Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:34

kodak

FP ProMod
Als iemand een opmerking met alleen maar redenen plaatst waarom het probleem wel mee zou vallen dan lijkt het me geen -0 waard als daar een tegenvraag op komt of het probleem zo verkleind kan worden terwijl er ook andere (gegeven) argumenten zijn. De reactie van @Banix lijkt daarna meteen te willen gaan op het op de persoon spelen, alsof dat relevant is voor de discussie.
kodak in 'nieuws: 'Big Sur is sinds december niet beschikbaar via online macO...
En om de discussie helemaal dood te slaan krijgt een reactie met duidelijke ontopic onderbouwing meteen 0 irrelevant als moderatie. Zo heeft discussie voeren geen zin en zorgen de modrechten dat er geen discussie kan plaatsvinden.
kodak in 'nieuws: 'Big Sur is sinds december niet beschikbaar via online macO...
En ook hier weer een paar uur verder en een ontopic kritische reactie die medetweakers wegzetten naar ongewenst, waardoor het effectief op offtopic/irrelevant staat. Het moderatiesysteem lijkt dood.

[ Voor 45% gewijzigd door kodak op 05-01-2021 16:40 . Reden: Aanvulling op vervolg van moderatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom is dit offtopic?

Verwijderd in 'nieuws: Dell voorziet Latitude 9000-laptops van automatisch webc...

Software is uiteindelijk altijd wel een keer te hacken. Waarbij een fysiek schuifje die je zelf voor de webcam moet plaatsen niet te hacken is. Is toch niet iets raars wat ik zeg. Wordt dan gelijk weer downgemod...

Heb een tijdje niet meer op artikelen gereageerd door het vele meningmodden. Heb het vandaag weer eens geprobeerd. Maar moet continue weer alles hier melden. Ik ben er weer klaar mee. Ga niet meer op artikelen reageren. Als mensen het systeem nog steeds gebruiken zoals Facebook. Dan werkt het systeem gewoon niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30
Naar mijn idee heb ik niets verkeerd gezegd, toch heeft één van mijn reacties een -1 gekregen.

Excuus, ik krijg het maar niet voor elkaar om de directe link naar mijn reactie te verkrijgen.
nieuws: Restant van subsidiepot 2021 aanschaf nieuwe elektrische auto's is na...

[ Voor 3% gewijzigd door jetspiking op 05-01-2021 17:30 . Reden: Aanvulling(en) en typo's. ]

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 21:17

Nemesizz

Untouchable

jetspiking schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:29:
Naar mijn idee heb ik niets verkeerd gezegd, toch heeft één van mijn reacties een -1 gekregen.

Excuus, ik krijg het maar niet voor elkaar om de directe link naar mijn reactie te verkrijgen.
nieuws: Restant van subsidiepot 2021 aanschaf nieuwe elektrische auto's is na...
Neem aan reacties zoals deze?
jetspiking in 'nieuws: Restant van subsidiepot 2021 aanschaf nieuwe elektrisc...

Je kan een link maken door op de datum te klikken bij je reactie, dan word er een link gemaakt bovenin je browser, en dat kun je copy/pasten hierheen en dan kom je automatisch bij de juiste reactie terrecht.

Was namelijk even spitten door alle comments voordat die van jou pas boven kwamen.

Onderwerpen als elektrische auto's , subsidies daarop, of andere gevoelige onderwerpen krijg je toch al heel snel meningmodden in het extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
We zijn weer een paar uur verder en niemand die iets aan de moderaties wil doen of reactie geeft waarom het wel prima zo is? Wat is dit moderatiesysteem dan nog waard als je zo makkelijk discussie weg kan modereren?

[ Voor 10% gewijzigd door kodak op 05-01-2021 18:46 . Reden: links volledig gemaakt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:10

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
0 had ik wel op gerekend, maar -1? Blijkbaar heb ik een paar fans/mensen op het verkeerde been getrapt...
TheVivaldi in 'nieuws: 'Big Sur is sinds december niet beschikbaar via online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
TheVivaldi schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:36:
0 had ik wel op gerekend, maar -1? Blijkbaar heb ik een paar fans/mensen op het verkeerde been getrapt...
TheVivaldi in 'nieuws: 'Big Sur is sinds december niet beschikbaar via online...
Ik vermoed omdat het trollerig over kan komen (zo doet het dat wel bij mij in ieder geval) en trolls zijn ongewenst op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
CyberMania schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:37:
[...]

Ik vermoed omdat het trollerig over kan komen (zo doet het dat wel bij mij in ieder geval) en trolls zijn ongewenst op de FP.
Wat is er trollerig aan? Ik stel gewoon vast wat ik zoal lees over macOS (en iOS) en stel daarom een vraag. Ik ben er verder niet bekend mee, dus het was een doodnormale vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
TheVivaldi schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Wat is er trollerig aan? Ik stel gewoon vast wat ik zoal lees over macOS (en iOS) en stel daarom een vraag. Ik ben er verder niet bekend mee, dus het was een doodnormale vraag.
Het antwoord op je vraag is toch simpel: nee, het is net zo stabiel als Windows 7 en hoger dat je het niet hoeft te herinstalleren. Maar net als op Windows kunnen er altijd redenen zijn dat toch een keer te doen, bijv. als je je computer gaat verkopen (en 'm clean wilt aanleveren) of als je de hdd hebt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
JelleDJs schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:12:
Ramon in 'nieuws: Screenshot toont 'One Outlook'-app voor Windows 10'

Sommige mensen willen beweren dat dit een +3 is, terwijl die ten hoogste een 0 is en eigenlijk zelfs een -1.
Mee eens. Als 'ie het nu nog netjes had verwoord, had een 0 nog wel gemogen omdat het dan alleen offtopic was geweest, maar zoals het er nu staat is het zó niet netjes dat een -1 ook naar mijn mening meer op zijn plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
CyberMania schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:45:
[...]

Het antwoord op je vraag is toch simpel: nee, het is net zo stabiel als Windows 7 en hoger dat je het niet hoeft te herinstalleren. Maar net als op Windows kunnen er altijd redenen zijn dat toch een keer te doen, bijv. als je je computer gaat verkopen (en 'm clean wilt aanleveren) of als je de hdd hebt vervangen.
Je hebt gelijk - daar ik had ik even niet aan gedacht. Bedankt voor je antwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:10

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneJarmer
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-08 22:29
Het valt mij op dat er precies een paar mensen problemen hebben met kodak.. Lees net het artikel over de .eu domeinen en zijn hele thread bestaat uit ontopic reacties en toch krijgt hij voor zo goed als elke reactie -1 mods en anderen +2 of zelfs +3.

https://tweakers.net/nieu...ction=15442896#r_15442896

Dit is gewoon ronduit kinderachtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
En ook dit lijkt weer een draadje met meningmodden.
Ontopic: krijgt 2x -1 ongewenst en 2x 0 irrelevant
kodak in 'nieuws: Ruim 81.000 Britse .eu-domeinnamen zijn na Brexit op non-ac...
Prima mening maar levert niet iets bijzonders aan: krijgt +2 oa door 2x +3 spotlight
GrooV in 'nieuws: Ruim 81.000 Britse .eu-domeinnamen zijn na Brexit op non-ac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
TheBoneJarmer schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:02:
Het valt mij op dat er precies een paar mensen problemen hebben met kodak..
Ik kan niet zien of het een paar mensen zijn. Wel heb ik eerder opgemerkt dat het me opviel dat ik erg vaak 2x een negatieve moderatie kreeg, maar het valt voor mij nauwelijks te meten. Het zou wel jammer zijn als blijkt dat het steeds dezelfde tweakers zijn die wie dan ook bevoordelen of benadelen door niet de moderatieregels toe te passen en zo de discussie beinvloeden. Helaas lees ik nergens dat er echt controle is op tweakers die vaak mismodereren. Natuurlijk zit waarschijnlijk niemand te wachten op een te strenge controle, maar er mag van mij wel meer geconfronteerd worden met te veel afwijkingen nu keer op keer blijkt dat het recht zetten van moderaties erg veel tijd en veel inzet van tweakers kost. De verdeling van de lasten en voordelen van het mismodden is niet meer in evenwicht en ik kan me voorstellen dat er daardoor steeds minder belangstelling is om daar tegen te modereren of zelfs te reageren op een topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een 0 lijkt mij voldoende voor: Arrigi in 'nieuws: Dell voorziet Latitude 9000-laptops van automatisch webcam...

Een ongefundeerde verwachting inclusief trollerige naamsverbastering lijkt mij geen +1: TheSiemNL in 'nieuws: Dell voorziet Latitude 9000-laptops van automatisch web...

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 05-01-2021 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat mij betreft geen +1 of hoger: unglaublich in 'nieuws: Dell voorziet Latitude 9000-laptops van automatisch w...

Het risico niet begrijpen maakt niet ineens dat mensen die dit wel doen of dit risico anders inschatten onvermogen uitstralen. Dat lijkt mij eerder andersom het geval.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 06-01-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Nemesizz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Neem aan reacties zoals deze?
jetspiking in 'nieuws: Restant van subsidiepot 2021 aanschaf nieuwe elektrisc...

Je kan een link maken door op de datum te klikken bij je reactie, dan word er een link gemaakt bovenin je browser, en dat kun je copy/pasten hierheen en dan kom je automatisch bij de juiste reactie terrecht.

Was namelijk even spitten door alle comments voordat die van jou pas boven kwamen.

Onderwerpen als elektrische auto's , subsidies daarop, of andere gevoelige onderwerpen krijg je toch al heel snel meningmodden in het extreme.
Of nóg simpeler: rechtermuisknop op de datum --> Koppelingsadres kopiëren :)

(of dit topic in een tweede tabblad openen en dan de link naar het reactieveld slepen, vooral handig i.c.m. Vivaldi's stapelfunctie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:02
Euhm volgens mij zou ik hier netjes een +1 op moeten krijgen. Is voor de thread best wel belangrijke toevoeging

supersnathan94 in 'nieuws: Gemeenten mogen zakelijke WhatsApp weer gebruiken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ik weet niet zo goed waar ik het moet melden, want dit bericht staat wel goed, maar er zijn wel mensen die het een +1 hebben gegeven: darkempire in 'nieuws: Nintendo laat 379 fangames verwijderen van Game Jolt m...
Wellicht moet daar even iets mee gedaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
supersnathan94 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:51:
Euhm volgens mij zou ik hier netjes een +1 op moeten krijgen. Is voor de thread best wel belangrijke toevoeging

supersnathan94 in 'nieuws: Gemeenten mogen zakelijke WhatsApp weer gebruiken ...
Maar het artikel gaat over WhatsApp, niet over iMessage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:02
TheVivaldi schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:47:
[...]

Maar het artikel gaat over WhatsApp, niet over iMessage...
Ja maar dan moet je de hele thread maar offtopic zetten want het wordt daarin slechts 1 keer benoemd.

Reacties op iets wat offtopic is, kunnen binnen die thread on topic zijn toch?

Als ik aan mijn reactie toe zou voegen “whatsapp is de enige die een daadwerkelijk account vereist” zou het wel ontopic zijn omdat het woord Whatsapp er ik voor komt? Want dan sure. Voeg ik dat wel even toe ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
supersnathan94 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:18:

Ja maar dan moet je de hele thread maar offtopic zetten want het wordt daarin slechts 1 keer benoemd.
Klopt, ik heb de rest ook met 0 beoordeeld.
Reacties op iets wat offtopic is, kunnen binnen die thread on topic zijn toch?
Binnen dat stukje wel, maar je moet kijken naar het grote geheel, en in het grote geheel gaat het over WhatsApp. Als er nu een hele alinea over iMessage in het artikel had gestaan, was het een ander verhaal geweest.
Als ik aan mijn reactie toe zou voegen “whatsapp is de enige die een daadwerkelijk account vereist” zou het wel ontopic zijn omdat het woord Whatsapp er ik voor komt? Want dan sure. Voeg ik dat wel even toe ;).
Dat zou het iets meer ontopic maken, maar je betoog blijft vooral over iMessage gaan, dus nog steeds 0 (maar heel technisch gezien zou het dan eigenlijk 0.5 zijn ;)). En waar is het sowieso niet dat WhatsApp als enige een account vereist: bij bijv. BBM en Skype heb je ook een account nodig, en bij Delta Chat log je in met je e-mailprovidergegevens dus ook daar heb je wel een soort account nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 06-01-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Dit lijkt mij geen +2 Verwijderd in 'nieuws: Facebook, Instagram en Twitter blokkeren accounts Trump 1...

[ Voor 64% gewijzigd door WokeBroke op 07-01-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Het lijkt me dat ik hier een heel normale vraag stel ter verduidelijking. Dan lijkt me dat geen massaal -1 ongewenst waard.
Waarom ik de vraag stel is omdat het antwoord niet de hele vraag beantwoord en vooral het deel niet waarom ik die vraag stel. Wat is er ongepast aan om dan verduidelijking te vragen over een belangrijk onderwerp als een mogelijk datalek?
kodak in 'nieuws: FOD Financiën haalt UBO-register offline na mogelijk uitlek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Mening-stemmen los op mijn reactie waarin ik gewoon uitleg hoe het werkt met computerkracht in games.

Crazy Harry in 'nieuws: 'Microsoft probeerde EA, Nintendo en Square Enix over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

kodak schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:13:
Het lijkt me dat ik hier een heel normale vraag stel ter verduidelijking. Dan lijkt me dat geen massaal -1 ongewenst waard.
Waarom ik de vraag stel is omdat het antwoord niet de hele vraag beantwoord en vooral het deel niet waarom ik die vraag stel. Wat is er ongepast aan om dan verduidelijking te vragen over een belangrijk onderwerp als een mogelijk datalek?
kodak in 'nieuws: FOD Financiën haalt UBO-register offline na mogelijk uitlek...
Ik heb je een 0 (offtopic) gegeven. Reden daarvoor is de edit.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Technomania schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Ik heb je een 0 (offtopic) gegeven. Reden daarvoor is de edit.
De edit is net zo goed ontopic als de vraag. Ik geef daarin verduidelijking waarom ik de vraag stel. Ik kan er wel een hele draad van maken of de discussie stoppen maar dat is niet het doel van reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ruud1966 in 'nieuws: Facebook, Instagram en Twitter blokkeren accounts Trump ...

Dit lijkt me geen 20x (!) +2, maar een -1 wegens niet-onderbouwde complottheorie-achtige beschuldigingen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
NrFive in 'nieuws: Facebook blijft accounts van Donald Trump voor onbepaalde ...
Krijgt alle moderaties die er zijn, maar imo passen slechts 0 of +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WokeBroke
wildhagen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:10:
ruud1966 in 'nieuws: Facebook, Instagram en Twitter blokkeren accounts Trump ...

Dit lijkt me geen 20x (!) +2, maar een -1 wegens niet-onderbouwde complottheorie-achtige beschuldigingen?
Hij heeft het over een gevolg van een oorzaak. Is het ook een complottheorie dat mijn aardappelen koken omdat ik het gas aangestoken heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30
Reactie staat op een +3, maar mag volgens mij naar een -1 of beter nog een -2. Ronduit onbeschoft.

Core2016 in 'nieuws: Eerste internationale 400Gbit/s-verbinding is gelegd tus...

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

jetspiking schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:07:
Reactie staat op een +3, maar mag volgens mij naar een -1 of beter nog een -2. Ronduit onbeschoft.

Core2016 in 'nieuws: Eerste internationale 400Gbit/s-verbinding is gelegd tus...
Helemaal mee eens.
Dat deze nog niet eerder gemeld is verbaasd mij. Staat nu op een veel te hoge +1

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:35
wildhagen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:10:

Inderdaad niet feitelijk onderbouwd, maar daarmee nog geen complottheorie. Verder ook gewoon een nette reactie dus -1 is te zwaar hoor.

Het valt me in dat item sowieso op dat het bol staat van de meningmodds. Je wordt daar op je mening beoordeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
Bij dit niewsartikel; nieuws: Facebook blijft accounts van Donald Trump voor onbepaalde tijd blokkeren
zijn steeds 6 accounts bezig om elke reactie die ze niet zint naar -1 weg te minnen. Het lijkt mij niet wenselijk dat een moderatiesysteem gebruikt wordt voor dat soort redenen. Wellicht handig om dit soort figuren eens op de vingers te tikken.

Het gaat voornamelijk om reacties die kritiek geven op de media of enigzins pro-trump zijn, steeds 6 accounts op -1.

[ Voor 7% gewijzigd door S95Sedan op 08-01-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Naafkap schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Inderdaad niet feitelijk onderbouwd, maar daarmee nog geen complottheorie. Verder ook gewoon een nette reactie dus -1 is te zwaar hoor.

Het valt me in dat item sowieso op dat het bol staat van de meningmodds. Je wordt daar op je mening beoordeeld.
Nouns, de claim date hele wijken in de fik gezet zijn en dat toegejuicht werd is wel een leugen.

Vervolgens claimen dat dat de oorzaak is van de recente gebeurtenissen is ook echt geen logische onderbouwing voor te vinden.

Op zijn best 0 maar gezien het polariserende en aanvallende taalgebruik kan -1 ook wel.
S95Sedan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:15:
Bij dit niewsartikel; nieuws: Facebook blijft accounts van Donald Trump voor onbepaalde tijd blokkeren
zijn steeds 6 accounts bezig om elke reactie die ze niet zint naar -1 weg te minnen. Het lijkt mij niet wenselijk dat een moderatiesysteem gebruikt wordt voor dat soort redenen. Wellicht handig om dit soort figuren eens op de vingers te tikken.

Het gaat voornamelijk om reacties die kritiek geven op de media of enigzins pro-trump zijn, steeds 6 accounts op -1.
De meeste staan op -1 vanwege het taalgebruik en de manier waarop de boodschap gebracht word. Niet vanwege pro trump mening.

Jouw reactie waarin je Facebook en de media met de nazi's vergelijkt is zo historisch inaccuraat dat in niks anders dan een troll in kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
Philip Ross schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:42:

[...]

De meeste staan op -1 vanwege het taalgebruik en de manier waarop de boodschap gebracht word. Niet vanwege pro trump mening.

Jouw reactie waarin je Facebook en de media met de nazi's vergelijkt is zo historisch inaccuraat dat in niks anders dan een troll in kan zien
Onzin, taalgebruik met verdere onderbouwing staat gewoon beschreven in de FAQ. Als het werkelijk zo inaccuraat is als jij pretendeert dat het is dan staat het men vrij om te reageren, maar dat is geen reden voor een -1.

Mijn posting is ook niet de enige waar het bij is, zelfs zonder backbone/admin toegang is duidelijk te zien dat dit gaat om menings moderatie en dat is wel tegen de regels.

[ Voor 5% gewijzigd door S95Sedan op 08-01-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sorry hoor, maar jouw reactie vind ik toch echt wel een -1 waard hoor.

Termen als debiel, vergelijkingen met de nazi's (Goebbels etc) hoor, het leest gewoon als een rant meer niet.

Verder staat het nieuwsbericht volgens mij gewoon goed?

Neem nu dit soort reacities:

The_Prodigy1982 in 'nieuws: Facebook blijft accounts van Donald Trump voor on...
680x0 in 'nieuws: Facebook blijft accounts van Donald Trump voor onbepaalde t...
680x0 in 'nieuws: Facebook blijft accounts van Donald Trump voor onbepaalde t...

Als dat volgens jou menindmoderatie is, wat voor score zou jij daar aan hangen dan?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
De reacties onder dat nieuwsitem zijn net als de moderaties daarop nogal teleurstellend. Ik ben er zojuist met de bezem doorgegaan en heb mismodders aangeschreven. Het is erg jammer om te zien dat veel mensen niet in staat lijken normaal te discussiëren of te modereren bij gevoelige onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:53
Ik gok dat hier wordt gemeningmod ... offtopic zeker, maar absoluut geen belediging, troll of wat dan ook.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
wildhagen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:12:
Sorry hoor, maar jouw reactie vind ik toch echt wel een -1 waard hoor.

Termen als debiel, vergelijkingen met de nazi's (Goebbels etc) hoor, het leest gewoon als een rant meer niet.

Verder staat het nieuwsbericht volgens mij gewoon goed?

Neem nu dit soort reacities:

The_Prodigy1982 in 'nieuws: Facebook blijft accounts van Donald Trump voor on...

Als dat volgens jou menindmoderatie is, wat voor score zou jij daar aan hangen dan?
Ook dat is dus een mening moderatie. Als je het niet eens bent met hoe ik het neerzet prima maar nogmaals dat is geen reden.

Laten we nou niet ook hier hypocriet gaan doen dat die hele thread niet op die manier gemind/gemod wordt want het is echt overduidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
S95Sedan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Ook dat is dus een mening moderatie. Als je het niet eens bent met hoe ik het neerzet prima maar nogmaals dat is geen reden.

Laten we nou niet ook hier hypocriet gaan doen dat die hele thread niet op die manier gemind/gemod wordt want het is echt overduidelijk te zien.
Nee, dat is geen mening maar een interpretatie. Hij beoordeeld dit als een rant en daarmee dus als troll/flame bait.

Niets hypocriets aan. De regels worden voor iedereen gelijk gehanteerd. Dat 1 groep die regels vaker overtreedt maakt niet dat daarmee de handhaving hypocriet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Echt ongelooflijk dat deze reactie +3 krijgt: BarôBarôZZa in 'nieuws: Gerucht: Google wil radartechniek gebruiken om slaap te t...
Of 'ie het nu als grap bedoelt of niet, +3 kan dit nooit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
Philip Ross schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Nee, dat is geen mening maar een interpretatie. Hij beoordeeld dit als een rant en daarmee dus als troll/flame bait.

Niets hypocriets aan. De regels worden voor iedereen gelijk gehanteerd. Dat 1 groep die regels vaker overtreedt maakt niet dat daarmee de handhaving hypocriet is.
Als we op die manier gaan beginnen kan 95% van de reacties daar op -1 gezet worden.

Maar weetje, ik heb het aangekaart, doe er wat mee of niet. Er zijn meerdere mensen, ook in andere topics die aankaarten dat het moderatie systeem gewoon bagger is en misbruikt wordt. Daarom kaartte ik het aan.

Als we dan gaan vallen over 2 woorden en janken over inhoud die gewoon onderbouwd is naar mijn mening, dan mis je het punt gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:28

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

TheVivaldi schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:06:
Echt ongelooflijk dat deze reactie +3 krijgt: BarôBarôZZa in 'nieuws: Gerucht: Google wil radartechniek gebruiken om slaap te t...
die kan nog wel wat hulp gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:06:
Hoger dan een 0 kom ik niet in dit geval. Ik ga eens naar de +3 stemmers kijken.

Zo, een aantal mensen mag het voorlopig zonder moderatierechten doen

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 08-01-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
S95Sedan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Als we op die manier gaan beginnen kan 95% van de reacties daar op -1 gezet worden.

Maar weetje, ik heb het aangekaart, doe er wat mee of niet. Er zijn meerdere mensen, ook in andere topics die aankaarten dat het moderatie systeem gewoon bagger is en misbruikt wordt. Daarom kaartte ik het aan.

Als we dan gaan vallen over 2 woorden en janken over inhoud die gewoon onderbouwd is naar mijn mening, dan mis je het punt gewoon.
Als jij het verschil niet ziet tussen de posts die op -1 staan en de rest en daadwerkelijk denkt dat dit een onderbouwing was dan zijn we hier wel klaar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bewerkers in 'nieuws: Snapchat, Shopify en TikTok weren accounts, webwinkels ...

Mensen/bedrijven van fascisme beschuldigen lijkt me geen +1 maar -1. En dat krijgt zelfs bergen met +2's :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Verwijderd in 'nieuws: Snapchat, Shopify en TikTok weren accounts, webwinkels e...

Dit lijkt me niet 14 +3's waard maar gewoon een +1 of misschien zelfs een 0 want het is redelijk off-topic

Edit, ook deze lijkt me geen +3:
mrcL91 in 'nieuws: Snapchat, Shopify en TikTok weren accounts, webwinkels en ...

[ Voor 29% gewijzigd door Ford Prefect op 08-01-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Wilde hem ook net plaatsen hier. Misschien gewoon een algehele ban van Tweakers voor een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
bewerkers in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van ... lijkt mij geen -1

Die reactie hiervoor is opgepakt inmiddels. Dank voor het melden.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 09-01-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:05
rejer in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Twit...

sorry maar hoe is dit off topic ?
Het begint te lijken op een 'ik vind je post leuk ik vind je post niet leuk' moderatie te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij is inhoudelijk onjuist, en dat is een 0. Het is geen censuur, het is geen dictatuur. En klagen over moderaties op de FP is sowieso al een punt aftrek.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 09-01-2021 11:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Een contextloze quote die de suggestie wekt dat het zou komen door bepaalde politieke stromen lijkt me absoluut geen +2 waard. We kunnen er natuurlijk over discussieren, maar dan verwacht ik toch minstens dat bij de suggestie een goede onderbouwing zit waaruit blijkt dat het relevant zou zijn. Dit hoort eerder thuis op gathering in een passend topic.
KrazyJay in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van T...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

In het draadje rondom de verbanning van Trump wordt weer flink openlijk gemeningmod... Of je nou een feitelijke constatering doet of een mening hebt (die nog wel binnen de huisregels valt), er wordt flink ge--1'd, ge+3'd en meer.... Waarbij vooral anti-Trumpers flink de -1 lijken te gebruiken als je niet in hun blinde haat tegen Trump mee gaat of kritische kanttekeningen plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is niet de bedoeling dat je hier gaat trollen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:00
Ik vind ook dat in het topic rond de verbanning van Trump wel erg veel min -1's gegevens worden.
Als we op strict op posts modereren en niet op de poster dan gaat het daar niet goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:00:
Het is niet de bedoeling dat je hier gaat trollen....
Jij hebt een erg nauwe definitie van 'trollen'. Andere mening hebben is bij jou al vlug 'trollen'. Heb je ooit aan andere mods gevraagd wat de definitie van trollen is? Want die van jou is vrij fucked up.

Edit: Overigens niet de eerste keer dat we deze clash hebben, en je bent nog geen snars veranderd in die tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Jij hebt een erg nauwe definitie van 'trollen'. Andere mening hebben is bij jou al vlug 'trollen'. Heb je ooit aan andere mods gevraagd wat de definitie van trollen is? Want die van jou is vrij fucked up.
En dit is dus flamen....

Mensen van "Blinde haat" beschuldigen, zonder bewijs en onderbouwing, is geen andere mening, dat is trollen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:58:
In het draadje rondom de verbanning van Trump.... of een mening hebt (die nog wel binnen de huisregels valt), er wordt flink ge--1'd, ge+3'd en meer....
Ik lees dan graag voorbeelden met links. Er zijn (zoals gewoonlijk helaas) wel afwijkingen maar geef dan graag aan wat extra aandacht nodig heeft en vooral waarom. Overigens lijkt het mismodden zowel bij reacties voor als tegen te gebeuren dus om er conclusie uit te trekken dat het speciaal bij bepaalde meningen is lijkt me niet zo gepast, ook weer zonder voorbeeld. Ik voel me geen vrijwilliger om op verzoek maar aan te nemen dat je weinig onderbouwde mening zonder voorbeelden kloppen om er mijn tijd in te stoppen om honderden reacties door te nemen. Graag dus onderbouwing, dan kunnen we er meer mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

kodak schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Ik lees dan graag voorbeelden met links. Er zijn (zoals gewoonlijk helaas) wel afwijkingen maar geef dan graag aan wat extra aandacht nodig heeft en vooral waarom. Overigens lijkt het mismodden zowel bij reacties voor als tegen te gebeuren dus om er conclusie uit te trekken dat het speciaal bij bepaalde meningen is lijkt me niet zo gepast, ook weer zonder voorbeeld. Ik voel me geen vrijwilliger om op verzoek maar aan te nemen dat je weinig onderbouwde mening zonder voorbeelden kloppen om er mijn tijd in te stoppen om honderden reacties door te nemen. Graag dus onderbouwing, dan kunnen we er meer mee.
Prima, dan komt er wel een hele lijst...

WPNL in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Twitter'
Puur een opmerking. Geen -1 maar ook niet hoger dan een 0.

MorgothG in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van T...
Een mening/toekomstvisie, een -1? Waarom?

AlphaWierie in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen v...
Fout qua constatering op het eind? Tuurlijk. Maar om daar gelijk een -1 voor te geven?

bewerkers in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van ...
Feedback op basis van mismoderatie.... In het verleden was dat volgens mij altijd een 0.....

Soulw4x in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Tw...
Sinds wanneer is een (historisch gezien tekortkomende) vergelijking een -1?

Croga in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Twit...
Plus 2 voor een foute vergelijking? Net zoals die eerder geen -1 is zou dit geen +2 moeten zijn.

Rzarect0r in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van ...
Lijkt gemint te zijn vanwege een voorgaande opmerking ipv opmerkingen los te bekijken.

fsfikke in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Tw...
Persoonlijke aanval een +1?

Rzarect0r in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van ...
Factueel gezien niet correct, maar geen -1. Opvolgende persoonlijke aanvallen krijgen een +1 echter.....

Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van ...
Ik stiip andere voorbeelden aan en dat zou een -1 zijn?....

Kubrix in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Twi...
Opmerking/persoonlijke mening, wordt gemind... Right

Kubrix in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Twi...
Sarcastisch, sure.. Maar sinds wanneer zou sarcasme op een bedenkelijke stelling een -1?

bewerkers in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van ...
Neutrale opmerking een -1?

jpsch in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Twit...
Sinds wanneer zijn kritische noten een -1?

0romis in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Twi...
Net zoals de 3 volgende: offtopic, sure, maar een -1?

Rhodan in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Twi...
Offtopic, sure, maar een -1?

MrMarcie in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van T...

0romis in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Twi...

Maakt een factuele opmerking (geen idee of het klopt), en ziet vervolgens een -1.

fsfikke in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Tw...
Persoonlijke aanval een +1?

Koffer in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Twi...
Geeft bronnen zelfs, maar krijgt een -1.... Meningmodden kan niet duidelijker.

Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van ...
Voor het eerste gedeelte - kijk eens rond op social media (vnl Twitter) en je ziet het verschil.

Olie317 in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Tw...
Offtopic kan ik inkomen, een -1 niet... Maar het gaat om de vergelijking en de vreemde verschillende standaarden die social media lijken te hanteren.

Nota: sommige van deze lijken te gedownmod zijn vanwege de oorspronkelijke opmerking in de reeks van de OP, andere puur vanwege de mening.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2021 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WokeBroke
Ik ben sinds de coronacrisis wat van politieke mening veranderd. (Zie mijn karma verloop). En ja ik heb misschien wat stome oneliners gedaan die een dikke -1 gekregen en verdiend en gekregen hebben. Maar met een soort gelijke linker onelinder krijg je vaak prima een +1 of +2. Maar over het algemeen heb ik naar mijn idee niet minder kwalitatief gereageerd.

De laatste maanden ben ik gestopt met reageren op politieke berichten, en mijn karma gaat weer omhoog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
@Verwijderd in de meeste van die voorbeelden zie ik terecht een -1.

Heel veel van wat je plaats doet de aanname dat (Social) media bepaalde meningen discrimineren. Maar daar is geen enkel bewijs voor.

Vervolgens gaat er vanuit die aanname een hoop commentaar en aanvallen komen op andere groepen. Terechte -1 lijkt mij.

Juist het verspreiden van dat soort complottheorieën heeft gezorgd voor de gebeurtenissen van afgelopen woensdag. Dan lijkt het mij logisch dat er ingegrepen word als diezelfde theorieën hier ook verspreid worden.

@WokeBroke dit soort verhalen hoor je vaak. Zogenaamd mag rechts niet meer zeggen. Maar in praktijk komen er zelden voorbeelden en bewijs in dit topic terecht.

[ Voor 12% gewijzigd door Philip Ross op 09-01-2021 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: ASUS WRX80-moederbord voor AMD Threadripper Pro-cpu's v...

Geen 0, en al helemaal geen -1. Daar mag wel even een onderzoek naar gedaan worden.

Gewoon ontopic antwoord op een ontopic vraag en dus +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
@Verwijderd Ik lees meerdere reacties die loze beweringen of niet onderbouwd suggeren om anderen te beschuldigen, zoals "Maar onder druk van de Sleeping Giants, een socialistische groep die met adverteerders druk politieke invloed uitoefend zijn Google en Apple nu een" of "De Democraten blijven toch slechte verliezers.", " verdient een eerlijke kans om objectief te kunnen reageren", "Ze blokkeren trump om als good guy over te komen in de ogen van de US overheid.". Ik lees beschuldigende suggesties dat een ander een om een vermeende bepaalde verwerpelijke voorkeur het eens zou zijn zonder maar een beetje onderbouwing waarop dat gebaseerd is. Ik lees beweringen dat er aan anderen geen aandacht zou worden besteed alsof je dat zomaar kan stellen om proberen gelijk te halen. Of zonder bewijs de suggestie wekken dat officieel genoemde doden zomaar in twijfel getrokken kan worden en niet relevant is door selectief wat kenmerken toe te passen. Of dat er op basis van vermeende afkomst of idealogie er voorkeursbehandeling zou zijn omdat daarvan voorbeelden gegeven kunnen worden zodat het op ongelijkheid zou wijzen.
Als een tweaker zulke inhoud plaatst is dan is er wel wat meer nodig om dat van -1 af te halen. Dat zijn geen vormen van discussie en omgang die we hier hoeven te accepteren. Ongeacht wat je voorkeur is.

Waar mogelijk heeft het van mij een moderatie gekregen die het kan recht trekken.

Dank je voor de moeite nemen om meer duidelijkheid te geven om welke posts het zou gaan en (een beetje) te onderbouwen. Maar hou graag rekening met de opmerkingen wat mee telt bij een -1. Dat is ook waarom we vragen om onderbouwing, zodat iemand die van mening is dat iets niet klopt of in het algemeen er iets aan de hand zou zijn misschien wat beter over na kan denken voor de vrijwilligers worden opgeroepen om moderaties van veel posts te gaan heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nofi, maar hoe is dit +3? liberque in 'nieuws: Zevenvoudig Tetris Classic-wereldkampioen overlijdt op 3... snap best dat velen het ernee eens zijn, maar dat maakt het wel meningmodden, waar het systeem niet voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bython
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 09:01
Waarom is mijn reactie een -1 ?

bython in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Twi...

Ik zeg gewoon dat Trump veel positievere dingen kan doen.. en het andere heb ik gewoon op offtopic vermeldt.
Lijkt mij zeer duidelijk dat er mensen gewoon niet eens zijn met mijn mening. :/

Ook de laatste keer dat ik op een politiek geladen artikel ga reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ruud1966 in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van T...

Gezien het taalgebruik lijkt me dit toch echt een -1, maar het krijgt wel +2's en zelfs +3's. Kunnen de +2 en +3 gevers eens nagekeken worden? Dat is op geen enkele manier verdedigbaar voor een whataboutisme.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:30
wildhagen schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:04:
[...]

En dit is dus flamen....

Mensen van "Blinde haat" beschuldigen, zonder bewijs en onderbouwing, is geen andere mening, dat is trollen.
Je stookte in het begin anders ook lekker het vuurtje op door zijn complete reactie gelijk als trollen te bestempelen ipv iets te zeggen zoals "Ja inderdaad. Het lijkt erop dat er inderdaad veel meningmods voorkomen".

De verontwaardige reactie van MicBenSte is dus terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RoestVrijStaal schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:09:
[...]
Je stookte in het begin anders ook lekker het vuurtje op door zijn complete reactie gelijk als trollen te bestempelen ipv iets te zeggen zoals "Ja inderdaad. Het lijkt erop dat er inderdaad veel meningmods voorkomen".

De verontwaardige reactie van MicBenSte is dus terecht.
Nee hoor, want volgens mij wordt er namelijk niet echt heel erg veel gemeningmod, niet meer dan 'normaal' iig.

En al zou dat wel zo zijn, dan is dat nog altijd geen goede reden om te gaan trollen, zoals MicBenSite deed in de aangehaalde reactie.

Jouw reactie is dus onjuist.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit is geen reactie die op basis van een mening over gebruik +3 of zelfs maar +2 waard is. Het heeft alleen zoveel +3 moderatie gekregen dat het niet snel naar een passende moderatie zal gaan en de discussie nu verlegt. Dat iemand kan klagen over bedrijven of situaties waarbij je dit kan gebruiken is meer iets voor in een forum. Dit gaat nauwelijks meer om de herintroductie.
BenVenNL in 'nieuws: 'Google Phone-app krijgt optionele automatische recorder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is computerjunky in 'nieuws: 'Intel spreekt met TSMC en Samsung over gedeeltelij... een -1? Geen idee of het factueel correct is of niet, maar computerjunky reageert niet aggressief ofzo naar mij toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:19

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:31:
Hoe is computerjunky in 'nieuws: 'Intel spreekt met TSMC en Samsung over gedeeltelij... een -1? Geen idee of het factueel correct is of niet, maar computerjunky reageert niet aggressief ofzo naar mij toe.
Op het moment dat ik er naar keek was er maar 2x een -1 gegeven (dat kan één persoon zijn met weging 2x), dus wellicht trok je wat vroeg aan de bel. :)

In de meeste gevallen wordt zoiets rechtgetrokken als er meerdere mensen naar kijken.
(bij emotioneel hoog beladen topics kan het wel voor een sneeuwbaleffect zorgen als iets overmatig positief of negatief wordt gemodereerd)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

APClll schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:42:
[...]

Op het moment dat ik er naar keek was er maar 2x een -1 gegeven (dat kan één persoon zijn met weging 2x), dus wellicht trok je wat vroeg aan de bel. :)

In de meeste gevallen wordt zoiets rechtgetrokken als er meerdere mensen naar kijken.
(bij emotioneel hoog beladen topics kan het wel voor een sneeuwbaleffect zorgen als iets overmatig positief of negatief wordt gemodereerd)
Ah oke. Heb geen modrechten meer en kan dus ook het overzicht niet zien (dat is wel het nadeel van geen modrechten meer hebben. Heb geen probleem met geen modrechten meer hebben, want weet zelf dat ik wat stom kan modereren, maar kan geen overzicht meer zien).

En had iets meer dan een halfuurtje al niet op Tweakers gekeken dus wist niet precies hoe lang die mods er al waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
GeroldM in 'nieuws: Amerikaanse president Trump is permanent verbannen van Tw...

Had op zich +2 kunnen zijn, maar ook teveel off topic en op de persoon gericht. 0 lijkt mij de beste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Een tweaker heeft een mening en maakt verwijten maar geeft geen uitleg. Daar op doorvragen waarop dat gebaseerd is lijkt dan kennelijk ongewens -1.
kodak in 'nieuws: Boeing betaalt schikking van 2,5 miljard dollar en erkent s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Het is prima om een mening te hebben om ergens grotere problemen in te menen te zien, maar om dan daarover door te filosoferen zonder het echt relatie lijkt te hebben met de gebeurtenis van het nieuws en dan te gaan betogen hoe het allemaal anders kan om dat grotere probleem aan te pakken lijkt me toch meer iets voor in een forum en niet om er +3 voor te krijgen, waardoor de discussie ook nog verder van het nieuws zelf weg gaat.

CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Sociaal medium Parler is offline nadat techbedrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wp-bv in 'nieuws: Sociaal medium Parler is offline nadat techbedrijven banden...

Dit is geen +2, laat staan +3. Mag even heel grondig naar die meningmodders gekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Het artikel nieuws: Sociaal medium Parler is offline nadat techbedrijven banden hebben ve... mag zeker wel wat extra aandacht krijgen. Als er van de 900 reacties er bijna 100 op -1 staan dan is dat rond de 10% die niet aan de regels zouden voldoen. Dat lijkt me niet gewenst.
Het moderatiesysteem voorziet vast in een gepaste manier om na te gaan of er niet eens wat meer mensen aangesproken moeten worden die zorgen dat er rond de 10% ongewenste reactie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:17:
Het artikel nieuws: Sociaal medium Parler is offline nadat techbedrijven banden hebben ve... mag zeker wel wat extra aandacht krijgen. Als er van de 900 reacties er bijna 100 op -1 staan dan is dat rond de 10% die niet aan de regels zouden voldoen. Dat lijkt me niet gewenst.
Het moderatiesysteem voorziet vast in een gepaste manier om na te gaan of er niet eens wat meer mensen aangesproken moeten worden die zorgen dat er rond de 10% ongewenste reactie zijn?
Ja, dit zijn wel de artikelen om de stofkam er bij te pakken. Daar gaan we mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:33:
Het is prima om een mening te hebben om ergens grotere problemen in te menen te zien, maar om dan daarover door te filosoferen zonder het echt relatie lijkt te hebben met de gebeurtenis van het nieuws en dan te gaan betogen hoe het allemaal anders kan om dat grotere probleem aan te pakken lijkt me toch meer iets voor in een forum en niet om er +3 voor te krijgen, waardoor de discussie ook nog verder van het nieuws zelf weg gaat.

CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Sociaal medium Parler is offline nadat techbedrijven...
Ik vind dit best een interessante invalshoek, en ook goed onderbouwd. Daar mogen wat mij betreft pluspunten voor uitgedeeld worden, dus dit vind ik geen mismod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
RoD schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:20:
[...]

Ik vind dit best een interessante invalshoek, en ook goed onderbouwd. Daar mogen wat mij betreft pluspunten voor uitgedeeld worden, dus dit vind ik geen mismod.
Er gelden nog wel meer regels voor modereren dan dat dat het interessant is. Daarom stel ik ook de diverse punten vast waar het niet aan lijkt te voldoen en dat het waarschijnlijk beter past in een forum. Ik zou het vreemd vinden als we dit accepteren als +3 vooral omdat het interessant is en de rest van de regels dan maar negeren. Dan kunnen we heel veel reacties wel gaan plussen of minnen om een mening hoe je tegen iets veel groters aan kan kijken zonder echt op het nieuws in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat hele topic is één grote puinhoop en clusterfuck qua meningmoderaties. Pardon my French, maar meer kan ik er niet van maken.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 29 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2