Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste
Acties:

• TheVivaldi
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 12:35
Player86 in 'nieuws: Waterstofbestelbussen van Opel en Peugeot met 400km bere...
Player86 in 'nieuws: Waterstofbestelbussen van Opel en Peugeot met 400km bere...
Irrelevant is het zeker, maar daar hebben we de 0 voor en niet de -1. Ik denk eerlijk gezegd dat dit meningmodden is omdat deze gebruiker vaak controversiële reacties plaatst (zo is me opgevallen in de afgelopen dagen).

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:23

Do Not Underestimate The Power of PlayStation

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:57

kodak

FP ProMod
@Nas T De ruimte om iets offtopic of irrelevant te zien of zelfs ongewenst is er niet om bij een artikel heel selectief toe te passen. Net zo min als de mogelijkheid om +2 of zelfs +3 te geven. We kunnen er wel heel filosofisch over gaan doen, maar laat dan die tweakers die selectief lijken te modden maar in discussie gaan met de admins.

• kodak

kodak

FP ProMod
Om deze inhoudelijke reactie op -1 te zetten lijkt me zwaar ongepast.
kodak in 'nieuws: Troy Hunt neemt domeinnaam van Coinhive over en toont waars...

Met het vriendelijke verzoek om ook naar mijn eerdere post van diverse afwijkende 0-mods bij dit artikel te kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

M3m30 in 'nieuws: Minister wil capaciteit Autoriteit Persoonsgegevens nog nie...

Mensen met een andere mening uitschelden voor 'halvezolen' lijkt me geen +3 waard, maar meer een -1?

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.oisyn in 'geek: Kwetsbaarheid in The Ultimate Doom maakt Snake spelen in gam... - lijkt mij een prima ontopic reactie. Wat hier informatief aan is ontgaat mij.

• Arms2Short
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:44
boolean in 'reviews: Gigabyte Brix met Intel en AMD: mini-pc's met serieuze p...

Ontopic reactie (aparte conclusie dat wel) wordt hier zwaar gemeningmod.

• Skit3000
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:01
Skit3000 in 'nieuws: Minister wil capaciteit Autoriteit Persoonsgegevens nog ...

Ik begrijp dat mijn vraag om excuses offtopic is. De rest van deze reactie is 100% een verdieping op iets wat mist in het nieuwsbericht, dus ik snap de huidige score niet.

• TheVivaldi
hooibergje in 'nieuws: Microsofts virtuele Build-ontwikkelaarsconferentie beg...
Wat hij/zij zegt slaat niet echt ergens op, maar het is geen aanval of zo, dus -1 is wel érg straf. 0 i.v.m. irrelevantie is voldoende.

• TheVivaldi

• kodak

kodak

FP ProMod
En weer een rijtje kennelijk mening modden. Wederom in groepjes van twee tweakers? Zijn dit steeds dezelfde, zoals bij mijn eerdere meldingen hier, want dan mag er na tal van meldingen wel eens opgetreden worden door een admin.

kodak in 'nieuws: App Store weigert apps met externe sdk's voor vergaren data...

kodak in 'nieuws: App Store weigert apps met externe sdk's voor vergaren data...

• Ford Prefect
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-04 15:38
Volgens mij is dit geen +2, het is meer een stuk ongfundeerde stemmingsmakkerij vol met aannames en driekwarts waarheden:

HanBurger in 'nieuws: Release Lego Star Wars: The Skywalker Saga is voor onbe...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:42

hellknight

Medieval Nerd

falconhunter in 'Column - Wachtwoordmanagers zonder ethiek'
Tweakers Plus en het gedoe rondom cookiewall overal bijhalen is populair op de FP momenteel, maar dit is echt geen +3 - +1 lijkt me wel het max

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
falconhunter in 'reviews: Wachtwoordmanagers zonder ethiek' is geen +3

Hoger dan een +1 kom ik echt niet.

[Voor 9% gewijzigd door Bor op 04-04-2021 10:17]

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVivaldi
EXCalibur_EeK in 'nieuws: Lenovo Legion 2 Pro-smartphone krijgt 144Hz-amoleds...
0 en -1 gaat wel wat ver, hij mag dat toch lelijk vinden? Goed, hij had "ik vind" kunnen toevoegen, maar ook zo is het duidelijk dat het een mening betreft. Gewoon een +1, dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVivaldi
mr_evil08 in 'nieuws: Lenovo Legion 2 Pro-smartphone krijgt 144Hz-amoledscher...
Dit is misschien discutabel of het 0 of +1 moet zijn, maar er zijn ook wat -1's toegekend en dat verbaast me zeer aangezien het een doodnormale reactie is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:05:
mr_evil08 in 'nieuws: Lenovo Legion 2 Pro-smartphone krijgt 144Hz-amoledscher...
Dit is misschien discutabel of het 0 of +1 moet zijn, maar er zijn ook wat -1's toegekend en dat verbaast me zeer aangezien het een doodnormale reactie is.
Dat lijkt mij een 0. Dat is momenteel ook de netto score. De -1's wordt naar gekeken.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze denigrerende generalisatie mag wel naar -1 imho: mkools24 in 'nieuws: Dataset met telefoonnummers bijna 533 miljoen Facebook-u...

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:35

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is hier +2 aan?
Tweakers/we hypocriet noemen zonder te onderbouwen waarop dat gebaseerd is en of die eigen stelling klopt lijkt me onredelijk.
De stelling dat het om veranderen van verdienmodel gaat staat in het artikel, dus is dit herhalen geen toevoeging.
Een eigen voorkeur op basis van verdienmodel noemen staat ook in het artikel. De tweaker deed die keuze zelf eerder al is niet bijzonder.

mario963 in 'reviews: Wachtwoordmanagers zonder ethiek'

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die doen het inmiddels zonder mogelijkheid om te modereren.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook deze lijkt me geen +2.
Er staat in de column niet dat een bedrijf perse iets moet aanbieden, het gaat om verwachtingen en niet meer waarmaken daarvan.
Het vervolgens betrekken dat de werkgever van de schrijver ook verwachtingen niet waarmaakt is niet zomaar relevant. De tweaker lijkt het te vergelijken om de schrijver en die situatie aan te vallen.
Aan het eind weer een maar zij doen het ook.

svenk91 in 'reviews: Wachtwoordmanagers zonder ethiek'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'downloads: Shutter Encoder 14.9'

Lijkt me een prima vraag, hoezo is dit opeens offtopic? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

mkools24 in 'nieuws: Dataset met telefoonnummers bijna 533 miljoen Facebook-u...

Een reactie met alleen een klacht over moderatie lijkt me -1, geen +1 die het wel krijgt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
sassymousasi in 'nieuws: Minder dan de helft laat zich testen of blijft thuis...

Volgens mij geen +2. 'Bijschalen' wordt al meer dan een jaar gedaan en gaat niet zo maar i.v.m. personeel. Letten op ziekenhuisopnames is ook zo'n beetje waar het hele beleid is op gebaseerd.

Niet informatief waard naar mijn mening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 00:39
Dit komt voor mij bijna over als een troll reactie, dan zou het -1 zijn.

Hoe zien jullie dit?
Mark_88 in 'nieuws: Dataset met telefoonnummers bijna 533 miljoen Facebook-us...

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

enomiss in 'nieuws: Dataset met telefoonnummers bijna 533 miljoen Facebook-us...

Dit is geen 6x +3 of 3x +2 waard. Het is hooguit een +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Wolfos
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:14

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:32

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

saren in 'plan: We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij'
Veel +3 meningmods, maar verder dan een +1 kom ik niet. Maar het beschrijft een sentiment van veel bezoekers, dus omlaag krijgen zal lastig worden.

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• AlphaRomeo
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:26
Deze heeft ook even een zetje nodig om op +1 te eindigen en niet de +2
CopyCatz in 'plan: We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij'

Dat sentiment onder bezoekers verbaast me behoorlijk, ik had gedacht dat het vooral de jonge accounts zouden zijn, maar er zitten ook Tweakers met accounts van vele jaren die niet snappen dat de wereld veranderd is.

Deze ook, gewoon +1, geen 147 keer +3
Szwoar in 'plan: We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij'

[Voor 20% gewijzigd door AlphaRomeo op 06-04-2021 14:12]

• AlphaRomeo

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rickiii in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google Pay ...

Aannames all over, maar krijgt wel een +2? Staat de kassabon bij jullie ook op het afschrift? Hoe moet Google dan zien wat je zoal gekocht zou hebben? Met andere woorden; Google Pay zal niet veel meer dan een patroon kunnen zien, maar zeker niet wat je zoal aangekocht hebt. en waar je zoal winkelt.

CH4OS in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google Pay ge...

En wat maakt CH4OS in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google Pay ge... ongewenst? :? Lijkt me ook geen ongewenst bericht.

[Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 06-04-2021 15:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Topicstarter
Niet offtopic, wel irrelevant. Je snapt de argumenten van de ander niet.

kodak in 'plan: We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij' en de onderstaande reacties hoeven van mij niet op +2.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• APClll
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:51

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Geen +2 (of zelfs +3)
Blijkbaar waren er vrij veel "mee eens" stemmers...

Maurits van Baerle in 'nieuws: Yahoo sluit Answers-dienst na vijftien jaar en...

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Inderdaad, wat mij betreft is een +1 hoog genoeg. Die heeft echter nog wel wat moderaties nodig.

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Topicstarter
witkop525 in 'plan: We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij' is ook geen +3 waard, het is niet meer dan een rant gecombineerd met idealistische nostalgie.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google Pay ge...

Jammer dat een ander licht op de antwoorden een 0 zijn (al is dat tegenwoordig eerder regel dan uitzondering), en in de thread die ontstaat, zijn mijn berichten off-topic, maar die van een ander opeens on-topic? :? Wat is dit voor iets raars?

J_van_Ekris in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google ... - reactie dat opeens ontopic is

CH4OS in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google Pay ge... - mijn reactie daarop dat opeens offtopic is...

Met J_van_Ekris in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google ... wat dan weer on-topic is? Beetje vreemde gang van zaken, als je het mij vraagt. Het lijkt me dat de thread in zijn geheel on- of offtopic is, niet de reactie van de een on-topic, maar die van de ander off-topic.

edit @12:58: Andere reacties in deze thread krijgen zelfs -1? Wat is hier gaande, de discussie verloopt normaal, niemand bejegent elkaar of wat dan ook, dus die -1's zijn gewoon onterecht, je zou het wellicht offtopic kunnen bestempelen, maar de thread lijkt mij gewoon ontopic en dus +1 voor alle reacties.

[Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 07-04-2021 12:59]

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:33
Zebby in 'nieuws: Eerste alpha Diablo II Resurrected begint op 9 april'

Ik zie hier trouwens niet direct een +2 in en krijgt zelfs +3 moderaties, terwijl ik het door de rant over pre-orders eigenlijk niet meer dan een 0 vind, waarbij misschien +1 enigszins te beargumenteren is.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Pogostokje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:48

Pogostokje

* twiet *

Pogostokje in 'plan: We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij'

Ik ben benieuwd naar de beweegreden waarom deze post met 137x een +3 door een moderator op +1 is vastgezet. Ik kan niet zien wie dat gedaan heeft en het dus niet rechtstreeks vragen.

Er staan andere posts met een hogere score, dus het is niet een algehele +1 massa-mod.
Het gaat mij niet om de punten, maar om de reden waarom juist die post is vastgezet.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:33
Pogostokje schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:02:

Ik ben benieuwd naar de beweegreden waarom deze post met 137x een +3 door een moderator op +1 is vastgezet. Ik kan niet zien wie dat gedaan heeft en het dus niet rechtstreeks vragen.

Er staan andere posts met een hogere score, dus het is niet een algehele +1 massa-mod.
Het gaat mij niet om de punten, maar om de reden waarom juist die post is vastgezet.
Als ik het zo zie staat die post op +1 omdat het gewoon een +1 post is, waar zeer veel op geplust is door mening modders en dat is nu juist niet bedoeling, posts moeten beoordeeld worden op inhoud en niet op "Mee eens, Mee oneens", wat hier wel gebeurt lijkt te zijn.

Die 137x +3 zijn voor zover ik het kan beoordelen duidelijke mis-moderaties en daarom zal een moderator ingegrepen hebben op deze post.

[Voor 6% gewijzigd door Dennism op 07-04-2021 11:35]

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Dennism schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:34:
[...]
Die 137x +3 zijn voor zover ik het kan beoordelen duidelijke mis-moderaties en daarom zal een moderator ingegrepen hebben op deze post.
Dank voor je uitleg.

• Technomania
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:40

Technomania

salvis titulis et honoribus

Pogostokje schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:02:

Je had sowieso je onvrede op een nettere manier kunnen uiten.

"Gelukkig is hij die het noodzakelijke niet ontbreekt en het overtollige niet verlangt"

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Technomania schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:46:
[...]
Je had sowieso je onvrede op een nettere manier kunnen uiten.
Tja, dat is een mening. Ik vind dat ik het respectvol verwoord heb. De toon is wel kritisch. Dat klopt.

Kritisch zijn op Tweakers mag geen reden zijn voor een lagere moderatiescore en die indruk wekte het toch een beetje omdat er wel heel veel mensen het kennelijk een waardevolle toevoeging vonden.
Ik vroeg mij daarom (hier) af waarom juist deze post vastgezet is en andere vergelijkbare niet.
Ik begrijp dat andere posts gewoon mazzel gehad hebben dat ze niet zijn vastgezet. Nou, prima antwoord.

• AlphaRomeo
Pogostokje schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:48:
[...]

Tja, dat is een mening. Ik vind dat ik het respectvol verwoord heb. De toon is wel kritisch. Dat klopt.

Kritisch zijn op Tweakers mag geen reden zijn voor een lagere moderatiescore en die indruk wekte het toch een beetje omdat er wel heel veel mensen het kennelijk een waardevolle toevoeging vonden.
Ik vroeg mij daarom (hier) af waarom juist deze post vastgezet is en andere vergelijkbare niet.
Ik begrijp dat andere posts gewoon mazzel gehad hebben dat ze niet zijn vastgezet. Nou, prima antwoord.
Er zijn redelijk wat posts onder dat artikel gefixeerd. Bij +3 staat "een essentiële toevoeging op het artikel of de discussie". Dat geldt voor informatie die bijvoorbeeld mist uit een artikel of een link naar een extra bron die eigenlijk genoemd had moeten worden. Dat is bij jouw post beslist niet aan de orde, het is on topic, maar niet meer dan dat.

Edit: als je andere posts hebt gezien die onterecht op +3 staan kun je die hier ook melden.

[Voor 4% gewijzigd door AlphaRomeo op 07-04-2021 12:54]

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

AlphaRomeo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:53:
[...]
Edit: als je andere posts hebt gezien die onterecht op +3 staan kun je die hier ook melden.
Ik ben het er mee eens hoor dat het geen +3 is volgens de criteria. Ingrijpen door een mod geeft wel een extra signaal, en dat wilde ik even navragen. Er zit geen kwaad achter. Mijn doel is zeker niet om een discussie over andere posts en hun scores te starten, daar gaat het mij totaal niet om.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Pogostokje schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:27:
[...]

Ik ben het er mee eens hoor dat het geen +3 is volgens de criteria. Ingrijpen door een mod geeft wel een extra signaal, en dat wilde ik even navragen. Er zit geen kwaad achter. Mijn doel is zeker niet om een discussie over andere posts en hun scores te starten, daar gaat het mij totaal niet om.
Het gaat er alleen om de reactie op de juiste score te krijgen, verder niet :) Als er iets mis was met je reactie dan had je wel een PM gekregen van de mod in kwestie, of iets dergelijks. De reactie staat dus ook op +1, dus is gewoon als ontopic beoordeeld. Met andere woorden: een prima reactie, alleen geen "essentiële toevoeging".

• Santford
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:03

Santford

FP PowerMod
Pogostokje schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:27:
[...]

Kritisch zijn of een tegengeluid laten horen is geen aanleiding voor het fixeren op een lagere moderatie score geweest. Jouw reactie is beoordeeld a.d.h.v. de moderatierichtlijn en kon niet meer op een natuurlijke manier (met behulp van moderaties) op een juiste eindscore uitkomen.
Doorgaans fixeren we alleen als de moderatiescore een afwijking van twee of meer punten heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reacties lijken me echt geen -1 waard. De discussie is ontopic doordat het de kern raakt van hoe deze betaaldienst van ABN AMRO en Google werkt.Dat lijkt deze moderaties meer (weer) op niet (willen) weten hoe met modrechten om te gaan. Ik zou graag zien dat het een gepaste moderatie krijgt en de tweakers die het -1 modden aangesproken worden. Het lijken er niet veel te zijn als ik het aantal moderaties zie, maar die waarschijnlijk wel erg veel te scheef modden.

kodak in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google Pay ge...

kodak in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google Pay ge...

DigitalExorcist in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Goo...

J_van_Ekris in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google ...

J_van_Ekris in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google ...

dimitrivisser in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Googl...

Regenbui in 'nieuws: ABN AMRO-klanten kunnen vanaf tweede kwartaal Google Pay...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Maverick_tfd in 'reviews: Zonnepanelen met gewassen eronder - Groenten en str...
Dit lijkt me een simpele mening, een +1 is voldoende. Een +3 is echter veel te hoog.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
kodak schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:07:
Deze reacties lijken me echt geen -1 waard.
De meesten staan nu op een betere score, en daar is iemand zijn moderatierechten kwijtgeraakt.

• DeComponeur
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-04 19:18

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe kan een mening 50x (!!) +3 krijgen? Maverick_tfd in 'reviews: Zonnepanelen met gewassen eronder - Groenten en str...

EDIT: Oeps, @RoD was me al voor... O+

[Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 07-04-2021 14:47]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JurGor in 'reviews: Zonnepanelen met gewassen eronder - Groenten en stroom te...

Ik twijfel even of deze ook +3 is. Ik begrijp de punten wel, maar ik zou dit eerder typeren als een mening.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe kan CH4OS in 'reviews: Zonnepanelen met gewassen eronder - Groenten en stroom teg... trouwens offtopic zijn, als de reactie daarop (en mijn reactie daar weer op) ontopic zijn? :?

EDIT:

Ook CH4OS in 'reviews: Zonnepanelen met gewassen eronder - Groenten en stroom teg... lijkt mij wat laag gemodereerd, ik zie niet waarom dit opeens offtopic is, terwijl djfrankel in 'reviews: Zonnepanelen met gewassen eronder - Groenten en stroom... of djfrankel in 'reviews: Zonnepanelen met gewassen eronder - Groenten en stroom... bijvoorbeeld opeens +2 zijn.

Ook met deze laatste reacties is het wel weer duidelijk dat er niet echt goed gemodereerd wordt en het 'tegengeluid' standaard lager scoort. Maar met duurzaamheid artikelen is dat eigenlijk ook niets nieuws onder de zon.

[Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 07-04-2021 17:45]

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook hier weer ruim 12 tweakers die een post -1 geven terwijl er niets mis is met verwoorden wat facebook stelt en daarbij een vraag te stellen waar de grens ligt. Dat is juist waarom een toezichthouder er naar gaat kijken en om klachten lijkt te vragen.

fapkonijntje in 'nieuws: Belgische toezichthouder roept slachtoffers van Face...

• TheVivaldi
SilentDecode in 'nieuws: Spotify rolt eigen spraakassistent uit naar iOS- en ...
Keurige reactie, maar staat toch op 0 en heeft ook een aantal -1's gekregen……

• Cloud
  • Laatst online: 21-04 09:01

Cloud

Moderator FM / FP PowerMod

Moderatie Mobster

Topicstarter

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• Cloud
  • Laatst online: 21-04 09:01

Cloud

Moderator FM / FP PowerMod

Moderatie Mobster

Topicstarter
De laatste twee staan nu goed maar de eerste twee kunnen nog wel een zetje gebruiken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• Technomania
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:40

Technomania

salvis titulis et honoribus

Cloud schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:06:
[...]

De laatste twee staan nu goed maar de eerste twee kunnen nog wel een zetje gebruiken.
Helaas zijn die posts ouder dan 48h

"Gelukkig is hij die het noodzakelijke niet ontbreekt en het overtollige niet verlangt"

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

dragon4ce in 'nieuws: Facebook gaat de half miljard getroffen gebruikers niet...

HALLO??? 230x +3 ja!!??

Meer dan een +1 lijkt me dit niet. Kan er naar die 230 meningmodders even naar gekeken worden???

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me echt geen 229x +3 waard. Het is een mening die slechts gebaseerd is op wat kan, niet waaruit blijkt dat het daarmee redelijk is. Een ander daarop arrogant noemen lijkt me te ver gaan voor een +3 of zelfs maar een +2. Er staat namelijk ook niets wat dan echt heel informatief is. Het lijkt dus meer op 229 tweakers die hun modrechten niet weten te gebruiken en daarop aangesproken moge worden. Deze scheve moderatie lijkt zonder ingrijpen ook weer niet recht te komen. Leg graag al die tweakers nog eens uit wat wel en niet de bedoeling is, en controleer of ze dit vaker doen. Vooral met al die andere klachten over massale mismoderaties. Anders hebben we dit bij een volgend onderwerp met bijvoorbeeld sterke afkeer weer.

dragon4ce in 'nieuws: Facebook gaat de half miljard getroffen gebruikers niet...

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:03
CH4OS schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:53:
JurGor in 'reviews: Zonnepanelen met gewassen eronder - Groenten en stroom te...

Ik twijfel even of deze ook +3 is. Ik begrijp de punten wel, maar ik zou dit eerder typeren als een mening.
Ik zie bij die reactie meningmodden aan beide kanten (+3 en -1) als je naar de verdeling van de plusjes kijkt:
+3 208
+2 27
+1 69
0 8
-1 24

Als het daadwerkelijk een +3 was dan zou je verwachten dan +2 meer gebruikt zou zijn dan +1, maar dat is duidelijk niet het geval. Ook de -1 is duidelijk een outlier, tenzij je het benoemen van mensen met een andere mening als 'trolliewollies' ziet als belediging of flamebait.

• snefkens
Kan er gekeken worden naar diegene die strategisch mijn reacties beoordeeld? Iemand heeft bij al mijn reacties die op een hogere score stond overal 0 beoordeeld. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling:

snefkens in 'nieuws: WSJ: Investeerders willen 12,5 miljard euro bieden op KPN'

Lijkt doelbewust om mijn reacties naar beneden te krijgen. En ik gok dat diezelfde persoon de reacties op mijn reacties een +2 heeft gegeven...

• TheVivaldi
911GT2 in 'nieuws: THX introduceert eerste consumentenproduct met smartphone-...
Het is niet onderbouwd, maar -1 is wel erg overdreven.

• TheVivaldi
dr.gone in 'nieuws: THX introduceert eerste consumentenproduct met smartphone...
En ook hier lijkt me -1 een beetje té straf.

[Voor 8% gewijzigd door TheVivaldi op 08-04-2021 17:22]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

snefkens schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:30:
Kan er gekeken worden naar diegene die strategisch mijn reacties beoordeeld? Iemand heeft bij al mijn reacties die op een hogere score stond overal 0 beoordeeld. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling:

Lijkt doelbewust om mijn reacties naar beneden te krijgen. En ik gok dat diezelfde persoon de reacties op mijn reacties een +2 heeft gegeven...
Al vind ik +2 voor de eerste twee reacties die je linkt ook wat te hoog, het gaat nota bene over andere (Nederlandse) bedrijven, ik zie niet wat voor informatieve meerwaarde dat heeft ten op zichte van zelfs de titel van het bericht.

Anders kun je bij een artikel over elektrische auto's ook wel gaan zeggen dat eender welk merk ook auto's maakt, maar op benzine rijden en daar dan +2 voor krijgen... De waarde van een bedrijf zegt nu eenmaal niets over omzet of de winst, maar alles wat 'de gek ervoor geeft'.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cergorach in 'nieuws: Pc-versie van Death Stranding leverde vorig jaar 23 mil... - Deze reactie is ook geen informatieve post, het is niet dat ook al bouw je iets ook voor een ander platform, er opeens geen kosten gemaakt worden, dat is gewoon niet waar, hoe je het wend of keert. Dat maakt direct dat CH4OS in 'nieuws: Pc-versie van Death Stranding leverde vorig jaar 23 miljoen... niet offtopic is, maar gewoon on-topic. :)

• snefkens
CH4OS schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:58:
[...]
Al vind ik +2 voor de eerste twee reacties die je linkt ook wat te hoog, het gaat nota bene over andere (Nederlandse) bedrijven, ik zie niet wat voor informatieve meerwaarde dat heeft ten op zichte van zelfs de titel van het bericht.

Anders kun je bij een artikel over elektrische auto's ook wel gaan zeggen dat eender welk merk ook auto's maakt, maar op benzine rijden en daar dan +2 voor krijgen... De waarde van een bedrijf zegt nu eenmaal niets over omzet of de winst, maar alles wat 'de gek ervoor geeft'.
1 ding is zeker, alle posts die ik schrijf vind je nooit +2 waard als ik zo dit forum door lees. Of als ik hier iets reageer heb je er altijd commentaar op. Wellicht moet je gewoon niet elke keer op mijn berichten hier reageren..

Hier had je kort geleden ook al commentaar op mijn post:

Santford in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

Daarnaast voer je vorige keer een hele discussie dat ik langer dan 2 uur moet wachten. Nou als ik de afgelopen 2 weken hier heb gezien is dat het laatste wat je zelf doet.

Dus wellicht iets minder commentaar op posts van andere en iets meer naar jezelf kijken.

[Voor 19% gewijzigd door snefkens op 08-04-2021 19:26]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

snefkens schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:23:
1 ding is zeker, alle posts die ik schrijf vind je nooit +2 waard als ik zo dit forum door lees.
Omdat veel posts in mijn ogen inderdaad geen +2 zijn. Dat is niet iets tegen jou of zo. :) Als je verder naar mijn reacties kijkt in dit topic of de vorigen, zie je dat ik inderdaad heel vaak heel erg kritisch ben op posts die +2 of +3 krijgen.
Of als ik hier iets reageer heb je er altijd commentaar op. Wellicht moet je gewoon niet elke keer op mijn berichten hier reageren..
Volgens mij doe ik dat ook zeker niet, ik heb gelukkig wel wat meer te doen op een dag.
Santford in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

Daarnaast voer je vorige keer een hele discussie dat ik langer dan 2 uur moet wachten. Nou als ik de afgelopen 2 weken hier heb gezien is dat het laatste wat je zelf doet.
Gaan we deze discussie serieus weer beginnen? Een laatste poging dan; Het ligt er compleet aan. Ik kijk altijd hoe oud een reactie is en hoeveel moderaties die gekregen heeft, daar zit simpelweg een balans in.
Als dat er meer zijn dan 4-6 en de score is niet goed en de leeftijd van de reactie is een uur, dan is het (wat mij betreft) prima om te melden.
Maar een reactie dat na een uur nog maar 1 moderatie heeft, zou ik eerst "het systeem" wat meer tijd voor geven alvorens de reactie hier te melden, naar mijn idee is dat wat bedoeld wordt met 'het systeem ook de tijd te geven'. De vorige keer dat wij deze discussie hadden, meldde je jouw berichten al binnen het uur, terwijl er weinig moderaties op waren (Een weging van 2x is over het algemeen dat 1 iemand die score gegeven heeft). Ik zei deze keer immers ook niets over de leeftijd van de reacties, of wel? :)
Dus wellicht iets minder commentaar op posts van andere en iets meer naar jezelf kijken.
Volgens mij is het hier gewoon een openbaar forum, de regels zijn ook duidelijk verder wanneer het melden van een reactie wel of niet kan. De vorige keer zat je daar gewoon naast, kan gebeuren, maar lijkt me geen groot probleem. :)

Ik heb daarbij ook (weer) aangegeven hoe ik daarbij te werk ga en dat voor alle reacties doe, zij het mijn eigen of die van anderen, daar zit voor mij geen verschil in.

Ik meld gerust reacties van mijzelf waarvan ik vind dat die te hoog staan qua score, daar zijn overigens ook genoeg reacties over te vinden van mij in de topicreeks. :)

[Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 08-04-2021 20:06]

• bertware
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:46
MeMoRy in 'nieuws: Arma 3 krijgt in tweede kwartaal dlc rondom Vietnamoorlog'

is misschien wat controversieel, maar de reactie zelf is een 0 of een +1, maar geen -1 imo.

• Catch22
bertware schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:02:
MeMoRy in 'nieuws: Arma 3 krijgt in tweede kwartaal dlc rondom Vietnamoorlog'

is misschien wat controversieel, maar de reactie zelf is een 0 of een +1, maar geen -1 imo.
Ja dan kan je dat bij elke game wel zeggen die enigszins op echte zaken is gebaseerd

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Catch22
Catch22 in 'nieuws: Nokia X-smartphones krijgen Android One en drie jaar OS-u...

legit vraag op een domme offtopic opmerking (deze user is vaker aan het blaten over 2 nagenoeg gelijke SoC's, maar dit bericht gaat heel ergens anders over)

• TheVivaldi
D.deJong in 'nieuws: CNV: werkgevers monitoren ruim half miljoen thuiswerkers...
De manier waarop 'ie praat is nogal denigrerend, dus zeker geen +2 of +3 waard.

• TheVivaldi
Catch22 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:07:
[...]

Ja dan kan je dat bij elke game wel zeggen die enigszins op echte zaken is gebaseerd
Klopt, maar dat maakt zijn mening toch niet meteen ongewenst? Ieder mag zijn/haar mening hebben. Wat mij betreft dus gewoon een +1 of hooguit, bij twijfel, een 0.

• TheVivaldi
Catch22 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:12:
Catch22 in 'nieuws: Nokia X-smartphones krijgen Android One en drie jaar OS-u...

legit vraag op een domme offtopic opmerking (deze user is vaker aan het blaten over 2 nagenoeg gelijke SoC's, maar dit bericht gaat heel ergens anders over)
Vaker? Ik heb dat volgens mij maar 1 keer eerder aangehaald en dat is alweer een hele tijd geleden. Niet overdrijven s.v.p.

• BeToBe
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22:30

BeToBe

FP ProMod

Privacy jurist

MiesvanderLippe in 'nieuws: Samsung maakt webapp iTest die iPhone-gebruikers ...

Hoort m.i. Niet op +2. Zijn zelfs massaal +3en gegeven

Edit: excuus, moet de reactie eronder zijn:

Firecrash in 'nieuws: Samsung maakt webapp iTest die iPhone-gebruikers Androi...

[Voor 32% gewijzigd door BeToBe op 09-04-2021 17:44]

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01:10

gws24

Thinking is hard!

Vrijdag in 'nieuws: AH heeft minder voorverpakte kaas in de schappen door hac...

Deze reactie stond op een imo terechte 0 maar opeens zijn er 10 +2's en 4 +3's bijgekomen. Reactie is niet oud maar ik vind het opvallend dat het opeens zoveel mismods krijgt, zeker gezien alle andere 'grappige' posts die ook al op 0 staan dat ik het toch nu al meld

edit: inmiddels 20x +2 en 7x +3 8)7 .

[Voor 39% gewijzigd door gws24 op 09-04-2021 18:39]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• TheVivaldi
sapphire in 'nieuws: Google kondigt Pixel 5a aan in reactie op geruchten'
Deze reactie heeft een aantal -1's gekregen, maar ik zie totaal niet wat er mis is met zijn reactie. Goed, hij heeft 1 miniem verwijzinkje naar dat 'ie misschien een -1 zou krijgen, maar de rest van de toch wel lange reactie is inhoudelijk helemaal niks mis mee, dus zelfs dat ene zinnetje zou geen aanleiding mogen zijn om iemand te minnen.

[Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 10-04-2021 11:46]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

TheVivaldi schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:46:
sapphire in 'nieuws: Google kondigt Pixel 5a aan in reactie op geruchten'
Deze reactie heeft een aantal -1's gekregen, maar ik zie totaal niet wat er mis is met zijn reactie. Goed, hij heeft 1 miniem verwijzinkje naar dat 'ie misschien een -1 zou krijgen, maar de rest van de toch wel lange reactie is inhoudelijk helemaal niks mis mee, dus zelfs dat ene zinnetje zou geen aanleiding mogen zijn om iemand te minnen.
Meningmodders, of mensen die op naam modden denk ik. Ook met die ene regel is een -1 hier echt onverdedigbaar. Dit is gewoon een +1.

Virussen? Scan ze hier!

• MicBenSte
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15-04 08:45
Kan een mod de frontpage een plezier doen en The End in 'nieuws: FBI arresteert 28-jarige man wegens beramen bomaanslag op... tot een -2 degraderen? Niet alleen compleet offtopic, maar ook flame(bait) en trollend.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Mwah, een -2 lijkt me zwaar overdreven daarvoor. Gewoon een 0 of een -1 lijkt me wel genoeg?

Een flamebait zie ik er al helemaal niet in.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• 84hannes
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17-04 08:54
Reacties als deze
https://tweakers.net/nieu...ction=15896732#r_15896732
die zonder duidelijke reden 12x als offtopic worden gemod in

nieuws: Logitech stopt met productie van Harmony-afstandsbedieningen

Ik vind het raar. Niet alleen de reactie die ik gelinkt heb maar tientallen berichten op 0 die 6 tot 12 moderaties hebben gekregen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 00:07

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

LogiForce in 'nieuws: NASA stelt eerste helikoptervlucht op Mars uit door pro...

Deze persoon maakt 2 opmerkingen:
Immers creëert men met de wieken van een drone weerstand doordat ze de lucht verbuigen naar beneden zodat het voertuig zich afzet tegen de grond en luchtlaag eronder. Maar met 1% dikte van de atmosfeer gaat dat niet.
Feitelijk onjuist, maar op zich on topic voor de discussie.
Dus men zal wel weer een nep show houden vanaf Devon Island, Canada met een rood filter erover. Zoals gewoonlijk.
NASA doet aan teveel deceptie naar mijn mening, en valt ook op deze punten door de mand
Meerdere stellingen, ook feitelijk onjuist allemaal, voortbordurend op de eerdere onjuiste opmerking. En als ik eerlijk ben is dit het verspreiden van complotttheorien en dus -1 op zijn best.

3.14159265459 | Barbecue, barbecme...

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True