Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 192 193 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Meg op 04-08-2025 14:53 . Reden: Reactie verwijderd. ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Davey400 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:29:
Ik heb niet het idee dat als het om deze post gaat jij helemaal objectief bent @Meg ... ;)
???????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Deze snap ik volkomen, ik heb hier het idee dat meerdere personen zonder enige reden een hekel aan mij hebben omdat ik gewoon inhoudelijk reageerde op hun berichten.

is dit wel een +1 waard, zie ook de reactie eronder: cheap. in 'Gigabyte verwijdert PCIe 5.0-ondersteuning voor gpu's op B650-moederborden'

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
  • Nu online
Meg schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:50:
[...]

Deze snap ik volkomen, ik heb hier het idee dat meerdere personen zonder enige reden een hekel aan mij hebben omdat ik gewoon inhoudelijk reageerde op hun berichten.

is dit wel een +1 waard, zie ook de reactie eronder: cheap. in 'Gigabyte verwijdert PCIe 5.0-ondersteuning voor gpu's op B650-moederborden'
Ik heb ook mensen waar ik wat meer moeite mee heb, maar elk onderwerp moet weer opnieuw beoordeeld worden en dat doe ik zonder aanzien des persoon. Staat tegenover dat ik ook weer voorkeuren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-08 12:02
Ik doelde er vooral op dat @Meg degene is die reageerde op het bericht dat ik aanhaalde.
Voor de goede orde: ik heb helemaal niets tegen Meg zelf hoor. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZWArjvHhJlYcO5dC1X9I4gW8Zs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BmiINCbGxAsjJEyDETcv5vUG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Davey400 op 04-08-2025 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08 14:25

basdej

OutSystems Consultant

basdej in 'NOS maakt Teletekst beschikbaar via ssh'

de -1 lijkt me gewoon niet op zijn plaats hier

idem voor deze:
downtime in 'NOS maakt Teletekst beschikbaar via ssh'

lamello12 in 'NOS maakt Teletekst beschikbaar via ssh'

deze tweaker begint ineens over dat de nederlandse overheid 29 miljard aan tesla heeft gegeven, als reactie op een artikel die gaat over teletekst. De +1's lijken me hier ook niet echt op zijn plaats

[ Voor 66% gewijzigd door basdej op 04-08-2025 16:17 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Klopt en basdej in 'NOS maakt Teletekst beschikbaar via ssh' is misschien niet zo positief maar wel een ontopic vraag / mening. Dat zou gewoon een +1 kunnen zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Een berg vage links, tekst waar geen touw aan vast te knopen is en denigrerende benaming gebruiken: dit lijkt me geen +3. Roept vooral complotdenkvibes op.
darknessblade in 'Gameplatforms zwichten en censureren nsfw-games, maar wie zit erachter?'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
The-Priest-NL in 'NOS maakt Teletekst beschikbaar via ssh' en de child reacties zijn voor andere lezers niet interessant en meer DM materiaal. Een 0 vind ik passend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:32

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-08 20:05
Dit lijkt mij geen irrelevante post. Het betreft een NOS-dev die verklaart wat de sneltoetsen zijn van de NOS Teletekst ssh implementatie. Dat lijkt mij informatief.

Nino de jong in 'NOS maakt Teletekst beschikbaar via ssh'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik zie daar geen +2 in, een +1 waar die nu op staat is een goede score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-08 22:00
Word hier vrij veel on-topic op 0 gezet, niet alleen mijn reactie:
Wolfos in 'Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4 - Prima eerbetoon maar zelf geen classic'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Zo te zien was jouw bericht op 0 gezet door een beginnende moderator, staat nu op +1. Heb je meer linkjes die volgens jou niet goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ga hier even induiken. Hier is inderdaad erg veel op 0 gezet, door een enkele gebruiker zo te zien (en nee, geen beginnende zoals @Meg onterecht concludeert). Waar nodig onderneem ik actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:09:
[...]

Ik ga hier even induiken. Hier is inderdaad erg veel op 0 gezet, door een enkele gebruiker zo te zien (en nee, geen beginnende zoals @Meg onterecht concludeert). Waar nodig onderneem ik actie.
De reactie die ik bekeek had slechts 1x een "0" moderatie, vandaar dat ik het zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-08 20:05
Meg schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:59:
Ik zie daar geen +2 in, een +1 waar die nu op staat is een goede score.
Ik twijfelde zelf tussen +1 en +2, had het liefst +1,5 willen geven. Het is toegegeven vrij beknopt maar wel informatief. Maar de score irrelevant waar hij eerder op stond was vond ik in ieder geval niet verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:18

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (67× +2, 10x +3). Het gaat zowel niet in op de kritische opmerkingen van de discussie en haalt zonder verband recht van consumenten aan terwijl de discussie gaat om de houding van de bedrijven. Daarbij is het stellen dat een bedrijf als booking groot en machtig is niets nieuws. De discussie is waar de grens ligt, niet dat er hoe dan ook maar niets gedaan kon worden.

Admiral Freebee in 'Duizenden hotels sluiten zich aan bij massaclaim tegen Booking om prijsclausule'

15:39 u, weer een paar uur verder en inmiddels zelfs 79x +2 en 12x +3.

[ Voor 6% gewijzigd door kodak op 05-08-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

kodak schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:32:
Deze reactie lijkt me geen +2 (67× +2, 10x +3). Het gaat zowel niet in op de kritische opmerkingen van de discussie en haalt zonder verband recht van consumenten aan terwijl de discussie gaat om de houding van de bedrijven. Daarbij is het stellen dat een bedrijf als booking groot en machtig is niets nieuws. De discussie is waar de grens ligt, niet dat er hoe dan ook maar niets gedaan kon worden.

Admiral Freebee in 'Duizenden hotels sluiten zich aan bij massaclaim tegen Booking om prijsclausule'
Maar met 68x(!) +2 kan zo iets nog normaal op een goede score komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieMitchell
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:48
DieMitchell schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:31:
[...]

zoals ik ook in de post zelf gereageerd had kloppen de non korting prijzen ook niet want die is alleen voor bestaande klanten
welke prijzen moeten er wel staan dan als ze allebei niet kloppen?
ik zie dit eerder als een langlopend probleem bij de isp's zelf
@Bor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb mijn visie al gegeven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieMitchell
Bor schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:37:
[...]

Ik heb mijn visie al gegeven volgens mij.
Nee, niet bepaald. je geeft alleen aan dat de prijs die nieuwe klanten aangeboden krijgen geen goede prijs is omdat dit tijdelijke kortingsprijzen zijn. vervolgens geef je niet aan wat dan wel een goede prijs is om aan te geven gezien de non kortingsprijs alleen voor bestaande klanten is. dit hebben andere mensen ook aangegeven en daar ben je vervolgens ook niet op ingegaan voor zover ik gezien heb. dus ik mis die visie als je die ergens gedeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een eerlijke vergelijkingsprijs is zonder tijdelijke kortingen (met verschillende looptijden, voorwaarden etc en bovendien niet voor iedereen beschikbaar want alleen voor nieuwe klanten). Dat had ik op de FP ook aangeduid.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 05-08-2025 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieMitchell
Bor schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:19:
Een eerlijke vergelijkingsprijs is zonder tijdelijke kortingen (met verschillende looptijden, voorwaarden etc en bovendien niet voor iedereen beschikbaar want alleen voor nieuwe klanten). Dat had ik op de FP ook aangeduid.
Dus de prijs voor bestaande klanten en niet de prijs voor nieuwe klanten? Maar hoe is dat dan wel eerlijk? De enige manier om zonder korting te zitten is door een andere looptijd de nemen waar de prijs vervolgens weer anders is of een ander welkomstcadeau te pakken wat ook niet altijd beschikbaar is.
Ik snap het punt van kortingsprijzen terzijde laten enigzins wel maar vind het in deze situatie waar er voor nieuwe klante ten alle tijden "korting" is muv maand abonnementen toch wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-08 15:31
Ik zie niet wat er gewijzigd is maar hoe het er nu bij staat lijkt het mij geen -1: Exodai in 'Gerucht: Samsung Galaxy S26-telefoons krijgen twee NFC-antennes'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Hallucinerende ai antwoorden, hoeveel ‘raakvlak’ ze ook hebben lijken mij geen +2, zou van mij naar 0 mogen:
Aegir81 in 'WhatsApp lijkt ondersteuning Nederlands voor AI-chatbotfunctie uit te rollen'

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 06-08-2025 01:27 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

jdh009 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 01:26:
Hallucinerende ai antwoorden, hoeveel ‘raakvlak’ ze ook hebben lijken mij geen +2, zou van mij naar 0 mogen:
Aegir81 in 'WhatsApp lijkt ondersteuning Nederlands voor AI-chatbotfunctie uit te rollen'
Is een AI antwoord geen-1 of -2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
edit:
Nevermind, my bad

[ Voor 95% gewijzigd door Bor op 06-08-2025 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
nieuws: DeepMind Genie 3 kan voor het eerst in real time speelbare 3d-werelde...

Vind ik geen +3. Het is goed geschreven maar er worden zaken beweerd die niet onderbouwd worden, onduidelijke relaties gelegd en bevat een aantal aannames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Meg schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 07:52:
[...]

Is een AI antwoord geen-1 of -2?
Dat zou eigenlijk wel beter zijn. Persoonlijk zit ik nog steeds niet te wachten op reacties in de trant van: "wat vindt AI hier eigenlijk van", "wat vindt AI van deze eigen AI-ontwikkeling" en "wat denkt de AI dat ik moet doen als ik... <hallucinatie, niet up to date trainingsdata of verkeerd zoekopdrachtresultaat>". @Bor @RoD Hoe zien jullie dit voordat ik er met de botte bijl in ga?

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 06-08-2025 12:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:30

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
jdh009 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:16:
[...]
Dat zou eigenlijk wel beter zijn. Persoonlijk zit ik nog steeds niet te wachten op reacties in de trant van: "wat vindt AI hier eigenlijk van", "wat vindt AI van deze eigen AI-ontwikkeling" en "wat denkt de AI dat ik moet doen als ik... <hallucinatie of niet up to date trainingsdata of zoekopdrachtresultaat>". @Bor @RoD Hoe zien jullie dit voordat ik er met de botte bijl in ga?
Mijn botte bijl was sneller. Ik heb er aan gedacht om de reactie alleen te knippen, maar dan blijft er zo'n beetje niets over. Dit is gewoon een AI geschreven reactie voor het overgrote deel, en daarmee ongewenst. Reactie verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Dank @AlphaRomeo! Nu vraag ik me alleen af wat @Bor had gezegd nadat hij het bericht had aangepast, aangezien hij op mij reageerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

oef! schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:50:
nieuws: DeepMind Genie 3 kan voor het eerst in real time speelbare 3d-werelde...

Vind ik geen +3. Het is goed geschreven maar er worden zaken beweerd die niet onderbouwd worden, onduidelijke relaties gelegd en bevat een aantal aannames.
Ik neem aan dat je deze reactie bedoelt? DJanmaat in 'DeepMind Genie 3 kan voor het eerst in real time speelbare 3d-werelden genereren'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:27:
[...]

Mijn botte bijl was sneller. Ik heb er aan gedacht om de reactie alleen te knippen, maar dan blijft er zo'n beetje niets over. Dit is gewoon een AI geschreven reactie voor het overgrote deel, en daarmee ongewenst. Reactie verwijderd.
Haha, jouw botte bijl is toch wat anders dan mijn botte bijl. Als ik zelfstandig, op basis van eigen interpretatie, -1’tjes ga rondstrooien als gewone gebruiker, dan denk ik dat mijn moderatierechten vrij snel zouden worden ingetrokken. Goed dat jullie dit ook zo zien; dat maakt het de volgende keer voor mij in ieder geval gemakkelijker. Dit was een vorm van AI-gebruik die ik zelf als onprettig ervaar, maar die door de rest van Tweakers regelmatig als grappig wordt gezien (zie alleen al de vele +2’tjes), door een combinatie van hallucinatie, confabulatie en overconfidence, met AI-gaslighting en noncompliance of contradictie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
  • Nu online
Wat is hier +1 aan? De reactie is toch totaal off-topic?
XElD in 'FritzBox-maker AVM verandert zijn naam officieel naar 'Fritz!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Helemaal niets volgens mij. Daar valt mij wel iets op en daar ga ik even induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:52:
[...]

Helemaal niets volgens mij. Daar valt mij wel iets op en daar ga ik even induiken.
* Meg vraagt zich nu echt af wat je dan opvalt en hoe je daar induikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

40 (!) keer een -1? Zijn hier

- knip -
Onvriendelijke insinuatie verwijderd

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 06-08-2025 15:11 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Nee, maar het is wel zwaar offtopic. Dat zijn sowieso zaken die niets met het +3-thema van het artikel te maken hebben, dus zijn er betere plekken om die discussie te voeren. Daarnaast klinkt de reactie ook wat zuur. De toon is verwijtend, terwijl er op dat moment geen directe of concrete aanleiding vanuit het artikel lijkt te zijn. Was voor mij iig de reden om het een -1 te geven.

Wat had je zelf eigenlijk verwacht, dat dit gewoon ontopic is?

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 06-08-2025 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik sluit me aan bij @jdh009, het is zwaar offtopic en het is gewoon een reactie ik liever niet had gezien.

-knip-
Dit kan via een TR

[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 06-08-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Een semantische discussie zoals deze lijkt mij geen +2 waard:
Simon Weel in 'KLM meldt datalek waarbij namen en contactgegevens van klanten zijn buitgemaakt'

Het gaat om wat wel of niet als ‘hack’ telt in zijn ogen, maar dat is een terminologische discussie die m.i. niet thuishoort als informatieve reactie. Als het echt als inhoudelijk commentaar bedoeld is, dan liever in GR. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jdh009 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:53:
[...]

Nee, maar het is wel zwaar offtopic. Dat zijn sowieso zaken die niets met het +3-thema van het artikel te maken hebben, dus zijn er betere plekken om die discussie te voeren. Daarnaast klinkt de reactie ook wat zuur. De toon is verwijtend, terwijl er op dat moment geen directe of concrete aanleiding vanuit het artikel lijkt te zijn. Was voor mij iig de reden om het een -1 te geven.

Wat had je zelf eigenlijk verwacht, dat dit gewoon ontopic is?
Ik denk dat -1 past, een 0 wellicht ook. Intentie is vaak lastig in te schatten. Het ging mij primair om het aantal, dat leek mij (ook als ik vergelijk) nogal extreem. Dan zou de oorzaak kunnen zijn dat er wat zwaarder wegende stemmen zijn ingezet. Dat is naar mijn idee niet de bedoeling. Het is een correctiemethode. Geen stemmethode. Maar blijkbaar is het verboden om daar over te spreken.

[ Voor 4% gewijzigd door FirePuma142 op 06-08-2025 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
FirePuma142 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:23:
[...]

Ik denk dat -1 past, een 0 wellicht ook. Intentie is vaak lastig in te schatten. Het ging mij primair om het aantal, dat leek mij (ook als ik vergelijk) nogal extreem. Dan zou de oorzaak kunnen zijn dat er wat zwaarder wegende stemmen zijn ingezet. Maar blijkbaar is het verboden om daar over te spreken.
Ik denk dat je te veel zoekt in de hoeveelheid -1. In bijna alle gevallen is de verklaring simpelweg dat veel mensen hebben gemodereerd. Die paar personen die een extra weging hebben zijn echt niet allemaal zo snel bij die ene post. Zeker bij een post die kort na het artikel verschijnt valt het gewoon extra op, en dan kan het hard gaan. Je ziet dat ook bij bepaalde +2- en +3-posts of hele polariserende zaken (veel -1 en +2/3): sommige inhoud triggert mensen om actiever te modereren. Dat lijkt hier ook gebeurd te zijn, alleen dit keer omdat het een negatief iets is.

[ Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 06-08-2025 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jdh009 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:28:
[...]

Ik denk dat je te veel zoekt in de hoeveelheid -1. In bijna alle gevallen is de verklaring simpelweg dat veel mensen hebben gemodereerd. Zeker bij een post die kort na het artikel verschijnt valt het extra op, en dan kan het hard gaan. Je ziet dat ook bij bepaalde +2- en +3-posts of hele polariserende zaken (veel -1 en +2/3): sommige inhoud triggert mensen om actiever te modereren. Dat lijkt hier ook gebeurd te zijn, alleen dit keer omdat het een negatief iets is.
Dat is ook een mogelijkheid. In dit specifieke geval vond ik het wel heel erg afwijken van de overige aantallen moderaties, bij een artikel met ook relatief weinig reacties, en dan ook nog eens onder in een draadje. Mij vallen de 6-tal-sprongen wel vaker op, vandaar.

Edit: Het is überhaupt een vrij extreem gemodereerd artikel in aantallen, als je dat vergelijkt met anderen. Dat viel/valt mij op. De reactie in kwestie zit daar dan weer een factor 2 boven.

[ Voor 9% gewijzigd door FirePuma142 op 06-08-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Het ligt er ook aan hoe je het brengt, ik denk dat als je het op een andere toon zou brengen de reactie sneller op +0 zou komen te staan dan -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieMitchell
DieMitchell schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:31:
[...]

Dus de prijs voor bestaande klanten en niet de prijs voor nieuwe klanten? Maar hoe is dat dan wel eerlijk? De enige manier om zonder korting te zitten is door een andere looptijd de nemen waar de prijs vervolgens weer anders is of een ander welkomstcadeau te pakken wat ook niet altijd beschikbaar is.
Ik snap het punt van kortingsprijzen terzijde laten enigzins wel maar vind het in deze situatie waar er voor nieuwe klante ten alle tijden "korting" is muv maand abonnementen toch wel anders.
@Bor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Meg schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:38:
Het ligt er ook aan hoe je het brengt, ik denk dat als je het op een andere toon zou brengen de reactie sneller op +0 zou komen te staan dan -1.
De toon maakt zeker de muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb mijn visie al geduid. Ik had niet het idee dat er nog een vraag voor mij open stond.
De reactie in kwestie is al enige tijd niet meer te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieMitchell
Bor schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:09:
[...]

Ik heb mijn visie al geduid. Ik had niet het idee dat er nog een vraag voor mij open stond.
De reactie in kwestie is al enige tijd niet meer te modereren.
ik vind het om eerlijk te zijn wel een beetje slecht
commentaar van meerdere mensen waarbij nieteens op iedereen word gereageerd en waar wel is het dit is mijn mening en daarbij houd het op
zo komt het wel bij mij over iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
DieMitchell schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:34:
[...]

ik vind het om eerlijk te zijn wel een beetje slecht
commentaar van meerdere mensen waarbij nieteens op iedereen word gereageerd en waar wel is het dit is mijn mening en daarbij houd het op
zo komt het wel bij mij over iig
Ik heb aangeduid dat ik vind dat je een scheve vergelijking maakt en dat dit in mijn ogen een 0 is. Ik heb aangewezen waarom ik dat vind. Mooier kan ik het niet maken. Je hebt me niet overtuigd om een andere score toe te kennen. Dit topic is niet de plek voor een verdere inhoudelijke discussie. Ik vind de score ten tijde dat je de reactie aandroeg geen mismoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieMitchell
Bor schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:40:
[...]

Ik heb aangeduid dat ik vind dat je een scheve vergelijking maakt en dat dit in mijn ogen een 0 is. Ik heb aangewezen waarom ik dat vind. Mooier kan ik het niet maken. Je hebt me niet overtuigd om een andere score toe te kennen. Dit topic is niet de plek voor een verdere inhoudelijke discussie. Ik vind de score ten tijde dat je de reactie aandroeg geen mismoderatie.
dacht ook niet dat het hier een goede plek was voor deze discussie maar weet ook niet waar het dan wel naartoe moet?
overigens negeerde je ook berichten van mij en anderen met een tegenargument dus dan word het overtuigen ook een beetje heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Die reactie is vooral een aantal meningen, zonder duidelijke onderbouwingen, maar krijgt wel 66x +3. De 22x +1 en +2 lijken meer in de buurt te komen. Maar ook deze toppost gaat helaas weer niet zomaar nog effectief een correctie in modden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
DieMitchell schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:44:
[...]

dacht ook niet dat het hier een goede plek was voor deze discussie maar weet ook niet waar het dan wel naartoe moet?
overigens negeerde je ook berichten van mij en anderen met een tegenargument dus dan word het overtuigen ook een beetje heel lastig.
Ik heb je berichten niet (met opzet) genegeerd. Ik vind de argumenten niet echt valide en vond een reactie niet nodig na mijn eerdere reactie(s). Ik zie verdedigbare scores staan waardoor we in mijn ogen niet van mismoderaties spreken. Dan houdt het al snel op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CriticalHit_NL in 'Call of Duty: Black Ops 7 gaat Secure Boot en TPM 2.0 vereisen'

Ik snap waarom velen dit op +2 zetten, maar de bronnen die aangehaald worden, is alleen de Microsoft link een betrouwbare (wat de Wikipedia link er doet geen idee, ik neem aan dat de gemiddelde Tweaker wel weet wat een Trojan horse virus is), maar wel weer een oude pagina.

De andere pagina die aangehaald wordt is een blog waarin iemand zijn mening verkondigd, het is dus geen vaststaand feit. De reactie brengt wel een en ander als feit, gebaseerd op de mening van anderen. Ik begrijp niet hoe dat informatief is. Reactie voelt voor mij als een reactie met flinke onderbuik gevoelens.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 06-08-2025 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 23:07:
CriticalHit_NL in 'Call of Duty: Black Ops 7 gaat Secure Boot en TPM 2.0 vereisen'

Ik snap waarom velen dit op +2 zetten, maar de bronnen die aangehaald wordt, is alleen de Microsoft link een betrouwbare, maar wel weer een oude pagina. De andere pagina die aangehaald wordt is een blog waarin iemand zijn mening verkondigd, het is dus geen feit. De reactie brengt wel een en ander als feit, gebaseerd op de mening van anderen. Ik begrijp niet hoe dat informatief is. Reactie voelt voor mij als een reactie met flinke onderbuik gevoelens.
Ik wilde deze net aandragen. Dit ljkt mij ook geen +2 of +3. Objectieve onderbouwing ontbreekt. De eerste link is een opiniestuk waarbij zelfs al wordt aangedragen dat niet iedereen van de publisher de mening deelt. De link bevat niet tot slecht onderbouwde stellingen als "We are here to remind you that the TPM requirement of Windows 11 furthers the agenda to protect the PC against you, its owner."

Zonder goede onderbouwing is dit bijna tot geheel stemmingmakerij.

Stellingen als
Dat is niet het hoofddoel, terwijl het helpt op sommige manieren je systeem veiliger te maken (al is dat niet feilloos) is het juist het doel dat Microsoft straks zulke verregaande controle zal krijgen over de software die jij wel of niet mag draaien op je besturingssysteem.
worden geheel niet onderbouwd.

Met opmerkingen als:
Dat de spellen dit nu voorzichtig aan ontvangen d.m.v. anti-cheat is een leuk Paard van Troje, juist om mensen hiervoor in te masseren wat de toekomst hun zal brengen.[
wordt een "evil plot" geïnsinueerd zonder ook dit daadwerkelijk te onderbouwen.

Meningen of onderbuikgevoel gebracht als feit, geen objectieve onderbouwing, hints naar een vooropgezet snood plan (zonder onderbouwing). Ik kom persoonlijk niet verder dan een 0. Een +3 of +2 lijkt het mij in ieder geval niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 06-08-2025 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CriticalHit_NL in 'Call of Duty: Black Ops 7 gaat Secure Boot en TPM 2.0 vereisen' staat nog steeds scheef door meerdere +3 moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-08 14:59
TV_NERD in 'Call of Duty: Black Ops 7 gaat Secure Boot en TPM 2.0 vereisen'

Volgens mij is binnen deze discussie en gezien het hoofdonderwerp van het artikel dit geen 0?

[ Voor 12% gewijzigd door TV_NERD op 07-08-2025 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TV_NERD schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:06:
TV_NERD in 'Call of Duty: Black Ops 7 gaat Secure Boot en TPM 2.0 vereisen'

Volgens mij is binnen deze discussie en gezien het hoofdonderwerp van het artikel dit geen 0?
Die staat op +1 inmiddels zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:08:
[...]

Die staat op +1 inmiddels zo te zien.
Dat was echt nog maar net, toen ik keek stond die op +0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Meg schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:09:
[...]

Dat was echt nog maar net, toen ik keek stond die op +0.
Dat hoeven we hier niet te melden. Het gaat omdat de score goed komt te staan. Hij stond op 0 maar met mijn moderatie vrij stevig op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het gaat niet in op het risico op brand van de badges en de problemen met dit ontwerp en de beschikbare tijd. Van ervaren medewerkers mag daarbij wel verwacht worden dat ze niet offtopic gaan reageren.
TijsZonderH in 'Hackersconferentie WHY waarschuwt voor mogelijk brandgevaar in badges'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:14:
Deze reactie lijkt me geen +2. Het gaat niet in op het risico op brand van de badges en de problemen met dit ontwerp en de beschikbare tijd. Van ervaren medewerkers mag daarbij wel verwacht worden dat ze niet offtopic gaan reageren.
TijsZonderH in 'Hackersconferentie WHY waarschuwt voor mogelijk brandgevaar in badges'
Aan de andere kant is het ook een leuk iets voor de community. Laten we ook niet te streng zijn. Ik vind een 0 (daarvan zie ik er meerdere) bv wat karig.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 07-08-2025 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:28:
[...]
Aan de andere kant is het ook een leuk iets voor de community. Laten we ook niet te streng zijn. Ik vind een 0 (daarvan zie ik er meerdere) bv wat karig.
Naar 0 modereren wil niet zeggen dat de reactie niet leuk is.

Leuk is een persoonlijke voorkeur. Het leuk vinden is prima, maar we horen die persoonlijke voorkeur geen voorrang te geven boven de regels of een reactie op het onderwerp in gaat. Het onderwerp is niet dat het evenement leuk is of wie naar het evenement gaat. We hebben daar niet voor niets GoT voor, of de ruimte aan de redactie (waar de tweaker zelf onderdeel van is) om een communitybericht te plaatsen dat tweakers naar het evenement gaat en zoal van plan is. Dit soort reacties afwijkend gaan modden doet ook geen recht aan de tweakers die wel moeite doet ontopic te reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door kodak op 07-08-2025 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Mathijs Kok in 'Hackersconferentie WHY waarschuwt voor mogelijk brandgevaar in badges'

Is dit echt een +2? Als leek op dit gebied is een linkdrop aardig, maar het geeft mij totaal geen antwoord of onderbouwing bij de stelling “Niet erger, niet beter. Glas maak kennis met storm.” Waarom hij dat vindt, blijft volkomen onduidelijk voor mij. Blijkbaar moet ik dat zelf uit het linkje halen, maar de post zelf zegt er niets over. Voor het AliExpress-argument: zie de reactie daarronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
kodak schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:48:
[...]

Leuk is een persoonlijke voorkeur. Het leuk vinden is prima, maar we horen die persoonlijke voorkeur geen voorrang te geven boven de regels of een reactie op het onderwerp in gaat. Het onderwerp is niet dat het evenement leuk is of wie naar het evenement gaat. We hebben daarniet voor niets GoT voor, of de ruimte aan de redactie om een communitybericht te plaatsen dat tweakers naar het evenement gaat en zoal van plan is. Dit soort reacties afwijkend gaan modden doet ook geen recht aan de communicatie die wel moeite doet ontopic te reageren.
Moet zeggen dat ik het persoonlijk wél als informatief zie voor gebruikers, en daarom het dus geen mismoderatie vind. Niet per se mijn ding, en zou er niet snel gebruik van maken mocht dit binnen mijn niche ook gedaan worden en ik ga er zelf ook niet heen, maar voor mensen die op of rond het evenement aanwezig zijn lijkt mij die informatie gewoon nuttig en praktisch. Volgens de modregels valt dat onder +2: informatief en nuttig voor het publiek dat daar heen gaat. De post is bovendien geplaatst gedurende het evenement, dus de info heeft nog directe waarde.

Dat het “in GoT zou moeten” zie ik nergens terug in de moderatierichtlijnen. De regels koppelen scores aan inhoud, niet aan welk subforum geschikter zou zijn. En deze post sluit inhoudelijk gewoon aan op het nieuwsbericht zelf.

Daarnaast kun je de redacteur in zekere zin als “Expert” beschouwen. Volgens de FAQ telt informatie van gebruikers met aantoonbare kennis zwaarder mee bij het bepalen van +2-waardigheid. In dit geval gaat het niet om een willekeurige gebruiker die iets roept, maar om iemand die inhoudelijk betrokken is bij het evenement en waarmee je ter plekke in gesprek kunt gaan. Dat heeft meerwaarde. Als dit ná het evenement was gepost, dan was het een ander verhaal. Maar in de huidige context lijkt het mij persoonlijk niet dat hier sprake is van een mismoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

jdh009 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 18:11:
Mathijs Kok in 'Hackersconferentie WHY waarschuwt voor mogelijk brandgevaar in badges'

Is dit echt een +2? Als leek op dit gebied is een linkdrop aardig, maar het geeft mij totaal geen antwoord of onderbouwing bij de stelling “Niet erger, niet beter. Glas maak kennis met storm.” Waarom hij dat vindt, blijft volkomen onduidelijk voor mij. Blijkbaar moet ik dat zelf uit het linkje halen, maar de post zelf zegt er niets over. Voor het AliExpress-argument: zie de reactie daarronder.
Voor mij een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
  • Nu online
kodak schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:48:
[...]

Naar 0 modereren wil niet zeggen dat de reactie niet leuk is.

Leuk is een persoonlijke voorkeur. Het leuk vinden is prima, maar we horen die persoonlijke voorkeur geen voorrang te geven boven de regels of een reactie op het onderwerp in gaat. Het onderwerp is niet dat het evenement leuk is of wie naar het evenement gaat. We hebben daar niet voor niets GoT voor, of de ruimte aan de redactie (waar de tweaker zelf onderdeel van is) om een communitybericht te plaatsen dat tweakers naar het evenement gaat en zoal van plan is. Dit soort reacties afwijkend gaan modden doet ook geen recht aan de tweakers die wel moeite doet ontopic te reageren.
Een +2 is zeker overdreven, maar de reactie erop van The Zep Man is gewoon heerlijk. Soms doet een beetje humor op Tweakers ook weer heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 15:54

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

jdh009 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 18:34:
Dat het “in GoT zou moeten” zie ik nergens terug in de moderatierichtlijnen. De regels koppelen scores aan inhoud, niet aan welk subforum geschikter zou zijn. En deze post sluit inhoudelijk gewoon aan op het nieuwsbericht zelf.
Dat klopt, maar er leeft bij sommigen het idee dat je op de frontpage niet in discussie hoort te gaan maar dat je daar alleen "op het nieuws mag reageren". Terwijl ik de discussies juist het interessantste deel vind (zelfs als het ver van het nieuwsbericht af staat). Zo'n discussie laag modereren en naar het forum verwijzen vind ik eigenlijk schadelijk, ook al snap ik dat er ergens een grens moet zijn aan discussies die "minder on-topic" zijn.

Ik heb wel eens gefantaseerd over een soort fusie tussen frontpage commentaar en het forum zodat het makkelijker is om (langlopende) (zij)discussies te hebben.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:12

The Zep Man

🏴‍☠️

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:45:
Ik heb wel eens gefantaseerd over een soort fusie tussen frontpage commentaar en het forum zodat het makkelijker is om (langlopende) (zij)discussies te hebben.
Gecombineerd met gebruikersmoderatie heet dat volgens mij "Reddit". ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
jdh009 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 18:34:
[...]
Volgens de modregels valt dat onder +2: informatief en nuttig voor het publiek dat daar heen gaat. De post is bovendien geplaatst gedurende het evenement, dus de info heeft nog directe waarde.
Het is de bedoeling dat het informatief bij het onderwerp is. Het onderwerp van het nieuws is niet een algemeen nieuwsbericht over een evenement of specifiek wie er naar toe gaan. Het opzettelijk heel algemeen over het gerelateerde evenement als onderwerp beschouwen om discussie over specifieke andere gebeurtenissen als ontopic / relevant te beschouwen lijkt me 2 stappen te ver. Dan zijn heel veel reacties ontopic / relevant omdat er nog ergens een relatie met een overkoepelend onderwerp is. Dat doet de ontopic discussies geen goed.
Daarnaast kun je de redacteur in zekere zin als “Expert” beschouwen. Volgens de FAQ telt informatie van gebruikers met aantoonbare kennis zwaarder mee bij het bepalen van +2-waardigheid.
Kennis over het specifieke onderwerp waarom het nieuws geplaatst is:: badges die gevaarlijk zouden zijn en bij een evenement horen. De tweaker is daar geen duidelijke expert op. Het is niet de schrijver van dit nieuws. Her blijkt ook niet uit de reactie, dat op geen enkele manier in gaat op de badges, het gebruik van componenten of dat de tweaker hier een inhoudelijke mening over heeft. Selectief een tweaker maar expert noemen omdat deze naar het evenement gaat legt de lat nmm opzettelijk laag om reacties hoger te moderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieMitchell
Naafkap in 'Realme GT 7 & GT 7T - Chinese prijsvechter flikt het weer'

1x -1, 4x +2 en zelfs 1x +3
verdient volgensmij geen van allen en vermoed dat dit gedaan word om de score te "compenseren"

deze reactie stond voorheen ook op 0 zonder +2, +3 en -1

[ Voor 12% gewijzigd door DieMitchell op 08-08-2025 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Sowieso verdient de moderatie op dat betreffende topic extra aandacht van de FP Mod crew.
Het is een kakofonie van politiek getint meningmodden, beide kanten op. Dit is al in den treure in andere, doodgebloede topics aangekaart (Politiek & modding).

Ik snap ook niet waarom reguliere FP moderatie op zo'n topic aangezet wordt; je weet van te voren dat dit niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08 15:27
Deze off-topic reactie staat op +1 en krijgt van sommigen een +3. Natuurlijk is het heel erg wat de regering van Israel doet, maar het is hier toch gewoon een 0.

Zyzzjan in 'Trump wil vertrek Intel-ceo vanwege vermeende China-banden: wat zit daarachter?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

thomas_n schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:45:
Deze off-topic reactie staat op +1 en krijgt van sommigen een +3. Natuurlijk is het heel erg wat de regering van Israel doet, maar het is hier toch gewoon een 0.

Zyzzjan in 'Trump wil vertrek Intel-ceo vanwege vermeende China-banden: wat zit daarachter?'
Wat mij betreft een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bigtree in 'Let's Encrypt is gestopt met aanbieden van OCSP in certificaten'

Lijkt me eerder een +1 dan +2. "ik kan me niet voorstellen" is leuk, maar zonder bewijs/bron niet meer dan een aanname. Prima niks mis mee, maar ook geen +2 waard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Majestici in 'Acht GeForce RTX 5060-videokaarten - Stil en zuinig op budget, al knelt 8GB'

Zo'n persoonlijke aanval hoort niet naar +2 gemeningmod te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Staat nu op +1, maar twijfel zelfs over een 0 vanwege de persoonlijke aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:14
Ik zie dat mijn eerdere reactie inmiddels 7× op -1 staat, en vraag me af waarom, want in mijn ogen valt deze gewoon binnen de huisregels.

Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Is het tegenwoordig onvriendelijk om iemand erop te wijzen dat die simpelweg misinformatie verspreidt en zand in de ogen strooit van medetweakers? Zeker wanneer de bronnen netjes in de originele post én in mijn reactie staan en er dus geen diepgravend onderzoek nodig is.
Is het dan ook onvriendelijk om iemand geen schouderklopje te geven wanneer die misinformatie verspreidt?

Mijn bedoeling was om feitelijke onjuistheden te corrigeren, niet om iemand persoonlijk aan te vallen. Juist omdat Tweakers draait om een inhoudelijke discussie met onderbouwing, vind ik dat je moet kunnen benoemen wanneer iets simpelweg niet klopt met verwijzing naar betrouwbare bronnen die letterlijk in het originele artikel staan.

Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.

Ik heb mijn reactie onderbouwd, concreet gemaakt en voorzien van bronnen. Dat zou toch de norm moeten zijn voor een inhoudelijk gesprek, in plaats van iets dat in het ‘afvalputje’ belandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@Zyphlan en om welke reactie gaat het? Want ik mis een link naar een eventuele reactie om zelf een oordeel te kunnen geven.

edit:
Ik zie ook geen enkele recente reactie van jouw op -1 staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Meg op 09-08-2025 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Pagina: 1 ... 192 193 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2