This post is warranted for the full amount you paid me for it.
MPIU8686 in 'Bethesda brengt Unreal Engine 5-remaster van The Elder Scrolls IV: Oblivion uit'
Daar zitten wel een aantal reacties tussen die prima op 0 staan. Ik vind Emielio in 'Europa gaat wetten voor big tech handhaven ondanks druk uit VS' bijvoorbeeld geen +1 als ik eerlijk ben. Het afdoen van copyright / patentwetgeving als "bezigheidstherapie van rechters en advocaten." is echt onzin. Als je niet inziet waarom copyright en patenten belangrijk zijn en het op deze manier probeert te bagatelliseren ben je wat mij betreft af.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:13:
De volgende posts staan nu op -1 of 0 en verdienen hoger:
moppentappers in 'Europa gaat wetten voor big tech handhaven ondanks druk uit VS'
Emielio in 'Europa gaat wetten voor big tech handhaven ondanks druk uit VS'
HansvDr in 'Europa gaat wetten voor big tech handhaven ondanks druk uit VS'
HansvDr in 'Europa gaat wetten voor big tech handhaven ondanks druk uit VS'
Martinus in 'Europa gaat wetten voor big tech handhaven ondanks druk uit VS'
Thc_Nbl in 'Europa gaat wetten voor big tech handhaven ondanks druk uit VS'
Emielio in 'Europa gaat wetten voor big tech handhaven ondanks druk uit VS' lijkt mij ook een 0 en niet echt relevant.
en zo zie ik er wel meer zoals Emielio in 'Europa gaat wetten voor big tech handhaven ondanks druk uit VS' waar i-chat in 'Europa gaat wetten voor big tech handhaven ondanks druk uit VS' o.a al (gedeelltelijk) aanstipt waar de reactie fout gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 23-04-2025 08:07 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Sterker nog, zonder onderbouwing is het een glazen bol gebracht als feit die ook nog eens uit de complot hoek komt. Daar kan ik in de huidige vorm niets anders dan -1 voor geven. Zijn er aanwijzingen dat dit ook echt gaat gebeuren dan behoren die meegenomen te worden in de post en zou de score anders uit kunnen pakken. Verrassing; die zijn er niet (behalve dan de bekende complotten).Aldy schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:17:
[...]
De laatste staat toch zeker terecht op -1. Deze viel mij al eerder op en is niet alleen geen toevoeging, maar is niets meer dan een totaal ononderbouwde mening.
"Besef je wel dat de EU straks bepaalt waar jij je geld aan kan en mag uitgeven."
[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 23-04-2025 08:06 ]
Dat is inmiddels een +1. Ik vermoed dat de -1 was vanwege:MPIU8686 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 05:21:
En waarom zou deze reactie als -1 beoordeeld moeten worden ? Het was louter een antwoord.
MPIU8686 in 'Bethesda brengt Unreal Engine 5-remaster van The Elder Scrolls IV: Oblivion uit'
Je geeft met je edit meer info waardoor wat je zegt ineens van "kan niet kloppen" naar "plausibel" gaat voor de lezer. Inmiddels sta je dan ook op een beter passende score (net als de reactie erboven).Dat is knap want hij is daarvoor helemaal niet uitgekomen
Je kan het niet met hem eens zijn maar het is wel gewoon on topic, en anders eerder nog een 0.
Maar voelt nu alsof er behoorlijk wat mensen aan het meningmodden zijn.
Zijn reactie eronder is dan weer jammer en gewoon een flame. Terecht op -1.
[ Voor 12% gewijzigd door Aldy op 23-04-2025 11:54 ]
Klauwhamer in 'HBO Max introduceert 8 dollar toeslag voor accountdelen in de Verenigde Staten'
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
ikwilwp8 in 'HBO Max introduceert 8 dollar toeslag voor accountdelen in de Verenigde Staten' is geen -1.
[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 23-04-2025 12:50 ]
Dat is gewoon een feit. Daarom is er ook een andere term voor, namelijk piraterij. Jij hebt te vaak de intro niet doorgespoeld.Bor schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:40:
Goedpraten van piracy met de zo vaak gehoorde "ik steel niets want ik neem niets weg"
Dat mag jij vervolgens weer een 0 vinden, maar wel bij de feiten blijven!
Het is vooral een semantische (meta) discussie en een argument om af te leiden van het daadwerkelijke onderwerp, namelijk het gebruiken van zaken die niet vrij verkrijgbaar zijn zonder daarvoor de vergoeding te leveren aan de rechtmatige aanbieder / eigenaar etc.dehardstyler schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:53:
[...]
Dat is gewoon een feit. Daarom is er ook een andere term voor, namelijk piraterij. Jij hebt te vaak de intro niet doorgespoeld.![]()
Nee hoor, dat heet diefstal en is te vergelijken met het stelen van bedrijfsgeheimen: Daar wordt namelijk ook niets weggenomen.dehardstyler schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:53:
[...]
Dat is gewoon een feit. Daarom is er ook een andere term voor, namelijk piraterij. Jij hebt te vaak de intro niet doorgespoeld.![]()
Volgens mij is het alom bekend dat piraterij illegaal is, en een linkdump (wat deze reactie imo is), maakt het niet opeens ontopic of zo.
Dat mag je vinden, maar het blijft een feit dat het geen diefstal / stelen is.Bor schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:59:
[...]
Het is vooral een semantische (meta) discussie en een argument om af te leiden van het daadwerkelijke onderwerp, namelijk het gebruiken van zaken die niet vrij verkrijgbaar zijn zonder daarvoor de vergoeding te leveren aan de rechtmatige aanbieder / eigenaar etc.
Uhh, ik heb het nog even voor je nagekeken, nee nog steeds niet.Aldy schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:01:
[...]
Nee hoor, dat heet diefstal en is te vergelijken met het stelen van bedrijfsgeheimen: Daar wordt namelijk ook niets weggenomen.
Jij bekijkt het vanuit het perspectief van de gedupeerde, ik vanuit het perspectief van de verkrijger en die heeft het illegaal in bezit gekregen, dus gestolen.dehardstyler schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:10:
[...]
Dat mag je vinden, maar het blijft een feit dat het geen diefstal / stelen is.
[...]
Uhh, ik heb het nog even voor je nagekeken, nee nog steeds niet.
Ik bekijk het uit het perspectief van de wet. En dat is het enige wat telt. Wat jullie voor de rest van piraterij vinden, moeten jullie lekker zelf weten.Aldy schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:18:
[...]
Jij bekijkt het vanuit het perspectief van de gedupeerde, ik vanuit het perspectief van de verkrijger en die heeft het illegaal in bezit gekregen, dus gestolen.
Er wordt toch geen filmblik of blu-ray schijfje uit een bioscoop ontvreemd? Het origineel is er nog gewoon, op de plek waar het hoort.Aldy schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:18:
Jij bekijkt het vanuit het perspectief van de gedupeerde, ik vanuit het perspectief van de verkrijger en die heeft het illegaal in bezit gekregen, dus gestolen.
Een oud filmpje (hier ook vaak gedeeld geloof ik) is deze: YouTube: Copying Is Not Theft - Official Version
Piraterij is dus echt iets anders dan stelen.
PS4 PSN: Dazzler2120
Hoe noem jij het verkrijgen van bedrijfsgeheimen?CH4OS schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:42:
[...]
Er wordt toch geen filmblik of blu-ray schijfje bij een bioscoop ontvreemd? Het origineel is er nog gewoon, op de plek waar het hoort.
Een oud filmpje (hier ook vaak gedeeld geloof ik) is deze: YouTube: Copying Is Not Theft - Official Version
Piraterij is dus echt iets anders dan stelen.
Juridisch zeker.dehardstyler schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:30:
Ik bekijk het uit het perspectief van de wet. En dat is het enige wat telt.
Piraterij gaat niet verdwijnen, hoe men het ook noemt, hoe illegaal het wel of niet is en wat men er ook van vindt. Daarom denk ik dat dit soort discussies over wat piraterij wel of niet is en wat de persoonlijke meningen van individuen zijn weinig bijdragen. "Piracy is bad, m'kay?".
Ik voer graag een meer praktische discussie over dit onderwerp op een hoger niveau over hoe piraterij het beste verminderd kan worden. Helaas is dat wel lastig voor velen, want je moet iets grijzer denken dan waar enkel zwart of wit in kan voorzien.
Je merkt dit ook wel een beetje in de FP moderaties bij dergelijke controversiële onderwerpen. Soms eindigt een inhoudelijke reactie die evenveel toegevoegde waarde heeft bij het ene onderwerp met een +1, en soms bij het andere onderwerp een 0. Dat ligt een beetje aan het modererende publiek dat een artikel aantrekt, en een stukje erkenning dat je nooit helemaal af zal komen van meningmodden.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dat is een slechte vergelijking. Een bedrijfsgeheim dat door een ander verkregen is, is geen bedrijfsgeheim meer (want openbaar/bekend bij een ander). Je kan dus daadwerkelijk zeggen dat iets van waarde "gestolen" is. Gepubliceerde media is geen bedrijfsgeheim, en ongeautoriseerde duplicatie doet niets af aan de waarde van het origineel. Er is dus niets gestolen, want niemand heeft (aantoonbaar) wat verloren wat ze hadden.Aldy schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:51:
Hoe noem jij het verkrijgen van bedrijfsgeheimen?
[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 23-04-2025 14:57 ]
^ Dit is inderdaad de bedoeling. Terug ontopic svp.Dazzler2120 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:48:
Zullen we de discussie over piraterij vs diefstal niet hier houden?
sabineschults in 'Elon Musks xAI maakt Grok Vision beschikbaar voor alle iOS-gebruikers'
Thonz in 'Elon Musks xAI maakt Grok Vision beschikbaar voor alle iOS-gebruikers'
TheKmork in 'Elon Musks xAI maakt Grok Vision beschikbaar voor alle iOS-gebruikers'
edit: linkjes toevoegen ging mis, ontdubbelt.
[ Voor 44% gewijzigd door jdh009 op 23-04-2025 16:28 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Bor in 'HBO Max introduceert 8 dollar toeslag voor accountdelen in de Verenigde Staten'
Bij dit artikel wordt erg slecht en erg op mening gemodereerd. Ik zal daar vanavond eens induiken.
Waarom word ik gemind? En de reageerder geplust? We hebben het hier over cyberspionage, niet over de oorlog die op het veld afspeelt.
Die min krijg je waarschijnlijk om dit statement:Yzord schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:44:
Yzord in 'MIVD: Nederland in 2024 doelwit van Russische cybersabotage en -spionage'
Waarom word ik gemind? En de reageerder geplust? We hebben het hier over cyberspionage, niet over de oorlog die op het veld afspeelt.
Ten eerste mis ik bewijs dat wij Rusland digitaal aanvallen en ten tweede lijk je te suggereren dat Rusland ons puur aanvalt "omdat wij dat ook doen"; een gevolg waar we zelf de oorzaak van zijn. Dat is tenminste vrij kortzichtig.2. Waarom denk je dat Rusland ons "aanvalt"? Omdat wij het ook doen. Duh.
Inderdaad, en zelfs als er over en weer digitale operaties plaatsvinden, is het zowel een valse vergelijking als een tu quoque-drogreden: de schaal, de organisatorische structuur en de budgetten verschillen (waarschijnlijk*) fundamenteel. Bovendien rechtvaardigt het feit dat de ene partij iets doet (of in dit geval volgens jou mocht gedaan hebben) niet automatisch dat de andere dat ook mag doen, laat staan op deze manier, ect.Bor schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:44:
[...]
Die min krijg je waarschijnlijk om dit statement:
[...]
Ten eerste mis ik bewijs dat wij Rusland digitaal aanvallen en ten tweede lijk je te suggereren dat Rusland ons puur aanvalt "omdat wij dat ook doen"; een gevolg waar we zelf de oorzaak van zijn. Dat is tenminste vrij kortzichtig.
* ik ken alleen de geschatte, openbare en gelekte Russische budgetten
[ Voor 7% gewijzigd door jdh009 op 23-04-2025 21:08 ]
Beetje gemeen huh om te vragen om bewijs wat inlichtingendiensten doen of niet? En ja, wij doen het ook of denk jij serieus van niet? Bijzonder weer hahaBor schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:44:
[...]
Die min krijg je waarschijnlijk om dit statement:
[...]
Ten eerste mis ik bewijs dat wij Rusland digitaal aanvallen en ten tweede lijk je te suggereren dat Rusland ons puur aanvalt "omdat wij dat ook doen"; een gevolg waar we zelf de oorzaak van zijn. Dat is tenminste vrij kortzichtig.
Je gaat geheel voorbij aan de rest van mijn reactie:Yzord schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:18:
[...]
Beetje gemeen huh om te vragen om bewijs wat inlichtingendiensten doen of niet? En ja, wij doen het ook of denk jij serieus van niet? Bijzonder weer haha
Zie verder ook de reactie van @jdh009ten tweede lijk je te suggereren dat Rusland ons puur aanvalt "omdat wij dat ook doen"; een gevolg waar we zelf de oorzaak van zijn. Dat is tenminste vrij kortzichtig.
[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 23-04-2025 21:28 ]
Nee, je vergeet de basis principe van een inlichtingendienst. En dat is informatie vergaren. En heeft het dus totaal geen nut om te zeggen wie er als eerst is begonnen. Calimero gedragBor schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:26:
[...]
Je gaat geheel voorbij aan de rest van mijn reactie:
[...]
Zie verder ook de reactie van @jdh009
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Jij insinueert dat Rusland ons aanvalt als gevolg waar we zelf schuldig aan zijn. Jouw reactie lijkt de schuld geheel bij "ons" neer te leggen. Dat zie ik niet onderbouwd en ik vind dat ook vrij kortzichtig. Dat kan een verklaring zijn voor de -1 die je meerdere malen hebt gekregen. Misschien bedoel je het anders?Yzord schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:48:
[...]
En heeft het dus totaal geen nut om te zeggen wie er als eerst is begonnen. Calimero gedrag
Nee, ik zeg wat inlichtingendiensten doen en dat is informatie vergaren bij een denkbeeldige vijand. Want het is toch volkomen begrijpelijk dat Rusland via digitale wegen informatie probeert te vergaren omdat bijv. de dochter van Putin hier woont (of woonde, dat weet ik niet)? Het is als je logisch nadenkt heel normaal dat je informatie vergaart van een ander land om whatever reden ook. Alleen wordt het nu gebracht in een mooi sausje om een standpunt bij de bevolking te bewerkstelligen. Ik geef niemand de schuld, wat kan mij het bommen wie wat doet haha. Het gaat mij om het eenrichtingsverkeer die bloot gelegd wordt en dat men daarvoor een schouderklopje wilt, ofzo. Kan ik niet tegen lolBor schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:55:
[...]
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Jij insinueert dat Rusland ons aanvalt als gevolg waar we zelf schuldig aan zijn. Jouw reactie lijkt de schuld geheel bij "ons" neer te leggen. Dat zie ik niet onderbouwd en ik vind dat ook vrij kortzichtig. Dat kan een verklaring zijn voor de -1 die je meerdere malen hebt gekregen. Misschien bedoel je het anders?
"Een denkbeeldige vijand", en "het is toch volkomen begrijpelijk dat Rusland via digitale wegen informatie probeert te vergaren omdat bijv. de dochter van Putin hier woont". Ik weet niet wat ik hier op moet reageren. Ik heb een uitleg gegeven waarom mensen mogelijk een -1 geven en met dit soort aanvullende uitspraken in het achterhoofd kan ik mij dat prima voorstellen.Yzord schreef op woensdag 23 april 2025 @ 22:09:
[...]
Nee, ik zeg wat inlichtingendiensten doen en dat is informatie vergaren bij een denkbeeldige vijand. Want het is toch volkomen begrijpelijk dat Rusland via digitale wegen informatie probeert te vergaren omdat bijv. de dochter van Putin hier woont (of woonde, dat weet ik niet)? Het is als je logisch nadenkt heel normaal dat je informatie vergaart van een ander land om whatever reden ook. Alleen wordt het nu gebracht in een mooi sausje om een standpunt bij de bevolking te bewerkstelligen. Ik geef niemand de schuld, wat kan mij het bommen wie wat doet haha. Het gaat mij om het eenrichtingsverkeer die bloot gelegd wordt en dat men daarvoor een schouderklopje wilt, ofzo. Kan ik niet tegen lol
Hoezo? Het begint een beetje offtopic te worden, maar wat is er mis? We hebben het over inlichtingendiensten toch? Zou jij het handig vinden als zo'n dienst pas in actie komt nadat er iets gebeurd is dan? Lekkere inlichtingendienst haha. Kan je net zo goed de tent opdoeken.Bor schreef op woensdag 23 april 2025 @ 22:13:
[...]
"Een denkbeeldige vijand", en "het is toch volkomen begrijpelijk dat Rusland via digitale wegen informatie probeert te vergaren omdat bijv. de dochter van Putin hier woont". Ik weet niet wat ik hier op moet reageren. Ik heb een uitleg gegeven waarom mensen mogelijk een -1 geven en met dit soort aanvullende uitspraken in het achterhoofd kan ik mij dat prima voorstellen.
Bor in 'HBO Max introduceert 8 dollar toeslag voor accountdelen in de Verenigde Staten' is volgens mij ook geen -1.
Er wordt nog steeds erg op mening gemodereerd bij dit artikel waarbij opvallende +3's en -1's te zien zijn in de moderaties.
Klauwhamer in 'HBO Max introduceert 8 dollar toeslag voor accountdelen in de Verenigde Staten' is ook geen -1.
rko4u in 'HBO Max introduceert 8 dollar toeslag voor accountdelen in de Verenigde Staten' is ook geen -1.
[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 24-04-2025 08:15 ]
Yzord in 'MIVD: Nederland in 2024 doelwit van Russische cybersabotage en -spionage'
Er moet discussie kunnen zijn over waar de kant is wat een land (of slachtoffer in het algemeen) zelf doet. Zeker als die kant wel degelijk een mogelijke oorzaak kan zijn. Dat opmerken is niet zomaar op te vatten als beschuldigen dat een land of slachtoffer volledige eigen schuld aan te hebben.
Er is al vaker in het nieuws geweest dat Nederland niet slechts afwacht. Al is dat al weer van jaren geleden.
Dat betreft o.a. deze argumentatie zo te zien?kodak schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:55:
Deze reacties zijn prima inhoudelijke discussie.
jdh009 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"
Het is vechten tegen de bierkaai, want men vergeet vaak iets toe te passen wat juist logisch is en dat is logisch nadenken. Men durft eerder met droge ogen te beweren dat wij niet aanvallend hacken en dat wij wel aanvallend worden gehackt dan andersom. Klinkklare onzin natuurlijk, want je hebt niet voor piet snot een inlichtingendienst. Prioriteit nummer 1 is een stap voor te zijn dan je denkbeeldige vijand. Niet je huidige vijand, want dan ben je al te laat als inlichtingendienst. Toch? ik zou mij in ieder geval de ogen uit de kop schamen als onze inlichtingendienst er een andere strategie er op na zou houden. Sterker, doek de tent dan maar gelijk op.kodak schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:55:
Deze reacties zijn prima inhoudelijke discussie.
Er moet discussie kunnen zijn over waar de kant is wat een land (of slachtoffer in het algemeen) zelf doet. Zeker als die kant wel degelijk een mogelijke oorzaak kan zijn. Dat opmerken is niet zomaar op te vatten als beschuldigen dat een land of slachtoffer volledige eigen schuld aan te hebben.
Er is al vaker in het nieuws geweest dat Nederland niet slechts afwacht. Al is dat al weer van jaren geleden.
Nu heeft deze maar 2 (+3) moderaties en daardoor een +3 gekregen netto.
Volgens mij is dit hooguit een +1.
Ik vind het weer erg negatief. Ik geef een hele lijst posts die onterecht op -1 of 0 staan en je geeft allleen aandacht aan "geen +1". Zie je ook posts die geen -1 zijn?Bor schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:52:
Daar zitten wel een aantal reacties tussen die prima op 0 staan.
<knip>geen +1 als ik eerlijk ben.
<knip> een 0 en niet echt relevant. </knip>
<knip>en zo zie ik er wel meer </knip>
Je ziet toch ook wel dat deze gebruiker heel eenzijdig gemodereerd wordt en veel strenger dan de omliggende posts?
Zijn ze nu echt slechter de posts er om heen?
Ik geef louter aan dat er reacties tussen staan waar de 0 waarschijnlijk de best passende score is. Gezien dat ook de netto score was betreft het daar geen mismoderaties en dat is waar dit topic over gaat. De reacties die ik wel +1 vind modereer ik als zodanig. Het is om obvious reason gebruikelijk hier de discussie niet te vervuilen met "je hebt gelijk, ik geef ook een +1", "ik ook" etc.CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:43:
[...]
Ik vind het weer erg negatief. Ik geef een hele lijst posts die onterecht op -1 of 0 staan en je geeft allleen aandacht aan "geen +1". Zie je ook posts die geen -1 zijn?
Je ziet toch ook wel dat deze gebruiker heel eenzijdig gemodereerd wordt en veel strenger dan de omliggende posts?
Zijn ze nu echt slechter de posts er om heen?
Voor de duidelijkheid, een aantal van die posts verdient misschien een 0 maar ze stonden bijna allemaal op een -1. Zoals je het opschrijft komt het over alsof je vooral van mening bent dat geen van deze posts hoger verdient en je vooral slechte kanten ziet. Je bedoelt het vast niet zo maar het komt wel zo over.Bor schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:32:
Ik geef louter aan dat er reacties tussen staan waar de 0 waarschijnlijk de best passende score is. Gezien dat ook de netto score was betreft het daar geen mismoderaties en dat is waar dit topic over gaat. De reacties die ik wel +1 vind modereer ik als zodanig. Het is om obvious reason gebruikelijk hier de discussie niet te vervuilen met "je hebt gelijk, ik geef ook een +1", "ik ook" etc.
Op dit moment staan ze dan ook vrijwel allemaal op 0.
Mijn belangrijkste punt is echter dat deze gebruiker nogal eenzijdig wordt gemodereerd. Ik weet niet of het massaal meningmodden is of een persoonlijke vete of nog iets anders maar aantal -1 scores is abnormaal hoog.
Andere posts van deze gebruiker hebben wederom -1 scores gekregen (ook al heb ik er een paar van om hoog weten te drukken, ze worden wel uitgedeeld). Ik weet niet wat er aan de hand is maar het voelt niet goed:
De reacties die ik heb bekeken stonden op dat moment op verdedigbare scores. In de gevallen die ik heb toegelicht vind ik de +1 niet de best passende score en ben ik inderdaad van mening dat ze niet hoger verdienen.CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:21:
[...]
Voor de duidelijkheid, een aantal van die posts verdient misschien een 0 maar ze stonden bijna allemaal op een -1. Zoals je het opschrijft komt het over alsof je vooral van mening bent dat geen van deze posts hoger verdient en je vooral slechte kanten ziet. Je bedoelt het vast niet zo maar het komt wel zo over.
Op dit moment staan ze dan ook vrijwel allemaal op 0.
Er gaat van sommige reacties een bepaald narratief uit. Zo is bv (het concept van) de publieke omroep corrupt etc. Je kan je afvragen of dat nog hoger dan een 0 is zonder voor dit soort stellingen objectieve onderbouwing te geven. Een beschuldiging, direct of indirect, zonder bewijs kan je ook als onwenselijk zien. Je zegt door corruptie ter sprake te stellen nogal wat. Wie stelt bewijst geldt dan denk ik. Dat geldt ook voor stellingen als "Er is afgelopen 23 jaar 0,0 vrij beleid geweest. ". Je leest een aardige "overheid is bad" vibe. Op een gegeven moment gaan mensen zich daar denk ik aan storen.Mijn belangrijkste punt is echter dat deze gebruiker nogal eenzijdig wordt gemodereerd. Ik weet niet of het massaal meningmodden is of een persoonlijke vete of nog iets anders maar aantal -1 scores is abnormaal hoog.
Ik snap die emotie heel goed, maar het is niet de bedoeling dat we modereren op grond van wat we voelen bij de mening van een andere gebruiker. Hij mag de overheid slecht vinden, dat is geen reden om massaal -1 uit te delen. Hij geeft een hoop onderbouwing voor zijn meningen. Ik ben het er vaak niet mee eens maar het niveau is niet minder dan posts die het tegenovergestelde beweren, niks onderbouwen en toch een +1 krijgen.Bor schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:25:
Er gaat van sommige reacties een bepaald narratief uit. Zo is bv (het concept van) de publieke omroep corrupt etc. Je kan je afvragen of dat nog hoger dan een 0 is zonder voor dit soort stellingen objectieve onderbouwing te geven. Een beschuldiging, direct of indirect, zonder bewijs kan je ook als onwenselijk zien. Je zegt door corruptie ter sprake te stellen nogal wat. Wie stelt bewijst geldt dan denk ik. Dat geldt ook voor stellingen als "Er is afgelopen 23 jaar 0,0 vrij beleid geweest. ". Je leest een aardige "overheid is bad" vibe. Op een gegeven moment gaan mensen zich daar denk ik aan storen.
Volgens mij stel ik o.a. net dat er onderbouwing ontbreekt bij de voorbeelden waar ik op in ga. Je gaat volledig voorbij aan de reactie die je quote.CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:46:
[...]
Ik snap die emotie heel goed, maar het is niet de bedoeling dat we modereren op grond van wat we voelen bij de mening van een andere gebruiker. Hij mag de overheid slecht vinden, dat is geen reden om massaal -1 uit te delen. Hij geeft een hoop onderbouwing voor zijn meningen. Ik ben het er vaak niet mee eens maar het niveau is niet minder dan posts die het tegenovergestelde beweren, niks onderbouwen en toch een +1 krijgen.
Gandalf68 in 'Regering-Trump: Europese boetes voor Apple en Meta zijn 'economische afpersing''
[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 24-04-2025 19:40 ]
Ik reageer naar aanleiding van de reacties die nmm mismoderaties hebben gekrege, door met onderbouwingen te komen die nmm voor het modereren relevant is om ook mee te wegen.Bor schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:21:
[...]
Dat betreft o.a. deze argumentatie zo te zien?
jdh009 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"
Waarbij het me opvalt dat de inhoudelijk verduidelijking Yzord in 'MIVD: Nederland in 2024 doelwit van Russische cybersabotage en -spionage' in de discusie nmm nog steeds een mismoderatie naar ongewenst heeft (17× -1).
Is gewoon on-topic en daarom een +1.
Geen +2, gewoon een +1.
Wat is er volgens jou dan on-topic aan? Een reactie plaatsen om een mening over meningen te geven gaat op deze manier op geen enkele manier nog duidelijk in op het nieuws dat een toezichthouder stelt dat er onvoldoende onderzoek is gedaan en de regels te haastig gepubliceerd zijn. Ik lees ook geen enkele moeite het daarop te betrekken.
Het gaat in op dit stuk uit het artikel.kodak schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:28:
[...]
Wat is er volgens jou dan on-topic aan? Een reactie plaatsen om een mening over meningen te geven gaat op deze manier op geen enkele manier nog duidelijk in op het nieuws dat een toezichthouder stelt dat er onvoldoende onderzoek is gedaan en de regels te haastig gepubliceerd zijn. Ik lees ook geen enkele moeite het daarop te betrekken.
En dan nog specifieker dit stuk.Meta maakte in januari bekend meer haatdragende content toe te staan. De voorwaarden verwijderen veel regels die vrouwen en minderheden moesten beschermen tegen haatdragende posts. Zo mogen gebruikers weer zeggen dat vrouwen niet in het leger mogen en dat transgenders mentaal ziek zijn. Het Oversight Board noemt daarbij onder meer dat het beleid negatieve gevolgen kan hebben voor 'LGBTQIA+-personen, waaronder minderjarigen, en immigranten'. Content die oproept tot geweld is nog steeds niet toegestaan.
Uiteindelijk betekent dat dus dat mensen weer hun mening mogen uiten. Precies waar hij het over heeft.Zo mogen gebruikers weer zeggen dat vrouwen niet in het leger mogen en dat transgenders mentaal ziek zijn.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Net zoals jij steeds volledig voorbij gaat aan mijn reactie. Laat ik het wat directer stellen:Bor schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:26:
Volgens mij stel ik o.a. net dat er onderbouwing ontbreekt bij de voorbeelden waar ik op in ga. Je gaat volledig voorbij aan de reactie die je quote.
Vind jij het normaal dat zo'n beetje alle posts van die gebruiker (initieel) op -1 zijn gezet? Is het echt zo slecht dat hij schrijft?
Het gaat er niet om of een specifieke post een 0 of een 1 moet zijn, het gaat er om dat één gebruiker structureel negatief wordt gemod.
Dat geldt ook voor de reactie erop: Xander2 in 'Rijksoverheid gaat afgeschreven laptops wissen en weggeven aan Nederlanders' en ook voor deze: RoyTrenneman in 'Rijksoverheid gaat afgeschreven laptops wissen en weggeven aan Nederlanders'Dirk schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:17:
Luchtbakker in 'Rijksoverheid gaat afgeschreven laptops wissen en weggeven aan Nederlanders' zegt niets bijzonders en is dus geen +2 waard.
[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 25-04-2025 12:09 ]
CAPSLOCK2000 in 'Google Chrome is als apart bedrijf 50 miljard dollar waard, zegt DuckDuckGo'
[ Voor 53% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 25-04-2025 12:41 ]
Heloise in 'Regering-Trump: Europese boetes voor Apple en Meta zijn 'economische afpersing''
Dit is relevant en m.i. voldoende onderbouw, zeker als je dat vergelijkt met de vele reacties bij dit bericht die maar iets roepen met een min of meer tegengestelde mening en daar dik voor beloond worden.
Een -1 lijkt me zeker niet terecht; minstens een 0 of een +1.
Ik zie alleen een eigen mening en die wordt onderbouwd door dezelfde eigen mening. Een -1 lijkt mij geen vreemde score.Heloise schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:59:
Opnieuw een geval van mening modden:
Heloise in 'Regering-Trump: Europese boetes voor Apple en Meta zijn 'economische afpersing''
Dit is relevant en m.i. voldoende onderbouw, zeker als je dat vergelijkt met de vele reacties bij dit bericht die maar iets roepen met een min of meer tegengestelde mening en daar dik voor beloond worden.
Een -1 is daar inderdaad wel wat streng. Een 0 begrijp ik wel goed, omdat je reactie erg kort door de bocht is.Heloise schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:59:
Opnieuw een geval van mening modden:
Edit: met ongefundeerde aantijgingen naar mij, begrijp ik niet hoe dit zelfs meer is dan 0: The Zep Man in 'Weg van big tech: tweakers maken complete gids met Europese alternatieven'
[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 26-04-2025 10:24 ]
Zoals genoemd in een reactie deed ik geen aantijgingen. Dat maak jij ervan. Ik ging in op de discussie en niet op de man. Jij ging in op de man en niet op de discussie. Daar zit een verschil.CH4OS schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:53:
Edit: met ongefundeerde aantijgingen naar mij, begrijp ik niet hoe dit zelfs meer is dan 0: The Zep Man in 'Weg van big tech: tweakers maken complete gids met Europese alternatieven'
Ik ga mijn reacties niet verdedigen qua moderatiescores of die van anderen door het slijk halen in deze achtergronddiscussie over een voorgronddiscussie.
kodak in 'FBI adviseert gebruik adblocker tegen malafide zoekadvertenties'
Staat inmiddels op -1. Hij doet z'n naam eer aan.jdh009 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 12:51:
Hoe dit ontopic is ontgaat mij een beetje, wat mij betreft ongewenst: lariekoek in '4chan is weer online na hackincident van vorige week'
Dat is het niet. De reactie staat inmiddels netto al op 0.CH4OS schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:53:
Als de thread die ontstaat allemaal al 0 zijn, hoe kan eggsforpedro in 'Weg van big tech: tweakers maken complete gids met Europese alternatieven' dan opeens ontopic zijn?
[ Voor 195% gewijzigd door Bor op 26-04-2025 13:31 ]
Deze user krijgt een +2 voor het promoten van slangenolie van deze meneer. Lijkt me niet heel passend om zulke spam zo hoog te plaatsen.
Tevens lijkt het sowieso meer een advertentie met die link aan het einde van de reactie.
Overigens linkt hij veel vaker naar die Braxman en lijkt hij een alu-hoedje te dragen. Zie deze rant over o.a. vaccinaties.
Dat zit wel Schnorr.
Het zijn er wel erg veel, op dit moment 12X +2.Stukfruit schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 16:37:
WigaDan in 'Weg van big tech: tweakers maken complete gids met Europese alternatieven'
Deze user krijgt een +2 voor het promoten van slangenolie van deze meneer. Lijkt me niet heel passend om zulke spam zo hoog te plaatsen.
Tevens lijkt het sowieso meer een advertentie met die link aan het einde van de reactie.
Overigens linkt hij veel vaker naar die Braxman en lijkt hij een alu-hoedje te dragen. Zie deze rant over o.a. vaccinaties.
Er zijn natuurlijk ook moderators die een boel linkjes zien en niet verder kijken.
Ik ben er overigens heilig van overtuigd dat WigaDan gelooft wat hij schrijft en daarom vindt dat zijn bijdrage zeker een +2 verdient. Dat jij dit met jouw reactie onderuit haalt is pech hebben.
Ik heb hier actie ondernomen.Stukfruit schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 16:37:
WigaDan in 'Weg van big tech: tweakers maken complete gids met Europese alternatieven'
Het 22e Amendement van de Amerikaanse grondwet is volgens mij behoorlijk duidelijk, vreemd dat dit dan -1 is terwijl ik gewoon niemand aanval en ook geen onzin verkondig.
Een -1 hoeft niet, maar meer dan een 0 kan ik er ook niet van maken. Die hele thread is nogal welles-nietes en in een aantal gevallen ook op de man.CH4OS schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:37:
CH4OS in 'Weg van big tech: tweakers maken complete gids met Europese alternatieven'
Het 22e Amendement van de Amerikaanse grondwet is volgens mij behoorlijk duidelijk, vreemd dat dit dan -1 is terwijl ik gewoon niemand aanval en ook geen onzin verkondig.
Dat het een 0 is snap ik, gaat mij er meer om dat een -1 mijns inziens echt onterecht is. Ik ben alleen wel bang dat het met 19x -1 en 9x 0 het nog wel wat duwtjes nodig heeft om op 0 te komen.RoD schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 19:35:
Een -1 hoeft niet, maar meer dan een 0 kan ik er ook niet van maken. Die hele thread is nogal welles-nietes en in een aantal gevallen ook op de man.
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 26-04-2025 19:41 ]
Die 19× -1 lijkt me te komen omdat je zomaar stelt alsof onder eerdere presidentschappen het niet anders was met zelf meer termijnen proberen te krijgen. Maar dat klopt niet en je toont het ook niet aan. De discussie waarom mensen alternatieve diensten zoeken is ook niet slecht dat er altijd al alleen in nood meer termijnen mogelijk kunnen zijn maar de risico die de huidige concrete plannen vormen.CH4OS schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:37:
CH4OS in 'Weg van big tech: tweakers maken complete gids met Europese alternatieven'
Maar dat zeg ik in het bericht dat ik link toch ook helemaal niet?kodak schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 20:14:
Die 19× -1 lijkt me te komen omdat je zomaar stelt alsof onder eerdere presidentschappen het niet anders was met zelf meer termijnen proberen te krijgen. Maar dat klopt niet en je toont het ook niet aan. De discussie waarom mensen alternatieve diensten zoeken is ook niet slecht dat er altijd al alleen in nood meer termijnen mogelijk kunnen zijn maar de risico die de huidige concrete plannen vormen.
In de reactie waar ik op reageer schrijf ik immers enkel en alleen dat iemand maximaal 2 ambtstermijnen kan krijgen als verkozen president... Meer staat er immers echt niet, er hoeft ook niets erbij verzonnen te worden. Ik ben niet eens ingegaan op andere zaken van de discussie, ik begrijp dan ook echt niet waarom dit erbij gehaald wordt, lees het bericht die ik link gewoon, het is niet nodig extra zaken erbij te halen (omdat ik zomaar iets zou stellen, terwijl dat er totaal niet staat), dat maakt alsof je mij woorden in de mond wil leggen.
In de andere reacties, eentje waarin ik een link heb gegeven, stel ik alleen dat het in het verleden ook bij andere presidenten is gebeurd. Hoe je daar uit haalt dat het altijd zo zou zijn, geen idee, maar dat is weer een invulling die je er zelf aan geeft, niet ik, want dan schreef ik dat wel.
[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 26-04-2025 21:44 ]
[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 26-04-2025 23:24 ]
Het gaat vanaf daar niet alleen offtopic, maar het wordt ook onvriendelijk. Wat mij betreft dus terecht -1, maar hoe dan ook geen mismods.CH4OS schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 23:22:
Het is weliswaar offtopic (en bij een artikel als deze, lijkt me een threat zoals ontstaan is ook niet raar), maar dan nog horen de reacties 0 te krijgen, geen -1. Zie enkele reacties in de threat vanaf dit punt: D-e-n in 'Weg van big tech: tweakers maken complete gids met Europese alternatieven'
Alle posts er om heen niet gemoddereerd maar die van mij wel naar 0.
CAPSLOCK2000 in 'WhatsApp: AI-chatbot is niet uit te schakelen, zoals channels en status'
Kan iemand uitleggen wat er hier gebeurt?
Deze is ook gewoon relevant en ontopic:
CAPSLOCK2000 in 'WhatsApp: AI-chatbot is niet uit te schakelen, zoals channels en status'
[ Voor 36% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 27-04-2025 13:33 ]
Hier twijfel ik over. Heeft nu een +2, die ik zou kunnen verdedigen, maar een +1 zou ik ook niet heel raar vinden. Zelf zou ik, als ik de mogelijkheid had, hier een +1 op geven.
Darkstriker in 'Openbaar aanklager VS betwist belastingvrije status Wikipedia door 'propaganda''
En dit een 'gewone' +1.
Je laatste voorbeeld is zelfs 2X 6, of is dit toeval?CAPSLOCK2000 schreef op zondag 27 april 2025 @ 13:31:
Hoezo is dit nu weer een 0? Weer een 6x.
Alle posts er om heen niet gemoddereerd maar die van mij wel naar 0.
Kan iemand uitleggen wat er hier gebeurt?
Deze is ook gewoon relevant en ontopic:
Beide zijn overigens meer dan 48 uur oud en zijn, in ieder geval door mij, niet meer te modereren.
[ Voor 7% gewijzigd door Aldy op 27-04-2025 13:54 ]
Ik wil vooral weten wat er aan de hand is want het voelt niet goed.Aldy schreef op zondag 27 april 2025 @ 13:52:
Je laatste voorbeeld is zelfs 2X 6, of is dit toeval?
Beide zijn overigens meer dan 48 uur oud en zijn, in ieder geval door mij, niet meer te modereren.
Ik zou oppassen met uitspraken zoals '2x6' of iets dergelijks betekend..... Het kan net zo goed 12 keer een score van 1, 6 keer een score van 2 of een combinatie van deze drie scores zijn. De enigen die echt inzicht hebben in de totstandkoming van de verdeling zijn de Powermods en Admins.Aldy schreef op zondag 27 april 2025 @ 13:52:
[...]
Je laatste voorbeeld is zelfs 2X 6, of is dit toeval?
Daarom staat er ook een komma met nog iets erachter geschreven en met als extra een vraagteken. Ik denk dat ik mij behoorlijk heb ingedekt en tegelijkertijd een balletje heb opgegooid om er naar te laten kijken.jdh009 schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:38:
[...]
Ik zou oppassen met uitspraken zoals '2x6' of iets dergelijks betekend..... Het kan net zo goed 12 keer een score van 1, 6 keer een score van 2 of een combinatie van deze drie scores zijn. De enigen die echt inzicht hebben in de totstandkoming van de verdeling zijn de Powermods en Admins.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Ik denk dat het een (onterecht) cadeautje is, want ik zag in zijn profiel dat hij gisteren jarig was.
Kun je dat zien?Aldy schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:21:
[...]
Ik denk dat het een (onterecht) cadeautje is, want ik zag in zijn profiel dat hij gisteren jarig was.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
kodak in 'Openbaar aanklager VS betwist belastingvrije status Wikipedia door 'propaganda''
[ Voor 5% gewijzigd door kodak op 27-04-2025 17:24 ]
Als je op zijn naam klikt, dan kom je op z'n profielpagina. Ik heb bijvoorbeeld geen persoonlijke gegevens opgegeven, maar hij wel.
svane in 'Openbaar aanklager VS betwist belastingvrije status Wikipedia door 'propaganda''
[ Voor 14% gewijzigd door kodak op 27-04-2025 17:32 ]
Een hoog "mee eens" gehalte aan moderaties ja. Hier mogen nog wel wat extra mods bij komen.kodak schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:32:
Deze reactie lijkt me geen +2 (zelfs 65x +2, 12x +3). Het eerste deel is een mening, die niet daarbij niet heel bijzonder is. Daar hoort niet op geplust te worden. Het tweede deel is zelfs niet ontopic op het nieuws rond de aanklager en wikimedia. Het is meeliften op het nieuws om het over de eigen mening over een mogelijke derde termijn te hebben.
svane in 'Openbaar aanklager VS betwist belastingvrije status Wikipedia door 'propaganda''
bzuidgeest in 'Openbaar aanklager VS betwist belastingvrije status Wikipedia door 'propaganda''
GroeneThee in 'Openbaar aanklager VS betwist belastingvrije status Wikipedia door 'propaganda''
Kun je trouwens zien hoeveel moderaties je hebt gedaan?
Je hebt 613 moderaties gedaan. Dat kun je vinden in je profiel onder "karmaverdeling". De gele taartpunt geeft het aantal moderaties aan.Meg schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:25:
Die eerste staat op 0, die tweede nog niet.
Kun je trouwens zien hoeveel moderaties je hebt gedaan?
Ah, je kan niet zien hoeveel je er in periode X hebt gedaan?Aldy schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:50:
[...]
Je hebt 613 moderaties gedaan. Dat kun je vinden in je profiel onder "karmaverdeling". De gele taartpunt geeft het aantal moderaties aan.
Super bedankt voor dit, blij dat community nog steeds zo vriendelijk is.
Is dit nou een -1 waard of een 0?
/offtopicAldy schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:50:
[...]
Je hebt 613 moderaties gedaan. Dat kun je vinden in je profiel onder "karmaverdeling". De gele taartpunt geeft het aantal moderaties aan.
Dit is overigens niet de hoeveelheid moderaties die je gedaan hebt, maar de hoeveelheid karma die je verdient hebt met je moderaties.
Een -1 lijkt mij daar de juiste score. Veel beweringen die niet of slecht onderbouwd zijn, veel argumentatie in de zin van "wat Trump doet, is niet slecht, want ... deed het ook"Meg schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:37:
Guru Evi in 'Openbaar aanklager VS betwist belastingvrije status Wikipedia door 'propaganda''
Is dit nou een -1 waard of een 0?
Natuurlijk offtopic, maar kun je mij uitleggen hoe je karma kunt verdienen met je manier van modereren?Dazzler2120 schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:19:
[...]
/offtopic
Dit is overigens niet de hoeveelheid moderaties die je gedaan hebt, maar de hoeveelheid karma die je verdient hebt met je moderaties.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2