Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Lijkt me geen +2 waard.
Ik ben wat kritisch, maar hoezo is dat gelijk offtopic?
WillySis in 'Dienst Justitiële Inrichtingen wil advocaten verbieden om telefoon mee te nemen'
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ook deze krijgt een 0, geen idee waarom exact. Ik heb een interessant gesprek met iemand, blijkbaar zijn er mensen die dit -1 vinden? Ik snap het werkelijk waar niet…
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2025 15:46 ]
Gelukkig zijn ongefundeerde reacties ontdooid en blijkbaar de meeste van mijn reacties als onwetend weggezet die wél off-topic zijn. Sorry, maar de moderatie hier stinkt gewoon.
Wat zou jouw beoordeling zijn voor een opmerking die alleen zegt:CH4OS schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 00:50:
M14 in 'Dienst Justitiële Inrichtingen wil advocaten verbieden om telefoon mee te nemen'
Gelukkig zijn ongefundeerde reacties ontdooid en blijkbaar de meeste van mijn reacties als onwetend weggezet die wél off-topic zijn. Sorry, maar de moderatie hier stinkt gewoon.
"Gelukkig is dat mijn punt ook niet."
Schijnbaar is je punt niet duidelijk genoeg, je reactie daarop is om het niet verder toe te lichten. Ik kom voor die opmerking ook niet verder dan een 0 al terechte score.
Bij CH4OS in 'Dienst Justitiële Inrichtingen wil advocaten verbieden om telefoon mee te nemen' verwijs je naar dat vroeger het ook kon, ik denk dat dat argument vooral als irrelevant gezien wordt. Ook hier vind ik een 0 niet persé een mismoderatie
PS4 PSN: Dazzler2120
Het gaat niet zozeer om mijn reacties, maar die van anderen die net zo goed intussen offtopic zijn. Ik vind het krom dat die steevast wel +1 krijgen, terwijl die net zo goed ook niet of nauwelijks onderbouwing hebben waar ik op mijn beurt niks mee kan, of reacties zijn die weer met een ander raar voorbeeld of uitzonderlijke situaties schetsen... Ik heb er vrede mee dat sommige van mijn reacties 0 zijn, maar ik vind het dan redelijk oneerlijk dat andere reacties op/naar mij wel steevast +1 (en soms zelfs +2) lijken te krijgen.Dazzler2120 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:04:
[...]
Wat zou jouw beoordeling zijn voor een opmerking die alleen zegt:
"Gelukkig is dat mijn punt ook niet."
Schijnbaar is je punt niet duidelijk genoeg, je reactie daarop is om het niet verder toe te lichten. Ik kom voor die opmerking ook niet verder dan een 0 al terechte score.
Bij CH4OS in 'Dienst Justitiële Inrichtingen wil advocaten verbieden om telefoon mee te nemen' verwijs je naar dat vroeger het ook kon, ik denk dat dat argument vooral als irrelevant gezien wordt. Ook hier vind ik een 0 niet persé een mismoderatie
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 19-08-2025 11:30 ]
kodak in 'Roblox ontkent aantijgingen uit rechtszaak over kindermisbruik op het platform'
Het lijkt me niet de bedoeling een statement zonder bron op +2 te zetten (+3 volgens het kaartje?).
Ik ben het met je eens, de moderatie is eenzijdig in jouw nadeel. Hoewel ik het niet met je standpunt eens ben vind ik dat je redelijke vragen stelt die passen in een beschaafde discussie. De uitgedrukte mening lijkt zwaarder te tellen dan kwaliteit of onderbouwing van de posts.CH4OS schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:35:
Het gaat niet zozeer om mijn reacties, maar die van anderen die net zo goed intussen offtopic zijn.
Ceterum censeo: er is een herijking van het moderatiebeleid nodig. De grens tussen 0 en +1 is zo dun dat je er altijd ruimte is om een 0 uit te delen. Dit laat te veel ruimte om (onbewust) te meningmodden via subjectieve kwalificaties als "off-topic", "onvoldoende onderbouwd" of "niet origineel".
Ik heb jouw posts dus +1 gegeven en sommige reacties op jouw posts zelfs een +2.
[ Voor 5% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 19-08-2025 13:59 ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Een +2 lijkt me wat overdreven, een +1 lijkt me wel voldoende.
Virussen? Scan ze hier!
M66B in 'Bunq neemt maatregelen tegen ongeautoriseerde afschrijvingen via PayPal - update'
Met dit in het achterhoofd gewoon +1 lijkt me? Tis gewoon werkelijk iets waar daar deze bank niet voor terugdeinst?Aldy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:40:
Hoe kan dit op +1 of zelfs op +2 gewaardeerd worden. Ik kom niet hoger dan +0:
M66B in 'Bunq neemt maatregelen tegen ongeautoriseerde afschrijvingen via PayPal - update'
nieuws: Bunq ontkent bij overheid NL te dreigen met opzeggen van kritische kl...
Jouw link onderschrijft juist mijn mening en niet die van jou.!mark schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:47:
[...]
Met dit in het achterhoofd gewoon +1 lijkt me? Tis gewoon werkelijk iets waar daar deze bank niet voor terugdeinst?
nieuws: Bunq ontkent bij overheid NL te dreigen met opzeggen van kritische kl...
Die +1 ben ik het niet mee oneens hoor, maar het is wel een beetje jammer dat je hier je eigen mening als motivatie gebruikt om iemand anders omlaag te willen modereren.Bor schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:22:
Stukfruit in ''Nova kreeg aanbod van ruim een miljoen euro voor gestolen patiëntgegevens'' is een populaire mening maar dat maakt het geen +2.
Waarom gebruik je daar de discussiethread niet voor?
Dat zit wel Schnorr.
Dit lijkt mij geen +2. Gewoon een mooie +1.
En mag dan ook wel wat hulp gebruiken met 20x een +2.
We volgen hier de moderatie richtlijnen. Dit heeft niet met een eigen mening te maken. Het doel van dit topic is om reacties op een zo goed mogelijk passende score te krijgen.Stukfruit schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:26:
[...]
Die +1 ben ik het niet mee oneens hoor, maar het is wel een beetje jammer dat je hier je eigen mening als motivatie gebruikt om iemand anders omlaag te willen modereren.
Waarom gebruik je daar de discussiethread niet voor?
Eigen ervaring hebben we hoog in het vaandel staan.JelleDJs schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 06:54:
RobinJ1995 in 'Bunq neemt maatregelen tegen ongeautoriseerde afschrijvingen via PayPal - update'
Dit lijkt mij geen +2. Gewoon een mooie +1.
En mag dan ook wel wat hulp gebruiken met 20x een +2.
Bij sommige onderwerpen twijfel ik weleens aan de ervaringen. Daarnaast zijn mijn ervaringen met Samsung altijd met -1 weggemod. Die vlieger gaat dus niet altijd op, eigenlijk nooit dus.CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:49:
[...]
Eigen ervaring hebben we hoog in het vaandel staan.
CAPSLOCK2000 in 'Dienst Justitiële Inrichtingen wil advocaten verbieden om telefoon mee te nemen'
Daar moet zeker nog wat aan gedaan worden.CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:37:
Alweer een vreemde 6x0 voor een goede post.
CAPSLOCK2000 in 'Dienst Justitiële Inrichtingen wil advocaten verbieden om telefoon mee te nemen'
De grens tussen een 0 en een +1 is helemaal niet zo dun als je doet voorkomen. Daarbij zien we meningmoderaties bij deze scores minder frequent en duidelijk dan bij andere meer extremere scores. Dit is verder niet het topic om hier over door te gaan. Hier concentreren we ons op potentiële mismoderaties.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:28:
[...]
Ceterum censeo: er is een herijking van het moderatiebeleid nodig. De grens tussen 0 en +1 is zo dun dat je er altijd ruimte is om een 0 uit te delen. Dit laat te veel ruimte om (onbewust) te meningmodden via subjectieve kwalificaties als "off-topic", "onvoldoende onderbouwd" of "niet origineel".
Je zegt dat iets een populaire mening is terwijl dat nergens echt wordt onderbouwd. Niet door jou (in je eigen reacties onder het artikel, noch hier), niet door anderen (voor zover ik kan zien). Dat valt steeds weer terug op "ja maar businessmodel".Bor schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:58:
[...]
We volgen hier de moderatie richtlijnen. Dit heeft niet met een eigen mening te maken. Het doel van dit topic is om reacties op een zo goed mogelijk passende score te krijgen.
Prima, dat mag je vinden, maar dat is niet hoe onafhankelijk en vooral volgens die richtlijnen modereren werkt.
Dat zit wel Schnorr.
Slavy in 'Duitser ontwerpt tafelframe voor IKEA-meubels om in de woonkamer te gamen'
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Feedback op artikelen kan gegeven worden in het Geachte redactie-forum. Omdat opmerkingen over nieuwsberichten alleen voor de redactie relevant zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Het reactiesysteem is bedoeld voor inhoudelijke discussie over het onderwerp van het nieuwsbericht.Slavy schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:16:
Wordt hier heel veel gemismodereerd, vraag is on-topic:
Slavy in 'Duitser ontwerpt tafelframe voor IKEA-meubels om in de woonkamer te gamen'
Een punt aftrek is gerechtvaardigd voor reacties die opmerkingen over de kwaliteit, nut of vorm van het nieuwsbericht bevatten, omdat jouw reactie alleen uit zo’n opmerking bestaat is 0 de juiste moderatiescore.
Dat het een populaire mening lijkt te zijn blijkt uit de moderatie die scheef stond. Mensen gebruiken helaas soms het systeem om "mee eens" of "mee oneens" te stemmen in plaats van zo objectief mogelijk te modereren volgens de hiervoor opgestelde richtlijnen. Dat hoef ik in de reacties niet te onderbouwen, sterker nog, dat zou irrelevant zijn.Stukfruit schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:13:
[...]
Je zegt dat iets een populaire mening is terwijl dat nergens echt wordt onderbouwd. Niet door jou (in je eigen reacties onder het artikel, noch hier), niet door anderen (voor zover ik kan zien). Dat valt steeds weer terug op "ja maar businessmodel".
Prima, dat mag je vinden, maar dat is niet hoe onafhankelijk en vooral volgens die richtlijnen modereren werkt.
Bericht wat juist on-topic is staat op 0.
Xfade in 'Duitser ontwerpt tafelframe voor IKEA-meubels om in de woonkamer te gamen'
En een reactie daarop die niet meer on-topic is staat op +1 (met zelfs een +2 moderatie).
CAPSLOCK2000 in 'Bevolkingsonderzoek Nederland informeert slachtoffers datalek medische gegevens'
[ Voor 5% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 21-08-2025 10:34 ]
Het kan een mismoderatie zijn, want de laatste keer dat je erover klaagde was die 6X +0 ook veranderd in 6X +1.CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:31:
En al weer een onterechte 6x0. Dit gebeurt echt veel te vaak. Iemand die op 6x modereert zou beter moeten weten.
CAPSLOCK2000 in 'Bevolkingsonderzoek Nederland informeert slachtoffers datalek medische gegevens'
Ik heb in dit geval een 0 gegeven. Ik vind een fantasieverhaal over belasting op data niet bijster relevant en de negatieve framing waarmee je start onnodig (waarbij je zelf bv al aangeeft waarom iemand bv naar een geslacht vraagt).CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:31:
En al weer een onterechte 6x0. Dit gebeurt echt veel te vaak. Iemand die op 6x modereert zou beter moeten weten.
Ik hoop het, ik krijg de laatste tijd het gevoel dat het veel te vaak gebeurt, soms verschillende keren per week. Het wordt hier altijd snel recht gezet dus ik weet dat het niet aan mij ligt.Aldy schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:36:
[...]
Het kan een mismoderatie zijn, want de laatste keer dat je erover klaagde was die 6X +0 ook veranderd in 6X +1.
Hoezo fantasie? Dat is gewoon een serieus en redelijk voorstel in context van data en privacy. Geen makkelijk of snel haalbaar voorstel, maar dat mag geen reden zijn om een post weg te modereren.Bor schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:39:
Ik heb in dit geval een 0 gegeven. Ik vind een fantasieverhaal over belasting op data niet bijster relevant
Welke negatieve framing? Dat we een wet hebben die dataminimalisatie verplicht of dat bedrijven die eisen vaak erg in hun eigen voordeel uitleggen?en de negatieve framing waarmee je start onnodig (waarbij je zelf bv al aangeeft waarom iemand bv naar een geslacht vraagt).
Dit heeft allemaal niks meer met de richtlijnen te maken.
[ Voor 11% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 21-08-2025 10:49 ]
Ik lees het als een onhaalbare fantasie en las het niet echt als echt serieus of redelijk voorstel to be honest. Ik modereer de reactie niet weg maar scoor hem op een voor mij passende waarde. Ik begrijp nu dat je het voorstel serieus bedoelde en zal de score aanpassen.CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:43:
[...]
Hoezo fantasie? Dat is gewoon een serieus en redelijk voorstel in context van data en privacy. Geen makkelijk of snel haalbaar voorstel, maar dat mag geen reden zijn om een post weg te modereren.
Deze framing (waarbij je zelf al in je voorbeeld aangeeft waarom een bedrijf bv het geslacht wil weten wat dus niet te maken heeft met zichzelf van alles wijs maken):Welke negatieve framing? Dat we een wet hebben die dataminimalisatie verplicht of dat bedrijven die eisen vaak erg in hun eigen voordeel uitleggen?
maar bedrijven maken zichzelf vanalles wijs. Zo willen ze je geslacht weten om te weten of "meneer" boven de brief zetten of iets anders
[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 21-08-2025 11:13 ]
Vreemd dat een reactie als deze (waarvoor ik normaliter een 0 of -1 zou krijgen) nu opeens ontopic is. Komt wellicht omdat iemand het een +2 geeft terwijl het dat niet is.
Dat is sowieso geen +2 en ook niet bijster vriendelijk. De reactie staat inmiddels op een 0.CH4OS schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:12:
Azenomei in 'ROG Xbox Ally en ROG Xbox Ally X - Alle Windows-games, maar dan zonder priegelen'
Vreemd dat een reactie als deze (waarvoor ik normaliter een 0 of -1 zou krijgen) nu opeens ontopic is. Komt wellicht omdat iemand het een +2 geeft terwijl het dat niet is.
Hoe wil je het dan geformuleerd zien? Dan kan ik daar rekening mee houden. Ik vergeet af en toe dat het hier positiviteit hugs and kisses Tweakers is. Vergeetachtigheid door de leeftijd en de zeer lange tijd hier komen denk ik. Dus, hoe formuleren we dit op een voor Tweakers wenselijke manier?Bor schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:13:
[...]
Dat is sowieso geen +2 en ook niet bijster vriendelijk. De reactie staat inmiddels op een 0.
Ik denk dat vooral de eerste zin bijvoorbeeld al niet had gehoeven. Ik weet het, je bedoelt het sarcastisch, maar het zet (daarmee) ook wel een negatieve toon. Eventueel zou dat ook gezien kunnen worden als een (negatieve) aanname of vooroordeel van jouw kant. Wellicht had de reactie sowieso niet gehoeven, want de zin na mijn zin waar je op triggerde om te reageren laat immers ook duidelijk zien dat ik inderdaad begrijp wat er bedoeld wordt.Azenomei schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:17:
Hoe wil je het dan geformuleerd zien? Dan kan ik daar rekening mee houden. Ik vergeet af en toe dat het hier positiviteit hugs and kisses Tweakers is. Vergeetachtigheid door de leeftijd en de zeer lange tijd hier komen denk ik. Dus, hoe formuleren we dit op een voor Tweakers wenselijke manier?
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2025 13:42 ]
Nah, je kunt best stevig uit de hoek komen in je posts, die kunnen zelfs als +2 of +3 gewaardeerd worden als de inhoud goed is. Ik ben zelf ook niet altijd subtiel in mijn formuleringen, maar ik speel wél op de bal, niet op de man (streven). Op de persoon spelen helpt niemand verder en haalt de discussie alleen maar onderuit, wat jammer is. Dat heeft totaal niets met hugs and kisses te maken. Als je dan ‘op de inhoud blijven’ al als knuffelcultuur ziet, is het niet gek dat je reactie verkeerd valt.Azenomei schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:17:
[...]
Hoe wil je het dan geformuleerd zien? Dan kan ik daar rekening mee houden. Ik vergeet af en toe dat het hier positiviteit hugs and kisses Tweakers is. Vergeetachtigheid door de leeftijd en de zeer lange tijd hier komen denk ik. Dus, hoe formuleren we dit op een voor Tweakers wenselijke manier?
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Was hetgeen dat werd gezegd en mijn reactie daarop dan geen commentaar op "de bal" (in dit geval het toneelstuk)? En had ik het niet feitelijk juist met dat hij precies wist waar het wel om ging in plaats van dat hij deed alsof dat niet zo was? Hoe zou jij dit dan wel wenselijk bewoorden?jdh009 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:58:
[...]
Nah, je kunt best stevig uit de hoek komen in je posts, die kunnen zelfs als +2 of +3 gewaardeerd worden als de inhoud goed is. Ik ben zelf ook niet altijd subtiel in mijn formuleringen, maar ik speel wél op de bal, niet op de man (streven). Op de persoon spelen helpt niemand verder en haalt de discussie alleen maar onderuit, wat jammer is. Dat heeft totaal niets met hugs and kisses te maken. Als je dan ‘op de inhoud blijven’ al als knuffelcultuur ziet, is het niet gek dat je reactie verkeerd valt.
[ Voor 10% gewijzigd door Azenomei op 21-08-2025 15:22 ]
Om te beginnen was de tweede zin niet de bal, maar de man. Daarnaast vraag ik mij af wat ik moet met zo'n reactie. Als er iets meer had gestaan, zoals de reactie op die van jou, dan was dit wellicht ook een +1 geweest, maar dan zitten we nog met dat op de man spelen.Azenomei schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:20:
[...]
Was hetgeen dat werd gezegd en mijn reactie daarop dan geen commentaar op "de bal" (in dit geval het toneelstuk)? En had ik het niet feitelijk juist met dat hij precies wist waar het wel om ging in plaats van dat hij deed alsof dat niet zo was? Hoe zou jij dit dan wel wenselijk bewoorden?
O, op je laatste vraag in te gaan: kijk naar de reactie op die van jou, want zo kan het ook.
[ Voor 6% gewijzigd door Aldy op 21-08-2025 15:31 ]
Als dat al op de man spelen is, kom op zeg. We zijn allemaal grote jongens/meiden/etc hier toch? Soms moeten weinig woorden ook gewoon voldoende zijn, zeker als er meteen wordt begrepen wat er bedoeld wordt.Aldy schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:29:
[...]
Om te beginnen was de tweede zin niet de bal, maar de man. Daarnaast vraag ik mij af wat ik moet met zo'n reactie. Als er iets meer had gestaan, zoals de reactie op die van jou, dan was dit wellicht ook een +1 geweest, maar dan zitten we nog met dat op de man spelen.
O, op je laatste vraag in te gaan: kijk naar de reactie op die van jou, want zo kan het ook.
.plan: Wij willen een vriendelijker TweakersAzenomei schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:38:
[...]
Als dat al op de man spelen is, kom op zeg. We zijn allemaal grote jongens/meiden/etc hier toch? Soms moeten weinig woorden ook gewoon voldoende zijn, zeker als er meteen wordt begrepen wat er bedoeld wordt.
Dus, zoals ik al zei: Hoe wil je het dan geformuleerd zien? Dan kan ik daar rekening mee houden. Ik vergeet af en toe dat het hier positiviteit hugs and kisses Tweakers is. Zeker als dit al te onvriendelijk is in jullie ogen.
[ Voor 5% gewijzigd door Azenomei op 21-08-2025 18:02 ]
Dat antwoord had ik al gegeven: Kijk eens naar de reactie op jouw reactie. Zo kan het ook.Azenomei schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:01:
[...]
Dus, zoals ik al zei: Hoe wil je het dan geformuleerd zien? Dan kan ik daar rekening mee houden. Ik vergeet af en toe dat het hier positiviteit hugs and kisses Tweakers is. Zeker als dit al te onvriendelijk is in jullie ogen.
Maar waarom al die moeite als de boodschap duidelijk is en het statement ook klopt. Voor wie doen we dat dan?Aldy schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:29:
[...]
Dat antwoord had ik al gegeven: Kijk eens naar de reactie op jouw reactie. Zo kan het ook.
Wie voert hier nu een toneelstukje op?Azenomei schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 19:48:
[...]
Maar waarom al die moeite als de boodschap duidelijk is en het statement ook klopt. Voor wie doen we dat dan?
Volgens mij is de boodschap wel duidelijk. We stoppen deze discussie hier.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik vind deze on-topic
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Daarover gesproken... dit soort reacties halen bij mij echt het bloed onder de nagels vandaan.
supe in 'Ondersteuning Splitgate stopt maar game krijgt peer-to-peermultiplayer'
Kom je aan met je 3K karmapunten
Deze hele thread naar boven toe klopt van geen meter qua scores. dingen die aantoonbaar onjuist zijn (jezelf tegenspreken in dezelfde zin) staan op +2 en feitelijke reacties op 0. Ik weet niet wat daar aan de hand is.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik was er mee bezig, maar heel eerlijk weet ik dan nooit zo goed wat je nou moet zeggen. beetje "heat of the moment" dingetje denk ik. Maar de algehele thread wordt daar gewoon niet goed gemodereerd. vanaf de reactie van The Zep Man in 'Ondersteuning Splitgate stopt maar game krijgt peer-to-peermultiplayer'
gaat het eigenlijk precies verkeerd om. feiten wordt als irrelevant gezet en foutieve informatie een +2
vrow in 'Ondersteuning Splitgate stopt maar game krijgt peer-to-peermultiplayer'Ik heb vele spellen gehad waarbij je op ‘start server’ kon drukken, eventueel ook op een dedicated machine, dan wat poorten moest forwarden in je router en dat iedereen je ip-adres moest geven.
Dat is dan gewoon géén P2P bij definitie. P2P en player hosted zijn echt kompleet verschillende technieken en het is echt heel zonde dat we die twee door elkaar gaan halen. Voor shooters is True P2P gewoon niet wenselijk, maar dat brengt dus wél allerlei security implicaties met zich mee (namelijk dat een lobby "hacked" kan zijn doordat de host bepaald hoe het spel reageerd).
Ik vind dat wel een zorgelijke ontwikkeling. desinformatie op +2.
TheProst in 'Zoekmachine Ecosia wil Google Chrome gaan 'beheren' en biedt daar 0 dollar voor'
84hannes in 'Beste budgetlaptop van het moment - Zeven laptops tot 550 euro vergeleken'
GertMenkel in 'Zoekmachine Ecosia wil Google Chrome gaan 'beheren' en biedt daar 0 dollar voor' is geen -1
Is geen +2: drdelta in 'Zoekmachine Ecosia wil Google Chrome gaan 'beheren' en biedt daar 0 dollar voor'
ZinloosGeweldig in 'Zoekmachine Ecosia wil Google Chrome gaan 'beheren' en biedt daar 0 dollar voor' is geen +2
Daar heb ik even ingegrepen.
Hier is nog wel wat hulp nodig; Bor in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"
Je bedoeld deze post?Bor schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:23:
[...]
Daar heb ik even ingegrepen.
Hier is nog wel wat hulp nodig; Bor in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"
CAPSLOCK2000 in 'Zoekmachine Ecosia wil Google Chrome gaan 'beheren' en biedt daar 0 dollar voor'
Die heeft heel veel hulp nodig
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Why do I have to click "OK" in an error message? It's *NOT* OK!
gatesallaround in ''4chan moet van VK minstens 20.000 pond boete betalen, maar weigert dat''
Het is een 0, maar door het gezeur over downvotes kan je er toch ook -1 van maken? Extra punt aftrek.kodak schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:16:
Het simpel stellen dat onderwijs achteruit is gegaan en zelf dat je mede-tweakers geen verstand hebben van een onderwerp lijkt me geen +1. Zeker bij de afwezigheid van onderbouwing en het afzetten tegen downvoten op basis van wat wijzen naar andere landen.
gatesallaround in ''4chan moet van VK minstens 20.000 pond boete betalen, maar weigert dat''
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Buzz9 in 'Site, app en kaartautomaten NS liggen eruit, vermoedelijk door migratie'
Edit: Zie het al, iemand heeft er een +3 aangegeven waardoor ie effectief op +1 staat
[ Voor 19% gewijzigd door !mark op 25-08-2025 12:12 ]
Opifex in ''4chan moet van VK minstens 20.000 pond boete betalen, maar weigert dat''
DigitalExorcist in 'Nederlandse Ombudsman wil dat parkeerboetes altijd per post komen'
[ Voor 6% gewijzigd door kodak op 25-08-2025 22:01 ]
Moderatiesysteem is steeds meer een mee eens of oneend systeem ipv offtopic of ontopic.
Benjamin- in 'YouTube accepteert tegenclaim Gamers Nexus over offline gehaalde documentaire'
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Is nu 0. Zou -1 moeten zijn. Persoonlijke aanval over iets dat in de discussie niet persoonlijk is. Zulke reacties dragen niet bij aan een vriendelijker T.net.
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 26-08-2025 11:46 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Een hoog mee-eens gehalte, maar door de laatste zin vind ik het helemaal geen +2.
Iemand een dictator noemen, die officieel(!) geen dictator is, lijkt me geen +2.
ep667 in 'Reuters: regering VS overweegt sancties tegen EU-individuen die DSA toepassen'
Of ik begrijp de reactie totaal niet, of het is geen +2.
Daar is nog wel wat hulp nodig zo te zien. De reactie mist ook onderbouwing en is deels onjuist zoals deze reactie laat zien; Sissors in 'Reuters: regering VS overweegt sancties tegen EU-individuen die DSA toepassen' waarbij wel bronnen worden aangeleverd.JelleDJs schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:39:
CAPSLOCK2000 in 'Reuters: regering VS overweegt sancties tegen EU-individuen die DSA toepassen'
Een hoog mee-eens gehalte, maar door de laatste zin vind ik het helemaal geen +2.
Iemand een dictator noemen, die officieel(!) geen dictator is, lijkt me geen +2.
Dit is ook geen +2 imho: CAPSLOCK2000 in 'Reuters: regering VS overweegt sancties tegen EU-individuen die DSA toepassen'
[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 26-08-2025 14:48 ]
Lijkt me niet ongewenst masr gewoon ontopic en dus +1.
Dat je het er niet mee eens bent mag natuurlijk, maar dat maakt het niet meteen ongewenst...
Virussen? Scan ze hier!
Daar ga ik even naar kijken.wildhagen schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:48:
wildhagen in 'Samsung brengt One UI op huishoudelijke apparaten uit en belooft 7 jaar updates'
Lijkt me niet ongewenst masr gewoon ontopic en dus +1.
Dat je het er niet mee eens bent mag natuurlijk, maar dat maakt het niet meteen ongewenst...
De +3 stemmers gaan het zonder moderatiemogelijkheid doen.
[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 26-08-2025 21:18 ]
Wilde hier eerst mee wachten, maar er zijn juist meer +2 stemmers bijgekomen. Volgens mij is dit gewoon een +1.
Dat is inderdaad een +1 (maar ook zo te zien een populaire mening). Hier is nog wel wat hulp nodig.JelleDJs schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:26:
WillySis in 'Spotify-gebruikers kunnen binnenkort met elkaar chatten'
Wilde hier eerst mee wachten, maar er zijn juist meer +2 stemmers bijgekomen. Volgens mij is dit gewoon een +1.
Heineken in 'Spotify-gebruikers kunnen binnenkort met elkaar chatten' is geen -1 maar gewoon een normale reactie.
[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 27-08-2025 07:35 ]
Maar die lijkt mij geen +1, wanneer deze: pcmulder in 'Spotify-gebruikers kunnen binnenkort met elkaar chatten' enkel een 0 is. Beide zeggen eigenlijk niet veel naast hun eigen mening, behalve dat de ene nog een verwijzing erbij heeft. Als Heineken nou voorbeelden erbij had gegeven, oké, dan had hij meer inhoud gehad dan pcmulder. Die van Willysis is echt van meer niveau dan die andere twee (of dat nou een +2 is kan je je afvragen, maar hij is iig hoger niveau).Bor schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:31:
[...]
Dat is inderdaad een +1 (maar ook zo te zien een populaire mening). Hier is nog wel wat hulp nodig.
Heineken in 'Spotify-gebruikers kunnen binnenkort met elkaar chatten' is geen -1 maar gewoon een normale reactie.
[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 27-08-2025 08:02 ]
Hij geeft net zo veel onderbouwing als de opmerkingen "weer een functie waar niemand op zit te wachten" (of een dergelijke strekking) die allemaal op +1 of hoger lijken te staan. Ik vind het niet fair een evenmin goed onderbouwde reactie dan lager te gaan scoren omdat mensen het er niet mee eens zijn. Of het een 0 of +1 is laat ik in het midden maar de -1 die de reactie had gekregen is zeker niet passend in mijn ogen.Sissors schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:01:
[...]
Maar die lijkt mij geen +1, wanneer deze: pcmulder in 'Spotify-gebruikers kunnen binnenkort met elkaar chatten' enkel een 0 is. Beide zeggen eigenlijk niet veel naast hun eigen mening, behalve dat de ene nog een verwijzing erbij heeft. Als Heineken nou voorbeelden erbij had gegeven, oké, dan had hij meer inhoud gehad dan pcmulder. Die van Willysis is echt van meer niveau dan die andere twee (of dat nou een +2 is kan je je afvragen, maar hij is iig hoger niveau).
De onderbouwing is 'er zijn heel veel voorbeelden die achteraf briljant waren', maar daadwerkelijke voorbeelden noemen doet hij niet. Terwijl WillySis iig verwijst naar de specifieke oude situatie (toen er een chat functie was), en specifiek iets noemt wat voor hem iig meer zou toevoegen, ipv alleen in algemeenheden te blijven.Bor schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:04:
[...]
Hij geeft net zo veel onderbouwing als de opmerkingen "weer een functie waar niemand op zit te wachten" (of een dergelijke strekking) die allemaal op +1 of hoger lijken te staan. Ik vind het niet fair een evenmin goed onderbouwde reactie dan lager te gaan scoren omdat mensen het er niet mee eens zijn. Of het een 0 of +1 is laat ik in het midden maar de -1 die de reactie had gekregen is zeker niet passend in mijn ogen.
pcmulder hoort uiteraard niet op +2 of hoger, maar ik zie niet iig waarom die lager is dan Heineken. Het is toch ook niet de bedoeling om te gaan contra-modden.
Is deze oproep ook voor gewone moderators en zo ja, wat kunnen die doen om te helpen?Bor schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:31:
[...]
Dat is inderdaad een +1 (maar ook zo te zien een populaire mening). Hier is nog wel wat hulp nodig.
Gewoon modereren? Moderaties worden rechtgetrokken over het algemeen doordat het hier gemeld wordt en mensen hem correct modereren.Aldy schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:16:
[...]
Is deze oproep ook voor gewone moderators en zo ja, wat kunnen die doen om te helpen?
PS4 PSN: Dazzler2120
Is dit een +2 waardig omdat er een voorbeeld uit de eigen ervaring wordt uitgezet? Anders vind ik dit gewoon een +1.
Dan denk ik dat je de reactie niet begrijpt, want ik heb daar +2 gegevenJelleDJs schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:39:
ep667 in 'Reuters: regering VS overweegt sancties tegen EU-individuen die DSA toepassen'
Of ik begrijp de reactie totaal niet, of het is geen +2.
@ep667 geeft daarin een aantal argumenten ter ondersteuning van wat @R_Zwart kort stelt. Doordat het betoog telkens met ‘nee’ begint, leest het wat ingewikkeld en wordt de argeloze lezer wellicht op het verkeerde been gezet en verwacht-ie dat EP er tegenin zal gaan. Maar verder goede onderbouwing en on-topic op iets wat vaak beperkt blijft tot alleen maar meningen uiten, dus +2. En als jij een punt wilt aftrekken voor de gekozen stijlvorm, dan mag dat natuurlijk altijd
Amiga3000 in 'Bestaand NCSC-script spoort ook hacks via nieuw NetScaler-lek op'
Eerste lijkt me juist een 0, terwijl de reactie waarop gereageerd wordt (tweede) juist een +1 lijkt.
Als we dat gaan doen, kunnen we ook punten aftrekken voor andere taalfouten. Uit jouwZwolschBalletje schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:44:
[...]
En als jij een punt wilt aftrekken voor de gekozen stijlvorm, dan mag dat natuurlijk altijd
Graaffie1992 in 'Kleine Nederlandse providers waren volgens AIVD doelwit van Chinese hackersgroep'
Iedereen is er nieuwsgierig naar, maar er staat duidelijk in de tekst dat dit niet bekend is gemaakt. Daarom lijkt mij dit een overbodige vraag en een +0 is volgens mij eerder op z'n plaats dan de huidige +1.kodak schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:55:
Deze vraag lijkt me juist belangrijk en inhoudelijk om te stellen en over te discussiëren als het nieuws stelt dat er geen specifieke namen genoemd zijn.
Graaffie1992 in 'Kleine Nederlandse providers waren volgens AIVD doelwit van Chinese hackersgroep'
+0 vind ik persoonlijk te laag. Ja, iedereen is er nieuwsgierig naar en er staat duidelijk dat de namen niet bekend zijn gemaakt maar het zou zomaar kunnen dat iemand (insider) wel meer info heeft.Aldy schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:21:
[...]
Iedereen is er nieuwsgierig naar, maar er staat duidelijk in de tekst dat dit niet bekend is gemaakt. Daarom lijkt mij dit een overbodige vraag en een +0 is volgens mij eerder op z'n plaats dan de huidige +1.
Daarom van mij +1 maar misschien heb ik het mis.
Dan is het antwoord misschien +1 of hoger, maar ik zie niks boven de 0 voor de vraag zelfTechnomania schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:30:
[...]
+0 vind ik persoonlijk te laag. Ja, iedereen is er nieuwsgierig naar en er staat duidelijk dat de namen niet bekend zijn gemaakt maar het zou zomaar kunnen dat iemand (insider) wel meer info heeft.
Daarom van mij +1 maar misschien heb ik het mis.
Oké, mismoderatievan mij. Excuus.Kheos schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:50:
[...]
Dan is het antwoord misschien +1 of hoger, maar ik zie niks boven de 0 voor de vraag zelf
Dus omdat de organisaties het niet bekend hebben gemaakt is het overbodig er naar te vragen? Dat is vreemd. Want afgezien dat we dan aan het meningmodden zijn dat iemand geen inhoudelijk vraag mag stellen, het is geheel inhoudelijk er wel interesse naar te hebben en te hopen dat mede-tweakers wel een antwoord kunnen geven. Er valt ook duidelijk prima inhoudelijk op te discussiëren. Het is dus niet irrelevant en niet offtopic.Aldy schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:21:
[...]
er staat duidelijk in de tekst dat dit niet bekend is gemaakt.
Hoe wil je er inhoudelijk over discussiëren zonder te gissen, wat sowieso ongewenst is?kodak schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 19:48:
[...]
Er valt ook duidelijk prima inhoudelijk op te discussiëren.
Het is vooral gissen als we net doen alsof niemand antwoord kan geven. Het feit dat enkele organisaties geen bedrijfsnamen noemen wil namelijk niet zeggen dat er niets over bekend is via bijvoorbeeld je mede-tweakers. Dat is ook waarom we discussie voeren en inhoudelijke vragen stellen. Daar is dus niets ongewenst aan, eerder een van de mogelijkheden om imhoudelijk te reageren. En het feit dat daarna nog geen inhoudelijke reacties komen is geen argument om te stellen dat de post dus alleen met gissen te beantwoorden is. Discussie is er daarbij ook om inhoudelijke discussie te voeren, niet slechts om alleen maar direct op een vraag in te gaan. En dat blijkt ook prima mogelijk, juist omdat het een inhoudelijke vraag is. Geen enkele reden dus om er negatief over te doen dat iemand een inhoudelijke interesse toont en er een concrete vraag van maakt waar anderen niet mee kwamen.Aldy schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:08:
[...]
Hoe wil je er inhoudelijk over discussiëren zonder te gissen, wat sowieso ongewenst is?
Er worden wel vaker vragen gesteld of mede-tweakers meer weten terwijl in het nieuws staat dat de schrijver niet meer informatie heeft. Het opvallende is dat dit soort vragen zelden offtopic of irrelevant zou zijn, als de schrijver de vraag stelt (eerder zeer gewaardeerd). Dan horen we niet een andere tweaker negatief verantwoordelijk te houden een beroep op mede-tweakers te doen.
[ Voor 15% gewijzigd door kodak op 28-08-2025 20:46 ]
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2