Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Apple brengt ondersteuning corona-apps uit voor iPhone 6... Dit is gewoon trollen, zeker overwegende dat juist bij Android dit beter geregeld is. Lijkt me terecht om dit te fixeren op -1.

Edit:

iAR in 'nieuws: Apple brengt ondersteuning corona-apps uit voor iPhone 6 en 5s' feitelijk juiste informatie wordt hard de grond in gemind, slaat ook nergens op.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2020 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die eerste gaat denk ik zonder fixatie er ook nog wel komen. Zijn nog maar een paar -1's voor nodig. Die tweede heeft wel nog wat meer nodig maar staat in elk geval niet meer op -1.

edit:
En inmiddels staan beide goed :)

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 15-12-2020 10:20 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

nvm :)

[ Voor 98% gewijzigd door Tusk op 15-12-2020 10:32 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Er is inderdaad geen reden voor -1's. Je initiële reactie staat nu goed op +1, de ander op 0. Hoewel je gelijk hebt (het is de reden dat ikzelf voor een FALD LCD gegaan ben en OLED heb laten liggen) had dat misschien wel iets uitgebreider beargumenteerd gekund :) Het feit dat de maximale helderheid van OLED niet geheel toereikend kan zijn in een lichte woonkamer (bijvoorbeeld door veel ramen) is denk ik niet bij ieder zo bekend.

[ Voor 49% gewijzigd door Cloud op 15-12-2020 13:12 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
aschja in 'nieuws: Nokia C1 Plus-smartphone met 4g-ondersteuning komt in dece...
Het is een leuk, klein grapje, maar +1 is al discutabel gezien het niets toevoegt aan het artikel/de discussie, laat staan de +2's en +3's die het krijgt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:12:
[...]

Er is inderdaad geen reden voor -1's. Je initiële reactie staat nu goed op +1, de ander op 0. Hoewel je gelijk hebt (het is de reden dat ikzelf voor een FALD LCD gegaan ben en OLED heb laten liggen) had dat misschien wel iets uitgebreider beargumenteerd gekund :) Het feit dat de maximale helderheid van OLED niet geheel toereikend kan zijn in een lichte woonkamer (bijvoorbeeld door veel ramen) is denk ik niet bij ieder zo bekend.
Bedankt voor je reactie, wellicht had het inderdaad iets uitgebreider gemogen. Wat betreft OLED in een lichte woonkamer is volgens mij een veel gehoorde klacht omtrent OLED, als ik op Google zoek kom ik direct dit tegen van een gebruiker:

https://community.consume...tv-in-zonnige-kamer-20894

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil__2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:42
Er wordt door de Microsoft haters weer eens flink +3 gemodereerd op de posts welke over opensource gaan en 0 of -1 wanneer het over Microsoft gaat.

daredevil__2000 in 'nieuws: Vlaanderen wil elke leerling vanaf vijfde leerjaa...
Mijn bericht is volledig ontopic en een reactie op het vorige bericht. Zeker geen 0

daredevil__2000 in 'nieuws: Vlaanderen wil elke leerling vanaf vijfde leerjaa...
Mijn bericht is volledig ontopic en een reactie op het vorige bericht met feiten vanuit de praktijk. Zeker geen 0

Ook hier gewoon volledig ontopic en reactie op het vorige bericht. Zeker geen 0 maar ja iets met opensource aanhangers die het antwoord niet bevalt. Het bericht RobinJ1995 in 'nieuws: Vlaanderen wil elke leerling vanaf vijfde leerjaar com... is ook zeker geen +2 waard

Dit is gewoon een feit bij ons op het werk. Wij hebben ruim 1100 HP/Dell laptops en 100 lenovo. Van die 100 had ruim de helft na een jaar al een nieuwe accu benodigd en zijn er ook 10 gewoon volledig stuk. Onder de andere 1100 hebben we misschien 30 defect gehad. Als het dat aantal al haalt. Volledig ontopic reactie op de vorige reactie over de kwaliteit van lenovo voor het onderwijs en zeker geen -1.

ejabberd in 'nieuws: Vlaanderen wil elke leerling vanaf vijfde leerjaar compu...
Dit is zeker geen +3 en meer op basis van eigen negatieve ervaringen in het verleden dan de huidige situatie bij veel scholen

Misschien überhaupt goed om eens door de reacties onder het artikel te doorlopen. Een hele hoop +2 of +3 waar eerder een +1 op zijn plaats zou zijn. Maar zodra het woordje opensource of anti microsoft valt is dat kennelijk direct een +2 of +3 waard. Los van de daadwerkelijke inhoud van de reactie

[ Voor 94% gewijzigd door daredevil__2000 op 15-12-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Misschien geen +3 maar wel zeker een +2 vind ik. Het is een best wel compleet antwoord op de gestelde vraag en voor zover ik kan zien, compleet terecht. Een +1 zou de reactie echt te kort doen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Cloud schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:18:
[...]

Misschien geen +3 maar wel zeker een +2 vind ik. Het is een best wel compleet antwoord op de gestelde vraag en voor zover ik kan zien, compleet terecht. Een +1 zou de reactie echt te kort doen denk ik.
Je kunt het, inclusief de vraagstelling, ook offtopic noemen want geheel gaat over Linux ipv Office op macOS op M1.

Het is verder een goede reactie, klein gedeelte is aardig gechargeerd. Er zijn twee logische keuzes voor de GUI toolkit op Linux: de laatste major versie van Qt, en de laatste major versie van Gtk. Er zijn er een heleboel meer, maar het gros van de gebruikers draait een recente versie Gnome (Gtk) of recente versie KDE (Qt). Je kunt ook voor beiden een theme gebruiken waardoor het een op het ander lijkt. Dat werkt goed genoeg. Voorbeeld: Sublime Text (een Qt) applicatie valt niet op in Gnome (ik draai deze applicatie op alledrie de OSen dus ik kan dat aardig vergelijken). Microsoft kan prima voor Qt kiezen mbt MS Office @ Linux, die licentie kost hen relatief gezien weinig. Ze kunnen ook voor Gtk kiezen. Of voor Electron (ze hebben al 365). [Tot zover het gechargeerde gedeelte.]

Ze willen dat niet, wellicht inderdaad omdat het marktaandeel van Linux desktop te laag is, of omdat Wine/CrossOver goed genoeg draait. Dat gedeelte van de post (en deze reactie) is gewoonweg speculatie, en hoeveel dat waard is ...

Hoe dan ook mijn punt was dat het geen +3 is, en daarover zijn we het eens. Wat het wel moet zijn laat ik in het midden.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Jerie
Ik vind hem persoonlijk niet eens zo offtopic, je mag je best afvragen waarop Apple wel ondersteund wordt en Linux niet in mijn ogen. Het nodigt zo te zien in elk geval uit tot een goede discussie.

Ik snap je verdere redenatie, maar het blijft wel een vrij uitgebreid antwoord op de gestelde vraag wat niet complete kolder is. Hoewel er zeker kanttekeningen bij te plaatsen zijn, is dat niet genoeg om de reactie lager te modereren dan +2. Ga dan de discussie aan op de FP, want dit zijn juist het soort discussies die we vaker willen zien :) Lekker technisch en inhoudelijk.

Anyhow, de reactie staat niet meer op +3 want dat was inderdaad wel wat gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil__2000
Dit is gewoon een feit bij ons op het werk. Wij hebben ruim 1100 HP/Dell laptops en 100 lenovo. Van die 100 had ruim de helft na een jaar al een nieuwe accu benodigd en zijn er ook 10 gewoon volledig stuk. Onder de andere 1100 hebben we misschien 30 defect gehad. Als het dat aantal al haalt. Volledig ontopic reactie op de vorige reactie over de kwaliteit van lenovo voor het onderwijs en zeker geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:21
Fred Herrie in 'geek: Mortal Kombat-film komt op 16 april 2021 uit'

Hoewel deze al duidelijk een - 1 scoort mag deze nieuwe tweaker van mij wel een tikje op de vingers krijgen van een modje. Even laten blijken dat we op Tweakers niet op reacties van het niveau van Nu.nl/Dumpert.nl/etc. zitten te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25

kodak

FP ProMod
Ik heb kennelijk weer enkele meningmodders die menen dat een on-topic reactie weggemodereerd mag worden als offtopic en irrelevant? Het onderwerp is het gevolg of mogelijke gevolgen als iemand ethisch gaat hacken en of dat alleen van het openbaar ministerie af hangt.
kodak in 'nieuws: Ethisch hacker wordt niet vervolgd na hack op Twitter-accou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PdeBie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:40:
Fred Herrie in 'geek: Mortal Kombat-film komt op 16 april 2021 uit'

Hoewel deze al duidelijk een - 1 scoort mag deze nieuwe tweaker van mij wel een tikje op de vingers krijgen van een modje. Even laten blijken dat we op Tweakers niet op reacties van het niveau van Nu.nl/Dumpert.nl/etc. zitten te wachten :P
Nou, hij is al in 2011 geregistreerd, dus het is geen nieuwe gebruiker.

Maar idd, dit is een hele trieste reactie, en dus een overduidelijke -1 ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Is dit als mening een +3 waard? Het is een prima discussie maar ik zie niet wat er nu heel bijzonder aan de mening is om het de hoogste waardering te geven.
L0g0ff in 'nieuws: Enkele honderden Nederlandse bedrijven gebruiken kwetsbare...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet dat als de discussie gaat over het zoeken van het probleem waarom er backports zijn reacties die niet populair of te confronterend zijn dan weggemodereerd worden. 2x -1 ongewenst en 6x offtopic/irrelevant terwijl ik ontopic reageer.
kodak in 'nieuws: Enkele honderden Nederlandse bedrijven gebruiken kwetsbare ...

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:16

Phntm

Tlingelingeling

Misschien raar: Ik heb iemands comment verkeerd gelezen. Mijn reactie werd op 0 gezet. Kort daarna stond deze op +1.

...Mag mijn comment terug naar 0?
Phntm in 'nieuws: 'Bijna 5,5 miljoen adressen in Nederland hebben 1Gbit/s-aan...

Als ik de optie had om het te verwijderen dan had ik het gedaan, maar goed. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44

Technomania

Huiskamer verslaafde.

/offtopic

@Cloud Gefeliciteerd met je verjaardag. :9B

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• TheVivaldi
Verwijderd in 'nieuws: Wat weten we nu wel - en vooral niet - over de So...
Ik vermoed dat iemand daar verkeerd geklikt heeft, want +2 kan zo'n reactie toch nooit zijn? Geen ramp natuurlijk, maar ik wilde toch even laten weten dat het niet klopt.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:05
Ryceck in 'nieuws: CD Projekt krijgt kritiek nu Taiwanese horrorgame toch nie...

Lijkt mij gewoon een +1/0 maar zeker geen -1.

/Edit zo dat gaat snel😀

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 17-12-2020 14:02 ]

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
JerryJerryJerry in 'nieuws: 'Bijna 5,5 miljoen adressen in Nederland hebben 1...

Ik heb geen idee waarom dit een +3 krijgt. Los van het feit dat het een flame is richting de redactie wordt ook nog eens eigenhandig bepaalt wat de definitie is van een 1 Gbit aansluiting. Verder voegt het niet zoveel toe aan de discussie en is het puur een korte mening. Wat mij betreft max een +1.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
ChAiNsAwII in 'nieuws: 'Bijna 5,5 miljoen adressen in Nederland hebben 1Gbit/...

Prima dat ie me corrigeert hoor, maar de eerste en laatste regel zijn imo niet nodig. Maakt het nu gewoon -1 imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:10

HugoBoss1985

Xenotech

HugoBoss1985 in 'nieuws: Sony verwijdert Cyberpunk 2077 uit PlayStation Store...

Bijna al mijn 11 reacties worden hier stelselmatig -1 gemod. Onterecht voor zeker een groot deel daarvan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Tk55 in 'nieuws: Europol bouwt decryptieplatform waarmee politie data kan ont... lijkt mij geen +3 of +2

Yzord in 'nieuws: Europol bouwt decryptieplatform waarmee politie data kan on... krijgt ook +3/+2 maar is niet geheel juist en niet inzichtvol.

naftebakje in 'nieuws: Belgen mogen slimme meter weigeren om gezondheidsredenen' mist elke vorm van bronvermelding. Ik zie er geen +3 in.

Er wordt slecht en op mening gemod bij dit item. Vrijwel alle +3 reacties voldoen niet aan de richtlijnen en elke reactie welke twijfelt aan het niet bestaan van de klachten in kwestie krijgt steevast -1.

[ Voor 61% gewijzigd door Bor op 18-12-2020 16:44 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

jdh009

FP ProMod
Wat een oneliner... ik snap het idee erachter maar zeker geen +3 waard.

jpsch in 'nieuws: Bol.com en Game Mania gaan Cyberpunk 2077-kopers waarschuwe...

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Met maar liefst 66 +3's denk ik niet dat die niet op het juiste niveau gaat komen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
De derde reactie mag rustig op +2 blijven de link voegt imo wel wat toe namelijk. Reactie twee bevat dezelfde link in die thread en is later gepost dus die hoeft niet zo zeer op +2.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil__2000

Ik zie waarom dit een -1 zou moeten zijn. Het is volledig on topic en een reactie op het vorige bericht.

Het lijkt er een beetje op dat 2 personen wraakzuchtig aan het modden zijn geweest. Overal waar bij mijn berichten met -1 gemod is zijn het telkens 2x -1. Zou fijn zijn als jullie deze 2 personen hier op aan kunnen spreken.

[ Voor 19% gewijzigd door daredevil__2000 op 18-12-2020 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man in 'downloads: OPNsense 20.7.7'

Stond +3, na mijn mideratie gezaakt naar +2, maar volgens mij hoort deze op +1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze post lijkt me echt geen +3. Het nieuws gaat over spoofing. De tweaker heeft een mening over het gebruiken van verschillende accounts/aliassen bij een legitiem domein van een bank. Maar daarbij zit geen enkele onderbouwing waarom dat een probleem zou zijn of te maken heeft met in spoofing trappen. Echt informatief lijkt het ook niet, bijna iedereen die mail ontvangt van banken heeft kennelijk te maken met al die verschillende adressen. Dus wat is er dan echt informatief of zelfs maar bijzonder aan om het 107x +3 te geven?

whiteguy in 'nieuws: Nederlandse banken bereiken akkoord over voorwaarden com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Als er 7x -1 is gegeven voor een reactie die alleen zegt nooit problemen te hebben dan mogen er wel wat tweakers aangesproken worden op mismodden en de mod regels.
Seprium in 'nieuws: Ook Xbox-gebruikers kunnen geld voor Cyberpunk 2077 terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Of de 5x -1 voor een opmerking hoe het verdienmodel lijkt te werken mogen er ook wel wat tweakers aangesproken worden, anders blijven we bezig.
Orgel in 'nieuws: Ook Xbox-gebruikers kunnen geld voor Cyberpunk 2077 terugvr...

Of 12x -1 geven voor een offtopic mening over games en ai.
Marctraider in 'nieuws: Ook Xbox-gebruikers kunnen geld voor Cyberpunk 2077 t...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Of 4x -1 voor een redelijk onschuldige mening over de game:
Mel33 in 'nieuws: Ook Xbox-gebruikers kunnen geld voor Cyberpunk 2077 terugvr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Gewoon een mening, geen +2: Nox in 'reviews: Column - Wordt het weer tijd voor een browserkeuzescherm op ...

Idem dito: Blokker_1999 in 'reviews: Column - Wordt het weer tijd voor een browserkeuzes...

Idem dito, en zelfs niet eens ontopic, want dat Google YouTube beperkte op W10M heeft niks van doen met webbrowserkeuze: J_van_Ekris in 'reviews: Column - Wordt het weer tijd voor een browserkeuzesc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:16:
Deze post lijkt me echt geen +3. Het nieuws gaat over spoofing. De tweaker heeft een mening over het gebruiken van verschillende accounts/aliassen bij een legitiem domein van een bank. Maar daarbij zit geen enkele onderbouwing waarom dat een probleem zou zijn of te maken heeft met in spoofing trappen. Echt informatief lijkt het ook niet, bijna iedereen die mail ontvangt van banken heeft kennelijk te maken met al die verschillende adressen. Dus wat is er dan echt informatief of zelfs maar bijzonder aan om het 107x +3 te geven?
Ik vind deze reactie een prima +2 in de context. Het laat goed zien dat het voor veel mensen niet makkelijk is om te zien wat er van de bank afkomstig is en wat niet. Tot voor kort wees de bank naar "eigen schuld" terwijl het op deze manier het er zelf ook niet makkelijker op maakt. Dit is een voorbeeld van een enkele bank, andere banken hebben dit ook in bepaalde mate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:08:
[...]

Ik vind deze reactie een prima +2 in de context. Het laat goed zien dat het voor veel mensen niet makkelijk is om te zien wat er van de bank afkomstig is en wat niet. Tot voor kort wees de bank naar "eigen schuld" terwijl het op deze manier het er zelf ook niet makkelijker op maakt. Dit is een voorbeeld van een enkele bank, andere banken hebben dit ook in bepaalde mate.
Maar dat is een indirecte conclusie van jou en niet van deze post. Er is namelijk niet uitgelegd dat het meer is dan een mening dat iemand bepaalde adressen niet duidelijk zou vinden. En ook nog zonder duidelijk te maken wat de relatie is met spoofing, waar het nieuws over gaat. Want zijn redenatie lijkt dat iemand hoe dan ook een adres makkelijk zou accepteren, wat dus zou betekenen dat het niet een klacht over spoofing is maar dat het iemand niet uit maakt val welk adres de oplichting komt. Maar dat is zo generiek dat het eerder in de buurt komt van phishing en misschien spoofing (waar iemand echt moeite doet om legitieme identiteit aan te nemen zoals een telefoonnummer spoofen of een mailadres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:36:
[...]
Maar dat is een indirecte conclusie van jou en niet van deze post. Er is namelijk niet uitgelegd dat het meer is dan een mening dat iemand bepaalde adressen niet duidelijk zou vinden. En ook nog zonder duidelijk te maken wat de relatie is met spoofing, waar het nieuws over gaat. Want zijn redenatie lijkt dat iemand hoe dan ook een adres makkelijk zou accepteren, wat dus zou betekenen dat het niet een klacht over spoofing is maar dat het iemand niet uit maakt val welk adres de oplichting komt. Maar dat is zo generiek dat het eerder in de buurt komt van phishing en misschien spoofing (waar iemand echt moeite doet om legitieme identiteit aan te nemen zoals een telefoonnummer spoofen of een mailadres).
Ik vind een +3 ook wel wat hoog, inderdaad. Maar een +2 mag het wat mij betreft wel zijn aangezien het wel wat inhoudelijks bijdraagt. Is een +3 dan echt fout? Mwoah.

Maar ik heb een +2 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik besef dat mijn reactie er nog maar kort staat maar als ik de reacties zo lees dan lijkt het op -1 ongewenst zetten omdat mede-tweakers het kennelijk niet eens zijn en willen wegmodden, terwijl het on topic is op waarom dit voorstel mogelijk is. Om daarnaast een mening die wel bevalt te plussen naar +2 en +3.
kodak in 'nieuws: Grenswacht VS wil grootschaliger gezichtsherkenning inzette...
kodak in 'nieuws: Grenswacht VS wil grootschaliger gezichtsherkenning inzette...

[ Voor 25% gewijzigd door kodak op 20-12-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
phYzar in 'nieuws: Android 11-update komt pas later naar OnePlus 7 en 7T'
Deze verdient m.i. wel een +2. Snap de -1's die gegeven zijn niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +3: iAR in 'downloads: balenaEtcher 1.5.113'

Geen +2: OdieHerpaderp in 'downloads: balenaEtcher 1.5.113'

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 20-12-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 09:27

MazeWing

The plot thickens...

MazeWing in 'reviews: AMD Ryzen 5 3600 voor 150 euro - Processor voor een sch...

Onbegrijpelijk hoe men hier -1's uitdeelt. Gezien de andere reacties is mijn reactie een behoorlijk valide punt. Meningmodden to the max!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 20:13
MazeWing schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:55:
MazeWing in 'reviews: AMD Ryzen 5 3600 voor 150 euro - Processor voor een sch...

Onbegrijpelijk hoe men hier -1's uitdeelt. Gezien de andere reacties is mijn reactie een behoorlijk valide punt. Meningmodden to the max!
-1 zou ik het niet geven, maar +3 en mogelijk zelfs +2 zijn in mijn ogen ook meningmods. Vooral je laatste zin:
Ik snap werkelijk waar niet hoe hier redactionele capaciteit aan verspild wordt!
Draagt daar voor mij aan bij. Verder mag zo'n beetje iedere +2 in dat topic wel een stapje lager, zijn maar weinig +2's daar, vooral veel meningmods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkin
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 21:15
diabolofan in 'nieuws: Mozilla scheidt cache van sites vanaf volgende stabiel...

Het zijn nog niet veel stemmen maar ik mis even hoe het stellen van 2 (kritische) vragen reden is voor een spotlight +3. Het zijn goede vragen ja, maar gewoon +1 dus.

Bijgewerkt: Even over een heel ander artikel. Ik heb net het zeer interessante artikel over de AMD 3600 van Aliexpress gelezen, jullie hebben gelijk t staat helemaal vol met mening mods. Ben na een handvol reacties maar gestopt met lezen. Pfff.

[ Voor 19% gewijzigd door Blinkin op 21-12-2020 10:53 . Reden: Toevoeging mening mods AMD 3600 Aliexpress artikel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ik snap heel goed dat best wat tweakers deze mening delen (ik doe dat ook), maar +2 en zeker +3 is gewoon overdreven hoog voor deze eenvoudige, korte mening: dillpickle in 'nieuws: ZTE-smartphone met frontcamera achter scherm kost 44...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:14

3raser

⚜️ Premium member

vmihai in 'nieuws: Ook Xbox-gebruikers kunnen geld voor Cyberpunk 2077 terugv...

Dit lijkt me eerder een flame -1 dan een +3 reactie. Natuurlijk heeft hij een punt maar dat kan dan ook op een andere manier worden gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Het is misschien niet de nuttigste bijdrage, maar -1 gaat wel érg ver, want hij trollt niet, speelt niet op de man o.i.d., hij zegt gewoon dat het volgens hem wat veel wordt: Bierbal in 'nieuws: ABN, ING en Rabobank melden problemen met bank-apps en iD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Leuk grapje, maar het voegt helemaal niks nuttigs toe, dus die massale +1 is erg overdreven: MrRobot in 'geek: Hobbyist vindt demo van onbekende Simpsons-game voor Sega D...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Een geslaagde ontopic grap mag op +1, dus dat is op zich prima. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dit lijkt me een overduidelijke meningmod, want er is helemaal niks ongewensts aan: M3m30 in 'nieuws: 'Journalisten werden aangevallen door zero-click iOS-zeroday''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dirk schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:25:
Een geslaagde ontopic grap mag op +1, dus dat is op zich prima. :)
Volgens +1 moet het relevant zijn en er is niks relevants aan een grapje als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 18:24
TheVivaldi schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:27:
[...]

Volgens +1 moet het relevant zijn en er is niks relevants aan een grapje als dit.
In de faq staat dat een geslaagd grap gewoon +1 is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Naafkap schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:28:
[...]

In de faq staat dat een geslaagd grap gewoon +1 is hoor.
Maar ja, dan wordt het wel érg makkelijk om een +1 uit te delen als we dit soort flauwigheden ook al als +1 gaan bestempelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:52

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
TheVivaldi schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:19:
Leuk grapje, maar het voegt helemaal niks nuttigs toe, dus die massale +1 is erg overdreven: MrRobot in 'geek: Hobbyist vindt demo van onbekende Simpsons-game voor Sega D...
Een grap kan, misplaatste grappen daargelaten, met een 0 of +1 gemodereerd worden afhankelijk van of je hem wel of niet geslaagd vindt. Een grap hoeft niet perse iets nuttigs toe te voegen. Kennelijk vinden veel gebruikers het een leuke grap. Ik zie weinig beoordelingen hoger dan een +1, van mismoderatie is geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
TheVivaldi schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:29:
[...]

Maar ja, dan wordt het wel érg makkelijk om een +1 uit te delen als we dit soort flauwigheden ook al als +1 gaan bestempelen...
Tsja, dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Santford schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:30:
[...]

Een grap kan, misplaatste grappen daargelaten, met een 0 of +1 gemodereerd worden afhankelijk van of je hem wel of niet geslaagd vindt. Een grap hoeft niet perse iets toe te voegen. Kennelijk vinden veel gebruikers het een leuke grap. Ik zie weinig beoordelingen hoger dan een +1, van mismoderatie is geen sprake.
Bij +1 is het de bedoeling dat het een nuttige reactie is. Een grap is per definitie niet nuttig, tenzij er nog iets van onderbouwing bij zit, bijv. een hobbyist die iets grappigs heeft gemaakt met bepaalde onderdelen. One-linergrappen als deze zijn prima, nogmaals: ik moest er ook even om lachen. Maar het is hier geen clowns- of cabaretierforum, dus +0 is de enige juiste beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
TheVivaldi schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:36:
[...]
Maar het is hier geen clowns- of cabaretierforum, dus +0 is de enige juiste beoordeling.
Eh, niet dus als je de faq leest. Dat jij het er mee oneens bent mag, maar we moeten ons met z’n allen gewoon aan de opgestelde regels houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Naafkap schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:39:
[...]

Eh, niet dus als je de faq leest. Dat jij het er mee oneens bent mag, maar we moeten ons met z’n allen gewoon aan de opgestelde regels houden.
Dan moet op zijn minst de korte tekst bij het modereren worden aangepakt, want bij +0 staat heel duidelijk "Deze reactie voegt niks toe aan het artikel of de discussie". Dat de FAQ er iets meer over zegt, prima, maar op basis van de korte tekst zoals die bij het modereren staat, valt een one-linergrap onder "voegt niks toe aan het artikel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
TheVivaldi schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:36:
[...]

Bij +1 is het de bedoeling dat het een nuttige reactie is. Een grap is per definitie niet nuttig, tenzij er nog iets van onderbouwing bij zit, bijv. een hobbyist die iets grappigs heeft gemaakt met bepaalde onderdelen. One-linergrappen als deze zijn prima, nogmaals: ik moest er ook even om lachen. Maar het is hier geen clowns- of cabaretierforum, dus +0 is de enige juiste beoordeling.
Uit de moderatie-FAQ onder +1 On-topic:
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
TheVivaldi schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:44:
[...]

Dan moet op zijn minst de korte tekst bij het modereren worden aangepakt, want bij +0 staat heel duidelijk "Deze reactie voegt niks toe aan het artikel of de discussie". Dat de FAQ er iets meer over zegt, prima, maar op basis van de korte tekst zoals die bij het modereren staat, valt een one-linergrap onder "voegt niks toe aan het artikel".
Het korte tekstje bij de moderatie pop-up kan niet alle uitzonderingen in zich vatten, en er staat een verzoek+link onder om voor het beginnen met modereren eerst de moderatie FAQ te lezen. Het tekstje dient als geheugensteuntje en verduidelijkt dat reacties niet op basis van mening gemodereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@Santford Maar goed, dan nog schrijf je dat er niet op basis van mening gemod wordt. Als je een grap een +1 VINDT in plaats van een 0, dan is dat een mening. 0 is tenminste neutraal, dus geen mening.

[ Voor 53% gewijzigd door TheVivaldi op 21-12-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
En hier meteen een voorbeeld: waarom is dit ineens 20x -1 volgens mensen? Het is toch ook "maar" een grap? Davidoff1976 in 'geek: Hobbyist vindt demo van onbekende Simpsons-game voor S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
-

[ Voor 100% gewijzigd door TheVivaldi op 21-12-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Alleen een emoticon is volgens de regels geen +1 waard, maar tóch zijn er mensen die het met +1 hebben beoordeeld...
Spykie in 'nieuws: ABN, ING en Rabobank melden problemen met bank-apps en iDeal'

En mijn eigen reactie wordt met +1 beoordeeld terwijl het helemaal niets toevoegt aan het artikel (ja, ik ben ook kritisch op mezelf!): TheVivaldi in 'nieuws: ABN, ING en Rabobank melden problemen met bank-apps en...
Ook een -1 trouwens, maar dat zal wel een klikfoutje zijn?

[ Voor 42% gewijzigd door TheVivaldi op 21-12-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
@TheVivaldi
Met mening modereren wordt iets anders bedoeld, daar gaat het over scores toekennen op basis van of je het wel of niet eens bent met de inhoud van een reactie. Dat is bij een grap niet van toepassing.
Bij een reactie van een grap zijn er inderdaad meerdere juiste moderatie scores mogelijk.

Bij de grap in jouw laatste voorbeeld wordt een actualiteit gebruikt om een vergelijk te maken met het onderwerp van het artikel. Wat de -1's zou kunnen verklaren is dat sommigen het als misplaatste grap zien, en/of het beschouwen als een trol/flame reactie naar Cyberpunk2077. Een -1 vind ik hier overigens te zwaar.

De reactie met een emoticon is een andere kwestie, die is niet on-topic, maar laten we ons hier concentreren op reacties die op een foute score staan en niet op verdwaalde foute moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Santford schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:46:
@TheVivaldi
Met mening modereren wordt iets anders bedoeld, daar gaat het over scores toekennen op basis van of je het wel of niet eens bent met de inhoud van een reactie. Dat is bij een grap niet van toepassing.
Maar hoe kun je dan weten of een grap "geslaagd" is? Want dat is en blijft een mening op basis van de inhoud (de grap).
De reactie met een emoticon is een andere kwestie, die is niet on-topic, maar laten we ons hier concentreren op reacties die op een foute score staan en niet op verdwaalde foute moderaties.
Er werd hierboven gesteld dat we ons aan de opgestelde regels moeten houden. Een regel is ook dat je goed modereert en niet fout. Had jij die reactie al gezien en de "foute moderators" aangesproken als ik het niet onder de aandacht had gebracht? Indien nee, dan lijkt het me toch relevant om te melden.
Een -1 vind ik hier overigens te zwaar.
Zijn we het toch nog ergens over eens ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 21-12-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
TheVivaldi schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:49:
[...]

Maar hoe kun je dan weten of een grap "geslaagd" is? Want dat is en blijft een mening op basis van de inhoud (de grap).

[...]
Dat mag iedereen zelf beoordelen. Ik zie het niet als mismoderatie een ander een grap niet geslaagd vindt en dit zo modereert terwijl ik er wel even om moet lachen of het scherp gevonden vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Santford schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:57:
[...]

Dat mag iedereen zelf beoordelen.
"zelf beoordelen" is wel degelijk een mening op basis van de inhoud, oftewel een meningmod...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Daarom schreef ik eerder dat het bij een grap niet van toepassing is of je het wel of niet eens bent met de inhoud en daarom een meningmod niet van toepassing is. Daar wil ik het in dit topic bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Joh, die hele newspost is één grote clusterfuck aan meningmoderaties. Sommigen hebben 200+ +3's en 200 +2's, terwijl het eerder een 0 of krappe +1 is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Thanks, heb bij de eerste een link weggehaald :) De tweede lijkt al aangepast te zijn in een referentie naar HIBP, wat ik verder prima vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Mijn reactie staat op +1 en krijgt ook nog +2's, terwijl ik niet eens aardig ben jegens medetweakers... Volgens mij hoor ik daar 0 of -1 voor te krijgen, maar áls +1 al zou kloppen, dan kloppen die +2's in ieder geval zeker niet.
TheVivaldi in 'nieuws: ZTE-smartphone met frontcamera achter scherm kost 449 ...

[ Voor 13% gewijzigd door TheVivaldi op 21-12-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Cloud schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:39:
[...]

Thanks, heb bij de eerste een link weggehaald :) De tweede lijkt al aangepast te zijn in een referentie naar HIBP, wat ik verder prima vindt.
Alleen is bij die tweede ook +2 toegekend, terwijl volgens de FAQ alleen linkdropping geen +2 hoort te krijgen. De score staat verder wel goed, maar misschien dat er nog even gekeken kan worden naar die "+2'er" (gewoon een goedbedoelde tip) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Edit: ik zat op de verkeerde pagina :P

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 21-12-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Een foutje in het artikel is totaal offtopic, maar deze reactie daaromtrent staat wel op +1 en krijgt ook +2's: superbikkel in 'geek: Hobbyist vindt techdemo van onbekende Simpsons-game voo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een site met achterhaalde infomatie uit 2018 lijkt mij geen +2: GieltjE in 'nieuws: Threema maakt broncode apps voor versleutelde chats besch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Yurn in 'reviews: AMD Ryzen 5 3600 direct uit China - Dezelfde processor goed... gaat wel heel erg offtopic met zijn rant en is dus echt geen +2 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

sygys in 'nieuws: Microsoft: 85 procent van Windows 10-gebruikers logt niet i...

-1 is sterk overdreven. Ik reageer op het statement dat 'iedereen dat niet nodig vindt' met een argument waarom.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Een post over of Google als dan niet je data verkoopt bij een nieuwsitem over Apple Cars lijkt me gewoon off-topic een geen +2:

Fly-guy in 'nieuws: Reuters: Apple wil zelfrijdende auto in 2024 op de markt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Ford Prefect schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:50:
Een post over of Google als dan niet je data verkoopt bij een nieuwsitem over Apple Cars lijkt me gewoon off-topic een geen +2:

Fly-guy in 'nieuws: Reuters: Apple wil zelfrijdende auto in 2024 op de markt ...
Hij reageert op iemand anders die daarover begint. Binnen dat draadje is hij dus wel on-topic. Of het een +2 moet opleveren is een discussiepunt.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Kan iemand uitleggen hoe ik kan reageren op een pushbericht dat ik een tijdelijke moderatie ban heb gekregen? Ik kon de links in het bericht niet volgen want die leidde terug naar het pushbericht, pas nadat ik het als gelezen had gemarkeerd kon dat wel maar nu is het bericht ineens verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Lodo schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:06:
Kan iemand uitleggen hoe ik kan reageren op een pushbericht dat ik een tijdelijke moderatie ban heb gekregen? Ik kon de links in het bericht niet volgen want die leidde terug naar het pushbericht, pas nadat ik het als gelezen had gemarkeerd kon dat wel maar nu is het bericht ineens verdwenen.
Rechts bovenin op de website vind je naast je gebruikersnaam een icoon met een tekstballonnetje. Als je daarop klikt en kiest voor 'bekijk alle berichten' dan kom je in je berichten overzicht. Daar kun je onder de folder 'inbox' -> 'pushmessages' -> 'ontvangen' de berichten terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Kan iemand mij ff uitleggen hoe dit zit qua modereren.

Schijnbaar omdat ik dingen plus waar ik het mee eens ben, in andere woorden, ben ik van mening dat andere mensen dit ook moeten kunnen lezen.

Dit kan zijn omdat ik vind dat dingen van twee kanten belicht moeten worden, of omdat het gewoon een waardevolle aanvulling is op het artikel etc.

Nu zijn er schijnbaar mensen die hier aanstoot aannemen en dan moet er gecensureerd worden.

Hier heb ik opzich niet zo'n probleem mee als het zo zou zijn dat ik massaal mensen min, maar dat is niet het geval, ik plus over het algemeen alleen dingen. Zeer zelden denk ik, man dit heeft niks te maken met het artikel of de discussie in de comments en geef ik een minnetje.

Ik vind het nogal vreemd en eenzijdig en ik ben bang dat dit een omgeving creëert waarin maar één geluid gehoord mag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Lodo schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:33:
Kan iemand mij ff uitleggen hoe dit zit qua modereren.

Schijnbaar omdat ik dingen plus waar ik het mee eens ben, in andere woorden, ben ik van mening dat andere mensen dit ook moeten kunnen lezen.

Dit kan zijn omdat ik vind dat dingen van twee kanten belicht moeten worden, of omdat het gewoon een waardevolle aanvulling is op het artikel etc.

Nu zijn er schijnbaar mensen die hier aanstoot aannemen en dan moet er gecensureerd worden.

Hier heb ik opzich niet zo'n probleem mee als het zo zou zijn dat ik massaal mensen min, maar dat is niet het geval, ik plus over het algemeen alleen dingen. Zeer zelden denk ik, man dit heeft niks te maken met het artikel of de discussie in de comments en geef ik een minnetje.

Ik vind het nogal vreemd en eenzijdig en ik ben bang dat dit een omgeving creëert waarin maar één geluid gehoord mag worden.
Het moderatie systeem is bedoeld om te kunnen filteren op inhoudelijke kwaliteit van reacties, alle meningen (geluiden) worden op dezelfde manier beoordeeld a.d.h.v. de richtlijn. Het is niet de bedoeling om dingen waar je het mee eens bent omhoog te modereren (te plussen). Beoordeling op kwaliteit moet er voor zorgen dat er niet maar één geluid klinkt, niet alleen de populaire meningen worden omhoog gemodereerd.

Heel beknopt; De -1 score is bedoeld voor ongewenste reacties, de off-topic reacties die geen kwaad in de zin hebben komen op 0. Daarna geldt hoe informatiever en beter een reactie is onderbouwd hoe hoger de moderatie score is die toegekend kan worden. Een uitgebreide toelichting op de verschillende niveau’s vind je in de moderatiefaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Santford schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:10:
[...]

Het moderatie systeem is bedoeld om te kunnen filteren op inhoudelijke kwaliteit van reacties, alle meningen (geluiden) worden op dezelfde manier beoordeeld a.d.h.v. de richtlijn. Het is niet de bedoeling om dingen waar je het mee eens bent omhoog te modereren (te plussen). Beoordeling op kwaliteit moet er voor zorgen dat er niet maar één geluid klinkt, niet alleen de populaire meningen worden omhoog gemodereerd.

Heel beknopt; De -1 score is bedoeld voor ongewenste reacties, de off-topic reacties die geen kwaad in de zin hebben komen op 0. Daarna geldt hoe informatiever en beter een reactie is onderbouwd hoe hoger de moderatie score is die toegekend kan worden. Een uitgebreide toelichting op de verschillende niveau’s vind je in de moderatiefaq.
fifanoob in 'reviews: AMD Ryzen 5 3600 direct uit China - Dezelfde processor ...

Dan ben ik benieuwd wat hier mist qua inhoudelijke kwaliteit. Staan hier dingen die onwaar zijn? Is de spelling ondermaats?

Verwijderd in 'reviews: AMD Ryzen 5 3600 direct uit China - Dezelfde processor goe...

En hier, hier werd geclaimd in een voorgaande comment dat je geen garantie zou hebben, dan komt daar een reactie op die dat betwist. Is dit dan irrelevant?

Bijvoorbeeld, iemand verzint gewoon iets en plaatst dat als een comment, iemand anders ontkracht dat, mag dit dan niet als essentieel gezien worden?

[ Voor 13% gewijzigd door Lodo op 22-12-2020 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lodo schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:41:
[...]

fifanoob in 'reviews: AMD Ryzen 5 3600 direct uit China - Dezelfde processor ...

Dan ben ik benieuwd wat hier mist qua inhoudelijke kwaliteit. Staan hier dingen die onwaar zijn? Is de spelling ondermaats?
Dit is een reactie die volledig offtopic is. Hoe waar of onwaar het is, doet dan niet ter zake. Reacties krijgen een hoge score als ze inhoudelijk iets bijdragen aan het artikel.
Verwijderd in 'reviews: AMD Ryzen 5 3600 direct uit China - Dezelfde processor goe...

En hier, hier werd geclaimd in een voorgaande comment dat je geen garantie zou hebben, dan komt daar een reactie op die dat betwist. Is dit dan irrelevant?

Bijvoorbeeld, iemand verzint gewoon iets en plaatst dat als een comment, iemand anders ontkracht dat, mag dit dan niet als essentieel gezien worden?
Nee, dit is echt te mager om als "essentieel" bestempeld te worden. Het is wel een inhoudelijke reactie, maar een +1 is een prima score. Voor hoger zou het beter onderbouwd moeten zijn of meer binding met het artikel moeten hebben. Een +3 is het zeker niet.
Pagina: 1 ... 27 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2