Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 196 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
mae-t.net schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:45:
Ik zie niet in wat voor omstreden dingen ik schrijf in mae-t.net in 'nieuws: Apple moet mogelijk meer dan miljard dollar aan royalti...

De -1 lijkt me voor dat bericht dus niet te kloppen. Ik zie in het hele topic vrij veel -1 uitgedeeld waarvan ik me afvraag of ze wel of niet terecht zijn. Een van mijn andere reacties heeft er ook een, is weliswaar wat feller verwoord dus misschien wel of niet terecht, meer een twijfelgeval.
Dit lijkt me gewoon ontopic, reactie staat nu ook op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheVivaldi schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:34:
Ascension in 'nieuws: Bloomberg: Apple werkt aan dunnere en lichtere MacBook ...
Een eenvoudige mening, dus +2 is al wat overdreven maar de +3's die de reactie heeft gekregen al helemaal.
Eens. Staat nu bijna op +1, maar heeft nog een paar zetjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand van het FP mod team bij AmigaWolf in 'nieuws: Eerste waarschuwingen zijn volgens Brein naar torrentge... een -2 toepassen?

De 'collega website' (https://www.security.nl/p...+moet+van+rechter+offline) van de site waarnaar de reageerder linkt is onlangs op bevel van de rechter offline gehaald vanwege diverse fouten, misstanden en intentioneel foutieve voorstelling van zaken. Als ik zo vlug kijk naar de site waarnaar gelinkt wordt is een vergelijkbare situatie aanwezig. 'Eigendom' van dezelfde organisatie (SIN-nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'nieuws: 'Opbouw IT-infrastructuur Hof van Twente na ransomwa...

Zo'n sneer aan het einde hoeft echt niet. Daardoor een puntje eraf en kom je op +1.
Het is sowieso niet echt informatief, maar meer een open deur na het artikel te lezen, wat de persoon waar op gereageerd wordt blijkbaar niet echt heeft gedaan.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Je wordt hier niet omlaag gemodereerd door meningmoderaties, je krijgt geen lagere moderaties omdat anderen het er niet mee eens zijn. Diverse andere reacties van jou in die thread krijgen wel een +1, de hier genoemde reacties dwalen wat betreft onderwerp steeds verder af van de inhoud van het artikel en vallen enigszins in herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santford schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Je wordt hier niet omlaag gemodereerd door meningmoderaties, je krijgt geen lagere moderaties omdat anderen het er niet mee eens zijn. Diverse andere reacties van jou in die thread krijgen wel een +1, de hier genoemde reacties dwalen wat betreft onderwerp steeds verder af van de inhoud van het artikel en vallen enigszins in herhaling.
Daar ben ik het niet mee eens. Wanneer mensen over hetzelfde discussiëren en een +1 krijgen op een reactie op mij en ik een 0. Is dat zeker meningmodden. Want diegene die moddereert geeft dan een voorkeur naar de reactie van de ander. Terwijl die ook aan het afdwalen is. Daarnaast val ik niet in herhaling met deze reacties.... Maar goed, ik heb hier al zo vaak aangegeven dat het modereren niet werkt. Omdat iedereen doet alsof het Facebook is. Maar goed ik stop wel weer met reacties geven op de frontpage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Wanneer mensen over hetzelfde discussiëren en een +1 krijgen op een reactie op mij en ik een 0. Is dat zeker meningmodden. [...]
Dat ben ik met je eens.
Maar bij het inzien van de moderaties in die thread vind ik geen gebruiker die reacties van jou op 0 zet en de overige reacties op +1, danwel alleen jouw reacties modereert.
De grens voor wat of-topic begint te raken kan wel voor iedereen net anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:35
toro in 'nieuws: 'Opbouw IT-infrastructuur Hof van Twente na ransomware gaat ...

6x -1?

Wat is hier mis mee? Waarom mag je het zelfs niet netjes brengen waar de oorzaak ligt?

Altijd als men de bron aanwijst op de FP inzake ransomware of andere hacks dan krijgt hij/zij steevast een -1.

Is dat trollen analyseren waar het misgaat en dat we daar misschien met zijn allen naar moeten gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santford schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Dat ben ik met je eens.
Maar bij het inzien van de moderaties in die thread vind ik geen gebruiker die reacties van jou op 0 zet en de overige reacties op +1, danwel alleen jouw reacties modereert.
De grens voor wat of-topic begint te raken kan wel voor iedereen net anders liggen.
Hier een voorbeeld van meningmodden :

Wel een moderatie:

fapkonijntje in 'nieuws: Microsoft draait prijsverhoging Xbox Live Gold terug'

Geen moderatie:

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft draait prijsverhoging Xbox Live Gold terug'

wel een moderatie:

fapkonijntje in 'nieuws: Microsoft draait prijsverhoging Xbox Live Gold terug'

Geen moderatie:

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft draait prijsverhoging Xbox Live Gold terug'

Dit is toch heel selectief modereren? En alleen modereren waar je mening naar uit gaat? Omdat je het eens bent diegene wel een +1 geven en de reacties daarop elke keer op niet. Dit is echt een duidelijk voorbeeld van meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:53:
Dit is echt een duidelijk voorbeeld van meningmodden.
Komt misschien vreemd over, en kan wellicht irritant zijn voor jou als poster in dit geval, maar dit heeft niks met meningmodden te maken. Als je aanneemt dat alle posts +1 zijn (heb geen ps of xbox abbos dus het zegt me weinig), zijn alle +1 gemodereerde posts keurig gemod. Jouw posts zijn niet gemod en bevatten daarom geen verkeerde moderatie en dus ook geen meningmod.

Mogelijke oorzaken voor het selectief modden: de modder snapt je posts niet (goed genoeg), heeft een vooroordeel over jou als poster en besluit dus maar niet te modden, of het zijn simpelweg steeds andere modders per reactie. Er is geen regel dat je een compleet draadje moet moderen (gelukkig), en lijkt me weinig zinvol om hier iets op te verzinnen om "aan te pakken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnieWbl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:33:
[...]

Komt misschien vreemd over, en kan wellicht irritant zijn voor jou als poster in dit geval, maar dit heeft niks met meningmodden te maken. Als je aanneemt dat alle posts +1 zijn (heb geen ps of xbox abbos dus het zegt me weinig), zijn alle +1 gemodereerde posts keurig gemod. Jouw posts zijn niet gemod en bevatten daarom geen verkeerde moderatie en dus ook geen meningmod.

Mogelijke oorzaken voor het selectief modden: de modder snapt je posts niet (goed genoeg), heeft een vooroordeel over jou als poster en besluit dus maar niet te modden, of het zijn simpelweg steeds andere modders per reactie. Er is geen regel dat je een compleet draadje moet moderen (gelukkig), en lijkt me weinig zinvol om hier iets op te verzinnen om "aan te pakken".
Naar mijn mening is dit zeker wel selectief modden. Omdat telkens de reactie van de andere partij gemod wordt en niet die van mij. Dan ben je dus selectief bezig omdat je diegene zijn mening deelt.

Dat er geen geschreven regel is dat je een draadje moet modereren. Dat klopt. Maar je kan niet zeggen dat dit niet selectief modereren is en niks te maken heeft met meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:40:
[...]
Naar mijn mening is dit zeker wel selectief modden. Omdat telkens de reactie van de andere partij gemod wordt en niet die van mij. Dan ben je dus selectief bezig omdat je diegene zijn mening deelt.

Dat er geen geschreven regel is dat je een draadje moet modereren. Dat klopt. Maar je kan niet zeggen dat dit niet selectief modereren is en niks te maken heeft met meningmodden.
Het is ook selectief moderen, de mogelijke redenen heb ik al genoemd (waarom ikzelf ook wel eens zo modereer, al probeer ik meestal wel zo volledig mogelijk te zijn). Hoeft zeker niet vanwege een mening te zijn over de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnieWbl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:47:
[...]

Het is ook selectief moderen, de mogelijke redenen heb ik al genoemd (waarom ikzelf ook wel eens zo modereer, al probeer ik meestal wel zo volledig mogelijk te zijn). Hoeft zeker niet vanwege een mening te zijn over de inhoud.
Je moddereert een discussie, alleen je modereert alleen 1 partij als on topic. Die andere modereer je niet. In principe als je een discussie modereert weet je ook of die andere berichten ook on topic zijn. Hoogstwaarschijnlijk is dat ook zo omdat het dezelfde discussie is. Tenzij er gescheld wordt en dan is het een -1. Dan nog doe je dit bewust omdat je het eens bent met die berichten. Dan alsnog is dit meningmodden. Het is geen Facebook waar je een duimpje omhoog geeft. De moderatie is er voor bedoeld om slechte berichten eruit te filteren of berichten die een zeer hoge toegevoegde waarde hebben (+2 en +3). Je zegt dat je dit zelf ook op deze manier doet. Daar is dit moderatie systeem eigenlijk niet voor bedoeld. Al die berichten zijn on topic. Dan is het vreemd dat je dus selectief berichten modereert van 1 gebruiker in een discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:52:
[...]
Je moddereert een discussie, alleen je modereert alleen 1 partij als on topic. Die andere modereer je niet. In principe als je een discussie modereert weet je ook of die andere berichten ook on topic zijn. Hoogstwaarschijnlijk is dat ook zo omdat het dezelfde discussie is. Tenzij er gescheld wordt en dan is het een -1. Dan nog doe je dit bewust omdat je het eens bent met die berichten. Dan alsnog is dit meningmodden. Het is geen Facebook waar je een duimpje omhoog geeft. De moderatie is er voor bedoeld om slechte berichten eruit te filteren of berichten die een zeer hoge toegevoegde waarde hebben (+2 en +3). Je zegt dat je dit zelf ook op deze manier doet. Daar is dit moderatie systeem eigenlijk niet voor bedoeld. Al die berichten zijn on topic. Dan is het vreemd dat je dus selectief berichten modereert van 1 gebruiker in een discussie.
Overdreven (gaf al aan dat het vreemd is om te zien) en foutieve aanname dat iedereen discussies modereert (in principe modereer je een post, ben het met je eens dat het wenselijk is om meerde posts in de buurt mee te nemen). Ik heb je de redenen al gegeven waarom ik soms op die manier modereer, heeft nogmaals niks met meningmoderen te maken of met Facebook duimpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:52:
[...]

Niemand hier is verplicht om te quoteren. Als iemand zin heeft om enkel de even berichten te quoteren, of enkel die waarvan de nick van de auteur met een klinker begint of enkel die waar al een -1 staat... Dan is daar niks mis mee (zolang we niet allemaal enkel de even berichten quoteren ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:19

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Project-FM in 'nieuws: CD Projekt RED brengt patch 1.1 met bugfixes uit voor ...

De reactie begint met 'Alles is wel zo'n beetje gezegd', vervolgens komt de opsomming weer, de onderbouwing, een reactie over hoe de game dan toch een teleurstelling was. Hoe kan deze reactie dan +3 zijn als het al ik weet niet hoe vaak voorbij gekomen is en het iemands mening is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die hele vega / vegan discussie lijkt mij op zijn minst offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Die hele vega / vegan discussie lijkt mij op zijn minst offtopic.
Klopt, maar niet ongewenst, het is niet aanstootgevend ofzo. Dus geen -1, maar 0. Waar ze nu netjes staan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Klopt, maar niet ongewenst, het is niet aanstootgevend ofzo. Dus geen -1, maar 0. Waar ze nu netjes staan.
Ik denk dat veel mensen het als het ongewenst pluggen van een eigen gedachtengoed zien. Je ziet nu ook een lange thread die niet meer over het topic uit de column gaat welke imho niet thuishoort op die plaats.

Ik zie overigens ook +3's voor de eerste reactie. Dat is echt een grove mismoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Ik denk dat veel mensen het als het ongewenst pluggen van een eigen gedachtengoed zien. Je ziet nu ook een lange thread die niet meer over het topic uit de column gaat welke imho niet thuishoort op die plaats.
Maar nog steeds is dat geen reden voor een -1.

Als het hebben (en uiten) van een ander gedachtengoed al grond is voor het geven van een -1... laten we dan eerlijk zijn, en expliciet benoemen dat vanaf nu meningmodden dus acceptabel en OK is.

Want dat is dan in feite wat die mensen doen.
Ik zie overigens ook +3's voor de eerste reactie. Dat is echt een grove mismoderatie.
Dat is idd net zo goed fout als de -1's.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Klopt, ik kan mij alleen voorstellen dat dit voor veel mensen de achterliggende reden is. Ik zeg niet dat dit een valide reden is.

Overigens kan iets wel dermate offtopic zijn dat het ongewenst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Overigens kan iets wel dermate offtopic zijn dat het ongewenst wordt.
Mee eens. Echter is dat hier niet het geval. De column zélf benoemt immers al expliciet ontbijt, yoghurt etc. Daar reageert deze poster dus gewoon op. Het is dus het hele onderwerp van de hele column.

Dus ja, het is offtopic (en dus 0), echter niet zwaar offtopic (wat wel een -1 zou kunnen rechtvaardigen).

Nog even los van het feit dat er onder .plans (waar columns ook onder vallen) er sowieso al minder streng gemodereerd werd. Zeker met dat in het achterhoofd is hier een -1 echt niet gerechtvaardigd en een vorm van meningmodding.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
[...]

Als het hebben (en uiten) van een ander gedachtengoed al grond is voor het geven van een -1... laten we dan eerlijk zijn, en expliciet benoemen dat vanaf nu meningmodden dus acceptabel en OK is.

Want dat is dan in feite wat die mensen doen.

[...]

Dat is idd net zo goed fout als de -1's.
Als je de column en de reacties leest, dan snap je toch niet wat die onder dit artikel doen? -1 lijkt mij de enige juiste score vanwege zwaar offtopic zoals ook in de mod-faq staat, ongeacht of het een /column is die volgens jou minder zwaar gemodereerd hoort te worden). Of je pro of tegen vegan gedachtegoed bent doet niet ter zake, enige connectie is wellicht de term "yoghurt" die in de column voorkomt.. 8)7 Je meent toch niet serieus iemands mening er aan te pas komt als je dit als zwaar offtopic beoordeelt?
wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:03:
Het is dus het hele onderwerp van de hele column.
Ik heb blijkbaar een heel andere column gelezen.

[ Voor 9% gewijzigd door JohnnieWbl op 24-01-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JohnnieWbl schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:07:
[...]

Ik heb blijkbaar een heel andere column gelezen.
Sterker nog, het lijkt alsof je alleen de titel gelezen hebt, en de hele column zelf maar hebt overgeslagen.

Begin nog eens te lezen, nota bene de eerste alinea haalt de yoghurt en het ontbijt er al bij....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Sterker nog, het lijkt alsof je alleen de titel gelezen hebt, en de hele column zelf maar hebt overgeslagen.

Begin nog eens te lezen, nota bene de eerste alinea haalt de yoghurt en het ontbijt er al bij....
Dat klopt maar als ludieke introductie, niet als een onderwerp van discussie imho. Het resultaat nu is dat er een hele thread staat die niet interessant is voor veel mensen en welke geen of een behoorlijk dunne relatie heeft met de inhoud van de column.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 24-01-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Dat klopt maar als ludieke introductie, niet als een onderwerp van discussie imho.
Maar de TS legt zelf dat bruggetje, maar als een ander datzelfde bruggetje aangrijpt is het opeens niet offtopic, maar zelfs compleet ongewenst?

Ok dan... ik zal onthouden dat het uiten van een andere mening ongewenst is en dat het dus acceptabel is om daar een -1 voor te geven vanaf nu...?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Dat zou de derde keer worden en zo pakkend vond ik hem nou ook weer niet. Een voor- en tegendiscussie over dierenleed in de zuivelindustrie is zwaar offtopic en dus -1 gerechtvaardigd.

Het hek zou van de dam zijn om dit niet op 0 of -1 te zetten, je zou elk willekeurig woordje elk willekeurig artikel kunnen gebruiken om je compleet offtopic comment zichtbaar te houden.

Suggereren dat dat met iemands mening te maken zou moeten hebben is te zot voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Maar de TS legt zelf dat bruggetje, maar als een ander datzelfde bruggetje aangrijpt is het opeens niet offtopic, maar zelfs compleet ongewenst?
Het is zoals gezegd een min of meer ludieke inleiding, niet het onderwerp van de column.
Ok dan... ik zal onthouden dat het uiten van een andere mening ongewenst is en dat het dus acceptabel is om daar een -1 voor te geven vanaf nu...?
Je snapt zelf wel dat dit niet de bedoeling is neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Je snapt zelf wel dat dit niet de bedoeling is neem ik aan?
Net zoals het ook niet gewenst is om een -1 te geven aan deze reacties, enkel omdat ze een andere mening hebben dan de moderator?

We moeten wel alle gevallen op dezelfde manier behandelen, en niet de één ongewenst verklaren omdat iemand het toevalligerwijs niet met de geponeerde stelling eens is.

Ja, het is offtopic, dus 0. Nee, het is niet zwaar offtopic, en dus geen -1. Mede omdat er onder .plans soepeler gemodereerd wordt over het algemeen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:26:
Ja, het is offtopic, dus 0. Nee, het is niet zwaar offtopic, en dus geen -1. Mede omdat er onder .plans soepeler gemodereerd wordt over het algemeen.
Tsja, als je argument is dat onder een column (dit is geen .plan en heb nog nergens gelezen dat onder een column geen offtopic berichten op -1 gezet dienen te worden) minder streng gemodereerd moet worden, zodat deze compleet offtopic reacties ook minimaal op 0 komen, zijn er natuurlijk geen argumenten meer in te brengen. Behalve dat je de zaken omdraait voor voor te stellen de -1 modders na te kijken, ook al volgen ze de niet meer dan gebruikelijke manier van modereren die eigenlijk op de volledige site gewenst is.

Volgens mij is het verschil dat ik de posts zie als mogelijk zwaar offtopic en jij niet. Beide hebben (hopelijk?) niks te maken met een mening over de inhoud, dus ik snap niet waar je punt op gebaseerd is dat het om meningmodden zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NLatuny in 'nieuws: Configuratieprobleem bij Facebook zorgde voor onbedoelde ...

20x +3? WTF Dit is GR-materiaal, dus 0....

(ja hij is nog jong, maar het gaat wel héél hard met mismoderaties daar)...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:48:
NLatuny in 'nieuws: Configuratieprobleem bij Facebook zorgde voor onbedoelde ...

20x +3? WTF Dit is GR-materiaal, dus 0....

(ja hij is nog jong, maar het gaat wel héél hard met mismoderaties daar)...
Dat is inderdaad absoluut geen +3. Ik heb daar even ingegrepen. Bij meerdere modders was er meer aan de hand welke het nu zonder moderatiemogelijkheid mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapjespoes
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Elefant in 'nieuws: Italië legt TikTok aan banden wegens gebrekkige handhavin...

+1 of hooguit een +2. Het is enigszins informatief maar, zoals mede blijkt uit andere tegels van deze tweaker, is het hevig afkomstig van zijn eigen mening met als doel deze op anderen te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:34

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt onterecht op -1 te staan door ruim 28 moderaties naar -1.
De reactie is on topic, maar misschien niet relevant. Zo vreemd is het niet dat er bij concerten, festivals en zelfs openbaar vervoer of andere drukte mensen zo dicht op elkaar staan (afgezien dat het momenteel nauwelijks zal gebeuren).

Verwijderd in 'nieuws: Apple: hou voor de zekerheid iPhone 12 op minimaal 15cm ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Staat nu goed :)
Staat nu op een betere score.
Lapjespoes schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:42:
Elefant in 'nieuws: Italië legt TikTok aan banden wegens gebrekkige handhavin...

+1 of hooguit een +2. Het is enigszins informatief maar, zoals mede blijkt uit andere tegels van deze tweaker, is het hevig afkomstig van zijn eigen mening met als doel deze op anderen te forceren.
Mag wmb wel op +2, het is een stevige mening, maar desondanks echt wel een prima reactie die beloond mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
kodak schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:07:
Deze reactie lijkt onterecht op -1 te staan door ruim 28 moderaties naar -1.
De reactie is on topic, maar misschien niet relevant. Zo vreemd is het niet dat er bij concerten, festivals en zelfs openbaar vervoer of andere drukte mensen zo dicht op elkaar staan (afgezien dat het momenteel nauwelijks zal gebeuren).

Verwijderd in 'nieuws: Apple: hou voor de zekerheid iPhone 12 op minimaal 15cm ...
Mwoah, ik vind een 0 prima. Een -1 zie ik er inderdaad niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Astennu in 'nieuws: Gerucht: Samsung Exynos-socs met AMD-gpu's komen binnen h...

Totaal niet off topic of irrelevant
Snap echt niet waarom dit zo gemod wordt. Dat ze zelf niet weten dat het zo is maakt het niet irrelevant.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 25-01-2021 14:28 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:34

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 of hoger. De eerste zin is een mening die ook niet lijkt te kloppen (je kan niet zomaar redeneren dat een gebeurtenis iets in het algemeen zou bewijzen). De tweede zin is een algemene bewering. De derde en laatse zin zijn bewering die nergens op gebaseerd lijken. En die reactie krijgt dan 11x +3 en 36x +2. Het lijkt mee meer +1 ontopic of zelfs overbodig om zo makkelijk beweringen te doen.
K-aroq in 'nieuws: Gegevens van miljoenen Nederlanders in coronasystemen GGD ...

[ Voor 5% gewijzigd door kodak op 25-01-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Fluttershy in 'plan: Machinelearning ‘on steroids’ levert persoonlijke conten... Lijkt me geen +2 waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 26-01-2021 09:54 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:48

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

T0mBa in 'geek: Speedrunners doorlopen eerste Hitman 3-level in minder dan ti...

Als mijn reactie erboven offtopic is, hoe is een reactie als deze dan opeens ontopic? :?
Het riekt imo naar meningmodding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
armageddon_2k1 in 'nieuws: Apple stelt nieuwe topman aan voor hardwareteam'
Leuke grap, maar geen +2 en al zeker geen +3 (kijk ook maar hoe veel +3's er zijn uitgedeeld!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Kan iemand eens kijken waarom dat 46 keer een +3 heeft gekregen terwijl het een overduidelijke -1 is:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ford Prefect schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:53:
Kan iemand eens kijken waarom dat 46 keer een +3 heeft gekregen terwijl het een overduidelijke -1 is:
Daar gaan een aantal mensen hun modrechten kwijtraken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Ford Prefect schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:53:
Persoonlijk zou ik zeggen dat het een 0 is, het is off-topic maar geen belediging of troll, gewoon een stom geintje.

Ongerelateerd aan dit artikel, zou een reactie die inhoudelijk ingaat op een "0 reactie" een +1 moeten krijgen ook als deze niet over het artikel gaat?
(Bijvoorbeeld deze: Blue-eagle in 'nieuws: Apple stelt nieuwe topman aan voor hardwareteam', het is een oke reactie, maar wel compleet off-topic van het artikel)

[ Voor 17% gewijzigd door IThom op 26-01-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RoD schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Daar gaan een aantal mensen hun modrechten kwijtraken :)
Mooi zo en terecht. Maar het zou dan ook fijn zijn als hij niet op +2 zou blijven staan, maar naar 0 of -1 gezet wordt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:31:
[...]

Mooi zo en terecht. Maar het zou dan ook fijn zijn als hij niet op +2 zou blijven staan, maar naar 0 of -1 gezet wordt.
Ja die gaan we niet meer recht krijgen, ik heb hem gefixeerd op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lijkt me gewoon een prima +1, daar staat ie nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moerasgeest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
Dit is geen -1. Ik kan me voorstellen dat het en 0 zou kunnen zijn, al vind ik wel dat het aansluit op de voorgaande post en daarmee enige relevantie heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door moerasgeest op 27-01-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Laatst online: 17-09 21:17

Nemesizz

Untouchable

eL_Jay in 'nieuws: ASUS en Colorful maken Intel Xe-videokaarten met DG1-gpu v...

Dit is geen +2, en al helemaal geen +3. Gewoon een mening en nog selectief ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een wikipedia linkje zou ik geen +2 geven in dit geval.

bbr in 'nieuws: Apple dicht drie zerodays in iOS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Dit lijkt mij gewoon +1
Eonfge in 'nieuws: Politie pakt zes verdachten op achter darknet-marktplaats ...
Zo niet, dan is de hele boom eronder veel te hoog gewaardeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 27-01-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Qua score waarop mijn reactie nu staat geef ik het nog even tijd om goed te worden gezet, maar ik vind het nogal vreemd dat ik meteen al door diverse mensen gemind wordt terwijl ik een normale vraag stel: TheVivaldi in 'nieuws: Tesla toont nieuw interieur Model S en X met aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:49

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Chipsoft heeft zelf gereageerd in dit topic en dat wordt als ongewenst gemod: ChipSoft B.V. in 'plan: Maarten van Rood en Tim Loyen (ChipSoft): realistisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:13
Geen idee waarom deze op -1 staat. Nietszeggende post, maar om nou te zeggen ongewenst.
Hassebassie in 'nieuws: GGD gaat lekke HPZone-software vervangen'
(ter vergelijk: die van tweaknico erboven lijkt me wel een sneer en dus -1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dekar in 'reviews: All-in-one 240mm-waterkoelers - 14 kant-en-klare waterkoel...

Ik vind mijn reactie een inhoudelijke en zeker geen flame of troll. Dit moet dus m.i. een +1 zijn.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het citaat in Balance in 'nieuws: Ontwikkelaars beperken ondersteuning Linux 5.10 LTS-kerne... staat, netjes vertaald, ook gewoon in het artikel en is dus geen +2 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

MxD in 'nieuws: Privégegevens nog steeds makkelijk te exporteren via GGD-syst...

Alleen maar +1 door alu-gekkies. Hoort gewoon 0 te zijn maximaal.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Dit is gewoon ongewenst wat mij betreft. Oproepen om je niet te laten testen is net wat we nu niet nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:55:
[...]

Dit is gewoon ongewenst wat mij betreft. Oproepen om je niet te laten testen is net wat we nu niet nodig hebben...
Dat is in ieder geval geen +3. Een aantal users mag het inmiddels zonder moderatiemogelijkheid doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Prima dat veel tweakers er hetzelfde over denken, maar +2 en zeker +3 (die ook door een aantal gegeven is) is te hoog: Nimja in 'nieuws: Steam Game Festival met 500 speelbare demo's start volgende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
TheVivaldi schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:02:
Prima dat veel tweakers er hetzelfde over denken, maar +2 en zeker +3 (die ook door een aantal gegeven is) is te hoog: Nimja in 'nieuws: Steam Game Festival met 500 speelbare demo's start volgende...
Die kan gewoon op +1 ja.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

georgeboot in 'nieuws: FAA onderzoekt SpaceX na overtreden voorwaarden lancer...

Imho is dit geen +2 (laat staan de +3's die het krijgt...) maar gewoon een +1, net als die hele thread.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

computerjunky in 'nieuws: Netflix test 'slaaptimer' bij Android-versie app'

Stond op +3, vreemd genoeg. Na mijn moderatie nu naar +2 gezakt, maar meer dan een ontopic is dit volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
Deo_Volente in 'reviews: Exponentiële groei en de lineaire mens'

Totaal offtopic, niks met het artikel te maken, reageert niet eens als reactie op diegene waar hij/zij op reageert. En krijgt spotlights en informatief. Vreend.

Edit:

Cheese_man in 'reviews: Exponentiële groei en de lineaire mens'

Idem, mensen beginnen een soort forum discussie over corona, krijgen allemaal onjuiste moderaties. Totaal offtopic.

[ Voor 31% gewijzigd door slijkie op 31-01-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 22:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Hij staat nu goed, maar in een edit klagen over de moderaties is ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
+2 is prima, maar +3 (waarop de score nu staat) mag 'ie wel wat meer moeite voor doen: magistus in 'reviews: Samsung The Frame'

En deze lijken me ook geen +2: DeBaroN in 'reviews: Samsung The Frame'
r03n_d in 'reviews: Samsung The Frame'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheVivaldi schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:58:
+2 is prima, maar +3 (waarop de score nu staat) mag 'ie wel wat meer moeite voor doen: magistus in 'reviews: Samsung The Frame'
Als dit klopt en het niet in het artikel staat, is een +3 wmb niet fout. Lijkt me wel een zeer waardevolle toevoeging.
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 22:22
AlphaRomeo schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:18:
[...]

Hij staat nu goed, maar in een edit klagen over de moderaties is ook niet nodig.
Klagen is een groot woord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

unreal0 in 'reviews: Exponentiële groei en de lineaire mens'

Dit lijkt me in deze vorm geen +1, laat staan +2 of zelfs +3. Max een 0 lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 31 ... 196 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2