Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zyphr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:52:
[...]

Dat is het vervelende met die mening moderaties, als je in een discussies terecht komt. Iemand via -1 mond dood gemaakt wordt. Terwijl reacties in een discussies gewoon on topic kunnen zijn.
Ik zie bij al die -1 mods als politiek (binne dat Topic), zo van "Deze reactie valt niet binnen mijn politieke voorkeur".
Met een -1 wordt er helemaal niemand monddood gemaakt. De reactie is gewoon nog leesbaar, wijzigbaar, er kan op gereageerd worden etc.

Dat verandert pas bij een modbreak, dan wordt hij meestal ook gelocked. Maar die heb ik in die nieuwspost niet gezien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyphr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2023
wildhagen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:56:
[...]

Met een -1 wordt er helemaal niemand monddood gemaakt. De reactie is gewoon nog leesbaar, wijzigbaar, er kan op gereageerd worden etc.

Dat verandert pas bij een modbreak, dan wordt hij meestal ook gelocked. Maar die heb ik in die nieuwspost niet gezien.
Voelt voor mij wel zo, aangezien een reactie niet meer direct zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zyphr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:59:
[...]

Voelt voor mij wel zo, aangezien een reactie niet meer direct zichtbaar is.
Als je je filter aanpast is hij gewoon alsnog direct zichtbaar.

Nee, een -1 heeft letterlijk he-le-maal niks te maken met monddood maken. Of met censuur, een ander woord wat veel misbruikt wordt hiervoor, waar het allemaal ook helemaal niks mee te maken heeft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyphr
wildhagen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:00:
[...]

Als je je filter aanpast is hij gewoon alsnog direct zichtbaar.

Nee, een -1 heeft letterlijk he-le-maal niks te maken met monddood maken. Of met censuur, een ander woord wat veel misbruikt wordt hiervoor, waar het allemaal ook helemaal niks mee te maken heeft.
Ok ik had niet door dat "Ongewenst" de default is in de instellingen voor iedereen.
Over het monddood maken hebben we een andere mening over denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

zyphr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:09:
[...]

Ok ik had niet door dat "Ongewenst" de default is in de instellingen voor iedereen.
Over het monddood maken hebben we een andere mening over denk ik.
'Ongewenst' is niet het standaard niveau, maar je kunt het wel je standaardniveau maken (dat heeft de FP crew ook). Het standaardniveau wat iedereen ziet is inderdaad 0; dat is de penalty die hangt aan een -1 reactie. Maar er is zoals @wildhagen zegt geen sprake van monddood maken o.i.d. Je kunt de reacties gewoon openklappen als je wel geïnteresseerd bent in dat soort dingen. Zo zijn er ook users die misschien het standaardniveau zelfs op +1 hebben, om nog meer relevante reacties te zien.

Inderdaad, meningmoderaties zijn erg vervelend in dat opzicht, maar wel in beide richtingen. Onterechte +2's zijn veel te zichtbaar en onterechte -1's zijn te weinig zichtbaar. Daarvoor is dit topic er.

Wat mij betreft is de discussie over in elk geval dát specifieke artikel nu wel klaar. Het is een bende qua reacties en qua moderaties; maar daar viel eigenlijk niet aan te ontkomen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25

kodak

FP ProMod
Deze opmerking over +3 modden krijgt al gepaste aandacht maar ondertussen geeft het wel een hint dat de tweaker zelf dus niet al te moeilijk doet over +3 geven en waarschijnlijk wel vaker aan mismodden doet (mogelijk zonder het zelf te beseffen). Het is natuurlijk niet voor iedereen te zien of dat is gebeurt maar het zal wel kunnen helpen om dat voor de toekomst te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyphr
Cloud schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:05:
[...]

'Ongewenst' is niet het standaard niveau, maar je kunt het wel je standaardniveau maken (dat heeft de FP crew ook). Het standaardniveau wat iedereen ziet is inderdaad 0; dat is de penalty die hangt aan een -1 reactie. Maar er is zoals @wildhagen zegt geen sprake van monddood maken o.i.d. Je kunt de reacties gewoon openklappen als je wel geïnteresseerd bent in dat soort dingen. Zo zijn er ook users die misschien het standaardniveau zelfs op +1 hebben, om nog meer relevante reacties te zien.

Inderdaad, meningmoderaties zijn erg vervelend in dat opzicht, maar wel in beide richtingen. Onterechte +2's zijn veel te zichtbaar en onterechte -1's zijn te weinig zichtbaar. Daarvoor is dit topic er.

Wat mij betreft is de discussie over in elk geval dát specifieke artikel nu wel klaar. Het is een bende qua reacties en qua moderaties; maar daar viel eigenlijk niet aan te ontkomen.
Klopt de discussie over dat artikel is wel klaar, en volgens mij zijn we het er ook wel over eens dat het huidige moderatie systeem beter kan. (dat geef je zelf ook met die opmerking over +2 geven)
Niet dat ik meteen de oplossing heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:17
Mijn opmerking krijgt een -1, maar ik zie in de verste verte niet wat daar ongewenst aan is. Je zou de discussie over het verschul tussen man en vrouw nog als lichtelijk offtopic kunnen zien, maar ongewenst?

Wordt er eigenlijk wel eens gekeken welke gebruikers telkens -1 uitdelen? Want ik heb zo langzaamaan het gevoel dat ELKE reactie standaard een paar keer -1 krijgt, no matter de inhoud. Ik word er moe van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
Het blijft vreemd dat https://tweakers.net/nieu...ction=15205112#r_15205112 beoordeeld wordt met een 0

terwijl https://tweakers.net/nieu...ction=15205190#r_15205190 beoordeeld wordt met +2 .

Feitelijk onjuist voor het onderhavige artikel R545 WVW wat daarin een uitzondering is en ook keurig in het artikel vermeld wordt. Sterker, de aanleiding is om met camera's te gaan werken.

Vervolgens herhaalt zich dit in de discussie, waar de +1 scoorders de algemeniteit blijven herhalen dat de kentekenhouder de boete krijgt en moet betalen.

De uitleg op reacties blijft uit, behalve bij https://tweakers.net/nieu...ction=15206070#r_15206070 , die de discussie wel leest op inhoud en niet achter de meute aangaat.

Zelf kan ik al heel lang niet meer modereren op Tweakers. Al die anderen blijkbaar wel, die toch echt de regels ervan niet begrepen lijken te hebben. O ja, die neem ik terug, dat mag je hier niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Hoe kan dit een 0 offtopic/irrelevant moderatie waard zijn als het om een vraag en opmerking gaat hoe het bedrijf tot een conclusie komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
rikoos schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:42:
[...]

Er worden bizar veel -1/-2 mods gegeven aan mensen die niet direct Trump afwijzen. Iets te veel politieke voorkeur van leden lijkt het wel. Zo staan er meerdere mensen op -1 die alleen maar aangeven dat het nog niet officieel is dat Biden heeft gewonnen. Okay het heeft niets met de post te maken maar dat zijn alle opmerkingen van Biden in die context ook niet en die krijgen een +1 (net zo offtopic lijkt mij)
Ik zie hetzelfde gebeuren en vindt het best wel kwalijk dat Tweakers hier nog steeds niks aan doet. Ik geef de website nog een kans maar als meningmodden zo erg wordt toegepast posted ik gewoon niks meer op dat soort onderwerpen op de FP.

Voorbeeld, mijn berichten erboven en eronder krijgen veel -1 maar Wulfklaue maakt net als Fijinees best wel "op de man" uiitspraken en komen er gewoon mee weg. Ik kan flink wat andere mensen gaan posten die exact hetzelfde doen.

[ Voor 26% gewijzigd door vali op 13-11-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Hoe kan deze post +1 zijn? Voor de edit was het al niet ontopic, na de edit staat er ook niets relevants bij dit nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:05
Ik weet niet of deze post al een keer voorbij is gekomen, maar het valt mij heel erg op dat deze post dik 40 -1’s krijgt.

theduke1989 in 'nieuws: 418.000 LinkedIn-adverteerders betaalden twee jaar te...

Ik vind het best wel schrikbarend dat iemand die klaarblijkelijk de nederlandse taal niet helemaal Machtig is zo wordt afgebrand. Hij heeft terecht een vraag die misschien wel off topic is, maar ongewenst vind ik dit niet direct. Hij beledigt niemand en het is ook geen troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
supersnathan94 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:22:
Ik weet niet of deze post al een keer voorbij is gekomen, maar het valt mij heel erg op dat deze post dik 40 -1’s krijgt.

theduke1989 in 'nieuws: 418.000 LinkedIn-adverteerders betaalden twee jaar te...

Ik vind het best wel schrikbarend dat iemand die klaarblijkelijk de nederlandse taal niet helemaal Machtig is zo wordt afgebrand. Hij heeft terecht een vraag die misschien wel off topic is, maar ongewenst vind ik dit niet direct. Hij beledigt niemand en het is ook geen troll.
De inhoud lijkt mij redelijk offtopic ten opzichte van het nieuwsitem momenteel. De reactie is ook aangepast, wat stond er voor de edit?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:05
Bor schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:44:
[...]

De inhoud lijkt mij redelijk offtopic ten opzichte van het nieuwsitem momenteel. De reactie is ook aangepast, wat stond er voor de edit?
Mja geen idee. Die edit was ook niet echt het issue want toen ik daar reageerde stonden er nog maar 10 minnetjes. Daarna is het met deze tekst dus hard naar beneden gegaan.

Ik snap dat de meesten hier een beste opleiding Nederlands hebben gehad, maar dat kan men niet van iedereen verwachten. Het is een tech forum en niet de Nederlandse taalunie ;).

Gezien de vormfouten ga ik er vanuit dat dit een engels native speaker is die Nederlands nu aan het leren is of daar al geruime tijd mee bezig is. Vind ik geen reden om dan iedere reactie maar als ongewenst te bestempelen. Zeker als er wel inhoudelijke vragen zijn. Weliswaar offtopic, maar ongewenst nee. Iets met ff door de vingers kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:31
supersnathan94 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:26:
[...]

Mja geen idee. Die edit was ook niet echt het issue want toen ik daar reageerde stonden er nog maar 10 minnetjes. Daarna is het met deze tekst dus hard naar beneden gegaan.

Ik snap dat de meesten hier een beste opleiding Nederlands hebben gehad, maar dat kan men niet van iedereen verwachten. Het is een tech forum en niet de Nederlandse taalunie ;).

Gezien de vormfouten ga ik er vanuit dat dit een engels native speaker is die Nederlands nu aan het leren is of daar al geruime tijd mee bezig is. Vind ik geen reden om dan iedere reactie maar als ongewenst te bestempelen. Zeker als er wel inhoudelijke vragen zijn. Weliswaar offtopic, maar ongewenst nee. Iets met ff door de vingers kijken ;)
Nee theduke1989 is mij niet onbekend, als je zijn profiel bekijkt zie je dat hij ook al een tijdje op Tweakers zit en als je zijn andere reactie's leest dan zijn die in prima Nederlands. Zo op het eerste gezicht lijkt het nog eerder of hij een glaasje teveel op had :) Praat natuurlijk geen -1 goed, slechts mijn input.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

wildhagen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:56:
[...]

Waarom is er dan een modsysteem?

Voor de gemiddelde lezer was dat toch zodat ze geen "rotzooi" kregen voorgeschoteld in de comments?
Lees de FAQ nog eens zou ik zeggen.
-1 is niet bedoeld om posts onzichtbaar te maken die politiek niet in je straatje passen.
Dat lijkt wel te gebeuren.
Noem een Biden "Nog niet President Elect" of zeg "Wat is een Office of the President Elect?" en je hebt een -1 te pakken, en masse.
Dat weet jij ook best wel.

Daarom vind ik ook dat T.net zich eens van politiek af moet houden.
Dan krijg je dit soort zooi ook niet.
Het lijkt wel alsof sommige redacteurs het erom doen, want het levert veel kliks.
Hell, niemand heeft het over Biden in de nieuwsartikelen. Alles blijft "Trump dit, Trump dat", zelfs op Tweakers...dan vraag je er toch om?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daemonicus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Graag wil ik rapporteren dat ik vaak een min 1 krijg in dit topic: Ferio in 'nieuws: PlayStation 5 vertoont download-bug die alleen met fabrieks... en ik vind onterecht. Blijkbaar weer de fanboys die weer eens niet tegen de waarheid kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Cloud schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:28:
[...]

Hij loog altijd al regelmatig maar zeker de laatste tijd maakt Trump het wel gigantisch bont. Als nieuwszenders zelfs de uitzending van zijn speech stopzetten vanwege de hoeveelheid onjuistheden dan moet je wel erg ver gaan. Ook van de conservatieve / Republikeinse kant klinkt heel veel kritiek op alle dingen die hij zegt, dus politieke kleur maakt daarin ook geen onderscheid (meer).

Nee, simpelweg Trump zijn woorden aanhalen als bron van informatie is niet meer voldoende om te kwalificeren als 'juiste informatie'. Hij liegt, bewezen, veel te vaak daarvoor. Het is van de zotte dat ik dat moet schrijven over de President van de VS maar dat is wel hoe de vlag er nu bij hangt. Ik vind het zeker niet onterecht dat dit ook zo doorwerkt in de moderaties; dat is geen heksenjacht, dat is gewoon misinformatie lager modereren. Net zoals dat zou gaan als iemand de hele tijd onwaarheden zou plaatsen over technologie: ik noem maar wat, zeggen dat elke RTX30XX kaart minimaal 10 keer zo snel is als AMD's tegenhanger.

We modereren uiteindelijk voor onze lezers, die goede kwalitatieve reacties willen lezen. Onbewezen aantijgingen en misinformatie is niet wat je de lezer prominent wil aanbieden.
Vind dit best wel schokkend om te lezen eigenlijk. Heb je een bron dat hij altijd liegt of andere uitspraken die je maakt? Want vrij bizar dat dit blijkbaar gewoon even gezegd wordt. We hebben Rutte (en tientallen andere politieke figuren) ook op leugens meerdere keren betrapt, mogen we hem nog wel quoten? Waar ligt de grens?

Dat nieuwszenders zijn livestream stoppen is inderdaad schokkend want dit hadden ze helemaal niet moeten doen. Kan genoeg legit bronnen plaatsen dat er in het verleden fraude is geweest met mail ballots en we moeten gewoon netjes alle rechtzaken afwachten om te bepalen of dat nu ook het geval is. Zeggen dat hij hij voorhand leugens verspreid kan je zonder onderzoek niet eens beweren.

Een goed voorbeeld van hack demonstratie kwam van Snowen bijvoorbeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door vali op 15-11-2020 00:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

vali schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:35:
[...]

Vind dit best wel schokkend om te lezen eigenlijk. Heb je een bron dat hij altijd liegt of andere uitspraken die je maakt?
[...]
Ik zeg helemaal niet dat Trump altijd liegt, ik zeg dat hij dat zeer regelmatig doet. Er is dus geen bron voor het feit dat hij altijd liegt, want dat is simpelweg onwaar.

En sorry hoor, maar een lijst van onwaarheden (en onbewezen statements) door hem is goed vindbaar met menig zoekmachine. Dat kun je prima zelf vinden, mocht je dat willen. Daar ging die (al weer oude) discussie uiteindelijk ook niet om. Ik ben niet van plan hier een discussie te gaan houden over hoe vaak/weinig Trump de waarheid spreekt. Dus nogmaals voor de duidelijkheid: we gaan hier geen politieke discussie voeren. Daar zijn andere subfora voor.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Cloud schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:28:
[...]

Ik zeg helemaal niet dat Trump altijd liegt, ik zeg dat hij dat zeer regelmatig doet. Er is dus geen bron voor het feit dat hij altijd liegt, want dat is simpelweg onwaar.

En sorry hoor, maar een lijst van onwaarheden door hem is goed vindbaar met menig zoekmachine. Dat kun je prima zelf vinden, mocht je dat willen. Daar ging die (al weer oude) discussie uiteindelijk ook niet om. Ik ben niet van plan hier een discussie te gaan houden over hoe vaak/weinig Trump de waarheid spreekt. Dus nogmaals voor de duidelijkheid: we gaan hier geen politieke discussie voeren. Daar zijn andere subfora voor.
Je zegt dat hij altijd regelmatig liegt en vooral de laatste tijd. Vervolgens vermeld je dat mensen niet hem als bron mogen gebruiken en iemand die zich in de mod team zit hiermee moet, mijns inziens, toch wel paar goede bronnen moeten geven voor zijn standpunten. Als dit de FP zou zijn had ik zo'n uitspraak namelijk als trol opmerking gezien

Gaat mij niet om de politieke uitspraak, maar meer hoe meningmodden wordt toegepast. Voornamelijk omdat je met voorbeelden komt die gewoon foutieve zijn en je opmerking dat Trump liegt onderuit haalt.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 15-11-2020 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

vali schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:28:
[...]
Voornamelijk omdat je met voorbeelden komt die gewoon foutieve zijn en je opmerking dat Trump liegt onderuit haalt.
Ik heb geen enkel voorbeeld gegeven :? Het is simpelweg algemeen bekend, net als dat de lucht er blauw uit ziet. Maar goed, zie je DM.

Hier gaan we nu verder met mismoderaties.

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 15-11-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Dat het enigszins offtopic is is te begrijpen, maar wat is er ongewenst aan mijn reactie? Ik leg toch netjes uit waarom ik mijn slimme lampen op een bepaalde manier gebruik?
TheVivaldi in 'nieuws: Action gaat slimme deurbel verkopen onder LSC Smart Co...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
HMC schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:32:
[...]

Waarom is er dan een modsysteem?

Voor de gemiddelde lezer was dat toch zodat ze geen "rotzooi" kregen voorgeschoteld in de comments?
Lees de FAQ nog eens zou ik zeggen.
-1 is niet bedoeld om posts onzichtbaar te maken die politiek niet in je straatje passen.
Dat lijkt wel te gebeuren.
Noem een Biden "Nog niet President Elect" of zeg "Wat is een Office of the President Elect?" en je hebt een -1 te pakken, en masse.
Dat weet jij ook best wel.

Daarom vind ik ook dat T.net zich eens van politiek af moet houden.
Dan krijg je dit soort zooi ook niet.
Het lijkt wel alsof sommige redacteurs het erom doen, want het levert veel kliks.
Hell, niemand heeft het over Biden in de nieuwsartikelen. Alles blijft "Trump dit, Trump dat", zelfs op Tweakers...dan vraag je er toch om?
Zeker mee eens. Het is ook best treurig hoe weinig flink veel mensen eigenlijk van de Amerikaanse politiek afweten en veel daarvan krijgen alsnog +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:14
Jantimon in 'nieuws: Astronauten vertrekken op eerste officiële Crew Dragon-m...

Deze man snijdt de essentie aan waarom het in het bijzonder in de Verenigde Staten een zeer belangrijk gegeven is dit te benoemen. De mensen die met -1 reageren zijn blijkbaar gefrustreerd over de maatschappelijke discussies rondom discriminatie/racisme/black lives matter/rolmodellen/ongelijkheid in de samenleving enzovoort, en dat is hun goed recht. Doet echter niets af van het feit dat deze reactie spot on is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Typisch weer. Onpopulaire mening wordt gemind (Anonymoussaurus in 'nieuws: 'NSA misbruikte Deense samenwerking om onder andere N...) en populaire mening (smiba in 'nieuws: 'NSA misbruikte Deense samenwerking om onder andere Nederla...) krijgt een +3? Ongelooflijk. Ik wacht het nog even af (zijn nog redelijk recente reacties), maar alvast ter info.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Die +3 was wel vreemd indd, is er nu vanaf maar kan nog wel een zetje gebruiken? Beide zijn jij-bakken en daarom imo weinig meer waard dan een -1 / 0.
thatanas schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:13:
Deze man snijdt de essentie aan waarom het in het bijzonder in de Verenigde Staten een zeer belangrijk gegeven is dit te benoemen. De mensen die met -1 reageren zijn blijkbaar gefrustreerd over de maatschappelijke discussies rondom discriminatie/racisme/black lives matter/rolmodellen/ongelijkheid in de samenleving enzovoort, en dat is hun goed recht. Doet echter niets af van het feit dat deze reactie spot on is.
Pardon, spot on (als in een +3 die hij gekregen heeft)?!? De parents halen 1 zin uit het artikel mbt afkomst van 1 van de astronauten, en er kan een boek geschreven worden over het nut van vermeldingen als deze. Lijkt me gezien de kern van het bericht niet wenselijk, en de post begint notabene nog met een flinke aanname ook (alsof je je met een zwarte huidskleur niet kunt verbazen dat dit benoemd wordt).

[ Voor 63% gewijzigd door JohnnieWbl op 16-11-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaknico
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-03-2022
tweaknico in 'nieuws: Leger verzamelde informatie over Nederlandse samenlevin...
en
tweaknico in 'nieuws: Leger verzamelde informatie over Nederlandse samenlevin...

zijn wel degelijk on-topic, mogelijk een hoop mensen niet welgevallig, maar wel on topic.
(8 * -1 ..?)

Iemand anders heeft in line wel degelijk +1 en beschrijft ook dat -1 niet klopt.
fastbikkel in 'nieuws: Leger verzamelde informatie over Nederlandse samenlevi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:15
Binnen no-time nadat ik een reactie heb geplaatst staat deze onterecht op -1. Zou daar eens naar gekeken kunnen worden? Er lijkt iemand die het met mij oneens is de moderatierechten te misbruiken. Vriendelijk bedankt.

Naafkap in 'nieuws: Google gaat met update 5G SA-ondersteuning toevoegen aan ...

Naafkap in 'nieuws: Google gaat met update 5G SA-ondersteuning toevoegen aan ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Naafkap schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:47:
Binnen no-time nadat ik een reactie heb geplaatst staat deze onterecht op -1. Zou daar eens naar gekeken kunnen worden? Er lijkt iemand die het met mij oneens is de moderatierechten te misbruiken. Vriendelijk bedankt.

Staan nu goed. Ik ga die -1's eens nader bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Zou er gekeken kunnen worden naar de -1 die ik van een aantal Tweakers heb gekregen naar aanleiding van mijn reactie op een ander die ogenschijnlijk onderscheid maakt tussen verschillende groepen:

yodeluxe in 'nieuws: 'NSA misbruikte Deense samenwerking om onder andere Nede...

Het steekt vooral dat je iemand er blijkbaar niet op mag wijzen dat het niet correct is om bij gelijksoortige situatie en acties de ene persoon anders weg te zetten dan de andere persoon, puur op basis van iemands gedachtegang (of het nu religieus is of niet). Voor de discussie over het onderwerp is het wel offtopic, maar wijzen op mogelijke discriminatie lijkt mij verre van ongewenst. Hoe denken de mods hierover?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dit lijkt mij geen +2 of +3: mcgloud in 'nieuws: Microsoft verwacht dat tekorten Xbox Series X en S tot ap...

Bor in 'nieuws: Microsoft verwacht dat tekorten Xbox Series X en S tot april ... lijkt mij dan weer geen -1. Ik geef hier antwoord op een meerdere keren gestelde vraag / opmerking.

Breezers in 'nieuws: Cooler Master start verkoop Raspberry Pi 4-behuizing voo... lijkt mij geen +2

[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 17-11-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze lijkt de regels te overtreden. De tweaker geeft het advies om verkeerde gegevens in te vullen of zelf van iemand anders bij een domeinregistratie.

[ Voor 23% gewijzigd door kodak op 18-11-2020 16:12 . Reden: url van post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze post lijkt me geen +2. Het is een prima om te twijfelen aan de heisa over beschikbare aantallen maar dat het tal van oorzaken kan hebben is niet iets bijzonders. Zeker niet als de mening de oorzaak niet kan aangeven.

Deze reactie voegt ook weinig bijzonders toe. Het maakt het meer een discussie of het wel of geen nieuws is. Dat is meer op zijn plaats richting de redactie.

Deze reactie lijkt me geen +2 waard op basis van een mening.

Deze en deze reactie zij ook niet heel bijzonder als uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Opa73 in 'nieuws: VodafoneZiggo: 5G via Dynamic Spectrum Sharing is wel echte...

Hoewel ik begrijp wat er bedoeld wordt, is deze reactie mijns inziens 0 of +1 op deze manier. Hij stond +3, maar na mijn moderatie al gezakt naar +2.

JBVisual in 'nieuws: VodafoneZiggo: 5G via Dynamic Spectrum Sharing is wel ec...

Lijkt mij ook geen +2, maar ikzelf twijfel wel een beetje.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 18-11-2020 10:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
@kodak
Weet niet of ik de enige ben maar die hyperlinkjes werken bij mij nooit zo goed, ze geven geen info over de post(er) en bij mij springt de reclame er pas later in waardoor ik vaak geen idee heb welke posts je bedoelt. Is het een idee om de normale linkjes te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:15
Geen +3, hij gaat al erg hard met +3 meningmodders. Een +1 lijkt me voldoende:

Verwijderd in 'nieuws: Apple verlaagt commissie App Store naar 15 procent voor k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:05

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:34

Kheos

FP ProMod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
JohnnieWbl schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:31:
@kodak
Weet niet of ik de enige ben maar die hyperlinkjes werken bij mij nooit zo goed, ze geven geen info over de post(er) en bij mij springt de reclame er pas later in waardoor ik vaak geen idee heb welke posts je bedoelt. Is het een idee om de normale linkjes te gebruiken?
De link over de post die tegen de regels in gaat heb ik aangepast, die verwees niet naar een bericht.

Het zou eigenlijk geen verschil moeten maken als ik dezelfde url als een link gebruik. Daar is die aanroep van een anchor voor. Laat laden van andere content hoort dat niet te verstoren. Maar de volgende komt via de message-tag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Kheos schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:21:
3 is hier misschien wat hoog gegrepen
Daar valt niet tegen te modereren met 234x +3 en 21x +2 en 36x +1.
Het is een mening over wat iemand verwacht van de redactie. Daar lijken veel tweakers op te modereren.
Dit vraagt om zowel corrigeren van het modden en aanspreken van de tweakers die het +3 geven. Anders kunnen we wel aan de gang blijven met mening modden corrigeren.

• WhatsappHack
  • Niet online
RobinR_ in 'nieuws: Google vernieuwt Pay-app en introduceert digitale Plex-ba... -1 lijkt me overdreven. Het is een veelgehoorde klacht in de Apple Pay topics, dus er iets over zeggen bij een grote concurrent is niet zo vreemd.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• TheVivaldi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Allemaal gewoon +1:
dutchruler in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker ...
NHL19 in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker stopt'
Skit3000 in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker st...
thomas_n in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker st...
Puffino in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker stopt'
Verwijderd in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker st...
Sannr2 in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker stopt'
Metten in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker stopt'
GertMenkel in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker ...
theMob in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker stopt'
SpiceWorm in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker s...
Verwijderd in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker st...
JackBol in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker stopt'
geforce5_guy in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekke...
paoper in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker stopt'
World Citizen in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekk...
ACM in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker stopt'
FernoráFernoráto in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker s...
bytemaster460 in 'nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Onterechte +2:
kiang in 'nieuws: Epic en Spotify spreken zich uit tegen verlaging van commis...

Politiek gedoe van dit niveau hoort geen +2 aandacht te krijgen, zeker gezien het niets toevoegt aan het artikel.

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 20:41
Ah, ik was niet de enige die het opviel. https://www.man-man-man.nl/

Onder dat artikel wordt gemeningmod (meninggemod?) alsof het een lieve lust is.
Er zijn helaas toch aardig wat Tweakers die zich daar schuldig aan maken.
Hoe wordt daar eigenlijk mee omgegaan qua moderatie privileges?

edit: dit topic staat er ook vol mee nieuws: Kabinet schrapt tijdelijk kosten van verwijderen particuliere gasaans...
Relief2009 in 'nieuws: Kabinet schrapt tijdelijk kosten van verwijderen parti...
Relief2009 in 'nieuws: Kabinet schrapt tijdelijk kosten van verwijderen parti...
bbob in 'nieuws: Kabinet schrapt tijdelijk kosten van verwijderen particu...
Skit3000 in 'nieuws: Kabinet schrapt tijdelijk kosten van verwijderen particu...
Ivow85 in 'nieuws: Kabinet schrapt tijdelijk kosten van verwijderen particuli...
Is niets meer dan +1

Beakzz in 'nieuws: Kabinet schrapt tijdelijk kosten van verwijderen particuli...
Is m.i. niet eens ontopic en krijgt een +2

er0mess in 'nieuws: Kabinet schrapt tijdelijk kosten van verwijderen particul...
Is niet veel meer dan een linkdrop. (die ook al in het artikel stond)
Misschien een +2, ik zou zelf +1 denken maar zeker geen must read.

PrismSub7 in 'nieuws: Kabinet schrapt tijdelijk kosten van verwijderen partic...
Misschien offtopic (maar meer ontopic dan menig andere reactie) maar zeker geen troll of flamebait.
Stoney3K in 'nieuws: Kabinet schrapt tijdelijk kosten van verwijderen particu...
Admiral Freebee in 'nieuws: Kabinet schrapt tijdelijk kosten van verwijderen ...
CobraVE in 'nieuws: Kabinet schrapt tijdelijk kosten van verwijderen particul...
Geen flamebait

[ Voor 95% gewijzigd door daan! op 19-11-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

gitaarwerk in 'nieuws: Facebook: Apple misbruikt marktpositie om dataverzamel...

Hier is niets +2's aan, sterker nog het draait de discussie weg van het artikelonderwerp: privacy vs misbruik positie. Zijn ervaring van jaren geleden is ook niet actueel meer.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Blokker_1999 in 'nieuws: Youtube mag voortaan op alle video's advertenties to...

38x (!!) +3? Mag hier even naar gekeken worden wegens meningmodding? Dit is maximaal een +1....

Bliksem B in 'nieuws: Youtube mag voortaan op alle video's advertenties tonen...

23x (!!) +3? Idem als hierboven, maximaal een +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kapotlood in 'nieuws: YouTube mag voortaan op alle video's advertenties tonen...

Het uiten van ongenoegen (weliswaar op een nette manier, maar toch), kan toch niets informatiefs (en dus +2) zijn? :? Dit lijkt mij meer een mening, velen zijn het er misschien wel mee eens, maar dan nog zou ik verwachten dat dit maximaal +1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 13:41
Oh jee, de fout gemaakt om iets kritisch te zeggen in een consoletopic.

Dr. Strangelove in 'reviews: Xbox Series S - Een goedkoop en aantrekkelijk al...

Geen probleem met mijn eigen +1 (afgezien van het feit dat 4x ongewenst toch echt nergens op slaat en 6x off-topic ook discutabel is) maar deze reactie takes the cake:

Verwijderd in 'reviews: Xbox Series S - Een goedkoop en aantrekkelijk al...

Bijzonder lage en zelfs dubbele ad hominem en dat krijgt dan +2.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:16

WCA

wildhagen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:51:
Blokker_1999 in 'nieuws: Youtube mag voortaan op alle video's advertenties to...

38x (!!) +3? Mag hier even naar gekeken worden wegens meningmodding? Dit is maximaal een +1....

Bliksem B in 'nieuws: Youtube mag voortaan op alle video's advertenties tonen...

23x (!!) +3? Idem als hierboven, maximaal een +1.
Als je onder dit bericht een andere mening hebt dan 'youtube mag geen geld verdienen en ik wil alles gratis' word je compleet de diepte in gemod. Hier mag in de hele thread een powermod even goed gaan graven denk ik...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 21:10

Nemesizz

Untouchable

WCA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:51:
[...]

Als je onder dit bericht een andere mening hebt dan 'youtube mag geen geld verdienen en ik wil alles gratis' word je compleet de diepte in gemod. Hier mag in de hele thread een powermod even goed gaan graven denk ik...
Viel mij ook al op.

Ook kloppen heel veel reacties niet, dat content creators zogenaamd geen invloed hebben op de mid-roll advertenties (in de huidige situatie, dus niet wat ze van plan zijn met kanalen die niet in het YTPP zitten).
Die mid-rolls is ruim van te voren aangegeven, en was ook (ruim) van te voren al uit te schakelen, en dat het nu stikt van de mid-roll advertenties is niet alleen de schuld van YT maar ook wel degelijk van de content creator zelf (ik heb het bij mijzelf van te voren uitgeschakeld, en bepaald zelf of ik advertenties in m'n videos zet).
Het is inderdaad grotendeels "youtube is slecht" "google is slecht" "alles moet gratis".

Zal waarschijnlijk ook wel -1's op m'n eigen bericht krijgen omdat het niet in het bovenstaande rijtje past maar aangeeft dat het ook deels verantwoordelijkheid van de content creator is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Nu online

thof

FP ProMod
Nemesizz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:08:
[...]

Viel mij ook al op.

Ook kloppen heel veel reacties niet, dat content creators zogenaamd geen invloed hebben op de mid-roll advertenties (in de huidige situatie, dus niet wat ze van plan zijn met kanalen die niet in het YTPP zitten).
Die mid-rolls is ruim van te voren aangegeven, en was ook (ruim) van te voren al uit te schakelen, en dat het nu stikt van de mid-roll advertenties is niet alleen de schuld van YT maar ook wel degelijk van de content creator zelf (ik heb het bij mijzelf van te voren uitgeschakeld, en bepaald zelf of ik advertenties in m'n videos zet).
Het is inderdaad grotendeels "youtube is slecht" "google is slecht" "alles moet gratis".

Zal waarschijnlijk ook wel -1's op m'n eigen bericht krijgen omdat het niet in het bovenstaande rijtje past maar aangeeft dat het ook deels verantwoordelijkheid van de content creator is...
Heb nog wat moderaties uitgevoerd, maar er blijven veel off-topic reacties zijn onder het artikel. Het aantal +3/+2's is inderdaad aan de hoge kant.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
[...]

Inderdaad zeg. Waarom staat dit op 0?

PainkillA in 'nieuws: YouTube mag voortaan op alle video's advertenties tonen...

Gewoon een solide +1.

Ik heb het idee dat men ook niet echt meer weet wat een rating betekent. Velen modereren op basis van het principe 'hoe meer ik het er mee eens ben hoe meer punten'.

Het staat er notabene bij. Relevante reactie +1, informatieve reactie +2, essentieel +3. Dat betekent dus in feite dat de bijdrage aan de discussie gerate wordt alsmede de effort die iemand in die reactie gestoken heeft.

Andere kant op net zo goed, ergens het mee oneens zijn betekent niet automatisch 0, laat staan -1. Een goed onderbouwde reactie waar je het mee oneens bent is gewoon groen.

Iedereen die hier -1 heeft gegeven een tempban op modereren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
4x "Informatief" voor een doodeenvoudige oneliner die niet eens echt wat toevoegt?
MrCuddles in 'nieuws: TCL presenteert goedkope tablet met farfieldmicrofoons'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

OMEGA_ReD in 'nieuws: Facebook: Apple misbruikt marktpositie om dataverzameli...

Degenen die daar 18x +2 of zelfs 10x (!) +3 aan gaven mogen wel even onderzocht worden. Meer dan een +1 is dit niet.

Er wordt weer enorm aan meningmodding gedaan vandaag volgens mij :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
De vorige keer dat ik riep dat Android-tablets slecht ondersteund werden, kreeg ik massaal -1 en na melden werd het afgedaan met "de score klopt", maar nu iemand hetzelfde doet is het ineens massaal een +2? Verwijderd in 'nieuws: TCL presenteert goedkope tablet met farfieldmicrofoons'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 14:26
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:25:
[...]

Inderdaad zeg. Waarom staat dit op 0?

PainkillA in 'nieuws: YouTube mag voortaan op alle video's advertenties tonen...

Gewoon een solide +1.

Ik heb het idee dat men ook niet echt meer weet wat een rating betekent. Velen modereren op basis van het principe 'hoe meer ik het er mee eens ben hoe meer punten'.

Het staat er notabene bij. Relevante reactie +1, informatieve reactie +2, essentieel +3. Dat betekent dus in feite dat de bijdrage aan de discussie gerate wordt alsmede de effort die iemand in die reactie gestoken heeft.

Andere kant op net zo goed, ergens het mee oneens zijn betekent niet automatisch 0, laat staan -1. Een goed onderbouwde reactie waar je het mee oneens bent is gewoon groen.

Iedereen die hier -1 heeft gegeven een tempban op modereren :P
+1 eens
+2 ja echt!
+3 HALLELUJA INDERDAAD [FACEBOOK IS KUT]][YOUTUBE MOET GRATIS EN ADFREE ZIJN]

dit wordt er vaak in de 'gevoelige' topics aangehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

[...]

Ik sta inmiddels -3 totaal, flamen doe ik echt niet. Ik probeer een discussie te doen. Hier moet echt een modje eens goed naar kijken. T zijn misschien geen 2+jes maar elk bericht van mij moet op z'n minst op +1 staan

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik ben een beetje op het punt aan het komen dat ik me afvraag of democratische laten modereren nog wel zin heeft.

Verscheidene kranten laten bijvoorbeeld hun reacties modereren door hun eigen editors. Dat betekent dat er enkele reacties een spotlight krijgen maar dat zijn dan wel de echt nuttige.

Maar goed, ik realiseer me dat het ‘liken’ van berichten (want dat is het steeds meer hier) veel traffic oplevert dus verwacht niet dat dit in overweging genomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lulkoekje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 14:46
lulkoekje in 'nieuws: Kabinet gaat inzet 26GHz-band voor 5G niet beperken tot...

Hier is mijn reactie naar mijn ziens onterecht als een -1 bestempeld.
Impopulair is natuurlijk niet hetzelfde als een flaimbait, trol of missinformatie verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

WCA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:35:
[...]

Ik sta inmiddels -3 totaal, flamen doe ik echt niet. Ik probeer een discussie te doen. Hier moet echt een modje eens goed naar kijken. T zijn misschien geen 2+jes maar elk bericht van mij moet op z'n minst op +1 staan
-6 inmiddels, ik wordt compleet de diepte ingemod omdat ik een andere mening heb en even iets uitleg over wat censuur precies is...

Kan een powermod misschien even kijken naar deze pagina? Denk niet dat je dit nog goed gaat krijgen met wat compensatiestemmetjes.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:44
Palindrome in 'nieuws: PlayStation 5 haalt lagere maximale bandbreedte van 32...

-1 lijkt mij een beetje raar. Sony belooft 4k 120hz dat kan dus ook 4k 120hz 4:2:2 zijn of zelfs 4:2:0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kan hier met de beste wil van de wereld geen +2 in zien 8)7
COW_Koetje in 'nieuws: Rocket Lab laat rakettrap terugkomen op aarde na gesla...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suspiria
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07 14:00
Beakzz in 'nieuws: Xbox-shooter CrossfireX is uitgesteld tot 2021'

Ik ben zelf ook programmeur en ik kan mij er wel wat bij voorstellen dat de wat meer beginnende tot mid-range programmeurs niet altijd het overzicht kunnen bewaren en dat dat beter werkt als zij face-to-face coworken met een senior. Ik vind het een hele legitieme vraag van Beakzz en het enige wat ik hier nu zie is 14 mensen die zich beledigd voelen omdat zij klakkeloos hebben aangenomen dat Beakzz tijdens het stellen van zijn vraag daarbij een negatieve aanname deed. Hij stelt een open vraag vanuit het perspectief van iemand die dus méér wegwerkt sinds hij thuiswerkt, en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het antwoord: Kan de gemiddelde (mid-range) programmeur het overzicht voldoende bewaren als er minder direct contact met management is? Misschien is het antwoord ja. En zo te zien aan de informatie die volgt heeft het bij game studio's voornamelijk te maken met transfer speeds en devkits die niet mee naar huis mogen. Prima hoor. Maar dat wist hij niet en behoorde hij ook niet te weten. Hij stelt de vraag en that's it.

Ik vind +1 i.p.v. -1.

Neigend naar +1,5 want het lokt wel mooi die informatie uit *waar het dan wel aan ligt*.
Er komen daarna hele nuttige antwoorden. Maargoed dat ben ik.

edit: inmiddels issie 0 geworden maar ttv dat ik dit meldde was het heel dik -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:55
5pë©ïàál_Tèkén in 'nieuws: Nvidia: GeForce RTX 3000-tekorten kunnen nog 'enkele maand...

Het is geen lofzang maar -1 vind ik te kort door de bocht. 0 of +1 misschien?

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

arjankoole in 'nieuws: Kabinet gaat inzet 26GHz-band voor 5G niet beperken to...

32x (!) +3? WTF? Dit is gewoon een prima +1. Niet meer.

Kan er eens naar de modmisbruikers gekeken worden die +3 gaven?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@wildhagen als arjankoole het schrijft moet het natuurlijk wel minimaal een +2 waard zijn.
Is vooral op naam en bekendheid modden wat er gebeurt volgens mij.. Staat nu op +2 ipv +3.

nieuws: Gemeente Amsterdam eist dat parkeer-app Parkeerwekker stopt
hier idem, zijn 4 reacties scoren gezamelijk +7..

---

Coolstart in 'reviews: ASUS ZenBook Flip vs. Dell XPS 13 - High-end Tiger Lak...
Deze lijkt me trouwens gewoon een 0 ipv de -1 waar hij nu op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:47
revengeyo in 'nieuws: Nvidia: GeForce RTX 3000-tekorten kunnen nog 'enkele ma...

Ali verkoper kan prima via duitsland een gpu leveren. Zie dan ook geen reden tot -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daemonicus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Elke opmerking van mij bij dit artikel: nieuws: PlayStation 5 haalt lagere maximale bandbreedte van 32Gbit/s via HDMI... krijg weer eens de standaard 2 x een min 1 boycot van mensen die nogal fan schijnen te zijn van Sony. Ik dacht meld het maar weer eens want anders houd ik geen karma meer over die ik in de 20 jaar dat ik hier zit opgebouwd heb!

[ Voor 35% gewijzigd door Daemonicus op 22-11-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

WCA in 'nieuws: YouTube mag voortaan op alle video's advertenties tonen zonde...

Kan iemand mij uitleggen waarom mijn reacties in deze thread nog steeds op -1 staan?

Slaat volgens mij helemaal nergens dat als ik uitleg wat wel of geen censuur is, wat veel mensen niet lijken te begrijpen... Als het offtopic is kan ik dat begrijpen, maar flamebait of iets is het absoluut niet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat Volk in 'nieuws: Lijst met 50.000 inloggegevens van bedrijven met Fortinet-vp... ongewenst is / weg moet. Hij bedoelt het goed, opzoeken of je zelf kwetsbaar bent, maar het is een lijst kwetsbare servers en dat kan/zal worden misbruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

F_J_K schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:32:
Ik neem aan dat Volk in 'nieuws: Lijst met 50.000 inloggegevens van bedrijven met Fortinet-vp... ongewenst is / weg moet. Hij bedoelt het goed, opzoeken of je zelf kwetsbaar bent, maar het een lijst kwetsbare servers en dat kan/zal worden misbruikt.
Thanks, heb de links weggehaald :) Het is inderdaad goed bedoeld, maar dit soort grijs gebied links zijn voorbehouden aan onze redactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'geek: Hacker krijgt Doom werkend op Nintendo Game & Watch'

Wat is hier offtopic aan? :? Lijkt me redelijk ontopic wat ik zeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij heel erg af waarom ik hier een -1 voor krijg?

Verwijderd in 'nieuws: Sony bevestigt komst variabele verversingssnelheid-updat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daemonicus schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:52:
Elke opmerking van mij bij dit artikel: nieuws: PlayStation 5 haalt lagere maximale bandbreedte van 32Gbit/s via HDMI... krijg weer eens de standaard 2 x een min 1 boycot van mensen die nogal fan schijnen te zijn van Sony. Ik dacht meld het maar weer eens want anders houd ik geen karma meer over die ik in de 20 jaar dat ik hier zit opgebouwd heb!
Eerlijk gezegd snap ik de -1 wel die je krijgt. Een gezonde discussie is okay. Maar de hele tijd mensen beschuldigen van Sony fanboy en dat je onderstaande ongeveer in elke post blijft herhalen zorgt nou niet echt voor een goede discussie. Ik zie dit vooral als olie op het vuur gooien en het uitlokken van reacties dan dat je hier echt bent voor een goede discussie.

Voorbeeld:
Daemonicus in 'nieuws: PlayStation 5 haalt lagere maximale bandbreedte van 32...

Quote:

Vandaar dat ik ook altijd zeg dat Sony liegt en bedriegt en anticonsumer is! Omdat ze dit dus vaak flikken wat je zegt!

Of:

Daemonicus in 'nieuws: PlayStation 5 haalt lagere maximale bandbreedte van 32...

Sony doet dit vaak dingen beloven en of veels te laat of niet waarmaken. Anti consumer 100%!

En:

Dat heb ik precies hetzelfde en het klopt sony loopt achter en is door hun tekortkomingen en valse beloftes en gehaast enorm anti consumer bezig. Alleen de hardcore fanboys gaan voor dit gehaast wanstaltige gedrocht dat niet af is!

Dit allemaal in elke post herhalen heeft geen toegevoegde waarde. Het lijkt op een haat die je tegen Sony hebt en dit aan iedereen probeert duidelijk te maken zonder het ergens te onderbouwen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2020 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Staat nu goed
Staat ook goed
Daemonicus schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:52:
Hier moet ik het eens zijn met @snefkens voor wat betreft je reacties daar. De manier waarop je de discussies ingaat zorgt heel makkelijk voor -1's. Je hebt geen specifieke reactie genoemd, maar als ik er zo eens doorheen scroll zie ik best wat reacties die terecht op -1 staan of zouden moeten staan. Met name het noemen van 'sony fanboys' zoals je ook hier doet, helpt écht niet mee voor je reactiescore. Ik zou een iets vriendelijker toon aanslaan in je reacties en in elk geval dat soort termen vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suspiria
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07 14:00
Suspiria in 'nieuws: Kabinet gaat inzet 26GHz-band voor 5G niet beperken tot ...

Kan iemand mij uitleggen waarom dit een flamebait, troll, of belediging van een andere gebruiker is?
Zit de pijn misschien in mijn tweede zin dat diegene zich aangesproken voelt ofzo?!

Wat een mijnenveld dit zeg.

Ik probeerde echt iets belangrijks toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:41

HugoBoss1985

Xenotech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Suspiria schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:25:
Suspiria in 'nieuws: Kabinet gaat inzet 26GHz-band voor 5G niet beperken tot ...

Kan iemand mij uitleggen waarom dit een flamebait, troll, of belediging van een andere gebruiker is?
Zit de pijn misschien in mijn tweede zin dat diegene zich aangesproken voelt ofzo?!

Wat een mijnenveld dit zeg.

Ik probeerde echt iets belangrijks toe te voegen.
Ik heb je een 0 gegeven en daar staat je reactie nu ook op.

Ik snap dat je probeert wat belangrijks toe te voegen maar ik denk dat je het belang van de opmerking wel een beetje overschat. Ja wetenschap gaat voortdurend verder, leert van fouten en herstelt deze in het wetenschappelijk proces. Soms komen we er inderdaad later achter dat we eerst fout zaten. Nu vind ik de voorbeelden uit zo'n grijs verleden (toen we dachten dat de aarde plat was) misschien niet zo heel pakkend, omdat er in die tijd ook nogal wat bemoeienis van religie was. Er werd wel een poging gedaan tot een wetenschappelijk proces, maar dat strandde nogal. Dat is tegenwoordig iets beter, al flikt de politiek nu soms hetzelfde :)

Anyhow dat maakt ook niet zo veel uit. Het probleem is dat in de discussie waarin je deze opmerking deed, hij niet goed tot zijn recht komt. Het is een beetje een domper (dooddoener bijna) die elke keer weer voorbij komt; ja wat we nu weten zou fout kunnen blijken in de toekomst. Maar daar is ook alles mee gezegd. Op dit moment, volgens de huidige kennis en kunde, zijn magnetrons veilig. Dus is het wantrouwen voor de magnetron compleet misplaatst. Jouw opmerking doet nu de deur open zetten voor het feit dat dat wantrouwen toch niet zo misplaatst is op basis van een 'stel dat' en dat is niet zo heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
nieuws: Audi-bezitters kunnen tegen betaling functies toevoegen aan auto via app

Er worden hier wel héél veel +2's gegeven. Eigenlijk alles dat negatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Een weinigzeggend zinnetje met +2's...
jeroenk13 in 'reviews: Megawindparken op zee - Op weg naar 11 gigawatt in 2030'

En dat bij deze reactie niet iedereen het eens is over +1, alla, maar 7x -1 (op het moment van schrijven) is zwaar overdreven, want het is een keurig geformuleerde reactie zonder belediging of troll o.i.d.:
darknessblade in 'nieuws: Oculus geeft alsnog alle Quest 2-kopers gratis pc-g...

[ Voor 50% gewijzigd door TheVivaldi op 24-11-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
kodak in 'nieuws: Belgische onderzoekers kraken deurontgrendeling van Tesla M... lijkt me geen 6x offtopic irrelevant waard als het vragen zijn over het verhelpen van het probleem van het slot. Het artikel gaat daar ook niet duidelijk op in omdat een update uitgeven niet het zelfde is als daarmee alle sleutels voorzien van een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat lijkt mij een 0. Het is een vraag maar ook een onjuiste relatie / aanname.

Pagina: 1 ... 24 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2