Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kodak schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:42:
Deze krijgt massaal +2 maar lijkt niets te maken te hebben met het nieuws over de omzet bij advertenties voor youtube. Dat het handig is om te weten hoe je irritatie over advertenties kan beperken lijkt me meer iets voor in een forum. Aangezien het massaal +3 en +2 krijgt gaat dit ook niet snel een gepaste moderatie krijgen.

lucade2210 in 'nieuws: Omzet uit YouTube-advertenties stijgt met 50 procent'
Eonfge in 'nieuws: Omzet uit YouTube-advertenties stijgt met 50 procent'
Eens, al denk ik dat het ook best in reacties kan, maar een +1 lijkt mij het maximale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
CH4OS schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:00:
[...]
Je linkt naar het profiel, niet de reactie in kwestie? :?
Oeps, ik moest natuurlijk de onderste link, namelijk die van het bericht zelf, kopiëren. Doe ik nooit fout, behalve nu :P Heel erg bedankt voor het opmerken! :)

Het gaat om dit bericht: vrankerik in 'nieuws: Xiaomi Black Shark 4 verschijnt in mei in Benelux voor ...
Lijkt me gewoon ontopic omdat ze het heeft over het toestel als mogelijk opvolger van haar Mi A2. En anders hooguit 0, maar al die -1's die zijn toegekend moet even naar gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41

kodak

FP ProMod
Klagen dat iets oud nieuws zou zijn lijkt me geen +2 waard en meer op zijn plaats in het forum voor de redactie. Net zoals opmerken dat je iets zelfs ingezonden hebt en verder niets toe voegt geen +3 waard is.

vanstra in 'nieuws: Team achter berichtendienst Signal kraakt hackingtool Cel...

PeacekeeperNL in 'nieuws: Team achter berichtendienst Signal kraakt hackingto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze post staat op 0 offtopic/irrelevant omdat diverse tweakers het naar 0 of zelfs -1 modereren. Dat lijkt me onterecht. Je kan er van vinden wat je wil waarom Microsoft er wel of geen goed aan doet, maar nergens geeft Microsoft duidelijk aan dat het veranderen echt nodig is. Als het om de bestaande font gaat dan is het een nogal subjectief verhaal over stijl en de meningen van ontwerpers die hetzelfde denken. Als het gaat om de mogelijke keuzes geven ze nergens aan waarom dat dan beter of zelfs even goed zou zijn als de bestaande standaard. Dan is het niet vreemd dat iemand stelt dat Microsoft meer lijkt te veranderen om het veranderen en afvraagt waar ze mee bezig zijn.

XFlame in 'nieuws: Microsoft gaat standaardlettertype van Office na vijftien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheVivaldi schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:06:
Oeps, ik moest natuurlijk de onderste link, namelijk die van het bericht zelf, kopiëren. Doe ik nooit fout, behalve nu :P Heel erg bedankt voor het opmerken! :)

Het gaat om dit bericht: vrankerik in 'nieuws: Xiaomi Black Shark 4 verschijnt in mei in Benelux voor ...
Lijkt me gewoon ontopic omdat ze het heeft over het toestel als mogelijk opvolger van haar Mi A2. En anders hooguit 0, maar al die -1's die zijn toegekend moet even naar gekeken worden.
Bericht staat intussen ook op 0 zie ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
CH4OS schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:52:
[...]
Bericht staat intussen ook op 0 zie ik. :)
Klopt, maar het zou wel goed zijn als de mods nog even naar de vele -1's kijken. Maar inderdaad al een betere score dan eerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reageer weer op een Playstation nieuwsbericht en ik krijg direct weer de -1 om mijn oren. Kan hier naar gekeken worden:

Verwijderd in 'nieuws: Sony investeert 152 miljoen euro extra in ontwikkeling e...

Verwijderd in 'nieuws: Sony investeert 152 miljoen euro extra in ontwikkeling e...

En volgens mij is dit ook geen -1

Recon24 in 'nieuws: Sony investeert 152 miljoen euro extra in ontwikkeling ei...

Recon24 in 'nieuws: Sony investeert 152 miljoen euro extra in ontwikkeling ei...

Kenny_026 in 'nieuws: Sony investeert 152 miljoen euro extra in ontwikkeling ...

De Microsoft fans zijn weer lekker bezig met modden.... Alles wat een beetje in het nadeel is voor xbox/Microsoft krijgt een -1 of 0. Onder een Playstation bericht.... Blijkbaar zijn Xbox fans enorm kinderachtig om alles rondom playstation maar een -1 te geven. Terwijl er zelfs mensen op mijn berichten reageren die niet snappen waarom ik gemind word. Omdat ik gewoon een punt heb. Maar blijkbaar is de waarheid erg hard waardoor -1 de laatste oplossing is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2021 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een voorbeeld:

Carlos0_0 in 'nieuws: Sony investeert 152 miljoen euro extra in ontwikkeling ...

Ben heel benieuwd of er ooit wat gedaan wordt tegen de mensen die dit een -1 geven. Of alle posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@snefkens je reacties staan nu wat beter :) De -1 gevers zal ik bij langs maar het waren verschillende gebruikers die dit deden niet één of twee. Microsoft vs Sony lijkt heel diep te zitten bij mensen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TijsZonderH in 'nieuws: Gemeente Enschede krijgt AVG-boete van 600.000 euro ...

Is dit +2 ja? Ik snap dat niet iedereen dit weet, maar om het dan informatief te vinden, vind ik dan weer te ver gaan. Ontooic lijkt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CH4OS schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:33:

Is dit +2 ja? Ik snap dat niet iedereen dit weet, maar om het dan informatief te vinden, vind ik dan weer te ver gaan. Ontooic lijkt mij prima.
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik denk dat het aantal mensen dat dit niet inziet, wel groter kan zijn dan je verwacht. Ik vind het wel een mooie tegenreactie op iets dat op het eerste gezicht een mooie oplossing lijkt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Europees Parlement wil dat vaccinatiebewijs beperkt wo...
Ik weet dat het heel snel is, maar ik vind het nogal frappant, want ik stel gewoon een vraag op basis van hoe ik het dacht begrepen te hebben en binnen 5 minuten stromen de minnetjes al binnen…

[ Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 29-04-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
CH4OS schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:33:

Ik ben het met je eens.

Maar ja, het zal wel komen omdat Tijs de schrijver van het artikel is. Ik zie vaker dat schrijvers +2's en +3's krijgen, zelfs als ze maar 1 woordje schrijven of alleen een emoticon plaatsen.
Het moderatiesysteem is niet bedoeld om schrijvers van artikelen een enorme boost in score te geven. Bovenstaande reactie heb ik dan ook, net als jij, met +1 gemodereerd.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVivaldi op 29-04-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik betwijfel of dit +2 waard is. De eerste zin lijkt een prima aanvulling, omdat het verwijst naar het onderzoek waarmee dit probleem is ontdekt. Maar daarna lijkt de tweaker de post volledig te gebruiken om zijn eigen idee over hoe je het beste contactonderzoek met een app kan doen te promoten, zonder duidelijk te maken wat dit nog met deze fout van toegang tot gevoelige gegevens op Android te maken heeft. Iets anders bedacht hebben is niet zomaar in de praktijk betere verwerking van gevoelige gegevens dan deze situatie. Daarmee lijkt het grootste deel van de post eerder offtopic/irrelevant bij dit nieuws.

unfold in 'nieuws: CoronaMelder stuurt 48 uur geen waarschuwingen wegens priv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:01

page404

Website says no

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Notenkraker20 in 'nieuws: Europees Parlement wil dat vaccinatiebewijs beperkt...

Geen +2, is kritiek over een artikel dus 100% offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat is inderdaad een 0 en materiaal voor Geachte Redactie.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannr2
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08 23:41
Ik krijg een -1 ongewenst, maar ik zou niet weten waarom: Sannr2 in 'nieuws: Kwartaalomzet van Apple stijgt flink door recordomzet uit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TigerXtrm in 'nieuws: Politie New York stuurt robothond Spot vroegtijdig teru... lijkt mij geen +3 maar -1 met het huidige taalgebruik.

New Yorker in 'nieuws: Politie New York stuurt robothond Spot vroegtijdig... lijkt mij ontopic ipv -1.

@Sannr2 Je staat op dit moment op +1.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 29-04-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThanosReXXX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
ThanosReXXX in: review: 'New Pokémon Snap Review'

Deze reactie van mij is op geen enkele manier een overtreding van de regels die gelden om er een terechte -1 beoordeling voor te geven, dus hopelijk kunnen jullie dit even recht zetten, waarvoor alvast dank. :)

[ Voor 6% gewijzigd door ThanosReXXX op 29-04-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bij nieuws over een boete voor een gemeente gebruiken 31 tweakers hun modrechten om een opmerking over cookies bij tweakers.net +3 en +2 te geven?

Baps in 'nieuws: Gemeente Enschede krijgt AVG-boete van 600.000 euro wegens w...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een copy paste quote lijkt mij geen +3: Stratosfeer in 'nieuws: PureLiFi gaat Amerikaans leger voorzien van 'duizende...

Offtopic en geen +2: Frappuccino in 'nieuws: PureLiFi gaat Amerikaans leger voorzien van 'duizende...

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 29-04-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohitpenace
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 11:38
Meningmodden is helaas nog erg sterk aanwezig. Dit wordt snel zichtbaar in de reacties van corona gerelateerde artikelen.

De 28 -1tjes mogen van mij dan ook allemaal even geattendeerd worden op de regels van het mod systeem. Het is natuurlijk niet de bedoeling on de mond te snoeren van een iemand met een minder populaire mening, als er kwalitatief niets mis is met de reactie.

geekeep in 'nieuws: Europees Parlement wil dat vaccinatiebewijs beperkt wordt...

De strijd van pro-vaxxers en anti-vaxxers lijkt wel het nieuwe Apple vs Android. Erg vervelend omdat kwalitatief goede posts hierdoor komen te lijden

[ Voor 41% gewijzigd door rohitpenace op 29-04-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:05
een +3 wat max een +1 moet zijn, omdat het vooral een mening is en eigenlijk niets te doen heeft met het onderwerp.

biggydeen2 in 'nieuws: Rechtbank VS: publiceren 3d-prints wapens mag zonder f...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Kan iemand mij uitleggen waarom dit een -1 is? Ik druk een omgekeerde mening uit tov van de persoon op wie ik reageer en die een +1 krijgt. Het enige verschil is dat de persoon op wie ik reageer enkel een mening geeft, terwijl ik wat uitleg bij de omgekeerde mening geef, dus ofwel is die eerdere reactie geen +1 ofwel zou de mijne ook een +1 moeten zijn. Helemaal goed is waarschijnlijke beide een 0.

TetsuoShima in 'nieuws: Rechtbank VS: publiceren 3d-prints wapens mag zonder ...

Ook de onderstaande 0 is vreemd, ik geef een erg vergelijkbare uitleg als een eerdere reactie (die op het moment dat ik mijn reactie schreef niet zo nadrukkelijk te zien was) maar die een +3 krijgt, hoewel ik een iets andere insteek geef, komt het grotendeels op hetzelfde neer, een +3 verwacht ik echt niet, maar een +1 lijkt me toch op zijn plaats als een eerdere sterk vergelijkbare reactie een +3 waard is...

TetsuoShima in 'nieuws: Rechtbank VS: publiceren 3d-prints wapens mag zonder ...

---
Het lijkt mij erg duidelijk dat er extreem veel aan opinie-modden gedaan wordt bij controversiële topics en als je zelf niet komt smeken om een aanpassing dan blijft die reactie tot in het einde der tijden op -1 of iets dergelijks staan. Het lijkt me een goed idee om controversiële topics veel strenger na te kijken of in zulke topics enkel supermods toe te laten een reply te raten. Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren dat ik geen aanpassing moest vragen nadat ik in een controversieel topic gepost heb. Resultaat: ik post regelmatig gewoon niet, omdat ik weet dat er zoveel mensen zijn die niet objectief kunnen zijn en tenzij je post veel aandacht krijgt zijn dat de enige rates die je krijgt: mensen die mening modden en mensen die monkey-modden (gewoon de rating die er staat na-apen).

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ajunne in 'nieuws: Ceo Spotify: ‘Live audio wordt nieuwe Stories’'
Best een leuke ad rem-opmerking, maar +2 en +3 is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
En mijn reactie krijgt -1, terwijl het gewoon een simpel grapje was. Gewoon een 0, dus. TheVivaldi in 'nieuws: Ceo Spotify: ‘Live audio wordt nieuwe Stories’'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Krijgt +1,maar een wappiepost hoort niet op Tweakers threaker2 in 'nieuws: Duo achter imitatie stafchef Navalny: 'het was geen dee...

Mijn reactie erop krijgt -1. Dat begrijp ik omdat ie niet aardig is, maar mijn vraag is dan of terechte kritiek op zulke wappieposts gewenst is of niet. Jorgen in 'nieuws: Duo achter imitatie stafchef Navalny: 'het was geen deepfa...

[ Voor 38% gewijzigd door Jorgen op 01-05-2021 14:56 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
TheekAzzaBreek in 'nieuws: Intel overweegt chipfabriek in Duitsland of de Ben...

Dit een -1? Ik denk aan minimaal +1 Geeft mooi stukje achtergrond.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Dat is inderdaad geen -1, naar de -1 gever is gekeken.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er on-topic aan deze reactie? Het nieuws gaat over het weer gaan werken van de CoronaMelder app en deze tweaker wil vervolgens een discussie over medewerkers van de GGD zonder dat het nog maar over de app gaat?

Nicap in 'nieuws: CoronaMelder geeft vanaf zaterdag om 17:00 uur weer waarsch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er off-topic of irrelevant aan mijn reactie? Een tweaker doet het voorkomen alsof er te makkelijk ergens iets achter een privacylek zou worden gezocht zonder dat te onderbouwen, maar mijn reactie met onderbouwing waarom dit niet zomaar menen is dat er ergens iets achter zit krijgt vervolgens een 0-moderatie?

kodak in 'nieuws: CoronaMelder geeft vanaf zaterdag om 17:00 uur weer waarsch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Jorgen schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:46:
Mijn reactie erop krijgt -1. Dat begrijp ik omdat ie niet aardig is, maar mijn vraag is dan of terechte kritiek op zulke wappieposts gewenst is of niet. Jorgen in 'nieuws: Duo achter imitatie stafchef Navalny: 'het was geen deepfa...
Je reactie lijkt niet heel netjes. Het begint prima door een mede-tweaker te wijzen dat iets wat achteraf niet blijkt te kloppen perse op de mouw spelden is. Maar vervolgens maak je het persoonlijk door de mede-tweaker aan te spreken dat die maar ergens anders heen moet gaan. Als reacties niet bevallen hebben we daar de moderatie voor en is er ook mogelijkheid om dat hier onder de aandacht te brengen. Als dat na een tijd niet werkt heb je dan de gelegenheid om dat hier nogmaals aandacht te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'reviews: De beste beeldinstellingen voor je tv'
TheVivaldi in 'reviews: De beste beeldinstellingen voor je tv'
Ik snap best dat ik hiermee inhoudelijk niet direct iets toevoeg aan de discussie, maar -1 lijkt me wat straf.

En dit lijkt me een 0 want voegt inhoudelijk verder niks toe: iTiamo in 'reviews: De beste beeldinstellingen voor je tv'

Machlah in 'reviews: De beste beeldinstellingen voor je tv'
En dit lijkt me gewoon een +1.

[ Voor 20% gewijzigd door TheVivaldi op 01-05-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

kodak schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:27:
[...]

Je reactie lijkt niet heel netjes. Het begint prima door een mede-tweaker te wijzen dat iets wat achteraf niet blijkt te kloppen perse op de mouw spelden is. Maar vervolgens maak je het persoonlijk door de mede-tweaker aan te spreken dat die maar ergens anders heen moet gaan. Als reacties niet bevallen hebben we daar de moderatie voor en is er ook mogelijkheid om dat hier onder de aandacht te brengen. Als dat na een tijd niet werkt heb je dan de gelegenheid om dat hier nogmaals aandacht te geven.
Ja eens. Ik zal 'm daarop aanpassen.

Het is vooral ergernis over die golf aan ongefundeerde onzin. Niet handig om dat ook geërgerd te typen inderdaad 😉

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 01-05-2021 21:42 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
De beweringen hebben nauwelijks onderbouwing, maar het heeft wel een punt wat betreft kennelijk weinig onderzoek. Het nieuws is tenslotte niet zomaar dat het nu toch geen deep-fake bleek te zijn wat diverse media zonder veel onderbouwing als nieuws brachten. Er is in dat geval natuurlijk ook een situatie dat je maar uit moet gaan van wat er wel bekend lijkt, maar er zit wel een verschil tussen om iets mogelijk deep-fake te noemen of dat het werkelijk deep-fake was. Net zoals er terecht terecht een discussie is dat bepaalde foto's niet duidelijk overeen lijken te komen met beweringen die in het nieuws gedaan zijn of worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
En ook hier krijg ik kennelijk weer 0 als moderatie terwijl het naar mijn mening een onderbouwde on topic reactie is. Het valt op dat bepaalde reacties wel erg makkelijk op 0 worden gezet en zo blijven staan.
kodak in 'nieuws: Duo achter imitatie stafchef Navalny: 'het was geen deepfak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dit gaat eigenlijk over iOS, dus het is wel een beetje offtopic, maar -1? Waarom zo veel -1's terwijl de reactie verder gewoon heel netjes is?
Myaimistrue in 'nieuws: Microsoft Edge krijgt functie om tabbladen te delen t...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Nogmaals een poging om een redelijke moderatie te krijgen.

Wat is er -1 (2x) aan als je geheel on topic noemt wat er ook in het nieuws heeft gestaan als feiten?
kodak in 'nieuws: Duo achter imitatie stafchef Navalny: 'het was geen deepfak...

Wat is er offtopic/irrelevant aan (2× -1, 2x 0) om bij het nieuws op te merken dat er dus verschillende situaties lijken te kunnen zijn en het redelijker lijkt om dus niet zomaar iets te concluderen en ook te kijken hoe dit ko gebeuren?

Wat is er 0 waard (8× -1) aan met voorbeelden opmerken dat dit nieuws niet ongefundeerd weg te zetten is alsof een ander land is wat dit zou doen?

Wat is er +2 (10x +2, 2x +3) aan als een tweaker (zie laatste zin) al meteen gaat spreken over propaganda zonder duidelijk verband? Dat lijkt me op die manier gewoon ongepast.
polthemol in 'nieuws: Duo achter imitatie stafchef Navalny: 'het was geen dee...

Wat is er 0 (4× 0, 2x -1) aan om een mede-tweaker te wijzen dat er in dit nieuws ook tal van andere kenmerken zijn die zijn om af te wegen wat hier aan de hand was?

Wat is er +2 (4x) aan om aan mede tweaker (wat mij betreft vals) te beschuldigen en te gaan framen om een standpunt kracht bij te zetten?
polthemol in 'nieuws: Duo achter imitatie stafchef Navalny: 'het was geen dee...

[ Voor 20% gewijzigd door kodak op 02-05-2021 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 euro ...
Er wordt weer lekker gemod, want ik krijg 0's en -1's in dit hele draadje maar de persoon waarop ik reageer die over precies hetzelfde schrijft krijg +1's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
En ook gemeningmod, want ik krijg een 0 op TheVivaldi in 'nieuws: Microsoft Edge krijgt functie om tabbladen te delen tu... omdat ik aangeef het niet handig te vinden, maar de persoon onder mij die het wél handig vindt krijgt een +1…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
@beezjeh lijkt te reageren op de inhoud van de mail, niet op een mede tweaker.
Dom is geen scheldwoord als het lijkt te kloppen in de vorm van onverstandig, kortzichtig of hardleers. Dat lijkt hier van toepassing te zijn doordat zelfs de rechter stelt dat het bedrijf wijzer had moeten zijn dan hier in te trappen terwijl al langere tijd duidelijk was dat je om meerdere redenen verzoeken om een rekening te wijzigen niet zomaar moet accepteren en zeker niet als die aan bepaalde kenmerken voldoen.
Het lijkt met dus eerder een irrelevante reactie omdat het slechts iets stelt wat al duidelijk is gemaakt. Die -1 lijkt me eerder pas gepast als iemand onredelijke verwijten maakt en een ander zou uitschelden, niet voor iets stellen wat lijkt te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
kodak schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:39:
[...]
Het lijkt met dus eerder een irrelevante reactie omdat het slechts iets stelt wat al duidelijk is gemaakt. Die -1 lijkt me eerder pas gepast als iemand onredelijke verwijten maakt en een ander zou uitschelden, niet voor iets stellen wat lijkt te kloppen.
Onder -1 valt niet alleen uitschelden, maar ook “zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde” en “allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben”. En ook “Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.” Met als toevoeging “Bij artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.”

Zie de moderatiefaq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
[...]

Dom is geen scheldwoord als het lijkt te kloppen in de vorm van onverstandig, kortzichtig of hardleers. Dat lijkt hier van toepassing te zijn doordat zelfs de rechter stelt dat het bedrijf wijzer had moeten zijn dan hier in te trappen terwijl al langere tijd duidelijk was dat je om meerdere redenen verzoeken om een rekening te wijzigen niet zomaar moet accepteren en zeker niet als die aan bepaalde kenmerken voldoen.
Je gaat hier denk ik voorbij aan de "Wahaha" en de smiley? Een totaal niets toevoegende semi opmerking wat mij betreft. Wat TheVivaldi hiervoor aangeeft geeft het denk ik goed weer. Je kan nog twijfelen tussen de -1 en de 0 wellicht maar alles daarboven is echt te veel.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 02-05-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
TheVivaldi schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:43:
[...]
“Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.” Met als toevoeging “Bij artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.”
De context lijkt me hier dat het inhoudelijk lijkt om het bizarre extra te benoemen. Ik zie geen context dat het alleen voor dit geval dan strenger beoordelen zou moeten worden, want dan is het wat mij betreft gelijke monniken gelijke kappen en horen we ook de rest aan one-liners etc strenger te gaan beoordelen, zoals bijvoorbeeld Mark_88 in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 euro ove... ari in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 euro over na... testaankoop in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 euro... of MiesvanderLippe in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 ... die ook niet echt iets te melden hebben wat nog niet bekend was of echt een aanvulling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:52:
[...]

De context lijkt me hier dat het inhoudelijk lijkt om het bizarre extra te benoemen. Ik zie geen context dat het alleen voor dit geval dan strenger beoordelen zou moeten worden, want dan is het wat mij betreft gelijke monniken gelijke kappen en horen we ook de rest aan one-liners etc strenger te gaan beoordelen, zoals bijvoorbeeld Mark_88 in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 euro ove... ari in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 euro over na... testaankoop in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 euro... of MiesvanderLippe in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 ... die ook niet echt iets te melden hebben wat nog niet bekend was of echt een aanvulling is.
Mark_88 in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 euro ove... is de auteur die aangeeft een tip verwerkt te hebben, dat lijkt mij een +1 of min een 0.

ari in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 euro over na... is een schoolmeester en staat op -1.

testaankoop in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 euro... is ontopic maar voegt niet veel toe. Een 0 of +1 is prima.

MiesvanderLippe in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 ... is een mening die misschien niet helemaal opgaat, een 0 vind ik een passende score.

Dit zijn echt andersoortige reacties in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:46:
[...]

Je gaat hier denk ik voorbij aan de "Wahaha" en de smiley? Een totaal niets toevoegende semi opmerking wat mij betreft. Wat TheVivaldi hiervoor aangeeft geeft het denk ik goed weer. Je kan nog twijfelen tussen de -1 en de 0 wellicht maar alles daarboven is echt te veel.
Nee daar ga ik niet aan voorbij. Ik denk dat tweakers zich prima moeten kunnen uitten met smiley's die ter beschikking staan en termen die gemoedstoestand aangeven om de discussie levendig te houden. Dat soort nuances bij communicatie zijn belangrijk om meer context mee te geven hoe je naar actie van anderen kan kijken. Tweakers zijn immers geen robots die enkel maar naar de bloed serieuze kant van gebeurtenissen bekijken. Dat is ook meerdere keren al aangegeven wat betreft het kunnen reageren op nieuws. Ik moet daarbij wel stellen dat ik me wat dat betreft wat in de reactie kan vinden dat het bijna lachwekkend en bizar te noemen is wat hier allemaal lijkt te zijn gebeurt. Het heeft ergens iets weg van een slechte lachfilm waarbij er zoveel serieus slecht en fout gaat dat het bijna niet meer serieus te nemen is. Wat mij betreft niets af doet aan de serieuze kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Nee daar ga ik niet aan voorbij. Ik denk dat tweakers zich prima moeten kunnen uitten met smiley's die ter beschikking staan en termen die gemoedstoestand aangeven om de discussie levendig te houden.
Deze reactie draagt niets bij aan de discussie. Het lijkt leedvermaak op een relatief denigrerende manier gebracht in de vorm van een nutteloze oneliner. Het biedt geen inzicht en heeft geen discussiewaarde. Alles boven de 0 is echt geen goede moderatie wat mij betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 02-05-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:04:
[...]
Deze reactie draagt niets bij aan de discussie.
Dat is dan eerder 0, offtopic/irrelevant. Tenzij zie faq.
Het lijkt leedvermaak op een relatief denigrerende manier gebracht in de vorm van een nutteloze oneliner.
Ik lees dat er niet in. De wereld bestaat uit meer emoties dan perse een ander daarmee willen kwetsen. Als we niet eens meer bijna kunnen huilen van het te veel aan lachen of lachen bij het te veel aan treurnis dan is het einde zoek. Mensen zijn geen robots die maar een gevoel tegelijk moeten hebben en perse kwetsen als ze iets een treurige of lachwekkende reactie opwekt. Zeker als er zoveel bizar slecht en mis lijkt te gaan is dat echt geen ongewone reactie.
Het biedt geen inzicht en heeft geen discussiewaarde. Alles boven de 0 is echt geen goede moderatie wat mij betreft.
Ik ben het het er zeker mee eens dat dit geen reactie is die hoger dan 0 hoort te krijgen. Maar -1 gaat me echt te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
[...]

Dank voor je heldere reactie!
Mijn reactie was gewoon puur op de email en dat iemand zo dom is om hier in te trappen.
Schijnbaar "moet" ik mij uiten met meer woorden!

Er wordt sowieso in het algemeen misbruik gemaakt door gebruikers van dit +/- systeem van Tweakers.

Even snel offtopic.
Mijn recht is afgepakt zo'n 1,5 jaar geleden door een moderator die dacht een rechter te kunnen spelen omdat ik de personen die mij overduidelijk aan het minnen waren een min terug gaf.
Maar zoals hierboven genoemd wordt hier veelal misbruik van gemaakt op Tweakers!

Ik kan dus niet +'en en had dit graag gedaan namelijk nu 😁

Wist overigens ook niet dat er op Tweakers een speciale meld topic was tot nu.

[ Voor 6% gewijzigd door beezjeh op 02-05-2021 20:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
beezjeh schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:13:
[...]

Even snel offtopic.
Mijn recht is afgepakt zo'n 1,5 jaar geleden door een moderator die dacht een rechter te kunnen spelen omdat ik de personen die mij overduidelijk aan het minnen waren een min terug gaf.
Maar zoals hierboven genoemd wordt hier veelal misbruik van gemaakt op Tweakers!
Dit is inderdaad offtopic maar ook niet helemaal wat er aan de hand is geweest vermoed ik. De individuele moderatie scores zijn namelijk niet inzichtelijk. Je weet dus niet wie jou welke score heeft gegeven, juist om hetgeen je hier illustreert tegen te gaan. Daarbij, ook al zou je dat kunnen zien, valt dergelijk gedrag natuurlijk gewoon onder misbruik maken van het systeem.
Schijnbaar "moet" ik mij uiten met meer woorden!
Je hoeft je niet te uiten met meer woorden. Wel verwachten we reacties die daadwerkelijk iets bijdragen en ook voor anderen interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
beezjeh schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:13:
Even snel offtopic.
Dat kun je toch niet zien? Ik kan in ieder geval niet zien wie mij modereert. En dan nog is het moderatiesysteem niet bedoeld om “terug te minnen”. Mijns inziens dus een terechte consequentie.

Ontopic: klagen over het onderwijs op basis van een door iemand gemaakte taalfout bij een artikel over OpenBSD is geen +2 waard: SkiFan in 'downloads: OpenBSD 6.9'

[ Voor 29% gewijzigd door TheVivaldi op 02-05-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
Bor schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:22:
[...]

Dit is inderdaad offtopic maar ook niet helemaal wat er aan de hand is geweest vermoed ik. De individuele moderatie scores zijn namelijk niet inzichtelijk. Je weet dus niet wie jou welke score heeft gegeven, juist om hetgeen je hier illustreert tegen te gaan. Daarbij, ook al zou je dat kunnen zien, valt dergelijk gedrag natuurlijk gewoon onder misbruik maken van het systeem.

[...]

Je hoeft je niet te uiten met meer woorden. Wel verwachten we reacties die daadwerkelijk iets bijdragen en ook voor anderen interessant zijn.
Wanneer men negatief reageert op mijn reactie is het niet zo moeilijk om te achterhalen wie het vooral zijn.
Ik geef toe dat ik eenmalig hier een beetje misbruik van had gemaakt destijds, maar hierop iemand dit direct ontnemen in plaats van te waarschuwen leek mij meer op zijn plek.
Ik kan nu dus vooral personen niet +'en die het daadwerkelijk verdienen of behulpzaam zijn met hun reactie.

Mijn reactie is op zich ontopic betreft de artikel en denk dat het met andere/meer woorden op hetzelfde zou neer komen toch.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVivaldi
beezjeh schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:30:
Wanneer men negatief reageert op mijn reactie is het niet zo moeilijk om te achterhalen wie het vooral zijn.
Met heel veel actieve gebruikers is dat wel degelijk moeilijk.
Ik geef toe dat ik eenmalig hier een beetje misbruik van had gemaakt destijds, maar hierop iemand dit direct ontnemen in plaats van te waarschuwen leek mij meer op zijn plek.
1,5 jaar is wel een behoorlijke tijd. Als je ze terug wilt, hebben we daar een verzoektopic voor: Modstatus klachtenloket

[ Voor 17% gewijzigd door TheVivaldi op 02-05-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
beezjeh schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:30:
[...]

Ik kan nu dus vooral personen niet +'en die het daadwerkelijk verdienen of behulpzaam zijn met hun reactie.

Mijn reactie is op zich ontopic betreft de artikel en denk dat het met andere/meer woorden op hetzelfde zou neer komen toch.....
We gaan te offtopic hier. Je bent voor de uitschakeling gewoon gewaarschuwd. Dat heb ik indertijd zelf gedaan namelijk. En nee, mensen die negatief reageren op een reactie hoeven geen negatieve moderatie te geven. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn om een reactie toch op waarde te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
runaround in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 euro ove...
Hij heeft blijkbaar even gemist dat het niet om één betaling ging, maar dat enkele feit lijkt me geen -1 waard want verder is er niks mis met zijn bericht.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 02-05-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Azerox in 'nieuws: Bol.com trapte in phishingmail en maakte 750.000 euro over...
Dat er bij Bol fouten zijn gemaakt, oké, maar dingen als “Ik hoop toch dat de verantwoordelijken nu via het UWV hun geld krijgen.” vind ik wel iets te ver gaan. Een -1 lijkt me daarom beter (en waarom heeft het bericht überhaupt +2's en +3's gekregen?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er +2 (16x) aan deze reactie? De tweaker haalt slecht iets met een bron aan wat al in het nieuws staat: een fabrikant heeft eerder meer ingeslagen en anderen niet. Als het nog een reactie zou zijn om te argumenteren of dat hamsteren of echt goed voorspellen is zou het een waardevolle aanvulling kunnen zijn, maar dat komt juist niet in de reactie voor. Er zijn wereldwijd heel veel verschillende merken die waarschijnlijk ieder op hun eigen manier inkopen. Dat een bedrijf dan in het nieuws komt is niet zomaar extra relevant om dat op te noemen.

Flo in 'nieuws: VDL Nedcar legde productie vorige week stil wegens chiptekorten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

InsanelyHack in 'nieuws: Gerucht: Apple komt met Apple Music-abonnement voor ...

Zijn verwijzingen naar piraterij ongewenst? Lijkt me dat deze comment wel off-topic is gezien het 'gratis' downloaden van muziek niks toevoegt aan de discussie en niet over het artikel gaat, maar ik kan me voorstellen dat het aansporen tot piraterij wel als ongewenst gezien zou kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

slammer56 in 'nieuws: F1 TV-app krijgt ondersteuning voor casten naar Chromec...

Hoe is dit informatief na vele andere reacties die hetzelfde zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 14:41
baguette in 'nieuws: Riot Games gaat voicechat in Valorant opnemen voor moder...

Hoe is dit een +3? Staat vol met eigen mening.

In mijn ogen hooguit een +1.

Degenen die +3 of +2 hebben uitgedeeld mogen wel even 2x nadenken de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
JelleDJs schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:17:
baguette in 'nieuws: Riot Games gaat voicechat in Valorant opnemen voor moder...

Hoe is dit een +3? Staat vol met eigen mening.

In mijn ogen hooguit een +1.

Degenen die +3 of +2 hebben uitgedeeld mogen wel even 2x nadenken de volgende keer.
Gezien zijn taalgebruik neig ik niet eens naar een +1…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Ik ook niet. Naast het taalgebruik is het ook gewoon een troll met opmerkingen als "Ik word persoonlijk graag uitgescholden". Wat mij betreft een --1. Ik ga naar de +3 stemmers kijken. Daar gaat een aantal mensen in het vervolg zonder moderatiemogelijkheden verder vermoed ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 03-05-2021 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TheVivaldi schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Dat is nog zacht uitgedrukt, want ik kom niet eens verder dan een -1...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
wildhagen schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:05:
[...]

Dat is nog zacht uitgedrukt, want ik kom niet eens verder dan een -1...
Ik drukte me inderdaad zacht uit, want ik heb ook een -1 gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Twieeker in 'nieuws: Intel investeert 3,5 miljard in VS-fabriek en waarschuwt...

Een +2 lijkt me wat overdreven, een +1 is wel genoeg lijkt me zo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze lijkt me echt geen +2 (12x +3, 28x +2). Bij nieuws over een rechtzaak voor reeds aangeschafte printers van een merk die niet voldeden aan verwachting is het geen waardevolle aanvulling om als dooddoener te stellen dat je het in het vervolg niet hoeft te kopen. Stellen dat je zelf al jaren een alternatief merk hebt is irrelevant, dat er alternatief was is al duidelijk.

fiepfiep in 'nieuws: Test Aankoop eist 150 euro per klant van HP wegens blokk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
roelboel in 'nieuws: Kinderpornoplatform op darknet met 400.000 leden is opge...
Hij heeft geen ongelijk, maar +3 lijkt me wat te veel van het goede voor zo'n summiere reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

prodesk in 'nieuws: Duitse politie rolt kinderpornoplatform op darknet met 40...

Geen -1 want een terechte opmerking. Er is geen onderbouwing dus een hoge score is niet nodig, maar die -1 voelt als een onderbuikreactie op het onderwerp.
Het is eigenlijk wat te vroeg om het hier te melden maar het gaat hier om een erg gevoelig onderwerp en deze post staat nu al op 26 x -1 ondanks dat het een van de weinige posts is die inhoudelijk op het nieuws reageert in plaats van een algemeen verhaal af te steken over KP/PF.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:46:
prodesk in 'nieuws: Duitse politie rolt kinderpornoplatform op darknet met 40...

Geen -1 want een terechte opmerking. Er is geen onderbouwing dus een hoge score is niet nodig, maar die -1 voelt als een onderbuikreactie op het onderwerp.
Het is eigenlijk wat te vroeg om het hier te melden maar het gaat hier om een erg gevoelig onderwerp en deze post staat nu al op 26 x -1 ondanks dat het een van de weinige posts is die inhoudelijk op het nieuws reageert in plaats van een algemeen verhaal af te steken over KP/PF.
Ik vind zijn reactie wel wat schreeuwerig overkomen, maar -1 is wel een beetje overdreven. Eerder een 0 omdat hij niet onderbouwt waarom zo veel actieve leden niet zou kunnen (zo vreemd is dat namelijk niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CHKYBSTRD in 'nieuws: Duitse politie rolt kinderpornoplatform op darknet met ... lijkt mij geen -1 (ook voor de edit niet).

SmertHerm in 'nieuws: Duitse politie rolt kinderpornoplatform op darknet met ... lijkt mij dan wel weer -1 want op de man.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 03-05-2021 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Als een reactie die niets aanvullends heeft al binnen een paar minuten 19x +3 krijgt dan mag er wel wat sneller gecorrigeerd worden.
mtouch in 'nieuws: XS4ALL verhoogt prijzen internetabonnementen met een tot t...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Volgens mij is dit geen +3 waard, zeker geen zestien keer een +3:
beany in 'nieuws: Vermeende Battlefield 6-afbeeldingen verschijnen online'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Bender in 'nieuws: Duitse politie rolt kinderpornoplatform op darknet met 400...
Al heeft ie zijn eerste reactie doorgestreept: deze beschuldiging is hoe dan ook niet gepast. minimaal -1!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
Levens Genieter in 'nieuws: Duitse politie rolt kinderpornoplatform op darkne...

Deze persoon negeert doelbewust alle (mijns inziens) goede posts die uitleggen dat pedofilie niet gelijk is aan pedoseksualiteit en post dan dit (waar hij dus duidelijk een fout maakt, gezien pedofilie an sich geen gevaar brengt).

Echter krijgt hij wel +3 en dat vind ik erg schokkend, zeker gezien er in principe een goed gesprek is in dat draadje over wat pedofilie nou eigenlijk betekent e.d.

Gelukkig zijn er een boel leden die wel echt wat lijken te leren van het hoge aantal posts daar, maar dit specifieke lid overduidelijk niet en wordt er nog in gesteund ook met +3'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TheCapK schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:04:
Bender in 'nieuws: Duitse politie rolt kinderpornoplatform op darknet met 400...
Al heeft ie zijn eerste reactie doorgestreept: deze beschuldiging is hoe dan ook niet gepast. minimaal -1!
Daar heb ik even actie ondernomen. De gemoederen lopen bij dat onderwerp hoog op wat begrijpelijk is maar wat tevens voor wat uitschieters zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze post krijgt +2 maar doet slechts beweringen die ook nog eens geen onderbouwing hebben. Dat is hooguit slechts ontopic, als het niet eerder ongewenst is om zo maar te gaan suggestief te zijn.

Luchtbakker in 'nieuws: ACM: SIDN misbruikt positie niet door lijst met .nl-d...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn idee is mijn comment niet meer dan een +1 waard. Persoonlijke situatie en maar weinig toegevoegde waarde die een +2 waard zou zijn.

Kan iemand die vastzetten op +1?

Verwijderd in 'nieuws: XS4ALL verhoogt prijzen internetabonnementen met een t...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmertHerm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-07-2022
nieuws: Duitse politie rolt kinderpornoplatform op darknet met 400.000 leden op

Ik vind de 0 op mijn zeer gewaardeerde reactie best wel een klein beetje onzin, dat had netter gekund middels een verbale waarschuwing en het verwijderen van de reactie op CHKYwhatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:52

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
SmertHerm schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:13:
nieuws: Duitse politie rolt kinderpornoplatform op darknet met 400.000 leden op

Ik vind de 0 op mijn zeer gewaardeerde reactie best wel een klein beetje onzin, dat had netter gekund middels een verbale waarschuwing en het verwijderen van de reactie op CHKYwhatever.
Je plaatste tweemaal dezelfde reactie waarvan de eerst geplaatste op +1 staat. De later geplaatste staat met 0 op de juiste moderatiescore voor een dubbelpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmertHerm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-07-2022
Santford schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:05:
[...]

Je plaatste tweemaal dezelfde reactie waarvan de eerst geplaatste op +1 staat. De later geplaatste staat met 0 op de juiste moderatiescore voor een dubbelpost.
@Santford

Klopt, ik plaatste de eerste reactie namelijk als een reactie op een terechte -1 en bedacht me, zoals het publiek onderschrijft, dat deze veel meer waarde had. Jullie systeem laat het niet toe de reactie lost te trekken van de thread, dus dubbelposten is in dit geval de enige oplossing zonder de waarde van de tweede reactie die CHKY al had geplaatst te verminderen. Dat zie je vast ook wel. Ook aan de edit-history.

Jammer dat die volledige waarde voor de karmastore nu gesloopt wordt door zo hard en onflexibel op de regels te powermodereren :) Ik wilde het alleen maar even gezegd hebben hoor, ik ken Tweakers langer dan vandaag. Regels zijn regels :O

[ Voor 15% gewijzigd door SmertHerm op 03-05-2021 19:12 . Reden: Onderbouwing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:52

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:59:
Naar mijn idee is mijn comment niet meer dan een +1 waard. Persoonlijke situatie en maar weinig toegevoegde waarde die een +2 waard zou zijn.

Kan iemand die vastzetten op +1?

Verwijderd in 'nieuws: XS4ALL verhoogt prijzen internetabonnementen met een t...
Die komt met een beetje hulp nog op de juiste score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

jdh009

FP ProMod
Santford schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:11:
[...]

Die komt met een beetje hulp nog op de juiste score.
Done :)

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
The Realone in 'nieuws: Analist Kuo: Apple brengt vouwbare iPhone met 8"-sche...
Erg leuke grap, maar om er nu +2 en +3 aan toe te kennen…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
X5-769 in 'reviews: LG Gram 14, 16 en 17 - Lichtgewicht laptops met lange acc...
Krijgt +2 en +3's (huidige score: +2) zonder te onderbouwen hoe 'ie aan die informatie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Krijgt totaal onterecht +2:
Kayl in 'reviews: Google Nest Hub (2nd gen) - Assisteert nu ook in de slaapka...

Onwaar en niet informatief. Waarschijnlijk grappig onder Fandroids, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Playstation nieuwsbericht en ik word weer gemind:

Verwijderd in 'nieuws: Sony eist deel omzet crossplay-games als spelers vooral ...

Edit:

Hier ook al:

Verwijderd in 'nieuws: Sony eist deel omzet crossplay-games als spelers vooral ...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 8x een -1 voor dit:

Kan iemand mij vertellen waarom Xbox fans zo kinderachtig zijn om mij te minnen?

En hier word ik ook gemind:

Volgens mij ben ik geen trol, vertel ik gewoon de waarheid. Blijkbaar is de waarheid heel erg hard voor de Microsoft fans hier op tweakers...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2021 16:51 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2