Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 196 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:48

jdh009

FP ProMod
geen -1 maar een 0
brigada in 'nieuws: Poolse marktwaakhond onderzoekt Cyberpunk 2077-situatie'

Waarom is dit nog verder in de min? Het is een spellingopmerking, gebracht op een niet agressieve manier, die ik na die tijd heb aangepast. Dat is toch geen flamebait? Off-topic wel, maar dat is een 0.

[ Voor 32% gewijzigd door jdh009 op 11-01-2021 22:36 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:50
En nog eentje bij hetzelfde bericht.
Geen -1 lijkt mij, ik zie hier oprecht geen sociaal onaangepaste inhoud.

Antonius in 'nieuws: 70TB aan Parler-posts is gearchiveerd door beveiligingso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:34

kodak

FP ProMod
Inmiddels staat bij het nieuws over Parler 12% van de reactie op -1 bij meer dan 1100 reacties. Dat vraagt om veel meer dan gewoon modereren of een stofkam.
nieuws: Sociaal medium Parler is offline nadat techbedrijven banden hebben ve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit soort op de man spelen bij klachten over een organisatie lijkt me niet gewenst en geen +3 waard. Daarbij lijkt de klacht dat een ander minder persoonsgegevens in het register heeft staan kennelijk niet helemaal terecht te zijn.
Freekers in 'plan: KVK’s GegevensLeveringsPlatform: het Handelsregister krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

kodak schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:01:
Dit soort op de man spelen bij klachten over een organisatie lijkt me niet gewenst en geen +3 waard. Daarbij lijkt de klacht dat een ander minder persoonsgegevens in het register heeft staan kennelijk niet helemaal terecht te zijn.
Freekers in 'plan: KVK’s GegevensLeveringsPlatform: het Handelsregister krijg...
Dat had ik al verwacht, echter denken 79 Tweakers daar anders over.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57

Herman

FP ProMod
Dat zo'n persoon zelf bewust de belangstelling opzoekt, neem je m.i. ook het risico om dergelijke persoonlijke kritiek te ontvangen. Het punt van kritiek vind ik best valide en niet ongewenst. (Of het +3 waard is, laat ik in het midden)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
92x +3 inmiddels, die heeft iets meer dan een zetje nodig.

Ik kan niet inschatten of het waar is maar het is mij lijkt het minimaal een 0, maximaal een +1. "Op de man" wordt hier doorgaans gebruikt mbt reactie op andere personen in een discussie, niet op iemand uit het onderwerp zelf, staat imho ook niks schokkends/onbehoorlijks in.
@kodak Je hebt indd een punt, ik had het anders bekeken met name omdat het een adv. was. Onderbouwing mist inderdaad, dus -1 is ook prima. +3 is het sowieso niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JohnnieWbl op 12-01-2021 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Freekers schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:41:
[...]
Dat had ik al verwacht, echter denken 79 Tweakers daar anders over.
Het gaat er niet om hoeveel tweakers er anders over denken maar om welke argumenten er zijn om dit als +3 te accepteren bij de moderatieregels, en of die redelijk zijn.

Het argument het is niet op de man klopt niet. Op de man spelen gaat niet alleen om tussen tweakers onderling. Het gaat om het richten van kennelijk frustratie op een persoon door die op iets persoonlijks aan te vallen. De reactie wekt de suggestie dat de persoon iets doet of voor zichzelf gedaan krijgt wat de tweaker niet zou lukken of mogen. Maar het artikel gaat niet over een privebedrijf van de persoon, het gaat om de organisatie waarbij een medewerker kennelijk nu even het gezicht is. Wat heeft een privebedrijf van die persoon dan met dit bericht te maken?
En als je dit soort suggesties doet dat iemand privileges zou hebben dan hoort daar een redelijke onderbouwing bij waaruit dat zou blijken. Zoals in reacties aangegeven lijkt het verwijt van verschil onterecht en ook niet uitgezocht. Ja maar ik kon vroeger iets niet is geen sterk argument om iemand iets te verwijten dat die nu wel iets kan. Niet zonder aan te tonen wat de relatie is en ook niet omdat iemand nu even met naam in een artikel staat. Dat maakt de reactie niet relevant en mogelijk zelfs ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Tha_Butcha in 'plan: KVK’s GegevensLeveringsPlatform: het Handelsregister kri... hoort ook niet op +3. Overigens staat daar wel meer te hoog.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat is inderdaad wel erg streng. Nu is het wel politiek nieuws met allerlei gevoeligheden, maar ik zou zeggen dat zulke reacties nog wel moeten kunnen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Herman schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:05:
[...]

Dat zo'n persoon zelf bewust de belangstelling opzoekt, neem je m.i. ook het risico om dergelijke persoonlijke kritiek te ontvangen. Het punt van kritiek vind ik best valide en niet ongewenst. (Of het +3 waard is, laat ik in het midden)
JohnnieWbl schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:34:
[...]

92x +3 inmiddels, die heeft iets meer dan een zetje nodig.

Ik kan niet inschatten of het waar is maar het is mij lijkt het minimaal een 0, maximaal een +1. "Op de man" wordt hier doorgaans gebruikt mbt reactie op andere personen in een discussie, niet op iemand uit het onderwerp zelf, staat imho ook niks schokkends/onbehoorlijks in.
@kodak Je hebt indd een punt, ik had het anders bekeken met name omdat het een adv. was. Onderbouwing mist inderdaad, dus -1 is ook prima. +3 is het sowieso niet ;)
kodak schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:58:
[...]

Het gaat er niet om hoeveel tweakers er anders over denken maar om welke argumenten er zijn om dit als +3 te accepteren bij de moderatieregels, en of die redelijk zijn.

Het argument het is niet op de man klopt niet. Op de man spelen gaat niet alleen om tussen tweakers onderling. Het gaat om het richten van kennelijk frustratie op een persoon door die op iets persoonlijks aan te vallen. De reactie wekt de suggestie dat de persoon iets doet of voor zichzelf gedaan krijgt wat de tweaker niet zou lukken of mogen. Maar het artikel gaat niet over een privebedrijf van de persoon, het gaat om de organisatie waarbij een medewerker kennelijk nu even het gezicht is. Wat heeft een privebedrijf van die persoon dan met dit bericht te maken?
En als je dit soort suggesties doet dat iemand privileges zou hebben dan hoort daar een redelijke onderbouwing bij waaruit dat zou blijken. Zoals in reacties aangegeven lijkt het verwijt van verschil onterecht en ook niet uitgezocht. Ja maar ik kon vroeger iets niet is geen sterk argument om iemand iets te verwijten dat die nu wel iets kan. Niet zonder aan te tonen wat de relatie is en ook niet omdat iemand nu even met naam in een artikel staat. Dat maakt de reactie niet relevant en mogelijk zelfs ongewenst.
Inmiddels is de reactie op +1 gepinned door een mod. 121 mede-Tweakers vonden de reactie echter een +3 waard. Wat is exact het doel en nut van een moderatiesysteem als de gegeven scores alleen overeen mogen komen met de scores die de Tweakers crew denkt dat ze waard zijn?

En is dit wel een +2 waard dan, enkel omdat er woorden gebruikt worden die ook in het artikel zelf staan? Is dat het criteria voor een goedgekeurde reactie?
HeineJan in 'plan: KVK’s GegevensLeveringsPlatform: het Handelsregister krijg...

Of deze:
Banix in 'plan: KVK’s GegevensLeveringsPlatform: het Handelsregister krijgt e...

of deze:
JJ93 in 'plan: KVK’s GegevensLeveringsPlatform: het Handelsregister krijgt ee...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Freekers schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:10:
Inmiddels is de reactie op +1 gepinned door een mod. 121 mede-Tweakers vonden de reactie echter een +3 waard. Wat is exact het doel en nut van een moderatiesysteem als de gegeven scores alleen overeen mogen komen met de scores die de Tweakers crew denkt dat ze waard zijn?
Dat is hier te vinden: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Kort gezegd dient er op de inhoud gemodereerd te worden, niet op gevoel of mening (eens / oneens). Omdat dit, zoals je merkt, toch wel eens voorkomt, is er dit topic.
En is dit wel een +2 waard dan, enkel omdat er woorden gebruikt worden die ook in het artikel zelf staan? Is dat het criteria voor een goedgekeurde reactie?
HeineJan in 'plan: KVK’s GegevensLeveringsPlatform: het Handelsregister krijg...

Of deze:
Banix in 'plan: KVK’s GegevensLeveringsPlatform: het Handelsregister krijgt e...

of deze:
JJ93 in 'plan: KVK’s GegevensLeveringsPlatform: het Handelsregister krijgt ee...
Zeker niet, dank voor het melden hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:08

timovd

Voorsprong door techniek

ExilaaHH in 'nieuws: 'VW overweegt Golf VIII terug te roepen vanwege probleme...
Gezien de reacties is dit niet waar, dus maximaal een 0.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Dit hoort gemeld te worden op het forum, dus geen +1: carlpls in 'nieuws: AMD brengt ook Ryzen 5000U-processors met Zen 2-cores uit'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Typische meningmod, daar mogen nog wat moderaties bijgegeven worden.

Ondertussen zijn een aantal mensen hun modrechten kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBenji
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-11-2023

ShadowBenji

Canon 600D | iPhone 8 64GB |

ShadowBenji in 'nieuws: Bethesda werkt aan Indiana Jones-game'

Mijn reactie heeft een -1 en ik ben het daar niet mee eens. -1 wordt gegeven bij een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker.
Natuurlijk is dit geen +2 of +3 maar ik snap niet waarom dit -1 is. Het kan zijn dat het PlayStation fans zijn en dit mogelijk niet leuk vinden maar ik beledig ze niet.
Een 0 of +1 zal logischer zijn (imo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@ShadowBenji Ik vind een -1 idd overdreven, maar ik snap wel waar het vandaan komt. Je wenst feitelijk dat hij vooral niet op de Playstation uit moet komen, wat natuurlijk niet zo heel aardig is richting PS bezitters. Een 0 van mij om die reden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Met geen enkele verwijzing naar het nieuws over de beslissing over het datacenter is dit geen +2 waard en lijkt ook de rest van de reacties geen gepaste moderaties te hebben. Het is een prima discussie over algemene ervaringen maar dat hoort niet thuis bij dit nieuws maar op gathering.
UniMatrix in 'nieuws: Microsoft krijgt vergunning voor bouw tweede datacente...

Misschien ook eens tijd voor verwijzingen naar gathering bij nieuwsberichten? Dat kan helpen om zowel gepaste discussis te krijgen en gerelateerde discussies beter mogelijk te maken op de plaats die daarvoor is gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Veldm033tweak
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11-2024
Beste Moderator,
Ik zou graag de reden willen weten dat mijn comments met -1 gewaardeerd worden in de discussie: YouTube verwijdert video van kanaal Donald Trump en schakelt comments uit?

Als ik lees in de topic voorwaarde waar een -1 voor gegeven wordt kan ik dat niet koppelen aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldm033tweak
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11-2024
Dan gaat het dus blijkbaar om eigen mening en niet feiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 23:01

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze mening lijkt me geen 85× +3 waard. Het legt niet iets uit wat zo bijzonder is. En het is vooral een mening zonder onderbouwing die duidelijk ook niet heel erg lijkt te kloppen (wereldwijd zijn er veel mensen betrokken bij de keuring en is niet alleen werk dat maar een paar mensen kunnen doen).
Het draagt als mening zeker bij aan de discussie, maar ik kom niet hoger dan +1.
vliegendekat in 'nieuws: Hackers zetten gestolen EMA-documenten over coronava...

[ Voor 37% gewijzigd door kodak op 13-01-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Verwijderd in 'nieuws: Uitgever stelt Harry Potter-rpg Hogwarts Legacy uit naa...

Zeker niet On-topic het artikel. Krijgt enkel upvotes van volk dat ook zuur is over CP2077, wed ik.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Laatst online: 08:37
bosskiss in 'nieuws: Microsoft gaat maximale bestandsgrootte voor OneDrive ve...

Geen +2 waardig dit geklaag over de onedrive client in een nieuwsbericht over het ophogen van het limiet van filesizes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hier gaat een hele hoop mis:

nieuws: Enschedees bedrijf Xsens wil met clouddienst motion capturing toegank...

Veel reacties over de vorm ipv over de inhoud, terwijl dat eerste op het forum thuishoort niet op de fp.

Bijv deze is echt geen +2:

Payter84 in 'nieuws: Enschedees bedrijf Xsens wil met clouddienst motion capt...

[ Voor 36% gewijzigd door CyberMania op 14-01-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:53
Nas T in "Gerucht: Apple wil MagSafe terug en Touch Bar weghalen op komende MacBooks"
Ik zie een hoop -1's, maar ik ben benieuwd waarom de reactie een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker is.
Dat mijn reactie uiteindelijk als offtopic bestempeld wordt, valt over te discussiëren (niet geheel ontopic, maar gaat wel over designkeuzes van Apple, dus ook niet geheel offtopic) maar dat lijkt me geen probleem. De vele -1's zijn volgens mij niet ok.

EDIT:
Zou deze dan op -1 mogen?
Want die concurrent iPod lookalike moest je toch al zelf via de Verkenner van muziek voorzien. Kun je meteen je vieze plaatjes transporteren.
...
Wow, jij hebt je goed voorbereid!
...
Repeat aanstaan?
...
Repeat aanstaan?
...
Repeat aanstaan?

[ Voor 26% gewijzigd door Nas T op 15-01-2021 11:49 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Het is natuurlijk mij eigen post, maar ongewenst lijkt me niet op z'n plaats. Ik heb zelf het idee dat het ontopic zou moeten zijn.
MeMoRy in 'nieuws: Bèta iOS 14.4 heeft code voor melding als iPhone niet orig...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd in 'reviews: Oracles softwaretopman Wim Coekaerts: Linux is mijn hobby'
Oracle roept blijkbaar wat negatieve associaties op, maar een +3 voor deze gaat wel wat te ver. Een +1 is, zonder onderbouwing/bronvermelding, wat mij betreft voldoende. Geldt ook voor andere reacties in die thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Grote levering AMD Ryzen 5 5600X-cpu's maakt voorlopig eind...

Geen idee wat hier ongewenst aan is. Offtopic kan ik mij voorstellen, maar een kritische noot wordt geloof ik nooit gewaardeerd op de FP, jammer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze opsomming van meningen lijkt me echt geen 14x +2 waard. Er staat niets nieuws en wat er staat heeft geen onderbouwing of gaat offtopic. Dit lijkt meer op het (semi) offtopic klagen over Samsung. Ik heb het +1 gegeven maar het zit voor mij op het randje van 0/-1 zoals deze reactie klaagt.
Pasteis in 'nieuws: Samsung: laders zullen geleidelijk uit telefoondoosje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:02:
Deze opsomming van meningen lijkt me echt geen 14x +2 waard. Er staat niets nieuws en wat er staat heeft geen onderbouwing of gaat offtopic. Dit lijkt meer op het (semi) offtopic klagen over Samsung. Ik heb het +1 gegeven maar het zit voor mij op het randje van 0/-1 zoals deze reactie klaagt.
Pasteis in 'nieuws: Samsung: laders zullen geleidelijk uit telefoondoosje...
Dan verschillen we hierin behoorlijk van mening. Ja, het heeft een klagerige toon, maar daar hoef je wat mij betreft geen punten voor af te trekken (al mag het wel), en daarnaast worden er best een paar aardige inhoudelijke punten opgesomd. Een +2, wat de score nu is, vind ik dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Het is natuurlijk altijd een beetje een zooitje met moderaties onder zulke artikelen, maar dit zou volgens mij geen 0 moeten zijn: IThom in 'nieuws: Bèta iOS 14.4 heeft code voor melding als iPhone niet origi...

Tegelijkertijd is dit denk ik gewoon een +1 ipv een +2 : IThom in 'nieuws: Bèta iOS 14.4 heeft code voor melding als iPhone niet origi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
IThom schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:32:
Het is natuurlijk altijd een beetje een zooitje met moderaties onder zulke artikelen, maar dit zou volgens mij geen 0 moeten zijn: IThom in 'nieuws: Bèta iOS 14.4 heeft code voor melding als iPhone niet origi...

Tegelijkertijd is dit denk ik gewoon een +1 ipv een +2 : IThom in 'nieuws: Bèta iOS 14.4 heeft code voor melding als iPhone niet origi...
Die eerste is inderdaad zeker een +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
RoD schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:05:
[...]

Dan verschillen we hierin behoorlijk van mening. Ja, het heeft een klagerige toon, maar daar hoef je wat mij betreft geen punten voor af te trekken (al mag het wel), en daarnaast worden er best een paar aardige inhoudelijke punten opgesomd. Een +2, wat de score nu is, vind ik dus prima.
Welke punten zijn volgens jou dan relevant?
Het nieuws is dat het weglaten van de adapter bij verkoop zou zorgen voor duurzaamheid.

Opmerken dat ze bij Samsung weer iets van een ander zouden kopieren? Hoe is dat relevant, zeker zonder onderbouwing.

Menen dat ze andere dingen niet doen lijkt me ook niet zomaar relevant, zonder aan te geven wat dat met de adapter te maken heeft.

Het enige wat relevantie lijkt te raken is de opmerking over usb, wat over de adapter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Welke punten zijn volgens jou dan relevant?
Het nieuws is dat het weglaten van de adapter bij verkoop zou zorgen voor duurzaamheid.

Opmerken dat ze bij Samsung weer iets van een ander zouden kopieren? Hoe is dat relevant, zeker zonder onderbouwing.

Menen dat ze andere dingen niet doen lijkt me ook niet zomaar relevant, zonder aan te geven wat dat met de adapter te maken heeft.

Het enige wat relevantie lijkt te raken is de opmerking over usb, wat over de adapter gaat.
Punt 1 wordt ook naar gerefereerd in het artikel, maar ik vind punt 2 en 3 best aardig. Opgeteld mag de post wmb dan best op +2 staan, al is het ook geen overduidelijke +2. Een 0 vind ik echter veel te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
RoD schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:19:
[...]
Een 0 vind ik echter veel te ver gaan.
Dat kan ik me voorstellen als je het minder als probleem ziet. Ik heb het niet voor niets een +1 gegeven, zoals gezegd was het voor mij een twijfelpunt of het wel 0 zou zijn. Maar +2 gaat me te ver met het gebrek aan onderbouwing en vooral een mening. Dan kunnen we wel heel veel reacties met dit soort algemene opmerkingen en meningen +2 gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:29:
[...]
Dat kan ik me voorstellen als je het minder als probleem ziet. Ik heb het niet voor niets een +1 gegeven, zoals gezegd was het voor mij een twijfelpunt of het wel 0 zou zijn. Maar +2 gaat me te ver met het gebrek aan onderbouwing en vooral een mening. Dan kunnen we wel heel veel reacties met dit soort algemene opmerkingen en meningen +2 gaan geven.
Daarom vind ik het ook geen overduidelijke +2. Met betere onderbouwing zou dat het wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit is geen +2. Zelfs als er duidelijk bij het artikel staat waar het de bedoeling is dat je met klachten over premium terecht kan staat het er nu weer onder. Inhoudelijk is het een prima mening over wat een tweaker zelf meent te gaan doen, maar wat is daar zo waardevol aan om dat +2 te geven. Ik kom niet hoger dan +1 en dat de tweaker aangesproken mag worden op de regels.
EiT in 'reviews: Het moederbord dat je na één generatie al kunt weggooien'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Het kan best dat veel tweakers deze mening delen, maar +3 is het niet: DigitalExorcist in 'nieuws: Organisatie klaagt Apple aan om niet weren van Te...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:22
Bij een recent column over moederbord generaties geef ik aan dat ik die leuk vindt en, omdat het een premium artikel is, dat ik voor dit soort content best zou willen betalen. Ik krijg veel off-topic mods en zelfs een paar ongewenst. Ik snap helemaal dat het geen +3 opmerking is, maar kan iemand me helpen begrijpen waar deze score vandaan komt?

Edit: link

[ Voor 21% gewijzigd door PizzaMan79 op 18-01-2021 12:11 . Reden: Link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
PizzaMan79 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:10:
Bij een recent column over moederbord generaties geef ik aan dat ik die leuk vindt en, omdat het een premium artikel is, dat ik voor dit soort content best zou willen betalen. Ik krijg veel off-topic mods en zelfs een paar ongewenst. Ik snap helemaal dat het geen +3 opmerking is, maar kan iemand me helpen begrijpen waar deze score vandaan komt?

Edit: link
Hoewel jouw reactie goed bedoeld is gaat deze niet over de inhoud van de column en is daarom off-topic.
Reageren op Premium en de onderdelen daarvan zoals dit artikeltype, kan in het daarvoor bestemde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Huh, mijn nuttige/essentiële bijdrage wordt weggetikt naar 0 :?
DeComponeur in 'nieuws: Meer dan helft Nederlandse zendmasten ondersteunt nu 5G'

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:22
Santford schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Hoewel jouw reactie goed bedoeld is gaat deze niet over de inhoud van de column en is daarom off-topic.
Reageren op Premium en de onderdelen daarvan zoals dit artikeltype, kan in het daarvoor bestemde topic.
Dank voor de uitleg. Ik was vooral actief op Hardware Info en daar was het vrij gebruikelijk om aan te geven als je een artikel goed vond. Lijkt me voor de auteur ook wel leuk, maar als dat bij Tweakers als ongewenst wordt beschouwd zal ik het voortaan niet meer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
@PizzaMan79 Feedback is welkom. Het 'geachte-redactie' subforum is een centrale plaats voor feedback over artikelen, door alles hier te verzamelen is het zeker dat het de auteur of redactie bereikt en niet gemist wordt in de grote hoeveelheid reacties op de frontpage :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

himlims_ in 'nieuws: Data van Viruswaarheid-aanhangers waren te achterhalen d...

@Bor @Dirk Misschien even -2'en oid voor er een compleet niet terzakedoende discussie wordt gestart hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Weg. 1 kruitvat is wel voldoende daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:01
Jeroenneman in 'nieuws: Data van Viruswaarheid-aanhangers waren te achterhale...

Je kan het niet eens zijn met de "wappies", maar dit is gewoon een -1

en dit draadje mag wel weg. Of in ieder geval mag ThaddeusX wel een waarschuwinkje krijgen:
ThaddeusX in 'nieuws: Data van Viruswaarheid-aanhangers waren te achterhalen ...

[ Voor 34% gewijzigd door PdeBie op 18-01-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze post lijkt me geen +2. Het is eerder off-topic omdat het niet op het nieuws in gaat en zelfs niet eens direct in te gaat op de opmerking waar het een reactie op is. Discussie over generaliseren is eerder op zijn plaats in een forum.
rickboy333 in 'nieuws: Data van Viruswaarheid-aanhangers waren te achterhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:41

Fixer

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
Dit is geen -1, lijkt dat mensen massaal -1 geven wanneer ze het er niet mee eens zijn. Ik zou zeggen 0 of misschien 1.

Eonfge in 'nieuws: Data van Viruswaarheid-aanhangers was te achterhalen door ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Basszje

Reisvaap!]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is dit een -1? Een 0 snap ik wel, maar als iemand ineens scheldwoorden gaat gebruiken... Dan reageer ik daar nog redelijk netjes op en krijg ik een -1:

Verwijderd in 'reviews: Google Stadia een jaar later - De features, de gebruike...

En hier leg ik uit waarom ik een andere mening heb, niet echt -1:

Verwijderd in 'reviews: Google Stadia een jaar later - De features, de gebruike...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:55:
Waarom is dit een -1? Een 0 snap ik wel, maar als iemand ineens scheldwoorden gaat gebruiken... Dan reageer ik daar nog redelijk netjes op en krijg ik een -1:

En hier leg ik uit waarom ik een andere mening heb, niet echt -1:

Je had er beter gewoon niet op kunnen reageren. Dit gaat nu op de man, in plaats van op het onderwerp, en dat is ongewenst. Met of zonder scheldwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

4x4 in 'nieuws: COA deelde jarenlang gevoelige gegevens van asielzoekers met ...

Hier maakt hij mij gewoon voor NSBer uit. Ongewenst of zelfs -2 waardig..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:16

Kheos

FP ProMod
Waar dan?
Ik zie enkel dit:
Indirect zeg jij dat bepaalde geloven inherent te koppelen zijn aan criminaliteit. De jaren 40 hadden je goed gestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Kheos schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Waar dan?
Ik zie enkel dit:

[...]
Zie je de link niet? Jaren 40 hadden mij goed gestaan? Je weet dondersgoed wat die persoon bedoeld. Ookal zegt die het niet direct zo voelt het wel. 8)7

Hier kan ik echt pissig om worden.

Wat ik tevens zelf zeg komt nergens in mijn post naar voren trouwens, hij legt mij woorden in mijn mond. Wat is dit Fok?

[ Voor 15% gewijzigd door Bensimpel op 19-01-2021 16:27 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:12

watercoolertje

Untertitel

Hoe is dit offtopic? Heb ik het over iets anders dan het onderwerp? Nee, heb ik het over iets anders dan degene waar ik op reageer? Nee

watercoolertje in 'nieuws: Qualcomm introduceert Snapdragon 870-soc met hoger...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 23:11

MsG

Forumzwerver

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen idee wat de reden van de -1 was, maar deze staat nu goed :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Sneek in 'nieuws: Spelende kinderen ontdekken bug waarmee Linux Mint kon word... is niet echt een +2 waard. Staat ook gewoon in het nieuwsbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:41
Ik begrijp niet zo goed dat ik hier een -1 voor krijg? ConZito in 'nieuws: Bedrijf verkoopt weer aangepaste PlayStation 5-panelen on...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Dat is idd geen -1, je staat nu op +1 :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik snap niet waarom deze reactie zoveel +3 krijgt terwijl hij duidelijk of topic is. +3 betekent 'een essentiële toevoeging op het artikel of de discussie, dat lijkt me niet het geval.

Los van dat ik dat gezeur nergens goed voor vind, interesseert het je niet, klik het dan niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:30:
Ik snap niet waarom deze reactie zoveel +3 krijgt terwijl hij duidelijk of topic is. +3 betekent 'een essentiële toevoeging op het artikel of de discussie, dat lijkt me niet het geval.

Los van dat ik dat gezeur nergens goed voor vind, interesseert het je niet, klik het dan niet aan.
Dat zijn 82 tweakers die beter gewezen kunnen worden op de regels van modereren of die rechten niet horen te hebben omdat ze die niet goed toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 16-09 16:01
Ik klaag niet snel over eigen reacties maar snap niet waarom dit een -1 is?

GrooV in 'nieuws: Mercedes onthult elektrische suv met bereik van 426km en pr...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Is dit een +3? Ik vind hem lastig: Rho d Berth in 'geek: Gebruiker laat Bijbelse boodschap achter in block 666.6...
Dat lijkt mij inderdaad geen -1.

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 21-01-2021 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Bor schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:12:
Is dit een +3? Ik vind hem lastig:
Op zich is het wel leuk om het perspectief van een theoloog bij het artikel te hebben. Dat is geen essentiële toevoeging, maar wel een heel aardige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mismoderatie van mijn comment

Mijn comment was in de verste verte geen flamebait of belediging, of op wat voor manier dan ook ongewenst. Het was gewoon een reactie op iemand anders zijn claim dat windows menu's er anders uit zien, waarbij ik aangeef dat dat bij mij niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 11:51

PDZ

📍Damwâld

fapkonijntje in 'nieuws: Microsoft laat mock-ups zien van Windows 10-menu's m...

Een hele sterke mening waar veel mensen het blijkbaar mee eens zijn is uiteraard niet fout, maar een +3 is imho belachelijk.

Idem voor deze:

Zenomyscus in 'nieuws: Microsoft laat mock-ups zien van Windows 10-menu's met...

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Hier lijkt sprake van meningmodden. Bij een inhoudelijke discussie over bugbounty voor de coronamelder krijgen de reacties van die in het algemeen reageert constant +2 terwijl de reacties die over de bugbounty bij de app gaan als offtopic weggemodereerd lijken te worden. En ook hier valt het me weer op dat het steeds 2x op offtopic gaat.
phYzar in 'nieuws: Ministerie begint gesloten bugbountyprogramma voor CoronaM...
kodak in 'nieuws: Ministerie begint gesloten bugbountyprogramma voor CoronaMe...
phYzar in 'nieuws: Ministerie begint gesloten bugbountyprogramma voor CoronaM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
kodak schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:12:
Hier lijkt sprake van meningmodden. Bij een inhoudelijke discussie over bugbounty voor de coronamelder krijgen de reacties van die in het algemeen reageert constant +2 terwijl de reacties die over de bugbounty bij de app gaan als offtopic weggemodereerd lijken te worden. En ook hier valt het me weer op dat het steeds 2x op offtopic gaat.
kodak in 'nieuws: Ministerie begint gesloten bugbountyprogramma voor CoronaMe...
Ja, eens. Ik zie niet in waarom die scores qua reactie van elkaar moeten afwijken, ook elders in die thread. Sommige staan nu goed, sommige hebben nog wat meer mods nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:48

jdh009

FP ProMod
Herhaling van wat er in het artikel staat (0 or 1 maar zeker geen +2):
disjfa in 'nieuws: R&d-afdeling OnePlus lijkt gefuseerd te zijn met die van O...

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zie niet in wat voor omstreden dingen ik schrijf in mae-t.net in 'nieuws: Apple moet mogelijk meer dan miljard dollar aan royalti...

De -1 lijkt me voor dat bericht dus niet te kloppen. Ik zie in het hele topic vrij veel -1 uitgedeeld waarvan ik me afvraag of ze wel of niet terecht zijn. Een van mijn andere reacties heeft er ook een, is weliswaar wat feller verwoord dus misschien wel of niet terecht, meer een twijfelgeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ascension in 'nieuws: Bloomberg: Apple werkt aan dunnere en lichtere MacBook ...
Een eenvoudige mening, dus +2 is al wat overdreven maar de +3's die de reactie heeft gekregen al helemaal.
Pagina: 1 ... 30 ... 196 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2