Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:56:
[...]

Wat mij betreft zelfs ongewenst. Een hele kleine minderheid jankt onder elk Ziggo bericht om die upload

36* +3 lol
Kan dit ook op een vriendelijke manier zonder direct met termen als 'janken' aan te komen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Bor schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:14:
[...]

Kan dit ook op een vriendelijke manier zonder direct met termen als 'janken' aan te komen?
Het is meestal wel op een vrij zeurderig "Ja maar ik wil uploadddddd"-toontje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Andermans vuil wast jou niet schoon, jij kunt ook dan gewoon vriendelijk blijven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
In de meeste reacties die ik heb bekeken zie ik de relevantie van jouw punt niet echt, dus de nullen kan ik wel begrijpen. Bij kodak in 'nieuws: Samsung TV Plus-dienst met twintig kanalen is beschikbaar i... bevalt me jouw toon niet, dus daar vind ik de -1 ook terecht.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41

kodak

FP ProMod
Dirk schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:24:
[...]

In de meeste reacties die ik heb bekeken zie ik de relevantie van jouw punt niet echt, dus de nullen kan ik wel begrijpen. Bij kodak in 'nieuws: Samsung TV Plus-dienst met twintig kanalen is beschikbaar i... bevalt me jouw toon niet, dus daar vind ik de -1 ook terecht.
@Dirk Kan je dan aangeven wat je aan de toon niet bevalt bij die -1 en waar je het punt niet in ziet bij de 0?

Ik probeer juist inhoudelijk en gepast te reageren, maar als dat niet zo over komt en ik dat kennelijk niet herken lees ik dan graag waar dat aan zou liggen dat we verschil van mening hierover lijken te hebben.

Daarbij lijkt mijn op me hoe dan ook relevant en geen 0 via 10x -1 waard. Samsung is geen klein bedrijf dat even een eigen commerciele dienst op een data slurpende smarttv verplicht gaat meeleveren omdat het alleen handig is voor de klanten. Juist dan lijkt het opmerken of dit wel mag en waaruit dat blijkt zeer relevant. Het lijkt me niet dat als het wel nieuws is dat samsung iets verplicht stelt om meegeleverd te krijgen je daar geen discussie over kan voeren over de wettelijke basis daarvoor. Om het ontopic relevant te houden noem ik juist op om het over deze situatie te hebben en probeer ik het zo veel mogelijk alleen op deze situatiente betrekken wat samsung wel/niet doet, maar om het leesbaar te houden niet graag in herhaling.

[ Voor 28% gewijzigd door kodak op 20-04-2021 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jij blijft doorgaan over koppelverkoop, waar TheekAzzaBreek in 'nieuws: Samsung TV Plus-dienst met twintig kanalen is besc... en andere reacties aangeven dat je daarmee geen relevant punt hebt.

Verder zit er in kodak in 'nieuws: Samsung TV Plus-dienst met twintig kanalen is beschikbaar i... een stukje passieve agressiviteit, wat vooral zichtbaar is in de laatste paar woorden:
alsof je daarmee gelijk zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:42

Cbr

Deze wordt onterecht omlaag gemod. Inhoudelijk relevante reactie. Die tegen de 'wens' van een enkeling ingaat.

Floort in 'nieuws: Facebook wil nieuws over datalekken via scraping 'normalis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Rafikii in 'downloads: AMD Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 21.4.1'

Is helemaal geen +2, want staat letterlijk in dat "artikel". Hoogstens +1. Het quoten zou eigenlijk een 0 moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-04-2021 20:42 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:01

page404

Website says no

Ach, en weer een Apple topic. Ik snap echt niet waarom deze 2x op -1 is gemod. Over meningmodders gesproken, dit is next level. Lijkt me gewoon ontopic.

edit: En page404 in 'video: Tweakers Update - Apple kondigt nieuwe iMac en iPad Pro aan' is ook geen flamebait toch?
Nog een die op -1 staat: kimborntobewild in 'video: Tweakers Update - Apple kondigt nieuwe iMac en iPa...

En dit vind ik offtopic en een beetje discussies uitlokkend, zeker geen 1 :
Exhonor in 'video: Tweakers Update - Apple kondigt nieuwe iMac en iPad Pro aan'

[ Voor 60% gewijzigd door page404 op 21-04-2021 08:19 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dirk schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:47:
Jij blijft doorgaan over koppelverkoop, waar TheekAzzaBreek in 'nieuws: Samsung TV Plus-dienst met twintig kanalen is besc... en andere reacties aangeven dat je daarmee geen relevant punt hebt.
Dat de discussie daarop doorgaat is omdat niemand van de tweakers die het oneens is met de stelling van koppelverkoop door Samsung kan of wil aangeven of die ene bron die is aangehaald klopt, terwijl andere bronnen niet duidelijk zijn of het allemaal moet op gaan. Dat heb ik ook aangegeven maar ga ik niet steeds herhalen in een discussie over deze samsung dienst.

Het is dan kennelijk onwenselijk dat ik niet in de redenatie van anderen mee ga, ook al lijkt die niet bewezen? Hoe is dat redelijk in een discussie of wat samsung doet wel mag door te bespreken wat wel of geen onderdeel van deze nieuwe dienst is?

Ik stel daarbij op geen enkel moment dat ik gelijk zou hebben, ik trek enkel de argumenten naar mijn mening redelijk in twijfel door het erover te hebben wat samsung hier wel en niet doet. Dat kan toch ook niet zomaar onwenselijk of offtopic zijn.
Verder zit er in kodak in 'nieuws: Samsung TV Plus-dienst met twintig kanalen is beschikbaar i... een stukje passieve agressiviteit, wat vooral zichtbaar is in de laatste paar woorden:
[...]
Dat is spijtig om te lezen want het was de bedoeling om te overtuigen, wat zo waarschijnlijk niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dennism in 'nieuws: Overwatch-hoofdontwikkelaar Jeff Kaplan vertrekt bij Bliz...

Stond +3, maar is niet meer dan ontopic en dus +1. Na mijn moderatie gezakt naar +2, maar heeft dus nog wat tikjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
CH4OS schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:53:
Dennism in 'nieuws: Overwatch-hoofdontwikkelaar Jeff Kaplan vertrekt bij Bliz...

Stond +3, maar is niet meer dan ontopic en dus +1. Na mijn moderatie gezakt naar +2, maar heeft dus nig wat tikjes nodig.
Lol, dat was inderdaad geen +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is hier -1 aan? Er werd op moment van plaatsen van mijn post nog geen duidelijkheid gegeven wat het bedrijf letterlijk verkondigde en dat doet nog steeds niemand met een mening wat er beweert zou zijn. Hooguit is er een verschil van mening over wanneer je iets kan beweren zonder duidelijke onderbouwing maar dat is geen reden tot downmodden.

kodak in 'nieuws: Ict-beheerder van notarissen Managed IT blijkt slachtoffer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Kan iemand hier eens naar kijken, geen idee waarom deze op -1 staat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
downloads: ScreenToGif 2.28

Hier zijn twee reacties (Jogai en uip) naar -1 gemod die volgens mij dat totaal niet verdienen. Een correctie lijkt mij op zijn plaats. Met mijn eigen mod-actie (+1) staan ze inmiddels op 0, maar ze zijn gewoon on-topic.

Jogai in 'downloads: ScreenToGif 2.28'
uip in 'downloads: ScreenToGif 2.28'

[ Voor 30% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 22-04-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:50

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
cPT.cAPSLOCK schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:42:
downloads: ScreenToGif 2.28

Hier zijn twee reacties (Jogai en uip) naar -1 gemod die volgens mij dat totaal niet verdienen. Een correctie lijkt mij op zijn plaats. Met mijn eigen mod-actie (+1) staan ze inmiddels op 0, maar ze zijn gewoon on-topic.

Jogai in 'downloads: ScreenToGif 2.28'
uip in 'downloads: ScreenToGif 2.28'
Die tweede heb ik een 0 off-topic gegeven. De reactie linkt naar een website die niet bereikbaar is, daarnaast geeft de reactie niet aan wat de voordelen zijn van de aangedragen tool ten opzichte van de tool in het artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .MaT
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:07
In het artikel nieuws: Telenet introduceert ONE-abonnementen voor 'onbeperkt' vast en mobiel... is een telenet-fanboy aan het werk die elke negatieve commentaar op telenet een -1 geeft.
Het is abnormaal hoeveel normale reacties een -1 krijgen van 1 persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:35
.MaT schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:42:
In het artikel nieuws: Telenet introduceert ONE-abonnementen voor 'onbeperkt' vast en mobiel... is een telenet-fanboy aan het werk die elke negatieve commentaar op telenet een -1 geeft.
Het is abnormaal hoeveel normale reacties een -1 krijgen van 1 persoon.
Hoe weet je dat het van 1 persoon is? Zie daar wel hoop loze 'reviews' of uitlatingen van ontevredenheid die 0/-1 zouden moeten zijn

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 22-04-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Arfman in 'nieuws: ACES Direct neemt 4Launch over en stopt verkoop aan consum...

Ik snap de waarschuwing, maar zou jet niet waarderen met +2, +1 lijkt me voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
dutchnltweaker in 'nieuws: Telenet introduceert ONE-abonnementen voor 'onbepe...
Is volgens mij toch geen -1? hooguit een 0 voor een stukje offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
kodak schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:15:
Deze reactie lijkt me geen +2. Het noemen van alternatieven voor Google mag dan interessant zijn, maar het heeft met alternatieven noemen niets meer met het nieuws over de uitspraak van de rechter over Google te maken.
dutchnltweaker in 'nieuws: Australische rechter: Google misleidde gebruikers ...
Zou kunnen zijn ja dat het offtopic was. Probeerde een zinvol reactie te geven en iemand te helpen die zocht naar goede alternatieve. Ben met je eens dat daar misschien beter een topic op het forum gemaakt kan worden met die vraag.

@kodak Heb wel een vraag, ik wordt gedownmod naar +1 en deze 2 reacties: MartineEekhof in 'nieuws: Australische rechter: Google misleidde gebruikers m... unfold in 'nieuws: Australische rechter: Google misleidde gebruikers met loca... hebben +2. Waar zit het verschil dan? Ben daar oprecht benieuwd naar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .MaT
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:07
418O2 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:18:
[...]

Hoe weet je dat het van 1 persoon is? Zie daar wel hoop loze 'reviews' of uitlatingen van ontevredenheid die 0/-1 zouden moeten zijn
Daarmee bedoelde ik 1 moderatie met -1 waardoor het effectieve oordeel meteen op -1 uitkomt. Maar mijn vermoeden is inderdaad zeer groot dat deze ook effectief door 1 en dezelfde persoon gedaan zijn (al dan niet met meerdere accounts).

Kijk naar mijn reactie hier bijvoorbeeld: .MaT in 'nieuws: Telenet introduceert ONE-abonnementen voor 'onbeperkt' vast ...
Op moment van schrijven is deze dan wel terug +1, maar de eerste moderatie was -1 en meteen ook alle reacties onder mij met 1 moderatie. Vermoedelijk in een poging om niet alleen mijn reactie te verbergen maar om de hele thread naar onder te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
.MaT schreef op donderdag 22 april 2021 @ 15:04:
[...]

Daarmee bedoelde ik 1 moderatie met -1 waardoor het effectieve oordeel meteen op -1 uitkomt. Maar mijn vermoeden is inderdaad zeer groot dat deze ook effectief door 1 en dezelfde persoon gedaan zijn (al dan niet met meerdere accounts).

Kijk naar mijn reactie hier bijvoorbeeld: .MaT in 'nieuws: Telenet introduceert ONE-abonnementen voor 'onbeperkt' vast ...
Op moment van schrijven is deze dan wel terug +1, maar de eerste moderatie was -1 en meteen ook alle reacties onder mij met 1 moderatie. Vermoedelijk in een poging om niet alleen mijn reactie te verbergen maar om de hele thread naar onder te plaatsen.
Inderdaad. En bij eenvoudige dingen als System in 'nieuws: Telenet introduceert ONE-abonnementen voor 'onbeperkt' vas...
Een 0 lijkt me wel op zijn plaats omdat het offtopic is, maar de -1 die het heeft slaat nergens op.

En idem dito voor offtopic-reacties als mkools24 in 'nieuws: Telenet introduceert ONE-abonnementen voor 'onbeperkt' v...
en
TheVivaldi in 'nieuws: Telenet introduceert ONE-abonnementen voor 'onbeperkt'... in 'nieuws: Telenet introduceert ONE-abonnementen voor 'onbeperkt' v...[/URL]
Allemaal -1, terwijl er niks instaat dat zó erg is dat het een -1 verdient. 0 is gewoon op zijn plaats.

Maar ondertussen wél een +3 voor Andros in 'nieuws: Telenet introduceert ONE-abonnementen voor 'onbeperkt' vas... ondanks het felle, denigrerende taalgebruik ("klerediscussie" en "de Nederlanders" in negatieve zin).

[ Voor 11% gewijzigd door TheVivaldi op 22-04-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
naftebakje in 'nieuws: Regering België: enkel elektrische bedrijfswagens vana... lijkt mij geen +3 of +2 (en de parent hiervan geen -1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
SinergyX in 'reviews: Zo werken 'datalek-databases'' lijkt me geen +2, zelfs niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Het lijkt mij wel relevant, maar +2 is het zeker niet - dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
TheVivaldi schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:41:
[...]

Het lijkt mij wel relevant, maar +2 is het zeker niet - dat ben ik met je eens.
Wat is er relevant aan een bericht waarin een tweaker over zichzelf zegt het al jaren over iets te hebben en het nu in zijn favorieten zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
_Dune_ in 'nieuws: Minister wil met wet elektronische gegevensuitwisseling in... is een prima reactie maar is dit echt must read of zijn veel mensen het er mee eens en kiezen ze daarom voor de +3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
walterg in 'nieuws: Belgisch Grondwettelijk Hof vernietigt dataretentiewet'

Lijkt me nieteens in de buurt komen van +2. Sowieso veel meningmods te vinden in die draad.

3raser in 'nieuws: Belgisch Grondwettelijk Hof vernietigt dataretentiewet'
Deze vind ik overigens ook geen +3 waard. Het is een populaire mening op Tweakers, maar bijzonder informatief is het niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Bundin op 24-04-2021 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:10

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:58:
[...]

Daar is al actie ondernomen. Dank voor het melden.
Dat is snel! Chapeau (y)
Toch jammer dat ik als "normale" tweaker niet in het afvoerputje kan kijken. Ben soms best benieuwd.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Technomania schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:24:
[...]

Dat is snel! Chapeau (y)
Toch jammer dat ik als "normale" tweaker niet in het afvoerputje kan kijken. Ben soms best benieuwd.
Weet je dat zeker? Je wilt niet weten wat de crew soms naar hun hoofd krijgt. Ik heb vandaag al genoeg berichten ontvangen die ik hier niet durf te quoten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:53:
[...]

Weet je dat zeker? Je wilt niet weten wat de crew soms naar hun hoofd krijgt. Ik heb vandaag al genoeg berichten ontvangen die ik hier niet durf te quoten..
Dat klinkt alsof er mogelijkheden zijn :*) . En kan wel wat hebben. Zelf modje geweest bij het hdc.

(kan ik meteen een beetje ervaring op doen voor het geval er ooit nog eens een vacature op Tweakers vrij komt. 8)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Aiii in 'nieuws: Nieuwe iPad Pro is niet compatibel met vorige Magic Keyboard'
Doet alsof de bron dubieus is, terwijl de bron Apple's eigen documentatie is én Apple het ook al bevestigd heeft. Dat alleen al maakt het m.i. geen +3 waard.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVivaldi op 24-04-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shintek
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 01:45
shintek in 'nieuws: FreeBSD 13.0 is verschenen'

kan deze reactie weg? Snap niet waarom ik het zelf niet kan verwijderen, maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:15

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Bor schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:53:
[...]

Ik ben stiekem ook wel erg nieuwsgierig. Kun je niet een soort geannonimiseerde samenvatting geven zodat we de strekking een beetje meekrijgen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:47
dwwolf in 'nieuws: Kamerlid wil opheldering over inzet omstreden databedrijf ...

Zou wmb 0 moeten zijn. Voegt niks toe en is alleen maar 'huuuuuu je moet het beestje wel bij de naam noemen!!' gemiep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 21:30
Misschien hoort dit hier niet helemaal thuis, maar het is nu zo dat veel mismoderaties komen doordat je niet meteen ziet als je op een score drukt met mobiel dat dit betekent dat je het een score geeft als ontopic of spotlight. Het scherm verdwijnt meteen na het drukken op een score en dus zou je eerder denken dat het systeem is of je het met een post eens bent of niet. Misschien hier eens naar gaan kijken, het scheelt denk ik een hoop mismoderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
friggler schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:55:
Misschien hoort dit hier niet helemaal thuis, maar het is nu zo dat veel mismoderaties komen doordat je niet meteen ziet als je op een score drukt met mobiel dat dit betekent dat je het een score geeft als ontopic of spotlight. Het scherm verdwijnt meteen na het drukken op een score en dus zou je eerder denken dat het systeem is of je het met een post eens bent of niet. Misschien hier eens naar gaan kijken, het scheelt denk ik een hoop mismoderaties.
Geen last van op mijn mobiel: het scoreschermpje blijft daar keurig staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:36:
Aiii in 'nieuws: Nieuwe iPad Pro is niet compatibel met vorige Magic Keyboard'
Doet alsof de bron dubieus is, terwijl de bron Apple's eigen documentatie is én Apple het ook al bevestigd heeft. Dat alleen al maakt het m.i. geen +3 waard.
Helaas nog altijd op +3.

En als ik vraag om uitleg omtrent zijn schrijfwijze, krijg ik een 0: TheVivaldi in 'nieuws: Nieuwe iPad Pro is niet compatibel met vorige Magic Ke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobIII in 'nieuws: Enterprise-wachtwoordmanager Passwordstate is getroffen do...

Dit kijkt mij een ontopic antwoord op de gestelde vraag, ik zie hier niets informatiefs in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:38:
RobIII in 'nieuws: Enterprise-wachtwoordmanager Passwordstate is getroffen do...

Dit kijkt mij een ontopic antwoord op de gestelde vraag, ik zie hier niets informatiefs in.
Een prima ontopic reactie en daarmee +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 21:30
TheVivaldi schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:27:
[...]

Geen last van op mijn mobiel: het scoreschermpje blijft daar keurig staan.
Bij mij gebeurt er dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4zhpN_THWCfa3r1c3m-UxaFx1A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/7kEd8ChkKxXwyZvSO8whmgN4.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Omdat jij er direct op drukt. Maar als je een scoreknopje ingedrukt houdt (het mobiele equivalent van aanwijzen met de muis (cursor)), dan verschijnt de uitleg en blijft het schermpje ook keurig staan.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVivaldi op 25-04-2021 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Geen +2:

koelpasta in 'nieuws: 'Tweede Kamerleden hadden videogesprek met deepfake sta...

Dit is gewoon een 'rant' over bepaalt woordgebruik in het artikel en een klaagzang over de kwaliteit van tweeakters.net artikelen (volgens hem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Kan iemand een kijken waarom wanneer ik post hoe iets in elkaar steekt ik daar -1 voor krijg.

Dennism in 'reviews: Betaalbare Intel Z590-moederborden - Basis voor Rocket L...

Terwijl een poster die niet snapt hoe iets werkt en waar ik extra uitleg aan moet geven +2 krijgt.

smiba in 'reviews: Betaalbare Intel Z590-moederborden - Basis voor Rocket Lak...

Edit:

bij deze post begint het nu ook al, lijkt wel of er weer wat fanboy's zijn die niet snappen hoe het werk :(

Dennism in 'reviews: Betaalbare Intel Z590-moederborden - Basis voor Rocket L...

[ Voor 20% gewijzigd door Dennism op 26-04-2021 11:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Er lijken wat mensen de -1 te gebruiken als een 'ik denk dat dit fout is' terwijl ze misschien de materie minder goed begrijpen dan ze denken.

Je reacties staan nu beter en ik zal even een paar van de -1's nader bekijken :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: 'Google schrapt bouw van drie datacenters bij Noord-Hol...

Een ontopic antwoord op een ontopic vraagt lijkt me gewoon een +1, en geen meningmoddende 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 05-09 09:12
Bundin schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:20:
walterg in 'nieuws: Belgisch Grondwettelijk Hof vernietigt dataretentiewet'

Lijkt me nieteens in de buurt komen van +2. Sowieso veel meningmods te vinden in die draad
Ik twijfelde of ik hierop moest reageren maar ik ben toch echt benieuwd waarom op basis hiervan mijn reactie handmatig van +2 naar 0 gemod is.

Wat ik aan wilde kaarten is dat de persoon waar ik op reageerde bijna alle gebruikelijke talking points aanhaalde als het gaat om het inperken van de privacy.

Flauw? Wellicht, maar het was daadwerkelijk mijn manier om een punt te maken.

En dit is geen klacht. Ik ben oprecht geinteresseerd in de reden waarom dit een 0 zou zijn. Ik zit al ruim 20 jaar op tweakers en als dit soort opmerkingen niet de bedoeling zijn dan heb ik de site wellicht verkeerd begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Kheos

FP ProMod
walterg schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:43:
[...]

Ik twijfelde of ik hierop moest reageren maar ik ben toch echt benieuwd waarom op basis hiervan mijn reactie handmatig van +2 naar 0 gemod is.

Wat ik aan wilde kaarten is dat de persoon waar ik op reageerde bijna alle gebruikelijke talking points aanhaalde als het gaat om het inperken van de privacy.

Flauw? Wellicht, maar het was daadwerkelijk mijn manier om een punt te maken.

En dit is geen klacht. Ik ben oprecht geinteresseerd in de reden waarom dit een 0 zou zijn. Ik zit al ruim 20 jaar op tweakers en als dit soort opmerkingen niet de bedoeling zijn dan heb ik de site wellicht verkeerd begrepen :)
Hoe is die reactie een meerwaarde op het artikel?
Hoe geeft het ontbrekende info of aanvullende info op het artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Kheos schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:49:
[...]

Hoe is die reactie een meerwaarde op het artikel?
Hoe geeft het ontbrekende info of aanvullende info op het artikel?
Degene waar ik op reageerde gaf aan de hand van voorbeelden aan waarom hij het oneens was met de uitspraak, wat tot een uitgebreide discussie heeft geleid. Mijn bijdrage aan de discussie is dat de voorbeelden die hij aanhaalde dezelfde (in mijn ogen) drogredenen zijn die altijd worden aangehaald in dit soort discussies. Ik heb besloten om dat op een ludieke manier te verwoorden.

Als een dergelijke opmerking niet in de smaak valt dan zal ik niet klagen dat er sprake is van mismoderatie, maar het verbaasde (of nou ja, verbaast) me wel dat de opmerking handmatig op 0 is gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
walterg schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:59:
[...]
Degene waar ik op reageerde gaf aan de hand van voorbeelden aan waarom hij het oneens was met de uitspraak, wat tot een uitgebreide discussie heeft geleid. Mijn bijdrage aan de discussie is dat de voorbeelden die hij aanhaalde dezelfde (in mijn ogen) drogredenen zijn die altijd worden aangehaald in dit soort discussies. Ik heb besloten om dat op een ludieke manier te verwoorden.

Als een dergelijke opmerking niet in de smaak valt dan zal ik niet klagen dat er sprake is van mismoderatie, maar het verbaasde (of nou ja, verbaast) me wel dat de opmerking handmatig op 0 is gezet :)
je negeert mijn vragen compleet -al dan niet bewust- ook al reageer je er wel op.

Hoe voegt jouw comment iets bij aan het artikel?
Welke info staat in jouw post die niet in het artikel staat?
Hoe is jouw post direct gerelateerd aan het artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Kheos schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:08:
[...]

je negeert mijn vragen compleet -al dan niet bewust- ook al reageer je er wel op.

Hoe voegt jouw comment iets bij aan het artikel?
Welke info staat in jouw post die niet in het artikel staat?
Hoe is jouw post direct gerelateerd aan het artikel?
Ik was niet bewust je vragen aan het negeren.

Jij stelt de vraag wat mijn post aan het artikel bijdraagt, maar zou de juiste vraag niet moeten zijn wat het aan de discussie bijdraagt?

Zo wordt het in ieder geval in de ModFAQ steeds aangehaald. Alleen bij een +3 gaat het over "een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel".

Bij een +2 staat "een nuttige toevoeging is op de discussie in een on-topic thread of de informatie in het artikel".

Zelfs een grap kan op +1 worden ingedeeld. Daarom snap ik de 0 niet.

Mijn post was niet een directe reactie op het artikel maar een reactie op de discussie die op gang kwam op basis van het artikel. Iemand was het niet eens met de uitspraak waar het artikel over ging en ik gaf daar (hetzij op een ludieke manier) mijn reactie op. Het lijkt me dat mijn mening en bedoeling tussen de regels door duidelijk was.

Maar goed, nogmaals, het gaat me er niet om dat ik een reactie heb met een 0 maar wilde gewoon begrijpen waarom daarvoor gekozen was. Het is de eerste keer dat ik een 'gefixeerde' reactie heb gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 23:28

XanderDrake

Build the future!

Ik heb een algemene vraag. Mogelijk is het een mismoderatie, mogelijk is het een foutje van mijn kant :)

Op de frontpage staat een artikel over een techreus die een locatie in Zeewolde koopt. Veel reacties, en deze valt mij op: hooibergje in 'nieuws: 'Onbekende Amerikaanse datareus' koopt 80 hectare gron...

Mediaan score: 3, effectieve score 0 :?

Hoe kan dit, extra gemodereerd door mods, of iets anders aan de hand?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
XanderDrake schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:52:
Ik heb een algemene vraag. Mogelijk is het een mismoderatie, mogelijk is het een foutje van mijn kant :)

Op de frontpage staat een artikel over een techreus die een locatie in Zeewolde koopt. Veel reacties, en deze valt mij op: hooibergje in 'nieuws: 'Onbekende Amerikaanse datareus' koopt 80 hectare gron...

ik zou denken gefixeerd door mods. Dermate veel mismoderaties dat het vanzelf niet meer goed kon komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:13

HugoBoss1985

Xenotech

HugoBoss1985 in 'geek: Spaanse engineer bouwt voor oma fysieke machine voor s...

Dit is toch geen "0" en/of "-1" waard?

Er wordt zelfs ook informatief op gereageerd.

Voor de duidelijkheid: er wordt na al mijn edits met 0 en -1 gemodereerd.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-04-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

XanderDrake schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:52:

Zoals hierboven al gemeld is, is die door een PowerMod gefixeerd. Er waren veel te veel modmisbruikers die hier misbruik maakten van het moderatiesysteem.

Nu staat hij iig op de correcte score.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze mening zonder enige manier van in gaan op het nieuws lijkt me meer op zijn plaats in een discussie op een forum.
jaenster in 'nieuws: Overheid VS heeft 175 miljoen IPv4-adressen geactiveerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
SinisterD in 'geek: Spaanse engineer bouwt voor oma fysieke machine voor stur...
Krijgt ongelooflijk veel -1's, terwijl het geen rare vraag is. Wellicht een beetje een irrelevante omdat zijn ‘oplossing’ niet hetzelfde gebruiksdoel heeft, maar daar hebben we de 0 voor.

En deze idem dito: SinisterD in 'geek: Spaanse engineer bouwt voor oma fysieke machine voor stur...
Nog altijd is zijn oplossing een iets ander gebruiksdoel, maar hij heeft geen ongelijk, dus hooguit een 0.

[ Voor 30% gewijzigd door TheVivaldi op 26-04-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
TheVivaldi schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:16:
SinisterD in 'geek: Spaanse engineer bouwt voor oma fysieke machine voor stur...
Krijgt ongelooflijk veel -1's, terwijl het geen rare vraag is. Wellicht een beetje een irrelevante omdat zijn ‘oplossing’ niet hetzelfde gebruiksdoel heeft, maar daar hebben we de 0 voor.
De reactie lijkt te komen zonder het nieuws gelezen te hebben en (zoals ik zijn andere reacties lees) uit cynisme over het nut. Dat klinkt niet als een redelijke vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
kodak schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:20:
[...]
De reactie lijkt te komen zonder het nieuws gelezen te hebben en (zoals ik zijn andere reacties lees) uit cynisme over het nut. Dat klinkt niet als een redelijke vraag.
Oké, maar dan nog vind ik een -1 wel wat straf.

Maar goed, deze zelfde reactie van hem is erg netjes en nauwelijks cynisch, maar toch een -1: SinisterD in 'geek: Spaanse engineer bouwt voor oma fysieke machine voor stur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

darknessblade in 'nieuws: WhatsApp lijkt functie te krijgen voor berichten di...

Kan aan mij liggen, maar ik zie hier geen +2 in. On-topic, maximaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik mis even wat er +2 is aan deze: Juice2000 in 'nieuws: Gerucht: RTX 3080 Ti ligt op 26 mei in de winkels'

En zo zijn er wel meer reacties die voornamelijk 'anti miner' gehalte hebben die (zonder echt een reden te hebben) +2 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ehtweak in 'reviews: Is het koelen van datacenters met water echt een probleem?'

Het is en blijft een wespennest; FP moderatie... ;)

Maar toch; waarom zou mijn reactie offtopic zijn? Het is toch juist ONtopic? Je geeft een reactie die rechtstreeks refereert aan de inhoud van het betreffende artikel; juist over een vraag die (nog) niet beantwoord is/wordt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
dutchnltweaker in 'plan: Tweefactorauthenticatie vanaf vandaag beschikbaar op... lijkt mij inhoudelijk geen +3 of +2. Een copy paste van features waarvan vele ook door andere apps worden geboden. Meer is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
WhatsappHack in 'nieuws: Apple brengt iOS 14.5 uit met App Tracking Transpare... is geen +3, het staat al in de eerste alinea van het artikel vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:10

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[SK] Alchemist in 'nieuws: Spotify heeft 158 miljoen betalende abonnees'

Beantwoorden van een vraag lijkt me niet direct opeens +2 waard, zeker met dit antwoord niet, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Allerlei suggesties zoals bijvoorbeeld Zapato in 'nieuws: Microsoft gaat standaardlettertype van Office na vijftien ... zijn wat mij betreft geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:03
t_captain in 'nieuws: Sony heeft 7,8 miljoen PlayStation 5-consoles verkocht'

Een persoonlijke ervaring met een merk gebaseerd op N=7 kan toch nooit informatief(+2) zijn in deze context?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hmm, volgens mij stond dat er eerder niet in; want had die reactie juist geschreven omdat ik het meende te missen in het artikel. Kan er overheen gelezen hebben natuurlijk, maar gezien ie zo hoog gemod werd dénk ik dat het er inderdaad nog niet in stond op dat moment. Afijn. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
vrankerik
Vreemd dat dit bericht zo veel -1's krijgt, terwijl ze toch gewoon keurig zegt dat het een mooie opvolger is voor haar Mi A2 lijkt en daarmee gewoon ontopic is?

[ Voor 4% gewijzigd door TheVivaldi op 28-04-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze krijgt massaal +2 maar lijkt niets te maken te hebben met het nieuws over de omzet bij advertenties voor youtube. Dat het handig is om te weten hoe je irritatie over advertenties kan beperken lijkt me meer iets voor in een forum. Aangezien het massaal +3 en +2 krijgt gaat dit ook niet snel een gepaste moderatie krijgen.

lucade2210 in 'nieuws: Omzet uit YouTube-advertenties stijgt met 50 procent'
Eonfge in 'nieuws: Omzet uit YouTube-advertenties stijgt met 50 procent'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheVivaldi schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:51:
vrankerik
Vreemd dat dit bericht zo veel -1's krijgt, terwijl ze toch gewoon keurig zegt dat het een mooie opvolger is voor haar Mi A2 lijkt en daarmee gewoon ontopic is?
Je linkt naar het profiel, niet de reactie in kwestie? :?

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 28-04-2021 18:00 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2