Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 181 ... 200 Laatste
Acties:

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:17

Dazzler2120

FP ProMod
Aldy schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:55:
[...]

Natuurlijk offtopic, maar kun je mij uitleggen hoe je karma kunt verdienen met je manier van modereren?
Doordat je modereert, krijg je karma
Eigenlijk , kort door de bocht, door deel te nemen aan de community binnen Tweakers.net bouw je over het algemeen karma op; https://tweakers.net/info/faq/karma/
Echter de berekeningen zijn bewust obscuur

PS4 PSN: Dazzler2120

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 18:28

kodak

FP ProMod
In plaats van verbetering in de moderatie heeft deze inhoudelijke reactie nu zelfs een -1 erbij gekregen.
kodak in 'Openbaar aanklager VS betwist belastingvrije status Wikipedia door 'propaganda''

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 20:07

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:11
AMD and INTEL in 'Websites Nederlandse provincies en gemeentes onbereikbaar door cyberaanval'

Dit lijkt mij geen +2 (er zijn geen aanwijzigingen dat de cyberaanval op de provincie/gemeentewebsites en stroomuitval in Spanje en Portugal met elkaar hebben te maken)

scintillating

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (54x85x +2, 16x35x +3). Het eerste deel is een opsomming van gebruikelijk verbruik. Het kan niet bijzonder zijn en tegelijkertijd een opsomming alsof het te verwachten is. Dat is van twee walletjes eten.
Het tweede deel is een mening, die daarbij suggereert alsof de overheid en netbeheerders niet bij zichzelf te raden zijn gegaan. Op mening horen we niet te plussen en het suggereren is nogal makkelijk zonder te kijken wat men ondertussen in de praktijk doet.

Kapotlood in 'Overheid NL roept op om tussen 16.00 en 21.00 uur minder stroom te gebruiken'

19:45 als toppost krijgt deze steeds meer moderaties als +2 en +3. Kan wel wat meer hulp gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door kodak op 28-04-2025 19:46 ]

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:21

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Aldy schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:55:
[...]

Natuurlijk offtopic, maar kun je mij uitleggen hoe je karma kunt verdienen met je manier van modereren?
Niet met de manier van modereren maar door te modereren verdien je karma. Het is een vaste hoeveelheid per moderatie. Vroeger was het 1 karmapunt per beoordelde reactie, maar dat gaat niet meer op sinds de karmabeloning voor modereren is bijgesteld om meer in lijn te zijn met de inspanning die men ervoor levert.

@MegJe kunt het exacte aantal moderaties nergens uitlezen. Ook niet van de laatste periode.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:09

The Zep Man

🏴‍☠️

Stroom is in dit jaargetijde over het algemeen pikzwart in de nacht. Geen zon en windstil = 100% fossiel
Oneens dat het feitelijk is. We halen ook een klein deel van onze energie uit nucleair. Je kan dus niet spreken van 100% fossiel.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:34
dgtazzman81 in ''EA schrapt onaangekondigde Titanfall-game en schrapt honderden banen''

2x op -1 gemod, terwijl het een nul of misschien een 1 mag zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Mayonaise op 30-04-2025 15:04 . Reden: regel geen sanctie vermelden ]

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 20:07
GameNympho in 'Reddit overweegt juridische actie tegen Zwitserse universiteit na AI-experiment'

Het was te verwachten met de eerdere comments van me(verschil van meningen), maar dit comment is gewoon normaal en waar, er wordt nu aan meningmodderij gedaan.

Sorry @Klauwhamer lees je wel naar waar naar ik vraag en om welk comment het gaat (zwaartekracht)?
En dat jij een mening hebt, die anders dan de mijne is, ben ik een complotdenker? Als je namen wil geven, zeg je voor mij al genoeg. Media wordt duidelijk beïnvloed, ze draaien overuren.
@Klauwhamer Normaal converseren is moeilijk he, laat ik wijs doen met je :X ipv mijn vingers laten gaan.
Good luck (y) enne ....zelf op.

Sorry @Dazzler2120 Ik beantwoord met dit comment iets over de zwaartekracht, daarom staat er ook duidelijk "mijn eerdere comments" wat ik vat. Maar gemin op een normaal antwoord over zwaartekracht en wetenschap is vreemd en dus meningmodderij.

@Klauwhamer En dan kom je met een link naar Wikipedia, wat beïnvloed wordt en wat zelfs de minister heeft toegegeven, lol, hypo of niet? YouTube: Israel’s former Prime Minister taught Israelis how to edit Wiki arti...
Zelfs Joe Rogan had het er al een jaar geleden over YouTube: Joe Rogan — Graham Hancock - Dikipedia (wikipedia) is not a reliable...

[ Voor 81% gewijzigd door GameNympho op 01-05-2025 18:48 ]

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:24
protected22 in 'Bunq maakt handelen in cryptovaluta mogelijk via app'

Buiten het feit dat dit al meerdere keren is benoemd in andere reacties (die tevens ook verwijzen naar de ToS), lijkt mij twee zinnen sowieso geen +3 waard.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
GameNympho schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:26:
GameNympho in 'Reddit overweegt juridische actie tegen Zwitserse universiteit na AI-experiment'

Het was te verwachten met de eerdere comments van me(verschil van meningen), maar dit comment is gewoon normaal en waar, er wordt nu aan meningmodderij gedaan.
Ik zie daar geen foutieve scores in. Je post constant op de frontpage met onsamenhangende complottheoriën, die je dan zelf 'goed onderbouwd' vindt. Dat zijn ze dus niet, complottheorien worden door veel mensen gezien als ongewenst en dus beoordeeld met -1.

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Nee, hoor. Jij voert notoire racisten en complotverspreiders op. Desinformatie is geen mening maar gif. Hoepel op.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Klauwhamer
  • Nu online

Klauwhamer

Sorry @Klauwhamer lees je wel naar waar naar ik vraag en om welk comment het gaat (zwaartekracht)?
En dat jij een mening hebt, die anders dan de mijne is, ben ik een complotdenker? Als je namen wil geven, zeg je voor mij al genoeg.
"Klopt helemaal, maar als het feit duidelijk onderbouwd wordt, met datums etc, dan ontkom je er niet meer aan dat het dan ook een feit is, ondanks alle meningen van anderen. Het is nm niet door 1 onderzoeker gevonden, maar door meerdere. Zo werkt ook de wetenschap met het onderzoeken naar de zwaartekracht."

Je hebt helemaal niets met (onderzoek naar) zwaartekracht van doen. Je bent wollig aan het fantaseren met behulp van racisten die complottheorieën verspreiden. Dat een legertje mafkezen denkt dat de aarde plat is en er een groot complot aan de gang is dit geheim te houden, maakt niet dat het "evengoed wetenschap" is met "gedegen onderzoek".

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Sorry @Dazzler2120 Ik beantwoord met dit comment iets over de zwaartekracht, daarom staat er ook duidelijk "mijn eerdere comments" wat ik vat. Maar gemin op een normaal antwoord over zwaartekracht en wetenschap is vreemd en dus meningmodderij
Die post gaat zo ver off-topic dat ik daar ook niet meer dan een -1 van kan maken. Het heeft werkelijk waar niks met het onderwerp te maken, en het is ook geen onderbouwing dat je complottheorie wetenschappelijk onderbouwd is.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Het is een 0 of een +1 gezien de reactie eigenlijk niets toevoegt voor anderen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:51

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:23
Volgens mij hoort deze reactie niet op de FP, maar op "Geachte redactie" en is derhalve geen +2 waard, eerder +0:

Shal-Ziar in 'Firefox krijgt ondersteuning voor tabbladgroepen'

en dat geldt dan ook voor:

legogo29 in 'Firefox krijgt ondersteuning voor tabbladgroepen'

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:17
Het is een relatief jong bericht, dus misschien trekt hij bij, maar ik weet niet waarom deze reactie Emilio in 'De EU wil af van Amerikaanse Diensten' +3 reacties krijgt. Het is totaal niet inhoudelijk en grotendeels incorrect.

Jezus saves and takes half damage.

• Aldy
Maupertus schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:29:
Het is een relatief jong bericht, dus misschien trekt hij bij, maar ik weet niet waarom deze reactie Emilio in 'De EU wil af van Amerikaanse Diensten' +3 reacties krijgt. Het is totaal niet inhoudelijk en grotendeels incorrect.
Het is al bijgetrokken: +1, maar ik denk dat dit nog steeds te hoog is, aangezien het totaal niet met het onderwerp van doen heeft. Dit lijkt mij niets meer dan een gefrustreerde ondernemer.

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:17
Dit lijkt mij niets meer dan een gefrustreerde ondernemer.
Dit leek mij ook het geval, en de +3 's zullen dat ook zijn.

Jezus saves and takes half damage.

• kodak

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet de bedoeling om tweakers die oprechte ontopic inhoudelijke vragen hebben worden weggemod naar offtopic irrelevant (7× 0) en de antwoorden als uitleg er omheen naar relevant.
Thonz in 'NCSC waarschuwt voor lopende ddos-aanvallen op Nederlandse organisaties'

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

jdh009

FP ProMod
kodak schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:45:
Het lijkt me niet de bedoeling om tweakers die oprechte ontopic inhoudelijke vragen hebben worden weggemod naar offtopic irrelevant (7× 0) en de antwoorden als uitleg er omheen naar relevant.
Thonz in 'NCSC waarschuwt voor lopende ddos-aanvallen op Nederlandse organisaties'
Inderdaad, zeker gezien de manier waarop die vraag gesteld wordt, is het naar mijn mening geen 0. Het was een oprechte, inhoudelijke vraag die netjes geformuleerd was en direct relevant voor de discussie. Dit is ook duidelijk geen LMGTFY-vraag. Het gaat niet om iets triviaals dat je zomaar opzoekt, maar om een onderwerp waarbij technische uitleg of praktijkervaring nodig is. Het zomaar wegmodereren als "irrelevant" voelt dan ook ongepast en ontmoedigt serieuze bijdragen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Help!!!! in ''Veiligheidsadviseur VS Mike Waltz stapt op na lekken oorlogsplannen via Signal''

Iemand die me uit kan leggen waarom dit er +3 zou zijn?

Een 0 lijkt me passender, dit is GR materiaal.

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
VDV in 'Rechter VS: Apple mag geen commissie meer rekenen op aankopen buiten App Store' is geen +2 waard, het citaat wordt ook al in het nieuwsartikel genoemd:
"Dat Apple dacht dat deze rechtbank dergelijke insubordinatie zou tolereren, was een grove misrekening."

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Edit: Antwoord erop is ook geen +2
MennoE in 'Meta slaat stemcommando's gebruikers via Ray-Ban-brillen voortaan standaard op'

Donstil in 'Meta slaat stemcommando's gebruikers via Ray-Ban-brillen voortaan standaard op'

Irrelevant want eigen mening kan ik nog wel inkomen maar hoe is dit “ongewenst”.

Edit2: Ooh volgende keer eerst de pagina F5 en, inmiddels klopt het beter.

[ Voor 68% gewijzigd door Donstil op 02-05-2025 00:52 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_Pussycat_ in ''Veiligheidsadviseur VS Mike Waltz stapt op na lekken oorlogsplannen via Signal''

Lijkt me geen +2, laat staan +3 (!), maar hooguit een 0. Dit is GR-materiaal.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
miicker in 'Telecompaper: 14 procent van Nederlandse consumenten heeft Signal op telefoon' is geen 0 maar gewoon een relevante ontopic opmerking welke voor veel mensen denk ik herkenbaar is.

• Meg
  • Niet online

Meg

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Er wordt door de glasvezellobby in het volgende artikel op een heel misselijke manier gemeningmod:

nieuws: Ziggo wil vanaf eind volgend jaar 8Gbit/s-internet aanbieden

Mijn reacties, allen ontopic en feitelijk, worden in heel korte tijd naar beneden gemod en alle reacties ten faveure van glasvezelverbindingen worden geplust. Dit is al lange tijd gaande op tweakers.net , ik hoop dat er een keer ingegrepen wordt. Iedereen heeft recht op zijn eigen voorkeur, maar dat laten een beperkte groep gebruikers niet toe.

Zo ook de reacties van "houtenklaas", die het presteert om bij ieder bericht wat over ziggo gaat zijn gal te spuwen en de provider compleet af te zeiken. Hij laat geen enkele ruimte voor andersdenkenden.

Ik wordt zo zachtjesaan heel erg moe van deze praktijken en krijg het gevoel dat er op tweakers.net alleen ruimte is voor diegene die het hardst schreeuwen.

Daarnaast word er in de reacties bij dit nieuwsitem ontzettend veel onjuiste informatie vermeld, enkel en alleen maar om provider ziggo te bashen. Werkelijk compleet uit de duim gezogen onzin, aannames en veronderstellingen. En ze worden nog omhoog gemod ook.

Hoog tijd dat hier fors wordt ingegrepen!

-edit: inmiddels begint het andere tweakers ook op te vallen:
smv in 'Ziggo wil vanaf eind volgend jaar 8Gbit/s-internet aanbieden'

[ Voor 5% gewijzigd door terradrone op 02-05-2025 19:38 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

@terradrone er zijn daar 282 reacties, kun je eens linken naar specifieke reacties die niet goed staan?

Geen +2 lijkt me: Pixelmagic in 'Ziggo wil vanaf eind volgend jaar 8Gbit/s-internet aanbieden', Memori in 'Ziggo wil vanaf eind volgend jaar 8Gbit/s-internet aanbieden'

Zal vast nog meer verkeerd staan.

[ Voor 55% gewijzigd door Meg op 02-05-2025 20:12 ]

• terradrone
  • Niet online
Zomaar een greep:
Meg schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:06:
@terradrone er zijn daar 282 reacties, kun je eens linken naar specifieke reacties die niet goed staan?
Dit is tenminste een +1:
terradrone in 'Ziggo wil vanaf eind volgend jaar 8Gbit/s-internet aanbieden'

pro glasvezel krijgt zomaar een +1, terwijl dit ziggo bashen is:
Houtenklaas in 'Ziggo wil vanaf eind volgend jaar 8Gbit/s-internet aanbieden'

weer ziggo bashen, wat een +2 krijgt:

dit is gewoon weer tenminste een +1:

Vrijwel iedere reactie van houtenklaas in zijn tirades waarin hij ziggo afkraakt krijgt een hoge score, iedereen die zich ten faveure van ziggo uitspreekt wordt naar beneden gemeningmod

• Meg
  • Niet online

Meg

Bij die derde zijn die +3 helemaal mismods.

• Bor

Bor

Topicstarter
Houtenklaas in 'Ziggo wil vanaf eind volgend jaar 8Gbit/s-internet aanbieden' staat sowieso nog te hoog. Hier is nog wel wat hulp nodig.

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Waarom? Volgens mij is dat een prima onderbouwde reactie?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
terradrone schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:14:
Zomaar een greep:

[...]

Dit is tenminste een +1:

pro glasvezel krijgt zomaar een +1, terwijl dit ziggo bashen is:

weer ziggo bashen, wat een +2 krijgt:

dit is gewoon weer tenminste een +1:

Vrijwel iedere reactie van houtenklaas in zijn tirades waarin hij ziggo afkraakt krijgt een hoge score, iedereen die zich ten faveure van ziggo uitspreekt wordt naar beneden gemeningmod
Jouw reacties hebben een onprettige toon, daar ga ik geen hoge scores voor geven.
Je maakt dezelfde denkfout als velen van je glasvezel fanboy medetweakers.
Dat is niet vriendelijk.
[...] bashen. Iets waar je je voortdurend op deze site mee bezighoud.
Dit helpt ook niet met de discussie.

• Bor

Bor

Topicstarter
Voor sapphire in 'Ziggo wil vanaf eind volgend jaar 8Gbit/s-internet aanbieden' vind ik een +2 te hoog. Het is min of meer een N=1 ervaring welke ik bv zelf al niet deel (niet over Ziggo en ook niet over KPN terwijl ik met beide op meerdere adressen ervaring heb).

+1 lijkt mij de best passende score.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dirk schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:54:
Waarom? Volgens mij is dat een prima onderbouwde reactie?
Ik vind de toon van die reactie ook niet bijzonder prettig en het gelinkte artikel lijkt o.a. de actieve delen thuis niet mee te nemen. We hebben het dan ook nog over een onderzoek uit 2017 zo te zien. Dat is behoorlijk lang geleden, techniek is aan verandering onderhevig.

Het afdoen van de negatieve associatie met meuk vind ik ook bijzonder zwak. Andere woorden voor meuk zijn o.a. rommel; ouwe troep; rotzooi; dat is geen positief woord.

Een groot deel van de reactie is niet ontopic. Dat maakt het geen +2 in mijn ogen.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 03-05-2025 08:27 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (13× +2, 4x +3). Het eerste deel is een mening. De onderbouwing ervan staat haaks op het nieuws zonder enige onderbouwing en is selectief op de eigen mening. Het tweede deel maakt een duscussie van hoeveelheid stroomverbruik. Heeft niets meer met de snelheidsverhoging te maken.

• terradrone
  • Niet online
Dirk schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:57:
[...]

Jouw reacties hebben een onprettige toon, daar ga ik geen hoge scores voor geven.
[...]

Dat is niet vriendelijk.

[...]
Dit helpt ook niet met de discussie.
Ik vind het absoluut smakeloos dat je mijn reacties afdoet als die met een "onprettige toon". Daarmee wek je behoorlijk de indruk selectief verontwaardigd te zijn. Je hoeft maar de berichten van houtenklaas te lezen om te zien dat er telkens weer een zeer negatieve bejegening jegens alles anders dan glasvezel vanuit gaat. En dit is inderdaad niet alleen in dit topic, maar bij ieder bericht op tweakers.net wat over ziggo gaat. Daar zie je telkens weer dezelfde mensen schoppen tegen docsis en schelden op ziggo. Inhoudelijke argumenten worden afgedaan als onprettige bejegening en bijv het de hemel inprijzen van een glasvezelprovider als odido, wat hier regelmatig gebeurd, word gewoon toegestaan, terwijl juist daar enorm veel klachten over zijn (zie oa uitzending vh tv programma kassa).

@Bor Ik zou het op prijs stellen als jij me dan tenminste wel serieus wilt nemen. Ja, ook ik maak weleens fouten en dat zal op tweakers.net zeker wel een keer gebeurd zijn (wie zonder zonde is werpen de eerste steen) , maar ik maak het niet mijn levenswerk om een bepaald bedrijf of techniek systematisch en consequent de grond in te boren. Dat kan van sommige andere tweakers niet gezegd worden. Je kunt tegenwoordig op tweakers geen berichtgeving over ziggo meer lezen of telkens dezelfde mensen staan klaar om de sfeer kapot te maken en het bedrijf ziggo en de achterliggende techniek compleet af te zeiken.

Overigens was ik blij en verheugd om te lezen dat ziggo met docsis 4.0 komt. Ik moet zeggen dat na mijn ervaringen vandaag met de tweakers.net gemeenschap ik hier een behoorlijke kater aan overgehouden heb. En dan ben ik zelfs nog zo goed om te betalen voor toegang tot de tweakers.net content. Maar op het moment dat je vervolgens welgemeend je beklag doet wordt je in de kou gezet. Althans, zo voelt het op dit moment.

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Ik snap best dat bepaalde mensen je kunnen irriteren door consistent een standpunt in te nemen waar je het absoluut niet mee eens bent, maar dat geeft je geen recht om dan maar onvriendelijk te gaan reageren. Houdt het gewoon bij de inhoud en zorg ervoor dat je goede bronnen geeft bij je argumentatie.

• Klauwhamer
  • Nu online

Klauwhamer

terradrone schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:28:
[...]

Ik vind het absoluut smakeloos dat je mijn reacties afdoet als die met een "onprettige toon". Daarmee wek je behoorlijk de indruk selectief verontwaardigd te zijn.
Neuh, iets vinden is wat anders dan "selectief verontwaardigd" zijn, hoor.
terradrone schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:28:
[...]

Overigens was ik blij en verheugd om te lezen dat ziggo met docsis 4.0 komt. Ik moet zeggen dat na mijn ervaringen vandaag met de tweakers.net gemeenschap ik hier een behoorlijke kater aan overgehouden heb. En dan ben ik zelfs nog zo goed om te betalen voor toegang tot de tweakers.net content. Maar op het moment dat je vervolgens welgemeend je beklag doet wordt je in de kou gezet. Althans, zo voelt het op dit moment.
.. En dat allemaal omdat mensen iets vinden van DOCSIS? Tjonge.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dirk schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:57:

Daar ben ik het op zich mee eens maar laten we dat dan wel consequent toepassen. Ik vind het verschil in toon tussen de kanten van dit debat niet heel groot. Toch wordt één persoon structurueel laag gemod en anderen best wel hoog (voor ons doen dan), aan de ene kant regent het 0 en -1 en aan de andere kant worden er +2's uitgedeeld.

Een hele meute stampt samen één persoon plat en als die zich probeert te verweren en 10 discussies tegelijk moet voeren dan staan we klaar om te vertellen dat het niet netjes is. Het voelt als pestgedrag.

En waag het niet om daar iets van te zeggen want dan krijg je helemaal een lading -1's over je heen (al dan niet met een verwijzing naar dit topic). Bij een enkel nieuwsbericht kan iemand handenvol negatieve moderaties krijgen. Dat voelt niet goed, zelfs als de inhoud aantoonbaar onjuist is.

Ik zie dit patroon steeds vaker waarbij alle reacties van één iemand naar beneden worden gemod waarop die persoon steeds harder probeert om z'n standpunt te verdedigen maar iedere reactie wordt onmiddelijk ook negatief gemodereerd omdat besloten is dat deze persoon fout is. Iedere volgende post wordt direct extreem kritisch beoordeeld.

Omdat de standaard post hier een +1 krijgt (gemiddeld genomen zelfs minder) betekent het dat iedere post die niet goed genoeg is dus direct naar 0 of -1 gaat. Dat geeft hele vervelende discussies waarbij één kant onzichtbaar wordt en de andere kant de hele discussie vult.

Strict genomen is het allemaal volgens de regels maar met zo weinig bandbreedte is er veel ruimte voor de invloed van persoonlijke meningen en de kleinste fout kan resulteren in "deze post is feitelijk gezien onjuist en dus helemaal waardeloos".

We moeten echt gaan oppassen dat het hier geen verveldende echo-kamer wordt. Het is zeer demotiverend om te zien hoe mensen de grond in worden getrapt. De grens om reacties onder de +1 te duwen is laag en er is altijd wel een punt van kritiek te vinden op iedere post van meer dan 5 woorden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• terradrone
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:35:
[...]

Daar ben ik het op zich mee eens maar laten we dat dan wel consequent toepassen. Ik vind het verschil in toon tussen de kanten van dit debat niet heel groot. Toch wordt één persoon structurueel laag gemod en anderen best wel hoog (voor ons doen dan), aan de ene kant regent het 0 en -1 en aan de andere kant worden er +2's uitgedeeld.

Een hele meute stampt samen één persoon plat en als die zich probeert te verweren en 10 discussies tegelijk moet voeren dan staan we klaar om te vertellen dat het niet netjes is. Het voelt als pestgedrag.

En waag het niet om daar iets van te zeggen want dan krijg je helemaal een lading -1's over je heen (al dan niet met een verwijzing naar dit topic). Bij een enkel nieuwsbericht kan iemand handenvol negatieve moderaties krijgen. Dat voelt niet goed, zelfs als de inhoud aantoonbaar onjuist is.

Ik zie dit patroon steeds vaker waarbij alle reacties van één iemand naar beneden worden gemod waarop die persoon steeds harder probeert om z'n standpunt te verdedigen maar iedere reactie wordt onmiddelijk ook negatief gemodereerd omdat besloten is dat deze persoon fout is. Iedere volgende post wordt direct extreem kritisch beoordeeld.

Omdat de standaard post hier een +1 krijgt (gemiddeld genomen zelfs minder) betekent het dat iedere post die niet goed genoeg is dus direct naar 0 of -1 gaat. Dat geeft hele vervelende discussies waarbij één kant onzichtbaar wordt en de andere kant de hele discussie vult.

Strict genomen is het allemaal volgens de regels maar met zo weinig bandbreedte is er veel ruimte voor de invloed van persoonlijke meningen en de kleinste fout kan resulteren in "deze post is feitelijk gezien onjuist en dus helemaal waardeloos".

We moeten echt gaan oppassen dat het hier geen verveldende echo-kamer wordt. Het is zeer demotiverend om te zien hoe mensen de grond in worden getrapt. De grens om reacties onder de +1 te duwen is laag en er is altijd wel een punt van kritiek te vinden op iedere post van meer dan 5 woorden.
We zijn nu op een punt beland waar consequent al mijn reacties onder dit nieuwsitem een negatieve moderatie krijgen, en ook die van anderen die zich positief over ziggo uitspreken.

Voorbeeld: ik draag aan dat een aantal glasvezelproviders een slechte score krijgen op trustpilot en ik krijg daarmee een negatieve score. Vervolgens reageert iemand anders die exact hetzelfde zegt over ziggo, maar die krijg wel een +1 . @Dirk Dit is puur meningmodden en ik begrijp niet zo goed waarom je er zoveel moeite mee hebt om dit te zien. Door alle reacties heen onder dit nieuwsbericht is heel duidelijk te zien dat iederen die zich hardnekkig ten faveure van glasvezelverbindingen uitspreekt een positieve moderatie krijgt, vaak zelfs een +2, terwijl alles ten faveure van kabelinternet de grond ingestampt wordt.

En als je dan begint over inhoudelijk reageren, dan nodig ik je uit om nogeens aandachtig mijn reacties te lezen. Ik heb zo enorm veel inhoudelijke reacties gegeven: ik wordt van alle kanten aangevallen en reageer voornamelijk inhoudelijk en ontopic. Zoals @CAPSLOCK2000 aangeeft: je wordt alleen maar afgemaakt en afgeserveerd , en vervolgens wordt je door de moderatoren niet geholpen maar "gepakt" op een heel kinderachtige manier door verwijten te krijgen over "onvriendelijk" te reageren of niet inhoudelijk te zijn. Ik nodig je uit om zelf vriendelijk te blijven wanneer je door een heel legertje glasvezel fanboys wordt aangevallen en afgezeken.

-edit: hier een overduidelijk voorbeeld van hoe scheef de zaken staan: ik reageer keurig en inhoudelijk met bronnen en krijg een -1:

De volgende persoon reageert op éénzelfde manier, en krijgt een +1 .

Dit heet meningmodden :(

Voorbeeld twee:

tweaker smv krijg met zijn reactie een 0, terwijl hij keurig en inhoudelijk reageert:

smv in 'Ziggo wil vanaf eind volgend jaar 8Gbit/s-internet aanbieden'

vervolgens krijgt houtenklaas, die zich ten faveure van glasvezel uitspreekt, een +1, net zoals bijna al zijn reacties.

Hier klopt werkelijk niets van.

[ Voor 8% gewijzigd door terradrone op 03-05-2025 15:01 ]

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Welkom op T.net.

Kijk maar eens onder een politiek getint topic, is nog veel erger. Dit is al eerder aangekaart (vele malen zelfs), het probleem blijft echter bestaan en zal met deze manier van FP modereren niet snel verdwijnen. Uiteraard doet het FP ProMod team zijn best, neem ik aan, maar het is vechten tegen de bierkaai.

Ik betrap zelfs mensen erop dat ze mijn reacties onder oude, dode topics, bewust opzoeken en minnen, omdat er dan toch geen verdere moderatie op plaats vindt.

Het is de primaire reden dat ik bewust minder interacties aanga op de FP. Soms wil ik best reageren, maar wat voor zin heeft het als je niet-aanvallende, inhoudelijke reacties een -1 krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door EquiNox op 03-05-2025 19:31 . Reden: Stukje toegevoegd + typo ]

• Aldy
EquiNox schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:26:
[...]

Ik betrap zelfs mensen erop dat ze mijn reacties onder oude, dode topics, bewust opzoeken en minnen, omdat er dan toch geen verdere moderatie op plaats vindt.

.
Volgens mij kunnen reacties die langer dan 48 uur oud zijn niet meer gemodereerd worden.

Al het andere wat je schrijft, is waar, maar zoals je al stelde, is het vechten tegen de bierkaai.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Aldy schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:40:
[...]

Volgens mij kunnen reacties die langer dan 48 uur oud zijn niet meer gemodereerd worden.

Al het andere wat je schrijft, is waar, maar zoals je al stelde, is het vechten tegen de bierkaai.
Klik maar even op die link en check mijn post; gebeurde in een topic waar 24 uur niks gepost was, daarna kwamen de -1's nog even net voor de 48 uur tijdslimiet.

*EDIT*Ik wil nog even toevoegen dat ik zelf bewust geen FP Mod meer ben. Ik heb dit een tijd niet gebruikt en daarna niet meer geactiveerd. Het is volstrekt zinloos om hypocriet andere mensen een +1 (of hoger) te geven om ze van een onterechte -1 af te helpen. Dan ben je als FP Mod geen haar beter dan de meningmodders.

[ Voor 25% gewijzigd door EquiNox op 03-05-2025 19:44 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Graag weer terug ontopic, het aandragen van potentiële mismoderaties.

De moderaties bij het Ziggo topic ga ik nog even bekijken.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• terradrone
  • Niet online
Bor schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:02:
Graag weer terug ontopic, het aandragen van potentiële mismoderaties.

De moderaties bij het Ziggo topic ga ik nog even bekijken.
Graag , want het staat daar nog steeds stijf van de mismoderaties / meningmodden. Net zoals bij bijna ieder newsitem wat over ziggo gaat.

Sine in 'Ziggo wil vanaf eind volgend jaar 8Gbit/s-internet aanbieden'

Dit soort reacties die dan een +1 krijgen, terwijl wanneer ik op een dergelijke manier reageer krijg ik zelfs een pushbericht van tweakers omdat ik "op de man" reageer , serieus?? 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door terradrone op 04-05-2025 17:22 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

terradrone schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:19:
[...]

Graag , want het staat daar nog steeds stijf van de mismoderaties / meningmodden. Net zoals bij bijna ieder newsitem wat over ziggo gaat.
Links naar reacties helpt enorm, scheelt weer een hoop lees / zoekwerk.

• terradrone
  • Niet online
Meg schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:21:
[...]

Links naar reacties helpt enorm, scheelt weer een hoop lees / zoekwerk.
Lees even terug, heb er al genoeg gegeven. Maar eigenlijk staat het onder dit nieuwsitem zo vol mismoderaties dat het geen slecht idee zou zijn om het hele draadje door te lezen. Er wordt zo verschrikkelijk selectief gemodereerd als het over providers gaat. Bij ieder bericht over provider ziggo wordt er enorm gemeningmod, waar het bij bijvoorbeeld nieuwsitems over glasvezelprovider odido vol lof staat, terwijl dat bedrijf er juist een puinhoop van maakt:

https://www.bnnvara.nl/ka...eageert-op-klachtenstroom

• Meg
  • Niet online

Meg

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het wel een -1, deze toon is echt niet nodig en maakt de sfeer er niet beter op. Dus wat mij betreft staat ie goed.

• Meg
  • Niet online

Meg

RoD schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:09:
[...]

Ik vind het wel een -1, deze toon is echt niet nodig en maakt de sfeer er niet beter op. Dus wat mij betreft staat ie goed.
Dank, daar kan ik mij in vinden maar was niet zeker.

• daellat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 12:43
Best Buy Guide: Beste gamingprocessor

Lijkt mij een relevante opmerking gezien het over gaming cpu's gaat. Bekende reviewers hardware unboxed geven in deze video aan waarom cpu's niet op 4k getest worden, ik parafraseer dit met link. Dat lijkt me niet irrelevant.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Bor

Bor

Topicstarter
Iets als elke 30 seconden een nieuwe passkey bestaat niet. Dat is een TOTP code. Daar worden zaken door elkaar gehaald. Dit is dan ook onjuiste informatie. Verder zou het in GR passen inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 05-05-2025 14:36 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:36:
[...]

Iets als elke 30 seconden een nieuwe passkey bestaat niet. Dat is een TOTP code. Daar worden zaken door elkaar gehaald. Dit is dan ook onjuiste informatie. Verder zou het in GR passen inderdaad.
Maar is het nu wel een +2 waard of niet? Die +3 stemmers zijn sowieso niet goed bezig.

• Aldy
Meg schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:39:
[...]

Maar is het nu wel een +2 waard of niet? Die +3 stemmers zijn sowieso niet goed bezig.
Wat ik begrijp uit het antwoord van Bor is de info onjuist en hoort de reactie niet op de FP thuis. Ik denk dat het een +0 is.

• Bor

Bor

Topicstarter
Meg schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:39:
[...]

Nee, dat is geen +2.

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:42:
[...]

Wat ik begrijp uit het antwoord van Bor is de info onjuist en hoort de reactie niet op de FP thuis. Ik denk dat het een +0 is.
Dank, ik denk dat een +1 ook verdedigbaar is.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zenomyscus in 'Microsoft schrapt functies uit Authenticator-app, Edge neemt features over'

Dit lijkt me geen +1 want onjuist.

1) De app gaat niet verdwijnen, enkel een deel van de functionaliteit
2) De app maakt het niet onmogelik om andere apps te gebruiken (dat is iets wat de tenant administrator instelt, niet Microsoft)

Dus eerder een 0 dan +1 lijkt me wegens inhoudelijk op meerdere vlakken onjuist.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Raptor in 'Microsoft schrapt functies uit Authenticator-app, Edge neemt features over' is onjuist / verkeerd door de user begrepen en daarmee een 0.

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:52:onjuist / verkeerd door de user begrepen en daarmee een 0.
Iemand reageert zo te lezen oprecht ontopic en maakt onopzettelijk een fout waar prima inhoudelijk op te discussiëren is hoe de app wel/niet (meer) werkt. Waarom dan zo selectief negatief modereren?

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:59:
[...]

Iemand reageert zo te lezen oprecht ontopic en maakt onopzettelijk een fout waar prima inhoudelijk op te discussiëren is hoe de app wel/niet (meer) werkt. Waarom dan zo selectief negatief modereren?
Onjuist informatie is een 0. Niet alleen is de term passkeys verkeerd begrepen, ook gooit MS de terminilologie niet door elkaar of op een grote hoop. Dit als 0 modereren is niet negatief maar volgens de richtlijnen. De discussie waarde is eigenlijk alleen het aangeven dat de reactie niet klopt. Dit hoger modereren is scheef ten opzichte van de normale +1 reacties vind ik.

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik heb het idee dat deze niet meer op een 0 komt. Er blijven +2 en +3(!) stemmers komen.

• Meg
  • Niet online

Meg

Beide reacties staan op 0, wat een goede score is lijkt mij.

• Aldy
Meg schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:59:
Beide reacties staan op 0, wat een goede score is lijkt mij.
Dat staat goed, maar als je naar de score kijkt, dat hebben beide reacties één moderatie van -1. Dat is alles, dus waarom beide -1?

• Meg
  • Niet online

Meg

Aldy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:01:
[...]

Dat staat goed, maar als je naar de score kijkt, dat hebben beide reacties één moderatie van -1. Dat is alles, dus waarom beide -1?
Ah, dat had ik niet gezien.

Je eerste reactie geen idee, de tweede kan door de eerste regel als troll worden gezien.

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:40

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

• Aldy
Militia Pilot schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:16:
[...]

deze heeft nog wat hulp nodig.
26X +3?

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:24
busfronken in 'Vlaamse experts eisen verbod sociale media voor jongeren onder 16 jaar'

Dit lijkt mij geen +2 waard, terwijl het wel 12 moderaties voor +2 heeft gekregen.

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:40

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ja dat is een beetje veel toch?

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (20× +2). Het zijn vooral meningen, daarop horen we niet te plussen. Het informatieve is niet heel bijzonder.
Luchtbakker in 'Vlaamse experts eisen verbod sociale media voor jongeren onder 16 jaar'

• daellat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 12:43

• Meg
  • Niet online

Meg

• Aldy
Dit is een -1, aangezien dit de plek is waar commentaar op moderaties gegeven moeten worden.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:02

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

EquiNox in 'Wetgevers VS willen smokkel AI-chips naar China tegenhouden door locatietracking'
Krijgt 2x -1 en 2x 0, echt. Gewoon +1. Het is ontopic, niet aanvallend en gewoon een mening. Als de gestelde mening je niet bevalt, is dat geen reden om -1 of 0 te geven.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Eens, dit klopt niet en stinkt naar meningmodden.

Al deze posts zouden ongeveer dezelfde score moeten krijgen. Wat mij betreft een +2 want het zijn allemaal redelijk goed onderbouwde meningen die iets toevoegen aan de discussie, of je het er nu mee eens bent of niet.

sdk1985 in 'Nvidia GeForce RTX 5060 Ti 8GB - Voor wie graag 405 euro uitgeeft aan framedrops'
CriticalHit_NL in 'Nvidia GeForce RTX 5060 Ti 8GB - Voor wie graag 405 euro uitgeeft aan framedrops'
sdk1985 in 'Nvidia GeForce RTX 5060 Ti 8GB - Voor wie graag 405 euro uitgeeft aan framedrops'
CriticalHit_NL in 'Nvidia GeForce RTX 5060 Ti 8GB - Voor wie graag 405 euro uitgeeft aan framedrops'

Helaas is de deadline verlopen dus ik kan je niet meer helpen.
(Terzijde, imho is de moderatiedeadline van 48 uur te kort. Effectief is er vaak maar een paar uur de tijd om fouten te corrigeren. Als je een keer een weekendje weg bent is er niks meer aan te doen.).

En ook geen 0: sdk1985 in 'Nvidia GeForce RTX 5060 Ti 8GB - Voor wie graag 405 euro uitgeeft aan framedrops'

[ Voor 5% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 07-05-2025 16:35 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:33:
Eens, dit klopt niet en stinkt naar meningmodden.
Niet mee eens. Deze zin waar de post mee begint:
Eigenlijk kun je dit toch niet schrijven @Trygve :
Zullen we even aan de redactie over laten wat ze wel en niet kunnen schrijven? Als daar kritiek op is, prima, maar dan in het GR forum.

• Klauwhamer
  • Nu online

Klauwhamer

AlphaRomeo schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:43:
[...]

[...]

Zullen we even aan de redactie over laten wat ze wel en niet kunnen schrijven? Als daar kritiek op is, prima, maar dan in het GR forum.
Je begrijpt toch hoop ik wel dat dit overdrachtelijk bedoeld is..? Jemig.

• Aldy
[...]

[...]

Eens! Maar de laatste dagen zie ik heel vaak aanvallen op de redactie op de FP en die krijgen vaak (veel te) hoge moderaties. Ik denk dat er ook een verschil is of er een positieve bijdrage geleverd wordt aan het artikel of dat er alleen maar wordt afgekraakt. Bij een positieve bijdrage zie je zelfs vaak dat het artikel zelf wordt aangepast. Ik vraag mij namelijk ook weleens af of het forum GR op tijd wordt gelezen, in ieder geval net zo frequent als de FP.

• arjax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-10 22:38
Al deze comments zijn van weken geleden, ben bang dat hier niks meer te moderaten valt.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Klauwhamer schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:54:
[...]
Je begrijpt toch hoop ik wel dat dit overdrachtelijk bedoeld is..? Jemig.
Die eerste zin leest als een behoorlijk persoonlijke aanval op de redacteur in kwestie. Dat kan best overdrachtelijk bedoeld zijn, maar zo zo lees ik het in ieder geval niet.

Als ik schrijf: 'eigenlijk hoor jij hier helemaal niet op te reageren @Klauwhamer', hoe leest dat dan voor jou?

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het kan niet de bedoeling zijn dat je het niet oneens mag zijn met de mening van de auteur.

De regel dat commentaar op de redactie in GR moet is er in de eerste plaats voor posts die niks toevoegen anders dan wijzen op een fouten van de redactie, zoals spel- en tikfouten of feitelijke onjuistheden. Daarnaast horen ook reacties die vooral gaan over redactionele keuzes thuis in GR.

Deze post afrekenen op die eerste paar woorden vind ik dus niet in verhouding staan. Die paar woorden wegen niet zwaarder dan de rest van de post. Ik lees het ook meer als stijlmiddel dan als directe aanval op de redactie of verbod om zo iets te schrijven.

• Klauwhamer
  • Nu online

Klauwhamer

AlphaRomeo schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:01:
[...]

Die eerste zin leest als een behoorlijk persoonlijke aanval op de redacteur in kwestie. Dat kan best overdrachtelijk bedoeld zijn, maar zo zo lees ik het in ieder geval niet.
.. Maar ik wel. Noem mij naïef maar ik geef liever het voordeel van de twijfel.
AlphaRomeo schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:01:
[...]

Als ik schrijf: 'eigenlijk hoor jij hier helemaal niet op te reageren @Klauwhamer', hoe leest dat dan voor jou?
Een vergelijking van niks omdat het "niet kunnen schrijven" een inhoudelijke reden heeft, zoals je in het oorspronkelijke bericht kunt lezen. Daar gaat-ie netjes in op wat-ie zegt en waarom.

Overigens vind ik het wel typisch dat je een dergelijk voorbeeld geeft, op metaniveau vind ik het geen porem en illustratief voor het handelen vanuit bad faith of op z'n minst onwil.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:02
[...]

[...]

Mijn opmerking was inhoudelijk bedoeld als reactie op de nuance die volgens mij ontbrak in de oorspronkelijke tekst, niet als persoonlijke aanval op de auteur. Ik begrijp van jou dat mijn formulering onhandig overkwam. Ik had beter kunnen zeggen:

"Dit is feitelijk niet volledig juist @Trygve:"

Inhoudelijk blijf ik achter mijn punt staan, namelijk dat de claim over vloeiend spelen genuanceerder ligt dan in het artikel wordt gesuggereerd. Ik zal mijn formuleringen in het vervolg wat scherper kiezen om dit soort misverstanden te voorkomen. Zelf heb ik het zo in ieder geval niet gelezen.

Overigens is dit voor het eerst dat ik hoor dat een inhoudelijke discussie niet in de comments zou passen. Ik tag zo vaak auteurs en zie dit al jaren op die manier gebeuren. Vaak wordt daar ook gewoon netjes op reageert. Zo ver ik begrijp heeft dat alleen betrekking op typfouten etc. Dit gaat meer over een verschil in inzicht waarbij het niet zwart/wit is.

Deze 'discussie' wat mij betreft in de categorie beweren dat je op water niet kunt schaatsen. Feitelijk waar, tot het winter wordt. Zo ook met vram. Moderne games kun je prima spelen, zo lang je de preset niet op ultra zet. Vrijwel elke game anno 2025 gaat je ook waarschuwing dat je vram niet voldoende is voor de gekozen instellingen. Vandaar mijn opmerking dat je dit als auteur zo niet kunt opschrijven. De nuance ontbreekt.

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 07-05-2025 17:26 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Aldy
kortdoordebocht in 'ASML en gemeente presenteren voorlopig plan voor grote uitbreiding bij Eindhoven'

Onjuiste info en een behoorlijk racistische ondertoon. Lijkt mij een prima -1.

• Meg
  • Niet online

Meg

• Meg
  • Niet online

Meg

Dit is, zeker na de edit geen -1 vind ik.
GameNympho in 'Google Chrome krijgt lokaal Gemini Nano-model voor opsporen oplichterij'

Na zijn nieuwste aanpassing, is het wel een -1.

[ Voor 15% gewijzigd door Meg op 10-05-2025 11:41 ]

Pagina: 1 ... 181 ... 200 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2