Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 224 225 Laatste
Acties:

  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
kodak schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:20:
Deze reactie (tp) lijkt me geen +2 (22x 28× 31x +2, 2x +3). Het is vooral een mening, die niet heel bijzonder is. Discussie over wetten en waarden voeren we vaker. Daarbij is de mening negatief door zomaar te stellen dat mensen die praktische effectiviteit van een wet als argument hebben niet snappen hoe wetten werken. Het aannemen van wetten gaat namelijk juist ook om praktische effectiviteit van wetten, zoals of het zorgt dat er gehandhaafd kan worden in plaats van alleen maar een theoretische norm stellen.

bzuidgeest in 'VK wil socialemediaverbod én ban op erotische chatbots voor minderjarigen'
Waarom is dit een mening? Het is vooral een stukje duiding in mijn ogen die toegevoegde waarde biedt. Een inzicht die veel mensen niet lijken te hebben. Een +2 vind ik verdedigbaar.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10

kodak

FP ProMod
Bor schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:34:
[...]


Waarom is dit een mening? Het is vooral een stukje duiding in mijn ogen die toegevoegde waarde biedt. Een inzicht die veel mensen niet lijken te hebben. Een +2 vind ik verdedigbaar.
Stellen dat andere iets niet snappen is een mening. Zonder ook maar moeite te doen andermans redenatie objectief te bekijken is vooral het duiden van de eigen mening. Dan negatief over andere meningen doen omdat het niet bij de eigen mening past is het uitten van een mening, op een selectieve negatieve manier. Dit is dus niet slechts informatief duiden. En alle kenmerken dat het vooral om de eigen mening gaat en een tweaker zich negatief over andere meningen van tweakers uit laat hoort al genoeg te zijn om niet zomaar te gaan plussen.

  • kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10

kodak

FP ProMod
Ook deze reactie is vooral een mening wat belangrijker zou zijn. (21x +2). Prima om vanuit een eigen mening een eigen uitleg te geven, maar we horen niet naar mening te plussen.

  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 08:54

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 19:42
Majestici in ''Twee topmensen XBOX Game Studios vertrekken na nog geen twee jaar''

Waar lieg ik? Wie zit dit nu weer te downvoten. De game is medieval fantasy en de eerste tekst die je te horen krijgt is moderne discord praat. En daar wordt ik voor gedownvote?

  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Majestici schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:22:
Majestici in ''Twee topmensen XBOX Game Studios vertrekken na nog geen twee jaar''

Waar lieg ik? Wie zit dit nu weer te downvoten. De game is medieval fantasy en de eerste tekst die je te horen krijgt is moderne discord praat. En daar wordt ik voor gedownvote?
Ik lees o.a. de volgende negatieve generalisatie waarmee je een hele generatie negatief wegzet:
en als dit het eerste is wat ze in een showcase laten zien, zal er nog genoeg andere millenial writing inzitten waar iedereen hun ogen op gaat laten rollen.
Wat voor score verwacht je zelf met dit soort opmerkingen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 19:42
Bor schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:34:
[...]


Ik lees o.a. de volgende negatieve generalisatie waarmee je een hele generatie negatief wegzet:


[...]


Wat voor score verwacht je zelf met dit soort opmerkingen?
Dat is een waardeoordeel die je geeft over de inhoud, je bewijst geen intentie tot flame. Dit is de eerste zin die de makers van het spel kozen om in de trailer te plaatsen. Dat noemt men een slecht precedent zetten, en ik ben totaal vrij om daar vanuit verder te insinueren omdat ik geen toegang heb tot de volledige game.

-knip -
Onvriendelijke opmerking verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 16-06-2026 21:10 ]


  • jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 08:54

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999


  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Hoe hiermee om te gaan qua moderatie? Deze tweaker post 2x hetzelde bericht. (copy+paste)
Ik dacht zelf om 1 bericht een + 1 te geven en de ander op 0 ?
Smeagolsan in 'Blizzard sleept nog een privéserver van World of Warcraft voor de rechter'
Smeagolsan in 'Blizzard sleept nog een privéserver van World of Warcraft voor de rechter'

-

En hier vind een vreemde wending plaats. Wat mij betreft mag dit bericht en de 10 volgende daaronder, worden weggejorist.
Spacecookie81 in 'Blizzard sleept nog een privéserver van World of Warcraft voor de rechter'

I love it when a plan comes together :7


  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
WeirdScience in 'Noctua's eerste aio-waterkoelers NL-LC1 - Heel stil en ook nog goed koel'

Een grap over woordspeling onder een review..lijkt mij niet zó fout dat het naar -1 gemod moet worden toch?

I love it when a plan comes together :7


  • Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22

Smoke

Maverick Reploid

Ik snap wel dat mensen daarover vallen omdat hij nogal seksistisch is.

  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Smoke schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:27:
Ik snap wel dat mensen daarover vallen omdat hij nogal seksistisch is.
Het staat u vrij deze mening te hebben vanuit uw perspectief. Die intentie heb ik hier 0% mee gehad, het gaat geheel om de woorden "op afstand" de stilste. Met als humoristische insteek dat op voldoende afstand, van een geluidsbron, alles stil(ler) is/wordt.

I love it when a plan comes together :7


  • agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:15
MikeyMan in 'Dell XPS 13 van 699 dollar kost in Nederland 1049 euro'

Dit hoort geen +1 te krijgen. Het is gewoon een vreemde opmerking dat niet logisch is.

  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
agittunc schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:51:
MikeyMan in 'Dell XPS 13 van 699 dollar kost in Nederland 1049 euro'

Dit hoort geen +1 te krijgen. Het is gewoon een vreemde opmerking dat niet logisch is.
Het bericht erboven ook niet naar mijn inzicht.
kiang in 'Dell XPS 13 van 699 dollar kost in Nederland 1049 euro'

I love it when a plan comes together :7


  • agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:15
Nou ik ben wel eens met de conclusie, aangezien 1000 euro voor 8gb ram echt niet te verantwoorden is naar de klant toe. Je kan amper 16GB nog enigsinds goed gebruiken met windows(linux zou 8gb nog wel prima werken).

Het is wel bedenken dat mensen die dit soort producten overwegen echt totaal niks snappen van hardware (althans moeten we vanuitgaan. niet iedereen is zo technisch als de gebruikers van tweakers over het algemeen).

  • agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:15
Bor schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:34:
[...]


Ik lees o.a. de volgende negatieve generalisatie waarmee je een hele generatie negatief wegzet:


[...]


Wat voor score verwacht je zelf met dit soort opmerkingen?
Dan lees je het zelf in je eigen gedachte. waar lees jij dat hij een hele generatie wegzet?

  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
agittunc schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:55:
[...]

Nou ik ben wel eens met de conclusie, aangezien 1000 euro voor 8gb ram echt niet te verantwoorden is naar de klant toe. Je kan amper 16GB nog enigsinds goed gebruiken met windows(linux zou 8gb nog wel prima werken).

Het is wel bedenken dat mensen die dit soort producten overwegen echt totaal niks snappen van hardware (althans moeten we vanuitgaan. niet iedereen is zo technisch als de gebruikers van tweakers over het algemeen).
Wat voor mij schuurt is het taalgebruik en leidt mijns inziens weer tot uitlokking om de VS te ..bashen? En zo kan er in rap tempo weer een hele zwik aan politiek geklaag komen en de commentsectie "weer" onnodig vervuilen.
De enige conclusie die ik kan trekken is dat Dell een schijthekel heeft aan Europa en deze laptop eigenlijk gewoon niet wil verkopen. NIEMAND hoort in 2026 een Windows PC met 8 GB ram te kopen voor 1000 euro. En als de Macbook Neo voor 700 euro bestaat is er al helemaal geen reden om het te overwegen.

Dit is zo ongelofelijk oerdom, ik begrijp het gewoon niet: Dell had dit toestel ook gewoon niet in Europa kunnen uitbrengen.

I love it when a plan comes together :7


  • agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:15
WeirdScience schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:02:
[...]


Wat voor mij schuurt is het taalgebruik en leidt mijns inziens weer tot uitlokking om de VS te ..bashen? En zo kan er in rap tempo weer een hele zwik aan politiek geklaag komen en de commentsectie "weer" onnodig vervuilen.


[...]
Naja ik kan het niet lezen van de 1e comment. Ik wil geen aannames doen wat dat betreft. De opvolgende comment waar ik naar wees deed dat wel op een directe manier ook.

Verder niet oneens met de uitlokking hoor vooral hier op tweakers. Heb al 3x dit bij Bor aangegeven en dan wordt er heel snel al omheen gedraaid. maargoed, veel mensen op tweakers worden weg gedownvoted die vaak midden-rechts georienteerd zijn. Je wilt niet weten hoeveel mensen een tegengeluid laten horen (zoals mezelf) en worden meteen de grond in gedownvote. zo zit ik ook op -0.2, en ja sommige zijn inderdaad uitlokkend. Maar bij lange na niet allemaal.


En ik vind wel dat we persoonlijke mening in zulke comments kunnen toevoegen zonder het persoonlijk te maken. Wij zijn ook geen journalisten, of je moet het willen zijn :) . En aan de andere kant zouden mensen er op moeten kunnen reageren zonder het persoonlijk te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door agittunc op 16-06-2026 13:09 ]


  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
agittunc schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:07:
[...]

Naja ik kan het niet lezen van de 1e comment. Ik wil geen aannames doen wat dat betreft. De opvolgende comment waar ik naar wees deed dat wel op een directe manier ook.

Verder niet oneens met de uitlokking hoor vooral hier op tweakers. Heb al 3x dit bij Bor aangegeven en dan wordt er heel snel al omheen gedraaid. maargoed, veel mensen op tweakers worden weg gedownvoted die vaak midden-rechts georienteerd zijn. Je wilt niet weten hoeveel mensen een tegengeluid laten horen (zoals mezelf) en worden meteen de grond in gedownvote. zo zit ik ook op -0.2, en ja sommige zijn inderdaad uitlokkend. Maar bij lange na niet allemaal.
Then i agree to disagree. ;)
Waneer het namelijk wel enorm politiek beladen offtopic gaat, dan is het voor de moderators al snel een kloteklus om er doorheen te spitten. Het kost veel tijd en we moeten dan echt heel veel rotzooi van anderen lezen wat hier niets op T.net te zoeken heeft. En wat ik voor mezelf jammer vind is; dat ik daar helemaal geen trek in heb om zo enorm veel vervuilende woorden op mijn netvlies te krijgen. Met als resultaat dat ik het tablad sluit en het laat voor wat het is. Met als resultaat daarop dat er mogelijk veel van deze posts niet gemodereerd gaan worden en alle vuiligheid aan de oppervlakte blijven drijven ipv dat ze uit het zicht worden gemodereerd en dat is mijns inziens slecht voor het visitekaartje van T.net. En ik vind oprecht dat we dat niet moeten willen.

I love it when a plan comes together :7


  • agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:15
WeirdScience schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:17:
[...]


Then i agree to disagree. ;)
Waneer het namelijk wel enorm politiek beladen offtopic gaat, dan is het voor de moderators al snel een kloteklus om er doorheen te spitten. Het kost veel tijd en we moeten dan echt heel veel rotzooi van anderen lezen wat hier niets op T.net te zoeken heeft. En wat ik voor mezelf jammer vind is; dat ik daar helemaal geen trek in heb om zo enorm veel vervuilende woorden op mijn netvlies te krijgen. Met als resultaat dat ik het tablad sluit en het laat voor wat het is. Met als resultaat daarop dat er mogelijk veel van deze posts niet gemodereerd gaan worden en alle vuiligheid aan de oppervlakte blijven drijven ipv dat ze uit het zicht worden gemodereerd en dat is mijns inziens slecht voor het visitekaartje van T.net. En ik vind oprecht dat we dat niet moeten willen.
Dus wat zou in jouw optiek wel mogen en wat niet m.b.t comments plaatsen?
Ik snap je redenering overigens wel hoor. Maar dan moet je kiezen of je wel/niet aanvullend erop mag reageren. En daar zul je (denk ik) altijd temaken hebben met een mening van de persoon die op dat moment reageert met een comment.

  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
agittunc schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:25:
[...]

Dus wat zou in jouw optiek wel mogen en wat niet m.b.t comments plaatsen?
Ik snap je redenering overigens wel hoor. Maar dan moet je kiezen of je wel/niet aanvullend erop mag reageren. En daar zul je (denk ik) altijd temaken hebben met een mening van de persoon die op dat moment reageert met een comment.
Iedereen staat het vrij om een mening te uiten. Maar dit wordt (vanuit de huisregels) wel met net taalgebruik verwacht. Lukt iemand dat niet, dan kan iemand verwachten dat dat soort berichten op een niet al te positieve manier gemodereerd worden. There is no rocket-science in that.

I love it when a plan comes together :7


  • agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:15
WeirdScience schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:36:
[...]


Iedereen staat het vrij om een mening te uiten. Maar dit wordt (vanuit de huisregels) wel met net taalgebruik verwacht. Lukt iemand dat niet, dan kan iemand verwachten dat dat soort berichten op een niet al te positieve manier gemodereerd worden. There is no rocket-science in that.
Oke, maar daar zijn we toch mee eens dan? Of zei ik iets dat afwijkte van jouw optiek?

"

En ik vind wel dat we persoonlijke mening in zulke comments kunnen toevoegen zonder het persoonlijk te maken. Wij zijn ook geen journalisten, of je moet het willen zijn :) . En aan de andere kant zouden mensen er op moeten kunnen reageren zonder het persoonlijk te maken.

"

Tenzij je vind dat hoe iets wordt omschreven ook anders moet.. maarja zo heeft dan iedereen zijn eigen blik op hoe iets verwoord moet worden. Dat is totaal niet te controleren.

  • GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik weet, het staat net en ik moet het de tijd geven, maar zo gaat het wel verkeerd.

GameNympho in ''Verlies OpenAI lag op 38,53 miljard dollar in 2025, bijna acht keer gegroeid''

  • agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:15
Ik snap ook niet waarom het gedownvote is? ik snap je vraag wel aangezien het om 6 miljard gaat :o

  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
agittunc schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:49:
[...]

Oke, maar daar zijn we toch mee eens dan? Of zei ik iets dat afwijkte van jouw optiek?

"

En ik vind wel dat we persoonlijke mening in zulke comments kunnen toevoegen zonder het persoonlijk te maken. Wij zijn ook geen journalisten, of je moet het willen zijn :) . En aan de andere kant zouden mensen er op moeten kunnen reageren zonder het persoonlijk te maken.

"

Tenzij je vind dat hoe iets wordt omschreven ook anders moet.. maarja zo heeft dan iedereen zijn eigen blik op hoe iets verwoord moet worden. Dat is totaal niet te controleren.
Over vrijheid hebben om een mening te kunnen geven, zijn we het zeker eens. En niet op de man afspelen (persoonlijk worden) ook eens.
Gezien dit gesprek begon over een post met slordig/negatief taalgebruik, haalde ik dat om die reden nog een keer aan.

I love it when a plan comes together :7


  • agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:15
WeirdScience schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:04:
[...]


Over vrijheid hebben om een mening te kunnen geven, zijn we het zeker eens. En niet op de man afspelen (persoonlijk worden) ook eens.
Gezien dit gesprek begon over een post met slordig/negatief taalgebruik, haalde ik dat om die reden nog een keer aan.
Oke check, dan zijn we het eens! :)

  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Settler11 in 'Q&A: Stel je vragen aan SURF's Nextcloud-baas Claudia van Kruistum'

Ik mis even de informatieve meerwaarde van deze post. Maar zal wel aan mij liggen.

  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Het is nog vroeg maar gezien er zeer slecht gemod wordt door diverse mensen bij dit topic:

Bor in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games' is kritisch maar gewoon relant en ontopic.

Bij dit onderwerp kan elke kritische note op -1 rekenen lijkt het en dat is niet fair.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:43
Bor schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 20:09:
Het is nog vroeg maar gezien er zeer slecht gemod wordt door diverse mensen bij dit topic:

Bor in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games' is kritisch maar gewoon relant en ontopic.

Bij dit onderwerp kan elke kritische note op -1 rekenen lijkt het en dat is niet fair.
En dat geldt hier even goed voor de andere zijde:
R4gnax in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games'

  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Bor in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games' is volgens mij gewoon relevant.

Bor in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games' is ook relevant en geen -1.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 16-06-2026 23:18 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Triblade_8472 in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games' is blijkbaar een populaire mening maar een +1 is de max hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 16-06-2026 23:06 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Wolfos in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games' is geen 0 maar een relevante en terechte bijdrage.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:43
Hier ook weer - allebei onterecht op een 0 gegooid in dezelfde sub-draad met een score van beide 6 nulletjes, dus ik vermoed een powermod.

R4gnax in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games'

R4gnax in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games'

En hier ook trouwens, tegenover 5 keer een +1
R4gnax in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games'

Zelfde gebruiker?

[ Voor 18% gewijzigd door R4gnax op 17-06-2026 01:02 ]


  • CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

This post is warranted for the full amount you paid me for it.


  • CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

This post is warranted for the full amount you paid me for it.


  • CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

En deze CAPSLOCK2000 in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games'

Allemaal 6x0 . Gaat er ergens iets mis bij een powermod?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.


  • The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Die staat met +1 te hoog omdat dit niet klopt:
Laten we hopen dat er indirect nog iets nuttigs uit gaat komen maar voor nu is het duidelijk dat er dus geen nieuwe EU wet komt en laat dat nou net een van de doelstellingen zijn.
Een nieuwe EU wet is geen doelstelling, maar een middel. Er zijn veel meer middelen dan dit alleen om de gestelde doelen te bereiken. Het EP-initiatief om bestaande wet- en regelgeving uit te breiden is er één van.

Tegen dit burgerinitiatief wordt enorm veel misinformatie verspreid. Dat moet niet beloond worden. Deze reactie zou hooguit een +0 moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 17-06-2026 07:20 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:18:
[...]


Die staat met +1 te hoog omdat dit niet klopt:
Volgens mij klopt die reactie prima. en is het geen semantische discussie.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:23:
Volgens mij klopt die reactie prima. en is het geen semantische discussie.
Agree to disagree. Dat jij zegt dat iets is zoals het is, maakt iets niet zoals het is. Ook hoeft het niet relevant te zijn. Dat hebben we al eens eerder besproken, Bor. :)

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 17-06-2026 07:42 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:34:
[...]


Agree to disagree. Dat jij zegt dat iets is zoals het is, maakt iets niet zoals het is. Ook hoeft het niet relevant te zijn. Dat hebben we al eens eerder besproken, Bor. :)
We hoeven het zeker niet eens te zijn. Dat jij zegt dat iets anders is maakt dat immers ook niet direct juist of meer juist. Ik wil er geen semantische discussie van maken want daar is de dialoog niet bij gebaat.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:52:
We hoeven het zeker niet eens te zijn. Dat jij zegt dat iets anders is maakt dat immers ook niet direct juist of meer juist.
Ik lever relevante bronnen voor mijn stellingen. Jij niet. Alleen dat maakt al een verschil in reacties, en potentieel verschil in juistheid.
Ik wil er geen semantische discussie van maken want daar is de dialoog niet bij gebaat.
Het is geen enkel semantische discussie enkel omdat jij het zo noemt. Juistheid van informatie is belangrijk voor onderwerpen waar veel misinformatie over wordt gedeeld, onbewust en bewust. In dit geval gaat het om de doelstellingen van de campagne, waar enorm veel FUD over is verspreid. Het is daarom prima om foute representatie van de doelstellingen te corrigeren.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 17-06-2026 08:16 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Khrome in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games' heeft goede punten maar speelt ook (semi) op de man en vind het nodig mijn functie hierin te betrekken. Wat mij betreft onvriendelijk en onnodig. Is dat dan nog steeds een +3 of +2?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:13:
[...]
Het is geen enkel semantische discussie enkel omdat jij het zo noemt. Juistheid van informatie is belangrijk voor onderwerpen waar veel misinformatie over wordt gedeeld, onbewust en bewust.
Laten we hier maar stoppen. Dit is weer te pareren met de vorige opmerking. Een welles nietes discussie heeft geen zin. Daarnaast blijf je zoals gewoonlijk je reacties editen waardoor ik keer op keer zal moeten reageren en daar pas ik voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 17-06-2026 08:18 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Bor in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games'
Bor in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games'

Beide niet irrelevant volgens mij.

Bor in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games' krijgt inmiddels -1 voor de kiezen maar is volgens mij gewoon relevant.

Er wordt erg eenzijdig en slecht gemodereerd bij dit item en het item over Tesla onlangs. Jammer!

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 17-06-2026 09:19 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Laten we een oneindige discussie over de betekenis of gebruik van het woord achterwege laten. Ben je het oneens met een moderator neem dan via DM contact op. Discussie over de moderatie inhoudelijk hier kan zonder vervelende beschuldigingen. Een aantal reacties zijn verwijderd.

200 fish found!


  • kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (39x +2, 5x +3). Het eerste deel is een prima mening, maar dat is geen reden om te plussen. Het tweede deel noemt op waar al veel vaker nieuws en bijbehorende discussie over is geweest. Zowel bij eerder nieuws over de plannen voor gov.nl en zeer recent nog op tweakers. Dat maakt het gewoon een inhoudelijke reactie waar prima discussie op te voeren is.

psdata in 'Rijksoverheid kan overstap naar gov.nl in 2 tot 3 jaar terugverdienen'

  • Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."


  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
kodak schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:48:
Deze reactie lijkt me geen +2 (39x +2, 5x +3). Het eerste deel is een prima mening, maar dat is geen reden om te plussen. Het tweede deel noemt op waar al veel vaker nieuws en bijbehorende discussie over is geweest. Zowel bij eerder nieuws over de plannen voor gov.nl en zeer recent nog op tweakers. Dat maakt het gewoon een inhoudelijke reactie waar prima discussie op te voeren is.

psdata in 'Rijksoverheid kan overstap naar gov.nl in 2 tot 3 jaar terugverdienen'
Daar is dan nog heel wat hulp bij nodig.

I love it when a plan comes together :7


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Het is denk ik niet zo zeer irrelevant maar wel onjuist. Zie ook de reacties erop.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10

kodak

FP ProMod
Zoals ik het lees geeft de tweaker van deze post aan een ai een analyse en meningen te hebben laten formuleren om maar wat andere stellingen te kunnen plaatsen dan eerdere reacties. Dat lijkt me niet de bedoeling. De tweaker lijkt het daarbij prima te vinden dat een ai discutabele analyse en 'mening' geeft zolang het maar leesbaarder is dan een onsamenhangend verhaal. Dat is geen inhoudelijke reageren maar reageren omdat het kan.

LtMarx in 'DigiD-leverancier Solvinity vecht verbod op Amerikaanse overname aan'

Bevestiging ai gebruik en doel:

LtMarx in 'DigiD-leverancier Solvinity vecht verbod op Amerikaanse overname aan'

[ Voor 3% gewijzigd door kodak op 17-06-2026 14:12 ]


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Bor in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games' is echt geen -1.

Het reageren onder dit item wordt er niet leuker op zo.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:43
Hier nog eentje:
R4gnax in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games'

Ook weer x6 een nul. En het is niet de enige sinds ik de laatste keer gecheckt heb.
Stinkt er naar dat er iemand een vete met me uit aan het vechten is over een meningsverschil.
Niet chique.

  • R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:43
Nog een keer +1 gegeven. Ik ben het misschien niet helemaal eens qua mening met het punt dat je maakt, maar het is wel een goed punt. En het verdient meer dan een nul.

  • R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:43
Die zou ik zelf ook niet op +3 waarderen, heel eerlijk.

  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Bor in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games' is absoluut geen -1. Ik ben wel klaar met de discussie onder dit nieuwsitem. Die wordt inmiddels totaal verziekt door mening moderaties :(

We gaan eens kijken wat er opvalt en waar nodig actie ondernemen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
En nog een: ook dit is absoluut geen -1 volgens mij

Bor in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games'

Ook deze staat nog volkomen scheef door meningmoderaties: Bor in 'Gamers krijgen geen nieuwe EU-wet tegen verdwijnen van online games'

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 17-06-2026 20:57 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

@Bor allemaal -1 wat mij betreft /sarc
Met wie heb je het aan de stok? Die laatste heeft nog wel wat hulp nodig.

Mijn reviews al gezien?


  • ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:19
Mogelijk komt dat in dit specifieke geval niet (alleen) doordat mensen aan het meningmodden zijn. Je bent in deze reactie behoorlijk aan het generaliseren en eigenlijk vooral uitspraken over wat “mensen” willen of doen. Dat maakt (als je dat geen afbakening of nadere duiding bij doet) je bijdrage in mijn ogen minder waardevol.

  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
ZwolschBalletje schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:47:
[...]

Mogelijk komt dat in dit specifieke geval niet (alleen) doordat mensen aan het meningmodden zijn. Je bent in deze reactie behoorlijk aan het generaliseren en eigenlijk vooral uitspraken over wat “mensen” willen of doen. Dat maakt (als je dat geen afbakening of nadere duiding bij doet) je bijdrage in mijn ogen minder waardevol.
Ik snap dat je onderbouwing mist maar ik denk dat er voorbeelden te over zijn en dat dit toch wel een soort common knowledge is. Zie CoD, Fortnite, Battlefield etc.

De markt laat verder zien dat het gros van de mensen de games die bv online only zijn zonder vrijgave van servercode etc toch wel kopen.

Ik vind het zelf een valide punt.

Waarom ik naar meningmoderaties wijs is omdat ik dat letterlijk zie gebeuren; mensen die elk kritisch geluid negatief belonen en elke reactie meer in lijn met het iniatief omhoog plussen, ook al zijn het herhalende argumenten, semi onvriendelijke reacties of ook daar generalisaties.

Ik ben innmiddels afgehaakt onder dit nieuwsitem.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!


  • _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 17:51

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.


  • Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic


  • kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (15× +2, 2x +3). Er staan vooral heel veel meningen en wat er aan uitleg staat zijn vrij normale argumenten waar de discussie en nieuws om gaan.

PsiTweaker in 'Noorwegen verbiedt gebruik van AI op basisscholen door dalende schoolresultaten'

  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Weet niet wat hier gebeurd maar ik geef mijn mening op het topic en krijg een '0' irrelevant aan mijn broek.
Meneer geeft een reactie op mij en dat is +2 ?
Commendatore in 'Noorwegen verbiedt gebruik van AI op basisscholen door dalende schoolresultaten'

Dezelfde stemmers hebben iets verderop ook mij met zijn tweeen gemarkeerd als 0. Heel bijzonder.

*sowieso


  • PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

DonJunior schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:52:
Weet niet wat hier gebeurd maar ik geef mijn mening op het topic en krijg een '0' irrelevant aan mijn broek.
Meneer geeft een reactie op mij en dat is +2 ?
Commendatore in 'Noorwegen verbiedt gebruik van AI op basisscholen door dalende schoolresultaten'

Dezelfde stemmers hebben iets verderop ook mij met zijn tweeen gemarkeerd als 0. Heel bijzonder.
Jouw comment was nog ongemodereerd. De reactie op jou staat nu goed.

Mijn reviews al gezien?


  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Gamebuster in 'Noorwegen verbiedt gebruik van AI op basisscholen door dalende schoolresultaten'

Een -1 lijkt mij hier onterecht. Een 0 zou prima volstaan, en mogelijk is een +1 ook nog verdedigbaar...?

Edit:

theduke1989 in 'Noorwegen verbiedt gebruik van AI op basisscholen door dalende schoolresultaten'

Dit lijkt me niets meer waardt dan een 0. Op de man af met slordig taalgebruik, zou van mij zelfs naar -1 kunnen.

Phosoup in 'Noorwegen verbiedt gebruik van AI op basisscholen door dalende schoolresultaten'

Een +1 lijkt mij hier voldoende.

[ Voor 49% gewijzigd door WeirdScience op 21-06-2026 11:28 ]

I love it when a plan comes together :7


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Kaasje123 in 'Halo-remake vereist Microsoft-accounts op PlayStation 5, ook voor lokale co-op' is gewoon een relevante opmerking cq indirecte vraag en geen -1 of 0

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
afterburn in 'Mozilla Firefox 152.0.1'

cguijt in 'Mozilla Firefox 152.0.1'

Een +2 op deze berichten is in mijn opinie een puntje overdreven. Een +1 lijkt me dan wel prima op z'n plaats.

I love it when a plan comes together :7


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum


  • MacGyverNL
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Uruk-Hai in 'Noorwegen verbiedt gebruik van AI op basisscholen door dalende schoolresultaten' is volgens mij geen -1 (of is er iets in de huisregels dat anekdotes over LLM-psychose en aanverwante problemen per definitie ongewenst maakt?)

Why do I have to click "OK" in an error message? It's *NOT* OK!


  • Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:34
MacGyverNL schreef op zondag 21 juni 2026 @ 17:45:
Uruk-Hai in 'Noorwegen verbiedt gebruik van AI op basisscholen door dalende schoolresultaten' is volgens mij geen -1 (of is er iets in de huisregels dat anekdotes over LLM-psychose en aanverwante problemen per definitie ongewenst maakt?)
Volgens mij is het niet de bedoeling dat zulke berichten verschijnen op Tweakers, maar het geeft wel een van de problemen van AI weer. Alleen dat maakt het voor mij een +1.

  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:24:
[...]

Jouw comment was nog ongemodereerd. De reactie op jou staat nu goed.
Maar dit is wat ik ook bedoelde:
DonJunior in 'Noorwegen verbiedt gebruik van AI op basisscholen door dalende schoolresultaten'

Prima als ik een 0 zou krijgen of dat het in ieder geval consistent is.. dat is nu niet.
Vind het zo vreemd dat mensen mij verwijten gaan maken dat ik niet goed zou lezen. Als je ze vervolgens wijst op hun eigen fout dan ben je niet goed bezig en krijg je een -1.

*sowieso


  • Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

DonJunior schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:58:
[...]

Maar dit is wat ik ook bedoelde:
DonJunior in 'Noorwegen verbiedt gebruik van AI op basisscholen door dalende schoolresultaten'

Prima als ik een 0 zou krijgen of dat het in ieder geval consistent is.. dat is nu niet.
Vind het zo vreemd dat mensen mij verwijten gaan maken dat ik niet goed zou lezen. Als je ze vervolgens wijst op hun eigen fout dan ben je niet goed bezig en krijg je een -1.
Jouw reactie kan ik niet meer dan een -1 van maken door de toon.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."


  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Meg schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:56:
[...]

Jouw reactie kan ik niet meer dan een -1 van maken door de toon.
En de manier waarop hij mij verwijt dat ik niet het hele artikel heb gelezen (wat duidelijk niet waar is) is helemaal prima? Mag ik daar alleen maar poeslief op reageren?

*sowieso


  • Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

DonJunior schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:19:
[...]

En de manier waarop hij mij verwijt dat ik niet het hele artikel heb gelezen (wat duidelijk niet waar is) is helemaal prima? Mag ik daar alleen maar poeslief op reageren?
Er zit een verschil tussen een 'normale toon' en een 'niet normale toon'. Je hoeft niet poeslief te reageren maar een iets andere verwoording gebruiken doet vaak wonderen.

Ik ga niet alle reacties lezen, tenzij ik het nodig acht voor een goede beoordeling maar in dit geval vond ik dat niet nodig; niet reageren en weglopen is soms de betere keuze.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."


  • separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 12:47
Martinez- in 'Gokplatform Polymarket betaalde influencers voor valse winnaarsvideo's'

Ik zie niet wat er +2 aan is, sowieso ben ik allergisch voor een reactie als, iedereen weet toch dat het veel op sociale media nep is, maar in dit geval gaat duidelijk over advertenties die ingaan tegen wetten en regels. Het wegwuiven van dit soor activiteiten onder het noemer dat het algemene kennis is, is eerder de schuld geven aan gebruikers dan +2.

[ Voor 4% gewijzigd door separhim op 22-06-2026 11:38 ]


  • Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
separhim schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:34:
Martinez- in 'Gokplatform Polymarket betaalde influencers voor valse winnaarsvideo's'

Ik zie niet wat er +2 aan is, sowieso ben ik allergisch voor een reactie als, iedereen weet toch dat het veel op sociale media nep is, maar in dit geval gaat duidelijk over advertenties die ingaan tegen wetten en regels. Het wegwuiven van dit soor activiteiten onder het noemer dat het algemene kennis is, is eerder de schuld geven aan gebruikers dan +2.
Helemaal mee eens hoor, zeker geen +2. Het calimero gedrag erachteraan vind ik echter wel typerend voor de tijd waar we in leven. Ik zet het bewust op een dergelijke manier omdat ik vooral ook voor mezelf wil toetsen of ik in een parallelle realiteit leef.

Dat heeft niets te maken met schuld neerleggen, maar oprechte interesse. Het is tegenwoordig echter hip om overal het negatieve van in te zien ;) .

  • Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:34
Ik vraag mij af waarom dit -1 is. De info is juist en de persoon waar ik op reageer valt andere mensen aan zonder dat hij/zij zelf goed op de hoogte is. Ik adviseer deze persoon zelf nog even het theorieboekje erop na te lezen:
Aldy in 'Zweden wil EU-toelating Tesla FSD blokkeren om hardrijopties'

[ Voor 18% gewijzigd door Aldy op 22-06-2026 12:03 ]


  • separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 12:47
Aldy schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:03:
Ik vraag mij af waarom dit -1 is. De info is juist en de persoon waar ik op reageer valt andere mensen aan zonder dat hij/zij zelf goed op de hoogte is. Ik adviseer deze persoon zelf nog even het theorieboekje erop na te lezen:
Aldy in 'Zweden wil EU-toelating Tesla FSD blokkeren om hardrijopties'
De reactie waarop je reageert is inmiddels vastgezet, maar +1 voor een bewering die deels incorrect is lijkt me ook niet de bedoeling, misschien kan een moderator het nog aanpassen.

  • Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:11

Ignorance is bliss


  • Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:34
Ik denk dat een +0 een prima score is voor een standpunt waar de nodige vraagtekens bij gezet mogen worden.

  • ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:19
Aldy schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:03:
Ik vraag mij af waarom dit -1 is. De info is juist en de persoon waar ik op reageer valt andere mensen aan zonder dat hij/zij zelf goed op de hoogte is. Ik adviseer deze persoon zelf nog even het theorieboekje erop na te lezen:
Aldy in 'Zweden wil EU-toelating Tesla FSD blokkeren om hardrijopties'
Wat mij betreft niet hoger dan een '0', want je creëert in de discussie een tegenstelling die er helemaal niet is.

Bijdrage van @mrjixies: Ondanks dat de meeste matrixborden vierkant zijn en geen rode rand hebben wordt daarop de maximumsnelheid aangegeven en geen ‘advies’ om langzamer te rijden."

Jouw reactie: zelf moet je ook nog even iets nakijken.[...] om het getal met de snelheid kan wel degelijk een ronde rode rand zitten.

Jullie twee stellingen kunnen perfect naast elkaar bestaan: de meeste zijn A, maar het kan wel degelijk ook B. Jouw advies aan de persoon voor jou om de theorie nog eens op te zoeken is wat mij betreft een onnodige sneer.

  • DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-06 15:52

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Betreffende mijn reactie in DevWouter in 'Nieuw subforum in Softe goederen: AI algemeen'

Ik ben op zich eens dat het een -1 verdient, maar het valt me op dat het merendeel van de andere reacties hetzelfde zeggen in een vergelijkbare poging om lollig te zijn. En dat voelt toch een beetje alsof ik de uitzondering ben.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel


  • Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:34
ZwolschBalletje schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:44:
[...]

Wat mij betreft niet hoger dan een '0', want je creëert in de discussie een tegenstelling die er helemaal niet is.

Bijdrage van @mrjixies: Ondanks dat de meeste matrixborden vierkant zijn en geen rode rand hebben wordt daarop de maximumsnelheid aangegeven en geen ‘advies’ om langzamer te rijden."

Jouw reactie: zelf moet je ook nog even iets nakijken.[...] om het getal met de snelheid kan wel degelijk een ronde rode rand zitten.

Jullie twee stellingen kunnen perfect naast elkaar bestaan: de meeste zijn A, maar het kan wel degelijk ook B. Jouw advies aan de persoon voor jou om de theorie nog eens op te zoeken is wat mij betreft een onnodige sneer.
Het draait om het woord 'meeste'. Dat heb ik gemist. Nog even gekeken of er iets veranderd was, maar dat woord stond er al die tijd al. De sneer was dus volkomen misplaatst. Mea culpa.

  • jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 08:54

jdh009

FP ProMod
Ik zie niet hoe een “leuk maar te laat opmerking” een +2 kan zijn.
PsiTweaker in 'Thuisaccu's faken, Steam Controller en een complimentenmuur - Tweakers-vlog #24'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999


  • ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik zie niet in hoe vinden dat het politieke klimaat waaronder de wet tot stand is gekomen tot betutteling leidt nu precies -1 waard is. ocf81 in 'Maar twee grote Nederlandse webshops voldoen aan Europese toegankelijkheidswet'

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!


  • Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Pagina: 1 ... 224 225 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic



Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2