Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41

kodak

FP ProMod
Deze post staat al sinds vanmorgen naar mijn mening onterecht op offtopic/irrelevant.
Hoewel het een supplychain attach is lijkt het probleem nog steeds te hebben gezeten in het gebrek aan controle of de software wel te vertrouwen was. Dus dit gaat niet alleen om het onder de loep nemen van eigen software maar ook de software die je gebruikt (of levert aan je klanten als Cisco, Belkin, VMware en andere bedrijven en organisaties).

Verwijderd in 'nieuws: Cisco, Belkin, VMware en Intel zijn ook getroffen door Solar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Starbucks in 'nieuws: PlayStation 5 waarschuwt gebruikers als ze PS4-versie v... lijkt mij een 0. De reden staat gewoon in het artikel. Uit meerdere reacties blijkt dat mensen het artikel niet goed hebben gelezen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Het is mij niet te doen om de punten, maar wel op het principe.

Tusk in 'nieuws: Reuters: Apple wil zelfrijdende auto in 2024 op de markt bre...

Blijkbaar was het doel van de overdrijving in eerste instantie niet duidelijk. Namelijk een discussie over het hele wetgevingsaspect. Maar vervolgens wordt de post (en de posts daaronder) als off topic gemod...terwijl dit een essentieel onderdeel van de daadwerkelijke invoering is...

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

JT

VETAK y0

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
Deze reactie scoort een -1, maar mag wat mij betreft gewoon eraf gekukeld worden. Dit soort reacties zitten we toch niet op Tweakers op te wachten?

speed112 in 'nieuws: NOS: buitenlandse inlichtingendienst zat achter hack op ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik snap niet zo goed wat er 0 of zelfs -1 is aan mijn bericht? Ik zeg gewoon dat ik nog nooit iemand ben tegengekomen met een OnePlus-telefoon.
TheVivaldi in 'nieuws: OnePlus brengt zijn eerste smartwatch begin volgend ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:10

jdh009

FP ProMod
Geen offtopic lijkt me, er word een lijst met settings en resoluties gepost (terecht +3) maar daar staat geen hardware bij, dan is de vraag toch ontopic(+1)?
jdh009 in 'reviews: Cyberpunk 2077 - Next-gen game voor next-gen hardware'
Idem met deze:
jdh009 in 'nieuws: Cyberpunk 2077 is 13 miljoen keer verkocht'

[ Voor 21% gewijzigd door jdh009 op 23-12-2020 13:10 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Elefant in 'nieuws: NOS: buitenlandse inlichtingendienst zat achter hack op G...
Semi-offtopic en weinig inhoudelijk. Wat mij betreft is het een 0, maar een +2 is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
We zijn weer een paar uur verder en nog steeds geen wijziging. Hierbij meer onderbouwing. Deze post krijgt +2 maar gaat niet in op het nieuws, legt geen relatie met het nieuws en is kennelijk meer een mening over een ander onderwerp. Het lijkt ook niet eens informatief omdat er niets in staat wat onbekend zou zijn. Zelfs als we het eens zijn mag nog wel verwacht worden dat posts uit zichzelf relevantie tonen als het een mening over een ander onderwerp is. Het is nu offtopic zonder relevantie aan te geven.
Elefant in 'nieuws: NOS: buitenlandse inlichtingendienst zat achter hack op G...

[ Voor 5% gewijzigd door kodak op 23-12-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hij staat nu in ieder geval op +1, dus dat is een begin :)

En die +3s ga ik zometeen even nakijken, als een collega daar nog mee wil helpen, dan mag dat zeker ;)

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• TheVivaldi
Deze score staat op +1 (en heeft zelfs één +2 gekregen), maar ik vind dat totaal niet kunnen, want hij verspreidt misinformatie door te doen alsof ChromeOS bijna niks kan, terwijl de reactie daaronder terecht aangeeft dat je er veel meer mee kan: Kesasar in 'nieuws: Slide toont Samsung Galaxy Chromebook 2 met QLED-scherm e...

• TheVivaldi
-

[ Voor 99% gewijzigd door TheVivaldi op 24-12-2020 17:10 ]

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02

Technomania

Huiskamer verslaafde.

TheVivaldi schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:22:
Deze score staat op +1 (en heeft zelfs één +2 gekregen), maar ik vind dat totaal niet kunnen, want hij verspreidt misinformatie door te doen alsof ChromeOS bijna niks kan, terwijl de reactie daaronder terecht aangeeft dat je er veel meer mee kan: Kesasar in 'nieuws: Slide toont Samsung Galaxy Chromebook 2 met QLED-scherm e...
Wat mij betreft een prima score. Hij vraagt zich hardop iets af wat in het artikel ontbreekt (dus ontopic) en als iemand daar een interessant antwoord op heeft mag dat in mijn ogen ook wel een schamele 2 hebben.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• TheVivaldi
Technomania schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:08:
[...]

Wat mij betreft een prima score. Hij vraagt zich hardop iets af wat in het artikel ontbreekt (dus ontopic) en als iemand daar een interessant antwoord op heeft mag dat in mijn ogen ook wel een schamele 2 hebben.
Ik heb het niet over die vraag, ik heb het over het eerste antwoord over dat ChromeOS bijna niks zou kunnen.

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

TheVivaldi schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:09:
[...]

Ik heb het niet over die vraag, ik heb het over het eerste antwoord over dat ChromeOS bijna niks zou kunnen.
Excuus. Je verkeerde bericht gequote.
Bedoelde die andere die je inmiddels ook hebt aangepast

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
knip verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Munchie op 24-12-2020 20:15 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Hoe kan dit offtopic/irrelevant zijn terwijl het direct over het nieuws gaat?
kodak in 'nieuws: Voor het eerst verdient hacker twee miljoen dollar aan bugb...

Waarom krijgt dit -1 ongewenst als het vooral irrelevant is?
GenomDalar1983 in 'nieuws: Voor het eerst verdient hacker twee miljoen dollar...

Wat maakt de volgende post +1 waard terwijl het een mening is die verder geen onderbouwing heeft?
Ircghost in 'nieuws: Voor het eerst verdient hacker twee miljoen dollar aan b...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:45
Volgens mij wordt mijn bericht keihard op -1 gezet, omdat mensen boos zijn geen kaart te hebben. Er staat niets onwaars in mijn bericht.

Paprika in 'nieuws: Asus-website vermeldt RTX 3080 Ti met 20GB vram'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:09

Phntm

Tlingelingeling

Dit is 0 want? Phntm in 'nieuws: Asus-website vermeldt RTX 3080 Ti met 20GB vram'

IN hetzelfde draadje zijn er mensen die 4 woorden schrijven en wel +1 krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 15:02
Beatz in 'nieuws: Renders tonen Xiaomi Mi 11-smartphone met Snapdragon 888-soc'

Wat doe ik hier verkeerd?? Ik reageer op degene over de vraag front camera...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
beetje jammer om gelijk zo kansloos te reageren
lijkt mij voldoende voor een -1. Zo reageren we niet op elkaar op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 15:02
Bor schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:35:
[...]

[...]

lijkt mij voldoende voor een -1. Zo reageren we niet op elkaar op Tweakers.
Okido dan ga ik in de toekomst ook maar zo reageren op iemand die iets misschien verkeerds zou zeggen:Ja klopt, mijn reactie is net zo irrelevant als die van jou, want dat is gewoon onzin wat je daar te melden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Het is geen mismoderatie, maar dit lijkt me zó ongewenst dat het beter weg kan: Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Intel B560-chipset krijgt mogelijkheid om geheu...
En de reactie daaronder ook om een ruzie/flamewar te voorkomen.

Daarentegen is het dan weer raar dat één van zijn andere reacties, namelijk deze Verwijderd in 'nieuws: Investeerder klaagt Cyberpunk 2077-ontwikkelaar aan wege..., op -1 staat. Het is misschien wat moeilijk voor te stellen dat hij als één van de weinige geen bugs ervaart, maar dat maakt het nog niet ongewenst. Hooguit 0 (irrelevant) omdat het niet echt gaat over waar het artikel over gaat.

Edit: gezien zijn belediging was ik benieuwd of hij dit vaker deed, dus heb ik nog even wat andere recente reacties van hem bekeken en hij krijgt altijd -1. Ik zag er een aantal waarvan het wat mij betreft ook goed was, maar ik wil maar zeggen dat hij blijkbaar nogal iets bij mensen losmaakt aangezien hij in ieder geval de laatste twee weken (verder heb ik niet teruggekeken) alleen maar massaal -1's krijgt van iedereen. Ik ga natuurlijk niet over de vervolgacties, maar het leek me wel noemenswaardig zodat er misschien even een extra oogje in het zeil gehouden kan worden.

[ Voor 32% gewijzigd door TheVivaldi op 27-12-2020 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:01:
Het is geen mismoderatie, maar dit lijkt me zó ongewenst dat het beter weg kan: Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Intel B560-chipset krijgt mogelijkheid om geheu...
En de reactie daaronder ook om een ruzie/flamewar te voorkomen.

Daarentegen is het dan weer raar dat één van zijn andere reacties, namelijk deze Verwijderd in 'nieuws: Investeerder klaagt Cyberpunk 2077-ontwikkelaar aan wege..., op -1 staat. Het is misschien wat moeilijk voor te stellen dat hij als één van de weinige geen bugs ervaart, maar dat maakt het nog niet ongewenst. Hooguit 0 (irrelevant) omdat het niet echt gaat over waar het artikel over gaat.

Edit: gezien zijn belediging was ik benieuwd of hij dit vaker deed, dus heb ik nog even wat andere recente reacties van hem bekeken en hij krijgt altijd -1. Ik zag er een aantal waarvan het wat mij betreft ook goed was, maar ik wil maar zeggen dat hij blijkbaar nogal iets bij mensen losmaakt aangezien hij in ieder geval de laatste twee weken (verder heb ik niet teruggekeken) alleen maar massaal -1's krijgt van iedereen. Ik ga natuurlijk niet over de vervolgacties, maar het leek me wel noemenswaardig zodat er misschien even een extra oogje in het zeil gehouden kan worden.
Daar lijkt meer aan de hand. Ik ga er even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Zer0 in 'nieuws: Fabrikanten bevestigen Rocket Lake-ondersteuning op enkele L...

Deze man schopt de persoon waarop hij reageert onderuit door te stellen dat je de antwoorden vindt die je zoekt door zoektermen op een bepaalde manier te formuleren in Google.

Op de manier zoals hij het stelt, zou dus geen enkel resultaat van Google betrouwbaar zijn.

Dit is gewoon een flamebait, en is in geen enkel opzicht "informatief".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:31
Palindrome in 'video: Drone-lichtshows veroveren het luchtruim - Van kerstsho...

Maar liefst 8 ongewenst moderaties.

Lijkt mij een offtopic discussie en niet meer dan dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Palindrome schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:25:
Palindrome in 'video: Drone-lichtshows veroveren het luchtruim - Van kerstsho...

Maar liefst 8 ongewenst moderaties.

Lijkt mij een offtopic discussie en niet meer dan dat.
In principe heb je denk ik gelijk door te stellen dat je slechts een 'offtopic mening' brengt. Maar het is wel een erg gestrekt been hoor, die mening van je. Nog afgezien van de forse generalisatie. Het is niet moeilijk voor lezers om in zo'n extreme mening een troll-poging te zien en ik vermoed dat daar de -1's vandaan komen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:24
Geen -1:
Donstil in 'nieuws: Xiaomi introduceert Mi 11 met Snapdragon 888 en 6,81"-amo...

Geen +2:
RoccoS in 'nieuws: Xiaomi introduceert Mi 11 met Snapdragon 888 en 6,81"-amol...

Dit zijn overduidelijk mee eens /oneens moderaties. Die hebben het modereren echt niet begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:31
Cloud schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:06:
[...]

In principe heb je denk ik gelijk door te stellen dat je slechts een 'offtopic mening' brengt. Maar het is wel een erg gestrekt been hoor, die mening van je. Nog afgezien van de forse generalisatie. Het is niet moeilijk voor lezers om in zo'n extreme mening een troll-poging te zien en ik vermoed dat daar de -1's vandaan komen.
over generalisatie gesproken,
Vuurwerk is super angstaanjagend voor andere dieren, je moet opnze hond is onder tafel zien kruipen met nieuwjaar, is echt niet meer van deze tijd...
Dit is de reactie waarop ik reageer, er zijn ook honden/dieren die totaal geen angst hebben voor vuurwerk en er zijn ook honden die niet gevaarlijk zijn. (potentie blijft echter bij beide onderwerpen)

echter deze reactie ontvangt +1 en die van mij -1. Die +1 is terecht want het is meer ontopic dan mijn reactie (ook al gaat het onderwerp over drones en niet over vuurwerk).

jammer dat de hondenliefhebbers iemand met een andere mening zo de mond kunnen snoeren daar lijkt mij de moderatie niet voor bedoeld.

in dit geval lijkt mij de +1 voor de reactie waarop ik reageer en 0 voor offtopic omdat ik alleen maar inga op het hondenverhaal terecht maar dus niet talloze -1 scores.
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait.
Het lijkt mij dat de -1 moderators in dit geval dit niet hebben begrepen.

[ Voor 22% gewijzigd door Palindrome op 28-12-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Marcva in 'video: Drone-lichtshows veroveren het luchtruim - Van kerstshow to...
Lijkt me meer een +1. Die 44x +3 lijken me vooral meningmods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dit is toch gewoon een normale reactie? 0 vind ik al wat vergezocht, maar de -1 waarop 'ie staat klopt gewoon echt niet.
M3m30 in 'nieuws: Analist: Apple is gestopt met ontwikkeling nieuwe HomePod-m...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:35

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hij staat nog wel wat hoog maar ik heb een paar +3's aangeschreven op basis hiervan. Het nieuws maakt behoorlijk wat emoties los bij mensen (en terecht overigens).

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Scientia potentia est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Dat is inderdaad geen -1, die kan wat moderaties gebruiken.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[Shadow] in 'nieuws: Gigabyte RTX 3080 Ti 20GB- en RTX 3060 12GB-gpu's versch...

Wat is hier informatief aan? :?

EDIT:
Deze reactie heeft intussen 72x +3 en 101x +2 ontvangen, lijkt mij moeilijk nog goed te krijgen, kan hier wellicht naar gekeken worden? :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 30-12-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:48
+3 Ik ben ook gefrustreerd

hebben sommige mensen als modoptie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Slavy in 'nieuws: Battlefield 3-modplatform maakt gebruik van eigen servers e...

Krijgt zelfs ook +2, maar zonder wat meer info dan enkel deze drie woordjes kan ik mij voorstellen dat het meerendeel van de gebruikers niet weet wat er bedoelt wordt.
418O2 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:48:
[...]

+3 Ik ben ook gefrustreerd

hebben sommige mensen als modoptie ;)
Maar daar is het modsysteem niet voor.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 30-12-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Het kan best dat velen deze mening delen, maar het is en blijft een mening, dus geen +2 (huidige score) en zeker geen +3 (die een aantal tweakers ook heeft toegekend): AibohphobiA BoB in 'nieuws: Google test verwerken video's van TikTok en Instagram i...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:24
RoestVrijStaal in 'nieuws: Nederlandse webhoster Alfahost meldt poging tot in...

Wat er bij deze en andere reacties van mij opviel, is dat ze eerst als -1 zijn gemodereerd om daarna naar een gemiddelde 0 te gaan.

Dat riekt naar menigmodders die moeten worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
RoestVrijStaal schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:19:Wat er bij deze en andere reacties van mij opviel, is dat ze eerst als -1 zijn gemodereerd om daarna naar een gemiddelde 0 te gaan.

Dat riekt naar menigmodders die moeten worden aangepakt.
Het -1 of 0 modereren lijkt hier hoe dan ook ongepast omdat de discussie gaat over wat gepaste beveiliging zou zijn bij een hoster die te maken kan krijgen met criminelen. Of er meer achter zit dan meningmodden zal moeilijk te achterhalen zijn. Ik zou stellen dat het hoe dan ook beter naar tweakers gekeken moet worden die afwijkend modereren omdat er soms nauwelijks tegenop te modereren valt en het de discussies in de weg zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
CH4OS schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:44:
Deze reactie heeft intussen 72x +3 en 101x +2 ontvangen, lijkt mij moeilijk nog goed te krijgen, kan hier wellicht naar gekeken worden? :)
We zijn bijna 6 uur verder en het staat nog steeds op +2. Voor een regeltje mening zonder verdere onderbouwing wat mij betreft te hoog. Dit kan hooguit +1 krijgen, anders doet de tweaker maar wat extra moeite.

Het is behalve weer treurig dat er veel tweakers massaal zo slecht modereren dat er vervolgens niet tegen te corrigeren valt en het vervolgens nog eens uren moet duren voordat daar een correctie op komt.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Bor schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:17:
[...]

Ik zou er een 0 van maken. Ik zie er niet direct een flame in.
Mijn inziens leunt het die kant op wanneer iemand persoonlijk wordt. Zijn sneer voegt niks toe aan de reactie (ironisch genoeg is het ook mijn werk), het is puur een vorm van drogreden al dan niet een poging mij uit de tent te lokken.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
nst6ldr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:23:
[...]

Mijn inziens leunt het die kant op wanneer iemand persoonlijk wordt. Zijn sneer voegt niks toe aan de reactie (ironisch genoeg is het ook mijn werk), het is puur een vorm van drogreden al dan niet een poging mij uit de tent te lokken.
Ik zie het minder zwaar en een 0 prima te verdedigen. Als je puur leest wat er staat is het een offtopic advies. Ik zou er niet te zwaar aan wegen. Ik kan mij de reactie ook wel enigszins voorstellen. Bij elk artikel over ransomware komen mensen voorbij die roepen dat het voorkomen hiervan makkelijk is wat in de praktijk gewoon niet waar is gezien de soms erg geraffineerde manier waarop dit soort malware binnen komt.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Bor schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:28:
[...]

Ik zie het minder zwaar en een 0 prima te verdedigen. Als je puur leest wat er staat is het een offtopic advies. Ik zou er niet te zwaar aan wegen. Ik kan mij de reactie ook wel enigszins voorstellen. Bij elk artikel over ransomware komen mensen voorbij die roepen dat het voorkomen hiervan makkelijk is wat in de praktijk gewoon niet waar is gezien de soms erg geraffineerde manier waarop dit soort malware binnen komt.
Waar lees je dat ik vertel hoe ransomware is te voorkomen dan? Ik kan me zijn reactie absoluut niet voorstellen tenzij hij ook zo'n leidinggevende is die bezuinigd op beheer (om dan later diezelfde beheerclub op hun lazer te geven als er na een ransomware infectie stront aan de knikker is). Bij dit soort artikelen heeft het aantal mensen die ransomware als een onoverkomelijke natuurramp zien onterecht de overhand. Als er iemand ook maar suggereert dat er niet betaald moet worden dan krijgt hij van 18 mensen te horen dat hij 'zelf zeker geen bedrijf heeft'. Het hele idee dat iemand misschien wél investeert in informatiebeveiliging komt niet eens bij ze op.

Maar los daarvan, dat je daar inhoudelijk het mee eens of oneens bent mag niet afdoen aan jouw oordeel toch? Dat hij z'n reactie uit emotie doet maakt het niet beter.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
nst6ldr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:38:
[...]

Maar los daarvan, dat je daar inhoudelijk het mee eens of oneens bent mag niet afdoen aan jouw oordeel toch?
Klopt en dat is ook precies de reden waarom ik voor de 0 ga en niet voor de -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Het artikel geeft informatie over nog aan te kondigen GPU’s, daarom zijn wat mij betreft deze reacties niet informatief maar off-topic:

maevian in nieuws: 'Gigabyte RTX 3080 Ti 20GB- en RTX 3060 12GB-gpu's verschijnen bij EEC'

Jonathan-458 in nieuws: 'Gigabyte RTX 3080 Ti 20GB- en RTX 3060 12GB-gpu's verschijnen bij EEC'

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Goldwing1973 in 'nieuws: Microsoft zegt fix te hebben voor wachtwoordprobleem...

Krijgt +2, maar de aantijging berust op deze manier op een aanname, dat zou ik dan weer niet belonen met een +2, hoogstens +1.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rarz in 'nieuws: Apple verwijdert 39.000 games uit Chinese appstore vanwege r...

Dit is geen +2, laat staan +3, maar op zijn hoogst een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Allereest beste wensen iedereen! Dat 2021 een mooi en beter jaar gaat worden dan 2020!

Ik vroeg mij even af waarom CH4OS in 'nieuws: Ticketmaster krijgt miljoenenboete voor inloggen op systeme... offtopic zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoi CH40S,
CH4OS schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:15:
Allereest beste wensen iedereen! Dat 2021 een mooi en beter jaar gaat worden dan 2020!

Ik vroeg mij even af waarom CH4OS in 'nieuws: Ticketmaster krijgt miljoenenboete voor inloggen op systeme... offtopic zou zijn?
✨ Jij ook en de rest allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar ✨

Als ik kijk naar je post CH40S staat de eerste toch op +1 en de tweede post is nog niet gemod (vandaar een +0) :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@CyberMania ik zie 1x +1 en 1x ongewenst, dus ik ben wellicht ook wat vlot zie ik nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dat mijn eerdere reactie, TheVivaldi in 'nieuws: Nederlands leger begint dit jaar met bouw van nieuwe i..., -1 is snap ik wel, gezien mijn toon, maar mijn daarop volgende reactie is toch netjes? Ik geef aan dat ik succesverhalen, ook op ict-gebied, interessant vind: TheVivaldi in 'nieuws: Nederlands leger begint dit jaar met bouw van nieuwe i...
Tenzij het gaat om de term "volksvermaak", maar dan zou die reactie boven mij ook op -1 moeten worden gezet want hij was degene die die term aanhaalde.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 01-01-2021 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
alionfire in 'nieuws: KPN verwerkte tijdens nieuwjaarsnacht record van 248 te...
Geen +2 of +3 maar toch gewoon minimaal 6 mensen die het geven

De rest van draadje ontspoort ook met aardig wat +2 die ik helaas niet kan corrigeren

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:58

The Zep Man

🏴‍☠️

Dus maar meteen -1 van gemaakt. Hier komt dat dus vandaan. Nog erger dan 'off-topic/niet relevant, voegt niets toe aan de discussie'. Nee, het is echt flamebaiting, trolling of beledigen van een gebruiker. :P

Wat was er ook alweer gebeurd met 'geef het moderatiesysteem tijd voor correcties'? Altijd jammer als de T.net redactie zich niet aan zijn eigen topicwaarschuwingen houdt.

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 03-01-2021 12:04 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Oh, nu moet je niet zo verongelijkt doen. De 4 x -1 stond er al voordat Bor de reactie hier meldde, en daarnaast had het systeem tijd zat gehad aangezien de reactie al enkele tientallen moderaties had voor de melding.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dirk schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:07:
Oh, nu moet je niet zo verongelijkt doen.
Waaruit haal je dat ik boos ben?
De 4 x -1 stond er al voordat Bor de reactie hier meldde, en daarnaast had het systeem tijd zat gehad aangezien de reactie al enkele tientallen moderaties had voor de melding.
Na Bor's actie was het plots 12 x -1. Verder zie ik nog steeds niet hoe die reactie off-topic, trollend, etc. is. Maakt mij verder ook niet uit. Dit soort zaken horen nu eenmaal bij een gesloten platform met ongeschreven regels. :)

Carry on!

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 03-01-2021 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

The Zep Man schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:26:
[...]

[...]
Na Bor's actie was het plots 12 x -1. Verder zie ik nog steeds niet hoe die reactie off-topic, trollend, etc. is. Maakt mij verder ook niet uit. Dit soort zaken horen nu eenmaal bij een gesloten platform met ongeschreven regels. :)

Carry on!
Ik zie nog steeds 4x -1 staan hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
The Zep Man schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:26:
[...]

[...]

Carry on!
De reactie is offtopic omdat het meta-commentaar, bedoeld voor de redactie, is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Technomania schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Ik zie nog steeds 4x -1 staan hoor :)
Excuses. Dat is mijn fout. Ik keek naar een verkeerde post.
Dirk schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:29:
De reactie is offtopic omdat het meta-commentaar, bedoeld voor de redactie, is.
Het zijn vragen die de community ook kan beantwoorden, als die het weet. Ik was niet specifiek op zoek naar een reactie van de redactie. Als ik dat wel wil, dan PM ik jullie wel.

Onafhankelijk van of het 'meta' is of niet, 'meta' hoeft niet off-topic te zijn. Dat is een mening. Als de redactie zich aangesproken voelt, dan zit het onderliggende probleem niet in de reactie.

[ Voor 59% gewijzigd door The Zep Man op 03-01-2021 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
De reactie kan alleen op een zinvolle manier beantwoord worden door de redactie, want die doet de uiteindelijke selectie. De community kan enkel raden of een eerdere discussie aanhalen, wat veel gemakkelijker gaat in Geachte Redactie.
Verder is Frontpagemoderatie geen onderdeel van de redactie, wij gaan over de reacties onder de artikelen, niet over de artikelen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Misschien was mijn vergelijking met een huis niet 100% kloppend, maar daarom verdient mijn reactie toch geen -1? Ik heb niks kwetsends of zo gezegd...
TheVivaldi in 'nieuws: Tesla leverde in 2020 recordaantal auto's'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
De tweakers die hier naar 0 wegmodereren op een ontopic discussie mogen wel eens aangesproken worden. Het wekt de indruk dat ze een discussie die ze niet bevalt liever niet gevoerd zien worden.
kodak in 'nieuws: NYT: zeker 250 overheidsinstanties en bedrijven getroffen d...
klakkie.57th in 'nieuws: NYT: zeker 250 overheidsinstanties en bedrijven getr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:10

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Het is hooguit een beetje offtopic, maar zeker niet ongewenst: iebeleg in 'nieuws: Steam bereikt mijlpaal van 25 miljoen tegelijk ingelogde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
En dit specifieke bericht gaat over waarom hij Zoom graag gebruikt terwijl het onderwerp Firefox betreft, dus de +1-score klopt niet: BasSchouten in 'nieuws: Mozilla werkt aan vernieuwd ontwerp voor Firefox'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:00:
En dit specifieke bericht gaat over waarom hij Zoom graag gebruikt terwijl het onderwerp Firefox betreft, dus de +1-score klopt niet: BasSchouten in 'nieuws: Mozilla werkt aan vernieuwd ontwerp voor Firefox'
Dat lijkt mij offtopic en dat is momenteel inmiddels ook de netto score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dat bedoelde ik. Mooi dat de score nu goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Waarom zijn mijn reacties -1? Hooguit is het wat offtopic omdat het onderwerp over de F2 gaat, maar het zijn toch nette reacties?
TheVivaldi in 'nieuws: Xiaomi noemt komst Pocophone F2 in teasertrailer'

[ Voor 25% gewijzigd door TheVivaldi op 04-01-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:01
field33P in 'nieuws: Verenigd Koninkrijk mag WikiLeaks-oprichter Assange niet...

Vooruit, deze comment was enigszins gechargeerd, maar om hem op 'ongewenst' te knallen? Mwah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

nieuws: Xiaomi noemt komst Pocophone F2 in teasertrailer

Eerste reactie (een thread van 28 reacties) is gewoon op het niveau 0 en hoort dan ook niet bovenaan te staan, doordat er een reactie tussenstaat die op niveau 2 staat.

Laguna in 'nieuws: Xiaomi noemt komst Pocophone F2 in teasertrailer'

Lijkt mij geen niveau 0. Aangezien deze reactie on-topic is en informatie bevat waarbij je de prestaties van de verschillende SoC's in de F1 en F2 met elkaar kan vergelijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 04-01-2021 16:58 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:07
field33P schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:31:
field33P in 'nieuws: Verenigd Koninkrijk mag WikiLeaks-oprichter Assange niet...

Vooruit, deze comment was enigszins gechargeerd, maar om hem op 'ongewenst' te knallen? Mwah.
Doordat je het een "onzinvonnis" noemt en typt "Op basis van deze onzin ... " en "Ik mag hopen dat de rechter in het hoger beroep wel verstand heeft ...", zou dat bewust reacties kunnen uitlokken en dat is volgens mij de definitie van een flamebait.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Gelijk of niet, een oneliner van een paar woorden is m.i. niet +2, laat staan +3 die het ook gekregen heeft: hostname in 'nieuws: Gerucht: Microsoft wil mailclients vervangen door univer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Santford

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 21:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
+1 prima, maar +2 niet: triflip in 'nieuws: KPN komt in januari met update voor decoders die tv-gids ...

En +3 lijkt me bij deze reactie wat overdreven: gws24 in 'nieuws: KPN komt in januari met update voor decoders die tv-gids sn...

En hier lijkt me +2 wat overdreven, want "ik vraag me af of ze xyz hebben opgelost" is net erg informatief: Sn0wblind in 'nieuws: Samsung Display gaat meer oledschermen voor laptops maken'

Hier idem dito, een simpele vraag op +2: mannte in 'nieuws: Komende bèta WhatsApp Web vereist niet langer internetverb...

[ Voor 33% gewijzigd door TheVivaldi op 05-01-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
We hebben laatst een discussie gehad over of grapjes nu 0 of +1 zouden moeten zijn, waarover we van mening verschilden, maar ik mag toch hopen dat we het er over eens zijn dat +2 wél overdreven is voor een grapje?
ijdod in 'nieuws: Analist: OPPO en Google brengen dit jaar vouwbare smartphon...
(en het heeft van 1-2 mensen zelfs een +3 gekregen!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Santford schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:11:
[...]

Die heeft nog een beetje hulp nodig.
Heb deze het laatste zetje gegeven, hij staat nu goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 21:05
Geen idee waar het moet, maar beetje review spam door Migiddo (ook al ben ik het met hem eens):
https://tweakers.net/shop...ict-b-punt-v/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dergelijke meldingen kun je kwijt in [ShR] Meldingen Shopreview - deel 5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer iemand aan het meningmodden:

Retrospect in 'nieuws: Nintendo neemt ontwikkelaar van Luigi's Mansion-games ... krijgt +1

Mijn reactie krijgt vervolgens 0:

Verwijderd in 'nieuws: Nintendo neemt ontwikkelaar van Luigi's Mansion-games over'

Reactie op mijn reactie weer +1:

Retrospect in 'nieuws: Nintendo neemt ontwikkelaar van Luigi's Mansion-games ...

Mijn reactie krijgt dan weer een 0:

Verwijderd in 'nieuws: Nintendo neemt ontwikkelaar van Luigi's Mansion-games over'

Beetje vreemd en volledig meningmod. Edit: Deze reactie is nu zelfs naar -1 gegaan:

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2021 13:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:41
Ramon in 'nieuws: Screenshot toont 'One Outlook'-app voor Windows 10'

Sommige mensen willen beweren dat dit een +3 is, terwijl die ten hoogste een 0 is en eigenlijk zelfs een -1.
Pagina: 1 ... 28 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2