Was eigenlijk wel te verwachten, onderwerpen als Apple, Intel/AMD, nVidia/AMD is het altijd raak met moderaties (en dan niet in positieve zin). Meningmodden tot in den treure.
Heb verder niet veel met nieuws-items over telefoons dus kijk er normaal niet naar, maar nu dus even door de comments gebladerd en valt wel erg op; anti-apple opmerkingen staan zowat allemaal +2 , opmerkingen die niet (uitermate) negatief uitlaten over apple al gauw op 0 of -1. En wat mij ook opviel, degene met de anti-apple +2 reacties zijn ook vaak dezelfde personen die (negatief) reageren bij de Intel/nVidia nieuws items (en ook daar 'getrakteerd') met +2's .
Reageren op nieuws items doe ik zelden nog (gezien hetgene wat jezelf ook aangeeft, veel mening modden en vooral als je niet mee gaat in het afkraken van grote tech bedrijven). Reacties zijn vaak al ondermaats (de +2 en +3 reacties alhans...vanwege dat mening modden), soms krijgt een stomme 1-liner al een regen aal +2 en +3's (kijk bijvoorbeeld maar eens bij dat nieuws item over de omzet van AMD...man man man de eerste tal 'slijmreacties' van "wat goooooeed!" krijgen allemaal +2

).
Naar mijn idee word het ook erger, dat een bepaalde mening vooral doorgedrukt word en al het andere word systematisch gewoon weggemod.
Nu zal een pro-mod of iets dergelijks wel zeggen valt wel mee, maar als je de reacties onder de nieuws items zien (apple/samsung, intel/amd/nvidia, dus laat ik politieke onderwerpen nog achterwege) is het behoorlijk droevig (overigens niet alleen op Tweakers... maar je ziet het overal steeds nadrukkelijker, en dan word het helemaal nog eens extra 'gevoed' door al die 'geruchten' en andere click-baits die precies vertellen wat die doelgroep wil horen... ).