst gaan markeren. Lijkt me een +1 niet meer, en niet minder.Kheos schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:53:
[...]
Echt relevant is het nu toch ook niet? Het is gewoon jouw mening. En zelfs dan is het maar het equivalent van 'goed zo!'. Dat verdient imho toch geen +1.
Euh nee. Als een nieuwsitem is: 'Intel brengt nieuwe processor uit' en een reactie is 'wauw! Cool!' dan krijgt die van mij een 0. Dat voegt niks toe aan het artikel. Een reactie met 'goh, 20% sneller en 30% duurder' krijgt een +1 (als dat natuurlijk al niet in het artikel stond). Als daar nog wat onderbouwing bij komt een +2 enzovoort. Dus ja, jouw post imho een 0.Tweakez schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:29:
[...]
Offtopic is het niet dan kan je alles wel offtopic en ongewenst gaan markeren. Lijkt me een +1 niet meer, en niet minder.
Je beredenering slaat kant noch wel, post wel gelezen makker?Kheos schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:34:
[...]
Euh nee. Als een nieuwsitem is: 'Intel brengt nieuwe processor uit' en een reactie is 'wauw! Cool!' dan krijgt die van mij een 0. Dat voegt niks toe aan het artikel. Een reactie met 'goh, 20% sneller en 30% duurder' krijgt een +1 (als dat natuurlijk al niet in het artikel stond). Als daar nog wat onderbouwing bij komt een +2 enzovoort. Dus ja, jouw post imho een 0.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
sowieso een shitposter. Maar zijn al die premium-zeikposts niet sowieso een -1? Het draagt niets bij aan de discussie en daar zijn losse topics voor
Goed punt, maar klopt niet want de update is gratis voor eenieder die het spel al heeft. Staat in het artikel.
Wat mij betreft ook. Elke keer er maar weer over beginnen is gewoon -1 wmb.418O2 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:34:
[...]
sowieso een shitposter. Maar zijn al die premium-zeikposts niet sowieso een -1? Het draagt niets bij aan de discussie en daar zijn losse topics voor
dec0de in 'nieuws: No Support Linux Hosting stopt na cyberaanval'
Inmiddels zelfs 18x +3, 30x +2. Dit is nogal onbehoorlijk aan het worden.
[ Voor 7% gewijzigd door kodak op 10-02-2021 13:02 ]
Ben het niet met hem eens maar het is wel on topic. Ik denk niet dat het als een trol beschouwd moet worden.
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Maar wel een behoorlijke WhataboutismJDVB schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:18:
jorisvergeerTBA in 'nieuws: Hoge Raad: politie mag telefoon onder dwang ontgr...
Ben het niet met hem eens maar het is wel on topic. Ik denk niet dat het als een trol beschouwd moet worden.
[ Voor 19% gewijzigd door kodak op 10-02-2021 14:13 ]
Idem voor de reactie erop; Idem voor de reactie erop; ALittleTooLate in 'nieuws: No Support Linux Hosting stopt na cyberaanval'kodak schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:12:
Enkele uren later voor deze offtopic klagende reactie over premium. Nog steeds onterecht gemodereerd als ontopic met inmiddels 19x +3, 30x +2 en 70x +1. De tools en de inzet lijken op deze manier waardeloos als wederom blijkt dat het zo makkelijk is om de modregels te negeren, niet recht te kunnen zetten en de tweakers die de regels negeren er mee weg blijven komen. En dit is nog maar een klein voorbeeld.
EDIT @ 17:56 De reactie die @kodak noemt staat nog altijd op +1, terwijl het geen ontopic reactie is.
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 10-02-2021 17:56 ]
L2GX in 'nieuws: Satelliet van Verenigde Arabische Emiraten bereikt baan om M...
Arjan P in 'nieuws: Satelliet van Verenigde Arabische Emiraten bereikt baan o...
Geen van allen zijn +2 waard, laat staan +3. Hooguit 0, want het is compleet offtopic. Het artikel gaat over ruimtevaart, niet over welke politiek welk land voert of hoe de staatsinrichting van een land is.
Virussen? Scan ze hier!
22x +3
31x +2
85x +1
Tweakers lijkt duidelijk geen enkele behoefte te hebben om echt iets aan mismoderaties en tweakers die maar mis blijven modereren te doen als we dit zoveel uren maar laten staan. Ondertussen wil tweakers dit onbehoorlijke bedrag wel belonen met korting.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Naafkap in 'nieuws: Aantal iDEAL-betalingen bereikte in januari recordgroei v...
Naafkap in 'nieuws: Aantal iDEAL-betalingen bereikte in januari recordgroei v...
Het lijkt erop dat iemand het met mij oneens is en dat uit met -1 op al mijn reacties. Dat lijkt me niet de bedoeling.
24x +3
33x +2
89x +1
Het modsysteem is op deze manier waardeloos.
In deze vorm is dit absoluut geen +1, laat staan een +2,, maar eerder een 0.
Virussen? Scan ze hier!
The Zep Man in 'nieuws: Hoge Raad: politie mag telefoon onder dwang ontgrende...
https://tweakers.net/nieu...ction=15627044#r_15627044
Op zich heb je gelijk natuurlijk, hetzelfde geldt voor Bomberman71 in 'nieuws: Hoge Raad: politie mag telefoon onder dwang ontgrende.... Denk dat de minnetjes vooral komen door de vele andere agressieve en op-de-man reacties.
Ik denk trouwens dat deze post nu wel wat feedback mag zien: kodak in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"
Inderdaad vervelend als dat je 1e moderatie was, staat nu goed maar ik zou je modcommentaar weghalen anders staat hij straks weer op 0 gok ik.caspar M schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:16:
ik krijg een -1 Ongewenst? Misschien een betreffende bestuurder?
Niet één van de bestuurders, gewoon iemand die een beetje gekke moderaties doet (maar voorlopig even niet meer). Je reactie staat inderdaad verder wel goed nu maar wat @JohnnieWbl zegt, ik zou die passage over de te lage score wel even weghalencaspar M schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:16:
ik krijg een -1 Ongewenst? Misschien een betreffende bestuurder?
Fismeister in 'nieuws: Sony wordt wellicht aangeklaagd na meldingen over Dual...
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
En inmiddels nog steeds...CH4OS schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:20:
[...]
Idem voor de reactie erop; Idem voor de reactie erop; ALittleTooLate in 'nieuws: No Support Linux Hosting stopt na cyberaanval'
EDIT @ 17:56 De reactie die @kodak noemt staat nog altijd op +1, terwijl het geen ontopic reactie is.
theblindman in 'nieuws: Europol pakt mannen op die 100 miljoen aan cryptovalu...
Je reactie slaat helemaal nergens op natuurlijktheblindman schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:09:
Mijn reactie hier krijgt een -1, vind ik persoonlijk niet terecht
theblindman in 'nieuws: Europol pakt mannen op die 100 miljoen aan cryptovalu...
[ Voor 6% gewijzigd door Wolfos op 11-02-2021 16:28 ]
Mee eens, maar het is eerder 0 dan -1. Momenteel staat 'ie dan ook terecht op 0.418O2 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:24:
[...]
Je reactie slaat helemaal nergens op natuurlijk
(en ook geen +3 die ook zijn uitgedeeld)
Zulke reacties lokken wel weer een hele thread aan geneuzel op dat niets met het onderwerp te maken heeftTheVivaldi schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:16:
[...]
Mee eens, maar het is eerder 0 dan -1. Momenteel staat 'ie dan ook terecht op 0.
Dat is dan het probleem van de reaguurders. We beoordelen hier elk bericht op zijn eigen merites - we zijn geen rechters die een straf uitdelen om een precedent te zetten.418O2 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:17:
[...]
Zulke reacties lokken wel weer een hele thread aan geneuzel op dat niets met het onderwerp te maken heeft
Dat soort discussies hoort in het forum richting de redactie. Het heeft nu 16x +3, 23x +2 en 12x +1. Daar lijken veel tweakers weer fout te modereren en dat zetten we ook niet even makkelijk recht. Het aantal +3 en +2 is daarbij opvallend aan het oplopen.
belal in 'nieuws: Inspectie heeft geen boetes uitgedeeld voor verplichten geb...
De opmerking van @lucatoni heeft helaas diverse negatieve moderatie gekregen, staat inmiddels op +1. Wel lijkt het me dat als het bericht niet aangepast is ook daar diverse tweakers wel gewezen kunnen worden dat wegmodden niet zomaar de bedoeling is. Er staat een mening met een prima vraag.
Het heeft 16x 0 en 1x ongewenst gekregen.
Het zou handig zijn als @lucatoni volgende keer dan dit topic weet te vinden als het mis gaat.
lucatoni in 'nieuws: Inspectie heeft geen boetes uitgedeeld voor verplichten ...
Dankje voor je opmerking wat betreft mijn reactie. Ik denk dat er een hoop mensen klaar zijn met corona en wellicht die frustratie hebben gebruikt ok te mismodden. Mijn bericht kreeg een hoop reacties, die allemaal inhoudelijk reageerde op mijn gestelde vraag, dat was dus prima. Wanneer ik daadwerkelijk een ongewenste opmerking gemaakt zou hebben, zou er vast wel iemand geweest zijn die daar inhoudelijk iets over zou zeggen, dat was niet het geval.kodak schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:36:
Deze reactie van 14:55 over een vermeende tendentieuze titel staat nmm onterecht op +2. Dat is off-topic.
Dat soort discussies hoort in het forum richting de redactie. Het heeft nu 16x +3, 23x +2 en 12x +1. Daar lijken veel tweakers weer fout te modereren en dat zetten we ook niet even makkelijk recht. Het aantal +3 en +2 is daarbij opvallend aan het oplopen.
belal in 'nieuws: Inspectie heeft geen boetes uitgedeeld voor verplichten geb...
De opmerking van @lucatoni heeft helaas diverse negatieve moderatie gekregen, staat inmiddels op +1. Wel lijkt het me dat als het bericht niet aangepast is ook daar diverse tweakers wel gewezen kunnen worden dat wegmodden niet zomaar de bedoeling is. Er staat een mening met een prima vraag.
Het heeft 16x 0 en 1x ongewenst gekregen.
Het zou handig zijn als @lucatoni volgende keer dan dit topic weet te vinden als het mis gaat.
lucatoni in 'nieuws: Inspectie heeft geen boetes uitgedeeld voor verplichten ...
Ik kende dit topic niet, zal volgende keer hier gebruik van maken, over het algemeen gaat de moderatie goed. Thanks voor je bericht @kodak
Als een reactie offtopic zou zijn hoeft daar geen reactie op te komen. Dat laten merken gaat via modereren. Helaas geeft dat tweakers ook de vrijheid om een post naar irrelevant of naar ongewenst te mismodden zonder dat duidelijk is waarom ze dat doen en er vervolgens mee weg komen om het te kunnen blijven doen. Mede daarom bestaat ook dit topic. :-)lucatoni schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 00:15:
Mijn opmerking was niet dat je bericht offtopic zou zijn, het gaat om de tweakers die je reactie verkeerd modereren en daarmee de discussie verstoorde en andere ongewenste situaties veroorzaken.
[...]
Wanneer ik daadwerkelijk een ongewenste opmerking gemaakt zou hebben, zou er vast wel iemand geweest zijn die daar inhoudelijk iets over zou zeggen, dat was niet het geval.
Het is 10:17. Ondertussen staat deze reactie van gisteren 14:55 dat het een tendentieuze titel zou zijn nog steeds op +2 terwijl die reactie daar offtopic is. Dat iemand problemen heeft met hoe je een titel kan lezen is een aparte discussie die in het forum topic van de redactie hoort. Het onderwerp van reageren bij een artikel is niet hoe je een kop zou kunnen schrijven of interpreteren. Het heeft na bijna een dag zelfs van 75 tweakers een foute moderatie gekregen met vooral uitschieters naar exteeem verkeerd modereren:
26x +3
36x +2
Door hier niets aan te doen en er ook lang niets aan te doen krijgen we geen betere moderaties en blijven we aan de gang om het ongewenste modereren minder te laten worden.
Tweakers heeft kennelijk geen interesse om de eigen modregels te handhaven?
Vizzie in 'reviews: Radeon RX 6800 XT - Sapphire Nitro versus Gigabyte Gaming...
Dennism in 'nieuws: Intel verlaagt tegen gewoonte in prijzen van socket 1200-...
Dennism in 'nieuws: Intel verlaagt tegen gewoonte in prijzen van socket 1200-...
Lijkt wel of er weer eens een fanboy bezig is geweest, volgens mij geen van die reacties offtopic bij het onderwerp of de sub-thread waarin ik reageer.
Tja, dit is wel 'Tweakers' heDennism schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:57:
Lijkt wel of er weer eens een fanboy bezig is geweest, volgens mij geen van die reacties offtopic bij het onderwerp of de sub-thread waarin ik reageer.
Maar serieus, een stomme 1-liner van "maar 4 cores" (negatief uitlaten over Intel) krijgt van sommigen al +2, maar o wee als je je niet positief uitlaat of een beetje kritiek hebt op AMD, dan is het meteen 0 (in het gunstigste geval) of -1.
Viel me nog mee dat ik geen reactie zag van een bepaald persoon, die is er vaak als de kippen bij om flink negatief uit te halen bij Intel en nVidia nieuwsberichten (en veel +2's incasseren).
joepiesaus in 'nieuws: Amerikaanse president Biden werkt aan strategie om chi...
Inderdaad. Het staat nu wel recht, maar ondertussen zijn er wel 10 tweakers die het onnodig op +3 gemodereerd hebben en een paar op +1. Gaat daar ook wat aan gedaan worden?TheVivaldi schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:53:
Absoluut, in de verste verte geen +3: herrsmit in 'nieuws: Kingdom Hearts-games komen naar pc via Epic Games Store'
Ik vind -1 eigenlijk wel een prima score daarvoor, zou zeggen maximaal 0. Draagt niks bij en zou zelfs als trollerig opgevat kunnen worden.kodak schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:37:
Deze reactie is geen -1 ongewenst, hooguit offtopic/irrelevant. Weer 16 tweakers die via een meerderheid de moderatie scheef trekken omdat ze de modregels negeren.
joepiesaus in 'nieuws: Amerikaanse president Biden werkt aan strategie om chi...
Nas T in 'nieuws: GGD haalt kennisplatform uit de lucht vanwege kwetsbaarheid'
Voor -1 ongewenst gelden wel wat strengere regels dan menen dat we er misschien iets trollerigs opgevat zou kunnen worden, terwijl iemand een oneliner plaatst die nog wel gaat over het onderwerp maar geen diepgang heeft. Het lijkt me namelijk niet de bedoeling om -1 te makkelijk te gaan hanteren terwijl we daarmee ook duidelijke trollen, flaimbaits en first posts die duidelijk een stap verder zijn dan slechts offtopic of irrelevant. -1 is voor gewoon modereren de zwaarst afwijzende moderatie om duidelijk te maken wat echt niet kan.JohnnieWbl schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:18:
[...]
Ik vind -1 eigenlijk wel een prima score daarvoor, zou zeggen maximaal 0. Draagt niks bij en zou zelfs als trollerig opgevat kunnen worden.
Wordt dan een lastige vraag: is dit een troll of niet? Ik vind het zeker niet gek dat er modders dit als een troll zien: waarschijnlijk het artikel niet gelezen/begrepen, 4 woordjes getyped om een simpele verklaring(?) voor de genoemde problemen te geven. Imo zijn de +1 moderaties verder van de juiste score dan een -1, de nul waar hij op staat lijkt me ook prima.kodak schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:50:
Voor -1 ongewenst gelden wel wat strengere regels dan menen dat we er misschien iets trollerigs opgevat zou kunnen worden, terwijl iemand een oneliner plaatst die nog wel gaat over het onderwerp maar geen diepgang heeft. Het lijkt me namelijk niet de bedoeling om -1 te makkelijk te gaan hanteren terwijl we daarmee ook duidelijke trollen, flaimbaits en first posts die duidelijk een stap verder zijn dan slechts offtopic of irrelevant. -1 is voor gewoon modereren de zwaarst afwijzende moderatie om duidelijk te maken wat echt niet kan.
Dat het op offtopic staat lijkt me terecht.JohnnieWbl schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:06:
[...]
Wordt dan een lastige vraag: is dit een troll of niet? Ik vind het zeker niet gek dat er modders dit als een troll zien: waarschijnlijk het artikel niet gelezen/begrepen, 4 woordjes getyped om een simpele verklaring(?) voor de genoemde problemen te geven. Imo zijn de +1 moderaties verder van de juiste score dan een -1, de nul waar hij op staat lijkt me ook prima.
Maar het lijkt me absoluut geen lastige vraag om te bepalen of -1 gegeven kan worden. Bij twijfel lijkt het me niet de bedoeling om maar van het meest ongewenste uit te gaan. Het is niet voor niets de meest zware moderatie. Als er dan twijfel zou zijn dan kan er nog nagevraagd worden en gekeken worden naar hoe iemand eerder reacties had geplaatst.
Ik heb hem alvast op -1 gezet, maar ik twijfel eigenlijk of dat bericht überhaupt moet blijven staan, want ik vind het wel een érg grove reactie...
Dit krijgt +2's en +3's en staat ook verkeerd, terwijl het alleen maar kritiek op de nieuwswaarde van het artikel is. Gewoon offtopic, dus.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2