Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 192 193 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-08 10:50
Als meningmod is +2 natuurlijk juist, maar als objectieve mod staat deze reactie nu op een terechte +0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-08 07:34
dfury in 'Trump eist dat de nieuwe Intel-ceo onmiddellijk opstapt: wat zit daarachter?'

Dit lijkt mij wel een mening mod.. 8 keer -1 van (schijnbaar) Trump-fans. Dat er mensen voor het 'verzonnen Russiagate' veroordeeld zijn en later een pardon hebben gekregen is gewoon een feit. zie bijv. Wikipedia: Trials of Paul Manafort

edit:
@Meg heb je gelijk in, maar het is niet mijn reactie, kan er helaas weinig in aanpassen :)

[ Voor 11% gewijzigd door svane op 09-08-2025 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

svane schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:50:
dfury in 'Trump eist dat de nieuwe Intel-ceo onmiddellijk opstapt: wat zit daarachter?'

Dit lijkt mij wel een mening mod.. 8 keer -1 van (schijnbaar) Trump-fans. Dat er mensen voor het 'verzonnen Russiagate' veroordeeld zijn en later een pardon hebben gekregen is gewoon een feit. zie bijv. Wikipedia: Trials of Paul Manafort
Inmiddels sta je op +0, maar ik zou die bron persoonlijk in dat bericht plaatsen.

@svane you're right, helemaal gemist.

[ Voor 3% gewijzigd door Meg op 09-08-2025 16:14 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-08 06:14
Meg schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:44:
[...]

Die reactie van Blokker staat op +1 wat een goede score is. :)
Daar ben ik het niet volledig mee eens omdat het simpelweg misinformatie is maar daar gaat het punt niet over, de bronnen laten letterlijk zien dat het niet een simpele persoon is die wat aandeeltjes heeft in China.

Maar that's beside the point het ging over mijn post met meerdere -1 punten terwijl het bronvermeldingen heeft en netjes uitlegt .. dat het gewoon misinformatie is wat Blokker in dit geval zegt.

Lijkt me raar dat misinformatie een +1 verdient maar een reactie met bronvermelding + feiten 7x -1 verdient ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Overheid Nederland moet opnieuw besluiten over openbaren Belastingdienstbroncode'

Imho is dit gewoon ontopic, en dus +1. Ik vraag nota bene waarom het nooit herschreven is en waarom dit een reden is om het het niet vrij te geven, waar het hele artikel over gaat.

Er wordt sowieso een beetje op mening gemoderereerd, want Caayn in 'Overheid Nederland moet opnieuw besluiten over openbaren Belastingdienstbroncode' lijkt me echt geen +2, gewoon een prima +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Stukfruit in 'Ooit zo grote internetreus AOL stopt in VS met inbelverbindingen'

Wat heerlijk zuur weer. Juist bij dit artikel heeft het toegevoegde waarde :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 10-08-2025 12:44 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Dat is GR materiaal en krijgt dus een punt aftrek, 0 is gewoon een goede score. :)

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Meg schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Dat is GR materiaal en krijgt dus een punt aftrek, 0 is gewoon een goede score. :)
Ik denk dat het tijd wordt om de abbr-tag wat vaker te gebruiken, want ik heb geen idee wat GR is ;)
Een korte zoekopdracht voor dit topic levert als resultaat op dat "GR" dus "GR materiaal" is, waar ik weinig aan heb.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Stukfruit schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:54:
[...]

Ik denk dat het tijd wordt om de abbr-tag wat vaker te gebruiken, want ik heb geen idee wat GR is ;)
Een korte zoekopdracht voor dit topic levert als resultaat op dat "GR" dus "GR materiaal" is, waar ik weinig aan heb.
GR = Geachte redactie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:33

jdh009

FP ProMod
Wat had je zelf verwacht?

Vind een nul prima passen:
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
Dit is toch minimaal een -1. Volgens mij maakt het niet uit of het in het verleden was of dat dit nu gebeurt. Dit is tegen de huisregels van Tweakers:
Marve79 in 'Ooit zo grote internetreus AOL stopt in VS met inbelverbindingen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:17:
Dit is toch minimaal een -1. Volgens mij maakt het niet uit of het in het verleden was of dat dit nu gebeurt. Dit is tegen de huisregels van Tweakers:
Marve79 in 'Ooit zo grote internetreus AOL stopt in VS met inbelverbindingen'
Is het overtreden van de huisregels geen -2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

vrije_vogel in 'Overheid Nederland moet opnieuw besluiten over openbaren Belastingdienstbroncode'

Idem. Een +2 lijkt me wat overdreven, gewoon een prima +1

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 10-08-2025 15:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldy
Meg schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:34:
[...]

Is het overtreden van de huisregels geen -2?
Ja, maar die kunnen wij niet geven en ook niet voorstellen. Vandaar dat ik schreef: minimaal -1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:10

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

The Zep Man in 'HBO gaat vanaf september dwingender optreden tegen delen van accounts'

In dat artikel is er een hele discussie hierover.

De werkelijkheid is heel simpel: Algemene voorwaarden zijn pas rechtsgeldig als de wederpartij de kans heeft gehad om kennis te nemen van de voorwaarden en ermee akkoord te gaan, voordat de overeenkomst is gesloten.

Ik sta open voor de mening van een ander, maar in dit geval merk ik dat de manier van denken en praten misschien iets laat zien waar iemand hulp bij kan gebruiken. Hoe kun je dat op een respectvolle manier bespreken, zonder dat het te persoonlijk of aanvallend voelt? I don't know. Om heel eerlijk te zijn, ik heb er ook even geen zin in.

Conform jullie eigen algemene voorwaarden (en ja, de ironie ontgaat mij niet) mogen we volgens mij niet dit soort dingen plaatsen qua workarounds e.d. wat tegen de voorwaarden van een ander bedrijf in gaan. Dus in plaats van dat we uberhaupt hier een discussie over hoeven te voeren, kan dit toch allemaal weg? Probleem opgelost.

[ Voor 20% gewijzigd door Douweegbertje op 11-08-2025 05:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22

Smoke

Maverick Reploid

De discussie leest mij nogal freeman on the land/sovereign citizen-achtig waarbij iemand hun acties probeert goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ecological in ''Nvidia en AMD gaan vijftien procent van China-omzet aan VS afdragen''
djwice in ''Nvidia en AMD gaan vijftien procent van China-omzet aan VS afdragen''
grasmanek94 in ''Nvidia en AMD gaan vijftien procent van China-omzet aan VS afdragen''
Is gewoon allemaal 0, geen -1. Meningmodden in werking. De mensen die op -1 geklikt hebben, aanpakken.

Het is onmogelijk om in dit type topics te verwachten dat er objectief gemod wordt; ik betwijfel nog steeds het nut van FP Moderatie door normale gebruikers in deze topics. Men is onverbetelijk.

EDIT : Staan op 0 inmiddels _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door EquiNox op 11-08-2025 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bewerkers
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:03
In deze comment section nieuws: 'Intel-ceo heeft maandag ontmoeting met president Trump na oproep tot... worden Trumpbashende berichten de hemel in gemodereerd.
Bijvoorbeeld dit bericht WhiteSnake76 in ''Intel-ceo heeft maandag ontmoeting met president Trump na oproep tot ontslag'' waar de inrichting van het witte huis bekritiseerd wordt. 100% off topic naar mijn mening.

Of deze halve zin: carpebios in ''Intel-ceo heeft maandag ontmoeting met president Trump na oproep tot ontslag''

Of deze die Trump incapabel noemt zonder onderbouwing Snowdog in ''Intel-ceo heeft maandag ontmoeting met president Trump na oproep tot ontslag''

Of deze die Trump een maffiabaas noemt: ErikT738 in ''Intel-ceo heeft maandag ontmoeting met president Trump na oproep tot ontslag''

Duidelijk een patroon bij dit soort onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Streamingdienst Streamz legt delen van accounts aan banden'

Sowieso een lastig te modereren onderwerp, maar ik begrijp echt niet wat er offtopic is aan deze reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldy
Douweegbertje schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 04:53:
The Zep Man in 'HBO gaat vanaf september dwingender optreden tegen delen van accounts'

De werkelijkheid is heel simpel: Algemene voorwaarden zijn pas rechtsgeldig als de wederpartij de kans heeft gehad om kennis te nemen van de voorwaarden en ermee akkoord te gaan, voordat de overeenkomst is gesloten.

Ik sta open voor de mening van een ander, maar in dit geval merk ik dat de manier van denken en praten misschien iets laat zien waar iemand hulp bij kan gebruiken. Hoe kun je dat op een respectvolle manier bespreken, zonder dat het te persoonlijk of aanvallend voelt? I don't know. Om heel eerlijk te zijn, ik heb er ook even geen zin in.

Conform jullie eigen algemene voorwaarden (en ja, de ironie ontgaat mij niet) mogen we volgens mij niet dit soort dingen plaatsen qua workarounds e.d. wat tegen de voorwaarden van een ander bedrijf in gaan. Dus in plaats van dat we uberhaupt hier een discussie over hoeven te voeren, kan dit toch allemaal weg? Probleem opgelost.
Douweegbertje schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 04:53:

Je schrijft dat je geen zin hebt om op de FP te reageren, maar je totale inbreng hoort naar mijn mening thuis op de FP en niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:10

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Aldy schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:28:
[...]

[...]

Je schrijft dat je geen zin hebt om op de FP te reageren, maar je totale inbreng hoort naar mijn mening thuis op de FP en niet hier.
Dat lijkt mij zeker niet de bedoeling om over een streamingdienst een 1 of ander vage discussie over voorwaarden te gaan hebben. Daarnaast lijkt mij ook de strekking ook totaal misplaats en zou die discussie hier niet eens in die vorm moeten plaats vinden. Prima als je een topic maakt over hoe klanten benadeeld worden in algemene voorwaarden. Dat lijkt mij zelfs nog een gezond onderwerp.

Enfin, uiteindelijk mogen we naar mijn inziens hier niet workarounds bespreken om algemene voorwaarden te omzeilen. Dus is het sowieso een -1 en eigenlijk meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldy
Douweegbertje schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:36:
[...]

Dat lijkt mij zeker niet de bedoeling om over een streamingdienst een 1 of ander vage discussie over voorwaarden te gaan hebben. Daarnaast lijkt mij ook de strekking ook totaal misplaats en zou die discussie hier niet eens in die vorm moeten plaats vinden. Prima als je een topic maakt over hoe klanten benadeeld worden in algemene voorwaarden. Dat lijkt mij zelfs nog een gezond onderwerp.

Enfin, uiteindelijk mogen we naar mijn inziens hier niet workarounds bespreken om algemene voorwaarden te omzeilen. Dus is het sowieso een -1 en eigenlijk meer.
Dat laatste is precies waarom deze discussie op de FP plaats hoort te vinden. Er werden geen algemene voorwaarden omzeild, maar er werd gesteld dat inkoopvoorwaarden boven verkoopvoorwaarden gaan en dat is een gezonde discussie die niet hier hoort plaats te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
cyclone in 'Matter 1.4.2 kan verbinding maken met wifi-apparaten zonder bluetooth' is geen +2 volgens mij. De camera's bieden geen ondersteuning voor Matter. Dat de introductie daarvan langer duurt dan gehoopt is mogelijk maar maakt dat het echt een +2?

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 12-08-2025 07:57 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Streamingdienst Streamz legt delen van accounts aan banden' - Ook van deze begrijp ik niet waarom deze offtopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-08 15:41

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

bewerkers schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:47:
In deze comment section nieuws: 'Intel-ceo heeft maandag ontmoeting met president Trump na oproep tot... worden Trumpbashende berichten de hemel in gemodereerd.
Bijvoorbeeld dit bericht WhiteSnake76 in ''Intel-ceo heeft maandag ontmoeting met president Trump na oproep tot ontslag'' waar de inrichting van het witte huis bekritiseerd wordt. 100% off topic naar mijn mening.

Of deze halve zin: carpebios in ''Intel-ceo heeft maandag ontmoeting met president Trump na oproep tot ontslag''

Of deze die Trump incapabel noemt zonder onderbouwing Snowdog in ''Intel-ceo heeft maandag ontmoeting met president Trump na oproep tot ontslag''

Of deze die Trump een maffiabaas noemt: ErikT738 in ''Intel-ceo heeft maandag ontmoeting met president Trump na oproep tot ontslag''

Duidelijk een patroon bij dit soort onderwerpen.
*knip* Het patroon is gebaseerd op goed gedocumenteerde acties, motivaties, en effecten daar van, zoals hier.
Modbreak:Houdt het vriendelijk en inhoudelijk

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 12-08-2025 15:22 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewerkers
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:03
Klauwhamer schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:20:
[...]

*Knip* Het patroon is gebaseerd op goed gedocumenteerde acties, motivaties, en effecten daar van, zoals hier.
Het is prima dat u opkomt voor die reacties door zelf met onderbouwing te komen (hoewel een link naar een homepagina delen niet echt onderbouwing is). Maar mijn punt is juist dat deze onderbouwing ontbreekt in de originele reacties. Een off topic reactie met een niet-onderbouwde mening verdient mijns inziens geen +1.

[ Voor 7% gewijzigd door Dirk op 12-08-2025 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-08 15:41

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

bewerkers schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:37:
[...]

Het is prima dat u opkomt voor die reacties door zelf met onderbouwing te komen (hoewel een link naar een homepagina delen niet echt onderbouwing is). Maar mijn punt is juist dat deze onderbouwing ontbreekt in de originele reacties. Een off topic reactie met een niet-onderbouwde mening verdient mijns inziens geen +1.
Link naar een homepage? Deze journaliste is dagelijks aan het rapporteren op de Trump-administratie en de getoonde artikelen bevatten méér dan de getoonde tekst op de "homepagina". Even doorklikken dus.

*knip*
Modbreak:Houdt de inhoudelijke discussie buiten dit topic en houdt het sowieso respectvol en vermijd Godwins.

[ Voor 37% gewijzigd door Dirk op 12-08-2025 15:31 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:04
Kan iemand uitleggen hoe deze reactie irrelevant of zelfs ongewenst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ik zie een opmerking over semantiek en dat is nooit inhoudelijk relevant.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Dat is toch geen semantiek-discussie?
In de introductie staat dat er 40 miljard verloren is gegaan, waarna dat later in het artikel nog eens herhaald wordt. Dat is gewoon feitelijk onjuist, wat ik aangeef in de reactie. Ik zie het ook niet als een ‘geachte redactie’, want ik snap dat het zo geschreven wordt, vooral omdat er bij andere beleggingsvormen ook vaak wordt gedaan alsof geld volledig verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Dat is vanuit het perspectief van de investeerders wel zo en op het moment dat perspectief relevant wordt in het taalgebruik, gaat het dus om semantiek, wat irrelevant is in de algemene discussie.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Dat voelt als de zaak omdraaien om het semantiek te kunnen noemen.
De doelgroep van het artikel zijn wij, de Tweakers die geïnteresseerd zijn in tech, niet (primair) de investeerders.
Je lijkt het nu semantiek te maken.
Maar goed; let’s agree to disagree.
Pagina: 1 ... 192 193 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2