Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Daar was één gebruiker wat over actief met -1 moderaties. Die heb ik aangeschreven. De scores heb ik ook meteen gecorrigeerd :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:25
Een +3 voor het herhalen van de mogelijkheden die er zijn om een database en de toegang ertoe te beveiligen? En het affikken van de overheid omdat ze niet weten wat ze doen?

LaFleche in 'nieuws: Overheid vindt versleutelen van gegevens in Basisregistr...

Er staat duidelijk in het stuk wat er onderzocht is en in welke richting ze dit gaan doen. En waarom ze nu nog niet voor encryptie kiezen.

Ik snap dat er veel fout gaat bij de overheid en dat daar op zeiken hier populair is, maar er is uitgebreid onderzoek gedaan en uitleg gegeven.

Dan hetzelfde nogmaals melden en de zooi afzeiken voor een 3+?

@Cloud +1 is natuurlijk prima, het is on-topic.

[ Voor 7% gewijzigd door White Feather op 22-10-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@White Feather een +3 is zeker te hoog daarvoor. Het is verder op zich wel een on-topic reactie al is het dan een standaard opsomming, ik zou deze op +1 beoordelen. Maar de reactie heeft wel wat hulp nodig om daar te komen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Eens. Sowieso heeft die hele eerste thread nogal wat reacties die te hoog / te laag staan afhankelijk van of ze het met die kritiek eens zijn. Dat kan nog wel wat meer moderaties gebruiken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er viel me eigenlijk gisteren al een artikel op waar in mijn ogen best veel afwijkende moderaties gaande zijn.

nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers die tot 7,4GB/s h...

Bv een aantal +2 moderaties die niet zo hoog hoeven te zijn, eerder gewoon +1:
Richh in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers die tot...
VonDudenstein in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers...
Loggedinasroot in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controller...

En een aantal -1's die ook niet ongewenst zijn, eerder offtopic:
Cavelion in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers die ...
fapkonijntje in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers ...
AmigaWolf in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers die...

Natuurlijk vind ik mijn eigen reacties niet ongewenst. Eventueel inderdaad wat offtopic maar ongewenst?
kluyze in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers die to...
kluyze in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers die to...

Maar ik heb het gevoel dat de pro amd reacties hoge scores krijgen en de pro intel automatisch afgestraft worden met een -1.

Er staan nog meer afwijkende reacties op de pagina, maar dat waren zowat de eerste die ik tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
kluyze schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:38:
Er viel me eigenlijk gisteren al een artikel op waar in mijn ogen best veel afwijkende moderaties gaande zijn.

nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers die tot 7,4GB/s h...

Bv een aantal +2 moderaties die niet zo hoog hoeven te zijn, eerder gewoon +1:
Richh in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers die tot...
VonDudenstein in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers...
Loggedinasroot in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controller...

En een aantal -1's die ook niet ongewenst zijn, eerder offtopic:
Cavelion in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers die ...
fapkonijntje in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers ...
AmigaWolf in 'nieuws: Silicon Motion presenteert PCIe 4.0-ssd-controllers die...

Natuurlijk vind ik mijn eigen reacties niet ongewenst. Eventueel inderdaad wat offtopic maar ongewenst?

Maar ik heb het gevoel dat de pro amd reacties hoge scores krijgen en de pro intel automatisch afgestraft worden met een -1.

Er staan nog meer afwijkende reacties op de pagina, maar dat waren zowat de eerste die ik tegen kwam.
Zo wat een lijst :P Volgens mij staat het meeste nu aardig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:53

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:43
Weetje, ik word altijd zo moe van dit soort dingen:

Devian in 'reviews: Mario Kart Live: Home Circuit - Leuk en origineel, maar w...

Ik zie een klein typefoutje, ik maak daar een grapje omheen...en dat is dan gelijk een -1?

Is het dan de bedoeling alleen maar iets te posten als je van te voren weet dat het minstens een +2 of een +3 gaat zijn? Want als dat het doel is hier, en alle luchtigheid verdreven moet worden, zeg het me dan dan hou ik voortaan mijn mond wel dicht.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Devian schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:23:
Weetje, ik word altijd zo moe van dit soort dingen:

Devian in 'reviews: Mario Kart Live: Home Circuit - Leuk en origineel, maar w...

Ik zie een klein typefoutje, ik maak daar een grapje omheen...en dat is dan gelijk een -1?

Is het dan de bedoeling alleen maar iets te posten als je van te voren weet dat het minstens een +2 of een +3 gaat zijn? Want als dat het doel is hier, en alle luchtigheid verdreven moet worden, zeg het me dan dan hou ik voortaan mijn mond wel dicht.
Een -1 is wel stug voor zo'n reactie. Nu blijft humor een lastig ding om te modereren gezien onze moderatierichtlijnen maar een 0 moet wat mij betreft wel kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25

kodak

FP ProMod
Mijn post lijkt me niet offtopic of irrelevant. Ik geef een inhoudelijke verduidelijking hoe je de reactie die in het nieuws staat kan lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kodak schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:51:
Mijn post lijkt me niet offtopic of irrelevant. Ik geef een inhoudelijke verduidelijking hoe je de reactie die in het nieuws staat kan lezen.
Staat inmiddels goed op +1 zo te zien :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:54

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Cloud schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:08:
[...]

Een -1 is wel stug voor zo'n reactie. Nu blijft humor een lastig ding om te modereren gezien onze moderatierichtlijnen maar een 0 moet wat mij betreft wel kunnen :)
Nou, als er moderatierichtlijnen zijn moet je misschien toch eens mensen die ongepast negatief modereren harder aanpakken. Apple fanboys zijn hier heel goed in heb ik vaak en onlangs alweer gemerkt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

memphis schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:51:
[...]
Nou, als er moderatierichtlijnen zijn moet je misschien toch eens mensen die ongepast negatief modereren harder aanpakken. Apple fanboys zijn hier heel goed in heb ik vaak en onlangs alweer gemerkt.
Dat gebeurt gelukkig op de achtergrond wel. Apple/Android-artikelen hebben daar inderdaad meer dan gemiddeld last van, maar er zijn wel meer van dat soort 'gevoelige' onderwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze post lijkt me niet off topic of zelfs ongewenst (waar het met 47x ongewenst te veel beoordelingen mee heeft gekregen).
Het nieuws gaat over een moederbedrijf dat een account van dat bedrijf verplicht stelt. De ts maakt een vergelijking met een eerdere situatie waarbij een moederbedrijf een account verplicht ging stellen. Dat er discussie is of het vergelijkbaar genoeg is maakt de post nog niet ongewenst of niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Jeuvie in 'nieuws: 'NSA kon meeluisteren met SE 660 Crypto-mobilofoons van Ne... is natuurlijk geen +2 waard en van Eonfge in 'nieuws: 'NSA kon meeluisteren met SE 660 Crypto-mobilofoons van Ne... staat het eerste deel gewoon in het artikel, terwijl de rest gewoon het standaard verhaal je wat je ziet bij al dit soort artikelen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

GerritGekke in 'nieuws: Storing maakt pinnen onmogelijk in Belgische en Neder...

24x +2 en zelfs 59 (!!!) keer +3? Hallo, meningmodden much? Dit is écht niet meer dan een +1 waard hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze post is een losse mening en daarmee zeker niet spotlight of informatief waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
justinkb in 'nieuws: Privacytoezichthouder: sneltesten van zorgpersoneel moge...

Deze mag wel naar +1.

Teckna in 'nieuws: Privacytoezichthouder: sneltesten van zorgpersoneel mogeli...

Deze of dit soort reacties mogen wel naar -1 hooguit een 0.
-1 omdat er een groepje mensen zijn die denken dat privacy boven alles gaat, ook boven de volksgezondheid zo te zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
De bewering dat de AVG geen wet is klopt niet. Daar zou ik geen +1 voor geven, eerder 0 vanwege niet juist en daarmee irrelevant. Daarbij is stellen dat een andere tweaker geen benul zou hebben omdat die een andere mening heeft over hoe om te gaan met wetgeving die mogelijk in de weg zit niet gepast en ongewenst. Hooguit 0 dus.
Teckna in 'nieuws: Privacytoezichthouder: sneltesten van zorgpersoneel mogeli...

-1 omdat er een groepje mensen zijn die denken dat privacy boven alles gaat, ook boven de volksgezondheid zo te zien.
Ook daar gaat op dat we niet downmodden omdat je het niet eens bent.

Misschien heb je hier wat aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Enchantress schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:33:
justinkb in 'nieuws: Privacytoezichthouder: sneltesten van zorgpersoneel moge...

Deze mag wel naar +1.

Grappig, maar nee. Dat is mening-modden op emotie. Modereren doe je niet omdat de mening van een post je niet aan staat. +1 is een prima eindstand voor die post, en dat zeg ik niet alleen omdat het mijn post is, maar ik heb best wel wat ervaring met modden op Tweakers.net door mn verleden hier ;)

edit; In dat draadje zit overigens wel meer mismoderaties, zowel naar de positieve als negatieve kant, als de rust daar wat gedaald is mag daar best nog even iemand doorheen gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Teckna op 23-10-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:55

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:15
Vervelend dat iemand je reactie op -1 zet terwijl die dat niet is. Dan ben je je moderatierechten niet waard

Naafkap in 'nieuws: Google test het tonen van Shopping-advertenties op nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Beide staan inmiddels goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:55
5pë©ïàál_Tèkén in 'nieuws: System76 brengt Linux-workstation met maximaal vier RTX Qu...

In het artikel worden verschillende OSen genoemd, maar niet Windows. Off topic?

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 23:19
RoestVrijStaal in 'nieuws: Bekende YouTube-downloader gaat offline na auteurs...

Dit kan niets anders dan een meningmod zijn. Het is minstens offtopic, maar niet ongewenst.

Edit: Vlak na het schrijven van deze reactie heeft iemand de moderatie weer in lijn van de ModFAQ gezet.

[ Voor 16% gewijzigd door RoestVrijStaal op 25-10-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
Weer eens aan het meningmodden.

Enchantress in 'reviews: Update: Nvidia RTX 3080 - ASUS TUF en Palit GameRock...

Dit is gewoon een +1 gezien het simpelweg de feiten zijn volgens Nvidia zelf en volgens goede reviewers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008

thof

FP ProMod
edeboeck in 'nieuws: Amerikaanse overheid slaagt er opnieuw niet in blokkade ...

Dit is geen +3 lijkt mij, is slechts een quote uit het artikel en eigen opmerking daar over. +1 lijkt mij voldoende.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Staat inmiddels goed, het is 'n eigenaardige reactie om op -1 te modereren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Bij de discussie over onderdelen vs verkoopprijzen worden posts die aantonen/beweren dat Apple meer voor een iPhone in Nederland rekent dan in de VS steevast met 0 gemodereerd. Dit lijkt mij gewoon ontopic en dus +1
Razwer in 'nieuws: Teardown toont dat onderdelen uitwisselbaar zijn tussen iP...
Sandwalker in 'nieuws: Teardown toont dat onderdelen uitwisselbaar zijn tusse...
HellFury in 'nieuws: Teardown toont dat onderdelen uitwisselbaar zijn tussen ...

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Razwer schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:09:
Bij de discussie over onderdelen vs verkoopprijzen worden posts die aantonen/beweren dat Apple meer voor een iPhone in Nederland rekent dan in de VS steevast met 0 gemodereerd. Dit lijkt mij gewoon ontopic en dus +1
Razwer in 'nieuws: Teardown toont dat onderdelen uitwisselbaar zijn tussen iP...
Sandwalker in 'nieuws: Teardown toont dat onderdelen uitwisselbaar zijn tusse...
HellFury in 'nieuws: Teardown toont dat onderdelen uitwisselbaar zijn tussen ...
Je bent er wel mee bekend dat Amerikaanse prijzen vaak ex-tax (btw) zijn?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
onetime schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

Je bent er wel mee bekend dat Amerikaanse prijzen vaak ex-tax (btw) zijn?
Jazeker. Als je de reacties leest is dat ook meegenomen in de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:04

Sorcerer8472

Mens sana?

Sorcerer8472 in 'nieuws: Teardown toont dat onderdelen uitwisselbaar zijn tus... geen 0

Snap echt niet hoe mensen zitten te modereren, volgens mij is m'n reactie best relevant 8)7

Zoals @Razwer aangeeft speelt dit bij meer reacties, in meerdere moderaties. Hoewel het niet om -1's gaat lijkt het mij toch goed om die mensen even een berichtje te sturen? :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Sorcerer8472 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:51:
Sorcerer8472 in 'nieuws: Teardown toont dat onderdelen uitwisselbaar zijn tus... geen 0

Snap echt niet hoe mensen zitten te modereren, volgens mij is m'n reactie best relevant 8)7

Zoals @Razwer aangeeft speelt dit bij meer reacties, in meerdere moderaties. Hoewel het niet om -1's gaat lijkt het mij toch goed om die mensen even een berichtje te sturen? :+
Het Tweakers moderatie systeem/beleid is anders dan Facebook, Dumpert, Reddit, etc. Helaas is dat wat mensen gewend zijn en is er een hoog "kudo" gehalte bij moderaties :(

Feitelijk correcte maar impopulaire reacties delven het onderspit.

[ Voor 3% gewijzigd door Razwer op 26-10-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Razwer schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

Het Tweakers moderatie systeem/beleid is anders dan Facebook, Dumpert, Reddit, etc. Helaas is dat wat mensen gewend zijn en is er een hoog "kudo" gehalte bij moderaties :(

Feitelijk correcte maar impopulaire reacties delven het onderspit.
Ik vermoed hier eerder dat de persoon die de reacties gemodereerd heeft er vanuit is gegaan dat het niet klopte en daarom een 0 heeft gegeven.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Zeehond schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Ik vermoed hier eerder dat de persoon die de reacties gemodereerd heeft er vanuit is gegaan dat het niet klopte en daarom een 0 heeft gegeven.
Dat kan. Er zijn ook meerdere andere plausibele beweegredenen te bedenken. Wanneer posts met bewijs en uitleg 0 worden gemodereerd lijkt de eerstgenoemde beweegreden minder plausibel.

Hoe dan ook, het blijft vervelend dat er in mijn ogen vaak mismoderaties zijn conform het moderatiesysteem van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 12:25
migjes in 'nieuws: Samsung-topman Lee Kun-hee is overleden'

Wat is dit nou weer voor een vreemde reactie. :?
Ik denk dat de huidige -1 wel past, maar wilde hem hier toch even noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:04

Sorcerer8472

Mens sana?

Razwer schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

Dat kan. Er zijn ook meerdere andere plausibele beweegredenen te bedenken. Wanneer posts met bewijs en uitleg 0 worden gemodereerd lijkt de eerstgenoemde beweegreden minder plausibel.

Hoe dan ook, het blijft vervelend dat er in mijn ogen vaak mismoderaties zijn conform het moderatiesysteem van Tweakers.
Het plaatsen van bewijs is sowieso niet te doen. In dit geval zou ik dan voor meerdere providers publieke en betrouwbare bronnen moeten opgeven voor dat ze een mmWave-netwerk draaien. Aan de andere kant ook zat onjuiste zaken die langskomen die zomaar een +2 en +3 krijgen, zonder dat er bewijs wordt geplaatst trouwens.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jolke schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:20:
migjes in 'nieuws: Samsung-topman Lee Kun-hee is overleden'

Wat is dit nou weer voor een vreemde reactie. :?
Ik denk dat de huidige -1 wel past, maar wilde hem hier toch even noemen.
Ik denk een poging tot een soort humor. Ik vind de -1 op zich ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Mozilla pauzeert verspreiding Firefox 82 wegens bugs'

Wat hier offtopic aan is, ontgaat mij eventjes, de tickets zijn prima te achterhalen met de URL die gegeven wordt in de reactie boven me, danwel in de tekst staat. Ik heb vervolgens naar de genoemde tickets gekeken die erover gaan en zie vooral dat men zoekt naar crash debuglogs. Maar schijnbaar wordt niet gewaardeerd of zo?

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik heb geen flauw idee wat hier ontopic aan zou zijn, laat staan "informatief": Kampfimann in 'nieuws: Huawei presenteert Mate 40 Pro-hoesje met ingebouwde l...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze post lijkt me niet offtopic of irrelevant. Het gaat in op het onderwerp van het nieuws en de mogelijke gevolgen van throtlen van de release die al bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een grapje mag op +1, maar ik vind het ook wel wat vergezocht, dus van mij een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
kodak schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:22:
Deze post lijkt me niet offtopic of irrelevant. Het gaat in op het onderwerp van het nieuws en de mogelijke gevolgen van throtlen van de release die al bezig was.
Zeker, ik vind dit ook minimaal een +1. Inmiddels van de 0 af, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze en deze meningen mogen uiteraard aandacht krijgen maar om ze +2 informatief of hoger te modereren terwijl ze niet meer dan een mening zijn lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Waarom is mijn reactie offtopic? Het is een feit dat het probleem ook op Linux speelt - ik ben niet de eerste die dat meld (zowel op Tweakers als elders melden anderen het ook): TheVivaldi in 'nieuws: Mozilla pauzeert verspreiding Firefox 82 wegens bugs'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Helaas lopen de moderaties in dit topic weer behoorlijk scheef en heeft het erg veel weg van meningmodden gezien het aantal -1 en +2 dat er optreedt:

Geen 0:
Naafkap in 'nieuws: 'Huawei mag weer schermen inkopen bij Samsung''

Geen +2:
KoffieAnanas in 'nieuws: 'Huawei mag weer schermen inkopen bij Samsung''

Geen -1:
Naafkap in 'nieuws: 'Huawei mag weer schermen inkopen bij Samsung''

Geen +2:

janbaarda in 'nieuws: 'Huawei mag weer schermen inkopen bij Samsung''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie heeft veel -1 moderaties maar dat is nmm onterecht. Er staat geen ongewenst taalgebruik of verwerpelijke opvatting in, het is eerder betwijfelen dat de claim van een bedrijf wel erg makkelijk is gedaan. Daarop valt prima te discussieren omdat dat ontopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:59
kodak schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:21:
Deze reactie heeft veel -1 moderaties maar dat is nmm onterecht. Er staat geen ongewenst taalgebruik of verwerpelijke opvatting in, het is eerder betwijfelen dat de claim van een bedrijf wel erg makkelijk is gedaan. Daarop valt prima te discussieren omdat dat ontopic is.
Die opmerking past totaal niet bij het artikel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kodak schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:21:
Hoewel een -1 absoluut te laag is, vind ik een +1 misschien ook wel wat aan de hoge kant. Het kan w.m.b. wel maar de 1e directe reactie geeft een vrij solide argument voor het feit dat de claim gedaan kán worden door T-mobile. En, het wordt ook in het artikel zelf genoemd:
Landelijke dekking betekent volgens T-Mobile dat 90 procent van Nederland in een gebied woont waar buiten 5G te ontvangen is.
Dus -1 is zeker te laag ja, maar ik vind zelf een 0 wel gepast. Het is ontopic maar een punt aftrek omdat de redenatie niet helemaal opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
418O2 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Die opmerking past totaal niet bij het artikel
Kan je daar een onderbouwing voor geven? Is het volgens jou de manier van schrijven, de stelling, de uitleg, taalgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:59
kodak schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Kan je daar een onderbouwing voor geven? Is het volgens jou de manier van schrijven, de stelling, de uitleg, taalgebruik?
Het is bijna ridicuul gechargeerd. Hij zegt "makkelijk praten met drie masten", terwijl dat plaatje wel aangeeft dat het er heel veel meer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
418O2 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:00:
[...]

Het is bijna ridicuul gechargeerd. Hij zegt "makkelijk praten met drie masten", terwijl dat plaatje wel aangeeft dat het er heel veel meer zijn
Met ridicuul chargeren is niet veel mis als dat juist het punt is waarover het nieuws gaat. Een bewering doen en een onderbouwing geven zorgt namelijk niet zomaar dat een bewering redelijk is. Het plaatje wijzigt daar niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dat iemand last heeft van een zeer lokaal probleem en zijn buren niet zover krijgt om glasvezel in de eigen flat te krijgen is niet echt mening +2 waard. Net zo min als een vervolgreactie over lokaal monopolie door een concurrent of een reactie dat een netwerk van de concurrent niet bruikbaar zou zijn terwijl dat niet meer in gaat op het nieuws.
Een groot deel van de draad lijkt beter te staan in een forum dan dat het echt discussie is over het nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Het is op zich een leuk grapje, maar om het nu +2 of zelfs +3 te geven gaat me wat ver...
eric.1 in 'nieuws: Tinder introduceert videobelfunctie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Sergelwd in 'nieuws: Nederlandse politie gaat tweeduizend bodycams van Zepcam...
Sergelwd in 'nieuws: Nederlandse politie gaat tweeduizend bodycams van Zepcam...

Absoluut geen -1, op z'n minst +1. Denk aan de zaak Henriquez, waarbij beelden werden achtergehouden.

[ Voor 27% gewijzigd door StephanVierkant op 27-10-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
En ook hier gaat het mis:

Echt geen -1, dat camerabeelden regelmatig ontbreken als het er op aankomt is echt een belangrijk onderdeel van de discussie en daarmee ontopic.

Edit: alle comments even doorgenomen en er lijken twee moderators te zijn geweest die bijna alles hebben beoordeeld met -1.

[ Voor 4% gewijzigd door StephanVierkant op 27-10-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
Flo in 'nieuws: Daimler en Waymo gaan samen zelfrijdende vrachtwagens maken'

Dit is een 0, totaal geen +2 of +1.
Heeft niets met het artikel te maken en is ook nog eens allemaal verzonnen, 0 feiten dus.
Het is ook nog eens onmogelijk wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

EDIT:
Ik ben inderdaad te snel, ignore me :+

[ Voor 85% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
Jeroentjeeuh in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition - High-end...

Zeker geen +2, eerder een -1 maximaal een 0.

Enchantress in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition - High-end ...

Een dikke +1 (zelfs een +2 eigenlijk gezien het informatief is) gezien de link die ik erbij doe waar alleen maar dat soort benchmarks gehouden worden.

Enchantress in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition - High-end ...

Zeker geen -1, de Vega was in het begin al een slechte kaart en slecht leverbaar en is anno 2020 echt niet relevant meer. Reactie daarop is zeker geen +2, eerder een 0.

Zeker geen -1, dit is een pure +1 reactie gezien de feitelijkheden.

Mening modereren blijft een gigantische groot probleem op Tweakers helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:54

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Enchantress schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 00:10:
Jeroentjeeuh in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition - High-end...

Zeker geen +2, eerder een -1 maximaal een 0.

Een dikke +1 (zelfs een +2 eigenlijk gezien het informatief is) gezien de link die ik erbij doe waar alleen maar dat soort benchmarks gehouden worden.

Zeker geen -1, de Vega was in het begin al een slechte kaart en slecht leverbaar en is anno 2020 echt niet relevant meer. Reactie daarop is zeker geen +2, eerder een 0.

Zeker geen -1, dit is een pure +1 reactie gezien de feitelijkheden.

Mening modereren blijft een gigantische groot probleem op Tweakers helaas.
Je zegt dat meningmods een groot probleem zijn, maar je helpt zelf ook niet mee door alleen jouw posts of reacties daarop te rapporteren in dit topic
En daarbij staat alles wat je nu rapporteert op de (imo) juiste score nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Chielemans in 'reviews: Apple iPhone 12 en 12 Pro - De meerwaarde van 'Pro''
Terechte vraag, maar +2 (en zeker +3) lijkt me een beetje overdreven.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ruim 136 reacties in een draad die grotendeels niets met het bericht over de defacement te maken hebben en een grote discussie zijn geworden over de politiek en Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Het beging zo langzaamaan vervelend te worden dat er zo op mening gemodereerd wordt. Volledige on-topic reacties met een mening die afwijkt van het gemiddelde worden binnen no-time naar beneden gemodereerd. Het plezier in reageren gaat er zo langzaamaan wel vanaf.

Naafkap in 'nieuws: Camera van iPhone 12 lijkt gekoppeld te zijn aan specifie...

Gewoon on-topic met argumenten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Laatst online: 18-09 21:10

Nemesizz

Untouchable

Naafkap schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:55:
Het beging zo langzaamaan vervelend te worden dat er zo op mening gemodereerd wordt. Volledige on-topic reacties met een mening die afwijkt van het gemiddelde worden binnen no-time naar beneden gemodereerd. Het plezier in reageren gaat er zo langzaamaan wel vanaf.

Naafkap in 'nieuws: Camera van iPhone 12 lijkt gekoppeld te zijn aan specifie...

Gewoon on-topic met argumenten.
Was eigenlijk wel te verwachten, onderwerpen als Apple, Intel/AMD, nVidia/AMD is het altijd raak met moderaties (en dan niet in positieve zin). Meningmodden tot in den treure.

Heb verder niet veel met nieuws-items over telefoons dus kijk er normaal niet naar, maar nu dus even door de comments gebladerd en valt wel erg op; anti-apple opmerkingen staan zowat allemaal +2 , opmerkingen die niet (uitermate) negatief uitlaten over apple al gauw op 0 of -1. En wat mij ook opviel, degene met de anti-apple +2 reacties zijn ook vaak dezelfde personen die (negatief) reageren bij de Intel/nVidia nieuws items (en ook daar 'getrakteerd') met +2's .

Reageren op nieuws items doe ik zelden nog (gezien hetgene wat jezelf ook aangeeft, veel mening modden en vooral als je niet mee gaat in het afkraken van grote tech bedrijven). Reacties zijn vaak al ondermaats (de +2 en +3 reacties alhans...vanwege dat mening modden), soms krijgt een stomme 1-liner al een regen aal +2 en +3's (kijk bijvoorbeeld maar eens bij dat nieuws item over de omzet van AMD...man man man de eerste tal 'slijmreacties' van "wat goooooeed!" krijgen allemaal +2 |:( ).

Naar mijn idee word het ook erger, dat een bepaalde mening vooral doorgedrukt word en al het andere word systematisch gewoon weggemod.
Nu zal een pro-mod of iets dergelijks wel zeggen valt wel mee, maar als je de reacties onder de nieuws items zien (apple/samsung, intel/amd/nvidia, dus laat ik politieke onderwerpen nog achterwege) is het behoorlijk droevig (overigens niet alleen op Tweakers... maar je ziet het overal steeds nadrukkelijker, en dan word het helemaal nog eens extra 'gevoed' door al die 'geruchten' en andere click-baits die precies vertellen wat die doelgroep wil horen... ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Kreeg er zelf ook net weer een over me heen helaas:
OruBLMsFrl in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition - High-end p...

Gaat echt nergens over dit. -1 ongewenst omdat je een videokaart met meer dan 8GB over een paar jaar in de toekomst toch wat waarde toedicht... en dan iemand eronder een +2 puur om de eigen mening zonder enige onderbouwing te herhalen. Er gebeuren bijzondere zaken in het moderatiesysteem de laatste tijd.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
Enchantress in 'nieuws: D66 en CDA willen onderzoek naar algoritmen in de str...

Is zeer zeker een +1 en kan zelfs op +2.
*knip*

[ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 28-10-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is een troll em dus -1. Zeker geen +1 en een +2 is ronduit modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is er -1 aan mijn reacties? Ik val niets of niemand aan. Ik zou verwachten dat deze twee reacties gewoon 0 zijn:

CH4OS in 'nieuws: Cyberpunk 2077 is uitgesteld tot 10 december'

De andere reacties van mij in de thread kan ik begrijpen dat die -1 zijn, van deze twee echter niet.
Ben ik toch even benieuwd, waarom denk je dat die reactie zelfs op +2 zou kunnen? :? Ik zie vooral een vooringenomen/onderbuikgevoel reactie, dat eigenlijk alleen beschuldigd zonder bronnen of op zijn minst aangeeft waarop de aannames gebaseerd zijn, met een 'omdat het zo is' kom je met zo'n beschuldiging er echt niet goed vanaf (en eigenlijk sowieso op Tweakers niet). Dan is de reactie wat mij betreft gewoon een flame en dus -1.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 28-10-2020 15:45 . Reden: Ik dacht dat het om drie reacties ging (in mijn vraag boven de streep), maar zijn er twee, dus 1 link verwijderd (was dubbele link in de reactie) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nee je reactie is echt niet meer waard dan een -1. Dit is alleen maar uitlokken van allerlei ongewenste discussie en dat staat prima zo.

Verder mag je de door mij verwijderde toevoeging wel weglaten; hier en op de FP. Dat heeft er helemaal niets mee te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 28-10-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Aantal Microsoft 365 Consumer-abonnees neemt met 27 proc...

In deze vorm kan ik er echt niet meer dan een -1 in zien hoor. Hij heeft al zijn reacties leeggehaald....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
@Cloud
Nee je reactie is echt niet meer waard dan een -1. Dit is alleen maar uitlokken van allerlei ongewenste discussie en dat staat prima zo
Prima dat de feiten op -1 staat? Dit is zeer zeker een +1 en zoals gezegd kan een +2 zelfs ook.

Ik denk zeker dat dat ermee te maken heeft, dat zie je namelijk in veel “media” terug en ook dat is simpelweg een feit waar je niet omheen kan als je een neutrale kijk hebt op de situatie, zoals ik.
“Ze” hebben het niet zo met de feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:31
Ik vang hier behoorlijk wat aantal minnetjes, ik vermoed omdat ik Apple in hun ogen negatief benoem en dit hun niet zint.
Xm0ur3r in 'nieuws: Loewe start volgende week levering bild v.65 oled-tv voor...
Mijn reactie staat qua score prima maar wellicht even naar de -1 gevers kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Enchantress schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:14:
@Cloud
[...]

Prima dat de feiten op -1 staat? Dit is zeer zeker een +1 en zoals gezegd kan een +2 zelfs ook.
Je bent gewoon aan het trollen met zo'n reactie. Een -1 is een prima score wat mij betreft.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29

Ik denk zeker dat dat ermee te maken heeft, dat zie je namelijk in veel “media” terug en ook dat is simpelweg een feit waar je niet omheen kan als je een neutrale kijk hebt op de situatie, zoals ik.
“Ze” hebben het niet zo met de feiten.
Zelfs feitelijk onjuiste reacties kunnen op 0 eindigen, wat hoger is dan de score die je post verdient en krijgt.

Zoals eerder al eens gelinkt: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Zeer handig voor "neutrale kijk" tweakers ;)
CH4OS schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:25:
Wat is er -1 aan mijn reacties? Ik val niets of niemand aan. Ik zou verwachten dat deze twee reacties gewoon 0 zijn:

De andere reacties van mij in de thread kan ik begrijpen dat die -1 zijn, van deze twee echter niet.
Heb persoonlijk alles in dat draadje onder "thanks" een -1 gegeven, doelloze discussie met een hoog "ik wil het laatste woord" gehalte.

[ Voor 37% gewijzigd door JohnnieWbl op 28-10-2020 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@Cloud
[...]

No way. Dit is een straight -1. Een +1 is al te hoog, een +2 is echt compleet onverdedigbaar.

Hij staat dus gewoon op het juiste niveau.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
Bor schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Je bent gewoon aan het trollen met zo'n reactie. Een -1 is een prima score wat mij betreft.
*nope*

[ Voor 49% gewijzigd door Cloud op 28-10-2020 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit is inderdaad het einde van deze discussie. Je hoeft er nu niet verder op te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online

Volgens mij was de boodschap duidelijk

[ Voor 89% gewijzigd door Bor op 28-10-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Laatst online: 18-09 21:10

Nemesizz

Untouchable

OruBLMsFrl schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:53:
Kreeg er zelf ook net weer een over me heen helaas:
OruBLMsFrl in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition - High-end p...

Gaat echt nergens over dit. -1 ongewenst omdat je een videokaart met meer dan 8GB over een paar jaar in de toekomst toch wat waarde toedicht... en dan iemand eronder een +2 puur om de eigen mening zonder enige onderbouwing te herhalen. Er gebeuren bijzondere zaken in het moderatiesysteem de laatste tijd.
De +2 eronder is ...misschien wat hoog, aan de andere kant, kán het wel informatief zijn, omdat er nog steeds erg veel misverstand is tussen allocation en daadwerkelijk gebruik.
En die 'foute' informatie van "8GB is nu niet genoeg, games gebruiken al 11GB" (die telkens weer herhaald word) kan ik me indenken dat iemand dat offtopic of zelfs ongewenst (al is dat laatste eigenlijk weer te ver omdat het niet in alle gevallen trollen/flamen is... al doen sommigen dat wel).
(heb de reactie overigens niet gemod, staan nu toch alweer +1)

Dat 8GB op den duur te kort komt, zal best, maar denk dat de huidige nVidia en aanstaande AMD kaarten daar hoe dan ook nog niet mee te maken krijgen (of ze nou wel of niet 16GB krijgen), tegen de tijd dat het echt nodig is kunnen die beide waarschijnlijk al niet meer meekomen op de hoge settings.

Zelfde een beetje als de Radeon Fury (4GB) en GTX 970 ('3,5GB'), tegen dat het gebrek aan VRAM écht een probleem werd kwamen die toch al niet meer mee met de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Nemesizz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:54:
[...]
De +2 eronder is ...misschien wat hoog, aan de andere kant, kán het wel informatief zijn, omdat er nog steeds erg veel misverstand is tussen allocation en daadwerkelijk gebruik.
Zelfde een beetje als de Radeon Fury (4GB) en GTX 970 ('3,5GB'), tegen dat het gebrek aan VRAM écht een probleem werd kwamen die toch al niet meer mee met de top.
Top. Ik ga ook geheel mee in het allocation verhaal. Een game die waar het kan 11GB alloceert met verdere identieke fps en frame times vergeleken met een kaart die slechts 6GB VRAM heeft is uiteraard een informatief verhaal, zonde als mensen alleen maar overkill aan VRAM kopen.

Ik heb een nieuwe post toegevoegd met wat meer info wat je vandaag ziet in 4GB vs 8GB. Dat er toch echt de nodige games zijn met lagere performance bij minder VRAM. Dat de PCI-E bus daar niet alles kan compenseren ondanks veel systeemgeheugen. Het allocation vs usage verhaal moet toch ook niet leiden tot een beleving dat VRAM grootte in het geheel niet uitmaakt. Zo zijn beide kanten van het verhaal belicht.

[ Voor 13% gewijzigd door OruBLMsFrl op 28-10-2020 22:16 . Reden: linkje erbij ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
StefZ in 'nieuws: CoronaMelder stuurt naar schatting 10.000 keer per dag meld...

Ik snap dat dit niet een +3 reactie is, maar wellicht kan, gezien het maatschappelijk belang, deze toch de moderatie krijgen die het gekregen heeft vanuit de bezoekers?

Juist omdat deze reactie laat zien waarom het belangrijk is om de app te gebruiken...

@Zeehond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een +3 daarvoor lijkt me echt niet gerechtvaardigd hoor. Een +2 is wel OK imho, waar hij nu dus ook staat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik moet zeggen dat ik het wel een informatieve toevoeging (persoonlijke ervaring) vind. Een +3 vind ik wel echt te gortig en dat is ook door een aanzienlijk deel gegeven. Maar goed, de reactie staat nu op +2 en daarmee is het de eerst zichtbare thread. Daarmee lijkt het voor mij goed genoeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
Top..volgens mij stond hij net vast op +1 toen ik erover begon (twijfel nu). Dus inderdaad, bovenaanstaan met een +2 dient het doel voldoende :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Op zich staat 'ie wel goed, maar toch even melden dat er iemand is die hem gelijk na het plaatsen gemind heeft: Frozen in 'nieuws: KLM begint met virtual-realitytrainingen voor piloten van ...
Wellicht kan die persoon even worden aangesproken, want voor zijn edit, toen hij dus gemind werd, stond er niks dat ook maar de gedachte aan een -1 rechtvaardigde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TheVivaldi schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:17:
Op zich staat 'ie wel goed, maar toch even melden dat er iemand is die hem gelijk na het plaatsen gemind heeft: Frozen in 'nieuws: KLM begint met virtual-realitytrainingen voor piloten van ...
Wellicht kan die persoon even worden aangesproken, want voor zijn edit, toen hij dus gemind werd, stond er niks dat ook maar de gedachte aan een -1 rechtvaardigde.
Diegene doet dat blijkbaar vaker, bedankt voor 't melden :)

Pagina: 1 ... 21 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2