Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 217 218 Laatste
Acties:

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:25

kodak

FP ProMod
Ook deze reactie lijkt me geen +2 (29x +2, 3x +3). De eerste stelling is niet bijzonder. Daarna volgt een mening, die eveneens niets nieuws is en iedere vorm van onderbouwing mist. Ook de laatste allinea is geen bijzondere mening.

divvid in 'YouTube blokkeert Nvidia's DLSS 5-video na auteursclaim Italiaanse tv-zender'

Het meningmodden lijkt de afgelopen dagen sterk toegenomen. Helaas niet de eerste keer tijdens schoolvakanties. Ondertussen kost het iedereen die wel objectief probeert te modden fors extra inspanning om het allemaal gecorrigeerd te krijgen. Ik hoop dus dat er wat extra aandacht kan zijn of modrechten wel behoorlijk toegepast zijn.

• kodak

kodak

FP ProMod
En nog een. Dezs is echt geen +1 (17, +1, 14x +2, 4x +3). De tweaker heeft een mening over de keuzes van de redactie en vermeende negativiteit bij de redactie. Dat soort meningen hoort op got bij het redactietopic. Daar horen we niet naar ontopic en zelfs hoger te modden. Een artikel of nieuws liever niet lezen net zo min. Het enige inhoudelijke is de zin met de mening dat de verandering een bittere pil is.

ThaStealth in 'Website van overgenomen Power Unlimited plaatst na 79 dagen stilte weer nieuws'

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook hier gaat het modden behoorlijk mis. Het kan niet zijn dat als de een beweert dat een prijsstijging het in het algemeen onbetaalbaar maakt inhoudelijke tegenreacties dan irrelevant zijn of zelfs ongewenst. Dit constante meningmodden van wat inhoudelijk niet bevalt minnen valt de open inhoudelijke discussie aan. Het lijkt veel tweakers nietd ye interesseren wat precies de discussie is, ze lijken alleen maar te willen lezen wat ze aan meningen en argumenten bevalt.

12x 0, 3x -1:
kodak in ''Samsung verhoogt DDR5- en HBM-prijzen 30 procent na korte dip en verdubbeling''

2x 0, 2× -1:
kodak in ''Samsung verhoogt DDR5- en HBM-prijzen 30 procent na korte dip en verdubbeling''

1x 0, 4x -1:

4x -1

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

*knip*
dit topic is bedoeld om mismoderaties te melden, niet om de effectiviteit van sancties ter discussie te stellen of te bespreken

Geen +2 FPSUsername in ''Samsung verhoogt DDR5- en HBM-prijzen 30 procent na korte dip en verdubbeling''

[ Voor 30% gewijzigd door Santford op 06-04-2026 22:40 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:11
RadYeon in 'Techbedrijven zetten chatcontrole op kindermisbruik voort na mislukt EU-overleg'
Wat is hier informatief aan? Naar mijn mening een prima +1. Mag nogal wat hulp gebruiken.

prop_dynamic in 'Techbedrijven zetten chatcontrole op kindermisbruik voort na mislukt EU-overleg'
Interessant, maar niet informatief t.o.v. het artikel.

The Zep Man in 'Techbedrijven zetten chatcontrole op kindermisbruik voort na mislukt EU-overleg'
Zonder onderbouwing vind ik dit geen +2.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:12

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kodak schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:09:
Ook hier gaat het modden behoorlijk mis. Het kan niet zijn dat als de een beweert dat een prijsstijging het in het algemeen onbetaalbaar maakt inhoudelijke tegenreacties dan irrelevant zijn of zelfs ongewenst. Dit constante meningmodden van wat inhoudelijk niet bevalt minnen valt de open inhoudelijke discussie aan. Het lijkt veel tweakers nietd ye interesseren wat precies de discussie is, ze lijken alleen maar te willen lezen wat ze aan meningen en argumenten bevalt.

12x 0, 3x -1:

2x 0, 2× -1:

1x 0, 4x -1:

4x -1
Ik snap de lage scores wel. Je gaat helemaal los op een letterlijke betekenis van het woord 'onbetaalbaar' terwijl dat niet eens in de post staat waar je op reageert.

Zelfs als het er wel zo had gestaan dan was het nog geen probleem geweest. Het is heel normaal dat mensen wat overdrijven. 'Onbetaalbaar' is meer een mening dan een feit. Het is heel gewoon menselijk taalgebruik, geen reden voor punten aftrek.

Argumenteren dat het technisch gezien wel mogelijk is om RAM te kopen voegt niks toe. Er is niemand die het anders heeft opgevat.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:15
JBVisual in 'YouTube blokkeert Nvidia's DLSS 5-video na auteursclaim Italiaanse tv-zender'

Ik zie dit soort type reacties veelal veel "upvotes" krijgen terwijl het geheel nergens op gestoeld is. Al deze dingen zijn namelijk al lang van toepassing en in wetgeving gegoten, je moet er alleen wel zelf achteraan en dat gebeurt dus niet. Dit is daarmee dus hoogstens een +1 waard, maar absoluut geen +2 of hoger

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:12

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

supersnathan94 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:53:
JBVisual in 'YouTube blokkeert Nvidia's DLSS 5-video na auteursclaim Italiaanse tv-zender'

Ik zie dit soort type reacties veelal veel "upvotes" krijgen terwijl het geheel nergens op gestoeld is. Al deze dingen zijn namelijk al lang van toepassing en in wetgeving gegoten, je moet er alleen wel zelf achteraan en dat gebeurt dus niet. Dit is daarmee dus hoogstens een +1 waard, maar absoluut geen +2 of hoger
Ik vind het niet 'nergens op gestoeld' en jouw uitleg klopt imho ook niet. Ik zal in het topic verder reageren maar ik vind het een prima post.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:15
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:10:
[...]

Ik vind het niet 'nergens op gestoeld' en jouw uitleg klopt imho ook niet. Ik zal in het topic verder reageren maar ik vind het een prima post.
Het is een prima post, maar geen +2 waard. ontopic zeker, maar het absoluut niet een informatief verhaal. Voor de zaken die hij noemt heeft de wet al allerlei zaken opgenomen die precies dat doen wat ie beschrijft. tsja, dan heb je toch weinig toe te voegen verder?

• kodak

kodak

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:49:
[...]
Ik snap de lage scores wel. Je gaat helemaal los op een letterlijke betekenis van het woord 'onbetaalbaar' terwijl dat niet eens in de post staat waar je op reageert.
De eerste post die ik maak is een reactie op de letterlijke tekst:"Het is onmogelijk om nog redelijk wat geheugen te kopen als particulier. " Die tekst horen we niet liever selectief op een eigen manier te lezen om kritiek daarop lager te scoren. Bijvoorbeeld door net te doen alsof het alleen maar gelezen kan of moet worden als overdrijven. Dat is meningmodden.
Net als je strekking alsof iemand 'helemaal los gaat' een mening is terwijl we objectief horen te modereren.

Inhoudelijke kritische reacties niet prettig vinden hoort niet zomaar als argument toegepast te worden als selectief modgedrag. Zeker als we wel tal van meningen als tegengeluid op kritiek wel prima vinden en de ander inhoudelijke reacties opzettelijk lager scoren. Dat slaat discussie dood en is niet de bedoeling.
Het is heel normaal dat mensen wat overdrijven. 'Onbetaalbaar' is meer een mening dan een feit.
Het feit dat mensen het prettig vinden als anderen overdrijven hoort niet tegen andere tweakers gebruikt te worden die over de inhoudelijke bewering in discussie gaan dat er nuance en onderbouwing ontbreekt en het overdrijven niet klopt bij de praktijk. We voeren immers inhoudelijke discussie, niet slechts een ruimte om een mening te plaatsen en dan inhoudelijke kritiek wegmoddenen of inhoudelijke kritiek op vervolgreacties wegmodden omdat we alleen de eigen mening of zienswijze willen lezen.
Argumenteren dat het technisch gezien wel mogelijk is om RAM te kopen voegt niks toe. Er is niemand die het anders heeft opgevat.
Er zijn meerdere reacties die er wel degelijk op in gaan dat betaalbaarheid relatief is en de stelling van de op daarmee onderuit halen. Die discussie is dus wel degelijk relevant, alleen niet voor de tweaker die geen zin hebben in inhoudelijke discussie of de bewering zoals die er staat wel klopt. Maar dat laatste is een mening en hoort niet meegewogen te worden alsof inhoudelijke discussie die niet bevalt maar reden is om te gaan minnen naar irrelevant of zelfs ongewenst. Omdat we dan feitelijk geen enkele inhoudelijke kritiek of discussie op overdrijvende en niet onderbouwde beweringen kunnen voeren tenzii het de meningmodders bevalt. Als inhoudelijke kritiek niet bevalt: ga dan inhoudelijk in discussie of negeer de discussie. Maar er selectief op gaan modden met plussen van wat als opvattingen bevalt en welke niet is absoluut niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door kodak op 07-04-2026 11:25 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Bètatest UI-update'

Ik reageer op iemand die vindt dat PHP verouderd is, terwijl ik aangeef haaks in gaat op wat er gezegd wordt, maar schijnbaar is dat opeens offtopic? :?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:39

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Die hele discussie is wat mij betreft offtopic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1 ... 217 218 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2