Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het maar een vergezochte complottheorie. Bij lange na geen +3 idd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Zucht.
Ik heb weer eens zoiets totaal doms gedaan als reageren op de frontpage. Dat mag ik beter laten. Want ik weet niet waarom mijn bijdragen gehaat worden, maar:
Ulysses in 'nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden van bijna alle abonnemen... <-- Zou "Offtopic/Niks Waard" zijn volgens de collega mods en
dezelfde inhoud, control-C/V van de website, wat imo niet echt moeite kost maar goed:
tomk94 in 'nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden van bijna alle abonnementen'
Levert dan een +2 op
Ik snap het niet meer.
Vooralsnog stop ik weer met FP-reacties, want ik snap het gewoon niet meer wat nu de eisen zijn voor de kwalitatief goede bijdragen. En heb niet elke keer zin om dit hier dan aan te kaarten.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:15

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Ulysses ik vind beide posts iets nuttigs bijdragen met een bron, beide +2 van mij. Je eerste post had nog maar één moderatie, het duurt even voordat het systeem zijn werk doet en de foute moderaties gefilterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolliebolly
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-07 16:29
Wolliebolly in 'nieuws: Gerucht: beursgang Coolblue vindt plaats na de zomer'

Wordt in de min gezet, terwijl dit 100% waar is. Mocht een redacteur van Tweakers bewijs willen. DM me ff ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Wolliebolly schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:21:
Wolliebolly in 'nieuws: Gerucht: beursgang Coolblue vindt plaats na de zomer'

Wordt in de min gezet, terwijl dit 100% waar is. Mocht een redacteur van Tweakers bewijs willen. DM me ff ;-)
Het wordt wel een stuk betrouwbaarder met een stukje (geanonimiseerd) bewijs. Nu leest het als speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

AlphaRomeo schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:45:
@Ulysses ik vind beide posts iets nuttigs bijdragen met een bron, beide +2 van mij. Je eerste post had nog maar één moderatie, het duurt even voordat het systeem zijn werk doet en de foute moderaties gefilterd zijn.
Een +2 zou ik ook overdreven vinden, dan hoort er toch iets meer diepgang in te zitten.
Maar het zijn beide weldegelijk een goede +1.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:24
P. vd Loo in 'nieuws: 'Tv-rechter' vindt dat Apple adapter moet leveren bij i...

33x +3??

Een 0, hooguit +1 lijkt me meer op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orvintax
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09 12:52

orvintax

www.fab1an.dev

https://tweakers.net/nieu...ction=15899172#r_15899172

Offtopic, mee eens.
Maar een -1, wut ?

https://dontasktoask.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Onder die thread wordt sowieso echt belachelijk gemodereerd. Weer een schoolvoorbeeld van waarom dit modsysteem niet goed functioneert, discussie demotiveert en zsm afgeschaft moet worden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojet80s
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:20
SgtElPotato in 'reviews: Hoeveel de prijs van telefoons daalt na de release'

Ik snap niet waarom er hier wordt aangegeven dat het offtopic / niet bij de discussie hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrambler
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-01 07:54
WhatsappHack schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:09:
[...]

Onder die thread wordt sowieso echt belachelijk gemodereerd. Weer een schoolvoorbeeld van waarom dit modsysteem niet goed functioneert, discussie demotiveert en zsm afgeschaft moet worden.
Doe niet zo flauw man. Even serieus, jouw reactie is dat je het prima vind dat er geen adapter word meegeleverd ivm met het milieu. Er mag toch wel even gezegd worden dat je toch wel kinderlijk naïef bent als je dat verhaal gelooft van Apple.

Ik irriteer me er behoorlijk aan dat mensen zo makkelijk meegaan in het verhaal van Apple. Het is vooral omdat het past in hun beleving en het hun goed uitkomt, en dan gaan ze ook doen alsof ze het milieu hiermee echt helpen. Sorry, ik vind dit zo simpel en de wereld word er alleen maar slechter van! Het is ook een zelfvoldane bevrediging als je meer betaald en daarmee denkt het milieu te helpen. En vervolgens moet ik dit soort zelfvoldane reacties lezen die dit soort wanpraktijken van Apple verdedigingen (want het is voor een beter milieu!) Als je namelijk beetje de nieuwsberichten leest, in de krant en hier op Tweakers. Dan weet je al dat Apple heel goed is in zijn winst maximaliseren (andere grote bedrijven zijn daar stront jaloers op, daarom doet Samsung hetzelfde). Apple heeft een verleden van klanten uitbuiten en de repareerbaarheid van hun producten is 1 van het slechtste in vergelijking met hun concurrenten (echt veel slechter kan bijna niet). En dan nog zijn er mensen die het verhaal van Apple geloven, terwijl het verleden van Apple heel duidelijk laat zien dat het bij Apple draait om winst en het milieu beetje het laatst is waar ze zich druk om maken.

Ik vind het heel knap wat Apple hier doet, ze draaien een hoger omzet en de klanten geloven erin dat ze het doen voor een beter milieu. In werkelijkheid help je het milieu niet en accepteer je dat bedrijven de klanten op deze manier ''misleiden'' en hun geld afhandig maakt. Ik ben daar ook de dupe van, ik ben niet zo naïef en weet dat het klinkklare onzin is maar de volgende telefoon die ik koop heeft misschien geen adapter meer omdat het de nieuwe standaard is. Het begint er al mee dat ik hierom mijn Modstatus kwijt ben, maar goed dat is ook voor een gedeelte mijn eigen schuld want ik zit ook reacties te plussen in de ijdele hoop dat er ook bij mensen zoals jij de boodschap doorkomt.

Even een halve off-topic. In Amsterdam heb je een groep mensen die wonen in IJburg. Ze hebben 4 jaar geleden massaal Groenlinks gestemd voor een beter milieu. Vervolgens krijgen diezelfde IJburgers windmolens in hun tuin en zijn ze massaal verontwaardigd en hebben ze het voor elkaar gekregen dat de windmolens daar niet meer komen. In mijn ogen verdienen ze de windmolens (eigen schuld dikke bult zeg ik dan) maar ze krijgen hun zin en de windmolens komen nu ergens waar andere mensen last van krijgen. En hebben deze IJburgers daar nu wat van geleerd? Ik denk zelf van niet, want dan hadden ze als een stel volwassenen de consequenties aanvaardt en groene energie gehad. Moraal van dit verhaal, heel veel mensen hebben geen flauw idee wat een beter milieu inhoud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
Scrambler schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:58:
[...]

Doe niet zo flauw man. Even serieus, jouw reactie is dat je het prima vind dat er geen adapter word meegeleverd ivm met het milieu. Er mag toch wel even gezegd worden dat je toch wel kinderlijk naïef bent als je dat verhaal gelooft van Apple.
Jij mag best je mening hebben die afwijkt van @WhatsappHack, maar het punt is juist dat meningen niets te maken hebben met de moderatie-score. Er zijn veel mensen die hetzelfde denken als jij, en dat zie je terug in de moderaties. En dat is dus niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Scrambler schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:58:
[...]

Al zeg je dat je vindt dat ik totaal niet spoor of compleet geschift ben, dat mag je helemaal vinden hoor en het zal me echt een rotzorg zijn. Wat ik enkel vreemd vind, is dat ik van jou blijkbaar niet de mening mag hebben dat ik het een prima actie vind van Apple, Samsung, etc. (Heeft trouwens weinig met naïviteit te maken, je projecteert denk ik.) En omdat mijn mening jou en anderen niet aanstaat, mag ik massaal -1's en 0's toebedeeld krijgen op prima on-topic bijdragen; en de gene met een tegenovergestelde mening verdienen allemaal +2 en +3? :+ Nee, dan ben ik flauw bezig als ik daar (indirect zelfs, gezien teveel reacties offtopic zijn om allemaal te gaan pasten hier) over klaag? 8)7 Kom op zeg.

Ik sta voor de volle 100% achter mijn mening. Ik uit die mening netjes, beleefd en onderbouw waar nodig. Ik zeg ook geen gekke of gevaarlijke dingen, noch ben ik aan het trollen of nepnieuws aan het verspreiden. Dat verdient dus in geen enkele interpretatie van de regels een -1 of een 0, maar gewoon +1 en bij tenminste 1 van de reacties zou ik zelfs een +2 verdienen al zeg ik het zelf. En toch krijg ik massaal -1'tjes en 0'tjes toegekend. Dat is gewoon fout, punt.
Het begint er al mee dat ik hierom mijn Modstatus kwijt ben, maar goed dat is ook voor een gedeelte mijn eigen schuld want ik zit ook reacties te plussen in de ijdele hoop dat er ook bij mensen zoals jij de boodschap doorkomt.
Het is inderdaad niet de bedoeling dat je scores gaat manipuleren om "mensen zoals ik", die een mening hebben die jou niet aanstaat, te proberen jouw mening door de strot te rammen of anders het zwijgen op te proberen te leggen.
Ik irriteer me er behoorlijk aan dat mensen zo makkelijk meegaan in het verhaal van Apple.
Tja. Ik erger me aan mensen die "zich irriteren", maar ik zal je er geen -1 voor geven hoor. ;)
De inhoudelijke discussie ga ik hier trouwens niet aan, die kan je onder het artikel voeren; al heb ik steeds minder zin om te reageren op welk onderwerp dan ook met dit k*tsysteem. (Doel bereikt I guess? Gefeliciteerd.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41

kodak

FP ProMod
Wat is er zo bijzonder aan deze reacties om het +2 en zelfs +3 te geven? Het artikel gaat over een bepaalde fout die er bij het bedrijf is geweest waardoor persoonlijke gegevens ingezien konden worden. Deze reacties gaan daar op geen enkele manier op in, het enige wat ze lijken te doen is de gelegenheid om te reageren gebruiken om het over andere problemen te willen hebben. Dat lijkt op offtopic reageren en massaal niet gepast modereren.
DRaakje in 'nieuws: Bunq: zeker vier accounts konden door migratiefout gegeve... 56x +3, 48x +2
Wauslol in 'nieuws: Bunq: zeker vier accounts konden door migratiefout gegeve... 50x +3, 20x +2
Sandert98 in 'nieuws: Bunq: zeker vier accounts konden door migratiefout gege... 16x +3, 10x +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrambler
WhatsappHack schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:54:
[...]

Al zeg je dat je vindt dat ik totaal niet spoor of compleet geschift ben, dat mag je helemaal vinden hoor en het zal me echt een rotzorg zijn. Wat ik enkel vreemd vind, is dat ik van jou blijkbaar niet de mening mag hebben dat ik het een prima actie vind van Apple, Samsung, etc. (Heeft trouwens weinig met naïviteit te maken, je projecteert denk ik.) En omdat mijn mening jou en anderen niet aanstaat, mag ik massaal -1's en 0's toebedeeld krijgen op prima on-topic bijdragen; en de gene met een tegenovergestelde mening verdienen allemaal +2 en +3? :+ Nee, dan ben ik flauw bezig als ik daar (indirect zelfs, gezien teveel reacties offtopic zijn om allemaal te gaan pasten hier) over klaag? 8)7 Kom op zeg.
Iedereen mag zijn mening hebben, jij dus ook. Als jij meer geld wil uitgeven aan je Apple producten, ga vooral je gang. Maar door jouw moet ik straks ook extra betalen voor een accessoires wat tot een jaar geleden gewoon bij het product zat. Omdat jij het prima vind moet ik daar dan ook de consequenties van ondervinden? Vind je dat zelf niet flauw en kinderachtig? Jij verdient misschien geld als water maar de ander niet.
En naïef is het voor de volle 100%, het begint er al mee dat je een nieuw product koopt. Dat is altijd slecht voor het milieu! Ik heb vorig jaar (met kerst) mijn Samsung S8 laten repareren + nieuwe accu. En ik gebruik nog steeds de originele oplader en kabel! Het is zeer twijfelachtig wat Apple claimt aan milieubesparing door er geen adapter bij te leveren. Het draait hier om geld voor Apple, niks meer en niks minder. Het is heel kinderachtig, maar eigenlijk verdien je niet meer als een -1 of 0.
Ik sta voor de volle 100% achter mijn mening. Ik uit die mening netjes, beleefd en onderbouw waar nodig. Ik zeg ook geen gekke of gevaarlijke dingen, noch ben ik aan het trollen of nepnieuws aan het verspreiden. Dat verdient dus in geen enkele interpretatie van de regels een -1 of een 0, maar gewoon +1 en bij tenminste 1 van de reacties zou ik zelfs een +2 verdienen al zeg ik het zelf. En toch krijg ik massaal -1'tjes en 0'tjes toegekend. Dat is gewoon fout, punt.
Je berichten zijn inderdaad netjes en beleeft. Onderbouwend gaat wel heel ver. Ik vind wat jij doet serieus bij flamen, nepnieuws of trollen horen. Zeggen dat je dit soort acties van Apple of Samsung steunt omdat dit goed is voor het milieu is in mijn ogen een trol. In snap überhaupt niet waarom jij vind dat je je reactie goed is onderbouwd, je praat Apple na als een papegaai! Je zegt dat je thuis genoeg opladers hebt, stel dat dit niet zo is. Keur je het dan af wat Apple doet?
En je miskent het verleden van Apple (heb echt veel meer shit). Iemand die zo bewust wegkijkt en Apple steunt in deze actie is simpelweg een trol/flamen of je krijgt geld om dit soort positieve reacties te schrijven.
Het is inderdaad niet de bedoeling dat je scores gaat manipuleren om "mensen zoals ik", die een mening hebben die jou niet aanstaat, te proberen jouw mening door de strot te rammen of anders het zwijgen op te proberen te leggen.
Wat is exact jouw mening hier? Het enige wat jij hier hebt is genoeg geld, genoeg geld om een gloednieuwe telefoon te kopen en extra te betalen voor een oplader. En dan ben jij van mening dat wat Apple en Samsung doet goed is voor jouw en het milieu? En ik moet dat dan maar ook doen? Je bekijkt het allemaal vanuit je eigen perspectief en je denkt totaal niet na over wat voor consequenties het kan hebben. Daarom ging ik ook kort off-topic over de Amsterdammers in IJburg, dat zijn ook mensen die niet nadenken wat voor gevolgen hun acties hebben!

Ik heb recent een moederbord gekocht via een veiling op Tweakers. Dit is een gloednieuwe moederbord met socket schade, pinnen van de CPU verbogen. De moederbord werkt weer en heeft een 2de leven in plaats van het schroot. Hergebruik, hergebruik, hergebruik! Dat wil ik jouw door de strot rammen want dat is goed voor milieu en natuur! Via internet met een paar muisklikken een product bestellen voor een hoop geld is geen mening.
Tja. Ik erger me aan mensen die "zich irriteren", maar ik zal je er geen -1 voor geven hoor. ;)
De inhoudelijke discussie ga ik hier trouwens niet aan, die kan je onder het artikel voeren; al heb ik steeds minder zin om te reageren op welk onderwerp dan ook met dit k*tsysteem. (Doel bereikt I guess? Gefeliciteerd.)
Jij ook, want ik zal je nooit meer kunnen minnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Scrambler Zoals ik al zei: ik ga hier geen inhoudelijke discussie houden over Apple en Samsung's keuzes en mijn mening daarover... Zeker niet als er van die volstrekt onzinnige dooddoeners en poisoning-the-well argumenten gebruikt worden zoals "je hebt een andere mening dan ik, dus je liegt/je zal wel werken voor <bedrijf>/je hebt aandelen <bedrijf> anders zeg je dit niet*". :+ * = doorhalen wat niet van toepassing is
Ook een raar verhaal over mijn vermeende privévermogen enzo trouwens, maar het zal allemaal wel.

Ik zal nogmaals herhalen: dat iemand een andere mening heeft dan jij, maakt het geen "flamen, nepnieuws of trollen". Dat slaat nergens op en getuigt niet van een objectieve blik op de zaken. Hier laat ik het bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
@Scrambler wat is het doel nu van je reacties hier? Je lijkt vooral aan te willen geven dat je om een verschil van mening naar 0 of zelfs -1 zou modden en nogal een ruime definitie hebt van trollen of hoe je over andere tweakers maar ongefundeerd een mening kan geven. Daarbij lees ik in je reacties niet waaruit blijkt dat je de modregels lijkt te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrambler
kodak schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:27:
@Scrambler wat is het doel nu van je reacties hier? Je lijkt vooral aan te willen geven dat je om een verschil van mening naar 0 of zelfs -1 zou modden en nogal een ruime definitie hebt van trollen of hoe je over andere tweakers maar ongefundeerd een mening kan geven. Daarbij lees ik in je reacties niet waaruit blijkt dat je de modregels lijkt te kennen.
Laten zien dat de reactie van @WhatsappHack een trol reactie is en daarom een 0 of -1 gefundeerd is.

Apple en Samsung claimen het milieu te besparen door geen adapter meer te leveren bij hun nieuwe telefoon, is dit een gefundeerde mening? Jullie hebben zelf een artikel geplaatst waarin jullie aangeven dat het milieu besparing op zijn minst zeer twijfelachtig is.
Heb je nog een artikelen als Hoe en waarom Apple iPhone-reparaties bemoeilijkt.
Ballester van Fairphone is het daarmee eens: telefoons repareerbaarder maken en zorgen voor een langere levensduur staat bovenaan. "Als je de levensduur verlengt tot vijf jaar, is er een reductie van 30 procent in CO2-emissie en als je tot zeven jaar komt, is dat 45 procent. Dat zou een groot verschil maken.
Dus Apple maakt het repareren van hun producten expres moeilijk terwijl de repareerbaarheid en hergebruik van hun producten een grotere milieuwinst oplevert dan het weglaten van een adapter bij het aankopen van een nieuwe telefoon.
En als iemand dat een goeie zaak vind is het geen trol 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ugh, nu worden zomaar woorden in m'n mond gelegd dus voel ik me genoodzaakt er toch nog op te reageren. (Flamebait? Oh de ironie.) Voor de duidelijkheid: daar heb ik het helemaal niet over gehad en zeker niet zo ongenuanceerd/in dat frame. :+ Als het al een troll is: dan zit je jezelf dus te trollen, want je wordt boos over een mening die je zelf (erbij) verzonnen hebt. :') Ik krijg opeens een jeugdbeeld van m'n hond te zien, die achter haar eigen staart aanrent... Afijn, je kan mij niet verantwoordelijk houden voor jouw eigen mening.

Dit gesprek is zo absurd dat ik nu werkelijk het idee heb dat ík doelbewust getrolld word... Dit gaat namelijk echt nergens over. :P Het is allemaal heel amusant enzo, maar zullen we maar gewoon lekker terug naar de kern van het topic gaan? :) Ik trap af:

Intussen zijn zo te zien op 1 post na alle -1's in ieder geval al omgezet naar een 0, dat scheelt - waarvoor hartelijk dank. Het zijn niet de juiste scores voor het merendeel van de posts, maar het is in ieder geval veel beter dan de -1's. :) Overigens: die massale regen aan -1's op sommige reacties en de +2/+3's op reacties die er tegenin gaan zijn wat mij betreft verdacht en wellicht een onderzoekje waard, want dat zijn echt extreem overduidelijk meningmods... Maarja, dat is aan de crew.

Tabee en fijne dag verder.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 14-04-2021 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
Volgens mij staat er weer wat mening modders op helaas, Dennism in 'reviews: Diablo II: Resurrected - Blijft trouw aan het origineel'

Ik zie niet wat daar -1 of offtopic aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

De wereld hoeft het niet met mij eens te zijn maar om hiervoor een 0 uit te delen :?
DeComponeur in 'nieuws: Ziggo voltooit afsluiten van analoog tv-signaal in Ne...
en
DeComponeur in 'nieuws: Ziggo voltooit afsluiten van analoog tv-signaal in Ne...

[ Voor 28% gewijzigd door DeComponeur op 14-04-2021 13:14 ]

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een heel zuur mannetje loopt -1 uit te delen op mijn reactie. Onbegrijpelijk...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
Misschien is de mening modder ook gevonden, deze sneue meneer kan mijn reactie niet minnen door dat ik op hem reageer, dus vraagt hij heel sneu aan anderen om dit te doen.

SwaggyEggs in 'reviews: Diablo II: Resurrected - Blijft trouw aan het origineel'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rob Coops in 'nieuws: Minister: Nederlands digitaal vaccinatiebewijs voor rei...

Lijkt me geen +2 of zelffs +3 wegens trollen (termen als 'gifspuit', 'rommel' etc), corona-ontkenning (vergelijking met griep die niet op gaat), en nog wat complottheorien er als smaakmaker overheen. Plus meteen moderatiegeklaag bij het plaatsen al.

Meer dan een -1 zie ik er persoonlijk niet in?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Ik laat het oordeel aan jullie over, maar -1 vind ik bizar:

Kiswum in 'nieuws: Sony introduceert Xperia 1 III-smartphone met 4k-scherm me...

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat klopt inderdaad helemaal niet. Je staat nu gewoon op +1 :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:41
Aiii in 'reviews: Je Facebook-gegevens staan online, maar 'dat was een featur...

Een reactie die niet veel verder gaat dan "pas op met welke informatie je geeft online" is wat mij betreft geen +3 waard. Eerder een +1 ontopic.
Natuurlijk is het goed advies, maar een must-read zou ik het niet noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

StephanVierkant in 'nieuws: Datalek bij Allekabels betrof niet 5000 maar 3,6 ...

Ik begrijp ergens het sentiment, maar hopen dat een bedrijf failliet gaat door hoe men omgaat met een datalek, lijkt mij bij lange na niet een +2 waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Deze staat nu al heel lang op +3 (ook al gemeld door @daan! hierboven, ik denk dat het tijd wordt dat een moderator hem vastzet. Dit voegt niets essentieels toe aan de discussie of het artikel:
Aiii in 'reviews: Je Facebook-gegevens staan online, maar 'dat was een featur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
TheVivaldi in 'nieuws: Browsers Brave en Vivaldi gaan Googles cookiealternati...
Ik snap niet waarom mijn bericht een -1 krijgt. Dat het misschien wat offtopic of irrelevant is is begrijpelijk, maar -1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik begrijp ergens het sentiment, maar hopen dat een bedrijf failliet gaat door hoe men omgaat met een datalek, lijkt mij bij lange na niet een +2 waard.
Als een bedrijf zich niet aan de wet weet te houden en miljoenen klanten weet te duperen klinkt er niet meteen bestaansrecht. Het is voor mij wat anders als een tweaker zou dreigen of een persoon zou verwensen, naar dat is dit niet. Wel heb ik moeite met de kennelijke motivatie door zonder veel duidelijkheid maar beweringen in twijfel te trekken. We weten als tweakers namelijk niet of dit om hetzelfde lek gaat. We weten niet wat het bedrijf wel of niet weet. We weten niet of die anonieme crimineel de waarheid spreekt met informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dat gaat 1 zin over het nieuws en dan ook nog iets wat in het artikel staat. De rest is een discussie om een mogelijke algemene oplossing tegen datalekken, wat meer thuis lijkt te horen in een forumtopic.

Het heeft alleen al 98x +3 en is uren oud, dat gaat niet zomaar anders worden door het hier te melden. Net zoals de andere +2 over failliet wensen met 198x +2 en 94x +3 niet zomaar zal veranderen.

[ Voor 13% gewijzigd door kodak op 15-04-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Er lijkt geen enkele reden te zijn om dit massaal te minnen naar 0 en zelfs -1. Het is volledig on-topic, maar kennelijk geen populaire mening over de situatie. Daar lijkt me dat 67 tweakers wat uit te leggen hebben over hoe ze modereren.
Verwijderd in 'nieuws: Politie stelt bedrijf achter Amber Alert in gebreke na...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbreuer95
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09 10:15
jbreuer95 in 'nieuws: Politie stelt bedrijf achter Amber Alert in gebreke na ...

Ik plaats bijna nooit een comment, maar ik weet niet waar ik een -1 aan te danken heb? Het lijkt erop alsof iemand iedereen die pro netpresenter is aan het downvoten is in deze thread.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het noemen van alternatieven voor Google mag dan interessant zijn, maar het heeft met alternatieven noemen niets meer met het nieuws over de uitspraak van de rechter over Google te maken.
dutchnltweaker in 'nieuws: Australische rechter: Google misleidde gebruikers ...

De OP gaat daarbij ook niet op het nieuws in door het alleen maar over alternatieven te willen hebben. Je kan overal dan wel het onderwerp wat is het alternatief starten als iets je niet bevalt. Dat lijkt me meer iets voor in een apart topic.
spokje in 'nieuws: Australische rechter: Google misleidde gebruikers met loca...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: EA brengt F1 2021 met nieuwe verhaalmodus op 16 juli uit'

Ik snap dat mensen dit met de poster eens zijn, F1 2021 is immers in essentie een racegame, maar dan is dit toch niet Informatief? De eerste reactie erop, die momenteel ook +2 staat, lijkt mij ook niet meer dan een mening en dus +1; Dennisdn in 'nieuws: EA brengt F1 2021 met nieuwe verhaalmodus op 16 juli uit'

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 17-04-2021 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jhnddy in 'nieuws: VS legt sancties op aan Rusland wegens cyberaanvallen Sola...

En dat is geen +2 of zelfs +3 (!) maar een 0, want eveneens off-topic. Net als zijn parent.

Edit: excuus voor dubbelpost, dacht dat ik zat te editten :X

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 17-04-2021 10:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Kan een moderater aub met de bezem door dit item heengaan?
nieuws: Ferrari gaat eerste volledig elektrische auto in 2025 presenteren

Ik start een discussie op over waarom ik vind dat Ferrari's geen electromotor moeten hebben. Ontopic toch? Er volgt een redelijk interessante discussie, maar bijna al mijn posts krijgen 0 of -1 en de anderen een +1'tje.

Mensen hoeven het niet met me eens te zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik weggemodereerd moet worden? Bijna al mijn reacties zijn harstikke ontopic.

Deze vorm (niet mee eens = -1) van modereren moet stoppen!

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, die reacties staan er koud 3 minuten... even geduld met melden mag ook wel weer.

Daarnaast staat alleen de eerste op 0, en meer dan dat zie ik er ook echt niet in eerlijk gezegd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
wildhagen schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:47:
Zo, die reacties staan er koud 3 minuten... even geduld met melden mag ook wel weer.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat er met factor 6 onjuist gemodereerd wordt. Lijkt mij niet de bedoeling.
Daarnaast staat alleen de eerste op 0, en meer dan dat zie ik er ook echt niet in eerlijk gezegd.
Ik zie dat de score inmiddels is aangepast. Toevallig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Naafkap schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:51:
[...]

Daar gaat het niet om, het gaat erom dat er met factor 6 onjuist gemodereerd wordt. Lijkt mij niet de bedoeling.
Het is ook niet de bedoeling om al na 3 (!) minuten te komen klagen. Uit de topicwarning:
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Doorgaans dien je een uur te wachten om het moderatiesysteem een kans te geven de score recht te trekken. Een kwartier meer of minder is niet zo'n probleem, maar al na 3 minuten melden is een beetje extreem en zowat een record.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
wildhagen schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:53:
[...]

Het is ook niet de bedoeling om al na 3 (!) minuten te komen klagen. Uit de topicwarning:

[...]

Doorgaans dien je een uur te wachten om het moderatiesysteem een kans te geven de score recht te trekken. Een kwartier meer of minder is niet zo'n probleem, maar al na 3 minuten melden is een beetje extreem en zowat een record.
Jammer dat je niet ingaat op de feitelijke constatering en slechts blijft hameren op het feit dat het te snel gemeld zou zijn. Als ik dit niet meteen meld, is niet meer zichtbaar dat er met een factor 6 foutief gemodereerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Naafkap schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:02:
[...]

Jammer dat je niet ingaat op de feitelijke constatering en slechts blijft hameren op het feit dat het te snel gemeld zou zijn. Als ik dit niet meteen meld, is niet meer zichtbaar dat er met een factor 6 foutief gemodereerd wordt.
De crew kan gewoon individuele moderaties zien.

Je moet het systeem gewoon de kans geven om de boel recht te trekken, en niet meteen al na 3 minuten aan de bel trekken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Blokker_1999 in 'nieuws: Mozilla verwijdert ftp-functie uit Firefox 90' is niet ontopic maar scored toch +2 :?

Idem voor de andere reacties over EV certificaten of de backspace toets.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 17-04-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheToolGuy in 'nieuws: Mozilla verwijdert ftp-functie uit Firefox 90'

Het zal aan mij liggen, maar wat is hier on-topic aan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

jh26 in 'nieuws: 'Huawei kon rond 2009 ongehinderd meeluisteren met alle mobi...

Mag van mij naar -1, ik citeer een bron, waarop je deze reactie krijg, vind het erg op troll niveau.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is hier -1 aan? De discussie gaat over het nieuws. Als een medetweaker iets stelt wat niet lijkt te kloppen of niet op vragen in gaat moet dat benoemd kunnen worden.

En zoals al eerder hier opgemerkt: weer 2x -1, zijn dit steeds andere tweakers?

kodak in 'nieuws: VS legt sancties op aan Rusland wegens cyberaanvallen Solar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
De reactie ergens daarboven viel me ook op: rglasbergen in 'nieuws: VS legt sancties op aan Rusland wegens cyberaanvallen...
Staat op +1 met wel een imo ongepaste opmerking:
Wat wel opvalt in mijn kringen is dat iedereen veel behoefte heeft aan een eigen nationale identiteit, we hebben al vrij vaak de discussie gehad over wat als duitsland de oorlog had gewonnen. Mi niks, behalve dat ik Duits wat beter onder de knie zou hebben gehad, de rest zou gokken zijn geweest. Mijn vrienden zouden het dan weer jammer vinden als ze geen nederlander waren geweest.
Ik juich elke discussie/verkenning over (het nut van) nationale identiteiten toe maar om het voorbeeld van Nazi-Duitsland (waar de user volgens mij naar refereert) te gebruiken voor de conclusie "het maakt niks uit/levert alleen een taalvoordeel op" getuigt naar mijn idee niet van veel historisch besef over de genocide en ander mensonterende praktijken die bij deze identiteit hoorde. Hopelijk/waarschijnlijk(?) bedoelde de user het in de zin zoals Maxima in 2007 sprak over de Nederlandse identiteit, maar in deze vorm vind ik een +1 misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ALittleTooLate in 'nieuws: 'Huawei kon rond 2009 ongehinderd meeluisteren met...

Dit lijkt me geen +1, iets teveel op de man spelen imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
spronoc in 'reviews: Ik ben vinylliefhebber, maar niet omdat het beter zou kl...
Ieder zo zijn/haar mening over hoe hoog deze reactie zou moeten scoren, maar er is ook 0 en -1 toegekend. Die 0 snap ik al niet helemaal, want het is een goed onderbouwde ontopic-reactie, maar waar die -1's vandaan komen…?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02

Technomania

Huiskamer verslaafde.

TheVivaldi schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:58:
spronoc in 'reviews: Ik ben vinylliefhebber, maar niet omdat het beter zou kl...
Ieder zo zijn/haar mening over hoe hoog deze reactie zou moeten scoren, maar er is ook 0 en -1 toegekend. Die 0 snap ik al niet helemaal, want het is een goed onderbouwde ontopic-reactie, maar waar die -1's vandaan komen…?
Zelf heb ik +2 gegeven. Maar naar die 9 Tweakers die -1 hebben gegeven mag best even gekeken worden.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Een column die gaat over persoonlijke mening lijkt weer voer voor plussen in reacties met meningen en achtergrond daarbij. Ik vraag me af wat het +2 (49x +2, 52x +3) plussen waard maakt in reactie waarbij een tweaker een bewering doet dat iets meetbaar beter zou zijn dan het ander maar dat op geen enkele manier weet te onderbouwen:

Of wat er +3 (53x +3) aan is om een andere mening te hebben:
Verwijderd in 'reviews: Ik ben vinylliefhebber, maar niet omdat het beter zou kl...

Of wat maakt het benoemen van twee soorten compressie tot +2 ? Misschien is dat die kennis vooral handig als je geen zin hebt om dat zelf op te zoeken. Opmerken dat iemand mogelijk wat door elkaar haalt lijkt me daarmee nog niet zomaar +2 waard.
LANnerd in 'reviews: Ik ben vinylliefhebber, maar niet omdat het beter zou kl...

En deze reactie, die het graag over film wil hebben, krijgt dan ook van behoorlijk wat tweakers een +2 (11x +2), terwijl dat alleen wat invloed van de industie op geluid nog maar iets met de column zelf te maken lijkt te hebben:
Frituurman in 'reviews: Ik ben vinylliefhebber, maar niet omdat het beter zou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bjorn89 in 'nieuws: Amazon staakt ontwikkeling LOTR-mmorpg na mislukte onderh...

Lijkt me geen +1, of zelfs een +3 (!!), maar een -1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
jongetje in 'nieuws: Audi toont concept van A6 e-tron met bereik van 'meer da...

Discussies over nieuwswaarde mogen in GR, dus een +2 is dit zeker niet. Wmb is een 0 voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, maar met 56 +2's en maar liefst 61 +1's denk ik niet dat die naar op de normale manier gaat landen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:16
nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door Antrax op 19-04-2021 11:16 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
wildhagen schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:41:
Mee eens, maar met 56 +2's en maar liefst 61 +1's denk ik niet dat die naar op de normale manier gaat landen.
Daar was ik ook bang voor, maar ik wilde toch een poging doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02

Technomania

Huiskamer verslaafde.

RoD schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:14:
[...]

Daar was ik ook bang voor, maar ik wilde toch een poging doen :P
Staat inmiddels gefixeerd op 0 (y)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 15:43
https://tweakers.net/nieu...ction=15937338#r_15937338

Het woord concept niet kennen verdient geen 6x +2.

Ik zou het eerder een 0 geven, want het is een irrelevante opmerking door het fout gebruiken van een woord.

[ Voor 21% gewijzigd door Mayonaise op 19-04-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik heb de indruk dat een aantal tweakers niet weten om te gaan met hun modrechten door deze inhoudelijke reactie af te doen als 0, offtopic irrelevant. Waarom hebben die tweakers modrechten?
kodak in 'nieuws: Microsoft Edge krijgt prestatiemodus'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Volgens mij is het vooral onwaar. De games gaan, mits al aangekocht, niet verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:15:
[...]

Volgens mij is het vooral onwaar. De games gaan, mits al aangekocht, niet verloren.
Als iets niet meer te koop is (digitaal) en op geen enkele andere manier te krijgen is. Zie ik dit toch echt als het verloren gaan van legacy games.

Naast dat je afhankelijk bent van Sony dat ze het psn netwerk in de lucht houden. De PS3 heeft immers het psn netwerk nodig om een check te doen als de cmos batterij vervangen is. Als het psn netwerk voor de ps3 ook sluit dan vergaan deze games gewoon. Omdat alle cmos batterijen op ten duur leeg raken. Vervang je deze dan kan je de psn games op geen enkele manier spelen zonder psn netwerk.

Gevolg is dat na een aantal jaar deze games door niemand meer speelbaar zijn. Alleen nog in het illegale circuit.

Dus het is zeker niet onwaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer dat mijn post als offtopic wordt gekenmerkt :

Verwijderd in 'nieuws: Sony houdt PlayStation Store voor PS3 en PS Vita na krit...

Verwijderd in 'nieuws: Sony houdt PlayStation Store voor PS3 en PS Vita na krit...

Terwijl het toch letterlijk op de Microsoft website staat dat je de Xbox niet kan instellen zonder internet:

Note You must be online when you set up Xbox One for the first time. Without an internet connection, you can’t finish setup. After your Xbox has updated and you’ve added your profile, you can go offline.

En diegene die beweert dat het wel kan krijgt gewoon een +1:

Krimglas in 'nieuws: Sony houdt PlayStation Store voor PS3 en PS Vita na krit...

Krimglas in 'nieuws: Sony houdt PlayStation Store voor PS3 en PS Vita na krit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er massaal +2 aan deze reactie en ontopic aan de draad? En hoe gaat dat een gepaste moderatie krijgen met 36x +3, 51x +2 ?
Het nieuws is dat een bedrijf problemen heeft met leveren van diensten zonder dat duidelijk is wat er precies de oorzaak is, terwijl deze tweakers het kennelijk liever hebben over het onderwerp dat anderen keuzes maken, zonder enige duidelijke relatie met het nieuws. Dat past meer in een forum en lijkt me zeker geen ontopic en zoveel +2/+3 waard.

Theone098 in 'nieuws: 96 notariskantoren geraakt door hack bij ict-beheerder ...

[ Voor 6% gewijzigd door kodak op 20-04-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Een 'maar dit ander product/dienst is ook erg' krijgt +2?
Lawrentium in 'nieuws: Microsoft blokkeert antitrackingmethode FLoC voorlopig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Nog een reactie in de vorm van 'maar ik wil liever iets anders' die massaal +2 krijgt en bijna niet valt te corrigeren (26x +3, 50x +2):
his.dudeness in 'nieuws: VodafoneZiggo haalt downloadsnelheid van 10Gbit/s tij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik ga geen eens proberen voorbeelden te noemen maar dit hele nieuwsbericht is meningmodden.
nieuws: Apple laat Parler weer toe in de App Store

Alle +2 en -1 zou ik nalopen. Degene waar ik zelf op reageer is vaak offtopic en ontopic en daar mod ik ook naar. Alleen houden zei zich niet aan die regels.

Ik zou eigenlijk willen voorstellen bij dit soort nieuwsberichten modden gewoon uit te zetten of serieus te gaan kijken naar mensen die alleen maar meningmodden in de plus of min.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:50
Bor schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:15:
[...]

Excuses Bor. Dit is zeker niet altijd het geval. Genoeg voorbeelden van games die daarna niet (of niet goed) meer werken.

2k en Ea gooien ieder jaar van stapels games servers uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:07
Ik denk wel dat het een +3 waard kan zijn, of het zou als lichtelijk offtopic bestempeld moeten worden.
Als ik de richtlijn er op na sla:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling ...
... objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.
Mijn reactie gaat niet inhoudelijk op FLoC in, maar wel op privacy in het algemeen. De reactie lijkt mij waardevol: het idee dat we onze gegevens kunnen benaderen als ons eigendom (zoals bij muziek) levert nieuwe inzichten op en dan is de stelling dat we een wet op verbod op winst maken met onze gegevens eigenlijk wel logisch.
+3-reacties verkondigen kennis ...
... in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.
Ik ben geen persoon met autoriteit op het gebied van privacy, maar beschrijf het wel met eigen ervaringen ("van de schrijver" --> van de reactie, niet van het artikel, neem ik aan)
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Deze vind ik lastig: het is een stelling, mijn mening. Maar ook meer dan dat. Persoonlijk ben ik zó klaar met het verzamelen van persoonlijke gegevens dat ik het niet erg zou vinden als het strafbaar gesteld zou worden. Nou gaat dat te ver, maar de wekelijkse nieuwsberichten (of eigenlijk meermaals per week) over datalekken of misstanden rondom privacy, dat gaat (lijkt me) ook wel te ver.

En daarom een verbod op winst (en niet geld verdienen in het algemeen). De rationale is dat onze gegevens gevoelige informatie is en daar navenant mee dient te worden omgegaan. Dus als je als groot bedrijf de mogelijkheden hebt van onze gegevens geld te maken, dan mag dat geld besteed worden aan het creëren van producten/diensten waar de gebruikers (van wie de gegevens komen) kunnen profiteren.

Daarnaast: winst is een prikkel om activiteiten uit te breiden die die winst realiseren. Data verzamelen leidt dus nu tot ... data verzamelen. Als je kijkt naar de activiteiten de afgelopen jaren van met name Google en Facebook, dan lijkt er een soort klopjacht te zijn naar onze gegevens. Facebook is brutaler, Google probeert het slinkser.

Als laatste: door de toegenomen datahonger is er veel data beschikbaar en zijn er steeds meer technieken voorhanden die die data kunnen verwerken. En daar profiteren overheden ook van. Op zich prima, want overheden dienen ons als burger te dienen. Maar als we kijken naar wat uit een project als SyRI of uit de toeslagenaffaire is gebleken, dan weet ik niet of ik onze eigen overheid mijn gegevens wil geven (heel eerlijk gezegd: voorlopig zo min mogelijk).

Dan denk ik dat ik hiermee wel een voldoende objectieve onderbouwing geef om mijn reactie als waardevolle toevoeging op het artikel te zien. Ik heb mijn reactie bewust kort gehouden, ik vind het prima om meer tekst en uitleg in mijn reactie te moeten geven, als daarmee beter duidelijk wordt dat de score omhoog mag.

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:50
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:31:
Beetje jammer dat mijn post als offtopic wordt gekenmerkt :

Terwijl het toch letterlijk op de Microsoft website staat dat je de Xbox niet kan instellen zonder internet:

Note You must be online when you set up Xbox One for the first time. Without an internet connection, you can’t finish setup. After your Xbox has updated and you’ve added your profile, you can go offline.

En diegene die beweert dat het wel kan krijgt gewoon een +1:

Klopt helemaal @snefkens. Het is bekend dat zonder internet een nieuwe xbox niet bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:14

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Nas T schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:14:
[...]

Ik denk wel dat het een +3 waard kan zijn, of het zou als lichtelijk offtopic bestempeld moeten worden.
Als ik de richtlijn er op na sla:

[...]

Mijn reactie gaat niet inhoudelijk op FLoC in, maar wel op privacy in het algemeen. De reactie lijkt mij waardevol: het idee dat we onze gegevens kunnen benaderen als ons eigendom (zoals bij muziek) levert nieuwe inzichten op en dan is de stelling dat we een wet op verbod op winst maken met onze gegevens eigenlijk wel logisch.

[...]

Ik ben geen persoon met autoriteit op het gebied van privacy, maar beschrijf het wel met eigen ervaringen ("van de schrijver" --> van de reactie, niet van het artikel, neem ik aan)

[...]

Deze vind ik lastig: het is een stelling, mijn mening. Maar ook meer dan dat. Persoonlijk ben ik zó klaar met het verzamelen van persoonlijke gegevens dat ik het niet erg zou vinden als het strafbaar gesteld zou worden. Nou gaat dat te ver, maar de wekelijkse nieuwsberichten (of eigenlijk meermaals per week) over datalekken of misstanden rondom privacy, dat gaat (lijkt me) ook wel te ver.

En daarom een verbod op winst (en niet geld verdienen in het algemeen). De rationale is dat onze gegevens gevoelige informatie is en daar navenant mee dient te worden omgegaan. Dus als je als groot bedrijf de mogelijkheden hebt van onze gegevens geld te maken, dan mag dat geld besteed worden aan het creëren van producten/diensten waar de gebruikers (van wie de gegevens komen) kunnen profiteren.

Daarnaast: winst is een prikkel om activiteiten uit te breiden die die winst realiseren. Data verzamelen leidt dus nu tot ... data verzamelen. Als je kijkt naar de activiteiten de afgelopen jaren van met name Google en Facebook, dan lijkt er een soort klopjacht te zijn naar onze gegevens. Facebook is brutaler, Google probeert het slinkser.

Als laatste: door de toegenomen datahonger is er veel data beschikbaar en zijn er steeds meer technieken voorhanden die die data kunnen verwerken. En daar profiteren overheden ook van. Op zich prima, want overheden dienen ons als burger te dienen. Maar als we kijken naar wat uit een project als SyRI of uit de toeslagenaffaire is gebleken, dan weet ik niet of ik onze eigen overheid mijn gegevens wil geven (heel eerlijk gezegd: voorlopig zo min mogelijk).

Dan denk ik dat ik hiermee wel een voldoende objectieve onderbouwing geef om mijn reactie als waardevolle toevoeging op het artikel te zien. Ik heb mijn reactie bewust kort gehouden, ik vind het prima om meer tekst en uitleg in mijn reactie te moeten geven, als daarmee beter duidelijk wordt dat de score omhoog mag.
Ik denk juist omdat jouw reactie niet de kern van het onderwerp raakt maar meer algemeen over privacy gaat en jouw reactie ook geen inzichten of informatie verschaft die alleen bij experts aanwezig is, het niet een aanvulling op het artikel is zoals de moderatie faq het bedoeld voor een +3 moderatie score.
Jouw reactie is vrij generiek en past onder elk artikel die enig raakvlak met privacy heeft of over de grote tech bedrijven gaat, vergelijkbare reacties met dezelfde boodschap verschijnen ook met regelmaat en zijn naar mijn mening niet elke keer een +3 waard. De kennis veronderstel ik algemeen bekend onder Tweakers. Daarom beschouw ik het als een prima on-topic reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:48
Wat mij betreft zelfs ongewenst. Een hele kleine minderheid jankt onder elk Ziggo bericht om die upload

36* +3 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:56:
[...]

Wat mij betreft zelfs ongewenst. Een hele kleine minderheid jankt onder elk Ziggo bericht om die upload

36* +3 lol
Dat kan voor jou ongewenst zijn, maar het is wel ontopic. Dus gewoon +1 is prima. Zelfs als je redeneert dat dat er nu niets mee te maken heeft (want het gaat over download), is het minimaal een 0. Deze post als -1 modereren is wat mij betreft even fout als het +3 modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
AlphaRomeo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:58:
[...]

Dat kan voor jou ongewenst zijn, maar het is wel ontopic. Dus gewoon +1 is prima. Zelfs als je redeneert dat dat er nu niets mee te maken heeft (want het gaat over download), is het minimaal een 0. Deze post als -1 modereren is wat mij betreft even fout als het +3 modereren.
Ik heb hem ook een 0 gegeven. Maar zelfs -1 is mi te verantwoorden, die overslaande plaat voegt helemaal niets toe, behalve dat het elke keer dezelfde discussie uitlokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:06

his.dudeness

The Dude Abides.

Beetje triest dat mensen hier een -1 voor geven wanneer het totaal on-topic is
KruimelTuimel in 'nieuws: VodafoneZiggo haalt downloadsnelheid van 10Gbit/s t...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:01:
[...]

Ik heb hem ook een 0 gegeven. Maar zelfs -1 is mi te verantwoorden, die overslaande plaat voegt helemaal niets toe, behalve dat het elke keer dezelfde discussie uitlokt
Nee, dan ben je wel heel erg streng, daarmee jaag je gebruikers weg en dat is ook niet de bedoeling.
Ik vind jouw reactie niet echt relevant, maar ongewenst is het zeker ook niet, dus hij staat nu op 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:56:
[...]

36* +3 lol
Blijkbaar is dat wat er speelt onder de gebruikers. Omdat het vaak herhaald wordt moet je het dan censureren? Dat begrijp ik niet echt eerlijk gezegd. Blijkbaar is dit iets wat Ziggo nog steeds niet voor elkaar heeft. Daarnaast als je de regels goed doorleest valt dit gewoon niet onder ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:06

his.dudeness

The Dude Abides.

Dirk schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:18:
[...]
Ik vind jouw reactie niet echt relevant, maar ongewenst is het zeker ook niet, dus hij staat nu op 0.
Het was niet mijn eigen reactie ;)
Maar bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:41:
[...]

Blijkbaar is dat wat er speelt onder de gebruikers. Omdat het vaak herhaald wordt moet je het dan censureren? Dat begrijp ik niet echt eerlijk gezegd. Blijkbaar is dit iets wat Ziggo nog steeds niet voor elkaar heeft. Daarnaast als je de regels goed doorleest valt dit gewoon niet onder ongewenst.
Ziggo biedt dit product op deze manier aan en thats that. Er is een groepje gebruikers dat liever meer upload had gehad, maar dat is er niet. Lijkt me nodig om dat onder elk Ziggo artikel te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:54:
[...]

Ziggo biedt dit product op deze manier aan en thats that. Er is een groepje gebruikers dat liever meer upload had gehad, maar dat is er niet. Lijkt me nodig om dat onder elk Ziggo artikel te herhalen.
Het is alleen dat Ziggo dit in 2019 al beloofd heeft:

nieuws: Ziggo: hogere uploadsnelheid komt pas bij docsis 3.1 10Gbit/s - update

VodafoneZiggo heeft een toelichting op zijn eerdere reactie gegeven: "Ondanks dat we niet exact weten wanneer de uploadsnelheid omhoog zal gaan, kunnen we wel zeggen dat het minder lang duurt dan wat in het artikel beweerd wordt. Want het is niet zo dat we de uploadsnelheid pas zullen verhogen ten tijde van een downloadsnelheid van 10Gbit/s/docsis 4. Dit kan al veel eerder het geval zijn bij docsis 3.1. We kunnen alleen nog niet zeggen wanneer.

Ze hebben ook al een keer aangegeven dat er veel meer ruimte vrij zal komen voor upload zodra de analoge tv uitgezet is. Volgens mij is dat ook al afgerond en merken de gebruikers er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:59:
[...]

Het is alleen dat Ziggo dit in 2019 al beloofd heeft:
Nogmaals; het heeft totaal geen toegevoegde waarde om daar onder elk artikel over te beginnen.
Pagina: 1 ... 41 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2