Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik heb niks gezegd

[ Voor 95% gewijzigd door nst6ldr op 04-12-2020 15:40 . Reden: Balans is reeds verschoven. ]
Geen -1:
Naafkap in 'nieuws: Samsung brengt Android 11 uit voor Galaxy S20-smartphoneg...
Naafkap in 'nieuws: Samsung brengt Android 11 uit voor Galaxy S20-smartphoneg...
Bedankt voor de moeite.
[ Voor 17% gewijzigd door Naafkap op 04-12-2020 08:38 ]
Nas T in 'nieuws: ZTE brengt eerste smartphone met camera achter scherm over ...
CyberJohn in 'reviews: De opkomst van odm's - Fabrikanten maken telefoons ste...
want een essentieel toevoeging aan het artikel. Sterker nog zelfs de redacteur verwijst er nog naar. Dus die hoort helemaal niet op +2 want een essentieel toevoeging.
[ Voor 18% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 16:01 ]
Mwah, het is een correctie die naar mijn mening niet héél veel toevoegt. +2 is zat. Er zit duidelijk werk in de reactie.[b]CyberMania schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:00:
want een essentieel toevoeging aan het artikel. Sterker nog zelfs de redacteur verwijst er nog naar. Dus die hoort helemaal niet op +2 want een essentieel toevoeging.
[ Voor 4% gewijzigd door Wolfos op 04-12-2020 16:20 ]
Het is een essentieel toevoeging. Zelfs de redacteur vermeldt de post.Wolfos schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:20:
[...]
Mwah, het is een correctie die naar mijn mening niet héél veel toevoegt. +2 is zat. Er zit duidelijk werk in de reactie.
Ik denk dat je wat te streng bent.
[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 04-12-2020 17:39 ]
Dit is écht geen +3, ik kom niet verder dan een 0. De 12 +3's en 5 +2's mogen imho even nagekeken worden.
Virussen? Scan ze hier!
Ik begrijp best dat mensen de onvrede willen uiten mbt het Premium gebeuren, maar lijkt me zeker niet informatief, eerder offtopic.
Ruim 5 uur later en het staat nog steeds op +2 terwijl het commentaar is wat niet over de inhoud gaat maar dat het een premium artikel is. Dat hoort richting de redactie en niet hier.wildhagen schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:40:
mikedhanpat in 'reviews: Waarom telefoons vaak weer duurder zijn zonder abonn...
Dit is écht geen +3, ik kom niet verder dan een 0. De 12 +3's en 5 +2's mogen imho even nagekeken worden.
Dit is geen 24x +2 (!) waard, laat staan 9x +3. Het is op zijn best een 0, en een -1 is ook verdedigbaar.
Virussen? Scan ze hier!
Sandor_Clegane in 'reviews: Column: De Consumentenbond moet de Autoriteit Per...
Daar moet iemand naar kijken want die 150x +3 krijgen we niet meer recht denk ik.kodak schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:55:
Deze comment is geen +3 waard. Er staat hooguit een mening hoe het ook kan en niet met voorbeeld dat heel bijzonder is.
Sandor_Clegane in 'reviews: Column: De Consumentenbond moet de Autoriteit Per...
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
In het artikel in de vorm van een column geeft de auteur zijn visie op de zaak weer en doet hij aantal behoorlijk stellige uitspraken zonder deze te onderbouwen.kodak schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:55:
Deze comment is geen +3 waard. Er staat hooguit een mening hoe het ook kan en niet met voorbeeld dat heel bijzonder is.
In deze reactie wordt er een aangehaald en een ander inzicht gegeven. Het blijft uiteindelijk een mening, maar is wel interessant voor de discussie.
Een +2 zou ik hier niet als mismoderatie zien, een +3 is het in ieder geval niet.
[ Voor 60% gewijzigd door kodak op 06-12-2020 18:08 ]
Wat is hier ongewenst aan?
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 06-12-2020 18:43 ]
Waarom dan nog het moderatiesysteem hebben? Mensen hebben aangegeven het eens te zijn met mijn zienswijze, op de persoonlijke mening, van een Tweakers medewerker en hebben dientengevolge het een +3 gegeven.
[ Voor 53% gewijzigd door Sandor_Clegane op 06-12-2020 19:53 ]
Less alienation, more cooperation.
Ja +1 is echt te laag. Een +2 is goed verdedigbaar. Het is gewoon een nuttige aanvulling op de discussie.Sandor_Clegane schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:51:
Waarom is mijn comment gefixeerd? Het lijkt erop dat merendeel het eens is met mijn stelling.
Waarom dan nog het moderatiesysteem hebben? Mensen hebben aangegeven het eens te zijn met mijn zienswijze, op de persoonlijke mening, van een Tweakers medewerker en hebben dientengevolge het een +3 gegeven.
[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 06-12-2020 19:55 ]
181 x +3.... ik hoef geen popularity contest te winnen, maar kom op zeg.CyberMania schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:54:
[...]
Ja +1 is echt te laag. Een +2 is goed verdedigbaar.
Iemand post een mening, ik dien hem van repliek (waar niet hij niet op reageert) waar de meeste lezers het mee eens lijken en dan fixeren jullie dat.
Blijkbaar was de rest het met je oneens.kodak schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:55:
Waarom niet? Ik heb het goed uitgewerkt lijkt me. Als het nu een one-liner was dan kan ik wel met je mee, maar het is gewoon een andere zienswijze op de problematiek en blijkbaar zien meer mensen het zo.Santford schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:47:
[...]
In het artikel in de vorm van een column geeft de auteur zijn visie op de zaak weer en doet hij aantal behoorlijk stellige uitspraken zonder deze te onderbouwen.
In deze reactie wordt er een aangehaald en een ander inzicht gegeven. Het blijft uiteindelijk een mening, maar is wel interessant voor de discussie.
Een +2 zou ik hier niet als mismoderatie zien, een +3 is het in ieder geval niet.
[ Voor 69% gewijzigd door Sandor_Clegane op 06-12-2020 20:06 ]
Het moderatiesysteem is uitdrukkelijk niet bedoelt om aan te geven of je het ergens mee eens, danwel oneens bent. In de Moderatie FAQ staat het eea goed uitgewerkt. Als ik naar jouw reactie kijk is het een prima ontopic post maar "must read" is hij helaas niet.Sandor_Clegane schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:51:
Waarom is mijn comment gefixeerd? Het lijkt erop dat merendeel het eens is met mijn stelling.
De moderatie FAQ zegt bij deze score het volgende:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.
+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van anderen of relevante bronnen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Nou dat lijkt me niet, ik ben het compleet niet eens met wat @TijsZonderH post en onderbouw het ook. Het lijkt me belangrijk om andere geluiden ook de ruimte te geven. Het lijkt erop dat anderen het met me eens zijn en is het niet een geval van: "Bor schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:22:
[...]
Het moderatiesysteem is uitdrukkelijk niet bedoelt om aan te geven of je het ergens mee eens, danwel oneens bent. In de Moderatie FAQ staat het eea goed uitgewerkt. Als ik naar jouw reactie kijk is het een prima ontopic post maar "must read" is hij helaas niet.
[...]
Het moderatiesysteem is uitdrukkelijk niet bedoelt om aan te geven of je het ergens mee eens, danwel oneens bent. "
Het is een andere mening en dat mag ook wel de ruimte krijgen lijkt me.
Jouw mening krijgt toch ook de ruimte: hij is te lezen als reactie op degene op wie jij reageert.Sandor_Clegane schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:47:
[...]
Nou dat lijkt me niet, ik ben het compleet niet eens met wat @TijsZonderH post en onderbouw het ook. Het lijkt me belangrijk om andere geluiden ook de ruimte te geven. Het lijkt erop dat anderen het met me eens zijn en is het niet een geval van: "
Het moderatiesysteem is uitdrukkelijk niet bedoelt om aan te geven of je het ergens mee eens, danwel oneens bent. "
Het is een andere mening en dat mag ook wel de ruimte krijgen lijkt me.
Dat wil niet zeggen dat hij dan ook maar +3 moet krijgen omdat zo veel mensen het er mee eens zijn. Daar is de reactie niet goed genoeg voor. Dat is niet hoe het moderatiesysteem werkt.
Tweakers.net heeft geen Like/Dislike systeem zoals Youtube en Facebook.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Mag ik aannemen, met inmiddels 40x (!) +3 en 52x (!) +2, dat dit wel degelijk een +3 is?wildhagen schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:13:
Zoijar in 'reviews: Column: De Consumentenbond moet de Autoriteit Persoonsgeg...
Dit is geen 24x +2 (!) waard, laat staan 9x +3. Het is op zijn best een 0, en een -1 is ook verdedigbaar.
Meningmodden is vanaf nu dus de bedoeling en geaccepteerd, denk ik?
Mag ik dan een fixatie op +3 voorstellenvoor deze reactie?
Virussen? Scan ze hier!
Dat je een andere mening hebt is prima. Maar het gaat er hier niet om dat je een andere mening hebt of dat je mening populair is. +3 is bedoelt voor reacties met een hoge kwaliteit en een belangrijke aanvulling zijn die meer dan informatief +2 zijn. Maar daar lijkt je reactie niet aan te voldoen. En dat iemand die een column of nieuws schrijft maar niet op je reageert verandert de waarde van je reactie hoe dan ook niet. Je noemt zaken op die argumenten zijn om een andere zienswijze te kunnen hebben maar dat maakt ze nog niet bijzonder. En echt overtuigen dat het wel zo bijzonder is dat je een mening hebt of wat je als argumenten aan voert doe je naar mijn mening niet.
Waarom vraagt dat om inmenging van moderators?
@Noddahead zegt in grote lijnen hetzelfde.
[ Voor 10% gewijzigd door Sandor_Clegane op 06-12-2020 21:22 ]
Klopt maar hij is wel inhoudelijk en qua structuur beter dan veel andere +1 posts. Dus met een +1 doe je zijn post echt te kort of je moet de rest van de posts naar +0 zetten.Bor schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:22:
[...]
Het moderatiesysteem is uitdrukkelijk niet bedoelt om aan te geven of je het ergens mee eens, danwel oneens bent. In de Moderatie FAQ staat het eea goed uitgewerkt. Als ik naar jouw reactie kijk is het een prima ontopic post maar "must read" is hij helaas niet.
[...]
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd of de moderators het eens zijn met de -1 score van deze post en, zo ja, waarom?
(Gaat met niet om de score, maar om de beredenering er achter op T.Net.) Iemand die er commentaar op wil geven?
Daarnaast heb je hem natuurlijk uren later nog eens ge-edit, dus het zegt niks over wat er vóór de edit stond.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Wel grappig dat je het meteen al dubbel moderatie-gezeur noemt. De toon is gezet. Dit wordt vast een objectieve uitleg van de beoordeling...wildhagen schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:55:
Twee dingen: dubbel moderatie-gezeur (begin én einde van de reactie). En dan ook nog op de FP, terwijl je wéét dat het niet daar thuis hoort, maar in dit topic. Als je het dan tóch op de FP doet ben je ook wel fout bezig natuurlijk.
In dit geval ging het mij juist om de moderaties op een post als onderdeel van de discussie (let op, niet mijn post). Die zijn integraal onderdeel van het verhaal. Mensen (en machines) handelen op basis van hun mening. Als FB dus "nepnieuws" gaan aanpakken is dat altijd een subjectief iets. En daar is een moderatie ook een mooi voorbeeld van. In tijd van no-time allemaal minnetjes zegt toch wel wat? Maar zelfs als het onderdeel is van je verhaal is dit terecht onwenselijk zeg jij?
Wauw. Ik vraag om een onderbouwing van de moderatie. Dan mag je er vanuit gaan dat de reactie gewoon inhoudelijk gelijk was aan wat er nu staat. In plaats daarvan insinueer je dat er iets anders stond en dat ik daardoor alle minnetjes kreeg. Terwijl ik zelfs precies aangeef wat ik heb aangepast met "EDIT:". Je mag de "EDIT:" tekst ook weglaten bij de beoordeling hoor, toen waren alle -1 beoordelingen er al.Daarnaast heb je hem natuurlijk uren later nog eens ge-edit, dus het zegt niks over wat er vóór de edit stond.
EDIT: misschien was de tekst "Daarnaast is de reactie ook aangepast, kan het zijn dat er voor de edit minder relevante informatie stond?" misschien beter geweest. Mocht je je afvragen waarom ik zo gestoken reageer.
Je snapt misschien dat ik op basis van dit in elk geval geen goed gevoel krijg op basis waarvan jij beoordeeld. Misschien dat iemand anders er nog iets zinnigs over kan zeggen.
Vroeger gingen de moderators een post wel eens gewoon stap voor stap door en kreeg je een score op basis van de totale reactie. Maar blijkbaar is het nu zo dat je totale reactie waardeloos is als er één -1 aspect in zit?
Uit de moderatie faq:
Ik hoop dat jouw reactie niet tekenend is voor het moderatie niveau van de "echte" modders wildhagen. Als ik zo de -1 doorlees snap ik nog steeds de score niet. Krijg qua moderaties nu een beetje het gevoel van een nu.nl niveau...Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2020 09:11 ]
Deze reactie begon on-topic, maar strand gelijk in een groot moloog met persoonlijke frustraties over van alles en niets. Lijkt me hoogstens een +1, zeker geen +3
Heeft iemand misschien een idee en / of feedback waarom ik hier 2 keer een -1 gekregen heb? M.i. is het on-topic en kom ik met een feitje + bron.
Ben benieuwd!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik kom niet verder dan een 0, er staat niets van toegevoegde waarde in. Hij heeft blijkbaar al direct de redactie gecontacteerd, ik snap niet waarom dat dan nog verder in een reactie gezegd moet worden. De +2 zal allicht uit waardering naar de verbetering komen, maar dat maakt deze specifieke reactie nog niet nuttig en is dus een onjuist gebruik van het moderatiesysteem.
tweaker2010 in 'nieuws: True heeft een storing waar enkele klanten hinder van...
Ik snap de -1 niet zo. Komt de tongue-in-cheek niet bij iedereen over?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
138x -1 gaat niet meer goedkomen. Moet naar 0 of +1 (afhankelijk of dat je de grap kunt waarderen). Iets anders dan een modfix gaat daar niet werken..oisyn schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:25:
tweaker2010 in 'nieuws: True heeft een storing waar enkele klanten hinder van...
Ik snap de -1 niet zo. Komt de tongue-in-cheek niet bij iedereen over?
Een paar uur terug plaatste ik Tjolk in 'nieuws: Apple begint schermreparatieprogramma voor iPhone 11'
Deze heeft 1 moderatie, maar wel -1. Ik realiseer me dat het misschien een beetje vroeg is om te melden, maar ik zie hem toevallig nu door de geplaatste reply.
En nee, kom niet aan met dat ik het bericht bewerkt heb, alles boven de edit is niet aangepast. Het is gewoon iemand die het niet kan hebben dat ik iets negatiefs over apple heb geplaatst.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Staat nu op de juiste score.Tjolk schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:30:
[...]
138x -1 gaat niet meer goedkomen. Moet naar 0 of +1 (afhankelijk of dat je de grap kunt waarderen). Iets anders dan een modfix gaat daar niet werken.
Een paar uur terug plaatste ik Tjolk in 'nieuws: Apple begint schermreparatieprogramma voor iPhone 11'
Deze heeft 1 moderatie, maar wel -1. Ik realiseer me dat het misschien een beetje vroeg is om te melden, maar ik zie hem toevallig nu door de geplaatste reply.
En nee, kom niet aan met dat ik het bericht bewerkt heb, alles boven de edit is niet aangepast. Het is gewoon iemand die het niet kan hebben dat ik iets negatiefs over apple heb geplaatst.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
En deze lijkt me nóg meer overdreven als +2: leon0013 in 'nieuws: LG wil transparante oledpanelen combineren met schuifdeu...
[ Voor 35% gewijzigd door TheVivaldi op 07-12-2020 17:21 ]
Iemand in je cornflakes gepist? Jezus.kodak schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:16:
@Sandor_Clegane ik vind je reactie hier niet overtuigend om het +3 te geven. Wat je lijkt te stellen is namelijk dat als iemand het ergens niet mee eens is en een ander geluid belangrijk is het dan al +3 waard zou zijn. Maar daar is het moderatiesysteem niet voor gemaakt.
Dat je een andere mening hebt is prima. Maar het gaat er hier niet om dat je een andere mening hebt of dat je mening populair is. +3 is bedoelt voor reacties met een hoge kwaliteit en een belangrijke aanvulling zijn die meer dan informatief +2 zijn. Maar daar lijkt je reactie niet aan te voldoen. En dat iemand die een column of nieuws schrijft maar niet op je reageert verandert de waarde van je reactie hoe dan ook niet. Je noemt zaken op die argumenten zijn om een andere zienswijze te kunnen hebben maar dat maakt ze nog niet bijzonder. En echt overtuigen dat het wel zo bijzonder is dat je een mening hebt of wat je als argumenten aan voert doe je naar mijn mening niet.
Waarom zet je die link naar dit topic er dan in?
Zullen we het even gezellig houden hier?Sandor_Clegane schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:42:
[...]
Iemand in je cornflakes gepist? Jezus.
Sure, ik vond het alleen een beetje een lompe reactie vandaar.
Gewoon 0 wat mij betreft. Zeker geen +2 voor wat gewoon de miljoenste 'Apple is te duur' reactie is. Geen enkele nuttige informatie in deze post. Poster toont er bovendien mee aan geen enkele kennis van deze markt, laat staan het high end segment daarvan, te hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-12-2020 15:29 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
En
Verwijderd in 'nieuws: Sonos laat gebruikers tweede Sub aan soundbar toevoegen'
Stonden op -1, nu op 0, maar zou +1 of zelfs +2 moeten zijn. Hoewel weinig diepgaand, klopt het als een bus wat Koeitje schrijft.
Geen +2, hooguit 0. Naar de +2 en +3 gevers mag wel even gekeken worden...
Virussen? Scan ze hier!
Nog eens gelezen maar ik vind het wel een terechte sarcastische reactie op de post erboven. Maar +1 is wel voldoende.wildhagen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:31:
SMRF in 'nieuws: Huawei testte camerasysteem dat Oeigoeren herkent en Chinese...
Geen +2, hooguit 0. Naar de +2 en +3 gevers mag wel even gekeken worden...
[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-12-2020 12:48 ]
Precies, en offtopic hoort op 0, dus vandaar mijn postDr. Strangelove schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:46:
[...]
Die is wel lastig, hij is natuurlijk sarcastisch bedoeld en ik vind hem wel toepasselijk als reactie op de post erboven; echter het is wel off-topic natuurlijk.
Virussen? Scan ze hier!
Leuke opsomming, maar zeker geen +3 waard.
[ Voor 19% gewijzigd door segil op 09-12-2020 14:09 ]
Met 180 (!) +3's kan je helaas vergeten dat die op een normale manier nog op de juiste score komt.segil schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:08:
aval0ne in 'reviews: Apple MacBook Pro M1 - Verhulde revolutie'
Leuke opsomming, maar zeker geen +3 waard.
Virussen? Scan ze hier!
Ik had hem nog eens gelezen en ik vind hem eigenlijk niet OT. Topic gaat over de Oeigoeren, de reactie waarop gereageerd wordt bagatelliseerd dat en deze reactie sets the record straight.wildhagen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:47:
[...]
Precies, en offtopic hoort op 0, dus vandaar mijn post
Verwijderd
Dit is duidelijk niet alleen maar een mening rond vaccins van iemand maar ook een m.i. waardevolle toevoeging aan het ellenlange discussiepunt waarom de vaccin info gehacked wordt.
Het komt op mij over dat er lui zijn die iedere 'afwijkende' mening rond vaccins willen afstraffen, ook als de ondertoon in het topic thuis hoort.
Deze twee staan inmiddels goed
Het is zeker geen -1 waard maar om het nu echt als een waardevolle toevoeging te beschouwen gaat misschien wel wat ver. Het is een vrij grote open deur (ze willen kijken) eindigend op een cryptisch stukje dat echt wel wat meer uitleg mag hebben. Zeker gezien de insinuatie die die zinssnede doet (vaccin is niet goed getest).Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:06:
smirri in 'nieuws: Europees Geneesmiddelenbureau is slachtoffer van cyberaanv...
Dit is duidelijk niet alleen maar een mening rond vaccins van iemand maar ook een m.i. waardevolle toevoeging aan het ellenlange discussiepunt waarom de vaccin info gehacked wordt.
Het komt op mij over dat er lui zijn die iedere 'afwijkende' mening rond vaccins willen afstraffen, ook als de ondertoon in het topic thuis hoort.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd
Agree todisagree. In het kader van de discussie, zonder het stukje over het vaccin specifiek (de nano deeltjes) was dit de eerste bijdrage die inging op het aspect dat de 'hackers' toegang zochten tot testdata. Mi.i relevant en nieuw in de draad.Cloud schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:10:
[...]
[...]
Deze twee staan inmiddels goed
[...]
Het is zeker geen -1 waard maar om het nu echt als een waardevolle toevoeging te beschouwen gaat misschien wel wat ver. Het is een vrij grote open deur (ze willen kijken) eindigend op een cryptisch stukje dat echt wel wat meer uitleg mag hebben. Zeker gezien de insinuatie die die zinssnede doet (vaccin is niet goed getest).
Bensimpel in 'geek: Tweakers Podcast #142 - Apple-prijzen, blu-raypleziertjes...
Geen +2, meer GR vragen
tailfox in 'geek: Tweakers Podcast #142 - Apple-prijzen, blu-raypleziertjes e...
Is geen +1 nog +2.
200 fish found!
CH4OS in 'nieuws: SpaceX-testraket ontploft bij landing na succesvolle lancer...
[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 10-12-2020 18:24 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Alle reacties in deze branch zijn off topic.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Volgens mij staan ze nu zo goed.jdh009 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:25:
Geen +1 kh65 in 'nieuws: Nederlandse simulatie moet programmeurs kennis laten maken m...
Alle reacties in deze branch zijn off topic.
Imho is dit een beetje op de man, over dat 'intellect" enzo? Mij lijkt het meer een -1 dan een 0. En de +2 mag sowieso nagekeken worden, dat is op geen enkele manier anders uit te leggen dan modmisbruik.
Virussen? Scan ze hier!
PdeBie in 'geek: Disney komt in 2023 met Star Wars-film over Rogue Squadron'
Dit is echt geen 36x +2 of zelfs 26x (!) +3 waard... kan er eens naar die modmisbruikers gekeken worden?
Virussen? Scan ze hier!
geen +2: Johnvh in 'nieuws: Maker Cydia klaagt Apple aan wegens monopolie van App Stor...
deze twijfel ik over, maar vind hem iig geen +1: slijkie in 'nieuws: Maker Cydia klaagt Apple aan wegens monopolie van App Sto...
Getuige de inmiddels 53 +2 's en 48 +3's is dit kennelijk wel degelijk een +3, en zal ik mijn moderatie dan ooik maar zodanig aanpassen.wildhagen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:05:
roelboel in 'nieuws: Visa en Mastercard stoppen betalingen aan moederbedrijf ...
Dit is echt geen 36x +2 of zelfs 26x (!) +3 waard... kan er eens naar die modmisbruikers gekeken worden?
Absurd als zo'n nikszeggende on-liner al een +3 is. Voer dan ook een +4 tot een +10 in? Dan hebben we tenminste nog hogere niveaus om uit te delen?
Virussen? Scan ze hier!
Het zijn er zelfs meer dan 100 die +2 of +3 gestemd hebben. Moderatiesysteem mag weer wat op de schop volgens mij. Dit is niet meer correct te krijgen.wildhagen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:17:
[...]
Getuige de inmiddels 53 +2 's en 48 +3's is dit kennelijk wel degelijk een +3, en zal ik mijn moderatie dan ooik maar zodanig aanpassen.
Absurd als zo'n nikszeggende on-liner al een +3 is. Voer dan ook een +4 tot een +10 in? Dan hebben we tenminste nog hogere niveaus om uit te delen?
[ Voor 14% gewijzigd door Cloud op 11-12-2020 15:57 ]
nou nou, 101 juiste (of iig richting juist meewerkend) tegen 104 onjuiste moderaties voor de lock. Niet echt schokkend imho.Wolfos schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:38:
[...]
Het zijn er zelfs meer dan 100 die +2 of +3 gestemd hebben. Moderatiesysteem mag weer wat op de schop volgens mij. Dit is niet meer correct te krijgen.
Dat neemt niet weg dat een moderatie score vanaf het begin correct zou moeten zijn en niet na verloop van tijd rechtgetrokken moet worden.
[ Voor 3% gewijzigd door JDVB op 11-12-2020 16:00 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Gaat er meer om dat er figuren zijn die +2 of zelfs +3 menen te moeten geven op dit soort nikszeggende onzinposts.JDVB schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:59:
[...]
nou nou, 101 juiste tegen 104 onjuiste moderaties voor de lock. Niet echt schokkend imho.
Dat neemt niet weg dat een moderatie score vanaf het begin correct zou moeten zijn en niet na verloop van tijd rechtgetrokken moet worden.
Iemand die hier een +3 in ziet, zou geen moderatie-rechten moeten hebben, want die kan er duidelijk niet mee omgaan. En de +2-gevers neigen ook die kant op.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Steven030 in 'nieuws: The Last of Us Part II wint Game of The Year-prijs bij ...
Steven030 in 'nieuws: The Last of Us Part II wint Game of The Year-prijs bij ...
Diegene die dit een +2 geven hebben dezelfde mening. Meer dan +1 is dit niet.
Verwijderd
Nu snap ik dat mensen de stadiaperikelen wat off-topic vinden onder een Cyberpunk-topic, al ben ik het daar in beginsel al niet mee eens omdat ik verwacht dat er best wat mensen Stadia overwegen vanwege Cyberpunk en dus best gebaat zijn bij informatie over de betrouwbaarheid ervan. Ik snap dat meningen daarover verdeeld zijn dus de nulletjes in deze thread zal ik niet over klagen.
De -1 voor deze behulpzame reactie van Milmoor vind ik wel overduidelijk misplaatst. Voor mij persoonlijk is het een +1. Ik voel me niet geflamed, getrolld of beledigd in ieder geval. Wel geholpen, want het is toch weer een optie om te overwegen.
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: The Last of Us Part II wint Game of The Year-prijs bij T...
Geen +3 want geen bron(nen).
[ Voor 8% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 11-12-2020 20:22 ]
Team anti-scalp - wauw..
Deze reactie lijkt heel wat door zijn lengte, maar als je de review leest, voegt het eigenlijk maar weinig toe. En de helft is offtopic.
Wat mij betreft is daarom een +1 voldoende.
Bij de titel van het nieuws item wist ik het al...even een blik in de moderatie scores...bevestiging van m'n vermoeden.
Alle anti-nVidia verhaaltjes weer massaal +2 en +3, en dan zijn het altijd dezelfde personen met dezelfde copy/paste van aaaaallllee slechte dingen wat ze in de jaren gedaan hebben/zouden hebben gedaan.
Ook weer van de zelfde personen altijd (dus niet alleen specifiek de gelinkte comment, maar merendeel in het hele nieuws item, zelfde liedje iedere keer weer bij Intel/nVidia/AMD nieuwsberichten).
Ik zie dat op de laatste pagina dat apple fanboys(?), veel meningen hebben gedownvote. Veel van deze reacties horen een 0 of +1 te krijgen.
Geen +2, en die reacties eronder ook niet. Volgens mij is die gehele thread offtopic.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Klopt, het lijkt mij een 0 net als deze: bilgy_no1 in 'reviews: Column: het ontwerp van telefoons maakt geen klap meer...Dirk schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:48:
skunkopaat in 'reviews: Column: het ontwerp van telefoons maakt geen klap mee... is natuurlijk geen +2 of +3 waard.
gabba25 in 'reviews: Column: het ontwerp van telefoons maakt geen klap meer uit'
skunkopaat in 'reviews: Column: het ontwerp van telefoons maakt geen klap mee...
Verwijderd in 'reviews: Column: het ontwerp van telefoons maakt geen klap meer uit'
bilgy_no1 in 'reviews: Column: het ontwerp van telefoons maakt geen klap meer...
[ Voor 15% gewijzigd door jdh009 op 13-12-2020 18:12 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
7x hier: sdk1985 in 'nieuws: 'Nvidia geeft medium geen reviewsamples wegens gebrek aan...
8x hier sdk1985 in 'nieuws: 'Nvidia geeft medium geen reviewsamples wegens gebrek aan...
7x hier Astennu in 'nieuws: 'Nvidia geeft medium geen reviewsamples wegens gebrek aan...
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dit ontopic of zelfs +2?!
Normaal als iemand zo'n reactie plaatst bij een Google-onderwerp over alle ter ziele gegane Google-producten, dan wordt dat massaal genuld en gemind, maar in dit geval wordt het massaal geplust en nog +2 ook! En de reacties daaronder idem dito.
Wat het werkelijk moet zijn, zal me een worst wezen, het gaat mij er vooral om dat het nogal meten met twee maten is. Als het Google betreft, is het +0 of -1 maar als het een gamebedrijf betreft is het +2...
[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 14-12-2020 12:06 ]
kodak in 'reviews: Long Reach VDSL: laatste upgrade voor KPN's kopernetwerk?'
link0007 in 'nieuws: Pornhub verwijdert alle video's van ongeverifieerde uplo...
link0007 in 'nieuws: Pornhub verwijdert alle video's van ongeverifieerde uplo...
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
De hele bedoening is een draak van een mismoderatie. Het is ronduit belachelijk dat de eerste twee reacties een +3 hebben:link0007 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:44:
De volgende reacties worden overduidelijk door een aantal mensen met -1 beoordeeld omdat men het niet eens is met de inhoud:
Yordi- in 'nieuws: Pornhub verwijdert alle video's van ongeverifieerde upload...
Dit zijn géén reacties die zoveel bijdragen dat ze een +3 verdienen; een +2 vind ik al zeer discutabel. Maar ja, onze seculiere waarden staan onder druk.../s
wow7 in 'nieuws: Website van Rijksoverheid is onbereikbaar door drukte - update'
Misha Engel in 'nieuws: 'Nvidia geeft medium geen reviewsamples wegens gebrek...
[ Voor 36% gewijzigd door kodak op 14-12-2020 21:39 ]
Die is in de picture.kodak schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:24:
Deze tweaker krijgt al -1 voor het openlijk mismodden maar misschien verdient het dan wel wat extra aandacht om te voorkomen dat het gewoonte is. Waarbij het dan ook opvallend is dat deze reacties en de irrelevant reactie waar het om gaat dan diverse +3 krijgen, die duidelijk ongepast zijn.
wow7 in 'nieuws: Website van Rijksoverheid is onbereikbaar door drukte - update'
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Dat is inderdaad gewoon een ontopic meningTTLCrazy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 06:36:
Scirocco in 'nieuws: Foto's tonen OnePlus 9'
Dit is imo een +1, zeker geen +3
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2