Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 179 ... 200 Laatste
Acties:

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:12
Davey400 in 'EV's gaan mogelijk thuis trager laden op piektijden om stroomnet te ontlasten'

Opzich vind ik het een goede reactie, en dus +2 waard. Ware het niet dat de eerste reactie daaronder aantoont dat het juist geen goede functie is (in deze specifieke situatie).

Vandaar dat ik toch denk dat dit een +1 zou moeten zijn. En daar mag het dan ook wel wat hulp bij gebruiken.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

JelleDJs schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 07:57:
Davey400 in 'EV's gaan mogelijk thuis trager laden op piektijden om stroomnet te ontlasten'
Ware het niet dat de eerste reactie daaronder aantoont dat het juist geen goede functie is (in deze specifieke situatie).
Ik vind +2 niet verkeerd. Die auto heeft die feature en het is precies wat nodig is om dat voorstel goed uit te voeren. Ik vind het dus gewoon relevant en nuttig.
Dat het in deze specifieke situatie (misschien) niet werkt door onhandig beleid verandert voor mij niks. Als we het anders willen moeten we het beleid aanpassen, niet de auto.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 20:07
Ik beantwoord iemand met geschiedenis en naderhand geschiedenis (wat later pas uitkomt, doofpotten die opengaan)en sinds vandaag ineens (8x -1)(14x -1) (18x -1) 24x -1? Leuk dit soort moderaties :F zelfs na 2 dagen nog extra -6 :F
GameNympho in ''Amazon, Microsoft en Google bouwen datacenters in droogste gebieden ter wereld''
Is gewoon een feit wat men onder het tapijt al jarenlang schuift.
https://amimagazine.org/2021/02/10/blackmailing-rockefeller/

Edit; Modderaties kunnen stoppen als er duidelijk door de moderators niet wordt ingegrepen, maar er zelfs extra -1 uitgedeeld worden, kinderachtig clubje. Waarheid doet pijn en men kan zich verschuilen, maar hoe snel de leugen ook in, de waarheid zegeviert.

[ Voor 71% gewijzigd door GameNympho op 12-04-2025 17:53 ]

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:23
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:49:
[...]

Als we het anders willen moeten we het beleid aanpassen, niet de auto.
Ik zou het iets anders schrijven: Als we het anders willen moeten we het beleid aanpassen, niet de reactie. ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RobbieB in 'Star Citizen haalt 800 miljoen dollar aan crowdfunding op'

Is een +2 hier niet een beetje overdreven hoog? Om het over de +3 (!) nog maar niet te hebben.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:52:
RobbieB in 'Star Citizen haalt 800 miljoen dollar aan crowdfunding op'

Is een +2 hier niet een beetje overdreven hoog? Om het over de +3 (!) nog maar niet te hebben.
Dat is gewoon (max) een +1 lijkt mij. Naar de +3 ga ik even kijken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vuurvoske in 'AP: minister moet onrechtmatig verzamelde gegevens van moslims vernietigen'

Gezien het trollerige taalgebruik ("moraalridders" voor mensen met een andere mening dan die van hem) en het gezeur over moderatie lijkt me dit geen +1 maar eerder een -1.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Andros in 'Nijmeegse vuilnisophaler mag slimme camera's inzetten om zwerfafval te spotten'

Prima reactie, maar een +2 is ook wel een beetje overdreven. Gewoon een keurige +1 lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
wildhagen schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 07:01:
Vuurvoske in 'AP: minister moet onrechtmatig verzamelde gegevens van moslims vernietigen'

Gezien het trollerige taalgebruik ("moraalridders" voor mensen met een andere mening dan die van hem) en het gezeur over moderatie lijkt me dit geen +1 maar eerder een -1.
Na jouw post hier was er nog iemand die het een +3 waard vond.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 18:28

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me ontopic en relevant. We kunnen er van mening over verschillen, maar de genoemde argumenten tonen aan dat er een andere kant is en de stelling van de toezichthouder niet zomaar past bij de wettelijke taken en de praktijk. Daarbij valt er inhoudelijk ook prima discussie op te voeren. Zowel als stellingen als meningen hoort het daarop niet naar irrelevant of ongewenst gemod te worden.

dez11de in 'AP: minister moet onrechtmatig verzamelde gegevens van moslims vernietigen'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NorMath in 'AP: minister moet onrechtmatig verzamelde gegevens van moslims vernietigen'

Iemand die me uit kan leggen waarom dit een +2 zou zijn? Verder dan een extreem krappe 0 kom ik persoonlijk niet?

Virussen? Scan ze hier!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Micromize in 'AI-chatbot in WhatsApp voldoet mogelijk niet aan EU-regels, denkt parlementariër'

Ik mis in deze reactie de toegevoegde waarde voor een +2 moderatie, of zie ik iets over het hoofd?

• Bor

Bor

Topicstarter
DLSS in 'YouTube wil timer toevoegen om kijken van Shorts te beperken' is blijkbaar een populaire mening maat dat maakt het nog geen +3 of +2.

Dit is gelijk een mooi voorbeeld waarom thumbs up systemen niet werken.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

jdh009

FP ProMod
De post net ook gemeld bij het ai meldpunt, maar het plaatsen van een lange AI samenvatting lijkt mij geen sowieso geen +2:
Rob vd Hoeven in 'AI op AMD- en Nvidia-videokaarten - Taalmodellen, upscaling en imagegeneration'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:23
Lijkt wel alsof alles wat niet 100% afgeeft op shorts naar beneden gemod wordt.

'Ik vindt shorts wel ok' staat op 0

'ik haat shorts' op +2

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:19

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
jdh009 schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:26:
De post net ook gemeld bij het ai meldpunt, maar het plaatsen van een lange AI samenvatting lijkt mij geen sowieso geen +2:
Rob vd Hoeven in 'AI op AMD- en Nvidia-videokaarten - Taalmodellen, upscaling en imagegeneration'
Deze mag naar -1 vind ik, een beetje hulp is nog welkom!

• Bor

Bor

Topicstarter

• jdh009

jdh009

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:43:
[...]

Deze mag naar -1 vind ik, een beetje hulp is nog welkom!
Heeft nog wel een zetje nodig van zeker 11x -1.

Samenvatting is verwijderd door de crew. Een uitslag van -1 lijkt mij gezien de rest van de inhoud niet perse nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door jdh009 op 14-04-2025 21:56 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:35
Playa del C. in 'AI op AMD- en Nvidia-videokaarten - Taalmodellen, upscaling en imagegeneration'

Ontopic. Met twee quotes uit het artikel en korte kritiek op de conclusie van het artikel.

Op dit moment:
-1 x3
0 x14
1 x12

• Aldy
Playa del C. schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:56:
Playa del C. in 'AI op AMD- en Nvidia-videokaarten - Taalmodellen, upscaling en imagegeneration'

Ontopic. Met twee quotes uit het artikel en korte kritiek op de conclusie van het artikel.

Op dit moment:
-1 x3
0 x14
1 x12
Commentaar op het artikel, dus op de redactie, hoort niet thuis op de FP, maar op GoT. Daarnaast wordt in de reactie op jouw reactie e.e.a. uitgelegd waarom de redactie het zo omschrijft.
Ja, naar mijn mening een duidelijk een +0.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:35
Aldy schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:09:
[...]
Commentaar op het artikel, dus op de redactie, hoort niet thuis op de FP, maar op GoT. Daarnaast wordt in de reactie op jouw reactie e.e.a. uitgelegd waarom de redactie het zo omschrijft.
Ja, naar mijn mening een duidelijk een +0.
Tja, zo kun je het ook opvatten. Heb er nog eens naar gekeken en het past denk ik ook beter in GR.

Het zijn wel twee opmerkelijke zinnen in de conclusie als je er even bij stil staat.

Ik weet ook dat nVidia niet lekker in de opinie ligt, maar daar gaat het artikel niet over. Dat past niet in een objectief artikel, maar heeft ook geen plaats zomaar uit het niks in een conclusie.
Heb je een heel diep onderzoek gedaan, eindig je met: dit product kwam als beste uit ons onderzoek... helaas! Want ik vind het merk wel stom.

Op het eind afsluiten met: Dit artikel draagt in ieder geval bij aan meer beschikbare informatie over dit onderwerp... -O-

• Bor

Bor

Topicstarter

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:09

The Zep Man

🏴‍☠️

Aldy schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:09:
Commentaar op het artikel, dus op de redactie, hoort niet thuis op de FP, maar op GoT.
Dit klinkt een beetje als "only a Sith deals in absolutes". ;) Niet elk commentaar op een artikel is commentaar op de redactie, tenzij de redactie hele lange tenen heeft.

Bijvoorbeeld:
Een artikel is inhoudelijk incorrect omdat in later nieuws elders meer duidelijkheid over iets wordt verschaft. Een reactie daarover is commentaar op het artikel, maar niet op de redactie.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het gaat niet in op het nieuws over de handhaving. De genoemde tool gaat vooral om eigen regels bepalen, ongeacht waar deze handhaving om gaat.

scramados in 'AP waarschuwt 50 organisaties om 'misleidende' cookiebanner'

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'OpenDNS stopt dienstverlening in België na gerechtelijke uitspraak' is volgens mij gewoon relevant. Als dat niet zo is hoor ik het graag.

• Bor

Bor

Topicstarter
TomPlant0 in 'Bunq betaalde ruim 10 miljoen euro terug aan slachtoffers van phishing' is wat mij betreft een mooie +2 gezien de relevantie en de achtergrond die op deze manier duidelijk wordt gemaakt.

• JelleDJs

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat lijkt mij een normale +1 inderdaad wat inmiddels ook de netto score is.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

rmk_ in '4chan is offline na vermeende hack, mogelijk broncode en persoonsgegevens gelekt'
Dit is gewoon niet-onderbouwde onzin zonder betrouwbare bron; geen +1 waard, hooguit een 0. Ik snap niet waarom ondertussen 12 mensen dit een +1 geven. Dit staat (bij mij) ook als top opmerking bovenaan, wat mijn inziens onterecht is. Bijzonder modereergedrag weer.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

doltishDuke in 'Android-update laat telefoons na drie dagen inactiviteit automatisch herstarten'

Op zich een intressante discussie in de thread die ik er begonnen ben, maar of dit dan werkelijk informatief is? :? Lijkt mij ontopic, maximaal.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 16-04-2025 11:15 ]

• JelleDJs
EquiNox schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:34:
Dit staat (bij mij) ook als top opmerking bovenaan, wat mijn inziens onterecht is.
Dat komt waarschijnlijk omdat er 2 +2 reacties onder staan.

Die overigens mij ook onterecht daar op te lijken staan.

smiba in '4chan is offline na vermeende hack, mogelijk broncode en persoonsgegevens gelekt'
biteMark in '4chan is offline na vermeende hack, mogelijk broncode en persoonsgegevens gelekt'

Beiden lijken me hooguit een +1. Als het al geen 0 zijn.

• jdh009

jdh009

FP ProMod

• Aldy
Weliswaar geeft deze reactie geen nieuwe informatie, maar het verduidelijkt wel waarom Freedom het niet met deze uitspraak eens is.
Ik vind het een +2 waard, maar ik kan mij ook vinden in een +1.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:02

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• LodanMax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-10 23:52

LodanMax

Systeembeheerder

Please consider the environment before posting on the internet.

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Mijn reactie krijgt een 0 en de reactie daarop die niks toevoegd aan mijn vraag/suggestie krijgt een 1.
Dat klopt toch niet?

NicoHF in 'Meta overwoog in 2018 Instagram af te splitsen'

Daoka in 'Meta overwoog in 2018 Instagram af te splitsen'

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 17:40
flipmanonline in ''Ubisoft werkt aan battleroyalegame die sterk geïnspireerd is op Apex Legends''

Het herstelt zich al, maar de Tweakers die hier +2/+3 gegeven hebben moet je gewoon gelijk de moderatie rechten van afnemen. Dan heb je misschien nog kans dat dit systeem ooit gaat werken.

edit : had de verkeerde reply te pakken

[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 17-04-2025 12:58 ]

• Aldy
Beakzz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:33:
Zoijar in ''Ubisoft werkt aan battleroyalegame die sterk geïnspireerd is op Apex Legends''

Het herstelt zich al, maar de Tweakers die hier +2/+3 gegeven hebben moet je gewoon gelijk de moderatie rechten van afnemen. Dan heb je misschien nog kans dat dit systeem ooit gaat werken.
Vind ik ook, ware het niet dat er op dit moment maar één moderatie staat en die is +1.

• Beakzz
nevermind

[ Voor 111% gewijzigd door Beakzz op 17-04-2025 12:58 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beakzz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:33:
Zoijar in ''Ubisoft werkt aan battleroyalegame die sterk geïnspireerd is op Apex Legends''

Die reactie heeft maar één moderatie, en dat is een +1. Er zijn dus geen +2's of +3's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2z3MROJoOrhu3pjgOCeGoim79w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uFLSo0CbCP4E8EzPlG5ZIoQS.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

• Beakzz
nevermind 2

[ Voor 102% gewijzigd door Beakzz op 17-04-2025 12:58 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beakzz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:52:
[...]

Ik heb het over deze :

"Shadows een pareltje noemen. Dankzij mensen zoals jij blijven de games van ubi verschrikkelijk slecht"

Geen idee of wij allebei een andere Tweakers moderatie te zien krijgen of dat jij naar mijn reply kijkt
Het zou dan natuurlijk wel een heel klein beetje helpen als je een link naar de reactie plaatst waar je het over hebt, en niet naar een totaal andere reactie en dat wij dan maar moeten raden waar je het over hebt.

Virussen? Scan ze hier!

• Beakzz
wildhagen schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:53:
[...]

Het zou dan natuurlijk wel een heel klein beetje helpen als je een link naar de reactie plaatst waar je het over hebt, en niet naar een totaal andere reactie en dat wij dan maar moeten raden waar je het over hebt.
Ok je hebt helemaal gelijk 8)7 Geen idee wat hier gebeurt is, maar ik heb inderdaad de verkeerde gelinkt. Had nog wel in zijn reactie history gekeken dus geen idee hoe of wat, maar sorry voor de verwarring

Deze dus : flipmanonline in ''Ubisoft werkt aan battleroyalegame die sterk geïnspireerd is op Apex Legends''

Edit : had te laag gedrukt dus kwam bij degene uit waar hij op reageerde. Kort nachtje gehad :+ |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Beakzz op 17-04-2025 12:59 ]

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:27

Dazzler2120

FP ProMod
pmeter in 'LG gaat AI gebruiken om doelgerichter advertenties op tv's te tonen'

Hoewel ik het met hem eens ben, lijkt me dit een +1 te zijn. +2 en hoger stemmers lijken hoog te stemmen vanuit een "mee eens" gedachte.

Hetzelfde geldt voor Rembert in 'LG gaat AI gebruiken om doelgerichter advertenties op tv's te tonen'

[ Voor 21% gewijzigd door Dazzler2120 op 17-04-2025 14:39 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

• Bor

Bor

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:38:
pmeter in 'LG gaat AI gebruiken om doelgerichter advertenties op tv's te tonen'

Hoewel ik het met hem eens ben, lijkt me dit een +1 te zijn. +2 en hoger stemmers lijken hoog te stemmen vanuit een "mee eens" gedachte.
Hier is nog wat hulp nodig zo te zien.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
wildpicture in 'LG-tv's gaan advertenties tonen op basis van emoties van gebruikers'

Dit lijkt me ook zeker geen +2, zie er nog net een +1 in.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Geen 0, mijn antwoord is correct en relevant.

CAPSLOCK2000 in 'TLS en SSL-certificaten zijn vanaf 2029 nog maximaal 47 dagen geldig'

Het is weer een vreemde moderatie, de post waar ik op reageer wordt niet gemodereerd maar ik krijg 6x0.
Alsof iemand het belangrijker vindt om mijn post neer te trappen dan om zelf antwoord te geven op te vraag of om aan te geven waar ik fout zit.

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 18-04-2025 11:17 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Er staan wel meer opvallende mideraties bij dat nieuws. Een inhoudelijke opmerking krijgt bijvoorbeeld 18x ongewenst.
Khalid. in 'TLS en SSL-certificaten zijn vanaf 2029 nog maximaal 47 dagen geldig'

Een inhoudelijke met onderbouwing meningen krijgt 14x 0 en zelfs 5x -1.
Triblade_8472 in 'TLS en SSL-certificaten zijn vanaf 2029 nog maximaal 47 dagen geldig'

Er lijkt aan meningmodden gedaan te worden.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (14x +2, 3x +3). Het is een simpele mening als one-liner, zonder enige inhoudelijke onderbouwing of vergelijking met het nieuws. En of we het er nu mee eens zijn of niet, we horen daarbij ook niet te meningmodden.

Yzord in 'Minister: kleine kans dat betaaldata na CCV-overname bij VS-overheid belanden'

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kodak schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:50:
Er staan wel meer opvallende mideraties bij dat nieuws. Een inhoudelijke opmerking krijgt bijvoorbeeld 18x ongewenst.
Khalid. in 'TLS en SSL-certificaten zijn vanaf 2029 nog maximaal 47 dagen geldig'

Triblade_8472 in 'TLS en SSL-certificaten zijn vanaf 2029 nog maximaal 47 dagen geldig'

Die van Khalid is wel gek, die hoort geen -1 te krijgen. Het is feitelijk correct, daarmee is een 0 de juiste score.

Die 2de comment is echter ook feitelijk incorrect. Je incorrecte feit pakken als je mening verandert niet dat het feitelijk incorrect is, de 0 waar hij nu op staat lijkt mij de juiste score.

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Nu online
kodak schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:50:

Dat lijken mij alleen geen duidelijke voorbeelden van meningmodden. Zeggen dat door 5 partijen keer Nee is gestemd omdat ze zich van stemming hebben onthouden is feitelijk onjuist. Als je dat zegt op een reactie waar letterlijk twee keer staat "0 voting NO:" dan moet je weten dat het irritatie kan opleveren bij anderen. Dat lijkt mij voldoende overweging voor een -1. Dit lijkt mij tekst uit de moderatie-faq met voldoende raakvlakken:
"...of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken."

"Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn"
En dan de andere reactie. Dit moet je vind ik zien in de context dat het leest als een verdediging van de eerdere post van Khalid, die dus bij velen irritatie oplevert en feitelijk onjuist was. Vinden dat onthouden van stemmen "nee is zonder nee te zeggen" als stelregel is om te beginnen eveneens feitelijk onjuist. Om vervolgens in te vullen dat onthouders dat doen om niet bij de minderheid terecht te komen terwijl ze ook met hun onthouding in de minderheid zijn is onnavolgbaar, en vereist meer onderbouwing.

Kortom een feitelijk onjuiste reactie, die slecht onderbouwd is, in verdediging op een korte feitelijk onjuiste reactie waarvan je kan weten dat die irritatie kan opwekken. -1 lijkt mij dan toch een optie, al zou ik in de tweede geval ook een 0 kunnen begrijpen.

Het is dus met name in de tweede reactie hooguit een kwestie van bedoeling-modden, maar in beide gevallen vind ik dat er niet duidelijk sprake is van mening-modden. Als de reacties gingen over hoe kwalijk ze het vonden dat de onthouders zich hadden onthouden en er dan -1 werd gegeven dan zou dat meer reden geven dat er aan mening-modden is gedaan.

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:21:
[...]

Die van Khalid is wel gek, die hoort geen -1 te krijgen. Het is feitelijk correct, daarmee is een 0 de juiste score.

Die 2de comment is echter ook feitelijk incorrect. Je incorrecte feit pakken als je mening verandert niet dat het feitelijk incorrect is, de 0 waar hij nu op staat lijkt mij de juiste score.
Maar is het niet zo dat feitelijk onjuiste posten in sommige contexten toch een -1 kunnen rechtvaardigen?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
jumbos7 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:58:
[...]

Maar is het niet zo dat feitelijk onjuiste posten in sommige contexten toch een -1 kunnen rechtvaardigen?
Als het desinformatie is (informatie erop gericht om de waarheid te ontwrichten, vb: Iemand comment dat er geen oorlog in Oekraïne is, dat zou een -1 zijn)
In dit geval zie ik het niet als desinformatie

• kodak

kodak

FP ProMod
jumbos7 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:50:
[...]

Zeggen dat door 5 partijen keer Nee is gestemd omdat ze zich van stemming hebben onthouden is feitelijk onjuist.
Alleen reageren we niet alleen op feiten maar ook in eigen interpretaties. En in een discussie horen we die interpretaties niet zomaar te minnen.
Als je dat zegt op een reactie waar letterlijk twee keer staat "0 voting NO:" dan moet je weten dat het irritatie kan opleveren bij anderen.
Irritaties zijn persoonlijk, we horen dan nog wel objectief te modereren. En negeren dat een tweaker een opvatting heeft waar duidelijk prima op te discussieren valt om de eigen irritaties belangrijker te vinden lijkt me niet de bedoeling.
En dan de andere reactie. Dit moet je vind ik zien in de context dat het leest als een verdediging van de eerdere post van Khalid, die dus bij velen irritatie oplevert en feitelijk onjuist was.
Maar de discussie is ondertussen wel inhoudelijk, omdat er verschillende opvattingen kunnen en mogen bestaan hoe het onthouden van stemmen te lezen. Dan kunnen we niet een specifieke opvatting maar wegmodden omdat we voorkeur hebben voor een andere manier van interpretatie. Ongeacht of het een feit is dat er geen uitdrukkelijke ja of nee staat.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tweddy in 'Inspectie: onderwijs besteedt te weinig aandacht aan digitale geletterdheid'

Elkaar lekker de maat nemen met spelfouten lijkt me niet bepaald een +1 waard...

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
In dit bijzondere geval wel on topic. :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aldy schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 18:12:
[...]

Nope. Het gaat immers om (benodigde kennis voor) digitale vaardigheden in de newspost. Geen taalkennis als zodanig.

Dit is geen +1. Op zijn allerbest is er een 0 van te maken imho. Zeker met maar één woord zonder enige verdere duiding oid.

Virussen? Scan ze hier!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dekar in 'Netflix meldt geen abonneeaantallen meer en wil meer werken aan adtechnieken'

Ik word hier -1 gegeven, maar ik heb nergens gezegd dat ik iets illegaals ga downloaden. Ik heb een hele grote collectie DVD's in de afgelopen +-25 jaar opgebouwd.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

• Aldy
Dekar schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 18:16:
Dekar in 'Netflix meldt geen abonneeaantallen meer en wil meer werken aan adtechnieken'

Ik word hier -1 gegeven, maar ik heb nergens gezegd dat ik iets illegaals ga downloaden. Ik heb een hele grote collectie DVD's in de afgelopen +-25 jaar opgebouwd.
Je hebt het over een server hosten in combinatie met bijvoorbeeld Plex en dat betekent volgens mij niet dat je zelf content illegaal gaat downloaden, maar anderen de gelegenheid gaat geven om jouw gedurende 25 jaar opgebouwde collectie DVD's te downloaden. En dat is naar mijn mening wel illegaal.

• Dekar
  • Nu online
Misschien heb ik het fout verwoord. Ik bedoelde voor ons gezin.

• Aldy
Dekar schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:01:
Misschien heb ik het fout verwoord. Ik bedoelde voor ons gezin.
Wellicht, maar voor je gezin heb je geen server nodig om je DVD's af te spelen en dan weet ik niet waar Plex en Jellyfin op slaan.
Ik ga ervan uit dat je precies verwoordde wat je bedoelt.

• Dekar
  • Nu online
Ik mag toch gewoon mijn collectie hosten, zodat ik alles overal kan kijken?

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-11 21:20
Bijzondere moderatie en dito reactie die op de persoon speelt:

BartOtten in 'Amerikaans cybersecurityagentschap redt CVE-programma met financiering'

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb ingegrepen rond de onvriendelijke reactie. In het vervolg graag de rapporteerfunctie gebruiken i.p.v. op een dergelijke reactie te reageren. Zo houden we het reactieoverzicht netjes :)

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 19:36:
Je hebt het over een server hosten in combinatie met bijvoorbeeld Plex en dat betekent volgens mij niet dat je zelf content illegaal gaat downloaden, maar anderen de gelegenheid gaat geven om jouw gedurende 25 jaar opgebouwde collectie DVD's te downloaden. En dat is naar mijn mening wel illegaal.
Ik vind dat je te ver gaat in die redenering, een server hosten is niet illegaal. Dat het de bedoeling is om materiaal (illegaal) met anderen te delen is jouw conclusie.

Ik ken een hoop mensen met een dergelijke server voor hun gezin zodat ze precies weten wat hun kinderen kijken. Aangezien hij expliciet benoemd dat hij BR-kwaliteit kijkt ipv "streaming"-kwaliteit is dat een sterke aanwijzing dat hij inderdaad de schijfjes heeft gekocht.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:48:

Wellicht, maar voor je gezin heb je geen server nodig om je DVD's af te spelen en dan weet ik niet waar Plex en Jellyfin op slaan.
Ik ga ervan uit dat je precies verwoordde wat je bedoelt.
Maar je moet wel met schijfjes slepen en hoeveel mensen hebben uberhaupt nog een fysieke DVD/BR-speler? Die beginnen zeldzaam te worden. Een tablet of telefoon met ingebouwde DVD-speler bestaat niet. Je schijfjes rippen en via het netwerk aanbieden is momenteel gewoon de handigste aanpak.

[ Voor 8% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 19-04-2025 13:06 ]

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:05:
[...]

Maar je moet wel met schijfjes slepen en hoeveel mensen hebben uberhaupt nog een fysieke DVD/BR-speler? Die beginnen zeldzaam te worden. Een tablet of telefoon met ingebouwde DVD-speler bestaat niet. Je schijfjes rippen en via het netwerk aanbieden is momenteel gewoon de handigste aanpak.
Kortom, hij verdient het voordeel van de twijfel.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aldy schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:11:
[...]

Kortom, hij verdient het voordeel van de twijfel.
Ja, ik zie geen reden om hem met een -1 te straffen.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:14:
[...]

Ja, ik zie geen reden om hem met een -1 te straffen.
Maar dan zal de bijdrage eigenlijk naar +1 moeten omdat dit een relevante bijdrage is. De reactie staat nu op +0.

• Technomania
  • Laatst online: 17:58

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Aldy schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:19:
[...]

Maar dan zal de bijdrage eigenlijk naar +1 moeten omdat dit een relevante bijdrage is. De reactie staat nu op +0.
Ik heb die post in ieder geval een +1 gegeven.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Aldy
Technomania schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:22:
[...]

Ik heb die post in ieder geval een +1 gegeven.
Ik had 'm nog niet beoordeeld, maar heb deze reactie een paar minuten geleden ook een +1 gegeven. Ik hoop dat we nog even geholpen worden.

• Bor

Bor

Topicstarter

Aldy schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:19:

[...]

De reactie in kwestie is dermate voor meerdere interpretaties vatbaar dat alles vanaf -1 tot +1 te verdedigen is wat mij betreft.
CAPSLOCK2000: Aangezien hij expliciet benoemd dat hij BR-kwaliteit kijkt ipv "streaming"-kwaliteit is dat een sterke aanwijzing dat hij inderdaad de schijfjes heeft gekocht.
Dat is geen enkele aanwijzing. In het illegale circuit stikt het van de BR rips.

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 19-04-2025 14:32 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 18:12:
[...]

Nee dat is het niet. Het is een verbetering van een taalfout maar ook een los woord zonder enige duiding. Een +1 is hier geen passende score. Dergelijke reacties krijgen meer dan eens een -1 en worden door veel mensen als vervelend en belerend gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 19-04-2025 13:45 ]

• Aldy
Bor schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:44:
[...]

Nee dat is het niet. Het is een verbetering van een taalfout maar ook een los woord zonder enige duiding. Een +1 is hier geen passende score. Dergelijke reacties krijgen meer dan eens een -1 en worden door veel mensen als vervelend en belerend gezien.
Zowel jij als Wildhagen hebben het emoticon gemist. Het was als grapje bedoeld omdat het artikel ging over: 'Onderwijs besteedt te weinig aandacht aan digitale geletterdheid'.

• Heloise
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:44
Opnieuw een gevalletje mening-modden lijkt me:

Mijn bijdrage is gewoon on-topic maar krijgt vrijwel direct een -1:
https://tweakers.net/nieu...ction=20993546#r_20993546

De reactie op mijn bijdrage is een open deur en krijgt vrijwel direct een +2:
https://tweakers.net/nieu...ction=20993572#r_20993572

Respectievelijk een +1 en 0 lijkt me veel toepasselijker.

• Bor

Bor

Topicstarter
Heloise schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:09:
Opnieuw een gevalletje mening-modden lijkt me:

Mijn bijdrage is gewoon on-topic maar krijgt vrijwel direct een -1:
https://tweakers.net/nieu...ction=20993546#r_20993546
Met opmerkingen als
Het geeft bovendien nog eens aan waarom het vooral gaat (ging :)) bij de DSA en de DMA: het bewust beschadigen van zeer succesvolle niet-EU bedrijven.
kom ik niet boven een -1 uit als ik eerlijk ben. Als je zo veelvuldig -1 scoort zou ik toch eens achter mijn oren krabben.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 19-04-2025 21:00 ]

• Heloise
Bor schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:58:
[...]

Met opmerkingen als
[...]

kom ik niet boven een -1 uit als ik eerlijk ben. Als je zo veelvuldig -1 scoort zou ik toch eens achter mijn oren krabben.
Dus een volgens velen hier ongewenste mening "verdient" altijd/automatisch een -1?

Ik ben er van overtuigd, en heb daarvoor hier in het verleden ook voldoende onderbouwing bij gegeven, dat de DMA en DSA deels bewust opgesteld zijn om alleen niet-EU bedrijven "aan te pakken". Met name de voormalige Eurocommissaris Thierry Breton is daar zeer duidelijk over geweest. Dat velen hier daar blijkbaar anders over denken mag zo zijn, maar geeft ze volgens mij (en de forum regels!) nog niet het recht om dan maar gelijk een -1 uit te delen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Heloise schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:38:
[...]

Dus een volgens velen hier ongewenste mening "verdient" altijd/automatisch een -1?

Ik ben er van overtuigd, en heb daarvoor hier in het verleden ook voldoende onderbouwing bij gegeven, dat de DMA en DSA deels bewust opgesteld zijn om alleen niet-EU bedrijven "aan te pakken". Met name de voormalige Eurocommissaris Thierry Breton is daar zeer duidelijk over geweest. Dat velen hier daar blijkbaar anders over denken mag zo zijn, maar geeft ze volgens mij (en de forum regels!) nog niet het recht om dan maar gelijk een -1 uit te delen.
Tja je reactie is niet onderbouwd, je brengt je niet onderbouwde mening als feit en als ik heel eerlijk ben dacht ik dat je aan het trollen was. Je krijgt op veel van jouw reacties vrijwel alleen -1's (hogere scores zijn soms enkele gevallen (dwz een enkele user) en aardig zeldzaam). Je reactie score overall is negatief. Zoals gezegd; dan zou ik mij toch eens achter de oren gaan krabben.

• Heloise
Bor schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:57:
[...]

Tja je reactie is niet onderbouwd, je brengt je niet onderbouwde mening als feit en als ik heel eerlijk ben dacht ik dat je aan het trollen was. Je krijgt op veel van jouw reacties vrijwel alleen -1's (hogere scores zijn soms enkele gevallen (dwz een enkele user) en aardig zeldzaam). Je reactie score overall is negatief. Zoals gezegd; dan zou ik mij toch eens achter de oren gaan krabben.
Onderbouwing heb ik in het verleden uitgebreid gegeven, maar maakte ook toen geen verschil: alleen de mening wordt beoordeeld. Omgekeerd blijkt onderbouwing voor (soms extreem) negatieve uitspraken over VS bedrijven en personen hier niet of nauwelijks nodig te zijn. Met andere woorden: er wordt duidelijk met 2 maten gemeten.

Een negatieve reactie score is dus blijkbaar een teken dat je "fout" zit, en je mening moet aanpassen aan de meerderheid hier. Dat stinkt, vind ik.

Nog een laatste recenter voorbeeld:
https://tweakers.net/nieu...ction=20994526#r_20994526
Goed onderbouw en zeer duidelijk lijkt me. Verder vooral mijn mening. Direct 8 keer een -1. Duidelijker kan het volgens mij niet zijn dat er op mening gemodereerd wordt. Alles wat de meerderheid hier niet bevalt wordt weggeduwd en dat wordt ook nog eens getolereerd.

• Bor

Bor

Topicstarter
Heloise schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:50:
[...]
Een negatieve reactie score is dus blijkbaar een teken dat je "fout" zit, en je mening moet aanpassen aan de meerderheid hier. Dat stinkt, vind ik.
Een negatieve reactiescore houdt in dat je vaker negatieve moderaties krijgt dan positieve. Dat zegt op zijn minst iets over hoe de community naar jouw reacties kijkt. Gezien een +1 al niet zo moeilijk te halen is en een 0 al helemaal niet mag je je afvragen of het, mede gezien je een behoorlijk aantal reacties hebt geplaatst, dan alleen aan de anderen ligt of misschien toch aan je eigen reacties. Ik zie meerder reacties waar ik mij afvraag of je aan het trollen bent of niet. De bijbehorende moderatie is vaak diep rood. Voor de reactie die je hier aanhaalt als potentiele mismoderatie kan ik in ieder geval niet hoger dan een -1 geven. Ik ben benieuwd hoe de rest hier over denkt maar gezien je enkel -1 krijgt kan ik dat denk ik wel raden.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

https://tweakers.net/nieu...ction=20994526#r_20994526
Goed onderbouw en zeer duidelijk lijkt me. Verder vooral mijn mening. Direct 8 keer een -1. Duidelijker kan het volgens mij niet zijn dat er op mening gemodereerd wordt. Alles wat de meerderheid hier niet bevalt wordt weggeduwd en dat wordt ook nog eens getolereerd.
Persoonlijk vind ik de onderbouwing niet heel sterk, maar ook niet slechter dan van een hoop andere posts die gewoon een +1 krijgen. Ik zie geen pertinente onjuistheden (wel meningen waar ik het niet mee eens ben, maar dat is wat anders). Ik zie ook geen beledigingen of ander ongewenst gedrag waar een -1 uit zou voortvloeien.

Zoals wel vaker vind ik dat regels worden gebruikt als stok om mee te slaan door ze streng toe te passen op sommige posts. In iedere lange post is altijd wel iets te vinden om over te struikelen. Hoger dan een +1 is toch al zeldzaam dus dan wordt het ook direct 0 of -1. Dat is niet meer dan menselijk om de regels in je eigen voordeel uit te leggen (dat is dus ook geen kwade opzet) maar zo wordt het verschil met meningmodden wel heel klein.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 23:38:
Een negatieve reactiescore houdt in dat je vaker negatieve moderaties krijgt dan positieve.
Dat is niet helemaal waar, want twee moderaties kunnen verschillende waardes hebben. Zo kan een meningmodder die een -1 6x kan geven in een enkele actie aardig een legitieme en goede reactie verzieken, ondanks dat die reactie twee passende +1 moderaties van ieder waarde 2x heeft gehad.
Dat zegt op zijn minst iets over hoe de community naar jouw reacties kijkt. Gezien een +1 al niet zo moeilijk te halen is
Ik zou moderatiescores niet koppelen aan moeilijkheidsgraad. Als je enkel populair praat (positief bericht over Apple onder een artikel over een nieuw Apple-product zonder dat je ook maar iets hebt met Apple) dan klopt dat. Doe je met dezelfde moeite een net zo geldige post onder hetzelfde artikel dat negatief is over Apple en zie dan het verschil.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
The Zep Man schreef op maandag 21 april 2025 @ 12:12:
[...]

Dat is niet helemaal waar, want twee moderaties kunnen verschillende waardes hebben. Zo kan een meningmodder die een -1 6x kan geven in een enkele actie aardig een legitieme en goede reactie verzieken, ondanks dat die reactie twee passende +1 moderaties van ieder waarde 2x heeft gehad.

[...]
Hij doelt volgens mij meer op reactiescore #292359: -112 (gemiddeld -0,368) in het profiel van de gebruiker. Best knap eigenlijk, aangezien daarbij on-topic of zelfs off-topic praten de beoordelingsscore juist zou verbeteren. In dat geval heeft de weging van de scores geen enkele invloed en lijkt het meer een patroon dan een enkele mismoderatie hier en daar.

[ Voor 9% gewijzigd door jdh009 op 21-04-2025 15:28 ]

• Aldy
jdh009 schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:26:
[...]

Hij doelt volgens mij meer op reactiescore #292359: -112 (gemiddeld -0,368) in het profiel van de gebruiker. Best knap eigenlijk, aangezien daarbij on-topic of zelfs off-topic praten de beoordelingsscore juist zou verbeteren. In dat geval heeft de weging van de scores geen enkele invloed en lijkt het meer een patroon dan een enkele mismoderatie hier en daar.
De grap is alleen als je een niet populaire mening verkondigt, je door meningmodden in een mum van tijd een negatieve score krijgt.
Ik weet niet of die niet populaire mening wordt ingegeven om tegendraads te zijn of omdat Heloise werkelijk dit gelooft en/of vindt.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

jdh009 schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:26:
[...]

Ah. Dus de geaggregeerde totaalscore over alle reacties. Dat is wat anders, ja.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Aldy schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:36:
[...]

De grap is alleen als je een niet populaire mening verkondigt, je door meningmodden in een mum van tijd een negatieve score krijgt.
Ik weet niet of die niet populaire mening wordt ingegeven om tegendraads te zijn of omdat Heloise werkelijk dit gelooft en/of vindt.
Durf ik niet te zeggen, ik doelde meer in het algemeen. Persoonlijk lijkt het me onverstandig om te veel op één gebruiker te focussen; dit is daar volgens mij niet het juiste topic voor. Het valt me op dat die groep (negatief of met net iets boven de nul) wel groter lijkt te worden, maar ook die trend is denk ik beter om in een ander topic te bespreken.

[ Voor 20% gewijzigd door jdh009 op 21-04-2025 15:49 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Niet mee eens. De argumentatie faalt, dus dat is een nul.

HBO is geen vereiste voor deze beroepstak waar jeugdigen zich al vaak in bekwamen voor een formele opleiding. Ik heb zelf ook met jongelui gewerkt die een MBO opleiding hadden en prima meekonden met de HBO/academici. Dat is echt niet zo'n uitzondering als de poster meent met zijn extreme analogieen, overdrijven voor effect is een foute manier van argumenteren.

• Bor

Bor

Topicstarter
mrmrmr schreef op maandag 21 april 2025 @ 18:01:
[...]

Niet mee eens. De argumentatie faalt, dus dat is een nul.

HBO is geen vereiste voor deze beroepstak waar jeugdigen zich al vaak in bekwamen voor een formele opleiding. Ik heb zelf ook met jongelui gewerkt die een MBO opleiding hadden en prima meekonden met de HBO/academici. Dat is echt niet zo'n uitzondering als de poster meent met zijn extreme analogieen, overdrijven voor effect is een foute manier van argumenteren.
Veel bedrijven vereisen minimaal hbo niveau voor dergelijke functies. De beste manier om aan te tonen dat je dat niveau hebt is het aantonen van een diploma. Dit is gewoon relevant en zeker geen -1 waar de post op stond.

De child reactie is dan weer geen +2.

De moderaties bij sommige reacties laten denk ik een beetje zien wat voor soort diploma mensen niet hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 21-04-2025 18:05 ]

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bor schreef op maandag 21 april 2025 @ 18:03:
Veel bedrijven vereisen minimaal hbo niveau voor dergelijke functies. De beste manier om aan te tonen dat je dat niveau hebt is het aantonen van een diploma.
Dat is een beetje een interpretatieverwarring. Er zijn in de security grofweg twee groepen mensen: compliancyfunctionarissen en securityspecialisten. De eerste groep heeft vaker een HBO opleiding en zijn in het vak terechtgekomen vanuit een andere functie zonder een geschiedenis in het vak. De tweede groep heeft vaak al ervaring lang voordat ze op school een vakopleiding volgden. Die komen vooral terecht bij securitybedrijven.

Bill Gates of Steve Jobs zijn zeker geen security specialisten, een onzinnige vergelijking, ook van de voorgaande poster.

Wat Defensie nodig heeft zijn securityspecialisten met ervaring. Technisch doet het er niet zoveel toe welke vooropleiding er is genoten, capaciteiten horen bepalend te zijn.

Overigens gaat Defensie reservisten niet aan een HBO opleiding helpen, daarvoor zul je in (loon)dienst moeten zijn. Maar Defensie selecteert tegenwoordig wel degelijk op opleiding en vereist minimaal HBO voor "cybersecurity". Catch-22.

Edit: herhaaldelijk wijzen op -1 is niet zinvol. Zoals ik zei is de waardering 0 en niet +1, omdat het inhoudelijk niet klopt. Dat is al onderbouwd met feiten. Zie verder de moderatierichtlijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door mrmrmr op 22-04-2025 00:52 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
mrmrmr schreef op maandag 21 april 2025 @ 18:31:
[...]

Dat is een beetje een interpretatieverwarring. Er zijn in de security grofweg twee groepen mensen: compliancyfunctionarissen en securityspecialisten. De eerste groep heeft vaker een HBO opleiding en zijn in het vak terechtgekomen vanuit een andere functie zonder een geschiedenis in het vak. De tweede groep heeft vaak al ervaring lang voordat ze op school een vakopleiding volgden. Die komen vooral terecht bij securitybedrijven.

Bill Gates of Steve Jobs zijn zeker geen security specialisten, een onzinnige vergelijking, ook van de voorgaande poster.

Wat Defensie nodig heeft zijn securityspecialisten met ervaring. Technisch doet het er niet zoveel toe welke vooropleiding er is genoten, capaciteiten horen bepalend te zijn.

Overigens gaat Defensie reservisten niet aan een HBO opleiding helpen, daarvoor zul je in (loon)dienst moeten zijn. Maar Defensie selecteert tegenwoordig wel degelijk op opleiding en vereist minimaal HBO voor "cybersecurity". Catch-22.
Hier is zeker het eea op af te dingen. Ik lees nogal wat generalisaties. Dit maakt de post in kwestie nog steeds geen -1.

• Heloise
Aldy schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:36:
[...]

Het eerste kan ik alleen maar bevestigen, voor het tweede kan ik je verzekeren dat ik achter hetgeen ik hier schrijf sta (incidenteel misschien wel eens iets te kort door de bocht verwoord, vooral als ik het idee krijg dat mijn mening toch direct weer op een -1 gezet wordt).

• Bor

Bor

Topicstarter
Graag weer terug ontopic, het melden van (potentiële) mismoderaties.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• Aldy
Pagina: 1 ... 179 ... 200 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2