Review Moderatie Topic?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Beste adjes,

Is er een topic waar review moderaties in behandeld kunnen worden? Ik heb best veel tijd gestoken in een review maar zie nu dat ik van +2 naar +1 ben gegaan wegens een 0 dat iemand gegeven heeft. Ik zit inhoudelijk aan een paar duizend woorden, 15 tal foto's en veel details in applicatie en specificaties. 0 lijkt me een beetje onjuist hier.

Het gaat om: productreview: Sony WH-1000XM3 (Zwart) review door Elazz

Met vriendelijke groeten,
Elazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Hij staat op +2 bij mij hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Nevermind :p zijn inmiddels al meer beoordelingen binnen gekomen. Topic is dan niet relevant tenzij misschien de eerste vraag. Er is namelijk een topic voor mismoderatie bij artikels, gebruikerreviews bij V&A maar niet voor reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats dit toch nog even van LA (waar vooral ook de forumcrew zit) naar Frontpagemoderatie wat me beter lijkt passen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een 0 zegt simpelweg dat iemand de review niet behulpzaam vond bij het vormen van een oordeel, dat hoeft toch geen verkeerde moderatie te zijn?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
Tsurany schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:56:
Een 0 zegt simpelweg dat iemand de review niet behulpzaam vond bij het vormen van een oordeel, dat hoeft toch geen verkeerde moderatie te zijn?
Dat week ik nog zo net niet aangezien er bij de beschrijving "0 - oppervlakkig" staat. Sommige reviews helpen mij misschien niet met een oordeel maar zal daarom geen 0 geven als er inhoudelijk de nodige aandacht aan werd geschonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Elazz schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:03:
[...]

Dat week ik nog zo net niet aangezien er bij de beschrijving "0 - oppervlakkig" staat. Sommige reviews helpen mij misschien niet met een oordeel maar zal daarom geen 0 geven als er inhoudelijk de nodige aandacht aan werd geschonken.
Lees de tekst die er onder staat, als iemand vind dat de review niet helpt bij het vormen van een oordeel vind ik het niet vreemd dat hij een 0 geeft aangezien een 1 volgens de tekst er onder betekent dat het helpt bij het vormen van een oordeel.
Dat er tijd en moeite in gestoken is betekent nog niet dat het direct nuttig is voor iedereen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59

TTLCrazy

Listen to Frankie

Tsurany schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:56:
Ik zie dat toch anders.

Oppervlakkig - Deze review helpt niet bij het vormen van een oordeel.

Gezien de tijd die in deze review is gestoken qua layout en tekst zou niemand deze als oppervlakkig moeten beoordelen imo. Waarom kijk je naar deze review ? Om te kijken of het iets voor jou is meestal. Hoe iemand deze review als vlak en niet inhoudelijk kan zien begrijp ik niet. Moet haast wel een trol zijn.

Ik bekijk bijvoorbeeld wel meer reviews zonder de behoefte om deze aan te schaffen, maar meer voor het plezier. Je ziet snel genoeg of een review oppervlakkig of een hogere score verdient.

De score is imo dan ook meer een waarde oordeel over de review dan dat het over de inhoud wat zegt. Uiteraard moet de inhoud wel goed zijn, maar je begrijpt wat ik bedoel.

[ Voor 21% gewijzigd door TTLCrazy op 16-01-2020 10:10 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
@Tsurany @TTLCrazy
Bedankt voor de duidelijkheid. Ik zie dat dus inderdaad staan bij andermans reviews. Niet bij mijn eigen. Zal voordeel van de twijfel geven dat het voor deze persoon inderdaad niet heeft geholpen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Elazz op 16-01-2020 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik schop dit topic toch nog een forum verder, naar PW, waar ook de productreviews en hun beoordelingen onder vallen.

Frontpagemoderatie => Pricewatch

Verder grijpen we bij reviewbeoordelingen in principe niet in, tenzij we echt ernstig misbruik constateren, zoals het gebruik van kloonaccounts. Wel kun je vragen om extra beoordelingen, wat hier prima heeft gewerkt. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Misschien omdat ik 1 review voor 2 producten heb opgesteld want ook aan de kant van de WF-XM3 kwam dat voor. Wou iets anders proberen omdat er al zoveel reviews van beide producten waren maar nog geen side by side review.

productreview: Sony WF-1000XM3 (Zwart) review door Elazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

@Elazz ik roep al tijden om de mediaan te gebruiken ipv het gemiddelde. Er wordt alleen niets voor gevoeld door de staff. Dan is het dus einde verhaal en kunnen we als gebruikers er dus weinig aan doen.

Edit: en dat met die 1 review 2 producten zal waarschijnlijk de reden zijn geweest. Als ik het was die de review had geschreven, was de review verwijderd. Je hebt dus geluk. Ze zijn bij mij namelijk wel voor minder verwijderd. 😉

[ Voor 36% gewijzigd door Frozen op 19-01-2020 00:38 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Elazz schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:35:
Beste adjes,

Is er een topic waar review moderaties in behandeld kunnen worden?
Na lang zoeken eindelijk gevonden, want ik wist dat die er was: Downmodders actief in reviews
Ik heb best veel tijd gestoken in een review maar zie nu dat ik van +2 naar +1 ben gegaan wegens een 0 dat iemand gegeven heeft. Ik zit inhoudelijk aan een paar duizend woorden, 15 tal foto's en veel details in applicatie en specificaties. 0 lijkt me een beetje onjuist hier.

Het gaat om: productreview: Sony WH-1000XM3 (Zwart) review door Elazz

[groeten niet nodig, zie faq]
Ten eerste is de beoordeling bedoeld als een mening van een individu. Ik denk dat ik de lage scores wel kan verklaren. Ik heb ze overigens beide niet beoordeeld op dit moment. Je twee reviews:
productreview: Sony W[red]F-1000XM3 (Zwart) review door Elazz[/URL]
productreview: Sony W[green]H-1000XM3 (Zwart) review door Elazz[/URL]
Exact dezelfde tekst. Niet is vermeld waar je ze hebt gekocht of waarom. Wat heb je er voor betaald?

Wat moet iemand met twee bijna dezelfde headsets? Dit roept om een verklaring. Hoe heb je de Sony EX/XB kunnen testen? In de winkel, een bekende, wat?

Verder bespreek je twee verschillende producten op gelijkwaardige wijze en ook dat kan een reden zijn om je reviews niet met een goede score te beoordelen. Mijn mening daarover staat hier: Gecombineerde reviews.

De conclusie vind ik wel heel goed beschreven.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 18-02-2020 03:13 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
PcDealer schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 03:13:
[...]

Na lang zoeken eindelijk gevonden, want ik wist dat die er was: Downmodders actief in reviews

[...]

Ten eerste is de beoordeling bedoeld als een mening van een individu. Ik denk dat ik de lage scores wel kan verklaren. Ik heb ze overigens beide niet beoordeeld op dit moment. Je twee reviews:
productreview: Sony W[red]F-1000XM3 (Zwart) review door Elazz[/URL]
productreview: Sony W[green]H-1000XM3 (Zwart) review door Elazz[/URL]
Exact dezelfde tekst. Niet is vermeld waar je ze hebt gekocht of waarom. Wat heb je er voor betaald?

Wat moet iemand met twee bijna dezelfde headsets? Dit roept om een verklaring. Hoe heb je de Sony EX/XB kunnen testen? In de winkel, een bekende, wat?

Verder bespreek je twee verschillende producten op gelijkwaardige wijze en ook dat kan een reden zijn om je reviews niet met een goede score te beoordelen. Mijn mening daarover staat hier: Gecombineerde reviews.

De conclusie vind ik wel heel goed beschreven.
Bedankt voor de feedback. Sommige punten heb ik mijn review verwerkt zodat het duidelijker is dat ik ze allemaal als eigendom in bezit heb. Ook beschreven waar ik de WF XM3 en WH XM3 heb aangekocht. Zijn uiteindelijk zeer verschillende producten en wou mensen inzicht geven zodat ze beter een keuze kunnen maken tussen de één en de ander. Dat niet iedereen het op dezelfde manier ziet kan ik begrijpen.
Pagina: 1