J-P in 'nieuws: Spotify heeft bijna twee miljoen podcasts op zijn platforms'
Ik zie niet hoe een mening als deze informatief is.
Ik zie niet hoe een mening als deze informatief is.
Helemaal mee eens! Maar de laatste keer dat ik zoiets meldde kreeg ik te horen "daar gaan we niks mee doen, want dit is gewoon hoe veel tweakers er over denken", dus ik heb er een hard hoofd in dat er deze keer wél wat mee gebeurt...
Dat is niet de insteek van het moderatie systeem en hoe er door de crew gehandeld wordt in ieder geval. Scores worden om te beginnen gecorrigeerd via de normale weg, door deze gewoon via de normale manier te modderen. Indien dat niet werkt wordt er soms gefixeerd, maar daar geldt wel voor dat we er terughouden mee zijn omdat het een zwaar middel is wat we liever niet veel toepassen. daarom fixeren we over het algemeen enkel wanneer de correcte score en de huidige score meer dan een punt uit elkaar liggen.TheVivaldi schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:30:
[...]
Helemaal mee eens! Maar de laatste keer dat ik zoiets meldde kreeg ik te horen "daar gaan we niks mee doen, want dit is gewoon hoe veel tweakers er over denken", dus ik heb er een hard hoofd in dat er deze keer wél wat mee gebeurt...
200 fish found!
Duidelijk. Maar ik vertelde alleen even wat mij vorige keer verteld werd toen ik meldde dat een one-linermening geen +2 kon zijn. Doorgaans handelen jullie goed, hoor, daar niet vanZeehond schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:49:
[...]
Dat is niet de insteek van het moderatie systeem en hoe er door de crew gehandeld wordt in ieder geval. Scores worden om te beginnen gecorrigeerd via de normale weg, door deze gewoon via de normale manier te modderen. Indien dat niet werkt wordt er soms gefixeerd, maar daar geldt wel voor dat we er terughouden mee zijn omdat het een zwaar middel is wat we liever niet veel toepassen. daarom fixeren we over het algemeen enkel wanneer de correcte score en de huidige score meer dan een punt uit elkaar liggen.
Virussen? Scan ze hier!
Ik snap niet wat je bedoelt als je zegt dat Winston onomstreden is. Zijn kanaal is ervoor om de positieve kant van China te belichten en dat heeft hij zeker gedaan. Het ging fout toen hij samen met Sasha een video uploade waarin hij de negatieve kant van de Chinese economische boom liet zien en ook liet zien waarom het niet houdbaar is. Hij gaat letterlijk met zijn motor naar de locaties en laat zien wat er aan de hand is. Ook daar is niks mis mee, maar goed je trapt wel tegen het zere been van de autoriteiten en daar is het mis gegaan, het strijkt niet met het beeld van oneindige groei en een sociale walhalla welke de autoriteiten iedereen willen doen laten geloven. Hij heeft zelfs nooit negatieve content gemaakt over China, hij had niet eens kritiek op het beleid van de autoriteiten daar, Enige wat hij deed was laten zien wat de consequenties zijn.wildhagen schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:04:
De 1e 2 zijn gewoon offtopic. Het hele artikel heeft niks met de Oeigoeren te maken. Ook de hele boycot, of het (deels) opheffen ervan (waar het artikel wél over gaat) had/heeft niks met de Oeigoeren te maken. Hence, off-topic.
Daarnaast is die SerpentZA nou niet bepaald onomstreden, er zijn gewoon controverses rondom hem en zijn bias.
De derde is gewoon een beschulidging van genocide zonder onderbouwing. Dat is nogal een beschuldiging.
Tip: onderbouw je posts met betrouwbare en/of wetenschappelijke bronnen, niet met YouTube-filmpjes.
[ Voor 18% gewijzigd door TechSupreme op 30-10-2020 09:26 ]
De heeft zelf +3's weten binnen te slepen, vreemd..TheVivaldi schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:57:
Wederom een one-linermening die geplustwee't wordt: Themperror in 'nieuws: Proximus schrapt downloadlimieten voor vast internet e...
Het is wel iets waar je het hardgrondig eens mee kan zijn. Zeker voor Nederlanders is dat even logisch als 'water uit de kraan moet drinkbaar zijn'. Dus helemaal vreemd is het niet dat zo'n opmerking zoveel hoge moderaties scoort, het speelt wel wat op 't gevoel. De juiste score is echter gewoon een +1 en daar staat ie nu ook opJohnnieWbl schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:02:
[...]
De heeft zelf +3's weten binnen te slepen, vreemd..
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Tuurlijk is het begrijpelijk dat je het er hardgrondig mee eens kunt zijn, daar gaat het hier juist NIET om toch? Score +3 is onbegrijpelijk, dus alleen je laatste zin is van toepassingCloud schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:10:
Het is wel iets waar je het hardgrondig eens mee kan zijn. Zeker voor Nederlanders is dat even logisch als 'water uit de kraan moet drinkbaar zijn'. Dus helemaal vreemd is het niet dat zo'n opmerking zoveel hoge moderaties scoort, het speelt wel wat op 't gevoel. De juiste score is echter gewoon een +1 en daar staat ie nu ook op
Ik reageerde op de stelling dat het vreemd was dat zo'n reactie überhaupt +3's kon krijgenJohnnieWbl schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:24:
[...]
Tuurlijk is het begrijpelijk dat je het er hardgrondig mee eens kunt zijn, daar gaat het hier juist NIET om toch? Score +3 is onbegrijpelijk, dus alleen je laatste zin is van toepassing
Ik weet niet precies tussen welke regels je dat ziet staan, maar dat is uiteraard absoluut niet waar. Alleen dat is simpelweg iets wat ik er niet elke keer bij zet ("de +3s stemmers zullen worden nagekeken") want dat geeft dit topic nogal een heksenjacht gevoel. Dat we opvallende moderaties nakijken staat buiten kijf en moet je er maar gewoon zelf bij verzinnenMaar, en correct me if I'm wrong, het lijkt erop, als ik tussen de regels door lees, dat +3 stemmers bij "dit soort moderaties" niet nagekeken worden? Dat zou ik namelijk niet snappen.
[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 30-10-2020 13:30 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Mooi dat we die reactie op een goede score hebben weten te krijgen.Cloud schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:10:
[...]
Het is wel iets waar je het hardgrondig eens mee kan zijn. Zeker voor Nederlanders is dat even logisch als 'water uit de kraan moet drinkbaar zijn'. Dus helemaal vreemd is het niet dat zo'n opmerking zoveel hoge moderaties scoort, het speelt wel wat op 't gevoel. De juiste score is echter gewoon een +1 en daar staat ie nu ook op
Dank, duidelijk dan gelukkig. Gevaarlijk om in dit topic in de psyche van mismoderatoren te kruipen, termen als "begrijpelijk" en "niet vreemd" zijn dan voor meerdere interpretaties vatbaar. Het is alleen begrijpelijk als je NIET volgens de FAQ modereert maar op (onderbuik) gevoel en meningen, iets wat tegen dit topic in gaat lijkt me.Cloud schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:29:
[...]
Ik reageerde op de stelling dat het vreemd was dat zo'n reactie überhaupt +3's kon krijgenEn nee dat is op zich niet zo vreemd naar mijn idee; dat is helemaal los van het feit of de score gepast is, want dat is natuurlijk helemaal niet zo. Het is vanwege de idioterie van downloadlimieten vanuit het Nederlandse perspectief, dat zo'n reactie nogal makkelijk meningmoderaties scoort.
[...]
Ik weet niet precies tussen welke regels je dat ziet staan, maar dat is uiteraard absoluut niet waar. Alleen dat is simpelweg iets wat ik er niet elke keer bij zet ("de +3s stemmers zullen worden nagekeken") want dat geeft dit topic nogal een heksenjacht gevoel. Dat we opvallende moderaties nakijken staat buiten kijf en moet je er maar gewoon zelf bij verzinnen
Klopt inderdaad; een 0 zou inderdaad ook niet misstaan. Het is wel een on-topic mening zou je kunnen zeggen maar hij is wel erg kort van stof. ApexAlpha verwoord inderdaad dezelfde mening een stuk beterSantford schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:33:
[...]
Mooi dat we die reactie op een goede score hebben weten te krijgen.
Een 0 irrelevant moderatie vind ik echter ook verdedigbaar voor een opmerking zonder enige toelichting waarom.
Zoals bijvoorbeeld ApexAlpha het hier verwoord vind ik meer bijdragen.
Virussen? Scan ze hier!
Daar heb ik wat personen op aangesproken.wildhagen schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:50:
rcoranje in 'nieuws: Apple behaalt hoogste kwartaalomzet met de Mac tot nu toe'
Serieus? Is dit echt een 10x (!!!) +2 (!!!) waard? Ik kom niet verder dan een -1 wegens op de man spelen....
200 fish found!
Virussen? Scan ze hier!
Dit lijkt de juiste :
Virussen? Scan ze hier!
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
[ Voor 14% gewijzigd door Naafkap op 31-10-2020 10:36 ]
Je speelt daar op de man, en daar mag wmb best een punt voor afgetrokken worden. Dus ik vind het niet meer dan een 0.Naafkap schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:34:
Ik besef me dat mijn mening onpopulair is en helemaal goed dat men het oneens met mij is, maar daar is het moderatiesysteem niet voor bedoeld toch?
Naafkap in 'reviews: Hoe en waarom Apple iPhone-reparaties bemoeilijkt'
Ik vind dit gewoon ontopic. Geen bijzonder waardevolle reactie, maar een 0 hoeft dit wmb niet te zijn, al vind ik het ook niet fout.Een populaire en ononderbouwde oneliner lijkt mij gewoon een 0?:
EnigmaNL in 'reviews: Hoe en waarom Apple iPhone-reparaties bemoeilijkt'
Nogal een arrogante reactie. Een 0 daarom, wat mij betreft.En wederom een onpopulaire mening, maar dat mag geen -1 zijn:
Naafkap in 'reviews: Hoe en waarom Apple iPhone-reparaties bemoeilijkt'
Dit is dan weer een voorbeeld wmb van hoe het wel kanEn bij iemand anders die ook de onpopulaire mening heeft wordt eveneens structureel afgestraft met -1:
SgtElPotato in 'reviews: Hoe en waarom Apple iPhone-reparaties bemoeilijkt'
Bedankt voor je toelichtingen en ben het met je eens. Ik vind mijn reacties inderdaad geen hoge score waard, een 0 volstaat, maar het gaat mij erom dat er zo makkelijk met -1 gestrooid wordt en dat vind ik gewoon niet terecht.RoD schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:31:
[...]
Je speelt daar op de man, en daar mag wmb best een punt voor afgetrokken worden. Dus ik vind het niet meer dan een 0.
[...]
Ik vind dit gewoon ontopic. Geen bijzonder waardevolle reactie, maar een 0 hoeft dit wmb niet te zijn, al vind ik het ook niet fout.
[...]
Nogal een arrogante reactie. Een 0 daarom, wat mij betreft.
[...]
Dit is dan weer een voorbeeld wmb van hoe het wel kandus die heb ik een +1 gegeven.
[ Voor 4% gewijzigd door BinaryRun op 31-10-2020 20:44 ]
Inmiddels zelfs van 37x -1 gegeven en 37x als 0 offtopic. Terwijl reacties die een andere mening hebben vervolgens wel ontopic +1 krijgen.BinaryRun schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:28:
jessy100 in 'nieuws: 'AMD laat fabrikanten mogelijk toch aangepaste Radeon RX...
Deze user geeft aan dat er stabiliteitsissues zijn met AMD drivers in een discussie over Nvidia of AMD en krijgt vervolgens van 10 verschillende moderators een -1. Lijkt mij eerder een +1 or 0.
Edit: Het is inmiddels gecorrigeerd.
Virussen? Scan ze hier!
Heb je ook een voorbeeld van zo'n goed beargumenteerde / duidelijke reactie die een -1 krijgt? Ik heb echt niet het idee dat er veel reacties onterecht op -1 belanden.WokeBroke schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:30:
Is het niet lastig om het bos te zien, als je alleen maar naar individuele bomen kijkt? Ik krijg steeds meer het idee dat de moderatie de kwaliteit van de reacties aan het beïnvloeden is. Waarom zou je veel moeite doen voor een beargumenteerde duidelijke reactie, als je toch een -1 krijgt?
Dat is mijn punt. Als ik kijk naar de -1 reacties opCloud schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:32:
[...]
Ik heb echt niet het idee dat er veel reacties onterecht op -1 belanden.
Ik kan daar vrij weinig mee. Een reactie staat óf terecht op -1 of onterecht op -1. Ik kan niet zien welke reactie ze geschreven zouden hebben, als ze andere verwachtingen hadden van het moderatiesysteem. Dat is bijzonder lastig discussiërenWokeBroke schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:41:
[...]
Dat is mijn punt. Als ik kijk naar de -1 reacties op
nieuws: Facebook deelt zelden straffen uit voor verspreiden nepnieuws verkiez... dan zie ik de kwaliteit hier hard achteruit gaan. Omdat ze weten dat ze toch een -1 krijgen, hebben ze geen zin om aandacht te besteden aan hun berichten.
Met 'veel van deze berichten', neem aan dat je de -1 reacties bedoelt? Er staan slechts 8 reacties op -1, heb je ook concrete voorbeelden van reacties die in jouw optiek volgens onze richtlijnen op 0 hadden moeten staan?Overigens vind ik veel van deze berichten nog steeds een 0. Een andere mening hebben, of iets anders geloven is niet gelijk trollen.
terechte -1 weer. Ministry of Truth heeft jou comment verborgen voor haatdragende content
pro conservatieve feiten en meningen worden hier op Tweaker.net niet getolereerd. U komt in aanmerking for een heropvoedingscursus met struggle sessies
Zijn echt niet meer dan -1 waard, ondanks je ze tot 'mening' zou kunnen bestempelen.is dat hetzelfde als standaard elke niet linkse mening de mond proberen te snoeren?
hier in Nederland krijgen we altijd linkse propaganda via de media en tweakers loopt voorop.
[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 02-11-2020 12:49 ]
Niet helemaal ;-) Maar een solide +1 is het zeker.
Het klopt dat je ze niet meer kunt vinden; die zijn inderdaad separaat van deze discussie naar -2 verhuisd.@Cloud Schijnbaar is iemand dan weer een andere mening toebedeeld op de voorbeelden die je geeft; ze zijn alle drie niet meer zichtbaar (mogelijk op -2 of misschien zelfs helemaal verwijderd, geen idee).
Die zijn beide +1 waard en daar staan ze inmiddels ook opNas T schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:16:
Ik gok dat deze en deze reactie puur/vooral meningmodden zijn en geen +3 en -1 waard ...
200 fish found!
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 03-11-2020 10:21 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ach, dit soort momenten zijn goed om mensen hun modrechten af te pakken. Zo worden ze je gepresenteerd op 1 lijstjewildhagen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:20:
HADES2001 in 'nieuws: Renders tonen onaangekondigde budgettelefoon Motorola'
49x +3???? WTF? Dit is maximaal een 0 want GR-materiaal.
Kan er eens naar de modmisbruikers gekeken worden die hier +3 aan gaven? Ook de +2's mogen even bekeken worden....
HugoBoss1985 in 'nieuws: Renders tonen onaangekondigde budgettelefoon Motorola'
Ook deze krijgt +3, maar is een 0.
https://wren.co/join/Devian
[ Voor 18% gewijzigd door JanW op 03-11-2020 11:30 ]
Staat nog steeds op -1Jorgen schreef op woensdag 30 september 2020 @ 00:41:
[...]
Betreffende persoon gaat inmiddels vrolijk door. Ik reageer niet meer. Zie dat er -1's komen op juist die post waarin ik inhoudelijke argumenten aangedragen heb.
Ik zal volgende keer ook schop een modje gebruiken. Bij dezen nog even hier om de discussie op 1 plek te houden
Your Friendly Neighborhood Moderator
Polarisatie helaas doordat het lijkt alsof je voor of tegen MS / Google moet zijn bij dit artikel. Ik weet niet genoeg van het onderwerp maar lees inderdaad graag beide kanten van deze zaak, hierbij 1 van je posts die wat mij betreft van -1 af moet/kan (tevens de enige die op -1 staat?):GertMenkel schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:22:
Ik ben eigenlijk zeer benieuwd waarom veel van mijn reacties op
Google publiceert details van Windows-zeroday die actief misbruikt wordt naar -1 worden gestemd.
Ik kan het prima begrijpen als men het oneens met me is, maar daarvoor kan men reacties gebruiken en hun standpunten verdedigen. Voor zover ik weet zijn mijn reacties daar prima on topic.
Ik vind het enigszins teleurstellend om te zien dat men op een site als Tweakers zo hard zit te meningmodden, het lijkt Reddit wel. Dat is niet bedoeld tegen de moderators natuurlijk, het probleem zit hem in de community op de frontpage.
[ Voor 34% gewijzigd door JohnnieWbl op 03-11-2020 12:52 ]
Het lijkt erop dat een aantal comments weer van -1 zijn gegaan sinds ik er de laatste keer naar keek, dat is mooi. Ik wilde hier gisteren posten maar toen had ik geen tijd, tijdens het meedoen in de discussie was ieder comment dat ik erin schreef per direct op -1 gezet. Ik krijg er medelijden met de moderators van.JohnnieWbl schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:45:
[...]
Polarisatie helaas doordat het lijkt alsof je voor of tegen MS / Google moet zijn bij dit artikel. Ik weet niet genoeg van het onderwerp maar lees inderdaad graag beide kanten van deze zaak, hierbij 1 van je posts die wat mij betreft van -1 af moet/kan (tevens de enige die op -1 staat?):
GertMenkel in 'nieuws: Google publiceert details van Windows-zeroday die acti...
Blijkbaar nog 1, maar te oud om nog te modereren:
GertMenkel in 'nieuws: Google publiceert details van Windows-zeroday die acti...
Deze is dan weer geen +2 (maar is niet meer te modereren):
Chinco in 'nieuws: Google publiceert details van Windows-zeroday die actief m...
[ Voor 19% gewijzigd door Razwer op 03-11-2020 14:14 ]
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Mwah, gezien zijn posthistorie geen botje. Is zo te zien gewoon een complot-gekkie. Staat met -1 op het juiste niveau denk ik.JanW schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:29:
ibodar in 'nieuws: Twitter verwijdert negentig Nederlandse QAnon-accounts'
"Ik was sceptisch en ben gaan kijken. Ik kan je niet overtuigen, maar hier heb je een link en dan moet je zelf maar gaan zoeken. Je weet wel, als je 't ziet ontwaak je"
Dit klinkt meer als een bot dan als een echt persoon.
Virussen? Scan ze hier!
En dan mijn reactie op zijn beweringen wordt als offtopic gemodereerd.arnoudwokke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:39:
Meningmod-alert rohitpenace in 'reviews: OnePlus 8T - Snel en soepel, maar met concessies' (geen +3 natuurlijk)
Met 78x +3 gaat die daar op de normale manier niet meer vanaf komen vrees ik.arnoudwokke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:39:
Meningmod-alert rohitpenace in 'reviews: OnePlus 8T - Snel en soepel, maar met concessies' (geen +3 natuurlijk)
Virussen? Scan ze hier!
Je staat nu op +1, eigenlijk punt aftrek voor modcommentaar maar als je dit weghaalt dan is alles in ordeMalt007 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:05:
[...]
En dan mijn reactie op zijn beweringen wordt als offtopic gemodereerd.
[ Voor 17% gewijzigd door Xm0ur3r op 04-11-2020 16:41 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat leek een beetje per ongeluk gegaan te zijn, zo te zien. Ik heb hier en daar wat strategische aanpassingen in de reacties gedaan. Het is nog steeds vrij weinig waard maar een -2 voor een foutje wordt zo voorkomenSRich schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:54:
AlphaRomeo in 'geek: Tweaker maakt grote legostad met alle 12V-treinen uit ja...
Zou deze reactie even aangepast of op een -2 gezet kunnen worden, en ook de daaropvolgende reacties?
Dat had ik ook door, vandaar mijn vraag voor een edit of -2Cloud schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:36:
[...]
Dat leek een beetje per ongeluk gegaan te zijn, zo te zien. Ik heb hier en daar wat strategische aanpassingen in de reacties gedaan. Het is nog steeds vrij weinig waard maar een -2 voor een foutje wordt zo voorkomen
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Het is wel een beetje muggenziften met de terminologie maar een -1 is wel erg laag. Ik heb je een 0 gegeven. Uiteindelijk noemt zelfs de jurist waar je naar verwijst het ook gewoon zo:Jerie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:29:
Jerie in 'nieuws: 'Broncode van Watch Dogs Legion staat online na hack bij Ub...
Ik vind het onterecht dat mijn reacties op -1 staan, en de reacties daarop op +1. Meningmodden.
Al met al een discussie om niets en dat rechtvaardigt m.i. de 0 scores.We noemen dat dan wel ‘data-diefstal’ maar we bedoelen het...
Je reacties staan nu op 0. Hoewel ik een -1 ook terecht zou vinden. Als je kopiëren niet als diefstal ziet(wat het feitelijke wel is) en daar ook gewoon op door blijf gaan is het logisch dat je daar een -1 voor krijg. Het is namelijk gewoon een ongewenste reactieJerie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:29:
Jerie in 'nieuws: 'Broncode van Watch Dogs Legion staat online na hack bij Ub...
Ik vind het onterecht dat mijn reacties op -1 staan, en de reacties daarop op +1. Meningmodden.
Het staat er ongelukkig inderdaad. Want ik neem aan dat hij doelt op diegenen die ervoor zorgen dat die meldingen bij de posts van Facebook/Twitter terechtkomen. En dan klopt het op zich, dat er landen zijn in de wereld waarin je daarvoor opgehangen zou kunnen worden.Ford Prefect schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:13:
Lees ik deze reactie nu goed en staat hier zowaar een doodsbedreiging in richting Tweakers?
PredCaliber2 in 'nieuws: Facebook en Twitter voorzien posts VS-president Trum...
Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe je anders "onder aan een kraan bungelen" moet interpreteren? Of is hier sprake van een hele ongelukkige verschrijving?
Het is feitelijk geen diefstal. Het is feitelijk kopiëren (zonder toestemmming) en computervredebreuk. Dat is taalkundig iets anders, en dat is strafrechtelijk ook iets anders. Het is van de zotten om zo'n feitelijke verduidelijking te bestempelen als irrelevant (0) en zelfs weg willen wegmoddereren naar -1.SRich schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:38:
[...]
Je reacties staan nu op 0. Hoewel ik een -1 ook terecht zou vinden. Als je kopiëren niet als diefstal ziet(wat het feitelijke wel is) en daar ook gewoon op door blijf gaan is het logisch dat je daar een -1 voor krijg. Het is namelijk gewoon een ongewenste reactie
In de pers moet je altijd uitkijken met termen als “diefstal van gegevens” want de meeste journalisten zitten niet zo op de juridische nuances. Van diefstal is alleen sprake als je “een goed” wegneemt zonder daartoe bevoegd te zijn, en dan ook nog eens met het doel je dat goed zelf toe te eigenen. Iets dat geen goed is, kun je dus niet stelen.
[ Voor 23% gewijzigd door Jerie op 05-11-2020 11:28 ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Zou hier nog wel een reactie / modbreak / alert op gezet kunnen worden door een mod? (reden van het fixeren door een mod?) Want iets wat 145x +3 krijgt en nu keihard door een mod op +1 wordt gezet staat wel een beetje raar.wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:07:
[...]
Met 78x +3 gaat die daar op de normale manier niet meer vanaf komen vrees ik.
Inderdaad, staat nog steeds op +2 ( informatief ), wat het zeer zeker niet is.!mark schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:37:
Croga in 'nieuws: 'Xbox Series S houdt 362GB vrije opslagruimte over voor ins...
Feitelijk onuist == maximaal een 0.
In vino veritas, in aqua sanitas
Met 47x +2 gaat die daar ook niet meer afkomen ben ik bang, of er moet een powermod een fixatie uitvoeren, maar dat wordt in de praktijk niet echt toegepast uitgezonderd berichten met kritiek op Tweakers die minimaal 2 niveau's te hoog staan*.JohanNL schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:54:
[...]
Croga in 'nieuws: 'Xbox Series S houdt 362GB vrije opslagruimte over voor ins...
Inderdaad, staat nog steeds op +2 ( informatief ), wat het zeer zeker niet is.
Ik had het uitgelegd met een Wikipedia artikel en die staat dan - na een heleboel minnetjes en wat plusjes - op een 0
[ Voor 21% gewijzigd door !mark op 05-11-2020 12:19 ]
Kun je een wetsartikel noemen waarin staat dat het kopieren van auteursrechtelijk materiaal gelijk staat aan stelen?SRich schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:38:
[...]
Je reacties staan nu op 0. Hoewel ik een -1 ook terecht zou vinden. Als je kopiëren niet als diefstal ziet(wat het feitelijke wel is) en daar ook gewoon op door blijf gaan is het logisch dat je daar een -1 voor krijg. Het is namelijk gewoon een ongewenste reactie
Na dertig dagen modereren en minimaal honderd moderaties krijg je automatisch de 'ervaren' moderatorstatus en daarmee een tweevoudige weging per moderatie.koelpasta schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:58:
Ik was gewoon met iemand aan het discusieren en dan krijgt hij zonder reden precies 2x een -1. Ik zie dit erg vaak gebeuren. Percies 2 mensen die een -1 uitdelen.
Zijn dit nou telkens dezelfde 2 zuurpruimen en kunnen die niet een keer ophoepelen?
[...]
Aah, dat maakt een hoop duidelijk. In de praktijk lijkt dit een slecht systeem te zijn als er weinig moderaties zijn. Dan kan 1 persoon dus gelijk een soort 'muur' maken uit zijn persoonlijke mening.Santford schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:33:
[...]
Na dertig dagen modereren en minimaal honderd moderaties krijg je automatisch de 'ervaren' moderatorstatus en daarmee een tweevoudige weging per moderatie.
Nee, niet recent. Maar uit ervaring (ik kom al een tijdje op tweakers...) weet ik dat -1en vaak met zn 2en komen. Als ik het dan een slechte moderatie vind (niet persee een moderatie op wat ik schrijf) dan kijk ik altijd even hoeveel mensen dan die minnen lopen uit te delen en dan staat er vaak een 2.Heb je voorbeelden van de discussie waar je waar je onterecht -1's kreeg?
Oops, ik zie nu pas dat ik de betreffende post niet heb gelinkt. Hierbij..Santford schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:33:
[...]
Na dertig dagen modereren en minimaal honderd moderaties krijg je automatisch de 'ervaren' moderatorstatus en daarmee een tweevoudige weging per moderatie.
Heb je voorbeelden van de discussie waar je waar je onterecht -1's kreeg?
Over het algemeen corrigeert het systeem dat wel als de volgende bezoeker er langs komt. Maar naarmate je later op een artikel reageert (later alsin: langer na plaatsing van het artikel) neemt het aantal lezers en dus moderaties wel af. Dan krijg je wel makkelijker van die plakkende 1e moderaties.koelpasta schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:44:
[...]
Nee, niet recent. Maar uit ervaring (ik kom al een tijdje op tweakers...) weet ik dat -1en vaak met zn 2en komen. Als ik het dan een slechte moderatie vind (niet persee een moderatie op wat ik schrijf) dan kijk ik altijd even hoeveel mensen dan die minnen lopen uit te delen en dan staat er vaak een 2.
Maar nu weet ik dat dat dus waarschijnlijk 1 zuurpruim is.
Ik ben even die draad bij langs geweest, -1 klopt daar helemaal niet want het is een goede discussie. Ik vroeg me hetzelfde af bij het lezen van het artikel en jij beantwoordt alles netjeskoelpasta schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:46:
[...]
Oops, ik zie nu pas dat ik de betreffende post niet heb gelinkt. Hierbij..
_Thanatos_ in 'nieuws: Ori and the Will of the Wisps rendert intern op 6k-res...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Verwijderd
Hij staat nog steeds op 0, omdat ik ook 2x een -1 hiervoor heb gekregen.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2020 15:46 ]
Ja ging gelijk weer terug door die -1 inderdaad. Die snapt het niet helemaal, verder onderaan ook.Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:45:
[...]
Hij staat nog steeds op 0, omdat ik ook 2x een -1 hiervoor heb gekregen. Zijn weer meningmods bezig?
Verwijderd
Ja dit zijn de meningmodders. Die denken als je ergens niet mee eens bent dat je dan een -1 moet geven. Mag wel weer even in het hele topic gekeken worden naar de modders. Iedereen die iets pro Microsoft zegt krijgt een +2, iemand die iets negatiefs zegt krijgt een 0 of -1...Xm0ur3r schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:46:
[...]
Ja ging gelijk weer terug door die -1 inderdaad. Die snapt het niet helemaal, verder onderaan ook.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2020 16:06 ]
Dat lijkt mij een normale post. Ik heb even naar de -1 moderaties gekeken en waar nodig actie ondernomen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik dacht dat heb ik al gedaan maar er zijn er nadien nog bijgekomen zie ik. Consoles zijn blijkbaar een meningmoderatie gevoelig onderwerp.Bor schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:44:
[...]
Dat lijkt mij een normale post. Ik heb even naar de -1 moderaties gekeken en waar nodig actie ondernomen.
Verwijderd
Mijn posts zijn nog steeds 0 trouwens...Bor schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:44:
[...]
Daar zijn meer moderaties voor nodig. Ik heb alleen naar de individuele moderaties gekeken.Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:54:
[...]
Mijn posts zijn nog steeds 0 trouwens...
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Duidelijk! Hier mag ook wel even naar gekeken worden:Bor schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:55:
[...]
Daar zijn meer moderaties voor nodig. Ik heb alleen naar de individuele moderaties gekeken.
Nu niet meerVerwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:54:
[...]
Mijn posts zijn nog steeds 0 trouwens...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Hier word ik ook weer gedownmod:
Staat nu op +1Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:16:
[...]
Hier word ik ook weer gedownmod:
Verwijderd in 'reviews: Xbox Series X - Krachtig, stil en lekker compact'
11x een -1. Wat dus ook voor een 0 zorgt...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq