Maar dat staat er niet. Er staat dat 'Als de Xbox ontworpen zou zijn door een stagiair, denk ik dat de Xbox eruit zou zien zoals de Playstation 5. Dat is iets heel anders.Herman schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:13:
Reactie hierop: Nee de Playstation is ontworpen door een stagiair --> Evenzo ongewenst
Nonsens. De strekking van die reactie is hetzelfde: de user plaatst een flame. Dan maakt het niet uit hoe 'goed' je dit verpakt. Dit soort reacties lokken andere ongewenste reacties uit en dus -1.CH4OS schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
Maar dat staat er niet. Er staat dat 'Als de Xbox ontworpen zou zijn door een stagiair, denk ik dat de Xbox eruit zou zien zoals de Playstation 5. Dat is iets heel anders.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik zou er echt niet zo zwaar aan tillen, het blijft een kwestie van smaak, dat is voor iedereen anders. De een vind het niets, de ander geweldig... Ik kan er echt niet zo mee zitten, en het mag ook best gezegd worden, mits het op een nette manier is. De een is daarin minder netjes dan de ander, waardoor de een wel -1 is, de ander niet...Herman schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:40:
Nonsens. De strekking van die reactie is hetzelfde: de user plaatst een flame. Dan maakt het niet uit hoe 'goed' je dit verpakt. Dit soort reacties lokken andere ongewenste reacties uit en dus -1.
Jij weet net zo goed als ik hoe het werkt. De post ging na je oproep van 4x -1 naar 28x -1 binnen het uur. Als dat het niveau is, ga ik helemaal niks aanpassen naar didactisch verantwoord en snowflake-proof, maar trek ik al mn content gewoon in. Nadat ie -28 hitte heb ik de stekker eruit getrokken, als zoveel mensen die post als flamebait/troll classificeren na 1 enkele opruiing, ben ik er klaar mee. Veel plecier met je cancel-cultuur.CH4OS schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:15:
Tja, ik denk dat je het echt jezelf aan doet in deze. Ik geef alleen aan waarom ik vind dat door de toon van de reactie de score anders is. Daar is niets '-1 brigade optrommelen' aan, want als men alleen maar uitgaat van mijn mening en niet van de eigen is dit hele topic nergens voor nodig. Nu de reactie leeg is gehaald, werk je een -1 score mijns inziens alleen in de hand. Nogmaals; had je de reactie onderbouwd met bronnen, had je niet zo stellig hoeven te discussiëren en had de reactie prima op +2 geweest of zelfs +3 en ik ben ook zeker niet te beroerd mijn score aan te passen als de reactie bijgewerkt zou zijn.
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Ik heb nergens opgeroepen om vooral de post -1 te geven. Ik heb alleen gezegd dat op de manier zoals de reactie op dat moment was, ik er een 0 of -1 in zie, omdat je nogal belerend reageerde. Dat jij dat vervolgens chargeert en mij als opruier ziet, dat is aan jou, ik slinger enkel een discussie aan en gezien @Bor ook hier erop heeft gereageerd, waarin eigenlijk min of meer hetzelfde staat, denk ik echt dat er meer in gezeten had kunnen hebben. Maar gezien je liever zelf stellig en volhardend blijft, lijkt een verdere discussie erover mij ook niet (meer) zinvol, jammer.Boxman schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:45:
Jij weet net zo goed als ik hoe het werkt. De post ging na je oproep van 4x -1 naar 28x -1 binnen het uur. Als dat het niveau is, ga ik helemaal niks aanpassen naar didactisch verantwoord en snowflake-proof, maar trek ik al mn content gewoon in. Nadat ie -28 hitte heb ik de stekker eruit getrokken, als zoveel mensen die post als flamebait/troll classificeren na 1 enkele opruiing, ben ik er klaar mee. Veel plecier met je cancel-cultuur.
EDIT:
Wat Bor hieronder zegt dus, inderdaad.
Het is de toon die de muziek maakt.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Als jij ergens een 0 of -1 in ziet, gebruik je het systeem en geef je 0 of -1. Maar blijknaar vond je hem met zn +1 score dusdanig verkeerd staan, dat je er een post aan dit topic aan moest wagen. Dat je dan met droge oven beweert dat je daarmee “echt niet de bedoeling hebt andere mensen ook aan te sporen 0 of -1 te geven” geeft alleen maar de grootte van de oogkleppen die je op hebt aan.CH4OS schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:52:
[...]
Ik heb nergens opgeroepen om vooral de post -1 te geven. Ik heb alleen gezegd dat op de manier zoals de reactie op dat moment was, ik er een 0 of -1 in zie, omdat je nogal belerend reageerde. Dat jij dat vervolgens chargeert en mij als opruier ziet, dat is aan jou, ik slinger enkel een discussie aan en gezien @Bor ook hier erop heeft gereageerd, waarin eigenlijk min of meer hetzelfde staat, denk ik echt dat er meer in gezeten had kunnen hebben. Maar gezien je liever zelf stellig en volhardend blijft, lijkt een verdere discussie erover mij ook niet (meer) zinvol, jammer.
Dit is het mismoderatietopic, niet het “licht je moderatie toe” topic. Je weet dondersgoed wat je insteek was, en doet nu alsof je neus bloedt.
Maar je hebt resultaat, de post is onzichtbaar, dus iedereen blij toch?
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Als je denkt dat dat het is: prima joh, je hebt he-le-maal gelijk. Happy nu?Boxman schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:56:
[...]
Als jij ergens een 0 of -1 in ziet, gebruik je het systeem en geef je 0 of -1. Maar blijknaar vond je hem met zn +1 score dusdanig verkeerd staan, dat je er een post aan dit topic aan moest wagen. Dat je dan met droge oven beweert dat je daarmee “echt niet de bedoeling hebt andere mensen ook aan te sporen 0 of -1 te geven” geeft alleen maar de grootte van de oogkleppen die je op hebt aan.
Dit is het mismoderatietopic, niet het “licht je moderatie toe” topic. Je weet dondersgoed wat je insteek was, en doet nu alsof je neus bloedt.
Maar je hebt resultaat, de post is onzichtbaar, dus iedereen blij toch?
zeker.
Verwijderd
Waarom is dit offtopic? Is volledig on topic namelijk, volgens mij een meningmod...
Verwijderd in 'reviews: Xbox Series X - Onze eerste indrukken en tests'
Verwijderd in 'reviews: Xbox Series X - Onze eerste indrukken en tests'
Geen +3 hooguit 1, ik gok echter dat hier een mod voor nodig is.
Verwijderd in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij set-...
Dit lijkt mij ook geen +3
Ultraforce100 in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bi...
Lijkt me ook geen +3
Mermer in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij set-u...
Verwijderd in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij set-...
Ultraforce100 in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bi...
Lijkt me ook geen +3
Mermer in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij set-u...
[ Voor 56% gewijzigd door jdh009 op 16-10-2020 15:27 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Dat heeft de mod aan zichzelf te danken door een post waar lichte kritiek wordt geleverd op een review van Tweakers op +1 te locken terwijl het toch zeker een +2 waard is imho (86% van de moderaties vinden het minimaal een +2 waard over 227 votes! dat is niet niks). Dat maakt wat los. Meer woorden ga ik er ook niet aan vuil maken.jdh009 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:25:
Geen +3 hooguit 1, ik gok echter dat hier een mod voor nodig is.
[ Voor 9% gewijzigd door Sphere- op 16-10-2020 15:36 ]
Ben het met Kevinns post eens:Sphere- schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:28:
[...]
Dat heeft de mod aan zichzelf te danken door een post waar lichte kritiek wordt geleverd op een review van Tweakers op +1 te locken terwijl het toch zeker een +2 waard is imho. Dat maakt wat los. Meer woorden ga ik er ook niet aan vuil maken.
Behoorlijk wat +2 en +3 in dat topic zijn verkeerd gemodereerd."Op zich hebben ze een punt hoor, heel informatief is de post niet (hoewel ik het wel met de inhoud eens ben), dus on-topic is best een goede moderatie. Alleen de schijn heb je als medium niet echt mee als je aan een post zit waarbij kritiek op één van jouw artikelen wordt gegeven,"
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Hoezo is dat een +2 waard? Het is gewoon een mening over een review die niet eens in dit artikel wordt besproken. Een 0 wegens offtopic meta-discussie is ook goed te verdedigen.Sphere- schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:28:
[...]
Dat heeft de mod aan zichzelf te danken door een post waar lichte kritiek wordt geleverd op een review van Tweakers op +1 te locken terwijl het toch zeker een +2 waard is imho (86% van de moderaties vinden het minimaal een +2 waard over 227 votes! dat is niet niks). Dat maakt wat los. Meer woorden ga ik er ook niet aan vuil maken.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Deze opmerking mag volgens mij wel naar een 0 of een +1... +3 is nogal overdreven me dunkt...
Deze opmerking mag volgens mij wel naar een 0 of een +1... +3 is nogal overdreven me dunkt...
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
Degene die hier een +3 aan geeft heeft geen idee hoe het modereren werkt.
DFKT in 'nieuws: Apple blijft vanwege Franse wet oortjes leveren bij iPhones ...
DFKT in 'nieuws: Apple blijft vanwege Franse wet oortjes leveren bij iPhones ...
drpun in 'nieuws: British Airways sloeg beheerderswachtwoord en creditcarddat...
Volgens mij is dit op de man spelen?
Volgens mij is dit op de man spelen?
nieuws: Thuiskopieheffing gaat bij aankoop smartphones flink omhoog naar 7,30...
Lijkt redelijk te ontsporen qua moderaties, redelijk wat reacties die veel te hoog gewaardeerd worden imho, neem bijv.
renecl in 'nieuws: Thuiskopieheffing gaat bij aankoop smartphones flink omhoo... krijgt 6x +3 terwijl het een duidelijke troll reactie is, niet meer dan een -1 imho.
maar ook een reactie als: mocem in 'nieuws: Thuiskopieheffing gaat bij aankoop smartphones flink omhoog...
krijgt 14x +3 en 30x +2 om onbegrijpbare redenen.
Maar heel breed gezien wordt daar met redelijk hjoge waarderingen gestrooid.
Lijkt redelijk te ontsporen qua moderaties, redelijk wat reacties die veel te hoog gewaardeerd worden imho, neem bijv.
renecl in 'nieuws: Thuiskopieheffing gaat bij aankoop smartphones flink omhoo... krijgt 6x +3 terwijl het een duidelijke troll reactie is, niet meer dan een -1 imho.
maar ook een reactie als: mocem in 'nieuws: Thuiskopieheffing gaat bij aankoop smartphones flink omhoog...
krijgt 14x +3 en 30x +2 om onbegrijpbare redenen.
Maar heel breed gezien wordt daar met redelijk hjoge waarderingen gestrooid.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 16-10-2020 20:29 ]
HKLM_ in 'nieuws: Ziggo, KPN en XS4ALL moeten The Pirate Bay-proxies weer gaa...
Staat nog hard op 2, ik vind een +1 al wat aan de hoge kant. Heeft duidelijk geen kennis van hoe de wet werkt, en heeft 0 informatieve waarde.
Staat nog hard op 2, ik vind een +1 al wat aan de hoge kant. Heeft duidelijk geen kennis van hoe de wet werkt, en heeft 0 informatieve waarde.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Mensen die vanuit onderbuikgevoelens reageren krijgen een +1
makooy in 'nieuws: Kabinet verwacht dat subsidiepot voor ev's ook in ko...
Mensen die terecht vragen waar deze persoon dat vandaan haalt, dus vraagt feitelijk om een bron krijgen een -1
Enchantress in 'nieuws: Kabinet verwacht dat subsidiepot voor ev's ook in kom...
Mensen die daarop reageren door feitelijk te zeggen dat zij zelf de bron zijn krijgen een +1
Mensen die dan hetzelfde zeggen krijgen een -1...
Enchantress in 'nieuws: Kabinet verwacht dat subsidiepot voor ev's ook in kom...
Maar er komt absoluut geen meningmodden voor op Tweakers.... alleen helaas is dit de dagelijkse gang van zaken.
Mensen die terecht vragen waar deze persoon dat vandaan haalt, dus vraagt feitelijk om een bron krijgen een -1
Mensen die daarop reageren door feitelijk te zeggen dat zij zelf de bron zijn krijgen een +1
Maar er komt absoluut geen meningmodden voor op Tweakers.... alleen helaas is dit de dagelijkse gang van zaken.
Tja je komt zelf ook niet met bronnen heEnchantress schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:57:
Mensen die vanuit onderbuikgevoelens reageren krijgen een +1
Neemt niet weg dat alles gewoon netjes ontopic is, ik heb mijn steentje bijgedragen maar niet al je reacties op +1 gekregen.
Volgens mij beweert helemaal niemand dat, daar is juist dit topic voor.Maar er komt absoluut geen meningmodden voor op Tweakers.... alleen helaas is dit de dagelijkse gang van zaken.
Verwijderd in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij set-u...
RoestVrijStaal in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af b...
Dit is beiden écht geen +3 waard, meer dan een krappe +1 is het niet.
DeDooieVent in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij ...
Geen +2, laat staan 59x (!!) +3....
De +3 gevers op alledrie de reacties wellciht even goed nakijken?
RoestVrijStaal in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af b...
Dit is beiden écht geen +3 waard, meer dan een krappe +1 is het niet.
DeDooieVent in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij ...
Geen +2, laat staan 59x (!!) +3....
De +3 gevers op alledrie de reacties wellciht even goed nakijken?
Virussen? Scan ze hier!
Dat mijn bericht offtopic is snap ik ook wel, maar ongewenst?
TheVivaldi in 'nieuws: Thuiskopieheffing gaat bij aankoop smartphones flink o...
En de reactie daaronder is een +2...
TheVivaldi in 'nieuws: Thuiskopieheffing gaat bij aankoop smartphones flink o...
En de reactie daaronder is een +2...
Er wordt heel vreemd gemodereerd in het Facebook-Oculus nieuwsbericht. Heel veel hoge +2 moderaties, waarbij het meestal gewoon inhoudelijke reacties zijn en verder weinig informatief. Ook als je de scorekaart bekijkt zie je meer dan enkele +3's...
Geen +2
Geen +2
Michael_OsGroot in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af ...
Geen +2
Grotbewoner in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij ...
Geen +2
Cyw00d in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij set-u...
Geen +2, heeft zelfs een aantal +3's gehad (staat ondertussen op +1)
Geen +2
koelpasta in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij se...
Geen +2
Geen +2, offtopic en kritiek op moderatie/admin
Kevinns in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij set-...
Geen +1, offtopic
HakanX in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij set-u...
Verder is SuperDre ook aardig op dreef in de reacties, in negatieve zin...
Geen +2
Geen +2
Michael_OsGroot in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af ...
Geen +2
Grotbewoner in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij ...
Geen +2
Cyw00d in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij set-u...
Geen +2, heeft zelfs een aantal +3's gehad (staat ondertussen op +1)
Geen +2
koelpasta in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij se...
Geen +2
Geen +2, offtopic en kritiek op moderatie/admin
Kevinns in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij set-...
Geen +1, offtopic
HakanX in 'nieuws: Facebook sluit bij sommige gebruikers account af bij set-u...
Verder is SuperDre ook aardig op dreef in de reacties, in negatieve zin...
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Deze kan wel op -2, denk ik: Ayepocsz in 'nieuws: Twitter maakt beleid posten gehackt materiaal losser omw...
Deze ook Ayepocsz in 'nieuws: Twitter maakt beleid posten gehackt materiaal losser omw...
Achterlijke vergelijkingen met WO2

tja in 'nieuws: Twitter maakt beleid posten gehackt materiaal losser omwille ...
Dit soort complottheorien/beschuldigingen (en trollerige naamsverbasteringen als "Suikerberg") lijtkt me zonder bron geen +1 waard. Laat staan de +2's en zelfs +3's die het krijgt. Eerder -1.
Virussen? Scan ze hier!
nieuws: Twitter maakt beleid posten gehackt materiaal losser omwille journali...
2 groepen links en recht die allebei geloven in hun eigen complottheorieën. In zo'n nieuwsbericht zou net zo goed de moderatie uit kunnen staan, en op tijd gesorteerd. Bijna alle rechter berichten zijn -1(ja wilmhagen heeft er een gevonden met +1). en alle linker +1 berichten voegen informatief net ze weinig toe als de meeste -1 berichten.
2 groepen links en recht die allebei geloven in hun eigen complottheorieën. In zo'n nieuwsbericht zou net zo goed de moderatie uit kunnen staan, en op tijd gesorteerd. Bijna alle rechter berichten zijn -1(ja wilmhagen heeft er een gevonden met +1). en alle linker +1 berichten voegen informatief net ze weinig toe als de meeste -1 berichten.
Mja ik zie ook weer wat linkse berichten die in de -1 staan en wat neutralere die offtopic staan. Ik denk dat er idd even gekeken moet worden hoe men daar is gaan modereren en of er bepaalde tweakers zijn die hun mod-boosts nu lekker aan het misbruiken zijn.WokeBroke schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:05:
nieuws: Twitter maakt beleid posten gehackt materiaal losser omwille journali...
Links figuren (extremisten) zijn massaal aan het meningmodden en verspreiden tevens onzin de wereld in.
Links figuren (extremisten) zijn massaal aan het meningmodden en verspreiden tevens onzin de wereld in.
Voordat je met termen als "extremisten" gaat strooien, kun je wellicht voorbeelden van fout gemodereerde reacties geven? Hier kunnen we weinig mee.Enchantress schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:34:
sdziscool in 'nieuws: Twitter maakt beleid posten gehackt materiaal losser om...
Mensen voor debiel uitschelden lijkt me een flamebait en dus -1?
Mensen voor debiel uitschelden lijkt me een flamebait en dus -1?
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb een grote afkeer tegen linkse figuren wat zij volledig aan zichzelf hebben te danken.RoD schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:46:
[...]
Voordat je met termen als "extremisten" gaat strooien, kun je wellicht voorbeelden van fout gemodereerde reacties geven? Hier kunnen we weinig mee.
Maar dat terzijde, je kunt ook het hele artikel bekijken gezien het (te) veel reacties zijn.
Overigens wat ook zeer interessant is dat ik op 22:48 een bericht verzend en op 22:48 direct op -1 staat, kun je dit eens uitleggen? Het is mij al meer opgevallen en een paar weken geleden heb ik hierover al een bericht geplaatst op het forum maar nooit een reactie op gehad.
Ik vind dit toch wel zeer merkwaardig en het lijkt mij zeer sterk dat andere gebruikers dit zo snel zien laat staan zo snel modereren. Het kan zijn dat er gebruikers zijn die meerdere accounts hebben en met een ander account modereren, al lijkt mij dat ook vrij onlogisch gezien die gebruikers dan continue de pagina moeten refreshen.
Ben erg benieuwd.
Die moderatie was om 22:50, 2 minuten later. 
Verder was hij door iemand die veel modereert en die pagina dus vaak zal vernieuwen. Overigens is roepen dat iemand op de man speelt en verder niets toevoegen aan de discussie ook ongewenst, dus Enchantress in 'nieuws: Twitter maakt beleid posten gehackt materiaal losser ... staat terecht op -1.
Verder was hij door iemand die veel modereert en die pagina dus vaak zal vernieuwen. Overigens is roepen dat iemand op de man speelt en verder niets toevoegen aan de discussie ook ongewenst, dus Enchantress in 'nieuws: Twitter maakt beleid posten gehackt materiaal losser ... staat terecht op -1.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Dan zal ik wel een zeer speciale Windows 10 hebben met een andere klok dan de rest van de wereld.Dirk schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:55:
Die moderatie was om 22:50, 2 minuten later.
Ga ik maar eens een mailtje sturen naar Microsoft....;)
Tja, dan heb je nog twee opties: de moderatie is in die twee minuten nog een keer aangepast, want dat reset de timestap zonder dat ik het verder kan zien, of jij hebt toch scheef gekeken.
Sommige houden niet van feiten..
trader1212 in 'nieuws: Twitter maakt beleid posten gehackt materiaal losser o...
Oprichting New York Time vs Post (jaartijd)
trader1212 in 'nieuws: Twitter maakt beleid posten gehackt materiaal losser o...
Oprichting New York Time vs Post (jaartijd)
Enchantress in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 3090 SLI - Zó mooi had het kunnen...
Wederom wordt er op mening gemod, dit is een +1 gezien het gewoon de feiten. Het is basis kennis en dat behoor je gewoon te weten als je op techsites komt en een account daar hebt.
Absoluut geen -1 dus.
Wederom wordt er op mening gemod, dit is een +1 gezien het gewoon de feiten. Het is basis kennis en dat behoor je gewoon te weten als je op techsites komt en een account daar hebt.
Absoluut geen -1 dus.
Je reageert nogal vervelend door anderen direct te beschuldigen van een gebrek aan kennis. Het is logisch dat je daar puntenaftrek voor krijgt. Overigens vind ik het geen -1, maar je reacties verderop in de thread zijn dat wel. Ook omdat je verder geen enkele onderbouwing geeft (net als overigens de rest in die thread).Enchantress schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:00:
Enchantress in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 3090 SLI - Zó mooi had het kunnen...
Absoluut geen -1 dus.
Dat is gewoon een trend bij de jongeman, als je naar zijn reactie geschiedenis kijktRoD schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:26:
[...]
Je reageert nogal vervelend door anderen direct te beschuldigen van een gebrek aan kennis. Het is logisch dat je daar puntenaftrek voor krijgt. Overigens vind ik het geen -1, maar je reacties verderop in de thread zijn dat wel. Ook omdat je verder geen enkele onderbouwing geeft (net als overigens de rest in die thread).
Ik neem zelfs de -1 voor lief die ik uiteindelijk heb gekregen op mijn laatste post omdat ik weet hoe dat is overgekomen. Zelf zit hij op een hoog paardje waar zijn wil wet is. Een gebrek aan onderbouwing cq bewijs en dan toch denigrerend reageren.
Tja het is ook een gebrek aan kennis, wat moet ik er anders van maken? Helaas wil de jeugd van tegenwoordig gelijk hebben ondanks ze dat niet hebben. Dit stukje is overigens al zo gigantisch veel keer uitgelegd door mensen in de loop der jaren dat ik of iemand anders dat niet nog eens gaan uitleggen.RoD schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:26:
[...]
Je reageert nogal vervelend door anderen direct te beschuldigen van een gebrek aan kennis. Het is logisch dat je daar puntenaftrek voor krijgt. Overigens vind ik het geen -1, maar je reacties verderop in de thread zijn dat wel. Ook omdat je verder geen enkele onderbouwing geeft (net als overigens de rest in die thread).
Het is een beetje als dat je 100 keer tegen een kind zegt dat die iets niet moet doen en het toch steeds blijft doen, op een geven moment denk je ook van laat maar.
Beetje ironisch dat je dit zegt.Enchantress schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:40:
[...]
Tja het is ook een gebrek aan kennis, wat moet ik er anders van maken? Helaas wil de jeugd van tegenwoordig gelijk hebben ondanks ze dat niet hebben. Dit stukje is overigens al zo gigantisch veel keer uitgelegd door mensen in de loop der jaren dat ik of iemand anders dat niet nog eens gaan uitleggen.
Het is een beetje als dat je 100 keer tegen een kind zegt dat die iets niet moet doen en het toch steeds blijft doen, op een geven moment denk je ook van laat maar.

Dat doe jij nu niet.
Grappig. Dat gevoel heb ik bij jou als men je uitleg geeft waarom jouw reacties op -1 staan.Enchantress schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:40:
[...]
Tja het is ook een gebrek aan kennis, wat moet ik er anders van maken? Helaas wil de jeugd van tegenwoordig gelijk hebben ondanks ze dat niet hebben. Dit stukje is overigens al zo gigantisch veel keer uitgelegd door mensen in de loop der jaren dat ik of iemand anders dat niet nog eens gaan uitleggen.
rappig.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Je kan allemaal wel mooie praatjes hebben waar we niets mee doen, maar feit blijft dat je ongelijk hebt en dat niet wil toegeven en zo moeilijk is het niet.Phntm schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
Beetje ironisch dat je dit zegt.Ik vroeg jou om onderbouwing, die geef je niet. Iets zegt mij gewoon dat jij niks te vertellen hebt. En gezien jouw vele 1000+ reacties op tweakers met eigenlijk een negatieve score, ook al zegt dat niet altijd alles, betekent dat jij geen nuttige bijdrages levert. En dat is al 1000 pogingen later. Dus je hebt het over jeugd, maar hoe jij er weer voor kiest om een bepaalde verhaal te formuleren toont echt de pure ironie van je lege statement. Wanneer je wellicht leert dat je ook kunt linken naar iets wat als onderbouwing gebruikt kan worden, kun je eens eindelijk een nuttige bijdrage leveren aan mensen waar wij allemaal van kunnen leren.
Dat doe jij nu niet.
Als ik ongelijk heb in iets geef ik dat gewoon toe zoals het ook hoort.
Maar dit is het mismoderatie forum voor moderaties en dus niet voor nutteloze discussies die je aan het houden bent.
Fijne dag verder.
Je bent weer ironisch bezig. Je hebt niks, nogmaals niks te vertellen. Ik heb ongelijk? Hoe heb ik ongelijk? Waar is dat op gebaseerd? Waarom zo denigrerend? Ik zie hier een trend. Ik zag nog in 1 van je vorige reacties dat je Trump aan het verdedigen was. Men zou haast denken dat het je idool is aan de manier waarop je spreekt.Enchantress schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:25:
[...]
Je kan allemaal wel mooie praatjes hebben waar we niets mee doen, maar feit blijft dat je ongelijk hebt en dat niet wil toegeven en zo moeilijk is het niet.
Maar dit is het mismoderatie forum voor moderaties en dus niet voor nutteloze discussies die je aan het houden bent.
Fijne dag verder.
Geniet van je bubbel, maar niet in een mismoderatie topic berichten behandelen waarvan het overduidelijk is dat het gewoon terecht is.

Als ik je een tip mag geven om minder -1's te scoren: je hebt een extreem omprettige manier van reageren, en speelt vaak met gestrekt been keihard op de man.Enchantress schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:25:
[...]
Je kan allemaal wel mooie praatjes hebben waar we niets mee doen, maar feit blijft dat je ongelijk hebt en dat niet wil toegeven en zo moeilijk is het niet.
Fijne dag verder.
Doe daar wat aan, en de moderaties zullen vanzelf omhoog gaan, en de sfeer woedt er ook wat prettiger door.
Virussen? Scan ze hier!
Nogmaals, dit is het mismoderatie forum voor moderaties en dus niet voor nutteloze discussies die je aan het houden bent.Phntm schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
Je bent weer ironisch bezig. Je hebt niks, nogmaals niks te vertellen. Ik heb ongelijk? Hoe heb ik ongelijk? Waar is dat op gebaseerd? Waarom zo denigrerend? Ik zie hier een trend. Ik zag nog in 1 van je vorige reacties dat je Trump aan het verdedigen was. Men zou haast denken dat het je idool is aan de manier waarop je spreekt.
Geniet van je bubbel, maar niet in een mismoderatie topic berichten behandelen waarvan het overduidelijk is dat het gewoon terecht is.
Geen +2:
Ome Ernst in 'nieuws: Oculus Quest 2 laat ondersteuning voor Oculus Go-games ...
Geen -1:
Naafkap in 'nieuws: Microsoft installeert ongevraagd web-apps van Office-toep...
Prima op 0, maar de 18x -1-gevers mogen weleens worden nagekeken
Naafkap in 'nieuws: Microsoft installeert ongevraagd web-apps van Office-toep...
Ome Ernst in 'nieuws: Oculus Quest 2 laat ondersteuning voor Oculus Go-games ...
Geen -1:
Prima op 0, maar de 18x -1-gevers mogen weleens worden nagekeken
[ Voor 22% gewijzigd door Naafkap op 18-10-2020 14:10 ]
Zeker geen +2
tailfox in 'nieuws: Ontwikkelaars werken aan jailbreak en log-in zonder Faceb...
Ik gok dat dit topic weer een nachtmerrie gaat worden vol met meningmodding. Heb er al verschillende 0 en +2 naar +1 gezet.
tailfox in 'nieuws: Ontwikkelaars werken aan jailbreak en log-in zonder Faceb...
Ik gok dat dit topic weer een nachtmerrie gaat worden vol met meningmodding. Heb er al verschillende 0 en +2 naar +1 gezet.
WokeBroke in 'nieuws: Facebook wees 2,2 miljoen advertenties af die 'stemmen bel...
Deze reactie staat terecht op niveau 0. Alleen doordat reacties erop als +2 zijn gemodereerd staat deze thread nu bovenaan, zodra je sorteert op "kwaliteit - beste threads eerst". Dat lijkt mij niet gewenst.
Deze reactie staat terecht op niveau 0. Alleen doordat reacties erop als +2 zijn gemodereerd staat deze thread nu bovenaan, zodra je sorteert op "kwaliteit - beste threads eerst". Dat lijkt mij niet gewenst.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Devata in 'nieuws: Facebook wees 2,2 miljoen advertenties af die 'stemmen bel... staat nu bovenaan. Lijkt mij absoluut geen +2 waard.
2 bronnen zijn van RT (1 zelfs in combinatie met project veritas) wat bewezen nep nieuws de wereld in stuurt.
Je kan niet bronnen rondom beinvloeding van verkiezingen door rusland uit russische staatstelevisie halen.
Derde gebruikte bron bevat niet wat deze tweaker claimt.
Verder de claims dat Facebook actief zelf aan het beinvloeden is om de democraten tegen Trump te helpen is nogal een claim zonder enig bewijs.
2 bronnen zijn van RT (1 zelfs in combinatie met project veritas) wat bewezen nep nieuws de wereld in stuurt.
Je kan niet bronnen rondom beinvloeding van verkiezingen door rusland uit russische staatstelevisie halen.
Derde gebruikte bron bevat niet wat deze tweaker claimt.
Verder de claims dat Facebook actief zelf aan het beinvloeden is om de democraten tegen Trump te helpen is nogal een claim zonder enig bewijs.
En dit is nou precies wat ik probeerde duidelijk te maken met betrekking tot je vervelende reacties. Dus nu even iets duidelijker: voortaan graag met iets meer vriendelijkheid, want zo gaan we niet verder.Enchantress schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:53:
[...]
Nogmaals, dit is het mismoderatie forum voor moderaties en dus niet voor nutteloze discussies die je aan het houden bent.
Enchantress in 'nieuws: Corona-apps van Italië, Duitsland en Ierland kunnen v...
Is een dikke +1, het zijn gewoon de harde feiten. Iedereen moet zich aan de regels houden en eetgelegenheden/cafes moeten dicht wat terecht is gezien het virus terug gebracht moet worden, maar met vele duizenden demonstreren mag dus overal in Europa. veel bedrijven gaan failliet maar dat maakt niet uit schijnbaar.
De persoon die op mij reageert is ook gewoon een +1 en eigenlijk een +2
Ik heb zo`n idee welke ''groep'' er flink aan het minnen is...
Is een dikke +1, het zijn gewoon de harde feiten. Iedereen moet zich aan de regels houden en eetgelegenheden/cafes moeten dicht wat terecht is gezien het virus terug gebracht moet worden, maar met vele duizenden demonstreren mag dus overal in Europa. veel bedrijven gaan failliet maar dat maakt niet uit schijnbaar.
De persoon die op mij reageert is ook gewoon een +1 en eigenlijk een +2
Ik heb zo`n idee welke ''groep'' er flink aan het minnen is...
[ Voor 4% gewijzigd door Enchantress op 19-10-2020 21:17 ]
Verwijderd
Max_van_Duin in 'nieuws: Ontwikkelaars werken aan jailbreak en log-in zonder ...
Deze persoon stelt een hele legitieme vraag die volledig on-topic is. Score 0 is ongelofelijk onterecht. Ik mag echt hopen dat het modsysteem een keer goed geevalueerd wordt want ik kom dit soort voorbeelden veel te vaak tegen. Meningmodden is mijn ergernis nummer 1 op deze website. Gaan jullie daar een keer wat aan doen of blijft dit probleem door-etteren?
Deze persoon stelt een hele legitieme vraag die volledig on-topic is. Score 0 is ongelofelijk onterecht. Ik mag echt hopen dat het modsysteem een keer goed geevalueerd wordt want ik kom dit soort voorbeelden veel te vaak tegen. Meningmodden is mijn ergernis nummer 1 op deze website. Gaan jullie daar een keer wat aan doen of blijft dit probleem door-etteren?
Die vraag wordt al beantwoordt in de laatste alinea van het artikel, ik zie het nut er niet echt van in?
Ik breng mijn mening soms wat ongezouten maar ik denk dat er op 1 na niet alles een -1 hoeft te hebben
.
Deze is wat over de scheef:
Sp3ci3s8472 in 'nieuws: Facebook wees 2,2 miljoen advertenties af die 'stemme...
Niet echt ontopic maar zeker geen -1:
Sp3ci3s8472 in 'nieuws: Facebook wees 2,2 miljoen advertenties af die 'stemme...
Andere reactie die geen -1 zijn die ik zelf niet kan modereren want reactie op mij:
N8w8 in 'nieuws: Facebook wees 2,2 miljoen advertenties af die 'stemmen belem...
Deze is wat over de scheef:
Niet echt ontopic maar zeker geen -1:
Andere reactie die geen -1 zijn die ik zelf niet kan modereren want reactie op mij:
N8w8 in 'nieuws: Facebook wees 2,2 miljoen advertenties af die 'stemmen belem...
Zijn NielsFL in 'plan: Draaiboek bij Hostnet zorgt voor rust bij exploit' en XeriuM in 'plan: Draaiboek bij Hostnet zorgt voor rust bij exploit' daadwerkelijk +2?
Offtopic, meer niet. Dat iets feitelijk is maakt nog niet dat het automatisch ook minstens een +1 is. Je kunt ook "1+1=2" posten, dat is ook feitelijk juist. Maar het heeft vrij weinig te maken met het onderwerp. Dit aritkel gaat over de corona-app, of mensen zich al dan niet aan regels houden heeft er vrij weinig mee te maken.Enchantress schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:15:
Enchantress in 'nieuws: Corona-apps van Italië, Duitsland en Ierland kunnen v...
Is een dikke +1, het zijn gewoon de harde feiten.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Heb een hekel aan figuren die denken dat het corona virus een HOAX is of die denken dat het allemaal wel meevalt. Die mogen wel eens meelopen op een corona afdeling die ondertussen vol lopen..oisyn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:23:
[...]
Offtopic, meer niet. Dat iets feitelijk is maakt nog niet dat het automatisch ook minstens een +1 is. Je kunt ook "1+1=2" posten, dat is ook feitelijk juist. Maar het heeft vrij weinig te maken met het onderwerp. Dit aritkel gaat over de corona-app, of mensen zich al dan niet aan regels houden heeft er vrij weinig mee te maken.
Dus dan mogen de feiten verteld worden en is een +1 waard. Nu staan er mensen op +1 die het coronavirus bagatelliseren en mensen die de waarheid vertellen staan op -1.... beetje een raar verhaal niet.
Nog steeds zijn er figuren die denken dat het wel meevalt, vragen om een bron van iets wat dagelijks op TV, radio, krant of medische tijdschriften komt/staat en denken dan dat ik daar moeite voor ga doen, die negeren de wetenschap en medische experts en lopen eerder mee met groepen als “viruswaarheid” of Baudet.
"1+1=10" kan ook feitelijk juist zijn..oisyn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:23:
[...]
Offtopic, meer niet. Dat iets feitelijk is maakt nog niet dat het automatisch ook minstens een +1 is. Je kunt ook "1+1=2" posten, dat is ook feitelijk juist. Maar het heeft vrij weinig te maken met het onderwerp. Dit aritkel gaat over de corona-app, of mensen zich al dan niet aan regels houden heeft er vrij weinig mee te maken.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Het is niet de eerste keer dat jij hier laat doorschemeren aan wie een hekel hebt. Je lijkt een hekel aan heel veel mensen te hebben. Verder is ook dit verhaal echt *compleet* offtopic en gaat totaal niet inhoudelijk in op wat ik zeg. Of jij je rant in je eigen ogen nou correct vindt of niet, hij heeft niets met het artikel te maken en dús is ie offtopic. Klaar.Enchantress schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:46:
[...]
Heb een hekel aan figuren die denken dat het corona virus een HOAX is of die denken dat het allemaal wel meevalt.
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 20-10-2020 13:51 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Tja, als mensen de feiten gaan negeren....oisyn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Het is niet de eerste keer dat jij hier laat doorschemeren aan wie een hekel hebt. Je lijkt een hekel aan heel veel mensen te hebben. Verder is ook dit verhaal echt *compleet* offtopic en gaat totaal niet inhoudelijk in op wat ik zeg. Of jij je rant in je eigen ogen nou correct vindt of niet, hij heeft niets met het artikel te maken en dús is ie offtopic. Klaar.
Het gaat over corona dus is het on-topic anders kan je wel ~85% van alle reacties minnen bij alle artikelen gezien die dus niet direct over het artikel gaan.
Als ik in dat artikel over bijvoorbeeld vliegtuigen ga praten, geef ik je gelijk. Maar in dit geval dus niet.
Precies, ik heb ongelijk, alsmede iedereen die je gemod heeft (je hebt letterlijk niet 1 +1 of hoger gehad). Jij weet alles beter en wij snappen er niets van. Dat lijkt een beetje de tendens te zijn met al je postsEnchantress schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:33:
Als ik in dat artikel over bijvoorbeeld vliegtuigen ga praten, geef ik je gelijk. Maar in dit geval dus niet.
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 20-10-2020 15:02 ]
DeComponeur in 'nieuws: Microsoft: het ongevraagd installeren van Office-web-...
Een -1.
Volgens mij staat er niets flaims in en ik vraag me oprecht iets af...
Een -1.
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
In dit geval heb ik inderdaad gelijk en ik weet zeker niet alles daarom zoek ik veel op, en als ik ongelijk heb geef ik dit gewoon toe. De mensen die aan het minnen zijn zijn de welbekende meningmodders wat een probleem is op Tweakers gezien de vele mensen die dit al aangeven..oisyn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:00:
[...]
Precies, ik heb ongelijk, alsmede iedereen die je gemod heeft (je hebt letterlijk niet 1 +1 of hoger gehad). Jij weet alles beter en wij snappen er niets van. Dat lijkt een beetje de tendens te zijn met al je posts. Ik heb niet de illusie dat jij ooit nog je hand in eigen boezem gaat steken, dus de discussie houdt voor mij nu op.
Ik denk dan ook dat ik een gevoelige snaar heb geraakt omdat ik zei dat ik en vele andere iets tegen linkse mensen heb, dat is onze mening en daar kan je het mee eens zijn of niet maar dat veranderd niet.
Maar de discussie heeft geen zin op deze manier dus die houdt ook hier op.
Staat op 0 intussen. Inhoudelijk is er niet veel mis mee maar commentaar en discussie over moderatie is 1 punt aftrek. +1 lijkt mij dan ook overdreven dus 0 lijkt wel oke.
ik geloof oprecht dat deze persoon gewoon een giga troll is. Zo kan je toch niet zijn als persoon..oisyn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:00:
[...]
Precies, ik heb ongelijk, alsmede iedereen die je gemod heeft (je hebt letterlijk niet 1 +1 of hoger gehad). Jij weet alles beter en wij snappen er niets van. Dat lijkt een beetje de tendens te zijn met al je posts. Ik heb niet de illusie dat jij ooit nog je hand in eigen boezem gaat steken, dus de discussie houdt voor mij nu op.

RoestVrijStaal in 'plan: Draaiboek bij Hostnet zorgt voor rust bij zero-day'
Een constatering is ongewenst? Soms vraag ik echt af wat de gedachte van de modererende medetweakers was geweest toen ze de moderatie deden
Een constatering is ongewenst? Soms vraag ik echt af wat de gedachte van de modererende medetweakers was geweest toen ze de moderatie deden
Geen idee wat hier mis mee is. Dus ik heb er een +1 van gemaakt.RoestVrijStaal schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:38:
RoestVrijStaal in 'plan: Draaiboek bij Hostnet zorgt voor rust bij zero-day'
nieuws: Assassin's Creed Valhalla krijgt dlc die zich afspeelt in Ierland en ...
Wordt wederom flink op mening gemod in dit artikel, of op basis van persoon tweakers crew..... jammer hoor.
Enchantress typt... hup -1 binnen een minuut, verdacht....
Wordt wederom flink op mening gemod in dit artikel, of op basis van persoon tweakers crew..... jammer hoor.
[ Voor 7% gewijzigd door Enchantress op 20-10-2020 22:28 ]
Wat ik ook hier zie is dat je lijkt te discussiëren om het discussiëren waarbij je je standpunten blijft herhalen en meningen verkondigd als feit, in dit geval zelfs inclusief trollerige link naar de Wikipedia pagina "feit".Enchantress schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:26:
nieuws: Assassin's Creed Valhalla krijgt dlc die zich afspeelt in Ierland en ...
Verder zie ik trolls als "Wauw, heb je dat helemaal zelf verzonnen? Knap hoor van je, bravo
Vind je het echt vreemd dat mensen je daar op -1 zetten?
Wat ik kan zien zijn er in het begin nog wel enkele 0 waard. De rest is niets dan persoonlijke aanvallen en ongefundeerde meningen waarbij je doet alsof alleen jij de waarheid weet en de rest dom is. Dan kan je een hoop -1 verwachten natuurlijk.Enchantress schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:26:
Pak je echt die ene reactie eruit waarbij ik reageer op iemand die trollerig op mij reageert?Bor schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:38:
[...]
Wat ik ook hier zie is dat je lijkt te discussiëren om het discussiëren waarbij je je standpunten blijft herhalen en meningen verkondigd als feit, in dit geval zelfs inclusief trollerige link naar de Wikipedia pagina "feit".
Verder zie ik trolls als "Wauw, heb je dat helemaal zelf verzonnen? Knap hoor van je, bravo"
Vind je het echt vreemd dat mensen je daar op -1 zetten?
Ik vind het erg verdacht dat ik overal heel snel op -1 sta terwijl de meeste reacties niet gemodereerd zijn.....
Ik heb zo mijn vermoedens.....
@.oisyn discussiestyle is gewoon normaal zoals mensen discussie voeren, maar als er een zeer zeer klein aantal mensen met een gestrekt been in een discussie gaan, kunnen ze een gestrekt been terug verwachten.
Als ik zeg dat een DLC gewoon in de basis game zou moeten zitten en iemand reageert direct met “dat is pure onzin” en gewoon verder op de man gaat spelen, kan je verwachten dat mensen daar op dezelfde wijze gaan terug reageren. En dan krijg je vanzelf reacties als “ Wauw, heb je dat helemaal zelf verzonnen? Knap hoor van je, bravo”. Actie > reactie krijg je dan.
Want als jij iets zegt of je mening geeft op iets en ik ga daar op reageren als “onzin, pure onzin wat je roept”
Dan denk jij ook van “ho, doe eens even normaal” of niet?
[ Voor 33% gewijzigd door Enchantress op 20-10-2020 23:32 ]
Ik denk dat men je discussiestijl gewoon spuugzat is, en ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven.
HanBurger in 'nieuws: 'AMD wil dat winkels maximaal één RX 6000-videokaart pe...
Geen +3, al is het maar omdat er flink wat aannames in dit bericht staan.
Geen +3, al is het maar omdat er flink wat aannames in dit bericht staan.
Oon in 'nieuws: Microsoft Edge is als previewbuild beschikbaar voor Linux'
Ik vind het raar dat ik hier een -1 krijg en de persoon waarop ik reageer een +2. Lijkt me erg subjectief, aangezien ik gewoon een kritische vraag stel (die ook nog eens on-topic is).
Zo zijn er in die hele thread nog een aantal, lijkt er erg op dat mensen het niet fijn vinden als hun browservoorkeur in twijfel getrokken wordt, maar dat neemt niet weg dat mijn reacties gewoon on-topic zijn en de andere niets meer of minder informatief.
Ik vind het raar dat ik hier een -1 krijg en de persoon waarop ik reageer een +2. Lijkt me erg subjectief, aangezien ik gewoon een kritische vraag stel (die ook nog eens on-topic is).
Zo zijn er in die hele thread nog een aantal, lijkt er erg op dat mensen het niet fijn vinden als hun browservoorkeur in twijfel getrokken wordt, maar dat neemt niet weg dat mijn reacties gewoon on-topic zijn en de andere niets meer of minder informatief.
An sich een interessante discussie, maar niet op de juiste plek:
- zyphr in 'nieuws: Microsoft Edge is als previewbuild beschikbaar voor Linux'
- zyphr in 'nieuws: Microsoft Edge is als previewbuild beschikbaar voor Linux'
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ruuddie in 'nieuws: Tentamens van duizenden UvA-studenten zijn uitgesteld ...
En ook de post hiervoor. Ik geef aan dat ik het allemaal wel mee vind vallen met de privacyinbreuk, maar blijkbaar omdat mensen het oneens met me zijn, geven ze - 1. Imo is het hele doel van het moderatiesysteem om spammers/schreeuwers/trollers buiten te houden en daarop te downvoten. Het lijkt echter wel alsof mensen het als een soort Reddit zien, waarbij je - 1 geeft als je het er niet mee eens bent.
En ook de post hiervoor. Ik geef aan dat ik het allemaal wel mee vind vallen met de privacyinbreuk, maar blijkbaar omdat mensen het oneens met me zijn, geven ze - 1. Imo is het hele doel van het moderatiesysteem om spammers/schreeuwers/trollers buiten te houden en daarop te downvoten. Het lijkt echter wel alsof mensen het als een soort Reddit zien, waarbij je - 1 geeft als je het er niet mee eens bent.
@Ruuddie Je hebt had maar een paar -1 mismodders, maar je modcommentaar in je reacties zullen wellicht meer opleveren gezien dat vaak een punt aftrek oplevert waardoor een 0 een -1 wordt. Vond het zelf een +1 zonder het modcommentaar dus als je dat weghaalt heb je zo 2x een +1 erbij
Haha, wat?
Phntm in 'nieuws: Groei betalende Netflix-abonnees neemt fors af tot 2,2 milj...
-1?

Edit; Valt me op dat er heel veel berichten op -1 worden gezet. Wat is er hier aan de hand? Ik geloof wel dat er een aantal -1's tussen zitten maar dit is wel echt een heftig aantal.
Phntm in 'nieuws: Groei betalende Netflix-abonnees neemt fors af tot 2,2 milj...
-1?

Edit; Valt me op dat er heel veel berichten op -1 worden gezet. Wat is er hier aan de hand? Ik geloof wel dat er een aantal -1's tussen zitten maar dit is wel echt een heftig aantal.
[ Voor 19% gewijzigd door Phntm op 21-10-2020 09:32 ]
Ik vermoed dat je de -1's vooral krijgt door de term "ziekmakende films" waarbij je verwijst naar Cuties (en de boodschap uit de film blijkbaar niet helemaal hebt begrepen). In mijn ogen is dat geen juiste score. Je staat momenteel netto gezien op 0.Phntm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:30:
Haha, wat?
-1?![]()
![]()
Bor schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:20:
[...]
Ik vermoed dat je de -1's vooral krijgt door de term "ziekmakende films" waarbij je verwijst naar Cuties (en de boodschap uit de film blijkbaar niet helemaal hebt begrepen). In mijn ogen is dat geen juiste score. Je staat momenteel netto gezien op 0.
offtopic:
Naja, als we het inhoudelijk gaan hebben over een boodschap waar kinderen is gevraagd om zo uitdagend te gedragen op beeld, nog eens zeer awkward posities staan, en dat nog eens de mede-oprichter van het Sundance festival is opgepakt omdat hij toch veel geniet van het gezelschap van een jonge kind, denk ik dat ik niks hoef te begrijpen. Maar dat is dan over de film cuties. Als persoon zijnde heb ik een besluit genomen om om die reden mijn netflix abo op te zeggen. De mening over de film zijn verdeeld. Er zijn velen die het hebben gekeken en een film spreekt mensen verschillend aan. De 1 ziet enkel ziekmakende content zoals ik dat noem, en de ander die ziet kennelijk een boodschap. Ik denk echter dat het grootste gedeelte de boodschap niet ziet omdat er een bepaalde overheersende thema zit in deze film.
Naja, als we het inhoudelijk gaan hebben over een boodschap waar kinderen is gevraagd om zo uitdagend te gedragen op beeld, nog eens zeer awkward posities staan, en dat nog eens de mede-oprichter van het Sundance festival is opgepakt omdat hij toch veel geniet van het gezelschap van een jonge kind, denk ik dat ik niks hoef te begrijpen. Maar dat is dan over de film cuties. Als persoon zijnde heb ik een besluit genomen om om die reden mijn netflix abo op te zeggen. De mening over de film zijn verdeeld. Er zijn velen die het hebben gekeken en een film spreekt mensen verschillend aan. De 1 ziet enkel ziekmakende content zoals ik dat noem, en de ander die ziet kennelijk een boodschap. Ik denk echter dat het grootste gedeelte de boodschap niet ziet omdat er een bepaalde overheersende thema zit in deze film.
Ik geef wel ook al aan dat het meerendeels komt dankzij concurrentie. Amazon Prime komt met twitch en video prime voor 3 euries. Disney+ is leuk voor de gezinnen met kids, ondanks de prijs.
Verder was ik alleen van overtuigd dat mijn bericht geen -1 verdiende.
Enchantress in 'nieuws: Groei betalende Netflix-abonnees neemt fors af tot 2,...
Dit is een +1 gezien het gewoonweg waar is. Als je in die film bv pedofilie ziet ben je niet helemaal helder meer. Mensen geloven in complottheorieën.
https://www.buzzfeednews....tflix-cuties-qanon-target
Dit is een +1 gezien het gewoonweg waar is. Als je in die film bv pedofilie ziet ben je niet helemaal helder meer. Mensen geloven in complottheorieën.
Je zet een hele groep mensen weg als krankzinnig. Wat mij betreft is een -1 prima in dit geval.Enchantress schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:24:
Enchantress in 'nieuws: Groei betalende Netflix-abonnees neemt fors af tot 2,...
Mensen met een andere mening dan die van jezelf denigrerend als "krankzinnig" betitelen noemen we toch echt een flamebait, ern dat is ongewenst. En dus een terechte -1.Enchantress schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:24:
Virussen? Scan ze hier!
Dus, je zegt dat mensen in complottheorieën geloven, maar gebruikt zelf BuzzFeed als bron.Enchantress schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:24:
Ik begrijp niet helemaal wat je zoekt op Tweakers.
Als jij je ongefundeerde mening rond wilt spuwen, kan je dat beter op een blog doen, waar je er geen mensen mee lastig valt.
[ Voor 11% gewijzigd door Militia Pilot op 21-10-2020 12:50 ]
Een vrij kleine groepje. Maar wat je veelal hoort en leest is dat er een klein groepje mensen de film vinden gaan om een soort “pedofilie” , sorry maar als je in die film pedofilie ziet ben je in mijn ogen niet gezond bezig en kijk je op een zeer ongewenste manier naar kinderen.Bor schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:34:
[...]
Je zet een hele groep mensen weg als krankzinnig. Wat mij betreft is een -1 prima in dit geval.
Wat moeten die mensen dan zien bij kinderen in bijvoorbeeld het zwembad...? Als je al op die manier gaat kijken naar kinderen, tja.
Wat wordt er bij die mensen qua gevoel opgewekt als ze daarnaar kijken en dan direct denken aan pedofilie.... vraag jezelf dat eens af.
Ik zou mijn 2 kinderen zeker niet in de buurt laten komen bij mensen met die gedachtes.
Dit is niet de plek om inhoudelijk over zaken te gaan discussieren, het gaat hier enkel over moderaties.
En lets face it, grote groepen mensen met en andere mening als "krankzinnig" wegzetten is en blijft zeer ongewenst. En dus -1.
En lets face it, grote groepen mensen met en andere mening als "krankzinnig" wegzetten is en blijft zeer ongewenst. En dus -1.
Virussen? Scan ze hier!
Geen +2:
MrMonkE in 'nieuws: Amazon betaalt klanten voor uploaden bonnetjes van aankop...
Geen +3:
Beakzz in 'nieuws: Amazon betaalt klanten voor uploaden bonnetjes van aankope...
Onder dit artikel meer die op +2 staan die daar imo niet thuishoren..
MrMonkE in 'nieuws: Amazon betaalt klanten voor uploaden bonnetjes van aankop...
Geen +3:
Beakzz in 'nieuws: Amazon betaalt klanten voor uploaden bonnetjes van aankope...
Onder dit artikel meer die op +2 staan die daar imo niet thuishoren..
[ Voor 4% gewijzigd door JohnnieWbl op 21-10-2020 13:33 ]
Gaan we dit nu onder elk nieuwsbericht over een Chinees product krijgen?
Stond net op +2, maar +1 is ook al onzin. BBK is niet eens een echt controversieel bedrijf dat in het nieuws geweest is of wat dan ook.
Graft in 'nieuws: Vivo gaat smartphones verkopen in Europa, maar nog niet in ...
Stond net op +2, maar +1 is ook al onzin. BBK is niet eens een echt controversieel bedrijf dat in het nieuws geweest is of wat dan ook.
Graft in 'nieuws: Vivo gaat smartphones verkopen in Europa, maar nog niet in ...
Laten we daar niet hier helemaal over gaan uitwijden. Hoewel ik je redenatie op zich kan volgen maakt dat de reactie weinig beter. Het is zeker niet zo'n zwart-witte situatie als jij schetst; er is absoluut ruimte voor discussie. Anders had je het niet hoeven uitleggen. Neem daar het waardeoordeel 'krankzinnig' bij en ik zie in de huidige opzet nog steeds weinig reden voor meer dan een -1.Enchantress schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:06:
[...]
Een vrij kleine groepje. Maar wat je veelal hoort en leest is dat er een klein groepje mensen de film vinden gaan om een soort “pedofilie” , sorry maar als je in die film pedofilie ziet ben je in mijn ogen niet gezond bezig en kijk je op een zeer ongewenste manier naar kinderen.
[...]
Sowieso staat je uitleg hier en niet in de reactie. Die is echt zo kort door de bocht als @Bor hem eerder beschreef. Ook al is het voor jou blijkbaar heel helder, het is dan beter om de reactie te voorzien van meer informatie in plaats van te verwachten dat iedereen het exact ziet zoals jij. Dat werkt niet, en zeker niet als het om beladen onderwerpen gaat.
Met meer argumentatie zullen eventuele moderaties ook beter aansluiten bij de intentie van je reactie en komt het uiteindelijk niet hier terecht. Maar groepen mensen zomaar wegzetten als 'krankzinnig' iets wat vrijwel altijd aftrek oplevert.
[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 21-10-2020 16:29 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
OruBLMsFrl in 'nieuws: Tentamens van duizenden UvA-studenten zijn uitgesteld ...
Volgens mij inhoudelijke onenigheid over oplossing VR bril met aardige prijs/resolutie verhouding tegenover 6 grote borden of beeldschermen in een krappe studentenkamer. De 2 reacties eromheen zijn niet gemodereerd, mijne scoort -1. Score 0 had ik begrepen als offtopic, maar is dit domweg pech, of mis ik iets in wat ik geschreven heb? Ik wil daar gerust nog even op iceheart zijn reactie weer reageren, maar niet als dat blijft eindigen in -1 moderaties.
Volgens mij inhoudelijke onenigheid over oplossing VR bril met aardige prijs/resolutie verhouding tegenover 6 grote borden of beeldschermen in een krappe studentenkamer. De 2 reacties eromheen zijn niet gemodereerd, mijne scoort -1. Score 0 had ik begrepen als offtopic, maar is dit domweg pech, of mis ik iets in wat ik geschreven heb? Ik wil daar gerust nog even op iceheart zijn reactie weer reageren, maar niet als dat blijft eindigen in -1 moderaties.
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Sinds wanneer is dit 'ongewenst'?
ehtweak in 'plan: Maak kans om de Lenovo (Smart) Tab M10 FHD Plus te reviewen...
Mag je niet eens zeggen dat je graag een opvolger wil?
Opvallend, gebeurt nog vaker, die -1's voor mensen die gewoon aangeven dat ze graag een nieuwe tablet willen:
Dacuuu in 'plan: Maak kans om de Lenovo (Smart) Tab M10 FHD Plus te reviewen ...
Enyalios2011 in 'plan: Maak kans om de Lenovo (Smart) Tab M10 FHD Plus te rev...
Vallinny-19 in 'plan: Maak kans om de Lenovo (Smart) Tab M10 FHD Plus te revi...
stapbeest in 'plan: Maak kans om de Lenovo (Smart) Tab M10 FHD Plus te review...
Er gebeuren vreemde dingen...
ehtweak in 'plan: Maak kans om de Lenovo (Smart) Tab M10 FHD Plus te reviewen...
Mag je niet eens zeggen dat je graag een opvolger wil?
Opvallend, gebeurt nog vaker, die -1's voor mensen die gewoon aangeven dat ze graag een nieuwe tablet willen:
Dacuuu in 'plan: Maak kans om de Lenovo (Smart) Tab M10 FHD Plus te reviewen ...
Enyalios2011 in 'plan: Maak kans om de Lenovo (Smart) Tab M10 FHD Plus te rev...
Vallinny-19 in 'plan: Maak kans om de Lenovo (Smart) Tab M10 FHD Plus te revi...
stapbeest in 'plan: Maak kans om de Lenovo (Smart) Tab M10 FHD Plus te review...
Er gebeuren vreemde dingen...
[ Voor 66% gewijzigd door ehtweak op 22-10-2020 10:31 ]
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2