Deze reactie heeft naar mijn mening een twijfelachtig hoge waardering. Zowel uit de reactie zelf als bij doorvragen lijkt de schrijver eigenlijk geen enkel verband te kunnen leggen met het nieuws, behalve dat het om een deel van het nieuws (phishing panel) om het zelfde onderwerp gaat. Dat het interessant is om in het algemeen over phishing panels te weten maakt het nog niet relevant bij het nieuws of een +2 waard als het verder geen verband lijkt te hebben. Dan is het naar mijn mening meer iets interessant voor in een forum topic.
De 'klacht' was meer om de gesprekspartner moed in te spreken. Niks zo vernietigend voor een gesprek als een onterechte -1.[...]
Ik ben even die draad bij langs geweest, -1 klopt daar helemaal niet want het is een goede discussie. Ik vroeg me hetzelfde af bij het lezen van het artikel en jij beantwoordt alles netjesWel zou ik de klacht over de onterechte -1 even weg editen. Dat zorgt (officieel gezien) wel voor een punt aftrek.
Ik zal het alsnog weghalen maar realiseer je wel dat dit soort censuur een vorm van symptoombestrijding is.
Snapte ik helemaal hoor.koelpasta schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:00:
[...]
De 'klacht' was meer om de gesprekspartner moed in te spreken. Niks zo vernietigend voor een gesprek als een onterechte -1.
Ik zou het niet censuur noemen, dat is een heel populair woord maar niet van toepassing. Je mag het ook laten staan hoor, ik waarschuw je echter voor potentieel lagere moderaties omdat het er staat. Ondanks de goede bedoelingen.Ik zal het alsnog weghalen maar realiseer je wel dat dit soort censuur een vorm van symptoombestrijding is.
Onze richtlijnen geven duidelijk aan dat klachten (hoe goed bedoeld dan ook) over de moderaties niet in de reacties moeten staan, dat is offtopic. En het is tevens een uitnodiging voor allerlei ongewenste discussie bij nieuwsartikelen. Voor onjuiste moderaties hebben we dit subforum en topic uiteindelijk
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Snap ik, maar mijn 'klacht' was zoals gezegd meer bedoeld voor mijn gesprekspartner. Enfin, het is nu weg.Cloud schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:10:
[...]
Snapte ik helemaal hoor.
[...]
Ik zou het niet censuur noemen, dat is een heel populair woord maar niet van toepassing. Je mag het ook laten staan hoor, ik waarschuw je echter voor potentieel lagere moderaties omdat het er staat. Ondanks de goede bedoelingen.
Onze richtlijnen geven duidelijk aan dat klachten (hoe goed bedoeld dan ook) over de moderaties niet in de reacties moeten staan, dat is offtopic. En het is tevens een uitnodiging voor allerlei ongewenste discussie bij nieuwsartikelen. Voor onjuiste moderaties hebben we dit subforum en topic uiteindelijk
Om de een of andere reden krijgt mijn reactie hier een -1, terwijl de discussie hier nou net over gaat.
turbojet80s in 'nieuws: 'Booking.com schrapt maximaal duizend banen in Amste...
Willen jullie hier zelf over oordelen en indien nodig de status aanpassen?
turbojet80s in 'nieuws: 'Booking.com schrapt maximaal duizend banen in Amste...
Willen jullie hier zelf over oordelen en indien nodig de status aanpassen?
Verwijderd
Er zijn weer fanboys die meningmodden. Dit is geen 0:
Verwijderd in 'nieuws: PlayStation 5 kan bij release nog niet uitgebreid worden...
Verwijderd in 'nieuws: PlayStation 5 kan bij release nog niet uitgebreid worden...
Rem_NL in 'nieuws: Gebruikers Facebook en Instagram krijgen winnaar verkiezin...
Rem_nl -1
-Framoes +2
--Rem_nl -1
---Framoes +1
Ik zie het wel vaker voorbij komen in een discussie dat de een een -1 blijft krijgen en de ander een +1 of hoger. Na een paar reacties weten we dat wel. En naar mijn idee voegt dat modereren niks toe aan de discussie. Zou na een paar reacties de rest niet gewoon automatisch op 0 moeten blijven staan? Als het tussen dezelfde 2 gebruikers blijft.
Rem_nl -1
-Framoes +2
--Rem_nl -1
---Framoes +1
Ik zie het wel vaker voorbij komen in een discussie dat de een een -1 blijft krijgen en de ander een +1 of hoger. Na een paar reacties weten we dat wel. En naar mijn idee voegt dat modereren niks toe aan de discussie. Zou na een paar reacties de rest niet gewoon automatisch op 0 moeten blijven staan? Als het tussen dezelfde 2 gebruikers blijft.
Verwijderd
Ik vind het ook heel vervelend en blijf het hier melden. Helemaal in discussies over gaming. Daar zie je dat er twee kampen zijn en dat het vooral meningmodders zijn.WokeBroke schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:16:
Rem_NL in 'nieuws: Gebruikers Facebook en Instagram krijgen winnaar verkiezin...
Rem_nl -1
-Framoes +2
--Rem_nl -1
---Framoes +1
Als je het vaak genoeg meldt dan worden de juiste mensen aangesproken en hopelijk zijn ooit de meningmodders weg. Je ziet het ook vaak mis gaan met mensen die net geregistreerd zijn op tweakers, die snappen niet helemaal hoe het werkt.
Die van Rem_NL staat anders terecht op -1? Er wordt onjuiste informatie verspreid, een beschuldiging geuit, en geen ENKELE onderbouwing geleverd (en nee, een of ander vaag YouTube-filmpje is geen onderbouwing).
Virussen? Scan ze hier!
Maar wat bepaalt dat het 'onjuiste informatie' is? In Nederland lijkt er een ware heksenjacht gaande te zijn tegen Trump, op alle vlakken - alle Nederlandse media uiten zich 100% negatief en noemen alles rondom Trump "onjuist".wildhagen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:23:
Die van Rem_NL staat anders terecht op -1? Er wordt onjuiste informatie verspreid, een beschuldiging geuit, en geen ENKELE onderbouwing geleverd (en nee, een of ander vaag YouTube-filmpje is geen onderbouwing).
[ Voor 19% gewijzigd door Zuur.Pruim op 06-11-2020 11:35 ]
Wat dacht je van de feiten? En dan bedoel ik de echte feiten, niet de alternatieve feiten waar Trump in gelooft.Zuur.Pruim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:34:
[...]
Maar wat bepaalt dat het 'onjuiste informatie' is?
Dat toezichthouders de toegang geweigerd werd is allang DEBUNKED, door zowat alle media in zowel de VS als hier.
Ah ja. De slachtofferrol aannemen. Zo kennen we Trump weer....In Nederland lijkt er een ware heksenjacht gaande te zijn tegen Trump, op alle vlakken - alle Nederlandse media uiten zich 100% negatief en noemen alles rondom Trump "onjuist".
Sorry, maar als we zo gaan beginnen is het wel klaar.
Virussen? Scan ze hier!
Mijn punt raakt een beetje onder gesneeuwd geloof ik. Op een gegeven moment weten we wel dat de een -1 krijgt en de ander +1 of +2. En wordt het groene en rode blokje alleen maar een visuele illustratie van de verdeeldheid. Kan dan beter na een paar reacties alles op 0?
Hij loog altijd al regelmatig maar zeker de laatste tijd maakt Trump het wel gigantisch bont. Als nieuwszenders zelfs de uitzending van zijn speech stopzetten vanwege de hoeveelheid onjuistheden dan moet je wel erg ver gaan. Ook van de conservatieve / Republikeinse kant klinkt heel veel kritiek op alle dingen die hij zegt, dus politieke kleur maakt daarin ook geen onderscheid (meer).Zuur.Pruim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:34:
[...]
Maar wat bepaalt dat het 'onjuiste informatie' is? In Nederland lijkt er een ware heksenjacht gaande te zijn tegen Trump, op alle vlakken - alle Nederlandse media uiten zich 100% negatief en noemen alles rondom Trump "onjuist".
Nee, simpelweg Trump zijn woorden aanhalen als bron van informatie is niet meer voldoende om te kwalificeren als 'juiste informatie'. Hij liegt, bewezen, veel te vaak daarvoor. Het is van de zotte dat ik dat moet schrijven over de President van de VS maar dat is wel hoe de vlag er nu bij hangt. Ik vind het zeker niet onterecht dat dit ook zo doorwerkt in de moderaties; dat is geen heksenjacht, dat is gewoon misinformatie lager modereren. Net zoals dat zou gaan als iemand de hele tijd onwaarheden zou plaatsen over technologie: ik noem maar wat, zeggen dat elke RTX30XX kaart minimaal 10 keer zo snel is als AMD's tegenhanger.
We modereren uiteindelijk voor onze lezers, die goede kwalitatieve reacties willen lezen. Onbewezen aantijgingen en misinformatie is niet wat je de lezer prominent wil aanbieden.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Kan iemand mij uitleggen waarom deze reactie 18x +3 & 41x +2 krijgt?
Dit toont toch echt het failliet van het huidige moderatie systeem aan
Dit toont toch echt het failliet van het huidige moderatie systeem aan
Feitelijk onjuistheid dient toch juist als 0 gemodereerd te worden? Trollen (de beschrijving die bij -1 staat..) is mijn inziens echt iets wat je bewust doet om onrust te stoken in een discussie.Cloud schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:28:
dat is gewoon misinformatie lager modereren. Net zoals dat zou gaan als iemand de hele tijd onwaarheden zou plaatsen over technologie: ik noem maar wat, zeggen dat elke RTX30XX kaart minimaal 10 keer zo snel is als AMD's tegenhanger.
Dat Rem_NL foutief geïnformeerd is betekend niet meteen dat hij bewust aan het stoken of trollen is toch?
Verwijderd
Andere mening dan de rest en ik krijg weer een 0:
Verwijderd in 'nieuws: Speurders.nl is gestopt als marktplaats en toont alleen ...
Niet echt leuk op deze manier om nog te reageren op nieuwsberichten......
Ik zie zelfs dat ik op dit bericht 2x -1 krijg en 2x +1. Als dit een bericht is wat een -1 waard is snap ik het echt niet meer. Voor mij mogen deze mensen wel aangesproken worden....
Verwijderd in 'nieuws: Speurders.nl is gestopt als marktplaats en toont alleen ...
Niet echt leuk op deze manier om nog te reageren op nieuwsberichten......
Ik zie zelfs dat ik op dit bericht 2x -1 krijg en 2x +1. Als dit een bericht is wat een -1 waard is snap ik het echt niet meer. Voor mij mogen deze mensen wel aangesproken worden....
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2020 13:13 ]
Normaal gesproken belandt het inderdaad op 0, als het een on-topic reactie is die vanwege onjuistheid een punt aftrek krijgt. De regel is echter niet dat onjuistheid per definitie 0 wordt, het kan wel degelijk lager uitpakken naar gelang de rest van de reactie.!mark schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:59:
[...]
Feitelijk onjuistheid dient toch juist als 0 gemodereerd te worden?
Dat vind ik een lastige; de intentie tot trollen is inderdaad iets wat lastig van buitenaf te zeggen is. Hier spelen echter de toon van reacties en voor de rest ook hoe on-topic zo'n reactie is, in mee.Trollen (de beschrijving die bij -1 staat..) is mijn inziens echt iets wat je bewust doet om onrust te stoken in een discussie. Dat Rem_NL foutief geïnformeerd is betekend niet meteen dat hij bewust aan het stoken of trollen is toch?
Als we specifiek de aanleidende reactie erbij pakken. Dan zie ik een reactie die een aantal zeer zware verdachtmakingen richting het stemproces maakt, die echt schreeuwen om een bronvermelding.
Het klinkt (lees: is) namelijk als complete onzin en zoiets zou hoogst uniek zijn voor een Democratische staat als de VS. Hij geeft die bronvermelding echter niet en gooit het zelfs op de lekker makkelijke "welke bron zou je geloven dan?".
We weten ook dat in zo'n beetje alle media al deze dingen allang ontkracht zijn, maar toegegeven misschien leest hij echt heel selectief. Dus misschien weet hij echt niet dat het niet klopt wat hij schrijft. Verderop krijgt hij tevens bewijs voor het feit dat hij ongelijk heeft (nota bene uit het artikel wat hij zelf gelinkt heeft) maar daarop reageert hij niet. Het getuigt niet van iemand die zit te wachten op de feiten maar hooguit van iemand die zo'n zijn eigen beeldvorming wil neerknallen.
Zijn reactie is eigenlijk volkomen onzin, van begin tot eind, maar ik weet niet zeker of hij het doet om te trollen. Ik heb zelf hem het voordeel van de twijfel gegeven en een 0 gegeven maar als je ziet hoe hij blind blijft vuren met verdenkingen, zonder greintje bewijs en zonder te laten zien dat hij bereid is zijn punt te heroverwegen door bewijs, snap ik wel dat mensen hier gewoon hard een -1 voor geven omdat ze denken dat hij loopt te trollen.
Verwijderd
Ik krijg nu ook al -1:
Dit zijn geen -1 reacties....
Dit zijn geen -1 reacties....
Verwijderd
En weer krijg ik een -1:
Verwijderd in 'nieuws: Star Wars: Squadrons krijgt 120fps-modus op Xbox Series ...
Verwijderd in 'nieuws: Star Wars: Squadrons krijgt 120fps-modus op Xbox Series ...
Deze onliner is geen +3:
IThom in 'downloads: Apple iOS 14.2'
IThom in 'downloads: Apple iOS 14.2'
Verwijderd
productreview: MSI H110M ECO review door toxic gamer dit is een -3 natuurlijk
persoon vraagt zelf om een ban dus...
Zo he, ik weet niet wat die gesnoven en/of gespoten heeft, maar die mag idd wel wegVerwijderd schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 06:25:
productreview: MSI H110M ECO review door toxic gamer dit is een -3 natuurlijkpersoon vraagt zelf om een ban dus...

Virussen? Scan ze hier!
Geen -1, al zeg ik het zelf...hooguit 0.
Zuur.Pruim in 'nieuws: Acer Aspire 5-laptop met onaangekondigde AMD Ryzen 7 5...
Zuur.Pruim in 'nieuws: Acer Aspire 5-laptop met onaangekondigde AMD Ryzen 7 5...
Eén scheldwoord en één zelf-gecensureerd scheldwoord plus een veelzeggende emoticon en een toon van heb-ik-me-jou-daar... dat is toch geen +1 waard?
jordynegen11 in 'nieuws: Acer Aspire 5-laptop met onaangekondigde AMD Ryzen 7...
jordynegen11 in 'nieuws: Acer Aspire 5-laptop met onaangekondigde AMD Ryzen 7...
[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 08-11-2020 11:55 ]
qwato in 'reviews: Waarom we nog geen supersnel 5G hebben'
Dit draadje is gestrand in welles nietes discussie tussen qwato en Flo.
Flo herhaalt zichzelf en scoort daar steeds +2 of +3 voor. Kan men de meningmods even langslopen?
Dit draadje is gestrand in welles nietes discussie tussen qwato en Flo.
Flo herhaalt zichzelf en scoort daar steeds +2 of +3 voor. Kan men de meningmods even langslopen?
[ Voor 12% gewijzigd door tweaker2010 op 08-11-2020 13:01 ]
84hannes in 'nieuws: 'Google Photos gaat bepaalde functies alleen nog tegen b... lijkt mij geen +2, lijkt eigenlijk niet eens helemaal ontopic. Het stuk over virusscanners is ook niet helemaal juist.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Nee dat is inderdaad geen +1 op deze manier.TheVivaldi schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:54:
Eén scheldwoord en één zelf-gecensureerd scheldwoord plus een veelzeggende emoticon en een toon van heb-ik-me-jou-daar... dat is toch geen +1 waard?
Die heeft nog wel wat zetjes nodig.Bor schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:25:
84hannes in 'nieuws: 'Google Photos gaat bepaalde functies alleen nog tegen b... lijkt mij geen +2, lijkt eigenlijk niet eens helemaal ontopic. Het stuk over virusscanners is ook niet helemaal juist.
In dezelfde lijn kan deze ook van +2 af:
bskibinski in 'nieuws: 'Google Photos gaat bepaalde functies alleen nog tegen...
... en eigenlijk kan die hele thread op 0 imo.
Dit is geen +3, stijn014 in 'nieuws: EU-Raad: Autoriteiten moeten toegang tot onversleutelde .... De gelinkte tweet in kwestie kaart enkel aan dat er artikelen het internet opgeslingerd worden dat de EU Raad encryptie in zijn geheel wil afschaffen, maar dat is niet wat er door de EU raad gezegd wordt (en ook niet wat het Tweakers artikel reflecteert).
EDIT:
Hoi @JDVB
EDIT2:
Weet ik, het scheelt ook niet heel veel.
EDIT:
Hoi @JDVB

EDIT2:
Weet ik, het scheelt ook niet heel veel.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 09-11-2020 11:03 ]
stijn014 in 'nieuws: EU-Raad: Autoriteiten moeten toegang tot onversleutelde ...
Edit:
@CH4OS Je was me net voor.
Ik las die reactie verkeerd, hij heeft het niet over het T.net artikel dat erg kromgetrokken is maar over de bron van T.net die wel erg krom is. Dat is zeker wel on topic, alleen wat summier voor een +3. Daarvoor had hij wel even uit zelf uit mogen leggen wat er dan zo krom is en hoe T.net dat beter weergeeft.
Edit:
@CH4OS Je was me net voor.
Ik las die reactie verkeerd, hij heeft het niet over het T.net artikel dat erg kromgetrokken is maar over de bron van T.net die wel erg krom is. Dat is zeker wel on topic, alleen wat summier voor een +3. Daarvoor had hij wel even uit zelf uit mogen leggen wat er dan zo krom is en hoe T.net dat beter weergeeft.
[ Voor 40% gewijzigd door JDVB op 09-11-2020 11:56 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Robert-Jan in 'nieuws: EU-Raad: Autoriteiten moeten toegang tot onversleuteld...
Op zich is de discussie die hier op volgt prima, maar deze post is een inhoudsloze two liner. "Goed idee" wordt verder nergens uitgewerkt, en dat iedereen het ergens mee eens moet zijn is wat mij betreft een flamebait. Ik begrijp de +1 dan ook niet.
Op zich is de discussie die hier op volgt prima, maar deze post is een inhoudsloze two liner. "Goed idee" wordt verder nergens uitgewerkt, en dat iedereen het ergens mee eens moet zijn is wat mij betreft een flamebait. Ik begrijp de +1 dan ook niet.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Een beoordeling als flame bait vind ik hier wat zwaar. De reactie kan gezien worden als een ontopic mening en de +1 verklaren.Jerie schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:17:
Robert-Jan in 'nieuws: EU-Raad: Autoriteiten moeten toegang tot onversleuteld...
Zelf beoordeel ik het als oneliner die zonder onderbouwing weinig toevoegt aan de discussie en kom ik op 0 uit.
Een open deur intrappen is geen +3 waard: Paul in 'nieuws: EU-Raad: Autoriteiten moeten toegang tot onversleutelde data...
Dat geldt overigens ook voor een populaire mening met standaard onderbouwing: janbaarda in 'nieuws: EU-Raad: Autoriteiten moeten toegang tot onversleutelde...
Dat geldt overigens ook voor een populaire mening met standaard onderbouwing: janbaarda in 'nieuws: EU-Raad: Autoriteiten moeten toegang tot onversleutelde...
[ Voor 35% gewijzigd door Dirk op 09-11-2020 13:55 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
@Dirk die staan nu goed, evenals de andere gemelde reacties bij dat artikel
Het kan niet de bedoeling zijn dat reacties die inhoudelijk discussie op het onderwerp zijn als offtopic
en ongewenst
worden gemod terwijl het reacties die het topic negeren om een mening te hebben dan informatief +2 krijgen.
Net zoals dit soort -1 moderaties op een inhoudelijke discussie niet gepaste meningmodden lijkt.
en ongewenst
worden gemod terwijl het reacties die het topic negeren om een mening te hebben dan informatief +2 krijgen.
Net zoals dit soort -1 moderaties op een inhoudelijke discussie niet gepaste meningmodden lijkt.
MikeRoG in 'downloads: GeForce Game Ready Driver 457.30 WHQL'
Sorry, maar imo is diit te offtopic in een artikel van de meuktracker.
Ik zie het als een ontopic post, de reactie gaat over iets wat sinds de vorige versie in de meuktracker kapot is gegaan en dat NVIDIA daar niets aan doet. MikeRoG is behulpzaam met linkjes naar fabrikanten die er recent een fix voor uitgebracht hebben.CH4OS schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:35:
MikeRoG in 'downloads: GeForce Game Ready Driver 457.30 WHQL'
Als deze reactie tot in den treure onder het nieuwsbericht voor nog komende versies verschijnt dan ben ik het met je eens dat het off-topic wordt.
Dit is volledig on topic maar krijgt dan 0. Er mag wel wat meer aandacht komen voor aanspreken van mismoderaties. Het is standaard raak bij artikelen waar meningen over het onderwerp nogal kunnen verschillen. Dit zet niet aan om nog te willen reageren of modereren als je hier vaak extra aandacht moet vragen om het bij te stellen. Erg jammer want het gaat ten koste van goede discussies.
Het is nou ook niet zo'n goed onderbouwde mening dat een 0-moderatie meteen nagekeken hoeft te worden toch? Ik vind het nogal generaliserend en zonder nuance (focus op superchargers zonder naar andere mogelijkheden te kijken die in reacties worden aangedragen). Je 2e reactie is al beter onderbouwd en staat wellicht daarom op +1, daarna reacties op je posts "promo verhaaltjes" noemen gaat natuurlijk ook weinig +1's opleveren.kodak schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:54:
Dit is volledig on topic maar krijgt dan 0. Er mag wel wat meer aandacht komen voor aanspreken van mismoderaties. Het is standaard raak bij artikelen waar meningen over het onderwerp nogal kunnen verschillen. Dit zet niet aan om nog te willen reageren of modereren als je hier vaak extra aandacht moet vragen om het bij te stellen. Erg jammer want het gaat ten koste van goede discussies.
Het is niet generiek. Niet voor niets maak ik een vergelijking bij de stelling.JohnnieWbl schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:20:
[...]
Het is nou ook niet zo'n goed onderbouwde mening dat een 0-moderatie meteen nagekeken hoeft te worden toch? Ik vind het nogal generaliserend en zonder nuance (focus op superchargers zonder naar andere mogelijkheden te kijken die in reacties worden aangedragen).
Dat is prima verwoord bij de situtie dat de voorgaande beknopte reacties alleen maar in gaan op de situaties die geen nadelen zouden hebben. Dat is leuk voor reclame en promotie maar daar valt geen discussie op het vermeende nadeel van nog weinig superchargers per totaal kilometers op te voeren. Het wekt niet de indruk dat de mede tweakers andere bedoelingen hebben dan alleen rooskleurige verhaaltjes opvoeren om zo de discussie dood te slaan samen met ieder ander middel tegen wat niet bevalt.daarna reacties op je posts "promo verhaaltjes" noemen gaat natuurlijk ook weinig +1's opleveren.
@kodak Hier inhoudelijk op in gaan lijkt mij niet handig op deze plek, ik vind het nakijken van 0-modders op je 1e post overdreven (de ene -1 stemmer mag van mij wel). Ook als je vindt dat een n=1 reactie de discussie "dood zou slaan" (ik vind van niet, biedt prima mogelijkheden voor tegenargumenten), ze wegzetten als "promo-verhaaltjes" doet dat juist meer.
Een nul
ik verwijs zelfs naar het beste leesvoer dat er is...
DeComponeur in 'nieuws: Ziggo start levering 1Gbit/s-abonnement in nog eens 1...
Valt me op dat ik wel eens vaker bij een Ziggo-onderwerp gedownmod word.
Kennelijk zijn daar sujetten met een modstatus die het niet zo serieus nemen ?
DeComponeur in 'nieuws: Ziggo start levering 1Gbit/s-abonnement in nog eens 1...
Valt me op dat ik wel eens vaker bij een Ziggo-onderwerp gedownmod word.
Kennelijk zijn daar sujetten met een modstatus die het niet zo serieus nemen ?
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Verwijderd
Waarom is dit een -1:
Verwijderd in 'nieuws: Rocket League krijgt 120fps-modus op Xbox Series X en S,...
Verwijderd in 'nieuws: Rocket League krijgt 120fps-modus op Xbox Series X en S,...
Fluttershy in 'nieuws: Vloggers mogen in video's binnenkort geen producten me... Uiteraard geen +3 maar een 0. Niet relevant voor de discussie dat over het gedrag van anderen gaat, niet over de opvoedkunst van ouders.
Verwijderd
Dit is van meer dan een dag geleden... niet van een half uur geleden.418O2 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:41:
[...]
Wacht even iets langer met melden, de scores trekken vaak wel bij na een half uur
Zag de datum nietVerwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:43:
[...]
Dit is van meer dan een dag geleden... niet van een half uur geleden.
Verwijderd
Probleem is dat je met dit soort "gevoelige" onderwerpen snel een -1 krijgt. Je kan dan wel een dag wachten dat dit gecorrigeerd wordt. Maar dan zien een heleboel mensen jouw reactie een dag lang niet. Omdat ze de -1 niet open klappen. Het zou beter zijn als die mensen aangesproken worden dat ze niet op deze manier een -1 moeten gebruiken.418O2 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:44:
[...]
Zag de datum nietMaar die vorige was er wel kort op.
Stiggy in 'nieuws: MacBook Pro en MacBook Air met M1-soc ondersteunen maximaa... zegt niets bijzonders en is dus geen +2 waard.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hier offtopic en ongewenst voor krijgen lijkt me ook niet gepast. De discussie is of je het computersysteem wat hier toegankelijk en bedienbaar bleek zomaar zou mogen gebruiken omdat je er bij kan. Daar een inhoudelijke opmerking op geven waarom dat waarschijnlijk niet zo is lijkt me niet beoordeeld te horen worden met 0 (door 0 en -1 moderaties).
[ Voor 19% gewijzigd door kodak op 11-11-2020 12:09 . Reden: +url ]
Heb je een +1 gegeven, maar het was misschien wel handig je 'er is een responsible disclosure die dit verbied' ook hierbij te vermelden. Dan heb je een ondersteunende bron voor het statementkodak schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:08:
Hier offtopic en ongewenst voor krijgen lijkt me ook niet gepast. De discussie is of je het computersysteem wat hier toegankelijk en bedienbaar bleek zomaar zou mogen gebruiken omdat je er bij kan. Daar een inhoudelijke opmerking op geven waarom dat waarschijnlijk niet zo is lijkt me niet beoordeeld te horen worden met 0 (door 0 en -1 moderaties).
Alleen is mijn onderbouwing de wetgeving, die we allemaal horen te kennen. Daar kunnen we wel naar blijven verwijzen maar dan kunnen we bij reacties die geen moeite doen om te weten wat er in de wet staat of het loos betwijfelen en maar wat beweren wel aan de gang blijven. Eerder had ik de wijzigingen willen aangeven maar dat werd me juist te veel offtopic. Het nieuws gaat er immers om dat iemand van een computersysteem gebruik maakt dat niet van hem was, niet om de wet helemaal uit te leggen en alle wijzigingen aan te geven.Cloud schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:20:
[...] misschien wel handig je 'er is een responsible disclosure die dit verbied' ook hierbij te vermelden. Dan heb je een ondersteunende bron voor het statement
[ Voor 18% gewijzigd door kodak op 11-11-2020 12:36 ]
If onlykodak schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:33:
[...]
Alleen is mijn onderbouwing de wetgeving, die we allemaal horen te kennen.
Maar goed, je reactie staat nu solide op +1.
Deze kan ik niet als +2 opvatten. Het is natuurlijk informatief voor iedereen die geen zin heeft om zich in een PS5 te verdiepen maar dat is het onderwerp niet. Daarbij is dit puur alleen maar de gebreken opnoemen die de tweakers kennelijk allemaal nog meer niet bevalt zonder enige verdere onderbouwing waarom dat relevant is. Het nieuws gaat er juist om dat Sony afwegingen maakt waar niet alleen nadelen maar ook voordelen aan zouden zitten.
Maurits van Baerle in 'nieuws: Inspectie start onderzoek naar Waternet na ver...
True, dit is een reactie op mij, naar aanleiding van iets (wat bovendien offtopic is) wat ik beter maar niet had moeten zeggen (achteraf gezien), maar de reactie lijkt me zeker niet informatief.
True, dit is een reactie op mij, naar aanleiding van iets (wat bovendien offtopic is) wat ik beter maar niet had moeten zeggen (achteraf gezien), maar de reactie lijkt me zeker niet informatief.
Verwijderd
En weer krijg ik uit het niets 2x een -1:
Verwijderd in 'nieuws: Sony: PS5 ondersteunt geen 1440p-resolutie door priorite...
Ik denk dat hier wel weer even naar gekeken mag worden. Meningmodders...
En hier ook al:
Verwijderd in 'nieuws: Sony: PS5 ondersteunt geen 1440p-resolutie door priorite...
Dit gaat echt nergens meer over...
Ik denk dat hier wel weer even naar gekeken mag worden. Meningmodders...
En hier ook al:
Dit gaat echt nergens meer over...
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2020 15:00 ]
Ik ben even benieuwd of ik hier op de juiste plek ben, maar de -1's die ik heb ontvangen op
hottestbrain in 'nieuws: Rocket League krijgt 120fps-modus op Xbox Series X e...
en
hottestbrain in 'nieuws: Rocket League krijgt 120fps-modus op Xbox Series X e...
vind ik wat merkwaardig.
en
vind ik wat merkwaardig.
nieuws: TransIP stopt met gratis variant van Stack na incidenten met opslagsc...
Kan iemand hier de -1 berichten bij dat nieuwsbericht langslopen? Ik kan ze niet allemaal op het juiste niveau zetten, er zijn er maar enkele die terecht op -1 staan.
Kan iemand hier de -1 berichten bij dat nieuwsbericht langslopen? Ik kan ze niet allemaal op het juiste niveau zetten, er zijn er maar enkele die terecht op -1 staan.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Niet alleen de -1 berichten. Er staan er ook meerdere tussen die echt geen +2 zijn met alleen een mening.Laguna schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:04:
Jeroen73 in 'nieuws: MacBook Pro en MacBook Air met M1-soc ondersteunen...
Klaarblijkelijk mocht ik dit niet zeggen...
Dat mijn on-topic post daarboven op 0 komt kan me niet schelen, maar dit is geen -1
Klaarblijkelijk mocht ik dit niet zeggen...
Dat mijn on-topic post daarboven op 0 komt kan me niet schelen, maar dit is geen -1
DigitalExorcist in 'plan: YourMacStore biedt de kans om de Apple Watch SE te ...
Lijkt mij gewoon een leuk bedoelde grap, dus de massale -1 is in mijn ogen een beetje overdreven. Lijkt mij gewoon 0.
Lijkt mij gewoon een leuk bedoelde grap, dus de massale -1 is in mijn ogen een beetje overdreven. Lijkt mij gewoon 0.
Dat lijkt mij gewoon een troll.KevinvdBerg__ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:06:
DigitalExorcist in 'plan: YourMacStore biedt de kans om de Apple Watch SE te ...
Met @Bor
Hij maakt er daarna wel een grapje van inderdaad (na de draaischijf opmerking) maar de initiële aanzet was inderdaad weinig meer dan een troll, al was het dan voorzien van smiley. Tegenwoordig kun je zo'n grap niet maken zonder mensen te irriteren dus dan moet je daar gewoon van weg blijven.
Hij maakt er daarna wel een grapje van inderdaad (na de draaischijf opmerking) maar de initiële aanzet was inderdaad weinig meer dan een troll, al was het dan voorzien van smiley. Tegenwoordig kun je zo'n grap niet maken zonder mensen te irriteren dus dan moet je daar gewoon van weg blijven.
Geen +2:
MeetTommy in 'nieuws: Google stopt volgend jaar met gratis onbeperkte...
En wat mij betreft een aantal reacties in de thread daaronder ook niet, zoals deze:
bbob in 'nieuws: Google stopt volgend jaar met gratis onbeperkte...
MeetTommy in 'nieuws: Google stopt volgend jaar met gratis onbeperkte...
En wat mij betreft een aantal reacties in de thread daaronder ook niet, zoals deze:
bbob in 'nieuws: Google stopt volgend jaar met gratis onbeperkte...
Ik kan dit geen +2 of hoger geven. Zeggen dat je overstapt met alleen opnoemen van enkele prijzen en combinaties zonder uitleg heeft weinig toegevoegde waarde bij het nieuws dat een bedrijf het aantal klanten heeft zien toenemen.
FrankWar in 'nieuws: Gerucht: Trump wil betaald online videokanaal beginnen' is natuurlijk geen +2.
Tweakers heeft het natuurlijk over zichzelf afgeroepen door een vrij onnodig Trump mediabericht te plaatsen (geruchten dat iemand wellicht een TV kanaal start - nauwelijks nieuwswaardig) maar dat is nu eenmaal al gebeurd:
Reacties als die van Ardeverb - 12 november 2020 14:04 hoeven niet perse een -1, want het is onderbouwd. En dat geldt nog voor vele andere reacties.
Maargoed, dit nieuwsbericht zal gezien de timing tcoh voor 95% toch tot offtopic reacties leiden, omdat niemand (of je nu voor of tegen Trump bent) het heel spannend vind dat iemand misschien zijn eigen kanaal al dan niet begint. Dus ik verwacht heel veel '0's daar.
Reacties als die van Ardeverb - 12 november 2020 14:04 hoeven niet perse een -1, want het is onderbouwd. En dat geldt nog voor vele andere reacties.
Maargoed, dit nieuwsbericht zal gezien de timing tcoh voor 95% toch tot offtopic reacties leiden, omdat niemand (of je nu voor of tegen Trump bent) het heel spannend vind dat iemand misschien zijn eigen kanaal al dan niet begint. Dus ik verwacht heel veel '0's daar.
@Dirk eerlijk gezegd: jullie hebben dringend een functie nodig om bij flamegevoelige topics moderatie volledig AF te zetten, want het trump-tv bericht ontploft gewoon van de voor- en vooral tegenstanders die alles wat los en vast zit kapot-modereren.
momenteel staat die post op
+3 Spotlight 65
+2 Informatief 40
+1 On-topic 21
0 Off-topic / Irrelevant 35
-1 Ongewenst 37
in alle objectiviteit zou je zo'n post over Neil deGrasse Tyson hebben gemaakt, dan zou dit aantal positieve moderaties van een tegenstander (licht uitgedrukt, want imho is het gewoon een flame) gewoon op 0 gezet zijn
+3 Spotlight 65
+2 Informatief 40
+1 On-topic 21
0 Off-topic / Irrelevant 35
-1 Ongewenst 37
in alle objectiviteit zou je zo'n post over Neil deGrasse Tyson hebben gemaakt, dan zou dit aantal positieve moderaties van een tegenstander (licht uitgedrukt, want imho is het gewoon een flame) gewoon op 0 gezet zijn
Het 1e deel van de reactie is helemaal niet zo goed onderbouwd:Malarky schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:17:
[...]
[...]
Deze stellingname is wat mij betreft genoeg voor een -1. Er is tot op heden geen greintje publiekelijk bewijs voor "enorme hoeveelheid voterfraude", er is niet eens bewijs voor überhaupt onregelmatigheden. Nog los daarvan, wordt er ook niets aan bronnen gegeven in deze reactie zelf. De laatste zin maakt het dan wel echt af voor mij.Trump heeft voorlopig nog helemaal niet verloren. De enorme hoeveelheid voterfraude die er lijkt te zijn moet eerst behandeld worden door het gerecht. De media trekt dit narratief maar wat graag naar zich toe. Voorlopig heeft Trump helemaal niet veloren. Graag dus objectief blijven Tweakers.
[...]
Dat de rest van zijn reactie in een informatieve richting stapt is fijn, maar dat maakt het 1e deel echt niet goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 12-11-2020 15:17 ]
Het is inderdaad echt van de zotte wat Trump blijkbaar bij mensen opwekt, de inhoud van de reacties is helaas af en toe ook om te huilen (lijkt wel Twitter). Het is bizar dat een politiek persoon uit een ander land, ergere mismoderaties/reacties op weet te wekken dan discussies over AMD vs Nvidia of Apple vs Android.dasiro schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:28:
@Dirk eerlijk gezegd: jullie hebben dringend een functie nodig om bij flamegevoelige topics moderatie volledig AF te zetten, want het trump-tv bericht ontploft gewoon van de voor- en vooral tegenstanders die alles wat los en vast zit kapot-modereren.
[...]
Er is inderdaad door de redactie gekozen om ook dit ietwat 'luchtiger' item te brengen. Het staat wat verder van de reguliere onderwerpen af door het gebrek aan tech, wat het bijzonder lastig maakt om goede on-topic discussie over te voeren. Extra lastig ook, aangezien er toch nogal wat users zijn die dit artikel direct aangrijpen om de 'hij heeft niet verloren'-discussie wéér op te wekken.
/op persoonlijke noot
Moderaties uitzetten, ik weet niet of dat zou helpen zelfs al zou het kunnen. Dat maakt niet voor een beter leesbare reactielijst in elk geval. Je zou bijna de reactie mogelijkheid geheel uitschakelen bij zo'n artikel.
Mijn hoop is dat als het presidentschap van nummer 45 voorbij is, we dit soort dingen veel minder tegen gaan komen.
Elke ander nieuwsbericht waar de first post zou zijn "zullen we niet meer over <insert persoon> berichten. Hoe sneller we <insert persoon> vergeten hoe beter" zonder enige onderbouwing had een 0 of zelfs -1 opgeleverd.dasiro schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:28:
Het idee dat veel lezers het 'obvious' vinden waarom we <insert persoon> al dan niet zo snel mogelijk moeten vergeten maakt het nog steeds geen +2.
Buiten dat het niet onderbouwd is, valt er ook van alles op af te dingen. Een groot deel van de media heeft 4 jaar uitsluitend negatief over Trump bericht, dat heeft eveneens niet voorkomen dat hij 71 miljoen stemmen kreeg. Het wegzetten/negeren van 45% van alle kiezers is niet perse een effectieve methode.
Ik denk niet dat dat helpt niet, beide niet./op persoonlijke noot
Moderaties uitzetten, ik weet niet of dat zou helpen zelfs al zou het kunnen. Dat maakt niet voor een beter leesbare reactielijst in elk geval. Je zou bijna de reactie mogelijkheid geheel uitschakelen bij zo'n artikel.
Mijn hoop is dat als het presidentschap van nummer 45 voorbij is, we dit soort dingen veel minder tegen gaan komen.
Mijn twee centen;
Is het wellicht niet een idee om de bezem door ieder die modrechten heeft te halen?
Mij lijkt het eigenlijk een goed plan om iedereen, ja echt iedereen zijn modrechten in te trekken.
Stuur een mail en link hier naar een pagina met een duidelijke uitleg over hoe je je modrechten gebruikt, zet er een verplichte mini tutorial met focus op meningmodden bij welke je moet afronden en een duidelijke waarschuwing voor het kwijtraken hiervan wanneer niet goed ingezet, dit voor je je rechten krijgt en ik gok dat de helft van de mensen niet eens de moeite zal nemen dit te doen en de andere helft is het gelijk een stuk duidelijker voor. Tuurlijk het lost niet het probleem volledig op maar denk dat het behoorlijk verschil zal maken.
Zet dit uberhaupt voor nieuwkomers op, en pas daarnaast aan dat iedereen na 30 dagen tijd al verzwaarde modrechten krijgt. Zet dit naar een jaar of beter op speciale aanvraag zodat je altijd nog ervaren mods hebt die moderaties kunnen rechtrekken, want nu kan elke ''idioot'' een +2 uitdelen.
Ik ben in tegenstelling tot mensen die ik hier vaak lees volledig voor dit systeem, echter naar mijn idee is het gewoon niet duidelijk genoeg voor de gemiddelde tweaker en is het te snel te makkelijk om als nieuwkomer al +2's te mogen uitdelen.
Als dit hier niet de juiste plek is mijn esxcuus daarvoor, hoor graag waar dit dan moet.
Volgens mij zei ook niemand dat die score terecht op +2 stond. Ik heb de reactie bij deze gefixeerd naar 0, waarmee andere discussies die meer on-topic zijn naar boven komen.Malarky schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:27:
[...]
Het idee dat veel lezers het 'obvious' vinden waarom we <insert persoon> al dan niet zo snel mogelijk moeten vergeten maakt het nog steeds geen +2.
@Cloud Ik blijf erbij dat het waarschijnlijk beter zou zijn om bij controversiële topics ala Reddit de eerste x moderaties of x tijd alles op 0 te tonen ipv de werkelijke moderaties. Het is namelijk waarschijnlijk niet alleen mening- maar ook pappegaaimodden onder dit soort artikelen wat enorme problemen oplevert.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dit is vaker voorgesteld en lange tijd (geleden) heeft het moderatiesysteem ook zelfs opt-in gewerkt, vergelijkbaar met wat je voorstelt. Vanuit de FP moderatiecrew zelf was het dan ook niet de wens om modereren opt-out te maken. Dat besluit is hogerop genomen om het minder het gevoel te geven van 'een klein clubje beslist over alles' / meer inclusief gevoel.Xm0ur3r schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:28:
[...]
Mijn twee centen;
Is het wellicht niet een idee om de bezem door ieder die modrechten heeft te halen?
Mij lijkt het eigenlijk een goed plan om iedereen, ja echt iedereen zijn modrechten in te trekken.
[...]
Ik weet alleen niet of dit het probleem bij het betreffende artikel op zou lossen. Als je kijkt dan zijn onjuiste moderaties niet het enige probleem, ook de inhoud van reacties laat in veel gevallen erg veel te wensen over. Het onderwerp wekt gewoon 'haat' op aan beide zijden van het spectrum.
Ik hoop eerlijk gezegd vooral dat we niet zo veel controversiële topics gaan krijgen in de toekomstWhatsappHack schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:34:
@Cloud Ik blijf erbij dat het waarschijnlijk beter zou zijn om bij controversiële topics ala Reddit de eerste x moderaties of x tijd alles op 0 te tonen ipv de werkelijke moderaties. Het is namelijk waarschijnlijk niet alleen mening- maar ook pappegaaimodden onder dit soort artikelen wat enorme problemen oplevert.
[ Voor 30% gewijzigd door Cloud op 12-11-2020 15:38 ]
Eens met wat @Cloud zegt, en verder is dit niet de juiste plek om dit te bespreken. Aangezien jij natuurlijk niet bij de interne discussies kunt, maak gerust een topic aan, hier in Frontpagemoderatie of in Mooie Features.Xm0ur3r schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:28:
[...]
Ik denk niet dat dat helpt niet, beide niet.
Mijn twee centen;
Stuur een mail en link hier naar een pagina met een duidelijke uitleg over hoe je je modrechten gebruikt, zet er een verplichte mini tutorial met focus op meningmodden bij welke je moet afronden en een duidelijke waarschuwing voor het kwijtraken hiervan wanneer niet goed ingezet, dit voor je je rechten krijgt en ik gok dat de helft van de mensen niet eens de moeite zal nemen dit te doen en de andere helft is het gelijk een stuk duidelijker voor. Tuurlijk het lost niet het probleem volledig op maar denk dat het behoorlijk verschil zal maken.
Zet dit uberhaupt voor nieuwkomers op, en pas daarnaast aan dat iedereen na 30 dagen tijd al verzwaarde modrechten krijgt. Zet dit naar een jaar of beter op speciale aanvraag zodat je altijd nog ervaren mods hebt die moderaties kunnen rechtrekken, want nu kan elke ''idioot'' een +2 uitdelen.
Ik ben in tegenstelling tot mensen die ik hier vaak lees volledig voor dit systeem, echter naar mijn idee is het gewoon niet duidelijk genoeg voor de gemiddelde tweaker en is het te snel te makkelijk om als nieuwkomer al +2's te mogen uitdelen.
Als dit hier niet de juiste plek is mijn esxcuus daarvoor, hoor graag waar dit dan moet.
peternator in 'nieuws: Gerucht: Trump wil betaald online videokanaal beginnen'
Dit lijkt me geen +2, en al helemaal niet de +3 die het krijgt.
Dit lijkt me geen +2, en al helemaal niet de +3 die het krijgt.
Virussen? Scan ze hier!
niet zo erg al dit, maar vooral bij de Apple topics (vreemd genoeg veel minder bij de android topics) is het ook vaak huilen met de pet op als je ziet wat voor statussen er worden uitgedeeld als je de scores open klikt. Ironisch genoeg is het misschien wel hetzelfde repressieve gedrag van trump dat je bij apple ook terug ziet wat dit soort activisme veroorzaakt bij mensen die denken hun mening te mogen uiten via het moderatiesysteem ipv die hoop toetsen tussen ctrl en backspace.Cloud schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:36:
[...]
Ik hoop eerlijk gezegd vooral dat we niet zo veel controversiële topics gaan krijgen in de toekomstMaar mocht dit een terugkerend probleem worden dan is zoiets wel een interessante optie ja. Moet wel zeggen dat het, zoals ik eerder aangaf, zelfs bij Apple/Android lang niet zo erg als dit is. Ik kan me niet veel artikelen voor de geest halen, die ik zou markeren als 'controversieel'. Maar dat kan aan mijn geheugen liggen
Heel goed dat Tweakers die rants op Trump onderaan geplaatst hebben.
Weg
Al hoop ik dan wel dat de pro en powermods alwel de score mogen zien en daarop kunnen blijven sorteren om die berichten ook dan eerder onder de aandacht te kunnen blijven brengen en te kunnen corrigeren. Dan krijg je alleen ook de fipo's weer terug, dat is dan weer de keerzijde.WhatsappHack schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:34:
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Bij deze het verzoek mijn posts weer zichtbaar te maken in topic
nieuws: Gerucht: Trump wil betaald online videokanaal beginnen
Volgens mij voldoen mijn posts niet aan een -1 (Ongewenst)
Een aantal reacties van jou gaan puur over de moderatie. Reacties bij het artikel zijn daarvoor niet de juiste plek.zyphr schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:54:
200 fish found!
Dus mijn reacties waren ongewenst? Ik begrijp hem niet helemaal.Zeehond schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:55:
[...]
Een aantal reacties van jou gaan puur over de moderatie. Reacties bij het artikel zijn daarvoor niet de juiste plek.
Ik heb er 1 op 0 gezet van de reacties die op -1 stonden toen ik keek.zyphr schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:15:
[...]
Dus mijn reacties waren ongewenst? Ik begrijp hem niet helemaal.
200 fish found!
Bedankt, voelde meer alsof iemand aan het mening modden was.Zeehond schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:29:
[...]
Ik heb er 1 op 0 gezet van de reacties die op -1 stonden toen ik keek.
Kevinp in 'nieuws: T-Mobile krijgt er 62.000 mobiele abonnees bij'
Dit is offtopic. Overname waar poster naar refereert is de overname van Simpel (door T-Mobile), wat dus iets anders is in de context en wat dus simpelweg niet klopt. Een gevalletje niet goed gelezen.
Dit is offtopic. Overname waar poster naar refereert is de overname van Simpel (door T-Mobile), wat dus iets anders is in de context en wat dus simpelweg niet klopt. Een gevalletje niet goed gelezen.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 13-11-2020 09:14 ]
Er worden bizar veel -1/-2 mods gegeven aan mensen die niet direct Trump afwijzen. Iets te veel politieke voorkeur van leden lijkt het wel. Zo staan er meerdere mensen op -1 die alleen maar aangeven dat het nog niet officieel is dat Biden heeft gewonnen. Okay het heeft niets met de post te maken maar dat zijn alle opmerkingen van Biden in die context ook niet en die krijgen een +1 (net zo offtopic lijkt mij)zyphr schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:54:
Die -2 moderaties kun jij niet zien denk ikrikoos schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:42:
[...]
Er worden bizar veel -1/-2 mods gegeven aan mensen die niet direct Trump afwijzen. Iets te veel politieke voorkeur van leden lijkt het wel. Zo staan er meerdere mensen op -1 die alleen maar aangeven dat het nog niet officieel is dat Biden heeft gewonnen. Okay het heeft niets met de post te maken maar dat zijn alle opmerkingen van Biden in die context ook niet en die krijgen een +1 (net zo offtopic lijkt mij)
Zonder het hier te politiek willen maken:
Zo'n beetje iedereen is het er over eens behalve de persoon die verloren heeft en zijn aanhang. Tenzij er dus duidelijk bewijs opduikt gaan wij, net zoals vrijwel de gehele rest van de wereld, er gewoon vanuit dat Biden gewonnen heeft. Het is leuk dat de bevestiging door de kiesmannen nog gedaan moet worden maar dat is bijna een semantische discussie aan het worden. In elke verkiezing (zo ook de verkiezing waarbij Trump won) werkt het uitroepen van de winnaar zoals dat nu ook gedaan is. Fraude onderzoek, rechtszaken en whatnot is ook allemaal hartstikke prima en moeten ze vooral doen. Maar totdat er serieus bewijs is gaan we van de onschuld uit. We gaan niet van fraude uit tenzij de onschuld is bewezen natuurlijk en dat lijkt men te vergeten. Gisteravond heeft ook het beveiligingsorgaan van het Ministerie van Justitie heeft nog laten weten dat er geen enkel bewijs is; dat het de veiligst verlopen verkiezing tot nu toe is zelfs.
Elke keer dus weer die opmerking maken dat de winst niet zeker is, begint gewoon serieus vervelend te worden en dat zal op zijn minst een deel van de -1's verklaren.
@Cloud Ik snap je redenering maar als je nu ziet dat ALLE meldingen van RandyAmsterdam standaard op -1 komen te staan terwijl precies dezelfde opmerkingen (alleen in het voordeel van Biden) op +1 komen te staan is het het behoorlijk politiek geworden lijkt mij.
Dat lijkt mij ook niet de bedoeling zeker omdat alleen de media de winnaar uitroept en de kies commissie (de partij die er over gaat) dat niet heeft gedaan. Ik snap het allemaal wel hoor dat men het doet want de cijfers zijn bekend en veel verschil zal er niet komen na de vele aankomende rechtzaken.
Maar goed als jij denkt dat de moderatie correct is, wie ben ik om dat te bestrijden ;-)
Dat lijkt mij ook niet de bedoeling zeker omdat alleen de media de winnaar uitroept en de kies commissie (de partij die er over gaat) dat niet heeft gedaan. Ik snap het allemaal wel hoor dat men het doet want de cijfers zijn bekend en veel verschil zal er niet komen na de vele aankomende rechtzaken.
Maar goed als jij denkt dat de moderatie correct is, wie ben ik om dat te bestrijden ;-)
Al die -1 mods zijn toch politiek? Als je als tweakers zijnde een artikel plaatst op basis van een gerucht (staat er zelfs bij) in deze tijd. Dan kun je toch zo'n soort discussie verwachten?Cloud schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:19:
[...]
Die -2 moderaties kun jij niet zien denk ikEn ja, zoals eerder al vermeld, worden er nogal wat mismoderaties gedaan. Maar dat is niet één richtingsverkeer zoals jij het doet voorstellen, dat zijn zeker niet alleen anti-Trump moderaties. Ook de andere kant doet mee. De opmerkingen dat Biden nog niet officieel gewonnen hebben zijn daarentegen echt hooguit een 0 waard en een -1 begint ook wel verdedigbaar te worden.
Zonder het hier te politiek willen maken:
Zo'n beetje iedereen is het er over eens behalve de persoon die verloren heeft en zijn aanhang. Tenzij er dus duidelijk bewijs opduikt gaan wij, net zoals vrijwel de gehele rest van de wereld, er gewoon vanuit dat Biden gewonnen heeft. Het is leuk dat de bevestiging door de kiesmannen nog gedaan moet worden maar dat is bijna een semantische discussie aan het worden. In elke verkiezing (zo ook de verkiezing waarbij Trump won) werkt het uitroepen van de winnaar zoals dat nu ook gedaan is. Fraude onderzoek, rechtszaken en whatnot is ook allemaal hartstikke prima en moeten ze vooral doen. Maar totdat er serieus bewijs is gaan we van de onschuld uit. We gaan niet van fraude uit tenzij de onschuld is bewezen natuurlijk en dat lijkt men te vergeten. Gisteravond heeft ook het beveiligingsorgaan van het Ministerie van Justitie heeft nog laten weten dat er geen enkel bewijs is; dat het de veiligst verlopen verkiezing tot nu toe is zelfs.
Elke keer dus weer die opmerking maken dat de winst niet zeker is, begint gewoon serieus vervelend te worden en dat zal op zijn minst een deel van de -1's verklaren.
Plaats dit soort artikelen dan gewoon niet en hou het bij techniek, en hou politiek er dan buiten.
Ik zie maar één post van RandyAmsterdam en hoewel het een one-liner was, heb ik die van -1 naar 0 gezet. Want dat was wat onterecht. Maar ik zie dan niet helemaal wat die tegenhangers in het voordeel van Biden zouden moeten zijn die potentieel onterecht op +1 staan.rikoos schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:37:
@Cloud Ik snap je redenering maar als je nu ziet dat ALLE meldingen van RandyAmsterdam standaard op -1 komen te staan terwijl precies dezelfde opmerkingen (alleen in het voordeel van Biden) op +1 komen te staan is het het behoorlijk politiek geworden lijkt mij.
edit:
Ah tweede pagina helemaal gemist.
De reacties van die Randy op de tweede pagina gaan wel hard bergafwaarts hoor. Misschien dat er een paar tussen zitten die van -1 af kunnen, maar er wordt wel erg veel gegooid met 'linkse media', 'geïndoctrineerd' en zo. Dat is heel makkelijker -1 scoren.
Hij heeft allerlei 'interessante' dingen maar er is nog steeds niets bewezen. En dan nog is het zo minimaal dat het voor de winst niet zal uitmaken. Dus dan blijf ik bij mijn argumentatie dat we zonder bewijzen uit blijven gaan van winst voor Biden. Dat er in de comments mensen zijn die dat óók herhalen en daardoor hogere scores halen, daar kan ik niets aan doen.
Eh, nee? Ik heb hierboven toch net de uitleg gegeven waarom ze niet per definitie politiek gekleurd zijn toch? Er zullen er zeker een aantal zijn die politiek gekleurd zijn want de moderaties over het gehele artikel zijn doorspekt met meningmoderaties; dat wel. Maar dat geldt absoluut niet alleen voor die -1's.
Ik ben geen onderdeel van de redactie. Maar op persoonlijke noot: ik had denk ik dit nieuws ook niet gebracht want inderdaad, deze 'discussie' viel te verwachten.Als je als tweakers zijnde een artikel plaatst op basis van een gerucht (staat er zelfs bij) in deze tijd. Dan kun je toch zo'n soort discussie verwachten?
Plaats dit soort artikelen dan gewoon niet en hou het bij techniek, en hou politiek er dan buiten.
[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 13-11-2020 10:48 ]
Dat is het vervelende met die mening moderaties, als je in een discussies terecht komt. Iemand via -1 mond dood gemaakt wordt. Terwijl reacties in een discussies gewoon on topic kunnen zijn.Cloud schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:43:
[...]
Ik zie maar één post van RandyAmsterdam en hoewel het een one-liner was, heb ik die van -1 naar 0 gezet. Want dat was wat onterecht. Maar ik zie dan niet helemaal wat die tegenhangers in het voordeel van Biden zouden moeten zijn die potentieel onterecht op +1 staan.
edit:
[...]
Eh, nee? Ik heb hierboven toch net de uitleg gegeven waarom ze niet per definitie politiek gekleurd zijn toch? Er zullen er zeker een aantal zijn die politiek gekleurd zijn want de moderaties over het gehele artikel zijn doorspekt met meningmoderaties; dat wel. Maar dat geldt absoluut niet alleen voor die -1's.
[...]
Ik ben geen onderdeel van de redactie. Maar op persoonlijke noot: ik had denk ik dit nieuws ook niet gebracht want inderdaad, deze 'discussie' viel te verwachten.
Ik zie bij al die -1 mods als politiek (binne dat Topic), zo van "Deze reactie valt niet binnen mijn politieke voorkeur".
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2