Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 199 200 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Sando schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:05:
[...]
Volgens mij is er ook een licht "piling on" effect waarbij de volgende mods een -1 of een +2 simpelweg bevestigen zonder gedetailleerd te lezen.
Nee hoor, is gewoon meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
M14 in 'Clouddiensten van Neato-robotstofzuigers gaan eerder offline dan beloofd' is geen +3 (daar ga ik naar kijken) maar gewoon een meer voorkomende populaire stelling. Een +1 is genoeg imho.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-10 14:18

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gewoon net zo ontopic als de post waar ik op reageer.
Als die 6x1 krijgt dan is het vreemd dat ik 6x0 krijg, dat voelt als meningmodden of op de man modereren.

CAPSLOCK2000 in 'Microsoft beperkt omzeiling van Microsoft-account bij installeren Windows 11'

[ Voor 4% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 08-10-2025 12:55 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:13

kodak

FP ProMod
Een inhoudelijke reactie veelvuldig als irrelevant/offtopic en zelfs lager modden (9x 0, 2x -1) lijkt me niet de bedoeling.
kodak in 'Clouddiensten van Neato-robotstofzuigers gaan eerder offline dan beloofd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:52

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat komt waarschijnlijk door "Ik heb je hele betoog niet gelezen".

Kortom; wat je hebt geschreven lees ik niet maar ik wil toch mijn mening geven. Ik kies daar ook de 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Bor schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:33:
[...]

Dat komt waarschijnlijk door "Ik heb je hele betoog niet gelezen".

Kortom; wat je hebt geschreven lees ik niet maar ik wil toch mijn mening geven. Ik kies daar ook de 0.
Normaal ben ik daar vrij streng op, maar omdat hij degene was op wie mijn eerdere, wat uit de hand gelopen post gericht was, kan ik me er deze keer wel iets bij voorstellen dat je overweldigd kan raken. Zijn punt over “per definitie user-created content zoals YouTube-filmpjes van wie-dan-ook niet als een source-of-truth aannemen” heeft bovendien wel degelijk iets, al ligt mijn nuancering wat anders (zie het bericht erna, maar nu en voor hier niet relevant). Ik ervaarde het nu niet, zoals helaas vaak bij zulke reacties gebeurt, als het wegzetten van de inhoud/standpunt om vervolgens een ander punt aan te snijden of het allemaal meteen weg te zetten als onzin. Al met al begrijp ik je motivatie wel hoor om vanuit dat perspectief te modereren, zulke zinnen kunnen immers gemakkelijk verkeerd vallen of gelezen worden, ook als dat niet zo bedoeld is, maar van mij kreeg het in dit geval het voordeel van de twijfel waardoor ik hem hier plaatste.

Edit: al helpt een opmerking als deze niet echt, waardoor ik moet toegeven dat je (@Bor) hier mogelijk toch wel direct gelijk had olafmol in 'Google AI-modus in Europa: stap met grote, mogelijk negatieve gevolgen'

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 08-10-2025 14:54 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Robbierut4 in 'Max ICT maakt geen doorstart'

+1 lijkt mij voldoende voor basiskennis.

Idem: Goderic in 'Max ICT maakt geen doorstart'

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 08-10-2025 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet de bedoeling om een inhoudelijke vraag naar -1 te modden. Zeker als het verduidelijking vraagt op een reactie met alleen een willekeurige berekening

kodak in 'Gerechtshof staat collectieve schadeclaim om privacyschending TikTok wel toe'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Die laatste wilde ik al noemen, dat lijkt mij meer een -1. Ononderbouwde beschuldigingen van omkopen, corruptie en het 'vervangen' van MEPs (even los ervan dat hij niet begrepen heeft dat de stemming niet in het Europarlement gebeurd).

En Thorn lobby'd natuurlijk lekker er op los voor hun eigen gewin, maar dat ze crimineel zijn mis ik ook nog enige onderbouwing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
FragFrog in 'Nextcloud laat aanklacht tegen Microsoft vallen omdat EU er niets mee doet'

Als je de link leest lijkt het helemaal niet zo in elkaar te zitten als deze post doet voorkomen. Dat is wat mij betreft geen +3 / +2 maar stemmingmakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

kortdoordebocht in 'EU stelt stemming over wet voor chatcontrole uit vanwege gebrek aan steun'

Dat gedoe over 'extreem links' lijkt me geen +1 (meningmodden), maar eerder een -1 wegens trollen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:39
Bor schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:38:
FragFrog in 'Nextcloud laat aanklacht tegen Microsoft vallen omdat EU er niets mee doet'

Als je de link leest lijkt het helemaal niet zo in elkaar te zitten als deze post doet voorkomen. Dat is wat mij betreft geen +3 / +2 maar stemmingmakerij.
de eerste link ja, de tweede heeft ie wel een punt. Dat is sowieso namelijk al een belangrijk punt van OneDrive, kennelijk doen zij namelijk al wel aan CSAM scanning. Dat is al veel vaker fout gegaan en ook in Nederland al voor de rechtbank uitgevochten. Dat je zomaar toegang kwijt kunt zijn bij onedrive is niet onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:34
sdk1985 in 'EA biedt excuses aan voor Battlefield-storing en geeft boosters ter compensatie'

Persoonlijk vind ik het een nuttige toevoeging, deze compensatie is zo ver ik weet destijds niet opgepikt door de pers.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'Firefox krijgt gratis ingebouwde vpn' is gewoon relevant volgens mij.
Bor in 'Firefox krijgt gratis ingebouwde vpn' is volgens mij ook gewoon relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Nee dat is het inderdaad niet. Het is een onnodige poging om jouw reactie in diskrediet te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:34
sdk1985 in 'OpenAI koopt voor 6GW aan AMD-gpu's en neemt tot 10 procent AMD-aandelen over'

In mijn beleving een zinnige verduidelijking (hele geldgeschuif best ingewikkeld). Kan mij voorstellen dat de persoon waar ik op reageerde een +0 gaf alvorens zelf te reageren. Hij kwam namelijk tegelijk binnen. Helaas geen verdere moderering ontvangen. Vandaar nu alsnog aangemeld.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:13:
Zijn volgens mij alle drie relevant.
Zo te lezen is het een algemene discussie over beveiliging van internetverkeer via TLS. Niet over het nieuws dat firefox een vpn gaat aanbieden. Hoe zijn dat dan duidelijke mismoderaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:44:
[...]

Zo te lezen is het een algemene discussie over beveiliging van internetverkeer via TLS. Niet over het nieuws dat firefox een vpn gaat aanbieden. Hoe zijn dat dan duidelijke mismoderaties?
Het gaat hier om een discussie over nut en noodzaak van VPN aanbieders (zoals in dit geval Mozilla). Dat ligt gewoon in lijn met het nieuwsitem.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 12-10-2025 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:46:
[...]
Het gaat hier om een discussie over nut en noodzaak van VPN aanbieders
Wat om te beginnen een al een algemene discussie is. De reacties hebben het daarbij alleen nog maar over de algemene werking van TLS, niet eens het nut van de specifieke vpn waar het nieuws over gaat. Een duidelijke mismoderatie is het dus niet als tweakers geen duidelijke moeite doen het nog op het specifieke nieuws te betrekken en liever een algemene discussie voeren over technogie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
n1d0 in 'Bangmakerij of terechte kritiek? Grote techbedrijven verzetten zich tegen de DMA' is met de laatste regel gewoon een troll imho.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 13-10-2025 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
DLGandalf in 'Nederlandse overheid neemt beheer chipmaker Nexperia over via zeldzame wet'

Dit is toch zeker gewoon +1. Het is geen reactie op een persoon. (Misschien dat nationale pet weerstand oproept). En laten we wel wezen, een bedrijf ineigenen zie je nooit, en met een reden. Het is een draconsche maatregel, en heeft absoluut gevolgen voor de geloofwaardigheid van een ondernemers klimaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
imqqmi in 'Fix 7-Zip dicht gaten die aanvallers malware op afstand lieten uitvoeren' gaat niet over het onderwerp in kwestie en is daarmee imho geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:47

Smoke

Maverick Reploid

MikeyMan in ''Nexperia-ceo bevoordeelde eigen bedrijf en wilde Europese bestuurders ontslaan''

Ik zie hier geen +2 of +3 in, lijkt nogal veel "mee eens" moderaties te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-10 19:05

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in 'Techbedrijven willen niet met Tweede Kamer praten over beïnvloeding verkiezingen'

Geen flauw idee hoe dit op - 1 staat, het is een vraag met een feitelijk constatering.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:32
DedSec85 in 'ChatGPT gaat erotisch chatten toestaan'

Grappig geschreven maar niet +3 waard lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Dat is gewoon een +1 in mijn ogen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heloise
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10 23:13
Heloise in “Techbedrijven willen niet met Tweede Kamer praten over beïnvloeding verkiezingen”

Ik begrijp niet waarom mijn mening hier op een -1 moet eindigen. Het is on-topic en relevant voor de discussie die op dit bericht volgde. Dat sommigen het misschien ongemakkelijk (en daarom ongewenst) achten doet niets af aan het feit dat ik dit mag vinden en hier als mijn mening naar voren mag brengen.

[ Voor 9% gewijzigd door Heloise op 15-10-2025 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:56
Ulysses in 'Techbedrijven willen niet met Tweede Kamer praten over beïnvloeding verkiezingen'
Deze lijkt mij niet +2 te moeten zijn. En mag dan wel wat hulp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:39
supersnathan94 in 'UniFi U7 Pro XG Accesspoint - Beter in volle zalen dan lege kamers'

Is al weer te laat om er wat aan te doen, maar vrag me wel af waarom het op -1 staat hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Lijkt mij geen +2, zelfs al is hij het lijdend voorwerp:
arnoudwokke in 'ChatGPT gaat erotisch chatten toestaan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
sapphire in ''Apple noteert sterkste derde kwartaal ooit in smartphoneverkopen''
Heeft nog 'maar' 4x een +2, maar voordat het de verkeerde kant op gaat, volgens mij is dit een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Orangelights23 in 'Directie Bitvavo had 'jarenlang' toegang tot data van klanten' is in de huidige versie gewoon relevant en daarmee een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Deze kan nog wat moderaties gebruiken, mag idd gewoon op +1.

De andere reacties hierboven staan nu goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat kwam door 1 moderator. Ik mag die reactie nog wel modden dus hij staat nu op +1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Die reactie is geen discussie. Het is een uitting in de vorm van een verhaal. Dat met 200+ × +3 (!) modereren is nmm niet de bedoeling, hoe leuk we het ook geschreven mogen vinden. Het moderatiesysteem is failliet als we dit zoveelste plussen van een toppost niet zelf kunnen bijsturen. En daar lijkt weer sprake van met deze toppost die al bijna 8 uur geen enkele effectieve bijsturing krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

kodak schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:43:
[...]

Die reactie is geen discussie. Het is een uitting in de vorm van een verhaal. Dat met 200+ × +2 modereren is nmm niet de bedoeling, hoe leuk we het ook geschreven mogen vinden. Het moderatiesysteem is failliet als we dit zoveelste plussen van een toppost niet zelf kunnen bijsturen. En daar lijkt weer sprake van met deze toppost die al bijna 8 uur geen enkele effectieve bijsturing krijgt.
Die post komt nooit meer op de juiste score.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
kodak schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:43:
[...]

Die reactie is geen discussie. Het is een uitting in de vorm van een verhaal. Dat met 200+ × +3 (!) modereren is nmm niet de bedoeling, hoe leuk we het ook geschreven mogen vinden. Het moderatiesysteem is failliet als we dit zoveelste plussen van een toppost niet zelf kunnen bijsturen. En daar lijkt weer sprake van met deze toppost die al bijna 8 uur geen enkele effectieve bijsturing krijgt.
Daar ga je idd weinig meer aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Aan de andere kant is het een uiting van humor dat zo te zien door veel mensen wordt gewaardeerd, het lijdend voorwerp inclusief. Laten we ook niet te streng zijn en superlatieven als "Het moderatiesysteem is failliet" achterwege laten. Of deze reactie een +3 verdient kan je over discussieren maar een +2 vind ik zeker verdedigbaar. Ik zie ook mensen die 0 of zelfs -1 scoren en dat vind ik echt veel te streng en een mismoderatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 15-10-2025 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik worstel ook een beetje met die reactie. Wat mij betreft is het een geweldige reactie die gevoelsmatig wel iets bijdraagt. Maar dat kan ik niet echt goed beargumenteren. Hoe dan ook is het een speelse of humoristische reactie die gerelateerd is aan het artikel. Dus, lager dan een +1 is wmb een mismoderatie.

Ik heb hem door twijfel maar ongemodereerd gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
munitqua in 'Analist: Battlefield 6 verkoopt meer dan 7 miljoen exemplaren in vijf dagen tijd'
jOnAt in 'Analist: Battlefield 6 verkoopt meer dan 7 miljoen exemplaren in vijf dagen tijd'
Deze twee lijken mee-eens-stemmers te krijgen, vooral die eerste (+3). Mogen meteen wel wat hulp krijgen om op een +1 te komen.
En ik weet, misschien ben ik iets te snel, maar zoiets kan beter op tijd de kop in worden gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
RoD schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:07:
Ik worstel ook een beetje met die reactie. Wat mij betreft is het een geweldige reactie die gevoelsmatig wel iets bijdraagt. Maar dat kan ik niet echt goed beargumenteren. Hoe dan ook is het een speelse of humoristische reactie die gerelateerd is aan het artikel. Dus, lager dan een +1 is wmb een mismoderatie.

Ik heb hem door twijfel maar ongemodereerd gelaten.
Sec gekeken naar de term 'must read' vind ik dat label bij deze reactie niet misstaan :) Het is een community ding. Ik stoor mij i.i.g. niet aan de moderatie :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Herman schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:27:
[...]

Sec gekeken naar de term 'must read' vind ik dat label bij deze reactie niet misstaan :) Het is een community ding. Ik stoor mij i.i.g. niet aan de moderatie :)
Ik voel ook zeker niet de behoefte om die reactie omlaag te krijgen, inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryunoru
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-10 12:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Micromize in 'Microsoft zet Copilot-wake-word in Windows 11 en laat users scherm analyseren' is in mijn ogen niet relevant.

Bor in 'Microsoft zet Copilot-wake-word in Windows 11 en laat users scherm analyseren' is volgens mij geen -1

Bor in 'Microsoft zet Copilot-wake-word in Windows 11 en laat users scherm analyseren' is volgens mij ook geen -1.

Ik lees veel onderbuikgevoelens zonder enige objectieve onderbouwing. Vragen om een bron lijkt mij in dat soort gevallen gewoon legitiem.

CodeCaster in 'Microsoft zet Copilot-wake-word in Windows 11 en laat users scherm analyseren' is wat mij betreft geen +2 maar een 0 want geen standaard gedrag maar gewoon een issue met het betreffende systeem.

Altamyr in 'Microsoft zet Copilot-wake-word in Windows 11 en laat users scherm analyseren' is niet relevant want het gaat niet over het onderwerp. Bovendien ondersteund Windows Dropbox helemaal niet wanneer je zelf geen client installeert. Dit kan je Windows dus niet aanrekenen.

[ Voor 69% gewijzigd door Bor op 17-10-2025 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 18:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Inmiddels staat deze op +1 maar daar is nog wel wat hulp nodig om daar ook stabiel te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verbasteringen als M$ zijn al tijden niet meer gewenst en daarmee geen +1: VirtualGuineaPig in 'Microsoft zet Copilot-wake-word in Windows 11 en laat users scherm analyseren'

Het geeft wel direct mooi aan hoe objectief iemand in de discussie zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 17-10-2025 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'Windows 11 introduceert Copilot-startwoord en laat gebruikers scherm analyseren' is volgens mij gewoon een nette +1 ipv -1.

Bor in 'Windows 11 introduceert Copilot-startwoord en laat gebruikers scherm analyseren' staat ook nog niet goed volgens mij.

Er wordt bij dit onderwerp erg op mening gemod valt mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:02
BartOtten in 'Homey Pro krijgt accounts voor lokale toegang Web App - update'

Naar mijn inzien geen +2. Het artikel gaat over de Homey web app en niet over de native app.
Deze reactie gaat over de native app wat naar mijn mening off topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
pagani in 'Tapo H500 Smart HomeBase - Meer privacy, minder kosten' is geen +2 maar bijna GR materiaal. Een +1 is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:53
Dannydekr in 'Gebruiken Nederlandse partijen AI voor verkiezingsprogramma? Dat is onduidelijk'

Een 0, mede door een aantal -1?

Dit is zeker een 1, misschien wel een 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die discussie, inclusief de reactie waar je op reageert, gaat wat mij betreft te ver van het onderwerp af om ontopic te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Cheezborger in 'Battlefield 6 - Intens en overweldigend'

Een mening van drie korte zinnen lijkt mij niet +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Accretion in 'Verkiezingen 2025: alle ict-, AI- en cyberplannen van partijen op een rij' gaat over de vorm en niet over de inhoud en is hiermee eigenlijk GR materiaal. Ik vind een +2 te hoog maar een +1 nog verdedigbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +2 maar een normale mening waarvoor een +1 voldoende is. Ik ga even naar de moderaties hier kijken. Dit lijken met name "mee eens" stemmen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Lijkt mij wel relevant. Als er een nieuw voorstel / wet komt, mag je toch vinden dat de voordelen gerommel in de marge zijn? Met dus nog wat onderbouwing ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Sissors schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:53:
Lijkt mij wel relevant. Als er een nieuw voorstel / wet komt, mag je toch vinden dat de voordelen gerommel in de marge zijn? Met dus nog wat onderbouwing ervoor.
Ik vind het argument, waarom doen we iets aan probleem x terwijl probleem y meer invloed heeft (en in dit geval gaat het ook om afval van opladers versus energiegebruik van datacentres dus ook inhoudelijk niet zozeer tegenstrijdig), altijd overkomen als een vals dilemma. Ik zou zeggen dat als je dit zegt, er ook duidelijk moet staan waarom het aanpakken van probleem x effect heeft op het aanpakken van probleem y.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
separhim schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:57:
[...]

Ik vind het argument, waarom doen we iets aan probleem x terwijl probleem y meer invloed heeft (en in dit geval gaat het ook om afval van opladers versus energiegebruik van datacentres dus ook inhoudelijk niet zozeer tegenstrijdig), altijd overkomen als een vals dilemma. Ik zou zeggen dat als je dit zegt, er ook duidelijk moet staan waarom het aanpakken van probleem x effect heeft op het aanpakken van probleem y.
Eens dat het niet het beste argument is. Tegelijk sommige dingen zijn gewoon echt gerommel in de marge. Maar als we zulke hoge eisen aan een +1 gaan stellen, dan kunnen er nog heel veel meer naar 0 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Sissors schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:59:
[...]

Eens dat het niet het beste argument is. Tegelijk sommige dingen zijn gewoon echt gerommel in de marge. Maar als we zulke hoge eisen aan een +1 gaan stellen, dan kunnen er nog heel veel meer naar 0 gaan.
Nou ja zoals ik zei, ik vind het meer een drogreden dan een argument, en ik vind zelf slechtz enkel een drogreden plaatsen genoeg om een 0 te geven, maar meninigen daarover kunnen natuurlijk verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Sissors schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:59:
[...]

Maar benoem het dan ook, dat maakt het mogelijk nog relevant. Behalve een bepaald statement kun je op deze reactie nu weinig inbrengen omdat die niet ingaat op het artikel zelf en ook niet aangeeft wat dan wel relevant is om aan te pakken en vooral waarom dit het aanpakken van dat uitsluit, minder maakt of niet voor gekozen is.

Het valt voor mij in dezelfde categorie als “leuk dat feature X is uitgebracht maar ik had liever Y gezien” of een reactie waarop je kunt antwoorden dat een instantie/bedrijf/overheid prima meerdere dingen tegelijk kan aanpakken. Het is geen lineair proces waarbij ze zich maar op één onderwerp mogen of kunnen richten en pas op de volgende wanneer dit af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Volgens mij zijn deze allemaal niet irrelevant maar gaan ze gewoon over het onderwerp in kwestie en zijn zo ook nog eens correct.

Bor in 'OM: pro-Russische hackgroep betaalde 17-jarige voor spioneren met wifisniffer'
Bor in 'OM: pro-Russische hackgroep betaalde 17-jarige voor spioneren met wifisniffer'

De reacties hebben allemaal een enkele (opvallende) moderatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 19-10-2025 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

maffiabaas in 'Meeste AWS-diensten zouden na storing weer bereikbaar zijn - update 2'

Wat is hier informatief aan? Reactie lijkt op de manier van schrijven een beetje uit de lucht te vallen, schijnbaar gebruikt Ring diensten van AWS of zo? :? Vervolgens valt het Ring behoorlijk aan, omdat er een keer een storing is bij AWS waar Ring last van heeft. Om af te sluiten met een sisser...

Sando in 'Meeste AWS-diensten zouden na storing weer bereikbaar zijn - update 2' - Ook van deze comment vraag ik mij af of het tweede deel (onder de opsomming) niet wat offtopic / vergezocht is. Ik zou de reactie mede hierdoor niet meer dan een +1 geven, maar ik weet niet of +2 overdreven is, omdat het eerste deel (met de opsommig dus) best wel informatief is.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2025 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10 11:33

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
xoniq in 'Europese publieke DNS-resolver dns0 stopt per direct vanwege tijd- en geldgebrek'

Lijkt me behoorlijk offtopic en volgens mij geen +2. De post is lang, maar tja, voegt weinig tot niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
RobertMe in 'KDE Plasma 6.5 kan automatisch naar dark mode overschakelen'

Wordt het duidelijk (aangegeven) citeren van "AI" nu al als -1 gemodereerd zonder naar de verdere inhoud te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdelta
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-10 09:31
drdelta in ''Amazon wil komende jaren 600.000 vacatures in VS voorkomen door robotisering''

Hoi, volgens mij wordt ik aangevallen door mensen die het moderatie systeem misbruiken omdat zij een andere mening hebben dan ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Hier is nog wel wat hulp nodig. Volgens mij een prima +1.

[ Voor 4% gewijzigd door AlphaRomeo op 21-10-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:01
PdeBie in 'Roguelike game Ball X Pit is in eerste vijf dagen 300.000 keer verkocht'
Staat op 0 maar hij legt gewoon het verschil uit tussen een roguelike of -lite en heeft gelijk.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Eentje staat nu goed, maar zijn dit geen schoolvoorbeelden van meningmodden? De reacties zijn niets mis mee op zichzelf, maar een +2 of +3?

Een daarvan heeft trouwens nog één klein zetje nodig om op +1 uit te komen. De ander gaat het, vrees ik, niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-10 07:04
Is er weer 1 bezig in mijn reacties op het stukje over nexperia van 2 dagen terug al mijn reacties -1 te geven zelfs bij een reacties die 80+ +2 kreeg.

Zyphlan in 'Nexperia China zegt onafhankelijk verder te gaan na Nederlandse overname'

Meerdere reacties van mij niet alleen deze.

[ Voor 37% gewijzigd door Zyphlan op 22-10-2025 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
simplicidad in ''Amazon wil komende jaren 600.000 vacatures in VS voorkomen door robotisering''
Hele discussie waarin die reageert is al off-topic en dus eigenlijk hooguit een 0, maar deze is dan nog maximaal een +1. Heeft nog maar een klein tikje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Een verhaal over waarom je dit niet gebruikt lijkt mij eerder amper relevant dan +2:

HollowGamer in 'Nieuwe driver voor Linux belooft snelle toegang tot Windows-bestandssysteem NTFS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Hawkysoft in 'Netflix kondigt adaptaties van Catan aan'

Ik weet dat deze reactie terecht op 0 staat, maar ik zou er graag op willen wijzen dat er in totaal 11 +2 en +3 moderaties zijn gegeven op een reactie die feitelijk onjuist is (het spel heet niet zo meer), en klaagt dat "Generatie van vandaag zoekt echt naar redenen om te zeuren/klagen..". Dat lijkt duidelijk dat de accounts die veel te hoge meningmoderaties hebben gegeven en dus even de FAQ door zouden moeten lezen. Sorry als deze reactie niet hier de bedoeling is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
separhim schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:08:
Hawkysoft in 'Netflix kondigt adaptaties van Catan aan'

Ik weet dat deze reactie terecht op 0 staat, maar ik zou er graag op willen wijzen dat er in totaal 11 +2 en +3 moderaties zijn gegeven op een reactie die feitelijk onjuist is (het spel heet niet zo meer), en klaagt dat "Generatie van vandaag zoekt echt naar redenen om te zeuren/klagen..". Dat lijkt duidelijk dat de accounts die veel te hoge meningmoderaties hebben gegeven en dus even de FAQ door zouden moeten lezen. Sorry als deze reactie niet hier de bedoeling is.
Ik heb daar ingegrepen. Diverse mening modders hebben een DM ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet de bedoeling om een inhoudelijke reactie naar irrelevant/offtopic te modereren.
kodak in 'Bunq ontkent juridisch dreigen tegen Reddit na post ex-werknemer - update'

Inmiddels staat de reactie zelfs op 2x ongewenst en 5x irrelevant/offtopic.

[ Voor 15% gewijzigd door kodak op 22-10-2025 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het is een herhaling van waar nieuws op in gaat en bronnen over geeft.
wildhagen in 'Trump verleent veroordeelde Binance-oprichter Zhao gratie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 12:57

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 12:57

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Meg schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:52:
[...]

Die reactie staat duidelijk op +1 hoor.
Inmiddels wel, dat zal het effect zijn van hier melden, zelfs de 0-en zijn nu verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:12
Deze reactie is niet alleen eenzijdig, maar eveneens onjuist. De overheid verplicht geen ondernemer dat een klant moet kunnen pinnen. De banken brengen ook de ondernemer kosten in rekening als die contant geld afstort. In een eerdere post stelde hij dat hij ondernemer is, maar als ondernemer weet je deze zaken. En als je niet weet dat de bank kosten in rekening brengt als je contant geld afstort, dan vraag ik mij af wat je met je contante geld doet????
Een +1 lijkt mij daarom veel te hoog. Door de onjuistheid kom ik op -1:
Hansie9999 in 'Nederlands betalingsverkeer verstoord door landelijke storing'

[ Voor 6% gewijzigd door Aldy op 24-10-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet de bedoeling om een inhoudelijke reactie naar offtopic irrelevant te modden.
kodak in 'Apple verliest Britse classactionrechtszaak over onterechte App Store-commissie'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:04
Het is vast een 1+ en misschien een 2+ waard, maar zeker geen 3+.
Lijkt een half google translate/ai post zonder echte bronvermelding:

CommanderWes in 'Amazon: bug in geautomatiseerd DNS-beheer zorgde voor kettingreactie AWS-storing'
Pagina: 1 ... 199 200 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2